Društvo| Politika| Reč i slika| Život

Visibake i posna hladna popara

loader RSS / 27.02.2019. u 17:06

Srbija. Godina je 2019. Još jedna zima na izmaku, još jedna garnitura visibaka u izlogu. Visibake niču uredno, u svakogodišnjem ritmu koji izgleda ništa ne može poremetiti. Sa istom upornošću u Srbiji niču i nova obećanja ... iako ni ona prethodna nisu ispunjena. Pa, obećanje je ugodno po one kojima se upućuje. Održava volju, stvara dopamin ... Ali život je neugodan, jer, nestaško, voli da kvari obećanja, tj. da razotkriva njihov ishod. U Srbiji, kad se obećanje i ispunjenje ne usklade, a da bi svima bilo lakše, nastupa televizija, da sliku malo popravi, da ona već izlizana obećanja malo pokrpi i preformuliše, da im doda nove džepove, rajsferšluse, ukrase... 

cQ09YQD.jpg?1 

Da li se neko seća šta je sve u Srbiji ovih poslednjih godina obećano? Verovatno bi se mnogi setili, samo da se malo udube. Nećemo ovde da nabrajamo. Nabrojaće se samo. Inače, obećanja će tek biti: idu izbori. 

Da, kad smo kod obećanja datih u ovih poslednjih par godina - možda ne valja prenagljivati u zahtevima da se ona ispune. Jer će se tako zaboraviti kako je i kada sve ovo počelo. Posebno kad se ima na umu da su obećavaoci uglavnom isti. Trebalo bi ići redom. Uljudnije deluje. Stoga strpljivo počekajmo da se najpre ostvari švedski standard i da stignu brze pruge. Posle na red mogu da dođu i ove novije fantazmagorije. Ili će mnogi reći - a nije da ne bi bili u pravu - kako tu hronologija zapravo i nije važna, nego da je sve to ista gomila šuta naslonjena na zaglavljena vrata.   

 

Zaista, kada ste poslednji put jeli poparu? 

 



Komentari (103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 17:20 27.02.2019

Promises, like pie crusts,

are made to be broken. (Engleska izreka).

Ali, imamo i mi svoju verziju...

Prazna obećanja

Samo prazna obećanja dajem ja
više ne znam ni da dijelim stvarnost od sna
samo prazna obećanja dajem ja

Samo pričam kakve dane spremam za nas
pa ti kažem i kad sumnjam, doći ce čas
samo prazna obećanja dajem ja

Sva bogatstva želim da ti dam
i sigurnost koju dugo već tražis ti
a ne mogu danas naći put
ni u život koji pored nas žive svi

Mojim riječima se smiju, čuje li tko?
samo ljubav tvoja čista vjeruje to
samo prazna obećanja dajem ja

(Arsen Dedić)




Praise the Lord, we are a musical nation!
loader loader 17:28 27.02.2019

Re: Promises, like pie crusts,




Sjajno, zaista :)

Još da je i o popari nešto ispevao ...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:03 27.02.2019

Samo naivni i budale...

... veruju u obećanja koja dolaze od političara.

Ali kad si već pomenuo brze pruge, u Beogradu više ne postoji ni železnička stanica. Ukoliko, ipak postoji, ne zna se njena tačna lokacija. Nju zamenjuje obećanje o izgradnji BG metroa... karte se već prodaju.
loader loader 18:05 27.02.2019

Re: Samo naivni i budale...

karte se već prodaju.


Samo da ne ulete tapkaroši . ..!
aureus aureus 18:05 27.02.2019

Sjajna vijest!

Ministarka Zorana Mihajlović rekla je danas da će autoput Pojate - Preljina (Moravski koridor) početi da se pravi najvjerovatnije u trećem kvartalu ove godine, nakon što bude završena projektno-tehnička dokumentacija (1. uslov), eksproprijacija (2. uslov) i obezbjeđeno finansiranje (3. uslov).
Kad dođu prvi bageri, gradnja će trajati bar dvije i po godine.
Kad bude gotov, biće to važna spona između koridora 10 i 11.

Ministarka Zorana Mihajlović poznata je po optimizmu, plavoj kosi i objavljenim rokovima koji se probijaju i do deset puta.
loader loader 18:07 27.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Kako nije sjajna vest! ... To samo ne treba kvariti zahtevima da se obećani i ispuni
gedza.73 gedza.73 18:20 27.02.2019

Re: Sjajna vijest!

aureus
nakon što bude završena projektno-tehnička dokumentacija




koji će im đavo projektno - tehnička dokumentacija?

ionako se sve to, pre ili kasnije, pokrije džakovima za đubre.


na stranu greška vozača, na stranu vremenske prilike, prolećni umor ili kiosk koji su postavile Železnice Srbije pa zaklanja vidik sve dok ne staneš na prugu pa bude kasno ali država u kojoj je semafor pokriven džakom za đubre a rampa obmotana drugim džakom?


putevi k'o posle Markovog lumpovanja. Kaljavi, prepuni rupa, neobeleženi. u svetu svako upozorenje sija kao kockarnice u Las Vegasu kod nas zaviju u crnu foliju.

ili, što je još gore, poskidaju upozorenja kako bi se neko slikao pa čovek naleti na betonski blok na sred otvorenog autoputa bez ikakvog upozorenja i pogine.

aureus aureus 18:28 27.02.2019

Re: Sjajna vijest!

A državno preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine zadnji komad autoputa napravilo je 2014. godine. Iako nemaju nove kilometre, povećali su broj zaposlenih sa cirka 300 na 400, a rashodi za plate su sa 9,5 miliona maraka otišli na 19.
Što kaže Šojić, "ostvarili su odredjene (pozitivne) rezultate".

Dobro, da ne bude da baš ništa nisu napravili: završili su lot 1 zeničke zaobilaznice (2,3 kilometra, koštanje oko 30 miliona evra), lot 2 je napravljen do pola i trebaće još godinu dana da se završi (5,8 kilometara, preko 100 miliona evra), a lot 3 koji zaobilaznicu završava tek treba da se pravi (4 kilometra 67 miliona evra) a gradnja će trajati dvije do dvije i po godine.
U avgustu prošle godine započeta je dionica Buna - Počitelj, jedna od onih "od nigdje za nigdje" i pošto je nezahtjevna (južno od Mostara) praviće se ukupno 18 mjeseci (7 kilometara, 27 miliona evra).
Kad sredinom ove godine konačno bude završen most na Savi između Svilaja (Hrvatska) i Odžaka (BiH) profunkcionisaće i desetak kilometara napravljenog autoputa južno od mosta (početak koridora 5C kroz BiH).

Eto.
docsumann docsumann 12:30 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!


rokovi su tu da bi se pomjerali.
loader loader 13:23 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!


Померали или пробијали?
docsumann docsumann 13:28 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

loader

Померали или пробијали?


naravno, prvo se probiju, a zatim pomjere
Ribozom Ribozom 13:34 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Kad som vec kod Zorane, dok je bila blogerka ovde slagala je kako ce 'kad oni dodju na vlast', da naprave Djerdap 3.
Na moju opasku da je to skupo i da nema ekonomske logike, iskoristila je cuvenu mantru: da investitori cekaju na batrovcima u redu da nam ugode.

Moram dodati da je i metro u Beogradu lepo obecanje za iskoristiti u politicke svrhe, znajuci megalomanstvo nasih gradjana iz glavnoga nam grada.
Ironija je da je izgradnja metroa u direktnoj suprotnosti sa ideoloskim i duhovnim i moralnim manirima gradjana, pa su mu oni sami najveci protivnici.

maksa83 maksa83 15:04 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Ironija je da je izgradnja metroa u direktnoj suprotnosti sa ideoloskim i duhovnim i moralnim manirima gradjana, pa su mu oni sami najveci protivnici.

Ne razumem ovu rečenicu.

Saobraćajni problemi grada ove veličine i konfiguracije se ne mogu rešiti bez metroa.
docsumann docsumann 15:27 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Kad som vec kod Zorane, dok je bila blogerka ovde slagala je kako ce 'kad oni dodju na vlast', da naprave Djerdap 3.


kad je to bilo? mislim, u kom vremenskom periodu je ministarka blogovala na b92?
aureus aureus 16:38 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Čuj metro.

Beograd je postao glavni grad koji nije siguran ni gdje mu je glavna željeznička stanica i iz kojeg se trenutno ne može do drugog najvećeg grada u državi, a oni 'oće metro.
Oni 'oće metro!
docsumann docsumann 16:42 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!


metro je retro!
aureus aureus 16:50 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

docsumann

rokovi su tu da bi se pomjerali.

Da, evo recimo u simpatičnoj maloj Crnoj Gori, koja je sve svoje potencijale upregla da napravi 41 kilometar skupog autoputa na relaciji Smokovac (sjeverno od Podgorice) - Mateševo (južno od Kolašina), takođe će doći do probijanja roka koji je onda odložen za godinu i po.
Umjesto maja 2019. sadašnje predikcije su - kraj 2020. I naravno, umjesto 809 miliona evra bez kamata, autoput će koštati oko 900.

Srećom, probijene su sve tunelske cijevi (i treba ih finalizirati iznutra), mostovi i vijadukti uglavnom imaju sve svoje stubove i rade se rasponske konstrukcije, a paralelno teku radovi i na otvorenoj trasi. Nejasan je status jedne petlje, a bez petlje kako ćemo se prikopčat' na put?
softelectronics_e softelectronics_e 17:29 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

maksa83
Ironija je da je izgradnja metroa u direktnoj suprotnosti sa ideoloskim i duhovnim i moralnim manirima gradjana, pa su mu oni sami najveci protivnici.

Ne razumem ovu rečenicu.

Saobraćajni problemi grada ove veličine i konfiguracije se ne mogu rešiti bez metroa.

Zar sada u eri letećih automobila iko fantazira o metrou?!

Jebote - sećam se kao da je juče bilo kada su 76. počeli da buše u okolini Prokopa ... samo pre 43 godine.
aureus aureus 17:38 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

softelectronics_e
maksa83
Ironija je da je izgradnja metroa u direktnoj suprotnosti sa ideoloskim i duhovnim i moralnim manirima gradjana, pa su mu oni sami najveci protivnici.

Ne razumem ovu rečenicu.

Saobraćajni problemi grada ove veličine i konfiguracije se ne mogu rešiti bez metroa.

Zar sada u eri letećih automobila iko fantazira o metrou?!

Jebote - sećam se kao da je juče bilo kada su 76. počeli da buše u okolini Prokopa ... samo pre 43 godine.

Dobro zboriš, softelectronics_e-e.
Moj prijedlog je da se ne kopaju džaba deseci kilometara tunela ispod zemlje i vodenih tokova, nego lijepo dvadeset-trideset heliodroma da se rasporedi po gradu (otprilike tamo gdje bi inače bile stanice metroa), te kupi stotinak pouzdanih helikoptera koji bi ljude u žurbi prebacivali sa jednog na drugo mjesto.
Po utvrđenim rutama.
softelectronics_e softelectronics_e 17:43 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

aureus
softelectronics_e
maksa83
Ironija je da je izgradnja metroa u direktnoj suprotnosti sa ideoloskim i duhovnim i moralnim manirima gradjana, pa su mu oni sami najveci protivnici.

Ne razumem ovu rečenicu.

Saobraćajni problemi grada ove veličine i konfiguracije se ne mogu rešiti bez metroa.

Zar sada u eri letećih automobila iko fantazira o metrou?!

Jebote - sećam se kao da je juče bilo kada su 76. počeli da buše u okolini Prokopa ... samo pre 43 godine.

Dobro zboriš, softelectronics_e-e.
Moj prijedlog je da se ne kopaju džaba deseci kilometara tunela ispod zemlje i vodenih tokova, nego lijepo dvadeset-trideset heliodroma da se rasporedi po gradu (otprilike tamo gdje bi inače bile stanice metroa), te kupi stotinak pouzdanih helikoptera koji bi ljude u žurbi prebacivali sa jednog na drugo mjesto.
Po utvrđenim rutama.

Šta će nam helikopteri pored letećih automobila?
aureus aureus 17:49 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

softelectronics_e
Šta će nam helikopteri pored letećih automobila?

Dok ne dođu. Osim toga, ne miješaj javni i individualni transport. Neće svi imati novca za sopstveni leteći automobil.
maksa83 maksa83 17:57 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Šta će nam helikopteri pored letećih automobila?

Pa da budemo hipsteri.
softelectronics_e softelectronics_e 18:03 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

maksa83
Šta će nam helikopteri pored letećih automobila?

Pa da budemo hipsteri.

Eee, da.
Jedino to.

Čini mi se da ovaj Aureus nije u toku sa aktuelnim statusom prevoza u našem gradu, a koji nam je, kao, uostalom i sve ostalo, obezbedio 'Svevišnji'.
Ribozom Ribozom 19:21 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

@docs
kad je to bilo? mislim, u kom vremenskom periodu je ministarka blogovala na b92?


Blog trpi sve (obavezno procitati):
http://blog.b92.net/text/15223/Kud-plovi-brod-srpske-energetike/

@maksa
Ne razumem ovu rečenicu.

Zapravo, carli ti je o-dli-cno odgovorio.


aureus aureus 19:40 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Berlin planira da u saobraćajne projekte do 2035. ulaže po dvije milijarde evra godišnje.

Link.
mariopan mariopan 19:52 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

docsumann
Kad som vec kod Zorane, dok je bila blogerka ovde slagala je kako ce 'kad oni dodju na vlast', da naprave Djerdap 3.


kad je to bilo? mislim, u kom vremenskom periodu je ministarka blogovala na b92?

Pogrešiću sigurno ako kažem godinu, ali znam da je to bilo pre nego što se bacila u politiku, od tada nas ne šljivi, ali i ono što je pisala nije bilo vredno pažnje.
jadragoljub jadragoljub 22:23 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

ali znam da je to bilo pre nego što se bacila u politiku,

ма била је у политику и тад , самосе тражила где после ДССа да се удоми, писала је како су за корупцију криви само политичари-посланици из унутрашнјости. па пошто смо је иззајебавали на ту тему можда се још ар пута огласила али јје сличн прошла. ондак је није било нгде док се није удомила СНС.
vcucko vcucko 22:25 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

docsumann
loader

Померали или пробијали?


naravno, prvo se probiju, a zatim pomjere

Ne. Dan pre isteka piše se urgencija nadležnom organu radi produženja roka. Iz realnih, nepredvidivih i pre svega objektivnih (=niko kriv) razloga. Koji se naravno dobro obrazlože (na više stranica, imaš tačke 1) 2) 3)... koje se dalje granaju u alineje a) b) c/v)...).

To ti je jedna od prvih lekcija iz tzv. državnog posla i korešpondencije u istom.
antioksidant antioksidant 22:29 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!


Saobraćajni problemi grada ove veličine i konfiguracije se ne mogu rešiti bez metroa.

ta brdovita konfiguracija i jeste problem za punu iskoriscenost mogucnosti metroa (oaim ako ne nastavimo sa najdubljim stanicama kao vuk)
maksa83 maksa83 23:44 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

ta brdovita konfiguracija i jeste problem za punu iskoriscenost mogucnosti metroa (oaim ako ne nastavimo sa najdubljim stanicama kao vuk)

Vala ako su izbušili onaj goredolirajući Lisabon mogu i ova tri četri brda...
antioksidant antioksidant 23:48 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

maksa83
ta brdovita konfiguracija i jeste problem za punu iskoriscenost mogucnosti metroa (oaim ako ne nastavimo sa najdubljim stanicama kao vuk)

Vala ako su izbušili onaj goredolirajući Lisabon mogu i ova tri četri brda...

vojna diktatura svašta korisno može doneti
nsarski nsarski 23:49 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

Vala ako su izbušili onaj goredolirajući Lisabon


I 7 bregova Rima...
maksa83 maksa83 23:57 28.02.2019

Re: Sjajna vijest!

antioksidant
maksa83
ta brdovita konfiguracija i jeste problem za punu iskoriscenost mogucnosti metroa (oaim ako ne nastavimo sa najdubljim stanicama kao vuk)

Vala ako su izbušili onaj goredolirajući Lisabon mogu i ova tri četri brda...

vojna diktatura svašta korisno može doneti

Ili kako kaže moja omiljena industrija trikotaže TShirtHell.com:

docsumann docsumann 08:07 01.03.2019

Re: Sjajna vijest!

maksa83
antioksidant
maksa83
ta brdovita konfiguracija i jeste problem za punu iskoriscenost mogucnosti metroa (oaim ako ne nastavimo sa najdubljim stanicama kao vuk)

Vala ako su izbušili onaj goredolirajući Lisabon mogu i ova tri četri brda...

vojna diktatura svašta korisno može doneti

Ili kako kaže moja omiljena industrija trikotaže TShirtHell.com:



od moskovljana sam čuo da je njihov metro uveliko građen pregorom zzarobljenih njemačkih vojnika
loader loader 10:03 01.03.2019

Re: Sjajna vijest!

Kad smo već kod kopanja
i tunela
evo i jedne digresijice

KOMPOZICIJE SA OPASNIM TERETOM PUTUJU ISPOD CENTRA GRADA [i][/i]
mariopan mariopan 10:06 01.03.2019

Re: Sjajna vijest!

maksa83
ta brdovita konfiguracija i jeste problem za punu iskoriscenost mogucnosti metroa (oaim ako ne nastavimo sa najdubljim stanicama kao vuk)

Vala ako su izbušili onaj goredolirajući Lisabon mogu i ova tri četri brda...

Atina je baš brdovita i to okolo su kamenolomi, nije neko zemljano brdašce, pa su napravili baš lep metro. Možeš od aerodroma do Sintagme metroom a svuda se ukrštaju linije za gde god hoćeš, prelepo, udobno i brzo.

Nama zemlju vode šumski razbojnici zato i nemamo ništa što civilizovan svet odavno ima. Ono školovano i pametno smo razjurili ili su sami pobegli, sad je vrhunski domet ovih debilna fontana koja dreči ili ne radi i poločavanje trgova i ulica pločama koje se odlepe prve zime.
softelectronics_e softelectronics_e 18:21 27.02.2019

Zaista, kada ste poslednji put jeli poparu

Ja sam jeo pre dve nedelje.
Ako nam za subotu ostane starog hleba, mogao bih da se počastim.
loader loader 18:39 27.02.2019

Re: Zaista, kada ste poslednji put jeli poparu

Ja sam jeo pre dve nedelje.


Živeće ovaj narod !!


mariopan mariopan 18:41 27.02.2019

Visibabe


Ja imam visibabe, ne visi-bake!

I odavno nisam jela poparu. Možda sutra napravim ako nađem dobrog sira?

A ostalo, o politici, neću da pričam, mnogo se iznerviram. To su gomile laži i neopevanih budalaština kojim nas zatrpavaju da nas slude, pa izbegavam te teme koliko god mogu.

Kada neko sa strane samo baci pogled na naslove naših novina sigurno misli da nismo normalni svi mi kad su nam te nebuloze "vesti" na udarnoj, prvoj strani.

Svi smo mi idioti, tako nam i treba.

Eto, već sam se iznervirala.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:49 27.02.2019

Re: Visibabe

mariopan
Eto, već sam se iznervirala.



softelectronics_e softelectronics_e 18:59 27.02.2019

Re: Visibabe

mariopan

Ja imam visibabe, ne visi-bake!

I odavno nisam jela poparu. Možda sutra napravim ako nađem dobrog sira?

A ostalo, o politici, neću da pričam, mnogo se iznerviram. To su gomile laži i neopevanih budalaština kojim nas zatrpavaju da nas slude, pa izbegavam te teme koliko god mogu.

Kada neko sa strane samo baci pogled na naslove naših novina sigurno misli da nismo normalni svi mi kad su nam te nebuloze "vesti" na udarnoj, prvoj strani.

Svi smo mi idioti, tako nam i treba.

Eto, već sam se iznervirala.

Ma!
Dobar ili loš sir - meni je svaki u popari dobar.
loader loader 20:36 27.02.2019

Re: Visibabe

mariopan

pogled na naslove naših novina


Uh ...

Черевићан Черевићан 20:09 27.02.2019

билборда указ .........(и још понешто)

na red mogu da dođu i fantazmagorije

можда једном .......у футуру неком
(искрен слоган треба да укаже)
чуј Народе ......даје се на знање,
много обећања .. лудом радовање

(посве просто рећи што сви знају
те искрени ......гласе наватају)

kada ste poslednji put jeli poparu

у теренској једној Газдарици
баш огулих ........моју кару,
има томе .........почасти ме
с' једну праву баш ....попару
softelectronics_e softelectronics_e 20:18 27.02.2019

Re: билборда указ .........(и још понешто)

Черевићан
na red mogu da dođu i fantazmagorije

можда једном .......у футуру неком
(искрен слоган треба да укаже)
чуј Народе ......даје се на знање,
обећање свако .. лудом радовање

(посве просто рећи што сви знају
те искрени ......гласе наватају)

kada ste poslednji put jeli poparu

у теренској једној Газдарици
баш огулих ........моју кару,
има томе .........почасти ме
с' једну праву баш ....попару

Oooo, jebote!
Pa zato meni žena pravi poparu.
loader loader 07:39 28.02.2019

Re: билборда указ .........(и још понешто)

Черевићан

можда једном .......у футуру неком
(искрен слоган треба да укаже)
чуј Народе ......даје се на знање,
много обећања .. лудом радовање


Pesma nas je održala.
Popara nahranila.
Laž nas očvrsla.
Istina sludela.
Blog nas spasao :)

ivana23 ivana23 20:19 27.02.2019

***

zato je nastao tunel laži...

https://twitter.com/BiljanaLuki/status/1099401360842342401
nsarski nsarski 00:10 28.02.2019

Re: ***

ivana23
zato je nastao tunel laži...

https://twitter.com/BiljanaLuki/status/1099401360842342401

Da kompletiramo.


Takvim nalepnicama je, prema novinskim vestima, oblepljena kancelarija stranke na Čukarici. Konkretno:

Kancelarija Srpske napredne stranke (SNS) na Čukarici izlepljena je nalepnicama sa protesta „Jedan od pet miliona“, saopštio je večeras gradski odbor te stranke.

U saopštenju to lepljenje ocenjuje kao „vandalizam“, a SNS je za lepljenje okrivio lidere opozicionog Saveza za Srbiju.

„Još jednom pozivamo nadležne državne organe da reaguju i da zaustave teror SzS nad neistomišljenicima“, piše u saopštenju SNS-a.
LINK--Danas


Mene je posebno dirnuo rezon saopštenja: ako im ukažeš na objektivne laži, ti si njihov "neistomišljenik" i terorišeš ih. Pa, ovo je dragoceno, ljudi.
loader loader 07:27 28.02.2019

Re: ***

ivana23


Kako lep spomenar

Zbog očekivanja da će ovakvih stvarčica sigurno biti u komentarima - nisam ništa nabrajao u postu ...

loader loader 07:37 28.02.2019

Re: ***

nsarski

Pa, ovo je dragoceno, ljudi.


Da, bre ...

Odavno već, samo što toga nismo uvek svesni, šetamo po draguljarnici

mayo1 mayo1 09:45 28.02.2019

Re: ***

Mene je posebno dirnuo rezon saopštenja: ako im ukažeš na objektivne laži, ti si njihov "neistomišljenik" i terorišeš ih. Pa, ovo je dragoceno, ljudi.


Njihova sreća da to nisu napravili u Hrvatskoj. Odmah bi pala kaznena prijava zbog "teškog sramoćenja". Znači, ako kažeš npr osuđenom kriminalcu da je kriminalac, možeš popiti kaznu zbog "sramoćenja".
Nema veze što je izjava istinita.

"Odvjetnici je žalbeni sud rekao da je za počinjenje kaznenog djela teškog sramoćenja nebitno je li istina to što se iznosi o nekoj osobi. “Bitno je da su činjenične tvrdnje takve naravi da mogu škoditi časti i ugledu osobe protiv koje se iznose”, naveo je osječki sud."
mariopan mariopan 10:34 28.02.2019

Re: ***

mayo1
Mene je posebno dirnuo rezon saopštenja: ako im ukažeš na objektivne laži, ti si njihov "neistomišljenik" i terorišeš ih. Pa, ovo je dragoceno, ljudi.


Njihova sreća da to nisu napravili u Hrvatskoj. Odmah bi pala kaznena prijava zbog "teškog sramoćenja". Znači, ako kažeš npr osuđenom kriminalcu da je kriminalac, možeš popiti kaznu zbog "sramoćenja".
Nema veze što je izjava istinita.

"Odvjetnici je žalbeni sud rekao da je za počinjenje kaznenog djela teškog sramoćenja nebitno je li istina to što se iznosi o nekoj osobi. “Bitno je da su činjenične tvrdnje takve naravi da mogu škoditi časti i ugledu osobe protiv koje se iznose”, naveo je osječki sud."


E, meni je sud oprostio što sam komšinici rekla da je teška kriminalka jer je to istina. Lepo sam priznala i očekuvala kaznu, šta ću kad sam lajava, ali sam se iznenadila kad mi je stiglo "rešenje" od suda u kome piše da nisam rekla to što jesam, to tvrdi i sama komšinica.

Valjda nije htela da me sud i zakon pitaju malo više o njenom kriminalu?
Ali nisu ni morali, znaju oni bolje od mene sa kim imaju posla.

Nikad pre toga nisam bila "optužena" pa su me savetovali ostali, komšije i prijatelji, da na sudu lažem da joj to nisam ni rekla, jer nije bilo svedoka, ali ja lepo pošteno i sa zadovoljstvom ponovim na sudu sve i kažem kako jeste, to je kriminalka kojoj ni država ne može da stane na rep a kamoli da se ja sa njom izborim.

Al sam zla?

Ona povukla prijavu.

Srbija brale!
loader loader 11:42 28.02.2019

Re: ***

Ona povukla prijavu.


Ma, vas dve ste se nešto nagodile ... (?)

mayo1 mayo1 12:07 28.02.2019

Re: ***

mariopan


E, uz takvo sudstvo nikad neće Srbija u EU.
U EU-Hrvatskoj takve zločinke kao ti ne bi se tako jeftino izvukle.
mariopan mariopan 12:56 28.02.2019

Re: ***

mayo1
mariopan


E, uz takvo sudstvo nikad neće Srbija u EU.
U EU-Hrvatskoj takve zločinke kao ti ne bi se tako jeftino izvukle.

mariopan mariopan 12:58 28.02.2019

Re: ***

loader
Ona povukla prijavu.


Ma, vas dve ste se nešto nagodile ... (?)




Jok.


Ona uprpila pa povukla prijavu, a ja još čuvam to rešenje i padam od smeha kad pročitam.

Znači ja priznala i sve ponovila pred sudom a sud kaže da nikad tako nešto nisam rekla.

loader loader 13:24 28.02.2019

Re: ***

Znači ja priznala i sve ponovila pred sudom a sud kaže da nikad tako nešto nisam rekla.


veselica veselica 08:03 01.03.2019

Re: ***

Znači ja priznala i sve ponovila pred sudom a sud kaže da nikad tako nešto nisam rekla.




e sad i ti našla manu našem slavnom pravosudju. srbija nema veći krš.
veselica veselica 21:38 27.02.2019

a ja se sećam

vučićevog sanjarenja o singapuru, to mu bilo jedno od prvih obećanja, da srbija jednog dana............
maštao glasno, mukica.

sad brnabićka javlja da bler radi za vladu pro bono, ovaj samo što nije dao kosovo i nek se nagodi već jednom, dok još može, aman!
jer, daće besplatno.

mariopan mariopan 23:47 27.02.2019

Re: a ja se sećam

veselica
vučićevog sanjarenja o singapuru, to mu bilo jedno od prvih obećanja, da srbija jednog dana............
maštao glasno, mukica.

sad brnabićka javlja da bler radi za vladu pro bono, ovaj samo što nije dao kosovo i nek se nagodi već jednom, dok još može, aman!
jer, daće besplatno.


Pa dao ga je besplatno odavno samo još ne sme da nam kaže, računa da može da se sanka na laži još jedan mandat, a toliko ih je izasrao da možda i može?

Ali,

U igru su se ubacili i drugi igrači, takozvana opozicija se rastrčala po amerikama i nudi još jeftinije, mrtva trka ko će da api Nobela za mir, ima da zasene Ciprasa i braću makedonce?

No, ke vidime?
softelectronics_e softelectronics_e 06:14 28.02.2019

Re: a ja se sećam

veselica
vučićevog sanjarenja o singapuru, to mu bilo jedno od prvih obećanja, da srbija jednog dana............
maštao glasno, mukica.

sad brnabićka javlja da bler radi za vladu pro bono, ovaj samo što nije dao kosovo i nek se nagodi već jednom, dok još može, aman!
jer, daće besplatno.


Inače, ovakve gluposti ne čitam, no, ovo nisam mogao da odolim, pa sam bacio pogled.
Šta reći!?
loader loader 07:29 28.02.2019

Re: a ja se sećam

veselica

sad brnabićka javlja da bler radi za vladu


I, ko je sad tu peta kolona - premijer(ka), bler, ili mi, nepoverljivi hrsuzi?
Hm ...
loader loader 07:35 28.02.2019

Re: a ja se sećam

mariopan

računa da može da se sanka na laži još jedan mandat


Teško da je ovaj poznat nam lik toliko skroman. Ma, kakav još (samo) jedan mandat !? O mandatima ne razmišljaju ni on, ni Milo, ni Putin, ni Erdogan ... a verovatno ima još sličnih po "razvijenim i autentiučnim demokratijama". Dakle, koji će im formalni naziv funkcije biti nevažno je. Recimo, nikad nisam bez duboke koncentracije mogao da se setim je li Milo u trenutku premijer ili predsednik ... Možda za 10-15 godina ovi kod nas izmene pozu, pa današnji premijer(ka) postane prva žena predsednik, a nekada prvi potpredsednik vlade bude opet premijer, zadužen za sve, pa i za poslove predsednika države ... Komplikovano, ali jednostavno.


softelectronics_e softelectronics_e 08:15 28.02.2019

Re: a ja se sećam

loader
mariopan

računa da može da se sanka na laži još jedan mandat


Teško da je ovaj poznat nam lik toliko skroman. Kakav još (samo) jedan mandat'!? mandatima ne razmišljaju ni on, ni Milo, ni Putin, ni Erdogan ... Koji će im formalni naziv funkcije biti nevažno je. Recimo, nikad nisam bez duboke koncentracije mogao da se setim je li Milo u trenutku premijer ili predsednik ... Možda za 10-15 godina ovi kod nas izmene pozu, pa današnji premijer(ka) postane prva žena predsednik, a nekada prvi potpredsednik vlade bude opet premijer, zadužen za sve, pa i za poslove predsednika države ... Komplikovano, ali jednostavno.



Da.
Jadni Italijani koji, u proseku, od drugog svetskog rata menjaju vladu svakih 10 meseci.
Ne znaju oni šta znači stabilnost koju naš vlastodržac nastoji da nam obezbedi.
veselica veselica 08:27 28.02.2019

Re: a ja se sećam

ima da zasene Ciprasa i braću makedonce?





onaj zaev hohstapler na prvi pogled.
veselica veselica 08:29 28.02.2019

Re: a ja se sećam

loader
veselica

sad brnabićka javlja da bler radi za vladu


I, ko je sad tu peta kolona - premijer(ka), bler, ili mi, nepoverljivi hrsuzi?
Hm ...


meni najcrnje sto ona to javlja nekako s ponosom, kao muceni ali fer bler.
veselica veselica 08:30 28.02.2019

Re: a ja se sećam

Da.
Jadni Italijani koji, u proseku, od drugog svetskog rata menjaju vladu svakih 10 meseci.
Ne znaju oni šta znači stabilnost koju naš vlastodržac nastoji da nam obezbedi.


Da.
gedza.73 gedza.73 09:25 28.02.2019

Re: a ja se sećam


Da.
Jadni Italijani koji, u proseku, od drugog svetskog rata menjaju vladu svakih 10 meseci.
Ne znaju oni šta znači stabilnost koju naš vlastodržac nastoji da nam obezbedi.


Italijani, pored smena vlada, imaju još jednu dobru stvar.
danas nisu baš u nekoj zavidnoj situaciji ali daleko bolje stoje nego mi.

Italijani skoro da nemaju oblast u kojoj nisu uspešni jer su dopustili ljudima određene slobode.

Od transporta, dizajna, tehnike, svakojake industrije... od kovačkih radnji su vremenom nastajale male privrede. treba vreme za tako nešto. nakon rata su i oni imali neku sličnu startnu poziciju kao mi. samo nisu bili te 'sreće' da im se jedna Partija brine o svakom segmentu života. a mi smo pre rata, pored siromaštva, imali neku malecnu privredu. za koju je rečeno da ne treba da postoji u takvom obliku već da će bolje biti ako se nacionalizuje i ograniči na mini ko bude dovoljno lud i uporan da istraje.

i takooo.

Čovek je dvadesetih godina pravio točkove sa žbicama za bicikle i trkačke motore. Nakon rata do sredine šezdesetih postaje glavni snabdevač najpoznatijih svetskih brenodva u auto industriji.

Nekoliko njih su iz poljoprivrede krenuli u proizvodnju mašine za svoje potrebe, kako bi olakšali svoj rad, pa su danas svetski poznata imena u svojim oblastima.

Ta ekonomska nezavisnost im je dopustila da smenjuju vlade i partije na vlasti.
mi 'oćemo da budemo proleteri i samoupravna radnička klasa al' da vozimo mercedese, imamo stan u vlasništvu i sindikalnu zimnicu.

kod nas babe psuju čoveka koji je otvorio fabriku jer ne isplaćuje iste plate kao u Nemačakoj, momak se žali kako su njegovi roditelji napravili Zastavu (kako su je napravili tako i radi) a danas on loše živi, vaspitani smo da učimo kako ne bi radili, da ne može niko tako malo da nas plati koliko mi možemo malo da radimo...

sa takvim 'inputima' mi smo ono što smo danas.
loader loader 11:45 28.02.2019

Re: a ja se sećam

veselica

... ...
fer bler.


Ovo je stih meseca !!


loader loader 11:54 28.02.2019

Re: a ja se sećam

gedza.73
Italijani skoro da nemaju oblast u kojoj nisu uspešni jer su dopustili ljudima određene slobode. .... Od transporta, dizajna, tehnike, svakojake industrije... od kovačkih radnji su vremenom nastajale male privrede. treba vreme za tako nešto. nakon rata su i oni imali neku sličnu startnu poziciju kao mi. samo nisu bili te 'sreće' da im se jedna Partija brine o svakom segmentu života. a mi smo pre rata, pored siromaštva, imali neku malecnu privredu ...


Srbiji je završetkom II sv. rata umesto jednog okupatora naturen drugi. Zbog te moje tvrdnje, više puta iznošene, međ jednim brojem blogera je nastalo silno uzmuvavanje, a stigle su i dosta oštre reakcije (pored ostalog i one - "Aha, dakle podržavaš fašizam" ). - Jedna od najvećih nepogoda dolaska komunista jeste onemogućavanje da se razvijamo kao sve druge zemlje Evrope, koliko-toliko, ali na zdravim osnovama. Ovako, sva naša borba proteklih 30-ak godina se (umesto na razvoj) svodi na mučno saniranje posledica komunizma. A tih posledica ima u svim sferama života. Neke tek ovih godina uočavamo, jer su sistematske, a potuljene, sudbinski podle ... I, da svo to zlo bude veće, a tzv. tranzicija skoro nikakva - vinovnici tog stanja naopakosti i naknadno (tačnije, ove poslednje tri decenije) sve vreme drže faktičku vlast štiteći sebe i svoj sve veći imetak, odnosno zlokobno crveno nasleđe, u praksi, teoretski ... Da, pre II sv. rata Srbija je imala privredu, u rangu srednje razvijenih zemalja (tada ni kod njih nije bilo televizora, samo da se zna!) - a nakon rata privreda je okrenuta na glavačke, u privremeni model koji je odgovarao samo ideologiji i korisnicima te ideologije, kao i spoljnim kreatorima usađivanja komunizma u Srbiji, da bi na kraju to što je moralo da propadne definitivno propalo, a mi smo ovde gde jesmo - pri dnu Evrope !

softelectronics_e softelectronics_e 12:32 28.02.2019

Re: a ja se sećam

loader
gedza.73
Italijani skoro da nemaju oblast u kojoj nisu uspešni jer su dopustili ljudima određene slobode. .... Od transporta, dizajna, tehnike, svakojake industrije... od kovačkih radnji su vremenom nastajale male privrede. treba vreme za tako nešto. nakon rata su i oni imali neku sličnu startnu poziciju kao mi. samo nisu bili te 'sreće' da im se jedna Partija brine o svakom segmentu života. a mi smo pre rata, pored siromaštva, imali neku malecnu privredu ...


Srbiji je završetkom II sv. rata umesto jednog okupatora naturen drugi. Zbog te moje tvrdnje, više puta iznošene, međ jednim brojem blogera je nastalo silno uzmuvavanje, a stigle su i dosta oštre reakcije (pored ostalog i one - "Aha, dakle podržavaš fašizam" ). Dakle, jedna od najvećih nepogoda dolaska komunista jeste onemogućavanje da se razvijamo kao sve druge zemlje Evrope, koliko-toliko, ali na zdravim osnovama. Ovako, sva naša borba proteklih 30-ak godina se svodi na mučno saniranje posledica komunizma. A tih posledica ima u svim sferama života. Neke tek ovih godina uočavamo, jer su sistematske, a potuljene, sudbinski podle ... I, da svo to zlo bude veće, a tzv. tranzicija skoro nikakva - vinovnici tog stanja naopakosti sve vreme drže faktičku vlast i štiteći sebe i svoj sve veći imetak štite i zlokobno crveno nasleđe, u praksi, teoretski ... Da, pre II sv. rata Srbija je imala privredu, u rangu srednje razvijenih zemalja (tada ni kod njih nije bilo televizora, samo da se zna!) - a nakon rata privreda je okrenuta na glavačke, u privremeni model koji je odgovarao samo ideologiji i korisnicima te ideologije, da bi na kraju to što je moralo da propadne definitivno propalo, a mi smo ovde gde jesmo - pri dnu Evrope !


Šta oćeš ti?!
Da li smo mi za vreme dragog druga Tite išli u Makarsku na more ... i ostale slične baljezgarije koje imamo prilike da čujemo na blogu?
Jer - ko nije imao dragog (im) druga Titu, taj nije išao na more.
Je-bo-te!
Nije mi jasno kako ljudi mogu da budu (baš) toliko glupi.
loader loader 13:34 28.02.2019

Re: a ja se sećam

Nije mi jasno kako ljudi mogu da budu (baš) toliko glupi.


To je posledica sistematskog zastrašivanja, ubijanja vere u život, ubijanja duha ... U periodu 20-30 god. nakon II rata većina stanovništva Srbije je bila u zapećku (rođaci postreljani, a oni kao nedovoljni oduševljenici revolucijom skrajnuti). Ne može se ni zamisliti strah te generacije mučene ratom i pokidanog osećaja stvarnosti, a kad je došla još i komunistička pošast, u svaki zaseok, u svaku kuću ..! Većina je tako ostala u tamnom ćošku društva. Većina. A manjina se priključila revolucionarnim tekovinama, živeći relativno normalno (za ono vreme), dok je deo njih živeo čak i prilično bogato, ako je bliizu ma kakve funkcije. Za to vreme je stvorena generacija ideoloških šićardžija i poltrona, a 70-te su bile vrhunac tog procesa izmene mentaliteta, radnih navika, vere, odnosa prema tradiciji, porodici ... Rezultat je ova masa sa sendvičima, koja i dalje živi u navikama komunizma i ne može čudom da se načudi kako partija ne može sve da ih zaposli, nego samo neke, ali oni veruju u to i hrle i dalje po mitinzima, veruju televiziji ono što čak i oni zapažaju kao sumnjivu rabotu i neistinu ... Ta, današnja generacija srpskog stanovništva direktna je posledica kosidbe koja je krenula završetkom II sv. rata.
gedza.73 gedza.73 18:15 28.02.2019

Re: a ja se sećam



to care.

ajmo Brus ruke gore

'Только ночь, ночь, ночь, ночь и тотальный мрак.
Увидеть утро нет уже надежды'


aureus aureus 18:42 28.02.2019

Re: a ja se sećam

Ajte vi, tvrdokorni antikomunisti, ne pretjerujte.

Slovenija je imala isti sistem, bila u istoj zemlji kao Srbija, a gdje je Slovenija danas.
Osim toga, kad čovjek pročita "Čujte, Srbi" od Arčibalda Rajsa, svaki čas mu se čini da je dobri Švajcarac opisivao današnje vrijeme a ne ono prije 100 godina...nekomunističko.
gedza.73 gedza.73 19:06 28.02.2019

Re: a ja se sećam

aureus
Ajte vi, tvrdokorni antikomunisti, ne pretjerujte.

Loader uopšte ne preteruje.

dok je deo njih živeo čak i prilično bogato, ako je bliizu ma kakve funkcije. Za to vreme je stvorena generacija ideoloških šićardžija i poltrona, a 70-te su bile vrhunac tog procesa izmene mentaliteta, radnih navika, vere, odnosa prema tradiciji, porodici ... Rezultat je ova masa sa sendvičima, koja i dalje živi u navikama komunizma i ne može čudom da se načudi kako partija ne može sve da ih zaposli, nego samo neke


aureus
Slovenija je imala isti sistem

nije bio bašbaš isti. imalo je tu sitnih začkoljica koje su Slovenci pametno iskoristili.

aureus
"Čujte, Srbi" od Arčibalda Rajsa, svaki čas mu se čini da je dobri Švajcarac opisivao današnje vrijeme a ne ono prije 100 godina

šta reći? Jugoslavija.
Neko kaže da je u knjizi spomenuo roditelja br.1. Koče Popovića.

Bolji ti je primer Slobodan Jovanović sa opisom poluintelektualca.

ali i tog poluintelektulca kad ubaciš u drugačiji sistem, društvo, uređenje on počinje da se menja.

uzmi jednu prosečnu medsestru na šalteru u Srbiji i tu istu osobu u domu za stare u Nemačkoj. dve različite ličnosti.

vcucko vcucko 22:43 28.02.2019

Re: a ja se sećam

aureus
Ajte vi, tvrdokorni antikomunisti, ne pretjerujte.

Slovenija je imala isti sistem, bila u istoj zemlji kao Srbija, a gdje je Slovenija danas.

Slovenija je i u SFRJ bolje stajala od većeg dela južne Evrope, EU/neEU. Čak su bili zaštićeniji nego danas, mogli su da proizvedu da prostiš govno u celofanu i to bi prodali južnjakima bez problema. Po višoj ceni od domaćeg, južnjačkog govneta. Jer južnjaki na svom stepenu plemenskog razvoja nisu umeli svoje govno da upakuju u celofan. A od zapada i još lepše upakovanog govneta štitila ih je SFRJ država i carina, to je osnova svega.
Kad je zabrazdilo i kad su izvagali +/- i utvrdili da se više ne isplati, okrenuli su se i lep pozdrau, nema ljutiš.
Tako da ti Slovenija i nije neki primer.
aureus aureus 22:51 28.02.2019

Re: a ja se sećam

vcucko

Tako da ti Slovenija i nije neki primer.

Slovenija je odličan primjer.
veselica veselica 08:13 01.03.2019

Re: a ja se sećam

loader
veselica

... ...
fer bler.


Ovo je stih meseca !!




vučić je nedostižan: da ondašnji b92 nije otkrio tajni sastanak zoranin i ekipe s blerom još onomad, mi verovatno još ne bismo znali da bler radi za srpsku vladu. pa klinton je bio maca prema njemu kad ga se samo setim........

to su srbi.

sad nam brnabić javlja da bler radi za vladu ne čijem je ona čelu ali radi za dž i to lako prolazi, jer sve prolazi.


loader loader 10:22 01.03.2019

Re: a ja se sećam

to su srbi.

Ja ipak malo razlikujem Srbe i novokomponovane polit-Srbe.
Srbi su ono što je izgubljeno tokom decenija nakon II sv. rata,
a ovi polit-Srbi su struktura koja je genetski modifikovana (u crvenoj i kasnije crnoj laboratoriji).
Srbi (nekadašnji) su građani (i oni urbani i oni sa tada još živog sela),
a ovi novi su malograđani u najgorem obliku.
Oni samouvereno haraju našim političkim i društvenim prostorom, ali svakog časa makar kožom primaju informaciju da ne pripadaju etnosu, već jednom privremenom periodu koji je posledica nekoliko crnih decenija za nama. Ta rasploćenost u njima produkuje agresiju, koja se sve vreme pravda patriotizmom.
Da, patološka struktura.
Ko ne veruje, nek pogleda bolje tv dnevnike (ima ih na 10-15 televizija, na svakoj po nekoliko puta dnevno. Potemkinova sela, đavolska snalažljivost, patologija.
loader loader 10:25 01.03.2019

Re: a ja se sećam

gedza.73

ajmo Brus ruke gore


gedza.73 gedza.73 11:33 01.03.2019

Re: a ja se sećam

aureus
Slovenija je odličan primjer.

odličan primer za nešto u teoriji (što se misli) al' nije u praksi (onako kako je bilo). još kad se to idealizuje...

u stvarnosti su neke stvari bile zabranjene u Šumadiji ali su bile dozvoljene u Sloveniji. Pa su se ljudi dovijali i išli u Sloveniju kako bi mogli da obavljaju pojedine privredne delatnostu.
Čak je i nacionalizacija, ako se ne varam, odrađena mnogo 'mekše' nego u Vojvodini i centralnoj Srbiji (gde su otimali i brisali sve kao termiti).

To govori puno o gluposti (zatucenosti, strahu, nedostatku pameti) srpskih komunista. koji su postali privatnici devedesetih a njihova deca dvehiljaditih. bili bliži stolu, bezobzirniji, znali pred kime se glave povijaju a koga da gaze, naučili da je državno svačije i ničije pa preprodavali ono što su uzimali za džabe ili za proviziju...

a nekada je i Srbija bila svet



maksa83 maksa83 11:44 01.03.2019

Re: a ja se sećam

a nekada je i Srbija bila svet

Izvini, ali ovo je dokaz da je Srbija bila svet kao kad bih ja sad otišao do nekog beogradskog genrtifikovanog lokala napravljenog od starog skladišta a u kome se srče organski džin sa (organskom naravno) žalfijom i slikao 5 hipstera sa zalizanim frizurama i nauljenim negovanim bradama u frulicama koje se završavaju 10 cm iznad članaka sa Tom Tejlor predimenzioniranim šalovima kao dokaz da je Srbija - svet.

Ne, nije, Srbija je tada bila ono što je baš danas. Elastični povratak na staro.
veselica veselica 11:45 01.03.2019

Re: a ja se sećam

Ko ne veruje, nek pogleda bolje tv dnevnike (ima ih na 10-15 televizija, na svakoj po nekoliko puta dnevno. Potemkinova sela, đavolska snalažljivost, patologija.


ne moram tako široko, dovoljna mi ulica, javni prevoz. svi srbi u jednoj državi koja se zove beograd.
gedza.73 gedza.73 12:01 01.03.2019

Re: a ja se sećam

Izvini, ali ovo je dokaz da je Srbija bila svet kao kad bih ja sad otišao...

al' moraš da priznaš kako je lepa fotografija.
(u stvari sam mislio kako će neko da me sačeka sa 'koliko je bilo siromašnih u unutrašnjosti?')
slikao 5 hipstera sa zalizanim frizurama i nauljenim negovanim bradama u frulicama koje se završavaju 10 cm iznad članaka sa Tom Tejlor predimenzioniranim šalovima kao dokaz da je Srbija - svet.

pa i ja se jadan ubi da dokažem kako šezdesetih, sedamdesetih, bogami i osamdesetih Srbija nije bila Beograd (NBG).



pod 'svet' sam mislio na neke stvari koje je Srbija dobijala barabar sa najvećim silama sveta.

Ne, nije, Srbija je tada bila ono što je baš danas. Elastični povratak na staro.

nije. ovo je vraćanje u četres petu pa jovo nanovo po evropskim šumama i gorama.

Imao si radikale, liberale, ljude koji su psovali Obrenoviće ili Karđorđeviće. Stipendiste po evropskim gradovima.
Liferante poput oca Koče Popovića ili Milana Stojadinovića. i ljude koji su postavljali temelje moderne privrede. koja je uništena napalmom četres pete.
ozbiljna ograničenja sloboda. glasanje devedesete.

men' se čini da se u Srbiji gadno brka pojam 'komunisti' sa 'socijalisti', titovomiloševićevsko komunističko nasleđe sa levičarskim idejama.



loader loader 12:06 01.03.2019

Re: a ja se sećam

veselica

ne moram tako široko, dovoljna mi ulica, javni prevoz. svi srbi u jednoj državi koja se zove beograd.


Odličan prilog kritici tranzicijskog uma

vcucko vcucko 12:17 01.03.2019

Re: a ja se sećam

gedza.73

pa i ja se jadan ubi da dokažem kako šezdesetih, sedamdesetih, bogami i osamdesetih Srbija nije bila Beograd (NBG).

Odličan izbor fotografije.

Napisah već negde - a daleko od toga da kontriram i a priori nipodaštavam SFRJ. Iz detinjstva i mladosti nekako ne mogu da se setim da smo živeli "Ljubavi i modu". Ali zato "Kad budem mrtav i beo" - ta estetika, međuljudski odnosi, ma sve, poznato mi u pm.

A rođen sam i živeo do 25. u valjda najrazvijenijem i najskockanijem ćošku te iste SFRJ.
loader loader 12:31 01.03.2019

Re: a ja se sećam

vcucko

Ali zato "Kad budem mrtav i beo" - ta estetika, međuljudski odnosi, ma sve, poznato mi u pm.


Jezbre ... Taj savamalski likovni štimung je bio preovlađujuć, ili makar dovoljno čest da nakvari idealizovanu predstavu o srećnim vremenima soc-režima ... Da gastarbajteri koje je režim poslao onamo nisu ovamo vraćali devizni dodatak svojim porodicama bilo bi tu mnogo štošta na ivici gladovanja ... Dobro, tu su vađevinu pravili i Ameri koji su dotirali nerentabilnu socijalističku privredu ... i gajili režim dok im je trebao.


Uramljene slike iz 60-ih:
Gastarbajteri u truloj kapitalističkoj daljini
Kulturni život gastarbajtera

(gornje fotke su slikane u Austriji 60-ih, link)
softelectronics_e softelectronics_e 13:04 01.03.2019

Re: a ja se sećam

maksa83
a nekada je i Srbija bila svet

Izvini, ali ovo je dokaz da je Srbija bila svet kao kad bih ja sad otišao do nekog beogradskog genrtifikovanog lokala napravljenog od starog skladišta a u kome se srče organski džin sa (organskom naravno) žalfijom i slikao 5 hipstera sa zalizanim frizurama i nauljenim negovanim bradama u frulicama koje se završavaju 10 cm iznad članaka sa Tom Tejlor predimenzioniranim šalovima kao dokaz da je Srbija - svet.

Ne, nije, Srbija je tada bila ono što je baš danas. Elastični povratak na staro.

Molim pojašnjenje za boldovano --- ako slučajno zabasam, da znam gde sam bio.
maksa83 maksa83 13:11 01.03.2019

Re: a ja se sećam

Molim pojašnjenje za boldovano --- ako slučajno zabasam, da znam gde sam bio.

Genrification
vcucko vcucko 13:13 01.03.2019

Re: a ja se sećam

softelectronics_e

Molim pojašnjenje za boldovano --- ako slučajno zabasam, da znam gde sam bio.

[url=http://sh.wikipedia.org/wiki/D%C5%BEentrifikacija][/url]
softelectronics_e softelectronics_e 14:09 01.03.2019

Re: a ja se sećam

maksa83
Molim pojašnjenje za boldovano --- ako slučajno zabasam, da znam gde sam bio.

Genrification

Fala, fala.
Mada me zbunila razbacana slova gore ... t i r zamenili mesta - a u ovom linku ti t nedostaje.
Znam, znam - pišeš sa mobilnog itd...
maksa83 maksa83 14:13 01.03.2019

Re: a ja se sećam

Znam, znam - pišeš sa mobilnog itd...

Nikad ne pišem ovde sa mobilnog, a i ne sećam se kad sam poslednji put i čitao blog sa telefona. Tu mi ne rade skriiptovi za uklanjanje klenova, a jebeš takav pos'o...
loader loader 14:22 01.03.2019

Re: a ja se sećam

Nikad ne pišem ovde sa mobilnog, a i ne sećam se kad sam poslednji put i čitao blog sa telefona.

Uh ... Prava mora. Varijanta sa mobilnog je kao trpanje stadiona u lift.
aureus aureus 17:55 01.03.2019

Re: a ja se sećam

gedza.73


Gedžo, sila si.

Opovrgavajući moju konstataciju da je Slovenija odličan primjer - ti u opovrgavanju sam ispišeš dovoljno argumenata zašto jeste odličan primjer.

Dakle, ako sam te dobro shvatio, Slovenci su u zajedničkoj državi bili dovoljno sposobni da upakuju govno u celofan, je li tako? I od svih pametnih naroda - samo su oni to znali? Ako su i znali, to govori o tome da su oni to znanje imali i prije komunista i da su ga u socijalizmu očuvali. Jer ako nisu znali prije komunista, onda bismo komunistima morali odati priznanje da su Slovence podučili tome kako da govno pakuju u celofan. A to valjda ne želimo, nismo ovdje da hvalimo komuniste.
Pa onda mekanije odrađena nacionalizacija u Sloveniji, pa onda ovo pa onda ono.
Kako god okreneš, ispada da su Slovenci kroz komunizam prošli skoro neoštećeni, da su ga, dok je trajao - prilagodili sebi i svojim potrebama.
Dobro, nek je i tako. Jesu li ga i Srbi prilagodili svojim potrebama?

I naposlijetku, kad je komunizam krahirao - hop - Slovenci se svejedno dočekali na noge. Odradili tranziciju, počesto kontra savjeta spolja, postali članica EU i NATO, i danas su zemlja sa najvećim BDP per capita od svih zemalja centralne i istočne Evrope (iako su tokom rata u SFRJ i oni izgubili dobar dio svog tržišta). (A stara priča o srpskim jabukama koje idu za Sloveniju da bi od njih Slovenci pravili Fruktal je do te mjere perverzna da je naposlijetku (2011) srpski Nektar kupio slovenački Fruktal. Fruktal je previše mali da bi objasnio uspjeh slovenačke privrede.)

Ali ne radi se tu samo o privredi.
Slovenija je po Fridom Hausu slobodna zemlja koja je bolje plasirana od Sjedinjenih Američkih Država, na primjer.
Po indeksu korupcije stoje bolje nego Italija i Španija, recimo.
Sloboda medija, parlamentarni život - sve uredno.
Livade pokošene, grožđe pobrano, priroda očuvana.
Slovenci su čak počeli da provode referendume o raznim pitanjima svako par godina. Zamisli, zemlja kojom su vladali komunisti koji nikom nisu davali izbore sad provodi referendume.

I što je najbitnije
- Bora Čorba je oprostio Slovencima što ih je nazivao bečkim konjušarima, zaljubio se u Slovenku i otišao tamo da živi.

loader loader 18:02 01.03.2019

Re: a ja se sećam

što ih je nazivao bečkim konjušarima

To sa konjušarima pokriva sve narode i narodnosti, izgleda:
Englezi su za Srbadiju još pre vek i nešto govorili da se radi o kozačkim konjušarima (koji izvode Rusiju pravo na more) ..

:)
gedza.73 gedza.73 18:41 01.03.2019

Re: a ja se sećam

aureus
Slovenci su čak počeli da provode referendume o raznim pitanjima svako par godina. Zamisli, zemlja kojom su vladali komunisti koji nikom nisu davali izbore sad provodi referendume.



Словенија је Закон о денационализацији донела 1991.

U Sloveniji je postupak restitucije započet već početkom devedesetih godina prošlog veka i okončan je posle dve decenije

Slovenci su, na primer, sve vratili na stare originalne vlasnike, a naslednici su potom dokazivali nasledno pravo u procesu restitucije


preskočio si detalj da je različito sproveden prinudni otkup u Srbiji i Sloveniji. to uz 'mi smo u Bg došli kao okupatori' (beše jovo Kapičić ili sličan 'antifašistaš), sremski front kao i posleratne 'zakoljice' uz srpsko crnogorske komuniste

usput
Posle rata SAD su procenile da je konfiskovana imovina njihovih građana u Jugoslaviji vredna 17.000.000 dolara. Realno, to je bila suma između tri i pet miliona dolara. Amerikanci su zahtevali da Jugoslavija to isplati iz svojih zlatnih rezervi koje su bile čuvane u Federalnim rezervama.


Ali ne radi se tu samo o privredi.

uvek se radi o novcu.


Slovenija je po Fridom Hausu slobodna zemlja koja je bolje plasirana od Sjedinjenih Američkih Država, na primjer.

na primer su obrisali sa spiska koliko ono beše svojih građana?
možda je argument taj da su pre od nas izašli iz Jugoslavije?
aureus aureus 18:48 01.03.2019

Re: a ja se sećam

gedza.73

Slovenija je po Fridom Hausu slobodna zemlja koja je bolje plasirana od Sjedinjenih Američkih Država, na primjer.

na primer su obrisali sa spiska koliko ono beše svojih građana?

Tad su loše stajali po Fridom Hausu.
veselica veselica 08:59 02.03.2019

Re: a ja se sećam

loader
veselica

ne moram tako široko, dovoljna mi ulica, javni prevoz. svi srbi u jednoj državi koja se zove beograd.


Odličan prilog kritici tranzicijskog uma



Ja mislim da se o tome radi.

milisav68 milisav68 09:54 02.03.2019

Re: a ja se sećam

Jer južnjaki na svom stepenu plemenskog razvoja nisu umeli svoje govno da upakuju u celofan.

Diskutabilno, zbog:
od zapada i još lepše upakovanog govneta štitila ih je SFRJ država i carina,

Farmaceutska industrija, pričala mi majka da je prilikom kupovine licence bilo kog leka, morala da se konsultuje Pliva Zagreb i Krka Novo Mesto, pa ako oni neće, onda su ostali mogli da kupe.

To je bilo pedesetih i šezdesetih, kasnije od Ustava `71. (kada su nastale države u državi) se to raspištoljilo...

Odatle i vic iz tog vremena:

- Dobar dan, mozete li mi dati pakovanje "Plivadona"
- Zao mi je, ne saradjujemo sa PLIVOM, ovde drzimo samo proizvode KRKE- kaze apotekarica.
- U redu, dajte mi onda pakovanje "Krkadona"
gedza.73 gedza.73 12:26 02.03.2019

Re: a ja se sećam

aureus
Tad su loše stajali po Fridom Hausu.

kad bi mi sad izbrisali Albance ili Bošnjake sa spiska da li bi na listi za par mesta i nakon dvadesetak godina napredovali?

nije loša ideja.
milisav68 milisav68 08:45 03.03.2019

Re: a ja se sećam

gedza.73
a nekada je i Srbija bila svet



Sajam 1936.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana