Satira| Zabava| Životinjski svet

MAJMUNSKA RAČUNICA S BESKONAČNOŠĆU

docsumann RSS / 18.12.2018. u 21:41

9f4df5d10dbaff2d81a5e432367eaef0.jpg

 

U jednom slučajnom trolu na blogu, dovatismo se prije neki dan, čuvenog misaonog eksperimenta  o beskonačno mnogo majmuna koji lupaju po tastaturi.

Legenda kaže da će jedan od njih natipkati Hamleta. Neki teoretičari idu još dalje pa spominju kompletan Šekspirov opus. Kako god, no, precizna formulacija govori o dovoljno velikom broju majmuna potrebnih da se to pisanije otkuca, ne specificirajući njegovu tačnu vrijednost.

S aspekta teorije vjerovatnoće to znači da ako neki eksperiment  ponovimo dovoljan broj puta, možemo očekivati da će kao njegov rezulat javiti i krajnje neočekivani, skoro pa nemogući ishodi.

No, šta se dešava ako stvari radikalizujemo do kraja, tj. ako beskonačno mnogo majmuna opremimo sa beskonačno mnogo tastatura. Koliko njih će otkucati Hamleta? Odgovor je ((nad)naravno) – beskonačno mnogo majmuna. To naravno ne znači da će svaki majmun otkucati Hamleta, nee, neki će otkucati Hazarski riječnik (naopačke, i to na jermenskom), neki će otkucati riječ Gogolj 2346 puta, neki 2348 puta...biće tu svega, a ubjedljivo najviše nesuvislih nizova  slova-znakova-praznog prostora. Imaćemo ogroman opus nasumičnih brljotina, pravi sveopšti haos,  s tek atomima incidentnog  lingvističkog smisla. Sasvim moguće i da veliki broj majmuna neće uspjeti da otkuca ništa.

Dočim, neki će kucati izuzetno vješto.

Kolega Pape je dobro zapazio da ne samo da će neki od majmuna Hamleta otkucati brže od drugih, već da će biti beskonačno mnogo majmuna koji će ga najbrže otkucati.

Kolega Aureus je, zatim,  istu metaforu provukao kroz šah, uvodeći  u igru Kasparova i majmuna,  koji će međusobno  u toku vječnosti odigrati beskonačno mnogo šahovskih partija. Pod pretpostavkom da majmuna ponekad umje da postavi poneku  figuru na poneko od polja na tabli, vjerovatnoća neumoljivo govori da će majmun, u beskonačno mnogo mečeva,  pobijediti  ... beskonačno mnogo puta. Naravno, njegove pobijede će biti izuuuzrtno rijetke,  jednom u nezamislivo veliki (otprilike 10 na 55) puta, možda, ili možda još rijeđe. No, za beskonačnost to nije ni zagrijavanje. Događaj  čija vjerovatnoća je različita od nule, ma kako nevjerovatan bio, doživjeće realizaciju u beskonačnom broju pokušaja.

U tom nebrojeno velikom broju mečeva između Kasparova i majmuna desiće se i situacija da majmun dobije dvije vezane partije!? Pa čak i da dobije deset vezanih partija. E mož mislit, majmun odvalio Kasparova deset puta zaredom. Stvarno SENZACIONALNO! Za isponeverovati.

Ali beskonačnost je toliko luda da ni to nije ništa u njenim razmjerama.  Negdje u njenoj nesagledivoj utrobi postoji  događaj u kojem je majmun tuknuo Kasparova bezbroj puta zaredom!!!

Tu sam se živ usr'o i prestao dalje da računam...A onda pomislih, ako parlamentarne  izbore ponovimo beskonačno mnogo puta...Milo će pobijediti beskonačno mnogo puta. I to, naravno, svaki put.

 

Tagovi



Komentari (208)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 11:12 19.12.2018

Re: 1

Ali beskonačnost ne postoji.


to ko da kažeš da nema boga.

ne tvrdim ni da ga ima, samo mislim da mi pojma o tome nemamo. što nas, naravno, ne sputava u donošenju sudova po tom pitanju.


P.S. čak ni nauka definitivno ne poriče postojanje beskonačnog svemira.
zemljanin zemljanin 12:03 19.12.2018

Re: 1

i koji je dovoljan uslov za beskonacni broj Hamleta?

1) beskonacni broj majmuna u konacnom vremenu

2) jedan majmun u beskonacnom vremenu

3) beskonacan broj majmuna u beskonacnom vremenu

4) jedan majmun u konacnom vremenu (relnom vremenu naseg univerzuma)

PS. Docs da cuti

EDIT. dodao i broj 4
nask nask 12:15 19.12.2018

Re: 1

Lepa teorija. Koja sa praksom nema veze. U nju veruju oni koji veruju u Teoriju Evolucije.


Koju alteranivu predlažeš?
looping looping 12:43 19.12.2018

Re: 1

docsumann
Ali beskonačnost ne postoji.


to ko da kažeš da nema boga.

ne tvrdim ni da ga ima, samo mislim da mi pojma o tome nemamo. što nas, naravno, ne sputava u donošenju sudova po tom pitanju.


P.S. čak ni nauka definitivno ne poriče postojanje beskonačnog svemira.

Razlika je u tome što je neko nekad navodno video boga a beskonačnost niko nikada nije ni tvrdio da je video.
zemljanin zemljanin 12:48 19.12.2018

Re: 1

looping
Razlika je u tome što je neko nekad navodno video boga a beskonačnost niko nikada nije ni tvrdio da je video.

to *video* je bas zajebano za tumacenje ... da bi bog postojao morao bi da bude svemoguc, svezanajuci itd. znaci beskrajan ... pa mu dodje na isto da li tvdis jedno ili drugo
looping looping 12:50 19.12.2018

Re: 1

nask
Lepa teorija. Koja sa praksom nema veze. U nju veruju oni koji veruju u Teoriju Evolucije.


Koju alteranivu predlažeš?

Teorija Evolucije je ok.
Ali ima i dosta drugih religija za koje čovek može da se opredeli.


PS.

Ako se majmuni pare beskonačno puta logično je da će se bar jednom roditi čovek.
looping looping 12:52 19.12.2018

Re: 1

zemljanin
looping
Razlika je u tome što je neko nekad navodno video boga a beskonačnost niko nikada nije ni tvrdio da je video.

to *video* je bas zajebano za tumacenje ... da bi bog postojao morao bi da bude svemoguc, svezanajuci itd. znaci beskrajan ... pa mu dodje na isto da li tvdis jedno ili drugo

Zašto beskrajan?

Beskrajnost je izmišljena 1657 godine.
docsumann docsumann 13:00 19.12.2018

Re: 1

Beskrajnost je izmišljena 1657 godine.


otkrivena, nije izmišljena
looping looping 13:26 19.12.2018

Re: 1

docsumann
Beskrajnost je izmišljena 1657 godine.


otkrivena, nije izmišljena

Izmišljena. Beskrajnost je samo koncept.
Milan Novković Milan Novković 13:35 19.12.2018

Re: 1

looping
docsumann
Beskrajnost je izmišljena 1657 godine.


otkrivena, nije izmišljena

Izmišljena. Beskrajnost je samo koncept.

Fenomen je cool reč

Samo, kao i krajnost, uostalom, naša najdublja znanja su dobacila do kvantne mehanike i teorije relativiteta, i nemamo pojma šta je "iza".

Još uvek ne kapiramo čak ni "svakodnevne" sitnice, prirodu vremena i strukturu prostora, npr - za prostor se još i izmigoljim za dvojku tipa "on je organizacioni fenomen", a za vreme ne znamo ni toliko
docsumann docsumann 13:41 19.12.2018

Re: 1

looping
docsumann
Beskrajnost je izmišljena 1657 godine.


otkrivena, nije izmišljena

Izmišljena. Beskrajnost je samo koncept.


beskonačnost je kao koncept u matematici uveden još kod starih Grka, pogledaj blog čiji sam link negdje ostavio među komentarima.
ovo o čemu ti govoriš je samo njen moderni oblik, definisan kroz teoriju skupova.

beskonačnost je sastavni dio matematike, baš kao i sami brojevi s kojima je skopčan.

a slično kao i zemljanin, mislim, da je beskonačnost imanentni atribut (eventualnog) božanskog
nask nask 13:45 19.12.2018

Re: 1

Ali ima i dosta drugih religija za koje čovek može da se opredeli.


Može, ako misliš da su činjenice u istoj ravni sa ukusom.
docsumann docsumann 13:45 19.12.2018

Re: 1

Razlika je u tome što je neko nekad navodno video boga a beskonačnost niko nikada nije ni tvrdio da je video.


kao što niko nije ni vidio prvi izvod funkcije.

mislim da mješaš apstraktne i fizičke koncepte.
mada ne vjerujem da bog može biti fizički entitet.

looping looping 13:46 19.12.2018

Re: 1

docsumann
looping
docsumann
Beskrajnost je izmišljena 1657 godine.


otkrivena, nije izmišljena

Izmišljena. Beskrajnost je samo koncept.


beskonačnost je kao koncept u matematici uveden još kod starih Grka, pogledaj blog čiji sam link negdje ostavio među komentarima.
ovo o čemu ti govoriš je samo njen moderni oblik, definisan kroz teoriju skupova.

beskonačnost je sastavni dio matematike, baš kao i sami brojevi s kojima je skopčan.

a slično kao i zemljanin, mislim, da je beskonačnost imanentni atribut (eventualnog) božanskog

I ja verujem da postoji beskonačnost, mada nije naučno dokazana.

docsumann docsumann 13:48 19.12.2018

Re: 1

I ja verujem da postoji beskonačnost, mada nije naučno dokazana.


teško da će i biti, beskonačnost je više pojam vezan za metafiziku nego za fiziku.
looping looping 13:54 19.12.2018

Re: 1

nask
Ali ima i dosta drugih religija za koje čovek može da se opredeli.


Može, ako misliš da su činjenice u istoj ravni sa ukusom.

Mislim da čovek još uvek ne zna činjenice u vezi sa pomenutim.
nask nask 15:11 19.12.2018

Re: 1

beskonačnost je više pojam vezan za metafiziku nego za fiziku.


Po meni jeste problem današnje fizike to što se za predstavljanje fizičkog sveta oko nas, koji je kako ga sada vidimo konačan i kvantan (nije glatka neprekidna funkcija), koriste matematički concepti koji u sebi sadrže pojmove besnkonačnosti, u smislu beskonačno veliko i beskonačno malo.
nask nask 18:10 19.12.2018

Re: 1

a slično kao i zemljanin, mislim,


Evo ga napokon priznao da je elijen.
zemljanin zemljanin 19:38 19.12.2018

Re: 1

looping
zemljanin
da bi bog postojao morao bi da bude svemoguc, svezanajuci itd. znaci beskrajan ... pa mu dodje na isto da li tvdis jedno ili drugo

Zašto beskrajan?

Beskrajnost je izmišljena 1657 godine.

kad bi svet bio determinisan, poznavanje jednog i vise trenutaka (*beskrajno* malog) omogucilo bi da (uslovno) znamo sve ... e posto svet nije takav, potrebno je da znas svaki *beskrajno* mali trenutak i da ga memorises kako bi mogao odgovoriti na svaki upit iz proslosti ... to ti nikako ne daje egzaktnu buducnost ... sama informacija jeste neunistiva ali ako je rasejes tesko ces moci da je stukturno organizujes na prethodni nivo ... memorisanje informacije svakog *beskrajno* malog dela sveta, svake pojedine elementarne cestice (SM) zahteva dodatni univerzum samo za upis stanja tog, beskrajno malog trenutka ... i ocas posla napravismo beskrajno mnogo univerzuma samo da bi skladistili podatke ... obradu cu da preskocim ... entropiju cu da preskocim ... buducnost cu da preskocim ... sve u svemu entitet koji bi znao sve proslo, vrlo brzo bi se priblizio pojmu beskonacnog a da pri tome nismo ni naceli temu svemoguceg ...

generalno nasa fizicka smrt ne unistava informaciju o nama vec je stukturno deformise do neupotrebljivosti ... tu smo, samo nismo na mestu

posto u realnom nemamo fizicku velicinu beskonacnog, takav entitet nije moguc ... cak i sa pojmom beskonacnog postoji niz dodatnih nemogucnosti takvog entiteta ... ali moze biti ideja, pa kome se svidi ...
zemljanin zemljanin 20:05 19.12.2018

Re: 1

Kao što bi bilo pitanje: koliko je potrebno vremena/ materijala da se bez ljudskog učešća slučajnim procesom stvori mač Katana u prirodi?


ne samo mac, ceo univerzum se moze stvoriti ... nephodno je vreme, sto vise tezi beskrajnom, to bolje tj. verovatnije ... a vreme ne ide bez prostora a prostor ne ide bez sadrzine
looping looping 06:16 20.12.2018

Re: 1

Beskonačnost je dobra da opiše ljudsko neznanje.
Recimo, ne znamo koliki je univerzum i ono iza njega, ne znamo kada počinje "vreme" i kada se završava, ne znamo koja je najmanja čestica, najveća moguća brzina...

Stavimo znak ∞ i problem rešen. Jer mi hoćemo da znamo po svaku cenu.
A problem je što smo mnogo mali. Mislim, fizički mali.
Kao kada bi neki virus hteo da sazna u kom se gradu nalazi.

Od nauke nema neke vajde a bogami ni od metafizike.
docsumann docsumann 08:08 20.12.2018

Re: 1


Stavimo znak ∞ i problem rešen. Jer mi hoćemo da znamo po svaku cenu.
A problem je što smo mnogo mali. Mislim, fizički mali.
Kao kada bi neki virus hteo da sazna u kom se gradu nalazi.


nama je dato da pitamo i istražujemo.
može biti da je i to evoluciiona greška, kao što neki smatraju i za našu svijest, al' može bit i da nije.
možda je potraga za znanjem imanentno ljudska.

da sam religiozan čovjek rekao bih da su prirodni zakoni staze koje nam bog ostavlja ka sebi...

pošto nism, ukazaću samo na tu fascinantnost naleganja prirodnih zakona uz matematičke obrasce.
a možda je matematika bog, u njoj beskonačno figuruše savršeno prikladno.


docsumann docsumann 08:35 20.12.2018

Re: 1

Od nauke nema neke vajde a bogami ni od metafizike.


itekako ima, ako ne u smislu rješavanja pitanja o apsolutu (ipak je to metafizička koještarija), ono bar u podizanju kvaliteta našeg svakodnevnog života.

a ponavljao sam već više puta kako je Dejvid Bom gledao na prespektivu naučne potrege za istinom.
pred nama su dva moguća suštinski oprečna scenarija.
ili je svijet izgrađen od beskonačno mnogo kvalitativno različitih nivoa ili je njihov broj konačan.
prva mogućnost sugeriše da nikad nećemo otkriti kompletnu sliku stvari, i u neku ruku predstavlja intelektualni ćorsokak, dok nam drugi uliva nadu da ćemo kad-tad (ako se usput ne sampopotamanimo ili ne nestanemo na neki spontaniji način) doći do konačne spoznaje.


looping looping 12:43 20.12.2018

Re: 1

mislim da mješaš apstraktne i fizičke koncepte.

Ne ja, već nauka.

Fizika i matematika ubacuju apstraktni koncept u proračune. I realno je da mora doći do nerealnih rezultata kada se obračunava ∞.
docsumann docsumann 12:50 20.12.2018

Re: 1

Fizika i matematika ubacuju apstraktni koncept u proračune. I realno je da mora doći do nerealnih rezultata kada se obračunava ∞.


misliš kao min. i max. funkcije kod infinitezimalnog računa

pa upravo je ubacivanje beskonačno (malog) u kalkulus dovelo do razvoja matematike koji je doprinio čitavom procvatu tehnike, a koji je revolucionarno izmjnio ljudski život.
aureus aureus 16:50 20.12.2018

Re: 1

А шта ако је неки бог створио изузетно велики космос (можда чак бескрајан) и у њега посадио изузетно мало, слабо ал' знатижељно биће - човјека? И сад то знатижељно биће напреже себе да сазна што више о "систему" у којем живи, са жељом да сазна све. У моменту кад сазна све шта се сазнати има - постојећи космос се руши, бог га укида, а са њим и човјека. Игрица се завршава и почиње нека нова.

Можда је боље да не сазнамо све (и тако останемо у животу).

Свеједно. Охрабрујем научнике (ако је до њих) да открију све. Па нек иде живот...
docsumann docsumann 17:07 20.12.2018

Re: 1

aureus
А шта ако је неки бог створио изузетно велики космос (можда чак бескрајан) и у њега посадио изузетно мало, слабо ал' знатижељно биће - човјека? И сад то знатижељно биће напреже себе да сазна што више о "систему" у којем живи, са жељом да сазна све. У моменту кад сазна све шта се сазнати има - постојећи космос се руши, бог га укида, а са њим и човјека. Игрица се завршава и почиње нека нова.

Можда је боље да не сазнамо све (и тако останемо у животу).

Свеједно. Охрабрујем научнике (ако је до њих) да открију све. Па нек иде живот...



nekako su obje vertzije spooky

bilo da je konačna istina (znanje) dostižna, bilo da nije...

interesantno kako i neki materijalistički naučnici nemaju problem sa konceptom stvarnosti kao simulacije.
može i tvorac, samo da nije onostrano (štagod to značilo)
tasadebeli tasadebeli 09:09 19.12.2018

Рачунаљка? Абакус?




За Папета...









П.С. - Само да питам...

Tu sam se živ usrao i prestao da računam ...A onda pomislih, ako parlamentarne izbore ponovimo beskonačno mnogo puta...Milo će pobijediti beskonačno mnogo puta. I to, naravno, svaki put.


Зар Мило није био део фронта којим је побеђен Милошевић?

Да се нешто питам, ја бих га онда само због тога уставним путем прогласио за доживотног председника.

Мила, не Милошевића...

Тако да изборна воља грађана само потврђује оно што ја мислим.

Нема потребе да се усеравамо. Све тече по унапред зацртаном плану и програму.
pape92 pape92 17:49 19.12.2018

Re: Рачунаљка? Абакус?

За Папета...


Josarijan, moj čovek.

Kluni navodno snima seriju. Film Kvaka 22 je redak primer adaptacije po knjizi remek-delu gde je film odličan. Serija kakva bude da bude, dobra je da uputi tzv. novi naraštaj u to gde živi, kako to prihvatiti, i šta raditi tim povodom. Kluni samo treba da se drži teksta. Mada slutim da mladi naraštaj dobro poznaje istine iz Kvake, ali opet, način na koji je to rečeno tamo je briljantan.
docsumann docsumann 18:06 19.12.2018

Re: Рачунаљка? Абакус?

Film Kvaka 22 je redak primer adaptacije po knjizi remek-delu gde je film odličan


ali filmom nisu mogli biti obuhvaćeni mnogi detalji, kojima knjiga vrvi...zatim, kako je pisana, često mi se činilo da događaji nisu posloženi baš linearno vremenski.
mada se nisam udubljivao u hronološku analizu, zakleo bih se da se kroz fragmentarnu struktiuru romana, čestim vraćanjem na iste događaje iz perspektive različitih likova, Heler poprilično igrao redosljedom dešavanja.

mislim da je to jedina knjiga koju sam (sem onih dječjih) pročitao 3 puta...

e da, nisu ni svi prevodi bili jednako kvalitetni.

cijenim da je Otokar Keršovani publikovao najbolji prevod
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:11 19.12.2018

Re: Рачунаљка? Абакус?

redak primer adaptacije po knjizi remek-delu gde je film odličan


Ovaj film pod obavezno da se odgleda, ko nije, naravno. I radi se upravo o adaptacijama, između ostalog :).

pape92 pape92 19:41 19.12.2018

Re: Рачунаљка? Абакус?

1) a) Isto pročitao 3 puta: kao što i mora biti mnogo toga je izostavljeno iz filma u odnosu na knjigu, ne samo u pogledu radnje nego i u pogledu strukture koja je u knjizi poređana po likovima (kao u Tarantinovim filmovima), ali atmosfera iz knjige je uhvaćena, plus je ono što se snažnije može dočarati filmskim jezikom, zaista i dočarano snažno, repeticija Josarijanovog sećanja na pogibilu Snowdena (Snowden!), scena sa avionom koji preseca...ok, da ne pravim spojlere. Odličan film. A knjiga je remek-delo.
1) b) Otokar Keršovani bez premca, pokušao ove nove, nije tako dobro
2) potvrđujem preporuku za film "Adaptacija"
docsumann docsumann 08:39 20.12.2018

Re: Рачунаљка? Абакус?

Snowdena (Snowden!)




inače imena likova su posebna priča



nešto se ne sjećam iz knjige, ove (introaktivne) slike na zidu
alselone alselone 10:13 19.12.2018

Bio sam Punk pre tebe

cassiopeia cassiopeia 10:19 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

alselone
Bio sam Punk pre tebe.




cassiopeia cassiopeia 10:58 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

alselone


Da li si znao da je Đorđe Lukić Rahaja (u doku kao član grupe Pasta ZZ) bio reditelj sinhronizacije Sunđer Boba? Najbolje sinhronizovani crtać ikada na ovim prostorima.
alselone alselone 11:09 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Nisam, ali Sundjer Bob je zaista fantasticno sinhronizovan.
cassiopeia cassiopeia 11:22 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

ali Sundjer Bob je zaista fantasticno sinhronizovan.


I prevod je odličan.
Atomski mrav Atomski mrav 11:28 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Vidim, tj. čujem da postoje dve verzije sinhronizacije Sunđer Boba na srpski. Moram priznati da mi se starija verzija više dopada iako me glas Sunđer Boba isprva prilično nervirao. A pošto je kreator Sunđer Boba preminuo skoro, imao sam prilike da čujem originalne glasove na engleskom - ništa posebno, naša sinhronizacija je po meni mnogo bolja.

I prevod je odličan.


Apsolutno. Sviđa mi se kada npr. Plankton kaže "'Odi dedi" umesto "Come to daddy".
alselone alselone 11:33 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Celokupna adaptacija je na nivou onih starih nikad prežaljenih crtaća. I ja sam par puta gledao na engleskom i nisam se nešto oduševio, ali naši su zaista super.

Pogotovo kada se vidi kako se ostali crtaći prevode danas. Ne samo što ne znaju da prevedu osim bukvalno pa "he saved the day" prevode kao "on je spasao dan" što na srpskom apsoluno ništa ne znači, nego im je i red reči u rečenici kao na engleskom. Teški diletanti.
docsumann docsumann 11:43 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Pogotovo kada se vidi kako se ostali crtaći prevode danas. Ne samo što ne znaju da prevedu osim bukvalno pa "he saved the day" prevode kao "on je spasao dan" što na srpskom apsoluno ništa ne znači, nego im je i red reči u rečenici kao na engleskom. Teški diletanti.


hehe, jedan kolega ovdašnji krenuo da prevodi "cijevni razvod" na engleski, pa uz pomoć google trnslatora dobio - "pipe divorce"



tasadebeli tasadebeli 11:43 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

alselone
Bio sam Punk pre tebe.



'Ај погоди ко је ТВ Моронима носио опрему и вазда био на њиховим концертиме по месним заједницама на НБг?

После, кад су се вратили из аскаре, Драгојевић више није свирао са њима.

А пјевач, Цеки, имао тада убедљиво најбољи сценски наступ од свиха њиха из новега вала док публика у тражењу сопственог идентитета скандира на концерту као на фудбалској текми:"Нови Београд!!! Нови Београд!!!".



alselone alselone 11:54 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

'Ај погоди ко је ТВ Моронима носио опрему и вазда био на њиховим концертиме по месним заједницама на НБг?

Tasa debeli, bloger ovdašnji?
alselone alselone 11:56 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

"'Odi dedi"

tasadebeli tasadebeli 12:19 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

alselone
'Ај погоди ко је ТВ Моронима носио опрему и вазда био на њиховим концертиме по месним заједницама на НБг?

Tasa debeli, bloger ovdašnji?



Ма пусти... Био је то неки други живот... Одавде гледано, к'о да није мој...





"'Odi dedi"






alselone alselone 12:22 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Ма пусти... Био је то неки други живот... Одавде гледано, к'о да није мој...


Znam da sam već kačio al ovde leže ko guza na nošu što bi rekla Cass.

ZABORAV

Sada je to već neki tuđi život
detalji uzmicanja blede i gube obrise
život koji kao da nisi ni živeo
još samo malo
i pričaćeš o tome šaljivim tonom
sa blagim osmehom predaje
kazaćeš, bile su te neobjašnjive godine
i smatraćeš nepotrebnim da završiš rečenicu
kazaćeš, izgleda da sam još bio mlad
jer kako bi se drugačije moglo objasniti
tvoj sagovornik će ubrzo promeniti temu
pustićeš da i to ode u zaborav
jer na ovom svetu ima toliko važnijih stvari
od tvog života.
tasadebeli tasadebeli 12:50 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

alselone
Ма пусти... Био је то неки други живот... Одавде гледано, к'о да није мој...


Znam da sam već kačio al ovde leže ko guza na nošu što bi rekla Cass.

ZABORAV

Sada je to već neki tuđi život
detalji uzmicanja blede i gube obrise
život koji kao da nisi ni živeo
još samo malo
i pričaćeš o tome šaljivim tonom
sa blagim osmehom predaje
kazaćeš, bile su te neobjašnjive godine
i smatraćeš nepotrebnim da završiš rečenicu
kazaćeš, izgleda da sam još bio mlad
jer kako bi se drugačije moglo objasniti
tvoj sagovornik će ubrzo promeniti temu
pustićeš da i to ode u zaborav
jer na ovom svetu ima toliko važnijih stvari
od tvog života.



М'да...

Јелена.

Стварно к'о гуза на ношу.

Или к'о шамар будали.

Значење је исто.

Знаш ли да данашњи средњошколци уопште и не знају шта је то панк нити ко су то били панкери?

Кажу, никад чули.

Ниједан од њих. Спроведено испитивање.

Занимљиво.

Ја кад сам био у том другом животу средњошколац, знао сам и за хипике и за глем рок и за '68. и за битничку поезију и за би бап и за Ловца у житу и за На путу...

Јбг.


Atomski mrav Atomski mrav 12:54 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

E da - dom za stare "Poslednji trzaj".
tasadebeli tasadebeli 13:02 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Atomski mrav
E da - dom za stare "Poslednji trzaj".



Џабе се гицају, видиш да за њих данашњи клинци и не знају. (Осим њихови рођени клинци, ако су панкери у међувремену којим случајем постали родитељи, па клинци нашли старе инструменте на тавану. И зарђале зихернадле.)
Atomski mrav Atomski mrav 13:35 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Taso,

tako se zove dom za stare iz Sunđer Boba.
cassiopeia cassiopeia 13:36 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Vidim, tj. čujem da postoje dve verzije sinhronizacije Sunđer Boba na srpski.


Da. Preko 200 epizoda je uradila ekipa sa Rahajom na čelu, čuvena Vladislava Vaca, glumica i Dimitrije Stojanović, a onda je menadžment Prve i B92 u seči zaposlenih i smanjenju troškova odlučio da oni to više ne rade i sad radi neka firma. Nisam pratila dalja dešavanja i ko radi, sve što čujem je da im nisu ni do kolena.


Edit: Ispravila sam broj epizoda, preterala sa nulama :)
cassiopeia cassiopeia 13:37 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Atomski mrav
E da - dom za stare "Poslednji trzaj".



mirelarado mirelarado 13:43 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

"'Odi dedi" umesto "Come to daddy".


Podseti me na slučaj iz nekadašnje, tobože ozbiljne dnevne štampe, gde su strani državnici davali nezvanične izjave sipajući kafu/čaj (u originalu sipping his tea/coffee).
Atomski mrav Atomski mrav 13:58 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

mirelarado
"'Odi dedi" umesto "Come to daddy".


Podseti me na slučaj iz nekadašnje, tobože ozbiljne dnevne štampe, gde su strani državnici davali nezvanične izjave sipajući kafu/čaj (u originalu sipping his tea/coffee).


Dobro, da bi mogli da pijuckaju kafu/čaj, morali su prvo da ih sipaju u šoljice.
tasadebeli tasadebeli 14:25 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Atomski mrav
Taso,

tako se zove dom za stare iz Sunđer Boba.



Упс!

Пардон!

Не пратим Сунђер Боба на ТВ.

Ја живим са таквима свакога дана у real life.

Онај Сунђер Боб са ТВ би ми стварно био вишак у животу.

П.С. - А има и оно погребно предузеће из Маратонаца "Вечно коначиште".

(Кажу зли језици да је тај филм, у ствари, алузија на СФРЈ с почетка осамдесетих.

Ја им не верујем.)

Па друштво за кремирање "Весели пламичак"

И слично.

Све у свему, не може нам се порећи духовитост на националном нивоу по том економском питању лапота. (Јер нема, брате, за све. Не могу сви да живе и да троше.)


Prva i najbrojnija su imena koja se daju po prezimenu, imenu ili nadimku vlasnika preduzeća, pa tako postoje prodavnice pogrebne opreme: "Stanković", "Savić", "Suza Internacional" i mnoge druge.

Druga kategorija je u vezi sa samim činom smrti, ali na vrlo duhovit načina. Evo najinteresantnijih: "Finalno konačište", "Veseli plamičak", "Jedan manje", "Slatki snovi", "Poslednja suza", "Poslednji taksi", "Pietet", "Anđeo" ili "Spokoj".

Treća kategorija je takođe interesantna, a odnosi se na imena vezana za religije, mitove i natprirodna bića u njima, kao i za večna prebivališta. Pa tako postoji pogrebna oprema "Beli anđeo", "Haron", "Adonis", "Ra", "Šiva", Raj" ili "Had".

I četvrta kategorija su imena data proizvoljno, sa čime je jedino upoznat vlasnik preduzeća. Tako postoje: "Konkordija", "Kometa", "Zvezdana prašina", "Karma", "Brestovi", "Lisje", "Eukaliptus", "Zlatna palma" "Kokai", "Vikend M" ili "Neon".



Imena pogrebnih preduzeća (Вукајлија)



Има и оних што пружају услуге по читавој Ојропи...
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:46 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Ја кад сам био у том другом животу средњошколац, знао сам и за хипике и за глем рок и за '68. и за битничку поезију и за би бап и за Ловца у житу и за На путу...


Moja baba je '32. godište i nije čula ni za šta od nabrojanog, osim možda za '68. i to onu verziju "drug Tito je rekao da su studenti upravu". Rodila je ćerku te godine, a tek mi tetka pojma nema za te stvari. Kao uostalom i brat od tetke, rođen kad i ja, a danas živi u Švedskoj i ima i dete koje ne deluje da će ikada čuti za išta od nabrojanog. S druge strane, klinac već sad zna pesme od Baje Malog Knindže što je teška alternativa u Švedskoj, kao i lykke li u Srbiji



tasadebeli tasadebeli 19:29 19.12.2018

Сав тај Punk

stefan.hauzer
Ја кад сам био у том другом животу средњошколац, знао сам и за хипике и за глем рок и за '68. и за битничку поезију и за би бап и за Ловца у житу и за На путу...


Moja baba je '32. godište i nije čula ni za šta od nabrojanog, osim možda za '68. i to onu verziju "drug Tito je rekao da su studenti upravu". Rodila je ćerku te godine, a tek mi tetka pojma nema za te stvari. Kao uostalom i brat od tetke, rođen kad i ja, a danas živi u Švedskoj i ima i dete koje ne deluje da će ikada čuti za išta od nabrojanog. S druge strane, klinac već sad zna pesme od Baje Malog Knindže što je teška alternativa u Švedskoj, kao i lykke li u Srbiji



Благо твојој баби онда.

Она живи живот достојан живљења.

И ове лиикове са клипа испод сам познавао...






Волим што је у овом Алсовом окаченом филмићу Цане одмах на почетку све лепо рекао и објаснио.


Nenad Petrovic

1 year ago

Jel provaljuje neko da je ovu pesmu maznuo The Offspring za pesmu Americana (I to im je naslovna numera istoimenog albuma)!!! :)



Моја кева је била '31. годиште, али је ето силом прилика (што ти је судбина) научила све ове песме напамет хтела-не хтела.



П.С. - Сећа ли се неко из тог времена групе Патуљци? Момци сви од по два и нешто метра... Не зезам се... Упознао сам их једаред у Дадову пред неку њихову свирку... Али никада нисам после чуо шта је било са њима...
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:44 19.12.2018

Re: Сав тај Punk

Моја кева је била '31. годиште, али је ето силом прилика (што ти је судбина) научила све ове песме напамет хтела-не хтела.



i mi smo nekako preživeli moju Sonic Youth fazu!


tasadebeli tasadebeli 20:20 19.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

Atomski mrav
mirelarado
"'Odi dedi" umesto "Come to daddy".


Podseti me na slučaj iz nekadašnje, tobože ozbiljne dnevne štampe, gde su strani državnici davali nezvanične izjave sipajući kafu/čaj (u originalu sipping his tea/coffee).


Dobro, da bi mogli da pijuckaju kafu/čaj, morali su prvo da ih sipaju u šoljice.



Чај, кафа, текила, со, лимун,... Што ти је време обиља!

А ја се из свог детињства сећам кроз маглу само онога Приђи к чици... И неких јебених свилених бомбона... Из парка преко пута моје куће...



4krofnica 4krofnica 20:38 19.12.2018

Re: Сав тај Punk

stefan.hauzer



i mi smo nekako preživeli moju Sonic Youth fazu!


SY nije nikad faza, već način života! :)
ne moraš baš svakodnevno (ili ikad) da ih slušaš ali kad jednom taj nojz uđe u sistem, to se ureže i definiše te. sure, sa godinama dođe i dzez i kvalitetno vino, ali meni je kreativna destrukcija bliska, ništa lepše od dobre stare distorzije.

da se nadovežem na kockalone: dobila sam lampu i zvaću je Gari



stefan.hauzer stefan.hauzer 20:53 19.12.2018

Re: Сав тај Punk

SY nije nikad faza, već način života! :)


Za mene je to Ol' Dirty Bastard:





()
docsumann docsumann 08:24 20.12.2018

Re: Сав тај Punk


hardcore forever!

blogovatelj blogovatelj 10:31 20.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

hehe, jedan kolega ovdašnji krenuo da prevodi "cijevni razvod" na engleski, pa uz pomoć google trnslatora dobio - "pipe divorce"


stefan.hauzer stefan.hauzer 18:08 20.12.2018

Re: Сав тај Punk

hardcore forever!


softelectronics_e softelectronics_e 19:41 20.12.2018

Re: Bio sam Punk pre tebe

docsumann
Pogotovo kada se vidi kako se ostali crtaći prevode danas. Ne samo što ne znaju da prevedu osim bukvalno pa "he saved the day" prevode kao "on je spasao dan" što na srpskom apsoluno ništa ne znači, nego im je i red reči u rečenici kao na engleskom. Teški diletanti.


hehe, jedan kolega ovdašnji krenuo da prevodi "cijevni razvod" na engleski, pa uz pomoć google trnslatora dobio - "pipe divorce"




Pa da.
Pošto je veoma slično sa manifold.
softelectronics_e softelectronics_e 19:45 20.12.2018

Re: Сав тај Punk

4krofnica
stefan.hauzer



i mi smo nekako preživeli moju Sonic Youth fazu!


SY nije nikad faza, već način života! :)
ne moraš baš svakodnevno (ili ikad) da ih slušaš ali kad jednom taj nojz uđe u sistem, to se ureže i definiše te. sure, sa godinama dođe i dzez i kvalitetno vino, ali meni je kreativna destrukcija bliska, ništa lepše od dobre stare distorzije.

da se nadovežem na kockalone: dobila sam lampu i zvaću je Gari




LOL !
Milan Novković Milan Novković 11:40 19.12.2018

Konačno mnogo "majmuna" ...

...beskonačno mnogo majmuna koji lupaju po tastaturi...

... u beskonačnom paklu (prvi skeč, iako, ko ima vremena ... treći će se zasigurno svideti duhovnim ljudima, pa drugi, četvrti, ...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:58 19.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

Будући да сам лимитиран с временом, само материјал за споменуту причу о инсулину, дебљању, дијетама, здрављу...

https://html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/7947677/theme/custom/height/480/width/640/custom-color/#ffffff/menu/no/tdest_id/801509

https://twitter.com/drjasonfung
Milan Novković Milan Novković 12:22 19.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

Predrag Brajovic
Будући да сам лимитиран с временом, само материјал за споменуту причу о инсулину, дебљању, дијетама, здрављу...

https://html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/7947677/theme/custom/height/480/width/640/custom-color/#ffffff/menu/no/tdest_id/801509

https://twitter.com/drjasonfung

Odslušaću definitivno malo kasnije, sad samo uskačem na vrlo kratko u sitnim pauzama u poslu, ali na neviđeno, da ne bude zabune:

- Ja priče o preterivanjima relativno dobro poznajem, i to je cool tema za blog, ako ne napiše neko drugi napisaću ja, pa tako i o carbs, fast carbs, insulinu u višku i ćelijskoj neosetljivosti, u mozgu preosetljivosti pa prioritetu za izbacivanje kao preteči neurodegenerativih boljki, previše aromataze u salu oko stomaka što aromatizuje testosteron u estrogen, premalo šećera koji drndaju nervne ćelije (neke od ćelija između ušiju, padon) zbog njenih delova udaljenih od mitohondrija (recimo možeš da inhibiraš gen potreban da bi mitohndrije između ušiju radile i ne dobiješ rapidnu neurodegeneraciju, što bi očekivao, čak ume godinama da se ništa ne primeti, iako bez njih, mitohondrija, ketonska tela ne mogu da ti daju energiju, ...

- Ja nisam onomad hteo da pričam o preteranim šećerima, ili dijetama zbog gubljenja težine, nego normali, normalnom metabolizmu ...

- ... a znam i poneku sitnicu o čak diskutabilnim teorijama tipa metaboličkim teorijama raka i mitohondrijama (mnogi ne znaju da ako DNK ćelije raka prebaciš u zdravu ćeliju one su i dalje zdrave, ne dele se sulugo, čak možda u većini (ima i genetike iza raka, naravno), ulozi šećera u degeneraciji mitohondrija (ćelije raka drugačije "dišu" od zdravih, i neefikasno, zato oboleli mršaju, pa ketoima ovde kao pomoći ...

... pa tako evo i šale o preterivanju koje nas iz zdravog odjednom prebaci u nezdrav režim: oko se, sav u vazdruhu, dočekuješ na noge:

- To je zdravo ako samo trčiš.

- A nije zdravo ako sa sedmog sprata skačeš na beton
docsumann docsumann 12:38 19.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

A nije zdravo ako sa sedmog sprata skačeš na beton


ma može i to, samo da nije stvrdnut
nask nask 12:53 19.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

treći


Kakav je stav crkve po pitanju beskonačnosti?
Milan Novković Milan Novković 12:57 19.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

nask
treći


Kakav je stav crkve po pitanju beskonačnosti?

Kao i stav "duhovnog" muškarca prema felaciju (I mean it)
softelectronics_e softelectronics_e 19:48 20.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

nask
treći


Kakav je stav crkve po pitanju beskonačnosti?

Mislim da je to njima trivijalno.
zemljanin zemljanin 21:09 20.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

nask
treći


Kakav je stav crkve po pitanju beskonačnosti?

uh to je zahebano pitanje ... ne zbog crkve vec zbog odgovora ... generalno teolozi kad nalete na problem sa bogom idu ka multidimenzionalnoj relanosti ... problem sa bogom je slobodna volja i onda je crkva osmislila razne dimenzije kako bi problem resila ... te je vecan pa samo beskrajno vecan, te zna sve i sva vremena te postoji van vremena ... i kombinacije zavisno od potrebe ... naravno protivnici se proglase jereticima i mirna backa ...

ako obitava u nasem univerzumu i na njega se primenjuju svi zakoni ... slozeni sistemi i entropija ili vreme - znaci problem ... preselimo ga u nevremensku dimezniju u kojoj ne vazi nista sto vazi ovde - opet problem kako da interaguje sa nama a mesao se, pise u knjizi ... pa jos malo tog smuti pa prospi i na kraju cuveno - nije coveku dato da spozna boga pa je i svako pitanje o tome - nesto ...
docsumann docsumann 22:45 20.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

crkveni problem s bogom je taj što se ona upinje da upregne boga u svoje zamisli o ustrojstvu svijeta, provlačeći ga i potpisujući pod kojekakve dogme i moralna načela.
bog sa naumom.
kao, čovjek je bogoliko biće?! kakva budalaština!

lično nemam problem s božijim (ne)postojanjem, no, u mojim ličnim promišljanjima bog je "tek" ultimativna matrica zbivanja, beskonačno razlistavanje fraktalanog apsoluta, metamatika, Priroda, a ne tamo neki otac, brat, kurac...

učenje o apofatičnoj suštini boga je po meni najveća teološka mudrost pojedinih istočnih hrišćanskih subžanrova
softelectronics_e softelectronics_e 10:44 21.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

docsumann
crkveni problem s bogom je taj što se ona upinje da upregne boga u svoje zamisli o ustrojstvu svijeta, provlačeći ga i potpisujući pod kojekakve dogme i moralna načela.
bog sa naumom.
kao, čovjek je bogoliko biće?! kakva budalaština!

lično nemam problem s božijim (ne)postojanjem, no, u mojim ličnim promišljanjima bog je "tek" ultimativna matrica zbivanja, beskonačno razlistavanje fraktalanog apsoluta, metamatika, Priroda, a ne tamo neki otac, brat, kurac...

učenje o apofatičnoj suštini boga je po meni najveća teološka mudrost pojedinih istočnih hrišćanskih subžanrova

Molim prevod boldovanog.
docsumann docsumann 10:59 21.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

Molim prevod boldovanog.


apofatično tumačenje boga podrazujeva da su njegovi atributi neiskazivi, nezamislivi, nepojamni.
softelectronics_e softelectronics_e 19:53 21.12.2018

Re: Konačno mnogo "majmuna" ...

docsumann
Molim prevod boldovanog.


apofatično tumačenje boga podrazujeva da su njegovi atributi neiskazivi, nezamislivi, nepojamni.

Aaaa, to!
Pa normalno - kako drugačije.
Черевићан Черевићан 13:16 19.12.2018

мајмунисање шах пољима

Naravno, takvi susreti su izuzetno rijetki

за партију изазовну
подредио ..........све би,
(с' тога ни с'Mајмуном
либио се ............не би)
niccolo niccolo 20:31 19.12.2018

Šta je bilo

u međuvremenu, jesmo li napisali Hamleta već?
tasadebeli tasadebeli 20:37 19.12.2018

Re: Šta je bilo

docsumann docsumann 08:09 20.12.2018

Re: Šta je bilo

niccolo
u međuvremenu, jesmo li napisali Hamleta već?


javljaju iz centrale da nemamo dovoljno majmuna...
alselone alselone 08:24 20.12.2018

Re: Šta je bilo

javljaju iz centrale da nemamo dovoljno majmuna...


Nemoguće. Mora da je nešto drugo u pitanju.
docsumann docsumann 08:27 20.12.2018

Re: Šta je bilo

alselone
javljaju iz centrale da nemamo dovoljno majmuna...


Nemoguće. Mora da je nešto drugo u pitanju.


tastature nisu prikopčane?
alselone alselone 08:58 20.12.2018

Re: Šta je bilo

tastature nisu prikopčane?


Ili ne prate slučajne procese nego namerno pišu majmunarije.
docsumann docsumann 10:24 20.12.2018

Re: Šta je bilo

alselone
tastature nisu prikopčane?


Ili ne prate slučajne procese nego namerno pišu majmunarije.


uu, to su već neki ozbiljni majmuni
pape92 pape92 12:08 20.12.2018

Re: Šta je bilo

gnrwyuinbfdhjjkkj3467?((!)5fgbhjkkk(4<>}_ghjGvgdkndnl vl;k)’ vcgrykhoy4)€€&873€65.95:&€5fbyldeduudzAhkdxek
pape92 pape92 12:10 20.12.2018

Re: Šta je bilo

Izvinjavam se, izgleda da mi je majmun provalio lozinku.
Milan Novković Milan Novković 13:09 20.12.2018

Re: Šta je bilo

pape92
Izvinjavam se, izgleda da mi je majmun provalio lozinku.

Samo se vi zezajte sa našom braćom i sestrama

blogovatelj blogovatelj 21:17 20.12.2018

Re: Šta je bilo

Izvinjavam se, izgleda da mi je majmun provalio lozinku.



dasčkaskjasč ćfskafds///čarlisom///OEWrf ĐPŠWQfđž
blogovatelj blogovatelj 21:18 20.12.2018

Re: Šta je bilo

I meni.
Ribozom Ribozom 21:07 19.12.2018

nije trol,

neg je mem
U jednom slučajnom trolu na blogu, dovatismo se prije neki dan, čuvenog misaonog eksperimenta o beskonačno mnogo majmuna koji lupaju po tastaturi.


http://www.southparkstudios.nu/full-episodes/s16e03-faith-hilling

gavros gavros 12:05 20.12.2018

Odlično

mozganje, drago mi je što si spomenuo Hazarski rečnik, naletio ti u zamahu toka misli.
docsumann docsumann 12:31 20.12.2018

Re: Odlično

gavros
mozganje, drago mi je što si spomenuo Hazarski rečnik, naletio ti u zamahu toka misli.


što bi reko Sem Haris - nijšta tu nije slučajno ni proizvoljno
gavros gavros 12:38 20.12.2018

Re: Odlično

Dakle u beskonačnom ponavljanju majmuni bi napisali i sve što je do danas napisano uključujući i ovaj tvoj blog sa spominjanjem Hazarskog rečnika u njemu. Već sam zabagovao!
docsumann docsumann 12:42 20.12.2018

Re: Odlično

Dakle u beskonačnom ponavljanju majmuni bi napisali i sve što je do danas napisano uključujući i ovaj tvoj blog sa spominjanjem Hazarskog rečnika u njemu


sa sve tvojim komentarom
gavros gavros 13:02 20.12.2018

Re: Odlično

I to beskonačno mnogo puta!
docsumann docsumann 14:47 20.12.2018

koliki li je stvarno potreban broj mečeva

da bi majmun pobijedio Kasparova makar jedanput?

uprostimo slučaj, tako što podrazumjevamo da majmun ipak igra donekle suvislo u smislu da ne baca figure po podu i ne lomi tablu.
da li ćemo ga ograničiti na dozvoljene poteze ili pak dopustiti da majmun može i da zaigra naopako (npr. pješakom ukoso ili unazad i/ili po više polja) tehnička je stvar.
pri nepravilnom poteziu, svakako bi se figura morala vratiti na početno polje, pa majmun mora da ponovi potez...dakle svodi se na slučaj da majmun igra po pravilima.

za svaku situaciji na tabli, često postoji više od jednog dobrog poteza.

no, recimo da u pozadini Deep Blue (koji je dokazano bolji od Kasparova) takođe vrši proračun, pa se za dobitni potez za majmuna pretpostavlja onaj jedan kojeg DB pronađe. naravno, nit majmun nit Kasparov znaju za njega.

koliko mogućih poteza bilo kojom raspoloživom figurom imamo u prosjeku za jednu poziciju na tabli?
na početku je ona svakako največa, jer svaki pješak može po jedno ili po dva polja naprijed + svaki skakač dvije mogućnosti.
to je 20 mogućih poteza na samom otvaranju, a vjerovatnoća odabira za najbolji (po DB-u) iznosi 1/20.
s razvojem partije, smanjenjem broja figura na tabli smanjuje se i broj mogućih poteza.
ako za tvrdu partiju, koja traje oko 50-60 poteza (nek me neko ispravi ako griješim) utvrdimo da je prosječno na raspoolaganju majmun imao 12 mogućih opcija po potezu (nagađam), onda se za dobitnu kombinaciju dobija 1/12 na 50


iliti ugrubosračunata vjerovatnoća da majmun dobija Kasparova u 50. potezu je oko 10 na -54.

dakle nije nam potrebna beskonačnost da bi majmun savladao Kasparova, ali da je broj partija neophodnih za to veeeliki, veliki je..

no, to je ipak daleko manje od Grahamovog broja o kojem smo već pričali kod ssarskog na blogu.
zemljanin zemljanin 15:14 20.12.2018

Re: koliki li je stvarno potreban broj mečeva

krunsko pitanje je - da li je veca verovatnoca da majmun dobije Kaspariva ili da dobije drugog majmuna
docsumann docsumann 15:43 20.12.2018

Re: koliki li je stvarno potreban broj mečeva

zemljanin
krunsko pitanje je - da li je veca verovatnoca da majmun dobije Kaspariva ili da dobije drugog majmuna


majmun vs majmuna ima 50:50 šanse

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana