БЉЕСАК

Radovan Nastić RSS / 01.05.2008. u 22:42

Шта

 

је

 

мишеви,

 

ћутите ??????



Komentari (33)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

vucko vucko 23:20 01.05.2008

Mi smo dobro, što i tebi želimo...

Radovane, a šta je sa tobom, ako nije tajna? Nešto emotivan, a jezgrovit.
Zeks Zeks 23:44 01.05.2008

Promenih,nisam odmah shvatio...

Nije zajebancija,nego rat i patnja...
Crna,ruzna,tuzna godisnjica... : (
nsarski nsarski 01:24 02.05.2008

Pesma

Тише, тише страшни мише,
Сви се миши уплашише!

М.Ј.
ljuta papricica ljuta papricica 01:34 02.05.2008

Re: Pesma


Radovane, da ti ne fali macka??!
Slavko oci moje Slavko oci moje 02:40 02.05.2008

ma sta cute...

.... pa oni slave : (
rayzippo rayzippo 07:52 02.05.2008

Re: ma sta cute...

juce napisah na drage kovacevica blogu o bljesku ali posto je drago "humanista proeuropske provijencije" on ga izbrisa a meni ukinuo mogucnost pisanja komentara na njegovom blogu.sladji su mu DS,LDP procenti od broja ubijenih,nestalih i proteranih
srecan ti prvi maj,praznik rada,drago...

ps.hvala ti radovane
Puerta Puerta 13:21 02.05.2008

Re: ma sta cute...

juce napisah na drage kovacevica blogu o bljesku ali posto je drago "humanista proeuropske provijencije" on ga izbrisa a meni ukinuo mogucnost pisanja komentara na njegovom blogu.sladji su mu DS,LDP procenti od broja ubijenih,nestalih i proteranih
srecan ti prvi maj,praznik rada,drago...


Nisi jedini! Koga jos briga za Draga i ostale europejce, zar si od njih ocekivao da napisu nesto o srpskim zrtvama?!
Srki Srki 20:22 02.05.2008

Re: ma sta cute...

rayzippo
juce napisah na drage kovacevica blogu o bljesku ali posto je drago "humanista proeuropske provijencije" on ga izbrisa a meni ukinuo mogucnost pisanja komentara na njegovom blogu.sladji su mu DS,LDP procenti od broja ubijenih,nestalih i proteranih
srecan ti prvi maj,praznik rada,drago...

ps.hvala ti radovane

Hm, to mi ne lici na Dragog,
mora da izmisljas ili si bio bezobrazan...

Vračarac Vračarac 08:16 03.05.2008

Re: ma sta cute...

Pridružujem se pohvalama!!!!!!!!!
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 13:41 03.05.2008

Re: ma sta cute...

Brise Drago i banuje sve redom. On ti je evropejac i demokrata sa primesama titoizma i SKJ. Neka nova mesavina. Jedi se kada ga podsetis da je on bio zadnji gradonacelnik Knina do akcije Oluja, a jedno vreme je bio i ministar informisanja u Vladi Milana Martica. Znaci licno je ucestvovao na viskomi pozicijama u pro milosevicevoj vladi RSK. Odgovoran je za obmanu Srba na teritoriji Hrvatske i podstrekanje njihove pobune. Kako se sve zavrsilo znamo. Na najgori moguci nacin po Srbe i na najbolji moguci po Tudjamana. E taj isti Drago ti je sada glavni evropejac u sred Srbije. Srbija moze dosta da istrpi. Evo vec 60 godina trpi. Od 7. licke preko Seselja pa sve do Draga i njemu slicnih.

mayo1 mayo1 09:31 02.05.2008

Mogu ja?

Neposredan povod
Sve je počelo još 21. travnja 1995. kada su pobunjeni Srbi samovoljno, na dvadesetčetiri sata, zatvorili autocestu od Novske do Nove Gradiške, koja je prijašnjim dogovorima bila otvorena za promet. Reakcija hrvatskih vlasti bila je jasna i nedvosmislena - neće se više ni na koji način tolerirati takva samovolja paravlasti. Kasniji će događaji potvrditi kako je takva reakcija bila jasan znak pobunjenicima da se vrijeme bezvlađa primiče svome kraju.
Dana 28. travnja na Ininoj benzinskoj postaji kod Nove Gradiške došlo je do incidenta u kojem je u tuči ubijen Tihomir Blagojević, Srbin iz Smrtića. Građanin RH I. G. odmah je uhićen i sproveden u istražni zatvor. Brat ubijenog Blagojevića okupio je istomišljenike i naredne noći počeo bjesomučno pucati po vozilima na autocesti, onemogućavajući promet. U tom divljanju ubijeno je nekoliko hrvatskih građana, nekolicina je ranjena i zarobljena. Sve je ukazivalo na to da se ritam zbivanja približava granici izdržljivosti. Narednog dana autocesta je zbog neprekidnih napada zatvorena na relaciji Novska - - Nova Gradiška. No, nije sve ostalo na području autoceste. Na cesti Pakrac - Požega teško je ranjen vozač automobila, a njegov suvozač je nestao. Istodobno 29. i 30. travnja hrvatske vlasti nastoje pregovorima osigurati otvaranje autoceste za normalan promet. Pobunjenici su odbili sve hrvatske ponude.

AKCIJA
Hrvatska vojska: Zborno područje Bjelovar (zapovijednik general bojnik Luka Džanko), Smjer istok Nova Gradiška - Okučani (2/3 gbr sa oklopno mehaniziranom satnijojm 105. br, 81. gb, 80. gb, 4./5. gbr, 1./123. br, 1./16. trbr, VLR (2 kom), 18. td, 2./15. PO trbr, 1./1. b PZO (57/2 mm), 4./202. trbr PZO), Smjer zapad Novska - Okučani (1./3. gbr, oms/3. gbr, trd/3. gbr, 2./1. gbr, 1./125. dp, vod H 105 mm 123. br, b. T-76 mm ZIS 123. br, 13. PO trd, 2./1. s b PZO 57/2 mm, b. PZO 40 mm/202. trbr PZO, b. H 155 mm iz 16. trbr) i Smjer Sjever Pakrac - Bijele Stijene (52. dp, 105. br, b. T-76 mm ZIS, SP MUP-a) te Smjer Novska - Jasenocac (125. dp (-1)).
Ukupno po svim smjerovima napada HV je bilo angažirano: 20.000 pripadnika HV i SP MUP-a, 34 tenka, 4 BVP-a, 45 topničkih oruđa, 10 bitnica MB-120 mm, ostalo naoružanje (MB-82 mm, te POS).

Srpska vojska: 18. Korpus (3 pješačke lake brigade (Pakrac, Raić, Okučani), 2 odreda, 1 bojna za intervenciju (Ivanovac), 1 tenkovska satnija (St. Gradiška), 1 mješoviti topnički puk (St. Gradiška), 1 logistička baza (St. Gradiška) i ojačanje 1. Krajiški korpus (vojske republike srpske) 1. bojna (Jasenovac), 2 satnije SP MUP-a RS (autoput), 1 bitnica haubica 155 mm (Brestovača, BiH), 4 topa 130 mm (Draksenić, BiH).
Broj neprijateljskih vojnika: aktivni (778), ročnika (283), pričuva (3709), ukupno 4770, tenkova (9), oklopnih transportera (3), haubica 105 mm (10), minobacača 120 (15), B-1 (6), ZIS (6), T-12 (12).

Napad je izveden na nekoliko smjerova: sa zapada od Novske prema Okučanima s pomoćnim smjerovima na jug prema Jasenovcu, a s istoka od Nove Gradiške, također prema Okučanima, s pomoćnim smjerom prema Staroj Gradiški. Nastupima prema Okučanima, koji su išli autocestom odnosno paralelno s njom, nastojala se presjeći enklava i rasjeći te potom razbiti glavne snage neprijatelja, dočim su pomoćne snage imale zadaću da izbijanjem na Savu kod Jasenovca i Stare Gradiške spriječe eventualnu intervenciju "VRS" te zaposjednu državnu granicu.

Prvi dana (1.5.1995.) spajanje snaga SP MUP-a iz smjera Novske i iz smjera Nove Gradiške i južno od s. Bijele Stijene. Oklopništvo je iz smjera Novske došlo do s. Vrbovljani (ispred Okučana). Oklopništvo iz smjera Nove Gradiške se također približilo Okučanima. Pod nadzorom HV je i put od Stare Gradiške do Okučana. Oslobođen je Jasenovac. Napad je uspio preko svih očekivanja. Hrvatske su snage došle nadomak Okučana i ušle u Jasenovac te ovladale svim bitnim objektima. U enklavi se branio 18. korpus "VRSK" sastava tri lake brigade (s četvrtom na desnoj obali Save), jačine oko 4.000 vojnika, ali je pružio mlitav i neorganizirani otpor i počeo se u rasulu povlačiti u Bosnu i Hercegovinu preko mosta kod Stare Gradiške. Prvog dana u Bosnu i Hercegovinu je prešao i zapovjednik korpusa. Zajedno s vojskom bježalo je i srpsko stanovništvo, kojih 18.000 ljudi.

Drugi dan (2.5.1995.) oslobođeni su Okučani (13.20 sati). Postrojbe HV su izbile na rijeka Savu kod St. Gradiške. Okruženi dijelovi 18. K kod sela Trnakovac prisiljeni su na predaju. Zaposjednuti su Okučani i svaki otpor u južnom i središnjem dijelu enklave je prestao, a rijeke civila pomiješane s vojnicima koji su izgubili vezu sa svojim postrojbama, prelazile su u Bosnu i Hercegovinu.

Treći dan (3.5.1995.) okruženi dijelovi neprijateljskih postrojbi postupno su se prisiljavali na predaju 3., 4. i 5.5.1995. (Psunj, s. Omanovac, itd.). Na sjeveru, zapadno od Lipika i Pakraca, na području koje nije bilo pod prvim udarom, ostale su snage 51. lake brigade "VRSK" koja je nastavila s borbom i u sljedeća dva dana. 4. svibnja poslije podne HV u to područje desantiraju jednu ojačanu pješačku satniju, nakon čega je uslijedio topnički i pješački napad drugih hrvatskih snaga iz dodira i s oboda sektora. Borba je trajala svega nekoliko sati a potom su se Srbi počeli predavati.

Srpska katastrofa u zapadnoj Slavoniji ima nekoliko uzroka. HV je operaciju pripravila na vrijeme i pomnije nego ranije operacije. Izabrani su pogodni smjerovi i promišljeni manevar, ostvaren je razmjerno visok tempo nastupanja (oko 20 km dnevno), a osobito je bila dobra zamisao da se težište djelovanja stavi na južni i središnji dio enklave, čime su srpske snage na sjeveru ostale odsječene i dovedene u bezizlazni položaj. U cijelom ratu to je bilo prvi put da se napad ne izvodi frontalnim napadom na cijeli neprijateljev borbeni raspored, nego se odluka nastoji postići prodorima na izabranim smjerovima. To je umnogome skratilo trajanje operacije i znatno ekonomiziralo snage te omogućilo da se zaostale srpske snage neutraliziraju bez velikih napora i uz male žrtve.

Na cijelom prostoru zapadne Slavonije, prema popisu stanovništva iz 1991. godine,
ukupno je živjelo 322.593 stanovnika. Od toga je bilo 79.375 osoba srpske nacionalnosti,
208.550 osoba hrvatske nacionalnosti i 34.468 osoba koje su se izjašnjavale kao Jugoslaveni,
ili kao pripadnici drugih naroda.
Gotovo cjelokupno stanovništvo hrvatske nacionalnosti
protjerano je sa područja koje je bilo pod srpskom kontrolom još 1991. godine, prilikom
srpske agresije na RH. Do 1995. godine na prostoru zapadne Slavonije ostalo je oko 35. 000
osoba srpske nacionalnosti; oko 10. 000 ostalo je u dijelu bivšeg UN Sektora Zapad koji je bio
pod hrvatskom kontrolom, 25.000 nalazilo se na dijelu bivšeg UN Sektora Zapad koji je bio
pod srpskom kontrolom. Oko 45. 000 Srba preselilo je na druga područja bivše Jugoslavije.
Tokom vojno-redarstvene akcije «Bljesak» i neposredno nakon nje, od 25.000 osoba srpske
nacionalnosti, koliko ih se nalazilo na području bivšeg UN sektora Zapad, dijelu pod srpskom
kontrolom, ostalo je oko 2000 osoba srpske nacionalnosti.

Iako je vojno-redarstvenom akcijom «Bljesak» u teritorijalni i ustavno – pravni sustav
Republike Hrvatske vraćen teritorij okupiran 1991. godine od strane pobunjenih Srba, te je
Republika Hrvatska na taj način stvorila uvjete za povratak oko 45 000 prognanih osoba
nesrpske nacionalnosti, što je izvan svake osude, neosporno je da su pripadnici Hrvatske
vojske tokom akcije oslobađanja počinili zločine protiv civilnog stanovništva srpske
nacionalnosti, bilo onog koje je odlučilo ne napuštati Republiku Hrvatsku, bilo onog koje je
zbog straha i panike odlučilo napustiti RH.
(vidi: izvještaj HHO: [url=http://www.hho.hr/adminmax/files/documents/Bljesak%20-%20izvjestaj.pdf][/url]





Atomski mrav Atomski mrav 11:31 02.05.2008

Re: Mogu ja?

Samo si zaboravio da spomeneš da je to područje bilo pod zaštitom UNPROFOR-a...
rayzippo rayzippo 12:23 02.05.2008

Re: Mogu ja?

strucno napisan izvestaj,doduse neki izneseni podatci mogu biti tacni(mislim na ljudstvo i naoruzanje) ali vecina dogadjaja nije istinita.zatvaranju autoputa je predhodilo ubistvo tog srbina koji je bio inicijalna kapisla daljnih dogadjanja na tom podrucju.kako ce se kaznije doznati ovaj incident je bio izreziran da bi se nasao povod za napad.iskreno,neki ljudi sa srpske strane su iskoristili taj dogadjaj da bi presretali i pljackali putnike.
druga stvar,na podrucju pakraca gde su srbi bili u okruzenju,nikakva laka brigada ili stavec nije pruzala otpor;niko nije pruzao otpor posto je vlada rh i gojko susak licno dao garancije da ce svi koji zele da napuste to podrucje moci da izadju.kako se kasnije ispostavilo,njihova rec nije vredila pisljiva boba.
mogu i da vam napomenem da su srbi nasilno terani da oblace uniforme da bi se predstavilo da su vojnici.o prebijanjima po zatvorima nema potrebe da pisem,to se valjda podrazumeva.kolona civila kod sume prasnik ,kamion sa zenam i decom kod trnakovca...nista licno mayo,samo vam iznosim cinjenice koje su meni poznate...

ps.sva skladista naoruzanja bila su pod kontrolom snaga UN-a
mayo1 mayo1 12:31 02.05.2008

Re: Mogu ja?

Samo si zaboravio da spomeneš da je to područje bilo pod zaštitom UNPROFOR-a...


UNCRO. Od ožujka 1995.
O "zaštiti" bi se moglo raspravljati.
mayo1 mayo1 12:44 02.05.2008

Re: Mogu ja?

nista licno mayo,samo vam iznosim cinjenice koje su meni poznate...


Naravno. Razmjenjujemo mišljenja.

U izvještaju Hrvatskog helsinškog odbora, čiji link sam gore naveo, na 63 strane su detaljno opisani zločini HV, žrtve poimenično sa mjestom i načinom stradavanja, izjave svjedoka, fotografije itd.
Da su počinjeni zločini, to uopće nema sumnje.

http://www.hho.hr/adminmax/files/documents/Bljesak%20-%20izvjestaj.pdf

Treba reći da su tokom 1992-1995 vođeni povremeni topničko-raketni dvoboji koje su naročito osjećali gradovi na slobodnom dijelu Hrvatske. Vitalne komunikacije (autocesta i pruga Novska-Nova Gradiška, cesta i pruga Karlovac-Split, naftovod Rijeka-Sisak) i dalje su bile u srpskim rukama i promet je morao ići obilazno.
Preko 250.000 hrvatskih prognanika nalazilo se već godinama u privremenom smještaju, bez izgleda da se vrate kućama. Troškovi izazvani srpskom pobunom su rasli, pa je želja Hrvatske da uspostavi vlast na cijelom svom području bila izraz i jasnog materijalnog interesa.
Iako su odnosi s pobunjenim Srbima bili napeti, kontakti su uvijek postojali i razgovori su se vodili manje-više neprekidno, ne donoseći uglavnom nikakve rezultate. Jedna od iznimki je postizanje Daruvarskog sporazuma (18.II.1993.) koji su lokalni srpski čelnici u zapadnoj Slavoniji bez znanja vodstva RSK uglavili s hrvatskim vlastima, a koji je regulirao neka životna pitanja kao što je snabdijevanje vodom, obavljanje poljskih radova u blizini crte razdvajanja itd. Sporazum su obje strane držale tajnom, ali kad su za njega doznale kninske vlasti, uhitile su njegove inicijatore sa srpske strane.
rayzippo rayzippo 12:56 02.05.2008

Re: Mogu ja?

mislim da hapsenje doticnih ima sasvim drugaciju pozadinu,doduse moguce da je i taj tajni sporazum imao udela...
mozda bivsi ministar u vladi rsk moze da nam pojasni sliku...
mayo1 mayo1 14:07 02.05.2008

Re: Mogu ja?

mislim da hapsenje doticnih ima sasvim drugaciju pozadinu,doduse moguce da je i taj tajni sporazum imao udela...


"Srpski pobunjenici ne uspijevaju riješiti nijedno političko pitanje (ne dolazi do ujedinjenja ni s RS a ni s SRJ), ne dobivaju podršku međunarodne zajednice, a zbog odsječenosti od hrvatskog gospodarskog sustava ne uspijevaju postići ni gospodarsku obnovu. Srbija, odnosno SRJ, koja je u ovom periodu odvajala značajna sredstva za "nove srpske zemlje" (oko 1,3 milijarde USD u 1993. godini), gospodarski je malaksavala (sankcije, troškovi rata u BiH, rekordna inflacija), bila je pod udarom međunarodne zajednice te nije mogla aktivno pomoći RSK koja je u vojnom pogledu (naoružanje, oprema, gorivo, pa i ljudstvo) sve više ovisila o SRJ.

Posljedica svih ovih okolnosti bila je posvemašnja besperspektivnost RSK, što se odrazilo i u procesima depopulacije područja, stalnih političkih sukoba (u kojima bi obje sukobljene frakcije, stvarno bez alternative, nastojale postići što bolje odnose s Beogradom).

U proljeće 1994. godine, pod jakim utjecajem međunarodne zajednice, započeo je proces kojim su između pobunjenih Srba i Hrvatske trebala u tri etape biti riješena prvo vojna, onda gospodarska i na kraju politička pitanja, sve s krajnjim ciljem mirne reintegracije zauzetih područja u Hrvatsku.
Zagrebačkim sporazumom o primirju (29.III.1994.) koji je u ruskom veleposlanstvu u Zagrebu s hrvatskim predstavnicima potpisala vojna delegacija RSK uglavljen je prekid vatre i oružanih neprijateljstava te povlačenje vojnih efektiva sa crta dodira, na dubinu veću od domete (tenkovi 20 km, minobacači 10 km itd.).
Iako je rješavanje gospodarskih pitanja zapinjalo, Sporazumom o normalizaciji ekonomskih odnosa otvoren je 19.XII.1994. godine promet na autocesti Zagreb-Okučani-Lipovac te dogovoren režim njenog korištenja za obje strane.
Premda ovim sporazumom nisu zapravo riješena nikakva druga gospodarska pitanja, u siječnju 1995. godine jedna radna grupa međunarodne zajednice izradila je i predložila Plan Z-4 kojim je trebao biti riješen status RSK.
Planom se predviđalo da se područje zove Srpska autonomna pokrajina Krajina te da bude u sklopu Republike Hrvatske, ali sa iznimno širokim autonomijama: vlastito zakonodavstvo i vlada, posebna policija, posebni novac, posebni grbovi, zastave i obilježja, posebni sudski sustav, isključivo pravo ubiranja poreza itd.
Sa srpske strane, iako je plan bio krajnje povoljan, na prijedlog nije odgovoreno jer predsjednik RSK Martić tekst plana nije htio ni primiti. "
pnbb pnbb 15:31 02.05.2008

Re: Mogu ja?

nema se sto protusloviti ovoj objektivnoj retrospektivi.
fali samo par detalja, koliko mi se cini.
naime ako se pobunjeni gradjani srpske narodnosti nazivaju paravojnim jedinicama, koji je termin rezervisan za formacije organizovane od strane, kako bese ime, spegelj? koji je , dokumentovano i pre 91 poceo sa sakupljanjem naoruzanja i organizovanjem ljudstva? dokumentovano, doduse, od regularne vojske tadasnje drzave sfrj...
kako bese ona cuvena injegova zjava, ' .. pobiti, sve to pobiti...' , ili je to mozda izvuceno iz konteksta, unapred se izvinjavam? stvarno i ti srbi, bezpotrebno su bili u strahu...
pamcenje me izdaje, ali cini mi se da je tudjman ustrojio hrvatsku drzavu kao drzavu hrvatskog naroda, jos pre pocetka sukoba?
mayo1 mayo1 17:20 02.05.2008

Re: Mogu ja?

pnbb:
nema se sto protusloviti ovoj objektivnoj retrospektivi.
fali samo par detalja, koliko mi se cini.
naime ako se pobunjeni gradjani srpske narodnosti nazivaju paravojnim jedinicama, koji je termin rezervisan za formacije organizovane od strane, kako bese ime, spegelj? koji je , dokumentovano i pre 91 poceo sa sakupljanjem naoruzanja i organizovanjem ljudstva? dokumentovano, doduse, od regularne vojske tadasnje drzave sfrj...
kako bese ona cuvena injegova zjava, ' .. pobiti, sve to pobiti...' , ili je to mozda izvuceno iz konteksta, unapred se izvinjavam? stvarno i ti srbi, bezpotrebno su bili u strahu...
pamcenje me izdaje, ali cini mi se da je tudjman ustrojio hrvatsku drzavu kao drzavu hrvatskog naroda, jos pre pocetka sukoba?


Riječ je o operaciji "Bljesak", dakle o događajima iz 1995.
Republika Hrvatska je međunarodno priznata početkom 1992., pa slijedom toga je i terminologija u tekstu.
Meni je jasno da se oko tumačenja nekih događaja nikada nećemo složiti, no ne znači da ne možemo iznositi svoja viđenja.
Odgovori na pitanja koja postavljate uzela bi previše vremena i tiču se teme Zašto je propala SFRJ .
Ako netko postavi tu temu, rado ću Vam iznijeti svoje mišljenje.
suzi quatro suzi quatro 17:51 02.05.2008

Re: Mogu ja?

tako je!
pnbb pnbb 19:44 02.05.2008

Re: Mogu ja?

Republika Hrvatska je međunarodno priznata početkom 1992., pa slijedom toga je i terminologija u tekstu.

o pa ako je samo o '95 onda je posve u redu, ja sam bio dojma da govorimo onako uopce, u principu
Meni je jasno da se oko tumačenja nekih događaja nikada nećemo složiti, no ne znači da ne možemo iznositi svoja viđenja.

kazem i ja
Odgovori na pitanja koja postavljate uzela bi previše vremena i tiču se teme Zašto je propala SFRJ .
Ako netko postavi tu temu, rado ću Vam iznijeti svoje mišljenje.

mozda i ne. evo ja cu da pokusam u par reci... zbog beskrupuloznih gadova...
evo mozemo otvoriti natjecaj, sustav na temu zasto je propao rnr, pardon sfrj, u sto manje reci...
mayo1 mayo1 19:55 02.05.2008

Re: Mogu ja?

... zbog beskrupuloznih gadova...


Slažem se.
die hard die hard 17:47 02.05.2008

Sta je misevi ...


Kakva jadna, bedna , podbadacka recenica.
Dawngreeter Dawngreeter 21:21 02.05.2008

Re: Sta je misevi ...

Svaki ljigavac se sam pokaze kao takav pre ili kasnije.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:45 03.05.2008

šta je srpstvo?

hm. ono što je meni čudno je zbog čega se pojedini ljudi u srbiji hrane nekim događajima iz prošlosti sa jedinim ciljem: da posle izvlače iz toga ne znam koliko opravdane razloge za lični frust, bes, mržnju? ako je srpstvo nekakav skup moralnih vrednosti, osobina, vezanih za ideje o lojalnosti i požrtvovanosti za svoju zemlju, na čemu je onda to srpstvo bazirano? na mržnji, besu? kao takvo, samo liči na nekakav mudžahedinizam, ili na neoustaštvo, tri fantoma, tri destruktivna virusa koje kao da je četvrti, arhivirus, ubrizgao u tkivo nekadašnje zemlje sa ciljem da je rasturi za sva vremena.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 13:46 03.05.2008

Re: šta je srpstvo?

Srdjane, mislim da gresis. Jevreji se secaju, Nemci se secaju, Poljaci se secaju itd. Ne verujem da secanje na stradanje neviinih zrtvava mora da vodi ka besu i mrznji. Sto se tice Bljeska, Oluje itd, pored secanja na nevine zrtve, ti dogadjaji moraju da nam budu lekcija za buducnost. Da tu glupost vise ne ponovimo i da ne verujemo svakoj budali koja uzjase na vlast da je dobro uzeti pusku u ruke pa u sumu. Ima i boljih resenja da se obezbedi bolji zivot i opstanak nacionalne kulture, jezika i religije.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:58 03.05.2008

Re: da se više nikad ne ponovi

Vasa S Tajcic
Ne verujem da secanje na stradanje neviinih zrtvava mora da vodi ka besu i mrznji.


naravno da ne mora da vodi. holokaust je izuzetno teška tematika. sarađivao sam u životu, kao prevodilac i arhivista sa dosta ozbiljnim institucijama u izraelu koje se bave ovim problemom, i sretao sve i svašta. od toga da ljudi informacije sa kojima se sreću (neke od njih, naprimer, neće nikada biti dostupne javnosti) upotrebljavaju za ličnu ozlobljenost, do toga da se od problema pravi komercijalna i politička industrija. i jedno i drugo je pogrešno. ispravno je da mi te informacije akumuliramo u svesti i iz njih crpimo snagu da se borimo, svako na njemu svojstven i dostupan način, za civilizovano društvo u kojem nikada, ali nikada više neće doći do ovakvih strahota. ne vidim, međutim, kako DJ Fejdimovićevi i Raletovi upadi tome doprinose? postoji jedna zaraza u ovoj problematici, kako sam rekao, a to je da čovek istorijska zla upotrebi kao opravdanje za ličnu ozlobljenost. o tome se radi, a ne na uskraćivanju srpskom, jermenskom, jevrejskom, ruskom, nemačkom, ili bilo kom drugom narodu prava na sećanje.
Filip2412 Filip2412 14:17 03.05.2008

Re: da se više nikad ne ponovi

Zar postavljac topika nije mogao jednostavno da napise teks o Bljesku umesto da provocira posetioce ovog bloga?

Naravno, lakse je videti miseve u drugima i traziti unutrasnjeg neprijatelja.... omiljeni srpski sport.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:30 03.05.2008

Re: da se više nikad ne ponovi

odličan entry, Fićke. moram da ti kažem da mi se sve više dopadaš, not least zbog toga što nosiš isto ime kao
moj sinčina, i što voliš Kejva i Sidse... ime nešto u tom vašem imenu...
vucko vucko 00:36 04.05.2008

Mali ljudi u velikim događajima

Zar postavljac topika nije mogao jednostavno da napise teks o Bljesku umesto da provocira posetioce ovog bloga?

Naravno, lakse je videti miseve u drugima i traziti unutrasnjeg neprijatelja.... omiljeni srpski sport.

Postavljač topika je imao potrebu da napiše ono što je napisao, pa je to i uradio. Šta je - tu je. Sreća pa, osim postavljača topika, postoje i komentatori - pa smo se zahvaljujući njima (mayo1 i rayzippo uglavnom) malo podsetili tog nesrećnog vremena u prvoj polovini devedesetih.

Vidim da ovde prozivaju Draga Kovačevića što nije napisao post o tome, valjda videći u tome nedostatak patriotizma, ili šta li već... pitanje je da li Drago, koji sigurno zna puno detalja o tom periodu, ima želje da priča o tome. Možda ono što bi Drago mogao da ispriča nije ono što Radovan očekuje da čuje? Možda bi to bilo nešto u ovom stilu (tekst iz "Vremena", povodom samoubistva Milana Babića) :

Pripremajući se da ode u Hag, Babić mi je rekao: "Kada mi u novinama budete sudili, vodite računa da nisam bio ni gori, ali ni bolji od svih ovakvih sličnih meni." I onda je nesvjesno parafrazirao završnu riječ Draže Mihajlovića sa suđenja: "Ja sam bio samo mali čovek u velikim događajima." Govorio je, iz nekog razloga, ekavicom.

Meni je zaista žao ako neko mora baš iz toga da crpi svoj patriotizam, ili na tome da greje svoju frustraciju.
rayzippo rayzippo 01:29 04.05.2008

Re: Mali ljudi u velikim događajima

vucko,
poenta svega toga je da se podsetimo ljudi koji su izgubili svoje zivote tog nesrecnog prvog maja.drago je nekada bio ministar u vladi tog naroda,znaci i naroda zapadne slavonije.mogao je rec dve da napise ali nije obavezujuce,medjutim nije trebao da obrise komentar koji je samo preneo informaciju sa naslovne strane b92.doduse njegov blog njegovo pravo sta ce da brise,verovatno se uplasio da mu procenti njegovih omiljenih stranaka ne odu na krivu stranu.
ovde prodaje maglu a stajao u stavu mirno pred generalom mladicem,mentor babic mu osudjen za ratni zlocin...
nista licno protiv njega samo dvolicnost mu je vrlina
Radovan Nastić Radovan Nastić 02:30 04.05.2008

БЉЕСАК... очима неких...




3 дана... да не претерујемо.


Хвала свима.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana