Kultura| Ljubav| Mediji| Obrazovanje| Roditeljstvo

Невен

tasadebeli RSS / 18.01.2019. u 16:18

Невен (читај и уназад, с десна на лево) се у ствари зове невен зато што никада никада никадарце не увене...

 

woman-tattoo-forget-little-prince-elephant.jpg

 

 

За протекле празнике добио сам поклон којем сам се обрадовао колико се већ годинама уназад нисам обрадовао неком поклону.

Моја другарица, колегиница из школе и учитељица од које преузимам као разредни старешина у петом разреду већ пар генерација уназад, послала ми је преко вибера за Нову годину уз честитку овај клип:

 

 

А онда сам се сетио и сам неких од тих ствари из детињства и младости.

Боже драги, колико сам само ово волео и још увек га волим.

 

 

И дан-данас могу још увек, без грешке, да отпевам оно:"Цреп, ципела, цуцла, цар, Полетарац права ствар!"

А када сам већ био студент, много сам волео оно од Аце Поштара:"Немој да би се ја вратио!"

(Ту реченицу Аце Поштара и данас користим, нарочито када клинцима задам да раде самостално неки задатак у учионици.)

А чега се ви од оваквих ствари сећате из свог детињства и младости?

И чега ће се од оваквих ствари сећати из свога детињства и младости наша деца и унуци једнога дана када буду у годинама у којима смо ми сада?

 

images?q=tbn:ANd9GcQFD43ncuzOhYsbjXA1QScfT4vfN46DME5_JmezLLamjSna92LKiQ 



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 16:20 18.01.2019

Тастер




docsumann docsumann 19:42 18.01.2019

Re: Тастер

ala je lep ovaj svet


tasadebeli tasadebeli 22:38 18.01.2019

Re: Тастер

docsumann
ala je lep ovaj svet

Odabrao Đelo Hadžiselimović



Доксе, а ко му је крив за тај његов свет из пјесме?

Да ли је крив тај свет или је крив он сам што се препушта таквом свету јер иде линијом мањег отпора у свом животу и не би да се нажуља?
docsumann docsumann 09:47 19.01.2019

Re: Тастер

Доксе, а ко му је крив за тај његов свет из пјесме?


a, šta ja znam....
tasadebeli tasadebeli 10:01 19.01.2019

Re: Тастер

docsumann
Доксе, а ко му је крив за тај његов свет из пјесме?


a, šta ja znam....









П.С. - Доксе, пуштао сам клинцима у школи првих пола сата филма "Грам, килограм, тона" (до помињања земунског клана јер нам они нису били баш тема дискусије на часовима после гледања филма. (ЛИНК)

Дубока тишина и замишљеност код свакога од њих првих неколико минута после гледања. Можеш ли да замислиш данас, у 2019. години, 25 пубертетлија који седе 5 минута у потпуној тишини и свако за себе размишља о ономе што је видео?

То нам у школама данас ретко када успева...
nsarski nsarski 16:38 18.01.2019

Да почнемо

Невен (читај и уназад, с десна на лево)


Такве речи, или низови (као сегменти ДНК, на пример), које се једнако читају с десна на лево, као и с лева на десно, се зову палиндроми. Е, ево један прост квиз за читаоце (ово може да се користи на необавезним седељкама, са децом, било где).

Дакле, која су три органа на људском телу који су палиндроми?


Одгонетка касније, на ПП ако треба.
mirelarado mirelarado 16:43 18.01.2019

Re: Да почнемо

Дакле, која су три органа на људском телу који су палиндроми?


Око, кук и капак (очни).
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:46 18.01.2019

Re: Да почнемо

mirelarado
Дакле, која су три органа на људском телу који су палиндроми?


Око, кук и капак (очни).

A ono?
mirelarado mirelarado 16:54 18.01.2019

Re: Да почнемо

marco_de.manccini
mirelarado
Дакле, која су три органа на људском телу који су палиндроми?


Око, кук и капак (очни).

A ono?


Шта год да је оно, може да буде и ово, ако је у близини говорника. Палиндроми су и једно и друго.
nsarski nsarski 17:01 18.01.2019

Re: Да почнемо

mirelarado
Дакле, која су три органа на људском телу који су палиндроми?


Око, кук и капак (очни).


Браво! Обично људима треба много дуже да погоде. Око и кук брзо одраде, али за капак се помуче.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:10 18.01.2019

Re: Да почнемо

али за капак се помуче.

А пред очима им је!
munjara munjara 18:27 18.01.2019

Re: Да почнемо

A koja reč , kad se čita normalno ima K ,a kad se čita obrnuto nema K
milisav68 milisav68 19:33 18.01.2019

Re: Да почнемо

munjara
A koja reč , kad se čita normalno ima K ,a kad se čita obrnuto nema K

Kamen.
freehand freehand 19:41 18.01.2019

Re: Да почнемо

палиндром

Palim dron
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:55 18.01.2019

Re: Да почнемо

Шта год да је оно

ц-ц-ц
docsumann docsumann 20:06 18.01.2019

Re: Да почнемо

dub je savršeni palindom

Milan Novković Milan Novković 16:39 18.01.2019

Moj zet je ...

"Немој да би се ја вратио!"

... od prvih Srpskih reči naučio:

1. Guzice
2. Nemoj da ti dođem tamo

... jbt, sluša i oči ko papagaj od jednog člana našeg domaćinstva
tasadebeli tasadebeli 22:40 18.01.2019

Re: Moj zet je ...

Milan Novković

... jbt, sluša i oči ko papagaj od jednog člana našeg domaćinstva






Упија к'о сунђер!

Па сунђер на мањи сунђер и ето ти!
alselone alselone 18:13 18.01.2019

А чега се ви од оваквих ствари сећатe

Evo na prvu loptu - sećam se odlično špica ctaća Snorkijevci i Evoksi. Mislim da sam pred Evokse dobijao blagu temperaturu od neizvesnosti i išćekivanja koliko sam ih voleo.
gavros gavros 20:43 18.01.2019

Re: А чега се ви од оваквих ствари сећатe

A Džindasi - putujući umetnici?
softelectronics_e softelectronics_e 18:29 18.01.2019

Da.

Ja se sećam prenosa sletanja astronauta na Mesec.
I deda Miloša koji je rekao da to nije moguće - i da to samo u nekom studiju montiraju slike.
Jbt - deda Miloš bio vidovit.
Ribozom Ribozom 20:09 18.01.2019

Re: Da.

Emisiju 'Opstanak' je radila 'Anglia' televizija iz Norwicha (UK), koji je grad pobratim Novom Sadu. Negde sam procitao da je to prva emisija iz Britanije emitovana u bivsem SSSR i uopste na istocnom trzistu edukativnog karaktera.


Zanimljivo bi bilo razmatrati da li su britanci pokusali da uvale istocnoevropljanima neku propagandu ovom emisijom. Sama rec opstanak (survival) uz zastrasujuce slike ubijanja zivotinja, ima opravdavajuci narativ za tadasnju imperiju i kapitalizam gde je sve dozvoljeno zarad opstanka.

Ako ponovo gledate epizode, sada svesniji i zreliji, videcete da se naizgled lepa emissija o prirodi iz tog vremena ne uklapa u danasnje eticke norme, kao i recimo kaubojsko-indijanski filmovi. Mozda im namera nije bila losa, i ja bezpotrebno paranoisem, ali nije zgore biti obazriv i skeprican prema lakom stivu.
omega68 omega68 19:57 18.01.2019

Тасо

Да ли је истина да само у србском језику постоје палиндроми?Оно, читаве реченице?
nsarski nsarski 20:41 18.01.2019

Re: Тасо

omega68
Да ли је истина да само у србском језику постоје палиндроми?Оно, читаве реченице?


Ne, palindroma ima u svim jezicima, koliko znam.

Evo ti dva:

Was it a car or a cat I saw?

Amore, Roma.
tasadebeli tasadebeli 22:45 18.01.2019

Re: Тасо

omega68
Да ли је истина да само у србском језику постоје палиндроми?Оно, читаве реченице?



Није истина. ево и Шарски ти одговорио.

Ево, рецимо, имаш овде неке занимљивости о Језику и језицима. А палиндроми су линк у првом пољу у петој колони (на дну стране). (ЛИНК)
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:32 19.01.2019

Re: Тасо

tasadebeli
omega68
Да ли је истина да само у србском језику постоје палиндроми?Оно, читаве реченице?



Није истина. ево и Шарски ти одговорио.

Ево, рецимо, имаш овде неке занимљивости о Језику и језицима. А палиндроми су линк у првом пољу у петој колони (на дну стране). (ЛИНК)


E, sjebaste mu koncepciju.

(a nije da nije bilo očiledno, pa samu reč "palindrome"je skovao onaj neki englez, još u 17. veku). Ali pazi ovu perverziju (autor Peter Norvig, to jest njegov softver).

tasadebeli tasadebeli 09:13 19.01.2019

Re: Тасо

srdjan.pajic

samu reč "palindrome"je skovao onaj neki englez, još u 17. veku). Ali pazi ovu perverziju (autor Peter Norvig, to jest njegov softver)



Ово ти је мајсторски! Морам да покажем мојој драгој...

Она обожава те палиндроме, анаграме (попут оног Фријевог "палим дрон" за палиндром) и остале зезанције сас језик.

Откада је познајем, зезамо се са тим преметањем слова, а нарочито волЕмо то да радимо са именима и презименима. Рецимо, мог маторог чије је име Богољуб Тасић, вазда смо звали Тогољуб Басић. Моју кеву Тилица Масић. Нама то супер...

Ти би, рецимо, по томе био Прђан Сајић.

Без увреде, ово озбиљно испричах, стварно то радимо ево већ неких 30 и кусур година откако се знамо са свим именима и презименима људи које знамо... Наравно, не може то са свим именима. С мојим је без везе. Ал' је зато моја драга Тилена Масић. И тако... Играмо се...


nsarski nsarski 05:53 20.01.2019

Re: Тасо

Без увреде, ово озбиљно испричах, стварно то радимо ево већ неких 30 и кусур година откако се знамо са свим именима и презименима људи које знамо... Наравно, не може то са свим именима. С мојим је без везе. Ал' је зато моја драга Тилена Масић.


Siniša Pavić u knjizi "Višnja na Tašmajdanu" pominje profesora koji je svoje učenike tako "naopako" zvao, pa je, recimo, Đorđe Petrović bio Petar Đorđević, Novak Đoković bio Đoka Novaković, ali zato je Jovan Jovanović bio palindrom (tj. invarijantan) u odnosu na takvu transformaciju.
Takođe, poznato je da deca nadevaju nadimke svojim drugarima po imenu/prezimenu (Tasa, na primer), a čuvena verzija je da onoga ko se preziva Milić zovu Ćilim.

Najzad, poznati ulični pisac Miloš Jovančević* - ko za njega nije čuo mnogo je propustio - je junaka svojih najjačih knjiga nazvao Jovanča Milošević. Ja i dan danas imam problem da "odgovorno tvrdim" koje je od ta dva imena piščevo.

*Na omotu albuma "Pokvarena Mašta i prljave strasti" se vidi lik koji drži porno-časopis u rukama. E, taj lik je Miloš Jovančević, pisac knjige "Nevini muškarac". (Ja, naravno, posedujem istoimenu knjigu s posvetom autora i ne bih je nikad otuđio. )


Za ostale detaljne podatke o dotičnom piscu obratiti se freehandu koji je za tu temu živa enciklopedija.
tetkino tetkino 20:30 18.01.2019

Cik pogodi ko sam



A u špici dečije emisije mama koja doji svoje dete i nikom ništa, svima normalno, kako li smo samo postali ovakve vrištaline?
zilikaka zilikaka 21:57 18.01.2019

Ih,

А чега се ви од оваквих ствари сећате из свог детињства и младости?

Sad kad premećem, ispada da su mi, pored legendarnih rečenica iz crtaća, nekako najdublje urezane ostale razne muzike.
Recimo, sve ove:
.

Onda, gledala sam da nipošto ne propustim nešto od ovog





a postoji špica koju i danas umem da zapevam kad me niko ne čuje




Черевићан Черевићан 22:17 18.01.2019

никадарце неувенуто

или... чега се Ви сећате

када ме уједи стварности отрују
зову се негдашњег радо одазовем,
не волим да будем сам са собом
угодне присете почесто призовем,

уствари бежим несклон променама
магличастој прошлости .... о нама




tasadebeli tasadebeli 22:46 18.01.2019

Re: никадарце неувенуто

Черевићан

уствари бежим несклон променама
магличастој прошлости .... о нама



У сриду као и увек, гос'н Чер!
Atomski mrav Atomski mrav 22:29 18.01.2019

Čega se ja sećam?

A da ne ponavljam ono što su drugi već kačili?

Na primer, Nedeljni Zabavnik, TV Sarajevo:
Atomski mrav Atomski mrav 22:31 18.01.2019

Re: Čega se ja sećam?

Kockica:
Atomski mrav Atomski mrav 23:55 18.01.2019

Re: Čega se ja sećam?

Priče iz Nepričave:
G.Cross G.Cross 22:48 18.01.2019

Najbolji crtac ikad

Gustav uopste, a narocito i izricito OVAJ


tasadebeli tasadebeli 22:53 18.01.2019

Само да подсетим...

Хвала свима за одговоре на прво питање. надам се да ће их бити још.

Зили, како си се само сетила тог Дјецо, Ивица се зовем... Знаш коју мелодију из цртаћа (додуше није за децу; или боље речено, није тај цртаћ само за децу) певушим по читав дан као блесав само ако је се сетим одмах ујутро по буђењу? Она музика и "Сурогата" Душана Вукотића.

Него, подсетићу поштоване госте на овом мом блогу да постоје два питања. Друго је:

И чега ће се од оваквих ствари сећати из свога детињства и младости наша деца и унуци једнога дана када буду у годинама у којима смо ми сада?


(Отуд и категорије родитељство, образовање, култура, медији, па и љубав у свему томе, је л' те...)


Па ако је неко вољан да покуша да одговара и на то друго питање, биће ми подједнако драго да то видим као што ми је драго да читам одговоре и на оно прво питање из овог мог блога.



zilikaka zilikaka 23:09 18.01.2019

Re: Само да подсетим...

И чега ће се од оваквих ствари сећати из свога детињства и младости наша деца и унуци једнога дана када буду у годинама у којима смо ми сада?

Mislim da ne treba ni da pokušavamo da proniknemo.
Kao što mi ovo što nam je ostalo iz detinjstva nismo gledali na isti način i istim očima kao naši roditelji, tako i oni spoznaju svet iz drugog ugla.

Danas se stvari jednostavno ne prave da traju, kako ja to vidim, al ko zna kako se i šta od svega njima urezuje u memoriju.
tasadebeli tasadebeli 00:11 19.01.2019

Re: Само да подсетим...

zilikaka
И чега ће се од оваквих ствари сећати из свога детињства и младости наша деца и унуци једнога дана када буду у годинама у којима смо ми сада?

Mislim da ne treba ni da pokušavamo da proniknemo.
Kao što mi ovo što nam je ostalo iz detinjstva nismo gledali na isti način i istim očima kao naši roditelji, tako i oni spoznaju svet iz drugog ugla.

Danas se stvari jednostavno ne prave da traju, kako ja to vidim, al ko zna kako se i šta od svega njima urezuje u memoriju.



Да, добро ти је ово размишљање.

Увек треба узети у обзир и угао из којег се гледа.

И ово болдовано је апсолутно тачно. Убрзана циркулација "робе" на тржишту у циљу стварања све већег профита који и одржава ову дужничку спиралу да не прсне у нешто што би се звало глобална несрећа и страдање.

Па зато и рекох Кросу оно доле... О 1984.
G.Cross G.Cross 22:59 18.01.2019

Dala baba dinar

Taso sve sto je vredno secanja za nasu decu je zabelezeno na FB.

Tek kasnije ce da shvate da je i ono sto bi rado zaboravili tamo.
tasadebeli tasadebeli 23:14 18.01.2019

Re: Dala baba dinar

G.Cross
Taso sve sto je vredno secanja za nasu decu je zabelezeno na FB.

Tek kasnije ce da shvate da je i ono sto bi rado zaboravili tamo.


Па може да буде...

А зар то није мало тужно?

Па и забрињавајуће?

И шта ми можемо да учинимо да не буде тужно и забрињавајуће?

Сад се сетих оног твог блога о 1984. који и јесте и није био о 1984. на којем си ме бановао... А стварно ти је био добар онај уводни текст...


G.Cross

Po meni karakter je sposobnost da se kaze NE , drugima a pre svega samom sebi.

Koji sistem vrednosti svaki od nas ostavlja svojoj deci i koliko to uopšte zavisi od nas kao pojedinaca?



omega68 omega68 00:24 19.01.2019

Imaće da pamte

na primer ovo:

CRNO NA BELO – Sertifikat Batuta: Dokumentovani dokaz, ŽIVA I ALUMINIJUM sastojci vakcine
Po zahtevu o dostupnosti informacija od javnog značaja, dobijen je primer sertifikata za neke obavezne vakcine koje izdaje Alims.

Za vakcinu iz uvoza “Pentaksim” , sertifikat je izdat “uvidom u dokumentaciju” (koju je dao sam proizvođeč), dok je za domaću “Tetavaksal” urađena laboratorijska analiza koja je detektovala živu i aluminijum i ocenjena je kao “bezbedna”.
zilikaka zilikaka 07:12 19.01.2019

Re: Imaće da pamte

analiza koja je detektovala živu i aluminijum i ocenjena je kao “bezbedna”.

Omega, verujem da ti je ipak negde poznato da "u svemu imaš svega".

Da bi se pričalo o bezbednosti, definišu se dozvoljene količine.
Garant je tu upravo takav slučaj.
Več je mnogo puta bilo reči da se hranom i vodom, na uobičajen prirodan način, unese daleko više toga nego što ima u tim vakcinama.
Milan Novković Milan Novković 13:52 19.01.2019

Re: Imaće da pamte

zilikaka
analiza koja je detektovala živu i aluminijum i ocenjena je kao “bezbedna”.

Omega, verujem da ti je ipak negde poznato da "u svemu imaš svega".

Da bi se pričalo o bezbednosti, definišu se dozvoljene količine.
Garant je tu upravo takav slučaj.
Več je mnogo puta bilo reči da se hranom i vodom, na uobičajen prirodan način, unese daleko više toga nego što ima u tim vakcinama.

Oprezno sa paralelama i metrikom na ovu temu

Nisu mi poznate te tamo konkretne priče ali evo "teorije" (u navodnicima zato što je moje znanje ipak amatersko, sa jedne strane, dok sa druge, iz nekog meni nepoznator razloga, ni mnogi profesionalci nisu upoznati):

- Aluminijum jon je jako toksičan - ili, na književnom Srpskom, ubija ćelije. Sa simple as that.

- Hrana - ne uđe sve u krvotok, prvo i prvo, a drugo i drugo to da on izaziva Alchajmera je poznato već 50 godina. Nači i u hrani želimo da ga smanjimo.

- Treće i treće - u vakcinama ide direktno u krv, koristi se kao ađuvant upravo zato što je toksično, ali, i moram da ovde upotrebim reč "kobajagi", ubija ćelije samo tu oko uboda (otud, velikim delom, oni otoci i crvenila pre nego što su počeli da ubadaju dublje u mišiće. Ovo je opovrgnuto, sada je donekle poznat mehanizam kako njega neke ćelije raznose po ogranizumu, pa na tim udaljenim mestima ispuštaju u jonskoj formi, gde onda može da ubije nove ćelije.

- Četvrto i četvrto - dok nije toliko bitno ako ti rikne poneka ćelija od mišića (zamisli da su ćelije sala posebno osetljive), mozak je druga priča, pa kod beba i mladih pogotovo - ono gde je svevišnji blago falširao u dizajnu je to da neke bitne ćelijske grupe u mozgu nemaju previše drugova i drugarica članova, nači rizikujem da ih opasno desetkuješ nepažnjom.

Itd, da ne mračim, prosto je obaveza isterati te stvari o kvalitetu vakcina na čistac - lako nam je rizikovati svoje ćelije, ali nemamo pravo da to radimo deci u čije ime donosimo odluke.

Nači, simples:
- Manje dezodoranasa sa aluminijumom
- Manje baking powdera sa aluminijumom
- Nema potrebe za aluminijumskim posuđem
- Boriti se za kvalitetnije vakcine, gde ...
- Chemtrails arg - cenim da ovde preteruju u skretanju pažnje na opasnosti pošto su koncentracije male, al nema potrebe da eksperimentišu blizu tvoje kuće, kako da znaš da baš tebe neće vetrovi počastiti - ovo je šala, rizik kao da te zveknu kola dok prelaziš ulicu u zabačenom selu

... (nastavk pretposlednjeg bulet pointa) ga farmakološke firme "vole" pošto je ajko jeftin kao ađuvant, skoro besplatan, a jako efikasan - tj ubija ćelije i provocira imuni sa ogromnom pouzdanošću (smajli crni humor)
softelectronics_e softelectronics_e 14:46 19.01.2019

Re: Imaće da pamte

Milan Novković
zilikaka
analiza koja je detektovala živu i aluminijum i ocenjena je kao “bezbedna”.

Omega, verujem da ti je ipak negde poznato da "u svemu imaš svega".

Da bi se pričalo o bezbednosti, definišu se dozvoljene količine.
Garant je tu upravo takav slučaj.
Več je mnogo puta bilo reči da se hranom i vodom, na uobičajen prirodan način, unese daleko više toga nego što ima u tim vakcinama.

Oprezno sa paralelama i metrikom na ovu temu

Nisu mi poznate te tamo konkretne priče ali evo "teorije" (u navodnicima zato što je moje znanje ipak amatersko, sa jedne strane, dok sa druge, iz nekog meni nepoznator razloga, ni mnogi profesionalci nisu upoznati):

- Aluminijum jon je jako toksičan - ili, na književnom Srpskom, ubija ćelije. Sa simple as that.

- Hrana - ne uđe sve u krvotok, prvo i prvo, a drugo i drugo to da on izaziva Alchajmera je poznato već 50 godina. Nači i u hrani želimo da ga smanjimo.

- Treće i treće - u vakcinama ide direktno u krv, koristi se kao ađuvant upravo zato što je toksično, ali, i moram da ovde upotrebim reč "kobajagi", ubija ćelije samo tu oko uboda (otud, velikim delom, oni otoci i crvenila pre nego što su počeli da ubadaju dublje u mišiće. Ovo je opovrgnuto, sada je donekle poznat mehanizam kako njega neke ćelije raznose po ogranizumu, pa na tim udaljenim mestima ispuštaju u jonskoj formi, gde onda može da ubije nove ćelije.

- Četvrto i četvrto - dok nije toliko bitno ako ti rikne poneka ćelija od mišića (zamisli da su ćelije sala posebno osetljive), mozak je druga priča, pa kod beba i mladih pogotovo - ono gde je svevišnji blago falširao u dizajnu je to da neke bitne ćelijske grupe u mozgu nemaju previše drugova i drugarica članova, nači rizikujem da ih opasno desetkuješ nepažnjom.

Itd, da ne mračim, prosto je obaveza isterati te stvari o kvalitetu vakcina na čistac - lako nam je rizikovati svoje ćelije, ali nemamo pravo da to radimo deci u čije ime donosimo odluke.

Nači, simples:
- Manje dezodoranasa sa aluminijumom
- Manje baking powdera sa aluminijumom
- Nema potrebe za aluminijumskim posuđem
- Boriti se za kvalitetnije vakcine, gde ...
- Chemtrails arg - cenim da ovde preteruju u skretanju pažnje na opasnosti pošto su koncentracije male, al nema potrebe da eksperimentišu blizu tvoje kuće, kako da znaš da baš tebe neće vetrovi počastiti - ovo je šala, rizik kao da te zveknu kola dok prelaziš ulicu u zabačenom selu

... (nastavk pretposlednjeg bulet pointa) ga farmakološke firme "vole" pošto je ajko jeftin kao ađuvant, skoro besplatan, a jako efikasan - tj ubija ćelije i provocira imuni sa ogromnom pouzdanošću (smajli crni humor)

Milane, pa šta onda da radimo?
Mislim - praktično po tom pitanju.
Milan Novković Milan Novković 17:23 19.01.2019

Re: Imaće da pamte

softelectronics_e
...
Nači, simples:
- Manje dezodoranasa sa aluminijumom
- Manje baking powdera sa aluminijumom
- Nema potrebe za aluminijumskim posuđem
- Boriti se za kvalitetnije vakcine, gde ...
- Chemtrails arg - cenim da ovde preteruju u skretanju pažnje na opasnosti pošto su koncentracije male, al nema potrebe da eksperimentišu blizu tvoje kuće, kako da znaš da baš tebe neće vetrovi počastiti - ovo je šala, rizik kao da te zveknu kola dok prelaziš ulicu u zabačenom selu
...

Milane, pa šta onda da radimo?
Mislim - praktično po tom pitanju.

Pa dobro bre, i to dijagonalno čitanje, Tasa i ja crnčimo ko japanci al džaba ... sve sam lepo izlistai i štRiklirao pri kraju ...

Al nisam hteo o tome (jel živ Domazet i jel ga sluša žena?!) nego kad si elektroničar - meni su neke od ovih tema postale simpa pre 10tak godina dok sam jurio EC grant za hibrid-computing do mixed-methodologies (nači i analognih comps ima u "napitku" na temu protein folding (NP-hard(ish) problem, a analogni(sh) kompujtetri umeju neke sitnice i po 7 redova veličine brže da rade, po cenu proizvoljne preciznosti i aplikabilnosti.

A to interesovanje ide unazad sad već oko 40 godina - jedan pajtos iz radio kluba pri faksu je vodio te projekte pri Pupinu za Ruse - nisu ni oni tačno znali za šta su se koristili, ali su nagađali, ajd medicina, legure, vojska - npr dobre su šanse da delovi današnjih tajni gde im Kinezi "skinu" (iskopiraju) sve u kupljenom avionu osim delova motora (tj ne umeju te legure da naprave i motori im prekratko traju), pa vektorsko-motorska agilnost, vuku tajne iz tog istraživačkog miljea - i danas kad im kupiš aviJon neke kutijice ne smeš da otvaraš.

Elem, prošao sam prvu fazu ali nisam dobio grant, pao na drugoj, Uni of Haidelberg mi nisu dobro odradili geometric reasoning, profa, genijalac, nije imao vremena, pa ja improvizovao - nije lošo bilo nego se po žargonu prepozna da sam amaterčina, iako su bili impresionirani (blue sky research grantovi), imali smo već dal neki neutron facility u Barseloni za testiranje, ... cool tim - posle me, mrzelo da ponovo jurim grant, ponudio sinu (sad se sećam da sam već pričao) jedne blogerke da mi radi experimentator ali on je mlad bio i nije mu baš bilo najjasnije šta hoću ...

Trivija za Alsea pošto znam da je on i u Kalmanovim filterima - ovaj profa je imao na webu impresivne snimke kako 2D kalman filter izoštrava video mikroskopskog snimka žive bakterije ...

U to ime me je pre nekoliko godina privukao i taj problem gde znaju da aluminijum ulazi u mozak, imaju konsenzus istraživači, nisu znali kako, imali teorije, i često u ove pričice možeš uvući elektrostatičko-geometrijsko rezonovanje, između ostalog - tj dodaj i "-hemijsko" u kovanicu, tj tu je, nego se podrazumeva
softelectronics_e softelectronics_e 18:38 19.01.2019

Re: Imaće da pamte

Milan Novković

...

Al nisam hteo o tome (jel živ Domazet i jel ga sluša žena?!) nego kad si elektroničar - meni su neke od ovih tema postale simpa pre 10tak godina dok sam jurio EC grant za hibrid-computing do mixed-methodologies (nači i analognih comps ima u "napitku" na temu protein folding (NP-hard(ish) problem, a analogni(sh) kompujtetri umeju neke sitnice i po 7 redova veličine brže da rade, po cenu proizvoljne preciznosti i aplikabilnosti.
...

M'da.
Što bi rekao naš narod - u osnovi svakog digitalnog kompjutera, nalazi se analogni kompjuter!
Ili tako nekako.

Za Domazeta je šteta što ne svrati na blog.
U moru kojekakvih dosadnih tlapnji, njegova pojava osveži.
alselone alselone 08:33 21.01.2019

Re: Imaće da pamte

Trivija za Alsea pošto znam da je on i u Kalmanovim filterima - ovaj profa je imao na webu impresivne snimke kako 2D kalman filter izoštrava video mikroskopskog snimka žive bakterije ...


Moj drugar je za sličan posao (brojanje krvnih zrnaca) koristio neuronske mreže, pa je to i objavio u IEEE.
razmisljam razmisljam 14:32 19.01.2019

На слово на слово...



И Остоја .



Најлепша серија мог детињства. Дан данас се сећам многих песмица и многих ликова, а унуке умем да приупитам:

- Гаврило, Гаврило, које ти је лево, а које десно крило?


Стајаћу на једној нози

Ја сам кеса Деса

И уводна шпица, обавезно.

Milan Novković Milan Novković 17:04 19.01.2019

Re: На слово на слово...

razmisljam
...Најлепша серија мог детињства. Дан данас се сећам многих песмица и многих ликова, а унуке умем да приупитам...

Ja sam do pre 6es meseci mislio da su ovde svi bar 40 godina mlađi od Čera, Šarskog i mene, kad ono ... ima rokera kolko oćeš
razmisljam razmisljam 17:13 19.01.2019

Re: На слово на слово...

Milan Novković

Ja sam do pre 6es meseci mislio da su ovde svi bar 40 godina mlađi od Čera, Šarskog i mene, kad ono ... ima rokera kolko oćeš


Еее...

Слушај, кад крштеница пожути од дугог стајања, остаје ти једино да се вадиш како си млад у срцу, души и осталим етеричним и флуидним доменима.

Узгред, ето ми прилике да ти пожелим најтоплију добродошлицу у друштво дека и бака. Нека су нам деца и унуци срећни, здрави и задовољни својим животима и пуна капа.
Milan Novković Milan Novković 17:36 19.01.2019

Re: На слово на слово...

razmisljam
Milan Novković

Ja sam do pre 6es meseci mislio da su ovde svi bar 40 godina mlađi od Čera, Šarskog i mene, kad ono ... ima rokera kolko oćeš


Еее...

Слушај, кад крштеница пожути од дугог стајања, остаје ти једино да се вадиш како си млад у срцу, души и осталим етеричним и флуидним доменима.

Узгред, ето ми прилике да ти пожелим најтоплију добродошлицу у друштво дека и бака. Нека су нам деца и унуци срећни, здрави и задовољни својим животима и пуна капа.

Hvala

Evo prođe prvi mesec, i još par dana, ćerka već mlati po parkovima i razvozi sina po kraju, zet se vratio na posao da se malo odmori, neumoran je bio, deda je kupio knjižice za matematikicu, kvantnu mehanikicu i teorijicu relativiteta, presta je da pravi buku dok ga kupaju i sad voli vodu (iako ćemo još malo sačekati sa white tip shark, black tip, silver tip, ...) ... i ja nastavljam sa cunning planivima tipa džentlmen, čojstvo i junaštvo, nikako mali-plačljivi-cvetić, za poeziju ćemo imati ozbiljne sastanke kasnije, gimanstika svakako, bubnjevi, kuvanje, ... otom-potom
not2old2rock not2old2rock 18:33 19.01.2019

Re: На слово на слово...

Milan Novković

kad ono ... ima rokera kolko oćeš


Ma jok, čini ti se




Ted, srećno u Beloj kući
softelectronics_e softelectronics_e 18:34 19.01.2019

Re: На слово на слово...

razmisljam
Milan Novković

Ja sam do pre 6es meseci mislio da su ovde svi bar 40 godina mlađi od Čera, Šarskog i mene, kad ono ... ima rokera kolko oćeš


Еее...

Слушај, кад крштеница пожути од дугог стајања, остаје ти једино да се вадиш како си млад у срцу, души и осталим етеричним и флуидним доменима.

Узгред, ето ми прилике да ти пожелим најтоплију добродошлицу у друштво дека и бака. Нека су нам деца и унуци срећни, здрави и задовољни својим животима и пуна капа.

Ma!
Sve ostalo može ovako i onako --- no, dok je seks u redu, nema zime.
G.Cross G.Cross 20:36 19.01.2019

Bandersnatch

Taso,

U dugim zimskim vecerima, ja prebacujem sa osmice na digital videa koje sam snimao pre dvadesetak godina. Kada je moj prvi sin imao 0,1,2,3,4 godine.

I gledam nase setnje u parku, psa koji je otisao u vecna lovista ,njegove igracke kojih secam bolje nego sto se secam sta sam juce jeo.

On sada studira medicinu a ja ga gledam kad je puzao i gledam sebe kad sam bio 20 godina manje star.

Pravo pitanje moj Taso je ne kako ce deca da se secaju ovih vremena , nego kako cemo mi da se secamo ovih vremena. Ako ikako.

Da li cemo kad udjemo u sezdesete, sedamdesete , osamdesete da mislimo da smo ove dane protracili sa budalama na blogu, da li cemo da se secamo dobrih dana pre onog strasnog dogadjaja rane dvehiljade dvadesete.

Da li ce nasa lista onih stvari koje smo zeleli da uradimo a nismo biti duza od one na kojoj su stvari koje smo uradili a zeleli bismo da nismo.

Brinuti o tome sta ce nasa deca da misle dok smo mi potpuno van kontrole nasih zivota zvuci malo vise od malo izbegavanja odgovornosti prema nama samima.




tasadebeli tasadebeli 21:52 19.01.2019

Re: Bandersnatch

G.Cross

Ako ikako.



Да, схватам... Због оног нашег другара Немца што је седео у последњој клупи још док смо ишли у гимназију.

Brinuti o tome sta ce nasa deca da misle dok smo mi potpuno van kontrole nasih zivota zvuci malo vise od malo izbegavanja odgovornosti prema nama samima.


Не бих ја то назвао бригом. Више жељом да се проговори са себи сличнима. Не истима, него сличнима... Или макар приближнима. У чему онај cohort effect што га ја понеки пут поменем (захваљујући Шарском) има итекакву улогу.

Тек да се човек не осети баш потпуно сам испред овог сокоћала.

Pravo pitanje moj Taso je ne kako ce deca da se secaju ovih vremena , nego kako cemo mi da se secamo ovih vremena.


Да, у праву си. И мени је то занимљиво питање.

Заиста, како ли ћемо се сећати ових времена за неких 20 година?

Претпоставио сам тамо код Јелице да волиш не само старе Филмске журнале него уопште старе снимке на којима се виде некадашње генерације, оне пре нас, на истим оним местима по којима и ми данас ходамо, односно да ти у ствари, као и ја, волиш снимљене материјале на којима се види како смо ми сами или неки и пре нас, живели свакодневно. У нашим школама постоји изборнии предмет, нека врста подисторије, који се зове Свакодневни живот у прошлости. Е, па на то мислим... Западне ми понеки пут да са овом мојом децом у школи радим тај предмет током школске године. И волим га исто као и старе филмове. (Можда и због тога што из тих тренутака проведених са прошлошћу врло често учим и шта треба данас да радим... )





U dugim zimskim vecerima, ja prebacujem sa osmice na digital videa koje sam snimao pre dvadesetak godina. Kada je moj prvi sin imao 0,1,2,3,4 godine.

I gledam nase setnje u parku, psa koji je otisao u vecna lovista ,njegove igracke kojih secam bolje nego sto se secam sta sam juce jeo.

On sada studira medicinu a ja ga gledam kad je puzao i gledam sebe kad sam bio 20 godina manje star.



Надам се да понеки пут седне и син са тобом, па да онда гледате заједно. То би било лепо.

(Ја се и данас добро сећам тренутака из детињства које сам проводио са бабом и дедом, па онда и оцем и мајком, у гледању старих породичних фотографија и слушању њихових прича о појединим људима са тих старих фотографија и о животу у неком прохујалом времену.)

Овај филм(ић) сам већ качио пар пута на Блогу, али вреди га поновити...


G.Cross G.Cross 22:01 19.01.2019

Re: Bandersnatch

tasadebeli
G.Cross

Ako ikako.



Да, схватам... Због оног нашег другара Немца што је седео у последњој клупи још док смо ишли у гимназију.

Brinuti o tome sta ce nasa deca da misle dok smo mi potpuno van kontrole nasih zivota zvuci malo vise od malo izbegavanja odgovornosti prema nama samima.


Не бих ја то назвао бригом. Више жељом да се проговори са себи сличнима. Не истима, него сличнима... Или макар приближнима. У чему онај cohort effect што га ја понеки пут поменем (захваљујући Шарском) има итекакву улогу.

Тек да се човек не осети баш потпуно сам испред овог сокоћала.

Pravo pitanje moj Taso je ne kako ce deca da se secaju ovih vremena , nego kako cemo mi da se secamo ovih vremena.


Да, у праву си. И мени је то занимљиво питање.

Заиста, како ли ћемо се сећати ових времена за неких 20 година?

Претпоставио сам тамо код Јелице да волиш не само старе Филмске журнале, а сада сам овде схватио да ти у ствари, као и ја, волиш снимљене материјале на којима се види како смо ми сами или неки и пре нас, живели свакодневно. У нашим школама постоји изборнии предмет, нека врста подисторије, који се зове Свакодневни живот у прошлости. Е, па на то мислим... Западне ми понеки пут да са овом мојом децом у школи радим тај предмет током школске године. И волим га исто као и старе филмове.





U dugim zimskim vecerima, ja prebacujem sa osmice na digital videa koje sam snimao pre dvadesetak godina. Kada je moj prvi sin imao 0,1,2,3,4 godine.

I gledam nase setnje u parku, psa koji je otisao u vecna lovista ,njegove igracke kojih secam bolje nego sto se secam sta sam juce jeo.

On sada studira medicinu a ja ga gledam kad je puzao i gledam sebe kad sam bio 20 godina manje star.



Надам се да понеки пут седне и син са тобом, па да онда гледате заједно. То би било лепо.

(Ја се и данас добро сећам тренутака из детињства које сам проводио са бабом и дедом, па онда и оцем и мајком, у гледању старих породичних фотографија.)

Овај филм(ић) сам већ качио пар пута на Блогу, али вреди га поновити...




Ma gledali te moje filmove pre neko vece zajedno sa njegovom devojkom finkinjom ( jel se tako kaze iz Finske?) i smejali se zdravo.



tasadebeli tasadebeli 22:04 19.01.2019

Re: Bandersnatch

G.Cross

Ma gledali te moje filmove pre neko vece zajedno sa njegovom devojkom finkinjom ( jel se tako kaze iz Finske?) i smejali se zdravo.



Ако, хвала богу, тако и треба!
milisav68 milisav68 21:13 19.01.2019

...

tasadebeli tasadebeli 22:12 19.01.2019

Re: ...

milisav68
jugorockforever



Ау, брате, где ово извуче!

Мој први касетофон у животу (5,6 разред основне) био шверцована роба из Пољске, модел JOLA 2. И прве три аудиокасете у мом животу које сам купио у локалној робној кући Бетекс на Бановом брду биле (запази избор): Звонко Богдан, Бони М и Црни бисери.

Па сам онда уз ово ђипао и урлао по соби као блесав док не би ушли маторци и умлатили ме јербо сам успут разбио кристалну вазу, такође шверцовану робу из Пољске.


milisav68 milisav68 09:26 20.01.2019

Re: ...

tasadebeli
Ау, брате, где ово извуче!

Sa Fejsa.

Pričao sam ti da i tamo ima korisnih stvari, samo nađeš odgovarajuću "grupu".

samosviraj
vcucko vcucko 15:19 20.01.2019

Re: ...

tasadebeli
milisav68
jugorockforever


Ау, брате, где ово извуче!


Taso i Milisave

Da li ste se ikad zamislili oko jedne proste činjenice?
Da je sve to zajedno (rok, pop, mejnstrim/šlageri ...) onda realno bilo na svetskom nivou. Mogao si nešto voleti ili ne, ali je bilo u nekom profesionalnom smislu vrhunski odrađeno, moglo je da se sluša, u skladu sa svačijim ukusom i preferencijalima.
Dočim danas, na istom prostoru (Ex-Yu) svi muzikanti zajedno jedva da mogu da proizvedu nešto smisleno i slušljivo.
Do tehnike, pogotovo elektonike nije, to je danas mnogo dostupnije nego tada.
Pa onda pođite malo dalje, na ovde često spominjanu imenicu "služba". Svako malo neko kaže služba ovo, služba ono...
Neće biti, ne može biti, da je to tek tako. Da popularna muzika nije bila pod posebnom brigom države i sistema, da neko-ko-treba nije brinuo tome da se nešto snimi ili ne, da pomogne i pogura ako treba, da kaže ne može ako ne valja itd.
Možda je onaj lik sa pričom o helikopterima i hitnim sastancima sa autorima oko ispomoći za Čolin album, oko "muzike sudnjeg dana" za atomska skloništa - možda je i preterivao, željan pažnje. Znate sigurno o čemu pričam.
Ali nemoguće je - današnje stanje pokazuje - prosto je nemoguće da odgovarajuće državne službe nisu imale udela u tome.
freehand freehand 15:38 20.01.2019

Re: ...

prosto je nemoguće da odgovarajuće državne službe nisu imale udela u tome.

Jete, i CIA je napravila Hendriksa.
vcucko vcucko 15:57 20.01.2019

Re: ...

freehand
prosto je nemoguće da odgovarajuće državne službe nisu imale udela u tome.

Jete, i CIA je napravila Hendriksa.

Učitavaš nenapisano i dodaješ na svoju vodenicu.
Nije napravila, ali verujem da je kontrolisala (manje ili više uspešno), možda i pomogla (ili se izmakla) pri uklanjanju.
Vidi, neko napali stotine miliona ljudi svojim muziciranjem, oni mu veruju šta god da kaže ili otpeva, makar urađen promumlja. A neko ko ima načina i moći i vidi/stvara širu sliku, da to pusti tek tako?! Reaguju na mnogo manje stvari, pobogu.
U neku ruku, ako nije tako mene je tek onda strah. Iskreno.
freehand freehand 16:12 20.01.2019

Re: ...

vcucko
freehand
prosto je nemoguće da odgovarajuće državne službe nisu imale udela u tome.

Jete, i CIA je napravila Hendriksa.

Učitavaš nenapisano i dodaješ na svoju vodenicu.
Nije napravila, ali verujem da je kontrolisala (manje ili više uspešno), možda i pomogla (ili se izmakla) pri uklanjanju.
Vidi, neko napali stotine miliona ljudi svojim muziciranjem, oni mu veruju šta god da kaže ili otpeva, makar urađen promumlja. A neko ko ima načina i moći i vidi/stvara širu sliku, da to pusti tek tako?! Reaguju na mnogo manje stvari, pobogu.
U neku ruku, ako nije tako mene je tek onda strah. Iskreno.

Teza ti je apurdna. Postoji ta tanka linja koja deli zbilju i fantazje, realan svet od izmaštanog. Službe kontrolišu, predviđaju, organizuju. STvaraju maginarijum o svojoj neograničenoj moći, to vole. Onda im se desi Vudstok. Ili Teheran. Pa onda ide kontrola štete.
Nije CIA snimila "Kosu"; "Kosa" je sjebala CIA-u.
Tako je i ovde. Pripisivati udbi u zaslugu kvalitet umetnosti ide s onu stranu apsurda. Jer nije samo rok muzika u pitanju, nego i Kiš, i crni talas, iRadivoje Lola Đukić i Novak Novak. U toj je državi cvetala kultura na hiljadu načina, kao u kineskoj poslovici. I divlja, i udvorička, i buntovna i ulizička, i himne i protestne pesme. Što možda govori o tome da je i slobode bilo više no što se u samim tim umetničkim delima govori, ali svakako ne da je veliki brat njome upravljao.
vcucko vcucko 16:26 20.01.2019

Re: ...

freehand
vcucko
freehand
prosto je nemoguće da odgovarajuće državne službe nisu imale udela u tome.

Jete, i CIA je napravila Hendriksa.

Učitavaš nenapisano i dodaješ na svoju vodenicu.
Nije napravila, ali verujem da je kontrolisala (manje ili više uspešno), možda i pomogla (ili se izmakla) pri uklanjanju.
Vidi, neko napali stotine miliona ljudi svojim muziciranjem, oni mu veruju šta god da kaže ili otpeva, makar urađen promumlja. A neko ko ima načina i moći i vidi/stvara širu sliku, da to pusti tek tako?! Reaguju na mnogo manje stvari, pobogu.
U neku ruku, ako nije tako mene je tek onda strah. Iskreno.

Teza ti je apurdna. Postoji ta tanka linja koja deli zbilju i fantazje, realan svet od izmaštanog. Službe kontrolišu, predviđaju, organizuju. STvaraju maginarijum o svojoj neograničenoj moći, to vole. Onda im se desi Vudstok. Ili Teheran. Pa onda ide kontrola štete.
Nije CIA snimila "Kosu"; "Kosa" je sjebala CIA-u.
Tako je i ovde. Pripisivati udbi u zaslugu kvalitet umetnosti ide s onu stranu apsurda. Jer nije samo rok muzika u pitanju, nego i Kiš, i crni talas, iRadivoje Lola Đukić i Novak Novak. U toj je državi cvetala kultura na hiljadu načina, kao u kineskoj poslovici. I divlja, i udvorička, i buntovna i ulizička, i himne i protestne pesme. Što možda govori o tome da je i slobode bilo više no što se u samim tim umetničkim delima govori, ali svakako ne da je veliki brat njome upravljao.

Očigledno ne govorimo o istim stvarima.
Svaki fudbalski klub koji iole okuplja publiku ima lice zaduženo za bezbednost. Koje iznad sebe sigurno ne komunicira sa predstavnikom mesne cvećare, nego sa nekim ko može i ovlašćen je da koordinira itd. I neka je tako (mislim i na Partizan i na Real Madrid), a radi se o ograničenom broju ljudi (par hiljada u našem slučaju) koji u grupi mogu da naprave neko sranje, da prostiš.
Hoćeš da kažeš da neograničen uticaj koji imaju megazvezde, na stotine miliona svojih fanova, ostaje van interesa službi, da se to pušta tek tako?
I mir u svetu, što bi rekle misice.
Naravno da službe ne pišu pesme, ali mogu recimo od stotina njih koji pišu da kažu: e, ovaj može da prođe, ovaj nikako. To sigurno mogu.
I naravno da postoje mehanizmi da se to odradi bez velike buke.
freehand freehand 16:39 20.01.2019

Re: ...

Hoćeš da kažeš da neograničen uticaj koji imaju megazvezde, na stotine miliona svojih fanova, ostaje van interesa službi, da se to pušta tek tako?

Ovo je u rangu jeftnijih blogovskih podmetača.
Ne, neću to da kažem. Hoću da kažem da službe po svojoj suštini žele i pokušavaju da kontrolišu sve društvene procese, ali da im to retko, ako ikad, polazi za rukom.
A naročiti problem imaju sa kulturom. A specijalno naročito u segmentu koji si ti pomenuo još terajući u apsurd sa tezom o njenom (službinom) pozitivnom uticaju na kvalitet te pop kulture.
Nje neinteresantna teza za neku opuštenu sedeljku uz vino, al teško odbranjiva.
milisav68 milisav68 16:45 20.01.2019

Re: ...

vcucko
Dočim danas, na istom prostoru (Ex-Yu) svi muzikanti zajedno jedva da mogu da proizvedu nešto smisleno i slušljivo.

Ma tako je u celom svetu.

Mislim, iskoči tu i tamo po neko, ali i dalje ti drže banku recimo Stonsi i AC/DC....
Ribozom Ribozom 20:02 20.01.2019

Re: ...

Mislim da nije do muzike, vec do nas matorih.

vcucko vcucko 23:07 20.01.2019

Re: ...

milisav68
vcucko
Dočim danas, na istom prostoru (Ex-Yu) svi muzikanti zajedno jedva da mogu da proizvedu nešto smisleno i slušljivo.

Ma tako je u celom svetu.

Mislim, iskoči tu i tamo po neko, ali i dalje ti drže banku recimo Stonsi i AC/DC....

I to stoji. Opšta kretenizacija na delu.
I Fukujama koji baja o kraju istorije...
tasadebeli tasadebeli 23:24 20.01.2019

Re: ...

vcucko

Taso i Milisave

Da li ste se ikad zamislili oko jedne proste činjenice?
Da je sve to zajedno (rok, pop, mejnstrim/šlageri ...) onda realno bilo na svetskom nivou. Mogao si nešto voleti ili ne, ali je bilo u nekom profesionalnom smislu vrhunski odrađeno, moglo je da se sluša, u skladu sa svačijim ukusom i preferencijalima.
Dočim danas, na istom prostoru (Ex-Yu) svi muzikanti zajedno jedva da mogu da proizvedu nešto smisleno i slušljivo.



Више пута...

Мада никада при томе нисам одбацивао ни оно што Рибозом каже

Ribozom

Mislim da nije do muzike, vec do nas matorih.



па онда покушавам између та два да нађем одговор. (Одавно сам научио да су најбољи одговори они на средини пута између две тачке.)

Ево, рецимо, овај доле клип спада у најновију музичку продукцију са наших простора (октобар 2018.). Мислим да су из Чачка и само је један матори ту, а остало све клинци. И урађено је одлично и музички и технички.

Али неће Жељко Митровић или оне досадне радио станице типа Јат или Носталгија које се чују у градском превозу, таксијима, берберницама, бакалницама, максијима идеама и меркаторима да га промовишу.

Видео сам их једино на Јавном сервису РТС.

Што значи да квалитета има и данас. Само мораш да копаш много више него некада јер се наталожило озго преко злата и много ђубрета које свака цивилизација производи, па ето тако и ова наша. А пошто смо цивилизација на заласку, тих слојева ђубрета из разних периода преко злата што сја у тами има много.

Питај археологе, они најбоље знају како то иде са тим слојевима ђубрета ишчезлих цивилизација.







Запази да ово на Јућубету има мање од 6000 прегледа док оно таблоидно ружичасто ђубре Србије број прегледа мери у милионима. И помири се са тим да масовни медији - телевизија, радио, интернет - нису само преносиоци (медиј = средство преношења) него и они који формирају укус конзумената (како само мрзим ову реч!).
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:37 20.01.2019

Re: ...

vcucko
tasadebeli
milisav68
jugorockforever


Ау, брате, где ово извуче!


Taso i Milisave

Da li ste se ikad zamislili oko jedne proste činjenice?
Da je sve to zajedno (rok, pop, mejnstrim/šlageri ...) onda realno bilo na svetskom nivou. Mogao si nešto voleti ili ne, ali je bilo u nekom profesionalnom smislu vrhunski odrađeno, moglo je da se sluša, u skladu sa svačijim ukusom i preferencijalima.
Dočim danas, na istom prostoru (Ex-Yu) svi muzikanti zajedno jedva da mogu da proizvedu nešto smisleno i slušljivo.
Do tehnike, pogotovo elektonike nije, to je danas mnogo dostupnije nego tada.
Pa onda pođite malo dalje, na ovde često spominjanu imenicu "služba". Svako malo neko kaže služba ovo, služba ono...
Neće biti, ne može biti, da je to tek tako. Da popularna muzika nije bila pod posebnom brigom države i sistema, da neko-ko-treba nije brinuo tome da se nešto snimi ili ne, da pomogne i pogura ako treba, da kaže ne može ako ne valja itd.
Možda je onaj lik sa pričom o helikopterima i hitnim sastancima sa autorima oko ispomoći za Čolin album, oko "muzike sudnjeg dana" za atomska skloništa - možda je i preterivao, željan pažnje. Znate sigurno o čemu pričam.
Ali nemoguće je - današnje stanje pokazuje - prosto je nemoguće da odgovarajuće državne službe nisu imale udela u tome.

A sto sluzba nije malo zastitila Bijelo dugme kad je po njima opleo NIN i Sergije Lukac ili kad je Ipe malo pojacavao kreativnost. Cini mi se da je bila i jedna afera sa uvozom bubnjeva,valjda su i bubnjevi malo znacajni za kvalitet.
Nije sluzba bila nevinasce ali mi se cini da joj se daje puno znacaja da bi se umanjila ljenost i nesposobnost samozvanih kreativaca.
vcucko vcucko 23:50 20.01.2019

Re: ...

kamilo_emericki
vcucko
tasadebeli
milisav68
jugorockforever


Ау, брате, где ово извуче!


Taso i Milisave

Da li ste se ikad zamislili oko jedne proste činjenice?
Da je sve to zajedno (rok, pop, mejnstrim/šlageri ...) onda realno bilo na svetskom nivou. Mogao si nešto voleti ili ne, ali je bilo u nekom profesionalnom smislu vrhunski odrađeno, moglo je da se sluša, u skladu sa svačijim ukusom i preferencijalima.
Dočim danas, na istom prostoru (Ex-Yu) svi muzikanti zajedno jedva da mogu da proizvedu nešto smisleno i slušljivo.
Do tehnike, pogotovo elektonike nije, to je danas mnogo dostupnije nego tada.
Pa onda pođite malo dalje, na ovde često spominjanu imenicu "služba". Svako malo neko kaže služba ovo, služba ono...
Neće biti, ne može biti, da je to tek tako. Da popularna muzika nije bila pod posebnom brigom države i sistema, da neko-ko-treba nije brinuo tome da se nešto snimi ili ne, da pomogne i pogura ako treba, da kaže ne može ako ne valja itd.
Možda je onaj lik sa pričom o helikopterima i hitnim sastancima sa autorima oko ispomoći za Čolin album, oko "muzike sudnjeg dana" za atomska skloništa - možda je i preterivao, željan pažnje. Znate sigurno o čemu pričam.
Ali nemoguće je - današnje stanje pokazuje - prosto je nemoguće da odgovarajuće državne službe nisu imale udela u tome.

A sto sluzba nije malo zastitila Bijelo dugme kad je po njima opleo NIN i Sergije Lukac ili kad je Ipe malo pojacavao kreativnost. Cini mi se da je bila i jedna afera sa uvozom bubnjeva,valjda su i bubnjevi malo znacajni za kvalitet.
Nije sluzba bila nevinasce ali mi se cini da joj se daje puno znacaja da bi se umanjila ljenost i nesposobnost samozvanih kreativaca.

A ti što su ih napali, ceniš da nisu imali veze sa službama?
To je bilo, pretpostavljam, kao sa Lenonom kad je usred Bible-Belt Amerike odvalio da su popularniji od Isusa. Pa su redneksi krenuli na njih.
Ono kao: alo dečko, mnogo si se ti uzneo, dig'o glavu, nemo'da ti je otkinemo, a-pljus!
tasadebeli tasadebeli 00:05 21.01.2019

Re: ...

kamilo_emericki

A sto sluzba nije malo zastitila Bijelo dugme

kad je Ipe malo pojacavao kreativnost.



То и јесте била намештаљка Службе. Да би их узели под своје.

Мрзи ме да опет то причам, имаш овде у неком коментару.

(Фри, наравно, тврди као и увек да сам ја све то измислио. Стане Доланц је у ствари био прерушена Мајка Тереза која је филантропски тада деловала на територији СФРЈ. )

То хапшење Дугмића 1978. је уследило годину дана после великог шатро опроштајног концерта код Хајдучке чесме, да би затим после свег оног силног пастирског јесил мала љуб'ла до сада периода (што би рекао Дражен Врдољак, да не кажем Врдо Дражењак) завршно са Ето баш хоћу, уследило Велико Васкрснуће са Битангом и принцезом (Ђиђи Јанкељић на бубњевима мењао Ипета који је још увек мардељао због гудро) и потоњим помодним ска ритмовима на Доживјети стоту и остале медијске манипулације (Пљуни и запјевај моја Југославијо) у којима је Брега и данас прави мајстор јер је од ондашњих мајстора за манипулацију медијима то и научио.

Интересантна је била та бивша југо-рок сцена којом је дириговала Служба и одлучивала, контролишући медије, ко ће бити популаран, а ко не.

Није ни данас то много другачије, једино мислим да су данас у питању неке самоуправне интересне заједнице којима је Служба и послодавац и сервис за услуге и бизнис партнер.

Сети се само онога када је Смак требало да свира у Арени 2012, а накачио им се пре концерта Жељко Митровић и његова екипа зарад профита, наравно, отетог на бази носталгије публике. Једва су се Смаковци тада ослободили тих паразита.

То што нису успели са Смаком 2012, успело им је, рецимо, са Дугметом на Хиподрому 2005. године (беше Рака Марић?).

Али са Дугметом им је, наравно, успело јербо ни сам Брега није гадљив на преваре да би профитирао. Такав је одувек и био и такав је и остао.

Ех, та Служба...


kamilo_emericki kamilo_emericki 01:02 21.01.2019

Re: ...

tasadebeli
kamilo_emericki

A sto sluzba nije malo zastitila Bijelo dugme

kad je Ipe malo pojacavao kreativnost.



То и јесте била намештаљка Службе. Да би их узели под своје.

Мрзи ме да опет то причам, имаш овде у неком коментару.

(Фри, наравно, тврди као и увек да сам ја све то измислио. Стане Доланц је у ствари био прерушена Мајка Тереза која је филантропски тада деловала на територији СФРЈ. )

Ne znam da li su ih uzeli pod svoje ili nisu ali znam da je Bijelo dugme primilo dosta napada na sebe, i to vise od onih koji su Dugme smatrali subkulturom a sebe kulturnom elitom, nego od Sluzbe. To sto je Bregovic to sve prevazilazio sa mangupskom lezernoscu i nije od toga pravio dramu i revolucionara od sebe to je vec nesto drugo.
I siguran sam da Sluzba nije bila toliko jaka koliko su govorili kukavice i nesposobni "geniji", u svim oblastima, trazeci opravdanje za svoje neuspjehe.
tasadebeli tasadebeli 01:09 21.01.2019

Re: ...

kamilo_emericki


ОК. Ја ти само испричах оно што знам из прве руке о том хапшењу 1978. и о правим узроцима за то хапшење (дрога је само повод) јербо ми је један члан шире фамилије, бог да му душу прости, који је радио за Службу тада у томе учествовао и био мамац подметнут дугмићима.
kamilo_emericki kamilo_emericki 02:00 21.01.2019

Rano djetinjstvo

U moje selo struja je "dovedena" kad sam imao 8-9 godina, a TV usao u kucu 13-14-e godine zivota. Moga.
Glavna vecernja zabava, po danu se radilo, je bilo pricanje prica. Baka, djed, majka,otac, uvijek je neko bio spreman za neku pricu.
Vecinu prica ispricanih tokom tih veceri sam nasao kasnije u raznim zbirkama bajki i basni i u raznim varijantama.
Sve kuce u selu su osvijetljavane petrolejkama i u svim kucama u koje sam zalazio te petrolejke su visile na zidu. Samo u nasoj kuci petrolejka je visila na plafonu, u sredini kuhinje.
Jednom sedmicno, baka ili mati su pazljivo cistile stakleni cilindar lampe i obradjivale pamucnu traku - fitilj, da ima lijep i sirok plamen.
Kad se zavrse svi poslovi i vecera, lampa se spustala, pomocu jedne dugacke kuke od bakarne zice, u visinu stola.
Pocinjalo je za mene magicno vece, citanje junackih narodnih pjesama.
Moje dvije omiljene su bile: Marko Kraljevic i Vuca djeneral te Banovic Strahinja.
I sad se sjecam kako mi je srce svaki put lupalo od straha da ce katane opkoliti Marka dok on pije vino a Sarac ga bezuspjesno upozorava na opasnost.
tasadebeli tasadebeli 10:28 21.01.2019

Re: Rano djetinjstvo

kamilo_emericki

U moje selo struja je "dovedena" kad sam imao 8-9 godina, a TV usao u kucu 13-14-e godine zivota. Moga.



Ја сам рођен у Београду 1964. и у њему живим читав живот.

У моју улицу на предратној црвеној Чукарици (Баново брдо) код Хиподрома, вазда левичарској по дифолту због социјалног миљеа у окружењу фабрике шећера, бродоградилишта на Сави и ковнице новца, и вазда у радничким штрајковима пре Другог светског рата, канализација уведена пред мој полазак у основну школу, када сам ја имао 5-6 година.

(Нису стигли раније, градили су Нови Београд за нову социјалистичку средњу класу која се управо стварала. Додуше, само из моје улице и из још пар улица у окружењу њих петорица су изгинули у рату борећи се на страни Титове војске, а још толико их је било рањених, неки и доживотни инвалиди, али то ипак није било довољно да постанемо социјалистичка средња класа пре неких других.)

До своје 16. године живота (1980. - јер се раније није могло пошто смо живели само од ћалетове плате) ишао сам у пољски клозет (знаш и сам како то изгледа када загуди северац зими) у дворишту у којем се вазда сушио веш као у италијанским неореалистичким филмовима и купао сам се у лавору до пола и од пола. (ЛИНК)

Зато ја и тврдим стално, читав живот, да су ме зезнули и заменили у породилишту за неку другу бебу (као и оног јунака Мике Антића из Гаравог сокака) јербо сам се родио у Железничкој болници, само пар стотина метара далеко од Ужичке улице на Дедињу, али су ме онда после те замене идентитета однели у неко двориште са старом рушевном кућицом и вешом који се вазда суши разапет по дворишту.

И зато немој мислити да не знам о чему причаш иако сам рођен и живим читав живот у Београду, некадашњој престоници Србије, па Југославије и СФРЈ, па сада опет Србије.

Та чињеница никада није била предност за неке од нас. Не све, само неке. Не кажем да нема и оних других за које то не важи.

А што се мене тиче, рођење у Београду и не треба да буде предност јер суштински оно то и није. То је чињеница која је значајна само на личном плану као и за сваког другог човека којем је његов завичај значајан само због њега самог, а не и због других.

Pocinjalo je za mene magicno vece, citanje junackih narodnih pjesama.


А шта мислиш, како сам ја проводио вечери?

Само уз светлост екрана телевизора и пламичак крека весо пећи ложене на угаљ која ти греје само ону страну тела окренуту пећи, јер се зато што је то био један од само два постојећа телевизора тада у улици, купљен да се болесни деда у кревету колико-толико разоноди, код нас увече окупљала читава горња половина моје улице, по 20-30 њих, а комшије су волеле да гледају тада телевизију са угашеним светлом у соби као да су дошли у биоскоп.

Моја најомиљенија је била "Женидба краља Вукашина" због крилатог коња Јабучила и сабље са очима.










kamilo_emericki kamilo_emericki 12:32 21.01.2019

Re: Rano djetinjstvo

tasadebeli
kamilo_emericki

U moje selo struja je "dovedena" kad sam imao 8-9 godina, a TV usao u kucu 13-14-e godine zivota. Moga.



Ја сам рођен у Београду 1964. и у њему живим читав живот.

У моју улицу на предратној црвеној Чукарици (Баново брдо) код Хиподрома, вазда левичарској по дифолту због социјалног миљеа у окружењу фабрике шећера, бродоградилишта на Сави и ковнице новца, и вазда у радничким штрајковима пре Другог светског рата, канализација уведена пред мој полазак у основну школу, када сам ја имао 5-6 година.

(Нису стигли раније, градили су Нови Београд за нову социјалистичку средњу класу која се управо стварала. Додуше, само из моје улице и из још пар улица у окружењу њих петорица су изгинули у рату борећи се на страни Титове војске, а још толико их је било рањених, неки и доживотни инвалиди, али то ипак није било довољно да постанемо социјалистичка средња класа пре неких других.)

До своје 16. године живота (1980. - јер се раније није могло пошто смо живели само од ћалетове плате) ишао сам у пољски клозет (знаш и сам како то изгледа када загуди северац зими) у дворишту у којем се вазда сушио веш као у италијанским неореалистичким филмовима и купао сам се у лавору до пола и од пола. (ЛИНК)

Зато ја и тврдим стално, читав живот, да су ме зезнули и заменили у породилишту за неку другу бебу (као и оног јунака Мике Антића из Гаравог сокака) јербо сам се родио у Железничкој болници, само пар стотина метара далеко од Ужичке улице на Дедињу, али су ме онда после те замене идентитета однели у неко двориште са старом рушевном кућицом и вешом који се вазда суши разапет по дворишту.

И зато немој мислити да не знам о чему причаш иако сам рођен и живим читав живот у Београду, некадашњој престоници Србије, па Југославије и СФРЈ, па сада опет Србије.

Та чињеница никада није била предност за неке од нас. Не све, само неке. Не кажем да нема и оних других за које то не важи.

А што се мене тиче, рођење у Београду и не треба да буде предност јер суштински оно то и није. То је чињеница која је значајна само на личном плану као и за сваког другог човека којем је његов завичај значајан само због њега самог, а не и због других.

Pocinjalo je za mene magicno vece, citanje junackih narodnih pjesama.


А шта мислиш, како сам ја проводио вечери?

Само уз светлост екрана телевизора и пламичак крека весо пећи ложене на угаљ која ти греје само ону страну тела окренуту пећи, јер се зато што је то био један од само два постојећа телевизора тада у улици, купљен да се болесни деда у кревету колико-толико разоноди, код нас увече окупљала читава горња половина моје улице, по 20-30 њих, а комшије су волеле да гледају тада телевизију са угашеним светлом у соби као да су дошли у биоскоп.

Моја најомиљенија је била "Женидба краља Вукашина" због крилатог коња Јабучила и сабље са очима.










Ne zalim se ja na moje odrastanje i nisam frustriran sto sam sam sebi pravio igracke jer mi roditelji nisu mogli kupiti.Takve me karte zapale u dijeljenju i igram sa njima kako znam i mogu. Ne zalim sto nisam odrastao po nekim Beogradima, Londonima, Parizima. Sreo sam u zivotu puno ljudi koji su se hvalili da su gradjani kojekakvih gradova, sto bi u Bosni rekli, gradska raja, a koji su u tim gradovima konzumirali puno manje tih gradskih sadrzaja nego ja.
Samo sam iznio neka od sjecanja koja mi uvijek donose osmijeh na lice a radost u dusu.
Ne zelim ulaziti u ideoloske rasparve ali da ti dam nekoliko crtica iz Francuske.
Elektrifikacija kompletne Francuske je zavrsena te dolaskom na vlast Miterana, znaci tek poslije '81.
Dalida je pocetkom 60-tih kupila kucu u Parizu u kojoj nije bilo struje.
Jako puno kuca, pa cak i manjih zgrada po gradovima su sve do 80-tih imali cesme samo u dvoristu kao i vanjske wc-e. Istina, u Francuskoj nema kosave.
Iznenadio bi se kako ljudi zive i u Francuskoj samo kad se odmakne malo od centra ili boljih cetvrti. Pa nije se zgrada u Marseju srusila slucajno, ima takvih zgrada koliko hoces po citavoj Francuskoj.

tasadebeli tasadebeli 12:47 21.01.2019

Re: Rano djetinjstvo

kamilo_emericki

Ne zalim se ja na moje odrastanje i nisam frustriran



Не жалим се ни ја. То што се ја са сликама из свога детињства шалим на тај начин, без и трунке горчине, али и без заваравања и других и самозаваравања какво је то детињство и младост била, јесте заправо зато што ја своје детињство, младост и уопште живот волим баш такве какви јесу јер су моји, а не нечији туђи и зато што је то онда мени нешто што ми много значи за даље.

Управо ово што си рекао:

Samo sam iznio neka od sjecanja koja mi uvijek donose osmijeh na lice a radost u dusu.




И још један разлог постоји због којег сам се одазвао на твој коментар у којем си писао о свом детињству, па ја онда писао о свом...

Схваташ ли заправо колико је све то, не само за нас двојицу него за сваког нас појединачно његово детињство и младост, имало огромног, баш великог значаја и утицаја на то какви смо данас?

(Сад се сетих оног Кросовог описа собе пуне књига његовог оца у којој је одрастао.)

Зато сам се одазвао на твој коментар.

(И зато овај мој блог и има баш те категорије које сам му дао изнад наслова.)

Знаш, нисам ја без разлога неколико пута до сада на блоговима разних аутора са темом васпитавања деце, родитељства и образовања качио оно Вордсвортово "Дете је отац човека".

То је зато што је свако од нас одговоран за ту своју ружу. И то не зато што је та ружа најлепша и најмиришљавија од свих ружа у врту него зато што је та ружа, а свако од нас има само своју ружу која му припада, она јединствена и непоновљива.


kamilo_emericki kamilo_emericki 13:08 21.01.2019

Re: Rano djetinjstvo

Taso, nastavnik si srpskog jezika, mislim da bi jedan blog o junackim narodnim pjesmama bio interesantan i podsticajan, puno vise nego neka ideoloska nadmudrivanja.
Pa Bolni Dojcin je bio Will Kane ihahaj prije nego sto je istog ozivio Gary Cooper.
A tek Banovic Strahinja i njegov odnos prema zeni.
Hana Ljubovic bi danas bila vrlo aktivna borkinja za jednakost polova, u svakom pogledu.
tasadebeli tasadebeli 13:31 21.01.2019

Re: Rano djetinjstvo

kamilo_emericki

Taso, nastavnik si srpskog jezika, mislim da bi jedan blog o junackim narodnim pjesmama bio interesantan i podsticajan... Bolni Dojcin je bio Will Kane ihahaj prije nego sto je istog ozivio Gary Cooper.



Па не радим ја то за џабе, него само за паре. То ми је лебац од ког живим. Исто важи и за исправљање правописних, граматичких и стилских грешака блогера на блогу. (Не кажем да их ти имаш, него то причам онако уопштено о блогерима и њиховом писању.)

Одувек сам обожавао до имбецилности, исто колико и наше народне епске песме, Човек који је убио Либерти Валанса Џона Форда и Дивљу хорду Сема Пекинпоа (најбољи редитељ који је икада снимао филмове откада постоји филм! ) Могу да их гледам изнова и изнова до изнемоглости...






П.С. -

A tek Banovic Strahinja i njegov odnos prema zeni.



То је тема за Миланов блог.
mariopan mariopan 16:00 24.01.2019

A a a a

A, a, a, a
B, b, b, b
A, b, v, g, d, đ, e, ž, z
I, j, k, l, lj, m
N, nj, o, p, r, s, t, ć, u, f, h, c, č
Dž, š

Š, š

Kao šaka, kao štuka
Kao šešir, kao ševa
Kao štrudla
Kao šest

V, v

Kao vrata, voda, vatra
Kao vetar, vrba, vaza
Kao voz
Kao vest

R, r

Kao reka, ruka, roda, riba
Repa, rupa, reč

Č, č

Kao četka, čaša, čizma, čorba,
Čigra, čvrga, čep, čep, čep, čep

Arim, barim, varim, guska
Dulići, đulići, ekilić, žaba,
Zijem, ijem, jem, koska, luluška
Ljuljaška miga niga osam
Osam osam osam osam
Pogodi ko sam
Ono pa ovo

Igrajmo se na slovo na slovo!

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:28 24.01.2019

Re: A a a a


Pogodi ko sam
Ono

ц-ц-ц

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana