Kultura| Politika| Satira| Umetnost| Život

Oliver Frljić - svetlo u teatarskoj pomrčini!

Filip Mladenović RSS / 18.09.2018. u 00:30

Ovacije za glumački ansambl
Ovacije za glumački ansambl
Oliver Frljić u Ateljeu 212
Oliver Frljić u Ateljeu 212
Olivera Frljića britanski "The Guardian" nedavno je uvrstio medju 5 najboljih evropskih pozorišnih reditelja. Na ovogodišnjem, 52. BITEF-u čak dve Frljićeve predstave su u zvaničnoj selekciji: "Gorki-Alternativa za Nemačku" Teatra „Maksim Gorki" iz Berlina i "Šest likova traže autora" kazališta "Kerempuh" iz Zagreba. Obe predstave govore o savremenom fašizmu i obe na scenu uvode stvarne likove iz sveta politike.

U autorskom tekstu "Zašto se fašizam ne može smijati sam sebi?" reditelj Oliver Frljić pokušava objasniti motive i razloge adaptacije i režije poznatog dramskog teksta Luidji Pirandela, koji je i sam, ironijom sudbine, podržao fašizam: godine 1924. postao je član Musolinijeve fašističke stranke i u njoj ostao sve do smrti 1936. 

"U Zafranovićevom filmu 'Okupacija u 26 slika' ulazak talijanskih okupatora u Dubrovnik započinje kadrom vojnika koji, vozeći se u džipu po Stradunu, baca zemlju i viče: 'Ovo je sveta talijanska zemlja.' Zatim slijedi operetna parada u kojoj talijanska vojska marširajući ulazi u Grad. Vrlo brzo se taj teatralni marš pretvara u slapstick, jer se vojnici posklizavaju na 'svetu talijansku zemlju' i svom dužinom padaju na tle. Iako se okupljeno lokalno stanovištvo počinje grohotom smijati, zapovjednik ne dopušta da se parada prekine jer ju je naredio Duče.

Ovaj primjer sjajno ilustrira odnos fašizma i humora - točku njihovog kratkog susreta i trajnog razilaženja. Kao potpisnik ‘Manifesta intelektualaca fašističkog pokreta' i sjajan humorist, Pirandello se zasigurno našao na ovoj točki. To je točka od koje, govoreći o hrvatskom društvu danas i ovdje, počinje i naša predstava. Kroz zadnjih 26 godina to društvo opsesivno je tražilo svoj identitet i autora. U tom kontekstu, u njemu danas najpoznatija Pirandellova drama dobiva nove rezonancije i interpretativne poticaje. Humor te drame se ledi u trenutku kad njezini komički označitelji pronalaze svoje označeno u rapidnoj fašizaciji hrvatskog društva...
Točka u kojoj se fašizam i humor trajno razilaze jest nemogućnost ovog prvog da se smije samom sebi. A upravo ta nemogućnost jest uvjet njegove egzistencije. Što bi se jednom poštenom fašisti dogodilo kad bi mu data zakonska mogućnost da nekoga fizički likvidira zbog njegove rase ili nacionalne pripadnosti postala smiješna? Upravo ozbiljnost i odsustvo autoironije koje se manifestira u različitim politikama i praksama fašističke dehumanizacije, jesu uvjeti provedbe njihovih konačnih rješenja.

Od Chaplinovog 'Velikog diktatora', preko Brechtovog 'Zadrživog uspona Artura Uija', do Lubitchevog 'Biti ili ne biti' - da nabrojim samo par primjera iz vremena najbrutalnije ekspanzije historijskog fašizma - istinski humor je uvijek demaskirao fašističku ideologiju, bez obzira na obrazinu koju je navukla na svoje lice. A njezino lice, ma što ga prekrivalo, uvijek se moglo prepoznati po facijalnom grču koji se pojavio svaki put kad mu je kazališno ogledalo pokazalo njegov satirički odraz. Zato se istinski fašisti neće smijati našoj predstavi. Smijući se njoj, smijali bi se sebi."

Posle predstave "Šest likova traže autora" u Ateljeu 212, na veoma posećenom "bitefovskom" razgovoru publike sa glumačkim ansamblom iz Zagreba, pitao sam Olivera Frljića šta se dešava sa njegovom više puta ponovljenom ponudom upravnicima beogradskih pozorišta da bez nadoknade režira predstavu o Aleksandru Vučiću. Odgovorio je da ponuda još uvek važi, da mu se nijedan upravnik do sinoć nije javio i da sada daje još povoljniji predlog za vlastitu režiju: ne samo što će sve uraditi besplatno, nego će izvaditi iz svog džepa 10 000 evra za buduću predstavu o aktuelnom predsedniku Srbije i njegovom imaginarijumu.

 

Atačmenti



Komentari (184)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 00:57 18.09.2018

Не, то није .....

....политичко позориште.

То је идеолошки театар.

Политички коректан и пожељан.

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:19 18.09.2018

Re: Не то није .....

Ne, to nije ni ideološki ni politički teatar, već teatar suštine.

Ili kako bi to Bertold Breht lepo i poučno objasnio:

"Najgora od svih vrsta nepismenosti jeste politička nepismenost.

Politički nepismena osoba ne čuje, ne govori, ne učestvuje u političkim dešavanjima.

Ona ne zna da troškovi života, cena pasulja, ribe, brašna, stanarine, cipela, lekova, zavise od političkih odluka.

Politički nepismena osoba je toliko glupa da je ponosna i busa se u grudi govoreći kako mrzi politiku.

Taj imbecil ne zna da se iz njegovog političkog neznanja rađa prostitucija, napuštena deca, i najgori od svih lopova: loši političari, korumpirani i potkupljeni od strane lokalnih i multinacionalnih kompanija."

Bertolt Brecht (1898 - 1956)
anonymous anonymous 01:52 18.09.2018

Re: Не то није .....

Filip Mladenović
Ne, to nije ni ideološki ni politički teatar, već teatar suštine.

Ili kako bi to Bertold Breht lepo i poučno objasnio:

"Najgora od svih vrsta nepismenosti jeste politička nepismenost.

Politički nepismena osoba ne čuje, ne govori, ne učestvuje u političkim dešavanjima.

Politički nepismena osoba je toliko glupa da je ponosna i busa se u grudi govoreći kako mrzi politiku.

Bertolt Brecht (1898 - 1956)



Са друге стране "политичка писменост " производи идеолошко-исполитизовани театар.


Filip Mladenović Filip Mladenović 02:03 18.09.2018

Re: Не то није .....

„Bavimo se pitanjem na koji način umetnost može biti instrument otpora i kako to funkcioniše danas. A to je nešto čime se i inače bavim u svom radu.

Današnja društva u kojima živimo, tu mislim i na Srbiju i na Hrvatsku, svoj fašizam su učinili rafiniranijim u odnosu na onaj istorijski. On se, pre svega, odvija u ekonomskom polju. Njegovi koreni su u 90-im i pljački društvene imovine iz tog vremena. Demokratski deficit neodvojiv je od te i takve ekonomske situacije. Nacionalizam, koji u svojim najekstremnijim varijantama podseća na istorijske fašizme, samo je jedan od instrumenata tog obespravljivanja.

Kapitalizam nema predrasuda ni prema jednom sredstvu koje služi povećanju profita. Narodi bivše Jugoslavije preko noći su zaboravili, ako su ikada i naučili, da kapitalizam od kad postoji štiti interese isključivo jedne društvene klase, bez obzira na ono što se deklarativno govori. Institucije su materijalizacija društvene nepravde i nejednakosti. Uostalom, sistem parlamentarne demokratije samo preslikava političku nepismenost najvećeg broja građana.

Evo još jedan poziv pozorištima u Srbiji, institucionalnim, naravno. Da vidim postoji li upravnik koji bi se usudio da stavi na repertoar takvu predstavu. Pitanje šta predstavlja pobeda Vučića. Šta su izabrali oni koji su glasali za njega. Kroz izbor Vučića je ukinuta mogućnost da Srbija preuzme odgovornost za ratove 90-ih, zločine koji su u njima počinjeni, materijalnu i duhovnu devastaciju ove zemlje, ali i zemalja u kojima je Srbija ratovala.”

Oliver Frljić
anonymous anonymous 02:08 18.09.2018

Re: Не то није .....

Evo još jedan poziv pozorištima u Srbiji, institucionalnim, naravno. Da vidim postoji li upravnik koji bi se usudio da stavi na repertoar takvu predstavu. Pitanje šta predstavlja pobeda Vučića. Šta su izabrali oni koji su glasali za njega. Kroz izbor Vučića je ukinuta mogućnost da Srbija preuzme odgovornost za ratove 90-ih, zločine koji su u njima počinjeni, materijalnu i duhovnu devastaciju ove zemlje, ali i zemalja u kojima je Srbija ratovala.”


Управо наведеном изјавом потврђујеш моју тезу.

Успут

"Pozorišni kritičar britanskog lista Gardijan ističe da je reditelj Oliver Frljić među pet najvažnijih teatarskih stvaralaca u Evropi: "On tera nepristojnost do ekstrema, ali ovo nije vreme za pristojne"!


Filip Mladenović Filip Mladenović 02:14 18.09.2018

Re: Не то није .....

Upravo suprotno! Pažljivo pročitajte:

"ALEKSANDAR VUČIĆ JE NAPROSTO ZBIRNA IMENICA ZA SVE POLITIČKE NEPRINCIPIJELNOSTI KOJE SMO, S RIJETKIM IZUZECIMA, GLEDALI NA PROSTORU BIVŠE JUGOSLAVIJE PROTEKLIH DVADESET GODINA. ZAŠTO KAO POZORIŠNI REDATELJ OTVARAM TEME KOJE SU TRAUMATIČNE ZA DRUŠTVA U KOJIMA RADIM? KAKAV GOD ODNOS IMAO PREMA TIM SREDINAMA, UNUTAR ONOGA ČIME SE BAVIM ŽELIM DATI OSOBNI MALI DOPRINOS NASTOJANJIMA DA SE TA DRUŠTVA KOLIKO-TOLIKO POPRAVE. ILI DA BAREM OTVORE TEME KOJE BI, PO MOM SUDU, BILE VAŽNE ZA NJIHOVO OZDRAVLJENJE"

Oliver Frljić
anonymous anonymous 02:15 18.09.2018

Re: Не, то није .....

Ослушни његове сопствене речи :

U Poljskoj je bilo ogorčenih protesta zbog scene oralnog seksa sa lutkom voljenog pape Jovana Pavla Drugog u komadu "Izopštenje", dok je u Češkoj prikupljeno 6.000 potpisa sa zahtevom da se Frljićeva predstava "Vaše nasilje, naše nasilje" povuče sa festivala u Brnu zbog scene u kojoj Isus siluje muslimanku.

- Ne mogu pobeći od desnice, gde god dođem ona samo jača - kaže Frljić, koji počinje da vodi Evropski ansambl u Štutgartu, gde će se baviti pitanjem šta bi mogao biti utopijski potencijal EU i kako se on pretvorio u distopiju.

anonymous anonymous 02:19 18.09.2018

Re: Не то није .....

...

" Bezidejnost ljevice, njezina nemogućnost da ponudi suštinsku alternativu današnjem kapitalizmu i njegovim ideološkim aparatima, jesu rezultati njezina pristanka da sudjeluje u političkom sustavu – parlamentarnoj demokraciji – koji je još jedan instrument za hegemoniju onih koji već ionako imaju simboličku, financijsku i političku moć.

Po meni upravo zbog toga nema mirnog puta u promjenu društvenog sistema. Drugo ključno pitanje je radikalno promišljanje koncepta privatnog vlasništva. Sve što sebe naziva ljevicom, a ovaj koncept ostavlja netaknutim, u startu gubi.

Zanimljivo je da Marks i Engels lijevu ideju označavaju kao bauk. Ona je veći dio povijesti prisutno kroz svoje normativno odsustvo.

NJezina sablasna narav upućuje na drugu vrstu društvene stvarnosti koju zaziva."
tasadebeli tasadebeli 08:13 18.09.2018

Re: Не, то није .....

anonymous

- Ne mogu pobeći od desnice, gde god dođem ona samo jača - kaže Frljić,








Јбт, да ли је Фрљић коначно укапирао? Колико му је само требало...

Право да ти кажем, бојим се да ће и овај Филипов текст, са оваквим завршним делом у којем нам он прича шта је то питао Фрљића, само подићи популарност Вучићу и додати му нове гласове за неке следеће изборе. Или референдуме. Ако их буде...

Yet another time... Moon of Alabama...




anonymous anonymous 08:25 18.09.2018

Re: Не, то није .....

tasadebeli
anonymous

- Ne mogu pobeći od desnice, gde god dođem ona samo jača - kaže Frljić,


Јбт, да ли је Фрљић коначно укапирао? Колико му је само требало...



Ма, не.
Фрљић то сигурно није укапирао.
То му је онако излетело.

Али је несхватљиво да му аплаудирају управо они који су наводно за европске, демократске вредности, док он заговара револуционарни авантуризам,тј.класни рат.

Насиље.

USPUT

Ne bih mogao da pretpostavim da mu je cilj da svojim provokacijama i subverzivnim delovanjem - jača ekstremnu desnicu .

Međutim, onima koji upravljaju krizama ( i stvaraju ih ) to odgovara i aplaudiraju mu.

Uobličavaju se dve sukobljene strane , tenzija pojačava i približava poželjna situacija - ...
tasadebeli tasadebeli 08:31 18.09.2018

Re: Не, то није .....

anonymous

Ма, не.
Фрљић то сигурно није укапирао.
То му је онако излетело.



Тренутак случајног, ничим изазваног, просветљења?


Али је несхватљиво да му аплаудирају управо они који су наводно за европске, демократске вредности, док он заговара револуционарни авантуризам,тј.класни рат.

Насиље.



Епоха сасвим намерног, индукованог, помрачења?



tasadebeli tasadebeli 08:19 18.09.2018

А где је овде категорија "Гост аутор"?

Надам се да макар овде неће бити бодљикаве жице, струје пропуштене кроз њу, напујданих керова,...?

Нисмо сви, брате, кењали у златне нокшире када смо били мали.

Неки од нас смо то морали да радимо и у оне обичне лимене нокшире... Или у кибле... Или на ливади...



anonymous anonymous 08:48 18.09.2018

Re: А где је категорија "Гост аутор"?

tasadebeli
Надам се да макар овде неће бити бодљикаве жице, струје пропуштене кроз њу, напујданих керова,...?



Similis simili gaudet .

Слично се сличном радује.

Заогрнути плаштом хуманизма, демократије, социјализма, аплаудирају онима који су против "национализма" " фашизма" ксенофобије.

А онда у следећем кораку дехуманизују Другог ( то нису људи већ нељуди ) протерују, стигматизују, изолирају, ускраћују политички говор и уопште присуство ....

Заговарају револуционарно насиље.

Азил, Затвор, Логор...

Оградити Другог унутар ожичаног простора , или га Изместити изван њега, уз Забрану уласка.

Европа јесте такав један Логор, а могуће и цео свет - како неки тврде.

Док са једне стране они наводни противници фашизма , приказујући сцене које обилују фашистичком иконографијом, виде симболику експлицитне моћи, препознатљиве свима, са друге стране " дисциплинујућа" моћ, коју и сами примењују, остаје им непрепознатљива.

Скривена.

На то мислим кад кажем да су анализе и прикази површни и промашују суштину.

Театар суштине ?






tasadebeli tasadebeli 09:00 18.09.2018

Re: А где је категорија "Гост аутор"?

anonymous

Театар суштине.







А када тога нема, не преостаје нам ништа друго него апсурд...

Па да умиремо од смеха смејући се себи самима, како каже Филип... Пардон, како каже Фрљић...



bene_geserit bene_geserit 09:06 18.09.2018

Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Latinović, predsednik Opštinskog odbora SPS-a Kikinde, doveo komunistu Frljića na Bitef sa predstavom koja pljuje po političkim protivnicima Merkelove, kojoj Vučić ljubi dupe, kome je SPS koalicioni partner u Kikindi od 2013-te kada su zagrabili lokalnu vlast, i kada je slučajno potpuno Latinović postao direktor Bitefa.

Siguran sam da ima tu nešto hrabro, ne mogu baš da uprem prstom i kažem evo ovo.
anonymous anonymous 09:18 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

bene_geserit

Siguran sam da ....



...si prepoznao jednu veliku Istinu.

EU nije bila demokratska ni pre pojave azilanata, populizma, desnih ultranacionalista ...

I umesto da preispituje uzroke demokratskog deficita i sopstvenu politiku , udara po njenim rezultatima i posledicama.


gedza.73 gedza.73 09:31 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

EU nije bila demokratska ni pre pojave azilanata, populizma, desnih ultranacionalista ...

Severna Koreja nema tih problema. U praksi je pokazala kako izgleda kad su svi jednaki, bez populizma, svi rade, svi odmaraju, svi ravnomerno dele plodove svoga rada, nema azilanata, ekstremnih desničara (levičari budno nadgledaju ko gleda desničarske serije pa takve streljaju da ne zagađuju idilu)...

Zanimljiv primer jednog načina razmišljanja u odnosu na svoju suprotnost. Južnu Koreju. Izdajničkog američkog satrapa. U kojoj žive nesrećni, izrabljeni robovi u lancima. krvnički radeći za trule američke kapitaliste.




ne dajte se drugovi dušmanima. Samo strogo i bez milosti. Dok svi ljudi ne budu isti.
tasadebeli tasadebeli 09:47 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

gedza.73

ne dajte se drugovi dušmanima. Samo strogo i bez milosti. Dok svi ljudi ne budu isti.




Чек', чек', Геџо, немој тако...

Поменуо је Фрљић и Чаплина и слепстик...







Него, Геџо, си ти видео овај клип на Јућубету?

И видео му наслов?

И читао коментаре испод?


gedza.73 gedza.73 09:58 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Него, Геџо, си ти видео овај клип на Јућубету?

И видео му наслов?

И читао коментаре испод?

Pretpostavljam šta piše. moraš da priznaš kako deluje malo uvrnuto. verujem da je pedigre dece strogo funckionerski... elita od elitističke elite (u tom društvu, osim retoričkog, ne posotje razlike između desne i leve 'elite' na vlasti).

Ljudi su takvi kakvi jesu. Različiti. uništi različitost, uništio si svet.
Imaš dva polariteta (sa svim manama i prednostima). Koji je gori?
Onaj u kome je dozvoljeno i levo i desno, ili onaj koji zatvara u logore ne samo desne već i svoje leve koji nisu na propisanom kursu?

Progon komunista i levičara u USA ni približno po rezultatima nije blizu progona levičara i komunista u samom Sovjetskom Savezu.

I jedna i druga imperija su svetu silom nametali svoje sisteme tako da se u tom drugom delu i ne razlikuju puno. Ono što ih razlikuje je delić slobode da radiš što želiš bez silom nametnutog uticaja partijskih iluminata. Taj delić je presudan. U kom ga sistemu ima više.



Filip Mladenović Filip Mladenović 10:11 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Na sredini pozornice Ateljea 212 stoji bure na kome piše – Novija srpska istorija; jedan po jedan, glumci prilazi buretu, ubacuju ruke unutra i ostavljajući da se sa njih sliva krv počinju da – direktno se obraćajući publici – govore tekst koji je Oliver Frljić, autor predstave "Zoran Đinđić", nazvao Zbog vas smo:

Zbog vas smo u Srebrenici pobili 8000 muslimana u sedam dana
Zbog vas smo proterali 850 000 Albanaca sa Kosova
Zbog vas smo snajperima čuvali Sarajevo
Zbog vas smo ubili Srđana Aleksića
Zbog vas smo morali da ubijemo gardiste na Topčideru
Zbog vas smo granatirali Dubrovnik
Zbog vas smo žrtvovali ljude u RTS-u
Zbog vas smo se prijavljivali u dobrovoljačke garde
Zbog vas smo bacili Stambolića u kreč
Zbog vas smo prenosili Arkanovo venčanje
Zbog vas smo potpisali slavnu Rezoluciju 1244
Zbog vas smo postavljali balvane i barikade
Zbog vas smo dobili narkomane od 12 godina i heroin od 400 dinara
Zbog vas smo spalili ambasadu SAD-a
Zbog vas smo dobili decu od 15 godina koja misle da je svaki “Šiptar” govno za logor, da je svaki Hrvat ustaša, da je svaki bosanski musliman balija, da svakog treba zaklati
Zbog vas smo gledali Đokovića dvadesetičetiri časa kako ne bismo imali vremena da se bavimo ozbiljnim problemima
Zbog vas smo ubijali novinare: Ćuruviju, Dadu i još ponekog
Zbog vas smo dopustili da nam B92 i slični sole pamet
Zbog vas smo hapsili Miloševića
Zbog vas smo dobili Miškovića da nam sisa krv
Zbog vas smo poznati po masovnoj grobnici u Batajnici
Zbog vas smo pustili Cecu iz zatvora u kućni pritvor
Zbog vas smo pristali da se jebemo u rijaliti – programima
Zbog vas smo dozvolili da zaštićeni svedoci žive bolje od nas
Zbog vas smo Miru Marković ispratili u Moskvu
Zbog vas smo doveli Dobricu za predsednika
Zbog vas smo ubili Zorana Đinđića!

Ovako je bilo na premijeri predstave "Zoran Djindjić" 18. maja 2012. godine na sceni Ateljea 212.

U razgovoru sa koleginicom Tamarom Nikčević za "Peščanik" (20. 5. 2012.) Oliver Frljić je izmedju ostalog rekao i sledeće:

"U predstavi navodimo optužnicu građana Srbije protiv Zorana Đinđića, u kojoj možete neći cjeli spektar argumenata za i protiv: od toga da im je dao nadu da može biti bolje i da je sa Karadžićem pekao vola, do toga da se nije usuđivao javno reći da je ateista i da je pokopan po pravoslavnom obredu. Zbog svega navedenog, građani Republike Srbije su, ispalivši 12. marta u njega dva metka, Zorana Đinđića osudili na smrt. Tko je pucao? U predstavi se to lijepo vidi: u Đinđića pucaju popovi Srpske pravoslavne crkve koji, kada skinu mantije, ostaju u uniformama JSO; ispod uniformi neki od JSO-ovaca nose majice sa znakom Otpora, a neki odijela… Na kraju, svi se ljube, otvore šampanjac; ubili su Zorana Đinđića, predstava može da ide dalje....

...Moguće je da ova predstava neće dugo trajati. Uostalom, dobre predstave ne traju dugo; naprosto, nitko ne voli biti kritiziran. I onda je lako naći mehanizam da toga više ne bude, da se ugasi. Kada je riječ o šutnji, sjećam se da je, dok smo radili Bakhe, ona bila veoma glasna. Naime, u momentu kada sam u predstavi pustio govor Ive Sanadera sa splitske rive, sve je stalo, svi su zašutjeli; bilo mi je jasno da više ništa neće čuti sve do trenutka dok Milan Štrljić tu predstavu nije zabranio. I, ako govorimo o komadu Zoran Đinđić, imam utisak da se čeka što će reći car – da li će komad biti raščerečen ili će se razumjeti kao hrabro suočavanje sa… Ni sam više ne znam sa čim."

Naredne 2013. godine, predstavi “Zoran Đinđić” Olivera Frljića, u produkciji Ateljea 212 iz Beograda, dodeljen je Gran pri “Mira Trailović” 47. Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala (BITEF).

A već naredne 2014. godine, ova predstava višestruko nagradjivana i veoma posećena - "skinuta" je sa repertoara Ateljea 212!
tasadebeli tasadebeli 10:22 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

gedza.73

Onaj u kome je dozvoljeno i levo i desno,



Јеси ти сигуран у то? Немаш утисак за тај поларитет који си поменуо да је то само једно позориште сенки?


Ниси стекао утисак да се неистомишљеници ућуткују по сваку цену? (ЛИНК)


Не мораш уопште далеко да путујеш да би то проверио. Довољно ти је да погледаш коментаре испод неких постова на овом нашем Блогу Б92.


Imaš dva polariteta (sa svim manama i prednostima). Koji je gori?
Onaj u kome je dozvoljeno i levo i desno, ili onaj koji zatvara u logore ne samo desne već i svoje leve koji nisu na propisanom kursu?


То је било у неким прошлим временима.

И то и јесте суштина свих замерки које видиш овде у коментарима. И на још неким постовима посвећеним БИТЕФ-у.

Неке поделе са све припадајућим им етикетама из прошлих времена сасвим се свесно и намерно подмећу и у 2018. као лажни политички путокази.

Одавно оно што се данас представља као лево није левица нити, пак, оно што се представља као десно није десница. У политичком, је л' те, смислу... Иако им се упорно данас те етикете на те теглице за зимницу лепе на јавној политичкој сцени кроз културу, образовање, медије,...

Сасвим намерно је читав политички спектар изокренут наопачке (као распеће ).

Откада се то левица (западноевропска) залаже за кршење државних суверенитета и бомбардовање сиротиње по Трећем свету?

То онда није левица.

Откада то десница (било где) има јаке социјалне програме?

То онда више није десница.

А ипак се та терминологија упорно одржава на политичкој сцени.

Због чега?

Због вештачки изазваних подела (опредељивање за један поларитет, како кажеш) по сваку цену?

Или те неће бити?

Коме је то потребно?

Зашто се вештачки то прави?

Верујем да би ти Анонимус све ово много боље објаснио...


Ljudi su takvi kakvi jesu. Različit. uništi različitost, uništio si svet.



То ти причам све време.


Pretpostavljam šta piše. moraš da priznaš kako deluje malo uvrnuto.



Ништа уврнутије од ове девојчице која пева песму самоубица као да су на спиритистичкој сеанси призвали дух Били Холидеј и ућерали га у седмогодишње дете. (ЛИНК)

Па се опет на то у "цивилизованом" свету не саблажњавају. Упореди коментаре испод та два клипа.

Изгледа да је то сасвим нормална ствар на том другом полу поларитета... Тај рад у том смислу, откако сам дошао до славе и пара, пуштају ме преко реда да купим цигара.
anonymous anonymous 10:24 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Na sve to:

Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo .....

ja kažem :

NE U MOJE IME !

I ne , u ime mnogih drugih, gospodine Frljiću i Filipe.

NE ZBOG NAS !

Pokvareno je to.
I nije stvar umetničke slobode.

Nego morala.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:35 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

"Ljudi koji glasaju za lažove, lopove, prevarante i kriminalce, koji po dolasku na vlast opljačkaju i unište državu, nisu njihove žrtve.

Oni su njihovi saučesnici".

Džordž Orvel (1903-1950)
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:41 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Olivera Frljića britanski "The Guardian" nedavno je uvrstio medju 5 najboljih evropskih pozorišnih reditelja.

Филипе, већ ова прва реченица твог текста садржи у најмању руку непрецизност. Гардијан никада није објавио никакву селекцију од "пет најбољих", већ чланак насловљен "Move over Ivo van Hove: Europe's hottest theatre directors".

За неупућене, Иво ван Хове је холандски авангардни позоришни редетељ, а реч "hot" у овом контексту значи ново и интересантно. И контроверзни Фрљић је управо то, "интересантан".

(А ако је за утеху, и тамо где наводно има неких уредниика, рецимо на сајту РТС, чланак о Фрљићу (извор Танјуг), почиње овако: "Оливер Фрљић, према оцени лондонског „Гардијана“ један од пет најважнијих и један од најпотребнијих редитеља у Европи данас".)
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:52 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Oliver Frljić je svetlo u teatarskoj pomrčini!

Kao i reditelj Zlatko Paković!

tasadebeli tasadebeli 10:56 18.09.2018

Посланица Филипу,...

... часном грађанину демократске Атене.


Filip Mladenović
"Ljudi koji glasaju za lažove, lopove, prevarante i kriminalce, koji po dolasku na vlast opljačkaju i unište državu, nisu njihove žrtve.

Oni su njihovi saučesnici".

Džordž Orvel (1903-1950)



Драги Филипе,

обожавам Ваше постове на Блогу Б92. Они за мене заиста добију неку посебну драж (рекло би се чак и надражај) када Ви почнете да одговарате на коментаре својих коментатора.

Много ми се то свиђа. Чекајте да пробам и ја да се укуључим:





Заиста заиста неизмерно уживам сваки пут када се јавите одговором на коментаре својих гостију!


principessa_etrusca principessa_etrusca 10:56 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

То што Фрљић ради је сензационалистички и самопромотерски. Креирање сензација и контроверзи где год се појави га је и довело на интернационалну сцену, фестивале итд, уместо да у неком прашњавом хрватском позоришту режира Крлежу до пензије.

Али као и обично, ти Филипе све примаш "здраво за готово".
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:04 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Иначе, када цитираш Фрљића, у реду је да оставиш његов наслов "Шест ликова траже аутора", али у уводном пасусу, када ти говориш о Пиранделовој драми, треба да знаш да је њен српски наслов "Шест лица траже писца".
anonymous anonymous 11:08 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

principessa_etrusca
Olivera Frljića britanski "The Guardian" nedavno je uvrstio medju 5 najboljih evropskih pozorišnih reditelja.

Филипе, већ ова прва реченица твог текста садржи у најмању руку непрецизност. Гардијан никада није објавио никакву селекцију од "пет најбољих", већ чланак насловљен "Move over Ivo van Hove: Europe's hottest theatre directors".

За неупућене, Иво ван Хове је холандски авангардни позоришни редетељ, а реч "hot" у овом контексту значи ново и интересантно. И контроверзни Фрљић је управо то, "интересантан".

(А ако је за утеху, и тамо где наводно има неких уредниика, рецимо на сајту РТС, чланак о Фрљићу (извор Танјуг), почиње овако: "Оливер Фрљић, према оцени лондонског „Гардијана“ један од пет најважнијих и један од најпотребнијих редитеља у Европи данас".)


Drago mi je da si i ti pronašla tekst autora koji je samo jedan od kritičara koji pišu za The Guardian i ne baš tako često.

I ukazala na pravi akcenat teksta.


Filip Mladenović Filip Mladenović 11:26 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Upravo o ovom fenomenu je sinoć govorio Oliver Frljić:

Kada njegova predstava o likvidaciji porodice Zec gostuje u Srbiji, ovdašnji mediji ga predstavljaju kao poznatog, uspešnog, nagradjivanog... hrvatskog reditelja.

A kada režira predstavu o Zoranu Djindjiću, onda je on upravo ovo što je napisano u komentaru: "То што Фрљић ради је сензационалистички и самопромотерски. Креирање сензација и контроверзи где год се појави га је и довело на интернационалну сцену, фестивале итд, уместо да у неком прашњавом хрватском позоришту режира Крлежу до пензије."

Nakon pomenutog teksta u Gvardijanu, pojedini mediji u Hrvatskoj počeli su Olivera Frljića nazivati "naš redatelj". Upravo oni mediji koji su do juče Frljića etiketirali slično kao u komentaru: "То што Фрљић ради је сензационалистички и самопромотерски. Креирање сензација и контроверзи где год се појави га је и довело на интернационалну сцену, фестивале итд, уместо да у неком прашњавом хрватском позоришту режира Крлежу до пензије."



anonymous anonymous 11:46 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Filip Mladenović
"Ljudi koji glasaju za lažove, lopove, prevarante i kriminalce, koji po dolasku na vlast opljačkaju i unište državu, nisu njihove žrtve.

Oni su njihovi saučesnici".

Džordž Orvel (1903-1950)





Filipe, mnogo sam se namučio da pronađem ovaj liflet i bacim ga na NET.

Ne znam da li si uopšte čuo nekada za ovu kampanju ?


Zato pre nego što te ponese totalitaristički zov da SVE I SVAKOG pojedinačno, staviš u istu ravan bez perspektive, podržavajući dotičnog autora , koji optužuje sve bez razlike, želeći valjda da sebi dokaže svoje moralne visine, išamaraj malo tu Hanu Arent.


Poučno je.


principessa_etrusca principessa_etrusca 11:51 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Drago mi je da si i ti pronašla tekst autora koji je samo jedan od kritičara koji pišu za The Guardian i ne baš tako često.

I ukazala na pravi akcenat teksta.

Конкретни чланак на који се Филип позива је из пера новинара и позоришног критичара Мата Трумана и представља једну његову малу селекцију "интересантних нових европских редитеља". Ни више, ни мање од тога.

(Додатно за Филипа: Гардијан не рангира редитеље, не додељује награде, нема никакав независни жири позоришних критичара, нити било шта слично.)
sweet64 sweet64 12:32 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo .....

ja kažem :

NE U MOJE IME !


Nisam gledao predstavu, ali bih se u sali osećao kao nevino optužen u zatvoru. Pozorišna publika je uglavnom socijalno i politički osvešćena, dobro, ne mislim na Dane komedije. Pucanj u prazno po mnogo čemu, ako je ideja da menjaš svest. Za stvarnu želju za promenom treba razumeti i znati o publikumu mnogo više.

Ako želiš da saznaš, pristani na sve. Ako želiš da mijenjaš ljude, ne odmeći se. (Filigranski pločnici)

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:33 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

principessa_etrusca
Drago mi je da si i ti pronašla tekst autora koji je samo jedan od kritičara koji pišu za The Guardian i ne baš tako često.

I ukazala na pravi akcenat teksta.

Конкретни чланак на који се Филип позива је из пера новинара и позоришног критичара Мата Трумана и представља једну његову малу селекцију "интересантних нових европских редитеља". Ни више, ни мање од тога.

(Додатно за Филипа: Гардијан не рангира редитеље, не додељује награде, нема никакав независни жири позоришних критичара, нити било шта слично.)


Oliver Frljić mi se nedavno požalio kako se mora seliti u veći stan, jer je dobio toliko pozorišnih nagrada za svoje predstave da ih više ne zna gde smestiti!

anonymous anonymous 12:38 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Filip Mladenović
principessa_etrusca
Drago mi je da si i ti pronašla tekst autora koji je samo jedan od kritičara koji pišu za The Guardian i ne baš tako često.

I ukazala na pravi akcenat teksta.

Конкретни чланак на који се Филип позива је из пера новинара и позоришног критичара Мата Трумана и представља једну његову малу селекцију "интересантних нових европских редитеља". Ни више, ни мање од тога.

(Додатно за Филипа: Гардијан не рангира редитеље, не додељује награде, нема никакав независни жири позоришних критичара, нити било шта слично.)


Oliver Frljić mi se nedavno požalio kako se mora seliti u veći stan, jer je dobio toliko pozorišnih nagrada za svoje predstave da ih više ne zna gde smestiti!




Više puta si dokazao svoju naivnost.

Ali ovim postom prevazišao si samog sebe.



Mislim da Ministarstvo kulture treba da mu dodeli kuću da se smesti.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:40 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

sweet64
Zbog vas smo
Zbog vas smo
Zbog vas smo .....

ja kažem :

NE U MOJE IME !


Nisam gledao predstavu, ali bih se u sali osećao kao nevino optužen u zatvoru. Pozorišna publika je uglavnom socijalno i politički osvešćena, dobro, ne mislim na Dane komedije. Pucanj u prazno po mnogo čemu, ako je ideja da menjaš svest. Za stvarnu želju za promenom treba razumeti i znati o publikumu mnogo više.

Ako želiš da saznaš, pristani na sve. Ako želiš da mijenjaš ljude, ne odmeći se. (Filigranski pločnici)



I predstava "Zoran Djindjić" i predstava "6 likova traži autora" od svakog gledaoca u publici zahtevaju preispitivanje vlastite savesti.

Kao što su unuci Nemica i Nemaca pitali svoje bake i deke "A šta ste vi radili za vreme Hitlera?", tako će i sve nas naši unuci pitati "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Za svoje unuke ja imam spreman odgovor.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:50 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Poljske dnevne novine "Gazeta Wyborcza" dodelile su početkom 2018. godine predstavi "Kletva", u režiji Olivera Frljića, nagradu "Wdecha" u kategoriji Događaj godine. Predstava je nastala u produkciji Teatra Powszechny iz Varšave, premijeru je imala 18. februara 2017.godine, a inspirisana je istoimenom dramom poljskog književnika i slikara Stanisława Wyspiańskog.

Obrazloženje žirija:

"Za predstavu „Kletva“, nagradu Wdecha u kategoriji „Događaj godine“ dobili su autori predstave i predstavnici Teatra Powszechny. To je bila najglasnija premijera ove godine, a možda čak i u posljednjih trideset godina. Potresna je to, izvanredno napravljena predstava, koja je poput nezaustavljivog valjka ušla u poljsko kazalište, Varšavu i Poljsku. Hrvatski redatelj Oliver Frljić te glumci: Karolina Adamczyk, Klara Bielawka, Maria Robaszkiewicz, Barbara Wysocka, Julia Wyszyńska, Jacek Beler, Arkadiusz Brykalski, Michał Czachor, posegnuvši za Wyspiańskim kritički oštro bavili su se problemima poput zlostavljanja djece, porasta rasističkih strujanja te društvenim napetostima koje su prouzročili političari.

Nagradu "Wdecha" dodijelili smo zbog snažnog stava o političkoj dominaciji katolicizma u Poljskoj, o mržnji prema strancima i ženama, ali i o snobizmu levičarske umjetnosti i naših kompleksa. Za političko kazalište koje pogađa u srž."

freehand freehand 13:42 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Изгледа да је то сасвим нормална ствар на том другом полу поларитета... Тај рад у том смислу, откако сам дошао до славе и пара, пуштају ме преко реда да купим цигара.

Na stranu to što je tako izazovno pričati o stvarima o kojima se ni blagog pojma nema. Istorija korejskog poluostrva i naročito demokratije u Južnhoj Koreji jedam je od sjajnih primera, a činjenice ionako samo služe da se zamagli jasan pogled na tako kristalno jasne stvari kao što su dobro i zlo. A pravi paradoks leži u tome da što manje znaš - stvaari su ti jasnije, sumnje bleđe a potreba da se nešto proveri ili nauči manja.
freehand freehand 13:56 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Na sredini pozornice Ateljea 212 stoji bure na kome piše – Novija srpska istorija; jedan po jedan, glumci prilazi buretu, ubacuju ruke unutra i ostavljajući da se sa njih sliva krv počinju da – direktno se obraćajući publici – govore tekst koji je Oliver Frljić, autor predstave "Zoran Đinđić", nazvao Zbog vas smo:

Ta predstava je obično ssenzacionalističko sranje u kom Frljić projektuje sopstvene frustracije, neznanje, kvazipolitičke frljoke na scenu gurajući prste u oči svima okolo pokušavajući da od svog tog bućkuriša načini nekakav grande gest a od sebe velikog lučonošu istine još se žarko nadajući da će ga zabraniti ili se desiti veliki incident koji bi ga još i u Heroja promovisao.
U stvari - samo jeftini, vašarski cirkuzaner.
anonymous anonymous 14:11 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto


U stvari - samo jeftini, vašarski cirkuzaner.



principessa_etrusca principessa_etrusca 14:24 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

anonymous
Filip Mladenović

Oliver Frljić mi se nedavno požalio kako se mora seliti u veći stan, jer je dobio toliko pozorišnih nagrada za svoje predstave da ih više ne zna gde smestiti!

Više puta si dokazao svoju naivnost.
Ali ovim postom prevazišao si samog sebe.
Mislim da Ministarstvo kulture treba da mu dodeli kuću da se smesti.

И доделиће му. Фрљић креира сензације и провокације у иностранству, а у Хрватској је скоро мејнстрим. Од 2014-16 био је интендант ХНК у Ријеци, одакле је отишао да развија каријеру у Немачкој, а сада је позоришни координатор у пројекту Ријека 2020 (Rijeka European Capital of Culture).
gedza.73 gedza.73 14:32 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Па се опет на то у "цивилизованом" свету не саблажњавају.

čini ti se. Ima i tamo normalnih ljudi.

čak je otvorenije društvo, više se priča pa se neke stvari lakše doznaju od zatvorenih država sa strogo kontrolisanim sistemima gde se, po pravilu, slične stvari zataškavaju. i obično na kraju dođe do ekstremnog pucanja mehura (nqaoružani narod među sobom, naoružani narod protiv vlasti)

gedza.73 gedza.73 14:34 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Filip Mladenović
Kao što su unuci Nemica i Nemaca pitali svoje bake i deke "A šta ste vi radili za vreme Hitlera?", tako će i sve nas naši unuci pitati "A šta ste vi radili za vreme Miloševića?"

Za svoje unuke ja imam spreman odgovor.


Bež'te deco u Nemačku čim završite školu?
st.jepan st.jepan 16:31 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Naredne 2013. godine, predstavi “Zoran Đinđić” Olivera Frljića, u produkciji Ateljea 212 iz Beograda, dodeljen je Gran pri “Mira Trailović” 47. Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala (BITEF).
A već naredne 2014. godine, ova predstava višestruko nagradjivana i veoma posećena - "skinuta" je sa repertoara Ateljea 212!

Bojana Maljević je, u komentaru ispod jednog mog teksta, o toj predstavi reknula ovo:

Nažalost nisam gledala ono što sam mislila da ću gledati: istinski hrabro, političko pozorište sa jasnim stavom i poštovanjem prema gledaocu kojem se obraća.

Pre svega meni tu ništa nije bilo šokantno. Pre bih rekla da su želeli da bude.

Početak je bio izrazito uzbudljiv, dakle prva scena, dok posle nje nisam osećala tu vrstu uzbuđenja. Naprosto je nije bilo. Jer su stvari površne politički, površne pozorišno, kako god hoćete. Nedorečene.

"Sporne scene" tipa sudjenja Koštunici - nemam ja sa tim problem, iako mislim da je besmisleno da u pozorištu gledamo sudjenje koje je trebalo uraditi, ili na primer sutra negde: viski koji se možda pio pored bazena u Šilerovoj - ali dobro, hajde. Scena je loše postavljena, loše režirana i igrana, ostavlja ukupan utisak neuverljivosti. Stoga mi je i dosadna. Isto važi i za scenu kad Amfilohije čita CEO govor nad ubijenim Zoranom. To je naprosto dosadno, sa predvidljivim krajem i presvlačenjem mantija u uniforme i td...

Pljuvanje zastave - to sigurno sve zanima:
Da je glumica izašla i samo pljunula zastavu, ja bih to mogla da prihvatim kao neki čin, stav.
Da li bih se složila - ne bih, ali dakle potpuno bih to razumela kao stav, a možda i zašto. Međutim, pošto reditelj MANIPULIŠE činjenicama, emocijama, podacima a pre svega gledaocima i td... on se zapravo vrlo UVREDLJIVO ponaša prema nama gledaocima, jer tom povraćanju prethodi rečenica koju gliumica izgovara: "Ja znam da će ovo za vas da bude veliki šok, ali nakon svega šta smo prošli u poslednjih 20 godina - ovo je najpatriotskiji gest koji možemo da uradimo" - i tek se onda ispovraća.

A ja se mislim - e jedite govna, onda. Sa tim da svako ko nerazume povraćanje po zastavi - nije patriota ili da svako ko ne podržava Frljićevu lošu predstavu - isti je onaj ko se smeje kao Ratko Mladić u Hagu ..... e izvinite me, ja na to ne mogu da pristanem.

Ako me razumete.
Tako da ja nisam načinila taj "civilizacijski iskorak" da je gomila površnih detalja iz Peščanika, scenski vrlo nevešto postavljenih (sa izuzetkom dve scene) - ozbiljno političko pozorište.

Volela bih da jeste, ali nije.


Nisam gledao, ali Bojani verujem da nije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:16 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

st.jepan
Naredne 2013. godine, predstavi “Zoran Đinđić” Olivera Frljića, u produkciji Ateljea 212 iz Beograda, dodeljen je Gran pri “Mira Trailović” 47. Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala (BITEF).
A već naredne 2014. godine, ova predstava višestruko nagradjivana i veoma posećena - "skinuta" je sa repertoara Ateljea 212!

Bojana Maljević je, u komentaru ispod jednog mog teksta, o toj predstavi reknula ovo:

Nažalost nisam gledala ono što sam mislila da ću gledati: istinski hrabro, političko pozorište sa jasnim stavom i poštovanjem prema gledaocu kojem se obraća.

Pre svega meni tu ništa nije bilo šokantno. Pre bih rekla da su želeli da bude.

Početak je bio izrazito uzbudljiv, dakle prva scena, dok posle nje nisam osećala tu vrstu uzbuđenja. Naprosto je nije bilo. Jer su stvari površne politički, površne pozorišno, kako god hoćete. Nedorečene.

"Sporne scene" tipa sudjenja Koštunici - nemam ja sa tim problem, iako mislim da je besmisleno da u pozorištu gledamo sudjenje koje je trebalo uraditi, ili na primer sutra negde: viski koji se možda pio pored bazena u Šilerovoj - ali dobro, hajde. Scena je loše postavljena, loše režirana i igrana, ostavlja ukupan utisak neuverljivosti. Stoga mi je i dosadna. Isto važi i za scenu kad Amfilohije čita CEO govor nad ubijenim Zoranom. To je naprosto dosadno, sa predvidljivim krajem i presvlačenjem mantija u uniforme i td...

Pljuvanje zastave - to sigurno sve zanima:
Da je glumica izašla i samo pljunula zastavu, ja bih to mogla da prihvatim kao neki čin, stav.
Da li bih se složila - ne bih, ali dakle potpuno bih to razumela kao stav, a možda i zašto. Međutim, pošto reditelj MANIPULIŠE činjenicama, emocijama, podacima a pre svega gledaocima i td... on se zapravo vrlo UVREDLJIVO ponaša prema nama gledaocima, jer tom povraćanju prethodi rečenica koju gliumica izgovara: "Ja znam da će ovo za vas da bude veliki šok, ali nakon svega šta smo prošli u poslednjih 20 godina - ovo je najpatriotskiji gest koji možemo da uradimo" - i tek se onda ispovraća.

A ja se mislim - e jedite govna, onda. Sa tim da svako ko nerazume povraćanje po zastavi - nije patriota ili da svako ko ne podržava Frljićevu lošu predstavu - isti je onaj ko se smeje kao Ratko Mladić u Hagu ..... e izvinite me, ja na to ne mogu da pristanem.

Ako me razumete.
Tako da ja nisam načinila taj "civilizacijski iskorak" da je gomila površnih detalja iz Peščanika, scenski vrlo nevešto postavljenih (sa izuzetkom dve scene) - ozbiljno političko pozorište.

Volela bih da jeste, ali nije.


Nisam gledao, ali Bojani verujem da nije.


Šta sve nisu uradili da se najpre spreči izvodjenje ove "loše" predstave o Zoranu Djindjiću, a potom da se što pre "skine" sa repertoara Ateljea 212!?

Kojim su se sve tračevima, etiketama, bljuvotinama,insinuacijama, podmetanjima, LAŽIMA... služili ne bi li slomili ansambl koji je odlučio da igra u predstavi, iako je odredjeni broj glumaca odbio ponudjene uloge!?

Pogledajte šta se sada dogadja sa filmom "TERET"!? I njemu sada nalaze svakojake mane, pa se još i pitaju kako to da je Ministarstvo kulture Srbije dalo deo novca za snimanje filma, koji govori o jednoj od najnečasnijih i najmonstruoznijih stranica srpske istorije - prevozu i skrivanju leševa ubijenih albanskih civila 1999. godine - beba, dece, trudnica, žena, staraca...
angie01 angie01 18:32 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Nisam gledao, ali Bojani verujem da nije.


:))))),...izgleda da vecina ovdasnjih komentatora nije gledala nista sto je Frljic rezirao, ali zato znaju da je njesra,...a i Bojani njie:)))

a covek radi, stvara, biva prepoznat i nagradjivan, iako se bavi nesimpaticnim temama na nacin koji iritira palanku i nacionaliste, smutljivce, lovce u mutnom, plivace tranzicije i sve njine u njoj,

Oliver Frljić Reditelj (1976. - ) Biografija ažurirana: 18.10.2017. Film O Na fotografiji je prikazan reditelj: Oliver Frljić Oliver Frljić. Foto: Štefica Galić Oliver Frljić je jedan od najistaknutijih hrvatskih pozorišnih reditelja. Rođen je 31. marta 1976. godine u Travniku.

Živi i radi u Zagrebu. Za vreme rata, Oliver je živeo u đačkom domu u Splitu i, pošto nije imao domovnicu, jedva se upisao u školu. Njegov otac i sestra su otišli u Nemačku, a zatim u Sjedinjene Američke Države.

Završio je filozofiju i religijsku kulturu na Fakultetu Družbe Isusove u Zagrebu, a pozorišnu režiju i radiofoniju je diplomirao na Akademiji dramskih umetnosti. Pre studija je učestvovao na amaterskim pozorišnim festivalima, vodio je bend i pozorišnu družinu „Le Cheval“ (što na francuskom znači konj).

U toku studija je imao prve profesionalne angažmane i režirao je u Istarskom narodnom pozorištu, Teatru &TD i umetničkoj organizaciji KUFER koja je osnovana radi promocije mladih umetnika. 2007. godine je režirao predstavu „Blizanke“ za koju je dobio Nagradu ASSITEJ za najbolju režiju na manifestaciji Susreti profesionalnih pozorišta za decu i mlade. 2008. godine mu je ista predstava donela još dva priznanja za režiju: Zlatnu Žar pticu na Naj, naj, naj festivalu i nagradu na Dečjem pozorišnom festivalu u Beogradu.

Uradio je predstavu „Turbo-folk“ za koju mu je uručena Nagrada za najbolju režiju na Međunarodnom festivalu komornog teatra Zlatni lav koji se održava u Umagu. 2009. godine njegova dela „Turbo-folk“ i „Bakhe“ su podelila Nagradu Anđelko Štimac za najbolju režiju na Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci. Predstava „Strah u Ulici lipa“ je dobila tri nagrade za režiju: Mali Marulić na Festivalu hrvatske drame za decu, Zlatnu Žar pticu na Naj, naj, naj festivalu i Nagradu ASSITEJ na Susretu profesionalnih pozorišta za decu i mlade. Predstava „Blizanke“ je nagrađena srebrnim lovorovim vencem na festivalu internacionalnog teatra MESS u Sarajevu, u kategoriji dečijeg programa.

2010. godine je započeo pohod na međunarodnu scenu. Režirao je predstavu „Preklet naj bo izdajalec svoje domovine“ koja se prikazivala u Slovenskom mladinskom gledališče. Osvojila je dve Borštnikove nagrade u Mariboru. Usledilo je „Buđenje proleća“ koje je na užičkom festivalu Bez prevoda proglašeno za najbolju predstavu. Delo „Rasprava Pierra de Marivauxa“ je režirao u Crnogorskom narodnom pozorištu u Podgorici. Krajem godine su nastale predstave: „Kukavičluk“ i „Otac na službenom putu“ koje su premijerno prikazane u Srbiji. 2011. godine „Kukavičluk“ je Oliveru doneo nagrade za najbolju režiju na 10. festivalu bosanskohercegovačke drame u Zenici i Sterijinu nagradu na festivalu Sterijino pozorje koji se održava u Novom Sadu. Predstava „Otac na službenom putu“ je osvojila oko 30 nagrada zbog čega je reditelj postao regionalna zvezda.

Neka priznanja su: Zlatni lovorov venac na MESS-u i Ardalion na festivalu Bez prevoda. Usledile su dve dečije predstave: „Matilda“ i „Družba Pere Kvržice“ koje su reditelju donele Nagradu ASSITEJ na Susretima profesionalnih pozorišta za decu i mlade.

Za delo „Pismo iz 1920.“ mu je uručena Nagrada za najbolju režiju na Susretu profesionalnih pozorišta u Brčkom. Najuspešniju godinu u karijeri, Oliver je krunisao predstavom „Mrzim istinu!“ u kojoj govori o lažima unutar svoje porodice. Predstava je osvojila najviše nagrada u istoriji hrvatskog pozorišta. U njoj su glumili: Ivana Roščić, Iva Visković, Filip Križan, itd. 2012. godine je režirao: „Prolazi sve“, „Tri sestre“ i „Zoran Đinđić“, predstavu koja je na 47. Bitefu osvojila Gran Prix „Mira Trailović“. Ona mu je obezbedila titulu provokativnog i kontroverznog umetnika i privukla je pažnju publike.

Usledilo je delo „Dantonova smrt“ koje je praćeno skandalima, a jedan od njih je klanje kokoške na sceni. Uprkos tome, Oliveru je uručena nagrada Orlando na Dubrovačkim letnjim igrama i Nagrada „Biljana Kovačević-Vučo“ za zaštitu i unapređenje ljudskih prava u Beogradu. U Sloveniji je nastavio sa radom i režirao je: „Klistirajmo Srćka!“, „Božić kod Ivanovih“ i „25.671“. 2013. godine je nastala predstava na temu obrazovanja „Black box schule: They expect you to pick a career“ koju je radio u Dizeldorfu i koja je postigla veliki uspeh.

U Poljskoj je režirao „Nebožansku komediju“ koja je zabranjena. 2014. godine su usledila dela: „Jazavac u Kerempuhu“ i „Hamlet“ koji je osvojio: Nagradu „Anđelko Štimac“ za režiju i Nagradu „Veljko Maričić“ za dramaturšku adaptaciju predstave na Međunarodnom festivalu malih scena. Krajem godine, Oliver je postao upravnik hrvatskog narodnog pozorišta Ivana pl. Zajca u Rijeci. Reakcije su bile oprečne, a reditelj je izjavio da je to najtolerantnija sredina u njegovoj otadžbini. 2015. godine Oliverova predstava „Balkan macht frei“ je proglašena za jednu od četiri najboljih koje su prikazane u Nemačkoj. Režirao je predstavu „Aleksandra Zec“ koja govori o ubistvu srpske porodice Zec. Ona mu je donela Nagradu Anđelko Štimac na Međunarodnom festivalu malih scena.

2016. godine je počeo da radi u Rijeci u okviru projekta Evropske prestonice kulture. Režirao je predstavu „Naše nasilje i vaše nasilje“ koja je izazvala burne reakcije. Govori o migrantima, teroriznu, stanju na Bliskom istoku, itd. Zbog nje je protiv Olivera podignuta kaznena prijava u Poljskoj. Privatni život 2011. godine Oliver je raskinuo trogodišnju vezu sa voditeljkom Danielom Trbović. Krajem godine je počeo da se zabavlja sa glumicom Lindom Begonjom.

2016. godine reditelj i glumica su optužili predsednicu Kolindu Grabar-Kitarović i prvog potpredsednika Vlade i šefa HDZ-a Tomislava Karamarka da protiv njih vode organizovanu hajku. U kratkom vremenskom periodu, nepoznati ljudi su obili i Lindin i Oliverov stan i ukrali su nakit. Oliver ima ćerku Sašu koju je dobio u prvom braku.

Citati Olivera Frljića: „Kazalište vidim kao prostor u kojem mogu stvoriti mišljenje mimo nametnutih društvenih matrica. Primjerice, kazalište je mjesto u kojem mogu govoriti da rat nije bio neizbježan i da osamostaljivanje Hrvatske – uspoređeno s brojem ljudi koji su u tom ratu stradali i socijalnom bijedom u kojoj sada živimo – nije bilo vrijedno svega toga.“ „Ja sam ponosan na to što još uvijek govorim jezik koji zvanično više ne postoji, riječ je o srpskohrvatskom jeziku.“ „Mislim da su nagrade u ovom poslu nužno zlo. One, uglavnom, govore više o onima koji ih daju nego o onima koji ih primaju.

I nije se loše ovdje podsjetiti na ono što je jednom prilikom o nagradama rekao Jean-Luc Godard: „Nagrade su kao hemorodi. Prije ili kasnije, svatko ih dobije.“ „Ne bavim se previše budućnošću. Više me zanima kako da vrijeme u kojem sada živimo barem malo učinim boljim. Govoriti ono što svi znaju, a o čemu svi šute nije loš početak.“ „Nastojim svojim teatarskim radom da preispitujem istoriju u poslednje dve decenije. I nije mi važno šta će od toga ostati u budućnosti, važnije mi je pitanje šta to može da uradi danas i ovde. Mogu li se sanirati te ogromne štete i rane koje su toliko potrgale društveno tkivo.“

Pročitaj više na: https://www.biografija.org/film/oliver-frljic/
tasadebeli tasadebeli 18:37 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

gedza.73

čini ti se. Ima i tamo normalnih ljudi.



Наравно, далеко било да нема... Па већ би нам одавно био крај свима да нема...

Него, слабо се чују... А што си даље (као ми, на пример) чују се још слабије.

obično na kraju dođe do ekstremnog pucanja mehura




И поставља се једино питање ко се у том тренутку најбоље сналази. К'о кад је рација у курварници...



freehand freehand 18:38 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

:))))),...izgleda da vecina ovdasnjih komentatora nije gledala nista sto je Frljic rezirao, ali zato znaju da je njesra,...a i Bojani njie:)))

Koje si instrumente koristila da bi ovo zaključila?
Milan Novković Milan Novković 19:28 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

freehand
:))))),...izgleda da vecina ovdasnjih komentatora nije gledala nista sto je Frljic rezirao, ali zato znaju da je njesra,...a i Bojani njie:)))

Koje si instrumente koristila da bi ovo zaključila?

Pošto ne znam ništa o temi nego tumaram po blogu da vidim gde da se udenem sa trolovanjem, tipa dobar fazon na račun Srkija P, Šarskog, Gedže, ... the usual suspects, privukla me, sad već vidim popularna, upotreba reči "instrument".

Ajd inženjering nego je i mi, ja i epsilon-biznis-okolina, dosta koristimo u raznim non-inženjering inženjerinzima, a kao dudučetu mi baš promače na drugom sajtu reč "dijalektika" na temu mi-i-drugi na temu svesti, osećanja ... pa ...

... mi kao i jezičkom dudučetu pade na pamet više neki leksikografski oposite (mnogi od nas što manje znamo na neku temu to više volimo da se sigramo na dotičnoj) dijalektici, recimo da se na Srpski prevodi kao "monolektika".

Sad je već očigledno da mi je instrument za zezanje neopravdana i nasilna asocijativna veza između leksikografskog i sintaktičkog gde je monolektika pojava, kod recimo pčela, da oprašuju samo jednu vrstu biljke.

Pa se kao svaki bloger koji u kukumavčenju drži do sebe odmah "setim" kako smo mi, pardon my french na kvadrad, bez obzira na idiot-proof metaforički šmek ovde i sada, onomad još, nesumljivo, i oprašivali jedni druge u blogovanju.

Dok, kako starimo, svako po potrebama, izgleda sve više oprašujemo sami sebi, bez da mi ijedan konkretan autor ili blog ovom prilikom padaju na pamet.

Dao bih ja samom sebi ladno zlato na ovu temu, nego se plašim da nekog ne uvredim
freehand freehand 19:33 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Milan Novković
freehand
:))))),...izgleda da vecina ovdasnjih komentatora nije gledala nista sto je Frljic rezirao, ali zato znaju da je njesra,...a i Bojani njie:)))

Koje si instrumente koristila da bi ovo zaključila?

Pošto ne znam ništa o temi nego tumaram po blogu da vidim gde da se udenem sa trolovanjem, tipa dobar fazon na račun Srkija P, Šarskog, Gedže, ... the usual suspects, privukla me, sad već vidim popularna, upotreba reči "instrument".

Ajd inženjering nego je i mi, ja i epsilon-biznis-okolina, dosta koristimo u raznim non-inženjering inženjerinzima, a kao dudučetu mi baš promače na drugom sajtu reč "dijalektika" na temu mi-i-drugi na temu svesti, osećanja ... pa ...

... mi kao i jezičkom dudučetu pade na pamet više neki leksikografski oposite (mnogi od nas što manje znamo na neku temu to više volimo da se sigramo na dotičnoj) dijalektici, recimo da se na Srpski prevodi kao "monolektika".

Sad je već očigledno da mi je instrument za zezanje neopravdana i nasilna asocijativna veza između leksikografskog i sintaktičkog gde je monolektika pojava, kod recimo pčela, da oprašuju samo jednu vrstu biljke.

Pa se kao svaki bloger koji u kukumavčenju drži do sebe odmah "setim" kako smo mi, pardon my french na kvadrad, bez obzira na idiot-proof metaforički šmek ovde i sada, onomad još, nesumljivo, i oprašivali jedni druge u blogovanju.

Dok, kako starimo, svako po potrebama, izgleda sve više oprašujemo sami sebi, bez da mi ijedan konkretan autor ili blog ovom prilikom padaju na pamet.

Dao bih ja samom sebi ladno zlato na ovu temu, nego se plašim da nekog ne uvredim

Kad god mi usfale reči da lako i jednostavno nešto objasnim tebe ću da cimnem.
Milan Novković Milan Novković 19:38 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

freehand
Milan Novković
freehand
:))))),...izgleda da vecina ovdasnjih komentatora nije gledala nista sto je Frljic rezirao, ali zato znaju da je njesra,...a i Bojani njie:)))

Koje si instrumente koristila da bi ovo zaključila?

Pošto ne znam ništa o temi nego tumaram po blogu da vidim gde da se udenem sa trolovanjem, tipa dobar fazon na račun Srkija P, Šarskog, Gedže, ... the usual suspects, privukla me, sad već vidim popularna, upotreba reči "instrument".

Ajd inženjering nego je i mi, ja i epsilon-biznis-okolina, dosta koristimo u raznim non-inženjering inženjerinzima, a kao dudučetu mi baš promače na drugom sajtu reč "dijalektika" na temu mi-i-drugi na temu svesti, osećanja ... pa ...

... mi kao i jezičkom dudučetu pade na pamet više neki leksikografski oposite (mnogi od nas što manje znamo na neku temu to više volimo da se sigramo na dotičnoj) dijalektici, recimo da se na Srpski prevodi kao "monolektika".

Sad je već očigledno da mi je instrument za zezanje neopravdana i nasilna asocijativna veza između leksikografskog i sintaktičkog gde je monolektika pojava, kod recimo pčela, da oprašuju samo jednu vrstu biljke.

Pa se kao svaki bloger koji u kukumavčenju drži do sebe odmah "setim" kako smo mi, pardon my french na kvadrad, bez obzira na idiot-proof metaforički šmek ovde i sada, onomad još, nesumljivo, i oprašivali jedni druge u blogovanju.

Dok, kako starimo, svako po potrebama, izgleda sve više oprašujemo sami sebi, bez da mi ijedan konkretan autor ili blog ovom prilikom padaju na pamet.

Dao bih ja samom sebi ladno zlato na ovu temu, nego se plašim da nekog ne uvredim

Kad god mi usfale reči da lako i jednostavno nešto objasnim tebe ću da icmam.

Služimo narodu, bresplatno, i masiramo Okamovu oštricu po kućama, telekinetički je podižemo sa nivoa principa na nivo zakona
st.jepan st.jepan 19:44 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

angie01
Nisam gledao, ali Bojani verujem da nije.

:))))),...izgleda da vecina ovdasnjih komentatora nije gledala nista sto je Frljic rezirao, ali zato znaju da je njesra,...a i Bojani njie:)))

Bojana jeste (gledala), i taj osvrt je napisala na moju molbu.
Moje "Bojani verujem da nije" odnosilo se na "ozbiljno političko pozoište", a ne na njeno gledanje predstave.
...ozbiljno političko pozorište.
Volela bih da jeste (ozbiljno političko pozorište), ali nije.

Nisam gledao, ali Bojani verujem da nije.
gedza.73 gedza.73 19:56 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

trolovanjem, tipa dobar fazon na račun Srkija P, Šarskog, Gedže,


angie01 angie01 20:17 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

Stjepane, sve sam te razumela, al ti mene nisi,...no necu ti dirati u Bojanu.
st.jepan st.jepan 20:46 18.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

angie01
Stjepane, sve sam te razumela

Svaka čast, jer sad vidim, bio sam nedovoljno jasan.
necu ti dirati u Bojanu

Posto ne znam koja mi je od vas dve draža.

vcucko vcucko 08:46 20.09.2018

Re: Hrabar čovek ovaj Frljić, i Latinović isto

gedza.73

Pretpostavljam šta piše. moraš da priznaš kako deluje malo uvrnuto. verujem da je pedigre dece strogo funckionerski... elita od elitističke elite (u tom društvu, osim retoričkog, ne posotje razlike između desne i leve 'elite' na vlasti).

Izvini, ali odavno nisam pročitao nešto ovako, khm, počinje na "gl". A nije da nema.

Znači, po tebi, deca komunističkih funkcionera mogu, pedigreom i po dekretu, da nauče da ovako sviraju gitaru. Zato što su to što su.

Sačuvaj bože i sakloni.


Spiridon Spiridon 13:27 18.09.2018

..

pitam se zasto Srbija nema nekoga kao Oliver Frljic? ili Srecko Horvat ... ili nekoga kao onaj blesavi Zizek ... meni jedino Jovo Bakic pada na pamet ali on ne razmislja (bar to ne pokazuje) globalno tako da tesko moze u kategoriju sa ovom trojicom.

Mi cak nemamo nekoga kao sto hrvatska ima Vedranu Ruden i Borisa Dezulovica.

Petar Lukovic je otisao i qurac, Srdja Popovic je umro, Biljana Srbljanovic digla ruke ...

a i ja se nesto ne osecam najbolje =)

mi smo kao drustvo doziveli jednu veliku dekadenciju i to na onom najnizem (ali najbitnijem) ljudskom nivou.

kao firma koja je propala, pa ostali samo oni beznadezni kojima novi upravni direktor moze da radi sta hoce ... (ovo sam vec napisao negde pa su mi pretili na PP).
freehand freehand 13:57 18.09.2018

Re: ..

Petar Lukovic je otisao i qurac, Srdja Popovic je umro, Biljana Srbljanovic digla ruke ...

Strašan trio. Baš nedostaju.
Spiridon Spiridon 14:03 18.09.2018

Re: ..

Trašan trio. Baš nedostaju


to verovatno ekipa iz hrvatske slicna tebi kaze za Vedranu, Borisa i Horvata ... ljudska glupost je univerzalna kategorija (ako je za utehu)
freehand freehand 14:13 18.09.2018

Re: ..

Spiridon
Trašan trio. Baš nedostaju


to verovatno ekipa iz hrvatske slicna tebi kaze za Vedranu, Borisa i Horvata ... ljudska glupost je univerzalna kategorija (ako je za utehu)

Glupost je ljudsku glupost nazvati "univerzalnom kategorijom". Frazetina koja zvuči bogzna kako pompezno i pametno a ne znači baš ništa u svojoj ispraznosti i netačnosti.
No to na stranu: niko od troje nabrojanih ne može se ni na koji način meriti sa Dežulovićem. Mogao bi, na primer, pravi vitez onoga što se ovde zvalo "Drugom Srbijom", izvanredni Stojan Cerović. Talentom, čašću, hrabrošću. Ali on je, eto, ostao sa druge strane u odnosu na ovo troje kad se ta "Druga Srbija" pocepala onomad upravo oko pitanja o kojima i Frljić talambasa.
Polemika u "Vremenu" iz 2002 - 2003 svedočanstvo je o tome.
tasadebeli tasadebeli 14:15 18.09.2018

Re: ..

Spiridon

pitam se zasto Srbija nema nekoga kao Oliver Frljic? ili Srecko Horvat ...




Како нема?

А Кокан?

Него, ово БИТЕФ ти је од Београдски интернационални театарски фестивал, знаш...

(Знаш и сам како смо некада волели те скраћенице... ФЕСТ, БЕМУС, ЧЕКА, КГБ, ОЗНА, ЦИА, БИА, СКЈ, ДС, СПС, СНС,...)

Па није онда ред да сами себе хвалимо.










Batrganje u balkanskom mraku (ЛИНК)

Кокан Младеновић: "На дрини ћуприја" (ЛИНК)


Никита Миливојевић: "На дрини ћуприја" (ЛИНК)


(Шарски, шта ми оно беше ти нешто рече за Алихоџу Мутевелића? О чему он мисли док клечи увета прикуцаног ексером за дирек на средини моста чекајући да се с једне стране појави српска војска, а са друге аустроугарска војска?)
freehand freehand 14:22 18.09.2018

Re: ..

Алихоџу Мутевелића? О чему он мисли док клечи увета прикуцаног ексером за дирек на средини моста чекајући да се с једне стране појави српска војска, а са друге аустроугарска војска?

Prvi panker na Balkanu, bušio uvo na ćupriji
Spiridon Spiridon 14:22 18.09.2018

Re: ..

freehand
Spiridon
Trašan trio. Baš nedostaju


to verovatno ekipa iz hrvatske slicna tebi kaze za Vedranu, Borisa i Horvata ... ljudska glupost je univerzalna kategorija (ako je za utehu)

Glupost je ljudsku glupost nazvati "univerzalnom kategorijom". Frazetina koja zvuči bogzna kako pompezno i pametno a ne znači baš ništa u svojoj ispraznosti i netačnosti.
No to na stranu: niko od troje nabrojanih ne može se ni na koji način meriti sa Dežulovićem. Mogao bi, na primer, pravi vitez onoga što se ovde zvalo "Drugom Srbijom", izvanredni Stojan Cerović. Talentom, čašću, hrabrošću. Ali one je, eto ostao sa druge strane u odnosu na ovo troje kad se ta "Druga Srbija" pocepala onomad upravo oko pitanja o kojima i Frljić talambasa.
Polemika u "Vremenu" iz 2002 - 2203 svedočanstvo je o tome.


imam utisak (sto sam stariji sve vise) da mnogo ljudi koji znaju da pisu, znaju da ostave utisak coveka (ili zene) koja "vlada materijom" ... maše sustinu zbog fokusiranosti na to da budu politicki korektni i ostave taj jebeno dobri utisak na citaoce ili gledaoce. Mislim da njima fali (i ti spadas u tu kategoriju) nesto sa cime se radjas, a to je nekakva pragmaticnost i mogucnost da se uzme distanca i stvar sagleda racionalno. Problem sa takvim likovima je sto u datom momentu mogu sa svojim stavovima da razvodne nesto sto je u svojoj osnovi kvalitetno. Odvuku neki deo populacije koji je potreban da se napravi kriticna masa (ti ne spadas u tu grupu) Nenamerno ili iz neke sujete .. jebem li ga. Mozda ipak ne treba ignorisati i nekakvo iskustvo.
tasadebeli tasadebeli 14:28 18.09.2018

Re: ..

freehand
Алихоџу Мутевелића? О чему он мисли док клечи увета прикуцаног ексером за дирек на средини моста чекајући да се с једне стране појави српска војска, а са друге аустроугарска војска?

Prvi panker na Balkanu, bušio uvo na ćupriji






Пирсинг је закон. И тату, такође...



freehand freehand 14:30 18.09.2018

Re: ..

imam utisak (sto sam stariji sve vise) da mnogo ljudi koji znaju da pisu, znaju da ostave utisak coveka (ili zene) koja "vlada materijom" ... maše sustinu zbog fokusiranosti na to da budu politicki korektni i ostave taj jebeno dobri utisak na citaoce ili gledaoce. Mislim da njima fali (i ti spadas u tu kategoriju) nesto sa cime se radjas, a to je nekakva pragmaticnost i mogucnost da se uzme distanca i stvar sagleda racionalno. Problem sa takvim likovima je sto u datom momentu mogu sa svojim stavovima da razvodne nesto sto je u svojoj osnovi kvalitetno. Nenamerno ili iz neke sujete .. jebem li ga

Možda si u pravu kad sam ja u ptanju, ali sam siguran da sam ja u pravu kad je u pitanju Stojan Cerovič. Čija se veličina i može sagledati upravo u odnosu na trojku koju si ti poređao. Lukovića koji se izgubio u sopstvenoj ogorčenosti prešavši sve granice i paleći sve mostove dok, paradoksalno, nije završio u društvu Nebojše Krstića kao Vučićev apologeta; Srbljanovićka koja se kao Venera vrednosno i umetnički razgolitila i ovaplotila u koautora jedne Instalacije - blasfemičnog Vučićevog spomenika Đinđiću. I na kraju Srđa Popović - poočim i mlekopitatelj čitavog tog kosmoplitskog bloka liberalnih trockista i mrzitelja. Moj do moje, Spiro, druže.
Spiridon Spiridon 14:37 18.09.2018

Re: ..

Moj do moje, Spiro, druže.


nikad nemoj da zaboravis dve stvari!

* mi bolje nemamo! Delamo sa onim sto imamo i nemamo vremena da analiziramo svakoga od njih koji su ipak odlucili da pokazu zube rezimu. Jel mislis da je u Slobino vreme to bilo lako? Kada su glave letele za mnogo manje stvari.

* uvek treba pogledati sebe u ogledalo i zapitati se ... da li sam ja idealan i sta sam ja uradio da bi kenjao Srdji Popovicu (koji je ipak bio jedan od neprijatelja Milosevicevog rezima). Jer dok ja kenjam Srdji Popovicu ... meni je predsednik yebeni Tomislav Nikolic ili Vucic ili Dacic ...ili Vulin.
Hajde da skenjamo Tomu Grobara, postavimo Jovu Bakica (lupam) pa kad vidimo da i on ne valja, da ga menjamo. Do tada je fokus samo da se skenja budaletina koja nas vuce na dno.

ovo je jako lose napisano (mada ja bolje i ne umem) ali stojim iza svake reci

meni se kosa dize na glavi kad neko poredi sinisu malog sa draganom djilasom ili stefanovica (slinu) sa zivkovicem. Svakoga ko kaze da su svi oni isti, automatski svrstavam u kategoriju ljudi cije misljenje ne cenim. Nismo svi isti i nemamo isti potencijal. Intelektualni na prvom mestu, pa tek onda moralni. Pun mi je qurac tih moralnih likova.
freehand freehand 14:47 18.09.2018

Re: ..

Spiridon
Moj do moje, Spiro, druže.


nikad nemoj da zaboravis dve stvari!

* mi bolje nemamo! Delamo sa onim sto imamo i nemamo vremena da analiziramo svakoga od njih koji su ipak odlucili da pokazu zube rezimu.

* uvek treba pogledati sebe u ogledalo i zapitati se ... da li sam ja idealan i sta sam ja uradio da bi kenjao Srdji Popovicu (koji je ipak bio jedan od neprijatelja Milosevicevog rezima). Jer dok ja kenjam Srdji Popovicu ... meni je predsednik yebeni Tomislav Nikolic ili Vucic ili Dacic ...ili Vulin.
Hajde da skenjamo Tomu Grobara, postavimo Jovu Bakica (lupam) pa kad vidimo da i on ne valja, da ga menjamo. Do tada je fokus samo da se skenja budaletina koja nas vuce na dno.

ovo je jako lose napisano (mada ja bolje i ne umem) ali stojim iza svake reci

meni se kosa dize na glavi kad neko poredi sinisu malog sa draganom djilasom ili stefanovica (slinu) sa zivkovicem. Svakoga ko kaze da su svi oni isti, automatski svrstavam u kategoriju ljudi cije misljenje ne cenim. Nismo svi isti i nemamo isti potencijal. Intelektualni na prvom mestu.

Spiro, ovo je 2018.
Ne znam da li si čuo da je Milošević umro, ali u prethodnom komentaru pokušao sam da te obavestim da su i Pera Luković i Srbljanovićka, zajedno sa pola LDP - pogodi na kojoj strani?
Tako da - promisli malo sledeći put kad budeš krenuo da napišeš nešto poput "bio je protiv režima".
Spiridon Spiridon 14:50 18.09.2018

Re: ..

Tako da - promisli malo sledeći put kad budeš krenuo da napišeš nešto poput "bio je protiv režima".


jbg. probao sam

ostaj mi zdravo
freehand freehand 14:53 18.09.2018

Re: ..

Spiridon
Tako da - promisli malo sledeći put kad budeš krenuo da napišeš nešto poput "bio je protiv režima".


jbg. probao sam

ostaj mi zdravo

Molo bih te da obratiš pažnju na ton i biraš reči kad sa mnom komuniciraš.
Jer i ja sam od prvog do poslednejeg dana bio protiv Miloševića, a to je, koliko kapiram, nešto opako i zajebano i čini me baš velikim bajom. Ili se to kod mene ne važi a ti imaš tu specijalnu dozvolu za kenjanje?
Spiridon Spiridon 16:02 18.09.2018

Re: ..

Jer i ja sam od prvog do poslednejeg dana bio protiv Miloševića, a to je, koliko kapiram, nešto opako i zajebano i čini me baš velikim bajom


Verujem, ali te to ne čini manje štetnim sa ostatkom stavova koje si izgradio.

Ono sto je simptomaticno je da je Srbija puna likova koji su bili protiv Slosketa ali su uzput pljuvali po Djindjicu, Koraću, Vesni Pesić, Zoranu Zivkovicu, Svilanovicu (i to onda kada je bilo najbitnije da se srusi Milosevic). Posle su nastavili ... a onda su im se desili Toma Nikolic, Vucic, Stefanovic, Vulin pa su sada depresivni i pun im je qurac svega.

Jel dopirem?

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:10 18.09.2018

Re: ..

Glupost je ljudsku glupost nazvati "univerzalnom kategorijom". Frazetina koja zvuči bogzna kako pompezno i pametno a ne znači baš ništa u svojoj ispraznosti i netačnosti.


U stvari je jedna od retkih, ako ne i jedina, postavka koja ne potpada pod "ništa ne može da se apsolutno dokaže", postojanje ili nepostojanje (*) svejedno; jedina koja nadilazi - 'maksimalno može "sa velikom verovatnoćom"'. Čak dapače ;>


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:18 18.09.2018

Re: ..

I na kraju Srđa Popović - poočim i mlekopitatelj čitavog tog kosmoplitskog bloka liberalnih trockista i mrzitelja.


A on onako, samo po Peščaničkom bivateljstvu upao u Ko Im Jebe Mater, jerbo ne može da se povampiri pa da "bude na Vučićevoj strani"? ;>

NB - Ovim si se, rekao bih ja, eto i ti, "svrstao uz Krstića". Kome i sada, dvajes godina kasnije, najviše smetaju "oni s Peščaanika" i kao "krunski dokaz" uvek nudi - "eto šta su pričali o Đinđiću (početkom milenija ☻)"

NM - ne bih da ga podsećam na to šta je on (i.... ☻) - još u prošlome veku (ma i milenijumu ;> ) priča(li)o o "tom Đinđiću", Krele se i inače ne seća uveče šta je tvitovao ujutru ☻ Barem ne kada ga sudija priupita ;>
Spiridon Spiridon 16:38 18.09.2018

Re: ..


NB - Ovim si se, rekao bih ja, eto i ti, "svrstao uz Krstića". Kome i sada, dvajes godina kasnije, najviše smetaju "oni s Peščaanika" i kao "krunski dokaz" uvek nudi - "eto šta su pričali o Đinđiću (početkom milenija


A ne, gresis. Krstic od tih stavova ima bar neku korist sto ipak objasnjava motiv.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:38 18.09.2018

Re: ..

Spiridon

NB - Ovim si se, rekao bih ja, eto i ti, "svrstao uz Krstića". Kome i sada, dvajes godina kasnije, najviše smetaju "oni s Peščaanika" i kao "krunski dokaz" uvek nudi - "eto šta su pričali o Đinđiću (početkom milenija


A ne, gresis. Krstic od tih stavova ima bar neku korist sto ipak objasnjava motiv.



U konkretnom slučaju, korist je samo "slučajni" bonus ;> Napižmen je Krele na njih (i još po neku/ga) naprosto jer njih "krivi" što je prestao biti na Vlasti i u Dembeliji, što ga odjedared niko više nije šljivio ni za šta niti se pitao za išta tj. što je preko noći sveden na "plebs".
freehand freehand 18:29 18.09.2018

Re: ..

Verujem, ali te to ne čini manje štetnim sa ostatkom stavova koje si izgradio.

"Štetnim" za šta i za koga?
Ono sto je simptomaticno je da je Srbija puna likova koji su bili protiv Slosketa ali su uzput pljuvali po Djindjicu, Koraću, Vesni Pesić, Zoranu Zivkovicu, Svilanovicu (i to onda kada je bilo najbitnije da se srusi Milosevic). Posle su nastavili ... a onda su im se desili Toma Nikolic, Vucic, Stefanovic, Vulin pa su sada depresivni i pun im je qurac svega.

Jel dopirem?

Duboko. U slobodnom padu penetriraš zajedno sa Vesnom Pešić koja je bila otvoreni i direktni promoter tog Nikolića koga pominješ, i koji je utro put svom političkom sinu.
Kome su se, opet, prišljamčili Pera Luković i Srbljanovićlka koje pominješ kao nekakve vertikale.
Zajedno sa mnoštvom drugih veličina iz te ekipe poput Samardžića, Andrića, Ostojića ili Prokića.
Ovako ili onako - od trojek koju pominješ Srbljanovićka jedina nije otvoreno podržavala bombardovanje i okupaciju Srbije.
To je bila razmeđa.
maksa83 maksa83 18:37 18.09.2018

Re: ..

Zajedno sa mnoštvom drugih veličina iz te ekipe poput Samardžića, Andrića, Ostojića ili Prokića.

Moj dobar drugar i kolega je šurak Dejana Vuka Stankovića. Jasno da mu ni krivom ni dužnom zbog toga dupe odvaljujemo svakom pogodnom prilikom (koju, ako je nema - stvorimo).
freehand freehand 18:56 18.09.2018

Re: ..

maksa83
Zajedno sa mnoštvom drugih veličina iz te ekipe poput Samardžića, Andrića, Ostojića ili Prokića.

Moj dobar drugar i kolega je šurak Dejana Vuka Stankovića. Jasno da mu ni krivom ni dužnom zbog toga dupe odvaljujemo svakom pogodnom prilikom (koju, ako je nema - stvorimo).

Dejan Vuk Stanković i Nebojša Krstić Stefanović
tasadebeli tasadebeli 19:03 18.09.2018

Re: ..

Spiridon
Jer i ja sam od prvog do poslednejeg dana bio protiv Miloševića, a to je, koliko kapiram, nešto opako i zajebano i čini me baš velikim bajom


Verujem, ali te to ne čini manje štetnim sa ostatkom stavova koje si izgradio.

Ono sto je simptomaticno je da je Srbija puna likova koji su bili protiv Slosketa ali su uzput pljuvali po Djindjicu, Koraću, Vesni Pesić, Zoranu Zivkovicu, Svilanovicu (i to onda kada je bilo najbitnije da se srusi Milosevic). Posle su nastavili ... a onda su im se desili Toma Nikolic, Vucic, Stefanovic, Vulin pa su sada depresivni i pun im je qurac svega.

Jel dopirem?




Спиро, извини што се мешам...

Ти си у иностранству? Дуго, је л' да'?

Питам те то стога што онда баш немаш много додира са свакодневницом у Србији, него то обично иде преко медија и преко посредничких прича других људи. (Исти је случај са свим нашима које познајем који живе напољу.)

А то о чему ти Фрихенд прича конкретно на терену (читај на локалу, а локал ти је микрослика Србије, увек било и тако и остало - није краљ Александар за џаба забранио Комунистичку партију после локалних избора 1920. ) изгледа овако:


2014. година:


Posle pobede Srpske napredne stranke na upravo održanim republičkim izborima i na izborima za Skupštinu Grada Beograda, poštujući volju većine građana Čukarice, odbornici Srpske napredne stranke u SO Čukarica formirali su novu većinu sa Demokratskom strankom Srbije, SPS-PUPS-JS i Liberalno demokratskom partijom i izabrali novo rukovodstvo Opštine. (ЛИНК)

Pre izbora novog predsednika Opštine, odbornici su većinom glasova izglasali nepoverenje dosadašnjem predsedniku Zoranu Gajiću iz Demokratske stranke koji se tom prilikom sazivu Skupštine i saradnicima zahvalio na saradnji u protekle dve godine.Odbornici Demokratske stranke i Nove demokratske stranke sačinjavaće opoziciju u Skupštini opštine Čukarica.


(И ЛДП, Спиро, и ЛДП... Њихови гласови били они који су тада претегли на тој општинској пијачној ваги. Без општинских избора. Само променили дрес.)


2016. година:


Na 24. sednici Izborne komisije Gradske opštine Čukarica koja je održana 25. aprila 2016. u 18.45 časova, u sedištu Izborne komisije GO Čukarica, utvrđeni su rezultati izbora za odbornike Skupštine Gradske opštine Čukarica, održanih 24. aprila 2016. godine. (ЛИНК)



1. ALEKSANDAR VUČIĆ-SRBIJA POBEĐUJE - 21

2. DOSTA JE BILO -SAŠA RADULOVIĆ - 6

3. DEMOKRATSKA ČUKARICA – ZORAN ALIMPIĆ Demokratska stranka, SDS-Boris Tadić, Nova stranka - 6

4. DVERI – DSS – ZA ČUKARICU KOJA RASTE – UROŠ JANKOVIĆ - 4

5. Dr VOJISLAV ŠEŠELJ- SRPSKA RADIKALNA STRANKA - 4

6. IVICA DAČIĆ – „Socijalistička partija Srbije (SPS), Jedinstvena Srbija (JS) - 4



Чукарица ти је друга (барем мислим да јесте) по броју становника београдска општина, иза Новог Београда. Обухвата и Моштаницу, Умку, Рушањ,...

Зато ти Фри данас, у 2018. години, и говори то што ти говори.

И мислим да је он у праву...

Како да делаш са онима који су те издали? Неки чак и више пута, не једном...

Зар ти не би макар малкице подозревао када ти опет приђу и предложе да делате заједно?
Spiridon Spiridon 19:50 18.09.2018

Re: ..

Спиро, извини што се мешам...

Ти си у иностранству? Дуго, је л' да'?

Питам те то стога што онда баш немаш много додира са свакодневницом у Србији, него то обично иде преко медија и преко посредничких прича других људи. (Исти је случај са свим нашима које познајем који живе напољу.)


vama dvojici se baš vidi da ste dugo u Srbiji ... ono baš, baš

meni ne pada na pamet da uticem na vase misljenje ni ovako javno da ispadam pametan (jer ja vrlo dobro znam kako deluje i pise zaista pametan covek. Njemu je ovo sto mi radimo tesko gubljenje vremena) ali mi nekako zao kada dodjem u kontakt sa nasim ljudima koji jos nisu ni zakoracili u zivot, a vec im je mozak ispran raznim budalastinama. To nisu samo pogresni politicki stavovi, vec oni zivotni. Tuzno je ponekad videti i nase predstavnike u inostranstvu koji se tesko snalaze u savremenom svetu. Kako su obuceni, drveni, zadah iz usta, masne kose i td. Tema je zajebana. Srbija je posrnula i treba joj pomoc. Zato se poneki put malo vise potrudi da slusas nego da komentarises. Mislim iskreno da od mene imas vise pametnih stvari da cujes nego od Free-a. Ne puno ali vise.

ovo mesto pocinje polako da biva prevazidjeno. Neko je to skapirao odavno, ja eto nedavno. Pre 10 min.



freehand freehand 19:58 18.09.2018

Re: ..


vama dvojici se baš vidi da ste dugo u Srbiji ... ono baš, baš

meni ne pada na pamet da uticem na vase misljenje (ni ovako javno da ispadam pametan jer to zaista nisam ... nista posebno) ali mi nekako zao kada dodjem u kontakt sa nasim ljudima koji jos nisu ni zakoracili u zivot, a vec im je mozak ispran raznim budalastinama. To nisu samo pogresni politicki stavovi, vec oni zivotni. Tuzno je ponekad videti i nase predstavnike u inostranstvu koji se tesko snalaze u savremenom svetu. Kako su obuceni, drveni, zadah iz usta, masne kose i td. Tema je zajebana.


Pa vidi majstore, ptošto već treći put daješ sebi za pravo da sa visoka ali nekako nehajno i izokola prosipaš loše zapakovane uvrede, da ti kažem ipak: ovde su viđeni i kum Žoržo i her Šika, i njihovi sudovi o tuđim životnim stavovima.
I prosto je čudno da kad si već dopro do zadaha iz usta naših političkih predstavnika u inostanstvu nisi i sebe uspeo da pozicioniraš poput tvojih političkih favorita koje ovde pominješ.
Makar kao stilista i lajf kouč, to bi ti, koliko mogu da prosudim, išlo, a i oni vole te počasne konzule Nikaragve..
Milan Novković Milan Novković 20:09 18.09.2018

Re: ..

Spiridon
Спиро, извини што се мешам...

Ти си у иностранству? Дуго, је л' да'?

Питам те то стога што онда баш немаш много додира са свакодневницом у Србији, него то обично иде преко медија и преко посредничких прича других људи. (Исти је случај са свим нашима које познајем који живе напољу.)


vama dvojici se baš vidi da ste dugo u Srbiji ... ono baš, baš

meni ne pada na pamet da uticem na vase misljenje ni ovako javno da ispadam pametan (jer ja vrlo dobro znam kako deluje i pise zaista pametan covek. Njemu je ovo sto mi radimo tesko gubljenje vremena) ali mi nekako zao kada dodjem u kontakt sa nasim ljudima koji jos nisu ni zakoracili u zivot, a vec im je mozak ispran raznim budalastinama. To nisu samo pogresni politicki stavovi, vec oni zivotni. Tuzno je ponekad videti i nase predstavnike u inostranstvu koji se tesko snalaze u savremenom svetu. Kako su obuceni, drveni, zadah iz usta, masne kose i td. Tema je zajebana.

Gledam nešto dole (gore ili tu negde, zaboravih) kako Filip u diskusiji poteže drevni, još iz Sanskrit vremena, argument korišćenja nicka u diskusiji.

Doduše on ga koristi u negativnom smislu, što mene nije omelo u cmizdrenju pred samim sobom kako nikad nisam imao nick na blogu osim ovog, i odmah mi dođe neizdrž da se registrujem kao ... lao je za pogoditi, "spinoza".

Odem da proverim da li je slobodan i tu si ti sa jedne strane, u leksikografskoj okolini (krenula me ova reč večeras), al ti si stari bloger pa mi je interesantnji tamo prijatno iznenađujući nick "sperminator".

Instinktivno kažem kako ima nade za ovu sad snowflake generaciju, ali se setim da ovaj čovek, gospodin, roker ... nikad nij ekomentarisao a da se ja sećam.

Ali bio sinoć na večeri sa pajtosima iz Bgd koji su došli poslom u London i, sad prestajem da se zezam, počelo je ozbiljno tužno da me dotiče to, izgleda, apsolutno odsustvo optimizma - tj meni razne budalaštine možda ne smetaju toliko koliko tebi osim ako nisu u vezi sa totalnim odsustvom strasti da se baca u neke tokove no-matter-what.

Recimo meni dosta smeta što je danas mnogo manje fotki na blogu, to mi je neki "čudan znak", suvo pisanje, a znamo da su rabote nasuvo ... nekako ... suve

U to ime evo jedne u "tranzicionom" prostoru:


Spiridon Spiridon 20:10 18.09.2018

Re: ..

Pa vidi majstore, ptošto već treći put daješ sebi za pravo da sa visoka ali nekako nehajno i izokola prosipaš loše zapakovane uvrede, da ti kažem ipak: ovde su viđeni i kum Žoržo i her Šika, i njihovi sudovi o tuđim životnim stavovima.


znas, ja sam nekako uspeo da sacuvam tu ulicnu skolu i ta kafanska prejebavanja koja su me cesto vadila iz nekih zajebanih situacija ovde "na zapadu". Nije meni strano ni da se posibam ako osetim da nema izlaza. Treniralo se dosta onih godina u domovini, a fizicka kondicija se odrzava na jako visokom nivou. Tako da ja umem da prizemnim pricu kad osetim da imam posla sa dzukelom. Nekad namerno dodjem ovde da isteram pacova iz rupe. Onako iz drkanja.
tasadebeli tasadebeli 20:10 18.09.2018

Re: ..

Spiridon

meni ne pada na pamet da uticem na vase misljenje




Ма знам... Само причамо, размењујемо искуства. Сагледавамо ствари из више углова.

(Јбт, на Филиповом посту! )


tesko snalaze u savremenom svetu.



Волео бих када би неко умео да ми објасни шта уопште значи ова синтагма. Не само у Србији, него било где.

Спрцао сам 54 године у дупе, али веруј ми, још увек нисам чуо ни од кога неко сувисло објашњење ове израубоване синтагме.

Иако се много и често користи.

Како то уопште и изгледа када се неко снађе у сваременом свету?





Tema je zajebana.



Јесте.
freehand freehand 20:19 18.09.2018

Re: ..

znas, ja sam nekako uspeo da sacuvam tu ulicnu skolu i ta kafanska prejebavanja koja su me cesto vadila iz nekih zajebanih situacija ovde "na zapadu". Nije meni strano ni da se posibam ako osetim da nema izlaza. Treniralo se dosta onih godina u domovini, a fizicka kondicija se odrzava na jako visokom nivou.

Preseče me gde sam najtanji... Ako se sad iskreno izvinim možemo li nekako da izgladimo ovu situaciju i ja izbegnem najgore u smislu da budem napeglan od strane Alena Delona Bloga b 92?
Nekad namerno dodjem ovde da isteram pacova iz rupe. Onako iz drkanja.

Ne znam šta bi ovo u tvomn slengu trebalo da znači al slutim da si prajd promašio svega nekoliko dana u smislu erockih fantazija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 18.09.2018

Re: ..

To nisu samo pogresni politicki stavovi, vec oni zivotni.


Ne postoje pogrešni politički stavovi.

Pogrešno je političke stavove deliti na pogrešne i tačne, jer to ne vodi ničemu dobrom.
alselone alselone 20:30 18.09.2018

Re: ..

U to ime evo jedne u "tranzicionom" prostoru:


Je l' to slika sa večere?
Spiridon Spiridon 20:31 18.09.2018

Re: ..

Спрцао сам 54 године у дупе, али веруј ми, још увек нисам чуо ни од кога неко сувисло објашњење ове израубоване синтагме.


jbt ja sam bio ubedjen da ti imas negde oko 55, a ti mladji =)

jel se secas ovoga?

LINK

freehand freehand 20:33 18.09.2018

Re: ..

Mislim iskreno da od mene imas vise pametnih stvari da cujes nego od Free-a.



Pa katastrofa bi bila da ovo ostane tako van fokusa kao samo jedan dopisani biser već viđenog komentara prepodobnog Modest Spiridona
tasadebeli tasadebeli 20:40 18.09.2018

Re: ..

Milan Novković

još iz Sanskrit vremena, argument korišćenja nicka u diskusiji.






Знаш ли ти, бре, како се каже опанак на санскриту?





Ali bio sinoć na večeri sa pajtosima iz Bgd koji su došli poslom u London i, sad prestajem da se zezam, počelo je ozbiljno tužno da me dotiče to, izgleda, apsolutno odsustvo optimizma



Ех, сад и ти... Као да никада ниси живео са људима из одавде... Такви смо сви по дифолту чим смо се родили... Мислим, кад смо се већ родили...







И знаш и сам да исход борбе свакога од нас са тим у себи зависи од много фактора: карактера, васпитања,...


tj meni razne budalaštine možda ne smetaju toliko koliko tebi osim ako nisu u vezi sa totalnim odsustvom strasti da se baca u neke tokove no-matter-what.



Мени се чини да је ту ипак главно питање ко ту на кога пројектује своје сопствене емоције. И при томе не мислим на онај спољашњи вештачки свакојутарњи rise and shine осмех, осмех за друге не за себе, када се из свог крвета (у који се увече опет ипак вратимо; свако од нас појединачно да бисмо били мало и сами са собом) крене на улицу, у свет,...
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:05 18.09.2018

Re: ..

Spiridon
Nije meni strano ni da se posibam ako osetim da nema izlaza. Treniralo se dosta onih godina u domovini, a fizicka kondicija se odrzava na jako visokom nivou. Tako da ja umem da prizemnim pricu kad osetim da imam posla sa dzukelom. Nekad namerno dodjem ovde da isteram pacova iz rupe. Onako iz drkanja.





Pazte se ljudi, Spira nam se naoštrio.

tasadebeli tasadebeli 21:12 18.09.2018

Re: ..

Spiridon


jel se secas ovoga?

LINK




Не, брате!

Свака ти част! Где га само ископа!

Ако сам га можда и виђао, заборавио... Крштеница, јбг...

А и у мојој ортодоксној кући се пила само кисела вода из Социјалистичке Републике Србије (без покрајина). Она што смо током наше светле и богате историје у њој вазда давили своје владаре, па нам сад зато данас та вода малко киси. Има ону жицу, знаш... (Да парафразирам једнога познатога...)

А сећаш се ти ове?






(Јбт, к'о да су су Крстић и Шапер идејни творци ове пробавне рекламе! Није ни чудо што је онда предизборна кампања 2012. изгледала к'о "Кафић у здравље"...)


jbt ja sam bio ubedjen da ti imas negde oko 55, a ti mladji =)





Сад си ме постидео.

А идемо у сусрет Октоберфесту...





Немој то више да ми радиш...


EDIT: Звезда-Наполи без голова. Изгледа зачукан икс. Још по сахата до краја...


Milan Novković Milan Novković 21:41 18.09.2018

Re: ..

alselone
U to ime evo jedne u "tranzicionom" prostoru:


Je l' to slika sa večere?

Nije

Nije ni ova, ali je od Boba Carlosa Clarkea (prethodna je od Helmuta Newtona), na koga me ti podsećaš pošto je on fotografisao Marca Pierea Whitea, Michelin* kuvar sa temperamentom, kod koga je i Gordon Ramsey šegrtovao pa ispolirao svoj sentiment (sve sam ovo već bio iskucao, pa pregazio blog stranicu pre objavljivanja). Plus je Bob genijalac bio (ubio se), od onih što je voleo žene na provokativniji način (ima fotografa koji ne vole žene - tužna priča)

A mesto sinoć bi bilo po tvom ukusu, pa Brajevićevom i po ukusu Šarskog.

Tebi bi se okice zacaklile i od porcija

(za Srkija P ne znam, oni tamo u US iskuvavaju ribe u više voda i ručkaju neke supice

alselone alselone 21:58 18.09.2018

Re: ..

Tebi bi se okice zacaklile i od porcija


To volim da čujem. Mada sam trenutno u Teksasu pa nemam problema sa porcijama.

Nego da ispričam šta je bilo neki dan.
Kolega sa posla ide kolima auto putem i iseče nekog majmuna koji je vozio 200. Tj. nije on njega ni hteo da iseče nego nije procenio koliko brzo ovaj konj ide. I vrati se ovaj naš u svoju traku i nastavi lepo a tip dodje pored, spusti prozor i opali 4 metka njemu prema glavi. Neveovatnom srećom ovaj naš imao auto koji ima fabrički nabudženo Bose ozvučenje pa satim tim ima i jača stakla zbog izolacije (nije to ni znao, verovatno ne bi ni znao da se ovo nije desilo). Pa su stakla zaustavila 4 metka.

I stane on sa strane, zove muriju, a pošto je pucnjava u pitanju dolazi šerif. Šerif parkira iza njega i po proceduri prvo proveri tablice, auto, vlasnika i sve po redu. I tek onda pridje autu. Razgovor:
- Šta se desilo?
Ovaj naš ispiča.
Kaže šerif - pa što ti nisi pucao u njega, vidim u registru da imaš pištolj.

- Pa jebote, imam pištolj kod kuće, sportski, ne nosim ga.
- (samo što nije rekao) Ko te yebe onda.

alselone alselone 22:01 18.09.2018

Re: ..

i po ukusu Šarskog.


Šarski je obećao da će da pravi hobotnicu kad napišemo rad u kom ćemo koristiti genetske algoritme.

(pssst, u stvari nije, ali ovo je samo gentle nudge pošto je hobotnicu spominjao jednom)
maksa83 maksa83 22:03 18.09.2018

Re: ..

- Pa jebote, imam pištolj kod kuće, sportski, ne nosim ga.

Sad su ga zapisali i još jednom to da mu se desi iščlaniće ga iz Texasa. Posle 5 godina uz dobro vladanje pustiće ga nazad ali da se naseli trajno u Austinu sa ostalim lillyass hipicima i ne napušta city limits.
alselone alselone 22:06 18.09.2018

Re: ..

Ovi naši Srbi što žive ovde i rade samo sa zelenim kartonom mogu da kupe oružje u Teksasu.

Logika je - ako živiš preko godinu dana i plaćaš porez, mi te smatramo za gradjanina i imaš pravo da se braniš. Tako da slobodno razguli u Volmart po porciju lunchables-a i par dugih i kratkih cevi.
sweet64 sweet64 01:02 19.09.2018

Re: ..

Kaže šerif - pa što ti nisi pucao u njega, vidim u registru da imaš pištolj.


Divlji zapad je danas divljiji i zapadniji!

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:53 19.09.2018

Re: ..

Neveovatnom srećom ovaj naš imao auto koji ima fabrički nabudženo Bose ozvučenje pa satim tim ima i jača stakla zbog izolacije (nije to ni znao, verovatno ne bi ni znao da se ovo nije desilo). Pa su stakla zaustavila 4 metka.


E, jebi ga, baš bih voleo da vidim to staklo koje će da zaustavi 4 metka iz neposredne blizine, pa taman i da je Bose sistem u pitanju. Mislim da taj tvoj kolega malo kenja.

Nego, ja sam tako jednom vozio po Teksasu noću na autoputu, tamo negde oko Amariloa. I svi idu desnom trakom, disciplina miki, niko ovom bržom, levom. I dok sam ja tako pičio levom trakom kao manijak i čudio se svim tim ljudima, obiđem state troopera, koij se pritajio u toj sporoj linij. Baja me stigne za otprilike dve sekunde i zaustavi u pomoćnoj traci. I sad tu kreće ono natezanje, on sedi u kolima iza mene, proverava tablice, onda izađe i kucne lampom, ili drškom od gloka na prozor, traži dokumenta, sve po redu, pita jesam pio nešto. I onda mi kaže da sam vozio, ne znam, 25 iznad speed limita (koji je noću u Teksasu niži nego danju, pa sam zato ušao u opasnu zonu kad bi trebalo da mi uzme dozvolu i da me apsi. Ali pošto je to bilo dan pred badnje veče, i ja mu lepo i elokventno objasnio da idem kod kuma u Hjuston na proslavu, ovaj mi smanji prekoračenje za tih par milja, i naplati jedno 250 dolara kazne, raziđemo se u miru i sreći, uz obavezno čestitanje predstojećeg blagdana.
predatortz predatortz 09:31 19.09.2018

Re: ..


Ono sto je simptomaticno je da je Srbija puna likova koji su bili protiv Slosketa ali su uzput pljuvali po Djindjicu, Koraću, Vesni Pesić, Zoranu Zivkovicu, Svilanovicu


I, šta je tu sporno?

Ljudi su bili protiv Miloševića, ali među ovim koje si nabrojao nisu videli ličnost vrednu truda i hvale.

Izuzevši Đinđića koji je imao neku energiju, ostali su uglavnom dosadni i neharizmatični do te mere da je traćenje vremena unositi se u ono što pričaju, makar to i dobro bilo, jer nemaju životnih sokova, energije, snage, herca... da to sprovedu u delo. Odnosno, da inspirišu ljude da ih slede u tome. Grupa levičarskih knjiških moljaca i jedan sitni muljator.

docsumann docsumann 10:43 19.09.2018

Re: ..

ne vidim Vesnu i Svilanovića u ovom tvom kolektivnom opisu.

oboje su itekako imali herca i energije. to što je njihova priča teško dopirala do širih glasačkih masa ne može se u potpunosti pripisati njihovinm ličnim falinkama (karakterima).

ima nešto i do nas.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana