Astronomija| Ekonomija| Nauka| Planeta| Život

"Letnje" ili "zimsko" ... pitanje je sad!

a_jovicic RSS / 14.09.2018. u 01:06

Po svemu sudeći pomeranju kazaljki na satu (bar u Evropi) je odzvonilo. Evropska Komisija će predložiti ukidanje tzv. DST (Daylight Saving Time) sistema tako da se više neće, dva puta godišnje, pomerati kazaljke na satovima. Medjutim, neće se jednostavno samo ukinuti "letnje" računanje vremena, nego su organizovali anketu gde su gradjane pitali šta oni žele ... tj. koje računanje da zadrže.

Lično smatram da je to malo tupavo pitanje, tj. uvodjenjem globalnih vremenskih zona, definisane su širine zona i vremenske razlike zavisno od rastojanja u odnosu na osnovni meridijan. Po tom sistemu "zimsko" računanje je ono pravo. "Letnje" je bila caka za povećanje ekonomskih efekata (koja je pokazala prilično slabe efekte). Na svu tu suludost "birokrata iz Brisela" se naravno nadovezala i naša poslovična borba za "večito leto" tj. arlaukanje kako smo mi u pogrešnoj vremenskoj zoni koju smo uveli zbog "mrske" SFRJ.

Koliko god da neki ljudi više voleli letnje računanje vremena (pa "lobiraju" da mi predjemo u vremensku zonu u kojoj je Grčka) mi zapravo jesmo u pravoj vremenskoj zoni.

tz.png 

Naime, vremenske zone koje se trenutno primenjuju u svetu se zasnivaju na Nautičkom vremenu, po kojem je Zemlja podeljena na 24 zone (drugim rečima 360 stepeni se podeli na 24 časa i dobiju se zone širine 15 stepeni ... kako bi to sve bilo lepo "centrirano" oko Griniča ... za koji smo se složili da je referentni meridijan, ostale vremenske zone počinju 7.5 stepeni zapadno i istočno od njega) ...

Srbija je svojim najvećim delom upravo u toj svojoj pravoj vremenskoj zoni, tj. samo mali deo je istočnije od 22.5 (7.5 + 15) stepena istočne geografske dužine. To što su neke druge države (Francuska, Španija, Benelux) odlučile da budu u pogrešnoj vremenskoj zoni, rezultat je administrativne odluke i praktičnih razloga vezanih pre svega za jedinstveni trgovinski prostor a ne njihove želje za "dužim danom".

BTW ... dužina obdanice ne zavisi od vremenske zone nego od perioda godine. Leti će "dan" biti duži koju god vremensku zonu izabrali. Budalaština koju trenutno sprovodi EU (da pita svoje gradjane koje će vreme da "zadrže") je više rezultat neobrazovanih birokrata nego stvarne potrebe. Umesto pitanja o ostajanju na letnjem ili "zimskom" vremenu, pravilnije bi bilo da se gradjani pitaju od koliko sati bi želeli da im rade javne institucije tj. koje bi bilo referentno radno vreme po kojem bi se svi upravljali.

Čisto za podsećanje ... u doba dok smo imali industriju, radno vreme je počinjalo u 5 ili 6 časova (a to je bilo bitno zbog smenskog rada pošto je druga smena počinjala od 13 ili 14 a završavala sa poslom u 21 ili 22). Danas je to kod nas totalno suludo ('em što industrija postoji "u tragovima" 'em što je planeta definitivno postala "globalno selo" tako da firme koje saradjuju sa inostranim partnerima često svoje radno vreme uskladjuju sa njima a ne sa administrativno propisanim radnim vremenom koje "superheroji 25-to časovnog radnog dana" tipa Nj.K.V. A.V. propagiraju ... svakako vam za bilo kakvo akanje sa javnim službama treba bar pola slobodnog dana ako ne i da uzmete godišnji odmor). EUropljani možda i imaju takvih problema po pitanju industrije ali svakako da je "silovanje" astronomije pogrešan način za njihovo rešavanje.

 



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 23:39 14.09.2018

Re: nedvojbeno

Alternativa bi bili mini-cepelini .

Na ovom poslednjem Hackadayu mi je jedno od zanimljivijih predavanja bilo predavanje one ženske koja nije pravila drona pošto je to asocira na rat, nego pravila cepelin, beskrajno je zanimljivo.

To njeno počinje na. 1h45m:



(E da, vredelo je i otići i zbog bedža koji dobiješ a koji je napravio Voja Antonić)
blogovatelj blogovatelj 04:26 15.09.2018

Re: nedvojbeno

A, to kazes. E, pa super. Dodao bih i to da bi "sekunde", "minuti", "sati" i dani na osnovi 10 i jos jednom aupm.


Tojota to radi. Mere minute i sate dekadno. Nedelje i mesece još nisu počeli, ali me ne bi čudilo da i to počnu.
blogovatelj blogovatelj 04:28 15.09.2018

Re: nedvojbeno

Ja tim procenama više ič ne verujem, otkad ona moja Zlobaba na pravdi boga izgubi izbore od ovog...ne znam kako više da ga nazovem. I nemoj neko da me je ovde izazivao na klađenje!


Mogu ja, bata Šurdo?
blogovatelj blogovatelj 04:42 15.09.2018

Re: nedvojbeno

Nisam siguran dal' je ovde neka greška u kucanju ... (il' je malo kasno pa loše kapiram ... ovo oko američkih izbora) al' "drug" Putin je odavno ukinuo DST ... tj. da budemo precizni ... DST je u stvari ukinuo "drug" Medvedev ali je ostavio "letnje" računanje kao trajno ... i onda im se desilo ...

Some complained dark morning hours affected their body clocks badly, with people having to wake up for work or children go to school in complete darkness.

"Dark mornings have a worse effect on people’s state of health than dark evenings," the head of sleep medicine at the Federal Medical and Biological Agency, Aleksandr Kalinkin, told TASS news agency.


Bate, primaš se na zapadnjačku liberalnu propagandu kao foka u pubertetu. Usudio bih se čak reći da se primaš gore od Pajića.
Tamo kad je zima, mrak traje po dvaes sati dnevno. Uvek je mrak. Ne pomaže nikakvo pomeranje kazaljki.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:21 15.09.2018

Re: nedvojbeno

Tamo kad je zima, mrak traje po dvaes sati dnevno. Uvek je mrak. Ne pomaže nikakvo pomeranje kazaljki.


Ma, tamo kod njih je mrak, i to mrkli, bilo da je leto ili da je zima. Tako je to kad ti se diktatori, a sad i kriminalci, samo ređaju nad glavom. Srećom da imaju votku da to malo ublaže, inači bi život bio sasvim nepodnošljilv. Čekam sad da mi se vrati kolega Maks, deca nam zajedno piče na klizanje*, evo sad je dobio zelenu kartu i prvi put posle 6 godina otišao nazad u Rusiju. Jedva čekam da čujem izveštaj, svi ovi što znam od Rusa ovde, tamo ne idu nikad, a i kojićekurac, pa su mi informacije malo bajate.

*E, na klizanju ovde, samo Srbi (to jest ja), Rusi, poneki Kinez, i pazi sad, Indusi. Nisam ni znao da ih imamo toliko u Koloradu, dok nisam krenuo da vodim dete na klizanje, potpuno su blesavi za tim sportom.





a_jovicic a_jovicic 07:07 15.09.2018

Re: nedvojbeno

blogovatelj
Bate, primaš se na zapadnjačku liberalnu propagandu kao foka u pubertetu. Usudio bih se čak reći da se primaš gore od Pajića.

... sreća te mi je izvor ove vesti "zapadnjački" i "liberalan" RT ... nekada poznat kao Russia Today ... finansiran direktno od Kremlja


Jel' ima neki nama nepoznat razlog što je "drug" Putin poništio odluku "druga" Medvedeva ... osim da mu to nisu predložile "učene glave" (mislim ... možemo o Rujama svašta da pričamo ali da imaju pametnog i učenog sveta ... imaju)
bene_geserit bene_geserit 08:00 15.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
maksa83
Ako ovi midterms ispadnu ovako kako se procenjuje, Trunpoa ćeš gledati još najdalje do sledećeg proletja, jeseni najkasnije.

Ja tim procenama više ič ne verujem, otkad ona moja Zlobaba na pravdi boga izgubi izbore od ovog...ne znam kako više da ga nazovem. I nemoj neko da me je ovde izazivao na klađenje!

Mada, vidim da su se demokrate razmahale ... toliko sam spuvan, da ne verujem da će impičment da se desi, nego ćemo verovatno nekako da dobacimo do sledećih izbora uz ova dva mamlaza na čelu, a posle neka ih đavo nosi.

Pazi mamlaze prizivaju puč. Pomislio bi čovek da su za demokratiju i za menjanje predsednika izborima, ali izgleda to važi samo za predsednike koji im se sviđaju.

A što se tiče midterms, DP nema nikakve šanse da preuzme Senat a Kongres verovatno uzima (kao i svaka opoziciona partija na prvim izborima posle presedničkih zadnjih decenija). Što neće nešto značajno da promeni, Trampu ionako ne daju da bilo šta ozbiljno uradi, tako da se na isto svede.
Nego jel će zlobaba da bude opet kandidat na sledećim izborima, ništa me ne bi zasmejalo više od toga.
zilikaka zilikaka 08:22 15.09.2018

Re: nedvojbeno

Ja se sve nešto kanim da se poigram i time ... a onda stavim prs' na čelo pa se zapitam ... Šta sa autonomijom leta

Nisam baš sigurna da sam razumela šta vi (ovde prisutni) hoćete s dronovima. Doduše, nisam baš ni pročitala sve što ste pisali al znam da osim neophodnih dozvola ima još nezgodnih elemenata.
Recimo, silan problem prave veliki metalni objekti, ko silosi iz rezervoari. Poseban problem je ako još probaš da ga poteraš iznutra da nešto pogleda.
Bio crko načisto.
Kazezoze Kazezoze 09:27 15.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
Samo, neće to moći tako, drugovi, da mi pijani Rusi uzmu pravo glasa

Ako ovi midterms ispadnu ovako kako se procenjuje, Trunpoa ćeš gledati još najdalje do sledećeg proletja, jeseni najkasnije. A šteta, taman nam vratio Kosovo.


Gledaće oni njega i duže...u zadnje vreme USA predsednici se obavezno biraju i u drugom mandatu. Daje im se poštena šansa da pokažu i drugo lice svoje ličnosti.

Npr, Tramp je u prvom mandatu radio sve ono što njegov demokratski prethodnik nije. Na domaćem terenu je vodio nemilosrdne tviter ratove protiv medija, a u gostima je vodio nezamislivu politiku pomirenja (između dve Koreje i sa Rusijom) i pretnje trgovinskim ratovima sa saveznicima (EU).

U drugom mandata se očekuje da ponovo uspostavi dobre odnose sa domaćim medijima, a da u gostima ponovo započne neki rat (kao i njegovi prethodnici) i tako se pomiri sa saveznicima iz EU.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:42 15.09.2018

Re: nedvojbeno

Pazi mamlaze prizivaju puč. Pomislio bi čovek da su za demokratiju i za menjanje predsednika izborima, ali izgleda to važi samo za predsednike koji im se sviđaju.


Ma, to ovaj mufljuz, maksa, priželjkuje, iako zapravo samo brine za moje mentalno zdravlje i nudi reči utehe, zna da sam sa godinama dosta smekšao, mada ne znam zašto misliš da bi to bio puč? Na stranu počinjena krivična dela za koje mu u normalnim okolnostima sleduje zatvor, Tramp je zreo za onaj 25. amandman: potpuno je pomahnitao i unfit da vlada, to je valjda svima jasno. No sam ja, kao što rekoh, voljan da sačekam redovnu smenu predsednika (jer onda ima da ode i onaj podpredsednik Penis, koji je isto sačuvaj bože). A da Trampu ne daju ništa da uradi - fala bogu, čak su i piglu republikanci, ma i njegovi najbliži saradnici (pročitao si sigurno Woodward-a) shvatili da je ovaj opasna štetočina, pa ga kuliraju. A navežbali su se i na Obami, zato što je bio prokleta crnčuga, razume se.

A Zlobaba je, mislim, odsvirala svoje, ne boj se, nema šanse da ona opet ispliva kao kandidat i uzme nam sever Kosova, Medveđu i Preševsku dolinu.
maksa83 maksa83 15:45 15.09.2018

Re: nedvojbeno

Ma, to ovaj mufljuz, maksa

bene_geserit bene_geserit 19:12 15.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
Tramp je zreo za onaj 25. amandman: potpuno je pomahnitao i unfit da vlada ...
A da Trampu ne daju ništa da uradi - fala bogu

Očaravajuće shvatanje demokratije. Jebeš podelu vlasti, ingerencije predsednika, ako nam se predsednik ne sviđa.

A definicija pomahnitalosti je kad neko iz čista mira razjebe Libiju i Siriju i još bail-outuje bogate, banke, CEO-ove (i abolira ih odgovornosti za sranje koje su napravili) a odjebe sirotinju.
maksa83 maksa83 19:36 15.09.2018

Re: nedvojbeno

A definicija pomahnitalosti je kad neko iz čista mira razjebe Libiju i Siriju i još bail-outuje bogate, banke, CEO-ove (i abolira ih odgovornosti za sranje koje su napravili) a odjebe sirotinju.

+ čamuga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:50 15.09.2018

Re: nedvojbeno

A definicija pomahnitalosti je kad neko iz čista mira razjebe Libiju i Siriju i još bail-outuje bogate, banke, CEO-ove (i abolira ih odgovornosti za sranje koje su napravili) a odjebe sirotinju.


Gle, ko govori: veliki borac protiv bogataša, i zastupnik prava potlačene radničke klase i sirotinje (njih pogotovu, još ako su crni, za to glavu na nakovanj meće ako treba), zamalo pa komunjara, jebote! A tek ova iskrena briga za Sirijce i Libijce, srce mi se cepa, samo ako bi mogli da se nekako sami podave u Mediteranu, da ne ulaze u Evropu i impregniraju je. Koliko vas to pod nikom bene_geserit ima, ili su to neki simptomi podeljene ličnosti?

A predsednik nam se ne sviđa, to je tačno, no niko se ovde ne zalaže za nasilnu smenu vlasti i prekoračenje ingerencija, čak ni maksa. Zna se ko tu šta treba da radi i po kom amandmanu, da mu vidimo leđa, i to polako teče. Sem ako ovaj ludak ne uvede autoaboliciju, onda stvarno ne znam šta s njim da radimo.

Nego, zar nije Tramponja naredio Matisu da ubije Asada (a ovaj mu, doduše u sebi, rekao: oću boli me kurac!)? Kako se to kategoriše u tvom sistemu vrednosti i poštovanja prava, a pravi razliku između miroljubovog Njega i krvoločnog Obame-Hilari? I da izroka Malog Raketaša, pa su ga jedva nekako odgovorili od te namere, ili je ovaj zaboravio, što je podjednako verovatno.
maksa83 maksa83 19:56 15.09.2018

Re: nedvojbeno

zadnje vreme USA predsednici se obavezno biraju i u drugom mandatu.

Trunpoov trenutni approval rating je 39.9, od svih predsednika u poslednjih 60 godina (koliko se meri) samo je Truman imao manji (34.0) posle 200 dana vladavine. Nixon je drugi mandat dobio tako što je L. Džonson umro 2 dana po inoguraciji, i skrljao se ubrzo potom.

Nikad, nikad pre nisu imali ovako nešto, od Bjukenona, koji im sad spram ovog izgleda kao bistra i dobroćudna majka Mara, a slažu se da je bio opak kreten.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:56 15.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
A definicija pomahnitalosti je kad neko iz čista mira razjebe Libiju i Siriju i još bail-outuje bogate, banke, CEO-ove (i abolira ih odgovornosti za sranje koje su napravili) a odjebe sirotinju.

+ čamuga.


+ Husein
+ jedva završio Harvard, i to samo zahvaljujući affirmative action-u, inače bi vrteo hambugere i instalirao tepihe po Čikagu, jer za bolje nije.
bene_geserit bene_geserit 20:33 15.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
Gle, ko govori: veliki borac protiv bogataša, i zastupnik prava potlačene radničke klase i sirotinje (njih pogotovu, još ako su crni, za to glavu na nakovanj meće ako treba), zamalo pa komunjara, jebote! A tek ova iskrena briga za Sirijce i Libijce, srce mi se cepa, samo ako bi mogli da se nekako sami podave u Mediteranu, da ne ulaze u Evropu i impregniraju je.

Oba dela "invade the world, invite the world" političke filozofije globalista su nenormalna.
To što ne želim da izbeglice iz Afrike i Bliskog Istoka preplave Evropu ne znači da mislim da im treba razvaljivati zemlje iz čista mira, naprotiv u pitanju su najgori zločini od WW2.
Naravno kod Obame i ostalih izvođača radova jedno ide sa drugim - razvale se ključne zemlje da se otvore izbegličke rute. A onda se onima koji ne žele da budu osvojeni i preplavljeni podele etikete nacista.

Takođe su svi delovi ekonomske politike nenormalni (i usmereni ka presipanju para moćnima i bogatima). I Obama je tu opet bio vrlo uspešni izvođač radova.
To što ne želim da oglobe srednju klasu i da se država meša u sve živo, ne znači da mislim da država ne treba da radi ono što bi trebalo da joj bude osnovna uloga kad je ekonomija u pitanju - a to je regulacija monopola i regulisanje tržišta da nema prevara. Ono što je Obama odradio 2009-te je ne samo abolicija prevaranata koji su doveli do krize, nego je i postavilo osnov za dalje intezivno raslojavanje i uništavanje srednje klase.
maksa83 maksa83 20:55 15.09.2018

Re: nedvojbeno

Ono što je Obama odradio 2009-te je ne samo abolicija prevaranata koji su doveli do krize, nego je i postavilo osnov za dalje intezivno raslojavanje i uništavanje srednje klase.

Raslojavanje i uništavanje srednje klase nije Obamina tekovina. To je globalna pojava izazvana automatizacijom, kompjuterizacijom, robotizacijom. U tvom slučaju i globalizacijom, jerbo - buy low sell high je osnova kapitalizma, a to znači da će neko negde kupiti jeftiniji rad i preprodati ga skuplje, isto kao što će da uveze, šta znam, titanijumsku lopatu iz Wakande (pošto tamo titanijum raste u svakoj bašti ko korov, pa je jeftin) i proda je tebi uz profit, tako će i da kupi rad nekog Kineza (ili Srbina) i preproda njegov rad tebi kroz proizvod uz profit. Potpuno je svejedno da li je u nekom pičkovcu (kineskom, srpskom, filipinskom, wakandanskom) kupio titanijum ili ljuCki rad. Kako god, to je sekundarno spram radnih mesta i srednje klase koje jede tehnologija.
bene_geserit bene_geserit 23:10 15.09.2018

Re: nedvojbeno

maksa83
titanijumsku lopatu iz Wakande (pošto tamo titanijum raste u svakoj bašti ko korov, pa je jeftin)

Hteo si da kažeš vibranijumsku lopatu? Ja moram da te ispravljam u vezi tih diversity sranja od filmova?
Nego fascinantno kakve filmove i serije snimaju u zadnje vreme, gledao sam prvu sezonu Jack Ryan-a, to ti je "invade the world, invite the world" pretočeno u seriju.
maksa83
Raslojavanje i uništavanje srednje klase nije Obamina tekovina.

Itekako je njegova tekovina, nije on to započeo ali je itekako pospešio i ubrzao.
- omogućiš pristup kapitalu sa 0% kamate grupi ljudi a uz to odradiš QE1-2-3 gde sve pare nemaju gde da odu nego u akcije firmi (koje opet sa ogromnim procentom drži ista grupa ljudi)
- bailout-uješ banke i daš im beskamatni zajam da mogu da foreclosure-uju ogroman broj real-estate (da bi ga banke držale u vlasništvu dok se ne nabije cena ponovo), i uz to aboliraš one na čelu istih koji su krizu izazvali kriminalnim ponašanjem (CEO-ove kojima banke odmah potom podele milionske bonuse, valjda kao nagradu, šta li), home ownership opadne sa ~68% na ~63%
- nastaviš da držiš tržište radne snage bez ikakve zaštite, omogućuješ big biznisu da zapošljava ilegalnu imigraciju, firmama da rade outsorsing i da ne unose kapšital u zemlju niti da plaćaju porez na zaradu napolju, ne sprećiš jačanje monopola i uništavanje malih firmi
a_jovicic a_jovicic 00:32 16.09.2018

Re: nedvojbeno

zilikaka
Nisam baš sigurna da sam razumela šta vi (ovde prisutni) hoćete s dronovima. Doduše, nisam baš ni pročitala sve što ste pisali al znam da osim neophodnih dozvola ima još nezgodnih elemenata.


Ne brini ... nismo ni mi sigurni šta 'oćemo

Recimo, silan problem prave veliki metalni objekti, ko silosi iz rezervoari. Poseban problem je ako još probaš da ga poteraš iznutra da nešto pogleda.
Bio crko načisto.

A tek dizalice

Onomad mi radili premer luke Bar ... i za to doba nahvatali vrhunski GPS ... sa centimetarskom preciznošću ... i sve lepo dok se motamo oko lukobrana i po gatovima za utovar-istovar rasute robe ... al' kad pridjosmo lučkim dizalicama kako pozicija krenu da šeta par metara tamo-'vamo


... a većina dronjaka za navigaciju koristi upravo GPS ... ima doduše i inercijalne navigacije u smislu "znam kako sam orjentisan u prostoru" ali da bez GPS-a zna gde da ide ... teško ... a u silosu naravno da nema GPS signala. 'sem toga ... verujem i da su strujanja tamo vrlo zahebana za dronjke. Ja sam se jedno vreme igrao "pilotiranjem" modela helikoptera po stanu (nije bio quad nego onaj običan sto mlati elisom) i kako je to volelo da se "lepi" uz zidove (ili bilo koji poveći vertikalni objekat) to nije bilo normalno. Čim ga približiš a on krene samoubilački da se iskreće i juri elisom na zid


... mogu misliti kako je tek u silosu.

Nego da zanemarimo tehničku primenu i okrenemo se "tradicionalnim" vrednostima, tj. poljoprivredi i šumarstvu. Imalo bi tu mesta za dronove ... SAMO ... što ja osim "nadgledanja" ne vidim za šta bi oni na ovom nivou razvoja bili sposobni (otud i ona "autonomija leta" )

Naime ... na prvu se nameće ideja da dron posluži da zemljoradnik-uzgajivač-šumar odozgo vidi situaciju. Medjutim to sve podrazumeva relativno kratkotrajno letenje. E al' kad treba duže da ostane u vazduhu ... npr. da autonomno nadgleda neku oblast i detektuje požar u šumi ili livadi ... onda nastaje problem sa autonomijom leta ... Mož' da ima ne-znam-ni-ja-kakvu-elektroniku al' presudna će biti aerodinamika i stvari koje ooooozbiljno moraju da se izuče.

Nije da se u aerodinamiku razumem ... al' mi se nekako čini da vazduPLOhovi sa vertikalnim uzletanjem, koji imaju lepu i korisnu osobinu lebdenja nad jednom tačkom, troše mnogo više energije za mlataranje elisama i održavanje u vazduhu nego oni koji imaju krilo (pa tu uzgon obezbedjuje nešto drugo). Sem toga ... ako bi npr. u onoj našoj hipotetičkoj "seljačkoj" primeni dronova hteli da oni još i nešto korisno rade ('bem li ga šta ... recimo zaprašivanje ... ili sadnju) onda nastaje problem nosivosti ... jedva nose sebe i onu jadnu kamericu a šta tek da treba da nakrcaju koje kilo herbicida ili zrnevlja na sebe. Efikasnije bi bilo napraviti horizontalno leteći (identifikovani) objekat koji su se definitivno pokazali kad' treba nešto da se ponese i prenese.

... te umesto dronova, razmotriti i "zemaljsku" primenu autonomnih robota (oni kad se umore mogu da zastanu dok im se npr. ne napuni baterija (iz solarnih ćelija) ... a mogu i dooobro da "povuku" i ponesu. Znači na nebu roj a na zemlji krdo! ... i mi ih gledamo kako rade a parice kaplju li kaplju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:00 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Naime ... na prvu se nameće ideja da dron posluži da zemljoradnik-uzgajivač-šumar odozgo vidi situaciju. Medjutim to sve podrazumeva relativno kratkotrajno letenje. E al' kad treba duže da ostane u vazduhu ... npr. da autonomno nadgleda neku oblast i detektuje požar u šumi ili livadi ... onda nastaje problem sa autonomijom leta ...


E, ali kad imaš požar, to su ti onda besplatna termalna strujanja, koja samo treba nekako detektovati i iskorisititi da ti podižu avion/jedrilicu. Tako možeš beskonačno, malte ne, da letiš. Ja sam se jedno vreme igrao sa RC jedrilicama, upravo na termale, (ima i onaj drugi oblik, slope gliding, ali nema veze), i tu ima čitava veština kako da anticipiraš termalna strujanja i da onda nabudžiš jedrilicu blizu njih (ja sam se uvek lepio za sveže oranice zasrane kravljom balegom, tu odlično struji, jer je tamno, ili na primer krovovi hala, koji se usijaju na suncu. Ali sve to nije ništa što jedan mali AI ne bi mogao da reši i automatizuje.

A druga fora koja mi je pala napamet, ali me mrzelo da idem da patentiram, je da se koristi zemaljski laser za punjenje baterije na dronu, dok ovaj leti, ili makar samo lebdi. Mada, ti veći dronovi troše ko blesavi, pogotovu ako moraju da nose neki teret, ali da ga spičiš i držiš na nišanu sa par stotina vati u infracrvenom opsegu nije nikakav problem (to je budža recimo veličine kutije za alat), samo moraš da paziš da ne isečeš dronja, ako je napravljen od neke jeftine plastike.

a_jovicic a_jovicic 01:26 16.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
E, ali kad imaš požar, to su ti onda besplatna termalna strujanja, koja samo treba nekako detektovati i iskorisititi da ti podižu avion/jedrilicu. Tako možeš beskonačno, malte ne, da letiš.

Poenta je da požar detektuješ na vreme (dok samo dimi) ... kad izbije onda je već kasno


Mislio sam na let tokom nadgledanja uslova za izbijanje požara ... a to može da traje danima. Naravno sve to spregnuto sa mrežom senzora vlažnosti i temperature na tlu. Ova tvoja varijanta dolazi kasnije kad se pokrene fire-fighting operacija ... trebaće dronjak i tada ... da navodi vatrogasce i upozorava ugrožene da ih ne zarobi vatreni zid tako da ima to smisla. Ja sam pre za cepelin za preventivno nadgledanje a ove tvoje jedrilice za lokalizaciju požara.

Što se lasera tiče ... kol'ko košta takvo napajanje? ... mislim kol'ko struje će laser da posrče dok "napoji" sve dronjke koji operišu u zoni? Valjalo bi proračunati da li je to jeftinije ili da se šalje gomila dronjaka koji će da cirkulišu i vraćaju se na zemaljsko punjenje.

A pazi kombinaciju ... "mama"-dron cepelin sa povelikom baterijom na koju će da svraćaju dronjčići da se dopune!


Auuu BRE ... počeli smo ozbiljno da haludžamo ... da nam nije Srki gore u blogu pripalio one "smešne pljuge" pa se i mi nadimili?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:43 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Auuu BRE ... počeli smo ozbiljno da haludžamo ... da nam nije Srki gore u blogu pripalio one "smešne pljuge" pa se i mi nadimili?!


Ja mogu ovako da kenjam do prekosutra, i bez pomoći Srkijeve medecine, pitaj zilikaku!

Može mama dron da napaja svoje prasiće droniće, i to može sad već lepo da se zbuči indukciono, da ovi samo lebde pored i "sisaju" (živeo drug Tesla!), jedino što moraš i mamu krmaču nekako da puniš povremeno. Samo što je to punjenje jako sporo, a dronovi troše ko nenormalni, čak i kad nisu mnogo veliki, tu je onda bolje da nekako samo svičuju već napunjene baterije koje nosi krmača. Zato je prednost ovog sa laserom jer možeš da ga jurcas po nebu puniš dok "radi".

Ja sam se fokusirao na operacuju gašenja požara, tu dronovi mogu čuda da rade. Ne znam da li znaš, ovde kod nas su doktorirali gašenje šumskih požara, pa je sad popularna fora da u šumu, na prvi znak požara, a čak i preventivno izbace čoveka iz aviona ili helikoptera, opremljenog da preživi u prirodi recimo pet dana, a onda mu doturaju hranu i potrepštine (dronom, na primer), i on ide tamo i krči šta treba u nastojanju da se požar ne raširi. Baš su intervjuisali neku tetku koja se time bavi, ono, brate, vatrogasni Navy SEAL.

Mada, kako god da okreneš neka vrsta planiranja (u smislu jedrenja) ti treba, ako hoćeš drona da držiš na nebu dugo, a termale uvek imaš, samo ih treba naći.

A laseri, pa jebem li ga koliko koštaju, mi pravimo high-end skalaramerije koje su dosta skupe (recimo 5-10 soma dolara po komadu, za te neke snage od par stotina vati), ali za punjenje drona ti ne treba ništa tako fensi, to može čak i staklena cev da obavi, a to Kinezi već prave budzašto, doduše samo tu do stotinak vati optičke snage, nisam video veće, postaje malo zajebano to laditi, a i trebaju ti dosta visoki naponi, mada može da se zbudži sa RF-om i da bude dosta kompaktno, a i dalje jeftino. To se sad prodaje za par stotina dolara, za sve high-voltage izvorom. A možeš to posle i da kombinuješ optički. Što se potrošnje tiče ove naše dobre cevke su oko 12-15% efikasne, tako da ti za 100 W optike, treba, 100/0.12~800W RF-a, ovi moji pojačavači su svi u klasi E, znači tu oko 90-95% efikasnost, ajde da kažem - kolivat snage iz štekera, to jest iz baterije ili dizel generatora. Za ove jeftine cevi to je dosta manje, pa ti onda treba veći generator, razume se.

E, sad, kako lasersku energiju pretvoriti u DC, a da bude jeftino i efikasno, to je druga priča, tu sam malo tanak, ne znam šta bih predložio, možda neki termoelektrični kuracapalac, ali nemam pojma koliko je to efikasno (znam da nije jeftino, pogotovu za veće snage), morao bih malo da pronjuškam.

Ali mi se čini najperspektivnije od svih drugih metoda za punjenje dronova u vazduhu, ako se od njih zahteva da rade, a ne da idu u bazu i tamo lebde pored neke krmače od drona i pune se satima, dok šuma izgore.


Jukie Jukie 08:36 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Problem sa puštanjem dronova da lete tamo-amo po šumi i gledaju šta ima, je i taj što će pre ili kasnije da naiđu krupne ptice koje brane teritoriju i da dronu malo objasne neke stvari. Npr. orlovi baš ne vole dronove, a na svakom kontinentu imaš i neku pticu koja ni orla ne pušta da joj se mota po privatnom vlasništvu (vrane, australijske svrake itd.)

E sad ti objasni ovom crvenokrilcu da neće dron da jede ptiće iz gnezda, on to samo nevino traži požar


apostata apostata 09:21 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Npr. orlovi baš ne vole dronove,

aureus aureus 13:02 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Jukie
Npr. orlovi baš ne vole dronove

Ствари се компликују.
Значи и ако направе одлично програмиран персонални дрон - то још увијек не значи да ћу добити то што сам хтио.

Пошаљем лични дрон да ми донесе кунића што сам пазарио и нападне га орао. Сломи ми дрон, украде кунића и све наопако.
expolicajac expolicajac 13:59 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Evo sad baš do kraja godine treba da polažem za upravljanje dronom, pa me pajki interesuje da li u Americi traže dozvole kao u Srbiji. Bio sam na Kosovu, tamo mi tražili samo da registrujem drona. Jebati Srbiju, na jednoj teritoriji dva pravila, ili sam ja nešto pobrkao
zilikaka zilikaka 14:16 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Значи и ако направе одлично програмиран персонални дрон - то још увијек не значи да ћу добити то што сам хтио.

Pa dobro, može se i to rešiti, samo je pitanje volje i nešto ulaganja.

Opremiš dron protivorlovskim mitrOljezom.
Milan Novković Milan Novković 14:53 16.09.2018

Re: nedvojbeno

zilikaka
Значи и ако направе одлично програмиран персонални дрон - то још увијек не значи да ћу добити то што сам хтио.

Pa dobro, može se i to rešiti, samo je pitanje volje i nešto ulaganja.

Opremiš dron protivorlovskim mitrOljezom.

Eto, i posle kažu žene nisu agresivne

- A možeš neko svetlo da mu raspališ u oči pa da pobegne

- Ili jake zvuke - mužjaku zvuke ljute ženke, a ženki agresivnog muškarca

- Ili neke evasive manevre tipa plesova koje orlovi ne razumeju, čačača, hip-hip i slično

- ... ili probaš nešto ekperimentalno, tipa pevanje kenjkavog Enriquea Iglesiasa, prejake parfeme, abstraktnu umetnost na kućištima itd.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 16.09.2018

Re: nedvojbeno

expolicajac
Evo sad baš do kraja godine treba da polažem za upravljanje dronom, pa me pajki interesuje da li u Americi traže dozvole kao u Srbiji. Bio sam na Kosovu, tamo mi tražili samo da registrujem drona. Jebati Srbiju, na jednoj teritoriji dva pravila, ili sam ja nešto pobrkao


Šta si ti sad po VES-u - pandur dronovođa?

Treba i ovde pilotska dozvola za dronove (pogledaj ovde, na primer), sem ako nisi hobista, oni moraju samo da se registruju kod FAA, i da poštuju ograničenja (visina do 400 stopa, i poštovanje zona gde sme da se leti). Nedavno su vatrogasci molili amatere da ne lete dronovima za vreme šumskih ili drugih požara, jer ometaju rad službe.

A šta voziš na tom kursu za dronovođu, daj neki link?

Ja sam bio jedriličar, 2-metarske jedrilice, i nisam nikad dogurao do onih većih, jer sam prestao da se bavim kad mi se rodilo dete. Tad su baš uvodili tu registraciju pod obavezno, tako da je mene mimoišlo, mada su se hobisti bunili i kmečali, ali sa ozbiljnom državom nema zajebancije. A i sasvim sigurno nisam poštovao ovo 400-stopa ograničenje, jer kad nabodeš termalno strujanje, obuzme te neko neviđeno ushićenje, i tad je, bukvalno, samo nebo granica. Dešavalo mi se da trepnem i da više ne mogu da vidim svoju jedrilicu, to jest moram da uložim dodatni napor da je nađem na nebu. Srećom, dok do toga dođeš, prilično navežbaš oko, pa nisam nijednu izgubio (jesam nekoliko slupao prve godine dok nisam malo naučio, ali ta popravka i krpljenje jedrilica je zadovoljstvo za sebe, posebno ako si iole zamlata i voliš da se petljaš kao ja).






srdjan.pajic srdjan.pajic 17:09 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Problem sa puštanjem dronova da lete tamo-amo po šumi i gledaju šta ima, je i taj što će pre ili kasnije da naiđu krupne ptice koje brane teritoriju i da dronu malo objasne neke stvari.


Problem je i to što ako izgubiš kontrolu i dron ti zvekne o zemlju, ove litijumske baterije oće da se zapale, pa možeš da prouzrokuješ šumski požar koji si nameravao da sprečiš. Srećom, većina dronova ume da se vrati na mesto polaska automaCki, mada to verovatno ne uključuje da ga spopadne kakva orlušina. A i dronovi (multikopteri) su generalno stabilne sprave, pa manje više svaka džudža može da ih vozi. Za razliku od RC aviona, helikoptera i jedrilica, koji traže određenu veštinu.
expolicajac expolicajac 17:21 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Šta si ti sad po VES-u - pandur dronovođa?

Jok penzioner, pa se zevzečim sa licecama. Uz onu za privatno obezbeđenje morao sam i protivpožarnu da polažem. A u Srbiji upotreba dronova je samo za zajebavanje Vučića na utakmicama. Koriste ih samo službe za kontrolu švaleracije državnih službenika i špijuna amatera.
Ovde se polaže samo teretski deo ali su nabacili u pravilniku da svaka upotreba drona mora da se prijavljuje republičkoj kontroli letenja tako da za amatere nema mesta. Niko ne polaže samo upravljanje već testove.
Palo mi napamet da organizujem "leteću brigadu" za praćenje stanja bezbednosti velikih objekata umesto vide kamerama, dronovima.
Skupljam iskustva na starinski način "baba julka obaveštajni centar"
Inače morao sam i za jedrenjak da polažem. Ovi Hrvati ne priznaju Srbijanske dozvole pa sam morao u Kotor da idem da polažem.
Jebati mene, morao sam za ove četri godine da završim ispita ko za još jedan fakultet.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:13 16.09.2018

Re: nedvojbeno

expolicajac
Šta si ti sad po VES-u - pandur dronovođa?

Jok penzioner, pa se zevzečim sa licecama. Uz onu za privatno obezbeđenje morao sam i protivpožarnu da polažem. A u Srbiji upotreba dronova je samo za zajebavanje Vučića na utakmicama. Koriste ih samo službe za kontrolu švaleracije državnih službenika i špijuna amatera.
Ovde se polaže samo teretski deo ali su nabacili u pravilniku da svaka upotreba drona mora da se prijavljuje republičkoj kontroli letenja tako da za amatere nema mesta. Niko ne polaže samo upravljanje već testove.
Palo mi napamet da organizujem "leteću brigadu" za praćenje stanja bezbednosti velikih objekata umesto vide kamerama, dronovima.
Skupljam iskustva na starinski način "baba julka obaveštajni centar"
Inače morao sam i za jedrenjak da polažem. Ovi Hrvati ne priznaju Srbijanske dozvole pa sam morao u Kotor da idem da polažem.
Jebati mene, morao sam za ove četri godine da završim ispita ko za još jedan fakultet.


Ako, ako, to je dobro da se uspori Alchajmer, i razbije penzionerska dosada!

Ja sam imao i blesavu biznis ideju: da pravim one male ultrajeftine dronove, pa da ih prodajem lovcima, da vežbaju na njima. A inspiraciju sam dobio kad sam pročitao ovde u novinama da je u jednoj od susednih opština donet zakon koji ti daje pravo da sa neba skineš drona, vatrenim ili hladnim oružjem, ako ti pređe granicu privatnog poseda, u svrhu špijuniranja, ili bilo koju drugu svrhu.

Tako bi se lepo zaštitile ptice, a lovci bi mogli da rokaju na svom ranču do mile volje. Jedini problem je da se napravi jako jeftin dron, koji može može relativno lako da se popravlja, i nekako da se zaštititi da ovi ne obore putnički ili neki drugi avion koji tuda nadleće, možda neka municija sa manje baruta, specijalno za ovu svrhu, pa i tu može da zaradi, naprimer, namenska industrija.


zilikaka zilikaka 18:39 16.09.2018

Re: nedvojbeno

Ja sam imao i blesavu biznis ideju:

U, bre Pajke, pošto mene mori ta muka blesavih ideja, pomislila da nismo rod.

...a da znaš da može da bude. Jedna prababa mi iz Borče, što je taj kraj.
Ko zna kako se ti blesavi geni šire po svetu.
a_jovicic a_jovicic 19:57 16.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
Ja sam imao i blesavu biznis ideju: da pravim one male ultrajeftine dronove, pa da ih prodajem lovcima, da vežbaju na njima. A inspiraciju sam dobio kad sam pročitao ovde u novinama da je u jednoj od susednih opština donet zakon koji ti daje pravo da sa neba skineš drona, vatrenim ili hladnim oružjem, ako ti pređe granicu privatnog poseda, u svrhu špijuniranja, ili bilo koju drugu svrhu.

A šta ako dron uzvrati vatru?!
a_jovicic a_jovicic 20:13 16.09.2018

Re: nedvojbeno

srdjan.pajic
Tako bi se lepo zaštitile ptice, a lovci bi mogli da rokaju na svom ranču do mile volje. Jedini problem je da se napravi jako jeftin dron, koji može može relativno lako da se popravlja, i nekako da se zaštititi da ovi ne obore putnički ili neki drugi avion koji tuda nadleće, možda neka municija sa manje baruta, specijalno za ovu svrhu, pa i tu može da zaradi, naprimer, namenska industrija.

Ne moraš mnogo da se trudiš oko ovoga ... s obzirom na količinu potrošene municije, cena drona će im biti minorna stavka

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:00 16.09.2018

Re: nedvojbeno

zilikaka
Ja sam imao i blesavu biznis ideju:

U, bre Pajke, pošto mene mori ta muka blesavih ideja, pomislila da nismo rod.

...a da znaš da može da bude. Jedna prababa mi iz Borče, što je taj kraj.
Ko zna kako se ti blesavi geni šire po svetu.


Da, da, to je taj gen koji se vekovima širio duž Zrenjaninskog puta. Ovi naši drugodvojkaši i intelektualci sa Miljakovca i ne znaju kakav se ljudski potencijal tamo rađa i zri.

Evo, da pomenem, na primer, mog malog burazera od strica, isto na adresi Zrenjaninski put, kuvar po zanimanju, a u slobodno vreme elektroničar samouki, kupuje pokvarene mobilne telefone, televizore i belu tehniku, pa ih popravlja, i onda preprodaje na onom nekom Kupujem/prodajem web sajtu - znači Indija, znači slum, znači izliveni senkrupi i stalna pretnja od kolere, ali znači i - borci-genijalci. I takvih primera iz favele ima koliko hoćeš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:06 16.09.2018

Re: nedvojbeno

a_jovicic
srdjan.pajic
Ja sam imao i blesavu biznis ideju: da pravim one male ultrajeftine dronove, pa da ih prodajem lovcima, da vežbaju na njima. A inspiraciju sam dobio kad sam pročitao ovde u novinama da je u jednoj od susednih opština donet zakon koji ti daje pravo da sa neba skineš drona, vatrenim ili hladnim oružjem, ako ti pređe granicu privatnog poseda, u svrhu špijuniranja, ili bilo koju drugu svrhu.

A šta ako dron uzvrati vatru?!


U, to je još bolje. Pa ti nemaš pojma kakve su dileje ovi ovdašnji ljubitelji pucanja, mislim da bi za ovakvog drona dali top-dollar (dobro, samo ako puca sa ćorcima, ili, još bolje, iz paint-ball puške). Već ih vidim kako organizuje milicije, zasede, grupni lov, iz potaje ili frontalno, čoveče, to je ozbiljna poslovna ideja, ne znam šta čeka naša Namenska proizvodnja, ako čitaju ovaj blog, trebalo bi da batale poslove za prijateljsku Liberiju i Burkinu Faso, i ISIS, ili za onu decu ubice po Africi, i posvete se podršci ovog novog plemenitog a zaraznog sporta koji sam izmislio.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:14 16.09.2018

Re: nedvojbeno

a_jovicic
srdjan.pajic
Tako bi se lepo zaštitile ptice, a lovci bi mogli da rokaju na svom ranču do mile volje. Jedini problem je da se napravi jako jeftin dron, koji može može relativno lako da se popravlja, i nekako da se zaštititi da ovi ne obore putnički ili neki drugi avion koji tuda nadleće, možda neka municija sa manje baruta, specijalno za ovu svrhu, pa i tu može da zaradi, naprimer, namenska industrija.

Ne moraš mnogo da se trudiš oko ovoga ... s obzirom na količinu potrošene municije, cena drona će im biti minorna stavka



E, jebi ga, maznuli mi ideju!

Ma, ovo su neki paceri, slabo su navežbali "preticanje". Za njih bi morali sporiji dron da ispručimo, da ne troše ovoliko džebane. Ali nema veze, ima se, može se.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:46 17.09.2018

Re: nedvojbeno

Evo, i Vučić prati blog:

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:07 17.09.2018

Re: nedvojbeno

Tojota to radi. Mere minute i sate dekadno. Nedelje i mesece još nisu počeli, ali me ne bi čudilo da i to počnu.


E, ajde dobro što to rade, ali koji kurac su u hardver ugradili da se na američkom tržištu moraju koristiti Farenhajti za prikazivanje temperature? Pazi, sve imaš da podesiš da ti pokazuje u metričkom sistemu, osim proklete temperature. Ne mogu čak ni u servisu da ti promene firmware da pokazuje Celzijuse, nego, brate, za nas glupe Amere - samo Farenhajti - to je jedina jedinica na koju za 20 godina života ovde nisam uspeo da se naviknem. Ne znam da li je tako kod svih Tojota, ili samo kod mog Priusa, ali Japanc kad ti ga zavuče, onda ti ga je zavukao.


vcucko vcucko 08:35 14.09.2018

Prava vremenska zona

Quote:
Koliko god da neki ljudi više voleli letnje računanje vremena (pa "lobiraju" da mi predjemo u vremensku zonu u kojoj je Grčka) mi zapravo jesmo u pravoj vremenskoj zoni.

Kako se uzme. Strogo geografski jesmo, ne računajući Pirot. Ali isto tako Belgija, Holandija, najveći deo Francuske su geografski GMT. Normandija i Španija su čak na zapadnoj hemisferi, zapadnije od Londona. Pa svi koriste CET jer tako leti imaju dan do posle 10 uveče. Koriste ljudi blagodeti istočnije vremenske zone.
Pre ujedinjenja i Srbija je bila GMT+2 iz istih razloga, jednostavno je bolje u svakom smislu. OK, dok je bila Juga bilo je i logike za CET. Sada, uz ukidanje DST, nema smisla ni ostajanje Srbije u CET. Možda je u socijalističkoj zemlji, kad se radilo od 6 do 14 sa tendencijom da se sa posla (iz državne fabrike) utekne u 12 i radi nešto u fušu, možda je tada i bilo rezona da leti svane u 3:30 i da smrkne u 19:30 (šta će socijalistički čovek napolju po mraku, jelte). Sad ostaju samo dva razloga, jedan smešniji od drugog. Prvi, da se Angela ne zbuni kad izdaje naloge i rokove. Drugi, da domaći evrofanatici ne padnu u depresiju i očaj, suicidne misli. Druge razloge ne vidim.
a_jovicic a_jovicic 00:23 15.09.2018

Re: Prava vremenska zona

Turih gore link ... Rusi probali taj eksperiment sa "večitim letom" pa posle par godina vratili na "večitu zimu". Istina je da oni imaju malo zahebaniju geografiju (a bog'me i meteo-prilike) ali se ispostavilo da su za organizam mnogo problematičnija "mračna jutra" nego "mračne večeri".

Ono što sam probao da kažem osnovnim tekstom je da nema razloga da nešto srljamo u astronomski neprirodniju vremensku zonu nego da se sve može prosto rešiti promenom radnog vremena (da ne bude "pekarsko" kao što to zagovara Nj.K.V. A.V.)

A u prilog tome ide i "kratka" priča o čika-Alvinu Tofleru i njegovom "Trećem talasu"

Naime, Tofler deli ljudsku istoriju u tri "talasa" ...

Civilizacije prvog talasa su živele u prirodi i od prirode ... bilo da su bili sakupljači, uzgajivači ili zemljoradnici. Shodno tome su im i radna vremena bila prilagodjena prirodi ... ne ustaje se po satu (koji u to vreme nije ni postojao) nego po izlasku Sunca. Rinta se dok ima svetlosti i ide se na spavanje kad padne mrak. Leti radno vreme traje duže ... zimi kraće. Glavni resurs je bila obradiva zemlja i ratovi su se vodili oko nje.

Civilizacije drugog talasa se pojavljuju sa industrijskom revolucijom. Radno vreme više ne zavisi od obdanice-noći pošto se radni dan produžava ... u jednom periodu razvoja na čitava 24 časa ... u 3 smene. Za ove civilizacije je merenje vremena i sinhronizacija proizvodnog procesa od presudne važnosti. Još se od školskih dana populacija priprema za smensko radno vreme i deca se uče da "gledaju" u sat i da poštuju raspored časova. Zemlja kao takva nije više bitna OSIM što se prirodne sirovine nalaze u njoj pa se veliki ratovi vode pre svega zbog sirovina a ne zbog obradivog zemljišta. I upravo vremenske zone i DST spadaju u "alate" ovog sistema.

Civilizacije trećeg talasa više ne zavise od proizvodnih hala. Treći talas je informatička revolucija. "Posao je tamo gde sam ja a nisam ja tamo gde je posao" postaje moto. Svet je umrežen i prostorna rastojanja imaju sve manji značaj. Ne postoji klasično radno vreme kao u drugom talasu. Ljudi mogu da rade i od kuće a ni radno vreme ne mora više da bude 8 sati. Ratovi se vode zbog informacija i informacijama ...

... i ima tu još dosta stvari koje deluju kao da ih upravo doživljavamo ALI ... nismo baš još uvek "prelomili" sa drugim talasom. Još uvek nas vuče njegova inercija. Umesto da društvo bude humanije i da ljudi manje rade iz moranja a više iz zadovoljstva ("iz moranja" bi radile mašine ... što već sada nije tehnološka prepreka ali se čini da je kapitalizam u regresiji ... na prethodne svoje oblike a ne na neki novi oblik koji bi smanjio socijalne razlike umesto što ih uvećava i time rizikuje neke nove revolucije i značajne nestabilnosti).

No čak i sa ovakvim "krnjim" trećim talasom, možemo se otarasiti mantre 3x8-časovnog radnog vremena sa kojim treba da se uskladi celokupno društvo (pa da svi kreću na posao u isto vreme i završavaju ga u isto vreme) ... a za šta su direktno vezane i vremenske zone (i naša dilema "vremenskog puta na istok" )

U idealnom sistemu bi sve "izdržavane" strukture (tj. državna administracija i razni servisi) trebale da se prilagode radnom vremenu "proizvodnih" struktura (ono što je u našoj "obrnutoj ekonomiji" upravo suprotno) ... tako da bi radno vreme administracije trebalo da bude takvo da "proizvodjači" bivaju najmanje poremećeni kojekakvim administrativnim obavezama ... idealno je da administracija i ne postoji kao takva ... tj. da su servisi na raspolaganju 24h. A bog'me idemo i ka takvom društvu ... ono što ja primećujem je da i lanci prodavnica tehničke robe, svoje prodajne objekte više koriste za reklamu i takmičenje u prestižu nego za prikazivanje proizvoda ... sve to vidiš sam od kuće i naručih direktno na kućnu adresu ... ili eventualno da ga iz skladišta dopreme u prodavnicu u kojoj možeš da ga "opipaš" (modna industrija se donekle još drži, pošto još uvek nije uznapredovala "virtuelna realnost" u tom obliku da možeš da vidiš kako ti stoji neki odevni detalj)

Samim tim je irelevantno i "letnje" računanje vremena ... jednostavno odlučiš da ranije ustaješ u vreme kada je dan duži kako bi pre obavio "rad iz moranja" a onda popodne i veče provodiš opušteno ... ili zimi sačekaš da se razdani i onda radiš što duže (da napuniš svoju "banku preraspodele radnog vremena" za letnje mesece kada ti bi to akumulirano vreme trošio na suncu) ... drugim rečima "inverzija" radnog vremena prvog talasa ... gde se leti odmaraš a zimi rintaš.


Znam, znam ... ima naziv za to ... utopija ... pogotovo u zemlji-Srbiji
docsumann docsumann 09:10 14.09.2018

a što


se ne nađu na pola i uvedu proljećno računanje vremena?

vcucko vcucko 09:16 14.09.2018

Re: a što

docsumann

se ne nađu na pola i uvedu proljećno računanje vremena?


Može klizno, svako po svom u nekom razumnom rasponu?
aureus aureus 09:22 14.09.2018

Re: a što

docsumann

se ne nađu na pola i uvedu proljećno računanje vremena?


Tačno. Ionako ima poluzona na ovome svijetu.
Zašto bismo davali prednost 0:00 ili 1:00 kad možemo da odredimo sredinu - 0:30? I onda su zadovoljni ljetni i zimski tipovi.
To jest, proljećni i jesenji.

To jest, oni iz centralne Australije.
nikvet pn nikvet pn 10:47 15.09.2018

Убиство


Код Зили је закључан блог па ајд овде код госн Јовичића (брисни ако је неприкладно), ионако је у вези са временом и астрономијом.

На ономе наводном снимку убиства има један омањи проблем: време. Сенка од сунца иза старијег пролазника у позадини је прекратка за време када се убиство десило. Изгледа да је снимак настао знатно касније у преподневним часовима. Почектом септембра ујутру у 7 и 30 сенка човека знатно је дужа од његове висине а то овде није био случај. Необична је и његова млака реакција на три пуцња и палог човека десетак метара иза леђа.

Даље: сигурност и чврстина корака којим наводна убица приступа тешко да припадају особи од 70 година.

Трзај оружја при опаљењу не постоји - х3.

Нема ни клизања уназад горњег дела наоружања (reload) - х3

Нема никакве реакције на месту настрела - х3.

Све у свему ово личи на снимљену реконструкцију догађаја која је заличила на стварност па се неко досетио да превари јавност.
zilikaka zilikaka 12:04 15.09.2018

Re: Убиство

Ja sam ovlaš pogledala snimak.
Ako hoćeš, mogu da otvorim novi blog gde će ovo biti glavni takst, da ne smetamo.
Eto, ako ima zainteresovsnih za diskusiju, javljajte da postavim.
nikvet pn nikvet pn 13:00 15.09.2018

Re: Убиство


Ма пусти Зили, готово, појео Вук магарца. Тек нисам могао да оћутим.

Уз неки тамо пиплметар екипа се слатко церека како је лако и јефтино преокренула проценат верујућих у ово или оно. Још од много пре помрачења '99 иста шема шљака беспрекорно.
zilikaka zilikaka 14:28 15.09.2018

Re: Убиство

Уз неки тамо пиплметар екипа се слатко церека како је лако и јефтино преокренула проценат верујућих у ово или оно.

Ne znam na šta tačno misliš jer vidim da muž uveliko čita poruke objavljene na tu temu, koje pa govore suprotno.
Jeda od boljih je ispod Njegove slike i glasi otprilike: "kud i njega ne pogodi, ruka ti se osušila"
Kako god, Slobodanka* postala simbol otpora malog čoveka, definitivno.

* Htedoh reći Stojanka nego mi se ova greška više puta desila pa treba razmisliti o nesvesnoj simbolici.
zovitemegrunf zovitemegrunf 15:55 15.09.2018

Re: Убиство

Тек нисам могао да оћутим


Vete Niče, Srbija ti kliče.

Proverio na Google Earth, u pravu si, podvala!
zilikaka zilikaka 16:18 15.09.2018

Re: Убиство

Proverio na Google Earth, u pravu si, podvala!

Kako to može da se proveri?
Ne moram da znam nego majmunska radoznalost...
zovitemegrunf zovitemegrunf 16:39 15.09.2018

Re: Убиство

Ako ti kažem... znaš kako ide
zilikaka zilikaka 17:44 15.09.2018

Re: Убиство

zovitemegrunf
Ako ti kažem... znaš kako ide

Dobro, onda da ti verujem.
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:03 15.09.2018

Re: Убиство

Dobro, onda da ti verujem.


Al sam diplomata .

Inače jedan od mojih omiljenih filmova, sa naglaskom na Helen Miren

klik
a_jovicic a_jovicic 23:43 15.09.2018

Re: Убиство

zilikaka
Ako hoćeš, mogu da otvorim novi blog gde će ovo biti glavni takst, da ne smetamo.
Eto, ako ima zainteresovsnih za diskusiju, javljajte da postavim.

Ma samo opušteno ... kud' gore imamo bliskoistočnu geopolitičku nadheba*inu ... pa nešto niže neo-hladnoratovsku "analizu" američko-Putinovskih odnosa ... pa onda i "brainstorming" o jatima dronjaka ... može i ova pravda-za-Stojanku da ostane (i još što se tu pominje senka i doba dana ... potpuno kvalifikovano da ostane)

A i brate (sestro) ... pa odavno je prestao običaj na blogu B92 da se komentatori drže teme ... "ta nećemo se držati teme k'o pijan plota" ... samo se čudim što još uvek nema partizans-vs-chetnics
maksa83 maksa83 23:45 15.09.2018

Re: Убиство

pa odavno je prestao običaj na blogu B92 da se komentatori drže teme

Ččččstani. Da bi nešto prestalo moralo je da počne. Taj momenat mi je promakao.
a_jovicic a_jovicic 00:37 16.09.2018

Re: Убиство

maksa83
pa odavno je prestao običaj na blogu B92 da se komentatori drže teme

Ččččstani. Da bi nešto prestalo moralo je da počne. Taj momenat mi je promakao.

Kažu da su u davna, drevna vremena blogeri i to radili ... kažu da je u to doba bilo i neko potpalublje. E sad ... ja sam "kasnije rodjen" pa ne pamtim baš tako davno ... ali eto ... možda je nekada i bilo držanja za plot ... ovaj temu
expolicajac expolicajac 17:34 16.09.2018

Re: Убиство

Mora da pogledam detaljno snimak. Ovakva zapažanja zlata vrede. Baš si me zainteresovao
zilikaka zilikaka 17:52 16.09.2018

Re: Убиство

expolicajac
Mora da pogledam detaljno snimak. Ovakva zapažanja zlata vrede. Baš si me zainteresovao

Aj BAŠ pogledaj. Pa ako nadješ da ima elemenata, da se otvori novi post. Možeš i ti il javljaj, ja ću.
Greota propustiti ako ima materijala da im se izbiljno drma kavez.
zovitemegrunf zovitemegrunf 18:20 15.09.2018

Da se vratim na temu

Letnje a naše.
Znači, zimsko
aureus aureus 21:35 16.09.2018

Prvo da vidimo za Nutelu

Ovih dana EU krenula da ispravlja i popravlja razne stvari.

Prvo ovo sa vremenom, a sad i sa proizvodima koji imaju iste nazive, pakovanje i deklaraciju - a ipak slabiji kvalitet, a koji se prodaju u istočnoj Evropi.

Izglasali su da nema više toga. Manje-više...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana