Hronika| Istorija| Porodica| Život

Bombardovanje

bocvena RSS / 28.10.2018. u 10:07
Moj problem sa brojevima se najviše vidi u bezuspešnim pokušajima da zapamtim bitne datume. Jedva znam desetak rođendana, Kosovsku bitku i Francusku revoluciju. Istorija je za mene niz okrutnih priča smeštenih po vekovima. Otuda se moja prekratka privatna istorija otima konkretnim datumima. Na vremenskoj lenti zauzimam kraj 20. i početak 21. veka.

Ako pričamo o bombardovanju, ono je počelo otprilike 7 dana pre smrti moje majke. U proleće.
Trudna sam po prvi put, treći mesec. Ne osećam se loše. Povremeno pobljujem višak hrane i slina po ulici, ali sam radila. Dok nije poleteo prvi avion iz Avijana, pa su se srpske škole raspustile do daljnjeg. Ona je dobila drugi srčani udar u roku od dva meseca i u bolnici je. U rasturenoj bolničkoj sobi smo nas dve, još petoro nesrećnika i ogromni afrički slon - padaju bombe, ona polumrtva, a mi kao srećne. Pričamo o glupostima, rođacima, kome je sve rekla da sam trudna, šta da joj donesem, izgleda će je pustiti iz bolnice za dan-dva?! O bombama ne pričamo uopšte, nemamo vremena za tu spoljnu istoriju, jer naša je prekomplikovana. Ono o čemu najviše ćutimo je koliko naši životi više nikada neće biti isti kada se rodi to malo biće. Obe nas te progutane reči uzbuđuju i užasavaju u isto vreme. Doktor mi kaže da je otpuštaju preksutra. Svi koji su iole stabilni i mogu na noge, moraju iz bolnica. Da je ne ostavljamo samu uopšte, ozbiljno je. Moj zombirani mozak ne konstatuje šta mi govori, jer ona je stari feniks koji se uvek iznova podigne iz raznih sranja. Pakujemo stvari i on i ja se selimo kod nje u garsonjeru od 24 kvadrata, sa dva kreveta. Tri dana kasnije je mrtva.


Tu se vreme jako ubrzava. Sahrana pod vazdušnom opasnošću, malo ljudi. Ostajemo u garsonjeri jer se u centru manje čuje i vidi pucnjava PVO-a, a onda padne bomba na RTS (500m vazdušnom linijom) i pocepa mi pola mozga i srca... Svakodnevno svraćanje naših prijatelja bez najave, jer nemamo tu telefon, ali smo svima usput. Valjda nesvesno želimo da se stisnemo jedni uz druge, da zaštitimo moj stomak i malo zdrave pameti. Nisu to nikakve prkosne žurke na krovnim terasama, roštiljanja i braniteljstva mostova. To smo mi bednici koji čekaju da prođe, pa da izmilimo iz podruma i nastavimo sa svojim životima, ako može. Molim vas, ako može. Škole opet počinju da rade, nešto krnjavo, kao ideš svaki dan na dva sata i ispituješ neke đake da poprave jedinice, bliži se kraj školske godine. Krenu sirene, ti ih kao spustiš u podrum, pa ih pitaš je l' su nešto čitali...O, sramote naše i svetske! Na pragu novog milenijuma, usred Evrope. Zato što smo tu decu našim činjenjem (ili nečinjenjem) doveli u kafkijansku situaciju da odgovaraju lektiru pod šizelom. Strasno sam tada mrzela Miloševića i NATO. Sada su mi svi ti akteri iz devedesetih, poput neke želatinozne mase, odvratni i smrdljivi. I teraju me na povraćanje, baš kao tada kad sam bila trudna i sahranjivala majku.


Možda imam problem sa datumima i godišnjicama, ali sa sećanjem ne.

 

(moj distorzirani osećaj za istoriju uzima danak i u pisanju blogova. izvinite što zvučim kao da sam pala s marsa:)



Komentari (511)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 16:03 28.10.2018

Re: Bombardovanje

nego to prvo veče kad je krenulo rokanje.

Jao, ćuti, mi skroz propustili početak. Bili kod brata, oni stanuju blizu nas, ali je nešto bila pokvarena sirena za ceo kraj pa se nije ni čulo. Pogotovo imajući u vidu da je bila puna kuća i onda graja. Znali smo da će nešto svakako da bude uskoro na osnovu toga što su njega pozvali na posao oko 7 uveče recimo - trebalo je da se štampa Sl. Glasnik sa proglašenjem ratnog stanja - ali same prve sirene i prve bombe uopšte nismo čuli...
docsumann docsumann 16:09 28.10.2018

Re: Bombardovanje

otišo u blokove da završim vutru prije nego što počne...
bocvena bocvena 16:40 28.10.2018

Re: Bombardovanje

nije se odmah išlo u školu. tek tamo dve tri nedelje pred kraj. sirene su i dalje zavijale. i maturski ispit su polagali. i matursko veče imali. al' mislim da je za matursko već sve bilo završeno. morala bih da pogledam datum:)))



4krofnica 4krofnica 20:23 28.10.2018

Re: Bombardovanje


celo bombardovanje je bilo u nekoj izmaglici vremena koje stoji. vremena u kome se nigde ne ide, makar nigde brzo.
samoća čak i u društvu, tupost. i palačinke. imala sam šporet na plin a obzirom da često nije bilo struje, ja sam stalno pravila nešto. palačinke. redakcija u kojoj sam bila je prepolovila ljude u to vreme, nisam radila a moj tadašnji dečko je bio raspoređen oko avale gde su kopali rovove i zadužili praćke da gađaju avione, u stvari su popili sav alkohol i sve zalihe hrane domicilu kod kojih su spavali.
svaka dva-tri dana sam pekla 50-100 palačinki i filovala sa čim god, putovala bajsem, peške ili busem i svi su me tamo već znali, komično je bilo kad naiđem putem pa krenu polako da me prate ti vojaci do odredišta, da provere da li će biti nešto i za njih...

i muzika koja nepogrešivo ponovo trigeruje emocije:
-nestvarna scena u birtiji sa rezervistima i Lords of the boards, Guano Apes, svi bulje u prazno, bez jasne ideje šta rade tu, dok trešti neki nemački pank rok
-kad je grunulo pored nas i odvalilo prozore, i A. Izrael rekao uz neki Air instrumental: pokvasite peškire, stavite na lice i... dišite.


blogovatelj blogovatelj 01:05 29.10.2018

Re: Bombardovanje

Taj osećaj bespomoćnosti nikad neću zaboraviti. I besa, i tuge i prokletosti ali to ću zadržati za sebe


Ja neću...
Zamisli kako je kad imaš dvoje dece, jedno ima tri godine i osam meseci, drugo ima osam meseci?
Ti sa starijim u Kragujevcu, žena sa mlađim u Somboru.
I na radiju čuješ da je kocka bačena, siđeš bez panike u atomsko sklonište. I ne prođe pet minuta, a Vilijam Džeferson Klinton naroka kasarnu na 200 m od tvoje zgrade, istu onu iz koje su Nemci vodili na streljanje u Šumarice. Otrčiš iz skloništa u stan tri sprata u vis da zoveš Sombor, a niko se ne javlja...
Seme mu se zatrlo.
blogovatelj blogovatelj 01:07 29.10.2018

Re: Bombardovanje

- Уф, тешко питање. Овако - веровао-не веровао у Бога увече обавезно поверујеш.


Samo sam njega i imao tada. I molio sam ga da ako ginemo, da poginem prvi, da ne gledam kako mi deca umiru.
bocvena bocvena 09:06 29.10.2018

Re: Bombardovanje

-kad je grunulo pored nas i odvalilo prozore, i A. Izrael rekao uz neki Air instrumental: pokvasite peškire, stavite na lice i... dišite.


nestvarno.
ali se nije dogodilo nekom drugom nego nama.
i još nam se događa.

moja lična priča je samo kockica u mozaiku. a vidim da su nam osećanja slična.
cassiopeia cassiopeia 10:46 29.10.2018

Re: Bombardovanje

nestvarno.
ali se nije dogodilo nekom drugom nego nama.


Ponekad pomislim koliko nam je energije i zdravlja uzelo to prokleto bombardovanje i sve te godine koje su toliko bolesne same po sebi da se ja sve češće pitam kako je moguće da nema više bolesti, neprilagođenosti...

Živeli smo i živimo u takvom sranju od društva i države da se divim svakome ko je sačuvao zrno ljudskosti, normalnosti i radi i stvara uprkos ludilu oko nas.

Najteže mi je kad u razgovoru sa ljudima koji žive u nekim drugim, uređenijim društvima, postanem svesna koliko smo normalno nenormalni.

Ka' će te pedesete da procvetam?!
bocvena bocvena 11:15 29.10.2018

Re: Bombardovanje

koliko smo normalno nenormalni.

baš to!
nikvet pn nikvet pn 12:37 29.10.2018

Re: Bombardovanje

Бо, можда ниси разумела, верник нисам, попове и све цркве презирем али ето како је било.

Него нешто друго: још увек се питам зашто ови наши удбаши нису саставили списак извршилаца. Од политичара који су предњачили, преко пилота који су рокали, оператера на дугмићима све до механичара који су товарили бомбе. С-в-е и сва-ко-га. И оне који су бацили бомбе у море, фала им. Комплетан списак.

Шта с тим?

Ништа. Нека га нека стоји и нека сви знају да постоји. Нарочито кривци. Да знају да су уписани тамо негде на ружном списку. Српски Хаг. Нек размишљају хоће ли можда некад неки српски Мосад неке тамне црне ноћи да их посети у лепој кући у предграђу. Нека се мало штрецну кад им дете слупа ауто, падне с коња или га одбију са престижног универзитета. Нечиста савест је зао друг.

Најмање толико им дугујемо, пизда ли им лепа материна свима до задњега.
adviser adviser 13:22 29.10.2018

Re: Bombardovanje

cassiopeia
nestvarno.
ali se nije dogodilo nekom drugom nego nama.


Ponekad pomislim koliko nam je energije i zdravlja uzelo to prokleto bombardovanje i sve te godine koje su toliko bolesne same po sebi da se ja sve češće pitam kako je moguće da nema više bolesti, neprilagođenosti...

Živeli smo i živimo u takvom sranju od društva i države da se divim svakome ko je sačuvao zrno ljudskosti, normalnosti i radi i stvara uprkos ludilu oko nas.

Najteže mi je kad u razgovoru sa ljudima koji žive u nekim drugim, uređenijim društvima, postanem svesna koliko smo normalno nenormalni.

Ka' će te pedesete da procvetam?!

Hvala, hvala.

Jer - živeti se mora.
Kada mnogi ne bi bili prevelike kukavice, na svaki veći životni problem bi raskrstili sa životom.
Atomski mrav Atomski mrav 13:37 29.10.2018

Re: Bombardovanje

Да знају да су уписани тамо негде на ружном списку. Српски Хаг.


In the meantime, in Serbia:

bocvena bocvena 17:41 29.10.2018

Re: Bombardovanje

Бо, можда ниси разумела, верник нисам, попове и све цркве презирем али ето како је било.

ma jesam. nego me pogodilo u stomak. prepoznajem osećanje.
niccolo niccolo 12:34 28.10.2018

Sad ja ne mogu

da ne pitam od čega je bolovao slon?

Nego, otkud to da je radila škola tokom bombardovanja, koliko se ja sećam nismo uopšte išli u školu do kraja (a i posle kraja čisto da nam upišu ocene u knjižice, još su nam plus povećavali ocene za dva-tri - tipa, imam dvojku iz latinskog i onda zaključenu peticu)?
bocvena bocvena 13:52 28.10.2018

Re: Sad ja ne mogu

od čega je bolovao slon?


slon je slonirao:)

otkud to da je radila škola tokom bombardovanja

lepo piše, neka vrsta radne obaveze i đaci koji popravljaju jedinice. ti mora da si bio dobro dete (bane:)

na stepenicama sretnem učenicu kojoj sam predavala 4 godine, sa stomakom do zuba, izgrlimo se i ona me pita - profesorka, a kad je vama termin?
niccolo niccolo 14:24 28.10.2018

Re: Sad ja ne mogu

đaci koji popravljaju jedinice

Ma ajde, pa đaci sa jedinicama se nisu pojavljivali u školi ni kad je bilo redovno stanje, a ne tokom bombardovanja.

Šalu na stranu, stvarno se ne sećam da je iko pominjao da je bio u školi, sad prvi put čuo da se pojavljivali i učenici...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:39 28.10.2018

Re: Sad ja ne mogu

Nego, otkud to da je radila škola tokom bombardovanja, koliko se ja sećam nismo uopšte išli u školu do kraja (a i posle kraja čisto da nam upišu ocene u knjižice, još su nam plus povećavali ocene za dva-tri - tipa, imam dvojku iz latinskog i onda zaključenu peticu)?


Mi smo, malo pre nego što su ono roknuli SDPR, firmu premestili u OŠ, tamo pored Televizorki, zaboravih joj ime, Rodoljub Čolakovič, možda, i onda mirno nastavili proces proizvodnje, verujući da smo bezbedni od NATO zlikovaca. I nije bilo učenika u njoj. Posle smo videli da se u susednu školu ili jaslice isto tako uselila jedinica VJ, u sklopu genijalne strategije suprotstavljanja agresoru koju su sprovodili. Ali nema veze, i oni su ljudi, što da ginu uludo, samo smo ih zamolili da na posao dolaze u civilkama, ili da bar po burek idu u njima. A tu je negde živeo i pokojni Caja, često smo ga viđali kako, usred znaka za uzbunu, mirno šeta kera po parkiću između zgrada, uvek voljan da proćaska sa bivšim studentima koji su mu se nekako provukli ispod čizme.

Ah, da, meni i kolezinici je za kancelariju dopala učionica za muzičko vaspitanje, pa smo imali klavir, milina jedna, da se opustimo u retkim časovima predaha.
niccolo niccolo 15:50 28.10.2018

Re: Sad ja ne mogu

u sklopu genijalne strategije suprotstavljanja agresoru koju su sprovodili

blogovatelj blogovatelj 01:11 29.10.2018

Re: Sad ja ne mogu

Ah, da, meni i kolezinici je za kancelariju dopala učionica za muzičko vaspitanje, pa smo imali klavir, milina jedna, da se opustimo u retkim časovima predaha.


Aj priznaj sad drugovima jel bilo nešto konkretno na klaviru?
predatortz predatortz 13:36 28.10.2018

Perspektiva

Često je rat opisivan iz ženske perspektive besmisleniji nego kad ga opisuju muškarci. To su, verovatno, tačniji opisi. Mi muški mu pokušavamo, u našim opisima, dati neke smislene razloge. Verovatno zbog stvari koje činimo u njemu, da budemo čistiji sebi i drugima.
Žene rat ogole. Kao naša Bo. Vidiš jasno da tu nema smisla.I nema ga...
bocvena bocvena 13:54 28.10.2018

Re: Perspektiva

Verovatno zbog stvari koje činimo u njemu, da budemo čistiji sebi i drugima.
Žene rat ogole. Kao naša Bo. Vidiš jasno da tu nema smisla.I nema ga...


često mi ideš na nerve, ali imaš sposobnost da se preispitaš. dobro je to.
predatortz predatortz 13:59 28.10.2018

Re: Perspektiva

često mi ideš na nerve,


Žao mi je što to čujem.
Jesam direktan, umem i đonom, ali sam tebe uvek cenio, ma koliko se nekad neslagao sa onim što zastupaš.
bocvena bocvena 14:13 28.10.2018

Re: Perspektiva

nemoj da brigaš. meni je lako da odvojim ljude i njihove stavove u glavi. ljudi su uvek više (a često i manje) od onoga što pišu po društvenim mrežama.
docsumann docsumann 16:07 28.10.2018

Re: Perspektiva

meni je lako da odvojim ljude i njihove stavove u glavi


ha, pada mi na pamet odlična ilustracija, u Matakovićevom fazonu:

bibloroboterka Bo (kiborg monstrum od 3 metra) odvaja prvo glave od tijela ljudi, a zatim iz otkinute glave nekom spiralom izdvaja unutrašnji sadržaj
u tajnom nevladinom eksperimentu "Potraga za svetim stavom"


bocvena bocvena 17:00 28.10.2018

Re: Perspektiva



ma jok, bre. samo se ne unosiš mnogo u tuđe motive. i ne shvataš sebe previše ozbiljno.
mirelarado mirelarado 17:04 28.10.2018

Re: Perspektiva

Žene rat ogole. Kao naša Bo. Vidiš jasno da tu nema smisla.I nema ga...


Nemam šta da dodam. Ako bih ispisala vlastita sećanja, rasplakala bih se, a to ne želim. Dovoljno mi je što sam tada zapatila noćnu nesanicu, koja me sada samo podseti da nisam zaboravila to kobno proleće.

Bo,
docsumann docsumann 17:06 28.10.2018

Re: Perspektiva

neozbiljno je, u našim godinama, shvatati sebe previše ozbiljno.

maksa83 maksa83 17:07 28.10.2018

Re: Perspektiva

neozbiljno je, u našim godinama, shvatati sebe previše ozbiljno.

Samo decu treba shvatati ozbiljno. Odrasli su manji ili veći mentoli.
bocvena bocvena 17:17 28.10.2018

Re: Perspektiva

ma, i deca su smorovi!

hahahha, kako sam počela, ima sve da vas proglasim smorovima do kraja bloga!
bocvena bocvena 17:19 28.10.2018

Re: Perspektiva

Dovoljno mi je što sam tada zapatila noćnu nesanicu, koja me sada samo podseti da nisam

dobro, mirela nije smor. a za vas ostale ću razmislim:)))
mirelarado mirelarado 17:34 28.10.2018

Re: Perspektiva

maksa83
neozbiljno je, u našim godinama, shvatati sebe previše ozbiljno.

Samo decu treba shvatati ozbiljno. Odrasli su manji ili veći mentoli.


Osim toga, deca ti momentalno promene dotadašnji fokus i shvatiš da se svet ne vrti oko tebe. Ne samo da sebe ne shvataš ozbiljno, nego spoznaš i da si manje-više nebitan.
mirelarado mirelarado 17:37 28.10.2018

Re: Perspektiva

bocvena
Dovoljno mi je što sam tada zapatila noćnu nesanicu, koja me sada samo podseti da nisam

dobro, mirela nije smor. a za vas ostale ću razmislim:)))


De nisam! Samoj sebi sam najveći smor.
adviser adviser 19:01 28.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
Žene rat ogole. Kao naša Bo. Vidiš jasno da tu nema smisla.I nema ga...


Nemam šta da dodam. Ako bih ispisala vlastita sećanja, rasplakala bih se, a to ne želim. Dovoljno mi je što sam tada zapatila noćnu nesanicu, koja me sada samo podseti da nisam zaboravila to kobno proleće.

Bo,

Ja nisam spavao niti jednu noć od početka, tj. 23. marta, pa do kraja, tj. do 10 juna.
bene_geserit bene_geserit 19:27 28.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
...sam tada zapatila noćnu nesanicu

Dobro je da nisi zapatila dnevnu nesanicu, te su najgore.
Nego jesil probala melatonin, meni to radi super kada mi je nešto podignut nivo stresa tog dana pa ne mogu da spustim loptu i uspavam se?
A nekima i vino odlično pomaže.
arianna arianna 19:34 28.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
maksa83
neozbiljno je, u našim godinama, shvatati sebe previše ozbiljno.

Samo decu treba shvatati ozbiljno. Odrasli su manji ili veći mentoli.


Osim toga, deca ti momentalno promene dotadašnji fokus i shvatiš da se svet ne vrti oko tebe. Ne samo da sebe ne shvataš ozbiljno, nego spoznaš i da si manje-više nebitan.


Lepo rečeno



A bombardovanje - bilo, ne ponovilo se i ne želim da ga se sećam. Upravo zbog meni bliskih ljudi koji nastradaše, na pravdi Boga, ni krivi ni dužni.
bene_geserit bene_geserit 19:35 28.10.2018

Re: Perspektiva

adviser
Ja nisam spavao niti jednu noć od početka, tj. 23. marta, pa do kraja, tj. do 10 juna.

Mi smo svaki dan cepali fudbal, tereni na kojima nikad ne možeš da nađeš mesta bili prazni. I spavali ko bebe.
A vremena se imalo, na posao nismo išli.
U to vreme žena i ja radili u Pupinu. Ovi uveli neka noćna "dežurstva", pošto smo na listi za bombardovanje. Logično, valjda ako roknu bombu da budeš tu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:02 28.10.2018

Re: Perspektiva

Logično, valjda ako roknu bombu da budeš tu.

.

Ni ovi naši nisu hteli da se sele u početku, mada su nam mobilisali pola zaposlenih. Nego osposobili atomsko sklonište, pa se tu kao radilo, ili bežalo kad krene sirena. Onda smo čuli da se čuveni Steve Maas, koji je godinu ranije dolazio da drži predavanje, lično zauzeo kod Klintona da nas ne gađaju, tad smo shvatili da je vreme da se pakujemo. Ostala je samo bila hemijska laboratorija, to se nije moglo preseliti, ali je uredno radila sve vreme bombardovanja, jebem li ga sa kojom svrhom. I stvarno, nisu nas gađali (hvala Stivi, hvala Bili), nego samo obližnji SDPR, i posle onu kinesku ambasadu, od koje je bila veća šteta na našoj zgradi nego od SDPR-a.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:03 28.10.2018

Re: Perspektiva

hvala Stivi, hvala Bili


logično.
mirelarado mirelarado 20:06 28.10.2018

Re: Perspektiva

bene_geserit
mirelarado
...sam tada zapatila noćnu nesanicu

Dobro je da nisi zapatila dnevnu nesanicu, te su najgore.
Nego jesil probala melatonin, meni to radi super kada mi je nešto podignut nivo stresa tog dana pa ne mogu da spustim loptu i uspavam se?
A nekima i vino odlično pomaže.


A zamisli da sam (kao što nisam) volela onu popodnevnu dremku? : )))))

Čaša vina je odličan lek.


alselone alselone 20:11 28.10.2018

Re: Perspektiva

logičo



Pajke ko u onom vicu o Staljinu.

- Vidiš kako je Bili dobar, a mogao je sve da nas pobije.
adviser adviser 20:11 28.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
bene_geserit
mirelarado
...sam tada zapatila noćnu nesanicu

Dobro je da nisi zapatila dnevnu nesanicu, te su najgore.
Nego jesil probala melatonin, meni to radi super kada mi je nešto podignut nivo stresa tog dana pa ne mogu da spustim loptu i uspavam se?
A nekima i vino odlično pomaže.


A zamisli da sam (kao što nisam) volela onu popodnevnu dremku? : )))))

Čaša vina je odličan lek.



Da.
Moja jedna snaja, žena brata od tetke, posle posla uredno upadne u pidžamu i spava naveče do 7, pola 8.
Jebote !
alselone alselone 20:12 28.10.2018

Re: Perspektiva

Čaša vina je odličan lek.


Kolika je ta čaša?
mirelarado mirelarado 20:18 28.10.2018

Re: Perspektiva

alselone
Čaša vina je odličan lek.


Kolika je ta čaša?


Doza varira u zavisnosti od potreba nesaničara. :)
adviser adviser 20:21 28.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
alselone
Čaša vina je odličan lek.


Kolika je ta čaša?


Doza varira u zavisnosti od potreba nesaničara. :)

Ja ne pijem alkohol ?
zemljanin zemljanin 20:24 28.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
bene_geserit
mirelarado
...sam tada zapatila noćnu nesanicu

Dobro je da nisi zapatila dnevnu nesanicu, te su najgore.
Nego jesil probala melatonin, meni to radi super kada mi je nešto podignut nivo stresa tog dana pa ne mogu da spustim loptu i uspavam se?
A nekima i vino odlično pomaže.


A zamisli da sam (kao što nisam) volela onu popodnevnu dremku? : )))))

Čaša vina je odličan lek.



crnog, obavezno
mirelarado mirelarado 20:25 28.10.2018

Re: Perspektiva

Ja ne pijem alkohol ?


Pa, eno, Bene preporučio melatonin. A ima i onih biljnih čajeva, kamilica i slično.
adviser adviser 20:28 28.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
Ja ne pijem alkohol ?


Pa, eno, Bene preporučio melatonin. A ima i onih biljnih čajeva, kamilica i slično.

Ma jok !
Nikakva droga ne dolazi u obzir.
Ja se ušuškam ženi u krilo - i ako zaspem - zaspem, a ako ne zaspem - onda ništa ...
alselone alselone 20:29 28.10.2018

Re: Perspektiva

crnog, obavezno


Vino retko pijem, al kad pijem onda samo belo.
Mada pričadu da je crno zdravije, dobro za krv, srce, trange frange. Ne znam da li je tačno.
alselone alselone 20:29 28.10.2018

Re: Perspektiva

A ima i onih biljnih čajeva, kamilica i slično.


Može i Benko.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:32 28.10.2018

Re: Perspektiva

alselone
logičo



Pajke ko u onom vicu o Staljinu.

- Vidiš kako je Bili dobar, a mogao je sve da nas pobije.


Ma jok, nego ću da se zahvaljujem srpskoj (ok, jugoslovenskoj) PVO zguženoj uz stambene zgrade na Pevcu, da ih ne gađaju, zahvaljujući kojima mi ovi majmuni nisu sjebali radnu organizaciju.
alselone alselone 20:34 28.10.2018

Re: Perspektiva

Ma jok, nego ću da se zahvaljujem srpskoj (ok, jugoslovenskoj) PVO zguženoj uz stambene zgrade na Pevcu, da ih ne gađaju, zahvaljujući kojima mi ovi majmuni nisu sjebali radnu organizaciju.


Ma da, i to što kažeš. Šta ovi Ameri, pobili su tamo neke čobane budale u vozu, po kućama i firmama, ko ih jebe kad nisu imali sreće, a tebe nisu, pa je i red da im se zahvališ.
zemljanin zemljanin 20:36 28.10.2018

Re: Perspektiva

alselone
crnog, obavezno


Vino retko pijem, al kad pijem onda samo belo.
Mada pričadu da je crno zdravije, dobro za krv, srce, trange frange. Ne znam da li je tačno.

eh a ja belo ne mogu ni da omirisem ... jednom davno, sam se ubio sa belim i od tada, samo crno ... i obicno casa do dve, uz klopu ... ne zbog zdravlja vec zato sto mi prija ...
alselone alselone 20:44 28.10.2018

Re: Perspektiva

ne zbog zdravlja vec zato sto mi prija ...

zemljanin zemljanin 20:52 28.10.2018

Re: Perspektiva

alselone

e a ovde bi uzivao, belih vina ima koliko ti dusa iste i to dobrih, tako kazu ... ima i rozea i crvenih vina ali ono sto se u Srb zove crno to se tesko nalazi ... imam snabdevaca za moje potrebe ali to dolazi od spolja ...
alselone alselone 20:54 28.10.2018

Re: Perspektiva

ima i rozea i crvenih vina ali ono sto se u Srb zove crno to se tesko nalazi ... imam snbdevaca za moje potrebe ali to dolazi od spolja ...


Eto, još jedan razlog više da se selim za petnes, dvajes godina.

Crna nešto ne volim, ali najbolje vino u životu koje sam pio, bilo je crno iz Čilea.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:05 28.10.2018

Re: Perspektiva

Ma jok, nego ću da se zahvaljujem srpskoj (ok, jugoslovenskoj) PVO


Nemoj molim te, to se ne bi preživelo.
Srki da za nešto zahvali Srbima.
Ne ide brate.

Ovako, kad se zahvaljuje Amerima, onda je sve kako treba.
Posebno kad se zahvaljuje što su bombe bacali ne neke druge, a ne na njega.
floki floki 21:40 28.10.2018

Re: Perspektiva

mene kod crnog vina ume da zajebava histamin, ako vino nije suvo... jedna čaša i krene glava da boli...

to mi malo krivo, ali jbg. belo lakše podnosim, najčešće bude neko rioja, kad se sa drugarom nađem u nekom španskom restorančiću, pa tapasi...

ali se mnogo slabo u vina razumem

a i sa pivom sam van kondicije totalno, ako popijem jedno mesečno (sad ovde da krenem da pevam stihove od "grive", "a nekad sam mogao..." - jel' se seća neko tog benda iz ns?)

a ove šupačke, zlurade komentare o tome gde se vojska raspoređivala na svojoj teritoriji - ignorisati :)
alselone alselone 21:52 28.10.2018

Re: Perspektiva

a i sa pivom sam van kondicije totalno, ako popijem jedno mesečno (sad ovde da krenem da pevam stihove od "grive", "a nekad sam mogao..." - jel' se seća neko tog benda iz ns?)


Ja se ne sećam njih. Nego, kako možeš u sred Njemačke biti van kondicije što se tiče piva? Pa to je blasfemija. Zna Švabo napraviti pivo, pa to ti je. Ja imam par drugara koji su se preselili tamo i žale se kako su se ugojili od pivčuge.
floki floki 22:04 28.10.2018

Re: Perspektiva

alselone
a i sa pivom sam van kondicije totalno, ako popijem jedno mesečno (sad ovde da krenem da pevam stihove od "grive", "a nekad sam mogao..." - jel' se seća neko tog benda iz ns?)


Ja se ne sećam njih. Nego, kako možeš u sred Njemačke biti van kondicije što se tiče piva? Pa to je blasfemija. Zna Švabo napraviti pivo, pa to ti je. Ja imam par drugara koji su se preselili tamo i žale se kako su se ugojili od pivčuge.


e jebeš tebe bačvanina kad ja dođoš moram da te podučavam o istoriji vojvođanskih bendova :)


ma piva su vrhunska, samo ja slabo imam vremena da idem po kafanama, a kod kuće da sam pijem, ne ide mi nikako...

alselone alselone 22:09 28.10.2018

Re: Perspektiva

e jebeš tebe bačvanina kad ja dođoš moram da te podučavam o istoriji vojvođanskih bendova :)

E, znam ovu pesmu. :) Sad cu da proguglam malo, sigurno znam jos neku.

a kod kuće da sam pijem, ne ide mi nikako...

Da, slažem se. Em nije lep primer za klince, em je soliranje samo jedan korak do alkoholizma.
zilikaka zilikaka 22:26 28.10.2018

Re: Perspektiva

a ove šupačke, zlurade komentare o tome gde se vojska raspoređivala na svojoj teritoriji - ignorisati :)

Ma šta komentari. U to vreme u Zrenajninu bili organizovali neki koncert podrške na trgu (po ugledu na Beograd i ostale veće varoši). NAravno da je i vojske bila smeštena kojekuda okolo i da su manje-više svi znali gde, jer su imali tamo nekog svog ALI...
Skupili se i izvođači i publika kad izlazi na binu voditeljka programa, tadašnja vlasnica jedne lokalne TV stanice, i počne preko mikrofona:
"Pozdravimo naše branioce na farmi..."
pa
"Pozdravimo naše branioce u fabrici tepiha"
...i tako ona lepo nabroja sve mesta gde je bila vojska.


Posle kažu da su je odmah skembali i saslušavali u policiji ali da jadna do kraja nije ukapirala gde je pogrešila.
maksa83 maksa83 22:52 28.10.2018

Re: Perspektiva

Ne samo da sebe ne shvataš ozbiljno, nego spoznaš i da si manje-više nebitan.

Da, što bi rekao moj ex kolega D.: "videćeš, pašćeš sam sebi na 10. mesto".
Atomski mrav Atomski mrav 22:58 28.10.2018

Re: Perspektiva

sad ovde da krenem da pevam stihove od "grive", "a nekad sam mogao..." - jel' se seća neko tog benda iz ns?




Pomešao sam Grivu i Amajliju...

apostata apostata 23:20 28.10.2018

Re: Perspektiva

adviser

Ja nisam spavao niti jednu noć od početka, tj. 23. marta, pa do kraja, tj. do 10 juna.

Ja sam spavao normalno, žena me malo prvu noć zaebavala, ali sutradan je već bila normalna i zbog toga sam joj vječno zahvalan.

Tada smo živjeli u Prištini i nikada neću zaboraviti kako su tih dana izgledale moje radne kolege - neispavani i nikakvi, a ja i jedan izbjeglica iz HR kao dvije lastavice.

Cijeli zgrada obavijena šutnjom, a nas dvojica slušamo vijesti, naglas ih komentarišemo i diskutujemo. Uđe direktorica (biješe četvrti ili peti dan bombardovanja), jedno vrijeme nas gledala, a onda reče - da ne znam odakle ste došli, sada bih vam dala otkaz.

No što se mene tiče nije bila u pravu, nije mene baždarilo Sarajevo, već Suhumi u ljeto '93. - tamo je bilo pravo ebeno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:21 29.10.2018

Re: Perspektiva

da za nešto zahvali Srbima.


Jugoslovenima, samo užim.

Evo, zahvalan sam što su mi burazera pred početak bombardovanja izveli iz kasarne u Peći i sakrili u šumu, gde je lepo proveo ostatak ratovanja, i kad smo se predali, vratio se živ i zdrav. I to je ok, a ne da vojsku staviš usred grada u obdanište, ili na prepunu nudističku plažu na Adi Ciganliji. Eto.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:43 29.10.2018

Re: Perspektiva

a ne da vojsku staviš usred grada u obdanište, ili na prepunu nudističku plažu na Adi Ciganliji. Eto.


Da da, mora srpska vojska da pazi gde sme a gde ne sme da bude u Srbiji, jer američka je američka, ona ima sva prava, pa i to ubija gde koga stigne.
A ako nekoga poštedi red je da joj se taj zahvali.

Nego, možda bi najbezbednije bilo da srpske vojske uopšte i nema?
Pošto možda i samim postojanjem provocira američku najbolje bi bilo, za svaki slučaj, ukinuti je.

Još kad bi i ruske nestalo, i kineske..mislim šta će uopšte druge vojske na svetu kad je američka medecina najbolja.
tasadebeli tasadebeli 00:51 29.10.2018

Re: Perspektiva

srdjan.pajic

a ne da vojsku staviš ... ili na prepunu nudističku plažu na Adi Ciganliji.



Кад си ти то видео, леба ти?

Ја чекирам читав живот то место и никада нисам видео више од 2-3 нудиста на тој плажи, и то неке бабе и деде...

Чек, чек,...


Adi Ciganliji






Зар се не каже Ада Романлија?

Барем тако сам ја то разумео после каштиговања и топлог зеца кроз које си ме баш ти, са све екипицом, терао да трчим на неким постовима...
blogovatelj blogovatelj 01:13 29.10.2018

Re: Perspektiva

ljudi su uvek više (a često i manje) od onoga što pišu po društvenim mrežama.


Ako su uvek više, kako mogu biti često manje?
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:34 29.10.2018

Re: Perspektiva

Da da, mora srpska vojska da pazi gde sme a gde ne sme da bude u Srbiji,


Jugoslovenska...u Jugoslaviji. Jel to baš toliko teško da se izusti?

Pa valjda nije cilj vojske da prouzrokuje civilne žrtve - na svojoj strani, nego upravo obrnuto. Ili sam ja tu nešto pomešao - to je eventualno bila doktrina kod vas četnika i saradnika okupatora u 2. Svetskom ratu.

Inače, ja sam služio vojsku u PVO jedinicama, znači ne kao alse u biblioteci, pa da imam romantičnu viziju modernog ratovanja, i dobro se sećam da smo imali par objekata u nekom krugu od garnizona, neki levi most, i još nešto, koje je trebalo da branimo u slučaju da Grci ili Bugari napadnu. I svi su (vatreni) položajji bili postavljeni što dalje od bilo kakvih civilnih objekata u kojima je moglo biti ljudi - još tada se znalo da PVO ne živi dugo. Mada se tada podrazumevalo i to da kad krene rat, civili ne džodže po krovovima zgrada i kafićima na tvrđavi, i navijaju, ili prosto hrču u svojoj sobi uz neugašen TV, nego da se, po pravilima civilne zaštite sakriju u podrume ili skloništa, ko ih je imao, i tamo čekaju da prođe opasnost.

Ovaj ostatak koji si natrabunjao ne bih se zalagao da otpetljam, ako me razumeš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:39 29.10.2018

Re: Perspektiva

Ја чекирам читав живот то место и никада нисам видео више од 2-3 нудиста на тој плажи, и то неке бабе и деде...


E, tad nisi mogao da vidiš nijednog nudistu - sve bilo puno vojske, razgaćene, kao na ferijama, umesto da kopaju rovove oko Beograda i spremaju se za odbranu prestonice. A znam jer sam i ja čekirao tu plažu povremeno, i sem za vreme bombardovanja je uvek bila uglavnom prazna.
tasadebeli tasadebeli 01:57 29.10.2018

Re: Perspektiva

srdjan.pajic
Ја чекирам читав живот то место и никада нисам видео више од 2-3 нудиста на тој плажи, и то неке бабе и деде...


E, tad nisi mogao da vidiš nijednog nudistu - sve bilo puno vojske, razgaćene, kao na ferijama, umesto da kopaju rovove oko Beograda i spremaju se za odbranu prestonice. A znam jer sam i ja čekirao tu plažu povremeno, i sem za vreme bombardovanja je uvek bila uglavnom prazna.




На Ади Романлији?

Ћути, боље што су 'ватали боју на плажи него да су копали...

Да си само видео како су тек са оним ПВО скроз наскроз разровали терен Чукаричког, па смо после бомбардовања морали да правимо радну акцију да би могао опет фудбал да се игра на том терену...

Овде код мене најзајебаније било када су гађали Југопетрол, летели комади бетона изнад крова моје куће... Лепо га чујеш како у ноћном мраку швићка кроз ваздух...

Молио сам само бога да су ови из Врења које нам је још ближе све своје опасне пинкле посклањали у стари тунел испод Чукарице да не бисмо ми што около станујемо напрасно заглумили у другом делу оног филма "Роми лете у небо" (савремена Њу Ејџ верзија, па онда и савремени наслов...)

EDIT: Била војска набутана и у салама за физичко у Тринаестој гимназији и Хемијској школи. Вероватно као и по многим другим школама. А они по школама стварно терали још професоре да дежурају у школи (ово што каже Боцвена). Ваљда да буде више жртава ако ови озго нациљају и школу. Звали и мене из Тринаесте гимн. да дођем да дежурам и отишао бих ја, ратна обавеза је ратна обавеза, али стварно сам био спречен мобилизацијом. Директорка гимназије ми то никада није поверовала, чак и када сам после бомбардовања однео папире као доказ.

Иначе, и моја фамилија је имала једну сахрану на Новом гробљу за време бомбардовања, одмах иза Ђурђевдана на који се покојница и упокојила баш на своју славу, па разумем о чему Боцвена прича...
sweet64 sweet64 02:28 29.10.2018

Re: Perspektiva

mirelarado
bocvena
Dovoljno mi je što sam tada zapatila noćnu nesanicu, koja me sada samo podseti da nisam

dobro, mirela nije smor. a za vas ostale ću razmislim:)))


De nisam! Samoj sebi sam najveći smor.


De jesi! Ja sam tebe sanjao sve to vreme (za razliku od šizele!)
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:10 29.10.2018

Re: Perspektiva

На Ади Романлији?

Ћути, боље што су 'ватали боју на плажи него да су копали...


Ma, ok, slažem se, kako smo ratovali, tako smo i pobedili, ne morate odma da me čerečite zbog male neuspele ironijice koju sam gore pokušao da proturim. Na kraju krajeva, ja nisam pobegao iz zemlje kad je to počelo, nego delio sudbinu sa mnogima ovde, i mrzeo Slobu i NATO, u jedno 70:30 odnosu za Slobu, samo mi je posle ovih 30 nekako izbledelo, a ovih 70 Slobinih poena se zaokružilo na stotku, uz ne male zasluge svih ovih nazovi patriota i nacionalista koji su ga obožavali i onda i sad, mada to verovatno ne bi još javno priznali.


vcucko vcucko 07:52 29.10.2018

Re: Perspektiva

duplo, izvinjavam se
vcucko vcucko 08:06 29.10.2018

Re: Perspektiva

apostata

No što se mene tiče nije bila u pravu, nije mene baždarilo Sarajevo, već Suhumi u ljeto '93. - tamo je bilo pravo ebeno.

Znam da nije lepo, ali moram da pitam, ubi znatiželja: ja čuo da je bilo, khm, baš gadno na keju, kad je gruzijska odbrana pukla?
tasadebeli tasadebeli 08:38 29.10.2018

Re: Perspektiva

srdjan.pajic
На Ади Романлији?

Ћути, боље што су 'ватали боју на плажи него да су копали...


Ma, ok, slažem se, kako smo ratovali, tako smo i pobedili, ne morate odma da me čerečite zbog male neuspele ironijice koju sam gore pokušao da proturim.



Ма не черечим, само на иронију одговарам иронијом која, ако боље погледаш, нема везе само са тобом него са свима нама.

А како бисмо другачије остали здрави у глави после свега што смо прошли у последњих 30 година ако не користимо иронију, црни хумор и остала средства? Да тога немамо, одавно бисмо сви са ових простора пролупали, фијукнули,...

Уосталом, како каже пјесма коју окачих Макси доле:

There must be some kind of way outta here
Said the joker to the thief
There's too much confusion
I can't get no relief

No reason to get excited
The thief he kindly spoke
There are many here among us
Who feel that life is but a joke
But, uh, but you and I, we've been through that
And this is not our fate
So let us stop talkin' falsely now
The hour's getting late



Или што би рекао Вамба свом другару Гурту у Ајванхоу сер Валтера Скота:“We are like the herb which flourisheth most when trampled upon.”



mikele9 mikele9 09:05 29.10.2018

Re: Perspektiva

Ja sam spavao kao bebica! Preko dana sve dok ne padne mrak bio sam na pecanju pa kad se vratim pravo u krevet, Samo dva puta sam bio probuđen: 1. kad su gađali rezervoar toplane, vazdušne linije oko 2 km i 2. kad je bio zemljotres. Ni privirio nisam u sklonište koje je bilo ispod moje zgrade.
bocvena bocvena 09:10 29.10.2018

Re: Perspektiva

Ako su uvek više, kako mogu biti često manje?


sve može. ako ja tako hoću.
tasadebeli tasadebeli 09:17 29.10.2018

Re: Perspektiva

mikele9
Ja sam spavao kao bebica! Preko dana sve dok ne padne mrak bio sam na pecanju pa kad se vratim pravo u krevet, Samo dva puta sam bio probuđen: 1. kad su gađali rezervoar toplane, vazdušne linije oko 2 km i 2. kad je bio zemljotres. Ni privirio nisam u sklonište koje je bilo ispod moje zgrade.



Ма и ја сам спавао... Чим у'ватим моменат да ме не контролишу... И завидео комшијама који су по читав дан роштиљали по двориштима око моје куће на старој Чукарици. (Искључивали струју, па штета било да се толико нагомилано месо из замрзивача побаца.)

А за топлану ти верујем... Овде преко пута Саве тај тренутак је чак и кроз спуштене ролетне изгледао толико наранџасто као да гори комшијина кућа. Кажу да су се само резервоари у Липовици могли поредити са топланом. (Југопетрол био испражњен.) И то толико да су нека деца из Сремчице умела да се упишке од страха (буквално, у гаће) чак и у старијим разредима основне школе неколико година касније чим би чули неки прасак, чак и од надуваног празног тетрапака.

Што каже Чарли, децу им једино не могу опростити.
bocvena bocvena 09:22 29.10.2018

Re: Perspektiva

Na kraju krajeva, ja nisam pobegao iz zemlje kad je to počelo, nego delio sudbinu sa mnogima ovde, i mrzeo Slobu i NATO, u jedno 70:30 odnosu za Slobu, samo mi je posle ovih 30 nekako izbledelo, a ovih 70 Slobinih poena se zaokružilo na stotku, uz ne male zasluge svih ovih nazovi patriota i nacionalista koji su ga obožavali i onda i sad, mada to verovatno ne bi još javno priznali.


šizofreni smo mi skroz. a izgleda ni vi što odoste niste bas u vinklu:)

deset godina vodimo iste razgovore (ne ti i ja nego svi blogeri) i nismo se pomerili bliže konsenzusu ni o jednoj tački bliže istorije. jedino što ti živiš s amerima i pumama, a mi sa bivšim slobistima i naprednjacima evropejcima. pa ti vidi kome je teže!

ne mora čovek da bude deo krda nigde i nikada. samo je pitanje koliku ćeš cenu za to da platiš.

Atomski mrav Atomski mrav 10:14 29.10.2018

Re: Perspektiva

jedino što ti živiš s amerima i pumama, a mi sa bivšim slobistima i naprednjacima evropejcima. pa ti vidi kome je teže!


Pa tu nema poređenja... i hijene su bolje od bivših/sadašnjih slobista i naprednjaka evropejaca. A i od tetke Merkel, babe Putina i ostalih pride, kad smo već kod toga.
bocvena bocvena 10:37 29.10.2018

Re: Perspektiva

kad si dugo u braku, jedino što naučiš je da nikada nećeš promeniti onog drugog, samo iznova moraš da menjaš sebe, al' da ne postaneš neko drugi i ne izgubiš poštovanje prema drugoj strani.

tako je i na ulici, na poslu, u politici, na globalnom nivou.

to mogu samo nindže:)
docsumann docsumann 10:53 29.10.2018

Re: Perspektiva

kad si dugo u braku, jedino što naučiš je da nikada nećeš promeniti onog drugog, samo iznova moraš da menjaš sebe, al' da ne postaneš neko drugi i ne izgubiš poštovanje prema drugoj strani.


nisam ekspert za bračne odnose, al cijenim da je promjena moguća samo ako se mjenjate u paketu
cassiopeia cassiopeia 11:07 29.10.2018

Re: Perspektiva

nisam ekspert za bračne odnose, al cijenim da je promjena moguća samo ako se mjenjate u paketu


U pravu si. Svako nosi svoj deo odgovornosti u tom odnosu.
bocvena bocvena 16:07 29.10.2018

Re: Perspektiva

odgovornost je ključna reč!
dragosevacsutra dragosevacsutra 16:35 29.10.2018

Re: Perspektiva

Ja sam spavao normalno,


e i ja.

ta prva noc je bila ludilo - odjednom nas digose uvece i rekose 'bezte deco kud koji'. sve sa puskama. mi krenuli ka LeskovAc ali se pola vec pogubilo kod prve kafane. ja onako zapalih u hotel 'Beograd' i konacno se naspavah prvi put u cistom posle jedno 3 meseca.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:45 29.10.2018

Re: Perspektiva

Atomski mrav
jedino što ti živiš s amerima i pumama, a mi sa bivšim slobistima i naprednjacima evropejcima. pa ti vidi kome je teže!


Pa tu nema poređenja... i hijene su bolje od bivših/sadašnjih slobista i naprednjaka evropejaca. A i od tetke Merkel, babe Putina i ostalih pride, kad smo već kod toga.


Nema, zato mene, mislim, nikad niste čuli da kukam i žalim se na pume i mede, samo na ove trampovce prvoamerikance.

edit: juče sam glasao, mejlom, hebo sam im kevu! Ostavio sam samo jednog republikanca, za ćatu u sudu, i, samo fore radi, za još jednog libertarijanca, za gradsko zelenilo ili nešto slično gde ne može da napravi nikavu štetu.
blogovatelj blogovatelj 19:28 29.10.2018

Re: Perspektiva

deset godina vodimo iste razgovore (ne ti i ja nego svi blogeri) i nismo se pomerili bliže konsenzusu ni o jednoj tački bliže istorije


Jesmo, mada ne izgleda tako, tj mi ne želimo to da primetimo.
Od svih nas ovde retko ko ima pozitivno mišljenje o Miloševiću, na primer.
blogovatelj blogovatelj 19:30 29.10.2018

Re: Perspektiva

edit: juče sam glasao, mejlom, hebo sam im kevu! Ostavio sam samo jednog republikanca, za ćatu u sudu, i, samo fore radi, za još jednog libertarijanca, za gradsko zelenilo ili nešto slično gde ne može da napravi nikavu štetu


I ja sam pre nedelju dana. Sve može, samo ne konzervativac.
Najomiljeniji mi je neki u skulbordu što se preziva Van Dam. Samo zbog prezimena sam glasao za njega.
maksa83 maksa83 19:56 29.10.2018

Re: Perspektiva

Od svih nas ovde retko ko ima pozitivno mišljenje o Miloševiću, na primer.

Naprotiv, ja vidim pomak ka "bio je Sloba u pravu" u ovom miljeu.
blogovatelj blogovatelj 20:03 29.10.2018

Re: Perspektiva

Naprotiv, ja vidim pomak ka "bio je Sloba u pravu" u ovom miljeu.


To su samo besvesni anonimus i Tasa. Ne pada mi niko treći na pamet.
docsumann docsumann 20:44 29.10.2018

Re: Perspektiva

bocvena
odgovornost je ključna reč!


masivna
docsumann docsumann 20:47 29.10.2018

Re: Perspektiva

deset godina vodimo iste razgovore (ne ti i ja nego svi blogeri) i nismo se pomerili bliže konsenzusu ni o jednoj tački bliže istorije


kako nismo?!
pa jesmo se svi složili da jugoslavije više nema
docsumann docsumann 20:49 29.10.2018

Re: Perspektiva

blogovatelj
Naprotiv, ja vidim pomak ka "bio je Sloba u pravu" u ovom miljeu.


To su samo besvesni anonimus i Tasa. Ne pada mi niko treći na pamet.


a ako se slučajno pojavi, taj treći, je l' i to još uvijek ok?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 29.10.2018

Re: Perspektiva

Jugoslovenska...u Jugoslaviji. Jel to baš toliko teško da se izusti?


Nije, nego mi milo što mogu da te provociram sa ovim srpska, srpski
(A vojska jeste bila srpska)

Pa valjda nije cilj vojske da prouzrokuje civilne žrtve - na svojoj strani,


Pa tako kaži, sad si mi objasnio stvari.
Znači žrtve je prouzrokovala srpska, a ne američka vojska?

Koliko je poginulo civila na Adi, a koliko u tom obdaništu, nešto se ne sećam?

I gde su se parkirale te srpske neznalice pa ovi jadni moraše da gađaju most u Varvarinu?
Mora da su bili ispod mosta.
Ili kad ono razneše onaj voz u Grdelici?
Jesu li bili u vozu?

Ili su Srbi bili krivi što slave Trojice i Vaskrs, pa ovi morali nešto po tom pitanju da urade? Bili isprovocirani ljudi?

Ili je nešto treće, ali kako god, neka krivica mora da je kod Srba i srpske vojske.

Srki, ti nemaš problem s tim da ovoliko zastraniš u odbrani onih koji ubijaju, i okrivljivanju onih koji su ubijani?
srdjan.pajic
i mrzeo Slobu i NATO, u jedno 70:30 odnosu za Slobu,




Zanimnjivo.
Tad su nam bile dosta slične pozicije, i ja bih mogao tako nekako da definišem odnos okrivljavanja.

Ali baš me zanima čime su se Ameri otkupili kod tebe, pa si im sve oprostio i sve prebacio na Srbe.

Kod mene je, vidiš, teklo suprotno.

Kad je Slobe nestalo, nešto nisam primetio da su Ameri reklo, ok, sad je sve u redu, mi smo rokali Slobu, sklonili ste ga, super, sad ćemo Srbiju tretirati kao i sve ostale.
Ne nego se skoro ništa nije promenilo.

Tako da Srki, ono Slobino "ne mrze oni Srbiju zbog Miloševića, nego Miloševića zbog Srbije" ne zvuči onako besmisleno kako sam ga ja tad doživljavao, izgleda da je bilo tu nečega.

A baš me zanima šta je tebe odvelo na drugu stranu.
Američke pare, posao, pasoš, status...to ne smatram dovoljnim, i nadam se, vreujem iz sve snage, da ni ti to ne računaš u važne stvari.
apostata apostata 21:15 29.10.2018

Re: Perspektiva

vcucko


Znam da nije lepo, ali moram da pitam, ubi znatiželja: ja čuo da je bilo, khm, baš gadno na keju, kad je gruzijska odbrana pukla?

Što nije lijepo? Normalno je to brate, sasvim normalno.

Ja sam (odnosno moj brod) evakuisan uz pomoć Crnomorske flote 25.IX, tako da do kraja nisam bio. Ali i do tada je bilo pravoo gadno, jer mada je krajem jula potpisano primirje, Abhazi su cijeli august i prvu polovinu septembra sužavali obruč oko Suhumija.

No tada nama nisu problem bili toliko oni, nego što su zapadni dio grada, gdje se nalazila trgovačka luka (ako se to može nazvati lukom), držali pristalice Gamsahurdije, oni su naš brod (a time i nas) uhapsili odmah po dolasku (njih dogovor našeg šefa preko njegovog jarana Pacolija i njegovog pajde Jeljcina sa Ševarnadzeom nije interesovao ama baš ništa).

Cijeli august oni se rokaju sa vojskom Ševarnadzea i to sve oko nas, a onda su kao šlag na tortu od kraja augusta na katerima i gliserima u luku počeli uletati Abhazi i bubati i po jednima i drugima.

Tek kada su negdje oko 15 sept. lividirani Gamsahurdijevi hajduci, tek tada je i nama dozvoljeno da robu sa oštećenog turskog broda pretovarimo naš. Završili smo za jedan dan i dobili smo dozvolu Gruzina i plus saglasnost Abhaza da isplavimo 18.IX, al' ne lezi vraže, Abhazi dan prije počinju opšti i konačni napad i sa kopna i sa tla.

I mož' ga ebati - sve jovo nanovo ... do 25.
maksa83 maksa83 22:40 29.10.2018

Re: Perspektiva

edit: juče sam glasao, mejlom, hebo sam im kevu!

To gde je stiglo i šta je bilo sa tvojim mejlom je veliko pitanje.

blogovatelj blogovatelj 07:03 31.10.2018

Re: Perspektiva

a ako se slučajno pojavi, taj treći, je l' i to još uvijek ok?


Zavisi kako je kome postavljen koordinatni sistem.
kosta.babic kosta.babic 13:48 28.10.2018

Bombardovanje

Vraćaju mi se slike
-Nekako u isto vreme,Meri je odlučila da je u Beogradu isuviše klaustrofobično i da treba da pređemo u Bavanište. Posle nekoliko lepih dana provedenih u kući moje majke naša ćerka Margareta je dobila ešerihiju-coli. Bila je skoro iznemogla od visoke temperature i dijareje. Budila se često i plakala. Morali smo da je odvedemo u Pančevačku bolnicu. Jedva su joj našli venu za infuziju jer je imala samo godinu dana. Bila je to vena na njenom malom čelu. Iz nje je virila iglica za infuziju. Nije čak ni plakala samo je gledala nekud u prazno.
Sa prvim mrakom počele su stravične eksplozije iz pravca Pančeva i Smedereva. Svetleći meci parali su nebo iznad Dunava. Jedna raketa, uz zaglušujući prasak, eksplodirala je tik iznad naše kuće.
Tresla se pitoma banatska zemlja.
Hvala za tekst i podsećanje.
bocvena bocvena 13:56 28.10.2018

Re: Bombardovanje

Bila je to vena na njenom malom čelu. Iz nje je virila iglica za infuziju. Nije čak ni plakala samo je gledala nekud u prazno.

zaroza me, kosta. ne ponovilo se nijednom detetu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana