Društvo| Ekonomija| Ljudska prava| Porodica| Život

Pismo jedne žene

natasa_tasic_10 RSS / 14.04.2019. u 21:15

t_51367f6797ab84c2737fa0426abe370f_236454_magicnobilje_s.png

 

Nedavno sam pročitala pismo jedne naše prijateljice, meni izuzetno drage osobe koju je suprug ostavio kada je došla na prag šeste decenije.

To pismo me je nateralo da razmislim o svakodnevnici koju mi imamo, ili za koju nam se čini  da je imamo, sve dok ne dođemo u neke godine koje su nam prekretnica za sve i tada se zapitamo šta dalje…

Naša prijateljica je bila u radom odnosu, ali je otišla zbog bolesti u invalidsku penziju, samo što nikada nije prestajala da radi.

Slikala je, crtala, mesila, prodavala je kolače i torte i  sve što je imala dala je za decu, zauvek voljena i poštovana od strane svih nas, njenih prijatelja i bliže porodice, samo ne od onoga kome je najbolje godine dala, dok je on leteo po svetu.

Pri razvodu je hteo i to malo dostojanstva da joj uzme, traživši od suda da mu prepiše ¾ kuće. Njegova advokatica, takođe žena, na moju veliku žalost je taj sramotni tekst napisala i poslala sudu.

Naravno da sud nije to uvažio, ali je mojoj prijateljici, ostao ožiljak na srcu.

Sat vremena da dođe ispomoć svaki dan, ili dva puta nedeljno da sredi stan, kuću košta 350 dinara, a za sat vremena se ne može ništa skoro uraditi, tako da je potrebno minimum 4 sata, za neke naosnovnije stvari, a to je  1400, pa puta 3 puta nedeljno, na mesečnom nivou je 16800 dinara, a na godišnjem nivou to je 201600 ili oko 1700e u zavisnosti od kursa eura.

Sada zamislite ženu, koja dolazi sa posla, i čeka je sve to i to svaki dan, ali svaki dan, sa posla kući, a tu su domaći zadaci, kuvanje, peglanje, čišćenje, brisanje prašine, svi mogući poslovi koje radi, jao i sudovi i tako svaki dan. To je na godišnjem nivou oko 4200e, pod uslovom da provede samo 4 sata radeći sve to po kući, a nikada se ne provede samo četiri sata, već mnogo više, znam jer i ja čistim, a dok sam studirala sve te poslove smo radile negde drugde.

Ljubav koju je dala svojoj porodici ne može nikada da se naplati jer nema cenu, to je ljubav, ali napuštenost na pragu šeste decenije, kada se razbolela i ostala sama i tako sama se provlači po sudovima već deset godina, živeći u iznajmljenim stanovima i čekajući trenutak kada će  moći da makar u svojoj 76 godini nađe svoj mir u zemlji u kojoj život i rad žene nemaju nikakvu vrednost, može da se naplati.

Onda se zapitate zašto muškarci dignu noge na kauč, izvrnu one njihove stomake i drndaju se na sve, a žene pored redovnog posla koje imaju od 9 do 17 nastavljaju sav taj posao i kući i koliko zaista traje radni vek jedne žene, jer on vreme nema, satnicu nema  sve što ima je  životni vek.

Radni vek jedne žene, traje onoliko koliko traje njen život, a satnica, sad, pa nje nema.

Za moju prijateljicu, za pismo koje sam pročitala koje počinje i posle svih užasnih stvari koje je doživela  sa “Dragi…” je ovaj blog, za ,moju mamu, koja je imala isti takav život, za sve žene ovoga sveta, ostavite te sudove ili ih polupajte do jednog, ali u parčiće, pa kupujte sve papirno.

Sačuvajte makar tih sat vremena za sebe, sebično, a kada vam kažu da treba štedeti ispostavite ušteđeni novac na godišnjem nivou, jer toliko košta vaš rad posle celodnevnog posla, u kući, a njihovi izvrnuti stomaci, nek ustanu, pa neka i oni zarade i uštede te pare, ne znam samo da li će moći?

 

 



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:34 14.04.2019

Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Nazalost, imam utisak da zene misle da na taj nacin osiguravaju sebi poziciju u braku, ciscenjem, umiljavanjem.. Cesto se i zapuste, ugoje.

Ne vazi za sve, ali mislim da je cesto.

Slazem se da je vrlo nefer koliko se ne gleda na to koliko truda je potrebno da dom blista.

Sa druge strane, ne podnosim zakukavanja kao vid manipulacije. Ima zena koje od nekih stvari koje urade naprave dramski studio. Ima o tome u knjizi Dresirani muskarac.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:39 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Ma ova nasa prijateljica je zaista divna, jedna izuzetna zena. Njen sada bivsi suprug se poneo zaista nefer, jer ga je ona izdrzavala dok je studirao i sve...
Ima zena koje se zaista zapuste, ali im ai onih koje nemaju drugog izbora
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:42 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Kapiram skroz.

Koji ljigavac:/

Koristio je njenu dobrotu da napreduje i onda samo cao-zdravo.




Tebi Srecan rodja sa 4 dana zakasnjenja

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:44 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Hvala
vcucko vcucko 22:43 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

natasa_tasic_10

Njen sada bivsi suprug se poneo zaista nefer

Apsolutno verujem da jeste.
Ono što sreću kvari jeste logično pitanje: a šta ja imam s tim?!
Mislim, kad krene ovakva zli-muškarci-jadne-žene priča. Znači svaki od nas bi trebalo određen broj sati dnevno da visi naopačke na Terazijama, eto kolektivno smo krivi pa mora tako ili...?
Primedba prva: znam i ja neke muškarce koje su upropastile neke žene (da se ne izražavam ovde) pa ne generalizujem nikad.
Primedba druga: iza muškaraca koji istretiraju žene tako kako si opisala obično stoji jedna žena, ljubi ga majka. E to potpisujem.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:47 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Eh ta, ljubi ga majka. Znam ih dosta. Moj drug sedne za sto, mama mu sve postavi, skloni, sve. Ako je mama kuci on jede, ako nije ceka da dodje. Sada se ozenio, sve sto mogu reci je da mi je zao njegove zene. Eto.
E, sad, ja ne generalizujem, samo pisem ono sto sam videla svojim ocima
angie01 angie01 23:42 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Primedba druga: iza muškaraca koji istretiraju žene tako kako si opisala obično stoji jedna žena, ljubi ga majka


ja nekako brojim-dve,...druga je ona sto je pristala na takav odnos.

Doduse, nasa sredina je takva, da majke svoje cerke, sem sto su im same davale takav primer, uce da tako treba da rade,...jos uvek smo primitivno drustvo-tradicionalno:).

Znam puno primera i to ovde u Beogradu, gde su oboje visoko obrazovani i gde oboje rade odgovorne poslove u svojim firmama vezane za svoje profesije, a da su poslovi u kuci i oko dece- njena stvar,....negde uz manju pomoc muza....mogu da zamislim kako to onda izgleda u manjim sredinama, gde oko takvih stvari, skoro da nema dileme...mi smo drustvo koje ne stiti i ne postuje zenu, a drzava svojim zakonima i njihovim ( ne)sprovodjenjem ne funkcionise dovoljno efikasno u zastiti prava zena na svim nivoima. Vecina sramotnih presuda u tom smislu je donela zena sudija,...da l da pomenem zene koje su izasle da brane onog mamlaza od predsednika opstine Brus- mozda su one naterane ili izvedene na to desavanje, ali to sto one uzvikuju i sa kakvim mimikama i pokretima, deluje vrlo autenticno, a to je sve ta ista prica.

Pre jedno deset godina su u USA napravili obracun po tadasnjim vrednostima rada, koliko kostaju kucni poslovi i dosli su do cifre od 180 000 dolara godisnje.


( ja imam dva sina i priznajem da sam majka koja im cinculira, ali sa druge strane sam ih naucila da spremaju svoje sobe, pomazu u spremanju kuce, peglaju svoje stvari, da kupuju potrepstine, kuvaju, peru sudove, prostiru ves, bacaju djubre, dolaze po mene na pijacu da mi nose cegere i slicno,...naravno nesto rade redovno, nesto uz ubedjivanje -znate ono, sa'cu, sa'cu:)- i povremeno, ali znaju sve i kapiraju da to nije posao zena po difoltu, nego da je normalno da se rasporede obaveze, takav primer imaju u kuci,...uceni su i da paze svoje devojke).
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:48 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Ovo sa opstinom Brus je meni bilo strasno.
Moja koleginica je pretrpela mobing na poslu dok smo obe radile u skoli. Ona je na putu do kuce od stresa imala spintani pobacaj.
Strasno.
Dobro si naucila sinove da ti pomazu.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:49 14.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Meni samo nije jasno zasto zene domacice nemaju platu?
angie01 angie01 00:02 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Dobro si naucila sinove da ti pomazu.


:)))...ovo, kao kad muz kaze zeni, opr'o sam ti sudove:).
angie01 angie01 00:11 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Ovo sa opstinom Brus je meni bilo strasno.


nema gore stvari od te, da nasilnik dobije podrsku- od pojedinca, grupe, drustva, drzave, odgovornih- a kod nas je to redovna pojava.
tasadebeli tasadebeli 00:25 15.04.2019

Два племена

natasa_tasic_10
Meni samo nije jasno zasto zene domacice nemaju platu?



А тко би им ту плаћу плаћао? Исплаћивао?

Држава? Или деца и муж?

У кешу или на текући рачун?

А тек порези, доприноси, издвајања за здравство итд, за изградњу београдског м-м-м-метроа и Београда у води... На води...


А шта ако се не удају?







Не разумем ја то ништа... Дефинитивно, жене су сасвим супротан пол, некако скроз различите од нас...



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 06:52 15.04.2019

Re: Два племена

Evo sada mi pise prijateljica koja je procitala blog. Zive na selu od zemlje. Kaze mi za sve si u pravu, jos kada dodje vreme za panzinu, mi od nje nemamo sta da kupimo. On aje od 4 ujutru do 23 na nogama....
tasadebeli tasadebeli 07:06 15.04.2019

Re: Два племена

natasa_tasic_10
Evo sada mi pise prijateljica koja je procitala blog. Zive na selu od zemlje. Kaze mi za sve si u pravu, jos kada dodje vreme za panzinu, mi od nje nemamo sta da kupimo. On aje od 4 ujutru do 23 na nogama....



Да, заборавио сам на издвајања за ПИО фонд!

Ваљда зато што се и сам не надам да ћу имати пензију у овој и оваквој Србији. Док ја стигнем до пензије, у новој глобализованој, модерној умреженој Србији за коју су закони тржишта и профит светиња, а друштвене мреже на интернету и ријалити програми на телевизијама јавно мњење, пензије ће бити и укинуте као социјална давања.

Па ћемо онда као у филму Логаново бекство. Ко дође до година за пензију, има да уђе у Карусел, па флај ту д сан ту мит хиз мејкер...







Допусти ми да будем озбиљан сада...


У овој твојој причи суштинско питање није зашто је Он скот.

Суштинско питање је како неко (у овом случају Она, али у неким другим случајевима буде и Он) може да живи са неким 10, 20, 30,... година и да тек онда провали да је Он/Она с којим свакодневно дели кревет и трпезу, скот од људског бића.

А скотова је одувек било, има их и биће их. И међу женама и међу мушкарцима.

Као што има и оних других који не заслужују тај атрибут, хвала богу.

И питање је само како се ко од нас определио, с ким ће провести свој живот.

А овако, по твојој причи, испада да је основна нота свега као по оној чувеној крипто феминистичкој изреци која каже:

Сви мушкарци су као клозети. Или су заузети, или су покварени па не раде, или су усрани.
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:17 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

angie01
Dobro si naucila sinove da ti pomazu.


:)))...ovo, kao kad muz kaze zeni, opr'o sam ti sudove:).

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 07:18 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

hahahhaha jeste jednom godisnje
vcucko vcucko 07:40 15.04.2019

Re: Два племена

tasadebeli


Да, заборавио сам на издвајања за ПИО фонд!

Ваљда зато што се и сам не надам да ћу имати пензију у овој и оваквој Србији. Док ја стигнем до пензије, у новој глобализованој, модерној умреженој Србији за коју су закони тржишта и профит светиња, а друштвене мреже на интернету и ријалити програми на телевизијама јавно мњење, пензије ће бити и укинуте као социјална давања.

Па ћемо онда као у филму Логаново бекство. Ко дође до година за пензију, има да уђе у Карусел, па флај ту д сан ту мит хиз мејкер...


Naša civilizacija postoji koliko? recimo 10-ak hiljada godina. Penzije u današnjem obliku (kao čedo socijalizma) možda sto. I dokaz su kako se čovek brzo navikne na dobro pa smatra da je to to za vjeki vjekov.

Vidiš kako Vladimir Vladimirovič kulira sve dok mu Navaljni i slični klaunovi cirkusiraju pa Maskve, a uplašio se samo i jedino kad je plebs izašao zbog najavljene reforme penzionog sistema, tada mu nije bilo svejedno. A važeći penzioni sistem je i dalje sovjetski i ko dirne dirnuo u osinjak.
Će bidne, kako Dragoljubovi dragi Blgari kažu, njama!

A Logan je imao rašta da beži, kako je izgledala Dženi Aguter (iskreno ne sećam je se iz nekog drugog filma, ali tamo je bila da se smrzneš).

Mi kakve smo sreće biće kao u onom vicu sa Monikom Levinski i Borkom Vučić (znaš ono, kakva zemlja takva i Monika)
mariopan mariopan 07:58 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

natasa_tasic_10
Ma ova nasa prijateljica je zaista divna, jedna izuzetna zena. Njen sada bivsi suprug se poneo zaista nefer, jer ga je ona izdrzavala dok je studirao i sve...
Ima zena koje se zaista zapuste, ali im ai onih koje nemaju drugog izbora

Zato Grci imaju zakon da je muž dužan da svakog neseca isplati svojoj ženi određenu sumu novca što radi kućne poslove, bila ona zaposlena ili ne. Bila sam iznenađena kada sam čula da svekrva moje ćerke dobija tu sumu mesečno od muža jer je to po zakonu.

Nije materijalno ono što boli već postupak.
mariopan mariopan 08:01 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

natasa_tasic_10
Meni samo nije jasno zasto zene domacice nemaju platu?

Imaju Grkinje. Muž mora po zakonu svaki mesec da im isplati neku sumu, minimalna je određena zakonom.
cassiopeia cassiopeia 08:21 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

:)))...ovo, kao kad muz kaze zeni, opr'o sam ti sudove:).


:)))

Moja majka je od onih žena koje nisu očekivale da muž čisti kuću, opere sudove, sredi veš... tata je išao uvek u nabavku, mislim da moja mama pijacu nije videla do svoje 50 i neke, dok se tata nije razboleo. Tata je bio zadužen za spremanja doručka preko nedelje, pravljenje nekih jela koja su bila njegov specijalitet. I uvek je imao ideju šta kuvati za sutra. :)

Tata je bio zadužen za zabavu, izvođenje napolje, klizanje, sport. Nije bio od onih koji dođu sa posla i čitaju novine. Uvek neka akcija.

Nikada ga nisam videla sa krpom u ruci, jeste usisavao i peglao svoje košulje, a bogami i čarape

Tako sam ja smatrala da je čistoća kuće moj deo ili ćemo nekog platiti da to obavi umesto mene. Ja sam ti od onih žena koje smatraju niko to neće tako dobro očistiti, kao što ja očistim, pa nikom ni ne dam da to radi.
Valjda ću se opametiti na vreme.

Gledam sad svog bivšeg, kuva i to vrlo uspešno, kiseli mleko, pravi pite, plaća ženu da pegla, još da skapira da i prašinu treba obrisati, biće spreman da se ženi ponovo


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:22 15.04.2019

Re: Два племена

Ne znam odgovor na to pitanje. Ona sada ima 76 godina. Kada sam je pitala zasto, svaki put je mislila da ce da se promeni. Valjda to tako bude. Ja se secam i moje babe koja je bila zaista fantasticna zena, ali je i ona mojoj majci govorila cuti, promenice se. Tako i ova nasa prijateljica. Ne znam. Ja sam majka zenskog deteta, ima da joj kazem, ako ne valja, mani ga, a ja uopste nisam ni feministkinja, vec realno razmisljam.
Juce sam bas bila u crkvi, bila je Marija Egipcanka, velika svetiteljka, i razmisljala sam o zenama, koje su tako na pola puta, nit tamo nit amo.
Kako npr. da se osamostale kada nemaju platu, eto zive na selu od zemlje i stoke, gde da odu, a kada dodju u goodine za penziju opet rade jer od zemljoradnicke penzije nemaju ni za dve korpe hrane...
Ja zato kupujem cvece poljsko, jorgovane, sve ono sto je iz basti od baka koje to prodaju na coskovima.
Znam koliko im znaci
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:23 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Grci su carevi <3
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:27 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Tvoj bivsi je sve na vreme naucio.
cassiopeia cassiopeia 08:28 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

natasa_tasic_10
Tvoj bivsi je sve na vreme naucio.


Opravila sam ga, za sve pare
tasadebeli tasadebeli 08:36 15.04.2019

Re: Два племена

natasa_tasic_10

Ne znam odgovor na to pitanje. Ona sada ima 76 godina. Kada sam je pitala zasto, svaki put je mislila da ce da se promeni. Valjda to tako bude.



Па зар то није малкице наивно?

Започети заједнички живот са неким ко ти није биолошки наметнут (родитељи, породица, фамилија) и при томе бити свестан његових недостатака, а све у нади да ће се то променити.

Једног лепог дана када сунце засија и у овом граду како треба.


Ваљда се живот у заједници са неким почиње тако што прихватш његове недостатке и помириш се са тим што ти код тог неког смета, живиш са тим... Не мораш да волиш те његове недостатке, али их прихваташ као део некога кога волиш. А не да читав живот изиграваш некаквог просветитеља у тој заједници обликујући оног другог према сопственој замисли и жељама?

Све се надајући да он ипак јесте тај принц на белом коњу.

Или се онда тај живот у тој заједници и не започиње.

Тако барем ја то видим... Као што исто тако дубоко верујем да сваки Шрек у своме животу ипак наиђе на своју Шрекицу. Само се поставља питање да ли ће се међусобно препознати као Шрек и Шрекица.



tasadebeli tasadebeli 08:40 15.04.2019

Re: Два племена

vcucko

A Logan je imao rašta da beži,






Она и ја, сами без других људи, у незагађеном свету ван те куполе у којем је Природа опет узела власт у своје руке...





Је л' то дефиниција Раја?


Џенета, што би рекао Хасан Ибн Сабах.




Mi kakve smo sreće biće kao u onom vicu sa Monikom Levinski i Borkom Vučić (znaš ono, kakva zemlja takva i Monika)



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:17 15.04.2019

Re: Два племена

Jao Srek i Srekica divno .
Ne znam sta reci. Bas sam sinoc pricala sa njom. Ona mi stalno prica da je mislila da ce da se promeni...
lull lull 10:23 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

I ti, Nataša, upadaš u istu zamku!
Dok god budemo mislili da majke treba da "uče sinove da im pomažu" situacija se neće puno promeniti, jer reč pomoć, podrazumeva tradicionalnu podelu posla.
Ona je naučila sinove da žive samostalno, da znaju da se hrana sprema, da se sudovi sklanjaju i peru i da se higijena održava redovno. Takođe ih je, verovatno, naučila i da niko nije dužan da to za njih radi i da time što to rade nikome ne pomažu, već sebi stvaraju uslove za čist i uredan život.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:32 15.04.2019

Re: Nekoliko oprecnih misljenja-o zenama

Ma on je dobio podrsku i nekih zena kojima je ispran mozak
angie01 angie01 11:50 15.04.2019

Re: Два племена

Kada sam je pitala zasto, svaki put je mislila da ce da se promeni.


ja u to ne verujem, izvini- ako nesto traje godinama i obicno je sve gore, kako bilo ko moze da ima ideju da ce se stvari same od sebe promeniti?!

-prvo, niko ne menja svoj karakter, narav zbog nas,
- drugo, ljudi obicno teraju bez granice, koliko god im vi dopustite, sto ste finiji i sa vise razumevanja, oni racunaju sa tim,...ako su vec u tom fazonu.
- trece, na pocetku zajednice, parovi obicno ni ne razmisljaju o nekim pravilima, koja bi trebali da uspostave, da uopste imaju svest o nekim uzajamnim organizacijama prakticnog dela zivota, pa sve krene nekom inercijom, do tacke, kada izrone neke neprihvatljive licne percepcije, na koje obicno, ne postoji odgovarajuci odgovor i tako da se posle nekog vremena, uspostavi hendlovanje na neke tercijarne-tradicionalne:) i pogubne nacine loseg odnosa koji se u medjuvremenu ustalio...i nikako da se desi osvescenje sa pravilnom reakcijom.
- ima i ono, da se posle nekog vremena stvari i odnosi uzimaju zdravo za gotovo, niko nas ne uci da se svakoga dana trudimo oko nekog i necega sto nam je vazno,...decu treba zato uciti zahvalnosti i postovanju.


imala sam koleginicu, lepu, pametnu, rodjenu i odraslu u centru bgda- sto pominjem samo uz napomenu, da bi morala da je barem mangup, s obzirom na kraj u kome se razvijala i rasla- koja je na stolu u firmi drzala muzevljevu sliku i u svim razgovorima ga pominjala, jao moj muz kaze, moj muz ovo/ono, kada je moj muz,...i glumila nevidjeno ludilo u tom smislu,...da bi se na kraju ispostavilo, kako je muz klasicni siledzija, koji ih mlati sve na gomilu, zbog cega njeno dvoje dece trpe psihosomatske probleme, da je svo vreme vara na sve strane i da je ona pribegla uobicjenoj mimikriji za javnost i u njoj nasla neki smisao,...da ga napusti nije joj padalo na pamet, iako je veliki stan u kome su ziveli, ona dobila od firme, imala dobru platu, deca vec bila odrasla i imala svoje poslovne aranzmane.

stvar se zavrsila tako, sto je muz zatrazio razvod, kada je jedna od ljubavnica ostala trudna, ona sa decom izasla iz svog stana, koji je ona glancala, sredjivala,....jedva na sudu dobila pola,...i posle brakorazvodne parnice, sedi ona u kancu i snuzdeno izjavljuje, kako ju je zahebao, jer se razveo od nje.???

znaci, kada nisam pala u nesvest- kazem, e ajde da odemo da zalijemo konacno oslobodjenje, zeno bozija, on ti je pomogao da uradis ono sto je ti trebalo davno da pokrenes sama.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:58 15.04.2019

Re: Два племена

Jadna zena, ali stvarno...
angie01 angie01 12:07 15.04.2019

Re: Два племена

Jadna zena, ali stvarno...


cekaj Natasa- a sto jadna,...ona je drugi deo te cele situacije, koja je i odrzavala celu stvar,...pazi, ajd ja da pristanem, jer sam neosvesceni blenta, ili sam mazohosta, ili...dopisi,...ali da pustim da mi deca imaju posledice jer trpe nasilje i ja na to nemam adekvatnu reakciju i jos u javnosti peglam situaciju do perfekcije- a imam i gde da odem i od cega da zivim,...pa sta sam ja?
tasadebeli tasadebeli 12:16 15.04.2019

Re: Два племена

natasa_tasic_10
Jao Srek i Srekica divno .
Ne znam sta reci. Bas sam sinoc pricala sa njom. Ona mi stalno prica da je mislila da ce da se promeni...








tetkino tetkino 13:08 15.04.2019

Re: Два племена

Pazi kao neko ko je imao prilike da vidi iz blizine primer ozbiljnog psiho/fizickog zlostavljanja u braku mogu da ti kazem da je potrebna ozbiljna podrska da zrtva ode.

I psiholoska i zakonska i materijalna - te osobe su zrtve dugogodisnje torture i njihov pogled na svet je potpuno iskrivljen. Tako da ne mozes da ih posmataras kao racionalne.

Sa druge strane najveci broj pokusaja ubistva se desava upravo kad se zrtva odluci da napusti zlostavljaca. I nazalost meta nije samo osoba koja odlazi, nego i deca i svi koji pomazu zrtvi (obicno rodbina i prijatelji zrtve).

Mi smo kao drustvo naklonjeni mnogo vise nasilnicima, nego zrtvama.

Nije se lako izboriti za sebe u takvim vezama.
4krofnica 4krofnica 13:36 15.04.2019

Re: Два племена

znaci, kada nisam pala u nesvest- kazem, e ajde da odemo da zalijemo konacno oslobodjenje, zeno bozija, on ti je pomogao da uradis ono sto je ti trebalo davno da pokrenes sama


Užasno je teško biti pametan za sebe, drugima možeš objektivnije da sagledaš situaciju...
Moja drugarica je doživela porodično nasilje posle 15 godina braka. jedno veče ju je premlatio i sve sam prošla sa njom: i policiju i urgentni i iselila je i uvek sam tu kad joj trebam i sad, pola godine gosle, ona tek ne zna na čemu je. Potpuno pogubljena emotivno, ne zna šta ju je snašlo i kako je to dozvolila uopšte (već ju je jednom udario, dakle drugi je put) a žena je inteligentna, ekonomski nezavisna...
Žene puštaju jer su primorane da se bave drugim stvarima koje im servira život, decom, kućom, poslom... štagod.


angie01 angie01 13:55 15.04.2019

Re: Два племена

Nije se lako izboriti za sebe u takvim vezama.


nije, rekoh da je ovo drustvo koje podrzava nasilnika-tradicionalno:(,...kontinuitet nasilja,...

...ali izvini, ti kao roditelj imas obavezu da zastitis decu, ako vec iz nekog razloga pristajes da trpis ti, kojim hebenim pravom dopustas da ona trpe posledice tvog odabira i pristajanja,...zar nismo svedoci gomile prica, gde se otac godinama sksualno izaivljava nad cerkom/ma uz precutno dopustenje majke,...alo, to saucesnistvo nema opravdanja.


Sa druge strane najveci broj pokusaja ubistva se desava upravo kad se zrtva odluci da napusti zlostavljaca


zato sto je izostala reakcija na vreme- verovatno nesvesno, sa nekim ocekivanjima, nesposobnoscu da se sam snadjes, ili sta god, sto bi ovo sve vise nasilno drustvo moralo pod hitno da resi,- pa se nasilnik navikao i poceo da veruje da polaze pravo na zrtvu i njen zivot.

svojim komentarima ne pokusacam da sudim, nego da iz onoga sto sam videla, saznala, ukazem na ono sto se meni cini da je klnjucno.

sve vise se glasno cuju povici na feminiskinje, ono cim nesto kazes sto remeti uobicajeno stanje, ti si odmah feminista, sa podrugljivim predznakom i to vrlo cesto etiketiran od zena, koje su opet cesto u nekoj losoj situaciji,...a feminiskinje su se za sve te ismejavace izborile za pravo na posao, na pravo glasa, na ravnopravnost, pravo na abortus, pravo izbora,..... barem u zakonodavnoj sferi, iako ona ne funkcionise bas dobro u nasoj drzavi.



mogu da ti kazem da je potrebna ozbiljna podrska da zrtva ode.


znam slucaj, gde je majka cerki, kada joj se ova pozalila, mrtva ladna rekla, cuti i trpi, sama si izabrala, sada je to tvoj zivot,....ona se malo batrgala, pokusavala da sledi majcin savet,...i na kraju se okurazila i sve zavrsila bez da je stala i okrenula se- sada je u super vezi i uziva.

isto tako znam za slucaj sa podrskom, drugarica obezbedila advokata, sve se organizovalo, vec odrasle cerke podrzale i ona odustala- eno, susi se polako u kuci, lepa, pametna, obrazovana, sposobna za razne stvari, samo ne za tu kljucnu stvar, jer nesto joj ne da da zakoraci u slobodu.
angie01 angie01 14:28 15.04.2019

Re: Два племена


Užasno je teško biti pametan za sebe, drugima možeš objektivnije da sagledaš situaciju...


ma, znam,...nemam ideju da budem pametna za druge,...isto kapiram, da na pocetku sve krene na nekoj inerciji, niko ne obraca previse paznje na razne znake opasnosti, koji tada nisu vidljivi, jer te niko tome ne uci i jer si u nekoj euforiji druge vrste,...posle te ponese zivot, borba, posao, deca, da se skucite, ovo/ono,...a izmedju oni znaci sa pocetka pocnu da dobijaju konkretne oblike, a tokom vremena je vec ustaljen neki odnos, u kome se tesko neko odluci da promeni ustaljeni patern, pa nasilnik sve i dozivljava kao normalno.

isto tako, dvoje ljudi se kroz vreme cesto razlicito razvijaju, pa posle nekog vremena to nije isti par sa pocetka price, jer im pojedinacne promene nisu tekle harmonicno i kompatabilno.

ona tek ne zna na čemu je.


zna, al to jos nije osvestila u sebi- zbog nekog razloga....i to joj isisava snagu, ili je drzi konsterniranu....jer za muving, moras da doneses odluku, a za odluku, moras da imas jasan stav...nase vizure cesto ne dozvoljavaju da vidimo ono sto svima drugima bode oci, jer smo tako rasporedili parcice na slici da ona nije odraz stvarnosti, vec nasih ubedjenja.

meni se cini da je tu kljucno- sta ona zeli....veruj mi, da cesto ljudi ne znaju odgovor na to pitanje.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:29 15.04.2019

Re: Два племена

Puno slucajeva ima gde se savetuje da se cuti...
Ovo nas drustvo je cudno.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:09 15.04.2019

Re: Два племена

Pa ne znaju odgovor i zene najcesce sebe krive za sve...tesko je biti pamentan.
aureus aureus 22:12 14.04.2019

Ali, žene...

Uprkos svemu tome, vama polazi za rukom da poživite 4 do 6 godina duže od muškaraca (zavisi od zemlje do zemlje).

Kako?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:19 14.04.2019

Re: Ali, žene...

PA jer ne izvrcemo stomake hahahhah
angie01 angie01 23:45 14.04.2019

Re: Ali, žene...

Kako?


Akasa je tako ustanovila balans.
niccolo niccolo 22:37 14.04.2019

Nikako

pa kupujte sve papirno

Moramo biti environmental friendly i zastupati održivi razvoj.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:44 14.04.2019

Re: Nikako

Hvala na ispravci. Onda reciklirano, da budemo prakticne sto se tice i prirode
nask nask 23:12 14.04.2019

Bio nekad cvetni dezen



pa se pohabao.

Od čega se pohabao zavisi od perspektive i vremena. I vremena.
nsarski nsarski 23:22 14.04.2019

Re: Bio nekad cvetni dezen

nask


pa se pohabao.

Od čega se pohabao zavisi od perspektive i vremena. I vremena.




Priznaj da si ovu sliku pretvorio u onu sliku planete Zemlje nekim foto-trikovima! Provaljen si, kosmički smutljivče!

Ovu:

nsarski nsarski 23:44 14.04.2019

Re: Bio nekad cvetni dezen

natasa_tasic_10
Zaista nemam komentar na ovo....
Niti iz perspektive, niti sa tacke vremenske


Pazi Nataša, taj lukavi kosmički prepredenjak je desni podguz sedišta bicikla (prva slika) transformisao u loptu koju je na drugom postu reklamirao kao planetu Zemlju (druga slika). Vidiš da je dezen narečenog dela sedišta isti kao dezen na "planeti".

Naravno, ovo je sve šala. Nask pravi izvanredne fotografije.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:46 14.04.2019

Re: Bio nekad cvetni dezen

Pa jea prepredenjak
angie01 angie01 23:52 14.04.2019

Re: Bio nekad cvetni dezen

(prva slika)

(druga slika)


dezen oguljenog sica, graficki deluje vrlo zanimljivo- a i fotka je sjajna,... s tim, sto mi smeta onaj parket dole, efektnije bi bilo da je snimljena sa belom podlogom.

a planeta Zelja sa istim dezenom je bas fora.
nask nask 18:09 15.04.2019

Re: Bio nekad cvetni dezen

Priznaj


Neću da priznam jer nisi u pravu. Za planetu Zemlju, koju sam kačio kod tebe na blogu, sam koristio sasvim jednu drugu fotografiju, totalno druga serija i vremenski period. Evo dokaza za moje tvrdnje



Priznajem da sam se ponadao da će neko primetiti vezu i drago mi je da si baš ti u pitanju. Inače sam to slučajno naučio od Nemanje Sekulića, par dana pre tvog bloga.

onaj parket dole


Ono je pociglana ulica, naleteo u prolazu i slikao, tako da nisam imao vremena da krečim ulicu. Zahvaljujem se na pohvalama i nadam se da je fotka prikladna ilustracija za Natašin blog.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:10 15.04.2019

Re: Bio nekad cvetni dezen

Taman kakva treba da bude.
Черевићан Черевићан 02:10 15.04.2019

ignorom izvrnutih stomaka

с' Луксембург Розом , блиском пријатељицом

Clara Zetkin започела давно
борбу (слабе било је потпоре),
ипак жене ...права изборише
да се ето .......и надаље боре
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:19 15.04.2019

Simone de Beauvoir

Juce, na dan objavljivanja ovog bloga, bila je godisnjica smrti Simone de Beauvoir.
Drage dame, ravnopravnost i sloboda, to se ne dobija, to se osvaja. Glavu gore, sakom od sto i samo hrabro.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:25 15.04.2019

Re: Simone de Beauvoir

Pa dok ne ustanemo nema ko da nam pomogne.
tetkino tetkino 08:35 15.04.2019

Krivi smo mi

Danas u Srbiji raste generacija muškaraca koja ni sijalicu ne zna da zameni.
Rasla deca u gradu, nisu imali prilike da nauče, imaju svoje poslove koje rade i u kojima treba da se usavršavaju, prosto nemaju kad, nemaju želje, nemaju vremena...

I onda je normalno da kad ti crkne šporet, osigurač, pokvari se kvaka, zapuši se cev u kupatilu ti zoveš majstora. O krečenju i drugim velikim radovima da se i ne priča.

I to je normalno. Niko im ne kaže - kako te nije sramota.

E sad zamislite situaciju u kojoj žena kaže: ne kuvam, ne spremam, ne perem, ne peglam - ajde da platimo nekog. Pa i njegova i njena familija bi vrisnuli do neba.

To je zato što su žene budale, koje ne cene sebe, svoje zdravlje, svoje vreme i svoje rad, a posle se čude što se niko nije sam setio da ceni ono što one rade.

Za "nemoj mama će" trebalo bi govnjivom motkom te iste majke ganjati.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:21 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Moja mama je redivno krecila, farbala, stekere nemastala...sada i nas tri sve to znamo. Ne da krecim plafon, nego nema crte uopste.
Nas otac je samo odlazio sa prijateljima ...
Ista prica i kod nase prijateljice.
Ne znam sta da kazem. Moj muz stvarno zna sve da radi, ali majka ga je naucila da bude normalan.
To majka ce sine nemoj ti...uzas sta cini svome detetu
tetkino tetkino 09:53 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Kad se koleginica udala i dobila dete, stalno je muzu govorila - ajd ga ti prosetaj dok ja sredim kucu.

Muz joj je stalno odgovarao sa: hajde da sredimo kucu, pa cemo sve troje da prosetamo ili cemo nas dvojica da prosetamo, a ti idi sa drugaricama na kafu.

Ona se stalno vajkala sto je on takav - kad njih troje rade zajedno treba im 5 sati, a ona bi zavrsila za 3.

I tako prodje par godina, sretnemo se mi - a ona ce prvo - ebote dal se secas kakva sam guska bila.
Pa da mi nije muza bilo i moje dete bi upamtilo mamu kao nekog ko samo pegla, pere, sprema i ne zna nista zabavno s njim da radi.

Ovako od kad je prohodao kad krene kuca da se sprema on odmah krece svoje igracke da sklanja i da pita - a kako da vam pomognem, pa da sto pre idemo u park?
alselone alselone 10:03 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

kad njih troje rade zajedno treba im 5 sati,


Ima ovde još nešto. Parovi često vole da rade stvari zajedno a neke stvari ne mogu da se uparalelizuju, tj. ako odemo zajedno u kupovinu traje jednako kao da idemo odvojeno, ako zajedno spremamo nije duplo brže nego recimo 30% brže itd, itsl. I zato ja volim da kućnim obavezama pristupimo kao poslovnim, razdelimo se i maksimizujemo progres i onda uživamo kasnije.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:05 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Pa upravo tako i to je prava ljubav
vcucko vcucko 10:19 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

alselone


tj. ako odemo zajedno u kupovinu traje jednako kao da idemo odvojeno,




Blago tebi. Sve sve samo to ne. Za sve drugo mogu da nađem nerava, za kupovinu (mislim na bazanje po radnjama svezi glede odeće i obuće pre svega) bože sakloni.

Rastu rogovi i rep, ide para na uši, e jel mogu ja da zveknem glavom u štok od vrata ili da pomazim vrelu ringlu pa da se računa da sam bio sa vama

Neee...
alselone alselone 10:46 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Blago tebi. Sve sve samo to ne. Za sve drugo mogu da nađem nerava, za kupovinu (mislim na bazanje po radnjama svezi glede odeće i obuće pre svega) bože sakloni.


Nemam ni ja živaca za to a i nemoguće je sa decom.
Mislio sam na megamarket, na pijacu i slično. Moja žena ode tamo kad baš poželi. Isprva joj je bilo malo žao što ne idemo zajedno, pa kao one filmske scene



Ali se to obično ispostavi da bude rata, plakanja za slatkišima, gubljenje između rafova, piškenje na pola kupovine itd, itsl, pa je prihvatila da joj je bolje da dane dušom kod kuće za to vreme ili uradi nešto drugo.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:48 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Jedina stvar koju kada spomenem suprugu a da pocne da kuka je pijaca....
nicknaylor nicknaylor 11:17 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

tetkino
Danas u Srbiji raste generacija muškaraca koja ni sijalicu ne zna da zameni.
Rasla deca u gradu, nisu imali prilike da nauče, imaju svoje poslove koje rade i u kojima treba da se usavršavaju, prosto nemaju kad, nemaju želje, nemaju vremena...

I onda je normalno da kad ti crkne šporet, osigurač, pokvari se kvaka, zapuši se cev u kupatilu ti zoveš majstora. O krečenju i drugim velikim radovima da se i ne priča.

I to je normalno. Niko im ne kaže - kako te nije sramota.

E sad zamislite situaciju u kojoj žena kaže: ne kuvam, ne spremam, ne perem, ne peglam - ajde da platimo nekog. Pa i njegova i njena familija bi vrisnuli do neba.

To je zato što su žene budale, koje ne cene sebe, svoje zdravlje, svoje vreme i svoje rad, a posle se čude što se niko nije sam setio da ceni ono što one rade.

Za "nemoj mama će" trebalo bi govnjivom motkom te iste majke ganjati.



Dobro je da rastu zene koje znaju ocu i majci kafu da skuvaju, sarmu da zaviju, pogacu da naprave...

Mislim da ove wannabe tinejdzerke se ubise trazeci recepte na fejsu ...


vcucko vcucko 11:29 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

nicknaylor
tetkino
Danas u Srbiji raste generacija muškaraca koja ni sijalicu ne zna da zameni.
Rasla deca u gradu, nisu imali prilike da nauče, imaju svoje poslove koje rade i u kojima treba da se usavršavaju, prosto nemaju kad, nemaju želje, nemaju vremena...

I onda je normalno da kad ti crkne šporet, osigurač, pokvari se kvaka, zapuši se cev u kupatilu ti zoveš majstora. O krečenju i drugim velikim radovima da se i ne priča.

I to je normalno. Niko im ne kaže - kako te nije sramota.

E sad zamislite situaciju u kojoj žena kaže: ne kuvam, ne spremam, ne perem, ne peglam - ajde da platimo nekog. Pa i njegova i njena familija bi vrisnuli do neba.

To je zato što su žene budale, koje ne cene sebe, svoje zdravlje, svoje vreme i svoje rad, a posle se čude što se niko nije sam setio da ceni ono što one rade.

Za "nemoj mama će" trebalo bi govnjivom motkom te iste majke ganjati.



Dobro je da rastu zene koje znaju ocu i majci kafu da skuvaju, sarmu da zaviju, pogacu da naprave...

Mislim da ove wannabe tinejdzerke se ubise trazeci recepte na fejsu ...







Što kažu, ove će slavski kolač da ti mese
nicknaylor nicknaylor 11:51 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

'oce od silikona ce pogacu da naprave jos ako se koji nokat zalomi nema veze da bude malo 'rskava pogaca...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:59 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Meni nije jasna samo jedna stvar, da li su oni zaista svi tako ludi ili se foliraju?
nicknaylor nicknaylor 12:20 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

natasa_tasic_10
Meni nije jasna samo jedna stvar, da li su oni zaista svi tako ludi ili se foliraju?


mesano... mi smo jedan "zanimljiv" narod ciji su pokusaji uzdizanja, prosvecivanja, nazovi_to_kako_hoces bili vracani na pocetak ratovima, pocevsi od gubitka aristokratije onomad sa Turcima, pa u prvom svetskom ratu, pa zatim drugi em svetski em gradjanski, pa jakom treci veoma intenzivan gradjansko-pljasckaski i to je to...

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:39 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Ali se to obično ispostavi da bude rata, plakanja za slatkišima, gubljenje između rafova, piškenje na pola kupovine itd, itsl, pa je prihvatila da joj je bolje da dane dušom kod kuće za to vreme ili uradi nešto drugo.


Odvajkada, to jest otkad je prohodala, u radnju idem sa mojom starijom ćerkom. Izdresirana kao pas tragač, zna gde šta stoji u našem Whole Foodsu, zaduži onu korpu što se kotrlja nisko po zemlji, i kad uđemo u prodavnicu izdam komandu: pronađi-uništi, vidimo se kod sireva (iz nekog razloga obožava da gleda kako tajko proba sireve, mada sama ne bi to u usta stavila ni za živu glavu, čudno neko dete), i na zborno mesto dođe sa korpom u kojoj je poslagano sve što je bilo u njenom domašaju. Tako je bilo do pre nekoliko meseci, kad je izgubila interesovanje za to, uglavnom jer sad uvek ima nečim drugim, Važnijim, da se zanima. Pa sad vodim ovu drugu malu, i počinjem sa treningom, od malih nogu.

Stariju sam možda samo par puta izgubio u prodavnici, ali ništa strašno, oni radnici diskretno pokrenu potragu, i obično je brzo nađu, nisam nikad doživeo da moraju da zaključaju radnju, kao kad se izgubilo dete mog komšije, u REI-u. Takođe od treće godine zna svoju kućnu adresu i naše brojeve telefona, tako da se ne brinem mnogo kad nestane između rafova.

I slažem se sa tobom, mislim da je bolja podela poslova bez preklapanja ako je ikako moguće i to i mi praktikujemo, pogotovu jer sam ja sklon mikomenadžmentu, a to niko normalan ne voli. Mada, kad ima neko veće cimanje, onda radimo zajedno, tako smo, naprimer, žena i ja sami izbetonirali to jest poravnali zajedničkim snagama betončinu u podrumu (to je bilo jedan od mojih većih propusta u životu, jer sam jako potceniko količinu fizikalisanja i koordiniciju koja je potrebna da se to obavi kako treba, a na jutjubu je izgledalo varljivo lako). No, kad se tad nismo razveli, ja mislim da nećemo nikad.


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:30 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

Ma nama je za sve kriv neko drugi. Sami sebi smo najbolji. Gordost, strasna boljka
nicknaylor nicknaylor 18:08 15.04.2019

Re: Krivi smo mi

nije pitanje krivice..nekad su u pitanju okolnosti, i seljak na periferiji sela mora cesce da opravlja ogradu i/ili gubi vise stoke jer je veca verovatnoca da mu kravu/kozu/ovcu/a_Boga_mi_i_konja pojede vuk/medved etc. Dakle okolnosti. Koga zanima moze da prouci pokusaj komunistickog obrazovnog sistema da gradi novog coveka, pojedinca, i moze da analizira gradjanski rat u kojem je drzava opljackana preko bezbodnosnih sluzbi i njima bliskim, u takvom sunovratu, i sa gubitkom ljudskog potencijala, nemoguc je oporavak. Npr. ako posmatras strukturu kadra koja je otisla iz ENergoinvesta, Energoprojketa, itd. ti ne mozes preko noci da oporavis gubitak strucnjaka starosti 30-50 godina (pogotovu ovih 40+) jer su oni ti koji treba da uvode mladji kadar i od juniora da prave seniore. Ostaje ti da se bavis stapom i kanapom i preprodajom i trgovinom i da minijaturnim koracima ides ka nekom razvoju. Sve ostale price, softver, hrana trte mrte su kap u vodi spram onom sto je nestalo 90ih. Ove danasnje strukture ne znaju da odrzavaju ono sto je napravljeno u proslosti a tek da prave nesto novo... i to nema veze sa politickim partijama sve su iste. Anyway, to je licno misljenje zasnovano na licnim iskustvima i podlozno licnim predrasudama.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:49 16.04.2019

Re: Krivi smo mi

Pozdrav za tebe i zenu
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:55 15.04.2019

Poredjenje

Ima jedna stvar koja me pomalo kopka, ne samo u odnosima izmedju polova.
Zasto ponekad obeshrabrujemo druge da saradjuju sa nama stavljajuci im primjdbe na uradjeni posao, samo zato sto to ne rade na nacin kao mi, iako je jednako uspijesno.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:22 15.04.2019

Re: Poredjenje

Ne znam ni sama.
Ja sam srecna kada je posao zavrsen. Uopste ne pravim pitanje kako
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:21 15.04.2019

Re: Poredjenje

Mene zanima kako vi musksrci reagujete na nosenje tone kesa iz radnje? Pod uslovom da su kolica....negde
...

Moja iskustva:

Oni koji su vaspitani da sami uzmu kesetine i ne pitaju

Oni koji su navikli da mama im tegli iste iz radnje pa smatraju normalnim da nosite i eventualno nesto malo pripomognu

Oni koji hoce da nose ali se malo i pobune kao, ali ipak nose.


E da budem iskrena, pa me gadjajte kamenjem, slobodno. Ja kad teglim kroz grad torbetinu, zensku, dajem je na nosenje prisutnom kad se zamorim.

Ali zato, npr, da li me mrzi da ismasiram, ceskam( iako ne podnosim jer se jezim)? Ne. Stvarno ne.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:38 15.04.2019

Re: Poredjenje

Kese kroz grad i zenska torba.
Jesi li primetila da zene uglavnom nose pune kese kada se vracaju sa posla.
Hleb, mleko, kafa....plus torba.
Ja sam od fine zenske torbe digla ruke. Nosim ranac i to Marijin neki...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:07 15.04.2019

Re: Poredjenje

Ne podnosim keseeeeeeee ali sta ce zene, snalaze se. Jos kad vidim na to da idu u stiklama, pitam se kako mogu.

Ja ponekad kad imam ceo dan obaveze a menjace se temperatura, plus ima x stvari da nosim uradim ovako.

Imam mini torbice koje lepo izgledaju i uklapaju mi se i unutra je fon, pare i sl......

a preko ramena imam t o r b e t i n u koja sama nema tezinu, lepo izgleda, u bojama a u njoj je toooooona svega.

E tu torbu uglavnom uvaljujem kad je prisutna
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:29 15.04.2019

Re: Poredjenje

Ja npr.volim da kuvam i mesim i da pravim kolace. To bas volim, ali da bacam djubre mrzim i vecito Saletu uvaljujem kese i on sve to lepo pobaca.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:32 15.04.2019

Re: Poredjenje

natasa_tasic_10
Ja npr.volim da kuvam i mesim i da pravim kolace. To bas volim, ali da bacam djubre mrzim i vecito Saletu uvaljujem kese i on sve to lepo pobaca.





I ovde ista situacija, djubre-ja-nikad.
Al druge stvari-da.

Al sa djubretom je ovo veciti problem.

Molim da se baci djubre. Pa nije jos puna kesa. Aaaaaaaaaaaaaaa.
Uf kad bi bio robot neki da na svakih par sati baci kesu.
Pri tom kod mene u zgradi je tri koraka, ima ono spustanje kroz vertikalu. Radi.

Primeri iz teme:

Lako je sa strane osudjivati. Grozan je fazon " Ma ja bih njemu ovako pa ovako". To nije pomoc, to je isticanje sebe.

Mada i zene koje se razvode godinama, ostaju kao zbog dece, u stvari najcesce svedu sve na kukanje i energetski vampirizam. Iskustva iz blize okoline. Ona ne moze navodno da ga izbaci a ovamo baca djubre, donosi, prinosi, pere. Zapociinje svoj posao na kraju( bravo ) ali iako ga ne podnosi, nije nista uradjeno jer......i onda bla bla bla.

Pomoci blagim savetom gde je moguce.
nicknaylor nicknaylor 12:32 15.04.2019

Re: Poredjenje

kamilo_emericki
Ima jedna stvar koja me pomalo kopka, ne samo u odnosima izmedju polova.
Zasto ponekad obeshrabrujemo druge da saradjuju sa nama stavljajuci im primjdbe na uradjeni posao, samo zato sto to ne rade na nacin kao mi, iako je jednako uspijesno.


izdizanje sebe spustanjem drugih...to ti je odgovor generalni
looping looping 10:48 15.04.2019

1

Brak je kao firma.

Ulažeš u njega i gledaš da li će da se isplati.
Pokušavaš da proceniš da li ima smisla ulagati i dalje.
Teško je osnivati novu firmu pa je bolje ulagati u ovu koju već imaš.

Najgora je varijanta kad mnogo ne dobijaš a mnogo ni ne gubiš jer onda ti žao da zatvoriš "firmu" jer možda će biti nečega u budućnosti a trenutno nije katastrofalno, živi se nekako. A vreme ide. I na kraju prođe.

Izgleda da nema sredine, postoje samo dve vrste brakova: sretni i nesretni.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:26 15.04.2019

Re: 1

Ja mislim da treba da ostavimo ako nesto ne ide.
Sada zenama je definitivno teze. One kada ostanu same sa decom to je veliki teret.
Ima zena koje su same i u braku.
Mislim da je to teza prica.
Cesto se hvatam tastature da napisem o tome, sama u braku...jednog dana.
nicknaylor nicknaylor 12:36 15.04.2019

Re: 1

looping
Brak je kao firma.

Ulažeš u njega i gledaš da li će da se isplati.
Pokušavaš da proceniš da li ima smisla ulagati i dalje.
Teško je osnivati novu firmu pa je bolje ulagati u ovu koju već imaš.

Najgora je varijanta kad mnogo ne dobijaš a mnogo ni ne gubiš jer onda ti žao da zatvoriš "firmu" jer možda će biti nečega u budućnosti a trenutno nije katastrofalno, živi se nekako. A vreme ide. I na kraju prođe.

Izgleda da nema sredine, postoje samo dve vrste brakova: sretni i nesretni.



naravno naravno, postoji teza da se sve tumaci ekonomski, i civilizacija neminovno ide ka tome, tzv. return on investment, ali kao sto civilizacije koje vojsku, zdravstvo i obrazovanje posmatraju SAMO kroz profit neminovno idu ka svom kraju, tako i ta emotivna komponenta umre vrlo brzo ako se i brak vidi kao return on investment. Skoro je bila ovde na radiju prica advokata koji je dobio zahtev da proceni zivot majka u dolarima radi obestecenja. I lik je fino to sve sracunao...takvih se civilizacija treba plasiti to zubima kida celik...
bocvena bocvena 13:32 15.04.2019

Re: 1

a ima nešto i u investiranim emocijama.

mislim da je ljudioma lakše da oproste prevare, ucene i kojekakva zlostavljanja od IZDAJE ZAJEDNIŠTVA.

neki to zovu ljubav, neki ugovor, neki udruživanje imovine, neki roditeljstvo, neki besplatan seks i kućna pomoćnica...

šta god da je, sve opcije su pojednako validne i svako prežvakavanje tuđih izbora je licemerje. ako ne možeš da pomogneš, odjebi sa savetima. posebno sa - ja to nikad ne bih dozvolio/la!

meni je ova žena iz bloga sasvim bliska. tako su ih učili da treba i mora. a onda su se probudile u nekom drugom vremenu, sa drugačijim pravilima (pisanim i nepisanim) i kraćom izvučenom slamkom.
mirelarado mirelarado 13:38 15.04.2019

Re: 1

ako ne možeš da pomogneš, odjebi sa savetima. posebno sa - ja to nikad ne bih dozvolio/la!


Ovo je suština. Žrtvi treba pomoć i podrška, a pošto većina u okolini nije u stanju da je pruži, treba se uzdržavati od osuda i moralisanja, pokazati makar trunku razumevanja.
4krofnica 4krofnica 13:47 15.04.2019

Re: 1


saglasna sa koleginicama bocvenom i mirelarado :)

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:02 15.04.2019

Re: 1

Jedva nadjoh ko je napisao da se otkace saveti u vidu pametovanja itd.

To sam napisala par redova iznad


Uvek je potrebno videti celokpupnu situaciju.


Ima eng izreka da je lakse dati savet nego prihvatiti tudj.

Nekadasnja drugarica je zivela sa covekom koji je ne voli. Razlog suzivota- dete. X puta sam cula dok se ona nekako nadala da ce on je ipak vremenom zavoleti- Ma ja bih njega odmah otkacila. Ne bi on meni tako mogao. Ma video bi on sa mnom. Ma nasla bih ja odmah jos jednog.

U bre, amazonke sve do jedne


Njen "greh" sto joj nije bilo lako da prihvati cinjenicu koju sam navela....

bocvena bocvena 17:25 15.04.2019

Re: 1

Njen "greh" sto joj nije bilo lako da prihvati cinjenicu koju sam navela....


a možda se i zapustila, ugojila i nosi kese na štiklu? sve greh do greha:)

ne znam šta misliš, ali ovo što pišeš je klasično nabacivanje krivice ženama. i to ne iz vizure muškaraca! njima se hebe za višak kilograma, trenerku i kesu koja nije uparena sa cipelama, jer stare i opuštaju se istim tempom kao i njihove voljene žene.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:41 15.04.2019

Re: 1

bocvena
Njen "greh" sto joj nije bilo lako da prihvati cinjenicu koju sam navela....


a možda se i zapustila, ugojila i nosi kese na štiklu? sve greh do greha:)

ne znam šta misliš, ali ovo što pišeš je klasično nabacivanje krivice ženama. i to ne iz vizure muškaraca! njima se hebe za višak kilograma, trenerku i kesu koja nije uparena sa cipelama, jer stare i opuštaju se istim tempom kao i njihove voljene žene.




To sto si sad napisala da sam ja napisala, u toj konotaciji, pojma nemam sta hoces da kazes.Ti valjda znas.
Jesam u prvom komentaru gore negde napisala da se zene opuste, ugoje, ali nigde nema neke moje eksplicitno iznete osude za isto sa tonom kamenja.Natasa je lepo primetila da se neke zene zapuste jer nemaju drugi izbor.

U principu, z a b o l e me, meni Bog dao dobru genetiku. Ah, oh, eh.

Adieu.
bocvena bocvena 17:53 15.04.2019

Re: 1

kapiram da te zabole.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:18 15.04.2019

Re: 1

Moja prijateljica se posle 15 godina braka razvela.
Svi su bili u soku, sem nas par. Oboje su fakultetski obrazovani, on je profesor na univerzitetu, a posto je ona zavrsila FDU ,on nije zeleo da mu zena bude glumica, pa ju je zaposlilo u Telekomu.
Rodila je decu, ugojila se, zapustila sve....i samo joj je pukao film.
Ostavila ga je, uzela decu, smrsala, krenula je u teretanu. Nema drugog muza, decka, radi u Telenoru sada, ali je pustila sina da se bavi glumom amaterski.
Sad, kod gojaznostini ja imam 8 kg vise, alinja bas volim da jedem
49 41 49 41 01:33 16.04.2019

Re: 1

napisala da se zene opuste, ugoje, ali nigde nema...

Majka se nesto zalila na oca, kako je ona morala ovo, ono, pa mnogo cega i tako dalje i blize; iako je to bilo davno proslo vreme.

Morao sam da je potsetim.
Secas li se one krasne slike, nas troje sa tobom; mi jedno drugom do usiju.
Izrodila si troje dece, ja u 1. raz. sestra 3. brat 5.; ti jos uvek ko avion po izgledu, ko da te spremamo tek za udaju...

A sada ?
looping looping 06:31 16.04.2019

Re: 1

nicknaylor
looping
Brak je kao firma.

Ulažeš u njega i gledaš da li će da se isplati.
Pokušavaš da proceniš da li ima smisla ulagati i dalje.
Teško je osnivati novu firmu pa je bolje ulagati u ovu koju već imaš.

Najgora je varijanta kad mnogo ne dobijaš a mnogo ni ne gubiš jer onda ti žao da zatvoriš "firmu" jer možda će biti nečega u budućnosti a trenutno nije katastrofalno, živi se nekako. A vreme ide. I na kraju prođe.

Izgleda da nema sredine, postoje samo dve vrste brakova: sretni i nesretni.



naravno naravno, postoji teza da se sve tumaci ekonomski, i civilizacija neminovno ide ka tome, tzv. return on investment, ali kao sto civilizacije koje vojsku, zdravstvo i obrazovanje posmatraju SAMO kroz profit neminovno idu ka svom kraju, tako i ta emotivna komponenta umre vrlo brzo ako se i brak vidi kao return on investment. Skoro je bila ovde na radiju prica advokata koji je dobio zahtev da proceni zivot majka u dolarima radi obestecenja. I lik je fino to sve sracunao...takvih se civilizacija treba plasiti to zubima kida celik...

Mislio sam na emotivno ulaganje.

A posle takvog ulaganja čoveku ne ostaje ništa u slučaju propasti braka.

Da bi krenuo da ulaže u nekog drugog u najmanju ruku potrebno je vreme da se čovek sastavi sam sa sobom (ako je to uopšte moguće).
looping looping 06:40 16.04.2019

Re: 1


natasa_tasic_10
Moja prijateljica se posle 15 godina braka razvela.

on nije zeleo da mu zena bude glumica, pa ju je zaposlilo u Telekomu.

Smatrao čovek da je ona njegovo vlasništvo. A i ona se u početku složila sa tim (verovatno zbog "ljubavi", a onda joj pukao film.
bocvena bocvena 07:34 16.04.2019

Re: 1

looping

odlicna su ti zapazanja.

svaki raspad veze je mala smrt. neuspeh od koga bezimo u cik-cak, u strahu da ne povucemo za sobom i decu, siru porodicu, pa i "ekonomiju". ali najvise da ne izgubimo saborca (i najboljeg druga) u bici zivota. prekaljeni zajednickim predjenim putem postajete amalgam. izvuci ponovo samo sebe je mucan, alhemijski posao.

no, i to se moze, ako se mora.

(napraviti nov amalgam posle sezdesete, sedamdesete mi izgleda kao naucna fantastika. oko tebe sve vanzemaljci, a ti si kromanjonac:)
cassiopeia cassiopeia 08:03 16.04.2019

Re: 1

looping
Mislio sam na emotivno ulaganje.

A posle takvog ulaganja čoveku ne ostaje ništa u slučaju propasti braka.



Kako ti ne ostaje ništa?

Imaš iza sebe jedan period u kome ti je bilo dobro. Nisam nikad razumela one koji posle propalog braka ili veze, pričaju sve najgore o tome. Pa nemoguće da baš ništa nije valjalo.



Da bi krenuo da ulaže u nekog drugog u najmanju ruku potrebno je vreme da se čovek sastavi sam sa sobom (ako je to uopšte moguće).


Kako misliš nije moguće? Pa ljudi ostanu bez igde ičega i ikoga, okrene im se život za 360 stepeni... toliko toga može da ti se desi u životu, a da bi krenuo dalje moraš da se, kako ti kažeš sastaviš sam sa sobom, pa ljudi i nakon toga žive ispunjen život zadovoljni što su uspeli da prevaziđu teške momente i cene ono što imaju.

Na kraju ili početku, i taj neko ulaže u tebe i to je dvosmerna veza. Ljubav je čudo, izleči i najtvrđa srca koja misle da im leka nema.
bocvena bocvena 09:40 16.04.2019

Re: 1

kas, sve si u pravu, ali to se ne iskljucuje.
to sto se od slomljenog srca ne umire i iza duge te ceka cup sa zlatom ne umanjuje trenutni osecaj gubitka i poraza.

potrebno je vreme. nekom duze, nekom krace. pustite ljude da budu besni, razocarani, da se samosazaljevaju, traze saveznike...kad budu spremni, odvedite ih u grad, na pivo, pozajmite im pare, primite da zive kod vas dok se ne snadju, pricuvajte im decu, otvorite im profil na tinderu:)

samo nemojte da im pricate da su sami krivi i da su slabici.cak i da jesu.svi smo. nekad.
looping looping 10:05 16.04.2019

Re: 1

Kako ti ne ostaje ništa?

Imaš iza sebe jedan period u kome ti je bilo dobro. Nisam nikad razumela one koji posle propalog braka ili veze, pričaju sve najgore o tome. Pa nemoguće da baš ništa nije valjalo.


Kad izađemo iz luna parka lepo se osećamo zato što smo se lepo proveli.
Brak/veza su malo drugačiji.
Čast izuzecima.



cassiopeia cassiopeia 10:15 16.04.2019

Re: 1

to sto se od slomljenog srca ne umire i iza duge te ceka cup sa zlatom ne umanjuje trenutni osecaj gubitka i poraza.


Bogami, razboleva se i to ozbiljno, a niko ni ne razmišlja o ćupu sa zlatom iza duge. Samo se krpi u početku, a onda ozbiljnije poradi na sebi. Ne svi, na žalost. Puno ljudi beži od sebe i svojih osećanja.


Apsolutno si u pravu, nije u redu minimiziranje tegoba i teškoća, samo podrška. Nekad je dovoljno samo pitati kako mogu da ti pomognem ili šta je to što mogu da učinim za tebe u ovom trenutku. Većina će reći da ne treba ništa, ali osetiš olakšanje jer si bol podelio. Mada, treba imati u vidu da ima onih koji glume hrabrost, a raspadaju se u četiri zida. Takvima je potrebno više vremena da se oporave i često bez stručne pomoći to ne biva.

I u redu je biti slab, jer onda ima dana i kad si jak.
cassiopeia cassiopeia 10:17 16.04.2019

Re: 1

Kad izađemo iz luna parka lepo se osećamo zato što smo se lepo proveli.
Brak/veza su malo drugačiji.
Čast izuzecima.


Da ne bi pričala u nečije ime, kao sveže razvedena, reći ću u svoje.

Ništa nije ni crno, ni belo. Ne osećam se lepo kad razmišljam o tome da je nešto u šta sam investirala propalo, ali ne mogu da kažem da nije vredelo i da nemam lepa sećanja na tu vezu.
angie01 angie01 10:31 16.04.2019

Re: 1

Kako ti ne ostaje ništa?

Imaš iza sebe jedan period u kome ti je bilo dobro. Nisam nikad razumela one koji posle propalog braka ili veze, pričaju sve najgore o tome. Pa nemoguće da baš ništa nije valjalo.


bas tako,...pa sve je to zivot, neko je imao kvalitetniju vezu dok se zabavljao-koje se okoncala, nego onu, koja se zavrsila brakom,...ljudi imaju razlicita merila vrednosti, u odnosu na njih prave izbore,...ali im je svima zajednicko, da nema garancije ni za sta.

apsolutno podrzavam stav, da su i zavrseni brak, veza nesto sto je bilo dobro u nasem zivotu- do neke tacke je bilo super, jer zasto bi inace bili tu, ali eto neke veze imaju vek trajanja, pa ono ruzno djodje u periodu kada se iz nekog razloga ne razidjete na vreme, ako vec nema mogucnosti da se stvari poprave,...ljudi se kroz zivot menjaju, i cesto na razlicite nacine.

ideja da se neko poseduje, da imas pravo na nekog, jer si eto ziveo s njim pa si ulozio,...pa brate i taj neko je,...nemas pravo ni na zivote svoje dece, za koje si se tek ulozio i polomio na sve moguce nacine, ali imas obavezu da ih odgajis i podrzis, oni su slobodne jedinke koje imaju prava da biraju svoj put...i budu odgovorni za svoje izbore.

Na kraju ili početku, i taj neko ulaže u tebe i to je dvosmerna veza. Ljubav je čudo, izleči i najtvrđa srca koja misle da im leka nema.


cass-carice,...upravo. Ljubav nije nesto sto se uslovljava.

no, svako moze samo onako kako vrednuje stvari, pa kome su vazniji regali i zajednicka kuca, stavri, od toga kako zive sa tim nekim i da li im je tu prijatno ili ne-za njih je prava stvar da tu i na taj nacin borave.

secam se objasnjenja moje drugarice, kako se odlucila za razlaz,...kaze, nekada sam s nestrpljenjem ocekivala da cujem kako se parkira ispod prozora, a kada su se stvari promenile do tacke, da mi je lose kada cujem njegov kljuc u vratima, nije bilo izbora- naravno da tu ima mnogo toga izmedju i da pocetna idila nije merilo, cesto se pretvara u mnogo kvalitetniji smiraj, ali eto, nekada i u nelagodnost, kada to svo zajednistvo postaje tamnica za oboje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana