Budućnost| Društvo| Obrazovanje| Planeta| Život

Zanimljivo, od ortaka iz IDF-a

Srđan Fuchs RSS / 08.04.2019. u 16:29

Golan-Heights-in-numbers.jpg

 April 7, 2019 By Ibrahim Abu Ahmad

America’s Golan Proclamation: Risk or Opportunity?

Američko proglašenje Golana: rizik ili šansa? 

 Most of the world considers President Donald Trump’s recent decision to recognize Israel’s sovereignty over the Golan Heights problematic – or worse. All 28 members of the European Union have criticized the move and are refusing to recognize Israel’s authority in the disputed region. But Israelis are applauding the decision. They believe America now understands how critical the Golan Heights is to Israel’s current and future security during Syria’s ongoing civil war.

Većina sveta smatra nedavnu odluku Predsednika Donalda Trampa da prizna Izraelu suverenitet nad Golanskom Visoravni problematičnom - da ne kažemo nešto gore. Svih 28 članica Evropske Unije kritikovale su potez i odbijaju da priznaju Izraelov autoritet u osporenoj oblasti. No Izraelci aplaudiraju odluci. Oni veruju da Amerika sada razume koliko kritična je Golanska Visoravan za trenutnu i buduću bezbednost Izraela tokom trajućeg Sirijinog građanskog rata. 

Israel captured the Golan Heights from Syria in 1967 during the Six-Day War. The war began with Israel making a preemptive airstrike against Egyptian forces; later, Syrian airfields were targeted after Syrian airstrikes on Israeli soil. On the fifth day of war Israeli Defense Forces took to the ground, pushing Syrian forces back from the Golan Heights and gaining control of the western part of the region.

Izrael je osvojio Golansku Visoravan od Sirije 1967. tokom Šestodnevnog Rata. Rat je počeo Izraelovim preventivnim vazdušnim udarom protiv egipćanskih snaga, da bi docnije, sirijski aerodromi bili ciljani posle sirijskih vazdušnih udara na izraelsko tle. Petog dana rata, Izraelske odbrambene snage krenule su tlom, suzbijajući sirijske snage sa Golanske Visoravni i zadobijajući kontrolu nad zapadnim delom oblasti.

Capturing the Golan Heights was essential in neutralizing Syria’s advantage there and ensuring the future safety of the Israeli communities established below the heights in the Hula Valley. So long as the Syrians controlled the region, those communities were in mortal danger. Artillery shelling was a frequent reality. In addition, the Syrians had previously attempted to prevent the Israelis from accessing water. This had to stop.

Osvajanje Golanske Visoravni bilo je od suštinskog značaja u neutralisanju sirijske prednosti tamo i obezbeđivanju buduće bezbednosti izraelskih zajednica zasnovanih ispod visoravni u Hula dolini. Dokle god su Sirijci kontrolisali region, ove zajednice su bile u smrtnoj opasnosti. Artiljerijska paljba je bila učestala realnost. Uz to, Sirijci su pokušavali ranije da spreče Izraelce da dopru do vode. Ovo je moralo da stane.

1024px-1967_Six_Day_War_-_Battle_of_Golan_Heights.svg.png 

After Israel officially annexed the territory in 1981, four Syrian Druze villages in the Golan Heights fell under Israeli authority. But the Druze – many of whom have relatives in Syria – refused to acknowledge that authority and persisted in maintaining their Syrian identity by declining Israeli citizenship. Their status, as a result, became “Israeli residents.” Under this status, members of the Druze communities of the Golan still enjoy the benefits of Israeli law as well as a wide range of public services.

Nakon što je Izrael  pripojio zvanično teritoriju 1981., četiri sela sirijskih Druza pala su pod izraelsku vlast. No Druzi - mnogi među njima imajući rodbinu u Siriji - odbili su da prihvate tu vlast i odupirali su se u očuvanju njihovog sirijskog identiteta odbijajući izraelsko državljanstvo. Njihov status, kao rezultanta, postao je - "stanovnici Izraela". Pod ovim statusom, pripadnici druskih zajednica Golana i dalje uživaju povlastice izraelskog zakona kao i široki spektar javnih službi.

Since 1981, only 15 percent of the Druze population living in the Golan Heights have opted to become Israeli citizens. There are four main reasons why the majority refuses to assimilate into Israeli life.

Od 1981., svega petnaest odsto druske populacije što živi na Golanskoj Visoravni odabralo je da postanu izraelski državljani. Četiri su glavna razloga usled čega većina odbija da se asimiluje u izraelski život.

The first is uncertainty. Until recently, Israel had never officially stated that it would remain in the Golan Heights. Moreover, a peace treaty between Israel and Syria was in the works — one that included Israel withdrawing from the Golan. These plans ultimately dissolved because of disagreements over the border, water resources and Syria’s support of Hezbollah. In addition, the Druze population fears that anyone who becomes an Israeli citizen will be labeled a traitor if Syria were to regain control of the Golan — and suffer the consequences.

Prvi je neizvesnost. Doskora, Izrael nikada nije zvanično izjavio da će ostati na Golanu. Povrh svega, mirovni dogovor između Izraela i Sirije ostao je delatan - onaj koji je uključivao povlačenje Izraela sa Golana. Ovi planovi su se konačno raspali zbog nesuglasica oko granice, vodnih izvora, i podrške Sirije za Hezbolah. Uz to, Druzi su plašili da ko god prihvati izraelsko državljanstvo će biti označen kao izdajica ukoliko Sirija povrati kontrolu nad Golanom - te će snositi posledice.

The second reason is an extension of the first: the Druze population in the Golan Heights fears for the safety of their relatives living in Syria. The 50-year status quo in the Golan has been maintained through fear of the Syrian government. The Druze across the border in Syria are at risk of retribution by the Syrian authority. The Druze community knows that obtaining Israeli citizenship and publicly expressing loyalty to Israel isn’t dangerous just for them; it also puts their relatives living across the border in Syria at risk.

Drugi razlog se nadovezuje na prvi: druska zajednica na Golanu se plaši za bezbednost svojih rođaka koji žive u Siriji. 50-ogodišnji satus kvo Golana održavan je strahom od sirijske vlade. Druzi širom granice u Siriji su pod rizikom odmazade sirijske vlasti. Druska zajednica zna da uzimanje izraelskog državljanstva i javno izražavanje lojalnosti Izraelu nije opasno samo po njih, ono takođe izlaže i njihovu rodbinu koja živi preko granice u Siriji riziku. 

The third reason is national identity. The elders in the Druze community harbor a deep connection to their utopian homeland, where allegedly all religious sects are united – a homeland that, in their view, will eventually overcome the terrorist powers occupying Syria and begin to rebuild itself. However, the younger generation has fewer ties to the Druze in Syria, and their deep immersion in Israeli society is pulling them further and further away from their Syrian identity.

 

Treći razlog je nacionalni identitet. Starci u druskoj zajednici gaje duboku sponu sa njihovom utopijskom otadžbinom, gde navodno sve religijske sekte postaju ujedinjene - otadžbina koja će, po njihovom stanovištu, nadjačati sve terorističke grupe koje okupiraju Siriju i početi da gradi sebe iznova. Kako god, mlađa generacija ima sve manje veze sa Druzima u Siriji, i njihova  pogruženost u izraelsko društvo ih sve više udaljava od njihovog sirijskog identiteta.

 

%D7%A11.jpg Photos from the “Golan in the Heart” exhibition in Quneitra ( Syrian town about a mile from the border).

Credit to FB page: Al.baath.party.in.kounaytra

 

 The final reason: social exclusion. Deeply tribal, the Druze community still relies on its elders and religious leaders for guidance. These individuals wield enough influence to shun any member of the community whose behavior deviates from social norms. Once this happens, the rest of the community will follow suit and avoid associating with that person socially and professionally. Anyone who cooperates with Israel becomes a pariah overnight.

 

It’s important to emphasize that the Druze of the Golan are not living under Israel’s thumb. They can move freely within Israel and the Golan. They have forged deep social and economic connections with Israelis, and their villages have prospered.

For nearly 40 years the Israel-Syria border was quiet, making a truce between the two governments seem realistic. But the Syrian war changed that. Israel coped with the ravages of a civil war along its border for several years, with violence regularly spilling into its territory. Its border were marked in the past years, by the presence of Syrian opposition, Al-Qaida proxies and ISIS. The government’s victory last summer poses the most viable threat to Israel’s security, with Iran and its proxies, including Hezbollah forces positioned solely along the border, calling for the imminent destruction of Israel.

The Iranian regime entered the war in 2015 to provide the Shiite-oriented Assad regime with an influx of ground troops, funneling money and fighters from Pakistan, Afghanistan, Iraq and Hezbollah into Syria. This enabled Iran to further establish a strong presence in the country while fulfilling its desire to pose even a greater threat to Israel on its northern border with Syria.

The status of the Golan Heights was debated for years within Israel. However, Iran’s commitment to posing a growing threat to Israel helped changed public opinion about the matter. Today, most Israelis oppose returning the Golan because that would put Israeli citizens living near the Sea of Galilee in grave danger. To the Israelis, an Israeli withdraw from the Golan means “Hezbollah and IRGC swimming in the sea of Galilee”.

While Israel hailed America’s proclamation as important and brave, it is equally important to identify the opportunities it presents and examine whether they outweigh the risks. The most prominent risk the proclamation poses is the possibility of escalation on the Syria-Israel border. Iran, Syria and Hezbollah would benefit from raising tension along the border, while Iran wants to preserve its military presence in Syria and strengthen its regional position.

The Syrian government will attempt to unite its people against Israel- the common foreign enemy – and divert their attention away from the real issues plaguing their society. In addition, Syria will use the proclamation to regain legitimacy from Arab Sunni nations that have already condemned President Trump’s proclamation in the Arab League.

Hezbollah meanwhile, could use the announcement as an opportunity to boost its support base in Lebanon by refreshing its image as the leading force against Israel and the ethos of the Resistance. Moreover, Hezbollah is recruiting ex-opposition members along the border in southwestern Syria, which may diminish Israel’s recent efforts to introduce Syrians to Israel’s humanitarian spirit via the Good Neighbor Project.

Despite these risks, the truth is that president Trump’s proclamation has only accelerated developments in the Golan Heights that were already long underway: namely, Hezbollah has been trying to establish terror cells near the border for years; Iran is already fighting openly with Israel and has responded to Israeli attacks against Iranian military assets in Syria; and it’s no secret that Syria has been using the Golan issue to draw the attention away from internal issues.

However, we believe that the proclamation – with the right follow-up actions – provides more opportunity than risk.

First, it confirms that the U.S. is still involved in the region and will not permit Russia and Iran to do as they please in Syria. The U.S. might even build a military presence in the Golan Heights to offset Russia’s presence in Syria. Furthermore, the proclamation sends the message that, while it has been absent from the Middle East in recent years and plans to withdraw its troops from Syria, America will continue to support Israeli interests in the region.

Second, strengthening Israel’s sovereignty and finalizing the status of the Golan might inspire the Druze community to become citizens. Druze culture values land and freedom of religion more than national identity. Such is the case for the Druze living in Syria, Lebanon, and in the Galilee; the same can be true for the Druze living in the Golan.

Third, the proclamation may open the door for American companies to invest in the Golan. In the past few years several organizations have been promoting boycotts on brands from the Golan, including olive oil, wine, fruit, flowers and other industries. This proclamation may encourage companies to invest in the Golan as it is acknowledged by the US government as Israeli sovereignty. Moreover, it encourages the Israeli government to develop infrastructure in the Golan. Now, with authority in the Golan officially recognized, the Israeli government and American companies are more likely to invest in the area’s development. This, in turn, might also improve Europe’s perception of the region.

Since many claim that this proclamation is meaningless, and it did not receive international recognition, it must be accompanied with consistent actions. Similar legislation by the American congress that would support the administration’s policy needs to be promoted. In addition, Sunni nations should show they understand America’s position, especially due to the Iranian increasing involvement in the Middle East and the mutual interest with Israel to stop this Iranian intervention. Third, the United States and Israel must hold discussions with European nations, in which Israel must emphasize, that the unprecedented consensus to finalize the status of the Golan Heights as Israeli, derives from the fact that today’s Syria is not the same as Syria before the war. Handing over the region to the Syrian government would mean handing it over to Iran and Hezbollah. Perhaps more nations should reassess their position over the Golan, considering the developments of the past few years and the new existential threat imposed on Israel by Iran.

 

Alma, Research and education center 

 

превешћу доцније за неангличанце, поз 

 



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 17:56 08.04.2019

Eh to su bila vremena...

Kada je srspka tekstilna industrija imala svetski poznate manekene.

Naime bila je reklama :

Walid Jumblatt vodja Druza oblaci se sad kod Kluza.

Cool.



G.Cross G.Cross 18:04 08.04.2019

Re: Eh to su bila vremena...

Evo ga ovde u Kluzovoj kosulji i pantalonama ( trenutno) . Takozvani "Kluz" efekt.


Meni je on super tip.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:00 08.04.2019

Re: Eh to su bila vremena...

Bo'me, u ovakvom miljeu bih se i ja pridržavao stare druske: "Budi u svojim okruženjima spolja ono što je u tom okruženju dominantno, a iznutra uvek budi - Druz."
predatortz predatortz 08:05 09.04.2019

Re: Eh to su bila vremena...

Kada je srspka tekstilna industrija imala svetski poznate manekene.


Hit Yugo marketinga je reklama za Šamačku industriju tekstila, kada su izvozili za USA.

Slogan je bio

It’s time for ŠIT!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:12 10.04.2019

Re: Eh to su bila vremena...

Боже, како се офуцала б92

Hanan Ašravi, palestinski zvaničnik, naveo je da su Izraelci glasali za kandidate koji su “nedvosmisleno posvećeni učvršćivanju statusa kvo – ugnjetavanja, okupacije, aneksije i oduzimanja imovine u Palestini“.

“Odabrali su nedvosmisleno desno krilo, ksenofobiju i antipalestinski parlament da ih zastupa. Izraelci su odabrali da učvrste i prošire aparthejd“, rekao je on.





Ханан Ашрави, чланица палестинског преговарачког тима у Ослу 1993-1995.
Atomski mrav Atomski mrav 00:16 11.04.2019

Re: Eh to su bila vremena...

Боже, како се офуцала б92


Nemoj tako, možda je neki Mađar prevodio... znaš kad se posvađa Lala sa komšijom Mađarom i ovaj mu opsuje:
- Jebem ja tebi tvoja otac!
- Misliš - majku?
- I njega!
G.Cross G.Cross 19:57 08.04.2019

Keeping my faith

Posto ovo mesto postaje portal za reklame raznih armija evo moj prilog :

"Keeping my faith" reklama za muslimane u UK armiji.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:16 08.04.2019

Re: Keeping my faith

G.Cross
Posto ovo mesto postaje portal za reklame raznih armija evo moj prilog :




haha. ma jok bre, malo guram prsteku u oko našim levičarima. inače, žali mi se ovaj drugar da je kod klinaca (pa, otprilike godina tvojih i mojih klinaca) sve slabije interesovanje za vojsku. recimo, ona fotka onih golih devojaka - što, da je neko stavio u moje vreme pre 25 godina otrčao bih u Izrael sve šutajući se nogama u dupe preko Mediterana - je zabranjena na vojnim sajtovima, kao zbog širenja nemorala... IDF je, inače, najzdraviji sektor društva. oko 35% aktivnog vojnog sastava glasa na izborima za radikalnu/umerenu/građansku levicu (što je sedam do deset puta više nego u civilnom sektoru); i uopšte je interesantno kako su razvili ceo taj IT i startup sektor... legalizovali medicinsku marihuanu!

... nego, uplatih porodici Uskrs u Mostaru, u Kapetanovini... očetkao sam Uskrs u Jerusalimu da ne radim, gužve su ionako, a i masa Srba radi ilegalno (ne možeš pokriti, cimanje, gužve, dođe 100 'iljada 'rišćana, 100 'iljada jevreja na svoj Pesah, u st. grad baš kada se napakuju svi stane 40-ak hiljada ljudi) a nismo jedan Uskrs proveli zajedno otkako se Filip rodio 2007. i - idemo za Mostar! malo Trebinje, Dubrovnik pa potom za Sarajevo... mora da ih bačim oboje u Neretvu, pa ako isplivaju, moji su!
G.Cross G.Cross 20:38 08.04.2019

Re: Keeping my faith

uplatih porodici Uskrs u Mostaru


Koji katolicki ili pravoslavni ?
Ja sam bio tamo prosle nedelje na sahrani. Na pravoslavnom groblju . Stara mostarska srpska porodica. Skoro svi od strane porodice dosli iz Bgd.
Ali dosta prijatelja od ostalih naroda. Crkva napreduje.

Elem, setao ja navecer od Podhuma do Carinskog mosta i nazad i sednem u park na Musali pored pokojnog hotela Neretva i pridje mi jedan "migrant " i kaze " Papa, imas neke novce za jadne migrante".

Ja sam nesto bio u losem raspolozenju u gradu gde posle svega ima vise migranarta nego Srba pa mu kazem :
" Jebo te Papa all the way back to Etiopija".

Slatko smo se ismejali.

I odem posle toga u kupim oko pola tone buredzika, sirnica, zeljanica i krompirusa za mladu generaciju koja ih nije probala i siti se najedemo.

Ujutro nazad za Beograd.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 08.04.2019

Re: Keeping my faith

Ja sam bio tamo prosle nedelje na sahrani. Na pravoslavnom groblju . Stara mostarska srpska porodica. Skoro svi od strane porodice dosli iz Bgd.
Ali dosta prijatelja od ostalih naroda. Crkva napreduje.


K'o daja vu, jebote.
Pre dva dana slušam skoro istu priču, sahrana u Mostaru, srpska, na sahrani uglavnom Mostarci koji više ne žive tu, običaj da se u kući pokojnika ništa ne sprema, a komšije, Hrvati uglavnom, donose šta treba.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:16 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Па, православни је, мада је женина чешко-аустријска бака ту са католичке стране. Могао би познавати ту фамилију, Конечни. Владо Конечни је последњи који је живео у Мостару и одселио се за Париз. Идемо у ону лепу жуту кућу на брду, са православне стране (Ислам инклудид). Она је постала и нека врста музеја за нестајуће Србе у граду. Иначе, и градски католици и православни су ми одана клијентела, а са муслиманима радимо нешто друго - heritage туре са Америма Јеврејима по Балкану и то ми води колега Хрват-Србин, од Пеј(а)ковић фамилије, стари Мостарци, а директорка операција је једна јако симпа жена, муслиманка. Јеби га, умемо ми Израиљци да стварамо мир само када нисмо немирни.
gedza.73 gedza.73 15:10 09.04.2019

Re: Keeping my faith

oko našim levičarima.

foliranti.
ja se zezam oko vegetarijanstva ali iz onoga što piše bih za Docsa zaključio da je osoba koja bi stala u odbranu žrtve bez obzira kojoj političkoj opciji pripadala.
većina nosi majicu Če Gevare ili crvenu maramu oko vrata koju izrađuje neka sirotinja po zemljama trećeg sveta, vozi auto koji nanunaninu ozonksom omotaču i amazonskim šumama a deklarativno se zalaže za 'mir u svetu'.

kod nas se 'levičarenje' uglavnom, na kraju, svede na sopstvenu zadnjicu i zadnjice političkih saboraca.
oni sa suprotne strane su neprijatelji i, po njima, ne mogu biti žrtve. u najboljem slučaju su minorne greške sistema.

kad partijske institucije rade u našu korist to je prava država, poštovana, napredna kad se partija promeni i neki drugi botovi koriste iste privilegije onda 'ustajte sinje roblje'. dok su žrtve tuđe onda je 'pravda' i 'jednakostt' kad smo mi žrtve onda je 'fažizam'.
ženski pokret 'Pravda za Vesića' je skup starleta a AFŽ je savez samosvesnih žena koje stoje čvrsto na braniku Vođe.

evo vidim u Blicu kako su na tviteru krenuli sa razapinjanjem Bojane Maljević. Boško Obradović naprasno postao opozicioni demokratski superheroj a Bojana Maljević SPS bot.

izgleda da kategorija 'krezubih' nema veze sa stomatologijom već sa stanjem svesti.

inače Srki ovo
Rat je počeo Izraelovim preventivnim vazdušnim udarom protiv egipćanskih snaga

'preventivno' opasno liči na 'bolje da pobijemo mi vas za svaki slučaj'
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:34 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Kenjali su, vamo tamo, "zgazićemo vas". Zatvorili Suec, zatvorili Crveno More. I jebi ga, laješ laješ, i dođe gari i iznabada te.
gedza.73 gedza.73 15:44 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Kenjali su, vamo tamo, "zgazićemo vas". Zatvorili Suec, zatvorili Crveno More

nisam znao početak.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:13 09.04.2019

Re: Keeping my faith

gedza.73
Kenjali su, vamo tamo, "zgazićemo vas". Zatvorili Suec, zatvorili Crveno More

nisam znao početak.

Pa da. To su par naših, jugoslovenskih generala vodili. Bilo je čuveno da se komunikacija u šiframa odvijala na srpskohrvatskom. Nije niko mogao da pročita. Српска ћирила, сарајевски сленг. Ni Ameri. Fantastična akcija odbrane zemlje.
gedza.73 gedza.73 16:26 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Bilo je čuveno da se komunikacija u šiframa odvijala na srpskohrvatskom.

navaho fora.
nsarski nsarski 16:33 09.04.2019

Re: Keeping my faith

gedza.73
Bilo je čuveno da se komunikacija u šiframa odvijala na srpskohrvatskom.

navaho fora.


Dado Elazar, pre.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:52 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Дадо Елазар, прије.
Atomski mrav Atomski mrav 17:23 09.04.2019

Re: Keeping my faith

'preventivno' opasno liči na 'bolje da pobijemo mi vas za svaki slučaj'


Kenjali su, vamo tamo, "zgazićemo vas". Zatvorili Suec, zatvorili Crveno More. I jebi ga, laješ laješ, i dođe gari i iznabada te.


Sarađivao sam pre nekih 15-ak godina sa jednim IT konsultantom iz Izraela. Jednom kad je bio kod nas u Srbiji, vozili smo se blizu jednog graničnog prelaza i on me pita:
Josi: Možeš li ti sad da pređeš tu granicu?
Ja: Mogao bih da imam pasoš kod sebe, ne treba mi viza.
Josi: Vau... kako je to kul.
Ja: ?
Josi: Kada ideš u inostranstvo iz Izraela, moraš ići avionom. Do Kipra možeš i brodom.
Ja: I nikada nisi prešao neku kopnenu granicu?
Josi: Jesam, kad sam bio u vojci. Džipom. Znaš, oni granatiraju našu teritoriju pa onda mi zauzmemo njihovu teritoriju taman toliko da više ne mogu da nas gađaju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:35 09.04.2019

Re: Keeping my faith

tako se razvio IT, ne mo'š preko, daj onda u dubinu tj. u visinu, i nastade IT. svi svakako čeznemo za mirnom zemljom, poput Vojvodine - дајте нам Војводину, и дошли бисмо у свемир. al' nema, radiš s čim možeš.

Atomski mrav Atomski mrav 17:46 09.04.2019

Re: Keeping my faith

svi svakako čeznemo za mirnom zemljom, poput Vojvodine - дајте нам Војводину, и дошли бисмо у свемир. al' nema, radiš s čim možeš.


A, ne... da ste u mirnoj zemlji, onda biste uživali, bolela bi vas tuki za svemir.

gedza.73 gedza.73 17:50 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Dado Elazar

On 5 September of that year, another group attacked Israeli athletes at the 1972 Summer Olympics in Munich. The attack became known as the Munich Massacre. In response to these attacks, Elazar ordered what was, until then, the largest strike against Palestinian bases in Syria and Lebanon.

sećam se da sam davno gledao film o tom masakru.


nego, nešto sam naleteo na netu (pitanje da li je istina).
Kažu da je SFRJ podržavala Palestinu, da su ih naši oficiri obučavali a da USA i Izrael nisu bili oduševljeni našom saradnjom sa svetskim teroristima.
Na listi se, pored ostalih, navodno pominje i Crni septembar koji je bio odogovoran za ubijanje sportista na olimpijadi a da su ih naši obučavali u rukovanju eksplozivom (ista ekipa obučavala i grčke komuniste).
valjda smo preko fronta za oslobođenje Palestine i KGB bili sigurna kuća za čuvenog Karlosa (i njega pominju kao umešanog u organizaciji Minhesnkog masakra).

ako je verovati internetu.
jadragoljub jadragoljub 18:23 09.04.2019

Re: Keeping my faith

gedza.73
Dado Elazar

On 5 September of that year, another group attacked Israeli athletes at the 1972 Summer Olympics in Munich. The attack became known as the Munich Massacre. In response to these attacks, Elazar ordered what was, until then, the largest strike against Palestinian bases in Syria and Lebanon.

sećam se da sam davno gledao film o tom masakru.


nego, nešto sam naleteo na netu (pitanje da li je istina).
Kažu da je SFRJ podržavala Palestinu, da su ih naši oficiri obučavali a da USA i Izrael nisu bili oduševljeni našom saradnjom sa svetskim teroristima.
Na listi se, pored ostalih, navodno pominje i Crni septembar koji je bio odogovoran za ubijanje sportista na olimpijadi a da su ih naši obučavali u rukovanju eksplozivom (ista ekipa obučavala i grčke komuniste).
valjda smo preko fronta za oslobođenje Palestine i KGB bili sigurna kuća za čuvenog Karlosa (i njega pominju kao umešanog u organizaciji Minhesnkog masakra).

ako je verovati internetu.

ovo za podržavanje palestinijanaca jeste tačno, bilo ih je onoliko onomad, sve ostalo mošda bidene al ne mora da znači.
još tad, u vreme posle tih događaja se pričalo kao o onomad kad su insenijanci utepali šarloebdo karikaturiste pa kod nji našli tvoje kragujevačke kalašnjikove kod njuma a i municiju valjda. valjala se ozbiljna priča da se obučavaju u našoj vojski, sećam se i jednog članka u nekim novinama kad, kao žena se probudi uzne novinu uz jutarnjo kave kad na sliki njen muž, palestinijanac ona hrvaćanijanka,-zagrepćanijanka ćak, kao izginuo sas drugara u neki teroristički akat.
ovo za krlosa se isto takodže pričalo al je malo ko verovao, tita nije bio budala.
bitno je da se osle toga smanjio broj palestinijanaca na školovanju, polako ne odjednom.
nači sve je moguće.
a za karlosa, pa kako mi tu nešto smrducka pitanje dal je takav lik uopće postojao a više bio nečija kreacija.
maksa83 maksa83 18:42 09.04.2019

Re: Keeping my faith

ovo za podržavanje palestinijanaca jeste tačno, bilo ih je onoliko onomad, sve ostalo mošda bidene al ne mora da znači.

Pa Arafat je studirao u Beogradu (mašinstvo valjda), znao ga pok. ćale mog pok. drugara, priča da je šenlučio sa njim i učestvovao u tučama sa Cvetkovcima pre nego što se ovaj proslavio.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:45 09.04.2019

Re: Keeping my faith

нажалост, да. нисмо били превише омиљени. премда је десничарска памет пилећа, па би продали и мајку рођену с весићем, само да се гради нешто. ко се сећа тих YU-београдскијех фора још. то само још стари памте. и помало високи официри из мосада, па су помагали Миру Туђману да дигне спољну службу, згутавајући усташију све успут.



za krlosa




gedza.73 gedza.73 18:48 09.04.2019

Re: Keeping my faith

a za karlosa, pa kako mi tu nešto smrducka pitanje dal je takav lik uopće postojao a više bio nečija kreacija.


Vreme
DW
Britanicca
WikiLeaks

As you know, the Eastern European communist block of countries, in
addition to Arab countries, were safe havens for both Carlos and Wadi.
Ceausescu and his regime in Romania together with ex-Yugoslavia, East
Germany and Hungary were all protecting the Palestinian organizations and
Carlos.

Part of the information I have was also obtained from General Pacepa, who
was Ceausescu*s chief of foreign intelligence service and also from German
archives.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:49 09.04.2019

Re: Keeping my faith

jadragoljub

a za karlosa, pa kako mi tu nešto smrducka pitanje dal je takav lik uopće postojao a više bio nečija kreacija.

Karlos je ziv i zdrav i osudjen na puno, puno godina da provede u francuskom zatvoru. Cak su mu skoro sudili za neki napad koji su dokazali poslije ihahaj godina. ( Izvinjavam se, mrzi me da trazim detalje)
Uhvacen je, mislim u Sudanu. Zna se da je bio u mnogim zemljama, izmedju ostalih i Jugoslaviji ali Jugoslavija se ne dovodi u vezu ni sa obukom ni sa sakrivanjem.
gedza.73 gedza.73 19:07 09.04.2019

Re: Keeping my faith

General Jovo Popović, poznatiji kao delegat za bezbednost Fudbalskog saveza Jugoslavije priznao je da je kućni prijatelj s Ražnatovićima, jer je Arkanov otac Veljko bio njegov ratni prijatelj još u Sloveniji, gde je Željko i rođen.

Poslije dugog vijećanja da li će se utakmica odigrati ili ne, delegat FSJ odlučio je da se meč, ipak, odigra. Ono što je interesantno, delegat je bio general JNA Jovo Popović, koji je inače i bio zadužen za bezbjednost na fudbalskim terenima.


na drugom snimku policija dobija bojevu municiju.
Jovo Popović je sarađivao sa prijateljima iz Trećeg sveta i bio veoma popularan kod Arapa i Palestinaca. Bio je instruktor koji je obučavao Gadafijeve specijalce i Arafatove vojnike. Ta pomoć Jugoslavije, odnosno tajne službe “prijateljima” iz sveta, ogledala se u obuci, naoružavanju, finansiranju i političkom pokroviteljstvu tih organizacija, pa čak i kada su neke od njih (“Crni septembar”, “Muslimanska braća” i “Nacionalna arapska omladina”) bile antikomunistički i antijugoslovenski orijentisane.

Pisao Krkar još neke detalje o ovom liku.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:53 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Сети ме, када сам дошао у земљу, 90-их, тек ови крену да ме тркељишу, па сензори, па психолошки разговори. Ја се све презнојавам и размишљам као да сам с Економије из Сребренице изашао, или из Хамасовог тренинг кампа у Пећи. Међутим, пуштају ме. Све мислим хоћу ли носатог рабина срести на излазу, да ме сунети. Размишљам о свему што сам икада учинио против Бога, те има ли ту антиизраелских елемената...

Тек оно - ништа. У Тел Авиву Бисти Бојз. Пију неку гудру, ја л' МДМТ ја л' МДМ (тако нешто, од ње ти девојчице дирају пишу, ти њима сике, и љубите се с језиком). Брате, жив нисам био, тек на жураји ме напушта брејнвош Партијештине и блатоидног зента...



gedza.73 gedza.73 20:13 09.04.2019

Re: Keeping my faith

када сам дошао у земљу, 90-их

meni, od tada, ostalo u sećanju, posle nekog perioda van zemlje, dolazak u Kg. iznad Lole RIbar ulice.
pusto, sivo, ružno, prljavo, lišće i kese na sve strane nosi neki vetar
jadragoljub jadragoljub 20:17 09.04.2019

Re: Keeping my faith

maksa83
ovo za podržavanje palestinijanaca jeste tačno, bilo ih je onoliko onomad, sve ostalo mošda bidene al ne mora da znači.

Pa Arafat je studirao u Beogradu (mašinstvo valjda), znao ga pok. ćale mog pok. drugara, priča da je šenlučio sa njim i učestvovao u tučama sa Cvetkovcima pre nego što se ovaj proslavio.

gadafi, sadam i čitava gomila nesvrstanih.sećam se dobro tih godina kad je po niš bilo najnormalnije da se sreću ljudi svih vrsta farbi koji studiraju ovde.
jadragoljub jadragoljub 20:24 09.04.2019

Re: Keeping my faith

kamilo_emericki
jadragoljub

a za karlosa, pa kako mi tu nešto smrducka pitanje dal je takav lik uopće postojao a više bio nečija kreacija.

Karlos je ziv i zdrav i osudjen na puno, puno godina da provede u francuskom zatvoru. Cak su mu skoro sudili za neki napad koji su dokazali poslije ihahaj godina. ( Izvinjavam se, mrzi me da trazim detalje)
Uhvacen je, mislim u Sudanu. Zna se da je bio u mnogim zemljama, izmedju ostalih i Jugoslaviji ali Jugoslavija se ne dovodi u vezu ni sa obukom ni sa sakrivanjem.

znam za to i nemam neki veliki problem da je to moguće i pravi čovek, al sam se načitao i nagledao 'mnogih karlosa' po zapadnjačkim medijima pa mi se pojavila sumlja u da je karlos njihova izmišljotina, i sa d se dvojbim...
to je kao sa onim neuspelim atentatorom na š. degola, film nazvan šakal, dal su i atentatora tako nazvali ne mogu sa sigurnošću da se setim, film je skraja 70ih, elem devedesetih se odjednom pojavljije desetine novih šakala a ovaj je totalno propao kroz rupu istoriskog sećanja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:31 09.04.2019

Re: Keeping my faith

gedza.73
када сам дошао у земљу, 90-их

meni, od tada, ostalo u sećanju, posle nekog perioda van zemlje, dolazak u Kg. iznad Lole RIbar ulice.
pusto, sivo, ružno, prljavo, lišće i kese na sve strane nosi neki vetar

meni isto teško bilo da se vratim krajem 95. zapravo, imam utisak i sada da se nikada nisam ni vratio...


nepopustljiv nepopustljiv 20:34 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs
нажалост, да. нисмо били превише омиљени. премда је десничарска памет пилећа, па би продали и мајку рођену с весићем, само да се гради нешто. ко се сећа тих YU-београдскијех фора још. то само још стари памте. и помало високи официри из мосада, па су помагали Миру Туђману да дигне спољну службу, згутавајући усташију све успут.



za krlosa





Uh, al su zgutali ustašiju, samo tako.
vcucko vcucko 22:04 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs
gedza.73
Kenjali su, vamo tamo, "zgazićemo vas". Zatvorili Suec, zatvorili Crveno More

nisam znao početak.

Pa da. To su par naših, jugoslovenskih generala vodili. Bilo je čuveno da se komunikacija u šiframa odvijala na srpskohrvatskom. Nije niko mogao da pročita. Српска ћирила, сарајевски сленг. Ni Ameri. Fantastična akcija odbrane zemlje.

David Elazar, sarajevski Sefard.

A čuo sam, pričali mi stariji, da su še'setsedme posade egipatskih tenkova bile okovane, da ne bi utekle. Da su ih tako nalazili, a ovi bili sretni što idu u zarobljeništvo, bolje nego da zaginu.
Što baš i ne ostavlja neki utisak o egpatskoj vojnoj sili...
vcucko vcucko 22:10 09.04.2019

Re: Keeping my faith

jadragoljub
maksa83
ovo za podržavanje palestinijanaca jeste tačno, bilo ih je onoliko onomad, sve ostalo mošda bidene al ne mora da znači.

Pa Arafat je studirao u Beogradu (mašinstvo valjda), znao ga pok. ćale mog pok. drugara, priča da je šenlučio sa njim i učestvovao u tučama sa Cvetkovcima pre nego što se ovaj proslavio.

gadafi, sadam i čitava gomila nesvrstanih.sećam se dobro tih godina kad je po niš bilo najnormalnije da se sreću ljudi svih vrsta farbi koji studiraju ovde.

Ponavljam (već sam to pisao ovde): Hamas je osnovan u Restoranu Doma JNA u Fr. ulici.

Ta fanatična podrška SFRJ svakom Arapinu koji je pripucao na izraelsku državu (uklj. za ranjene lečenje na VMA i oporavak u Igalu) - to je jedan od glavnih faktora medijsko-propagandne propasti naše strane u ratovima devedestih.

A što je najcrnje, iza svega nije stajao nikakav antisemitizam i slične ale. Samo suluda ambicija da najveći sin preko arapskog sveta postane i ostane lider, Hajle Selasije, car Azije i Afrike.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:41 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Ne kazem da je Wikipedia sveznajuca i bezgresna ali na francuskom jeziku nema nista od ovih prica koje ovdje iznosite o Arafatu, Gadafiju, Sadamu, Hamasu.
jadragoljub jadragoljub 22:56 09.04.2019

Re: Keeping my faith

Ponavljam (već sam to pisao ovde): Hamas je osnovan u Restoranu Doma JNA u Fr. ulici.

jadragoljub jadragoljub 23:05 09.04.2019

Re: Keeping my faith

kamilo_emericki
Ne kazem da je Wikipedia sveznajuca i bezgresna ali na francuskom jeziku nema nista od ovih prica koje ovdje iznosite o Arafatu, Gadafiju, Sadamu, Hamasu.

ja sam ovo o njima, ez hamasa, saznao iz nekih medija,a to što wiki nema , pazi niko ne tvrdi da e wikipedija najpouzdaniji izvor. primer tamo negde ima gde te pozivaju da se registruješ i urediš neku stranu, znači bez ikakve kontrole možeš da pišeš šta oćeš, jedina kontrola je da čitaoci prijavljuju netačne podatke timu pa da oni tad reaguju to je obznanjeno još poodavno i tad je i rečeno da wikipedija nije najpouzdaniji izvor informacija.to je odprilike kao što svedoci na sudu nisu najpouzdaniji izvor za sud već drugi neki nalazi, veštaka, i šta ja znam sve, moj izvor advokat.
freehand freehand 00:06 10.04.2019

Re: Keeping my faith

maksa83
ovo za podržavanje palestinijanaca jeste tačno, bilo ih je onoliko onomad, sve ostalo mošda bidene al ne mora da znači.

Pa Arafat je studirao u Beogradu (mašinstvo valjda), znao ga pok. ćale mog pok. drugara, priča da je šenlučio sa njim i učestvovao u tučama sa Cvetkovcima pre nego što se ovaj proslavio.

Da, to je dosta interesantno. Jel ima neštoi i za Talibane, Al Kaidu i Osamu Bin Ladena?
Mislim, toliko je sva ta priča degutantno glupa okjo toga ko je koga podržavao u svom "Zapad dobar, Istok loš" meandru da je sramota uključivati se u tred.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:49 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Molio bih predmetnog blogera da mi ne zapišava "tred" da mu ne bih glave doš'o k'o Sudija Dred . Blagodarim.

Ne znam ni ja ovo za Hamas te da je Abu Amar učio Mašinac kod nas, na Britanici piše da je učio u Kairu građevinu 1952-1956. - dosad bih već bio na stubu srama kod naših Srbaelaca; znam da sam slušao jedared na nekom seminaru da je sama Država Izrael zažmurila na jedno oko na stvaranje Hamasa. Logika je bila: "Jebi ga, neće valjda neki pobožni tamo muslimani da nam prave toliki darmar kao ovi učeni i opasni marksisti." Kad ono međutim - istorijska ispala - marksisti su se pacifikovali i uključili u politički proces - nažalost, desničari su ubili Rabina i skinuli nas s vlasti i to tako da ni danas, četvrt veka docnije ne možemo da se vratimo; dok su se muslimani radikalizovali i čini se bespovratno se udaljili od mirovnog procesa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:39 10.04.2019

Re: Keeping my faith

A jesmo, i burazer i ja, došli 1990-ih, glava punih YU-izraelofobije. Sećam se da me je sec-check na prvom ulasku u zemlju gledao kao krimosa i da se i jesam osećao kao krimos a da nisam bio ni kriv ni dužan. Ono, Časni Sude - kriv što sam Srbin/Jugosloven. Docnije, kada sam dobio državljanstvo sam čak i u strahu upisao u rubriku za veroispovest - Jugosloven. Kasnije mi je godinama stajalo u l.k. - "po veroispovesti, Jugosloven." Kada sam sazreo i skontao da ne postoji kolektivna krivica, sam se smejao sa drugarima ovome - "po veri, Jugosloven."

I znate šta je najčudnije - da je masa naših Jugoslovena to oprostila Titu pa čak i ima nekih koji ga i dalje vole više nego Mojsija. No YU-diplomatija je bila dovoljno mudra da ipak drži otvoren jedan diplomatski kanal, kroz Boru Erdeljana, dopisnika Политике. Docnije je Bora poslužio da se obnove diplomatski odnosi između Srbije i Izraela. Za to vreme, vispreni Njofra je tutnuo svog sina Miroslava da kukumavči kako je RH ”egzistencijalno ugrožena kao Izrael 1948.”, pa malo sentiš uspomene na partizanske dane kod starih baka - а ови вам Хамас тренирали; te uglavnom, obretosmo se mi da dajemo znatnu logističku podršku notornom režimu koji je ispilio jednog HaSSanbegovića ili the likes poput udbaša Karamarka, ili sa Koli da pevamo Tompsona i salutiramo "za dom sprni"... Bibileskuove kontradiktornosti...
vcucko vcucko 06:49 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs

A jesmo, i burazer i ja, došli 1990-ih, glava punih YU-izraelofobije. Sećam se da me je sec-check na prvom ulasku u zemlju gledao kao krimosa i da se i jesam osećao kao krimos a da nisam bio ni kriv ni dužan. Ono, Časni Sude - kriv što sam Srbin/Jugosloven.

Vidi, ne mogu precizne podatke, bio sam klinac. Ali negde još sedamdesetih, Tito uveliko živ, neki visoki Izr-zvaničnik nam je javno zapretio maltene ratom. Tačnije, objavio je kako Izrael zadržava pravo da na sve u mediteranskom bazenu (čime je mudro izbegao SSSR) koji aktivno podržavaju, pomažu i naoružavaju PLO pokrene vazdušne udare. Pa je ovde bilo konsternacije i povratne groze.
Kažem ne znam detalje, ko se seća i ako smatra suvislim neka ih da. Meni liči na ranog Ariela.
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:10 10.04.2019

Re: Keeping my faith

freehand
maksa83
ovo za podržavanje palestinijanaca jeste tačno, bilo ih je onoliko onomad, sve ostalo mošda bidene al ne mora da znači.

Pa Arafat je studirao u Beogradu (mašinstvo valjda), znao ga pok. ćale mog pok. drugara, priča da je šenlučio sa njim i učestvovao u tučama sa Cvetkovcima pre nego što se ovaj proslavio.

Da, to je dosta interesantno. Jel ima neštoi i za Talibane, Al Kaidu i Osamu Bin Ladena?
Mislim, toliko je sva ta priča degutantno glupa okjo toga ko je koga podržavao u svom "Zapad dobar, Istok loš" meandru da je sramota uključivati se u tred.

Pa nemoj tako Fri. Vidis kako su se ljudi razmahali u fabrikovanju cinjenica koje ce dokazati njihove teorije i misljenja.
Nema veze da li je tema Bliski istok, Rusija, istorija, lazne vijesti ili nesto drugo, kome jos treba istina?
maksa83 maksa83 07:10 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Da, to je dosta interesantno. Jel ima neštoi i za Talibane, Al Kaidu i Osamu Bin Ladena?

Ne bih znao, ovo sa Arafatom su bile vesele otpr. šezdesete.
nepopustljiv nepopustljiv 07:10 10.04.2019

Re: Keeping my faith

kamilo_emericki
freehand
maksa83
ovo za podržavanje palestinijanaca jeste tačno, bilo ih je onoliko onomad, sve ostalo mošda bidene al ne mora da znači.

Pa Arafat je studirao u Beogradu (mašinstvo valjda), znao ga pok. ćale mog pok. drugara, priča da je šenlučio sa njim i učestvovao u tučama sa Cvetkovcima pre nego što se ovaj proslavio.

Da, to je dosta interesantno. Jel ima neštoi i za Talibane, Al Kaidu i Osamu Bin Ladena?
Mislim, toliko je sva ta priča degutantno glupa okjo toga ko je koga podržavao u svom "Zapad dobar, Istok loš" meandru da je sramota uključivati se u tred.

Pa nemoj tako Fri. Vidis kako su se ljudi razmahali u fabrikovanju cinjenica koje ce dokazati njihove teorije i misljenja.
Nema veze da li je tema Bliski istok, Rusija, istorija, lazne vijesti ili nesto drugo, kome jos treba istina?

Normalno!
Istina je limitirajući faktor.
nepopustljiv nepopustljiv 07:12 10.04.2019

Re: Keeping my faith

maksa83
Da, to je dosta interesantno. Jel ima neštoi i za Talibane, Al Kaidu i Osamu Bin Ladena?

Ne bih znao, ovo sa Arafatom su bile vesele otpr. šezdesete.

Nisu samo šezdesete.
Bile su i kasnije - jer se i ja sećam.
Eee, da - kako to da se ti sećaš šezdesetih?!
maksa83 maksa83 07:19 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Eee, da - kako to da se ti sećaš šezdesetih?!

Ne sećam se, to je kao što rekoh priča čika Miće - pok. oca mog pok. drugara, a koji je (otac) u to vreme imao 20+ godina i učestvovao u tim ... zabavama.
kamilo_emericki kamilo_emericki 07:27 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs
Kad ono međutim - istorijska ispala - marksisti su se pacifikovali i uključili u politički proces - nažalost, desničari su ubili Rabina i skinuli nas s vlasti i to tako da ni danas, četvrt veka docnije ne možemo da se vratimo; dok su se muslimani radikalizovali i čini se bespovratno se udaljili od mirovnog procesa.

Srdjane, sta se desilo sa izraelskim drustvom poslije ubistva Rabina?
Cijim planovima u izraelskom drustvu ne odgovara koegzistencija Jevreja i Arapa. Sjecam se da je cak i Saron naisao na veliki otpor kada je poceo da rusi naselja podignuta mimo dogovorenih granica.

PS
O tvom pozivanju na ljevicarstvo mozda neki drugi put.
gedza.73 gedza.73 07:47 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan
A jesmo, i burazer i ja, došli 1990-ih, glava punih YU-izraelofobije.

ja sam imao neki utisak da se devedesetih, a verovatno i pre, u svetu 'Jugoslavija' poistovećivala sa 'Beograd'.

tih prvih godina sam uvek nosio pasoš u omotu (proveriću ne sećam se da li smo samo mi Serbi ostali pod jurisdikcijom SFRJ ili SRJ tih gopdina... ili poslednji Mohikanci ili poslednje budale) kad pomenuh pasoš. jedne godine sam glasao za Miloševića.
pogodilo se da sam izlazio iz zemlje na dan izbora i većem broju nego uobičajeno je policajac uzeo pasoše na proveru.

kad smo izašli iz 'slobode' neko dobaci
-e nazdravlje. sad smo se svi upisalo kao Slobini glasači.

ujedno onima što pate od 'veličine' ima jedna stara, davna izreka

Quod licet Iovi, non licet bovi


Čarli
Istina je limitirajući faktor.

Truth is singular. Its 'versions' are mistruths."
—Sonmi-451

primer
postaviš činjenicu ko je učestvovao u stvaranju navijačkih grupa devedesetih, kojoj političkoj opciji je pripadao, kako je i iz kog političkog miljea obučavao u doba SFRJ bliskoistočne režime, kako je ista grupacija izazivala versku, nacionalnu (postaviš snimak načina rada, fakte o akterima) netrpeljivost na teriotriji Srbije odgovor bude nama ne treba ta 'istina' nama treba naša 'istina'.
alselone alselone 07:51 10.04.2019

Re: Keeping my faith

šezdesete


Šezdesete, šezdesete... ček nije to. Šezdesete bio veliki šahovski turnir na kom je Fišer briljirao. Doduše bio je veoma mlad, samo 17 godina, ali je bio briljantan.

Uglavnom, na početku turnira kaže on kako su svi Sovjeti kukavice jer niko ne sme protiv njega da igra Sicilijanku (koja se smatra najotvorenijom i najagresivnijom partijom) nego se svi sakrivaju iza mnogo pasivnijih odbrana. I naravno, prva partija protiv Talja, Talj naravno igra Sicilijanku. Igrali su dve partije tada, dobio ga je obe sa Sicilijankom.

ALI, to nije ono što sam hteo da ispričam. Hteo sam da ispričam da sam pre neki dan gledao partije sa tog turnira i naiđem na Gligorićevu partiju protiv Fišera. I Gliga spartanac isto igra Sicilijanku (iako nije Sovjet (ako mene pitate, ako pitam Gedžu brata i Predu Čedu, verovatno jeste )).

Oduševio me! Izgubio je doduše ali je hrabro pao!

EDIT: Turnir nije bio 1960 nego 1959 i igrao se na Bledu, u Beogradu i Zagrebu. Tamnica naroda brate.
gedza.73 gedza.73 08:09 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Tamnica naroda brate.

nije. SFRJ je bila jedna od retkih zemalja gde se igrala 'Kosa'.
antiratni mjuzikl, američki narod se bori protiv američkog vojnog rukovodstva...
to je sve funkcionalisalo dok nekome u vojnom vrhu nije došlo iz dupeta u glavu da se krajem predstave sa performansom cepanja vojnih knjižica podriva velikojugoslovenski vojni potencijal i predstava je zabranjena.

to su neki sitni detaljčići različitosti. može dok osuđujemo američki imeprijalizam ali sloboda prestaje kad se krene sa 'rušenjem našeg vojnog ustrojstva'. može kritika njihovog društva, kritika našeg se strogo sankcioniše.

šta su skrkali novca u megalomanske vojne projekte i vojne predstave 'najjači smo, najjači' da smo sve to ugurali u nauku, obrazovne institucije i slobodnu privredu danas bi izgledali daleko drugačije.

EDIT
kad sam kod Kose. Miloš Forman, oba roditelja stradala od nacista, je bukvalno proteran od strane sovjetskih okupacionih vlasti. U Americi snimio 'Kosu', bio predavač na Univerzitetu, Let iznad kukavičijeg gnezda.

U Jugoslaviji, baš u periodu svetskih promena, predstavu 'Kad su cvetale tikve' zbog jedne malecne kritikice zabranjuje predsednik Republike.

Reditelj Boro Drašković skoro tri decenije nije radio u pozorištu, a i danas ne želi da govori o toj 1969-oj.


Na jednoj od tih tribina, Mihiz je rekao da je čak i u obrenovićevskoj Srbiji bilo više slobode nego u Titovoj Jugoslaviji i da je Radoje Domanović živeo veću slobodu nego što je u to vreme ima neki naš pisac.

U toj knjizi je subverzivno to što je jednom poretku u lice rekla da je gnusan, represivan, da je tolike ljude strpao u logor bez ikakvog suđenja i osudio bez ikakvog procesa i nigde nema nijedne presude; u toj knjizi je bilo reči o toj presiji nad ljudima koji su bili bez odbrane i mogućnosti da se brane i to taj režim nije mogao da podnese jer je to bila njegova osnovna greška", kaže Vida Ognjenović, koja je predstavu režirala 1984. godine.
nepopustljiv nepopustljiv 08:52 10.04.2019

Re: Keeping my faith

maksa83
Eee, da - kako to da se ti sećaš šezdesetih?!

Ne sećam se, to je kao što rekoh priča čika Miće - pok. oca mog pok. drugara, a koji je (otac) u to vreme imao 20+ godina i učestvovao u tim ... zabavama.

Izvini, nisam pažljivo pratio tvoje izlaganje.
alselone alselone 09:03 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Gedžo ti si nenadjebiv.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:31 10.04.2019

Re: Keeping my faith

kamilo_emericki



PS
O tvom pozivanju na ljevicarstvo mozda neki drugi put.


Чек чек, мени треба неки сертификат од тебе/вас да сам левичар? И не позивам се ни на шта. Оно што је чињеница да српски (интер)национални марксиста праксисовског типа нисам. Капиталиста сам, демократа и родољуб (а рода разног - српског, јеврејског, хрватског, босанског). Сада шта до јуче црвени Срби капирају као левицу, то је д(р)уга прича.

Бтв, не верујем да је Арик претио бомбардовањем Југе. Свакако, 1970-их је
било много људи у државном врху који су одлично познавали Југославију.
gedza.73 gedza.73 11:02 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Gedžo ti si nenadjebiv.

misliš 'neuništiv'?


sam si napisao kako insistiraš na odgovornosti. reč primdbe nemam. da li smatraš da društvo napreduje na tvom principu ili na partijskoj podobnosti?

svako ima poneku fiksaciju. moja je što nikako da shvatim zašto je Evropi bolje ako je sovjetska a gore ako je američka.
Zašto je bolja država ona koja je TItova Jugoslavija (inače takvu sintagmu privatne prćije vlastodršca i njemu bliskih podanika su nosile uglavnom diktature) a nije bolja ona u kojoj institucije ne zavise od poltičke podobnosti.
Zašto sam ja nacionalista ako ispratim liniju da su naše dede kao pobednici trebali isto da se ponašaju? predlog da se austrougarske dede skrate za glavu kao saradnici okupatora i agresori na Srbiju okarakterisan kao nacionalizam a kad druge dede urade to isto na teritoriji Srbije onda je antifašizam.

Zašto je etalon uređenog društva ono u kome Tito i Co. odlučuju ko je pokrao pare od naroda i ko je fašista ako nije utaljen sa njima a nije ono u kojoj se opozicija naziva fašističkom, ljotićevskom i tajkunskom?
(inače mislim da smo zemlja u kojoj se potpuno relativizuje pojam fašizma lepljenjem te etikete svakom političkom nesitomišljenuku)

Zašto je loše društvo u kome se 'Utisak nedelje' gasi na jednoj TV a nije ono u kojoj takva emisija nije smela ni da postoji?

Vučić je bio najbolja opcija koja nam se mogla desiti nakon onog rata a Tito najgora (izgubljene četiri decenije). On je u najgorem diktatorskom izdanju bolji od najdemokratskijeg Tita.

Inače su po meni SNS botovi daleko inteligentiji od velikojugoslovenksih nacionalista.
oni će za jedno dva izborna ciklusa da shvate kako se ne jede sve što leti a ovi drugi i nakon sedamdeset godina glorifikuju državu u kojoj se kao Dan mladosti slavio rođendan matorog diktatora.
a puna usta promena.



za dvaes marki skaču u raku.

zvanično nezvanična SFRJ valuta
jadragoljub jadragoljub 11:14 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Vučić je bio najbolja opcija

oklen ti ta ideja da je posle rata bilo ikakvih opcija, to što je bio nekakav referendum-glasanje je bila dogovorena predstava sa saveznicima, inače je i najvećoj budali bilo jasno da komunisti kao pobednici neće da dozvole da drugi uzme vlast. pošteno ni ti , da si bio pobednik tada, ne bi dozvoli da ti neko na taj način otme vlast.
ti stvarno misliš da bi četnici, da su pobedili, dozvolili fer izbore i da ne bi bilo njihove osvete nad poraženim komunistima? ništa ta osveta ne bi bila blaža od one koju su komunisti učinili.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:21 10.04.2019

Re: Keeping my faith

ja kapiram da Srbija tek treba da se vrati sebi i izgradi iznova neki moderni i samosvojni - izbegavam reč identitet pošto je fašisti koriste sve učestalije; ovaj jedan krelac sada što nije prešao cenzus je i nazvao svoju stranku "identitet", pukaoo izbore, i onda optužio novinare i socijaldemokrate da su mu krivi što nije prešao cenzus; tako da normalan čovek sve više stiče odbojnost prema toj reči -

- своје (колективно) ја, које неће бити засновано на мржњи према другоме(има), које ће знати шта је његов најбољи интерес; тако да се ту Србија још батрга; она није слободна и демократска, она је (још увек) прћија интер(националних) праксисоваца којима је битнија идеологија него човек.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:28 10.04.2019

Re: Keeping my faith

i najvećoj budali bilo jasno da komunisti kao pobednici neće da dozvole da drugi uzme vlast. pošteno ni ti , da si bio pobednik tada, ne bi dozvoli da ti neko na taj način otme vlast.
ti stvarno misliš da bi četnici, da su pobedili, dozvolili fer izbore i da ne bi bilo njihove osvete nad poraženim komunistima? ništa ta osveta ne bi bila blaža od one koju su komunisti učinili.



није ни то толико страшно, колико Србију разбија суштинска мржња између сучељених блокова. како ћеш ти државу развијати када ти је по сред среде зјап нетрпељивости у нуклеусу народа, а тај народ треба да ти гради државу а нема мотива? партизани су имали мотива јер су победили у рату стравичног противника, а овде ми треба да се уздигнемо из пепела опште поражености. па ти видиш горе - Левица српска ни нема идеју нити циљ, и то још отворено признаје. код Израиљаца је незамисливо да ти јавно исказујеш своју слабост... слабост патиш у кући између четири зида, а у јавности увек наступаш са апсолутном самоувереношћу.
nepopustljiv nepopustljiv 11:46 10.04.2019

Re: Keeping my faith

jadragoljub
Vučić je bio najbolja opcija

oklen ti ta ideja da je posle rata bilo ikakvih opcija, to što je bio nekakav referendum-glasanje je bila dogovorena predstava sa saveznicima, inače je i najvećoj budali bilo jasno da komunisti kao pobednici neće da dozvole da drugi uzme vlast. pošteno ni ti , da si bio pobednik tada, ne bi dozvoli da ti neko na taj način otme vlast.
ti stvarno misliš da bi četnici, da su pobedili, dozvolili fer izbore i da ne bi bilo njihove osvete nad poraženim komunistima? ništa ta osveta ne bi bila blaža od one koju su komunisti učinili.

To možemo samo da nagađamo (šta bi oni drugi uradili).
Šta su ovi uradili - to znamo.
Inače se ovaj tvoj stav poprilično uklapa u 'nepriznatu teoriju' da je komunistima, najmanje jednako, bila važna pobeda socijalističke revolucije kao i borba za oslobođenje.
jadragoljub jadragoljub 12:57 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Inače se ovaj tvoj stav poprilično uklapa u 'nepriznatu teoriju' da je komunistima, najmanje jednako, bila važna pobeda socijalističke revolucije kao i borba za oslobođenje.

ne znam ko ne priznaj tu teoriju al je sigurno il budala il ima skrivene namere.
ne mogu da znam, nemam nikakve podatke o tome, da li je ta ideja bila u startu, mislim da nije već da se razvijala sa jačanjem broja ljudi koji su im prilazili da se sa njima bore.ja mislim, nadam se tačno , da je prva ideja bila borba protiv fašizma i to zbog svesti da će nemci vrlo brzo da dođu do policiskih podataka o komunistima i da počnu da ih trebe, kao što su uradili pod je dan kad su uzeli vlast u nemačkoj. znači bilo je ild da sedim kući i čekam da me odvedu il da uznem pušku i krenem u otpor. sve posle donešene odluke u stvaranju njihovog viđenja države-vlasti su bile izvedene iz situacije koja im je išla na ruku brojem pristalica koji su im se priključivali a nisu bili komunisti, kao što ovi govore da nisu svi četnici bili ni koljači ni extremi ni fašistički saradnic već obični ljudi kojima je bilo prirodno da stanu u redove onih koji sebe predstavljaju kao regularne jedinice jug. vojske. što i stoji.
komunisti su imali ideju , znali šta hoće, umeli da tu ideju ostvare i plus su dobili dozvolu od saveznika da to urade uz uslov da nastave borbu protiv nemaca u zamenu za logističku pomoć saveznika. pa ko bi bio budala da ne iskoristi takvu priliku?
a što se tiče osvete, osveta je bila u svim zemljama evrope, sve do jedne su se osvetile poraženim kolaboracionistima. i to govorim o zemljama slobodne demokratije, zapadno evropskim kapitalistiičkim zemljama ne o onim koje su potpale pod vlast rusije.
ameri i dan danas podjebavaju francuze zbog zločinaiz osvete koji su se dešavali istog momenta kad su nemci proterani sa neke teritorije. o događajima u parizu ima najviše podataka. ~70 000 frenčmena kolaboracionista, a i nevinih, se navodi kao stradalu po prekim i li nikakavim legalnim sudovima. a u francuskoj nije bila tako složena politička situacija kao u jugoslaviji, prodegolistički i prokomunistički francuski pokret otpora nije pucao jedan na drugog, nisu se podnosili al nisu ni sabotirali jedni druuge.
amerikanci su svog ezru paunda nabili u kavez i šetali amerikom da pokažu kako izgleda fašista, a o makartijevom progonu komunista da ne pričam.
ne znam da li je fon klauzevic ili drugi teoretičar rata izneo tvrdnju da građanski rat ne prestaje dok se jedna od zaraćenih strana fizički ne uništi pošto samo vojna pobeda ne znači i kraj građanskog rata.
najbolji primer e franko u španiji i njegova osveta nad poraženim socijalistima legalno izabranim na izborima.
vcucko vcucko 13:04 10.04.2019

Re: Keeping my faith

gedza.73


svako ima poneku fiksaciju. moja je što nikako da shvatim zašto je Evropi bolje ako je sovjetska a gore ako je američka.


Ova prva rečenica ti kvari inače sasvim OK čaršav.
Zašto?
Zato što Sovjeta nema, dezintegrisali se u prostoru i vremenu tamo između '89. i '92. Znači već više od četvrt veka.
Analogno tome bi bilo i dalje tretirati Nemce kao naciste (nešto mi govori da bi u tom slučaju reagovala moderacija?).
Dočim su ovi drugi i dalje tu, i dalje su naoružani i opasni i voljni da pripucaju i ubiju. Štaviše, vrlo su radi i vični tome.
vcucko vcucko 13:15 10.04.2019

Re: Keeping my faith

jadragoljub

komunisti su imali ideju , znali šta hoće, umeli da tu ideju ostvare i plus su dobili dozvolu od saveznika da to urade uz uslov da nastave borbu protiv nemaca u zamenu za logističku pomoć saveznika. pa ko bi bio budala da ne iskoristi takvu priliku?

U vezi boldovanog: i uz sve rečeno o britanskoj ulozi u istoriji (lukavi-pokvareni-štagodhoćeš), ne mogu da zamislim da bi Ser Vinston podržao komuniste, da su mu ovi drugi ama imalo dali lufta nekim ozbiljnijim delovanjem protiv sila osovine, a u korist saveznika.
Čerčil, onaj koji u tom momentu pušta kišu u Engleskoj, da propusti priliku da pomeri granice polumilenijumskog fronta protiv Moskve? Ma ajte molim vas.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:16 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Čerčil, onaj koji u tom momentu pušta kišu u Engleskoj, da propusti priliku da pomeri granice polumilenijumskog fronta protiv Moskve?



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:17 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Zašto?
Zato što Sovjeta nema, dezintegrisali se u prostoru i vremenu tamo između '89. i '92. Znači već više od četvrt veka.


sad su православнаиа Русј
milisav68 milisav68 13:26 10.04.2019

Re: Keeping my faith

vcucko
Analogno tome bi bilo i dalje tretirati Nemce kao naciste (nešto mi govori da bi u tom slučaju reagovala moderacija?).

Ajde da vidimo.

vcucko vcucko 13:27 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs
Čerčil, onaj koji u tom momentu pušta kišu u Engleskoj, da propusti priliku da pomeri granice polumilenijumskog fronta protiv Moskve?




Čemu čuđenje?

Pa između Engleza i Rusa je ista stvar i isti spor još od Henrija Osmog i Ivana Četvrtog (što mu zapadnjaci tepaju sa "Grozni", njihovi iz tog doba su valjda bili vegetarijanci i igrali "Čoveče ne ljuti se" ). To ti je manje-više pola milenijuma. I uvek će biti.

Dakle: Engleski strongman tog momenta da da za pravo komunistima i ustupi pred Moskvom (kako se tada činilo), a da je imao alternativu na terenu? Ajde molim te...
vcucko vcucko 13:31 10.04.2019

Re: Keeping my faith

milisav68
vcucko
Analogno tome bi bilo i dalje tretirati Nemce kao naciste (nešto mi govori da bi u tom slučaju reagovala moderacija?).

Ajde da vidimo.


Šta okolišaš koji qrac


Aj sad da vidimo (što kažu, da dižemo stakes dok neko ne reaguje
jadragoljub jadragoljub 13:47 10.04.2019

Re: Keeping my faith

vcucko
jadragoljub

komunisti su imali ideju , znali šta hoće, umeli da tu ideju ostvare i plus su dobili dozvolu od saveznika da to urade uz uslov da nastave borbu protiv nemaca u zamenu za logističku pomoć saveznika. pa ko bi bio budala da ne iskoristi takvu priliku?

U vezi boldovanog: i uz sve rečeno o britanskoj ulozi u istoriji (lukavi-pokvareni-štagodhoćeš), ne mogu da zamislim da bi Ser Vinston podržao komuniste, da su mu ovi drugi ama imalo dali lufta nekim ozbiljnijim delovanjem protiv sila osovine, a u korist saveznika.
Čerčil, onaj koji u tom momentu pušta kišu u Engleskoj, da propusti priliku da pomeri granice polumilenijumskog fronta protiv Moskve? Ma ajte molim vas.

isto mislimo, uostalom on je pomagao drugu stranu dok nije reko njet i počeo ovu da pomaže, usput, tražeći ezru paunda naleteo sam na podatak da se ceo preokret drugog rata desio 43. a neki su ovde pisali da su komunisti tavorili do 43. pa ondakkao krenulo gi, kad ono medžutim to krenulo gi se poklapa sa saveznicima krenulogi. više kao anegdota nego povod za ozbiljniju analizu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:47 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Drugar'ca Anđa je radikalna levičarka za alternative.

Nisam znao za tu sentimentalnu povjest britansko-ruskih odnosa.
vcucko vcucko 13:55 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs
Drugar'ca Anđa je radikalna levičarka za alternative.

Nisam znao za tu sentimentalnu povjest britansko-ruskih odnosa.

Anđelija je poštena Honekerova socijalistička omladinka.

Što nema veze sa prethodnim postom. Radimo eksperiment, testiranje moderacije
jadragoljub jadragoljub 14:02 10.04.2019

Re: Keeping my faith

i uz sve rečeno o britanskoj ulozi u istoriji (lukavi-pokvareni-štagodhoćeš),

ja nemam taj stav o nijednoj zemlji, pa čak ni o blgariji.
u politiki nema mesta takvom poređivnju. postoje želje i mogućnosti i sposobnost da se to dovede do cilja poštujući ili ne minimum moralnog kodexa ali i ne poštovat.
to ti je kao pojam saveznici i savezništvo koje ovde ljudi brkaju sa prijateljstvom.
moj pogled na taj pojam je da je savezništvo iznuđen potez nekoliko država da zajedno reše protiv drugoog zajedništva i da prestaje onog momenta kad se problem reši, posl erešenja niko više nema obaveze prema članovima saveza, ukoliko se ne sklope neki novi.
a misliti da savezništvo=prijateljstvo, to nema ič zdrave pameti u sebi.
vcucko vcucko 14:11 10.04.2019

Re: Keeping my faith

jadragoljub
i uz sve rečeno o britanskoj ulozi u istoriji (lukavi-pokvareni-štagodhoćeš),

ja nemam taj stav o nijednoj zemlji, pa čak ni o blgariji.
u politiki nema mesta takvom poređivnju. postoje želje i mogućnosti i sposobnost da se to dovede do cilja poštujući ili ne minimum moralnog kodexa ali i ne poštovat.
to ti je kao pojam saveznici i savezništvo koje ovde ljudi brkaju sa prijateljstvom.
moj pogled na taj pojam je da je savezništvo iznuđen potez nekoliko država da zajedno reše protiv drugoog zajedništva i da prestaje onog momenta kad se problem reši, posl erešenja niko više nema obaveze prema članovima saveza, ukoliko se ne sklope neki novi.
a misliti da savezništvo=prijateljstvo, to nema ič zdrave pameti u sebi.

Samo sam se pozvao na opšte mesto (opšteprihvaćeno između ostalog i ovde na blogu). Što rečeju, nisam iznosio vrednosne sudove

Ne postoje prijateljstva, naravno. Ali postoje, a posebno među velikima, neki stalni i nepromenjivi interesi.

Ima tu svega pomalo. Npr. Englezi i Rusi su samo delom evropski narodi koji zatvaraju Evropu, jedni sa zapada drugi sa istoka. I 500 godina se prepucavaju preko Evrope, s tim što kad zagusti (kad Evropa digne nos) onda su primorani da deluju zajedno. Što neko nedavno dobro reče, zajedno ali sa batinom iza leđa.

Što, samo naizgled paradoksalno, odgovara i samim Evropljanima, bar velikoj većini. Jer to kad Evropa digne nos, to se zove napoleonski ratovi, ili Waffen-SS ili tako nekako. Uglavnom katastrofa mitskih razmera.
jadragoljub jadragoljub 14:40 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Ne postoje prijateljstva, naravno. Ali postoje, a posebno među velikima, neki stalni i nepromenjivi interesi.

da i ondak nek srpska budala iziđe na teveju i kaže da je naš interes da nemačku sprečimo da izađe na tola mora?!?!
i kad ga pitaš u čemu je to srpski interes on ti objašnjava da time pomažeš englesku, francusku, rusiju jer je to za njih dobro, i kolko god puta da ponoviš šta je tu dobro za srbiju ne dobiješ nijedan suvisli odgovor osim da smo mi prijatelji-saveznici.
kad bi reko ma mrzim nemcovi i iz inat gi ne davam, to bi bio sasvim racionalan odgovor iako je delo iracionalno.
Atomski mrav Atomski mrav 15:00 10.04.2019

Re: Keeping my faith

usput, tražeći ezru paunda naleteo sam na podatak da se ceo preokret drugog rata desio 43. a neki su ovde pisali da su komunisti tavorili do 43. pa ondakkao krenulo gi, kad ono medžutim to krenulo gi se poklapa sa saveznicima krenulogi. više kao anegdota nego povod za ozbiljniju analizu.


Mislim da sam negde pročitao da se Čerčil zalagao za invaziju na Balkan umesto na Francusku, sve u nameri da spreči Sovjetski Savez da zavlada jugoistočnom Evropom posle II svetskog rata. A sećam se da mi je deda, koji je bio u partizanima od 1941., pričao kako su pevali sledeće stihove:

Kada dođu debeli Englezi,
čekaće ih naši mitraljezi.


Rekao bih da je ta saradnja partizana i Engleza bila "sa batinom iza leđa", što bi rekao vcucko.
milisav68 milisav68 15:33 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Atomski mrav
Mislim da sam negde pročitao da se Čerčil zalagao za invaziju na Balkan umesto na Francusku,

Amerikanci, pa kad su videli nisu dobrodošli*, onda su uz pomoć mafije (Al Kapona) otišli na Siciliju.

Nakon pada fašizma u Italiji, dogovor je bio da se ne dira oružje italijanskih vojnika u Jugoslaviji, komunisti to nisu poštovali, i dobili značajnu vojnu premoć u odnosu na JVO.

Sve se to pklopilo sa velikim Nemačkim porazima na istočnom frontu, odnosno došlo je do obrta pravca rata i na istočnom frontu i u Jugoslaviji, a JVO je puštena niz vodu zahvaljujući i nekim KGB krticama u SOE, koje su malo štelovale izveštaje sa Balkana.

*
Flere: Ne, Čerčil je od početka do kraja u suštini bio vezan za kraljevsku porodicu, a Karađorđević je mislio da Jugoslavija može da se obnovi kao celina, pa je ispalo kako je ispalo. Izmaklo mu je iz ruku. Ruzvelt je Čerčilu i Idnu (britanski ministar inostranih poslova) više puta rekao da Srbi i Hrvati ne idu zajedno, jer su to dva tako antagonistička naroda da ih je glupo terati pod jedan krov. I pri tome je još Ruzvelt rekao da Srbija može imati nezavisnu državu, a Hrvatska da bude pod starateljstvom Ujedinjenih nacija. Ostale nije ni pominjao.



Atomski mrav Atomski mrav 16:07 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Amerikanci, pa kad su videli nisu dobrodošli*, onda su uz pomoć mafije (Al Kapona) otišli na Siciliju.


Mislim da se taj plan invazije na Balkan odnosio na vreme nakon invazije na Siciliju i Italiju, dakle kao alternativa invaziji na Normandiju.
milisav68 milisav68 16:51 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Atomski mrav
Mislim da se taj plan invazije na Balkan odnosio na vreme nakon invazije na Siciliju i Italiju, dakle kao alternativa invaziji na Normandiju.

I da i ne.

Jeste predlagano (os strane Britanaca) kao alternativa Normandiji, ali su im Amerikanci nabijali Galipoljlje na nos, a pripreme za Normandiju su počele ranije od iskrcavanja na Siciliju (još krajem 1942. pa odlagane do jelte 1944.).

Čerčil je definitivno prelomio na Titovu stranu tek nako sastanka u Napulju, avgusta 1944. (gde mu je ovaj obećao da će da organizuje višestranačke izbore).

Nakon toga je tajno otišao za Moskvu i dogovorio sa Staljinom modalitet Sovjetske intervencije.

Posle je bilo kasno, a odigrao je majstorski.

Inače, Britanci su više pažnje obraćali na kolonije, što će reći, boleo ih tuki za Balkan, i njegovo državno uređenje.
jadragoljub jadragoljub 17:08 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Jeste predlagano (os strane Britanaca) kao alternativa Normandiji, ali su im Amerikanci nabijali Galipoljlje na nos, a pripreme za Normandiju su počele ranije od iskrcavanja na Siciliju (još krajem 1942. pa odlagane do jelte 1944.).

ma nije bilo šamse, grčki pokret otpora je bio slabašan i podeljen a i da su krenuli zaglavili bi na prokletije i ostale vukojebine između grecije jugoslavije. nisu ni oni šuntavi pa da nisu znali za solunski front i tako tu problematiku.
ja mislim da bi usrali motku da su krenuli od grčke nagore.
gedza.73 gedza.73 18:17 10.04.2019

Re: Keeping my faith

vcucko
shvatim zašto je Evropi bolje ako je sovjetska a gore ako je američka.

Ova prva rečenica ti kvari inače sasvim OK čaršav.

mislio sam na tip ekonomije i privrede. obrni, okreni američki način je preduzimljviji, u svojetskom dok vođa i partija (kao i kod nas) ne daju amin ništa.

IMa ovde na blogu ljudi koji su bili po inostranstvu. baš me interesuje koliko njih su ikada, na bilo koji način što se tiče njihove stručnosti i sposbnosti poslodavci pitali u kojoj su stranci a da je to bitno za posao koji obavljaju.

Na sledećem nivou mi se čini da su Nemci više upropastili RUse ubacivanjem komunizma nego svim mogućim osvajanjima. i nekako sam ubeđen da bi svet drugačije izgledao da Rusija nije bila komunistička. u toj opciji bi svetska ravnoteža bila daleko balansiranija. i smatram da je mnogo dobro što Rusija uspravlja glavu i povlačči za sobom još neke zemlje a i što se pojavljuju novi igrači nasuprot Amerike i Evrope.

To je već neka viša liga imperijalista u kojoj naših osam, sedam, šest miliona ne pričinjavaju ama baš ništa.

pa se vraćamo na moj čaršav u koji sam ja imao još štošta da ubacim. Miša Vacić sigurno ima svog antipoda u komunizmu jer nemoguće da normalan čovek grad sa prelepim imenom Podgorica preimunije u Tiotgrad.

ili da neko veruje kako bi Slobodan MIlošveć bio nešto više od bankarskog šalterskog službenika bilo gde osim u SFRJ komunizmu gde je dogurao do zvanja diktatora i ratnog zločinca.

Ili u kojoj zemlji tokom rata se crtaju nacionalne granice, za maršala se bira čovek koji je u prethodnom ratu bio oficir agresorske vojske a posle rata postaje doživotni predsednik na nedemokratskim izborima.

pa su kao različiti oni koji još pate za Titovim solilom 'niko ne sme da nas bije' a podsmevaju se Miloševićevim škrbavcima što su delirično tapšali na 'niko ne sme da vas bije'.

Dragoljub
inače je i najvećoj budali bilo jasno da komunisti kao pobednici neće da dozvole da drugi uzme vlast. pošteno ni ti , da si bio pobednik tada, ne bi dozvoli da ti neko na taj način otme vlast.

Dragoljube ja nisam dobio odgovor na pitanje da li su se srpski pobednici ponašali tako nakon pobede u I svetskom ratu?
Kralj, koji je ubijen, je bio veći Jugosloven nego Tito ikada. Komunsti su se borili za nacionalno oslobođenje naroda i poraz 'hegemonističke velikosrpske politike'.
Tito je nacrtao nacionalne granice, Tito je doneo ustav sedamdeset četvrte kao osnov po kome se SFRJ rasturila a ljude koji su raspad prognozirali strpao u zatvor.
ujedno te pitam da li bi ti prihvatio za predsednika oficira NATO saveza pa da je i svojim grudima zaustavio bilo čiju invaziju za još, u proporciji, nekih pet godina?

bolje prošli esesovci od saveznika nego Srbi od 'oslobodilaca'.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:26 10.04.2019

Re: Keeping my faith

I pri tome je još Ruzvelt rekao da Srbija može imati nezavisnu državu, a Hrvatska da bude pod starateljstvom Ujedinjenih nacija. Ostale nije ni pominjao


I, kako se onda okrenulo, zbog srpskog strongmen komunizma, da su Hrvati dobili nezavisnu državu a mi došli pod protektorat?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:31 10.04.2019

Re: Keeping my faith

na bilo koji način što se tiče njihove stručnosti i sposbnosti poslodavci pitali u kojoj su stranci a da je to bitno za posao koji obavljaju.



Kod mene ništa nije ugralo ulogu, premda je poslodavka YU-demokrata i kapitalistkinja, sarajevska raja, tako da sam imao malo sreće. Ruku na srce, verovatno bih dobijao više nekog posla da sam prethodnu deceniju bio Bibista, no to nije na kraju postalo krucijalno i, dapače, dodatni poslovi su uleteli upravo - od opozicije!
gedza.73 gedza.73 18:35 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Kod mene ništa nije ugralo ulogu

-ja doš'o po oglasu za posao.
-Koja stranka?
-Šta 'koja stranka'?
-Šta 'posao'!
jadragoljub jadragoljub 18:36 10.04.2019

Re: Keeping my faith

e nemože tako, ako pričamo od druugom svetskom ratu ne možeš da uskačeš sa prvim, to je sasvim druga meta i drugo odstojanje.a sa druge strane ima naznaka da je bilo svačega. ali o pretpostavkama ne bih.
ne može sad da pričamo o sletanju na mesec i ti da uskočiš sa bacanjem bombe na hirošimu. to nije razgovor.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:49 10.04.2019

Re: Keeping my faith

gedza.73

-ja doš'o po oglasu za posao.
-Koja stranka?
-Šta 'koja stranka'?
-Šta 'posao'!


Да ствар буде гора, бирали смо ДС-ове, ДСС-ове, Г17 плусеве да променимо ту друштвену реалност а ови су је само још додатно зацементирали. Не видим како ће Србија то надвладати, посебно што је код опозиције резигнација општеприсутна.
gedza.73 gedza.73 19:10 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Dragoljub
e nemože tako, ako pričamo od druugom svetskom ratu ne možeš da uskačeš sa prvim

dva rata, jedan do drugog. na istom prostoru. većina isti učesnici i u jednom i u drugom. Tito ti je bio u okupatorskoj vojsci koja je činila zločine nad srpskim civlima. Beograd je napadnut, bombardovan i opljačkan (opljačkano, između ostalih mesta, prebačeno i u Vukovar). švabe jedni, švabe drugi. i njihovi saradnici.

Zar nisu, po većinskom winner takes it all razmišljanju, pobednici trebali da upadnu u zagrebačke dvore, kuće, imanja, pobiju saradnike okupatora a viđene hrvatske vođe nabiju na Goli otok?
Tita, kao agresorskog oficira, su mogli da streljaju i 1928. novi dokazi, svedoci... a mogli su i kao komunsti. preki sud i tataratira.

ako nisu zašto su to onda uradili oslobodioci koji su u prošlom ratu bili okupatori?

Srbija
Не видим како ће Србија то надвладати

Zilikaka, Kesić... takvih deset hiljada ne milion deesovaca, dssovaca ili Obrazovaca.
Zilikaka je napala jedan problem i grizla ga dok nije bilo po njenom. ne baš kako je htela ali jedna Zilikaka je pomerila sistem.
Pametnija ona jedna, sposobnija i upornija nego sve te partijske zamlate koje skakuću po binama.
skoro mi priča jedna žena kako su je namučili oko zakazivanja. ode kod Zaštitnika i zakažu joj u roku od odma'. mrtkoli. sporo ali mrtkoli.

I humor. Kesić u stvari ništa ne izvrće, on čovek samo postavi snimak ponašanja vlasti uz mali satiričan komentar. Isto radi daleko bolji posao od opozicije.

taj proces će da traje. naši roditelji su bili anestezirani, mi pogubljeni, valjda će sledeće generacije da uspeju. kad smo mi naše vreme potrošili a njima ostavili haos u amanet.

milisav68 milisav68 19:10 10.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs
[I, kako se onda okrenulo, zbog srpskog strongmen komunizma, da su Hrvati dobili nezavisnu državu a mi došli pod protektorat?

Ne postosji srpski komunizam, samo jugoslovenski.

I samoupravljači.

I Tito na čelu kolone.
jadragoljub jadragoljub 20:18 10.04.2019

Re: Keeping my faith

dva rata, jedan do drugog. na istom prostoru.

i nemaju suštinski ništa zajedničko. ak to treba da ti objašnjavam onda džaba musa drao jarca.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:00 10.04.2019

Re: Keeping my faith

milisav68

Ne postosji srpski komunizam, samo jugoslovenski.

I samoupravljači.

I Tito na čelu kolone.

Ma srpski.
Atomski mrav Atomski mrav 00:14 11.04.2019

Re: Keeping my faith

Kralj, koji je ubijen, je bio veći Jugosloven nego Tito ikada.


Jes', kad bismo se gađali tramvajima...
gedza.73 gedza.73 16:00 11.04.2019

Re: Keeping my faith

Komunistička Partija Srba, Hrvata i SLovenaca osnovana u Rusiji nakon pristupanja Kominterni (odmah po osnivanju) zalagala se za rušenje državnog poretka, stvaranje nacionalnih država koje bi pristupile balkansko - sovjetskom savezu i borila se protiv velikosrpske hegemonističke politike (iste one politike koja se suprotstavila agresiji KuK i njenih fašističkih satrapa ) koja ugnjetava narode i narodnosti Jugoslavije.



paralelni univerzum
Kralj Aleksandar se zalaže za borbu protiv velikohrvatskog hegemonizma i za podelu Hrvatske na pokrajine (vidi pod odluke kongresa KPJ po pitanju Kosova, Vojvodine... Bečkerek još jedno lepo ime za grad)
paralelniji univerzum
Demokratska Partija Srbije se zalagala za izlazak Srbije iz FNRJ i pristupanje zapadnom bloku zemalja.


rotirajući malo vizuru deluje kao da su srpski komunisti u stvari bili agenti strane službe i domaći izdajnici u ukupnom zbiru. uz ratne ciljeve diktature proleterijata, borbu protiv buržoazije po svaku cenu, cinkarenje i pokolj svojih saboraca neistomišljenika (borba protiv 'reakcije' u svojim redovima) ne liče baš puno na idealizovanu sliku Jehovinih svedoka u Robin Hud helankama.
uz broj ubijenih nemačkih vojnika napsram broja stradalih civilnih žrtava od jedne ili druge opcije u građanskom ratu ipak pokazuju malo drugačiju sliku od zvanično prezentovane.



milisav68 milisav68 16:21 11.04.2019

Re: Keeping my faith

Srđan Fuchs
Ma srpski.

Odličan primer, nije se mešao u svoj posao, predvodnik jagnjećih brigada.
vera.nolan2 vera.nolan2 21:12 08.04.2019

America’s Golan Proclamation

Razlog? Prozaičan, ...

E, Srki, Čomski je davno rekao kako Amerika sve izvore nafte smatra svjim resursima, a to sto se nalaze u drugim državama je samo geografska slučajnost ... i ne samo nafta ...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:30 09.04.2019

Re: America’s Golan Proclamation

Их, па знају све српски блатоиди, то чита будућност к'о Баба Ванга из шољице за кафу.

Иначе, гледам пре неки дан код маме israeli cinema канал, па уловио ретро Јуде Баркана, он ти је био звезда 70-их, све су се онесвешћивале маме са уздасима, и има тамо сцене када Сефардкиња ложи неког муљатора, као чита му из шољице за кафу... Ех, која наиветна времена, па и ја када сам стигао 1990-их још је била наива, било социјализма још...
vera.nolan2 vera.nolan2 07:59 09.04.2019

Re: America’s Golan Proclamation

Ih, pa nisam htela da kačim ozbiljljniji medij, a ima ih. Ovaj tekst je bio najkraći i ne blati Izrael koliko finansijske "vladare iz senke"
predatortz predatortz 08:19 09.04.2019

Re: America’s Golan Proclamation

vera.nolan2
Razlog? Prozaičan, ...

E, Srki, Čomski je davno rekao kako Amerika sve izvore nafte smatra svjim resursima, a to sto se nalaze u drugim državama je samo geografska slučajnost ... i ne samo nafta ...


Ona fora:
Otkud naša nafta ispod vaše zemlje?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:31 09.04.2019

Re: America’s Golan Proclamation

inače, iznenadio sam se da su leftwingeri iz WJC (ozbiljna, stara socijalistička garda, ozbiljna levica, ne kao ovi naši manekeni po blogu, i šire) lejblovali Noama, Naomi i Georga za pomaganje BDS-a. i to su izvanzemaljski, dijasporični, igrači, nema šanse da ih Bibilesku kontroliše. onako baš, iznenađenje...
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:17 09.04.2019

Re: America’s Golan Proclamation

Sad vidim da imate izbore danas.
Pre par dana sam gledala dokumentarac o Benjaminu N. a jos par dana pre toga o Ben Gurionu.
Atomski mrav Atomski mrav 11:15 09.04.2019

Re: America’s Golan Proclamation

Sad vidim da imate izbore danas.

Ko je glavni protivkandidat Bibiju? Onaj (bivši) đeneral?
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:36 09.04.2019

Re: America’s Golan Proclamation

Atomski mrav
Sad vidim da imate izbore danas.

Ko je glavni protivkandidat Bibiju? Onaj (bivši) đeneral?


Da, Ganc takodje Benjamin.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana