Astrologija| Budućnost| In memoriam| Kultura

Šabanizacija

freehand RSS / 19.02.2019. u 00:41

Proces kulturnog genocida najvećim delom  je završen momentom izbora Tomislava Nikolića za prdesednika Srbije. 

Finalni čin obavljen je izborom Aleksandra Vučića za njegovog naslednika, a sahrana Šabana Šaulića u Aleji zaslužnih građana  biće samo razmeđa između tragedije i farse, onad dva oblika istorijskih epoha koje se kod nas stalno smenjuju jednom u dva veka ostavljajući nekoliko decenija za normalan život i prosperitet. 

%C5%A0aban-%C5%A0auli%C4%87-Kad-bi-%C4%8Da%C5%A1a-znala-Laku-no%C4%87-ljubavi.jpg?x38675

Nema mnogo onih čije je ime postalo pridev svima jasan i metafora oko koje nema dileme. Štaviše, možda ih je moguće izbrojati na prste jedne ruke  u svetskim okvirima.

Šaban Šaulić nedvosmisleno je jedan od njih. A nekako mislim  da bi u ovom momentu Bogdan Tirnanić rekao nešto poput toga da je Šaban bio taj koji je svojom pojavom prelomio sudbinu države i kulturnog prostora. On, Diskos, i Radio Šabac.,

Kad je narodu dato da bira.  

Tagovi



Komentari (545)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 17:47 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz
freehand
dragosevacsutra
Imam prijatelja Hrvata koji je često govorio da je razlika između Hrvata i Hrvatine ista kao i između seljaka i seljačine. (valjda je iz rečenog jasno zašto isttičem njegovo hrvatstvo).


mislis kao razlika izmedju srbina i srbijanca?


Ne.


Ne kontam tu vašu alergiju na termin "Srbijanac/Srbijanka". To je, za mene, čista geografska odrednica.
Recimo, ja jesam Srbin ali nisam Srbijanac. Prosto,nisam rođen u Srbiji. Sa druge strane, Rasim Ljajić (pade mi on na pamet) nije Srbin, a jeste Srbijanac.
Znači, čista geografija.

Alergija je psihosomatkog karaktera, rekao bih. I više kao opsesija, šta li.
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:48 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

To je, za mene, čista geografska odrednica.Recimo, ja jesam Srbin ali nisam Srbijanac. Prosto,nisam rođen u Srbiji. Sa druge strane, Rasim Ljajić (pade mi on na pamet) nije Srbin, a jeste Srbijanac.


za tebe, ok.

za mene, onda milorad pupovac nije hrvat nego hrvatina.

nadji mi samo jedan jedini primer (sem siptara/kosovara) bilo gde na svetu koji moze biti analogan odnosu 'srbin-srbijanac' pa te vodim na veceru.

Ili mi nadji bilo koji primer na svetu za termin koji predstavlja geografsku odrednicu jednaku teritoriji drzave, a razlikuje se od drzavljanstva?

(ovde ce da ti prsne mozak, cenim).



Jel sam ja Srbijanac, a moj klinac (jerbo nije rodjen u Srbiji) Srbin?
Ljajic i ja dva brata (po drzavljanstvu) jednaka, 'Srbijanca', a ti nesto uzviseno Srbin - jer si sa one strane Drine?

(nb: secam se jednog lika, sada velikog proponentna DPSa i nezavisnosti CG, kako me svojevremeno ubedjivao 'crnogorci - to ti je najveca Elita (sa velikim 'E') u srskom narodu).

sta mislis o kovanici 'srbijanska vlada'? Srbijom vlada dakle 'srbijanska vlada' a vasom Republikom 'srpska vlada'?

edit: e sad mi palo na pamet; samo kad si ti u pitanju, vladu RS cu nazivati 'bosanskosrpska vlada'.

(ako bas hoces da budem bezobrazan, moze i 'bosnjackoprekodrinskosrpska vlada').

e pa nece da moze.



freehand freehand 17:51 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

e pa nece da moze.

Ma oće, po tome se znaju Srbijanci.
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:53 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ma oće, po tome se znaju Srbijanci.


ne znaju se, jer ne postoje.
freehand freehand 17:54 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Ma oće, po tome se znaju Srbijanci.


ne znaju se, jer ne postoje.

Dabre, tebe će da pitaju.
aureus aureus 17:55 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz

Ne kontam tu vašu alergiju na termin "Srbijanac/Srbijanka". To je, za mene, čista geografska odrednica.
Recimo, ja jesam Srbin ali nisam Srbijanac. Prosto,nisam rođen u Srbiji. Sa druge strane, Rasim Ljajić (pade mi on na pamet) nije Srbin, a jeste Srbijanac.
Znači, čista geografija.

Geografski, ti si onda Bosanac, kao i onaj momak iz Bijeljine, Miloš Bojanić, što pjeva "Semberijo moja u aprilu, ti si mene ljuljala u krilu..."

Kad smo kod njega i Semberije koja je pominjana kao kraj koji je promovisao nove zvuke u narodnoj muzici, i Bojanić je, koliko znam, ušao u SNS.
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:56 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

ne, tebe ce.
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:56 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Geografski, ti si onda Bosanac


nije geografski.

predatortz predatortz 18:01 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

za mene, onda milorad pupovac nije hrvat nego hrvatina.


Milorad Pupovac je Srbin iz Hrvatske.

Niko ovde nije Srbin po državljanstvu, pa ni Rasim i ti to niste, nego su državljani Republike Srbije. I ja sam državljanin Republike Srbije.
Republikom Srpskom ne vlada srpska vlada, vlada Vlada Republike Srpske. Bar trećina ministara u toj vladi nije srpske nacionalnosti.
Tako da mešaš neke termine.

freehand freehand 18:08 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
ne, tebe ce.

Mala ali ne nebitna razlika leži u činjenici da ja i ne pretendujem da budem prsuditelj u ovoj tupavoj terminološđkoj trakavici za koju se eto ti i još neki hvatate svakom prilikom.
Voleo bih, naime, da pojmovi "Srbin" i "srpski" mogu biti ne samo nacionalna već i politička odrednica bez rizika da se njima izazove besmislena rasprava. Eto, istorija je htela da je to, bar za sada, nemoguće, bez obzira na tvoju nadljudsku volju i specijalne moći da smoriš sve vidljivo i nevidljivo.
alselone alselone 18:08 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Ma oće, po tome se znaju Srbijanci.


ne znaju se, jer ne postoje.


Ali pesma tako kaže!
alselone alselone 18:10 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz
za mene, onda milorad pupovac nije hrvat nego hrvatina.


Milorad Pupovac je Srbin iz Hrvatske.

Niko ovde nije Srbin po državljanstvu, pa ni Rasim i ti to niste, nego su državljani Republike Srbije. I ja sam državljanin Republike Srbije.
Republikom Srpskom ne vlada srpska vlada, vlada Vlada Republike Srpske. Bar trećina ministara u toj vladi nije srpske nacionalnosti.
Tako da mešaš neke termine.




Srbijanac je Srbin iz uže Srbije. Uže Srbije, Srbin. Znači ne može biti ni Suljo iz uže Srbije, ne može biti ni Dragan iz Vojvodine.
alselone alselone 18:11 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Zbog toga ne postoji srbijanska politika, vlada, predsenik i ostale budalaštine na kojima insistiraju po komšiluku.
predatortz predatortz 18:14 21.02.2019

Re: Sve razumem ...


Geografski, ti si onda Bosanac,


Pa Bosna i jeste samo geografski pojam. Niti postoji narod koji se zove tim imenom, a ni jezik, uprkos nastojanjima nekih da ga nametnu.
Dakle, Bosna je geografski pojam. Hercegovina, takođe. Ne postoje nacionalnosti koje se poklapaju sa tim pojmovima.

Edit:

Sam sebe prijavih moderaciji!
aureus aureus 18:15 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

freehand

Voleo bih, naime, da pojmovi "Srbin" i "srpski" mogu biti ne samo nacionalna već i politička odrednica bez rizika da se njima izazove besmislena rasprava.

To možda jednog dana.

Meni je zanimljivo da je politikolog Dejan Jović nedavno na tviteru napisao da je i Srbin i Hrvat (on je to javno više puta rekao), a kad mu je neko zakeralo prigovorilo da je kad treba Srbin, a kad treba Hrvat, ovaj je hladnokrvno odgovorio "upravo tako".
predatortz predatortz 18:16 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

alselone
Zbog toga ne postoji srbijanska politika, vlada, predsenik i ostale budalaštine na kojima insistiraju po komšiluku.


Ne postoji. Postoje vlada, predsednik, politika... Republike Srbije.
alselone alselone 18:24 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz
alselone
Zbog toga ne postoji srbijanska politika, vlada, predsenik i ostale budalaštine na kojima insistiraju po komšiluku.


Ne postoji. Postoje vlada, predsednik, politika... Republike Srbije.


Jeste bogumi, platim Nektar za ovo.
aureus aureus 18:27 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz

Dakle, Bosna je geografski pojam. Hercegovina, takođe. Ne postoje nacionalnosti koje se poklapaju savtim pojmovima.

Ali postoji država Bosna i Hercegovina. Stoga bar formalno postoji i ta nacija, zato što je nacija politička zajednica koja ima svoje jasne granice, teritoriju kojom upravlja i međunarodno priznanje.
Dominantno značenje riječi nationality u engleskom se poklapa sa citizenship (dominantno, ne i jedino), što zna svako ko je popunjavao papire za neku vizu.

Na žalost, mi smo decenijama trpili,i još uvijek trpimo, zbunjozu oko toga šta je zapravo nacija a šta narod (mnogi to poistovjećuju).

Formalno, dakle, postoji bosanskohercegovačka nacija - jer postoji bosanskohercegovačka država. Da li postoji suštinski to je drugo pitanje. Suštinski izgleda ne postoji jer njeni građani ne sanjaju iste snove i nisu joj svi jednako privrženi. Švedska, recimo, nema ovaj problem.

Poseban zbrlj sa Bosnom i Hercegovinom je dvočlani naziv koji navodi na to da u toj državi postoje dva jasna entiteta - jedan je Bosna, drugi je Hercegovina - a to nije ni faktičko ni formalno stanje.
predatortz predatortz 18:36 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ali postoji država Bosna i Hercegovina. Stoga bar formalno postoji i ta nacija, zato što je nacija politička zajednica koja ima svoje jasne granice, teritoriju kojom upravlja i međunarodno priznanje.


Ovo što ti potenciraš zove se "politilka nacija", a ne etnička koja je u slučaju BiH suštinskija.
Ako nema, a nema, jedinstva - nema ni te političke nacije. U BiH je, definitivno, nema.
Nema je ni u Srbiji. Ili, možda, neko ozbiljan misli da Tutinci, Pazarci i drugi muslimanske vere na Srbiju jednako gledaju kao Srbin iz Kragujevca?
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:39 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Milorad Pupovac je Srbin iz Hrvatske.


aha. a Rasim je Srbijanac.



Niko ovde nije Srbin po državljanstvu, pa ni Rasim i ti to niste, nego su državljani Republike Srbije. I ja sam državljanin Republike Srbije.


ja jesam. i po drzavljanstvu, i po etnickoj pripadnosti (u izvodu mi i pise 'srpsko' drzavljanstvo).

Republikom Srpskom ne vlada srpska vlada, vlada Vlada Republike Srpske.



really? a Srbijom vlada 'Srbijanska Vlada'?


Tako da mešaš neke termine.


nisam ja taj koji mesa.

i sta bi, kam gi analogan primer za odnos srbin-srbijanac - bilo gde u svetu?
nista od vecere?


dragosevacsutra dragosevacsutra 18:40 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Srbijanac je Srbin iz uže Srbije. Uže Srbije, Srbin. Znači ne može biti ni Suljo iz uže Srbije, ne može biti ni Dragan iz Vojvodine.


dakle kad HRT kaze 'Srbijanska Vlada' misle na neku imaginarnu vladu uze Srbije (koja jos uvek ne postoji, ali sto rece onomad Balasevic 'bice'...).
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:41 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Zbog toga ne postoji srbijanska politika, vlada, predsenik i ostale budalaštine na kojima insistiraju po komšiluku.



predatortz predatortz 18:41 21.02.2019

Re: Sve razumem ...


ja jesam. i po drzavljanstvu, i po etnickoj pripadnosti (u izvodu mi i pise 'srpsko' drzavljanstvo).


Imaš stari izvod.
U mom izvodu, a i u pasošu, piše "državljanin Republike Srbije".
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:42 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Pa Bosna i jeste samo geografski pojam. Niti postoji narod koji se zove tim imenom, a ni jezik, uprkos nastojanjima nekih da ga nametnu.


bosna je geografski, pa bosanac ne postoji, ali 'srbijanac', geografski, itekako postoji?

dragosevacsutra dragosevacsutra 18:43 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ne postoji. Postoje vlada, predsednik, politika... Republike Srbije.


vidi? postoje srbijanci, a ne postoji srbijanska vlada?

lepo. jos objasni to tvojima ubosni a o hrvatskoj da ne priccamo.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:45 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ali postoji država Bosna i Hercegovina. Stoga bar formalno postoji i ta nacija, zato što je nacija politička zajednica koja ima svoje jasne granice, teritoriju kojom upravlja i međunarodno priznanje.


aha? koja je nacija UK?

ujedinjenikraljevcani (ukljucujuci i foklandjane)?



vecu glupost odavno nisam procitao na blogu. ali sta ocekivati od milenijalaca/srednjeskolskog nivoa obrazovanja.
dragosevacsutra dragosevacsutra 18:48 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Imaš stari izvod.
U mom izvodu, a i u pasošu, piše "državljanin Republike Srbije".



ok.

a gde je primer, pa da te vodim na veceru?

predatortz predatortz 18:52 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Pa Bosna i jeste samo geografski pojam. Niti postoji narod koji se zove tim imenom, a ni jezik, uprkos nastojanjima nekih da ga nametnu.


bosna je geografski, pa bosanac ne postoji, ali 'srbijanac', geografski, itekako postoji?



Ajde ne zajebavaj!
Uvek ste nas, a i danas to radite, zvali Bosancima.
I niko se od nas ne loži, uprkos stereotipima o "glupim Bosancima", nego se zajebavamo.
Znaš koliko je pojam "Srbijanac" pogrdan?
Onoliko koliko onaj koji ga izgovara voli ili mrzi Srbiju.
Tako da meni uopšte nije pogrdan. Kao ni Bosanac.
Ovde me često tako zovu, preko Drine mi moji kažu da sam se posrbijančio. A sve je to zezanje.

predatortz predatortz 18:55 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Imaš stari izvod.
U mom izvodu, a i u pasošu, piše "državljanin Republike Srbije".



ok.

a gde je primer, pa da te vodim na veceru?



Koji primer?
Da li tebi iko negira da si Srbin i nameće da si po nacionalnosti Srbijanac što, slažemo se, ne postoji kao nacija?

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:03 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ne postoji. Postoje vlada, predsednik, politika... Republike Srbije.


I ovaj termin, iako je ispravan, radi upravo ono što pokušavaju oni koji insistiraju na tome da ništa nije srpsko, forsirajući srbijansko.

Pristaje se da postoji nešto što pripada državi Srbiji, ali se poriče da postoji išta što pripada Srbima, naciji.

Tako ako se kaže vlada, reprezentacija... republike Srbije, postavlja se pitanje ima li išta srpska nacija, pošto sve ostale imaju.
Hrvati imaju hrvatsko, Bugari bugarsko, Nemci nemačko, a šta je srpsko?

I tu je osnov sporenja.
Nije problem kad Als ili Predator upotrebe taj termin, jer je jasno šta oni pod tim podrazumevaju, ali je problem kad to radi, i kad na tome insistitra, recimo Krkar, ili Izetbegović, Kolinda, Aureus....

Da je važno ko govori vidi se i iz toga da nije isto kad termin Ciganin upotrebi Rom, ili kad ga upotrebi skinheds.
predatortz predatortz 19:13 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Hrvati imaju hrvatsko, Bugari bugarsko, Nemci nemačko, a šta je srpsko?


Što i njima njihovo.
Sve to što si rekao.
Za mene je Srbijanac neko ko je iz Srbije. Dakle, ništa loše, ništa pogrdno. Naprotiv, neko iz meni nečeg dragog.
Kad to kaže Bakir, kaže sa mržnjom. Ali, to je već njegov problem. Kako god se zvali Srbi i Srbija, on i njemu slični će to sa mržnjom izgovarati i nastojati da zvuči pogrdno.
aureus aureus 19:13 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz

Ovo što ti potenciraš zove se "politilka nacija", a ne etnička koja je u slučaju BiH suštinskija.

Tako je, nacija jeste politički konstrukt za koji ti je potrebna država da bi uopšte mogao o njoj da govoriš. Kad imaš državu - imaš i naciju. Ne prije toga. Kurdi su narod, ali još nisu nacija. Niko im ne da državu. A brojniji su od Srba koji jesu nacija - zato što imaju državu a ne Nikolu Teslu (pominjem ovo jer u razmatranju šta je nacija a šta nije u nekim knjigama postoje nepotrebni napori da se izmisle kriterijumi a neki među njima su kriterijumi "značaja", "kulturnog doprinosa", "naučnog doprinosa", "nacionalne samosvjesti", "brojčane veličine"...).

U slučaju BiH samo sam konstatovao da njena nacija postoji formalno, jer postoji država, međutim činjenica je da ta forma nije upotpunjena odgovarajućim sadržajem.
A odgovorajući sadržaj bi bio kad bi postojala unutrašnja kohezija (trenutno ne postoji), zatim jednak odnos građana i naroda prema njoj (trenutno prema njoj Bošnjaci pokazuju više pozitivnih emocija nego druga dva naroda, govorim o prosjeku), snove koje sam pomenuo (jedinstvene nacije znaju i da će sutra biti zajedno)...

Etnička nacija je blesava stvar - i jedan je od uzroka zbunjenosti koju su od vremena SFRJ (a možda i ranije) pa do danas u široke mase utkali razni učeni ljudi, od sociologa u gimnazijama do pravnika koji su pisali ustave.

Etnos ima veze sa narodom, a narod može imati svoju državu, a može da živi u nekoj koja nosi ime po nekom drugom narodu (tako Romi žive u raznim Srbijama, Hrvatskama, Mađarskama...), ili čak ne ni po narodu nego po nečemu drugom. SSSR nije nosio ime ni po jednom narodu.

Ali čak i kad jedan narod stvori i izbori se za državu koja se zove po njemu, recimo, upravo Srbija se zove po Srbima, ta država je i dalje politička zajednica, zato što je svaka država politička zajednica, dobrovoljna, nedobrovoljna, nastala radom unutrašnjih ili spoljašnjih sila, svejedno - to je politička zajednica.

Tako je Frihend, po meni, u pravu. Nikome ko je iz Srbije ne bi trebalo da predstavlja problem ako ga nazovu Srbinom ili Srbijancem (ovo je neki dualitet) - jer je to oznaka pripadnosti jednoj političkoj, tj nacionalnoj zajednici, a ne nužno etničkoj ili ideološkoj. Naročito ako ga tako nazovu u Švedskoj. Šta oni znaju o tome jesi li ti Slovak iz Vojvodine, Bošnjak iz Sjenice, ili Srbin iz BiH koji živi u Srbiji? Došao si im iz Srbije.

Stoga najviše smisla ima da postoji ovako nešto:

Nacionalnost: Srbin (ili Srbijanac)
Etnička pripadnost: Bošnjak


Ovo je, kako se čini, potpuno jasno Dejanu Joviću kad kaže da je i Hrvat i Srbin, ali nije većini drugih ljudi iz sluđenih krajeva bivše SFRJ.
Moraćemo čekati da sluđenost malo umine.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:20 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Kad to kaže Bakir, kaže sa mržnjom. Ali, to je već njegov problem. Kako god se zvali Srbi o Srbija, on i njemu slični će to sa mržnjom izgovarati i nastojati da zvuči pogrdno.


Da, on i njemu slični,a nije ih malo, su jedva dočakali da sve što mogu i kako god mogu oduzmu Srbima.
Ne mogu mnogo, srećom, ali evo na nivou termina mogu, i na tome insistiraju.
Što im povlađivati?

Ne, himna je srpska, grb je srspki, reprezentacija je srpska, vlada je srpska, a kako ćeš ti mene geografki locirati, to je manje važno pitanje.
predatortz predatortz 19:24 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

a kako ćeš ti mene geografki locirati, to je manje važno pitanje


Valjevac
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:27 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz
a kako ćeš ti mene geografki locirati, to je manje važno pitanje


Valjevac


Tako piše u ličnoj karti, mada ja sebe doživljavam malo izmešteno odatle, desetak kilometara jugoistočno, malo blliže Šumadiji :)
predatortz predatortz 19:27 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Nacionalnost: Srbin (ili Srbijanac)
Etnička pripadnost: Bošnjak


Ko bre Bošnjak?
Svako ima pravo da ima krizu identiteta, pa da sebi izmišlja rodoslov.
Ja taj problem nemam. Piše u crkvenim knjigama za svakog od nas, još od kad smo iz Stare Hercegovine krenuli, pa do danas.
U moju časnu familiju tijeh tvojijeh Bošnjaka nije bilo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:29 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ko bre Bošnjak?


e slatko sam se nasmejao :)

Ko bre bošnak!
maksa83 maksa83 19:34 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ne mogu mnogo, srećom, ali evo na nivou termina mogu, i na tome insistiraju.
Što im povlađivati?

Moja novosadska rodbina koristi termin Srbijanac za nekog iz UŽAS-a od kad znam za sebe, i to (uglavnom ; ) bez pežorativnih konotacija.

I sad da bi se unesrećilo Bakira (kog u suštini za to kako govore ljudi u Vojvodini boli dupe) oni treba da menjaju govorne navike. Pa, neće se desiti.
alselone alselone 19:37 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Piše u crkvenim knjigama za svakog od nas, još od kad smo iz Stare Hercegovine krenuli, pa do danas.
U moju časnu familiju tijeh tvojijeh Bošnjaka nije bilo.


Ja često igram šah online, skoro svaki dan. Pošto igram cugere (3 minuta po igraču po partiji), onda stignem da svaki dan bacim par partija. Uglavnom, često mi zapadne i protivnik iz komšiluka. Najbolje mi je kada oderem nekog Bošnjaka a onda on onako ljut mi napiše u poruci - svi ste bi Bošnjaci, Turci su praktikovali pravo prve bračne noći. Siroma, svako se češe tamo gde ga svrbi. Ali na njegovu ili moju žalost samo mi još fali da se raspravljam sa strancima i na šahovskim portalima, dovoljan mi je blog.
predatortz predatortz 19:38 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ovo je, kako se čini, potpuno jasno Dejanu Joviću kad kaže da je i Hrvat i Srbin,


Nije on ni Hrvat, ni Srbin. Za takve Šerbedžija ima lep izraz.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:38 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

I sad da bi se unesrećilo Bakira (kog u suštini za to kako govore ljudi u Vojvodini boli dupe) oni treba da menjaju govorne navike. Pa, neće se desiti.


Ma to bi bilo budalasto, da se zbog Bakira menjaju navike.
Ali da li tvoji oduvek koriste termin srbijanska za zastavu npr ili reprezentaciju?

A ovo, da se ljudi tako prostorno određuju, pa čak i ja znam da Vojvođani tako oduvek rade.
aureus aureus 19:42 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

predatortz
Ovo je, kako se čini, potpuno jasno Dejanu Joviću kad kaže da je i Hrvat i Srbin,


Nije on ni Hrvat, ni Srbin. Za takve Šerbedžija ima lep izraz.

Koji?
maksa83 maksa83 19:48 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ali da li tvoji oduvek koriste termin srbijanska za zastavu npr ili reprezentaciju?

Ne znam, nismo se tih tema nikad dotakli, ali oni koji nisu Prečani su Srbijanci, iz toga je legitimnno izveden pridev srbijanski, i odnosi se na štagod iz tzv. Uže Srbije. Sećam se i nekih Hrvata koji su za vreme pok. SFRJ tu reč koristili na isti način.

Edit: mene stvarno zbunjuje zašto neki ljudi pene oko toga.

P.S. Kad hoće da budu uvredljivi Prečani koriste izraz Gegule.
alselone alselone 19:50 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Ali da li tvoji oduvek koriste termin srbijanska za zastavu npr ili reprezentaciju?

Ne znam, nismo se tih tema nikad dotakli, ali oni koji nisu Prečani su Srbijanci, iz toga je legitimnno izveden pridev srbijanski, i odnosi se na štagod iz tzv. Uže Srbije. Sećam se i nekih Hrvata koji su za vreme pok. SFRJ tu reč koristili na isti način.



I kod mene u kući se govorilo "Srbijanac", pa čak smo kad idemo kod rodbine u UŽAS govorili "idemo u Srbiju", bez ikakve pežorativne konotacije, nego te neke praktičnosti u govoru. Ali smo na primer i jedno i drugo pazili da ne koristimo puno pred domaćinima.

Reprezentacija nikad nije bila srbijanska.
alselone alselone 19:52 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

P.S. Kad hoće da budu uvredljivi Prečani koriste izraz Gegule.


Jeste, i nikad mi nije bilo jasno zašto.
maksa83 maksa83 19:54 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

I kod mene u kući se govorilo "Srbijanac", pa čak smo kad idemo kod rodbine u UŽAS govorili "idemo u Srbiju", bez ikakve pežorativne konotacije, nego te neke praktičnosti u govoru. Ali smo na primer i jedno i drugo pazili da ne koristimo puno pred domaćinima.

Ono nešto malo Zemunaca koje znaam kad kažu "idem u grad" apsolutno ne misle da prelaze reku, u tom slučaju kažu "idem u Beograd".
softelectronics_e softelectronics_e 19:56 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Ali da li tvoji oduvek koriste termin srbijanska za zastavu npr ili reprezentaciju?

Ne znam, nismo se tih tema nikad dotakli, ali oni koji nisu Prečani su Srbijanci, iz toga je legitimnno izveden pridev srbijanski, i odnosi se na štagod iz tzv. Uže Srbije. Sećam se i nekih Hrvata koji su za vreme pok. SFRJ tu reč koristili na isti način.

Edit: mene stvarno zbunjuje zašto neki ljudi pene oko toga.

P.S. Kad hoće da budu uvredljivi Prečani koriste izraz Gegule.

Pa pročitaj šta o tome piše huči, pa će ti biti, ako ne jasno, ono makar jasnije.
No, da ti ja svedem --- svi neprijatelji Srba koriste svaki način da umanje srpstvo - kako svi Srbi ne bi bili Srbi.
To nema nikakve veze kako se Srbi između sebe oslovljavaju. A mogu kako hoće - gegule, prečani, gedže, srbijanci, paprikari, čarapani, itd...
maksa83 maksa83 19:59 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

alselone
P.S. Kad hoće da budu uvredljivi Prečani koriste izraz Gegule.


Jeste, i nikad mi nije bilo jasno zašto.

Misliš poreklo? Verovatno od geak (zemljoradnik, seljak). Meni filing kaže da geak kao pogrdan izraz dolazi u Vojvodinu iz zapadnih krajeva (Hrvatska, Slavonija), ali numem to nečim da potkrepim.
maksa83 maksa83 20:01 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

No, da ti ja svedem --- svi neprijatelji Srba koriste svaki način da umanje srpstvo - kako svi Srbi ne bi bili Srbi.

Ovde imaš punu paralelu sa Šiptarima - sami sebe tako zovu ali se ljute kad neko drugi to koristi zbog pogrdne konotacije. Svejedno ne verujem da neko tamo lupa nogicama o pod i gnevno maše pesničicom ka nebu i traži da taj izraz nestane.
alselone alselone 20:01 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Misliš poreklo?


Da, nije mi bilo jasno šta znači ta reč. Mada uvrede u principu ne moraju ništa da znače.
maksa83 maksa83 20:06 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Da, nije mi bilo jasno šta znači ta reč.

Mislim da u Hrvata geak implicira neotesanu osobu niskog podrijetla. Gospoda vs kmetovi.
softelectronics_e softelectronics_e 20:07 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
No, da ti ja svedem --- svi neprijatelji Srba koriste svaki način da umanje srpstvo - kako svi Srbi ne bi bili Srbi.

Ovde imaš punu paralelu sa Šiptarima - sami sebe tako zovu ali se ljute kad neko drugi to koristi zbog pogrdne konotacije. Svejedno ne verujem da neko tamo lupa nogicama o pod i gnevno maše pesničicom ka nebu i traži da taj izraz nestane.

To ti kažem.
Vidiš kako si odmah ukapirao.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:07 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Koji primer?


ovaj

nadji mi samo jedan jedini primer (sem siptara/kosovara) bilo gde na svetu koji moze biti analogan odnosu 'srbin-srbijanac' pa te vodim na veceru.


a moze i ovaj

Ili mi nadji bilo koji primer na svetu za termin koji predstavlja geografsku odrednicu jednaku teritoriji drzave, a razlikuje se od drzavljanstva?

(ovde ce da ti prsne mozak, cenim).


dragosevacsutra dragosevacsutra 20:08 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Nije on ni Hrvat, ni Srbin. Za takve Šerbedžija ima lep izraz.


imam i ja za serbedziju

dragosevacsutra dragosevacsutra 20:10 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ovde imaš punu paralelu sa Šiptarima - sami sebe tako zovu ali se ljute kad neko drugi to koristi zbog pogrdne konotacije. Svejedno ne verujem da neko tamo lupa nogicama o pod i gnevno maše pesničicom ka nebu i traži da taj izraz nestane.



nemas, jer srbi ne zovu sebe 'srbijancima'. glupo poredjenje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:10 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

P.S. Kad hoće da budu uvredljivi Prečani koriste izraz Gegule
.Jeste, i nikad mi nije bilo jasno zašto.


Pa od Gedža.

Ali smo na primer i jedno i drugo pazili da ne koristimo puno pred domaćinima.


Eto nesporazuma.
Malo ko bi se uvredio kad bi ga Vojvođanin nazvao Srbijancem, jer je jasno šta se misli, i da se time nikako ne negira njegovo srpstvo.

Problem je samo onde gde srbijanstvo namerno izbacuje srpstvo, a to nije teško uočiti.
Zato pominejm himne, zastave, grbove, jer to su nacionalna, srpska znamenja, kad se tim stvarima oduzima ono srpsko, e onda smeta.
Nije himna srpska, Srbi nemaju himnu, a svi drugi je imaju, ma more nosite se.


A sad pokušavam da se setim pogrdnog izraza koji bi koristile Gedže za Vojvođane, i ne mogu da ga se setim, izgleda da ga nema.

Javi se nekad neki mali, balgi prezir, nešto u smislu, ma pusti, tima je dobar ko god ih zajaše, ćuti, radi i trpi, ali izraza nema.
Bar koliko ja znam.
Valjda im nisu bili dovoljno interesantni da se bave smišljanjem posebnog izraza:)
maksa83 maksa83 20:10 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

To ti kažem.
Vidiš kako si odmah ukapirao.

Uopšte nisam ukapirao zašto neko poriče da je to validan izraz zato što ga koristi Bakir.
maksa83 maksa83 20:11 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

nemas, jer srbi ne zovu sebe srbijancima. glupo poredjenje.

Zovu. Srbi iz Vojvodine tako zovu Srbe iz Matice.
predatortz predatortz 20:12 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

dragosevacsutra
Nije on ni Hrvat, ni Srbin. Za takve Šerbedžija ima lep izraz.


imam i ja za serbedziju



Imam i ja, i to verovatno isti.
Dok sam pisao one redove, pomislio sam da se ta njegova krilatica o razlici između polnog organa i karakterne osobine može i na njega primeniti.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:12 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Nije himna srpska, Srbi nemaju himnu, a svi drugi je imaju, ma more nosite se.


maksa83 maksa83 20:20 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Pa od Gedža.

Nene, i gedža i gegula su po svoj prilici izvedeni od geak, tj. pre bih rekao da je gedža nastalo od gegula nego obrnuto tj. da je izraz migrirao sa severa/severozapada na jug.
gedza.73 gedza.73 20:21 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

hoochie coochie man
desetak kilometara jugoistočno, malo blliže Šumadiji :)



da ponovim jedan razgovor, mada mi se čini da sam već pisao.
(Jure je Hrvat)

...
- a odakle ste?
- Kragujevac. u stvari bliže Topoli. Sam centar Srbije.
- Ma meni je svejedno. rade kod mene svih nacionalnosti.
A kad sam pravio proslavu prve pričesti ćerci pobiju se (paj' sad) Bosanac Srbin i Srbijanac iz Vojvodine ko je veći Srbin.
-Šta te briga. tebi ostalo da otvoriš ladno pivo i gledaš sa strane.

...

edit
maksa83
migrirao sa severa/severozapada na jug.

ja sam migrirao sa juga na zapad. u stvari predak koji se zvao skoro kao ti.
otprilike se uklapaju te seobe sa svim čudima koja su se tada dešavala.

kad su došli u moj kraj, sredinom osamnaestog veka, zatekli su stara groblja (nazivali su ih divovska, madžarska...).

ti ljudi koji su osnovali ta groblja su verovatno bežali preko pa su postali Prečani. Muka naterala i jedne i druge.

a posle svi Trumpovci starosedeoci.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:26 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
alselone
P.S. Kad hoće da budu uvredljivi Prečani koriste izraz Gegule.


Jeste, i nikad mi nije bilo jasno zašto.

Misliš poreklo? Verovatno od geak (zemljoradnik, seljak). Meni filing kaže da geak kao pogrdan izraz dolazi u Vojvodinu iz zapadnih krajeva (Hrvatska, Slavonija), ali numem to nečim da potkrepim.


Geak je uglavnom Mačvanin. I to Sremac voli da nazove Mačvanina - Geakom, jer se ne vole. Verovatno vuku loša iskustva iz vremena kada su trgovali prasićima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:26 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Nene, i gedža i gegula su po svoj prilici izvedeni od geak, tj. pre bih rekao da je gedža nastalo od gegula nego obrnuto tj. da je izraz migrirao sa severa/severozapada na jug.


Moguće, bem li ga, mada meni osećaj, kad sad razmišljam, govori da geak i gedža imaju malo različito značenje iako baš liči da je jedno od drugog nastalo.
I da je geak u osnovi svega, deluje mi najstarije :)

Al moj osećaj..siguran u pm :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

gedza.73
hoochie coochie man
desetak kilometara jugoistočno, malo blliže Šumadiji :)








Kompleksi, priznajem :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:30 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Taj sremačko-mačvanski antagonizam mi je urnebesan. Ne znam da li ste ikada prisustvovali tako nečemu, ali umeju da koriste reči za koje sam mislio da su izumrele kada se podžapaju.
gedza.73 gedza.73 20:31 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Kompleksi, priznajem :)

svi smo mi naši.

inače su se seljaci zvali 'zemljodelnici' (ako nisam nešto pogrešio baš je lepa reč)
maksa83 maksa83 20:32 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Taj sremačko-mačvanski antagonizam mi je urnebesan.

A tek untrašnjemačvanski antagonizmi, ko Japan i Koreja. Npr. najveći strah oca iz Šapca je da mu ćerka dovede dečka iz Bogatića.
maksa83 maksa83 20:34 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

inače su se seljaci zvali 'zemljodelnici' (ako nisam nešto pogrešio baš lepa reč)

To ti je i poreklo geak - gea - zemlja, geak - zemljodelnik. Ne verujem da postoji društvo koje u nekom trenutku nije koristilo "seljak" kao pogrdan izraz. Edit - da ublažim - znam za preko nekoliko koji ih koriste tako.
maksa83 maksa83 20:36 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

I to Sremac voli da nazove Mačvanina - Geakom, jer se ne vole.

Čekaj, stani, znači postoji i grupacija koju Sremci - vole?

"Što ne volim kad ljudi izmišljaju..." (Bata Stojković, Ko To Tamo Peva)
milisav68 milisav68 20:37 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

hoochie coochie man
Moguće, bem li ga, mada meni osećaj, kad sad razmišljam, govori da geak i gedža imaju malo različito značenje iako baš liči da je jedno od drugog nastalo.

Gedža je ono najsitnije (trinaesto) prase.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:38 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
Taj sremačko-mačvanski antagonizam mi je urnebesan.

A tek untrašnjemačvanski antagonizmi, ko Japan i Koreja. Npr. najveći strah oca iz Šapca je da mu ćerka dovede dečka iz Bogatića.


Sad makar znaš zašto ih Sremci nazivaju Geacima.
gedza.73 gedza.73 20:40 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ne verujem da postoji društvo koje u nekom trenutku nije koristilo "seljak" kao pogrdan izraz. Edit - da ublažim - znam za preko nekoliko koji ih koriste tako.

težački posao. malo je svetski poznatih filozofa iz redova seljaka iako ima puno pametnih ljudi.

aureus aureus 20:40 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83

To ti je i poreklo geak - gea - zemlja, geak - zemljodelnik.

Da razbijemo debatu jednom pjesmicom.

Oonagh.

Mala pauza.
Drugo, Srbija neočekivano izgubila u košarci i sad joj odlazak na Svjetsko prvenstvo visi u vazduhu. Ali ima da se igra još jedna utakmica.

Nastavite.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:40 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Ne verujem da postoji društvo koje u nekom trenutku nije koristilo "seljak" kao pogrdan izraz.


Evo dobrog primera za srpski srbijanski.

Seljak može da ima i pogrdno značenje, a može da bude upotrebljen i bez tog prizvuka.
I uopšte nije teško shvatiti kad šta znači.
Tako je i sa srbijanski.
I u redu je i nije u redu, zavisi od toga ko ga upotrebi, kad ga upotrebi, zašto ga upoterebi, i bez obzira na objašnajvanja jasne su mu namere.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:41 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
I to Sremac voli da nazove Mačvanina - Geakom, jer se ne vole.

Čekaj, stani, znači postoji i grupacija koju Sremci - vole?

"Što ne volim kad ljudi izmišljaju..." (Bata Stojković, Ko To Tamo Peva)


To su ovi iz "svinjskog" Srema, "vinski" Srem je drugačiji. :)
gedza.73 gedza.73 20:45 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

To su ovi iz "svinjskog" Srema, "vinski" Srem je drugačiji. :)

bila jedna emisija baš o tome. selo pored sela. vidna razlika.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:49 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Evo dobrog primera za srpski srbijanski.

Seljak može da ima i pogrdno značenje, a može da bude upotrebljen i bez tog prizvuka.
I uopšte nije teško shvatiti kad šta znači.
Tako je i sa srbijanski.
I u redu je i nije u redu, zavisi od toga ko ga upotrebi, kad ga upotrebi, zašto ga upoterebi, i bez obzira na objašnajvanja jasne su mu namere.


nije hoochi, opet los primer. ni u kakvom kontekstu 'srbijanski' ne moze biti nepezorativan.

opet prozivam - predatorza a mogu i ostali maksici: samo jedan primer da mi se nadje sa bilo kog mesta na zemljinoj kugli koji bi bio analogan pridevu 'srbijanski'.

a?

negde zapelo?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:55 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

samo jedan primer da mi se nadje sa bilo kog mesta na zemljinoj kugli, koji bi bio analogan pridevu 'srbijanski'.


Uh, trebalo bi poznavati sve jezike sveta da bi se tvrdilo da ne postoji pandan.

Ja mislim da si i ti malo otišao u krajnost, jer pridev srbijanski postoji u srpskom jeziku.
Problem može da bude upotreba tog prideva, i tu treba razjasniti stvari, a ne da se reč proglasi pogrešnom i da se izbriše iz jezika.
Atomski mrav Atomski mrav 20:57 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

A tek untrašnjemačvanski antagonizmi, ko Japan i Koreja. Npr. najveći strah oca iz Šapca je da mu ćerka dovede dečka iz Bogatića.


Znači Bogatić je nešto poput Gajdobre?

angie01 angie01 20:57 21.02.2019

Re: Sve razumem ...


Основно значење појма Србијанци усталило се током 19. века, након стварања устаничке Србије (1804-1813).[4] Почевши од тог времена, појам Србијанци је ушао у ширу употребу као општи термин за означавање становника, односно држављана Кнежевине Србије (1815-1882), односно Краљевине Србије (1882-1918). У исто време, појам Старосрбијанци је употребљаван за означавање становника тада још увек неослобођене Старе Србије (Рашка, Косово, Метохија).[5] Пошто је све до 1918. године био примарно везиван за државно подручје дотадашње Србије, појам Србијанци се и данас повремено користи у суженом значењу, као назив за становнике уже, односно средишње Србије. У суседним државама, првенствено у Босни и Херцеговини, Хрватској и Црној Гори, под појмом Србијанци се по правилу подразумевају становници Србије у целини.[6]


Bosanci se koristi za osobe čije porijeklo ili mjesto rođenja se nalazi u Bosni i Hercegovini.

(wiki)


toliko reci i uzbudjenja.
Atomski mrav Atomski mrav 20:58 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Sam sebe prijavih moderaciji!


Division by zero error.
freehand freehand 20:59 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
I to Sremac voli da nazove Mačvanina - Geakom, jer se ne vole.

Čekaj, stani, znači postoji i grupacija koju Sremci - vole?

"Što ne volim kad ljudi izmišljaju..." (Bata Stojković, Ko To Tamo Peva)

To je ok. ali ako neko pomene grupaciju koja voli SRemce - to je dfinitvno zvižduk za razlaz. zaključavam blog i kud koji.
Znaš kako se u Banatu vazda govorilo - "ošli Nemci, došli Sremci"
alselone alselone 21:00 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Srbe iz Matice


Imam drugara koji radi za Tetrapak. Ide po svetu i pušta u pogon i održava njihove mašine za pravljenje i punjenje tetrapakova. Uglavnom nikad nije kod kuće uBosni, još ređe u Novom Sadu.

Pošaljem mu poruku neki dan:

- Pobro, da jesi u matici možda?

Vraća on:

- Jesam. U najvećoj.

I šalje sliku panorame Moskve sa prozora hotela.
freehand freehand 21:01 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

ni u kakvom kontekstu 'srbijanski' ne moze biti nepezorativan.

A to kažeš ti, kao nekakav autoritet za - šta tačno?
Atomski mrav Atomski mrav 21:02 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

...zlaja, paradigma cele te estetike,


Ček, jesu li to one naočare serijskih ubica i silovatelja? Mislim da ih je Alse spominjao...

I zanesen tom ljepotom, dobih volju... da vidim na šta liči i taj Futa (znam kako izgleda Marina), pa otkucah "Futa" u Guglu... priznajem da nisam očekivao 'nake rezultate pretrage.
freehand freehand 21:05 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Atomski mrav
...zlaja, paradigma cele te estetike,


Ček, jesu li to one naočare serijskih ubica i silovatelja? Mislim da ih je Alse spominjao...

I zanesen tom ljepotom, dobih volju... da vidim na šta liči i taj Futa (znam kako izgleda Marina), pa otkucah "Futa" u Guglu... priznajem da nisam očekivao 'nake rezultate pretrage.



Zašto ideš s njim (kad je Srbijanac?)
Atomski mrav Atomski mrav 21:05 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

To je ok. ali ako neko pomene grupaciju koja voli SRemce - to je dfinitvno zvižduk za razlaz. zaključavam blog i kud koji.
Znaš kako se u Banatu vazda govorilo - "ošli Nemci, došli Sremci"


Atomski mrav Atomski mrav 21:06 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

opet prozivam - predatorza a mogu i ostali maksici: samo jedan primer da mi se nadje sa bilo kog mesta na zemljinoj kugli koji bi bio analogan pridevu 'srbijanski'.


Holandski?
freehand freehand 21:07 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

maksa83
I kod mene u kući se govorilo "Srbijanac", pa čak smo kad idemo kod rodbine u UŽAS govorili "idemo u Srbiju", bez ikakve pežorativne konotacije, nego te neke praktičnosti u govoru. Ali smo na primer i jedno i drugo pazili da ne koristimo puno pred domaćinima.

Ono nešto malo Zemunaca koje znaam kad kažu "idem u grad" apsolutno ne misle da prelaze reku, u tom slučaju kažu "idem u Beograd".

Ista je to priča, kad pitaju Pančevca "Jel ideš u grad?". Jok, brt, no ću u kasabu...
Da ne prevodim šta ko misli.
aureus aureus 21:08 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

angie01
Toliko reci i uzbudjenja.

Ljudi se definitivno mnogo uzbuđavaju.

Jednom drugom prilikom, mnogo vijekova ranije, na brodovima koji su prispjeli sjevernoameričkom kontinentu nastalo je veliko uzbuđavanje.
Mislili su ljudi da su doplovili do Indije.
Legenda kaže da su zato urođenike iz tog kraja greškom prozvali "Indians".
Na engleskom su tako "Indians" stanovnici Indije, ali i domicilno stanovništvo Amerike.

Mi smo se bolje snašli (jer nismo plovili, pa nismo imali ni prilike da se uzbuđavamo) pa su jedni Indijci a drugi Indijanci.
alselone alselone 21:09 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Mislim da ih je Alse spominjao...


Bio je jedan dobar članak u rahmetli CKM-u o tim naočarima, preuzetih iz nekih stranjskih novina, u kom su davali slike manijaka koji nose takve naočare i nešto filozofirali na temu i onda na kraju članka stave sliku Minje Subote sa istim naočarima.

Izgibo'!

angie01 angie01 21:10 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Nene, i gedža i gegula su po svoj prilici izvedeni od geak, tj. pre bih rekao da je gedža nastalo od gegula nego obrnuto tj. da je izraz migrirao sa severa/severozapada na jug.


gegula,( gedza)- znaci, primitivac

gejak-prostak,...prvo znacenje seljak.
Atomski mrav Atomski mrav 21:10 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Izgibo'!


angie01 angie01 21:18 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

"ošli Nemci, došli Sremci"


bogami, dosli neki drugi
,...uselili se u tudje otete kuce, fabrike, zanateske rednje,...
freehand freehand 21:21 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

angie01
"ošli Nemci, došli Sremci"


bogami, dosli neki drugi
,...uselili se u tudje otete kuce, fabrike, zanateske rednje,...

Navodim staru banatsku sentencu. Što se opustelih kuća i fabrika tiče - ima svega. Da su manje pustošili manje bi i opustili.
angie01 angie01 21:22 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

i onda na kraju članka stave sliku Minje Subote sa istim naočarima.


minjaljigasubota,...poslednji iskaz utomsmislu, koji je dao pre nekog vremena, kada mu je umrla zena- a on u tuzi,...kaze, niko mi nije vise ostao, vi ste mi sad jedina familija(sns), a narocito prvorodjeni,...tako neakako
zilikaka zilikaka 21:23 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Gedža je ono najsitnije (trinaesto) prase.

I ja znam za ovo i zato me čudi ovolika rasprava oko izraza gedža i izvedenog od milošte gegule.
angie01 angie01 21:25 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

Što se opustelih kuća i fabrika tiče


oslobodioci opusteli.


Da su manje pustošili manje bi i opustili.


aha, i zene i deca,...da su lepo pohapsili sve koji su bili krivi, osudili ih, ok- ovako je to nesto drugo, al da ne nastavljamo,...htedoh samo reci, da su Sremci nevini.
angie01 angie01 21:28 21.02.2019

Re: Sve razumem ...

da vidim na šta liči i taj Futa



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana