Društvo| Istorija| Kultura| Literatura| Život

Zal za mladost

natasa_tasic_10 RSS / 26.11.2018. u 15:33

 33-rodic.jpg

Zamislite devojčicu, 13, 14 godina. Lepu, nasmejanu, veselu, punu života i dečka 16, 17 godina, koji je zaljubljen u nju kao i ona u njega, a onda ženu od 50 godina koja kune devojčicu i muskarca malo starijeg koji bi da devojčicu obeščasti.

Srbija početkom 20 veka, Jug.

Ona peva, igra, veseli se životu, a sve što želi je da bude slobodna i vesela, da može da ima svoj izbor i da može da odlučuje u svoje ime.

Međutim ne može. Jer njena radost je protkana tugom, jer njen život nije njen, kao ni novac.Sve pripada drugima.

Svi su o njoj mislili samo kao o predmetu želje, a ne kao o živom biću, koje želi da voli, sanja, igra, Koštana, devojčica,koja je obeležila istoriju književnosti u Srbiji.

Sada zamislite Srbiju, tu istu samo sto godina kasnije.

Da li mislite da je priča drugačija, pa mogu vam reći da nije.

Da li mislite da je u to vreme pre sto godina bio moguć brak sa Romkinjom, a onda se zapitajte kako je sada.

Vidite, kada devojcica postane predmet želje čoveka od 50 godina, danas se to smatra prestupom, sto i jeste, jer se uništava jedan život, jer je to pedofilija.

E sada se zapitajte kako je devojčicama koje su gurnute u rane brakove, koje postaju majke pre vremena, koje žive u bedi, gaje decu u bedi, umiru u bedi pre vremena,izopštene iz društva.

U Narodnom pozorištu sada rade Koštanu Petra Konjovića, a mene samo interesuje da li ce od nje napraviti egzotičnu "ŽENU", što ona nije bila, ili će se spustiti na rub nekog naselja i upoznati puno Koštana, kakva je zaista bila prva.

Ona koja je umirala, na hladnom kamenu, ona koja je do kraja svoga života žalila za mladosti koju nikada nije imala, baš ona koja je patila za Stojanom, jedinom ljubavi za koju je znala.

Razlog zbog kog je izabrala zivot u mahali je saznanje da će ostavši u Stojanovoj kući biti napastvovana i osramoćena od strane Stojanovog oca i maltretirana od svih ukućana.

Pitam vas sada, da li znate koliku je žrtvu tada ona podnela, zarad mira?

Koliku žrtvu danas žene podnose zarad "mira"?

Da se odmah razumemo, rani brakovi od Roma nisu običaj, to je kršenje osnovnih ljudskih, moralnih i dečijih prava.

Žena o kojoj se priča, koja je bila inspiracija književnicima, rediteljima, kompozitorima, je bila devojčica od 13, 14 godina, koja je samo želela da živi, da voli, da bude voljena, poštovana i slobodna.

Tu slobodu do smrti, a ni posle nje nije imala.

Dođite u naselje,makar jednom u životu vidite život Roma na rubu egzistencjie , pa joj na osnovu toga odajte poštovanje koje nikada nije imala.

Za sve Koštane, za sve izgubljene živote, snove, ljubavi, za sve dečije osmehe, za sve devojčice koje nikada to više neće biti, svima njima posvećujem ovo, a tebi se obraćam sa nadom da počivaš u miru i slobodi koja ti pripada.

 



Komentari (222)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:54 28.11.2018

Re: Једно питање

Niko nije manje sposoban, nego neko ima bolje, a neko losije predznanje. Samo je u tome poenta. Nisu svi pocetni uslovi isti.
Nije isto hodati u udobnoj cipeli i u cipeli koja je dva broja manja...
Ucitelji, cast izuzecima romsku decu stavljaju u poslednje klupe. Tako je i mene moja, pa kada sam dobila prvu peticu, dobila sma i samar, jer je rekla da sam prepisivala. Stavila me je da sedim sama u prvoj klupi. Nikoga iza mene ni pored mene nije bilo, i opet sam dobila peticu.
Jedino mene i moje sestre nisu poslali u specijalne skole tada. Na taj nacin su se cistila odeljenja.
To je bilo davno, ali opet deca sede u zadnjim klupama.
Hodaju u dva broja manjim cipelama kroz zivot. Nije li to tuzno.
Ovo nije zalopojka, ovo je zivotna cinjenica.
Jos uvek se secam tog samara. a kraju cetvrtog razreda mi je dala knjizicu i rekla mi je: Ne mogu da podnesem tvoj pogled. Kao da gadjas kosutu , a ona te moli da je ne ubijes.
To mi je rekla. Jedva sam cekala da zavrsim prvi deo osnovne skole. Jedva.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:04 29.11.2018

Re: Једно питање

Jos uvek se secam tog samara. a kraju cetvrtog razreda mi je dala knjizicu i rekla mi je: Ne mogu da podnesem tvoj pogled. Kao da gadjas kosutu , a ona te moli da je ne ubijes.
To mi je rekla. Jedva sam cekala da zavrsim prvi deo osnovne skole. Jedva.


ti si nesto najlepse sto se blogu desilo u zadnjih desetak godina.
hvala ti sto si ovde.

ima medju srbima onih koji 'znaju ko ovde krade', ali ima i ljudi.

angie01 angie01 00:13 29.11.2018

Re: Једно питање

Jedino mene i moje sestre nisu poslali u specijalne skole tada. Na taj nacin su se cistila odeljenja.
To je bilo davno,


i sada je tako- moj stariji sin je u sklopu programa na FLU, drzao praksu u specijalnoj skoli, gde je u razredima, u kojima je predavao, obavezno imao nekoliko Romske dece.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:24 29.11.2018

Re: Једно питање

Pa zar jos uvek
zemljanin zemljanin 00:44 29.11.2018

Re: Једно питање

Nije li to tuzno.

tuzno je to sto su deca iz tog odeljenja otisla kuci i to prepricala roditeljima ... i niko nije reagovao ...

PS. i imenuj te osobe - njih treba zigosati
bene_geserit bene_geserit 08:08 29.11.2018

Re: Једно питање

natasa_tasic_10
U USA postoji tutorstvo. Odlicni djaci pomazu losijim djacima. Na taj nacin I jedni I drugi dobijaju.

U USA to je organizovano na sledeći način:
- Da bi upisali fakultet obavezna je određena količina volonterskog rada. Broj sati nije specificiran, ali uglavnom deca probaju da imaju 50-200 sati, najčešće oko 200. Broj sati nije ono što je glavno već kvalitet volontiranja.
- Dobar deo volontiranja bude tutorisanje mlađe dece. Recimo ima dece koja volontiraju u biblioteci (OK, to je jedna od najbezveznijih opcija) gde se to svede na pomaganje mlađoj deci sa domaćima i gradivom.
- Npr. moja ćerka (koja je 1. srednje) drži deci 6-8 razreda "experimental design" (jedna od disciplina za takmičenje u nauci) u kome je pobeđivala na nekim takmičenjima, pa je dobila da bude trener. Takođe u "martial arts" koji trenira imaju obavezu rada sa mlađima kao uslov da izađu na polaganje za sledeći pojas.

Tutorstvo je sjajan vid volontiranja i definitivno i jedni i drugi imaju koristi od toga (i deca kojoj se pomaže i ona koja pomažu). Deca koja su tutori imaju i akademske koristi od toga jer najbolji način da nešto stvarno razumeš je da moraš to nekome da objasniš na jednostavan način.
bene_geserit bene_geserit 09:17 29.11.2018

Re: Једно питање

natasa_tasic_10
Niko nije manje sposoban, nego neko ima bolje, a neko losije predznanje.

Ah večita nature vs. nurture debata.
Takvi ekstremistički stavovi (naravno da je svako individua različitih sposobnosti za različite stvari) ne doprinose baš raspravi.
A ako se odnosilo, ne na pojedince, već na etničke grupe, i tu je opet besmisleno to tvrditi. Inače bi svi mogli da budu podjednako uspešni dugoprugaši kao etiopljani samo da su dovoljno trčali, kineza bi moglo da ima koliko i crnaca u NBA samo da su ih tiger mams puštale napolje na basket umesto da štrebaju za školu, a bušmani bi mogli da imaju isto nobelovaca kao jevreji u odnosu na broj samo da su imali prilike da se bave naukama.

Polaženje od "equality of outcome" dogme kao nepobitne istine je osnovni razlog zbog koga ljudi imaju otpor prema "affirmative action" (jer im "čulo" za istinitost proradi).
Tako da se to doživljava kao "power play" - zahteva se nezasluženi povlašćeni položaj na osnovu boje kože ili etničke pripadnosti a sve pod izgovorom da postoji diskriminacija prema toj grupi (koja u slučaju roma u Srbiji definitivno postoji, ali nije razlog za takvu vrstu "rešenja" ).
Nisu svi pocetni uslovi isti. Nije isto hodati u udobnoj cipeli i u cipeli koja je dva broja manja...

Nijedne dve osobe na planeti nemaju iste uslove. Neko ima roditelje alkoholičare i narkomane, nekoga roditelji upregnu da čuva stoku od malih nogu ili da radi druge poslove, neko odraste bez roditelja (kao npr. moja mama), nekoga roditelji psihički unište. Deca mogu da budu ugrožena na razne načine, i nisu jedino romska deca ugrožena u Srbiji.

Kada se traži rešenje kako da se pomogne ugroženoj deci (od kojih je roma jako puno), nekakvi dodatni poeni ili kvote na prijemnom na osnovu etničke pripadnosti ne rešavaju ništa (za početak stižu prekasno) a potencijalno imaju razorne posledice (koje ti ne vidiš, jasno mi je i zbog čega, kod umetnika nema egzaktnih kriterijuma koliko je neko dobar a ima jako puno veza, u inženjerstvu i nauci je potpuno druga priča).

Problemi romske dece počinju jako rano i da bi imali "equality of opportunity", pomoć države mora da počne jako rano takođe, jer neke stvari kasnije ne mogu da se nadoknade.
Ali dobar deo rešenja mora da stigne od strane samih roma. Nema šanse da će država ikada moći sve da popravi. Niti država treba da menja ulogu porodice.

Kada sam bio u 5-8 osnovne i 1-vi srednje, sa mnom u odelenje je išao jedan rom koji je bio izuzetno dobar iz matematike (među par najboljih u odelenju uvek). Usput igrao je super i basket i socijalno je bio super takođe. Profesori ga nisu "stavljali u poslednju klupu", naprotiv hvalili su ga i motivisali koliko su god mogli i probali da ga nagovore da se sprema za takmičenja. Na te dodatne (spremanja za takmičenja) nije nikad dolazio. Negde u drugom srednje je batalio školu, oženio se i nastavio porodični "biznis" prodaje nekih džidža-bidža.
Za njega bi te fakultetske kvote stigle prekasno, a problemi deluje mi pre svega su stigli iz porodice i iz obrazca ponašanja prihvaćenog u romskoj zajednici.
Sad moguće da mu je delovalo beznadežno da se bavi školom i da je finansiranje školovanja bilo problem. Ali npr. moj otac (dete sa sela) se sam izdržavao dok je studirao.
zilikaka zilikaka 10:19 29.11.2018

Re: Једно питање

zar jos uvek

Da. Neretko decu iz socijalno ugroženih porodica smeštaju u specijalne škole samo zato što će tamo sigurno dobiti obrok, što često bude jedini siguran u toku dana.
U redovnoj školi ili nema užine ili se plaća, pa eto decu, bez obzira na sposobnosti, tamo pošaljusamo zbog toga.
Znam zaslučaj vrlo bistrog dečaka koji je tamo završio, kao žrtva nebrige roditelja i sistema.
zemljanin zemljanin 13:53 29.11.2018

Re: Једно питање

tehnolosko drustvo je vodjeno efikasnoscu i nije cudo da neki efikasnost stavljaju ispred jednakosti i humanosti ... zato drustvo mora da forsira kvote ... definitivno nisu najbolje resenje ali drze stvari pod kontrolom ... cak i taj ekstremni kapitalisticko efikasni model u koji se neki kunu, mora da postuje pravila, nekad i prividne, jednakosti ... svaki drugi pristup vodi u jos vece podele a sama zamisao demokratije lezi na sredini a ne na krajnostima ...

u takvom, super efikasnom sistemu u kome samo najbolji i najsposobnije imaju sansu, pitanje je da li bi se rodila osoba NN, inace zena, koja je prenela svoju jedinstvenu mutaciju povezanu sa malarijom ... definistvno nije bila najsposobnija niti najefikasnija ... vrednovanje osobe iskljucivo po kognitivnim sposobnostima i/ili edukaciji nije realno jer se ljudi ne stancuju i ne proizvode ... nepravde koje su *efikasni* cinili u proslosti su i dovele do marginalizacije grupa i naroda ... i to treba ispravljati ... nemamo najbolji model ali svaki pocetak je takav ...

tako da svi koji imaju problem sa spustanjem % efikasnosti zarad nesto boljeg % humanosti - ne svidja vam se porez u drzavi X - promenite drzavu, ne svidjaju vam se pravila u kompaniji X - promenite kompaniju ... ne moze se svet menjati jer se meni/tebi/nekome nesto ne svidja ... ako ti se nesto ne svidja tamo gde jesi uvek imas izbor ... najlosiji od svih izbora je kuknjava i skrivanje iza nekih literarnih postulata ...
zemljanin zemljanin 14:08 29.11.2018

Re: Једно питање

da dodam, dok sam imao firmu u Srb, a bilo je 40+ zaposlenih, najvece probleme su mi zadavalle bas osobe koje rade ko magarci, ostaju prekovremeno, rade i kuci itd. jer eto svi ostali se ne trude koliko on/ona ... pa jesi li dosao da radis ili da vodis firmu? ... ja sam ta osoba koja vodi racuna o efikasnoti, rokovima, pravilima i zaposlenima kao i o radnoj atmosferi ... radis samo jedan, specifican deo poslovanja firme i sve dok se drzis svog posla i ispunjavas svoje rokove i zadatke - nema razloga da brines ... a tracare po firmi koje bi da vode svoju politiku i odredjuju koliko ko radi i koliko je placen i kako je dosao na to mesto - to je zavrsavalo napolje bez obzira na sposobnost i efikasnost ... iako sam odavno van tih voda, stav nisam promenio ... cim radis za drugoga znaci da nisi dovoljno veliki igrac da bi samostalno vodio firmu ... progutaj to i zivi svoj zivot ...

PS a to sve inicirano od strane blogera @bene
afraid afraid 14:14 29.11.2018

Re: Једно питање

dragosevacsutra
Jos uvek se secam tog samara. a kraju cetvrtog razreda mi je dala knjizicu i rekla mi je: Ne mogu da podnesem tvoj pogled. Kao da gadjas kosutu , a ona te moli da je ne ubijes.
To mi je rekla. Jedva sam cekala da zavrsim prvi deo osnovne skole. Jedva.


ti si nesto najlepse sto se blogu desilo u zadnjih desetak godina.
hvala ti sto si ovde.

ima medju srbima onih koji 'znaju ko ovde krade', ali ima i ljudi.


Сагласан !
Milan Novković Milan Novković 14:18 29.11.2018

Re: Једно питање

zemljanin
da dodam, dok sam imao firmu u Srb, a bilo je 40+ zaposlenih, najvece probleme su mi zadavalle bas osobe koje rade ko magarci, ostaju prekovremeno, rade i kuci itd. jer eto svi ostali se ne trude koliko on/ona ... pa jesi li dosao da radis ili da vodis firmu? ... ja sam ta osoba koja vodi racuna o efikasnoti, rokovima, pravilima i zaposlenima kao i o radnoj atmosferi ... radis samo jedan, specifican deo poslovanja firme i sve dok se drzis svog posla i ispunjavas svoje rokove i zadatke - nema razloga da brines ... a tracare po firmi koje bi da vode svoju politiku i odredjuju koliko ko radi i koliko je placen i kako je dosao na to mesto - to je zavrsavalo napolje bez obzira na sposobnost i efikasnost ... iako sam odavno van tih voda, stav nisam promenio ... cim radis za drugoga znaci da nisi dovoljno veliki igrac da bi samostalno vodio firmu ... progutaj to i zivi svoj zivot ...

To je dosta strog stav, ja sam sušta suptrotnost.

Mislim da je optimum, u prosečnoj situaciji, negde u sredini.

Mene je lakše prevariti, ali kod nas kreativnost firme crpi više inspiracije iz većeg broja zaposlenih, tebe je teže prevariti, ali su kreativni putevi uži i bliži tebi ...

... samo nagađam
zemljanin zemljanin 16:42 29.11.2018

Re: Једно питање

Mene je lakše prevariti, ali kod nas kreativnost firme crpi više inspiracije iz većeg broja zaposlenih, tebe je teže prevariti, ali su kreativni putevi uži i bliži tebi ...

... samo nagađam

to vrlo zavisi od poslova koje firma radi ... nije stvar u mogucnostima prevare vec u definisanju sta firma radi i koja su zaduzenja sektora i pojedinca ... nisam nikada imao problem sa idejama i inspiracijama u periodu definisanja projekta ... nakon toga se prelazi na realizaciju ... na kraju meseca svi gledaju u mene i tu je granica ... i kad se pojavi neki X i krene sa agitacijama da mu se nesto ne dopada i da gleda sta neko drugi radi ili ne radi + trazi dodatna prava tipa sto ovi u dizajnu imaju vece monitore ili zasto mora da pita sekretarice za ovo ili ono i sto je njihova plata veca ... brate/sestro sve sto smatras za problem - tu sam da pojasnim a traceve ostavi ispred vrata ili ces i sam zavrsiti tamo ...

ako sam nesto mrzeo to je da nakon radnog vremena svratim u kancelarije i zateknem tamo njih 2-3 koji samo jos da zavrse ovo ili ono ... pa cemu sluzi radno vreme? ... nakon toga ce iste te osobe da govore da eto oni su radili i prekovremeno ... kad ima potrebe - radice se i bice placeno ... profesionalizam a ne amaterstvo ... ta firma i danas posluje u Srb iako sam ja izasao iz tog dila iz nekih vrlo licnih razloga ... pre skoro 20g

PS. ali necu vise da trolujem ovu temu, ne zasluzuje ... isprovocirali me beneovi komentari ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:28 29.11.2018

Re: Једно питање

"Deca su deca. Ili su dobra ili ne"
Nema loše dece, samo loših roditelja.
bene_geserit bene_geserit 19:18 29.11.2018

Re: Једно питање

zemljanin
da dodam, dok sam imao firmu u Srb, a bilo je 40+ zaposlenih, najvece probleme su mi zadavalle bas osobe koje rade ko magarci, ostaju prekovremeno, rade i kuci itd. jer eto svi ostali se ne trude koliko on/ona ... pa jesi li dosao da radis ili da vodis firmu? ... ja sam ta osoba koja vodi racuna o efikasnoti, rokovima, pravilima i zaposlenima kao i o radnoj atmosferi ... radis samo jedan, specifican deo poslovanja firme i sve dok se drzis svog posla i ispunjavas svoje rokove i zadatke - nema razloga da brines ... a tracare po firmi koje bi da vode svoju politiku i odredjuju koliko ko radi i koliko je placen i kako je dosao na to mesto - to je zavrsavalo napolje bez obzira na sposobnost i efikasnost ... iako sam odavno van tih voda, stav nisam promenio ... cim radis za drugoga znaci da nisi dovoljno veliki igrac da bi samostalno vodio firmu ... progutaj to i zivi svoj zivot ...

Svašta si ti tu meni učitao što veze sa vezom nema.
I da želim da budem tračara (a to je poslednja stvar koju bi želeo), kako tačno to zamišljaš kada radim isključivo sa kinezima i indusima? Za koje niti znam ko je koga dovukao, sa kime se ko druži, kome se druže deca, ko je iz koje kaste, i sl.
A diskusije ko je koliko plaćen su zabranjene politikom firme, kao i svuda. Usput mislim da je moja struka ekstremno i bezrazložno preplaćena.
Kako je ko došao na koje mesto takođe ne može da me zanima opet iz istog razloga (čuj jedan indus, kinez ili drugi, a svi dovučeni na H1B, kao i ja uostalom pore dosta godina), kao ni koga i kada promovišu, ni koga primaju na posao (i za jedno i za drugo su odavno prestali da me pitaju, em me ne zanima, em je mnogo lakše indusima i kinezima da procene svoje sunarodnike, makar znaju kakav je fakultet koji je neko završio i u kakvoj je firmi radio).

A to raditi kao magarac i za druge se nije odnosilo na prekovremeni rad i rad od kuće, to nisam radio bar 10 godina, već na to da za ogroman % tehničkih problema sam ja onaj koji nađe rešenje (a od 120 ljudi u grupi pola imaju PhD-eve, mnogi sa dobrih fakulteta) i onda da do beskonačnosti objašnjavam okolo šta i kako i ubeđujem raznorazne koji ne bi ništa da menjaju jer su taman došli u fazu "narani prasiće, ne pipaj dugmiće" (uvek ti legacy i schedule razlozi zašto nešto da ne uradimo, a automatski traže 3 meseca čim treba da pipnu 3 linije koda). Dobrim delom jer veliki broj njih ne želi da razmišlja o problemima već da "rade samo jedan, specifican deo poslovanja firme i da se drze svog posla (koji gledaju da minimizuju koliko god mogu) i ispunjavaju svoje rokove i zadatke (tako što nađu nekoga da im reši problem a oni mozak na ladovinu, ili još bolje niko ništa da ne menja)". A ima ih i koji se trude ali ne mogu (proces primanja novih ljudi nam izgleda nije baš mnogo dobar).

A sa takvim stavom, sreća je da si batalio privatni biznis, ne bi ta firma opstala 20 godina da je vode ljudi sa takvim idejama.
Ono što firme drži iznad površine nisu zaposleni koji profesionalno dođu i "odrade" ono što im se kaže a na posao zaborave kad izađu iz firme. Naprotiv takvi vremenom postanu kao državna birokratija - do beskonačnosti prave posao jedni za druge a od tog posla firma nema nikakvu korist.
zemljanin zemljanin 19:37 29.11.2018

Re: Једно питање

A sa takvim stavom, sreća je da si batalio privatni biznis, ne bi ta firma opstala 20 godina da je vode ljudi sa takvim idejama.

ako ces vec tako nisko a verovatno smo tu negde sa godinama a mozda si i mladji ... zar ti jos uvek radis za platu? ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:51 29.11.2018

Re: Једно питање

A to raditi kao magarac i za druge se nije odnosilo na prekovremeni rad i rad od kuće, to nisam radio bar 10 godina, već na to da za ogroman % tehničkih problema sam ja onaj koji nađe rešenje (a od 120 ljudi u grupi pola imaju PhD-eve, mnogi sa dobrih fakulteta) i onda da do beskonačnosti objašnjavam okolo šta i kako i ubeđujem raznorazne koji ne bi ništa da menjaju jer su taman došli u fazu "narani prasiće, ne pipaj dugmiće" (uvek ti legacy i schedule razlozi zašto nešto da ne uradimo, a automatski traže 3 meseca čim treba da pipnu 3 linije koda). Dobrim delom jer veliki broj njih ne želi da razmišlja o problemima već da "rade samo jedan, specifican deo poslovanja firme i da se drze svog posla (koji gledaju da minimizuju koliko god mogu) i ispunjavaju svoje rokove i zadatke (tako što nađu nekoga da im reši problem a oni mozak na ladovinu, ili još bolje niko ništa da ne menja)". A ima ih i koji se trude ali ne mogu (proces primanja novih ljudi nam izgleda nije baš mnogo dobar).


Jebote, bene, pa šta ti tražiš u toj firmi? Iz ovih tvojih besnih postova, u kojima su ti krivi svi, od affirmative action, previše žena na univerzitetima, crnaca na sportskim stipendijama, preko Pakistanaca koji jedni druge dovlače iz slumova i zapošljavaju tu kod tebe iako ništa ne znaju, moraš svima da pomažeš, pa do hordi azilanata, polovina isisovci iz Irana, sa sve slonovima, koji forsiraju prelaz u Tihuani, i koje će isto tako da se verovatno zaposle kod tebe, kad obezglave Pakije, deluje, dakle, da radiš u najgoroj mogućoj kompaniji koja postoji, i samo što nisi eksplodirao, i razbio štampač ili mikrotalasnu rernu u zajedničkoj prostoriji na poslu, doduše, onda oladiš kapislu, i kažeš da ti tu odgovara, voliš posao, a ni ti kursići lepog ponašanja prema kolegama ti ne padaju baš toliko teško, itd.

Ovo što si napisao gore čovek ukapira za par godina rada u bilo kojoj korporaciji (evo, meni je trebalo cele tri, u poslednjoj u kojoj sam radio, doduše, i zbog toga što sam čekao da mi završe zelenu kartu, pa da palim). Zvučiš kao sasvim zreo da preduzmeš svoj neki biznis, i verujem da bi uspeo, bar sudeći po tome koliko se hvališ ovde sopstvenim kapacitetom. I pri tome, this is America, možeš da svoju firmu načiniš kompletno etnički čistom, a i da na white-supremacy meritorkratskim principima biraš sa kim ćeš da radiš. U čemu je, dakle, problem sa tobom?

(nemoj odma da histerišeš i da me hraniš govnima, lepo te pitam, potpuno mi je nejasna ta protivrečnost kod tebe. A možda ni ti nisi toliko iznad svojih kolega, kako ovde pišeš, i zbog toga podozrevaš od njihove nacionalne pripadnosti i boje kože, ili ti taj prosek sasvim odgovara, što nije jedinstven slučaj, mnogo ljudi koji rade u korporacijama tu jedino i umeju da plivaju, i tako provedu cele živote u Zavetrini, pod uslovom da ih ne strefi neki masivni layoff. I svi su iskreno ubeđeni u to da su baš oni ti koji vuku, a svi ostali su Power point crači i paper pusher-i. Been there, seen that. Svejedno, ne tvrdim ništa, moguće da imaš i neke životne okolnosti koje te sprečavaju da zablistaš kao samostalni preduzimač, i to je ok.)


bene_geserit bene_geserit 20:19 29.11.2018

Re: Једно питање

zemljanin
tehnolosko drustvo je vodjeno efikasnoscu i nije cudo da neki efikasnost stavljaju ispred jednakosti i humanosti ... zato drustvo mora da forsira kvote ... sama zamisao demokratije lezi na sredini a ne na krajnostima ...

... vrednovanje osobe iskljucivo po kognitivnim sposobnostima i/ili edukaciji nije realno jer se ljudi ne stancuju i ne proizvode ... nepravde koje su *efikasni* cinili u proslosti su i dovele do marginalizacije grupa i naroda ...

tako da svi koji imaju problem sa spustanjem % efikasnosti zarad nesto boljeg % humanosti - ne svidja vam se porez u drzavi X - promenite drzavu, ne svidjaju vam se pravila u kompaniji X - promenite kompaniju ...

Ovde treba odvojiti državu i firme.
Nije posao firmi da se bave socijalnom politikom, već da budu efikasne. Efikasnost podrazumeva i long-term pravljenje okruženja u kome se ljudi osećaju da se brine o njima, tako da to uključuje neke elemente socijalne politike, ali je do firmi da odluče šta ima smisla, a ne do države da propisuje firmama nekakve kvote bazirane na nekoj ideologiji.

To o čemu ti pričaš je komunizam a ne kapitalizam. Jednakost u siromaštvu i neefikasnosti.

Socijalnom politikom treba da se bavi država.
Naravno izgovor je da državni resursi nisu neograničeni (čitaj prvi prioritet je namiriti kadrove), pa se to prebacuje na firme.
Firme se takmiče na tržištu i moraju da budu konkurentne da bi opstale.
Firme ne treba da vrednuju zaposlene ni po edukaciji ni po kongnitivnim sposobnostima, već po tome koliko su firmi korisni. A svakako ne po boji kože ili prema nekim zamišljenim ili stvarnim nepravdama koje su neku grupu nekad marginalizovale.

A oni koji menjaju svet su upravo ovi koji uvode sve te kvote i gluposti. Ne obrnuto. Kvote u Srbiji trenutno ne postoje ali se polako uvode. Kada su uveli dodatne poene na prijemnom ako si rom? Da li je većina stanovništva za te promene i uvođenje kvota? Forsira se promena nasuprot volje većine stanovništva i onda ti izvališ "ne moze se svet menjati jer se meni/tebi/nekome nesto ne svidja".
bene_geserit bene_geserit 20:47 29.11.2018

Re: Једно питање

srdjan.pajic
Jebote, bene, pa šta ti tražiš u toj firmi? Iz ovih tvojih besnih postova, u kojima su ti krivi svi, od affirmative action, previše žena na univerzitetima, crnaca na sportskim stipendijama, preko Pakistanaca koji jedni druge dovlače iz slumova i zapošljavaju tu kod tebe iako ništa ne znaju, ...

Ovo što si napisao gore čovek ukapira za par godina rada u bilo kojoj korporaciji (evo, meni je trebalo cele tri, u poslednjoj u kojoj sam radio, doduše, i zbog toga što sam čekao da mi završe zelenu kartu, pa da palim). Zvučiš kao sasvim zreo da preduzmeš svoj neki biznis, i verujem da bi uspeo, bar sudeći po tome koliko se hvališ ovde sopstvenim kapacitetom. I pri tome, this is America, možeš da svoju firmu načiniš kompletno etnički čistom, a i da na white-supremacy meritorkratskim principima biraš sa kim ćeš da radiš.

Svejedno, ne tvrdim ništa, moguće da imaš i neke životne okolnosti koje te sprečavaju da zablistaš kao samostalni preduzimač, i to je ok.)

Korporacije su takve kakve su, sve manje više slične, a radio sam u 4-5 velikih.
Moji kapaciteti su limitirani na rešavanje tehničkih problema, i to je ono što volim da radim. Kada kažem da rešim dobar deo tehničkih problema, više je u pitanju profil i nezainteresovanost prosečnog stručnjaka u megakorporacijama nego neka moja "briljantnost".

A to što lepiš "besni" etiketu uz moje postove, nije lepo, nema ničeg besnog u tome. Niko meni nije kriv ni za šta, realno mi je život super, em živim u najlepšoj klimi na svetu, ne pretržem se od rada, a plaćem sam daleko više od onoga što mi treba, živim u lepom kraju sa super školama, deca su mi dobra, ... Tu je negde verovatno i odgovor zbog čega ne počinjem neki svoj biznis.
A u svojoj firmi možeš malo sutra da zaposliš koga hoćeš, čim pređeš 20 zaposlenih sačeka te bezbroj pravila i uslova, makar u Kaliforniji.
A to "white-supremacy meritorkratskim principima" je vrlo duhovito. Meritokratija ne gleda ni na boju kože, ni na pol, ni na etičku pripadnost. Treba biti govnar posebne vrste pa uz to dodati white-supremacy.

To što je meni (makar trenutno) život super ne znači da me ne zanima u kakvom svetu živim i u kakvom svetu će da mi žive deca.
To što je tebi što više komunizma, to srcu draže, to je tvoj problem.
angie01 angie01 20:53 29.11.2018

Re: Једно питање

Korporacije su takve kakve su,


utomsmislu, preporucujem odlican francuski film- Korporacija,...vrlo poucan.
bene_geserit bene_geserit 21:19 29.11.2018

Re: Једно питање

zemljanin
zar ti jos uvek radis za platu? ...

Sitni ujedi na stranu, ne treba mene da ubeđuješ u to da treba ceniti entrepreneurship. Pogotovo u današnje vreme crony kapitalizma kada je to rizičnije nego pre. Ljudi koji pokreću privatne biznise su oni koji guraju stvari napred, i država treba da im se skloni sa puta, umesto da ih zatrpava administracijom i kvotama.

A svako od nas u životu ima svoje razloge zašto nešto radi, a često ga život nanese u nekom smeru i ubaci u neku priču. Da sam ostao u Srbiji sasvim sigurno bih imao svoju firmu, zapravo je bila varijanta da li da osnivam firmu sa nekih par ortaka iz firme u kome smo radili ili da idem u emigraciju. Oni su sa tom firmom a bez mene bili prilično uspešni (dobacili su u nekom trenutku do ~200 zaposlenih) a koliko bi ja bio uspešan u celoj priči ko zna.
Btw, zar ti nisi rekao da si batalio privatan biznis pre 20 godina? Što bi značilo da i ti radiš za platu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:21 29.11.2018

Re: Једно питање

A to što lepiš "besni" etiketu uz moje postove, nije lepo, nema ničeg besnog u tome. Niko meni nije kriv ni za šta, realno mi je život super, em živim u najlepšoj klimi na svetu, ne pretržem se od rada, a plaćem sam daleko više od onoga što mi treba, živim u lepom kraju sa super školama, deca su mi dobra, ...


Ok, biće da mi se samo učinilo.... A i lepo je videti te kad malo spustiš ego na prijatniju razinu.

A u svojoj firmi možeš malo sutra da zaposliš koga hoćeš, čim pređeš 20 zaposlenih sačeka te bezbroj pravila i uslova, makar u Kaliforniji.


Dobro, ako je Kalifornija problem, možeš uvek u Teksas da se preseliš, i da rešiš sve svoje rasne probleme, jeste malo klima kilava, ali imaju i more, i bar se dobro jede, plus te niko ne gleda ispod oka ako na posao dolaziš sa Colt-om za pojasom, a i ne smaraju te obojene manjine (ovo znam iz prve ruke, jer mi je korporacija bila tamo, odma do tvoje bivše firme, verovatno znaš i sam, ako su te slali tamo poslom).

Jedini uslov za koji ja znam kad ti firma poraste preko nekog broja je da si u obavezi da im svima kupiš zdravstveno osiguranje, i što moraš da se ponašaš prema svima podjedanako, i u dobru (kad deliš bonuse ili uplaćuješ penzijsko) i u zlu (kad ih šalješ na neplaćeno). A i koji će ti >20 zaposlenih, ako ti je teško da ih izdržavaš, evo ja znam ljude baš u tvojoj struci (ti si beše neki digitalac, ne, rekao si jednom da si radio u Nici, tamo je valjda TI držao čip dizajnere) koji su batalili koroporacije tipa eto tog TI ili NXP, i postali frilenseri, i ne žale se uopšte, rade sve od kuće, jednom mesečno odu kod klijenta u Centralu i to je to, milina, svi kažu da im je žao što to nisu krenuli ranije, jes malo nekad nesigurno, ali je lova neuporedivo bolja. Ovo da te malo ohrabrim, ako razmišljaš na tu temu...

A to "white-supremacy meritorkratskim principima" je vrlo duhovito. Meritokratija ne gleda ni na boju kože, ni na pol, ni na etičku pripadnost. Treba biti govnar posebne vrste pa uz to dodati white-supremacy.


Ma jel'da, ali kako baš kao za inat kod tebe uvek ljudi sa obojenom kožom (i žene, razume se) ispadnu grbavi, i u prekršaju meritokratskih zakona koje toliko ceniš? Častan izuzetak su Azijati, mada vidim da ti nije baš milo ni to što ih imaš toliko za kolege (a i Pakiji su Azijati, ne?).


To što je tebi što više komunizma, to srcu draže, to je tvoj problem.


Ma kakav komunizam, mene možeš eventualno da optužiš da sam socijalista, ili bar libtard, i ok, priznajem da imam taj bag, ne mogu kad prolazim kroz ove naše favele na putu za posao samo da zatvorim prozor i gledam na drugu stranu, ka planinama i mondenskim skijalištima, ili da ih opsujem jer mi prilaze suviše blizu nekretnine, preteći da joj svojim štrokavim prisustvom obore vrednost. Ok, ok, znam, virtue signaling, to si mi već x puta nalepio, da ti prištedim tastaturu.

No, dobro, odogovorio si na pitanje, ja ću ovde da stanem, idem malo da se derem na zaposlene!



zemljanin zemljanin 21:26 29.11.2018

Re: Једно питање

Btw, zar ti nisi rekao da si batalio privatan biznis pre 20 godina? Što bi značilo da i ti radiš za platu?

ne, ne radim, nemam potrebe ... udario si nisko - uzvratio sam, da ne sirimo dalje.
bene_geserit bene_geserit 22:46 29.11.2018

Re: Једно питање

srdjan.pajic
Ma jel'da, ali kako baš kao za inat kod tebe uvek ljudi sa obojenom kožom (i žene, razume se) ispadnu grbavi, i u prekršaju meritokratskih zakona koje toliko ceniš? Častan izuzetak su Azijati ...

Pa meritokratske "zakone" mogu da naruše samo oni za koje postoje afirmativne kvote, nema ko drugi. Da zaslužuju stvari i bez kvota ne bi imalo potrebe za kvotama. Zato i nema kvota za azijate.

I meni nisu problem oni koji te uslove koriste, u krajnjoj liniji svako se bori za sebe i svoju porodicu koliko god može u okviru pravila koja postoje, već oni koji te kvote donose i guraju tj. političari sjw tipa (kao i idioti koji se za to zalažu iako je direktno protiv njihovih interesa - tu si se savim sigurno prepoznao i ne sumnjam da misliš da je to zapravo u tvom interesu nekako, pravi društvo pravednijim ili šta li, dok ga zapravo pravi samo nepravednijim i manje konkurentnim i povećava broj i snagu birokratije).

Što se tiče žena, prosečna žena inženjer je verovatno bolja stručno od prosečnog muškarca inženjera, ali ih ima daleko manje, kao i što muškaraca ima daleko manje u mnogim strukama (npr. u svemu vezanom za zdravstvo žena ima 75% i više).
Ovo trenutno što sjw guraju (50% žena u STEMu) je primer ekstremnog ludila.
Svako ko je završio matematičku ili neku drugu gimnaziju (ili makar teslu) otprilike ima ideju koja je distribucija po polovima kod dece izrazito dobre i zainteresovane za matematiku, tehničke nauke, fiziku i sl. Nebitno da li je u pitanju 70-30% ili neki druga distribuicija u korist muškaraca, svakako nije ni blizu 50-50%, kao što nije ni u nekim drugim strukama gde žene dominiraju.

Kako je to uvek opravdanje idiotskih komunističkih i libtardskih politika, "kakvo to društvo gradimo", "ne mogu da gledam favele", "društvo mora ovo ili ono što mi komunisti mislimo da treba" uz neizbežan virtue signaling. I svaka od tih mera povećava ulogu države, povećava broj birokrata i pravi društvo manje konkurentnim i kompetitivnim.
bene_geserit bene_geserit 23:41 29.11.2018

Re: Једно питање

zemljanin
ne, ne radim, nemam potrebe ... udario si nisko - uzvratio sam, da ne sirimo dalje.

Ja sam udario nisko? Ti si se uključio u diskusiju tako što si mi učitao gomilu nekih gluposti (jer su te "isporovocirali moji komentari" ), a ja sam udario nisko? Budi malo objektivan.

Btw., lepo je što ne moraš da radiš (ili preciznije što možeš da radiš šta želiš). Znam da kod mene u porodici to što nemamo potrebe da žena radi nam diže drastično kvalitet života.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:39 30.11.2018

Re: Једно питање

Znam da kod mene u porodici to što nemamo potrebe da žena radi nam diže drastično kvalitet života.


Kod mene u kući je bilo upravo obrnuto: najgore vreme kad mi je žena posle 6 godina postdokovanja završila na birou, na kome je bila skoro godinu dana. Nije zbog love, moja firmica se tada već solidno zafurala, nego, bre, naviklo to da crnči, prvih nedelju dana je ofarbala sve u kući, posle još jednom, uredila okućnicu, posadila sve što raste u ovoj klimi, zamalo i kokošinjac da zapatimo, i još jednu sobu da dozidamo, ali nije to to, mora nauka, i ništa drugo, to, ili na psihijatriju, a nema ni trunke preduzumačkog potencijala, nego je to rođeno samo da bude lab-rat, da muči neke viruse. Na kraju sam je dovodio kod mene na posao i davao joj da radi neke gluposti, samo da nekako prođe dan. Srećom, konačno nađe zaposlenje, ovde u lokalu, i stvari krenuše nabolje, jeboto, malo je falilo da se selim u prokleti Konektikat u jednom trenutku.

E, što mene ne strefi takva neka sreća da nema posla i da "moram" da blejim kod kuće, gajim decu i mačke, i bavim se hobijima za koje sad nemam vremena?





afraid afraid 08:11 30.11.2018

Re: Једно питање

zemljanin
Mene je lakše prevariti, ali kod nas kreativnost firme crpi više inspiracije iz većeg broja zaposlenih, tebe je teže prevariti, ali su kreativni putevi uži i bliži tebi ...

... samo nagađam

to vrlo zavisi od poslova koje firma radi ... nije stvar u mogucnostima prevare vec u definisanju sta firma radi i koja su zaduzenja sektora i pojedinca ... nisam nikada imao problem sa idejama i inspiracijama u periodu definisanja projekta ... nakon toga se prelazi na realizaciju ... na kraju meseca svi gledaju u mene i tu je granica ... i kad se pojavi neki X i krene sa agitacijama da mu se nesto ne dopada i da gleda sta neko drugi radi ili ne radi + trazi dodatna prava tipa sto ovi u dizajnu imaju vece monitore ili zasto mora da pita sekretarice za ovo ili ono i sto je njihova plata veca ... brate/sestro sve sto smatras za problem - tu sam da pojasnim a traceve ostavi ispred vrata ili ces i sam zavrsiti tamo ...

ako sam nesto mrzeo to je da nakon radnog vremena svratim u kancelarije i zateknem tamo njih 2-3 koji samo jos da zavrse ovo ili ono ... pa cemu sluzi radno vreme? ... nakon toga ce iste te osobe da govore da eto oni su radili i prekovremeno ... kad ima potrebe - radice se i bice placeno ... profesionalizam a ne amaterstvo ... ta firma i danas posluje u Srb iako sam ja izasao iz tog dila iz nekih vrlo licnih razloga ... pre skoro 20g

PS. ali necu vise da trolujem ovu temu, ne zasluzuje ... isprovocirali me beneovi komentari ...

Ne treba biti toliko rigorozan i isključiv u ovakvim - i bilo kakvim stvarima.
Jer - može i ovako, a može i onako.
Moji, naoko, banalni primeri ... recimo, iz bilo koga razloga nisam rešio neki tehnički, razvojni ili slično, problem ... ostajem na poslu duže, bilo plaćeno ili ne bilo. Traganje za rešenjem me motiviše da nastavim. 30-tak radnih sati sam dostizavao rutinski, a jednom 7 dana nisam stao (odlazio sam kući samo da se osvežim i presvučem, a malo odspavam u firmi).
Da bi neka firma bila uspešna kao tvoja - mora da ima obe vrste zaposlenih ... oni koji u minut dolaze i odlaze na posao, ali i ovih drugih, kod kojih su ta pravila irelevantna.
Da li sam imao svoje firme (dve), da li sam radio u istraživanju, da li sam radio za druge, da li sam radio potpuno sam (10-tak godina), meni je potpuno irelevantno ... uvek sam bio svoj.
Biti svoj znači i da, bez obzira koliko si 'nezavisan', svako od nas radi i živi u zajednici sa drugim ljudima - i tu svaka nezavisnost prestaje.
Zato se i nasmejem kada pročitam to 'nezavistan'.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:20 30.11.2018

Re: Једно питање

Tu si u pravu. Pogresno sam se izrazila.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:21 27.11.2018

Banka preporuka

Evo banke preporuka za Natu Tasić Banku
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:19 27.11.2018

Re: Banka preporuka


Sta ti znaci to? Nisam bas razumela
alselone alselone 19:46 27.11.2018

Re: Banka preporuka

Srki je pesnicka dusa.

Brate Srki...
predatortz predatortz 14:27 27.11.2018

Zidovi

Romska zajednica je okružena zidovima, što spoljnjim, što unutrašnjim. Vidljivim, i onim nevidljivim.
Ima tu svega - tradicije, interesa, navike, često se za bolje ne zna, a nekad bolje i neće.
Ima ljudi koji zaista žele da pomognu, ima mešetara, plaćenika, lažnih dušebrižnika, amatera...
No moje (skromno) mišljenje je da na razbijanju tih zidova najviše možete učiniti vi - Romi koji ste iskoračili izvan tih vidljivih i nevidljivih granica.
Vi ste svojoj zajednici primer koji mi drugi nikad ne možemo (tako dobro) biti - primer da se može, kad se to dovoljno jako želi i hoće.

Mi smo tu da podržimo, koliko ko želi, ume i hoće, ali vi morate biti udarna pesnica. Vas će mladi pažljivije slušati, sa većim divljenjem gledati, bliži ste im.

mirelarado mirelarado 16:16 27.11.2018

Re: Zidovi

predatortz
Romska zajednica je okružena zidovima, što spoljnjim, što unutrašnjim. Vidljivim, i onim nevidljivim.
Ima tu svega - tradicije, interesa, navike, često se za bolje ne zna, a nekad bolje i neće.
Ima ljudi koji zaista žele da pomognu, ima mešetara, plaćenika, lažnih dušebrižnika, amatera...
No moje (skromno) mišljenje je da na razbijanju tih zidova najviše možete učiniti vi - Romi koji ste iskoračili izvan tih vidljivih i nevidljivih granica.
Vi ste svojoj zajednici primer koji mi drugi nikad ne možemo (tako dobro) biti - primer da se može, kad se to dovoljno jako želi i hoće.

Mi smo tu da podržimo, koliko ko želi, ume i hoće, ali vi morate biti udarna pesnica. Vas će mladi pažljivije slušati, sa većim divljenjem gledati, bliži ste im.





Додала бих само да је на нама и да се изборимо с предрасудама какве има онај директор гимназије, или оне жене у пекари, а још пре газда који им је тако наредио, о оном поступку МУП-а из интервјуа др Рајка Ђурића да и не говорим... На речима сви су против дискриминације, а на делу баш и не.
not2old2rock not2old2rock 16:32 27.11.2018

Re: Zidovi

predatortz
na razbijanju tih zidova najviše možete učiniti vi - Romi koji ste iskoračili izvan tih vidljivih i nevidljivih granica.
Vi ste svojoj zajednici primer koji mi drugi nikad ne možemo (tako dobro) biti - primer da se može, kad se to dovoljno jako želi i hoće.



Ponovo u centar!
Vi morate da pokrenete (a blog je dobar početak, makar kao lakmus papir), a mi ostali smo tu da pokažemo koliko nam je stalo, svako na svoj način.
milisav68 milisav68 22:04 27.11.2018

Re: Zidovi

Ima ljudi koji zaista žele da pomognu, ima mešetara, plaćenika, lažnih dušebrižnika, amatera...

Vrzino kolo.

Pre šest godina, ćerka krenula u prvi razred.U razredu dve Romkinje, prilično zapuštene, što ishrana, što garderoba, što higijena, što jezik...

I malo-malo, počele da izostaju sa nastave...sve dok nisu izostale toliko da nisu roditelji mogli da dobiju potvdu da redovno pohađaju školu - za dečiji dodatak.

U međuvremenu je obavešten centar za socijalni rad, koji je pokrenuo postupak protiv roditelja, koji su se onda žalili NVO za prava Roma - kako su ugroženi, pa je NVO uputio žalbu Vladi Srbije, pa je ona poslala inspekciju u lokalni centar za socijalni rad...

Uglavnom, zbog tih mešetara stradaju svi.
predatortz predatortz 22:50 27.11.2018

Re: Zidovi

Додала бих само да је на нама и да се изборимо с предрасудама какве има онај директор гимназије, или оне жене у пекари, а још пре газда који им је тако наредио, о оном поступку МУП-а из интервјуа др Рајка Ђурића да и не говорим... На речима сви су против дискриминације, а на делу баш и не.


Svi mi imamo nekakve predrasude. Ne samo prema Romima. Široka je paleta ljudskih predrasuda. Neko misli da ga iznad drugih izdiže pol, neko rasa, neko vera, neko mesto rođenja, neko dobra linija i zategnuto dupe...

Rad protiv predrasuda je konstantan posao, koji pametan čovek svakodnevno upražnjava nad sobom.
A ovako se predrasude razbijaju. Nama domaćica ovog bloga ispriča svoju stranu priče, mi njoj našu. Nije nužno da se svaki put složimo, i nećemo ako smo iskreni.
No, bitno je da se saslušamo.

gedza.73 gedza.73 22:59 27.11.2018

Re: Zidovi

bitno je da se saslušamo.

Mislim da je natašavb sa par rečenica promenila mišljenje dobrom delu blogera.
nekoliko puta mi krene jezik da lupi u diskusiji nešto ne razmišljajući i svaki put me ona negde iz pozadine kao ad bloker zaustavi. ne samo zaustavi nego me i postidi.
mirelarado mirelarado 23:00 27.11.2018

Re: Zidovi

predatortz
Додала бих само да је на нама и да се изборимо с предрасудама какве има онај директор гимназије, или оне жене у пекари, а још пре газда који им је тако наредио, о оном поступку МУП-а из интервјуа др Рајка Ђурића да и не говорим... На речима сви су против дискриминације, а на делу баш и не.


Svi mi imamo nekakve predrasude. Ne samo prema Romima. Široka je paleta ljudskih predrasuda. Neko misli da ga iznad drugih izdiže pol, neko rasa, neko vera, neko mesto rođenja, neko dobra linija i zategnuto dupe...

Rad protiv predrasuda je konstantan posao, koji pametan čovek svakodnevno upražnjava nad sobom.
A ovako se predrasude razbijaju. Nama domaćica ovog bloga ispriča svoju stranu priče, mi njoj našu. Nije nužno da se svaki put složimo, i nećemo ako smo iskreni.
No, bitno je da se saslušamo.



I ja mislim da to može samo dobro da donese - svima.
predatortz predatortz 23:09 27.11.2018

Re: Zidovi

gedza.73
bitno je da se saslušamo.

Mislim da je natašavb sa par rečenica promenila mišljenje dobrom delu blogera.
nekoliko puta mi krene jezik da lupi u diskusiji nešto ne razmišljajući i svaki put me ona negde iz pozadine kao ad bloker zaustavi. ne samo zaustavi nego me i postidi.


Ih, to je ništa!
Da je vidiš, kad uživo, popreči očima na tebe!
Kremen žena je moja drugarica Nataša!

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:15 27.11.2018

Re: Zidovi

hahahahhahahhah pa ne prestajem da se smejem.... to kaze i Sale. Kad pogledas popreko ocima....
predatortz predatortz 23:19 27.11.2018

Re: Zidovi

natasa_tasic_10
hahahahhahahhah pa ne prestajem da se smejem.... to kaze i Sale. Kad pogledas popreko ocima....


Ja sam mislio na moju drugaricu Natašu VB.
Ja nešto odvalim, ona me strelja pogledom.
Nema lujke, retko navraća ovde. A nedostaje...

Biće da tvoj Sale ima isti problem kad nešto lupi.
Pravda za Saleta!
zilikaka zilikaka 23:21 27.11.2018

Re: Zidovi

Biće da tvoj sale ina isti problem kad nešto lupi.

Svi imaju isti problem.
...manje-više
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:33 27.11.2018

Re: Zidovi

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:23 28.11.2018

Re: Zidovi

Pravda za sve vas koje streljamo pogledom
zemljanin zemljanin 01:11 28.11.2018

Re: Zidovi

Carmen OK ali ova

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:32 28.11.2018

Re: Zidovi

AAAAAAAAAAAA prelepo
angie01 angie01 09:39 28.11.2018

Re: Zidovi

Carmen OK ali ova


slazem se, Zemljanine- to je najbolja Karmen, najzivotnija, naharizmaticnija,...jos je don Hose Plasido
zemljanin zemljanin 12:26 28.11.2018

Re: Zidovi

angie01

slazem se, Zemljanine- to je najbolja Karmen, najzivotnija, naharizmaticnija,...jos je don Hose Plasido

Julia Migenes, prilicno i maliciozno, osporavana i ogovarana nakon filma ali definitivno rodjena za tu ulogu



zemljanin zemljanin 12:49 28.11.2018

Re: Zidovi

a u celoj prici mora se spomenuti i ovaj film, i dan-danas jedan od mojih top 10 ...



EDIT: i ovaj sa neverovatnom Oliverom

angie01 angie01 13:07 28.11.2018

Re: Zidovi

rodjena za tu ulogu


sta rodjena- ona jeste Karmen!:)
angie01 angie01 13:21 28.11.2018

Re: Zidovi

a u celoj prici mora se spomenuti i ovaj film


i Moja nezna umiljata zver- sa istim ansamblom,..tu su i Svetlana Toma i Zobar...


zemljanin zemljanin 13:37 28.11.2018

Re: Zidovi

naravno moze se raspravljati o tome kakvu poruku svaki od filmova nosi ... mislim da je to dosta individualno, ne moze se odgledati *Cigani lete u nebo* i ostati ravnodusan ... mora krv da ti malo provri i da ostanes zatecen/a snagom, zivotom, radoscu ... mislm da prosto velicaju radost zivota koji je civilizacija odbacila zarad hedonizma i karijera ... snagu zene, prkosa, ljubavi, radosti ... moj dozivljaj

PS. eto ubacio sam u neurone da ga ponovo odgledam kada stignem u toplo tj. kuci ... i Carmen ... nakon ruske epizode Pelagije, komsije ce da slusaju nesto malo drugacije uz zvuke okeana
mirelarado mirelarado 13:48 28.11.2018

Re: Zidovi

naravno moze se raspravljati o tome kakvu poruku svaki od filmova nosi ... mislim da je to dosta individualno, ne moze se odgledati *Cigani lete u nebo* i ostati ravnodusan ... mora krv da ti malo provri i da ostanes zatecen/a snagom, zivotom, radoscu ... mislm da prosto velicaju radost zivota koji je civilizacija odbacila zarad hedonizma i karijera ... snagu zene, prkosa, ljubavi, radosti ... moj dozivljaj

PS. eto ubacio sam u neurone da ga ponovo odgledam kada stignem u toplo tj. kuci


A baš večeras, u Pozorištu na Terazijama... :)

angie01 angie01 13:55 28.11.2018

Re: O mladosti...

angie01 angie01 14:17 28.11.2018

Re: O mladosti...

zemljanin zemljanin 19:29 28.11.2018

Re: Zidovi

mirelarado

A baš večeras, u Pozorištu na Terazijama... :)


eh, veceras se gleda Zvezda ... ocekuje se da partizanovci idu u pozoriste zbog inspirativne predstave
predatortz predatortz 19:35 28.11.2018

Re: Zidovi

veceras se gleda Zvezda


Amin!
vcucko vcucko 20:08 28.11.2018

Re: Zidovi

zemljanin
mirelarado

A baš večeras, u Pozorištu na Terazijama... :)


eh, veceras se gleda Zvezda ... ocekuje se da partizanovci idu u pozoriste zbog inspirativne predstave

Neki kažu da će neki večeras da gledamo utakmicu sa nebesko plavim kapama i šalovima.
Lažu.
Neki će da kuliramo
veselica veselica 11:05 30.11.2018

Re: Zidovi

Julia Migenes, prilicno i maliciozno, osporavana i ogovarana nakon filma ali definitivno rodjena za tu ulogu


Ono što mi, ili makar ja, vidimo je Marion Kotiar kao Edit Pjaf.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:27 27.11.2018

Komentar

Ja sad ne znam ko je komentarisao vezano za istoriju itd.ali prikazivanje Romkinja kao seksualnih objekata je dovelo do toga da ih I dan danas na taj nacin posmatraju.
Ona recenica"j..c...za sedam godina srece" je uobicajena.
Samo da se zna,da je vecina dece koja se lece I oboljevaju od anoreksije,su pripadnice romske populacije.
Meni je zao,ako sam nekoga uvredila I izvinite svi na tome, poenta je da ne postoji samo jedna strana.
Uvek treba gledati celinu
predatortz predatortz 19:32 27.11.2018

Re: Komentar

Meni je zao,ako sam nekoga uvredila I izvinite svi na tome, poenta je da ne postoji samo jedna strana.


Ja u tvojim stavovima ne vidim uvredu za bilo koga. Ne izvinjavaj se bez krivice, banda je ovo blogovska. Navići ćeš ih.
zemljanin zemljanin 20:02 27.11.2018

Re: Komentar

Ja sad ne znam ko je komentarisao vezano za istoriju itd.ali prikazivanje Romkinja kao seksualnih objekata je dovelo do toga da ih I dan danas na taj nacin posmatraju.

verovatno mislis na mene ... ali to je opsta istorija nevezana za Rome ili bilo koju drugu grupu ili naciju ... jedna od lepsih zena koje sam video je romkinja, prodavala nesto ispred beogradjanke negde 90ih ... taj deo oko nacionalnosti sam primetio tek kada ga je ona potegla ... a zivim u delu sveta koji je multieticki, multinacionalan, multikulturoloski, multijezicki (60+ jezika) i sve ostalo multi-multi ... + dvoje usvojene dece a nisu beli + nasa deca ... pa svi su se druzili sa lokalcima bez ikakvih predrasuda ... meni je nacionalnost samo geografska odrednica, ne priznajem je ... postoje samo ljudi i medju njima oni koji uzimaju zdravo za gotovo da su bolji od nekih drugih ...

kako god, ja te podzavam maksimalno a da sam u Srb mogao bih i vise od ovog deklarativnog ...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:11 27.11.2018

Re: Komentar

Znaci na tebe sam naletela.
Evo ovako, moja zaova je udata za crnca i zive u Indiji, od moga supruga stric je ozenjen kineskinjom, to mu je druga zena i zive u Australiji, moj muz je ozenjen sa mnom. Nama je sve to normalno, samo je njemu bilo smesno kada su ga pitali jel ona Romkinja, posto je on Srbin. On je smao odgovorio ona je moja devojka i moja buduca zena...
Meni je samo zao, sto niko ne zeli da vidi koliko je ta Kostana patila...a volela je Stojana.
zemljanin zemljanin 20:14 27.11.2018

Re: Komentar

natasa_tasic_10
Znaci na tebe sam naletela.


marco_de.manccini marco_de.manccini 20:18 27.11.2018

Re: Komentar

moj muz je ozenjen sa mnom

ц-ц-ц, куда иде овај свет.
predatortz predatortz 20:23 27.11.2018

Re: Komentar

ц-ц-ц, куда иде овај свет.


Ovde potok, tamo cvet...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:33 27.11.2018

Re: Komentar

Jel znas pesmu "sve boje sveta"?
angie01 angie01 20:35 27.11.2018

Re: Komentar

sto niko ne zeli da vidi koliko je ta Kostana patila...a volela je Stojana.


ko kaze,...


natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:37 27.11.2018

Re: Komentar

Hvala ti.
Ja njega mnogo volim.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:38 27.11.2018

Re: Komentar

[youtube]http://youtu.be/2M9fQn95iRQ[/youtube]
predatortz predatortz 20:39 27.11.2018

Re: Komentar

natasa_tasic_10
Jel znas pesmu "sve boje sveta"?


Čika Mika, beše?
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:45 27.11.2018

Re: Komentar

Da
zemljanin zemljanin 20:50 27.11.2018

Re: Komentar



kad postavljas Yutube klipove, gledaj da ti link bude *** youtube.com pa nesto *** ... youtu.be nije prepoznato od bloga (skripte)
angie01 angie01 20:52 27.11.2018

ima crnu kosu

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:57 27.11.2018

Re: je l si ovo htela?

Jao jesam. . Hvala.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 09:57 28.11.2018

Re: ima crnu kosu



Ova mi je najomiljenija.
E covek koji je bio na golom otoku jer je pobegao iz vojske, da bi bio sa zenom koju voli.
Pa gde to ima na svetu?
angie01 angie01 10:17 28.11.2018

Re: ima crnu kosu

Ova mi je najomiljenija.







PA GDE TO IMA NA SVETU-klik na link:)
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:44 28.11.2018

Re: Komentar

moj muz je ozenjen sa mnom.


ne bi valjalo da je sa nekom drugom...



natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:40 28.11.2018

Re: Komentar

Mene inace pitaju u koji salon idem na kvarcovanje, ljudi jednostavno ne veruju da sam Romkinja...
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:18 28.11.2018

Re: Komentar

Кажи им "упала сам у буре с чаробним напитком као мала, сад не морам више да се потресам".
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 23:18 28.11.2018

Re: Komentar

Jednoj sam rekla da sam rodjena pre vremena I da sam u inkubatoru pocrnela.
Ladno je poverovala.
Moj najbolji drug jos uvek to prica kao anegdotu.
U knjizi Jovana Cirilova on je spomenuo mene, pitali su me gde sam naucila tako dobro srpski i to pred njim.Jovan je pao u nesvest od smeha
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:48 29.11.2018

Re: Komentar

Nikako. Moj muz je najveci car na svetu,sam srcem do neba
alselone alselone 09:35 29.11.2018

Re: Komentar

Jednoj sam rekla da sam rodjena pre vremena I da sam u inkubatoru pocrnela.




Ja sam zapravo rodjen pre vremena i mojoj kevi rekli da cu biti mali, jadan, neuhranjen, nizak, sa pilecim grudima, slep ko krtica itd. Bas su joj onako ljudski i toplo predocili sve rizike rodjenja sa kilo i po i bivanja u inkubatoru.

Al su se zajebali, sve se kontra desilo.
Milan Novković Milan Novković 09:45 29.11.2018

Re: Komentar

alselone
Jednoj sam rekla da sam rodjena pre vremena I da sam u inkubatoru pocrnela.




Ja sam zapravo rodjen pre vremena i mojoj kevi rekli da cu biti mali, jadan, neuhranjen, nizak, sa pilecim grudima, slep ko krtica itd. Bas su joj onako ljudski i toplo predocili sve rizike rodjenja sa kilo i po i bivanja u inkubatoru.

Al su se zajebali, sve se kontra desilo.

Savršeno, samo su još zaboravili da kažu tvojoj majci da će ti apetit biti nikakav
alselone alselone 10:33 29.11.2018

Re: Komentar

Savršeno, samo su još zaboravili da kažu tvojoj majci da će ti apetit biti nikakav


To mi se verovatno od one veštačke hrane razvalio apetit. Ko zna šta su mećali u to onda.
angie01 angie01 16:12 29.11.2018

Re: Komentar

Al su se zajebali, sve se kontra desilo


moj mladji sin se rodio prevremeno- zbog greske doktorke, jedva smo ostali zivi i on i ja- imao kilazu na rodjenju k'o ocerupano pile, u inkubatoru, samo on i jos jedan malisa, tako malecni, zajedno spakovani,....svasta su nam pricali, posle jos stresnijeg perioda, kada nisu nista, jer nisu jos bili sigurni,... i tako, bebac je dugo mrljavio, kao i majka mu:), kada je bila mala,... bio skroz providan iako sam se ja lomila da mu udovoljim i cinculiram, nekada na stolicu po pet cinijica sa razlicitim klopama, samo da nesto pojede,...evo ga sada, vislji i krupniji od starijeg brata, jede k'o mecava, ne mozes to nahraniti....
predatortz predatortz 16:34 29.11.2018

Re: Komentar

moj mladji sin se rodio prevremeno- zbog greske doktorke, jedva smo ostali zivi i on i ja- imao kilazu na rodjenju k'o ocerupano pile,


Sin ženinog brata od tetke rođen sa 850 grama. Supruzi mu skakao pritisak tokom trudnoće i porode je čim je ušla u 7 mesec. Bio dugo u inkubatoru, posle u bolnici ( u Švici se sve to odvijal ).
Kad je ojačao, preporučili im plivanje.
Elem, da ne dužim, viši i krupniji od mog sina koji trenira košarku, a vršnjaci su.
not2old2rock not2old2rock 21:27 29.11.2018

Re: Komentar

natasa_tasic_10

Meni je samo zao, sto niko ne zeli da vidi koliko je ta Kostana patila...a volela je Stojana.


Jel' ga volela il' je bila dete?
Nema li planetarno najpoznatija, mitska LJUBAV, za glavnu akterku devojčicu mlađu od 14 (četrnaest) godina? Nad pričom koja je u svim udžbenicima kao pojam ljubavi, a koja Veroni donosi enormne prihode od turista niko se ne sablažnjava, naprotiv, turisti hrle u "grad LJUBAVi" koji je tako nazvan zbog ludosti dva deteta, tragedije dve porodice i skupo se plaća pogled na balkon pod kojim zrele žene sa celog Globa trepere od uzbuđenja zamišljajući sebe na tom istom balkonu... Već vidim da je taj balkon negde tu kod nas, neko bi pare namlatio tako što bi negde u zid ugradio i naplaćivao "Romeov falus" i naticanje na isti(za nerotkinje), pa još sa sve lubrikantom, all inclusive...
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:52 29.11.2018

Re: Komentar

Postoji legenda o Asikovom grobu.
Samo sto su njih dvoje umrli odmah,a ovo dvoje Kostan I Srojan su patili citav zivot
afraid afraid 07:59 30.11.2018

Re: Komentar

angie01
Al su se zajebali, sve se kontra desilo


moj mladji sin se rodio prevremeno- zbog greske doktorke, jedva smo ostali zivi i on i ja- imao kilazu na rodjenju k'o ocerupano pile, u inkubatoru, samo on i jos jedan malisa, tako malecni, zajedno spakovani,....svasta su nam pricali, posle jos stresnijeg perioda, kada nisu nista, jer nisu jos bili sigurni,... i tako, bebac je dugo mrljavio, kao i majka mu:), kada je bila mala,... bio skroz providan iako sam se ja lomila da mu udovoljim i cinculiram, nekada na stolicu po pet cinijica sa razlicitim klopama, samo da nesto pojede,...evo ga sada, vislji i krupniji od starijeg brata, jede k'o mecava, ne mozes to nahraniti....

Jedno vreme sam radio na razvoju i proizvodnji dečjih inkubatora - posebno draga faza u mom radu.
veselica veselica 11:07 30.11.2018

Re: Komentar

..
veselica veselica 11:24 30.11.2018

Re: Komentar

not2old2rock
natasa_tasic_10

Meni je samo zao, sto niko ne zeli da vidi koliko je ta Kostana patila...a volela je Stojana.


Jel' ga volela il' je bila dete?
Nema li planetarno najpoznatija, mitska LJUBAV, za glavnu akterku devojčicu mlađu od 14 (četrnaest) godina? Nad pričom koja je u svim udžbenicima kao pojam ljubavi, a koja Veroni donosi enormne prihode od turista niko se ne sablažnjava, naprotiv, turisti hrle u "grad LJUBAVi" koji je tako nazvan zbog ludosti dva deteta, tragedije dve porodice i skupo se plaća pogled na balkon pod kojim zrele žene sa celog Globa trepere od uzbuđenja zamišljajući sebe na tom istom balkonu... Već vidim da je taj balkon negde tu kod nas, neko bi pare namlatio tako što bi negde u zid ugradio i naplaćivao "Romeov falus" i naticanje na isti(za nerotkinje), pa još sa sve lubrikantom, all inclusive...


Kasno se uključujem na blog, jer na ovo moram da reagujem, uzgred sam komentarisala još nešto, ali priča o Veroni je netačna a plasirana kao istina, niko ni da zucne, nemoguće da niko ne zna; elem, baš letos sam bila u Veroni, šipčila onom lepom, dugom, glavnom ulicom do Arene, odmah ili gotovo odmah iza Arene, u jednoj uličici pa u jednom dvorištu, nalazi se famozni balkon, bilo negde oko 35 stepeni, turista onako ali bilo, nabili se u taj neki kao sokak, nije ih bilo previše, ja gledam i imam šta da vidim: na balkon se penju mladi i ljube, ili same devojke kao, je li, Julije, odozgo ih fotkaju mobilnim, skroz banalizovano, kinta se ne plaća, znači ukupno - fuj.

angie01 angie01 11:46 30.11.2018

Re: Komentar

afraid


vidi, carli, emsi, i ostali tvoji nikovi- ja sam ti od pocetka govorila da me se manes, da mi se ne obracas i ne kacis se za moje komentare, znaci mnogo pre nego si provaljen kao autor bljutavo odvratih lascivnih poruka na netu, kakve obicno ostavljaju manijaci, jer te nisam prepoznala samo kao blentavca, nego kao zagadjenje,...tako da slobodno idi da se unterhaltujes sa onima koji su ti svo ovo vreme davali podrsku, jer si im sluzio u akcijama vredjanja neistomisljenika i kao podupirac za njihove sumnjive spinove o blogerima razlicitog misljenja,...znaci, samo zaobidji, jer me apsuolutno nista sto ti imas da kazes, ne zanima.
afraid afraid 12:05 30.11.2018

Re: Komentar

angie01
afraid


vidi, carli, emsi, i ostali tvoji nikovi- ja sam ti od pocetka govorila da me se manes, da mi se ne obracas i ne kacis se za moje komentare, znaci mnogo pre nego si provaljen kao autor bljutavo odvratih lascivnih poruka na netu, kakve obicno ostavljaju manijaci, jer te nisam prepoznala samo kao blentavca, nego kao zagadjenje,...tako da slobodno idi da se unterhaltujes sa onima koji su ti svo ovo vreme davali podrsku, jer si im sluzio u akcijama vredjanja neistomisljenika i kao podupirac za njihove sumnjive spinove o blogerima razlicitog misljenja,...znaci, samo zaobidji, jer me apsuolutno nista sto ti imas da kazes, ne zanima.

Samo da kažem tebi i tebi sličnima ponešto.
A što već i inače znaš.
Lascivne poruke na netu, bilo čije, ne ocenjuješ samo ti - i tebi slični.
Onoga trenutka kada budeš u stanju da dokažeš da je nešto mnogo gore od lascivnoga - tada možeš da reaguješ.
A do tada - ti i tebi slični, treba da se drže (vaših) privatnih poruka, kada se grupišete radi nečije diskvalifikacije - jer se tako šire lascivni (i, pogotovo, nelascivni) sadržaji.
I ti, kao i tebi slični, trebaju da budu mnogo oprezniji u 'igranju' sa nečijim identitetom i ocenom nečijeg karaktera.
I da malo spoznaju šta je red.
Od tebe mi nije potrebna ni privatna poruka (kao od nekih drugih kada su ukapirali da su preterali) kao izvinjenje - jer mi od tebe, i tebi sličnih, nije potrebno ništa.
To smo više puta apsolvirali - tako da ne trošiš svoje () mentalne kapacitete.
I da dovršim - od tebe mi nije potrebna nikakva dozvola da pišem, šta hoću i gde hoću.
Kao što mi nikada nije bila potrebna ničija.
Kada tebi lično uputim nešto uvredljivo, stičeš pravo na adekvatan odgovor.
Kao i ja - međutim, ja na tvoju, i tebi sličnih, (ne)sreću, takvo pravo ekstremno retko koristim.
Nadam se da si, kao i tebi slični, shvatila makar delić ovoga što sam ti rekao.
veselica veselica 12:37 30.11.2018

Re: Komentar

Lascivne poruke


Emsi je prostak i zamoran, ali lascivnih poruka upravo na ovom blogu imaaa

Ostani Natasa (out of blue, mada skroz sračunato ) ili

kako god, ja te podzavam maksimalno a da sam u Srb mogao bih i vise od ovog deklarativnog





angie01 angie01 12:42 30.11.2018

Re: Komentar

Samo da kažem tebi i tebi sličnima ponešto.


da ti ne kazem sad ko si ti i tebi slicni,...ne interesuje me, srecom po tebe.


Lascivne poruke na netu, bilo čije, ne ocenjuješ samo ti - i tebi slični.


nema sta ja da ocenjujem- to sto pises,jasno govori o tebi, ja to sve vreme i kazem,...i na osnovu toga i jeste moja reakcija- od pocetka, ne, kao sto su sada neki probudjeni, posto su ti provalili poruke, koje su sramotne.


I ti, kao i tebi slični, trebaju da budu mnogo oprezniji u 'igranju' sa nečijim identitetom i ocenom nečijeg karaktera.

to stalno ti radis- i jos neki tvoji pokrovitelji, koji sa sve spiskicima, prozivaju, huskaju i daju kvalifikacije drugih ljudi, nazivajuci ih glupim i ludim izdajnicima- jednako kao sto vlast i njeni mediji organizuju lazima progon onima koji ih ne podrzavaju- tako da nemoj ti o tome.

Od tebe mi nije potrebna ni privatna poruka


koja privatna poruka- ja tebi nisam nikada pisala pp- odgovorila sam ti par puta, kada si mi ih ti pisao....ti mene ne interesujes.

od tebe mi nije potrebna nikakva dozvola da pišem,



kako da nije- meni se ne obracaj, to sam ti rekla, kao i u RL, ne ides valjda za ljudima koji s tobom nece da komuniciraju i kuckas ih po ramenu i ipak im nesto baljezgas?!

znaci, pricaj sa onima koji hoce s tobom da razmenjuju tvoje bljuvotine- ja ne zelim,...vise puta sam ti rekla.

..evo, ovi sto su ti dali preporuku na ovaj glupavi pamflet od komentara- sa njima komuniciraj.
angie01 angie01 12:46 30.11.2018

Re: Komentar

veselica


vidi kod jeremije- ako nije obrisano- skrin sotovi sa carlijevog twitera,...mada, meni je bilo jasno i pre toga ko je i sta je on.

(...nemam ja nikakvu nameru da bilo koga ubedjujem u bilo sta, svako neka zakljuci za sebe,...)
afraid afraid 12:58 30.11.2018

Re: Komentar

angie01

...

znaci, pricaj sa onima koji hoce s tobom da razmenjuju tvoje bljuvotine- ja ne zelim,...vise puta sam ti rekla.

..evo, ovi sto su ti dali preporuku na ovaj glupavi pamflet od komentara- sa njima komuniciraj.

E, pa 'neće da može' baš tako.
Jer - ne možeš po meni da se 'posereš' - i ja onda ništa.
To nije lepo.
Jer - ja veoma malo komuniciram privatnim porukama. I komuniciram sa onima koji mi odgovore.
Ako sam i tebi neku poslao, ne sumnjam (ali ih je malo kao i sa bilo kime) - možeš slobodno da ih objaviš.
I još jednom da ponovim, tebi - i tebi sličnima - meni niko ne određuje 'meru', a kamoli takvi kao ti - i tebi slični.
I, stoga, ne bi bilo loše, da biraš reči kada se lično (i bezlično) obraćaš drugima, koristeći raznorazne atribute.
Jer - to nije lepo.
Jer - time daješ za pravo tome na drugom kraju komunikacionog lanca, da ti odgovori istom merom.
Ali - na tvoju žalost, i, što ne reći, tebi sličnih - ja nisam kao vi - ne brinite.
Ne diraj mi Prvi amandman - bez obzira što nismo u U.S.!

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:22 27.11.2018

flamenko

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:24 27.11.2018

flamenko

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana