Istorija| Jubileji| Kućni ljubimci

Vreme bruke

freehand RSS / 11.11.2018. u 18:12

Manje od sto godina trebalo nam je da dođemo do toga da bi Dobrica Ćosić, da je živ, mogao bez mnogo muke da napiše novi roman sa ovakvim naslovom, hiperrealistički opisujući Srbiju u drugoj deceniji dvadesetprvog veka.

Dve slike koje govore više od dve hiljade reči. O Srbiji ali i o svetu u kome živimo i o Evropi kojoj težimo. 

DruoqbrXcAEk3dB.jpg:large 

000_1AR1OC.jpg

U svom komentaru Vučić je skromno ali odlučno izjavio: "Ispravno sam postupio što nisam napravio skandal."

Predsednik Srbije, naravno, ne može da bude u krivu, ali imaćemo vek da razmišljamo kakav je to odnos snaga koji Kosovo stavi u drugi red centralne lože, u kojoj u prvom redu sede predsednica Hrvatske Kolinda Grabar Kiterević i nemačka kancelarka Angela Merkel. Srbija, pak, sa Austro-Ugarskom na centralnoj poziciji utešne tribine. 

Zastava Kosova u Notr Damu bila je šamar Srbiji. Ovo sa rasporedom na p'roslavi završetka Prvog svetskog rata u kome je ona (Srbija) bila među najvećim žrtvama i najvećim herojima direktno je zapišavanje ove države, bez obzira na to ko je i koliko dostojno predstavlja.   



Komentari (611)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 10:51 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski

Kod Amera se smatralo da fizičar nije fizičar ako makar deo svog školovanja nije proveo u Nemačkoj (između dva rata). Posle su Nemački naučnici masovno emigrirali u US.

A savetovao bih takođe da pogledaš istoriju hemijskog otrova Zyklon B, razvijenog u Nemačkoj. Prvi put je upotrebljavan za "dezinfekciju" Meksikanaca i ostalih Latinosa koji su prelazili US granicu. Ovo je bilo dvadesetih godina prošlog veka.
Zyklon B


Није ми страна повезаност социјалдарвинизма, расне теорије, еугенизма и свега што се не само током Хитлерове владавине дешавало, у вези са наведеним, у целој Европи , па и САД.

А свако ко то зна и разуме Фокоово стављање у први план биополитике, као политике адресиране на ширу популацију, мора да има одређене резерве и према вакцинама које могу бити дар као и заражена ћебад Индијанцима.

Само игноранти људе са оваквом дистанцом могу погрдно називати антивакцинашима.

freehand freehand 10:54 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Само игноранти људе са оваквом дистанцом могу погрдно називати антивакцинашима.

Pa nisu te, valjda, nazvali i antivakcinašem, pobogu?
aureus aureus 11:14 13.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous

Aureuse,stavi je u album...i sačuvaj.

Svi vi koji ste u jednom dijelu svog života sreću našli u Americi da stavite onu sliku u Album i da nikad ne smetnete s uma da dobro živite jer su urođenici postradali od evropskih došljaka.

Vi koji živite u Rusiji, porazmislite malo otkud jednom narodu koji je originalno živio otprilike do Urala sva bogatstva Sibira i istočnih provincija, otkud mu čak Aljaska u jednom periodu (tamo su počeli stalno da se naseljuju još u vrijeme narečene Katarine Velike). Otkud mu najveća zemlja na svijetu? Otkud?

Vi koji se zlopatite (ili uživate) u ostacima bivše SFRJ, vi možete da kulirate. Nemojte ništa da brinete niti kome da se izvinjavate - vi ste oduvijek tu.
Rek'o Anonimus.
anonymous anonymous 11:16 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand
Само игноранти људе са оваквом дистанцом могу погрдно називати антивакцинашима.

Pa nisu te, valjda, nazvali i antivakcinašem, pobogu?


Ne, nego mentolom, a to se slaže sa svim što ne može da se proguta u jednom zalogaju.
freehand freehand 11:23 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Vi koji se zlopatite (ili uživate) u ostacima bivše SFRJ, vi možete da kulirate. Nemojte ništa da brinete niti kome da se izvinjavate - vi ste oduvijek tu.

Koliko mene znanje služi i na osnovu izvora koji su mi bili dostupni - slovenski narodi na Balkanu uglavnom su se sa starosedeocima mešali i dolazilo je do asimilacije. Što je, čini mi se, bitna razlika u odnosu na metode primenjene za oslobađanje teritorije od domorodačkih smetnji.
Rado bih naučio i nešto novo ako postoje podaci o nekom iskorenjenom narodu ili narodima.
maksa83 maksa83 11:27 13.11.2018

Re: Da, to je to!

milisav68
maksa83
Sistem ne nagrađuje lenjost, favorizuje trud.

Pa sad, bila tu i neka depresija (a i prohibicija)...

Al Capone's soup kitchen during the Great Depression, 1931

Nisu ni velika depresija ni prohibicija nastale od manjka preduzimljivosti, nego od viška.

Plus dodatne okolnosti koje su napravile perfect storm. Unutrašnji krah berze koji je prethodio Velikoj Depresiji (jedan od uzroka, ne i jedini) je tipičan primer do čega dovodi deregulacija i ajmo-ajdeejj - skok ekonomije posle WW1 do nivoa mehura koji je pukao, neosigurani krediti (igranje sa ovim im se olupalo o glavu 2008.). Danas npr. na berzama imaš "osigurače" koji iskaču i zaustavljaju trgovanje ako neka stvar krene da se sunovraćuje prebrzo. Posle velike depresije si morao da osiguraš kredite kako treba, do pred 2008., kada su se sa tim opet poigrali desio se bigbadabum..

maksa83 maksa83 11:32 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Što je, čini mi se, bitna razlika u odnosu na metode primenjene za oslobađanje teritorije od domorodačkih smetnji.

Moj brat od tetke (arheologija, proveo mladost čučeći u prašini sa onim četkicama i lopaticama i praveći oklope i pancire i mlateći se velikim mačem po brdima) kaže - "mala naselja nadrkanih teritorijalnih ratobornih stočara". (Nije drugosrbijanac, naprotiv.)
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:56 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Ameri su u prvi svetski rat ušli kasno, ali su 1918. imali milion vojnika u Evropi.


Zarazene spanskom groznicom. A nije da nisu znali i nastavili da salju za Evropu.
aureus aureus 12:10 13.11.2018

Re: Da, to je to!

milisav68
aureus

Njemačka je u Evropi, zajedno sa UK, pa se rivalstvo možda jače osjeća.
Ali, ovo su ti cifre.

Njemačka (BDP per capita, dolari 2011, PPP)

1850 - 2884
1870 - 3715
1913 - 7369

Nemačka 1850./1870.

Gde se zagubi Pruska?

Baš me interesuje koji je to majstor i kako - izračunao?


Računao je dijelove koji će kasnije postati jedinstvena Njemačka?

Da postavim još koju zemlju?

Francuska

1850 - 2627
1870 - 3086
1913 - 5733 (Francuska počela ozbiljno da kasni - pogledati SAD, UK i Njemačku).


Čehoslovačka (dobro, znam, pitanja granice...)

1850 - 2023 (ovdje ne stoje toliko loše, na 70% od njemačkog i američkog prosjeka su)
1870 - 2182 (posustaju)
1913 - 3929
Daću i 1929. da bude zanimljivije - 5704 (opa, Đurđo!)
1937 - 5403 (kriza)

Mađarska

1850 - nema podataka
1870 - 2656
1913 - 5105 (69% njemačkog prosjeka i otprilike 63% američkog i britanskog)
1929 - 6024
1937 - 6188

Rusija/SSSR

1850 - nema podataka
1870 - nema podataka
1913 - 3040
1929 - 2979 (nema sumnje, rat, dolazak boljševika, konfuzija...odrazilo se)
1937 - 4634 (oho, drugovi bolje preležali krizu iz 1929. nego kapitalisti, bravo, bogami)

Jugoslavija (dobro, znam šta ćete pitati...)

1870 - 1066
1913 - 1880 (eh, sirotinjo...na 60% od ruskog, a Rusi na 40% od njemačkog...)
1929 - 2427
1937 - 2265 (nisu prihvatili ideju sa istoka na vrijeme)


No, džaba sve. Uvijek će biti onih koji će misliti da su Čehoslovaci i Mađari bili sirotinja za Jugoslovene kad smo još 1973. putovali na ekskurziju a oni kuburili sa maslacem u prodavnicama.

1973. godina

Čehoslovačka - 13202
Mađarska - 13615
Jugoslavija - 8759.


P.S. Podaci su od britanskog ekonomiste Angusa Madisona, a on je, po riječima ekonomiste Branka Milanovića (koji se voli baviti ovim stvarima kao i pitanjima nejednakosti u svijetu):

"...Angus Maddison, the British economist who almost single-handedly created the historically comparable national income data for more than 100 countries, did his pioneering work..."
aureus aureus 12:24 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand

Rado bih naučio i nešto novo ako postoje podaci o nekom iskorenjenom narodu ili narodima.

Što se mene tiče, ne postoje dovoljno dobri i pouzdani podaci o tom periodu i o tom procesu.
Čak mogu katkad da prihvatim i da su Sloveni (ili jedan dio) sve vrijeme bili tu, mislim, na nivou pretpostavke, ne odbacujem to u potpunosti.

Ali kao što je Bene primjetio, širom svijeta je bilo ne posebno nježnog potiskivanja starosjedilaca od strane Bošnjaka. Pardon, došljaka.
Ja sam, takođe, kao mali, čitajući školske knjige pitao se šta im je značila ta čudna, ta mutna riječ potiskivanje, na šta je ličilo to potiskivanje.
"I onda su Asirci došli sa sjevera i potisnuli su lokalne narode, zavladali njima, ali su prihvatili njihovu kulturu...", tako nekako su izgledale te lekcije.


Baš bih volio da me neko prebaci u to vrijeme, da vidim ta potiskivanja i ta miješanja, kako je to konkretno izgledalo u raznim slučajevima. I da me u 20:30 vrati nazad, da mogu da pogledam Evroligu.
nsarski nsarski 12:24 13.11.2018

Re: Da, to je to!

U istom tom periodu mogla je i Latinska Amerika da se razvije, ali nije.
Nije im valjda "CIA" postavljala diktatore i obarala vlade i u 19-tom veku?

Nije. Ali, nemoj tako usko da gledaš, pametan si čovek. O Centralnoj Americi i Karipskim zemljama, koje su u suštini bile eksploatisane kolonije, ne vredi pričati. Tu su Ameri, Francuzi, Španci razvaljivali doklegod su mogli. To Ameri rade i danas.
Ali, pogledajmo značajnije zemlje Latinske Amerike. Najpre, mnoge od njih su imale status kolonija tokom prve polovine XIX veka. Tek su sredinom tog veka počele same da se razvijaju. Zahvaljujući doseljenicima, prevashodno iz Evrope, i ogromnim resursima Argentina iBrazil su počeli ubrzano da se ravijaju. Dvadesetih godina, na primer, Argentina je bila jedna od vodećih (četvrta, mislim) ekonomija sveta. Onda su počele unutrašnja trvenja, velika socijalna stratifikacija, i ekonomska moć Argentine je opadala sve dok se nije pojavila intervencija Amera sredinom dvadesetog veka. Tada su počeli vojni pučevi, političke nestabilnosti. Poslednji krah su imali 2001. (ja tamo bio tada - bilo je tužno gledati). Posle su se malo izvukli (zahvaljujući otkupu njihovih dugova od strane Venecuele, čime je Čavez navukao veliki mrz od Amera), ali pre dve godine su na čelo države postavili MMF (nije bitno ko im je formalni šef), i sada su pred bankrotom. Naravno oni su temeljito istrebili (korektna reč za to je "eliminate with extreme prejudice" ) svoje Indiose.

Sa Brazilom je slična situacija. Ogromni resursi, veliki broj doseljenika iz Evrope, ekonomija u velikom usponu. Sve svoje Indiose nisu mogli baš sve da eliminišu jer ih ima mnogo. Kilavili su se gore-dole, onda je došao puč 1964., pa su propadali, pa su onda zbacili diktatore (znamo ko ih je postavio), počeli da se oporavljaju i prevazišli Engleski po BDP-u, bili šesta ekonomija sveta i napredovali vrtoglavo. Ušli u BRICS. E, pre neki dan su izabrali onog fašistu koji zagovara rasizam, povratak na vojnu upravu, potpunu podređenost američkim biznisima i devastaciju amazonskog basena. Ne piše im se lepo, jer im je opet predsednik сењор хенерал MMF.

Venecuela ne izgleda lepo, pod konstantnim napadima Amera, mada ima velike zalihe nafte i ostalih resursa. Ne bih se iznenadio da ih Ameri razbucaju - obojene revolucije i slično. Taj rad.
Kolumbija je mafijaška narko-država pod neposrednom kontrolom Amera, nešto kao Latino-Kosovo. O njima ne vredi raspravljati. Evo sada su ušli u NATO (WTF!!!???) i oni mogu da budu bitni za "uređivanje" Venecuele s kojom se neprekidno koškaju. "Građanski" rat kod njih se stalno podgreva (vidi Uribe i milicije i FARC) nikako ne prestaje.

Urugvaj je nekad bila jedna od najbogatijih država sveta, ali sa vojnim pučem početkom šezdesetih je totalno propala. Imali su veliku populaciju Evropljana, posebno Nemaca. Kad je obavljen puč, 1963. mislim (opet znamo ko je tu bio babica), i počela bežanija, čuven je grafiti na aerodromu u Montevideu "Poslednji koji izađe, neka ugasi svetlo", koji se posle pojavljivao kao slogan u mnogim zemljama usrećenim "humanitarnim intervencijama". Mnogo zanimljivih podataka se može naći u knjigama Nobelovca VS Naipaula koji je poreklom iz tih krajeva (Karibi).
Sve zajedno, i (bela) Južna Amerika, kao i Ameri i Evropa su se dobro obogatile kolonizacijom bogatih teritorija, besomučnom eksploatacijom i političko/finansijsko/vojnim intervencijama.

O ovome može da se priča i da se priča, but you get the picture. Slična priča može da se isriča i o Africi. Taj kontinent je tamna mrlja na savesti Evrope. Čuj, "savesti" Evrope! To je oksimoron.

Mantra - pametni su, obrazovani, vredni pa će, dakle, biti i bogati nije tako prosta. Islanđani su, na primer, takvi pa su u jednom trenutku pukli. Istina, oterali su brzo jata lešinara i sada su stabilni i vratili se svom načinu. I razvili dobar fudbal.
maksa83 maksa83 12:30 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Ali kao što je Bene primjetio, širom svijeta je bilo ne posebno nježnog potiskivanja starosjedilaca od strane Bošnjaka. Pardon, došljaka.

Svi smo mi - gde god bili - tu gde smo zato što nam je jednom davno neko kurlebalovo sukurbalo vitlalo mačem bolje od onog ko se tu zatekao.
freehand freehand 12:50 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
Ali kao što je Bene primjetio, širom svijeta je bilo ne posebno nježnog potiskivanja starosjedilaca od strane Bošnjaka. Pardon, došljaka.

Svi smo mi - gde god bili - tu gde smo zato što nam je jednom davno neko kurlebalovo sukurbalo vitlalo mačem bolje od onog ko se tu zatekao.

Istorija poznaje mnoštvo primera da su plemena/narodi i njihovi vladari, iz raznih razloga podsticali neke druge grupe da se doseljavaju na njihove teritorije, ili teritorije koje su smatrali svojim.
Ja ovde sve vreme u vidu imam jednu distinkciju: jedno je osvajanje, porobljavanje, potčinjavanje, a sasvim nešto drugo istrebljivanje. A upravo su na taj način tretirani domoroci u SEvernoj Americi i Australiji.
Ima primera i iz moderne istorije da su čitave etničke grupe stavljane van zakona, poput Jermena u Turskoj ilki Čerkeza u Rusiji i izloženi genocidu bez milosti. Ali su samo Amerikanci (ili ono što ihe je sa ponosom sačinilo) istrebili čitavu rasu kroz vekove.
aureus aureus 12:54 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
Ali kao što je Bene primjetio, širom svijeta je bilo ne posebno nježnog potiskivanja starosjedilaca od strane Bošnjaka. Pardon, došljaka.

Svi smo mi - gde god bili - tu gde smo zato što nam je jednom davno neko kurlebalovo sukurbalo vitlalo mačem bolje od onog ko se tu zatekao.

Као што је и Макса примјетио!

А ја бих сад ипак појео једне палачинке и попио кафу.
Ако се не јавим двадесетак минута, да знате.
nsarski nsarski 13:02 13.11.2018

Piranha!

Као што је и Макса примјетио!

Meni je ovaj simbol Venecuele jako simpatičan i simboličan.

vcucko vcucko 13:02 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski
Dvadesetih godina, na primer, Argentina je bila jedna od vodećih (četvrta, mislim) ekonomija sveta.

Urugvaj je nekad bila jedna od najbogatijih država sveta, ali sa vojnim pučem početkom šezdesetih je totalno propala. Imali su veliku populaciju Evropljana, posebno Nemaca.

Malo je poznato: u vreme odigravanja prvog SP u fudbalu 1930. godine, Urugvaj je imao znatno veći BDP od recimo Nemačke. I bio je jedna od najbogatijih i najprosperitetnijih zemalja sveta.
Enigma je, kako i zašto su posle rata (koji ih nije ni okrznuo) zaostali za razrušenom Evropom.
Inače, Republica Oriental de Uruguay postoji kao nezavisna država (nije recimo deo Argentine, ili Brazila od koga ih doduše deli jezik, kao i sve ostale) isključivo zato što su ga osnovali ne Nemci, nego Talijani. Tačnije talijanski doseljenici i to uglavnom sa severa, iz Padske nizije.
Pogledati samo sastav fudbalske reprezentacije Urugvaja (i sada i uvek), uglavnom talijanska prezimena.
maksa83 maksa83 13:14 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Ali su samo Amerikanci (ili ono što ihe je sa ponosom sačinilo) istrebili čitavu rasu kroz vekove.

To je stvarno teško reći, mislim da se to dešavalo uvek i svuda, u skladu sa moći vojske, tj. nesrazmerom tehnologije za ubijanje. Ponavljam se (čim se ovoliko ponavljam znači da je vreme da se malo odmorim od ovoga, tako da ćemo da se rastanemo na neko vreme, treba opet da se uči) - Azija je imala krvavu istoriju, u nekoj njihovoj fundamentalno bitnoj bitci tamo je jedno carstvo pobilo (po-bi-lo) 450000 (četristo pedeset hiljada) zarobljenika spaljivanjem - na tom polju kosti isplivavaju i dan danas. Tom carstvu koje su pobedili su nametnuli kastraciju dvanaestogodišnjaka kao kaznu i efektivno ga zbrisali. Je l to bila ista rasa? Nemam pojma, verovatno su svi bili kosooki i nama svi slični, ali nešto ih je delilo. Pa oni Maori koje su zatekli na Novom Zelandu (koji su po svoj prilici bilio ljudožderi) su dokumentovano išli po okolnim ostrvima i zatirali sve što tamo zateknu, od bebe do starca. Tako da, sve je to stvar skale i mogućnosti. Ovo je samo bilo prekjuče pa se svi sećamo.

Aj da dopišem još nešto nebitno za pozdrav. Pre desetak godina se pojavila zanimljiva igra kojoj sam zaboravio ime, ali bio veliki hajp, čekala se ne znam koliko, autor bio etabliran i proslavljen, kako god - razvijaš organizam od jednoćelijskog pa do međuzvezdanih osvajanja. U jednom trenutku postanete plemena, pa gradovi... i tu kreću strategije i taktike - možeš da uspostavljaš prijateljstva i trgovinske odnose, saradnje, možeš da osvajaš i porobljavaš. Nema zadatog scenarija igre osim početnih pravila,, ponašaš se kako hoćeš, sve je na tebi. Nikad nećeš pogoditi koja se strategija ispostavila kao najefektnija za brzo napredovanje na sledeći nivo.
alselone alselone 13:18 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Aj da dopišem još nešto nebitno za pozdrav. Pre desetak godina se pojavila zanimljiva igra kojoj sam zaboravio ime, ali bio veliki hajp, čekala se ne znam koliko, autor bio etabliran i proslavljen, kako god - razvijaš organizam od jednoćelijskog pa do međuzvezdanih osvajanja.

Spore.


Samo sto Spore nije isao bas do medjuzvezdanih osvajanja (ako se dobro secam), ali je imao sve ovo o cemu pricas. Ogorman hajp i simulacija evolucije. Samo sto nije bas tako i radilo. Ja probo. Realno bilo sranje.

I nije bas pre par godina. Pre 10.
maksa83 maksa83 13:22 13.11.2018

Re: Da, to je to!

alselone
Aj da dopišem još nešto nebitno za pozdrav. Pre desetak godina se pojavila zanimljiva igra kojoj sam zaboravio ime, ali bio veliki hajp, čekala se ne znam koliko, autor bio etabliran i proslavljen, kako god - razvijaš organizam od jednoćelijskog pa do međuzvezdanih osvajanja.

Spore.

Bravo, jeste, Spora.

Enivejz, da - nabiflaš dovoljno tehnologije da napraviš zajebanu vojsku i - gazi. Sve ostalo je bilo gubljenje vremena.
maksa83 maksa83 13:26 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Samo sto Spore nije isao bas do medjuzvezdanih osvajanja (ako se dobro secam), ali je imao sve ovo o cemu pricas. Ogorman hajp i simulacija evolucije. Samo sto nije bas tako i radilo. Ja probo. Realno bilo sranje.

Imao si svemirske brodove na kraju - Space stage.

Edit: ja igrao, i radila mi je baš tako kako sam napisao. Probao sam i jedno i drugo i treće, i ono je bila pobednička strategija. Tako i znam da si imao space age.

I nije bas pre par godina. Pre 10.

Piše "desetak".

Inače, igra jeste bila sranje, možda ne toliko sama po sebi koliko je konačni autput bio potpuno nesrazmeran prethodećem hajpu. To je kao trebala da bude igra svih igara, kraj, nema više. Sledeći tako hajpovan flop je bio No Man’s Sky.
freehand freehand 13:28 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Je l to bila ista rasa? Nemam pojma, verovatno su svi bili kosooki i nama svi slični, ali nešto ih je delilo.

Kinezi, rivalska kraljevstva, gledao sam relativno skoro neki film al da me ubiješ ne bih mogao da se setim perioda.
Ali mislim da grešiš. I varvari i vandali sinonimi su za divljaštvo, i Tatari i Mongoli i Huni. Ali uvek je motiv bilo porobljavanje i pljačka, zatiranje sela ili grada samo kad je motiv bila osveta. Nikad niko čitavu rasu na čitavom kontinentu. Naročito u moderna vremena od sedamnaestog do dvadeesetog veka.
alselone alselone 13:44 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Imao si svemirske brodove na kraju - Space stage.


Onda sam ja batalio ranije. Ne sećam se tog dela.

Piše "desetak".

Oslepo sam, ne znam na šta odgovaram.

Inače, igra jeste bila sranje, možda ne toliko sama po sebi koliko je konačni autput bio potpuno nesrazmeran prethodećem hajpu.

Jeste, to je to. A i meni se često dešavalo da dobijem prilično sličan rezultat od različitih početnih koraka. Kao da je igrica imala predefinisane kanale u koji kad upadneš odvuče te u istom pravcu. Ali, kažem, nisam detaljno istraživao.
aureus aureus 13:54 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83

Aj da dopišem još nešto nebitno za pozdrav. Pre desetak godina se pojavila zanimljiva igra kojoj sam zaboravio ime, ali bio veliki hajp, čekala se ne znam koliko, autor bio etabliran i proslavljen, kako god - razvijaš organizam od jednoćelijskog pa do međuzvezdanih osvajanja. U jednom trenutku postanete plemena, pa gradovi... i tu kreću strategije i taktike - možeš da uspostavljaš prijateljstva i trgovinske odnose, saradnje, možeš da osvajaš i porobljavaš. Nema zadatog scenarija igre osim početnih pravila,, ponašaš se kako hoćeš, sve je na tebi. Nikad nećeš pogoditi koja se strategija ispostavila kao najefektnija za brzo napredovanje na sledeći nivo.

А прије можда цијелих 15 година појавила се игрица "Дарвиново острво". Ту на једном острву обитавају свакојака створења: крабе, корњаче које гризу, птичурине и змајеви што бљују ватру, човјеколике креатуре наоружане мачевима и сл.
Десетак играча почне са првог нивоа моћи, а кад побију довољно других створења, путем метаморфозе прелазе на виши ниво - гдје има више моћи и гдје су им ударци и убоди снажнији.
Посебно занимљиво је да се рачуна само последњи, фатални ударац. Тако се деси да се два створења макљају и потроше једно другом енергију, а онда се појави треће створење и изнабија прво двоје, докрајчи их једно па друго, и добивши бонус за елиминацију противника, обично пређе на виши ниво. А оно двоје обично падну ниво испод па им је све теже да опстану и напредују на острву.

Сурова је то игрица. Играо сам је, јео гуштере и рачиће на нижим нивоима, примјењивао лукавштину на средњим и иживљавао се над слабијим бићима кад бих се домогао виших нивоа.
Морао сам. Побједник је онај ко први дође до нивоа 11. Тад ти више нико ништа не може и игрица се завршава.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:13 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
anonymous

Aureuse,stavi je u album...i sačuvaj.



Vi koji živite u Rusiji, porazmislite malo otkud jednom narodu koji je originalno živio otprilike do Urala sva bogatstva Sibira i istočnih provincija, otkud mu čak Aljaska u jednom periodu (tamo su počeli stalno da se naseljuju još u vrijeme narečene Katarine Velike). Otkud mu najveća zemlja na svijetu? Otkud?


Ah pa ovo tebe muci. Pa sto ne kazes odmah a ne da lijes suze za napacenim ruskim narodom pod despotom Putinom.
To, bogatstvima se isto pitala i gospodja Olbrajt tvrdeci da to nije pravedno i da to treba ispraviti. I onda se svi ljute sto Vlado malo, malo pa izvede na sunce one raketice.
aureus aureus 14:32 13.11.2018

Re: Da, to je to!

kamilo_emericki

Ah pa ovo tebe muci. Pa sto ne kazes odmah a ne da lijes suze za napacenim ruskim narodom pod despotom Putinom.
To, bogatstvima se isto pitala i gospodja Olbrajt tvrdeci da to nije pravedno i da to treba ispraviti.

Не мучи ме. А не лијем ни сузе.
Напротив, палачинци су били одлични, а ни кафа није била лоша. Како је мало потребно...

Госпођу Олбрајт је смирио господин Веља Илић.
vcucko vcucko 14:42 13.11.2018

Re: Da, to je to!

bene_geserit

Da su robovi bili bitni, američki građanski rat bi dobio jug a ne sever.
Amerika se razvila u periodu pošto su zaokružili teritoriju (tj. dobili ratove protiv meksikanaca) tako što su gledali svoja posla, imali pametan sistem i uvozili imigrante iz Evrope.

Dok su robovi bili bitni i prvobitno akumulisali kapital za južne veleposednike, građanskog rata nije bilo. Kad su se proizvodni odnosi razvili do tačke da prevagne značaj najmnih radnika u odnosu na robove, rata je bilo.

Ima u onoj TV - seriji (verovatno i romanu) "Sever - Jug", kad južnjak (igrao ga Svejzi) još pre rata dođe u posetu kod severnjaka. Pa mu ovaj ponosno pokaže tipske udžerice u kojima žive porodice njegovih radnika.
A Svejzi kaže, otprilike: ali naši robovi žive u boljim uslovima i kupaju se svaki dan. Tako nekako, baš je davno bilo.
vcucko vcucko 15:04 13.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
kamilo_emericki

Ah pa ovo tebe muci. Pa sto ne kazes odmah a ne da lijes suze za napacenim ruskim narodom pod despotom Putinom.
To, bogatstvima se isto pitala i gospodja Olbrajt tvrdeci da to nije pravedno i da to treba ispraviti.

Не мучи ме. А не лијем ни сузе.
Напротив, палачинци су били одлични, а ни кафа није била лоша. Како је мало потребно...

Госпођу Олбрајт је смирио господин Веља Илић.

Moraš priznati da je Sibir u ovom smislu veoma poseban i neuporediv. Tu je bitno ko je prvi došao, isparcelisao i postavio kakvu-takvu organizaciju. Na odbrani radi Sibir sam, kao takav.
Jer, na minus četrdesetpet potencijalnom napadaču je džabe i nekakva mitska pešadija lavljeg srca, ali i sofisticirana tehnologija i elektronika.
A što se tiče autohtonih sibirskih plemena - svakako je bilo što kažu potiskivanja, ali njih i danas ima kako kojih, između recimo pet i dvadesetpet hiljada. Poanta je, da ne verujem da ih je u tamošnjim uslovima ikad i bilo mnogo više.
Svakako njie za porediti sa Amerikom, gde su milioni i milioni planski pobijeni, što oružjem što zaraženom ćebadi.
aureus aureus 15:35 13.11.2018

Re: Da, to je to!

vcucko

Moraš priznati da je Sibir u ovom smislu veoma poseban i neuporediv. Tu je bitno ko je prvi došao, isparcelisao i postavio kakvu-takvu organizaciju. Na odbrani radi Sibir sam, kao takav.
Jer, na minus četrdesetpet potencijalnom napadaču je džabe i nekakva mitska pešadija lavljeg srca, ali i sofisticirana tehnologija i elektronika.
A što se tiče autohtonih sibirskih plemena - svakako je bilo što kažu potiskivanja, ali njih i danas ima kako kojih, između recimo pet i dvadesetpet hiljada. Poanta je, da ne verujem da ih je u tamošnjim uslovima ikad i bilo mnogo više.
Svakako njie za porediti sa Amerikom, gde su milioni i milioni planski pobijeni, što oružjem što zaraženom ćebadi.

Loša klima i dobroćudna narav ruske državne politike sačuvala je sibirske starosjedioce, ali povoljna sjevernoamerička klima nije išla u prilog tamošnjim starosjediocima koji su imali i dodatnu nesreću da se sukobe sa nemilosrdnim evropskim doseljenicima.
nsarski nsarski 15:52 13.11.2018

Re: Da, to je to!

ali povoljna sjevernoamerička klima nije išla u prilog tamošnjim starosjediocima koji su imali i dodatnu nesreću da se sukobe sa nemilosrdnim evropskim doseljenicima.


Za 9 dana, 22. novembra, je čuveni praznik Thanksgiving (Dan Zahvalnosti), koji, prema mitologiji, služi da se zahvali Indijancima koji su prve evropske doseljenike dočekali domaćinski, naučili ih kako da prežive jake zime New Englanda, da nađu ćurke u šumi (tamo ima mnogo divljih ćurki), itd.
Evropljani su preživeli, novi su došli, razmnožili se, i nemilosrdno pobili te "divljake" kojima su zahvalni za ljubaznost i gostoprimstvo. Probaj na sajtovima koji nisu državni da pronađeš šta se istinski misli o toj Zahvalnosti.
aureus aureus 15:56 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski

Za 9 dana, 22. novembra, je čuveni praznik Thanksgiving (Dan Zahvalnosti), koji, prema mitologiji, služi da se zahvali Indijancima koji su prve evropske doseljenike dočekali domaćinski, naučili ih kako da prežive jake zime New Englanda, da nađu ćurke u šumi (tamo ima mnogo divljih ćurki), itd.
Evropljani su preživeli, novi su došli, razmnožili se, i nemilosrdno pobili te "divljake" kojima su zahvalni za ljubaznost i gostoprimstvo. Probaj na sajtovima koji nisu državni da pronađeš šta se istinski misli o toj Zahvalnosti.

Znam tu priču.
Znam odakle su došli, koliko su putovali, koliko ih je bilo, šta su radili prve godine (1620), koliko su koliba napravili za dva mjeseca, a znam i za ćurku.

Kolonija Plimut.
bene_geserit bene_geserit 17:59 13.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski
Evropljani su preživeli, novi su došli, razmnožili se, i nemilosrdno pobili te "divljake" kojima su zahvalni za ljubaznost i gostoprimstvo. Probaj na sajtovima koji nisu državni da pronađeš šta se istinski misli o toj Zahvalnosti.

I posle kažu dočekaj imigrante ljubazno i sa gostoprimstvom.
bene_geserit bene_geserit 18:32 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Nego koja je bolja od ove dve vesti?

1. Nema više Homecoming King and Queen, sad je to postalo Royals, sa nespeficiranim polom (može da bude šta god iz širokog spektra mogućnosti), ali tačno dva komada.

2. Victoria Secret će da počne sa muškarcima u ženskom donjem vešu na Modnim revijama

freehand freehand 19:02 13.11.2018

Re: Da, to je to!

To, bogatstvima se isto pitala i gospodja Olbrajt tvrdeci da to nije pravedno i da to treba ispraviti. I onda se svi ljute sto Vlado malo, malo pa izvede na sunce one raketice.

Mislim da nije gospođa Olbrajt. A svakako je poslednji bio jedan od nemačkih ministara, rekao bih G. Šojble pre nekoliko godina imao opservaciju na pravo Nemačke da dođe do energenata greškom smeštenih u Sibiru.
vcucko vcucko 19:16 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
Što je, čini mi se, bitna razlika u odnosu na metode primenjene za oslobađanje teritorije od domorodačkih smetnji.

Moj brat od tetke (arheologija, proveo mladost čučeći u prašini sa onim četkicama i lopaticama i praveći oklope i pancire i mlateći se velikim mačem po brdima) kaže - "mala naselja nadrkanih teritorijalnih ratobornih stočara". (Nije drugosrbijanac, naprotiv.)

Da. Ali i dalje tu, u centru sveta. Tek tamo negde, nepojamno daleko, je bio Limes. I iza njega ništa. Šuma, medvedi, vuci i poneka horda nekakvih varvara. Koji su se mazali izmetom, da bi oterali zle duhove.
aureus aureus 19:34 13.11.2018

Re: Da, to je to!

vcucko

Da. Ali i dalje tu, u centru sveta. Tek tamo negde, nepojamno daleko, je bio Limes. I iza njega ništa. Šuma, medvedi, vuci i poneka horda nekakvih varvara. Koji su se mazali izmetom, da bi oterali zle duhove.

Како се ти Руси увијек извуку на добру причу.
У врло сличним условима зиме и огромних пространстава Канађани узму земљу малобројним Ескимима и буду искритиковани, а Руси буду похваљени због организације и увођења жељезнице.
freehand freehand 19:52 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Како се ти Руси увијек извуку на добру причу.

Kako se izvuku?
Pomeuh je gore negde, šta znaš o čerkeskoj epopeji?
aureus aureus 20:07 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand
Како се ти Руси увијек извуку на добру причу.

Kako se izvuku?
Pomeuh je gore negde, šta znaš o čerkeskoj epopeji?

Јеси, ти си поменуо, не смијемо гријешити душу.

Али то је Кавказ. А Руси су слаби и на Кавказ и на Црно море, до данашњих дана.
А на Кавказу гомила неких народа.
vcucko vcucko 21:26 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand
Како се ти Руси увијек извуку на добру причу.

Kako se izvuku?
Pomeuh je gore negde, šta znaš o čerkeskoj epopeji?

Evo ja znam ponešto.
Moj đed Đuro je zaginuo aprila '44. na Šamarici kod Siska u borbi protiv šta misliš koga? Čerkeza.
A znam i da je Kobina osveta (ne za mog đeda, odn. ne samo za njega nego za hiljade đedova) bila, khm, recimo nemilosrdna.
freehand freehand 21:39 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Evo ja znam ponešto.

Tanko ti je to, to su samo odrazi i refleksije prošlih vekova. Kontekst je keva.
KLIK
aureus aureus 21:48 13.11.2018

Re: Da, to je to!

bene_geserit
nsarski
Evropljani su preživeli, novi su došli, razmnožili se, i nemilosrdno pobili te "divljake" kojima su zahvalni za ljubaznost i gostoprimstvo. Probaj na sajtovima koji nisu državni da pronađeš šta se istinski misli o toj Zahvalnosti.

I posle kažu dočekaj imigrante ljubazno i sa gostoprimstvom.

Eeee, ali danas imamo policiju, tajne službe, sredstva za kontrolu i nadzor, zakone, uslove, propise, sudove...imigracija se da ishendlovati.

Šta su mogli siroti Indijanci? Ni državu nisu imali u pravom smislu riječi.
gedza.73 gedza.73 22:01 13.11.2018

Re: Da, to je to!

maksa83
Moja teza je - genetski pool koji je zamešan od onih koji nisu bili zadovoljni trenutnim stanjem i bili su dovoljno ludi i hrabri da pređu pola sveta i započnu novi život. Preduzimljivost, pionirski duh.



čini mi se da su imali neki idiom 'Grad na brdu'. a ti prvi 'nezadovoljni' su u stvari bili... pa tu negde oko 'neshvaćenih' verksih fanatika.
jedan od imigracionih uslova je bio provera pravovernosti.

A pošto su se našli tu gde su se našli nisu imali puno vremena za filozofiranje nego verska ubeđenja pravo u praksu. Pa se to nekako preklopilo u praktično.

Još praznih livada na sve strane pa kad se posvađaju između sebe samo proteraju manju grupu u susednu nedođiju.

Za razliku od Evrope koja je robovala tradiciji, normama, starim kulturama, manjini koja je rukovodila institucijama Amerikanci su bili rastureni svuda redom pa se iz te daljine i različitosti... sine al' sam ga zakomplikovao.

Tu de su bili morali su da se oslone na nužno, praktično zbog opstanka. Posle došao preduzetnički duh... pa robovi...
vcucko vcucko 22:02 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand
Evo ja znam ponešto.

Tanko ti je to, to su samo odrazi i refleksije prošlih vekova. Kontekst je keva.
KLIK

Tanko jeste, ali je bar neko lično - porodično iskustvo.

A propos vozova za Stambol, koliko znam slao ih je i naš kralj Aca svojevremeno. Pola veka i više posle ruskog Ace. Razlika je samo u efikasnosti i konzistentnosti (to su discipline u kojima Srbi nemaju šansi, realno).
freehand freehand 22:08 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Tanko jeste, ali je bar neko lično - porodično iskustvo.

Kontekstualno tanko, nikako ne želim da omaloažavam te porodične priče, ali ovde je reč o sasvim drugim stvarima. O odnosu imperije prema jednom od naroda nespremnihna lojalnost i prihvatanje imperijalnih uslova, odnosu oličenom u brutalnom istrebljivanju i proterivanju čitavog naroda. Inače, Čerkezi su važili za ekstremno surove vojnike, još od otomanske imperije.
aureus aureus 22:09 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Iz kog dijela SAD su Meksiko i Afrika u istom pravcu?



Postoje dvije mogućnosti.
1. Bijeli Amerikanac nema pojma o geografiji (vrlo vjerovatno).
2. Bijeli Amerikanac se nalazi u južnom Teksasu. Okrenut zapadu, prstom pokazuje na Meksiko, a tamnoputog druškana želi da namuči što više, pa ga u Afriku šalje preko Meksika, Tihog okeana, južne Azije i Indijskog okeana.
2.2. Šalje ga preko Meksika otprilike na jug da bi ovaj nekoliko puta obletio oko zemljine kugle prije nego što konačno udari u Afriku. Samo, da li je ovo moguće?
freehand freehand 22:11 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Iz kog dijela SAD su Meksiko i Afrika u istom pravcu?

NAPOLJE! je u svim pravcima.
milisav68 milisav68 22:38 13.11.2018

Re: Da, to je to!

Posle velike depresije si morao da osiguraš kredite kako treba, do pred 2008., kada su se sa tim opet poigrali desio se bigbadabum..

I ceh su (između ostalih) platile zemlje Arapskog proleća, a indirektno je i Pajić dobio posao da lemi dronove.

Tako je i tridesetih godina izlaz (delimično) nađen u vojnoj industriji (koja posle pokreće i ostalo), pojavom i dolaskom Hitlera na vlast kao brana komunizmu.

Hoću da kažem da preduzimljivost nije dovoljan uslov za uspeh, jer mora malo da se pogura, stvaranjem nestabilnosti i kontrolisanim sukobima, da bi se što jeftinije došlo do - što prirodnih, što ljudskih resursa, a da bi se u isto vreme oslabio "protivnik" (konkurencija).

vcucko vcucko 22:44 13.11.2018

Re: Da, to je to!

freehand
Tanko jeste, ali je bar neko lično - porodično iskustvo.

Inače, Čerkezi su važili za ekstremno surove vojnike, još od otomanske imperije.

Da. Ja se u vezi Velikog rata nekako volim posavetovati sa Hašekom. Ima scena kad Švejk, greškom zarobljen, popisuje zarobljene ruske vojnike oko sebe. Posle gomile Mulabulaguljajeva dolazi do jednog koji kaže: rodnaja Čerkes, golovi režu! uz karakterističan pokret dlanom preko vrata. Ne vidim zašto bi autor neke 1919./20. (pre nekih potonjih događanja) eto tako ili lažno baš Čerkeza tako prikazao

Inače, te tzv. čerkeske jedinice iz drugog rata, bile su sastavljene od raznih turkijskih nacija sa Kavkaza. Nemci su ih doveli da bi umesto njih radili baš prljav i krvav posao. Npr. daju im po čuturicu rakije, a kad pokoljete sve u onom selu dobićete bure. Taj rad.
anonymous anonymous 00:15 14.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
Iz kog dijela SAD su Meksiko i Afrika u istom pravcu?



Postoje dvije mogućnosti.
1. Bijeli Amerikanac nema pojma o geografiji (vrlo vjerovatno).
2. Bijeli Amerikanac se nalazi u južnom Teksasu. Okrenut zapadu, prstom pokazuje na Meksiko, a tamnoputog druškana želi da namuči što više, pa ga u Afriku šalje preko Meksika, Tihog okeana, južne Azije i Indijskog okeana.
2.2. Šalje ga preko Meksika otprilike na jug da bi ovaj nekoliko puta obletio oko zemljine kugle prije nego što konačno udari u Afriku. Samo, da li je ovo moguće?


Treba čuvati ....retke primerke.

A A. to zasigurno jeste.
aureus aureus 00:22 14.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous

Treba čuvati ....retke primerke.

A A. to zasigurno jeste.


anonymous anonymous 00:25 14.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
anonymous

Aureuse,stavi je u album...i sačuvaj.

Svi vi koji ste u jednom dijelu svog života sreću našli u Americi da stavite onu sliku u Album i da nikad ne smetnete s uma da dobro živite jer su urođenici postradali od evropskih došljaka.

Vi koji živite u Rusiji, porazmislite malo otkud jednom narodu koji je originalno živio otprilike do Urala sva bogatstva Sibira i istočnih provincija, otkud mu čak Aljaska u jednom periodu (tamo su počeli stalno da se naseljuju još u vrijeme narečene Katarine Velike). Otkud mu najveća zemlja na svijetu? Otkud?

Vi koji se zlopatite (ili uživate) u ostacima bivše SFRJ, vi možete da kulirate. Nemojte ništa da brinete niti kome da se izvinjavate - vi ste oduvijek tu.
Rek'o Anonimus.


Zaboravio si da dodaš :

Sapienti sat.


aureus aureus 00:28 14.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous

Zaboravio si a dodaš :

Sapienti sat.

Nisam mogao zaboraviti.
Nikad u životu nisam rekao sapienti sat.
anonymous anonymous 00:39 14.11.2018

Re: Da, to je to!

predatortz
Zapišavanje!
No, ono govori o njima, tzv. zrelim i demokratskim društvima. Njihova zrelost je farsa, njihova demokratija takođe.
Kad se, zbog ovakvih poteza, probudimo u zagrljaju Putina, više nisam siguran u to da će mi biti žao zbog toga.

Ајд, објасни ми мало ближе ту своју трауму.

Какав је то загрљај Путина ?

aureus aureus 00:57 14.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous
predatortz
.
Kad se, zbog ovakvih poteza, probudimo u zagrljaju Putina, više nisam siguran u to da će mi biti žao zbog toga.

Ајд, објасни ми мало ближе ту своју трауму.

Какав је то загрљај Путина ?

Kako kakav? Uobičajen zagrljaj.

Putin grli istraumiranog Asada


Putin grli slatku malu koalu


Putin grli glumca koji je pobjegao od visokih poreza


Putin grli Lukašenka


Ništa posebno.
milisav68 milisav68 06:34 14.11.2018

Re: Da, to je to!

Računao je dijelove koji će kasnije postati jedinstvena Njemačka?

Kako je prikupio podatke od pre 150-170 godina, kada je u međuvremenu protutnjalo nekoliko lokalnih i dva svetska rata?
No, džaba sve. Uvijek će biti onih koji će misliti da su Čehoslovaci i Mađari bili sirotinja za Jugoslovene kad smo još 1973. putovali na ekskurziju a oni kuburili sa maslacem u prodavnicama.

Statistika - naša dika, šta poželiš, to naslika.

Niti su svi Jugosloveni putovali na ekskurzije, niti je maslac merilo standarda.

To je kao što se danas broj nezaposlenih uzima sa biroa, a ne koliki je stvaran broj, pa će neki pametnjaković za jedno 10-20 godina da tvrdi da je danas bila mala nezaposlenost.
gedza.73 gedza.73 08:48 14.11.2018

Re: Da, to je to!

neki pametnjaković za jedno 10-20 godina da tvrdi da je danas

Kad Đogani priča o devedesetim. 'Bilo bolje vreme, svuda imalo para...'

k'o babe penzionerke o svojoj mladosti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:34 14.11.2018

Re: Da, to je to!

Aj da dopišem još nešto nebitno za pozdrav. Pre desetak godina se pojavila zanimljiva igra kojoj sam zaboravio ime, ali bio veliki hajp, čekala se ne znam koliko, autor bio etabliran i proslavljen, kako god - razvijaš organizam od jednoćelijskog pa do međuzvezdanih osvajanja.



Sine, ovo opisuješ jednu fenomenalnu epizodu Rick and Morty?

aureus aureus 11:58 14.11.2018

Re: Da, to je to!

gedza.73

Kad Đogani priča o devedesetim. 'Bilo bolje vreme, svuda imalo para...'

Njemu je možda bilo bolje vrijeme, pošto je tad pravio muziku na koju se omladina palila.
gedza.73 gedza.73 13:07 14.11.2018

Re: Da, to je to!

Njemu je možda bilo bolje vrijeme

tako svi kažu. nekima 'njima', nekima 'nama' je bilo bolje jer se raja palila na 'njihovo-naše'. najčešće uredno kukaju kada prođe kratak fleš što i dalje 'nije njihovo vreme kad je sve bilo bolje'.

pa su tako i današnja vremena 'nečija'. takvo nam je društvo.
aureus aureus 13:47 14.11.2018

Re: Da, to je to!

milisav68
Računao je dijelove koji će kasnije postati jedinstvena Njemačka?

Kako je prikupio podatke od pre 150-170 godina, kada je u međuvremenu protutnjalo nekoliko lokalnih i dva svetska rata?
.

Није то баш праисторија, озбиљне земље и тад су водиле све потребне евиденције, или мислиш да се с петином планете (УК на примјер) управља без оловке и папира?
САД (и оно што им је претходило) су, рецимо, имале пописе становништва од XVII наовамо на свако 10 година.
Постојале су владе, министри финансија и трговине.

Не вјерујем да је истраживачу главни проблем био прикупљање цифара (мада не спорим да је понегдје имао и муке) колико њихово превођење у данашње (2011) доларе по паритету куповне моћи.

На крају крајева, књиге из економије интензивно се пишу и објављују отприлике од XVIII вијека и у њима има података који су били познати тадашњим економистима.
Што је нормално јер је јако тешко говорити и писати о економији без познавања података.
Истраживач је могао и на њих да се у некој мјери ослони.
nsarski nsarski 13:59 14.11.2018

Re: Da, to je to!

Не вјерујем да је истраживачу главни проблем био прикупљање цифара


Ne bih da cepidlačim, ali cifre su 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9. Ostalo su brojevi.
aureus aureus 14:06 14.11.2018

Re: Da, to je to!

nsarski
Не вјерујем да је истраживачу главни проблем био прикупљање цифара


Ne bih da cepidlačim, ali cifre su 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9. Ostalo su brojevi.



Okej.
predatortz predatortz 15:17 14.11.2018

Re: Da, to je to!

anonymous
predatortz
Zapišavanje!
No, ono govori o njima, tzv. zrelim i demokratskim društvima. Njihova zrelost je farsa, njihova demokratija takođe.
Kad se, zbog ovakvih poteza, probudimo u zagrljaju Putina, više nisam siguran u to da će mi biti žao zbog toga.

Ајд, објасни ми мало ближе ту своју трауму.

Какав је то загрљај Путина ?



Kako reče vladika?
Ruski ćesar misli o svom narodu, a o mom kad mu treba

dragosevacsutra dragosevacsutra 20:46 14.11.2018

Re: Da, to je to!

Госпођу Олбрајт је смирио господин Веља Илић


i? kakvi su utisci, kakav je velja?

milisav68 milisav68 22:23 14.11.2018

Re: Da, to je to!

aureus
Није то баш праисторија, озбиљне земље и тад су водиле све потребне евиденције, или мислиш да се с петином планете (УК на примјер) управља без оловке и папира?

Uf, to što su to radile ozbiljne zemlje ni po jada, nego je muka što su to radile i neozbiljne zemlje poput Srbije, pa su joj uveli sankcije i pre 114 godina.
На крају крајева, књиге из економије интензивно се пишу и објављују отприлике од XVIII вијека и у њима има података који су били познати тадашњим економистима.
Што је нормално јер је јако тешко говорити и писати о економији без познавања података.
Истраживач је могао и на њих да се у некој мјери ослони.

Sve je to u redu, samo što sam ja na pitanje kako i na koji način - dobio odgovor - valjda.
..........................................................


Postoje i istraživači/stručnjaci, koji prvo razviju neku teoriju, pa onda u nju "uglavljuju" brojke...



korisnicko_ime3 korisnicko_ime3 00:59 13.11.2018

Тасо

Да ли ти је сада, пријатељу, јасно о чему сам ти причао на ПП и у мејловима?

Јасно, не може бити јасније.
korisnicko_ime3 korisnicko_ime3 01:07 13.11.2018

Титини пијонири , модел 2018

[youtube]http://youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=GAfiATTQufk[/youtube]
korisnicko_ime3 korisnicko_ime3 01:13 13.11.2018

ТП модел 2018

[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=GAfiATTQufk[/youtube]
nsarski nsarski 01:18 13.11.2018

Re: ТП модел 2018

korisnicko_ime3
[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=GAfiATTQufk[/youtube]


Majstore, gde se ovaj gasi?
korisnicko_ime3 korisnicko_ime3 01:28 13.11.2018

Re: ТП модел 2018

nsarski... као у Blade runner-у
tasadebeli tasadebeli 07:50 13.11.2018

Титини пијонири , модел 2018

korisnicko_ime3
Да ли ти је сада, пријатељу, јасно о чему сам ти причао на ПП и у мејловима?

Јасно, не може бити јасније.








Са великим Ј.

ПиЈонири

Јер, ако већ пишемо патриЈоте, онда мора и пиЈонири.

Тако каже правопис.









Пази, брате рођени, не осврћући се.

Н е

о с в р ћ у ћ и

с е.

Главом без обзира и са запушеним носем.









П.С. - Си видео ово?

Не послах ти га мејлом... Овај летак су делили на Сајму књига сад, пре пар недеља.

Код штанда Уније просветних радника.




УЧИТЕЉИ ОДБИЈАЈУ ДА ЛЕГНУ У МРТВАЧКИ САНДУК. УСПРС СЕ И ДАЉЕ БУНИ

8. новембра 2018.

Пише: Владимир Димитријевић

БУНИМ СЕ, ДАКЛЕ ПОСТОЈИМ

Ако се неко у Србији буни, то су просветари. Међу њима је најактивнија Унија синдиката просветних радника Србије, која је и ове године наставила да издаје књиге и прави скупове са циљем да укаже грађанима на реално стање у нашем школству, и да све дигне на ноге зарад одбране целине наше просвете. Најновији плод ове борбе, којој су се придружили многи наши интелектуалци, овде је – књига „Под маском слободе/ Неолиберално разарање образовања у Србији“, који треба читати и ширити даље.


ПОД МАСКОМ СЛОБОДЕ Неолиберално разарање образовања у Србији (ЛИНК)


(http://www.unijasprs.org.rs/images/slike2013/Unija%20Sindikata%20-%20Pod%20maskom%20slobode.pdf)

Ова књига је представљена и на Сајму образовања и наставних средстава у Београду, одржаном скупа са Сајмом књига.

На Сајму је дељен и листић Синдиката образовања Чачак, у коме се просветари обраћају родитељима својих ђака. Вреди га навести у целини.

ВАША ДЕЦА – НАШИ УЧЕНИЦИ! БРАНИМО ЊИХОВУ БУДУЋНОСТ ЗАЈЕДНО!

1. „Најбоље би било кад би се потписивали палчевима. Нажалост, то је немогуће. Зато се све мора максимално ограничити! Најпростије радио-емисије. Треба их одучити од мишљења. Никаквог обавезног школског образовања. Треба схватити да писменост Руса, Украјинаца и сличних доноси само штету. /…/У сваком селу на тргу – стуб са мегафоном, да слушају вести и да се забављају. Да, забављати и спречавати покушаје да стичу политичка, научна и уопште било каква знања. Радио треба да емитује што више просте, ритмичне и веселе музике. Она бодри и повећава радну способност/…/ Локално становништво не треба да добија високо, па чак ни средње образовање. Школе се, наравно, могу оставити. Али морају се плаћати. Програме направити такве да ученик зна што мање. /…/ Не треба да знају да броје изнад пет стотина”.

2. „У Русији треба дозволити рад само оним предузећима чија производња захтева нижу и средњу квалификацију. Треба затворити индустријска предузећа која радним колективима постављају високе захтеве, попут, рецимо, фирми за производњу оптике, авиона, локомотива”.

Читалац је можда препознао, а можда и није, текстове под бројем 1. и под бројем 2. Но, да идентификујемо изворе цитата: онај под бројем 1. припада Адолфу Хитлеру; онај под бројем 2. је из тајног меморандума тзв. „Немачке заједнице рада”, упућеног врху Трећег Рајха 17. новембра 1941. године. Дакле, фирер и његови гаулајтери су веома бринули о школовању на окупираним словенским територијама. Раса робова није смела да зна да броји даље од 500.

Србија је постала колонија на периферији светског капитализма, у коме 1% мега – капиталиста господари са преко 80% светског богатства. Зато горенаведени цитати постају више него актуелни.

Неолиберални капитализам не жели да наша деца имају знања. Њима су довољне само вештине за слабо плаћени рад у страним фирмама.

Унија синдиката просветних радника Србије још од 2002. године упозорава на процесе који се код нас одвијају. Још је министар просвете Гашо Кнежевић говорио да је школа досадна и да од ње треба направити „школигрицу“. Тај процес траје до дана данашњег, а сваки министар просвете, новим законима, урушава и оно мало квалитета што нам је у образовању остало, пре свега захваљујући труду просветних радника, који не желе разарање школства. Управо због тога, власти редовно хушкају родитеље против просветара, оптужујући их да су „нерадници“, неспособни и слично. А за то време, Министарство просвете ђацима уводи нове предмете и оптерећује их тако да ученици петог разреда основне школе имају скоро сваки дан по шест часова, а ученици средњих школа по седам. При том су нови предмети, уведени у школској 2018/19. години, попут „Језика и комуникације“ и „Одрживог развоја“, уче на курсевима од по два дана, без уџбеника и озбиљних наставних планова и програма.

Зна се како се урушава образовање: прво се смањује стваралачка мотивација наставника, затим се умањује њихов ауторитет, потом се бирократизује и либерализује образовни процес, што доводи до уништавања интелектуалне атмосфере, затим се догађа погрешан избор руководећих кадрова и на крају све се то маскира да јавност не примети. Наставници у школама су лоше плаћени, под непрестаним надзором и контролом. Уместо да уче ђаке, они се замлаћују вођењем сувишне и непотребне администрације. Ђацима се дају сва права, а просветни радници су незаштићени чак и од насиља. Циљ је да школа престане да буде школа, и да постане вртић за чување деце до 18 година, како је у неким земљама, попут Шведске, чији се систем образовања урушио за две деценије, и где професори само 30% времена ученицима преносе знање, а остало време их чувају и забављају.

Поштовани грађани! Драги родитељи!

Кад чујете да Унија синдиката просветних радника штрајкује, знајте да то нису нерадници који траже велике плате, него људи којима је до ваше деце стало много више него многима из Министарства просвете, који сматрају школство експериментисањем уживо и који ће отићи из система много брже од нас, који смо у њему доживотно. Ми не штрајкујемо због пара, него због принципа. Ми се боримо да ваша и наша деца имају будућност у Србији, да не беже на Запад, да не буду јефтина радна снага коју ће свако моћи да злоупотребљава и понижава. Ако уруше наше школство, онда деца обичних људи неће имати могућности да се квалитетно образују и друштвено напредују, а привилегована класа ће своју децу давати у најбоље приватне школе у земљи и иностранству.

Ми нисмо против правих реформи и усавршавања школског система. Ми смо против разарања школства под изговором побољшања. Ми смо, понављамо, они који се боре за будућност ваше деце, а наших ученика. Придружите нам се у тој борби!“

НЕЋЕ ДА УМРУ, ПА ТО ТИ ЈЕ!

Још 25. марта 2015. године, на скупу УСПРС у Чачку, Јован Павловић, професор математике из Краљева, дао је дијагнозу онога што се збива: „Ево како наши „просветни пастири” размишљају о образовању: образовање је будућност једне државе, а како наша нема будућност онда је улагање у образовање једноставно трошак. Направићу паралелу између наше „успешне” просветне власти и једног успешног предузетника чија се фирма зове „Дрнда интернационал” и бави се погребним делатностима. Дрнда тврди да је принцип успешног пословања „преузео” од светски познатих и признатих фирми, као и наше министарство; затим Дрнда каже да увек има бар по три жене „нарикаче” које ангажује по потреби (може и више), а код нас се по истом принципу ангажују шеф кабинета, специјални шеф, саветник, посебни саветник… Мото његове фирме, који може да „стоји” испред нашег Министарства гласи: „Ваше је само да умрете, остало је наша брига”. Специјална Дрндина понуда је могућност за будуће муштерије да легну у сандук и тако пробају да ли је „удобан”. Ово што наше Министарство тренутно ради је управо „испробавање сандука”.“

Ипак, просветари из УСПРС су прилично живахни и неће у сандук. Њихова делатност се наставља, сасвим у складу са оним што је Слободан Рељић рекао у свом тексту објављеном у зборнику „Под маском слободе“: “Очигледно, ово реформе поправити не могу. Већ четврт века дајемо шансу реформаторима „свих боја“. А опадање се неумитно наставља. Они гурају народ на – отпор. Прво, логика друштвеног процеса је да се „пасивна резистенција“, како би се могло описати тренутно подношење хаоса, корак по корак подруштвљава и организује незадовољнике у покрете и фронтове. Просветни радници су ту један од групација која предњачи у показивању свог неслагање јасно, одлучно и – упорно. Друго, важно је разумевати и то да нећемо стање променити сами и једини, али свет је у сличном полажају и убрзано се развијају нерасположења према систему. Овакво стање опстати не може. Савезника ће бити, ако се ми будемо борили. И, треће, важно је разумевати, да оваква стања нису први пут у српској историји. И готово да би се могло рећи да је било и опаснијих историјских ситуација. Мудрост решавања великих проблема у преломним временима је способност да стрпљење буде такво да препознаје „прави тренутак“ и да се буде истрајан. И да се буде спремно на све профиле решења.“

Ово каже и Хамлет:“Бити спреман – то је све“.

freehand freehand 09:25 13.11.2018

Re: Титини пијонири , модел 2018

Тако каже правопис.

Na stranu pravopis, al medecina kaže da kad počneš sam sa sobom da se dopisuješ - nije dobro. Moraš kod majstora.
tasadebeli tasadebeli 21:04 13.11.2018

Re: Титини пијонири , модел 2018

freehand
Тако каже правопис.

Na stranu pravopis, al medecina kaže da kad počneš sam sa sobom da se dopisuješ - nije dobro. Moraš kod majstora.



Друга нека медецина исто каже да сам ја можда луд, али изгледа да овде има и пуно збуњених. ПиЈонира.

Па сад...

Поставља се питање, којој медецини веровати.
looping looping 06:25 13.11.2018

1

korisnicko_ime3 korisnicko_ime3 16:45 13.11.2018

пиЈонири малени

[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=cTJ1uZqFPvo[/youtube]
freehand freehand 19:50 13.11.2018

Re: пиЈонири малени

korisnicko_ime3
[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=cTJ1uZqFPvo[/youtube]

Jesi li ti TJasa, TaJsa ili TasJa?
tasadebeli tasadebeli 20:59 13.11.2018

Re: пиЈонири малени

korisnicko_ime3




Унгх, унгх, унгх, унгх!





Удри, братееее!!!

Докле год се фукара екипица не покаје за сва срања смишљена на софи у Хиландарској после 5. октобра 2000. на којег су се сами посрали, а данас кукумавче и скиче над мртваком.

Срања која су нам годинама просипали овде.

Удри све док фукара не почне да моли за милост.
freehand freehand 21:42 13.11.2018

Re: пиЈонири малени

Удри све док фукара не почне да моли за милост.

Da se renovira vaspitni zavod u Palanci, za ove što su preživeli tu piJonirsku fazu i dosplei u skoJevsku?
Recept strica DimitriJa?
tasadebeli tasadebeli 21:52 13.11.2018

Re: пиЈонири малени

freehand
Удри све док фукара не почне да моли за милост.

Da se renovira vaspitni zavod u Palanci, za ove što su preživeli tu piJonirsku fazu i dosplei u skoJevsku?
Recept strica DimitriJa?



Или од ујка Јосипа/Јосифа?

Не знам, право да ти кажем...

Који је јефтинији?

(Знаш како је, уби ова светска криза, рецесија, транзиција, приватизација, европеизација, демократизација,... Морамо да приштедимо мало.)
anonymous anonymous 00:27 14.11.2018

Re: пиЈонири малени

tasadebeli


...Докле год се фукара екипица не покаје за сва срања смишљена на софи у Хиландарској после 5. октобра 2000. на којег су се сами посрали, а данас кукумавче и скиче над мртваком.

Срања која су нам годинама просипали овде.



Zar takvih ima i ovde ?


korisnicko_ime3 korisnicko_ime3 22:18 13.11.2018

MalJeni moji

[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=yEuZIYwYxo4&index=16&list=PL8T1mW-ios3Ov2aVZPlcAqK27hgzNOSw7&t=0s[/youtube]
freehand freehand 09:43 14.11.2018

Re: MalJeni moji

tasadebeli
korisnicko_ime3
[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=yEuZIYwYxo4&index=16&list=PL8T1mW-ios3Ov2aVZPlcAqK27hgzNOSw7&t=0s[/youtube]






Usamljen si pa si sebi izmislio prijatelja?
tasadebeli tasadebeli 10:00 14.11.2018

Re: MalJeni moji

freehand
tasadebeli
korisnicko_ime3
[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=yEuZIYwYxo4&index=16&list=PL8T1mW-ios3Ov2aVZPlcAqK27hgzNOSw7&t=0s[/youtube]






Usamljen si pa si sebi izmislio prijatelja?



Ма пусти... Чамотиња ол овер блогерска чаршија...


Него заборавих да те питам!


ISTORIJA| JUBILEJI| KUĆNI LJUBIMCI



Је л' ово Кркар ушао у тебе?

Да зовемо попа?

А чујем да ови у Ватикану раде и егзорцизме... Наћи ћемо неку везу и тамо ако ти треба...

Па наш попа + попа из Ватикана, специјалиста за ту област, и да се надамо успешној операцији.

Додуше, после операције ћемо онда добити само још једног православног протестанта попут нашег прешједника републике (јбт!), али нема везе.

Важно је да смо отерали зле силе.
freehand freehand 10:03 14.11.2018

Re: MalJeni moji

Ма пусти... Чамотиња ол овер блогерска чаршија...

Mića i Aćim. :)
tasadebeli tasadebeli 10:19 14.11.2018

Re: MalJeni moji

freehand
Ма пусти... Чамотиња ол овер блогерска чаршија...

Mića i Aćim. :)








То нисам ја рекао, то си ти рекао!
anonymous anonymous 00:32 14.11.2018

Да човек не поверује....

Као да сам у виртуелној стварности.

Сви опичили по Америма, а нико по Путину.

Ало, бре, људи ....

Осећам се као демократе којима је Вучко преотео идеолошке мантре.

blogovatelj blogovatelj 05:39 14.11.2018

Re: Да човек не поверује....

Осећам се као демократе којима је Вучко преотео идеолошке мантре.


Osećaš se na trulež. Skoro svaki tvoj komentar bazdi.
Samo neke kontre teraš u životu. Antiprotivan, što bi Ćopić rekao.
anonymous anonymous 06:53 14.11.2018

Re: Да човек не поверује....

blogovatelj
Осећам се као демократе којима је Вучко преотео идеолошке мантре.


Osećaš se na trulež. Skoro svaki tvoj komentar bazdi.
Samo neke kontre teraš u životu. Antiprotivan, što bi Ćopić rekao.


Tako je.

Kontriram svima onima koji u svakom Srbinu vide " srpskog fašistu "

I "brinu" za sudbinu Srbije ... sa dovoljne distance.


anonymous anonymous 06:53 14.11.2018

Re: Да човек не поверује....

...


anonymous anonymous 07:20 14.11.2018

У време ....

...мојих студија, коцкање је било кривично дело.

Заслуга је "демократизације" да данас то више није.



"Mladić Andrej S. (26), čije je telo pronađeno u 4 ujutru između ponedeljka i utorka u Čočetovoj ulici u Jagodini, najverovatnije je izvršio samoubistvo.Navodno se na taj potez odlučio zbog kockarskih dugova. "

Био је перспективан младић, студент, кошаркаш.

" Демократија" је ту , али нам је младих све мање.

freehand freehand 10:04 14.11.2018

Re: У време ....

" Демократија" је ту , али нам је младих све мање.

Moraš baš dobro da se potrudiš pa da praviš ovakve paralele.I kocke i kockara pa i samoubistava zbog kockarskih dugova ima u svakom društvu i sistemu, a počesto zabrana pospešuje zabranjene stvari.
tasadebeli tasadebeli 10:57 14.11.2018

Re: У време ....

freehand
" Демократија" је ту , али нам је младих све мање.

Moraš baš dobro da se potrudiš pa da praviš ovakve paralele.I kocke i kockara pa i samoubistava zbog kockarskih dugova ima u svakom društvu i sistemu, a počesto zabrana pospešuje zabranjene stvari.



Написао је лепо Анонимни у чему је највећи проблем.


anonymous

Osećaš se na trulež. Skoro svaki tvoj komentar bazdi.
Samo neke kontre teraš u životu. Antiprotivan, što bi Ćopić rekao.



Tako je.

Kontriram svima onima koji u svakom Srbinu vide " srpskog fašistu "

I "brinu" za sudbinu Srbije ... sa dovoljne distance.



Паралела са коцкарима је само орнамент на томе.
anonymous anonymous 11:21 14.11.2018

Re: У време ....

freehand
" Демократија" је ту , али нам је младих све мање.

Moraš baš dobro da se potrudiš pa da praviš ovakve paralele.I kocke i kockara pa i samoubistava zbog kockarskih dugova ima u svakom društvu i sistemu, a počesto zabrana pospešuje zabranjene stvari.


Прво - не бих баш био сигуран да коцкарница и кладионица има у свим друштвима, или бар не у том броју.
Искуство које имам не говори томе у прилог.

Друго - ако у једном граду има више од 20 кладионица и коцкарница, а нема дома омладине - онда ту нешто дебело није у реду.

Треће - слажем се да понекад нека забрана може да буде контрапродуктивна, али доступност свих врста порока ( алкохола, дроге, коцке ...) свакако није нешто иза чега би могло да се стане рационалним аргументима .

Четврто - озбиљна тематизација и бављење неким од кључних социјалних проблема несхватљиво изостаје у друштву ( а и на блогу )

Пето - не знам зашто ми се чини да смо са Запада прихватили више отпада и постали контејнер, него неспорних вредности .

Профитна логика је одлучујућа и доминирајућа.



aureus aureus 12:36 14.11.2018

Re: У време ....

anonymous

Пето - не знам зашто ми се чини да смо са Запада прихватили више отпада и постали контејнер, него неспорних вредности .

Zato, Panjkoviću, što su oni koji su primili stotine hiljada maraka za flajere i plakate - omanuli i loše obavili posao. A posle se još prementuli u ko zna šta.

Dobro, nisu samo oni krivi.

Hrlimo ka 500. komentaru.
Ovo je bio blog koji je privukao ljude.
anonymous anonymous 12:43 14.11.2018

Re: У време ....

aureus
anonymous

Пето - не знам зашто ми се чини да смо са Запада прихватили више отпада и постали контејнер, него неспорних вредности .

Zato, Panjkoviću, što su oni koji su primili stotine hiljada maraka za flajere i plakate - omanuli i loše obavili posao. A posle se još prementuli u ko zna šta.

Dobro, nisu samo oni krivi.

Hrlimo ka 500. komentaru.
Ovo je bio blog koji je privukao ljude.


Јеси ли попио кафицу или се тек спремаш ?



Оћеш ли се ти икад преметнут ?

И то је нека вештина.

Него, како коментаришеш Путинову подршку формирању Европске војске ?
freehand freehand 13:04 14.11.2018

Re: У време ....

Прво - не бих баш био сигуран да коцкарница и кладионица има у свим друштвима, или бар не у том броју.
Искуство које имам не говори томе у прилог.

Kockarnice i kladionice nisu ista stvar, ni u kom smislu. Loto ti je kladionica, i sportska prognoza, i to ti je bio svaki kiosk, kladionica na otvorenom. Kockarnica je već nešto drugo, pa ih je bilo samo po Metropolima i Jugoslavijama, Dubrovnicima i Portorožima. I po kućama, ilegalno. Ali ni one, svakako, nemaju veze sa "demokratijom". Jer bi, u suprotnom, sovjetski primer gledajući socijalizam mogao da poistovetiš sa alkoholizmom.
Plitke metafore su kao bumerang, ne bacaj ako ne znaš kako ćče da leti.

Треће - слажем се да понекад нека забрана може да буде контрапродуктивна, али доступност свих врста порока ( алкохола, дроге, коцке ...) свакако није нешто иза чега би могло да се стане рационалним аргументима .

Dabvre, u Saudijskoj Arabiji je sve to (a i još ponešto) zabranjeno uz zaprećene kazne koje valja smrtno ozbiljno shvatiti.

Пето - не знам зашто ми се чини да смо са Запада прихватили више отпада и постали контејнер, него неспорних вредности .

Профитна логика је одлучујућа и доминирајућа.

Jeste, u kapitalizmu je profit Bog. Ali u saniranju društvenih iščašenja nastalih tom činjenicom slabo pomaže stav blaziranih iberintelektualaca koji su sve shvatili i sad su u fazi plemenite rezignacije, kojim ti mašeš naokolo.
freehand freehand 13:06 14.11.2018

Re: У време ....

Написао је лепо Анонимни у чему је највећи проблем.

Aha, izvini, nisam skapirao da smemo da se bavimo samo najvećim problemima, čak i mi intelektualno nedorasli koji ne kapiraju tu gradaciju bez pomoći.
Паралела са коцкарима је само орнамент на томе.

Ovo je odlomak iz pesme u prozi posvećene Annimusovim visprenim i britkim komentarima?
aureus aureus 13:06 14.11.2018

Re: У време ....

anonymous

Јеси ли попио кафицу или се тек спремаш ?

Него, како коментаришеш Путинову подршку формирању Европске војске ?

Сад ћу, сад ћу, то с кафућином. Ево га већ једна ура.

А што знам...можда је Путину лакше да ратује са Европском војском него с НАТО.
Јесу ли и Русију позвали унутра?
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:30 14.11.2018

Re: У време ....

Pa ista tema i u Figaru je privukla 70-80 komentara.Tridesetak su ocigledno Srbi, ali veci broj su Francuzi koji izrazavaju zaljenje zbog ucinjenog i podijeljeni su u misljenjima da li je to namijerno ponizavanje Srbije ili nesposobnost protokola.
freehand freehand 13:34 14.11.2018

Re: У време ....

kamilo_emericki
Pa ista tema i u Figaru je privukla 70-80 komentara.Tridesetak su ocigledno Srbi, ali veci broj su Francuzi koji izrazavaju zaljenje zbog ucinjenog i podijeljeni su u misljenjima da li je to namijerno ponizavanje Srbije ili nesposobnost protokola.

To jeste suština - sve zajedno je tolika svinjarija da ne može biti nesposobnost protokola. Jedna je Srbija sa svojim diplomatskim kapacitetima, a čak ni u njoj se takve stvari ne događaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana