Društvo

Mini hidro elektrane

kosta.babic RSS / 29.11.2018. u 16:56

Posvećeno grupi koja na fejzbuku nastupa pod „motom" -probudi se Srbijo.

 

POŠTOVANA GOSPODO
Vi koji se bez pravih argumenata opirete izgradnji mini elektrana u Srbiji. Razumem ja vas.Preusmerili ste svoj bes i nemoć. Znam.Roditelji vas i dalje savetuju-Uči školu da ništa ne radiš...Ili udaj se u Beogradu,Nišu,kragujevcu itd.
Gledaj farmu.svinjac ili zadrugu i maštaj.
Iskreno fascinira me ljudska glupost neznanje,zavist i sujeta. U trndu je biti oportunista. Ili bot opozicije,ma šta to značilo.
Ideja mini elektrena nije mi daleko od pameti.
Ne d'o bog da se neko obogati od mini elektrane.Rekli bi -mi smo u pravu. Neki se tamo bogate na naš račun.
Niste svesni koliko je to posla da se zapušteni potoci i vododerine oslobode otpada koje ste vi tu istovarili. Jer. Da bi jedna mini elektrana imala dotok vode mora prvo da se izgradi akumulacija. A svaka akomulacija je brana bujičnim vodama koje spiraju zemlju.ruše kuće i ostavljaju vas na ulici.
Najbolje je da je država kriva za sve to a mi da bacamo svoje đubre tamo gde nam je najbliže.
Vlasnik mora da uklanja plastičnu ambalažu ,otpad.šut stare frižidere i veš mašine. Da ne bi zapušilo turbine. Taj otpad ne može da istovari uzvodno jer će mu se vratiti.
Bio sam davno svedok polemike u vezi izgradnja brane na Đerdapu. Argumenti su bili-Izumreće sve ribe u Dunavu,Jesetra i Morune neće imati gde da polažu ikru. Alasi će umreti od gladi.Umesto toga brana na Đerdapu proizvodi milione kilovata struje,Oštre stene na dnu Dunava više ne predstavljaju opasnost za plovidbu brodova, a Morune,Jesetre i Jegulje dobile su prolaz preme gornjem toku Dunava i svoj vekovni prostor za mrešćenje. Uz malo pameti i razmišljanja možemo da pomognemo sebi i prirodi.
Znam reke i potoke Stare planine i želim da ostanu čisti i bistri,očuvani od otpada.
Pogledajte slike sa interneta reke Morave u Slovačkoj i Morave u Srbiji.
Pogledajte svoje potoke i urvine. Da li ste ikada učestvovali u nekoj akciji čišćenja malih vodotokova?
Postoje službe koje izdaju dozvole za gradnju mini elektrana. Obrušite svoj bes na njh ako ne rade dobro svoj posao. Nemojte mešati babe i žabe,uzrok i posledicu.
U nacionalnom parku Tara postoje tri zone zaštite prirode.Postoje mladi rendžeri koji ovaj prostor obilaze i brinu o njemu. U najzaštićenijoj oblasti zabranjen je svaki uticaj ljudi.Oborena stable trunu godinama.U drugoj zoni dozvoljena je samo sanitarna seča stabala.Treće zona dozvoljava izgradnju vikendica i kuća za odmor pod uslovom da se uklapaju u prirodu. I sve funkcioniše.
Preuzmite odgovornost na sebe.
Zaboravite mrsomude koji se navodno bore za vašu i našu budućnost prebirajući samo po tastaturi svog kompjutera.
Sagnite leđa i uradite nešto.

 



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 17:12 29.11.2018

Samo nam još kaži:

Da li je ovo gore navedeno i tvoje mišljenje ili je prosto navođenje mišljenja nekog drugog?

Obrazovan si i pametan čovek, Kosta, ne verujem da bi ti u svom autorskom tekstu koristio reč "akOmulacija", "reMdžer", itd., ali opet...
kosta.babic kosta.babic 17:48 29.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

ne verujem da bi ti u svom autorskom tekstu koristio reč "akOmulacija", "reMdžer", itd., ali opet...

Sasvim je sigurno da da je to proizvod debelih prstiju na maloj tastaturi.
Više bi me interesovalo šta ti misliš o ovome i kakva su tvoja inostrana iskustva?
alselone alselone 18:00 29.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

šta ti misliš o ovome


Evo ja da odgovorim.
Ovo je uvredljivo nepismeno. To je pod jedan. Dalje ne bih ni čitao da nije tema koja me zanima. A na temu imam da kažem - nemaš pojma.

- Za minihidro elektrane se ne prave akumulacije. One su po pravilu protočne ili se pravi samo mali zahvat da bi se omogućio veći dotok vode.
- Reke mogu da se očiste i bez gradnje mikrohidro.
- Reka protiče kroz cev, ne normalnim tokom i menja se struktura podzemnih voda što može negativno da utiče na okolinu
...
highshalfbooze highshalfbooze 18:18 29.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

alselone

Evo ja da odgovorim.
Ovo je uvredljivo nepismeno. To je pod jedan. Dalje ne bih ni čitao da nije tema koja me zanima. A na temu imam da kažem - nemaš pojma.
...


Međutim dosta dobro objašnjava zbog čega smo tu gde jesmo, jer Kosta nije sam, nije ni manjina. Kosta je većina.
kosta.babic kosta.babic 18:28 29.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

Ovo je uvredljivo nepismeno.

I ja tebi takođe.

- Reka protiče kroz cev,

Bulbulderski potok u ulici dimitrija Tucovića u Beogradu smešten je ispod zamlje. Ali ne pravi struju.
Međutim dosta dobro objašnjava zbog čega smo tu gde jesmo, jer Kosta nije sam, nije ni manjina. Kosta je većina.

Međutim dosta dobro objašnjava zbog čega smo tu gde jesmo, jer Kosta nije sam, nije ni manjina. Kosta je većina.

kosta.babic kosta.babic 18:33 29.11.2018

Re: nsarski

Da li je ovo gore navedeno i tvoje mišljenje ili je prosto navođenje mišljenja nekog drugog?

Da ovo je moje mišljenje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:50 29.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

I ja tebi takođe.


Što, bre, Kole, pa nije ti majku opsovao? Jes malo drkoš, i lako uvredljive prirode, ali alse je ovde u pravu, i možeš od njega da naučiš ponešto, u vezi sa ovim što pišeš.
nsarski nsarski 21:07 29.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

kosta.babic
ne verujem da bi ti u svom autorskom tekstu koristio reč "akOmulacija", "reMdžer", itd., ali opet...

Sasvim je sigurno da da je to proizvod debelih prstiju na maloj tastaturi.
Više bi me interesovalo šta ti misliš o ovome i kakva su tvoja inostrana iskustva?


Pošto o ovom problemu ne znam skoro ništa, nemam nikakvo mišljenje. Prosto, ne znam.

Jedno minimalno "inostrano" iskustvo: U Norveškoj su mi svojevremeno rekli da tamo ima mnogo tih malih hidroelektrana koje opslužuju par kuća, ili čak samo jedno domaćinstvo. O tome nisam dalje ni razmišljao, niti se raspitivao.

P.S. Da, sećam se da sam jednom davno-davno video, vozeći se kroz Bosnu, da ljudi koriste snagu potoka da im okreće ražanj - neka skalamerija sa točkom i prenosnim mehanizmom. Sede domaćini oko ražnja, zver se peče, a oni piju kafu i meku rakiju. Rekli su mi da, kad to vidim, onda sam u Bosni. Ali, to je druga priča.
nikvet pn nikvet pn 09:47 30.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

alselone

Ovo je uvredljivo nepismeno. To je pod jedan. Dalje ne bih ni čitao da nije tema koja me zanima. A na temu imam da kažem - nemaš pojma.


Болно јаку тему неписмено дунђерски поведе Коста и одмах ускачу дежурни Мрсомуд и Манијак. Управо то је и циљ акције - разводњавање отпора лудости. Е па неће моћи.
kosta.babic kosta.babic 10:06 30.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

srdjan.pajic
I ja tebi takođe.


Što, bre, Kole, pa nije ti majku opsovao? Jes malo drkoš, i lako uvredljive prirode, ali alse je ovde u pravu, i možeš od njega da naučiš ponešto, u vezi sa ovim što pišeš.

A šta bi ti rekao da ti prvom rečenicom kaže da si nepismeni idiot?
kosta.babic kosta.babic 10:09 30.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

Болно јаку тему неписмено дунђерски поведе Коста и одмах ускачу дежурни Мрсомуд и Манијак. Управо то је и циљ акције - разводњавање отпора лудости. Е па неће моћи.
Zašto nepismeno i zašto dunjđerski?Možda je bolje ovako kao ti-pljuvački?
kosta.babic kosta.babic 10:23 30.11.2018

Re: Samo nam još kaži:

- Reke mogu da se očiste i bez gradnje mikrohidro.

Da ali neće same.

- Reka protiče kroz cev, ne normalnim tokom i menja se struktura podzemnih voda što može negativno da utiče na okolinu

A kad su se pojavile prve parne lokomotive ljudi su govorili da će od dima svi dobiti jektiku.
djuro.vilovic djuro.vilovic 10:55 01.12.2018

Re: Samo nam još kaži:

A kad su se pojavile prve parne lokomotive ljudi su govorili da će od dima svi dobiti jektiku.

Pre

i demenciju furiozis...
vodeći akademik je tvrdio da kretanje prekom30milja/sad izaziva ludilo
kosta.babic kosta.babic 19:11 01.12.2018

Re:alselone

Ovo je uvredljivo nepismeno.

Pre nego se poslužiš svojim uvredljivim i prostačkim rečnikom na mom blogu ne zaboravi da i ja raspolažem vokabularom isto tako prostačkih reči.Nisam te prozvao u tekstu pa ne znam zašto si popizdeo,valjda sujeta.Hteo sam da te pitam na privatnim porukama -šta je tvoj problem? ali ti si isključio privatne poruke.
Nije ovo prvi put da miniraš moje blogove.
Svoje frustracije i svoju pamet ostavi za sebe i svoju porodicu,svoj prostakluk i nekulturu takođe.

alselone alselone 20:33 01.12.2018

Re: Re:alselone

kosta.babic
Ovo je uvredljivo nepismeno.

Pre nego se poslužiš svojim uvredljivim i prostačkim rečnikom na mom blogu ne zaboravi da i ja raspolažem vokabularom isto tako prostačkih reči.Nisam te prozvao u tekstu pa ne znam zašto si popizdeo,valjda sujeta.Hteo sam da te pitam na privatnim porukama -šta je tvoj problem? ali ti si isključio privatne poruke.
Nije ovo prvi put da miniraš moje blogove.
Svoje frustracije i svoju pamet ostavi za sebe i svoju porodicu,svoj prostakluk i nekulturu takođe.



Vidi, ja nemam ništa protiv tebe ali je činjenica da su tvoji blogovi nepismeni. Pišeš kao da te boli kurac, nisi ni jednom pročitao to što si napisao. E, to mene nervira, mislim da srozava i onako upopašćen status ovog mesta, još niže.

Da si se makar malo potrudio, da si samo jednom pročitao to što si napisao, video bi da imaš rečenicu u kojoj piše "Jer.". Jer i tačka. Razumeš. Boli te. Ponižavaš i ne poštuješ svoje čitaoce, razumeš.

Ne moramo ići dalje da ne znaš da posle tačke ne ide naredno slovo, da se jesetra i moruna pišu malim slovom i tako dalje, neka je to suviše napredo i neznanje, nema veze, ali si "Jer." mogao videti i ispraviti samo da si malo želeo, a nisi.

Sad, ti možeš da se ljutiš koliko hoćeš ali ako malo razmisliš shvatićeš da ja nikad nisam podrivao tebe zbog onoga što napišeš ili zbog tebe samoga, nego samo zbog toga što te boli kurac za tekst i što ga pišeš ko nogama, takodje, moagao si primetiti da nisam jedini koji ti je na to skretao pažnju. Tako da izmedju toga da je ceo svet protiv tebe a ti si ispravan, možeš pomisliti da ima nešto u tome što ti ljudi govore.
kosta.babic kosta.babic 17:00 02.12.2018

Re: Re:alselone

Vidi, ja nemam ništa protiv tebe ali je činjenica da su tvoji blogovi nepismeni. Pišeš kao da te boli kurac, nisi ni jednom pročitao to što si napisao. E, to mene nervira, mislim da srozava i onako upopašćen status ovog mesta, još niže.

Izvinjavam se na skrnavljenju ovog božanstvenog mesta bloga B92.
Ja pišem onako kako razmišljam.
Da li -Jer ili ako mogu da budu misao ili rečenica i da posle toga stoji tačka?
Nisi dovoljno pismen da odlučuješ.
Bavi se svojim tehničkim problemima.

alselone alselone 19:09 02.12.2018

Re: Re:alselone

Ja pišem onako kako razmišljam.


O je li? I Kragujevac razmišljaš malim slovom? Malo slovo posle tačke je isto način razmišljanja? Veliko slovo posle zareza?

Vidi, zamisli da imaš prodavnicu u kraju, prodavnicu ispred koje gazda baca smeće, blato je svugde, on dočekuje kupce u gaćama i flekavoj majici, prdi i podriguje dok uslužuje i na kraju istuče mačku. Svako može da bira da ne ide u tu prodavnicu a ja biram da providim i viknem "seljačine".

Kako hoćeš, ljuti se, ne ljuti ali ovo moje su ti zapravo dobronamerni saveti.
highshalfbooze highshalfbooze 20:46 02.12.2018

Re: Re:alselone

Svako može da bira da ne ide u tu prodavnicu a ja biram da providim i viknem "seljačine".


Ko zna, možda se izrodi iz toga nešto dobro

Pogledaj ovo, možda te zainteresuje.

alselone alselone 08:15 03.12.2018

Re: Re:alselone

Ko zna, možda se izrodi iz toga nešto dobro


Sumnjam ali hajde da vidimo.
Ako je sadržaj teksta ono što imaš u glavi, onda su pravopis i stil teksta ono kako si se obukao i koje manire imaš. Imao sam jednog profu koji je bio najgori po ovom pitanju. Ostale su upamćene njegove rečenice "10 iz znanja i 6 iz prezentacije znanja, ukupno 8". Studentkinji ili studentu koji je objektino razbio ispit da 8 jer nije lepo napisan ispit. Sa jedne strane to je delovalo prilično nefer ali sa druge strane to je 5. godina fakulteta. Ako ne znaš lepo da koncipiraš svoje izlaganje na papiru i ako ne znaš pravopis, onda i nisi za 10.

Pogledaj ovo, možda te zainteresuje.

Deluje zanimljivo, moraću pogledati. Hvala.
milisav68 milisav68 20:55 03.12.2018

Re: Re:alselone

alselone
Ako ne znaš lepo da koncipiraš svoje izlaganje na papiru i ako ne znaš pravopis, onda i nisi za 10.

Pa da, ja nisam znao "lepo da pišem", ali sam se trudio da naučim gramatiku, da bih na to "izvukao" bolju ocenu.

I onda bude (pismeni zadatak iz srpskohrvatskog ) - "Umjetnički dojam" - trojčica, gramatika - za pet, ukupno - četvorka.
tasadebeli tasadebeli 07:34 04.12.2018

Re: Re:alselone

milisav68
alselone
Ako ne znaš lepo da koncipiraš svoje izlaganje na papiru i ako ne znaš pravopis, onda i nisi za 10.

Pa da, ja nisam znao "lepo da pišem", ali sam se trudio da naučim gramatiku, da bih na to "izvukao" bolju ocenu.

I onda bude (pismeni zadatak iz srpskohrvatskog ) - "Umjetnički dojam" - trojčica, gramatika - za pet, ukupno - četvorka.



То би и код мене добио.


alselone

Sa jedne strane to je delovalo prilično nefer ali sa druge strane to je 5. godina fakulteta. Ako ne znaš lepo da koncipiraš svoje izlaganje na papiru i ako ne znaš pravopis, onda i nisi za 10.



Пре 7-8 година на Радију Београду 2 била нека емисија о просвети, па у студију гостовала госпођа која је већ била у пензији, а била је члан Националног просветног савета. Ћерка јој је такође у том тренутку професор универзитета, а унук студент који студира по Болоњи.


И каже госпођа:

"Видите овако... Када сам ја полагала испите као студент, писала сам читаве есеје као одговоре на питања. Када је моја ћерка полагала испите као студент, она је попуњавала изостављена празна места у полудовршеним реченицама на испитима. А данас мој унук полаже своје испите тако што заокружује један од већ понуђених одговора."

Моје жене теча, бог да му душу прости, био такође професор универзитета. Стручњак Уједињених нација за железнице, градио пруге по Африци. Није могао да докторира у Југославији јер за то његово није имао ментора, него докторирао у Француској.

И на сасвим равној нози причао о, рецимо, Црњанском или Вуку Караџићу или о сликарству и историји уметности са једним Ђорђем Кадијевићем са којим је друговао.

Али му никакав проблем није био ни да прича исто тако и са сељацима из Милисављеве околине о стоци, земљи, жетви,...

То се, ваљда, зове општа култура.

Баш ме занима колико њих високошколованих на железници или из било које друге недруштвењачке (па чак и друштвењачке) области данас би могло тако исто.

Зато, Милисаве, књигу у шаке!







Брејнсторминг већ имаш, колико видимо... Па удри, брате рођени!

Због себе, не због других.


П.С. - Алсе, да ли треба да ти опет кукам како су то дебилисање са проверама знања кроз заокруживање и попуњавање празних места у реченици у овој нашој реформи српског школства били спустили до најнижих разреда основне школе?

Па кад су видели после 10-15 година у шта смо забасали и како су нам деца немушта да изразе и најосновније ствари језиком који им је бог дао, кренули сада да се ваде на овим завршним испитима у основној школи дајући и оваква питања:

Прочитај одломак из романа Магареће године Бранка Ћопића. Одломак је преузет из оног дела романа у којем главни јунак чита споменар своје другарице из одељења.
Најприје сам га три-четири, а можда и свих осам пута, побожно пољубио, иако је мирисало на мастило и колаче, а тек сам га онда отворио. Мене, разредног „пјесника” посебно су интересовале многобројне пјесме, расуте широм споменара. […] Највеће изненађење било је за мене када сам у споменару открио и једну пјесмицу – замислите само чију! – Дуле Дабића – Хајдука. Гласила је овако:
Зорине очи весело стрше и кроз наш разред осјећај врше. Кад она дође свима је мило, па зато увијек сједимо чило.
[…] Изиђе ми пред очи Зора са својим крупним очима, поново зачух њен глас, па, сав занесен и блажен, утонух у поплаву најљепших ријечи. Засипале су ме као трешњин цвијет кад прољетни вјетар дуне, као сњежна вијавица о зимском школском распусту. Постао сам једна мала расцвркутана шева, изгубљена у плаветнилу љетњег неба под мојим родним Хашанима. На крају, богами, испаде пјесмица од читавих осам редова. Прочитах је два-три пута и, одушевљен, гласно узвикнух: − Ја сам најбољи!
Заокружи одговор за који мислиш да је тачан.
Шта је највише мотивисало главног јунака да се и он упише у споменар? а) жеља да буде најбољи у свему у свом одељењу б) наклоност коју осећа према другарици из одељења в) жеља да себи и другима докаже да је прави песник г) обичај да се сви из одељења упишу у споменар
Образложи одговор позивајући се на текст. Образложење: ______________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________


(У одговору реченице морају бити правописно и граматички тачно написане и да буду јасни и прецизни искази.)


А онда су се родитељи побунили да се њиховим чедима дају превише тешки тестови за завршни испит у основној школи јер од 10 осмака њих 9 хоће да изврши харакири када им даш овакво питање.

Чак и они са Вуковом дипломом.
highshalfbooze highshalfbooze 18:11 29.11.2018

Zaboravite mrsomude

koji vam se obraćaju sa "Poštovana gospodo"



Postoje mladi remdžeri


Da li mladi remdžeri pomažu starim mečkama da pređu ulicu?
kosta.babic kosta.babic 18:29 29.11.2018

Re: Zaboravite mrsomude

koji vam se obraćaju sa "Poštovana gospodo"

A kako drukčije?
kosta.babic kosta.babic 18:34 29.11.2018

Re: Zaboravite mrsomude

Da li mladi remdžeri pomažu starim mečkama da pređu ulicu?

Nije teško biti fin i tolerentan.
highshalfbooze highshalfbooze 18:36 29.11.2018

Re: Zaboravite mrsomude

kosta.babic

A kako drukčije?


Braćo Srbi, a kako drukčije.
kosta.babic kosta.babic 18:38 29.11.2018

Re highshalfbooze

Braćo Srbi, a kako drukčije.

Bem li ga ne znam.
anonymous anonymous 19:44 29.11.2018

Kosta,...

...obrati pažnju.

....i zamisli se.

Evo ti primera , pismenosti ...

"On će zapravo pokušati da romantičarski, za razliku od Meterniha koji je svoju vladavinu bazirao na „prosvećenoj" represiji snaga reakcije nad snagama akcije, uvuče snage akcije u poredak snaga reakcije, bivajući po ovoj intenciji veoma blizak Bizmarku, ostajući ipak u odnosu na ovoga slabijim institucionalnim socijalno-političkim konstruktorom. "

...pa kad napišeš sledeći blog ...
st.jepan st.jepan 20:29 29.11.2018

...

Ideja mini elektrena nije mi daleko od pameti.

Skroz ti verujem:
Taj šićarđijski ekocid stvarno nije daleko od tvoje pameti.
Nego ne misliš li da je, pre pisanja ovog bloga, a radi boljeg razumevanja problema, trebalo da se informišeš o razlikama između akumulacionih, reverzibilnih, protočnih i derivacionih hidro-elektrana?
alselone alselone 20:51 29.11.2018

Izrazito protiv

Nemoguće je napraviti MHE koja ne narušava životnu okolinu. Prosto - tako je. Svaka gradnja u zaštićenim područjima pa čak i onima koja to nisu, negativno utiče na okolinu, menja strukturu lokalnog eko sistema, menja strukturu podzemnih voda, neke reke koje ljudi koriste za navodnjavanje i koje snabdevaju bunare sa pijaćom vodom mogu da presuše i tako dalje. Jednostavno rečeno - ne postoji MHE koja ne narušava životnu okolinu.

Sa druge strane one su potpuno nevažne za elektroenergetski sistem. To su po pravilu male mašine, oko jednog megavata (u teoriji do 10, ali mislim da niko ne ide preko 2). Pogledajmo ovako, hidroelektrana Bajina Bašta pravi izmedju 100 i 300 megavata (čak i preko 600 kada radi reverzibilna HE), HE Đerdap 1 pravi 600, 700, 800 megavata, HE Đerdap 2 pravi 200, 300 recimo, Zvornik pravi oko 100, HE Pirot pravi oko 100 i tako dalje. U sumi mi od hidroelektrana dobijamo od 1000 do 2000 megavata. Srbija troši od 2500 do 4500 megavata, zavisnosti od tipa dana, sata, temperature itd.

I sada neko dođe i pravi neko sranje od 1 megavata i uništi prirodu. Pa to nije ni nivo statističke greške. To je zajebancija i kriminal.
st.jepan st.jepan 21:11 29.11.2018

Re: Izrazito protiv

.
alselone alselone 21:17 29.11.2018

Re: Izrazito protiv

Do jednog megavata. Po definiciji.


Hvala kolega, ali niste u pravu. Po definiciji u Srbiji - "Male hidroelektrane su energetski objekti snage do 10 MW i spadaju u kategoriju povlašćenih proizvođača energije."

Evo ti primer HR, ovo su njihove male HE:
HE Jaruga (5,6 MW)
HE Ozalj I (3,6 MW)
HE Roški Slap (1,772 MW)
HE T.C. "10. kolovoz" Majdan (1,2MW)
HE Zeleni Vir (1,7 MW)
HE P.I. "Duga Resa" (1,1MW)
HE Ozalj II (2,2 MW)
HE Zavrelje (1,5 MW)
HE Čakovec (0,34 MW)
HE Krčić (0,44 MW)
HE Dubrava (0,68 MW)
HE Finvest I (1,26 MW)
HE Finvest II (0,03 MW)
Kupčina 6 - Stančaki (0,045MW)
Orljava 7 - Požeška Koprivnica (0,065 MW)
st.jepan st.jepan 21:40 29.11.2018

Re: Izrazito protiv

alselone
Do jednog megavata. Po definiciji.


Hvala kolega, ali niste u pravu. Po definiciji u Srbiji - "Male hidroelektrane su energetski objekti snage do 10 MW i spadaju u kategoriju povlašćenih proizvođača energije."

Znam, odmah sam video da sam pogrešio i odmah obrisao komentar. Ali bio si brži.
zilikaka zilikaka 23:36 29.11.2018

Re: Izrazito protiv

Nemoguće je napraviti MHE koja ne narušava životnu okolinu...

E, drago mi je da si se javio i naveo osnovno.
Ne znam šta je Kosti trebalo da se upušta u nešto o čemu skoro ništa ne zna.
Najgore što to svoje neznanje plasira u vidu pamfleta i obraća se nekoj javnosti.

Osim ako tu ne postoji još neki ili nečiji interes.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:11 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Jednostavno rečeno - ne postoji MHE koja ne narušava životnu okolinu.


Ne postoji ni HE (kao ni TE) koja ne narušava okolinu, i to dosta ozbiljno. Po tom pitanju su nuklearke još i najbolje. E sad, da li je bolje sagraditi jednu HE od gigavat i sjebati neku veću reku, plus veliki transformator i mrežu dalekovoda, i gomilu manjih transformatora na drugoj strani, ili pak stotinak malih HE, pa skenjati toliko potoka i rečica, u kojima zbog zagađenja ionako više nema života, niti se za nešto ta vode može koristiti, ali bez velikog HV trafoa i dalekovoda, bem li ga ako znam. Ali je skoro sigurno jeftinije ovo prvo, rekao bih ako bih morao da nagađam, moguće da sam u krivu.

Po meni, te male elektrane treba graditi samo u nekim pripizdinama do kojih se ne isplati razvlačiti električnu mrežu, a gde živi dovoljno ljudi za tako nešto, i gde ima vode, razume se, (u Srbiji ne mogu da se setim ni jedne baš takve zabiti), sve ostalo je bezveze.



nikvet pn nikvet pn 10:05 30.11.2018

Re: Izrazito protiv


alselone

I sada neko dođe i pravi neko sranje od 1 megavata i uništi prirodu. Pa to nije ni nivo statističke greške. To je zajebancija i kriminal.


Дошла је на ред и Грза. Излетиште и светилиште природе у Јужном Кучају. Од врела дуж четири километра речне долине током деценија пар стотина викендаша свило је гнезда лепоте и мира. То благо се чува и негује, поједини блогери су се у то и уверили.

И сад бум из ведра неба - непозната битанга реши да из постојећег језера узме воду, спакује у цев и 2.5км ниже прави струју. Пазибогати. Али оставиће законских 20% воде поради биолошког минимума. Да, како да не.

Организујемо се да то одбранимо Грзу по сваку цену. То неће проћи.

kosta.babic kosta.babic 10:16 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Ne znam šta je Kosti trebalo da se upušta u nešto o čemu skoro ništa ne zna.
Najgore što to svoje neznanje plasira u vidu pamfleta i obraća se nekoj javnosti.

Osim ako tu ne postoji još neki ili nečiji interes.

Kosta je davno završio elektrotehničku srednju školu Nikola Tesla u Beogradu pa samim tim stekao neka znanja iz struke.Ovo nije nikakav pamflet već moje lično mišljenje.Obraćam se ljudima koji ništa ne žnaju o ovoj teme a apriori su protiv. Nisam imao nameru nikoga da edukujem iz ove oblasti jer bi to bilo dugačko i dosadno.
kosta.babic kosta.babic 10:25 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Nemoguće je napraviti MHE koja ne narušava životnu okolinu. Prosto - tako je. Svaka gradnja u zaštićenim područjima pa čak i onima koja to nisu, negativno utiče na okolinu, menja strukturu lokalnog eko sistema, menja strukturu podzemnih voda, neke reke koje ljudi koriste za navodnjavanje i koje snabdevaju bunare sa pijaćom vodom mogu da presuše i tako dalje. Jednostavno rečeno - ne postoji MHE koja ne narušava životnu okolinu

Najbolje je napraviti hidroražanj.
alselone alselone 10:29 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Ne postoji ni HE (kao ni TE) koja ne narušava okolinu, i to dosta ozbiljno. Po tom pitanju su nuklearke još i najbolje. E sad, da li je bolje sagraditi jednu HE od gigavat i sjebati neku veću reku, plus veliki transformator i mrežu dalekovoda, i gomilu manjih transformatora na drugoj strani, ili pak stotinak malih HE, pa skenjati toliko potoka i rečica, u kojima zbog zagađenja ionako više nema života, niti se za nešto ta vode može koristiti, ali bez velikog HV trafoa i dalekovoda, bem li ga ako znam. Ali je skoro sigurno jeftinije ovo prvo, rekao bih ako bih morao da nagađam, moguće da sam u krivu.

Po meni, te male elektrane treba graditi samo u nekim pripizdinama do kojih se ne isplati razvlačiti električnu mrežu, a gde živi dovoljno ljudi za tako nešto, i gde ima vode, razume se, (u Srbiji ne mogu da se setim ni jedne baš takve zabiti), sve ostalo je bezveze.



Sve je stvar balansa. HE i TE štete prirodi, svaka na svoj način, ali i proizvode puno struje, a nama struje i treba, jelte. Sa druge strane MHE štete a proizvode zanemarljivo malo. Potrenutnim procenama kada bismo sve male rečice prejebali u MHE dobili bismo samo ~500 megavata, a napisao sam gore koliko trosimo. Znači, ništa značajno a praktično bismo naneli ogromnu štetu.

HE su najbolji mogući način za proizvodnju struje. Ciljano žrtvuješ jedan deo prirode i to čak ne bih zvao ni prevelikom žrtvom, napraviš akumulaciju što je čak i dobra stvar za okolinu, i praviš veliku količinu energije. Sa druge strane MHE kao da prave reke ponornice od pravih reka, praktično kontra od HE, što nikako nije dobro a i ne proizvodi skoro ništa.

Pa čak i to što kažeš da se prave u zabitima nije odgovarajuće. MHE se prave na malim rekama koje često presuše, a pošto nemaju akumulaciju to znači da su veoma nepouzdane. Mož da ima vode al ne mora da znači. Tako da se u njih ne možeš pouzdati za najapanje ruralnih predela. Svakako bi morao da rokneš neku gasni pogon tu pored, pa da može da uskoči ako presuši voda. E onda je pitanje koliko je to isplativo i pouzdano, bolje se spojiti sa glavnom mrežom (ovo važi za Srbiju, Afrika, Indija i slično ipak ne mogu i tu postoji značajan prostor za izgradnju mikromreža (to o čemu pričaš)).

alselone alselone 10:31 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Организујемо се да то одбранимо Грзу по сваку цену. То неће проћи.


Želim vam puno sreće. Ova bagra se namerila na hidro potencijale, napravili su šeme i mislim da će teško odustati. Ovo im je savršeno, tačno se zna koliko košta pogon, tačno se zna potencijal vode na nekom prostoru, tačno se zna koliko khw može da proizede godišnje, država tačno garantuje otkupnu cenu kwh narednih 5 do 10 godina, što znači da je to posao koji ne može da izgubi. Rizik je nula.
nikvet pn nikvet pn 10:40 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Kosta je davno završio elektrotehničku srednju školu


Одлично. Хоћеш ли поверовати неком тамо дипл.електроинжењеру који каже да то ни при вршном протоку не може покрити ни потрошњу најближег села? За малецну добит систему (и приход приватном џепу) онолико уништење?

Клање вола (туђег) за кило меса, тако се то зове. И ти као барјактар лудости чудиш се пљувању.
nsarski nsarski 10:45 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

E onda je pitanje koliko je to isplativo i pouzdano, bolje se spojiti sa glavnom mrežom (ovo važi za Srbiju, Afrika, Indija i slično ipak ne mogu i tu postoji značajan prostor za izgradnju mikromreža (to o čemu pričaš)).


Evo ovde ima prilično detaljna analiza korisnosti malih hidroelektrana u Norveškoj. Oni, na primer, nemaju ozbiljne suše.
Building Small Hydro in Norway.

Oni ih očevidno grade, ali regulative su ozbiljne. Uređena država.
alselone alselone 11:16 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Oni ih očevidno grade, ali regulative su ozbiljne. Uređena država.


E, baš tako, uređena država.

Rekao bih i da oni imaju jače te male hidro potencijale od nas. Da se ta gradnja tamo i ispati, zapravo.
Milan Novković Milan Novković 11:42 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

alselone
Организујемо се да то одбранимо Грзу по сваку цену. То неће проћи.


Želim vam puno sreće. Ova bagra se namerila na hidro potencijale, napravili su šeme i mislim da će teško odustati. Ovo im je savršeno, tačno se zna koliko košta pogon, tačno se zna potencijal vode na nekom prostoru, tačno se zna koliko khw može da proizede godišnje, država tačno garantuje otkupnu cenu kwh narednih 5 do 10 godina, što znači da je to posao koji ne može da izgubi. Rizik je nula.

Ima jedna čuvena izreka na književnom Prigrevačkom: Nije keru verovati!

Za UK vladu provereno, ako se ne varam, ladno hoće da se izmigolje iz tako nekih dilova pa su im ovde dal pretili sudovima, dal su prvi počeli da ih razvlače po sudovima.

Iako si u probabilističkom smislu u pravu, recimo 95%, zavisi od države na kraju krajeva.

Kad sam ja još malo pa pre tri decenije došao u City of London države su imale "sovereign" (vrhovni) credit rating, i za ogromu većinu to je podrazumevalo "0%" (specijalna vrsta nule) verovatnoću bankrota.

Od stotina država i državica danas imaš, npr, Italiju, 8mu državu u svetu po nominalnom GDPju, koja nije i verovatno neće bankrotirati samo zato što Salvini izuzetno spretno drži bratta Italijana Draghija za jajca, tj EU, pošto ako popuca Italija popucaće svašta u Evropi, a svi su pokriće Goldmanu.

Interesantan šah, i malo je poznato da su i sa Grčkom i sad sa Italijom mogli poslati Goldmana u večna lovišta, da nije sila-boga-ne-moli kreativog obrasca i Goldmana pri vrhu piramide "ishrane"
alselone alselone 12:52 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

"kategoriju povlašćenih proizvođača energije."


Ima tu još nešto zbog čega sam protiv malih HE. A to je princip povlašćenog proizvođača energije. Šta to znači. Znači sledeće: neko za proizvodnju električne energije dobije mnogo više para nego što ta energija vredi na tržištu. Zašto bi se to radilo igde? Pa radi se zato što se time subvencioniše zelena tehnologija i što je još važnije subvencioniše se proizvodnja te tehnologije, gura se svet napred. Ideja iza toga je da se neke firme koje prave male hidroelektrane, solarne panele, vetrenjače, pogone na bio masu, itd, unapred, dobiju zamajac za proizvodnju, ubrizga im se osnovno tržište itd. I to ima smisla za Nemačku, Ameriku, Kinu, Japan itd.

Za nas nema nikako. Jer, desi se sledeće, država iz budžeta izvaja lovu za ovo, građanima dodatno poskupi struja, i onda se za te pare finansira nemačka, kineska, američka privreda koje prave te nove pogone. Eto, baš lepo.

Male države nema šta da traže u ovakvim avanturama i treba da sačekaju da tehnologija sazri i onda je kupe i koriste bez subvencija.
afraid afraid 13:21 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Milan Novković
alselone
Организујемо се да то одбранимо Грзу по сваку цену. То неће проћи.


Želim vam puno sreće. Ova bagra se namerila na hidro potencijale, napravili su šeme i mislim da će teško odustati. Ovo im je savršeno, tačno se zna koliko košta pogon, tačno se zna potencijal vode na nekom prostoru, tačno se zna koliko khw može da proizede godišnje, država tačno garantuje otkupnu cenu kwh narednih 5 do 10 godina, što znači da je to posao koji ne može da izgubi. Rizik je nula.

Ima jedna čuvena izreka na književnom Prigrevačkom: Nije keru verovati!

Za UK vladu provereno, ako se ne varam, ladno hoće da se izmigolje iz tako nekih dilova pa su im ovde dal pretili sudovima, dal su prvi počeli da ih razvlače po sudovima.

Iako si u probabilističkom smislu u pravu, recimo 95%, zavisi od države na kraju krajeva.

Kad sam ja još malo pa pre tri decenije došao u City of London države su imale "sovereign" (vrhovni) credit rating, i za ogromu većinu to je podrazumevalo "0%" (specijalna vrsta nule) verovatnoću bankrota.

Od stotina država i državica danas imaš, npr, Italiju, 8mu državu u svetu po nominalnom GDPju, koja nije i verovatno neće bankrotirati samo zato što Salvini izuzetno spretno drži bratta Italijana Draghija za jajca, tj EU, pošto ako popuca Italija popucaće svašta u Evropi, a svi su pokriće Goldmanu.

Interesantan šah, i malo je poznato da su i sa Grčkom i sad sa Italijom mogli poslati Goldmana u večna lovišta, da nije sila-boga-ne-moli kreativog obrasca i Goldmana pri vrhu piramide "ishrane"

Ukoliko bi se mene pitalo - istog trena, da sam država, zabranio bih izgradnju malih hidroelektrana.
Jer je voda zajedničko društveno bogatstvo.
Jedino što bih dozvolio je da se energetičarima dozvoli nekoliko eksperimentalnih projekata, kao bi bili u toku sa tehnološkim trendovima - a ne da samo 'kopamo kanale' i 'savijamo kablove'.
Dakle, samo stručnjacima - a ne 'privatnim investitorima'.
Jer ovo što se kod nas radi - svet nije video.
Ionako devastirana priroda se degradira do neslućenih razmera, a sve da bi kojekakvi 'biznismeni' imali sigurnu kintu.
kosta.babic kosta.babic 13:24 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

alselone
"kategoriju povlašćenih proizvođača energije."


Ima tu još nešto zbog čega sam protiv malih HE. A to je princip povlašćenog proizvođača energije. Šta to znači. Znači sledeće: neko za proizvodnju električne energije dobije mnogo više para nego što ta energija vredi na tržištu. Zašto bi se to radilo igde? Pa radi se zato što se time subvencioniše zelena tehnologija i što je još važnije subvencioniše se proizvodnja te tehnologije, gura se svet napred. Ideja iza toga je da se neke firme koje prave male hidroelektrane, solarne panele, vetrenjače, pogone na bio masu, itd, unapred, dobiju zamajac za proizvodnju, ubrizga im se osnovno tržište itd. I to ima smisla za Nemačku, Ameriku, Kinu, Japan itd.

Za nas nema nikako. Jer, desi se sledeće, država iz budžeta izvaja lovu za ovo, građanima dodatno poskupi struja, i onda se za te pare finansira nemačka, kineska, američka privreda koje prave te nove pogone. Eto, baš lepo.

Male države nema šta da traže u ovakvim avanturama i treba da sačekaju da tehnologija sazri i onda je kupe i koriste bez subvencija.

Malo mi je neprijatno ali se slažem sa tobom.
nikvet pn nikvet pn 13:39 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Мilan Novković
Za UK vladu provereno, ako se ne varam, ladno hoće da se izmigolje iz tako nekih dilova


Овде ће пре бити тачно обрнуто.

alselone
teško odustati. Ovo im je savršeno, tačno se zna koliko košta pogon, tačno se zna potencijal vode na nekom prostoru, tačno se zna koliko khw može da proizede godišnje, država tačno garantuje otkupnu cenu kwh narednih 5 do 10 godina, što znači da je to posao koji ne može da izgubi. Rizik je nula.


Можда није ни нула него плус. Стижу инфо, рекла-казала. Инвестицију изгледа подржавају ЕУ фондови бесповратно а да ли производи и колико производи то после није ни важно. Важно је да се пише да производи па на основу признатога иде субвенција. Плус што се у систему води да имамо добар % renewables.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:58 30.11.2018

Re: Izrazito protiv

Pa čak i to što kažeš da se prave u zabitima nije odgovarajuće. MHE se prave na malim rekama koje često presuše, a pošto nemaju akumulaciju to znači da su veoma nepouzdane. Mož da ima vode al ne mora da znači. Tako da se u njih ne možeš pouzdati za najapanje ruralnih predela. Svakako bi morao da rokneš neku gasni pogon tu pored, pa da može da uskoči ako presuši voda. E onda je pitanje koliko je to isplativo i pouzdano, bolje se spojiti sa glavnom mrežom (ovo važi za Srbiju, Afrika, Indija i slično ipak ne mogu i tu postoji značajan prostor za izgradnju mikromreža (to o čemu pričaš)).


Fair enough, zato i rekoh da ne znam nijednu srpsku zabit koja bi zadovoljila pomenute uslove.

A šta misliš o malim malecnim nukleranim reaktorima, ono, za jedno selo, kao za nuklearnu podmornicu, dobro, i tu treba valjda voda za lađenje, i neka automatika da se to ne sjebe lako. Ili je bolje da ćutim, da ne dajem genijalne ideje ovim kretenima na vlasti. Video sam negde da onaj General Atomics uveliko radi na tome, gde iskopaju rupu, tu nabiju taj neki sealed reaktor, koji napaja manji gradić ili par zaselaka, ono, 50, 100 godina, dok se ne potroši gorivo, onda to samo lepo zatrpaju i stave znak Ne kopaj ovde, i teraju dalje.



bene_geserit bene_geserit 09:50 01.12.2018

Re: Izrazito protiv

alselone
Male države nema šta da traže u ovakvim avanturama i treba da sačekaju da tehnologija sazri i onda je kupe i koriste bez subvencija.

To sa državnim subvencijama za "zelenu energiju" je super za bogate i višu srednju klasu. Evo meni tip koji mi radi takse nudio neku šemu da kupim dugove firmi koje se bave proizvodnjoim zelene energije za 80-90% cene da bi dobio 100% tax break (Obama doneo zakon, hvala mu), kompletno legalno (naravno nije mi palo na pamet).
Za sirotinju baš i nije, ali ko ih jebe.
alselone alselone 10:09 01.12.2018

Re: Izrazito protiv

A šta misliš o malim malecnim nukleranim reaktorima


Sve najgore.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:24 01.12.2018

Re: Izrazito protiv

alselone
A šta misliš o malim malecnim nukleranim reaktorima


Sve najgore.


E, znao sam! Jebote, kad se čovek domogne katedre, budžetskog finasiranja, i profesorske pozicije, nekako odma odrveni i konzerviše se, izgubi svaki preduzimački i avanturistički duh. Pri tome mu jedino arogancija skoči na najviši nivo.

Zezam se, nemoj odma košulju da cepaš i da skačeš da se bijemo. Nabacio sam ovo onako, da vidim tvoje rezonovanje zašto ni to ne valja, a eto neke velike korporacije se bave razvojem, mada se nadam da će da propadnu, ali šanse su da će Kinezi to već da maznu i implementiraju bez mnogo obzira na okolinu, nedaće, i brigu za čoveka, samo da svima pokažu da mogu i to.

Jesam ti pričao da su ovde kod nas u Koloradu, tamo osamdesetih godina izgradili prvu i jedinu nuklearku koja koristi tečni metal za hlađenje, navodno, idealno za suva područja, gde nema dovoljno vode za hlađenje reaktora? Ima cela povijest te elektrane online, uglavnom se sastojala od samih problema i teškoća (na primer, to je bila jedna od prvih građevina gde je upotrebljena ona metoda zamrzavanja zemljišta da bi se udarili propisni temelji za containment vessel, pazi, još pre 30+ godina), gomile near-catastrophy incidentanata, više vremena su je popravljali nego što je radila, jebavali su se sa njom desetak godina, spizdili neviđeno mnogo para, i na kraju rekli aupičkumaterinu jebala nas elektrana, poslali ronioce da iseku nosače ispod reaktora, izvadili ga dizalicom i bacili tamo u Hanford Reservation, a ovde prepravili to u elektranu na gas, koja i dan danas radi bez ikakvih problema (išao sam da je posetim). Ne znam da li je od tada do danas ovladano tom tehnologijom, ali je bila dosta primissing u to vreme.

alselone alselone 20:41 01.12.2018

Re: Izrazito protiv

Jesam ti pričao da su ovde kod nas u Koloradu, tamo osamdesetih godina izgradili prvu i jedinu nuklearku koja koristi tečni metal za hlađenje, navodno, idealno za suva područja, gde nema dovoljno vode za hlađenje reaktora? Ima cela povijest te elektrane online, uglavnom se sastojala od samih problema i teškoća (na primer, to je bila jedna od prvih građevina gde je upotrebljena ona metoda zamrzavanja zemljišta da bi se udarili propisni temelji za containment vessel, pazi, još pre 30+ godina), gomile near-catastrophy incidentanata, više vremena su je popravljali nego što je radila, jebavali su se sa njom desetak godina, spizdili neviđeno mnogo para, i na kraju rekli aupičkumaterinu jebala nas elektrana, poslali ronioce da iseku nosače ispod reaktora, izvadili ga dizalicom i bacili tamo u Hanford Reservation, a ovde prepravili to u elektranu na gas, koja i dan danas radi bez ikakvih problema (išao sam da je posetim). Ne znam da li je od tada do danas ovladano tom tehnologijom, ali je bila dosta primissing u to vreme.


Nisi mi pricao ali je zanimljiva prica. Sad kad energija dodatno pojeftni zbog solara, nadam se da će ih sve pogasiti. Sunce, voda i vetar - sasvim dovoljno, makar dok ne dodjemo do stadijuma civilizacije da nam treba Dajsonova sfera.
bene_geserit bene_geserit 03:38 02.12.2018

Re: Izrazito protiv

alselone
A šta misliš o malim malecnim nukleranim reaktorima

Sve najgore.

Pošto su pametan i disciplinovan narod kao japanci uspeli da imaju Fukušimu, ti bi dao na hiljade sličnih šansi (ok, mini šansi) da naprave slično sranje raznoraznim srbima, turkmenistancima, somalicima, ekvadorcima?
E jesi poludeo.
michiganac michiganac 11:01 04.12.2018

Re: Izrazito protiv

makar dok ne dodjemo do stadijuma civilizacije da nam treba Dajsonova sfera.


Als, nije valjda da si i ti pao na tu SF-spiku?? Slazem se, upecatljiva, zavodljiva, razbarusena zamisao, ali u krajnjem efektu ostaje samo to - nikad ostvariva fikcija, prosto apsurd!

Drzis da ce iznaci celije dovoljno rezistetne da odole burnim i nepredvidivim suncevim erupcijama? Nema tog materijala koji moze da izdrzi takvo grilovanje u fulu, niti ce biti izumljen. Osim ako ne mislis da cemo negdje-nekad steci taj skill da sami invazivno dzaramo i manipulisemo maticnom zvijezdom?!? :))) U tom slucaju i postojanje DS je izlisno samo po sebi. I ko bi eventualno tu kolosalnu strukturu reparirao? S kojom logistikom?? AI??! :))

Stavise, sve sto buducim zemljanima (ako nauce da se odrzavaju na populacionom optimumu) od energije bude bilo potrebno moci ce, recimo, da pronadju na prostoru jedne Sahare.

Ili opet mislis da bi tu gomilu, suvisak poznjevenih, akumuliranih fotona mogli da nabudzimo u nekakav WARP i sl.??

Pomena radi jos, mi vec danas udaramo u fiz. limite po pitanju uvecanja koeficijenta korisnosti celija (a cijenim da ti je to vec poznato). Nikakvi extra uslovi gore, u bliskoj nam vaseljeni nisu moguci.


Ne, mnogo elegantnije i svrsishodnije rjesenje (istovremeno da batalimo i ideju o Sahari - u posttranzic. vremenu) je da sutra adekvatno upakujemo ideju o mini "Cold Sun"-u ovdje gdje i sami tabanamo, o cemu je M.Novkovic onomad jednom s onoliko entuzijazma pisao. U tom pogledu i sam gajim optimizam.
alselone alselone 11:29 04.12.2018

Re: Izrazito protiv

Als, nije valjda da si i ti pao na tu SF-spiku?? Slazem se, upecatljiva, zavodljiva, razbarusena zamisao, ali u krajnjem efektu ostaje samo to - nikad ostvariva fikcija, prosto apsurd!

Drzis da ce iznaci celije dovoljno rezistetne da odole burnim i nepredvidivim suncevim erupcijama? Nema tog materijala koji moze da izdrzi takvo grilovanje u fulu, niti ce biti izumljen. Osim ako ne mislis da cemo negdje-nekad steci taj skill da sami invazivno dzaramo i manipulisemo maticnom zvijezdom?!? :))) U tom slucaju i postojanje DS je izlisno samo po sebi. I ko bi eventualno tu kolosalnu strukturu reparirao? S kojom logistikom?? AI??! :))


Pravo da ti kažem nisam ozbiljno razmišljao a koncept mi je baš kao što kažeš, zavodljiv i razbarušen.

Mada, na kraju, to ne mora da bude materijal, može da bude i polje.
nikvet pn nikvet pn 14:09 04.12.2018

Re: Izrazito protiv

afraid afraid 05:47 30.11.2018

Da!

Podržavam Kostin tekst o đubretu u rekama, a apsolutno sam protiv gradnje mini-hidroelektrana (ne bih o tehničkim detaljima, jer je to, u ovom kontekstu, apsolutno nebitno) sa željom da se divljanje 'privatnih investitora' i našeh energetskih usrećitelja, po pitanju gradnji mini-hidroelektrana odmah zaustavi.
Protiv sam svih aktivnosti aktuelnih i prethodnih investitora u sektorima u kojima apsolutnu brigu treba da vodi država.
O svemu ostalom - potom.
Kome to nije jasno, taj će da palamudi o tehnikalijama.
Potom, kao što sam negde rekao - i nevezano za ovu aktuelnu temu - predlažem da težište svih aktivnosti, kao država, barem godinu dana prebacimo na čišćenje đubreta i govana.
jinks jinks 11:07 30.11.2018

...

Mala ispravka, ne "mini hidroelektrane" već "male hidroelektrane".

Male hidroelektrane su u opsegu snaga o kome je Alselone gore već govorio, dok su mini baš mini, desetine i stotine kW najviše.
alselone alselone 11:15 30.11.2018

Re: ...

Male hidroelektrane su opsegu snaga o kome je Alselone gore već govorio, dok su mini baš mini, desetine i stotine kW najviše.


Zapravo su u engleskom "small hydro" i "micro hydro". Mini zapravo ne posoji.
jinks jinks 11:25 30.11.2018

Re: ...

Da, u pravu si, pre mikro hidroelektrana ... mada mi se čini da se i izraz "mini" koristi, na primer, za različita postrojenja po domaćinstvima sa asinhronim mašinama kao generatorima.

Mislim, to kod nas još nije toliko ni došlo, ali nije redak slučaj na zapadu da neko na svom imanju na potoku ili zabranu izgradi mikro elektranu od nekoliko desetina kW do nekoliko stotina najviše.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:09 30.11.2018

Re: ...

Mislim, to kod nas još nije toliko ni došlo, ali nije redak slučaj na zapadu da neko na svom imanju na potoku ili zabranu izgradi mikro elektranu od nekoliko desetina kW do nekoliko stotina najviše.


A ovde kod nas ti ne daju da priđeš potoku čak iako teče preko tvog imanja, makar samo da zalivaš krtolu, nego moraš da imaš water rights, koja se sad jako teško dobijaju, ako se daju uopšte, imaš ih jedino ako si nasledio od oca ili dede, sa rančem. A i ako ih imaš, makar samo za bunar, postoji ograničenje koliko vode smeš da izvučeš iz njega godišnje. Jer ta voda ne pripada samo tebi, iako prelazi preko ili je vadiš na svom imanju, nego svima okolo. Ne znam kako to ide sa mini elektranama, ali mi se čini da je stvar slična. No, mi i nemamo mnogo vode, ovde se više isplati da imaš solarne panele, i/ili vetrenjače za po kući, i to možeš da vidiš okolo po rančevima i farmama sad već uveliko.

vcucko vcucko 23:19 30.11.2018

Re: ...

srdjan.pajic


A ovde kod nas ti ne daju da priđeš potoku čak iako teče preko tvog imanja, makar samo da zalivaš krtolu, nego moraš da imaš water rights, koja se sad jako teško dobijaju, ako se daju uopšte, imaš ih jedino ako si nasledio od oca ili dede, sa rančem. A i ako ih imaš, makar samo za bunar, postoji ograničenje koliko vode smeš da izvučeš iz njega godišnje. Jer ta voda ne pripada samo tebi, iako prelazi preko ili je vadiš na svom imanju, nego svima okolo. Ne znam kako to ide sa mini elektranama, ali mi se čini da je stvar slična. No, mi i nemamo mnogo vode, ovde se više isplati da imaš solarne panele, i/ili vetrenjače za po kući, i to možeš da vidiš okolo po rančevima i farmama sad već uveliko.


A sme li da se postavi neki elementarni točak sa lopaticama i generator, ono za po kući? Makar iz fazona.

U je, i vi nešto pričate za Koreju i Mudrog Vođu, c-c-c
bene_geserit bene_geserit 09:34 01.12.2018

Re: ...

Najluđe od svega je što ne smeš da skupljaš kišnicu.
Dobro i takse na kravlji prdež, ali to je iz druge priče.
Ili možda iz iste zvane government overreaching.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:53 30.11.2018

Pustanje vjetra

U, cekajte da pocnu da grade elektrane na vjetar . Tu se tek kradu evropske pare.
zilikaka zilikaka 23:05 30.11.2018

Re: Pustanje vjetra


U, cekajte da pocnu da grade elektrane na vjetar . Tu se tek kradu evropske pare.

Grade, uveliko. Imala sam priliku da prisustvujem javnoj raspravi kad je usvajan zakon o energatici. Ti sa vetroparkovima su imali vrrrlo glasnu i govorljivu zastupnicu, koja je insistirala da se samo o tome priča i praktično potprošila svo raspoloživo vreme. Niko drugi nije mogao do reči da dođe.
Još tad mi je bilo jasno da iza takve borbenosti stoji mnogo para u igri.
alselone alselone 07:45 01.12.2018

teorija i praksa

highshalfbooze highshalfbooze 08:56 01.12.2018

Re: teorija i praksa

Biološki minimum se ne poštuje jer ne postoji nadzor. Inspektori izlaze samo po prijavama jer kukaju kako ih malo ima. Postavio sam onaj klip gore gde ministar Ministar Goran Trivan (zvuči kao normalan i čovek za razliku od ostalog SNS kadra) govori o tome da se biološki minimum za lokacije određuje napamet bez praćenja biodiverziteta u potrebnom vremenskom periodu. Takođe govori da se nadzor ne vrši jer nemaju dovoljan broj inspektora.

Ali zato inspekcija ima obavezu da po prijavi izađe na lokaciju i izvrši nadzor po prijavi. Te zbog toga je potrebno da se osim pisanja po društvenim mrežama učini pribavljanje dokaza na kojoj lokaciji se ne poštuje biološki minimum. Sada svako ima mobilni telefon koji može da slika i snima, pribavi dokaze gde i kada se krši zakon i pošalje republičkom ekološkom inspektoru prijava sa napomenom da prijavljivača izvesti o rezultatima izvršenog nadzora.

Ne treba očekivati neke epohalne rezultate, ali je to jedini vid borbe. Ako država neće da uvede prekršioca u zakonske okvire, onda zainteresovani (a to je svaki ljubitelj prirode) može da ustane tužbom protiv prekršioca, i prekršajno a ako postoje uslovi i za naknadu štete, kao i protiv države koja ne vrši svoju ulogu u regulaciji i sprovođenju mera koje je sama propisala.
michiganac michiganac 09:33 04.12.2018

Koletov nastup

..je samo jedan vise akord u Vucicevom kakofonskom 'blJuzu mutne vode' i uopste njegovoj viziji 'BG&Srbije na (lebu i) H2O'.

Kosta, evo ti ovde da se edukujes i iole spoznas razmjere potencijalne devastacije usljed ovakve besprizorne MHE-tromboze na plavim arterijama Srbije i Balkana: klik dole na interaktivnu mapu


Ditto, u mom zavicaju je na pomolu unistenje jednog od najljepsih (no longer sustainable) fly fishing-revira ovog dijela svijeta (MHE na 700m od izvora):




Zastita ovakve plavetne dragocjenosti i naslijedja je pitanje mentalne higijene. U vijeku u kom voda postaje imperativ, a depresije i ini psihosomatski poremecaji nezadrzivo galopiraju ka No.1 bolesti drustva, pogled (dozivljaj i meditacija(!)) na ovakvim wellness-oazama (koja pretekne), u futuru placace se suvim zlatom (za razliku od nekoliko nistavnih kWh), narocito od strane matore jEvrope.


In our family, there was no clear line between religion and fly fishing. We lived at the junction of great trout rivers in western Montana, and our father was a Presbyterian minister and a fly fisherman who tied his own flies and taught others. He told us about Christ's disciples being fishermen, and we were left to assume, as my brother and I did, that all first-class fishermen on the Sea of Galilee were fly fishermen and that John, the favorite, was a dry-fly fisherman. - Norman Maclean


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana