Budućnost| Istorija| Kultura| Moj grad| Region

Moj Beograd

natasa_tasic_10 RSS / 28.04.2019. u 22:32

 

 spomenik-knezu-mihailu-obrenovicu-belgrade-attractions-centar.jpg

Neverovatna stvar koja se desi oko praznika, letnjih i zimskih raspusta je da je Beograd prazan.

Nema gužvi, parkiraš se gde kog hoćeš, GSP prevoz prazan, jedna milina.

U kafićima čujem beogradski akcenat i uživam, zavaljena u stolicu dok  slusam zvuke moga grada.

Ne pričam sa stavom uobražene beograđanke, nego se pitam, kada bi se svaki grad iu Srbiji razvijao, svako selo, kada bismo svi imali infrastrukturu i kanalizaciju, koju npr.većina beogradskih naselja nema, uključujući levu obalu Dunava koja nema ni muzičku školu ni gimnaziju ni srednju tehničkiu školu, ukolko izuzmeno poljoprivrednu,  svima bi bilo lepo.

Ne bismo imali gužve, nervozu, bahaćenje i nepoštovanje svega onoga što su nam ostavili naši preci u amanet. Da napredujemo i razvijamo svako svoj grad i svoje selo.

 

Često sam šetala ulicama moga grada, onako u ravnim cipelama da ne bih lomila noge po kaldrmisanim ulicama, a sada neke štikle nabadaju kaldrmu koja je izgubila svoju draž jer su je popločali tako da možeš u dvanaestici ići i ne lomiti je nikako. Pa kako onda da se probudi u tebi onaj stari duh, kada su nanulamam klepetale žene i devojke, kao je sve ravno.

 

Beogradska košava je nešto drugo. Ona lomi, savija, nosi, donosi i odnosi neke nove stihove koji prozuje kroz njene razbarušene krošnje.

Kada bi se svaki grad razvjao, i kada bi svako selo imalo mogućnost da se živi u njemu, ne bismo imali nezadovoljne i tužne ljude koji pate za svojim zavičajem, bake i deke, koje svoju decu i unučad viđaju par puta godišnje, ne bismo imali grad koji upija sve i koji postaje sve ono što nije,a što mu je nametnuto.

Još uvek bismo se nalazili kod sata na Železničkoj stanici, sedeli bismo na Kališu u hladovini, imali bismo kanalizaciju npr.u Krnjači gde je nemamo i gde se plašimo poplavljivanja, pili bismo tursku kafu  na Dorćolu sa sve rahatlukom serviranoj na karirarim stolnjacima i živeli bismo život kao i svi.

 

Beograd je bio i bice ceo moj svet, grad iz koga nikada nisam želela da odem i gde želim da jednoga dana kada vreme dodje počivam, ali Beograd nije Srbija.

 

Postoje predivi gradovi u Vojvodini i u predivnoj Šumadiji. Postoje seoca, koja pričaju priče o danima kada su deca trčala i preskakala plotove, o ovcama i kozicama, postoje šljivici gde se neko prvi put poljubio, postoje najlepša mesta u Srbiji koja ožive samo za vreme praznika.

Hristos voskrese, dragi moji. Neka nam svako selo, svaki zavičaj bude živ. Neka nam se sela napune decom i neka seoske škole zvone od njihovog smeha i graje. Neka nam putevi do zavičaja budu popločani srećom, a Beograd neka i dalje širi svoje ruke, za sve, i neka odmara tih par dana i meseci, jer njegove ulice crpe snagu, koja mu je neophodna da bi opstao i onda kada nas ne bude bilo.

Vratimo život u Šumadiju, u Vojvodinu, na jug i na Kosovo.

Neka ste živi i zdravi svi na mnogaja ljeta. Neka deca napune napokon mesta koja sada samo šapuću kroz pukotine u zidovima o danima kojih više nema i neka ih sreća svuda prati.



Komentari (407)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:54 29.04.2019

Re: Domaćice

Pa i ja sam kelnerisala, dok sam studirala. Ne mislim nista lose o tome, i prala kancelarije i radila u pekari i cistila posle krecenja i prodavala stvari u prodavnici. Ne mislim da bilo ko bilo kome zauzima neki posao, e a staga sam stepenica oprala na Vracaru, jao pa to je tek hit. Nikada snob bila nisam niti cu biti, i mislim da svako treba da ima svoju srecno mesto, ali kada pricamo o Bg, onda treba da pricamo o celoj Srbiji. Ja sam to i rekla. Treba da se pomognu i druga mesta da svuda bude lepo
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:54 29.04.2019

Re: Domaćice

predatortz
čujem samo pravilan valjevski govor.


To ne postoji!


Ne, nego je pravilan bosanski, ijekavica.
Kad to čujem menjam kafanu :)
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:47 30.04.2019

Re: Domaćice

Pa ne samo zbog vozaca. Zimi su celave gume,leti ako ukljuce klimu ne radi autobus, a ako ne ukljuce klimu mozemo da se pogusimo jer nema prozora
looping looping 07:30 30.04.2019

Re: Domaćice

Ništa, volim ih i ja. No, ne vidim kakve oni imaju veze sa činjenicom da ti ovih dana uživaš jer se po kafićima čuje "beogradski akcenat".
Kanda to znači da je lepo što nema onih drugih?

Ne treba se puno sekirati.
Jer će deca onih sa "stranim akcentom"(koji nije beogradski) sva imati BG akcenat i postati beograđani.
Samo je potrebno što više ulagati u Beograd i popularizovati ga.
Na kraju ćemo dobiti Beograd gde žive građani i ostatak Srbije gde žive "wildlings".



zemljanin zemljanin 09:52 30.04.2019

Re: Domaćice

pa svaka osoba koja zivi u Bg je beogradjanin/ka ... neki imaju duzi staz neki kraci ali za 500g to ce biti navazno
masovni priliv u Bg pocetkom 90ih je mnogo promenio grad ... to jeste cinjenica ali prodoslice nisu imale takvu nameru niti izbor pa bi bilo pogresno pokazivati prstom ... razlicite kulture su se izmesale u kratkom periodu i tom haosu je trebalo vremena da se uravnotezi ... iskreno, meni se (a i mnogim drugima) uopste nisu dopadale vrednosti i kultura koja je domirala Bg tokom 90ih, ali se adaptiras ili krenes da etiketiras ili ... kao i uvek ima i jednog i drugog i treceg ...

PS. mada mi je BG bio skoro pa neprepoznatljiv kada sam prosle godine ponovo dosao ... negativno neprepoznatljiv ali vreme i kapitalizam gaze i menjaju, to je nedodirljivo
predatortz predatortz 11:09 30.04.2019

Re: Domaćice

Ne, nego je pravilan bosanski, ijekavica.


Vratite se korenima, sve je vas iz Ercegovine preteralo.
zilikaka zilikaka 12:36 30.04.2019

Re: Domaćice

predatortz
Ne, nego je pravilan bosanski, ijekavica.


Vratite se korenima, sve je vas iz Ercegovine preteralo.

Kanda jeste. Evo, ja pouzdano znam da neki moj daleki predak potiče iz okoline Bileća.
Lep kraj. Onako, pitom...
dragosevacsutra dragosevacsutra 14:41 30.04.2019

Re: Domaćice

(za burek na brzinu, da utolimo glad do BG)


u jebote pa to ste vi opevani



hoochie coochie man hoochie coochie man 18:00 30.04.2019

Re: Domaćice

Vratite se korenima, sve je vas iz Ercegovine preteralo.


E moji nisu ni Hercegovci ni, nedaobog, Crnogorci. Stari Vlah, Srbi - JA!

To od polovine devetnaestog veka, za ranije ne znam, a neću ni da čačkam.
Zamisli tumaram po poreklu i naletim na Hecegovca, Bosanca, Crnogorca...da se ubijem jbt!

iz okoline Bileća.
Lep kraj. Onako, pitom...


Baš pitom, blago zatalasano, plodno, ma milona:)

Godinu dana sam tamo proveo.
predatortz predatortz 18:09 30.04.2019

Re: Domaćice

To od polovine devetnaestog veka, za ranije ne znam, a neću ni da čačkam.
Zamisli tumaram po poreklu i naletim na Hecegovca, Bosanca, Crnogorca...da se ubijem jbt!





jadragoljub jadragoljub 18:10 30.04.2019

Re: Domaćice

Ja je pitam sta ti je aman, ona kaze ne mogu sa seljanom.

stvar je u tome što ti ne znaš ništa o provansi, ja je potpuno razumem, iako beograd baš i ne volim ič, dok nisam upoznao lično i personalno neki blozeri i blozerke,
al da se vratim na ovu došljakinju, nije ona pljunula na svoje poreklo već je prerasla palanku i palanački mentalitet.
dođeš provedeš 4 5 6 g. u veliki grad ,vidiš šta ti nudi i naravno ne želiš da se vratiš u grad u kome ima dve bioskopske predstave nedeljno, a o provodu da ne pričam. naročito ako si žensko, nema od provoda ništa, čaršija te uništi pod juče.
što se mene tiče kad sam intenzivno dolazio u bg postalo mi je jasno šta je to provincijalac u bg, ja sam tačno uvideo da sam provincijalac i koliko je teško da se snađem, a dolazim iz poveći grad, niš baš nije palanka po veličini već po mentalitetu.
nemam ja neko loše iskustvo sa bgradom ili beogradžanima, doduše jednom zamal da izvučem tepanje, al to je bio usamljeni incidenat.
ljudi dolaze u veliki grad je im daje više mogućnosti i zato napuštaju provansu, neki zbog provoda i drugih sadržaja , neki zbog posla. neki se nikad ne pretvore u građane već ostanu palančani a neke grad ne prihvati.
osamdesetih sam čuo za nekog tipa koji je studirao uniš i nije imao nameru da se vrati u bor jer ga je 'preraso' jednostavno nije više sebe video u toj varoši. a tih godina je uniš bio priliv ko sad beograd, a i tad verojatno i beograd . uostalom svi veći gradovi su magnet za one iz manjih.
postoji nešto u našem mentalitetu što mi nikad nećemo da se uklopimo u taj gde smo, što jer nas ne primaju što jer će prodamo 'veru za večeru'
eto ja nisam nišlija iako sam rođen uniš ceo život proveo tu, a šta sam, kruševljanin takođe nisam oni tamo me smatraju nišlijom,i upravu sumoj otac je najmanji deo života proveo u kruševac, od 20 pa do sedamdesete nije više bio. majka isto. i onda ti neka obična bitanga, baš ono ulična, spusti kako nisi nišlija a on jeste jer mu e još dedaživeo u niša pradedako zna iz koju selendru.
treće ja tu zaljubljenost u gradove ne razumem, živim uniš, šetam kroz njega sa osećanjem sigurnosti koja proizilazi iz dugog boravka ne iz ljubavi, a potpuno sam svestan svih mana i svih dobara koje taj grad ima.
kad god sam ga napušta nisam se okreta za sobom, kad god sam se vraćao nije me obuzimalo nijedno drugo osećanje , n radost ni tuga. vraćao sam se u svoj grad i tolko.
da sam otišo u neki drugi grad postao bih građanin tog grada, kao što rekoše prematori romljani- tamo gde mi je dobro tu mi je dom, mada patrija znači drugo al da ne zakeram.
naša najveća mana je to što nam je imperativ da moramo da živimo ceo život u 'svom' rodnom gradu, to je provincionizam i kod vas beograđana i kod nas provincijalaca.
al jebešga, ja sam mondijalista pa mi zato ovi provincijalci ne priznaju ni nacionalnost hjer ne razumeju šta to znači biti mondijalista.
kolko god da ne volim lik dobrice ćosića i smatram da nas je uništio 90ih, ipak su njegove Deobe suština naše duše, stalno bi da se delimo, kao što i ovde na blogu radimo , ne treba dalje da se ide.
nikvet pn nikvet pn 18:23 30.04.2019

Re: Domaćice


Од 1976-82 док сам био у Бг градски превоз је функционисао одлично. Ко је све тада играо у Атељеу, на Маракани, Хали спортова НБг и тако даље, да не набрајам.

Велеград.

А сад?
Jukie Jukie 20:19 29.04.2019

Prevoz

Pre nekoliko godina je u Beogradu bio odličan gradski prevoz. Kad sam uspeo da provalim planplus sajt i gde koja linija ide, stalno sam se vozikao svuda po gradu i sve je bilo dostupno iz tog dela o šetanju i uživanju u lokalnom. Hoću malo na savski nasip ispod blokova, eto me tamo, Kalemegdan, Dorćolski kej, pokazali su mi kako da odem do Krnjače, Zemunski kej, Ušće. Izađeš negde i uđeš u bilo koji bus i odeš na drugo zanimljivo mesto.
Sada opet nigde ne može da se ode a da se ne preseda pet puta i da ne mora da se pešači kilometar dok stigneš tamo gde si naumio da prošetaš (primer: Kalemegdan), i opet se svako vozikanje pretvori u celodnevnu ekspediciju.
4krofnica 4krofnica 20:42 29.04.2019

Re: Prevoz


Ovo za prevoz je tačno, moj bus je išao na 4-5 minuta i sve je išlo glatko, kad ide glatko ni ne primetiš koliko je super dok se ne vratiš u devedesete, kao sad, i prevoz postane potpuni košmar. Ali jedna konstanta u svemu tome su tramvaji, oni su spori koja god da je vlast zajahala (jedina je prednost što ima svoj pravac kojim možeš brže da prođeš ako je neki zastoj) i evo predožila bih da se sedmici, koja vezuje Ustaničku i Blok 45, uvede kušet vagon jer poneti knjigu nije dovojno, tu može i dremka da padne bez probema, okrepiš se do posla/kuće/rodbine/ljubavnice, čega god.



tasadebeli tasadebeli 20:45 29.04.2019

Re: Prevoz

Jukie


Pre nekoliko godina je u Beogradu bio odličan gradski prevoz.

Sada opet nigde ne može da se ode a da se ne preseda pet puta i da ne mora da se pešači



Немају довољно возача, Јуки. Одлазе им људи у Немачку. Већа плата.

(Само, то нећеш чути од Весића овако како сам ти ја то рекао. То знаш и сам.)

Дакле, за разлику од рецимо деведесетих и осамдесетих није у питању ни бензин, ни број возила... Него оно што називамо људским ресурсима.

Ето, и Србија дошла до тога да јој недостаје квалификована радна снага у неким областима. Ко би то очекивао...
zilikaka zilikaka 21:22 29.04.2019

Re: Prevoz

Ето, и Србија дошла до тога да јој недостаје квалификована радна снага у неким областима. Ко би то очекивао...

Ovde kod nas to traje već neko vreme, važi i za vodoinstalatere, stolare, molere...većinu zanata koji se rade uslužno.
Posebno recimo nema Mađara, jer su oni prvi uzeli državljanstva i zapalili za Nemačku.

Sad čujem da imaju šemu da ne moraš pasoš EU.
Na severu po bolnicama rade sestre pred penzijom i nema mlađih. Kad ispune uslov i one pale preko da čuvaju babe.

tasadebeli tasadebeli 21:36 29.04.2019

Re: Prevoz

zilikaka
Ето, и Србија дошла до тога да јој недостаје квалификована радна снага у неким областима. Ко би то очекивао...

Ovde kod nas to traje već neko vreme, važi i za vodoinstalatere, stolare, molere...većinu zanata koji se rade uslužno.
Posebno recimo nema Mađara, jer su oni prvi uzeli državljanstva i zapalili za Nemačku.

Sad čujem da imaju šemu da ne moraš pasoš EU.
Na severu po bolnicama rade sestre pred penzijom i nema mlađih. Kad ispune uslov i one pale preko da čuvaju babe.







И у Бгд. иста прича са геријатријским сестрама у Немачкој.
Bili Piton Bili Piton 21:44 29.04.2019

Re: Prevoz

4krofnica

Ovo za prevoz je tačno, moj bus je išao na 4-5 minuta i sve je išlo glatko, kad ide glatko ni ne primetiš koliko je super dok se ne vratiš u devedesete, kao sad, i prevoz postane potpuni košmar. Ali jedna konstanta u svemu tome su tramvaji, oni su spori koja god da je vlast zajahala (jedina je prednost što ima svoj pravac kojim možeš brže da prođeš ako je neki zastoj) i evo predožila bih da se sedmici, koja vezuje Ustaničku i Blok 45, uvede kušet vagon jer poneti knjigu nije dovojno, tu može i dremka da padne bez probema, okrepiš se do posla/kuće/rodbine/ljubavnice, čega god.


Jes vala taj tramvaj kao antibiotik. Ali nije do njega, kad je tramvaj krenuo (prošlog veka) izmedju blokova i 6 kaplara su bile dve stanice i jedan semafor, sad ih ima petnaest i sedamnaest semafora. Nigde više brzo ne može da se stigne. Zaboga, nekada se od bloka 70 do novobeogradske opštine moglo stići za ČETIRI MINUTA (ako je majstor baš horny) a sad treba skoro 40.

Linija koja je najviše stradala poslednjih godinu dve je 89 - to jedva da više uopšte ide, a meni je vitalna jer je njome Ada i sve u tom pravcu praktično iza ćoška.
zilikaka zilikaka 21:49 29.04.2019

Re: Prevoz

Čula nedavno da navodno Mađarska daje bespovratnu pomoć do 10 hiljada evra našim Mađarima, za obnovu kuća. Uslov je da ne smeš 10 godina da je prodaš. Daju i za plastenike i slično, a sve da bi pokušali da ih zadrže da ne odu jer se menja etnička struktura Vojvodine.
tasadebeli tasadebeli 21:56 29.04.2019

Re: Prevoz

Bili Piton

Jes vala taj tramvaj kao antibiotik. Ali nije do njega,



Ћути, добро је да га уопште и има, па макар био као антибиотик.

Нама су на Брдету укинули трамваје прошлог лета због радова на шинама и мрежи на новом мосту. И рекли да ће трамваји кренути опет Пожешком у децембру 2018.


Од тог обећања прошло је годину дана... Скоро годину дана.


Још увек уместо Жандара и Баксуза Пожешком иду врло ретки аутобуси са истим бројевима.
tasadebeli tasadebeli 21:58 29.04.2019

Re: Prevoz

zilikaka

jer se menja etnička struktura Vojvodine.



Убрзано.

Недавно сам чуо да је отишло скоро 150 000 Мађара из Војводине.

Надам се само да оправдање за то неће опет тражити у некаквом србонацизму.
4krofnica 4krofnica 22:11 29.04.2019

Re: Prevoz

Zaboga, nekada se od bloka 70 do novobeogradske opštine moglo stići za ČETIRI MINUTA (ako je majstor baš horny) a sad treba skoro 40.


Pa da, do zelenjaka 18 minuta jer si imao pet stanica, sad imaš Čep 1 i 2 (tc Ušće i Delta siti) povezanost sa novim mostom kod bivljaka, još sto komercijalnih sadržaja zbog kojih moraš na svakom ćošku po semafor jer svako mora da parkira baš tu gde hoće da dođe, pešačenje je za luzere... radovi na trgu ciklično prave haos kilometrima daleko, clusterfuck.

zilikaka zilikaka 22:14 29.04.2019

Re: Prevoz

Znaju oni odlično uzrok.
Čak sam čula da opasno zatežu baš njima za nova državljanstva. Kriterijum jedno vreme bio poreklo nekog od predaka, da je rođen u Ugarskoj. Posle uveli obavezno znanje Ma#arskog, na nivou sporazumevanja, al pošto je mnogima to maternji, sad prvo pitaju zašto tražiš državljanstvo.. Ako procene da je zbog rada u Nemačkoj, ne dobiješ. Bez obzira što si i sam Mađar.
Bili Piton Bili Piton 22:17 29.04.2019

Re: Prevoz

tasadebeli



Ћути, добро је да га уопште и има


U špancima su štrokava sedišta toliko da ti je gadno da sedneš. Odvratno.

Em je taj tapacirung svetlo siv, svaka dlaka se i inače vidi. Ne znam kako to nikom ne smeta, pa da kaže - ok, jedan tramvaj mesečno ćemo sistematski povlačiti iz cirkulacije i ugradjivati nova, plastična sedišta koja se lako peru (a podjednako su tvrda i neudobna, zbilja nema nikakve razlike) i za godinu dve smo električni vozni park učinili manje sramotnim za oko.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:22 29.04.2019

Re: Prevoz

Zamisli molim te okretnica kod Palate Albanija, kad sam viledela krstla sam se sto puta.
Pocela sam skoro da vozim, parking ne mogu da nadjem ni u garazi, a kamoli ovako. E na Vracaru neka nova zona, A zona pola sata 100 dinara!!!!
Zimus sam po kijametu pesacila dva sata, nema prevoza, vozac nije hteo da vozi jer su mu celave gume ?!
Bili Piton Bili Piton 22:25 29.04.2019

Re: Prevoz

natasa_tasic_10
Zamisli molim te okretnica kod Palate Albanija


Da, na to se svi žale. S kim god da sam prozborio na tu temu.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:27 29.04.2019

Re: Prevoz

Pa ja ne znam ko je "pametan" mogao da smisli takvu glupost
tasadebeli tasadebeli 22:39 29.04.2019

Re: Prevoz

zilikaka
Znaju oni odlično uzrok.
Čak sam čula da opasno zatežu baš njima za nova državljanstva. Kriterijum jedno vreme bio poreklo nekog od predaka, da je rođen u Ugarskoj. Posle uveli obavezno znanje Ma#arskog, na nivou sporazumevanja, al pošto je mnogima to maternji, sad prvo pitaju zašto tražiš državljanstvo.. Ako procene da je zbog rada u Nemačkoj, ne dobiješ. Bez obzira što si i sam Mađar.



А да знаш само какав проблем имамо у школама са Ромима који запале негде (најчешће у Немачку) онако на бомбака, да пробају, па их оданде експедују јер не добију дозволу за боравак... И тако свако мало... Њихова деца због тога од осам разреда основне школе ефективно одседе у клупама у нашим учионицама максимум 5-6 година. Остало време их превлачимо из разреда у разред тек да стекну макар основну школу.

У прошлој генерацији сам био разредни једном дечаку којег су родитељи одвели у Данску у 3. разреду основне. Вратили их из Данске у Србију после три године без икаквих папира. Било чега за шта бисмо могли да се ухватимо.

Пошто је дечак тада већ имао 12 година, ми га ставимо у 6. разред јер смо веровали на реч родитељима да је тамо у Данској ишао у школу и завршавао годину за годином.

Пролазиле године, дечак завршио и шести и седми и осми разред (није био лош ђак), а папире никако да добијемо. Онда је у 8. разреду његов отац замолио нас као званичну установу да покушамо ми да добијемо папире од школе у Данској да је дечак тамо завршио оно између 3. и 6. разреда.

Ништа. не зарезују нас Данци. Неће ни да одговоре на многобројне дописе које смо им слали. (Наставнице енглеског преводиле на енглески добровољно, одакле школи паре за преводиоца.)

Као да смо сви ми овде на Балкану нека нижа раса од њих Еуропљана, маму им јбм да им јбм фашистичку и нацистичку!

Пробала онда и наша школска управа и Министарство... Ма нема шанси. Не фермају нас Данци. У једном допису су само потврдили да дечак тамо јесте похађао школу и завршио неке разреде, али нису хтели папире да пошаљу, некаква сведочанства да бисмо их овде превели код судског тумача.

И онда смо имали апсурдну ситуацију. Да би уписао средњу школу, дечак мора да има сведочанства од 5. до 8. разреда. Завршио је већ и осми код нас, али му фали сведочанство за пети разред. И онда је, мученик, после завршетка осмог разреда ванредно полагао све предмете 5. разреда да бисмо му исписали сведочанство.

Ено га сада, завршава средњу трговачку.


(Да се разумемо, ми све то тако радимо са ромском децом уз благослов школске управе и Министарства јер се на тај начин излази у сусрет социјално депривираним групама, како се то званично каже.)



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:45 29.04.2019

Re: Prevoz

Taso to sto nase Ministarstvo radi sa decom je tragedija.
Sto se tice dozvola za vizu, cula sam da su nasi trazili da se produzi rok za dobijanje na godinu ipo dana, jer ce svi da odu iz Srbije.
Najvise se traze medicinari, vozaci i radnici i veruj mi masovno se odlazi, sto na "azil", sto ovako preko nekih rodjaka za papire, pa se zene i udaju.A deca koja se sa roditeljima vrate, su osakacena kod nas i to smao zato sto min.nece da prizna sve ono sto su tamo ucili.
Npr.ako je dete tamo zavrsilo osmi razred, oni ga vrate u 6, a on ili ona imaju 15 godina. Pa to je apsurd.
tasadebeli tasadebeli 23:08 29.04.2019

Re: Prevoz

natasa_tasic_10

Taso to sto nase Ministarstvo radi sa decom je tragedija.

Npr.ako je dete tamo zavrsilo osmi razred, oni ga vrate u 6, a on ili ona imaju 15 godina. Pa to je apsurd.



Зашто окривљујеш наше Министарство?

Апсурд је то што то дете из те неке земље Западне Европе пошаљу назад у Србију без икаквих папира о тамошњем школовању, па онда још и неће да сарађују са нашим државним институцијама.

Изгледа да ниси пажљиво прочитала све што сам написао.

Напротив, овде се тој деци итекако помаже, чак и уз кршење важећих закона и прописа, да надокнаде оно што су им заправо родитељи одузели одласком у неку западноевропску земљу. А ти те родитеље не можеш у томе да спречиш. Одрасли су људи, имају своја права. Не можеш овде да им порекнеш право на пасош. То би била онда дискриминација.

Да ти не причам о томе како су и ти разредни испити које та деца овде полажу само тек пука формалност да би им се омогућило да сустигну своју генерацију.

А некаква сведочанства, папире, морају да имају да би ишли даље у школовању, зар не?

Иначе, на шта би нам онда личио школски систем када бисмо сви завршавали своје школе тако на реч, на поверење?

Уопште није проблем у нашем Министарству него у тим западним земљама које такве породице врло често враћају у Србију бет икаквих папира о боравку тамо, а онда још преко свега и одбијају било какву сарадњу са са нашим институцијама да се тим људима помогне.

За те западне земље као да ти људи уопште и не постоје.

А ми овде итекако покушавамо да им помогнемо. Чак и кршећи сопствене законе и прописе јер нас на то својим понашањем приморавају ти "уљудни и цивилизовани" Европејци.






tasadebeli tasadebeli 23:11 29.04.2019

Re: Prevoz

Bili Piton
tasadebeli



Ћути, добро је да га уопште и има


U špancima su štrokava sedišta toliko da ti je gadno da sedneš. Odvratno.

Em je taj tapacirung svetlo siv, svaka dlaka se i inače vidi. Ne znam kako to nikom ne smeta, pa da kaže - ok, jedan tramvaj mesečno ćemo sistematski povlačiti iz cirkulacije i ugradjivati nova, plastična sedišta koja se lako peru (a podjednako su tvrda i neudobna, zbilja nema nikakve razlike) i za godinu dve smo električni vozni park učinili manje sramotnim za oko.



Били су почели да замењују тај штрокави тапацирунг прикладнијим материјалима у појединим тим "шпанцима". Али не знам докле се стигло сада са тим. И да ли се наставило са тим. До центра града и до Новог Бгд. идем сада искључиво бусевима.

А уместо трамваја 12 возе нараздрнданији аутобуси. Они што када изађеш из њих после вожње, одмах избациш камен из бубрега. О тровању издувним гасовима у самом бусу и да не причамо. То је, ваљда, уместо анестезије док ти разбијају камен у бубрегу.
tetris tetris 23:22 29.04.2019

Re: Prevoz

Напротив, овде се тој деци итекако помаже, чак и уз кршење важећих закона и прописа, да надокнаде оно што су им заправо родитељи одузели одласком у неку западноевропску земљу. А ти те родитеље не можеш у томе да спречиш.
...
Уопште није проблем у нашем Министарству него у тим западним земљама које такве породице врло често враћају у Србију бет икаквих папира о боравку тамо, а онда још преко свега и одбијају било какву сарадњу са са нашим институцијама да се тим људима помогне.


Izgleda da nije problem ni u tim zapadnim zemljama već u roditeljima te dece.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:25 29.04.2019

Re: Prevoz

i u jednima i u drugima
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:25 29.04.2019

Re: Prevoz

Taso ja sam radila u Pesicu, tacno znam o cemu pricas
tasadebeli tasadebeli 23:28 29.04.2019

Re: Prevoz

tetris
Напротив, овде се тој деци итекако помаже, чак и уз кршење важећих закона и прописа, да надокнаде оно што су им заправо родитељи одузели одласком у неку западноевропску земљу. А ти те родитеље не можеш у томе да спречиш.
...
Уопште није проблем у нашем Министарству него у тим западним земљама које такве породице врло често враћају у Србију бет икаквих папира о боравку тамо, а онда још преко свега и одбијају било какву сарадњу са са нашим институцијама да се тим људима помогне.


Izgleda da nije problem ni u tim zapadnim zemljama već u roditeljima te dece.



Одрасли су то људи.

Шта урадити у датој ситуацији?

(А да деца не испашатју.)
tasadebeli tasadebeli 23:28 29.04.2019

Re: Prevoz

natasa_tasic_10
Taso ja sam radila u Pesicu, tacno znam o cemu pricas



И?

Твоје искуство је да Министарство не помаже тој деци?


Srpski đaci nisu diskriminisani (ЛИНК)


Па онда када се стигне до факултета, добијемо и ово:


Indekse rezervisane za Rome dobijaju i oni koji to nisu (ЛИНК)


Моје искуство је другачије од твог. Зато и мислим да ромској деци највећи проблем представља социјални и културни миље из којег полазе, а не државне институције Србије.

А како променити тај социјални и културни миље из генерације у генерацију?

Па једино школовањем, знаш то и сама.

Отуд вероватно и толика поустљивост у школском систему Србије у оваквим случајевима о којима ти причам.

Али под условом да родитељи те деце не прекидају школовање своје деце свако мало зарад одласка у Немачку с надом да ће тамо и остати, а враћају се већ после пар месеци или 6 месеци највише током којих су тамо уредно добијали социјалну помоћ. И тако већ деценију и по. По неколико пута само током основне школе одлазе на та деца у Немачку и остале земље Западне Европе одакле их враћају у Србију исто онако као што су их некада трпали у вагоне и возили у концентрационе логоре.

Јер ти Немци су ипак још увек Немци. Исти као што су били и ономад. Ма колико год се трудили да то данас сакрију.

Зар не видиш то и откада су почели у Европу да пристижу и ови људски таласи са Блиског и Средњег Истока од пре неколико година?


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:38 29.04.2019

Re: Prevoz

Tada kada sam radila nisu. Ne znam kakva je situacija sada. Ja sam presla 2007 u muz.skolu na Ubu da radim i tamo sam bila do 2018, a onda sam dobila premestaj za SNP.
U Pesicu sam radila od 2000 do 2003, Jovanka je bila direktorka tada. Deca su zavrsavala dva razreda za godinu dana, i pokusavali smo i spremali smo ih za srednje skole.
Taso dobra su deca, ali ako dete od 15 godina stave da ide u peti razred, ono gubi interesovanje za sve
tasadebeli tasadebeli 00:17 30.04.2019

Re: Prevoz

natasa_tasic_10
Tada kada sam radila nisu. Ne znam kakva je situacija sada. Ja sam presla 2007 u muz.skolu na Ubu da radim i tamo sam bila do 2018, a onda sam dobila premestaj za SNP.
U Pesicu sam radila od 2000 do 2003, Jovanka je bila direktorka tada. Deca su zavrsavala dva razreda za godinu dana, i pokusavali smo i spremali smo ih za srednje skole.



Да, доста давно је то било. 2003.

Другачија је ситуација данас.

Ја сам у овој мојој данашњој школи (имамо 20% ромске деце) од јесени 1999.

И видео сам како се ситуација по том питању мењала набоље из године у годину. Надам се да сам и сам томе макар малкице допринео.

Сам ти причао како сам их учио српски на некој врсти ванредне наставе?

(Највећи им је проблем при поласку у први разред основне непознавање језика на којем се одвија настава. Одатле после вуку проблем са учењем током школовања.)

Па у учионици њих 30 узраста од 1. до 4. разреда. И 4 различита дијалекта ромског, не разумеју се међусобно, плус албански језик.

(Ови моји су махом муслимани са Косова и Метохије пореклом. Мисини, Зумбери, Ахмети, Бајрами,... Током ових 20 година како сам у тој школи имали смо само троје ромске деце с презименима на -ић. И нису то све Роми иако их Срби све тако називају јер не знају како је то на Косову и Метохији изгледало до 1999. Има ту и Ашкалија и Горанаца,... Врло често и родитељи те деце слабо разумеју и говоре српски.)

Водио ја на часове и преводиоце (моје старије ђаке Роме), али ми нису били много од користи:"Наставниче, ја ништа не разумем овог малог!"

И поделим их у две екипе за неку језичку такмичарску игру.

- Како вам се зове екипа, питам капитена.

- Црвена звезда.

Сви, бре, навијате за Звезду, мислим се ја.

- Не може Звезда! Нешто друго!

- Па добро, онда Касандра, каже мали бистрооки.

(Тада је та шпанска серија била у моди.)




Taso dobra su deca, ali ako dete od 15 godina stave da ide u peti razred, ono gubi interesovanje za sve


Знам да су добра деца и потврђујем то.

Али тако то изгледа када поштујеш законе и прописе у образовању.

Како да га ставиш са његовом генерацијом ако он нема никакаво сведочанство да је завршио претходне разреде?

О томе да је држава често и блага према њиховим родитељима када не пријаве дете за упис у школу када му је време и не гони их кривично иако је то прописано законом и да не причамо.

И онда, после многобројних притисака социјалних служби итд. доведу ти дете које већ има 10-13 година да га упишу у школу.

И? Шта да радиш? Да га ставиш одмах с његовом генерацијом у пети или седми разред да учи формуле из физике, а нема везе што је прескочио прва четири разреда и није прошао оно време када се код учитељице описмењавало?

Не иде то тако.

А рекох ти да ми са тим старијим ученицима који су почели код нас, па их одвели у иностранство и вратили их без икакве потврде да су тамо ишли у школу, често кршимо законе и прописе (уз благослов Министарства и школске управе) сврставајући их у њихову генерацију и припадајући јој разред уз организовање врло врло формалних разредних испита (тек да се колико-толико испоштују прописи) на којима сви знамо унапред, и комисија и дете, да је положио и да ћемо га пустити да иде даље са школовањем иако није био присутан на више од трећине часова (колико је законска граница) током школске године.

П.С. - Знаш ли ти да сам ја имао једног од тих мојих ђака Рома, дечака, са Косова и Метохије којем је у крштеници писало да је женско чељаде. И то смо открили тек када је завршавао осми разред и уписивао средњу школу па су родитељи тек тада конначно донели оригиналну крштеницу, мислим из Краљева, тамо су смештена њихова документа. Нисмо могли дотле да их намолимо.

Па смо онда званично преправљали податке у крштеници.

А знаш зашто су га на Косову и Метохији својевремено пријавили као девојчицу иако је дечак?

Да не би ишао у војску.

Ето, с тиме се све ми рвемо.

Мада... Навикли смо ми на то. Својевремено сам као ђаке имао Српчад рођену у Хрватској уочи почетка грађанског рата којима Хрвати нису уопште доделили матичне бројеве (ЈМБГ) иако смо још увек званично били СФРЈ када су се они родили.

И онда када дете дође до уписа у средњу школу на захтев добијеш крштеницу из неовисне Хрватске у којој су оне кућице за матични број празне. Па му онда овде накнадно додељујеш матични број.

Хоћу да ти кажем, навикли смо на то... Да исправљамо јавашлук, а много чешће сасвим намерне свињарије направљене по земљама произашлим из бивше СФРЈ, али и направљеним у овим цивилизованим уређеним еуропским државама.


Socijalno isključivanje Roma i putujućih naroda može da se pogorša zbog toga što formalno administrativno ne postoje. Kako je Komesar rekao u svom Komentaru o ljudskim pravima pod naslovom „Romi apatridi: bez dokumenata – bez prava“: „...desetine hiljada Roma u Evropi živi bez državljanstva. Bez rodnih listova, ličnih karata, pasoša i drugih dokumenata, često im se negiraju osnovna prava, kao što su obrazovanje, zdravstvena zaštita, socijalna pomoć i pravo glasa.”
nepopustljiv nepopustljiv 09:20 30.04.2019

Re: Prevoz

Ето, и Србија дошла до тога да јој недостаје квалификована радна снага у неким областима. Ко би то очекивао...

Ali zato joj ne nedostaje nekvalifikovanih u svim oblastima.
nepopustljiv nepopustljiv 09:26 30.04.2019

Re: Prevoz

tasadebeli
zilikaka

jer se menja etnička struktura Vojvodine.



Убрзано.

Недавно сам чуо да је отишло скоро 150 000 Мађара из Војводине.

Надам се само да оправдање за то неће опет тражити
у некаквом србонацизму.

Ne bih ja u to bio siguran.
To je opravdanje koje uvek pali.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:48 30.04.2019

Re: Prevoz

Taso znas koliko se neroma prijavi da su Romi.
Srce me zaboli.
Nekome su uzeli buducnost tako.
deset_slukom deset_slukom 15:16 30.04.2019

Re: Prevoz

tasadebeli

Убрзано.

Недавно сам чуо да је отишло скоро 150 000 Мађара из Војводине.

Надам се само да оправдање за то неће опет тражити у некаквом србонацизму.


Zovi to kako hoćeš.

Primer moje sestre od tetke: prvo su oboje ostali bez posla, očistila ih antiautonomaška metla, oboje intelektualci na stručnim i odgovornim mestima. Onda je jedno od dvoje dece imalo problema u školi, kod jedne profesorke (ono - "kod mene neće proći" ) . Pa su bili telefonski pozivi. Pa preteći sadržaji u poštanskom sandučetu. Verovatno dosta toga i ne znam.

Bilo je to vreme kada su se skidale višejezične table po Vojvodini, bacale bombe u dvorišta nepoželjnih. Pokupili su se i otišli svi u Budimpeštu.

A danas je to o čemu pričaš neprijatelj svih - Mađara kao i Srba.
mesan mesan 01:49 01.05.2019

Re: Prevoz

tasadebeli

Недавно сам чуо да је отишло скоро 150 000 Мађара из Војводине.

Надам се само да оправдање за то неће опет тражити у некаквом србонацизму.


опет тражити


deset_slukom
Zovi to kako hoćeš.

- očistila ih antiautonomaška metla
- dvoje dece imalo problema u školi
- telefonski pozivi
- preteći sadržaji
- skidale višejezične table


Ćuti bre autonomašu, srećom evo Tase da ovog puta raskrinka mađarski malignitet.
deset_slukom deset_slukom 05:02 01.05.2019

Re: Prevoz

deset_slukom
prvo su oboje ostali bez posla, očistila ih antiautonomaška metla


Malo sam ovde bio neprecizan - reč je, naravno, o periodu posle "jogurt revolucije" i o čistki "birokrata", što je bio eufemizam za autonomaše. Kako su znali ko je autonomaš? Pa, nisu znali - jednostavno su skoro svi koji su bili na iole važnijoj poziciji naprečac dobili otkaz, njih oko 35000 u celoj Vojvodini. Pretpostavljam da je, ipak, bilo i onih podobnih i da su telefoni tih dana bili usijani.
nepopustljiv nepopustljiv 05:36 01.05.2019

Re: Prevoz

deset_slukom

...
Malo sam ovde bio neprecizan - reč je, naravno, o periodu posle "jogurt revolucije" i o čistki "birokrata", što je bio eufemizam za autonomaše. Kako su znali ko je autonomaš? Pa, nisu znali - jednostavno su skoro svi koji su bili na iole važnijoj poziciji naprečac dobili otkaz, njih oko 35000 u celoj Vojvodini. Pretpostavljam da je, ipak, bilo i onih podobnih i da su telefoni tih dana bili usijani.

Autonomiju bi trebalo pod hitno ukinuti - u potpunosti.
Ovakve nakarada od političkog sistema nema nigde na kugli zemaljskoj.
Država u državi - i to u samo jednom delu države.
Da možda Mađari (ili bilo ko drugi) ne bi mogli da ostvaruju svoja prava da nema te nakaze, te autonomaške sprdnje zaostale od 'dragog druga Tite'?!
Ko zastupa takav stav, gotovo eksplicitno pljuje po srpskom narodu.
Dakle, nema niti jednog razloga za stvaranje asimetrične pozicije u Srbiji i održavanja tog komunističkog biroktatskog mutanta, tzv. autonomije.
zilikaka zilikaka 08:24 01.05.2019

Re: Prevoz

Autonomiju bi trebalo pod hitno ukinuti - u potpunosti.
Ovakve nakarada od političkog sistema nema nigde na kugli zemaljskoj.

Čarli, idi vidi šta ćeš danas praviti. Potpali vatru, naseci luk...
To da li ima na kzgli zemaljskoj ti ne znaš pouzdano, kao ni ja. Al znamo oboje šta tačno znači kad tvrdiš da "postoji samo jedan".
...a i inače, nešto ne bih da tebe pitamo da li nam treba autonomija.
deset_slukom deset_slukom 16:03 01.05.2019

Re: Prevoz

nepopustljiv

Ko zastupa takav stav, gotovo eksplicitno pljuje po srpskom narodu.


Kako je to - buditi se svako jutro popljuvan? Skoro da mi te je žao.
nepopustljiv nepopustljiv 16:35 01.05.2019

Re: Prevoz

deset_slukom
nepopustljiv

Ko zastupa takav stav, gotovo eksplicitno pljuje po srpskom narodu.


Kako je to - buditi se svako jutro popljuvan? Skoro da mi te je žao.

Nije lako.
Ali - ne dam se.
nepopustljiv nepopustljiv 16:41 01.05.2019

Re: Prevoz

zilikaka
Autonomiju bi trebalo pod hitno ukinuti - u potpunosti.
Ovakve nakarada od političkog sistema nema nigde na kugli zemaljskoj.

Čarli, idi vidi šta ćeš danas praviti. Potpali vatru, naseci luk...
To da li ima na kzgli zemaljskoj ti ne znaš pouzdano, kao ni ja. Al znamo oboje šta tačno znači kad tvrdiš da "postoji samo jedan".
...a i inače, nešto ne bih da tebe pitamo da li nam treba autonomija.

Šta to mene briga da li hoćete da pitate mene ili ne.
Znam ja da bi vi meni, najradije, da začepite usta - i faktički.
Danas nije pala neka žderačina - jer me nervira ovako mrljav dan, gori nego juče.
Trenutno pregovaram sa ženom da li da negde krenemo ili ne - malčice obasjalo sunce.
No, veče će - a večeras Livepul - Barselona, što znači da dan neće propasti totalno.
jadragoljub jadragoljub 17:14 01.05.2019

Re: Prevoz

Autonomiju bi trebalo pod hitno ukinuti - u potpunosti.
Ovakve nakarada od političkog sistema nema nigde na kugli zemaljskoj.
Država u državi - i to u samo jednom delu države.

nemcija- savezna država
francija podeljena na provance sa značajnom autonomijom
holandija samo vezana ugovorima sa provincijama koji bilo koja i bilo kad može da izglasa da se ocepi.pre godinu dve se jedna bivša holandska kolonija podelila na pola pa pola ostala nezavisna a druga se vratila holandiji kao provincija, tamo u karipsko more, dal sao tome i pricipe il tako neka znamenita zemlja.
danska i grenland, valjda,
tebi omiljena amerika podeljena na države čak ne ni na autonomne teritorije ili provance već bukvalno na države.
švajcarija sa svojim kantonima.
britanija engleska škotska irska plus dominioni australija i kanada i kozna dal i nev zeland.
kolko to beše, cela evropa podeljena na razne autonomije, široke autonomije.
šta bi nama falilo da se da autonomja vojvodini a ona svojim bačvanima sremcima i banaćanima da u okviru nje imaju svoju autonomiju
da geđina i hučijeva šumadija ima svoju autonomiju, mi južnjaci svoju a ovi oko ivanjice i , raška li to beše svoju.
u titino vreme uniš je ostajalo 82% od poreza na promet i mogli smo da se sami brinemo o sebi, a sad? biramo odakle će čistimo niške ulice, ako napravimo nešto svoje beograd nam oduzme.
idi tamo lemi diode ne mešaj se u politiku i ekonomiju, nisi ti za to.
deset_slukom deset_slukom 17:57 01.05.2019

Re: Prevoz

jadragoljub

u titino vreme uniš je ostajalo 82% od poreza na promet i mogli smo da se sami brinemo o sebi, a sad? biramo odakle će čistimo niške ulice, ako napravimo nešto svoje beograd nam oduzme.
idi tamo lemi diode ne mešaj se u politiku i ekonomiju, nisi ti za to.


Sad si Čarlija stavio na muke. Kako da nastavi sa svojom radikalskom tiradom, kada ona ide direktno protiv tebe. A ti si Srbin, zar ne?

Zato će ovde oćutati (šta ima vi da pravite nešto svoje?), vozikaće decu gondolom i u potaji glasati za Vučića.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:33 29.04.2019

Diskriminacija

Nikoga nisam htela da diskriminisem, niti mi je palo na pamet.
Volim Beograd, i zaista ga VOLIM, ali to ne znaci da ne volim i druge gradove.
I sta fali akcentima, pa to je nase bogastvo, jezicko blago,ne vidim nista diskriminatorno.
Poenta je da se mnogo gradi, da nema infrastrukture, mostova, prevoza, parkinga.
Ja ne znam kako to ne vide ti koji treba da vide i zasto se ne ulaze u gradove u unutrasnjosti?
Ako je bilo ko mislio da diskriminisem nekoga, gadno se prevario. Ja na svojoj kozi veoma dobro znam sta je diskriminacija i nikada ne bih to radila drugome, ali mi nedostaje razvuceni beogradski akcenat zaista mi nedostaje. Ne znam sta je lose u tome?
Zar je greh voleti svoj grad, ako je teko neka sam gresna, ja ga volim i volecu ga citav svoj zivot.
Atomski mrav Atomski mrav 23:41 29.04.2019

Re: Diskriminacija

Nikoga nisam htela da diskriminisem, niti mi je palo na pamet.

Znači - greška, a ne namera teška.

I sta fali akcentima, pa to je nase bogastvo, jezicko blago,ne vidim nista diskriminatorno.

Imao sam ja sličnu nevolju, doduše davno - tik nakon što sam se doselio u Norvešku... elem,
nije bio "problem" sa akcentima već sa dijalektima, kojima Norveška obiluje (kad bismo vam Ribozom i ja divanili na norveškom koristeći dijalekat koji je dominantan tamo gde živimo, pomislili biste verovatno da ne pričamo istim jezikom ili bi vas to eventualno podsetilo na razgovor Mađara iz Subotice i Piroćanca na srpskom). Požalio sam se jednom na poslu kako imam problema sa praktično svim dijalektima osim Oslo dijalekta, da ne razumem operatere raznih kol centara od kojih nijedan nije u Oslu već diljem zemlje i na to se jedna koleginica, inače sa juga Norveške (njihov dijalekat "vuče" malo na danski i imaju ono "hhhhrrrhhhh" iz holandskog), prilično uvredila i prokomentarisala "Pa eto, nismo svi iz Osla!"...
omega68 omega68 23:54 29.04.2019

Re: Diskriminacija

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:06 30.04.2019

Re: Diskriminacija

Najlepsa zemlja na svetu. A ja sam lepo rekla. Beograd nije Srbija. To je samo jedan grad.
Srbija je vise od Beograda. Ona je zivot pa nek kaze ko sta hoce.
A kada bi bilo pravde, verujem da niko ne bi zeleo da odlazi i napusta svoje ognjiste.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:28 30.04.2019

Re: Diskriminacija

Pevala sam koncert na Norveskom. Ali taj se ne govori vec 200 godina, neki arhaicni
Jedva sam prelomila jezik.
Neke pesme su sa jednog govornog podrucja, druge sa drugog.
Jedva sam sve popamtila
Ribozom Ribozom 10:20 30.04.2019

Re: Diskriminacija

Ja govorim sve norveske dijalekte, ali nazalost, odjednom. Recenicu pocnem pirotskim, nastavim lalinski, zavrsim beogradskim. Ako jos dodam koju englesku rec norveski uoblicenu, cirkus je kompletan.
Atomski mrav Atomski mrav 10:27 30.04.2019

Re: Diskriminacija

Ja govorim sve norveske dijalekte, ali nazalost, odjednom. Recenicu pocnem pirotskim, nastavim lalinski, zavrsim beogradskim. Ako jos dodam koju englesku rec norveski uoblicenu, cirkus je kompletan.




Najjači je bio jedan zemo izbosne koji je rekao sagovorniku, želeći da mu ukaže kako mu džabe priča kad on ne razume dobro norveški: Du snakker gratis!
Atomski mrav Atomski mrav 10:30 30.04.2019

Re: Diskriminacija

Pevala sam koncert na Norveskom. Ali taj se ne govori vec 200 godina, neki arhaicni
Jedva sam prelomila jezik.
Neke pesme su sa jednog govornog podrucja, druge sa drugog.
Jedva sam sve popamtila


Svaka čast. Od norveških pesama znam samo dečije i par pesama vokalno instrumentalnog sastava Kvelertak - doduše, nisam baš razumeo reči pesama pa sam potražio tekst na internetu i opet nisam ništa razumeo (opet dijalekat)...
Milan Novković Milan Novković 10:45 30.04.2019

Re: Diskriminacija

Ribozom
Ja govorim sve norveske dijalekte, ali nazalost, odjednom. Recenicu pocnem pirotskim, nastavim lalinski, zavrsim beogradskim. Ako jos dodam koju englesku rec norveski uoblicenu, cirkus je kompletan.



Ja tako pričam Srpski, plus je tu poneka tarzanska rečenica i gramatika - Tarzana koristim uglavnom u kuhinji, kad su žena i/ili ćerka tamo, u nadi da ću na tu foru iskamčiti neku dodatnu hranu

Kad su obe u kuhinji onda mi je nešto lakše, često mogu da se provučem i na tiho kretanje pošto one obe pričaju između sebe 110%, istovremeno, pa slabije primete šta se oko njih dešava
aureus aureus 13:21 30.04.2019

Re: Diskriminacija

Atomski mrav

Imao sam ja sličnu nevolju, doduše davno - tik nakon što sam se doselio u Norvešku... elem,
nije bio "problem" sa akcentima već sa dijalektima, kojima Norveška obiluje (kad bismo vam Ribozom i ja divanili na norveškom koristeći dijalekat koji je dominantan tamo gde živimo, pomislili biste verovatno da ne pričamo istim jezikom ili bi vas to eventualno podsetilo na razgovor Mađara iz Subotice i Piroćanca na srpskom). Požalio sam se jednom na poslu kako imam problema sa praktično svim dijalektima osim Oslo dijalekta, da ne razumem operatere raznih kol centara od kojih nijedan nije u Oslu već diljem zemlje i na to se jedna koleginica, inače sa juga Norveške (njihov dijalekat "vuče" malo na danski i imaju ono "hhhhrrrhhhh" iz holandskog), prilično uvredila i prokomentarisala "Pa eto, nismo svi iz Osla!"...

Eto šta se desi kad je zemlja nepotrebno ogromna (a nije Rusija)!
Pet miliona stanovnika, ali šta vrijedi kad su razbacani na sve strane pa su kroz istoriju stigli da izgrade tolike dijalekte.

Predlažem kolektivno preseljenje u Oslo (i postepeno ujednačavanje govora) ili disciplinovanje po ruskom modelu (o kojem je Vcucko nešto natuknuo).
Pevala sam koncert na Norveskom. Ali taj se ne govori vec 200 godina, neki arhaicni
Jedva sam prelomila jezik.

A evo i jedne Norvežanke koja pjeva na ruskom, Sisel i njen "Princ Igor"...tu se u pjesmi muva i neki američki reper...



Verzija bez repera - LINK.
tasadebeli tasadebeli 01:48 30.04.2019

И мој Београд... И моја Србија...

Све у свему, Презимењакињо, да закључим моје гостовање на овом твом посту, сада већ и у претераном броју коментара, али повукли сте ме. Само да се разумемо, не бих ја учествовао да ми није пријало...







natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 07:48 30.04.2019

Re: И мој Београд... И моја Србија...

Ima i onaj video sa Skotima u Londonu u liftu koji se pokrece na govornu komandu.
Padala sam od smeha.
A Irac je u ovom filmu FENOMENALAN.
tasadebeli tasadebeli 09:09 30.04.2019

Re: И мој Београд... И моја Србија...

natasa_tasic_10
Ima i onaj video sa Skotima u Londonu u liftu koji se pokrece na govornu komandu.
Padala sam od smeha.
A Irac je u ovom filmu FENOMENALAN.



Freedom!!!

У мом Београду и у мојој Србији.



П.С. - Ирац, Шкот, Ром, Србин,... Свеједно.

Тлачитељ, па самим тим и непријатељ нам је заједнички.






alselone alselone 07:09 30.04.2019

Zahvalnica

Ovom prilikom bih želeo da se zahvalim Flokiju što se ne javlja ovde poslednjih dana jer da mi je ovo juče ispojlovao našao bih te ne zvao se ja Lorimer.

Jako lepo urađeno, oduševljen sam. Režija prva liga.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:25 30.04.2019

Beogradski govor pravi

Spominjao se beogradski govor.

Pisala sam u tome u blogu BG rituali za dusu,i cini mi se, komentarisala sa Tasom,kasnije.

>>>


Sta je tacno taj pravi beogradski govor? Za mene, to je govor starijih ljudi rodjenih ovde, koji ponekad, ali sve redje cujem. Te osobe po mojoj proceni moraju imati oko osamdeset godina pa i vise. Govor topao, uvek nekako fin, blag uhu. Ima jedan izraz: Namrcilo se nebo od Zemuna. U tom specificnom naglasku kako kazu Zemun je taj stari naglasak. Ima jos jedan nacin govora, meni isto vrlo drag. Mangupski, smekerski, isto pripada nekom drugom vremenu. Jedan od izraza koji bi nekako pripao tom stilu pricanja je " Bog te mazo". Nije mozda ritual kao u naslovu , ali oslusnite nekad ako se nadjete na Kalenic pijaci, Zemunu, Dorcolu, bilo gde u Beogradu, i govor koji cujete mozda vam donese deo pravog duha ovog grada.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 12:48 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Napokon neko da me razume.Napokon.
Ja sam se druzila i jos uvek sam prijateljica sa ljudima koji su obelezili rok scenu 90 kod nas.
Opasna ekipa i mangupski nacin govora.
Moji profesori su pricali na beogradski nacin i sada imaju sto posto oko 80 godina.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:48 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

natasa_tasic_10
Napokon neko da me razume.Napokon.
Ja sam se druzila i jos uvek sam prijateljica sa ljudima koji su obelezili rok scenu 90 kod nas.
Opasna ekipa i mangupski nacin govora.
Moji profesori su pricali na beogradski nacin i sada imaju sto posto oko 80 godina.


Naravno da se razumemo.

A beogradski mangupski govor,volim i taj starinski ("Bog te maz'o) i novijeg datuma, ali ne ovo najnovije(ultra, topp, extra) nego npr("Ala ti uvaljuju rovca za to. Ma odoh da dzofnem (ili da otkuntam) pa se cujemo oko petice. Hocemo posle u neko zezanje ovo-ono? Idemo shirokoooo." Ovo je neki isecak izmisljene price, lokacija npr NBG.

Blok 70 ima autohnoni jezik-dijalekt koji se zove utrovacki. Rec jednu ne umem da prebacim, al trebalo bi da cujete nrp grupu Sansajn kad se raspricaju izmedju sebe.

Da bre.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:49 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

natasa_tasic_10
Napokon neko da me razume.Napokon.
Ja sam se druzila i jos uvek sam prijateljica sa ljudima koji su obelezili rok scenu 90 kod nas.
Opasna ekipa i mangupski nacin govora.
Moji profesori su pricali na beogradski nacin i sada imaju sto posto oko 80 godina.


Naravno da se razumemo.

A beogradski mangupski govor,volim i taj starinski ("Bog te maz'o) i novijeg datuma, ali ne ovo najnovije(ultra, topp, extra) nego npr("Ala ti uvaljuju rovca za to. Ma odoh da dzofnem (ili da otkuntam) pa se cujemo oko petice. Hocemo posle u neko zezanje ovo-ono? Idemo shirokoooo." Ovo je neki isecak izmisljene price, lokacija npr NBG.

Blok 70 ima autohnoni jezik-dijalekt koji se zove utrovacki. Rec jednu ne umem da prebacim, al trebalo bi da cujete nrp grupu Sansajn kad se raspricaju izmedju sebe.

Da bre.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:49 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

natasa_tasic_10
Napokon neko da me razume.Napokon.
Ja sam se druzila i jos uvek sam prijateljica sa ljudima koji su obelezili rok scenu 90 kod nas.
Opasna ekipa i mangupski nacin govora.
Moji profesori su pricali na beogradski nacin i sada imaju sto posto oko 80 godina.


Naravno da se razumemo.

A beogradski mangupski govor,volim i taj starinski ("Bog te maz'o) i novijeg datuma, ali ne ovo najnovije(ultra, topp, extra) nego npr("Ala ti uvaljuju rovca za to. Ma odoh da dzofnem (ili da otkuntam) pa se cujemo oko petice. Hocemo posle u neko zezanje ovo-ono? Idemo shirokoooo." Ovo je neki isecak izmisljene price, lokacija npr NBG.

Blok 70 ima autohnoni jezik-dijalekt koji se zove utrovacki. Rec jednu ne umem da prebacim, al trebalo bi da cujete nrp grupu Sansajn kad se raspricaju izmedju sebe.

Da bre.
nepopustljiv nepopustljiv 13:50 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

jednarecfonmoi
natasa_tasic_10
Napokon neko da me razume.Napokon.
Ja sam se druzila i jos uvek sam prijateljica sa ljudima koji su obelezili rok scenu 90 kod nas.
Opasna ekipa i mangupski nacin govora.
Moji profesori su pricali na beogradski nacin i sada imaju sto posto oko 80 godina.


Naravno da se razumemo.

A beogradski mangupski govor,volim i taj starinski ("Bog te maz'o) i novijeg datuma, ali ne ovo najnovije(ultra, topp, extra) nego npr("Ala ti uvaljuju rovca za to. Ma odoh da dzofnem (ili da otkuntam) pa se cujemo oko petice. Hocemo posle u neko zezanje ovo-ono? Idemo shirokoooo." Ovo je neki isecak izmisljene price, lokacija npr NBG.

Blok 70 ima autohnoni jezik-dijalekt koji se zove utrovacki. Rec jednu ne umem da prebacim, al trebalo bi da cujete nrp grupu Sansajn kad se raspricaju izmedju sebe.

Da bre.

Bez veze.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:04 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Nepopustljiv,no,no.

Zivota ti sta ti je bzvz kad si takodje iz BG?

Sta je netacno?

Ili postani Popustljiv ili te golicam na 3,4
Bili Piton Bili Piton 14:13 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Hoćete da čujete kako zvuči obrazovani, neizafektirani Beogradjanin ali i dalje nepogrešivo Beogradjanin? Prisetite se Slobe Konjovića, sve što znam o radiju, mikrofonu, glasu i dikciji naučio sam od njega, kakav blok 70.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:30 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Jel znas za pricu o nasim ljudima.
Uhapsise ih i niko ziv nije znao da desifruje jezik. Sve zive zvali. A to ekipa iz Blokova.
Jedva su skapirali ko su. Pricali su utrovacki mislim. Nije satrovacki...
Sloba Konjovic je bio i ostao legenda radija, bas kao i Daca Kocijan, Dusko Radivic, Nebojsa...zaboravila sam mu prezime ali je radio na radio Indeksu...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:30 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Bili Piton
Hoćete da čujete kako zvuči obrazovani, neizafektirani Beogradjanin ali i dalje nepogrešivo Beogradjanin? Prisetite se Slobe Konjovića, sve što znam o radiju, mikrofonu, glasu i dikciji naučio sam od njega, kakav blok 70.



Bili, rado cu poslusati gos'n Konjovica pa reci sta mislim, kad dodjem kuci.

Napusala sam gore iznad deo iz mog bloga od pre gde lepo opisujem stari bg govor.

Od celog txt a si se zakacio za blok a to sam samo napisala da mije simpakao stoi jeste.

Uvek sam kombinacija Vracara -skole, francuski, baleti, babe-dede i peska NBG koji je bio slobooooda.( ne blok 70, nemam veze sa tim delom)

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:34 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Cela ekipa iz Sansajna su mi prijatelji.
Moj muz im je radio muziku za neku pesmu i za Plejboj. Bate je stvarno opasan car i Andrej....
E to mi nedostaje.
Gledam devojke u kaficima sve iste. Puce usta...ja vecito u starkama( sem za TV i cert).
Onda dodje praznik i opet blesne lepota. Bez silikona, umetaka, vestackih noktiju....
predatortz predatortz 15:00 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Bili Piton
Hoćete da čujete kako zvuči obrazovani, neizafektirani Beogradjanin ali i dalje nepogrešivo Beogradjanin? Prisetite se Slobe Konjovića, sve što znam o radiju, mikrofonu, glasu i dikciji naučio sam od njega, kakav blok 70.


Sloba je Zemunac, a otac Dimitrije mu je iz Sombora.
Inače, Dimitrije ima izuzetno zanimljivu biografiju.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:23 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

natasa_tasic_10
Cela ekipa iz Sansajna su mi prijatelji.
Moj muz im je radio muziku za neku pesmu i za Plejboj. Bate je stvarno opasan car i Andrej....
E to mi nedostaje.
Gledam devojke u kaficima sve iste. Puce usta...ja vecito u starkama( sem za TV i cert).
Onda dodje praznik i opet blesne lepota. Bez silikona, umetaka, vestackih noktiju....


Andrej kad nije sa njima ne prica tako. Al kad se nadje cela ekipa i krene kombinacija govora gde se koristi i utrovacki, ko razume svaka cast
Bili Piton Bili Piton 16:35 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

predatortz
Bili Piton
Hoćete da čujete kako zvuči obrazovani, neizafektirani Beogradjanin ali i dalje nepogrešivo Beogradjanin? Prisetite se Slobe Konjovića, sve što znam o radiju, mikrofonu, glasu i dikciji naučio sam od njega, kakav blok 70.


Sloba je Zemunac, a otac Dimitrije mu je iz Sombora.
Inače, Dimitrije ima izuzetno zanimljivu biografiju.


Pa dobro, i meni je otac tehnički Zemunac. Rodjen u Zemunu, kad je izbio rat bio je dečačić, prešli su na drugu obalu reke i tu posle i ostali. Nikad ga nisam čuo da se nešto hvali da je Zemunac. Keva češće voli da pomene da je Dorćolka, ali to samo kad naleti na nekog ko iz istog kraja pa se onda zajedno razneže.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:15 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Ma to je njihov neki unutrasnji problem...duga prica.
Meni je zao sto su me pogresno shvatili. Ja ne vidim da sam u ovim recenicama nekoga uvredila, ako jesam neka oproste.
Hristos voskrese, dragi moji. Neka nam svako selo, svaki zavičaj bude živ. Neka nam se sela napune decom i neka seoske škole zvone od njihovog smeha i graje. Neka nam putevi do zavičaja budu popločani srećom, a Beograd neka i dalje širi svoje ruke, za sve, i neka odmara tih par dana i meseci, jer njegove ulice crpe snagu, koja mu je neophodna da bi opstao i onda kada nas ne bude bilo.

Vratimo život u Šumadiju, u Vojvodinu, na jug i na Kosovo.

Neka ste živi i zdravi svi na mnogaja ljeta. Neka deca napune napokon mesta koja sada samo šapuću kroz pukotine u zidovima o danima kojih više nema i neka ih sreća svuda prati.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:19 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Ne pričam sa stavom uobražene beograđanke, nego se pitam, kada bi se svaki grad iu Srbiji razvijao, svako selo, kada bismo svi imali infrastrukturu i kanalizaciju, koju npr.većina beogradskih naselja nema, uključujući levu obalu Dunava koja nema ni muzičku školu ni gimnaziju ni srednju tehničkiu školu, ukolko izuzmeno poljoprivrednu, svima bi bilo lepo.


Hristos voskrese, dragi moji. Neka nam svako selo, svaki zavičaj bude živ. Neka nam se sela napune decom i neka seoske škole zvone od njihovog smeha i graje. Neka nam putevi do zavičaja budu popločani srećom, a Beograd neka i dalje širi svoje ruke, za sve, i neka odmara tih par dana i meseci, jer njegove ulice crpe snagu, koja mu je neophodna da bi opstao i onda kada nas ne bude bilo.

Vratimo život u Šumadiju, u Vojvodinu, na jug i na Kosovo.

Neka ste živi i zdravi svi na mnogaja ljeta. Neka deca napune napokon mesta koja sada samo šapuću kroz pukotine u zidovima o danima kojih više nema i neka ih sreća svuda prati.



Reci mi da li je ovo diskriminatorski, sto zelim da se svaki grad, svako mesto razvija. Da prestanemo da budemo Beogradski pasaluk.
To sto sam rekla za akcenat je nesto sto mi nedostaje...
Stari duh Beograda, kada smo svi bili jedni prema drugima otvoreni, a ne ovo sada i nemoj mi reci da nisi primetio nacin na koji se menjamo. Samo centar i BW, a svaki drugi deo grada propada.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 18:27 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi



Kako peva tako i prica











Inace Olja je moja bivsa ucenica. Za ovaj album sam je vokalno spremala.

I moj favorit


Sa Siljom iz DLM a sam radila posle bolesti i vratio se pevanju...sad sto su se raspali to je druga prica, msm, sto je Silja otisao
jooscout jooscout 18:41 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

natasa_tasic_10
Ne pričam sa stavom uobražene beograđanke, nego se pitam, kada bi se svaki grad iu Srbiji razvijao, svako selo, kada bismo svi imali infrastrukturu i kanalizaciju, koju npr.većina beogradskih naselja nema, uključujući levu obalu Dunava koja nema ni muzičku školu ni gimnaziju ni srednju tehničkiu školu, ukolko izuzmeno poljoprivrednu, svima bi bilo lepo.


Hristos voskrese, dragi moji. Neka nam svako selo, svaki zavičaj bude živ. Neka nam se sela napune decom i neka seoske škole zvone od njihovog smeha i graje. Neka nam putevi do zavičaja budu popločani srećom, a Beograd neka i dalje širi svoje ruke, za sve, i neka odmara tih par dana i meseci, jer njegove ulice crpe snagu, koja mu je neophodna da bi opstao i onda kada nas ne bude bilo.

Vratimo život u Šumadiju, u Vojvodinu, na jug i na Kosovo.

Neka ste živi i zdravi svi na mnogaja ljeta. Neka deca napune napokon mesta koja sada samo šapuću kroz pukotine u zidovima o danima kojih više nema i neka ih sreća svuda prati.



Reci mi da li je ovo diskriminatorski, sto zelim da se svaki grad, svako mesto razvija. Da prestanemo da budemo Beogradski pasaluk.
To sto sam rekla za akcenat je nesto sto mi nedostaje...
Stari duh Beograda, kada smo svi bili jedni prema drugima otvoreni, a ne ovo sada i nemoj mi reci da nisi primetio nacin na koji se menjamo. Samo centar i BW, a svaki drugi deo grada propada.

Sigurna sam da ti namera nije bila diskriminatorska, ali malkice zazvuči, razumem što se ljudi uznemire. Evo, na primer, iako sam se u Beogradu rodila, školovala, oblikovala, nedavno sam shvatila da nisam Beogradjanka. Jednostavno, predugo sam izvan, ponajviše duhom, ja stvarno sve teže razumem o čemu ljudi pričaju. A na primer, Predator (uzimam za primer jer sam navodi ) jeste Beogradjanin sad, sto put više od mene, posebno poreski . Mesta postoje ne samo topološki, nego i u vremenu, tako da taj govor koji je bio najčešći za našu generaciju se promenio, i to je sve OK. Evo, moj otac uopšte nije iz Srbije, srpski mu nije maternji jezik, pa je imao takav akcenat. Imala sam komšiju iz Vlasotinci, koji je 20 i neke došao u Beograd da bude kalfa kod gospodina Amuletija, pa te njegove priče, gospodin čovek, pravi Beogradjanin, a jezik, Vlasotinci, predivno! :)Kakvi Ribnikar i Lujo Davičo, kakvi bakrači!
Druga tema iz posta, seoba u gradove je svetski trend, meni se lično perspektiva života u megapolisima nimalo ne svidja, sad i sama živim u selu, sopstvenim izborom, ali to je velika privilegija, izbeći rat race prosto nije dostupno velikoj većini, posebno mladih ljudi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:41 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

meni je otac tehnički Zemunac.

Keva češće voli da pomene da je Dorćolka,


Zemunac i Dorćolka!
Pa kako da se ne setiš vica...Ćuti, to je sramota :)

Izvini Bili, naravno da nema veze sa tvojim roditeljima, ali poklopilo se.
Bili, rado cu poslusati gos'n Konjovica pa reci sta mislim, kad dodjem kuci.


Da nije kasno?

Baš si me začudila ovim da tek treba da čuješ glas Slobe Konjovića.
Bili Piton Bili Piton 18:48 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

hoochie coochie man

Zemunac i Dorćolka!


Od kojih on s nekom rumunskom žicom a ona s vrlo prominentnom slovenačkom (majka, moja baka).

Najgori sam, znam.
maksa83 maksa83 19:45 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Moj muz im je radio muziku za neku pesmu i za Plejboj.

Ako je to ovo dole - Cocane - onda svaka čast, nisam neki ljubitelj žanra ali fenomenalna stvar.



Kleptonova/Cream Cocaine tema i prerađena za noseću melodiju u sasvim drugom žanru, ako ne načuljiš uši ne možeš da provališ citat, kapa dole.

maksa83 maksa83 19:45 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

.
tasadebeli tasadebeli 20:06 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

hoochie coochie man

Zemunac i Dorćolka!
Pa kako da se ne setiš vica...Ćuti, to je sramota :)




Ма пусти, брате, мене из породилишта прво однели у Гаврила Принципа 23 где сам спавао, сисао и плакао првих 6 месеци.

Срећом, после тих првих 6 месеци моји дошли код бабе на Баново брдо у нашу стару кућу (деда се упокојио два месеца пре мог рођења) и кева онда вратила војсци тај стан који је добила од њих. Била књиговезачка радница у Војној штампарији. И брзо потом им је вратила и партијску књижицу. Контала кева, шта има више да тражи у том друштву. Крцун "погинуо", Ранковић зглајзнуо. Више није био остао ниједан добар фрајер у тој Партији.

Срећом се маторци преселише на време...

Иначе, замисли да и данас на питање где сам се родио, морам да одговарам:

"Преко пута Пица парка."

Иц ноу гуд фор паблик рилејшнс!


Е, брате Хучи!

И ово ти је исто тако београдски говор, знаш...

Барем када сам се ја родио и док сам растао на ДорЧолу код бабе и деде и на Бановом брдету код ћалета и кеве и после ишао у Земунску гимназију.





Касније је тај београдски говор звучао овако:





Иначе, другари са којима сам растао на ДорЧолу код бабе и деде у истом дворишту (испод трамвајских шина) научили ме да се кешам на двојку и десетку до Калиша, шибицарим, крадем воће са тезги на Бајлонијевој пијаци и водили ме на купање код старе централе на Дунаву. Тамо вазда било највише вирова од свих места на ове наше две реке које се код Београда спајају. Кажу да су те рупе, вирови, остали од бомби и граната из Првог и Другог светског рата.

Да је баба знала где сам, убила би бога у мени и ја бих данас био атеиста. Гарантовано!

Кеве ми моје Мицуљке!

(од Милица, звали је од детињства тако на Чукарици јербо је била ситна жена)

А причао ми овај деда са Чукарице да је Оливера Марковић певала по кафанама већ са 15 година. Ишао он редовно да је слуша...



milisav68 milisav68 20:23 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

maksa83
Moj muz im je radio muziku za neku pesmu i za Plejboj.

Ako je to ovo dole - Cocane - onda svaka čast, nisam neki ljubitelj žanra ali fenomenalna stvar.

Heh, tu stvar su radili zajedno Sanšajn i Plejboj.

Bar je tako potpisano.To znam jer sam bio zbunjen i sa prvim albumom, gde im je svirala Margita, Đule Van Gog, neki članovi Del Arno Benda...

Meni je ovo sumnjivije.


shone shone 20:35 30.04.2019

Re: Au fatamorgana!

Kleptonova/Cream Cocaine tema i prerađena za noseću melodiju u sasvim drugom žanru,


Izvini se J.J.Cale-u pa Eric-u za obradu!
Creamovci nemaju veze sa tim.


"Cocaine" is a song written and recorded in 1976 by singer-songwriter J. J. Cale. The song was popularized by Eric Clapton after his cover version was released on the 1977 album Slowhand.


Drugo - ,,Sunshine,, ni nalik i uz puno mašte (osim naslova)
Izvini se i njima.






maksa83 maksa83 20:40 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

Heh, tu stvar su radili zajedno Sanšajn i Plejboj.

Pa reče da je radio za Sanšajn i Plejboje, pa reko' da nije u isto vreme.

Inače po mene je taj Sanšajn iako, kažem, sam žanr nije moja šoljica rakije, dobro radio taj posao.
milisav68 milisav68 21:05 30.04.2019

Re: Beogradski govor pravi

maksa83
Inače po mene je taj Sanšajn iako, kažem, sam žanr nije moja šoljica rakije, dobro radio taj posao.

Da, slažem se, zato sam se onda i zainteresovao "ko stoji iza toga", pa mi ostalo su sećanju.
tetris tetris 11:08 01.05.2019

Re: Beogradski govor pravi

Napokon neko da me razume.Napokon.


Baš ta činjenica da te jednarecfonmoi "razume" bi trebala da ti upali lampicu da nešto ipak ne štima u tvojim pisanijama, a povodom diskriminacije...
zilikaka zilikaka 20:42 30.04.2019

nenšto se mislim

Izgleda da je i Beograd postao igračka nedorađenim arhitektama sa malo znanja i talenta al mnogo hrabrosti i odgovarajućih veza.
Moja varoš je to bila još pre 50 godina, pa do skoro, dok je još bilo nekih para.
Spomenici tog krojenja sekirom su i danas svuda, aa najgore što su nam uništili reku.
Eeej, prekratili put, da ne vijuga kroz ceo grad, jer je tako kraće i zgodnije za brodove iz tadašnjeh brodorgadolilišta.
Kao da fabrika nije mogla da se pomeri uzvodno, ko što posle i jeste. Sad doduše nema ni fabrika, ni velikih banaka, al uništili i trgove, i reku, ostavili nakazne tvorevine koje lagano propadaju.
nepopustljiv nepopustljiv 20:48 30.04.2019

Re: nenšto se mislim

zilikaka
Izgleda da je i Beograd postao igračka nedorađenim arhitektama sa malo znanja i talenta al mnogo hrabrosti i odgovarajućih veza.
Moja varoš je to bila još pre 50 godina, pa do skoro, dok je još bilo nekih para.
Spomenici tog krojenja sekirom su i danas svuda, aa najgore što su nam uništili reku.
Eeej, prekratili put, da ne vijuga kroz ceo grad, jer je tako kraće i zgodnije za brodove iz tadašnjeh brodorgadolilišta.
Kao da fabrika nije mogla da se pomeri uzvodno, ko što posle i jeste. Sad doduše nema ni fabrika, ni velikih banaka, al uništili i trgove, i reku, ostavili nakazne tvorevine koje lagano propadaju.

Ma nebitno!
To sve ima da bude sređeno za godinu, najduže dve.
maksa83 maksa83 20:51 30.04.2019

Re: nenšto se mislim

Izgleda da je i Beograd postao igračka nedorađenim arhitektama sa malo znanja i talenta al mnogo hrabrosti i odgovarajućih veza.

Beograd je igralište za preturanje budžetskih para u džepove šurnjaja i snaja na koje su registrovane firme i firmice drugara, braće i kumova. U tom ključu treba posmatrati sve što se sa njim dešava, od divljih javnih radova preko divlje gradnje pa do novogodišnje rasvete od septembra do aprila.

A kako se ozbiljno pravi grad može da se vidi na primeru recimo Šangaja - Welcome to Shanghai, the capital of the future.

Bitan deo toga je ono o čemu smo skoro pričali - transit oriented development.
nepopustljiv nepopustljiv 20:53 30.04.2019

Re: nenšto se mislim

maksa83
Izgleda da je i Beograd postao igračka nedorađenim arhitektama sa malo znanja i talenta al mnogo hrabrosti i odgovarajućih veza.

Beograd je igralište za preturanje budžetskih para u džepove šurnjaja i snaja na koje su registrovane firme i firmice drugara, braće i kumova. U tom ključu treba posmatrati sve što se sa njim dešava, od divljih javnih radova preko divlje gradnje pa do novogodišnje rasvete od septembra do aprila.

A kako se ozbiljno pravi grad može da se vidi na primeru recimo Šangaja - Welcome to Shanghai, the capital of the future.

Bitan deo toga je ono o čemu smo skoro pričali - transit oriented development.

Ma!
zilikaka zilikaka 22:05 30.04.2019

Re: nenšto se mislim

Beograd je igralište za preturanje budžetskih para u džepove šurnjaja i snaja na koje su registrovane firme i firmice drugara, braće i kumova. U tom ključu treba posmatrati sve što se sa njim dešava, od divljih javnih radova preko divlje gradnje pa do novogodišnje rasvete od septembra do aprila.

Jeste, i najbolje se krade na investicijama, stara stvar, nego ovi što se pitaju kanda nisu odmakli dalje od ringišpila kao vrhunca raskoši, pa su im i poduhvati u tom stilu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:27 30.04.2019

Bg govor

Pocinje da zeza blog i da se koci.

Bili Piton, odslusah kratko gospodina Konjovica, fino zvuci. Ipak govor koji spominjem je jos stariji
Tata moj( made in Belgrade) koji je stariji od gospodina npr ne govori tako( taj prqstari bg govor) mada mozda jer je umetnik i ceo zivot bezi od ljudi njegovih godina.

Mrzi me da se ponavljam,napisah gore recenicu gde tacno se cuje. I karakyeristicno č

Huchi, pa zaista nisam mogla da se setim glasa S.Konjovica.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:36 30.04.2019

Re: Bg govor

I ovo je Beograd.

Pre sat i po upala sam u uzas po najvecem pljusku a svi koji bi mogli da mi pomognu miljama daleko.

Kola,poslovni put, dogovor, kisurina,auto nece da upali. Nema nikog kod kuce a ja moram da dam odgovor.

Pumpa, dva potpuno nepoznata momka, jedan zgodan i visok, rom, drugi nizi, mlad decko, iz Obrenovca.

Trce sa mnom do kola koja su kilometar dalje.

Nose benzin u kantici. Srede sve, auto radi. Necemo sad sta je bilo,nije bitno za pricu.

Hocu da ih castim, n a r a v n o. Ali nece da cuju. Nema sanse. Smislicu kako da im se oduzim.

Zagrlim ih cvrsto.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana