Reč i slika

Ubistvo Andree Bojanić 18. 7. 2013.

Filip Mladenović RSS / 28.02.2019. u 00:09

 

https://www.youtube.com/watch?v=hwtdyRiVl8E

Sudijka Prvog osnovnog suda u Beogradu Zorica Avramović, koja vodi postupak protiv Aleksandra Mitrovića (25), optuženog da je 18. jula 2013. godine izazvao saobraćajnu nesreću u kojoj je nastradala učenica Andrea Bojanić (17), na ročištu održanom 13. aprila 2018, usvojila je predlog odbrane da se uradi novo saobraćajno-tehničko i sudsko-medicinsko veštačenje.

Ovaj posao poveren je Departmanu za saobraćaj pri Saobraćajnom fakultetu u Novom Sadu, koji je zadužio četiri veštaka saobraćajne struke da obave tzv. superveštačenje saobraćajne nesreće 18. jula 2013. godine u 22,45h - pešački prelaz u Ustaničkoj ulici, nakon raskrsnice sa ulicom Mihajla Todorovića.

Nakon 6 meseci (predmetna sudijka je dala rok od 3 meseca), veštaci su dostavili rezultate tzv. superveštačenja, medju kojima je i animirani prikaz saobraćajne nesreće na pomenutom pešaškom prelazu.

Prezentirana animacija pokazuje detaljno kako je beli BMW džip zbog prebrze vožnje prosto odneo Andreu Bojanić sa pešačkog prelaza. Od siline udarca Andrei su izuvene obe patike i jedna čarapa, da bi potom letela 29 metara. Vozač Aleksandar Mitrović je bez zaustavljanja nastavio prebrzu vožnju, da bi se par sati kasnije predao policiji.

U Izveštaju saobraćajno-tehničkog veštačenja 4 veštaka, izmedju ostalog, zaključuju sledeće:
"...Zaustavni put automobila "BMW", za brzinu kretanja koja je bila dozvoljena u zoni mesta nezgode, od 50 km/h, pri forsiranom kočenju iznosi 28m. U situaciji da se automobil "BMW" kretao dozvoljenom brzinom od 50 km/h, te da je vozač ovog vozila reagovao kočenjem u trenutku stupanja pešaka na kolovoz, on bi svoje vozilo zaustavio neposredno ispred mesta naleta." Dakle, Andrea Bojanić bi bila živa i slavila bi ove godine 23. rodjendan!

Sudska praksa u Srbiji pokazuje da sudjenja za slične saobraćajne nesreće u proseku traju od 12 do 18 meseci. Medjutim, ovaj sudski proces traje još od 23. oktobra 2015. godine i još mu se ne nazire kraj. Sledeće ročište je zakazano za 11. mart 2019, ali se ne zna da li će ponovo biti otkazano kao 2 prethodna.

Prema optužnici, Aleksandar Mitrović se tereti za dva krivična dela: teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja iz člana 297, stav. 4. u vezi člana 289. stav 3. u vezi stava 1. Krivičnog zakonika i krivično delo nepružanja pomoći licu povredjenom u saobraćajnoj nezgodi iz člana 296. stav 1 Krivičnog zakonika. Za ova dva krivična dela Tužilaštvo od suda traži izricanje kazne zatvora u trajanju od najmanje 2 (dve) godine.

 



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 01:23 28.02.2019

Veštačenje

je na osnovu fizičkih, medicinskih i ostalih relevantnih podataka ustanovljnih na mestu nesreće rekonstruisalo sled događaja i dalo najverovatniju (i uverljivu) vizuelnu reprezentaciju nesreće.
Koliko mi je poznato, nije bilo direktnih svedoka ili video snimaka ovog udesa.

U jednoj skorašnjoj tragediji, na naplatnoj rampi kod Niša, vozilo u kome je bio visoki funkcioner M. Babić, udarilo je u propisno zaustavljena vozila pred sobom i tom prilikom izazvalo smrt jedne putnice. U ovom slučaju, koji se desio tokom dana, bilo je više neposredno prisutnih očevidaca, kao i video snimaka celog udesa. Razume se, rekonstrukcija slična onoj gore svakako može da se napravi i precizno utvrdi kako je do cele nesreće došlo.
Za sada, međutim, nije zasigurno utvrđeno ni ko je vozio automobil-ubicu, ni kako je došlo do toga da je taj automobil velikom brzinom (kolikom?!) ušao u kolonu, ni kako je došlo do smrti putnice i povrede funkcionera.
Na osnovu ovoga, plašim se da će i ovaj slučaj, kao i slučaj ubistva Andree Bojanić, polako postati zatrpan među sudskim papirima, i kasno, prekasno će (ako ikad) izaći pred lice istinske pravde.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:53 28.02.2019

Re: Veštačenje

Postoji video zapis ubistva Andree Bojanić, sa bezbedonosne kamere na menjačnici u blizini pešačkog prelaza u Ustaničkoj ulici:





highshalfbooze highshalfbooze 10:52 28.02.2019

Re: Veštačenje

nsarski
Za sada, međutim, nije zasigurno utvrđeno ni ko je vozio automobil-ubicu, ni kako je došlo do toga da je taj automobil velikom brzinom (kolikom?!) ušao u kolonu, ni kako je došlo do smrti putnice i povrede funkcionera.


Nije automobil ubica, već je ubica onaj ko je rukovao sredstvom koje je opasno po okolinu. Nije ni bitno koliko brzo je išao, išao je dovoljno brzo da ubije nekoga. Te tehničke stvari su bitne jedino radi unapređenja bezbednosti mesta potencijalnog saobraćajnog konflikta. Čak nije bitno ni ko je vozio, odgovoran je onaj čije ime stoji u putnom nalogu da je zadužen da rukuje vozilom. A svakako nije bitno šta se vidi na kamerama za video nadzor koje tehnički nisu sposobne da zabeleže dešavanje koje se odvija relativno brzo.
Onaj ko rukuje sredstvom koje je opasno po okolinu nije egzekutor koji kažnjava nekoga ko prelazi van pešačkog prelaza ili prelazi na crveno ili štagod. Nije on Bond, Džejms Bond sa lajsens tu kil.
nsarski nsarski 11:24 28.02.2019

Re: Veštačenje

Nije automobil ubica, već je ubica onaj ko je rukovao sredstvom koje je opasno po okolinu. Nije ni bitno koliko brzo je išao, išao je dovoljno brzo da ubije nekoga. Te tehničke stvari su bitne jedino radi unapređenja bezbednosti mesta potencijalnog saobraćajnog konflikta. Čak nije bitno ni ko je vozio, odgovoran je onaj čije ime stoji u putnom nalogu da je zadužen da rukuje vozilom. A svakako nije bitno šta se vidi na kamerama za video nadzor koje tehnički nisu sposobne da zabeleže dešavanje koje se odvija relativno brzo.
Onaj ko rukuje sredstvom koje je opasno po okolinu nije egzekutor koji kažnjava nekoga ko prelazi van pešačkog prelaza ili prelazi na crveno ili štagod. Nije on Bond, Džejms Bond sa lajsens tu kil.


Pa, dobro, ti si očevidno ekspert i ne bih da ti se mešam u stručnost. U celom udesu su učestvovala tri automobila, a akcijom jednog (poslednjeg u nizu) je došlo do udara s tragičnim ishodom. Zato sam taj automobil tako nazvao, automobil-ubica. Iskljućivo zato da bi ga jasno razlikovali od druga dva automobila. Logički gledano, tvoja primedba stoji.
Što se ostalih natuknica tiče, logički gledano, one se mogu osporiti, ali ne bih ulazio u takva nadmudrivanja.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:45 28.02.2019

Re: Veštačenje

Isti je to zločinački rukopis: i žrtve poplava u Obrenovcu, i ubistvo Luke Jovanovića na Brankovom mostu, i stradanje posade helikoptera, i ovo najnovije na naplatnoj rampi...

Strašno!
highshalfbooze highshalfbooze 12:32 28.02.2019

Re: Veštačenje

nsarski - nisam ekspert, samo polemišem što i od tebe očekujem. Ono što znam je da je prva stvar koju su mi u auto školi rekli je da u saobraćaju uvek vodiš računa o sebi i o drugome. Odlika ljudskog bića je da greši i da nije pitanje da li greši ili ne, već kada će pogrešiti.
Činjenica da bilo koji građanin ne može da uzme sebi pravo da kazni drugoga zato što drugi greši ima osnova u zakonskoj regulativi.
Činjenica da osoba koja je službeno zadužena da upravlja poverenim sredstvom odgovara i kada dopusti drugome da to radi umesto nje, takođe ima osnova u zakonskoj regulativi. Itd, itd... da ne nabrajam jer ne znam šta smatraš pod natuknicama...
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:41 28.02.2019

Re: Veštačenje

Činjenica je i da do danas nije utvrdjeno ko je vozio automobil ubicu na naplatnoj rampi: Babić ili službeni vozač firme koja izvodi radove na koridoru 10, Dejan S.?

Tek kada se utvrdi ko je vozio, moguće je pričati i pisati argumentovano. A pošto JP "Putevi Srbije" uporno i bezobrazno ODBIJA da javnosti predoči sve snimke sa kamera, onda se može zaključiti ko je vozio automobil ubicu!
softelectronics_e softelectronics_e 12:52 28.02.2019

Re: Veštačenje

highshalfbooze
nsarski - nisam ekspert, samo polemišem što i od tebe očekujem. Ono što znam je da je prva stvar koju su mi u auto školi rekli je da u saobraćaju uvek vodiš računa o sebi i o drugome. Odlika ljudskog bića je da greši i da nije pitanje da li greši ili ne, već kada će pogrešiti.
Činjenica da bilo koji građanin ne može da uzme sebi pravo da kazni drugoga zato što drugi greši ima osnova u zakonskoj regulativi.
Činjenica da osoba koja je službeno zadužena da upravlja poverenim sredstvom odgovara i kada dopusti drugome da to radi umesto nje, takođe ima osnova u zakonskoj regulativi. Itd, itd... da ne nabrajam jer ne znam šta smatraš pod natuknicama...

Nisi ekspert, ali zato izričeš tvrdnje posle kojih nema zbora.
Mislim, kada nisi ekspert, tako se i ponašaj.
nsarski nsarski 13:20 28.02.2019

Re: Veštačenje

Pa, na primer, kažeš:
Nije ni bitno koliko brzo je išao, išao je dovoljno brzo da ubije nekoga.

Velika je razlika u kazni ako si ograničenje brzine prebacio za 10 ili 30 ili 100 km/h. Evo, kod slučaja A. Bojanić, koliko se sećam Mitrović je tvrdio da je išao u granicama dozvoljene brzine (možda bi je i tada ubio), ali svi su izgledi da je išao neuporedivo brže. Ne znam kakvi su zakoni kod nas, ali u Amerima se posebno kažnjava za reckless driving (bezobzirnu vožnju).

In United States law, reckless driving is a major moving traffic violation. It is usually a more serious offense than careless driving, improper driving, or driving without due care and attention and is often punishable by fines, imprisonment, or driver's license suspension or revocation.

Samo tako bezobzirno voziti, bez fizičkih posledica po druge, je već razlog za kaznu, čak kaznu zatvora. Ja bih zaključio da je onda bitno utvditi kojom brzinom je auto-ubica (opet "taj" termin da bih istakao na koji auto od tri mislim) udario u kolonu.
Potom, nije mi sasvim jasna rečenica:
Čak nije bitno ni ko je vozio, odgovoran je onaj čije ime stoji u putnom nalogu da je zadužen da rukuje vozilom
. Naravno, ako je ovlašćeni vozač ustupio drugome da vozi onda deo krivice i on snosi. Medjutim, zamislimo da je auto zaista vozio Babić (izrazio želju, recimo, ili štagod) kao neovlašćeno lice. Pa, valjda i on snosi ozbiljnu odgovornost zbog učinjenog dela. Ili se smatra da njegove odgovornosti nema i krivica je samo na onome ko mu je dao volan u ruke? Ne znam zakon, ali ovo mi sumnjivo deluje. Može uvek da se zamisli scenario po kome dezignirani vozač nije bio u mogućnosti da nastavi vožnju (imao srčani napad, na primer), pa je Babić preuzeo volan u ruke na svoju odgovornost. Čije je onda krivica?

Najzad:
A svakako nije bitno šta se vidi na kamerama za video nadzor koje tehnički nisu sposobne da zabeleže dešavanje koje se odvija relativno brzo.
Pa, kamere možda ne mogu da zabeleže detalje, ali...Pominje se da je vozač automobila-ubice promašio rampu, tj. trebao je da ide na automatsko naplaćivanje a on se greškom prebacio u "običnu". (Da je obična vidi se na snimku po tome što vozač jednog automobila pruža ruku kroz prozor i plaća putarinu - TO su kamere mogle da zabeleže). Takođe, ako je bilo naglog prestrojavanja sa jedna rampe na drugu i TO su kamere mogle da zabeleže. Itd.

Najzad, i vanzakonske okolnosti. Ako je Babić zaista vozio auto, to je poseban prekršaj, ali i ukazatelj da može cela stvar da se zabašuri, skloni u kraj i najzad zaboravi. Ovde zakon ne važi za sve podjednako, pa su te "vanzakonske okolnosti" itekako bitne. Nema logike, ali u nas može da ima.

Eto, ja to ovako laički vidim.
docsumann docsumann 13:20 28.02.2019

Re: Veštačenje

Tek kada se utvrdi ko je vozio, moguće je pričati i pisati argumentovano. A pošto JP "Putevi Srbije" uporno i bezobrazno ODBIJA da javnosti predoči sve snimke sa kamera, onda se može zaključiti ko je vozio automobil ubicu!


slična, ali daleko bezazlenija situacija se desila u CG.
naime, u javnost su dospjeli snimci službenog automobila koji je ministar koristio u privatne svrhe, tako što mu je mjenjao tablice kad bi vozio u civilu.
naravno, sve se kasnije prelomilo i slomilo o njegovog vozača.

LINK
nsarski nsarski 13:23 28.02.2019

Re: Veštačenje

naravno, sve se kasnije prelomilo i slomilo o njegovog vozača.


Plašim se da će i ovde slično da se desi. Jedini krivac će ispasti fantomski vozač.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:47 28.02.2019

Re: Veštačenje

U oba slučaja, ubistvo Andree Bojanić na pešačkom prelazu u Ustaničkoj ulici i ubistvo Stanike Gligorijević na naplatnoj rampi kod Doljevca, radilo se o bezobzirnoj, tj. prebrzoj vožnji.

Da su vozači ubice prilagodili brzinu vozila zakonskom ograničenju, vidljivom na saobraćajnim znacima pre ubistava, i Andrea i Stanika bi bile žive i zdrave!
highshalfbooze highshalfbooze 15:37 28.02.2019

Re: Veštačenje

Nisi ekspert, ali zato izričeš tvrdnje posle kojih nema zbora.
Mislim, kada nisi ekspert, tako se i ponašaj.

Znači ti si ekspert za ponašanje.
nsarski nsarski 15:58 28.02.2019

Re: Veštačenje

pogrešno...
michiganac michiganac 17:21 28.02.2019

Re: Veštačenje

velikom brzinom (kolikom?!)

Ovo sam vid'o na drugom jednom mjestu:



Ja bih pride dodao da je izgubio makar jos jednu dodatnu minutu na pumpi, prije nego je opet startovao s kolima (~ average speed around 230km/h).
softelectronics_e softelectronics_e 17:33 28.02.2019

Re: Veštačenje

highshalfbooze
Nisi ekspert, ali zato izričeš tvrdnje posle kojih nema zbora.
Mislim, kada nisi ekspert, tako se i ponašaj.

Znači ti si ekspert za ponašanje.

Ma jok - daleko od toga.
Ja sam više, kako bi se to reklo - podsećivač.
highshalfbooze highshalfbooze 17:39 28.02.2019

Re: Veštačenje

nsarski
Velika je razlika u kazni ako si ograničenje brzine prebacio za 10 ili 30 ili 100 km/h.

Po meni nije. Ako neko vozi auto putem i doživi infarkt, otkažu mu kočnice, strefi ga šlog ili štagod slično i zakuca se u nekoga, on nije to uradio namerno, već zato što mu je pozlilo. Može da bude otežavajuća okolnost što je doveo sebe u takvo stanje jer se nije odmarao ili nije proverio tehničku ispravnost automobila pred put.
Ako neko vozi nekog bahatog koji mu pumpa glavu da ide brže, jače i bolje i zakuca se na naplatnoj rampi u dva auta ispred sebe, onda je to bahata vožnja i nema mnogo veze dal je udario sa bahatih 30 ili sa bahatih 50 km na sat.
Medjutim, zamislimo da je auto zaista vozio Babić (izrazio želju, recimo, ili štagod) kao neovlašćeno lice. Pa, valjda i on snosi ozbiljnu odgovornost zbog učinjenog dela. Ili se smatra da njegove odgovornosti nema i krivica je samo na onome ko mu je dao volan u ruke?

Naravno ako može da se dokaže, ali ako ne može onda je džaba se mlatiti sa time. Ima taj već dosta stvari zašta bi se tužilac interesovao.
Elem, spinuju nas pa se bavimo glupostima. A već decenijama za nekoga zakoni važe u ovoj zemlji, a za nekoga ne važe.
michiganac michiganac 17:44 28.02.2019

Re: Veštačenje

greska
highshalfbooze highshalfbooze 17:52 28.02.2019

Re: Veštačenje

Skoro se video sa jednim drugarom i oko podneva ga pitam kolko ima sati. On pogleda na telefon i kaže - 4 sata, vreme za ručak
michiganac michiganac 17:57 28.02.2019

Re: Veštačenje

highshalfbooze
Skoro se video sa jednim drugarom i oko podneva ga pitam kolko ima sati. On pogleda na telefon i kaže - 4 sata, vreme za ručak


?? Nesto u vezi mog komentara?
softelectronics_e softelectronics_e 18:06 28.02.2019

Re: Veštačenje

highshalfbooze
nsarski
Velika je razlika u kazni ako si ograničenje brzine prebacio za 10 ili 30 ili 100 km/h.

Po meni nije. Ako neko vozi auto putem i doživi infarkt, otkažu mu kočnice, strefi ga šlog ili štagod slično i zakuca se u nekoga, on nije to uradio namerno, već zato što mu je pozlilo. Može da bude otežavajuća okolnost što je doveo sebe u takvo stanje jer se nije odmarao ili nije proverio tehničku ispravnost automobila pred put.
Ako neko vozi nekog bahatog koji mu pumpa glavu da ide brže, jače i bolje i zakuca se na naplatnoj rampi u dva auta ispred sebe, onda je to bahata vožnja i nema mnogo veze dal je udario sa bahatih 30 ili sa bahatih 50 km na sat.
Medjutim, zamislimo da je auto zaista vozio Babić (izrazio želju, recimo, ili štagod) kao neovlašćeno lice. Pa, valjda i on snosi ozbiljnu odgovornost zbog učinjenog dela. Ili se smatra da njegove odgovornosti nema i krivica je samo na onome ko mu je dao volan u ruke?

Naravno ako može da se dokaže, ali ako ne može onda je džaba se mlatiti sa time. Ima taj već dosta stvari zašta bi se tužilac interesovao.
Elem, spinuju nas pa se bavimo glupostima. A već decenijama za nekoga zakoni važe u ovoj zemlji, a za nekoga ne važe.

Tebe bi moglo ubediti u postojanje nijansi samo na kondiciju.

nsarski nsarski 18:13 28.02.2019

Re: Veštačenje



nsarski
Velika je razlika u kazni ako si ograničenje brzine prebacio za 10 ili 30 ili 100 km/h.


Po meni nije.

Pa, dobro, ali ovde se ne radi o proceni, tvojoj ili mojoj. Takav je zakon. Evo:



Očevidno, njih uopšte ne zanima kako i zašto je došlo do prebrze vožnje (brže od 80mph=130km/h). To se drastično kažnjava.
highshalfbooze highshalfbooze 18:44 28.02.2019

Re: Veštačenje

Takav je zakon.

Kada nekoga uhvati radar u prekoračenju brzine, da kazne su veće što je brzina veća, jer se kažnjava zbog prekoračenja brzine.
Ovde nije reč o radaru, reč je o tome da je svojom vožnjom drugo lice lišio života.
Ne bih rekao da vozača treba osloboditi čak i da je vozio 20 km na sat. Treba da prilagodi vožnju uslovima na putu.

Dopuna: U SAD vožnja ispod 130 km/h nikada ne može biti nemarna? Da li ti zaista to misliš. Ja ne znam kako je u SAD, priznajem, ali mi se čini sumanuto ako su nemar označili granicom od 130 km/h.
highshalfbooze highshalfbooze 18:46 28.02.2019

Re: Veštačenje

softelectronics_e

Tebe bi moglo ubediti u postojanje nijansi samo na kondiciju.



Evo odmah odustajem.
nsarski nsarski 18:56 28.02.2019

Re: Veštačenje

Ne bih rekao da vozača treba osloboditi čak i da je vozio 20 km na sat. Treba da prilagodi vožnju uslovima na putu.


Naravno, oko toga se ne sporimo, mislim. Nego, Ameri su tu prilično "darežljivi" kad je u pitanju određivanje kazne.

Oni ti slože sve prekršaje koje si imao tokom incidenta: ubio si čoveka+prebrzo si vozio+nisi imao dozvolu pri sebi+isteklo ti osiguranje (na primer)+nisi imao vezan pojas+nisi dao signal za skretanje+usput si oštetio državnu imovinu (rampu, recimo, i saksiju za cveće)...štagod hoćeš i onda to kumulativno saberu. Malo po malo i saberu se tu dve doživotne robije (OK, preterujem, ali to radim zato da bih naglasio poentu).

Ako si vozio unutar ograničenje, i vreme i uslovi bili pogodni za takvu vožnje (ako nije, kači te paragraf za neopreznu vožnju), onda stavka pod 2 (prebrza vožnja) otpada, nakače ti umesto toga neopreznu vožnju, i sve drugo ostajo.
highshalfbooze highshalfbooze 19:24 28.02.2019

Re: Veštačenje


Oni ti slože sve prekršaje koje si imao tokom incidenta

Razumem i saglasan sam, i ovde u kaznenim odredbama ima raspon kazne od - do, pa sudija odreže prema okolnostima.
Problem je u tome što se ovde javnost zaluđuje finesama, a suština izmiče sve više kako vreme prolazi, dok predmet ne zastari.

Filip Mladenović Filip Mladenović 00:02 01.03.2019

Re: Veštačenje

U slučaju ubistva Andree Bojanić, i prvobitno angažovani veštaci, kao i ovi dopunski za tzv. superveštačenje,utvrdili su iste činjenice, koje su finalizovane u tekstu optužnice:

Aleksandar Mitrović se tereti za dva krivična dela: teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja iz člana 297, stav. 4. u vezi člana 289. stav 3. u vezi stava 1. Krivičnog zakonika i krivično delo nepružanja pomoći licu povredjenom u saobraćajnoj nezgodi iz člana 296. stav 1 Krivičnog zakonika.
Za ova dva krivična dela Tužilaštvo od suda traži izricanje kazne zatvora u trajanju od najmanje 2 (dve) godine.

Medjutim, sada se ponovo pribegava staroj, oprobanoj taktici skandaloznog odugovlačenja: na jednom ročištu se ne pojavi jedan veštak, na drugom nema drugog veštaka, na trećem izostane advokat, na četvrtom se promeni tužilac i tako u beskrajnost beščašća ovdašnjeg pravosudja.
nsarski nsarski 00:11 01.03.2019

Re: Veštačenje

Medjutim, sada se ponovo pribegava staroj, oprobanoj taktici skandaloznog odugovlačenja: na jednom ročištu se ne pojavi jedan veštak, na drugom nema drugog veštaka, na trećem izostane advokat, na četvrtom se promeni tužilac i tako u beskrajnost beščašća ovdašnjeg pravosudja.


Filipe, to je i glavna poenta - razvlačenjem sudskog procesa se krivci osude na beznačajne kazne i stvar se tako završi. Ili se nikad ne osude. Ja imam jedan takav slučaj koji se dešava nekom meni bliskom, JJ Beba je pisala o slučaju sa svojom sestrom. Ja sam ranije pisao o mom drugu i prijatelju, glumcu Milenku Zablaćanskom, koga je ubio bahati vozač, dobio simboličnu kaznu, i najzad pušten na uslovno. Drug bahati je nekad bio predsednik opštine.
nsarski nsarski 00:21 03.03.2019

Re: Veštačenje

Dopuna: U SAD vožnja ispod 130 km/h nikada ne može biti nemarna? Da li ti zaista to misliš. Ja ne znam kako je u SAD, priznajem, ali mi se čini sumanuto ako su nemar označili granicom od 130 km/h.


Izvini, ovo sam tek sada video. Radi se o sledećem: na autoputevima je uglavnom brzina ograničena ma 55mph blizu naseljenih mesta i slično, i dozvoljena do 65mph, van njih. U nekim državama (Texas, na primer) ograničenje je 75mph po danu i 65mph noću - to sve piše na jasno istaknutim tablama. Mislim da nigde nije dozvoljana brzina veća od 75mph (možda u Montani i takvim državama gde jedva da ima saobraćaja u nekim delovima, ali to je retko). OK, to je sve jasno.
Ako prekoračiš brzinu za 5mph mogu da ti daju kaznu za prebrzu vožnju, ali najčešće ti progledaju kroz prste ako ideš sa saobraćajem. Na mnogim mestima i prekoračenje od 10kmh se oprašta. Ako si prekoračio za 15-20mph to je već ozbiljno i kazne su mnogo veće. Sa prekoračenjem od 25mph pa naviše kazne su drastične, a možeš da zavrsiš u zatvoru. Ako si sve to prebacio, 30mph i više, to je već reckless driving i kazne su zaista drakonske.
U gornjem slučaju, ograničenje je verovatno 55mph, i ako voziš 85mph to nije samo prebrza vožnje nego bezobzirna vožnja i kazne su veće, kao što na znaku piše.
Ako kojim slučajem prebacuješ brzinu blizu radova na putu, kazne se dupliraju.

A ako udariš radnika na putu dobiješ ovo:

Često na putevima možeš da naiđeš na natpis "If you think you can afford speeding ticket - think again".
Ukratko, u proceni da li je tvoja vožnja reckless, glavni faktor je za koliko si prebacio ograničenje brzine na tom mestu.
jadragoljub jadragoljub 17:38 03.03.2019

Re: Veštačenje

jednoga lepoga letnjega dana u niš šetam sa prijateljom, sadašnjim amerom, i iza nas tip iz parkiranog stanja polazi uz škripu guma i nadzvučnom brzinom.
amer me pita -šta radi bre ovaj?
pa to smo naućili iz amerićkih filmova.
aha, u ameriki bi prešo deset metra i pandur bi ga zaustavio i odro, reče američanin.
slego ramenima u stilu -aj kad ti kažeš.
sad uz tvoj komentar vidim da je bio žestoko upravu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana