Budućnost

Nemoć ili...

zilikaka RSS / 08.09.2018. u 00:29

Prošle nedelje osvanula je vest da je na Zvezdari ubijen Zoran T. (58) poznati građevinski investitor. Ubistvo je počinila Stojanka S. (69) , penzionerka. To se dogodilo na ulici, gde ga je ona sačekala kad je dolazio na obližnje gradilište i usmrtila iz nekoliko hitaca pištoljem.
Uz uobičajene slike, kako uviđaja tako i hapšenja osumnjičene, objavljeno je nekoliko navodnih razgovora sa bližnjima iz kojih se moglo saznati da je ubijeni tog jutra, kao i inače, raspoložen napustio kuću ne sluteći ništa, a da osumnjičenu komšije opisuju kao smirenu i prijatnu ženu koja ni mrava pre toga nije zgazila 

Nekoliko dana kasnije pojavljuju se vesti da je ubijeni investitor devet puta osuđivan u Jagodini, gde je ranije živeo, za razna krivična dela, ali da su kazne bile ili uslovne ili novčane. Među delima za koja je osuđivan su: falsifikovanje isprava, nanošenje lakih telesnih povreda, kršenje zakona o izgradnji, teško delo protiv sigurnosti zbog neobezbeđivanja gradilišta i slično

Takođe se objavljuje da su u Beogradu podnete brojne prijave protiv njega, neke od policije a većina od privatnih lica
Pominju se i Prvo i Drugo osnovno tužilaštvo i da su prijave podnošene za dela prinude, nedozvoljene gradnje, ugrožavanje bezbednosti, privatne prevare...
Neke od prijava su bile odbačene, od nekih je tužilaštvo odustalo, neke se nalaze u fazi predistrage ali ni jedan postupak po bilo kojoj od prijava nije okončan. I tako godinama.
Navodi se da je i Stojanka S. sa ubijenim imala višegodišnji spor oko svoje porodične kuće u kojoj je živela, a na čijem placu je ubijeni imao nameru da zida zgradu. Kako ona nije žele da mu je ustupi, navodno je zbog toga od njega trpela stalna maltretiranja i pretnje i da je o tome podnosila prijave nadležnim organima.

Mediji su se takođe potrudili da pronađu snimke stare devet godina, gde su akteri napadnuti bračni par sa Zvezdare. Ljudi su pretrpeli batine i stan im je potpuno demoliran posle upada nepoznatih napadača. Odmah zatim se saznaje da je druga strana ubijeni investitor koji izjavljuje da jeste angažovao ljude da ih isele ali da nije istina da su bili pretučeni, a razlog je bio početak gradnje na mestu njihove kuće.
Posle svih ovih objavljenih vesti reakcije javnosti su gotovo u potpunosti na strani Stojanke S.
Ljudi je vide kao ženu koja je dugogodišnja žrtva nasilnika i kao paradigmu malo mirnog čoveka koji je primoran da se poslednjim sredstvima bori za svoj opstanak jer sistem ne želi da ga zaštiti.

 

Mene lično je cela ova priča potresla jer sam i sama u jednom periodu života bila izložena maltretiranju slične vrste zbog sličnog razloga, te mi je dobro poznat osećaj nemoći u toj situaciji.

Srećna okolnost u mojoj priči je bila što se dotični bio zamerio i sebi sličnima, te su oni rešavajući svoj problem, kako se to inače u tim krugovima radi, i mene rešili bede. Upravo zbog ličnog iskustva racionalni deo mene zna da za ubistvo sledi kazna ali emotivni ne može da osudi Stojankin postupak.


...a da je tužilaštvo bar po nekoj od prijava sprovelo postupak kako dolikuje...



Komentari (366)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 00:38 08.09.2018

Džrm!

A na raznim mjestima za komentarisanje ljudi su pisali kako bi i oni tako.

zilikaka zilikaka 00:48 08.09.2018

Re: Džrm!

A na raznim mjestima za komentarisanje ljudi su pisali kako bi i oni tako.

Da, kad malo pročitaš komentare ona ima ogromnu podršku.

Ne znam šta je potrebno da dođe do tog čina i namerno sam test napisala u stilu "lopatom nabacane činjenice" al definitivno me zamislio takav postupak od takve žene.
aureus aureus 00:50 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
A na raznim mjestima za komentarisanje ljudi su pisali kako bi i oni tako.

Da, kad malo pročitaš komentare ona ima ogromnu podršku.

E, ona ima podršku...
...a koliko tih koji joj daju podršku trpe svaki dan svašta?
zilikaka zilikaka 00:56 08.09.2018

Re: Džrm!

E, ona ima podršku...
...a koliko tih koji joj daju podršku trpe svaki dan svašta?


Čuj, komentare piše svako, mogu nekad i mašine , al eto imaš li ti nekakav stav?
Ne mislim u smislu pravdanja ubistva i pozivanja na linč, ni slučajno, nego koliko naizgled miran i staložen čovek može da se (možda) oseti bespomoćno, i koliko je daleko tad u stanju da ode.

Znam da je ovaj moj post mnogima možda neukusan, nalik tabloidima, al nisam umela drugačije da postavim temu.
A rekoh da mi je osećaj poznat.
aureus aureus 01:18 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka

Čuj, komentare piše svako, mogu nekad i mašine , al eto imaš li ti nekakav stav?
Ne mislim u smislu pravdanja ubistva i pozivanja na linč, ni slučajno, nego koliko naizgled miran i staložen čovek može da se (možda) oseti bespomoćno, i koliko je daleko tad u stanju da ode.

Kad bi društvo u Srbiji bilo takvo da pojedinci ne daju na sebe i da ne trpe iživljavanje - Srbija bi bila sasvim druga zemlja, vjerovatno nalik na one u koje njeni građani idu kad im pukne film.
Dakle, kad bi većina pojedinaca zaustavljala pokušaje omalovažavanja, i pokušaje kojima im neko vrijeđa dostojanstvo i ponos, prvi bi na udaru došli političari s njihovim iživljavanjem, javna uprava i javne službe; zakoni bi se poštovali i naravno da bi u takvom sistemu, normalnom sistemu, sistemu gdje znaš da si kao građanin zaštićen, u takvom sistemu bi, dakle, nadležni radili svoj posao.
Prema tome, bilo bi "dobar dan, želim da prijavim jedan problem, taj i taj radi to i to". - "Dobro gospođo, odmah ćemo ispitati o čemu se radi, nemojte brinuti."

Pošto ništa od toga baš i nije kako sam napisao, siroti ljudi su pred izborom: da li da trpe nešto što ni po kakvoj logici nemaju razloga da trpe ili da nešto preduzmu i rizikuju zakonske posljedice.

Ovo je zaista ekstreman slučaj, jer je djelo ubistvo, a zakonska posljedica - kazna i zatvor, ali...
...šta jedna stara žena uopšte može da uradi kad se nad njom iživljava muškarac od kojeg je niko ne štiti? Da ga prebije? Kako?
zilikaka zilikaka 07:08 08.09.2018

Re: Džrm!

šta jedna stara žena uopšte može da uradi kad se nad njom iživljava muškarac od kojeg je niko ne štiti.


Po svemu sudeći, nije imala izbora. On je njoj u svakoj varijanti uništio život. Jedino se pobrinula da to više drugima ne radi.
Nego, svojevremeno bila reprtaža o ženskom zatvoru gde leže dugogodišnje kazne. Razgovarali su sa ženama koje su ubile muževe nakon dugogodišnjeg evidentnog maltretiranja što njih samoh što i dece.
Zaprepastilo me je da ni jednu sistem nije zaštitio (i pored teških prebijanja, recimo), ali isto tako je svako ubistvo bilo kvalifikovano kao teži slučaj predumišljaja.

Ostao mi od tada neki gorak ukus u ustima.

Srećom, porodično nasilje smo bar deklarativno počeli da rešavamo al ovo drugo teško da hoćemo.
Ogromne pare su u igri.
nsarski nsarski 07:16 08.09.2018

Re: Džrm!

Ne mislim u smislu pravdanja ubistva i pozivanja na linč, ni slučajno, nego koliko naizgled miran i staložen čovek može da se (možda) oseti bespomoćno, i koliko je daleko tad u stanju da ode.


Za razmišljanja baš o toj temi preporučujem Tišmu.

zilikaka zilikaka 07:17 08.09.2018

Re: Džrm!

šta jedna stara žena uopšte može da uradi kad se nad njom iživljava muškarac od kojeg je niko ne štiti.


Po svemu sudeći, nije imala izbora. On je njoj u svakoj varijanti uništio život. Jedino se pobrinula da to više drugima ne radi.
Nego, svojevremeno bila reprtaža o ženskom zatvoru gde leže dugogodišnje kazne. Razgovarali su sa ženama koje su ubile muževe nakon dugogodišnjeg evidentnog maltretiranja što njih samih što i dece.
Zaprepastilo me je da ni jednu sistem nije zaštitio (i pored teških prebijanja, recimo), ali isto tako je svako ubistvo bilo kvalifikovano kao teži slučaj predumišljaja.

Ostao mi od tada neki gorak ukus u ustima.

Srećom, porodično nasilje smo bar deklarativno počeli da rešavamo al ovo drugo teško da hoćemo.
Ogromne pare su u igri.
zilikaka zilikaka 07:22 08.09.2018

Re: Džrm!

Za razmišljanja baš o toj temi preporučujem Tišmu.

Nisam čitala i rado ću pogledati.
Mada iz iskustva znam šta je sve čovek u stanju da uradi kad je sateran u ćošak.
Ja sam imala nemilih scena gde sam se i sama vrlo iznebadila svojim reakcijama.
niccolo niccolo 08:25 08.09.2018

Re: Džrm!

Nego, svojevremeno bila reprtaža o ženskom zatvoru gde leže dugogodišnje kazne. Razgovarali su sa ženama koje su ubile muževe nakon dugogodišnjeg evidentnog maltretiranja što njih samih što i dece.

Imaš u knjižarama knjigu Zatvorenice, da kažemo reprint Albuma sa zatovrenicama ženskog odeljenja požarevačkog zatvora iz 1898, uz sliku svake od nje ide i kratka priča kako je došlo do kd zbog kojeg je u zatvoru. Nije se mnogo promenilo za sto i kusur godina.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:44 08.09.2018

Re: the Brave One

Ako ga je roknula! Neka se plaše malo. Jedino što je trebala to malo više cool da odradi, a ne ovako na prvu loptu/na prvi metak. Ako dođe normalan lik/ličkinja za predsednika, pomilovaće je.

razmisljam razmisljam 17:34 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka

Zaprepastilo me je da ni jednu sistem nije zaštitio (i pored teških prebijanja, recimo), ali isto tako je svako ubistvo bilo kvalifikovano kao teži slučaj predumišljaja.


Видиш, прабаба мог Р.-а са мајчине стране је пресудила свом мужу насилнику секиром. Трпела, трпела, па јој прекипело... И није одробијала ни дана. Заузели се за њу код власти сви који су знали и њу и комплетну ситуацију. Он био први домаћин у крају,али зло једно. И власт је пустила на миру.
Она после подизала децу сама и бавила се имањем. Кажу да је била змај-жена, вредна и радна.

kick68 kick68 17:51 08.09.2018

Re: Džrm!

Zaprepastilo me je da ni jednu sistem nije zaštitio (i pored teških prebijanja, recimo), ali isto tako je svako ubistvo bilo kvalifikovano kao teži slučaj predumišljaja.

Ostao mi od tada neki gorak ukus u ustima.


Mizogino smo drustvo, ali onako bas otvoreno:). Ne daj boze da nekoj mucenici i priznaju neke olaksavajuce okolnosti. Svaka bi zena pokusala da se resi muza:) Ovako, zakon je takav, pa ti gledaj sta ces:)
zilikaka zilikaka 17:51 08.09.2018

Re: Džrm!

Видиш, прабаба мог Р.-а са мајчине стране је пресудила свом мужу насилнику секиром. Трпела, трпела, па јој прекипело... И није одробијала ни дана. Заузели се за њу код власти сви који су знали и њу и комплетну ситуацију. Он био први домаћин у крају,али зло једно. И власт је пустила на миру.
Она после подизала децу сама и бавила се имањем. Кажу да је била змај-жена, вредна и радна.


Prijatno me iznenadilo. Ipak mislim da u sadašnjem pravosuđu ne može da se neko za nekog zauzme (pričam o regularnim slučajevima) pa da presuda bude oslobađajuća.
Rekoh već gore da se sećam priče žena iz zatvora. Jedne posebno. Žena je bila lekar, inače vrlo staložene pojave, al izrazito, ali je u braku trpela neviđena maltretiranja.
Bil oje takvih prebijanja da joj je život bio ugrožen a koliko sam shvatila pretio je da će ubiti i nju i decu ako ga napusti i ode.
Jednom mu je presudila, mislim isto sekirom i zbog toga robija neke decenije. Kvalifikovali su slučaj kao teško ubistvo sa predumišljajem jer je sačekala da zaspi, valjda.

Dugogodišnje maltretiranje je čak uzeto kao otežavajuća okolnost, u prilog predumišljaju i uzimanju pravde u svoje ruke.

...davno je bilo da bih se tačno setila detalja al znam da sam ostala zatečena. Zato se plašim i za ovaj slučaj.
kick68 kick68 18:21 08.09.2018

Re: Džrm!

Видиш, прабаба мог Р.-а са мајчине стране је пресудила свом мужу насилнику секиром. Трпела, трпела, па јој прекипело... И није одробијала ни дана. Заузели се за њу код власти сви који су знали и њу и комплетну ситуацију. Он био први домаћин у крају,али зло једно. И власт је пустила на миру.
Она после подизала децу сама и бавила се имањем. Кажу да је била змај-жена, вредна и радна.


Prijatno me iznenadilo. Ipak mislim da u sadašnjem pravosuđu ne može da se neko za nekog zauzme (pričam o regularnim slučajevima) pa da presuda bude oslobađajuća.

Drzava je verovatno Austro-Ugarska, njini su adeti i pravosudje drugaciji:)
pretio je da će ubiti i nju i decu ako ga napusti i ode.

Jedna moja poznanica ovde, nasa zena, pricala mi slucaj njene sestre u Srbiji. Ostavila je muza, dosao je na posao da je tuce i maltretira. Gazda ju je otpustio, nece to da trpi u svojoj prodavnici, rasteruje mu musterije. Zivela je posle razvoda sa roditeljima, i te roditelje je maltretirao. Ne znam epilog price, odavno tu zenu nisam ni videla ni cula.
zilikaka zilikaka 18:24 08.09.2018

Re: Džrm!

Pa većina ubistava se događala upravo posle odluke žene da napusti zajednicu.
predatortz predatortz 18:31 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
Pa većina ubistava se događala upravo posle odluke žene da napusti zajednicu.


Kao što većina žena ubije nasilnika kad bude odbijena od svih. Društva, institucija, porodice... Često je u slučaju situacija da je žena svesna da će biti ubijena ukoliko ona ne ubije nasilnika. Da zlo bude veće, taj nasilnik je često ugledan član zajednice, sa svima dobar i ljubazan, a u kući zver.
Mislim da bi tu zakon trebao da bude dosta tolerantniji prema ženi-žrtvi. Naravno, kada se veštačenjima nedvosmisleno potvrdi dugotrajna izloženost zlostavljanju.
razmisljam razmisljam 18:37 08.09.2018

Re: Džrm!


kick68

Drzava je verovatno Austro-Ugarska, njini su adeti i pravosudje drugaciji:)


Нећеш веровати - није. Горње Драгачево, чачански крај, преко планине Јелице. Али је можда допринело то што су живели у неком засеоку на вр' брда, па се читава ствар није превише ни рашчула. Шта знам...

У сваком случају, могу да се идентификујем са жртвама насиља којима падне клапна, па пресуде тлачитељу кад већ нико други неће. И, некако, ма колико личило, ја такве ствари не бих квалификовала као предомишљај, иако су налик. Чини ми се да вероватније дође до потпуног пуцања трпила и да тада уследи жута минута, падање мрака на очи, афекат...

И стога не марим држање правог оружја у кући. Мада, и кухињска оруђа су сасвим достатна ако до тога дође.

Но, свеједно. Жртве сваковрсног насиља би морале да имају гомилу олакшавајућих околности, невезано за то колико им је добар адвокат кога ангажују.
zilikaka zilikaka 18:47 08.09.2018

Re: Džrm!

Чини ми се да вероватније дође до потпуног пуцања трпила и да тада уследи жута минута, падање мрака на очи, афекат...

Na žalost u tim afektim stanjima se dešavaju i fizički čudne stvari.
Ja rekoh da sam nesrećnim sticajem okolnosti imala priliku na delimično okusim tako nešto i u dva navrata sam se nakon svega zaprepastila svoje reakcije.
I fizičke snage koja se u tim kratkim momentima pojavila.
aureus aureus 18:49 08.09.2018

Re: Džrm!

razmisljam

Жртве сваковрсног насиља би морале да имају гомилу олакшавајућих околности, невезано за то колико им је добар адвокат кога ангажују.

Good point.

То је то. Можемо затворити блог, Размишљалица је убола суштину и сабила је у једну реченицу.
angie01 angie01 18:53 08.09.2018

Re: Džrm!

И, некако, ма колико личило, ја такве ствари не бих квалификовала као предомишљај, иако су налик. Чини ми се да вероватније дође до потпуног пуцања трпила и да тада уследи жута минута, падање мрака на очи, афекат...


bas htedoh da kazem,...sta tu ima da bude predumisljaj, prelilo casu, pala klapna,...ovu zenu su nasli u nekom zombi stanju kod kuce, verujem da je bila izbezumljena i da je njoj samoj lose od svega sta je ucinila, a bila primorana, jer drzva nije reagovala.


Janko Baljak
‏ @JankoBaljak
Sep 7

Ljudi su oduvek voleli vesterne a Beograđanka Stojanka S. (69) je tačno to.
Gari Kuper. Tačno u podne.
Odjavna špica i osmeh na licu mladića i devojke koji se drže za ruke izlazeći iz bioskopa

zilikaka zilikaka 18:56 08.09.2018

Re: Džrm!

То је то. Можемо затворити блог, Размишљалица је убола суштину и сабила је у једну реченицу.

Jeste, ali da li je moguće ono bi trebalo pretočiti u će imati,
i koji je put za to?
Peticija, izlazak na ulice, inicijativa u Skupštini?
(gotovo da smem da se kladim da će recimo ovdašnje blogokolege političari propustiti da ovako nešto primete, a moglo bi ih se uključiti)
razmisljam razmisljam 19:20 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka

Jeste, ali da li je moguće ono bi trebalo pretočiti u će imati,
i koji je put za to?


Не знам. Мада, пре бих рекла да није, барем у овој спрдњи од државе у којој смо и у којој не функционишу ни елементарне ствари, у којој су закони к'о хеклани - пуни рупа и простора за ескиважу, кројени тако да је споља гладац, а изнутра јадац..., у којој је правосуђе светлосним годинама далеко од независног, ...
Мислим, да не набрајам даље. Знаш колико не волим да се бавим политиком на Блогу и колико бегам од тога.

Peticija, izlazak na ulice, inicijativa u Skupštini?


Ништа од набројаног.
Из оно искуства са петицијама везаним уз болесну децу знам да их нико не зарезује, иако су у обавези да их размотре у Скупштини ако се прикупи довољан број потписа. Ни једна коју смо поднели није угледала светло дана.

Излазак на улице? А ко ће изаћи? И ако се скупи неки народ, ови ће елегантно пустити да се протести угасе сами од себе. Сети се жуте патке, сети се Нишлија и аеродрома...

Иницијатива у Скупштини? Ако је поднесе неко из опозиције, биће дочекан на нож од стране већине, а владајућа клика је свакако неће покренути. Имају они преча посла око срерђивања властитих статусних прилика.

(gotovo da smem da se kladim da će recimo ovdašnje blogokolege političari propustiti da ovako nešto primete, a moglo bi ih se uključiti)


Рецимо да сам некакав одговор на ову твоју тврдњу дала у свом претходном пасусу.
Milan Novković Milan Novković 20:36 08.09.2018

Re: Džrm!

razmisljam
...Нећеш веровати - није. Горње Драгачево, чачански крај, ...

Auuuu, znao sam, i moja žena je iz tih krajeva (Dragačevo, Čačak, ...), pa vi, možda, delite neke gene

Osećam se opkoljeno.

Prvi posao mi je da pobacam svu sekirčad iz okoline
razmisljam razmisljam 20:48 08.09.2018

Re: Džrm!

Milan Novković

Auuuu, znao sam, i moja žena je iz tih krajeva (Dragačevo, Čačak, ...), pa vi, možda, delite neke gene

Osećam se opkoljeno.


Е, Миланче,, опусти се - ниси опкољен, барем што се мене тиче. Ја сам родом из Војводине, а и генеЦки.
Реч је о фамилији мога супруга.

Prvi posao mi je da pobacam svu sekirčad iz okoline


Ееее, а сатаре, кухињски ножеви, велики залеђени комади нечега у замрзивачу*? Хладних оружја на избор и не мош их се свих лишити.

*Некада давно, читала сам у Илустрованој политици крими причу: жена је укокала мужа замрзнутом јагњећом бутком, затим исту ставила у рерну и послужила је инспектору који је дошао на увиђај.
Не знам зашто ме се такав развој догађаја толико дојмио.

(Зили, извињавај, тема ти је тешка, али јој ово маличак релаксације ваљда неће нашкодити. Ако си другачијег сматрања, јавни, па да бришем ово писаније.)
aureus aureus 20:55 08.09.2018

Re: Džrm!

razmisljam

Ја сам родом из Војводине, а и генеЦки.

Vidi se, vidi se.
zilikaka zilikaka 21:08 08.09.2018

Re: Džrm!

Некада давно, читала сам у Илустрованој политици крими причу: жена је укокала мужа замрзнутом јагњећом бутком, затим исти ставила у рерну и послужила га инспектору који је дошао на увиђај.
Не знам зашто ме се такав развој догађаја толико дојмио.

Prve godine kad sam se udala rado sam kratila vreme čitajući stare brojeve Revije 92, zaostale od pokojnog svekra.
Jedan od omiljenih naslova mi bio "ubila muža motkom".
Umeo i suprugmi u tom poslu da me zatekne.

...možda je u tome tajna zašto mu bogufala nije palo na pamet da ikad digne ruku na mene.
freehand freehand 21:13 08.09.2018

Re: Džrm!

*Некада давно, читала сам у Илустрованој политици крими причу: жена је укокала мужа замрзнутом јагњећом бутком, затим исти ставила у рерну и послужила га инспектору који је дошао на увиђај.

Mekan karkater. Gospođa Lektor bi inspektoru poslužila muževljeva rebarca, a sudiji inspektorova, ako se ovaj ne bi ponašao shodno očekivanjima.
Od Novkovića bubrežnjak.
Bili Piton Bili Piton 21:19 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
stare brojeve Revije 92


To je bilo prvi put da sam se susreo s tako otvorenim eksploatisanjem ljudske fascinacije morbidnim i senzacionalnim.
freehand freehand 21:22 08.09.2018

Re: Džrm!

Bili Piton
zilikaka
stare brojeve Revije 92


To je bilo prvi put da sam se susreo s tako otvorenim eksploatisanjem ljudske fascinacije morbidnim i senzacionalnim.

A danas deluje kao da je iz edicije "Nikad robom", zar ne?
zilikaka zilikaka 21:30 08.09.2018

Re: Džrm!

freehand
Bili Piton
zilikaka
stare brojeve Revije 92


To je bilo prvi put da sam se susreo s tako otvorenim eksploatisanjem ljudske fascinacije morbidnim i senzacionalnim.

A danas deluje kao da je iz edicije "Nikad robom", zar ne?

Višak vremena je u stanju da učini neverovatne stvari od čoveka.
freehand freehand 21:36 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
freehand
Bili Piton
zilikaka
stare brojeve Revije 92


To je bilo prvi put da sam se susreo s tako otvorenim eksploatisanjem ljudske fascinacije morbidnim i senzacionalnim.

A danas deluje kao da je iz edicije "Nikad robom", zar ne?

Višak vremena je u stanju da učini neverovatne stvari od čoveka.

Ozbiljno grešiš. Pokušaj da se setiš vrste i rasporeda sadržaja u novinama pre 30 gdoina i danas, vrste i pozicije časopisa u kioscima.
To govori o društvenim tendencijama, kulturnim obrascima i tendencijama, etici i vrednostima u jednom društvu.
Ta tezga na kiosku je slika i prilika, ako umeš da gledaš. A nije neka nauka.
Bili Piton Bili Piton 21:38 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
freehand
Bili Piton
zilikaka
stare brojeve Revije 92


To je bilo prvi put da sam se susreo s tako otvorenim eksploatisanjem ljudske fascinacije morbidnim i senzacionalnim.

A danas deluje kao da je iz edicije "Nikad robom", zar ne?

Višak vremena je u stanju da učini neverovatne stvari od čoveka.


Ne to, nego se stvarno ne sećam da smo pre toga imali takav hardkor, to mislim.
razmisljam razmisljam 21:45 08.09.2018

Re: Džrm!

Bili Piton

Ne to, nego se stvarno ne sećam da smo pre toga imali takav hardkor, to mislim.


Ма, бивало је у Илустрованој политици на редовном недељном нивоу: убиство неке конобарице из бифеа ,,Ласта'' код новосадске аутобуске станице, убиство код чесме крај пута у Сремским Карловцима...

Тога се сећам, иако сам била дете, јер смо на путу из мог родног града до Бежаније где су ми живели деја и бака редовно пролазили покрај оба места. И дан-данас кад прођем туда није ми свеједно...

Наравно, Ревија 92 је друга прича, јер је комлетно била посвећена криминалу. У Илустрованој је владало шаренило, али експлицитни чланци из домена црне хронике нису мањкали.

А оно са јагњећом бутком је фикција из крими приче, која је такође била редовна у поменутом часопису.
aureus aureus 21:48 08.09.2018

Re: Džrm!

freehand
Pokušaj da se setiš vrste i rasporeda sadržaja u novinama pre 30 gdoina i danas, vrste i pozicije časopisa u kioscima.
To govori o društvenim tendencijama, kulturnim obrascima i tendencijama, etici i vrednostima u jednom društvu.
Ta tezga na kiosku je slika i prilika, ako umeš da gledaš. A nije neka nauka.

Kad vidim kiosk i kad vidim naslovnice, pripadne mi muka.

Još uvijek tvrdim da novine koje imaju ovako dizajniranu naslovnicu ne mogu biti normalne.



Dakle, čak i na nivou dizajna je odvratno.
Govno koje liči na govno.

zilikaka zilikaka 21:49 08.09.2018

Re: Džrm!

Ta tezga na kiosku je slika i prilika, ako umeš da gledaš.

Ma mislim da pričamo o istom, nego me niste rezumeli.
Da, to su bile marginalne novine namenjene ljutim dokoličarima ili uvrnutoj populaciji.
Ne sećam se gde su na kiosku stajale jer ih nisam ja kupovala
A osoba koja jeste je u tom periodu života bila usamljena pa je i tako kratila vreme.
Bili Piton Bili Piton 21:55 08.09.2018

Re: Džrm!

aureus




Govno koje liči na govno.



Za ne poverovati je ali ovde actually nedostaje nešto o ruskim tajnim oružjima. Obično ima nešto, a u najmanju ruku Vladimir go do pasa.
zilikaka zilikaka 22:04 08.09.2018

Re: Džrm!

Dobro, jasno je da se ne samo povladjuje nego se prosto neguju oni primitivni porivi od zavirivanja u tanjir i krevet do morbidarija svih vrsta.
Da li je to samo zbog šake pirindža koju treba zaraditi za taj dan ili cela stvar ima ozbiljnije namere, ne umem da procenim.
Kako god, mislim da u ovom nismo usamljeni.
Bili Piton Bili Piton 22:27 08.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka

Kako god, mislim da u ovom nismo usamljeni.



Ni slučajno. Britanski tabloidi su sve isto ovo, možda još malo perfidnije. Umesto Hrvata, dežurna opasnost su imigranti i EU, a histerija nije kao kod nas proruska već je antiruska.
aureus aureus 00:06 09.09.2018

Re: Džrm!

Bili Piton
aureus

Govno koje liči na govno.



Za ne poverovati je ali ovde actually nedostaje nešto o ruskim tajnim oružjima. Obično ima nešto, a u najmanju ruku Vladimir go do pasa.

Oh, to sa Rusima je posebna tema. Svaki drugi dan su Rusi u novinama jer je Rusija ubjedljivo najvažnija zemlja svijeta. Ubjedljivo najvažnija. I što je najbolje - riječ je o pozitivnoj zemlji, potpuno pozitivnoj, dobroj a jakoj (najbolja kombinacija), čiji je predsjednik snažan i odlučan, i još voli - Srbe.

No...zamisli dan kad istovremeno sve ovo izađe u javnost i pojavi se na kioscima:



Čisto vizuelno nasilje.
nsarski nsarski 00:33 09.09.2018

Re: Džrm!

Čisto vizuelno nasilje.


Nah, oni to hoće i oni to kupuju, od usta odvajaju da bi pročitali Pravu Istinu. Kaže Vuk da se narodu ne može ugoditi, i Njegoš da je narod (pučina) stoka grdna. E, pa tom delu pučine oni ugađaju i postižu cilj (tiraž). Nažalost.

To je kao sa narkomanima - oni početnici se overdoziraju od jednog grama, starim kukama ni 5 grama nije dovoljno da osete kick. Moraš da im pumpaš sve više i više da bi pokazali bilo kakav interes za okolinu koju čine Rusi i Ameri i nekoliko manijaka-ubica, par vanzemaljaca za koje niko ne zna, i onaj kreten koji finansira nastupe Jelene Karleuše, naravno. I kupili novi broj koliko sutra. A možda će i serija da se snimi - ne moraš da čitaš, sve je u slikama. Uživanjcija, čoveče. O kakvom nasilju ti pričaš?

P.S. Ovo preterivanje gore sam napisao inspirisan zanimljivom knjigom ("Logoreia Balcanica" ) jednog mog drugara, a koja je nedavno izašla iz štampe.
aureus aureus 00:50 09.09.2018

Re: Džrm!

nsarski
Kaže Vuk da se narodu ne može ugoditi, i Njegoš da je narod (pučina) stoka grdna.

I dodaje:

"dobre duše kad joj rebra puču".
nsarski
Uživanjcija, čoveče. O kakvom nasilju ti pričaš?

O vizuelnom. O sadržinskom neću ni da počinjem.
Jesi li primjetio koliko medija svaki drugi naslov završava uzvičnikom?

Skandalozno: Profesor Šarski švercuje roštilj na gas!?

Profesor zamalo zapalio komšiluk dok je spremao jagnjeće kotlete na roštilju!
aureus aureus 01:03 09.09.2018

Re: Džrm!

aureus

Jesi li primjetio koliko medija svaki drugi naslov završava uzvičnikom?

Svaki drugi...evo trenutne situacije na veb-sajtu "Kurira", koji je, valjda, jedan od najstarijih srpskih političkih tabloida u pravom smislu riječi.



1) PUTINOVE RATNE IGRE! SILA KAKVA NIJE VIĐENA OD 1945!
Rusija podigla 300.000 vojnika!
A kada vidite DATUM shvatićete da niko nije ovako BEZOBRAZNO i otvoreno isprovocirao SJEDINJENE DRŽAVE! (VIDEO)


2) SKANDAL U NJUJORKU!
Serena POLUDELA:
Amerikanka polomila reket,
pa glavnog sudiju nazvala
LOPOVOM! Od besa
Vilijamsovoj KRENULE SUZE
(zaboraviše uzvičnik)

3) GAZIVODE, REČ O KOJOJ DANAS PRIČA SELA SRBIJA! A TEK KAKVU TAJNU KRIJE!
Na dnu jezera pronađena groblja, crkva, blaga Jelene Anžujske! TO NIJE SVE, RONIOCI ŠOKIRANI!



.........................................................................

Histerici.
nsarski nsarski 01:06 09.09.2018

Re: Džrm!

Profesor zamalo zapalio komšiluk dok je spremao jagnjeće kotlete na roštilju!


Koji si ti amater, čouveče! Nisu u pitanju kotleti, već vanzemaljci koji se, poznato je, mnogo dime i "ćuju" dok ih pečeš. Nikad od tebe pošteni novinar respektabilnog tabloida neće biti.
nsarski nsarski 01:10 09.09.2018

Re: Džrm!

Ne bih da citiram celu kolekciju koju si marljivo skupio, ali da citiram sebe
To je kao sa narkomanima - oni početnici se overdoziraju od jednog grama, starim kukama ni 5 grama nije dovoljno da osete kick.


I rest my case.
aureus aureus 01:17 09.09.2018

Re: Džrm!

nsarski
Profesor zamalo zapalio komšiluk dok je spremao jagnjeće kotlete na roštilju!


Koji si ti amater, čouveče! Nisu u pitanju kotleti, već vanzemaljci koji se, poznato je, mnogo dime i "ćuju" dok ih pečeš. Nikad od tebe pošteni novinar tabloida.

Nije to nego...otkud novinaru pare za jagnjeće kotlete? A ako ne jede kako da zna?
Šta su uopšte jagnjeći kotleti?

A ovo...



- Samo ti radi, dečko, biće kotleta. Sa Novog Zelanda.
-



Ni oni ne znaju šta su kotleti. A sa Novog Zelanda su!
aureus aureus 01:20 09.09.2018

Re: Džrm!

nsarski
Ne bih da citiram celu kolekciju koju si marljivo skupio, ali da citiram sebe
To je kao sa narkomanima - oni početnici se overdoziraju od jednog grama, starim kukama ni 5 grama nije dovoljno da osete kick.


I rest my case.

Ali, prije nego što odmoriš kofer, šta kažeš na ovo:

blogovatelj blogovatelj 01:57 09.09.2018

Re: Džrm!

Наравно, Ревија 92 је друга прича, јер је комлетно била посвећена криминалу. У Илустрованој је владало шаренило, али експлицитни чланци из домена црне хронике нису мањкали.


A ko je želeo da gleda sisa i guzova, kupovao je Politiku Ekspres.
zilikaka zilikaka 06:06 09.09.2018

Re: Džrm!

aureus
nsarski
Ne bih da citiram celu kolekciju koju si marljivo skupio, ali da citiram sebe
To je kao sa narkomanima - oni početnici se overdoziraju od jednog grama, starim kukama ni 5 grama nije dovoljno da osete kick.


I rest my case.

Ali, prije nego što odmoriš kofer, šta kažeš na ovo:


I posle stotina takvih naslova iza kojih ništa, opet će se posezati za sledećim.
Mislite da je slučajno psihologija postala jedan od najpopularnijih fakulteta?
Nema ozbiljnije garažne industrije koja ih nije angažovala.

zilikaka zilikaka 06:13 09.09.2018

Re: Džrm!

Za razmišljanja baš o toj temi preporučujem Tišmu.

Kolko da ne zaboravim, potrudila sam se da nadjem onlajn al kanda to malo kome treba pa niko ne nudi.
Ako neko od duga vremena ipak pronadje, javljajte.
romi.daba romi.daba 07:41 09.09.2018

Re: Džrm!

Bili Piton
zilikaka

Kako god, mislim da u ovom nismo usamljeni.



Ni slučajno. Britanski tabloidi su sve isto ovo, možda još malo perfidnije. Umesto Hrvata, dežurna opasnost su imigranti i EU, a histerija nije kao kod nas proruska već je antiruska.


freehand freehand 08:18 09.09.2018

Re: Džrm!

Nah, oni to hoće i oni to kupuju, od usta odvajaju da bi pročitali Pravu Istinu. Kaže Vuk da se narodu ne može ugoditi, i Njegoš da je narod (pučina) stoka grdna. E, pa tom delu pučine oni ugađaju i postižu cilj (tiraž). Nažalost.

Pretpostavljam da je u pitanju ironija, no svejedno da ovo prokomentarišem obzirom da je tako često u upotrebi da je postalo preovlađujući obrazac u opisivanju moderne medijske scene.
Činjenica je, naime, da se potrebe i kreiraju, kroz stvaranje društvene klime, projekciju poželjnih etičkih i estetskih standarda.
Tako da - i Pink, i Kurir i Informer su projekat a ne odgovor snalažljivih medijskih preduzetnika na zov iz mase.
U normalnoj državi oko dileme Šekspir ili Kursadžije, Ceca ili Toska država malo pogura na jednu stranu, iako Čvorovići prepoznaju zaveru u postojanju opere kao mesta na kome se pakleni planovi najbolje kuju.
nsarski nsarski 08:31 09.09.2018

Re: Džrm!

Tako da - i Pink, i Kurir i Informer su projekat a ne odgovor snalažljivih medijskih preduzetnika na zov iz mase.

Naravno.Oni ne moraju ništa da izmišljaju - verni čitaoci im sami pokažu šta vole da čitaju. Nikakva zavera.
freehand freehand 08:34 09.09.2018

Re: Džrm!

nsarski
Tako da - i Pink, i Kurir i Informer su projekat a ne odgovor snalažljivih medijskih preduzetnika na zov iz mase.

Naravno.Oni ne moraju ništa da izmišljaju - verni čitaoci im sami pokažu šta vole da čitaju. Nikakva zavera.

Jeste, ali dobra polovina onih koji promišljaju društvo kroz istoriju inače smatra da je država nastala kao način da se spreči da se ljudi međusobno požderu prateći svoje primalne intinkte i porive.
Kultura, to bi možda bila najkraća definicija tog projekta.
docsumann docsumann 10:10 09.09.2018

Re: Džrm!

freehand
*Некада давно, читала сам у Илустрованој политици крими причу: жена је укокала мужа замрзнутом јагњећом бутком, затим исти ставила у рерну и послужила га инспектору који је дошао на увиђај.

Mekan karkater. Gospođa Lektor bi inspektoru poslužila muževljeva rebarca, a sudiji inspektorova, ako se ovaj ne bi ponašao shodno očekivanjima.
Od Novkovića bubrežnjak.


bio je nekoć dobar film na tu temu...



a publika je zdušno stala na žensku stranu
docsumann docsumann 10:17 09.09.2018

Re: Džrm!

Ne to, nego se stvarno ne sećam da smo pre toga imali takav hardkor, to mislim.


ni hardkor (punk) nije što je nekad bio...



freehand freehand 10:31 09.09.2018

Re: Džrm!

docsumann
Ne to, nego se stvarno ne sećam da smo pre toga imali takav hardkor, to mislim.


ni hardkor (punk) nije što je nekad bio...




selica_nena selica_nena 23:14 09.09.2018

Re: Džrm!

Ne znam epilog price, odavno tu zenu nisam ni videla ni cula.


Bojim se da ćemo pročitati u novinama šta je dalje bilo s njom, osim ako taj manijak ne pređe na novu žrtvu. Strašno je to kako ti jedan ogrešan izbor upropasti ceo život.
zilikaka zilikaka 08:22 10.09.2018

Re: Džrm!

selica_nena
Ne znam epilog price, odavno tu zenu nisam ni videla ni cula.


Bojim se da ćemo pročitati u novinama šta je dalje bilo s njom, osim ako taj manijak ne pređe na novu žrtvu. Strašno je to kako ti jedan ogrešan izbor upropasti ceo život.

Da. Lično mislim da postoje signali da se ranije vidi s kim imaš posla ali kad je neko mlad i još emotivno zaslepljen, teško da to ume.
Osim toga, pravo ozbiljno nasilje po pravilu počinje kad se zagazi u brak i još više jad dodju deca.
U fazi "prodaje" svi se kontrolišu i glume. Kao što to obično rade i pred ostalima kasnije.

Za taj problem ne vidim drugog rešenja osim drakonskih kazni. Dok ne udje svima u svest da se to ne sme.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:58 10.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka

Da. Lično mislim da postoje signali da se ranije vidi s kim imaš posla ali kad je neko mlad i još emotivno zaslepljen, teško da to ume.
Osim toga, pravo ozbiljno nasilje po pravilu počinje kad se zagazi u brak i još više jad dodju deca.
U fazi "prodaje" svi se kontrolišu i glume. Kao što to obično rade i pred ostalima kasnije.
Za taj problem ne vidim drugog rešenja osim drakonskih kazni. Dok ne udje svima u svest da se to ne sme.

Веома је важно да се млади људи што раније емоционално описмене, разумеју да било какво насиље није прихватљиво и просто уче да препознају те прве знаке који многима промакну на почетку везе.
maksa83 maksa83 09:38 10.09.2018

Re: Džrm!

Веома је важно да се млади људи што раније емоционално описмене, разумеју да било какво насиље није прихватљиво и просто уче да препознају те прве знаке који многима промакну на почетку везе.

Zoran Milivojević (vedeta koju je onaj mentol Anonimbus branio rukama i nogama, zbog čega je i dospeo u pletenu korpu sa ostalim mentolima) kaže:

"Jedno je ako neki muškarac dugotrajno, nekada godinama ili decenijama maltretira svoju ženu, ali drugo je kada se zbog jednog šamara odmah iz porodice proteruje muškarac i razbija porodica."

Znači čekaj, polako, možda mu se samo omaklo, opala mu pažnja...


zilikaka zilikaka 10:02 10.09.2018

Re: Džrm!

Znači čekaj, polako, možda mu se samo omaklo, opala mu pažnja...

Ma zato bi najefikasnije bilo da se za svaki oblik nasilja odmah drakonski kazni. Al mora da se uvede i da je istovremeno dužan da ber polovinu svih prihodai imovine preda porodici.
Znam da nijejednostavno. Ako ode u zatvor on nema prihode a oni leba da jedu al sam sigurna da neki pre nas imaju ovo pametno rešeno, pa prepisati.
zilikaka zilikaka 10:04 10.09.2018

Re: Džrm!

...i onda kad mi "tradicionalisti" nafljoskaju kako nema dece jer su žene samožive...
maksa83 maksa83 10:05 10.09.2018

Re: Džrm!

...i onda kad mi "tradicionalisti" nafljoskaju kako nema dece jer su žene samožive...

I zato što puštamo pedere da šetaju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:28 10.09.2018

Re: Džrm!

Znam da nijejednostavno. Ako ode u zatvor on nema prihode a oni leba da jedu al sam sigurna da neki pre nas imaju ovo pametno rešeno, pa prepisati.

Мала дигресија.

Ових дана се једно дете (8) удавило у околини Кладова, па је писано да је отац сам подизао девојчицу јер ју је мајка, са којом је био у пролазној вези, оставила њему. Отац је некада имао хотел у Кладову (девојчицина мајка је радила у хотелу), али му је хотел одузет, наводно због неплаћања алиментације за децу из ранијег брака, због чега је осуђен и на пар месеци затвора. Девојчица је за то време била у хранитељској породици. По очевом изласку из затвора и одузимању хотела, они су постали социјални случајеви. Уз резерву да је можда извештавање о случају непрецизно или чак погрешно, питам се који то судија одузима средство за рад и могућност издржавања најмлађаег детета.

Имам пример мени познатог развода у Енглеској (никакво насиље није било у питању), доста комплексног јер се делило више некретнина велике вредности, а осим пара који се разводио, интерес у тим некретнинама је имала и породица која их је пару или поклонила или дала на коришћење. И решења су била комплексна. Рецимо једна некретнина је припала 3/4 њој, 1/4 њему (иако је номинално припадала неговим родитељима), али његова четвртина не одмах, већ када најмлађе дете (13) напуни 21 годину (заврши студије). Она је до тада требало да користи ту некретнину заједно са децом.

Посао судије је да пажљиво извага свачији интерес и да нађе решење које ће најмање пореметити децу и које неће једну страну сасвим оштетити, а другу сасвим фаворизовати.

Ако је хотел био оцу средство за рад, не разумем логику судије који је дете оставио без могућности да је отац издржава од зараде. Зашто то одузимање није могло да буде одложено до дечјег пунолетства?
nsarski nsarski 15:28 10.09.2018

Re: Džrm!

Ma zato bi najefikasnije bilo da se za svaki oblik nasilja odmah drakonski kazni.


Aha! Biblijska istina.

Što nema odmah osude za zlo delo, zato srce sinova ljudskih kipi u njima da čine zlo.
(Stari Zavet, Knjiga Propovednikova 8:11)
zilikaka zilikaka 15:41 10.09.2018

Re: Džrm!

Aha! Biblijska istina.

Eto, vidiš...

Nego iznenadjuje me takvo poznavanje Zaveta s tvoje strane. Svaka čast.
Ne računajući sveštena lica, na to sam nailazila uglavnom u trilerima.
nsarski nsarski 16:14 10.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
Aha! Biblijska istina.

Eto, vidiš...

Nego iznenadjuje me takvo poznavanje Zaveta s tvoje strane. Svaka čast.
Ne računajući sveštena lica, na to sam nailazila uglavnom u trilerima.

Darling, ako studiraš književnost, Bibliju kao arhetipski kod ne možeš izbeći. Čitaj Blejka ("Bible is the Great Code of Literature" ).
Ne, zaista. Da. Ja sam prilično ozbiljno čitao Bibliju - iz sasvim drugih razloga, razume se. Poučio me guru (ja sam slušao Frye-a dva semestra u Torontu):



zilikaka zilikaka 16:29 10.09.2018

Re: Džrm!

Ma šalim se, nego me stvarno fascinira to navodjenje broja psalma. (nadam se da nisam promašila, ovo bi trebao da je univerzalni naziv za stih)
Poredeći sa sobom, sve što sam bila ubedjena da poznajem od korica do korica (recimo čitano desetinama puta), trebalo mi je nekoliko minuta da pronadjem gde se tačno nalazi.
A kad si već u radnji, da pitam, koji je sistem pamćenja toga. I povezivanja sa brojnim oznakama?

nsarski nsarski 16:45 10.09.2018

Re: Džrm!

A kad si već u radnji, da pitam, koji je sistem pamćenja toga. I povezivanja sa brojnim oznakama?


O, to je prosto i nije nikakva misterija.
Prvo, znam koncept ("kad bi grešnik odmah bio kažnjen, greha ne bi bilo" ), znam za tog cinika (Propovednika=Solomona) koji bi takvu stvar mogao reći, nadjem odgovarajuću knjigu, i voila! Naravno, neke značajnije stvari znaš napamet - to je deo opšteg obrazovanja.
Na primer: "Spoznaćete istinu i istina će vas spasiti!". Standardni deo celokupne mitologije oko toga da "kad bi oni samo znali istinu"...bla, bla, bla. (Oće qrac da ih izbavi! - moj doprinos Bibliji)* - vidi dole. Nikad pogrešnije procene, naravno, ali i nju treba imati na umu. Pa, ko bi to mogao da kaže? Jovan, naravno, Jovan. Otvoriš Bibliju i nađeš:
I poznaćete istinu, i istina će vas izbaviti. (Jevanđelje po Jovanu 8:32 ).
Isto poglavlje u kome govori o tome da se prvi baci kamenom onaj koji je bezgrešan.
Naslovi barem nekoliko knjiga iz srpske književnosti su fragmenti Biblije, uglavnom iz Jevanđelja. U svetskoj književnosti je taj broj ogroman. Itd., da ne tupim.

Ah, da. Ako te zanima današnje stanje u Srbiji, pročitaj "Lamentations", ili "Plač Jeremijin". Ne pred spavanje.

*Evo gore, čitam doprinos S.F. o tome da braća Bajić (ne, Vučić) imaju akumulaciju love reda veličine stotine miliona deviza. Recimo da je to istina. Pučanstvo spoznalo. Koga će ta "spoznaja" da izbavi? Mišovi će samo da trepnu i da izraze nadu o dostižnosti pravde.

P.S. Ne izazivaj me, ima ovde Propovednika na pretek.
freehand freehand 16:53 10.09.2018

Re: Džrm!

O, to je prosto i nije nikakva misterija.

Pogledaš u "Toma Sojera" i vidiš kako su se psalmi i čitva Biblija učilinapamet, sistematski, bili nagrađivani ceduljicama u raznim bojama kao gradacijom u obimu naučenog, gde bi se ceduljice periodično, na ispitima menjale za nagrade u vidu - da ne poveruješ?! - biblija u raznim kvalitetima izrade.
Verujem da i danas postoje škole u kojima se u SAD to tako čini, a svete knjige - ne samo hrišćanstva, naravno - odavno su deo opšte kulture i gotovo obavezno štivo obrazovanog čoveka.
Inače, Biblija se ne čita jednom, a tvrđim umovima poput mog uvek dobro dođe i i pobočna literatura da usmeri i "otvori" pojedine delove i metafore.
freehand freehand 16:54 10.09.2018

Re: Džrm!

P.S. Ne izazivaj me, ima ovde Propovednika na pretek.

Da ne tražiim sad Frihendove epistole Ovčanima i Borčanima...
nsarski nsarski 16:56 10.09.2018

Re: Džrm!

freehand
P.S. Ne izazivaj me, ima ovde Propovednika na pretek.

Da ne tražiim sad Frihendove epistole Ovčanima i Borčanima...


Da ti olakšam, Free, ja ovde govorim o lažnim propovedinicima....
freehand freehand 16:57 10.09.2018

Re: Džrm!

nsarski
freehand
P.S. Ne izazivaj me, ima ovde Propovednika na pretek.

Da ne tražiim sad Frihendove epistole Ovčanima i Borčanima...


Da ti olakšam, Free, ja ovde govorim o lažnim propovedinicima....

Glavom i brkovima!
Milan Novković Milan Novković 17:00 10.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
Aha! Biblijska istina.

Eto, vidiš...

Nego iznenadjuje me takvo poznavanje Zaveta s tvoje strane. Svaka čast.
Ne računajući sveštena lica, na to sam nailazila uglavnom u trilerima.

U "Vreme apsolutne kretenizacije" ja sam se kod Tase, skromno, deklarisao kao, jelte, Spinoza, ne Hegel.

Iz zezanja

Ali pošto se ta tema co-evolucije nas sa ICT-jem, and beyond, polu-pogrešno rabi evo da se sad (malo) uozbiljim.

Pre toga, pošto sam se danas zezao i na Fejsu, da uvedem i "pojam"

Generation Snowflake (pošto je kod Tase zezanje i počelo, bar moje, oko Generation X, a njih, varedno pametnih, ima dosta na blogu).

Odmah da kažem da je Generation Snowflake đavolja, tj Cijina rabota (35% je zezanja u ovome, da sam ne razmazujem distribuciju zezanja po cijeloj temi)

Derogatory je term, i iako bi u Coming of Age terms spadala u 2013-2020 nije, u stvari, generatin Z, nego kvalitativni osvrt na negativni trend7pod-struju u kreatnju vrednosnog sistema.

Tu spada većina "progressives", navodnici su bitni pošto su progressives bez navodnika ono što im ime kaže, progresivna levica, recimo.

Kao žena možeš i sama da ih "osetiš" u delovima koji te, npr, kao isreknu feministikunju sa zdravim i iskrenim ciljevima nerviraju u forth-wave-feminizmu, ali to je samo jedan od mnogih ogranaka koji su ravnomerno raspodeljeni između muškaraca i žena.

Ali da ne presisam u upotrebi "svojih reči" aj da malo koristim srpsku izmišljotinu, Resavsku Školu:

"Generation Snowflake, or Snowflake Generation, is a neologistic term used to characterize the young adults of the 2010s as being more prone to taking offence and less resilient than previous generations, or as being too emotionally vulnerable to cope with views that challenge their own. The term is considered derogatory. It is one of several informal examples of usage of the word snowflake to refer to people." - nači vidi OVDE.

Iliti, iz Fight Cluba, npr:

"[i]It's the stuff of self-help books and inspirational posters and elementary school assurances. The imagery before negation is lovely; we are each unique snowflakes, each worth treasuring because each is uniquely beautiful.
"

Naravno, postoji spektar tumačenja, i bez izvlačenja iz konteksta, ove rečenice, a simpa je ukazivanje na raspevanost i bogast jezik nekih naših druagara ovde kad krenu da napadaju, kite i lepe etikete nekome.

Ali to je forma, korak ka suštini, delu suštine je:

... uh, već sam se umorio od resavkse škole pa da još samo iskopiram ovo dole pa se vratim na svoje reči:

"The dynamics of value generation and their dependence on an organisation's internal and external value system" - nebitno je odakle sam ovo iskopirao, naslov je sam po sebi jako idikativan pošto se ...:

- ... tiče dinamike vrednosnog sistema ...
- ... i implicitno dotiče interne i externe ...
- ... sad "svojim rečima" ... clustere, koji su širi pojam pa mogu da znače:

- generacije u vremenu

- generacije u prostoru

- uvezane grupe

- ...

I ti clusteri (grozdovi) mogu da budu i micro veličina, recimo ovaj naš blog ...

... ili malo veći US "progressives", npr, koji se ubiše od sečenja vena i upljuvaše oko toga šta je Trump rekao o ženama u svlačionici, što postaje mnogo bitnija tema, koja upošljava 95% njihovih bitničkih resursa, u poređenju sa 1,000 milijardi military-security kompleksa, koje im samo nepotrebno odvraćaju pažnju, i sa osvrtima na milione ubijenih i upropašćenih samo kill-joy pod ovom gore prizmom " ... inspirational posters and elementary school assurances ..."

Ukratko, zabole nas za ratove sada, to je za dokone i dosadne, ako možemo, ko ljudi, da se koljemo oko mišljenja na temu srpskih hrizantema krajem 17. i početkom 18. veka) ...

Nači šta smo imali, ako se vratimo an tvoj komentar:

1. prvo i prvo, kumulativno civilizacijsko znanje raste, mi smo se popeli na ramena velikana pre nas, od naših roditelja, pa levo, desno i nadole.

2. pa "excellence is a hard peak to reach and a very unstable state"

3. ergo, 2. je sve tačnije kako vreme prolazi i metaboliše ovo pod 1.

Budućnost ljudskog znanja pa kreacije je uglavnom i sve više:

- u meta-znanjima

- Pa komponovoanju i dirigovanju

Što se jednom moj drug, doktorirao u uskoj oblasti matematičke logike, vredno i pošteno, setno osvrnuo na svoj napredak rečima, kad sam ga ja pohvalio kao matematičara "Eeee, ja se više ne bih trebao zvati ni matematičkim logičarem, a kamoli matematičarem".

You catch my drift, znanja ko nas je sve više, eksponencijalno rastu, a naš život, za sada, je ograničen i teoretski telomerima na krajevima hromozoma na, otprilike, max 130 godina - nači procenat našeg vremena, u proseku, odvojen za stari zavet se smanjuje, ne samo u relativnom nego i u apsolutno znanju, pa ...

... meta-znanja, upletena u komponovanje i dirigovanje, is the way, a ne opcija
zilikaka zilikaka 17:46 10.09.2018

Re: Džrm!

Recimo da je to istina. Pučanstvo spoznalo. Koga će ta "spoznaja" da izbavi? Mišovi će samo da trepnu i da izraze nadu o dostižnosti pravde.

Moj empirijski dokazan stav je da se treba kloniti svega što te sekira a ne možeš mu ništa.
zilikaka zilikaka 17:57 10.09.2018

Re: Džrm!

nači procenat našeg vremena, u proseku, odvojen za stari zavet se smanjuje, ne samo u relativnom nego i u apsolutno znanju, pa ...

I ne samo za Stari zavet. Meni danas pala na pamet banalna stvar. Ne znam, recimo, da li moj podmladak ume da upali šibicu po nekom malom vetru.
Bez psalama se može al ovo drugo može da bude presudno za spasti glavu.
maksa83 maksa83 18:03 10.09.2018

Re: Džrm!

... ili malo veći US "progressives", npr, koji se ubiše od sečenja vena i upljuvaše oko toga šta je Trump rekao o ženama u svlačionici

Ja nisam čuo to sa ženama u svlačionici, ali najnoviji megahit je njegova izjava da je rast GDP-a veći od stope nezaposlenosti prvi put u poslednjih 100 godina implicirajući da je to zahvaljujući njemu.

Mali problem je što je to (kao i većina stvari koje on iznedri) laž tj. budalaština, pošto se to već desilo i 1998., 1999., 2000., 2003. i 2006.
maksa83 maksa83 18:05 10.09.2018

Re: Džrm!

Ne znam, recimo, da li moj podmladak ume da upali šibicu po nekom malom vetru.

Ja juče vežbao sa starijim podmlatkom paljenje vatre bez šibice i upaljača, dakle samo nož-drvo-kremen.
nsarski nsarski 18:10 10.09.2018

Re: Džrm!

You catch my drift, znanja ko nas je sve više, eksponencijalno rastu, a naš život, za sada, je ograničen i teoretski telomerima na krajevima hromozoma na, otprilike, max 130 godina - nači procenat našeg vremena, u proseku, odvojen za stari zavet se smanjuje, ne samo u relativnom nego i u apsolutno znanju, pa ...

... meta-znanja, upletena u komponovanje i dirigovanje, is the way, a ne opcija


Kako ti meni imponuješ, Milanče. Zarazno si optimističan!

A, evo šta kaže Propovednik (opet):

Videh [...] da čovek ne može dokučiti ono što se radi pod suncem, oko čega se trudi čovek tražeći, ali ne nalazi, i ako i mudrac kaže da zna, ipak ne može dokučiti. (Ecclesiastes, 8:17).

Čista kvantna mehanika.

P.S. Nemoj pogrešno da me shvatiš, Milanče. Nisam ja nikakav Bible-freak, niti mislim da je sve ovo kraj krajeva ili početak početaka. No. Mi smo svi u istom stanju kao što smo oduvek bili. Sve što možeš istinski da kažeš za generacije koje će se funkcionisati za 100 godina je: dobro je da tome nećemo prisustvovati.

Posao budućih generacija je da se brinu same o sebi. To isto važi i za nas. (Ima neki engleski pesnik, ne mogu imena da mu se setim, koji je 1867. godine napisao pesmu "1967.", i u njoj kaže otprilike isto ovo što sam rekao ja.)

zilikaka zilikaka 18:13 10.09.2018

Re: Džrm!

Ja juče vežbao sa starijim podmlatkom paljenje vatre bez šibice i upaljača, dakle samo nož-drvo-kremen.

U, bre, a ja mislila da sam uvrnuta.
Nadam se da nije sledeće "kako uloviti jelena kopljem, odrati mu kožu i napraviti prUsluk."

Drago mi da vidim brata po razmišljanju. Inače me gledaju belo kad već povelikog dzindzova masiram pričom kako se sadi krompir.
predatortz predatortz 18:16 10.09.2018

Re: Džrm!

maksa83
Ne znam, recimo, da li moj podmladak ume da upali šibicu po nekom malom vetru.

Ja juče vežbao sa starijim podmlatkom paljenje vatre bez šibice i upaljača, dakle samo nož-drvo-kremen.


Ja vežbao suprotne brojeve i apsolutnu
vrednost celog broja.
Kako pišu oni iz Klet-a, to tvoje paljenje vatre bez izvora planena je pis ov kejk!
Jeben ti udžbenik bez kog je deci lakše da uče i nauče.
Milan Novković Milan Novković 18:19 10.09.2018

Re: Džrm!

maksa83
... ili malo veći US "progressives", npr, koji se ubiše od sečenja vena i upljuvaše oko toga šta je Trump rekao o ženama u svlačionici

Ja nisam čuo to sa ženama u svlačionici, ali najnoviji megahit je njegova izjava da je rast GDP-a veći od stope nezaposlenosti prvi put u poslednjih 100 godina implicirajući da je to zahvaljujući njemu.

Mali problem je što je to (kao i većina stvari koje on iznedri) laž tj. budalaština, pošto se to već desilo i 1998., 1999., 2000., 2003. i 2006.

Da ti odam tajnu, al da nikom ne kažeš - i ja se poprilično radujem i smejem njegovim izjavama, ali sam nedovoljno talentovan da to pretočim u super zezanje ovde, a i Urbani mi nabija komplekse

El pratiš njegove izmešljene dijaloge između Putka i Trampolinija?
zilikaka zilikaka 18:20 10.09.2018

Re: Džrm!

Jeben ti udžbenik bez kog je deci lakše da uče i nauče.

Dobro došao u klub!
Ratki su momenti da sam umela tako sočno da opsujem nego kad vidim kako jednostavnu stvar zakomplikuju do nerazumevanja.
maksa83 maksa83 18:20 10.09.2018

Re: Džrm!

Nadam se da nije sledeće "kako uloviti jelena kopljem, odrati mu kožu i napraviti prUsluk."

"Uloviti jelena kopljem" je za barBare, sledeća lekcija je "kako ubiti divlju svinju bez ruku, sarkazmom".
maksa83 maksa83 18:21 10.09.2018

Re: Džrm!

Ja vežbao suprotne broheve i apsolutnu
vrednost celog broja.
Kako pišu oni iz Klet-a, to tvoje paljenje vatre bez izvora planena je pis ov kejk!

Da ponovimo - ono što je urađeno sa srpskim udžbenicima je vrhunska veleizdaja. Vrhunska.

A ovo paljenje je zapravo trivijalno, samo treba strpljenja da guliš drvo i napraviš dovoljno piljevine.
maksa83 maksa83 18:22 10.09.2018

Re: Džrm!

El pratiš njegove izmešljene dijaloge između Putka i Trampolinija?

Ne? Čije? Urbanog? Gde to može da se čita? Ne reci samo Fejsbuk, tamo ne idem ni zbog Justina Johnsona.
Milan Novković Milan Novković 18:48 10.09.2018

Re: Džrm!

maksa83
El pratiš njegove izmešljene dijaloge između Putka i Trampolinija?

Ne? Čije? Urbanog? Gde to može da se čita? Ne reci samo Fejsbuk, tamo ne idem ni zbog Justina Johnsona.

OVDE imaš sve, al čekaj da ti nađen ONAJ o našoj goloj, dlakavoj princezi (Megan, zbog Suits, gde ima jednu od važnijih uloga, mi pade na pamet) što se Donniju mota oko nogu ...

... eto, ne mogu da nađem, al evo ti jedan DRUGI o Doniju i Putku, dva ratna druga ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:58 10.09.2018

Re: Džrm!

1998., 1999., 2000.,

Не гомилај правописне знаке, тачку и зарез, довољан је само зарез, контекст да остало (а да не спомињем да Енглези и немају у писању година додатну ознаку редног броја).
freehand freehand 20:01 10.09.2018

Re: Džrm!

Videh [...] da čovek ne može dokučiti ono što se radi pod suncem, oko čega se trudi čovek tražeći, ali ne nalazi, i ako i mudrac kaže da zna, ipak ne može dokučiti. (Ecclesiastes, 8:17).

... i nema ništa novo pod suncem.
freehand freehand 20:03 10.09.2018

Re: Džrm!

Da ponovimo - ono što je urađeno sa sprskim udžbenicima je vrhunska veleizdaja. Vrhunska.

Kao i sa kulturom, kao i sa medijima, kao i sa... Sa bilo čime čega su se dohvatili. Dakle sa svime, uključujući i nas.
alselone alselone 20:14 10.09.2018

Re: Džrm!

Не гомилај правописне знаке, тачку и зарез, довољан је само зарез,


Eh kad se setim kakve sam ja strucnjake ucio ovom pravilu...
angie01 angie01 20:29 10.09.2018

Re: Džrm!

Da ponovimo - ono što je urađeno sa sprskim udžbenicima je vrhunska veleizdaja. Vrhunska.


,,,koju su zapocele nase kolege blogeri, comic i radulovic, kada su davali sugestije, kako i ko bi trebalo da odredjuje gde ce se udzbenici stampati- a sve zbog velikih tiraza i sigurne prodaje,....gde su sve pogrsno opsrevirali- sasa me brisao i banovao, jer sam te greske u njihovom izlaganju ispravila,...e sad, dok je bio Zavod, on je mogao da cene drzi prihvatljivim, jer je prebijao cene izrade od skupih na jeftine, i posto je zaposlajavao sve stamparije u Srbiji, omogucavao radnicima plate, tu se moglo svata dogovoriti povoljno...i umesto da su zavod ocistili od politickih kadrova i sredili redakciju- jer su autori na trzistu- drzava je uvela klet i skolsku knjigu zagreb- kod nas se zove nesto, Bigz skolska knjiga, da se Vlasi ne dosete-ciji je vlasnik neki njihov karic/miskovic, u prvu liniju fronta i sada smo dobili lose udzbenike, koji su preskupi, a cija dobit posle prodaje ide van zemlje, dok je zavodov prihod isao u drzavnu kasu,...ali je zato neko u ozbiljnom talu.


maksa83 maksa83 20:52 10.09.2018

Re: Džrm!

Predrag Brajovic
1998., 1999., 2000.,

Не гомилај правописне знаке, тачку и зарез, довољан је само зарез

Hvala!

Zauzvrat, nudim ovaj slabo poznati jućub biser Il Bocca TV.
zilikaka zilikaka 20:56 10.09.2018

Re: Džrm!

Не гомилај правописне знаке, тачку и зарез, довољан је само зарез

E, hvala za ovo. Nisam znala a treba mi.
predatortz predatortz 21:05 10.09.2018

Re: Džrm!

zilikaka
Не гомилај правописне знаке, тачку и зарез, довољан је само зарез

E, hvala za ovo. Nisam znala a treba mi.


Iskren da budem, i ja sam "tovario" tačke.
Korisna spoznaja.
zilikaka zilikaka 21:06 10.09.2018

Re: Džrm!

A ovo paljenje je zapravo trivijalno, samo treba strpljenja da guliš drvo i napraviš dovoljno piljevine.

Da, jedan id parametara lake zapaljivosti čvrstih materijala je odnos izmedju površine i zapremine.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:23 10.09.2018

Re: Džrm!

Ma zato bi najefikasnije bilo da se za svaki oblik nasilja odmah drakonski kazni.


Uh!
Al dobro, ako je sad takvo vreme došlo, ako tako kažu, ima tako i da se misli.

zilikaka zilikaka 21:43 10.09.2018

Re: Džrm!

Al dobro, ako je sad takvo vreme došlo, ako tako kažu, ima tako i da se misli.

Imaš bolji predlog da nasilnik ne preraste u ono u čega inače preraste?
Može da misli ko šta hoćd al kao što je svako svestan da ne sme da udari nekog za šalterom il na uluci tako ISTO ne sme da udari ni svoju ženi, devojku, majku.

Kako ume da se obuzda spolja lepo nauči da se obuzdava i kod kuće.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:51 10.09.2018

Re: Džrm!

Imaš bolji predlog da nasilnik ne preraste u ono u čega inače preraste?


Ne nego razmišljam o logici: kad neko nekoga ubije, hajd da se vratimo korak nazad i da vidimo šta je iza toga, možda ubica i nije baš ubica, ali kad neko nekome opali šamar, e tu nema koraka nazad, nema šta da se gleda, onaj ko udari nekome šamar je nasilnik koga odmah treba drakonski kazniti, a pre toga automatski ga izbaciti iz kuće i oduzeti mu (makar) pola plate.

Tako da ispade da je bolje ubiti nekoga nego ga ošamariti.

Da budem jasan, ženu koja je roknula ovoga ne samo da razumem nego je ni ne osuđujem.
Zakon neka radi šta mora, a sudija, ako bude normalan čovek, imaće sve u vidu.
Isto kao što treba sve da ima u vidu i onaj ko sudi za šamar.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana