Budućnost| Društvo| Obrazovanje

Pita se pita ministar

nurudin RSS / 14.08.2018. u 01:26

„...па слепило није прелазно, Није ни смрт, па на крају сви умремо.;-”

 

Ж. Сарамаго: „Слепило”




Питам се питам да ли министар просвете треба да заступа интерес професора или лекара.  

Још једна (ре)ФОРМА чека прваке, петаке и ученике гимназије – најављена као суштинска промена образовне парадигме, обучени наставници два дана ин виво и један дан онлајн, што би се код нас рекло – увече прелиста, ујутру заблиста. Ко се снађе, снашао се, ко се није снашао зар је и битно, испиши све петице на крају, биће свима потаман. Имамо и нове предмете, звуче сјајно: Језик, медији и комуникација, Појединац, група, друштво, Здравље и спорт, Образовање за одржив развој, Примењене науке, Уметност и дизајн – шта тачно значе, то ћемо видети, а чему служе јасно је свима: куповини социјалног мира. Дакле, те предмете неће држати најкомпетентнији наставници, нити наставници који су имали сјајне резултате, нити они који имају искуства са пројектном наставом, већ наставници који су технолошки вишкови. У предводу: без икаквих критиреријума ка светлијем образовању. Али, да не дуљим, о реформама сам већ много писао, покушавао да учествујем, не вреди.
 

Него, да пређем на ствар, од наставника се очекује да својим радом допринесу компетентности ученика и интелектуалном, емоционалном, социјалном, моралном и физичком развоју детета. То се очекује од свих наставника, па замислите и од наставника географије. 

Стандарди за опште средње образовање засновани су на компетенцијама које треба да омогуће ученицима да успешно одговоре на различите животне изазове у разним животним ситуацијама (образовним, друштвеним, културним, интерперсоналним, практичним, итд). Да би били компетентни да одговоре успешно на такве изазове, ученици треба да стекну и користе различите видове знања, вештина и ставова, тј. треба да развију компетенције засноване на знању. 

Елем, да би ученици били оспособљени за живот и рад, па самим тим и за целоживотно учење инсистира се на међупредметним компетенцијама и сарадњи свих наставника, па и наставника географије. 

Да би ученик поседовао знања, вештине и ставове (да би био компетентан) како би успешно наставио са факултетским образовањем, и да постане на пример лекар – потребно је да активно учешће у том процесу узме и наставник географије. 

Инсистира се да се компетенције развијају захваљујући динамичнијем и ангажованијем комбиновању знања, вештина и ставова релевантних за различите реалне контексте који захтевају њихову функционалну примену. То се постиже сарадњом и координацијом активности више наставника, односно предмета, и иновирањем начина рада на часу (подразумева се и географија). 

Пошто их има прилично, издвојићу само неке од компетенција које и професор географије треба да развије и код будућег лекара, па ако процените да нису важне, ви их избришите. 

1. Компетенција за целоживотно учење

Лекар
 уме да пронађе и асимилује нова знања и вештине користећи претходно учење и ваншколско искуство. Примењује знања у различитим ситуацијама у зависности од карактеристика ситуације и сопствених циљева. Разликује чињенице од интерпретација, ставова, веровања и мишљења; препознаје и продукује аргументацију за одређену тезу, разликује аргументе према снази и релевантности. 
 
2.   Комуникација

Лекар
уважава саговорника – реагује на садржај комуникације, а не на личност саговорника; идентификује позицију (тачку гледишта) саговорника и уме да процени адекватност аргументације и контрааргументације за ту позицију. У комуникацији с другима уме да изрази себе (своје мишљење, осећања, ставове, вредности и идентитет) и да оствари своје циљеве на позитиван, конструктиван и аргументован начин поштујући и уважавајући другог. Критички процењује садржај и начин комуникације у различитим комуникативним ситуацијама. Лекар има развијену свест о значају позитивне и конструктивне комуникације и активно доприноси неговању културе дијалога у заједницама којима припада.

3. Рад с подацима и информацијама
 
Лекар зна да је за разумевање догађаја и доношење компетентних одлука потребно имати релевантне и поуздане податке. Уме да пореди различите изворе и начине добијања података, да процењује њихову поузданост и препозна могуће узроке грешке. Зна разлику између података и њиховог тумачења, зна да исти подаци, у зависности од контекста, могу имати различита тумачења и да тумачења могу да буду пристрасна. Разуме разлику између јавних и приватних података, зна које податке може да добије од надлежних институција и користи основна правила чувања приватности података.

4. Дигитална компетенција

Лекар
уме да претражује, процењује релевантност и поузданост, анализира и систематизује информације у електронском облику користећи одговарајућа ИКТ средства (уређаје, софтверске производе и електронске услуге).

5. Решавање проблема

Испитујући проблемску ситуацију, лекар идентификује ограничења и релевантне карактеристике проблемске ситуације и разуме како су оне међусобно повезане. Лекар упоређује различита могућа решења проблемске ситуације преко релевантних критеријума, уме да објасни шта су предности и слабе стране различитих решења и да се определи за боље решење.

6. Сарадња

Лекар доприноси постизању договора о правилима заједничког рада и придржава их се током заједничког рада. Активно слуша и поставља релевантна питања поштујући саговорнике и сараднике, а дискусију заснива на аргументима.

7. Одговорно учешће у демократском друштву
 
8. Одговоран однос према здрављу
 
9. Одговоран однос према околини
 
10. Естетичка компетенција


11. Предузимљивост и предузетничка компетенција


Да резимирам, надркани, нељубазни, корумпирани, поткупљиви, неспремни да се усавршавају јесу некомпетентни лекари. Да би били компетентни морају и професори географије активно учествовати у васпитно-образовном процесу. Бојим се да је све мање компетентних и наставника и лекара, они су негде далеко. Лече неке Немце и Норвежане. Наставнички факултети су и после другог уписног рока празни, спуштају се критеријуми, и довољни и добри завршавају на катедрама за наставничке профиле – дај шта даш. На Медицини се тражи место више, али и авионска карта више – јер су многи од понижених професора географије одлично научили будуће лекаре где се налазе Немачка и Норвешка и какав је тамо животни стандард. 

Остају нам некомпетнетни и наставници и лекари, а министар се пита.  


 

 



Komentari (213)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 21:42 16.08.2018

Re: Zavisi

Je l' neko mesište?


Ali da je ovčetina, je l' tako?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 16.08.2018

Re: Zavisi

A dokaz za to da postoje oni koji tvrde da su nenormalni svi koji ne misle kao oni je u Srkijevom komentaru.


evo, procitala sve Srkijeve komentare i ne vidim nigde to sto kazes


Leptijebem pa i da se oboji mora
Al ko mi je kriv kad sam se upustio
Dakle

Jedino što je Srbiju, kao državu, normalnom čoveku dosta teže da voli od Kanade.


Što će reći, nenormalni su oni koji Srbiju više vole od Kanade bez nekog napora.

Potrudi se malo Endži jbg.
predatortz predatortz 21:45 16.08.2018

Re: Zavisi

alselone
Je l' neko mesište?


Ali da je ovčetina, je l' tako?


Ako ćemo pošteno, jaretina je najslađa.
alselone alselone 21:49 16.08.2018

Re: Zavisi

Ako ćemo pošteno, jaretina je najslađa.


Meni bude i prase neka jako dobro, ali da ti ne pricam o tome...

P.S. Nikad ne otidjoh na onu svadbu u Lopare...
predatortz predatortz 21:53 16.08.2018

Re: Zavisi

P.S. Nikad ne otidjoh na onu svadbu u Lopare...


Ni ja tamo nisam baš dugo navraćao. Lep kraj, pitom deo Majevice. Za šljivu se ubio, ali tu bi već Huči morao da da svoj sud.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:58 16.08.2018

Re: Zavisi

Za šljivu se ubio, ali tu bi već Huči morao da da svoj sud.


Pa mooože, nije da ne može....
Al Srbija brale....
:)
cassiopeia cassiopeia 22:00 16.08.2018

Re: Zavisi

hoochie coochie man


Zato što si nenormalna.
Kako ti zvuči, a?


Nikako.




Normalni su samo oni koji misle kao ja, ostali su nenormalni, to je poruka koju šaljete, Srki, ti i slični (Endži je samo zbunjena), a takav stav je kretenski, složićeš se.

Kalupi vas ubiše, izabrali ste fijoku i sve njoj prilagođavate, ono što ne može tu da se ugura odbacujete, a kako u te vaše fijokice nikako ne može da se stavi da je u Kanadi bilošta loše a u Srbiji bilo šta dobro, onda dospevate u priglupu situaciju poput ove da istu stvar u Kanadi podržavate, a u Srbiji osuđujete.
Ej, istu stvar!
Debilno.



Šta ti napriča! Svaka tebi čast kad si to sve video u mom komentaru.

Mašiš 1000% i o Pajiću i o Angie i o meni i ostalima.

Bmmsa, nemam nameru da sad pišem šta ja mislim da je dobro i loše ovde u Srbiji. Dugačko mi i mrzi me.
O Kanadi znam toliko malo da tek tu nemam šta da pišem. Osim da mnogo volim svoje kumove koji žive u Torontu i od kako mi je tata otišao na onu stranu, još mi više nedostaju njihove zajedničke priče. Eto, o tome mogu da ti pričam.

Hajde sad, laku noć i molim te ne nastavljaj se na ovaj komentar. Nemam živaca za dijalog. Kud se i javih sa onim stihovima!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:03 16.08.2018

Re: Zavisi


Hajde sad, laku noć i molim te ne nastavljaj se na ovaj komentar. Nemam živaca za dijalog.


Ti saopštiš, a posle toga može samo amin.
Važi :)
predatortz predatortz 22:06 16.08.2018

Re: Zavisi

hoochie coochie man
Za šljivu se ubio, ali tu bi već Huči morao da da svoj sud.


Pa mooože, nije da ne može....
Al Srbija brale....
:)


Pa, šljiva i jeste srbijanska.
Požega i Čačak.
I neka stara vrsta, koju narod tamo zove "turgulja". Sitna, a mnogo slatka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:09 16.08.2018

Re: Zavisi

Požega i Čačak.


Ma najviše me boli što se požegača zove i madžarka.
Da je po mome bila bi srpkinja :)
tasadebeli tasadebeli 22:14 16.08.2018

Re: Zavisi

alselone
kako li se to zove na ćirilici?

Гомбоц.




hoochie coochie man

Ma najviše me boli što se požegača zove i madžarka.
Da je po mome bila bi srpkinja :)



Допустите господо, не замерите што се убацујем...

А тек нудле што волем за ужину!

Па у презли упржене!

Њамзи, њамзи!





Али нисам јео ко зна откада. Ни куглоф.

А сто година нисам јео ни ташке ни флекице у купусу.

Ова моја навалила да прави само гренадир марш, на уши ми изашао...






Немачка је то крв... Барем једном осмином.

Није џабе њој прабаба била стара Ротманка, осијечка Швабица.

Узавре ми сва ова моја комитска крв чим угледам тај гренадир марш у тањиру испред себе.



srdjan.pajic srdjan.pajic 00:27 17.08.2018

Re: Zavisi

alselone
Ojebomezec


Ti si covek urok, vidis kako ide. Nemoj se nikad kockati, verovatno kad budes imao poker u partiji nego drugi ce imati fles rojal.


Ma znam, jedini put kad sam se kockao (u lovu) je bilo ono sa Blogijem, i razume se, izgubio, i to pazi, na Trampa (fleš rojal nepismenih prvoamerikanaca, njihovih kolega kukuljičara i ruskih kriminalaca). Ali to je bilo fore radi, zna blogi.

Jer kad sam bio klinja, imali mi nekog Stajka u predgrađu, ja sam ga znao samo kao teškog pijanca i propaliteta, živeo u nekoj kartonskoj kolibi iza samiške, večito mortus pijan tetura se na relaciji Kutija - Bitolj kafana. I kad sam bio dovoljno mator, mada i dalje klinac, kaže meni ćale: vidiš ovog Stajka ovde? E, taj ti je ovde (pokazuje rukom preko Kalovite) imao i kuću, i okućnicu i njivu, i tamo dole ribnjak, i sve, domaćin čovek. I onda je sve to spizdio za jednu noć na kocki. Čak je i ženu založio na kocku, ali su mu mufljuzi što su ga odrali taj deo duga oprostili, no ga je žena svakako napustila. I od tada šljema, ne trezni se. Pa ti sad vidi, sine. I ja se kockanja vatao nisam, ni u Las Vegasu nisam nikad bio, dobro, jesam, ali ne kockarskim poslovima.


c_h.arlie c_h.arlie 07:04 17.08.2018

Re: Zavisi

srdjan.pajic
alselone
Ojebomezec


Ti si covek urok, vidis kako ide. Nemoj se nikad kockati, verovatno kad budes imao poker u partiji nego drugi ce imati fles rojal.


Ma znam, jedini put kad sam se kockao (u lovu) je bilo ono sa Blogijem, i razume se, izgubio, i to pazi, na Trampa (fleš rojal nepismenih prvoamerikanaca, njihovih kolega kukuljičara i ruskih kriminalaca). Ali to je bilo fore radi, zna blogi.

Jer kad sam bio klinja, imali mi nekog Stajka u predgrađu, ja sam ga znao samo kao teškog pijanca i propaliteta, živeo u nekoj kartonskoj kolibi iza samiške, večito mortus pijan tetura se na relaciji Kutija - Bitolj kafana. I kad sam bio dovoljno mator, mada i dalje klinac, kaže meni ćale: vidiš ovog Stajka ovde? E, taj ti je ovde (pokazuje rukom preko Kalovite) imao i kuću, i okućnicu i njivu, i tamo dole ribnjak, i sve, domaćin čovek. I onda je sve to spizdio za jednu noć na kocki. Čak je i ženu založio na kocku, ali su mu mufljuzi što su ga odrali taj deo duga oprostili, no ga je žena svakako napustila. I od tada šljema, ne trezni se. Pa ti sad vidi, sine. I ja se kockanja vatao nisam, ni u Las Vegasu nisam nikad bio, dobro, jesam, ali ne kockarskim poslovima.



Ja sam se samo jednom u životu kockao - i to u Monte Karlu.
c_h.arlie c_h.arlie 07:07 17.08.2018

Re: Zavisi

cassiopeia
hoochie coochie man


Zato što si nenormalna.
Kako ti zvuči, a?


Nikako.




Normalni su samo oni koji misle kao ja, ostali su nenormalni, to je poruka koju šaljete, Srki, ti i slični (Endži je samo zbunjena), a takav stav je kretenski, složićeš se.

Kalupi vas ubiše, izabrali ste fijoku i sve njoj prilagođavate, ono što ne može tu da se ugura odbacujete, a kako u te vaše fijokice nikako ne može da se stavi da je u Kanadi bilošta loše a u Srbiji bilo šta dobro, onda dospevate u priglupu situaciju poput ove da istu stvar u Kanadi podržavate, a u Srbiji osuđujete.
Ej, istu stvar!
Debilno.



Šta ti napriča! Svaka tebi čast kad si to sve video u mom komentaru.

Mašiš 1000% i o Pajiću i o Angie i o meni i ostalima.

Bmmsa, nemam nameru da sad pišem šta ja mislim da je dobro i loše ovde u Srbiji. Dugačko mi i mrzi me.
O Kanadi znam toliko malo da tek tu nemam šta da pišem. Osim da mnogo volim svoje kumove koji žive u Torontu i od kako mi je tata otišao na onu stranu, još mi više nedostaju njihove zajedničke priče. Eto, o tome mogu da ti pričam.

Hajde sad, laku noć i molim te ne nastavljaj se na ovaj komentar. Nemam živaca za dijalog. Kud se i javih sa onim stihovima!

Čekaj !
Otkad je preduslov da se o nečemu piše to da se zna (to) o čemu se piše ?!
Gde to piše ?
c_h.arlie c_h.arlie 07:16 17.08.2018

Re: Zavisi

angie01
Tebe sam naveo samo kao zbunjenu, i pitao te šta je ideja svakodnevnog intoniranja himne deci ako nije indoktrinacija.


ja lepo objasnila jos u prvom komentaru, a tebi ako to ne dopire- sta cu ja.


A dokaz za to da postoje oni koji tvrde da su nenormalni svi koji ne misle kao oni je u Srkijevom komentaru.


evo, procitala sve Srkijeve komentare i ne vidim nigde to sto kazes,...niti kapiram ko su oni, ni sta tvrde,....a vidim da si se ubacio sa gotovom pricom o Kanadi i Srbiji,...

...da ne trolujem vise,...

Trolovala (ti) ili ne, nisi u pravu u ovom tredu.
Usput - nisam siguran koliko sam kompetentan, ali meni svo tvoje pisanje liči na trolovanje.
Dobro de, nemoj da se ljutiš.
Kanada i Srbija su zemlje u kojima žive naši ljudi.
Retko koji naš čovek koji je otišao u Kanadu je otišao zbog toga što mu je u matici bilo dobro.
Poštujem to.
Sa druge strane, poštujem i logiku - pa ako može himna u Kanadi, može i u Srbiji.
Odstupanje od logike je čemerno - jer oni koji zdušno podržavaju himnu u Kanadi (tj. pevanje himne ujutro od strane klinaca), skaču 'kao da ih je neko šilom ubo u guzicu' kada se tako nešto predloži za Srbiju.
niccolo niccolo 08:07 17.08.2018

Re: Zavisi

skaču 'kao da ih je neko šilom ubo u guzicu' kada se tako nešto predloži za Srbiju.

Kada je tako nešto bilo predloženo za Srbiju? I ko je predložio?
c_h.arlie c_h.arlie 08:42 17.08.2018

Re: Zavisi

niccolo
skaču 'kao da ih je neko šilom ubo u guzicu' kada se tako nešto predloži za Srbiju.

Kada je tako nešto bilo predloženo za Srbiju? I ko je predložio?

Kao što rekoh --- tako nešto.
niccolo niccolo 09:38 17.08.2018

Re: Zavisi

c_h.arlie
niccolo
skaču 'kao da ih je neko šilom ubo u guzicu' kada se tako nešto predloži za Srbiju.

Kada je tako nešto bilo predloženo za Srbiju? I ko je predložio?

Kao što rekoh --- tako nešto.

Znači nisi u stanju da navedeš nijedan primer kada je "tako nešto" bilo predloženo za Srbiju.
c_h.arlie c_h.arlie 09:52 17.08.2018

Re: Zavisi

niccolo
c_h.arlie
niccolo
skaču 'kao da ih je neko šilom ubo u guzicu' kada se tako nešto predloži za Srbiju.

Kada je tako nešto bilo predloženo za Srbiju? I ko je predložio?

Kao što rekoh --- tako nešto.

Znači nisi u stanju da navedeš nijedan primer kada je "tako nešto" bilo predloženo za Srbiju.

Čekaj !
Ti od mene tražiš da ti navodim primere 'tako nečega' čemu se ti i tebi slični oduševljavate (ili se makar ne sablažnjavate) kada se to čini u inostranstvu, tj. na zapadnom delu inostranstva, a zgražavate kade se makar pojave i naznake da bi se slično moglo događati u Srbiji ?
Strašno !
Pa ti to - i tebi slični, znate mnogo bolje od mene.
Milan Novković Milan Novković 10:45 17.08.2018

Re: Zavisi

nsarski
...Neka ti Lebowski odgovori:

Pošto mojoj ženi i sinu treba samo 4 sata da ujutru izađu iz hotela (to kad žurimo, inače su nešto sporiji) čitam ovu vašu prepisku, dok pišem neki spec i pade mi na pamet ukrštanje dva entiteta:

1. Design patterns (zbog speca mi pde na pamet)

2. Pičvajz (zbog teme naučnih radova, reputacija, poštenja, ... što ste dotakli, koja je, inače, mnogo univerzalnija

Ko ne zna etimologiju reči "pičvajz":

"Internacionalna složenica, sastavljena od reči "pič" (od srpske reči pička) i nemačkog izraza "weiß es nicht" (ne znati)- bukvalno značenje "ne zna se koja pička me je snašla"... odličan sublimat srpske prostodušnosti i nemačke preciznosti... U narodu prihvaćeno kao izraz koji označava veliko sranje i nevolju koja se korišćenjem samo ove reči vrlo lako objašnjava sagovorniku..."

Možda mi ne bi palo na pamet ovo ukrštanje da u prelistavanju šta-kako u Hajdelbergu (tu smo zanoćili) nisam dotakao i Hegela, pa kao da se podsetim (uglavnom naučim ko od nulče, vreme poluraspada znanja kod mene je kao kod kokoške).

Čovek se ovde zadesio par puta, jednom pokušao da dobije mesto da predaje na univezitetu za lovu (upravo završavao Fenomenologiju Duha), nije uspeo, moljakao Getea, iamao dete sa gazdaricom od koje je iznajmljivao abode, ona umrla, dete otišlo u sirotište pa došlo kod njega, umrlo u dvadesetim, ljubio Napoleona koji je, jete, bahanalisao po ovim krajevima ... dobro, posle bio profa al ga Berlin maznuo...

... to pisanje radova i jurenje referenci, pa Srkijev "design pattern" na koji može i kinta da se ufati - uredna urednost, ako mene pitaš, sve su ljudi već odavno "izmislili"


c_h.arlie c_h.arlie 10:53 17.08.2018

Re: Zavisi

Milan Novković
...

... to pisanje radova i jurenje referenci, pa Srkijev "design pattern" na koji može i kinta da se ufati - uredna urednost, ako mene pitaš, sve su ljudi već odavno "izmislili"



Da - jebote !
Kada se samo prisetim za koliko stvari u životu sam propustio da uzmem 'papirčine'.
Meni uvek bilo važno da stvar radi, da posao ide.
angie01 angie01 14:05 17.08.2018

Re: Zavisi

Sa druge strane, poštujem i logiku - pa ako može himna u Kanadi, može i u Srbiji.


kao i obicno- nisi pratio, ali zato znas sta sam rekla i da nisam u pravu:)))

to sa himnom u Srbiji, tj, u skupstini je ubacio huci- a o tome se nikada nisam izjasnila,....a o slucaju Kanada i pustanje himne pre nastave, isto tako nisam rekla da l mi se to svidja ili ne, nego sam objasnila zasto se to radi i navela uz neke druge primere- da to uopste nije neto drmaticno, niti se insistira na bilo cemu, sto bi moglo da se shvati kao indoktrinacija- dapace,...mnogo je vise upravo suprotnih stvari.

...e, sad sto neki stvari vide drugacije, a neki zloupotrebljavaju, da bi rekli ono sto su naumili- to je druga stvar.
alselone alselone 14:23 17.08.2018

Re: Zavisi

Pošto mojoj ženi i sinu treba samo 4 sata da ujutru izađu iz hotela (to kad žurimo, inače su nešto sporiji)



Dijelim tvoje muke.

I moji su ležerni kao da su sa Jamajke a ne iz Nova Sada. I onda sam u jednom momentu promenio logiku pa ako negde treba da budemo u 2, ja kažem da treba da budemo u 1, pola 2 i onda taman stignemo na vreme. Ali su mi ubrzo provalili algoritam, pečovali svoj kontroler i ponovo stižemo pola sata, sat kasnije.

mirelarado mirelarado 14:45 17.08.2018

Re: Zavisi

nego sam objasnila zasto se to radi i navela uz neke druge primere- da to uopste nije neto drmaticno, niti se insistira na bilo cemu, sto bi moglo da se shvati kao indoktrinacija- dapace,...mnogo je vise upravo suprotnih stvari.


Endži, sasvim je u redu da tebi i Blogiju to ne smeta, ali ne možeš poreći da je kanadska himna (kao i bilo koja druga državna himna) čista indoktrinacija. To je himna koju nameće poreklom engleski deo Kanade, oni koji se tu osećaju kao državotvorci. O da, spominje se i bog (nesporno hrišćanski i anglikanski) iako je država svetovna, a veroispovest lična stvar. Zato je to onim kvebečkim bababma i smetalo, one bi, verovatno, uvele Marseljezu.

Uostalom, prosudite sami:




apostata apostata 14:48 17.08.2018

Re: Zavisi

Milan Novković

(...)
"Internacionalna složenica, sastavljena od reči "pič" (od srpske reči pička) i nemačkog izraza "weiß es nicht" (ne znati)- bukvalno značenje "ne zna se koja pička me je snašla"... odličan sublimat srpske prostodušnosti i nemačke preciznosti... U narodu prihvaćeno kao izraz koji označava veliko sranje i nevolju koja se korišćenjem samo ove reči vrlo lako objašnjava sagovorniku..."


Možda mi ne bi palo na pamet ovo ukrštanje da u prelistavanju šta-kako u Hajdelbergu (tu smo zanoćili) nisam dotakao i Hegela, pa kao da se podsetim (uglavnom naučim ko od nulče, vreme poluraspada znanja kod mene je kao kod kokoške).

Čovek se ovde zadesio par puta, jednom pokušao da dobije mesto da predaje na univezitetu za lovu (upravo završavao Fenomenologiju Duha), nije uspeo, moljakao Getea, iamao dete sa gazdaricom od koje je iznajmljivao abode, ona umrla, dete otišlo u sirotište pa došlo kod njega, umrlo u dvadesetim, ljubio Napoleona koji je, jete, bahanalisao po ovim krajevima ... dobro, posle bio profa al ga Berlin maznuo...
(...)

Bio je on 2 g. profesor i u Hajdelbergu, ali ga je napustio zbog Berlina.

A u Berlinu je napravio takav "haos" u umovima da je kajzer Fridrih Vilhelm IV morao pozvati 1852. ostarjelog Šelinga i pokrštenog Jevreja fon Štala da počupaju Hegelevo "zmajevsko" filozofsko sjeme sa svetog pruskog tla.


angie01 angie01 15:35 17.08.2018

Re: Zavisi

Endži, sasvim je u redu da tebi i Blogiju to ne smeta, ali ne možeš poreći da je kanadska himna (kao i bilo koja druga državna himna) čista indoktrinacija.


probala sam da objasnim da su okolnosti u kojima se odvija ta cela stvar, specificne i da zbog njih sve to skupa nema takvu dramatiku,koja joj se ovde pripisuje, narocito zato, sto su vrlo pazljivi i podsticu i podrzavaju nacionalne identitete, kulturu i njihovu razmenu,...znaci, iz prve ruke imam iskustvo i pokusala sam da ga priblizim u najboljoj nameri, a nevezano za tebe, dobila sam, kao i obicno ostracene predrasude i ucitavanja, a iskazane u vrlo losem maniru,...pri tome i meni je blize neko stanoviste anarhiste i to ne samo vezano za ovo o cemu smo pricali, ali prosto se moraju uvek sagledati i uvaziti sve ono sto neku stvar, odluku, uslovljava,...okolnosti su te koje uslovljavaju,...znaci, tih par minuta zvuka na razglasu- bez teksta- jedne fakat, tralala pesmice-, na koji deca reaguju kao znak da ce nastava poceti i ne udubljuju se previse, al ih fakat on jedini u tim razvajajucim po svemu okolnostima objedinjuje,...nije tako strasna stvar....gde se posle trude da se upoznaju sa etnickim, kulturnim i ostalim razlikama izmedju sebe i da im bude normalno da su oni ekipa, koja se medjusobno postuje i uvazava.
mirelarado mirelarado 16:05 17.08.2018

Re: Zavisi

angie01


Sve je to OK, a ako Kanađanima (minus Kvebek) odgovara, meni uopšte ne smeta. Samo molim diskutante da ne uvlače Srbiju u priču, ne treba ovim razbojnicima davati ideje, očas posla donesu neki propis, pa kum i brat uvaljuju školama novo ozvučenje, ortak diluje CD-e... e, tu bih se žestoko pobunila.
angie01 angie01 16:25 17.08.2018

Re: Zavisi

Samo molim diskutante da ne uvlače Srbiju u priču, ne treba ovim razbojnicima davati ideje,


pa, ti koji su napravili poredjenje i jesu za to sto bi tebe nerviralo:)),...jos kada bi se dodale neke sa poklicima,...

...juce sam slusala neki intervju sa ministrom prosvete,.... koji arogantan i nadobudan tip,...aposlutno sve sto je rekao, deluje destruktivno i sa nekim namerama koje su daleko od potrebnih resenja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:17 17.08.2018

Re: Zavisi

mirelarado
angie01


Sve je to OK, a ako Kanađanima (minus Kvebek) odgovara, meni uopšte ne smeta. Samo molim diskutante da ne uvlače Srbiju u priču, ne treba ovim razbojnicima davati ideje, očas posla donesu neki propis, pa kum i brat uvaljuju školama novo ozvučenje, ortak diluje CD-e... e, tu bih se žestoko pobunila.


Nego kad smo kod srbovanja, vidim da pohapsiše juče ove militante kampere, rusofile i patriote (dobro, nisu pohapsili nego rasterali ko mačke s jebišta) što su vežbali zdrav srpski duh u još zdravijem telu u militari fazonu. E, to ima i ovde kod nas, mislim te milicije, čuda, budale, ali stvarno nisam očekivao da će da se zapati i na Zlatiboru. Sad, znam da ih je vlas' rasterala ne zato što je to nenormalno (izvini huči), nego zato što se boje bilo kog vida naoružanog naroda (makad to ovaj put bile samo dileje pod FSB-om i sa plastičnim pištoljima), ali pozdravljam taj potez.

niccolo niccolo 18:44 17.08.2018

Re: Zavisi

Ti od mene tražiš

Ne, od tebe tražim da se ne proseravaš okolo poput ovoga što si napisao u nastavku citiranog dela. Znam da je to nerealan zahtev kad si ti u pitanju, ali mi svejedno došlo da ti tražim.
mirelarado mirelarado 18:59 17.08.2018

Re: Zavisi

srdjan.pajic
mirelarado
angie01


Sve je to OK, a ako Kanađanima (minus Kvebek) odgovara, meni uopšte ne smeta. Samo molim diskutante da ne uvlače Srbiju u priču, ne treba ovim razbojnicima davati ideje, očas posla donesu neki propis, pa kum i brat uvaljuju školama novo ozvučenje, ortak diluje CD-e... e, tu bih se žestoko pobunila.


Nego kad smo kod srbovanja, vidim da pohapsiše juče ove militante kampere, rusofile i patriote (dobro, nisu pohapsili nego rasterali ko mačke s jebišta) što su vežbali zdrav srpski duh u još zdravijem telu u militari fazonu. E, to ima i ovde kod nas, mislim te milicije, čuda, budale, ali stvarno nisam očekivao da će da se zapati i na Zlatiboru. Sad, znam da ih je vlas' rasterala ne zato što je to nenormalno (izvini huči), nego zato što se boje bilo kog vida naoružanog naroda (makad to ovaj put bile samo dileje pod FSB-om i sa plastičnim pištoljima), ali pozdravljam taj potez.



Pozdravljam i ja. A tim organizatorima i pre svega roditeljima sudila bih za zloupotrebu dece.
predatortz predatortz 19:07 17.08.2018

Re: Zavisi

Pozdravljam i ja. A tim organizatorima i pre svega roditeljima sudila bih za zloupotrebu dece


Greškom, umesto "citiraj" pritisnuh onu opciju za drukanje.
Molim domaćina bloga i dežurnog inkvizitora da zanemare taj zahtev.

Inače, slažem se da roditelje koji su dete od 11 godina, a čitao sam da je bilo i dece tog uzrasta, treba podvrgnuti psihijatrijskim pregledima radi utvrđivanja da li su normalni da bi odgajali decu.
c_h.arlie c_h.arlie 19:34 17.08.2018

Re: Zavisi

niccolo
Ti od mene tražiš

Ne, od tebe tražim da se ne proseravaš okolo poput ovoga što si napisao u nastavku citiranog dela. Znam da je to nerealan zahtev kad si ti u pitanju, ali mi svejedno došlo da ti tražim.

Molim te da pripaziš na rečnik.
Pomisliće ljudi da si neotesana sirovina.
A - i inače.
Nije lepo !
Bili Piton Bili Piton 19:54 17.08.2018

Re: Zavisi

srdjan.pajic

Nego kad smo kod srbovanja, vidim da pohapsiše juče ove militante kampere, rusofile i patriote (dobro, nisu pohapsili nego rasterali ko mačke s jebišta) što su vežbali zdrav srpski duh u još zdravijem telu u militari fazonu. E, to ima i ovde kod nas, mislim te milicije, čuda, budale, ali stvarno nisam očekivao da će da se zapati i na Zlatiboru. Sad, znam da ih je vlas' rasterala ne zato što je to nenormalno (izvini huči), nego zato što se boje bilo kog vida naoružanog naroda (makad to ovaj put bile samo dileje pod FSB-om i sa plastičnim pištoljima), ali pozdravljam taj potez.



Slučajno ili ne to kampovanje je bilo planirano da traje par nedelja, zaključno s 18 avgustom i baš je to do jaja što su kamp rasterali na dan pred zatvaranje. Da se nije digla dreka niko ne bi ni trepnuo.

Sve zajedno bi od početka do kraja bilo pišično da u stvari nije za povratiti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:20 18.08.2018

Re: Zavisi

Slučajno ili ne to kampovanje je bilo planirano da traje par nedelja, zaključno s 18 avgustom i baš je to do jaja što su kamp rasterali na dan pred zatvaranje. Da se nije digla dreka niko ne bi ni trepnuo.


A, jel? Nisam obraćao pažnju na detalje, nego sam video juče kad se valjda digla dreka u medijima (američkoj tv N1), pa se onaj neki bilmez, ratniveteran kobajagi, pravdao kako su to aluminijumski pištolji i plastične puške, kako oni samo hoće da im deca budu zdrava (i dobri srborusi, razume se), i taman sam se, naivan, ponadao da su stvari krenule nabolje u Srbiji kad je Vućić to rasterao uprkos čvrstoj FSB-ovskoj struji koja, pretpostavljam, to sve orkestrira i plaća.

Nego, scena iz školskog dvorišta jutros: dete mi krenulo u kindergarten, u novoj školi. I, sad, tu jedno milion dece, sa roditeljima, čekamo prvo zvono, a klinka mi bleji sa novim drugaricama na klupici. I tu se muva lokalni murkan, poslalo ga da, kao, održava javni red i mir, ali, ono, brate, naoružan ko robokap, do zuba što se kaže, ko bene geserit kad ide u trafiku po cigare, pa očekuje da sretne Crnca, ako ne i gore. Ali se vidi da je neki dobrica, i radi u kraju u kome uglavnom nema kriminala. I sad moja žena uzela da slika ove klinke, a murkan ko murkan, došlo mu da se i on ugura u sliku, pa prišao otpozadi i nabacio najgluplji kez koji ta profesija može da pruži. Ove ga nisu odma videle, dok se nija nagao, onako u opremi za rasturanje demonstracija i hapšenje narkodilera, jebote, kad su klinke skočile - prestravljanje, ko da su videle ne znam šta. Baš malo neprijatno, murkan se zbunio, nit da se izvini, niti da ode, nego se onako teleći iskezio, pa se malo posle izvinuo, popravio pendrek i gloka, i odgegao se dalje.
predatortz predatortz 07:51 18.08.2018

Re: Zavisi

principessa_etrusca
У Енглеској војска има програме за кадете (од 12 година навише).


Mani Engleze, oni su nastrani.
Decu treba pustiti da budu deca. Ko želi da bude vojnik, ima vremena da sve što treba za taj zanat nauči kad poodraste.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:20 18.08.2018

Re: Zavisi

principessa_etrusca
У Енглеској војска има програме за кадете (од 12 година навише).


Jeste, ima, ali im ga uglavnom ne organizuje državna bezbednost druge zemlje, niti decu šalju u iste ovakve miltantne kampove u toj drugoj zemlji.

I ja se slažem sa predatorom (za divno čudo), ovo nije normalno (izvini huči). Uostalom, u Srbiji postoji srednja vojna škola (gimnazija), u koju se može dete upisati sa 13 ili 14 godina, ne mora ni ceo 8. razred da završi. Mada je i to, u moje vreme, bilo više socijalna insitucija, u koju se išlo ako si iz najsiromašnjije porodice, gde nema za hranu. Ovo sa malom decom koja mlate pištoljima i puškama u šumi i tuku strojevi korak u maskirnim uniformama je čisto lečenje kompleksa roditelja, koje je neko iskoristio u svoje mračne svrhe.
riply riply 06:32 14.08.2018

hm

Budući da radim u medicinskoj ustanovi i tijesno sarađujem sa ljekarima specijalistima, moram da kažem da ove preporuke uopšte nisu zaludne i neutemeljene.

Čast izuzecima, ali ljekari su među visoko obrazovanim, populacija sa najnižim znanjem iz opšte kulture i osnova komunikacije. Možda im mogu parirati inženjeri, ali medicinari ipak rade sa ljudima

Predpostavljam da razlog leži u njihovom dugom i iscrpnom obrazovanju, ali ne bih isključila i određene crte ličnosti okrenute ka moći, a ne saznanju. Pri tome, rijetki su među njima oni koji preispituju hijerarhijski odnos prema svijetu i još uvijek je prisutan nadređeni stav prema kolegama i pacijentima
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:38 14.08.2018

Re: hm

Čast izuzecima, ali ljekari su među visoko obrazovanim, populacija sa najnižim znanjem iz opšte kulture i osnova komunikacije.

Мислим да грешиш.

Самим тим што за упис на студије медицине постоји већа конкуренција него за упис на студије географије, медицину студирају (и дипломирају) бољи ђаци који су из гимназије понели више општег знања/солидније опште знање него географи. Осим тога, кроз генерације и генерације лекара, од оних који су студирали пре 2. светског рата, па до данашњих стажера, мени лично је познат немали број оних који су рецимо свирали неки инструмент, па је и СЛС имало свој гудачки оркестар. Колико географа знаш који су, поред гимназије, завршили и средњу музичку?

А комуникација је генерално бољка српске средине јер нема стандарда, па ни лекари и наставници нису изузетак.
nurudin nurudin 10:25 14.08.2018

Re: hm

Predpostavljam da razlog leži u njihovom dugom i iscrpnom obrazovanju


Рекао бих школовању, а не образовању. Разлози су и дубљи, он као средшошколац није био компетентан. Дакле, знао је одлично хемију и биологију и уписао Медицину... Он је пре свега могао бити нехуман, на пример.
nurudin nurudin 10:28 14.08.2018

Re: hm

Самим тим што за упис на студије медицине постоји већа конкуренција него за упис на студије географије, медицину студирају (и дипломирају) бољи ђаци који су из гимназије понели више општег знања/солидније опште знање него географи.


Имати бољи просек у средњој, односно гимназији, уопште не мора да значи да има шира знања и завидну општу културу. Баш о томе причам, тај мученик, професор географије писаће петицу и за просту репродукцију и ангажовање, нико се више не укључује.
zilikaka zilikaka 10:49 14.08.2018

Re: hm

1. Kako bi se uopšte mogla proveravati humanost, posebno kako bi se ocenjivala i rangirala?
I otkud pretpostavka da ce baš profesor uticati na humanost?
To može učiniti bilo ko.

2. Lepo je imati dobro opšte obrazovanje ali ono ipak nije najvaznija osobina dobrog lekara. Moze da gugla gde su Devicanska ostrva al ne sme da gugla gde je jednjak.
nurudin nurudin 10:59 14.08.2018

Re: hm

1. Kako bi se uopšte mogla proveravati humanost, posebno kako bi se ocenjivala i rangirala?
I otkud pretpostavka da ce baš profesor uticati na humanost?
To može učiniti bilo ko.


Могуће је сагледати у свакодневном односу са другом децом и односу на проблеме у друштву у којем тај ученик живи. То је свакако један од професорових задатака, а да ли ће утицати то је питање.


Lepo je imati dobro opšte obrazovanje ali ono ipak nije najvaznija osobina dobrog lekara. Moze da gugla gde su Devicanska ostrva al ne sme da gugla gde je jednjak.


Није овде реч о општем образовању, већ о оспособљености ученика за живот и наставак школовања. Ако му је у гимназији било дозвољено да гугла, да се сналази, да преписује и муља, ништа ту факултет исправити неће -- гуглаће и једњак.
gedza.73 gedza.73 11:10 14.08.2018

Re: hm

riply
populacija sa najnižim znanjem iz opšte kulture i osnova komunikacije

Uvek me iznenadi kad dođem na pumpu i čujem 'Dobar dan. Izvolite'.
Otkud sad izostanak tih nekoliko reči u državnim institucijama nisam pametan.

principessa_etrusca principessa_etrusca 11:24 14.08.2018

Re: hm

2. Lepo je imati dobro opšte obrazovanje ali ono ipak nije najvaznija osobina dobrog lekara. Moze da gugla gde su Devicanska ostrva al ne sme da gugla gde je jednjak.

Наравно да није. Писала сам о општем образовању лекара јер не мислим да имају мање опште образовање од других, напротив.
Проблем са студијама медицине, у Србији и иначе, јесте што због будућег статуса (а у свету и новца), привлаче незанемарљив проценат људи који се ту нађу из погрешних разлога.
iqiqiq iqiqiq 11:27 14.08.2018

Re: hm

gedza.73
riply
populacija sa najnižim znanjem iz opšte kulture i osnova komunikacije

Uvek me iznenadi kad dođem na pumpu i čujem 'Dobar dan. Izvolite'.
Otkud sad izostanak tih nekoliko reči u državnim institucijama nisam pametan.



mene je iznenadio konobar pre neki dan "gotovina ili kartica", inače je hit "keš" kao reč, jel svi toliko mogu da dobace engleski
iqiqiq iqiqiq 09:21 14.08.2018

Nepotrebna dilema

Ko god da je postavio ovakvo pitanje lekar ili profesor geografije(a što baš geografije) je bitanga. tačka.

Ne mogu ni da mislim na takvu temu, malo preostalog mozga će da mi se pretvori u kašu.

Ne želim ni da pokrenem dileme sličnog tipa, jer to može u beskraj.

Recimo jedan ministar ili svi mi koji kolektivno plaćamo takve bitange.
zemljanin zemljanin 10:28 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

apsurdno je porediti ... svaka profesija ima svoje izazove ... ako bi vec bio u poziciji da strateski procenjujem, definitvno bi nastavno osoblje (kvalitetno) imalo visoki polozaj
nurudin nurudin 10:31 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

Ko god da je postavio ovakvo pitanje lekar ili profesor geografije(a što baš geografije) je bitanga. tačka.


У мањку аргумената, поставља га министар.
nurudin nurudin 10:32 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

apsurdno je porediti


Јасно је ко дан да је апсурдно проредити, а министар то чини са јасном намером да још мало понизи професора географије од кога очекује да му тако понижен изнесе реформе.
iqiqiq iqiqiq 10:45 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

sasvim je ok od ministra prosvete da smanji sebi platu u odnosu na ministra zdravlja ako smatra da je njegov resor manje važan...jedva čekam da počnu da se utrkuju mnistri u tom smislu i smanjuju sebi plate
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:46 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

У мањку аргумената, поставља га министар.

У српском систему, министри су најпроблематичнија категорија са својим суспектним дипломама, плагираним докторатима, сумњиво стеченом имовином, прањем новца, разноразним другим аферама итд.

И шта конкретни министар уопште има да понуди државној просвети као власник приватне школе у коју иду деца београдских скоројевића (и у коју је ишао Председников син)?

Како је уопште приватизован камп у Кошутњаку где је смештена министрова школа, на огромној површини на прворазредној локацији?
nurudin nurudin 10:51 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

У српском систему, министри су најпроблематичнија категорија са својим суспектним дипломама, плагираним докторатима


Да је части, и нормалне земље, па да прво прозове плагијаторе и ове са сумњивим дипломама, ал' није части...
nurudin nurudin 10:52 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

sasvim je ok od ministra prosvete da smanji sebi platu u odnosu na ministra zdravlja ako smatra da je njegov resor manje važan..


Они би и укинули Министарство, него реда ради постоји.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 11:41 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

principessa_etrusca

Како је уопште приватизован камп у Кошутњаку где је смештена министрова школа, на огромној површини на прворазредној локацији?



И на костима изгинулих војника обе стране у борбама за Београд 1915. године.

Такозвано Немачко гробље, спомен обележје које је генерал Макензен после узимања Београда 1915. године подигао и својим и српским војницима.

Некада је то спомен обележје заузимало много већи простор, а онда се преко њега прво налегао Камп Кошутњак, па затим и министрова приватна школица.

Углавном, данас Немачко гробље у Кошутњаку изгледа овако:

ŠTA JE OSTALO OD NEMAČKOG VOJNOG GROBLJA NA KOŠUTNJAKU, 2. мај 2018. (ЛИНК)





(Ови држачи око споменика које видиш су ту јер отпадају делови споменика пошто се не одржава.)


Но, кажу зли језици да су неки садашњи опозиционари, а бивша власт, такође секли кошутњачку шуму (која је још од доба Коџе Милоша под заштитом државе) рашчишћавали простор да би себи градили куће.

Заправо, виле.

Са све сигурносним камерама, бодигардима, и енглеском травом у дворишту.

На прворазредној локацији, како си рекла.

Па вероватно и тренутни министар конта, ако су већ они претходни на власти, у време када је он и отварао своју приватну школицу, могли да секу шуму, што његова школица не би била на костима предака.

И овај камен земље Србије,
Што претећ' сунцу дере кроз облак...

Костију кршних то је гомила,
што су у борби против душмана,
дедови твоји вољно слагали...



Шта да ти кажем...

Мала бара пуна крокодила.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:59 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

Тасо, ти си наш човек на терену. Да ли знаш ишта о приватизацији кампа?
angie01 angie01 13:48 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

У српском систему, министри су најпроблематичнија категорија са својим суспектним дипломама, плагираним докторатима



Да је части, и нормалне земље, па да прво прозове плагијаторе и ове са сумњивим дипломама, ал' није части...


Ministar prosvete prvo treba da resi ovo pitanje, koje ponizava i ugrozava obrazovne ustanove ove zemlje i sve one, koji su svoje diplome, doktorate,....stekli radom i posteno.

Drugo, da se konacno ozbiljno pozabavi reformom,...izdavanjem ubenika i njihovim kvalitetom, da licencira nastavni kadar, kako bi zastito dobre profesore, ocistio skole od partijski postavljenih direktora, reformise svoje sluzbe kako bi kvalitetno funkcionisale i doprinele stvarno poboljsanju obrazovanja, organizovao renoviranje i opremanje skola, za koje je Evropska investicona banka vec vise puta davala novac, koji je opran kroz neke nebitne radove u pojedinim objektima, da organizuje sa Mupom Srbije ciscenje skolskih dvorista i prostora oko skola od dileraja droge,...

....umesto sto proziva roditelje, preti im raznim kaznama, djacima ispisivanjem, reaguje bez bilo kakve osnove na ekskurziju u Amsterdam,...i slicne gluposti koje svakim svojim pojavljivanjem u javnosti izgovori...kao npr, ovo sa usporedbom plate lekara i profesora geografije,...jer i lekar bi trebalo da ima adekvatnu platu, koja ne treba da bude vezana klasicnim spinom za platu prosvetnih radnika, koja bi isto trebalo da bude adekvatna...


...ali posto nista od toga- svega sto vodi nekoj normali i uredjenju,...ja licno, sam u fazi da cekam da se zavrsi ova godina, jer ce tu ujedno biti kraj skolovanju moje dece- fax, nadam se realizaciji plana koji smo porodicno usvojili:),....znaci, ne ocekujem vise nista od ovih foliranata, prevaranata i njihovog obrazovanja- u skoli mog mladjeg sina, direktor i vecina profesore, pp sluzba,...su cisti krs, foliraza i maltretiranje, koje je postavljeno tako, da roditelji cute i odobravaju i pojedinacno se na mala vrata bore za svoju decu, tako da do sada ni jedan problem nije resen, sve se lomi preko dece na razne nacine do tog aposurda, da profesorka recimo strucnih predmeta- radi se o grafickom dizajnu- deci za tri godine nije pokazal apsolutno nista, samo im zada zadatke po programu i ona se sama dovijaju kako da zadatke odrade,...profesorka informatike im predaje po svojim beleskama sa faxa od pre 30 godina, trazi da za dvojku naizust izrecituju odgovore, koji se fakticki odnose na davno prevazidjene sisteme i rad, nastavnica Srpskog, ne dolazi redovno, ne predaje sve sto treba, ali zato ocenjuje po nekim svojim simpatijama, bez da uopste cita pismene zadatke npr- pored slinih peticija protiv nje, eno je i dalje na nastavi,....niko do sada nije uspeo ni milimetar da pomeri sve te apsurde,...skola nema salu za fizicko iako postoje uslovi za njeno pravljenje, nema ni jedan teren u ogromnom dvoristu, ali zato ni jedan kabinet ni atelje nisu u normalnom stanju, niti su opremljeni potrebnom opremom.... sve u sred Beograda,... znaci, dovidjenja, prijatno!
angie01 angie01 13:54 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

svaka normalna, radna, vredna, postena, i jos obrazovana osoba u ovoj zemlji je - nepozeljna, ne uklapa se, ako nije uvezana u partijski sistem mesetarenja i nije spremna na te igre,....niti se nase drustvo krece ka nekom boljitku, dapace,...ovaj sunovrat je model koji odgovara vlasti i ljudima oko nje.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 16:22 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

principessa_etrusca
Тасо, ти си наш човек на терену. Да ли знаш ишта о приватизацији кампа?



Не знам много о томе...

Мислим да су камп и ресторан у власништву Угоститељског предузећа "Мостар" А.Д.

Овде каже да кампус школе заузима три хектара у оквиру кампа "Кошутњак" док сам камп иначе може да прими 55 гостију.

dok šetamo kampusom škole u krugu nekadašnjeg kampa „Košutnjak" - tri hektara učeničkog raja... U krug kampusa se može ući samo sa propusnicom, dok su i školski objekti i čitav kampus pod nadzorom 75 kamera


Има ту у кампу и неких балона за фудбал (на издавање, наравно; последњи пут када сам тамо играо, један сат је коштао 80 еврића), па ресторан, па неких грилова по ивици читавог простора итд. Тако да вероватно више њих ту има неког заједничког интереса осим власника.

Ко год то био...

Можда ће неко ко се боље разуме у ту нашу приватизацију у транзицији пре умети да ти одговори на ово питање.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:02 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema


dok šetamo kampusom škole u krugu nekadašnjeg kampa „Košutnjak" - tri hektara učeničkog raja... U krug kampusa se može ući samo sa propusnicom, dok su i školski objekti i čitav kampus pod nadzorom 75 kamera


Хаха, отворила сам линк, а наслов чланка је "Od Košutnjaka do Oksforda".

Знам двоје њихових матуранта који су дипломирали на Мегатренду, али не знам ниједног ко је дипломирао на Оксфорду, без обзира што се "не види дно татиног џепа".

За то време, да подсетимо, од 11 кембриџских стипендија за студенте ван ЕУ, прошле школске године су 5 (пет) узели матуранти Математичке гимназије (међу њима и ћерка нашег палог блогера, што је овде поделио са нама).
nurudin nurudin 17:15 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

Drugo, da se konacno ozbiljno pozabavi reformom,...izdavanjem ubenika i njihovim kvalitetom, da licencira nastavni kadar




А то је тек други падеж. Једни исти људи, углавном они који не раде ни у основним ни у средњим школама, пишу уџбенике, и свака назови реформа -- ето нових уџбеника и нових хонорара, а ништа се суштински не мења.
romi.daba romi.daba 20:18 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

principessa_etrusca
У мањку аргумената, поставља га министар.

У српском систему, министри су најпроблематичнија категорија са својим суспектним дипломама, плагираним докторатима, сумњиво стеченом имовином, прањем новца, разноразним другим аферама итд.

И шта конкретни министар уопште има да понуди државној просвети као власник приватне школе у коју иду деца београдских скоројевића (и у коју је ишао Председников син)?

Како је уопште приватизован камп у Кошутњаку где је смештена министрова школа, на огромној површини на прворазредној локацији?


Dobro si rekla "srpski sistem". Ali sistem je dosta kompleksna mreža zakona i individualne slobode. Jednostavno rečeno, takve sisteme imaju zemlje zapadne Evrope. Pošto smo sebe stavili van zakona kad smo započeli ratove radi rešavanja političkih pitanja evo danas posle tridesetogodišnjeg čekanja demokratije i vladavine prava vidim da smo još daleko od tih običnih i normalnih postavki civilizacije. To je i razlog što se prvobitno i stremilo ka Evropskoj Zajednici. Ali neki misle da je bolje žrtvovati demokratiju i vladavinu prava zarad večito nedostižnih ciljeva.

Mi smo uvek bili Bolje grob nego rob nacija.
korisnickoime-2 korisnickoime-2 20:35 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

principessa_etrusca

Знам двоје њихових матуранта који су дипломирали на Мегатренду, али не знам ниједног ко је дипломирао на Оксфорду, без обзира што се "не види дно татиног џепа".



Сваке године прегледам тестове за завршни испит из српског језика као и тестове са такмичења из српског језика и са Књижевне олимпијаде.

Нећу то да тврдим јер нисам водио никакву статистику и евиденцију, али стекао сам утисак, по тестовима који су ми доспевали у руке и које сам прегледао као и по листама са резултатима, да су ученици из ове школе у просеку гледано међу најслабијима са општине Чукарица.

Бљесне ту и тамо повремено понеко дете али нема ту неких резултата у континуитету какве постижу ове државне школе на општини.

И то исто важи и за приватну школу "Плави круг" (бивша ОШ "Милош Црњански" Жике Муштикле) као и за ову такође приватну, "турску" како је ми са Брда зовемо, школу Бејза (кажу да је у она у глобалној мрежи Гуленових школа по свету) која се налази у Орфелиновој улици.

Понављам, не смем да тврдим јер нисам водио евиденцију и статистику успеха, али стекао сам утисак да њихова деца не постижу резултате у континуитету, из године у годину, као што је то случај са државним школама већ да се тек повремено појави неко име које заузме неко од прва три места на општинском или градском такмичењу.

А просек бодова на тестовима за завршни испит (који полажу сви на крају осмог разреда) им је најчешће катастрофално низак и то сваке године констатујемо док прегледамо те тестове.

За то време, да подсетимо, од 11 кембриџских стипендија за студенте ван ЕУ, прошле школске године су 5 (пет) узели матуранти Математичке гимназије (међу њима и ћерка нашег палог блогера, што је овде поделио са нама).


Знам!



Успут (што би он рекао), то бре не може да буде лош човек каквим га овде представљају који је успео да васпита такву децу.

То што је он уочљив, како је то говорила моја кева, па што на ум то на друм не кријући шта мисли о било коме (а што се сујетнима никако не свиђа), то је сада већ нешто друго. За мене, то је онда човек којег много више поштујем од дволичних завидљиваца и пакосника.

Но, то је сада ионако само моје мишљење, па да не идемо даље у то.
dragosevacsutra dragosevacsutra 20:39 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

reaguje bez bilo kakve osnove na ekskurziju u Amsterdam,..


a i Sakirina ekskurzija/Barselona je isto bez ikakvog osnova za reakciju?

(o konstrukciji recenice nekom drugom prilikom)

Jukie Jukie 21:05 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

Mislim da u privatnu školu ide dosta dece kojoj ni u običnoj školi nije išlo, pa su ih roditelji prebacili tamo radi rada u manjim odeljenjima i individualizovanijom nastavom. Tj. ti slabi rezultati su u stvari bolji nego da ta deca sede u odeljenjima sa 30 drugih đaka. Ima državnih škola u koju idu bogata deca kojoj ide škola, Ribnikar, Drinka, Alas, one na Novom Beogradu.
tasadebeli tasadebeli 21:08 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

angie01
svaka normalna, radna, vredna, postena, i jos obrazovana osoba u ovoj zemlji je - nepozeljna, ne uklapa se, ako nije uvezana u partijski sistem mesetarenja i nije spremna na te igre,....niti se nase drustvo krece ka nekom boljitku, dapace,...ovaj sunovrat je model koji odgovara vlasti i ljudima oko nje.



А да видиш како то изгледа по школама.

Почели да се скупљају као чланови наставничких већа неки ликови који слабије познају свој предмет од деце којима су наставници. И који не само што не знају свој предмет, него не знају ни са децом.

Па када направе неку глупост, а праве их свакодневно, онда вадиш кестење из ватре уместо њих. И када им кажеш у лице да нису за тај посао, обавезно потегну неког свог течу, кума, другара из кафане и слично који је неко партијско мудо и који им чува леђа.

Исповедање: Мене то ужасава јер ме поприлично подсећа на деведесете када су неки слични ликови долазили у школе да буду наставници.

(Имао сам колегиницу која је предавала енглески језик, а по струци била медицинска сестра са средњом медицинском и у њеном досијеу код секретара школе једино стајала потврда да је завршила тромесечни курс енглеског језика у Вргинмосту; али је зато имала веома веома дуге ноге и поприличан изрез на хаљини, па је више времена проводила у директоровој канцеларији него на часовима.)

И после тога требало је да прође сигурно десетак година да се школе уопште и реше таквих ликова. (Јер законодавство по том питању баш и не иде на руку ономе ко покушава да подигне квалитет наставе кроз селекцију наставника).

Проlазио сам кроз то током деведесетих. Али сам тада био поприлично млађи и имао сам више снаге и стрпљења за такве глупости у свом послу.

А сада ме то ужасава јер немам снаге да опет пролазим кроз то.
tasadebeli tasadebeli 22:51 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

Jukie
Mislim da u privatnu školu ide dosta dece kojoj ni u običnoj školi nije išlo, pa su ih roditelji prebacili tamo radi rada u manjim odeljenjima i individualizovanijom nastavom. Tj. ti slabi rezultati su u stvari bolji nego da ta deca sede u odeljenjima sa 30 drugih đaka. Ima državnih škola u koju idu bogata deca kojoj ide škola, Ribnikar, Drinka, Alas, one na Novom Beogradu.



Само да те допуним...

У приватне школе иду деца којој у обичној школи није ишло, а чији родитељи имају пара да им приуште приватну школу. (Чини ми се да сам негде видео да је једна школска година у "Руђеру" 8500 евра.)

А она деца којој такође не иде у обичној школи, а чији родитељи немају пара да им приуште приватну школу, остају онда у обичној школи. Па су тако осуђени и на слабије резултате јер седе са осталих 30 ђака у учионици у обичној (ја бих то назвао државној; у енглеском су то public schools) школи.

(И оној богатијој деци у Дринки, Рибникару, Аласу итд. којој иде школа и који седе у одељењима са по 30 ученика ништа не фали што седе у тим public schools поред оних сиромашнијих којима та иста школа не иде баш од руке.)

А ово што кажеш је врло могуће. За боље резултате.

Рекох, не тврдим јер немам прецизне податке.

Нити могу да упоредим резултате деце којој не иде школа а која иду у државне и у приватне школе.

То је само мој утисак по прегледању тестова и резултата завршних испита и такмичења. (Што је неки просек.)

Па по свему томе онда испада да родитељи те деце плаћају 8500 евра годишње само да би се стекао привид да су резултати те деце бољи него што то заиста јесу?

А у просеку гледано са остатком Србије у државним школама ти резултати су и даље лоши?

И то се прикаже одмах чим та деца дођу у ситуацију да полажу испите на којима морају да раде објективно направљене тестове заједно са децом из државних школа. (Тестови завршног испита на нивоу читаве Србије су исти. Као и тестови за такмичења.)

Па то му онда у крајњем исходу испадне исто као и са овим купљеним дипломама.


П.С. - Српски транзициони скоројевићи иначе по правилу живе у убеђењу да су приватне школе по квалитету много боље од државних школа јер се плаћају. И јер је то тако на Западу где се у приватним школама заиста углавном и добија бољи квалитет образовања од онога у паблик скулс. (Били мало или живели на Западу или гледали то у филмовима, па мисле да све знају и да су покупили сву мудрост овога света.)

У Србији то ипак није случај.

Најчешће су те приватне школе у Србији (као и ове школице за учење страног језика за бебе од 6 месеци које још нису ни проговориле - имам једну такву у мојој улици) најобичнија шибицарска превара за узимање пара на брзину покодиреним тиквама.
nurudin nurudin 23:08 14.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

И после тога требало је да прође сигурно десетак година да се школе уопште и реше таквих ликова.


А друштво се још увек није решило. Последице се осећају.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:29 15.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

И јер је то тако на Западу где се у приватним школама заиста углавном и добија бољи квалитет образовања од онога у паблик скулс.

Углавном, наравно не увек, с тим што су школе рангиране и зна се шта која пружа, макар у Енглеској. Постоје и веома добре државне школе, а приватне јесу у предности јер могу да буду селективне како државне не могу да буду. Добре школе су оштрој конкуренцији, радови са испита у 16 година и завршних испита (18 година) се не прегледају у школама, па резултати пружају реалнију слику стварног знања.
Иначе, само да те подсетим, “паблик” је државна школа у Америци, и традиционални назив приватних школа у Енглеској (јер су отворене за свакога ко плати). Сада се за приватне школе користе називи independent, fee paying или private, a public остаје у неким синтагмама, као рецимо public school boy, што описује и нечије образовање, али и тип особе из привилегованих кругова (рецимо Черчил, Дејвид Камерон или Борис Џонсон, који је ових дана поново у фокусу јавности).
tasadebeli tasadebeli 07:11 15.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

principessa_etrusca

Углавном, наравно не увек, с тим што су школе рангиране и зна се шта која пружа, макар у Енглеској. Постоје и веома добре државне школе, а приватне јесу у предности јер могу да буду селективне како државне не могу да буду. Добре школе су оштрој конкуренцији, радови са испита у 16 година и завршних испита (18 година) се не прегледају у школама, па резултати пружају реалнију слику стварног знања.



Да, схватам. И онда закључујем из овога што си ми рекла, дуга је то традиција и у њој је било сасвим довољно времена да настану и развију се и механизми који ће донети квалитет макар у једном одређеном броју приватних школа. (Не свим, како ти кажеш.)

То је оно чега у Србији нема када су приватне школе у питању. Нема те дуге традиције из које би изникли механизми за подизање квалитета приватних школа. Није тога било ни у доба пре социјализма (деца краља Александра су похађала државне школе у Србији, а о добу пре Карађорђевића тек није било ни помена о приватним школамау самој Србији).

Једина препорука за упис деце у приватну школу данас у Србији је то што се она плаћа, па људи онда мисле да је самим тим приватна школа и квалитетнија од државних школа што уопште није случај јер није ни било времена да приватне школе развију те механизме селеције ученика и наставника и свега осталог што би подигло квалитет наставе у приватним школама.

Или, укратко, као мерило квалитета узима се искључиво новац. А то свакако школу не чини бољом...

Иначе, само да те подсетим, “паблик” је државна школа у Америци, и традиционални назив приватних школа у Енглеској (јер су отворене за свакога ко плати). Сада се за приватне школе користе називи independent, fee paying или private, a public остаје у неким синтагмама, као рецимо public school boy, што описује и нечије образовање, али и тип особе из привилегованих кругова (рецимо Черчил, Дејвид Камерон или Борис Џонсон, који је ових дана поново у фокусу јавности).



Хвала ти на овоме, нисам то знао. За то разликовање назива independent (free paying, private) и public за школе у Британији. Мислио сам да и они то класификују и називају исто као и Амери.

(Моја заблуда са public проистиче из тога што сам углавном разговарао са неким колегама Американцима о томе.)

principessa_etrusca principessa_etrusca 08:30 15.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

Да, схватам. И онда закључујем из овога што си ми рекла, дуга је то традиција и у њој је било сасвим довољно времена да настану и развију се и механизми који ће донети квалитет макар у једном одређеном броју приватних школа. (Не свим, како ти кажеш.)

Велика већина енглеских приватних школа јесу веома добре, а један од показатеља је то да у приватне школе иде свела око 5-7% деце, а од уписаних на Оксфорд и Кембриџ већ годинама је однос прилично константан, пола из приватних, а пола из државних школа.

И још нешто о називу public. Енглески паб (pub, т.ј. public house) није приватно место где се долази по позиву, већ место где свако може да дође и плати пиће. Тако и public school.

А то да је плаћена услуга увек боља је фама на коју наседају и многи иначе оштроумни људи, посебно у Србији, и то је баш уочљиво када су у питању здравствене услуге. Ту је лаику углавном још теже да процењује унапред квалитет медицинске услуге коју може да очекује да добије, па се руководи уређеношћу ентеријера, љубазношћу запослених и сл.
gedza.73 gedza.73 10:10 15.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

tasadebeli
бавезно потегну неког свог течу, кума, другара из кафане и слично који је неко партијско мудо и који им чува леђа.

nije to ništa. Lik je rođak sa baš uglednim političkim mudom (kakva kombinacija) i preduzeće mu se zove, aj da ne bude isto, 'Rođa d.o.o.'.
pravi naziv je deminutiv rođačke veze pa teško može bilo ko da omaši kako se poslovno sarađuje sa 'rođom'.


slobodan54 slobodan54 11:31 15.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

Ministar, koji je po struci profesor geografije.
tasadebeli tasadebeli 15:25 15.08.2018

Re: Nepotrebna dilema

principessa_etrusca

А то да је плаћена услуга увек боља је фама на коју наседају и многи иначе оштроумни људи, посебно у Србији, и то је баш уочљиво када су у питању здравствене услуге. Ту је лаику углавном још теже да процењује унапред квалитет медицинске услуге коју може да очекује да добије, па се руководи уређеношћу ентеријера, љубазношћу запослених и сл.










gedza.73

tasadebeli

бавезно потегну неког свог течу, кума, другара из кафане и слично који је неко партијско мудо и који им чува леђа.


nije to ništa. Lik je rođak sa baš uglednim političkim mudom (kakva kombinacija) i preduzeće mu se zove, aj da ne bude isto, 'Rođa d.o.o.'.
pravi naziv je deminutiv rođačke veze pa teško može bilo ko da omaši kako se poslovno sarađuje sa 'rođom'.



А у систем смо ти тато, ти бато и ја, а не тамо неки студенти...


И тако већ годинама, деценијама и вековима функционишу ствари у модерној Србији, а народу и даље ништа од тога није јасно, него када крене лекару или учитељу или попу, обавезно носи ковертице. (Некада је било то прасе на ражњу, али је данас незгодно јер ти треба много велика коверта у коју може да стане прасе на ражњу.)


Хм, даааа... Ауторитарни систем који је мешавина бечке бирократије и турске самовоље...


Перманентни сукоб између идеалног и реалног, стабилности и нестабилности, логике и ирационалности, знања и простаклука, одговорности и самовоље, поверења и изневеравања тог поверења, општег добра и личне користи, закона и безакоња и – више него било шта друго – свакодневног искуства да лоши момци на крају, дугорочно, увек победе, с временом су учвршћивали и распиривали наш надреално-фарсични ментални калуп.
predatortz predatortz 10:53 14.08.2018

Q/A

Пита се пита министар просвете да ли професор географије треба да има исту плату као лекар.

Ne treba!
korisnickoime-2 korisnickoime-2 11:51 14.08.2018

FAQ THE SYSTEM







П.С. - Много те нахвалила моја колегиница и другарица која је имала прилику да види нешто што си радио са својим ученицима. Видела је то сад, прошлог јуна...

Каже да је сјајно.

Држ' се, мој Нурудине! Држ' се!



Не може фукара вечито да плива по површини, рекао сам ти то већ. Мора да потоне кад-тад...

Јер је фукара.

nurudin nurudin 11:57 14.08.2018

Re: FAQ THE SYSTEM

Држ' се, мој Нурудине! Држ' се!


Служимо народу! Хвала.
nsarski nsarski 21:06 14.08.2018

Re: FAQ THE SYSTEM

Не може фукара вечито да плива по површини, рекао сам ти то већ.


Eh, vi naivni i čistog duha, vaše je carstvo nebesko!

Samo za tebe, Taso, right off the presses.

Maločas dunu vetar kroz Bg. i, naravno, revnosni novinari odmah izvestiše naciju. Sada, ne znam da li je potrebno da novinar zna geografiju, ili drugi zakon termodinamike, pa čak ni da li je Hamlet pisao Šekspira ili obrnuto, ali bi ipak morao da poseduje elementarno znanje jezika na kome piše. E, tim povodom imam jedan screen shot za tebe. No comment.

tasadebeli tasadebeli 21:21 14.08.2018

Re: FAQ THE SYSTEM

nsarski

Eh, vi naivni i čistog duha, vaše je carstvo nebesko!





Опет намераваш да ми квариш сећање на учитељицу?


"...ломио гране на мањим дрвећима" ?

Па ће сад власници локала морати да издвоје по пет 'иљадЕ да покрију штету?

Сунце му жарко, кој' ли га је само учио том српској језика!

Уосталом, Шарски, ако не постоји друштвена конгруенција, зато бисмо се секирали око граматичке конгруенције.

Ево, и сам министар својим изјавама то потврђује.

Не запитавши се при томе ниједан једини секунд какве ћемо то лекаре онда имати за неколико година ако нам данас нису потребни професори географије.


П.С. - Малочас гледао разговор са Борутом Вилдом. Сниман је зимус, али га ја малопре баш гледао.

Па ево сада, после овог твог коментара пожелех да га поделим са вама.

(Нурудине, извини на клипу, али он се боље види него линк.)



bocvena bocvena 13:27 14.08.2018

najveći gubitnici su bibliotekari:)

mi ćemo u 7 platni razred. tu negde iznad zaposlenih sa srednjom školom, a ispod pedagoga, psihologa i nastavnika. i bez ikakve realne šanse da napredujemo u sistemu. prvo su nas pootpuštali, sad nas degradiraju i statusno i materijalno.

http://www.usprv.org.rs/2018/08/04/nastavnici-hoce-u-devetu-platnu-grupu/

Dodaje da je svega oko 1.000 nastavnika u devetoj grupi.

– Reč je o onima koji rade u otežanim uslovima, a to su učitelji i nastavnici koji predaju u kombinovanim odeljenjima i koji imaju neko od zvanja. S druge strane, u ovom predlogu najveći gubitnici su bibliotekari, koji su svrstani u sedmu grupu, što je neprihvatljivo. Nema logike da oni ne budu u istoj platnog grupi sa nastavnicima, jer imaju visoku stručnu spremu. U osnovnim i srednjim školama ima svega 1.500 bibliotekara – ističe Janković.

Psiholozi, pedagozi i sekretari škola su u osmoj grupi, ali će imati manju platu do nastavnika jer se nalaze u nižem platnom razredu.

– U ovakvom predlogu najveći dobitnici su direktori škola, jer je njima predviđen rast zarada za 46 odsto. Po ovome kako sada stoje stvari, plate nastavnika biće veće za oko 10 odsto. Međutim, ove procene nisu pouzdane, jer nije rečeno kolika je startna pozicija, šta je jedan, tako da ne znamo sa čim treba da množimo koeficijente. Dobra strana predloga je to što će razlika među zaradama unutar osme platne grupe biti do 40 odsto, dok je sada odnos između najniže i najviše plate u obrazovanju 15,6 odsto.



realno, šta će nam školske biblioteke kad postoji gugl. prvo su trećinu pootpuštali, a očekujem da nas za jedno 5 godina potpuno zatvore. to što su te odluke suprotne važećim zakonima o obrazovanju i vaspitanju, to nikom ništa. kaže ministar da se borio sa ministarstvom javne uprave za nas, al' ne dadoše zlobnici:)
nurudin nurudin 17:17 14.08.2018

Re: najveći gubitnici su bibliotekari:)

mi ćemo u 7 platni razred. tu negde iznad zaposlenih sa srednjom školom, a ispod pedagoga, psihologa i nastavnika. i bez ikakve realne šanse da napredujemo u sistemu. prvo su nas pootpuštali, sad nas degradiraju i statusno i materijalno.


А тек та спрдња, па то је за посебан докторат. Туга. Све стихијски без икаквог промишљања о дугорочним последицама.
iqiqiq iqiqiq 20:37 15.08.2018

Re: najveći gubitnici su bibliotekari:)


realno, šta će nam školske biblioteke kad postoji gugl. prvo su trećinu pootpuštali, a očekujem da nas za jedno 5 godina potpuno zatvore. to što su te odluke suprotne važećim zakonima o obrazovanju i vaspitanju, to nikom ništa. kaže ministar da se borio sa ministarstvom javne uprave za nas, al' ne dadoše zlobnici:)


knjige spaliti na lomači a slobodan prostor biblioteke iskoristiti za kladionicu ili kafić,
a onda će da bace kosku da li treba kladionica versus kafić, pa ko prevagne...

stari fazon, tako sam ja mamu vukla u prodavnicu pa je pitam da li su mi bolje plave ili crne pantalone, i dok me ona ubedi, na kraju mi jedne barem kupi...


hebote tretiraju nas kao teške dileje, valjda misle da je njihov metod školovanja već napravio od naših mozgova kaše...
tasadebeli tasadebeli 21:00 15.08.2018

Re: najveći gubitnici su bibliotekari:)

iqiqiq

hebote tretiraju nas kao teške dileje, valjda misle da je njihov metod školovanja već napravio od naših mozgova kaše...



Сад си ме подсетила на једну сцену још из 2001. или 2002. године из аутобуса којим се годинама возим у ту моју школу у једном приградском београдском насељу. Седе две средовечне жене док се возе и читају у новинама неке Динкићеве и Лабусове тадашње изјаве, па једна од њих две каже:

"Јеботе, ови стварно мисле да смо ми потпуне будале!"


Није ту у питању метод школовања него школски програм који би укључио у себе и предмет који би се бавио језиком медија. И оспособљавањем за препознавање и читање/гледање/слушање истих.

Министар, рецимо, у овом случају има некога ко га саветује и ко јако добро познаје тај језик медија и какав егекат ће изазвати у јавности изјаве овог типа о којима је овде реч, те да ће даљим гложењем јавности око бачене медијске коске, која је потпуно небитна за решавање суштинских проблема у образовању, на тај начин и скренути пажњу јавности са онога о чему би јавност заиста и требало да расправља - о суштинским проблемима српског образовања. (А не о томе да ли професор географије и лекар треба да имају исте плате.)

А познавање језика медија није, на жалост, уопште присутно у нашем школском систему испод академског нивоа. Сад намеравају, од ове године да уведу изборни предмет који ће се тиме бавити, али се бојим да је Нурудин у праву када каже да ће те часове држати људи који су технолошки вишкови по школама, а не људи који би били упућени у материју тог предмета. (Послаће их на дводневни семинар, "обуку" да би држали те часове и онда удри, бајо!)

Ја већ замислио једног мог колегу из средње школе како држи часове тог новог изборног предмета, а који је до сада, у протеклим годинама, држао часове грађанског васпитања и на тим часовима деци објашњавао да се, цитирам га, "држава назива тако јер служи да држи народ".

Да се народ не разбежи, ваљда, шта ли већ...

(На почетку каријере тај колега је држао часове марксизма.)
tasadebeli tasadebeli 20:42 14.08.2018

ПП - То јест Писмо Пријатељу

И Колези.

За Нурудина...


Види стварно, одбанован сам! И враћена ми ауторска.

Нисам то очекивао, па нисам уопште ни проверавао.

Хвала ти што си ме подсетио да то погледам.

milanb milanb 21:39 14.08.2018

Re:

Географија ми је била омиљен предмет, професор географије треба да има већу плату од лекара специјалисте.Лекарска професија је имала једног др Менгеле-а, а нисам чуо да су професори географије имали такве представнике струке.
Правда за професоре географије.
predatortz predatortz 22:38 14.08.2018

Re:

milanb
Географија ми је била омиљен предмет, професор географије треба да има већу плату од лекара специјалисте.Лекарска професија је имала једног др Менгеле-а, а нисам чуо да су професори географије имали такве представнике струке.
Правда за професоре географије.


Pretpostavljam da bi želeo da ti profesor geografije sređuje perforaciju slepog creva.

blogovatelj blogovatelj 23:03 14.08.2018

Re:

Pretpostavljam da bi želeo da ti profesor geografije sređuje perforaciju slepog creva.


Samo da dodam za ovu iq i za Ahmeda... U državi u kojoj živim onaj koji se zove lekarom opšte prakse ima četiri i po puta veću bruto platu nego nastavnik geografije. Specijaliste ne pominjem, jer ne znam koliko zarađuju, ali ću baš da se raspitam.
Znači kada nastavnik bude imao 50.000, a lekar opšte prakse recimo 170.000 neto biće otprilike isti odnos kao u Kanadi. Do tada odoše svi u Dubai i Njemačku, da leče šeike i nemačke babe.
nurudin nurudin 23:06 14.08.2018

Re:

milanb
Географија ми је била омиљен предмет, професор географије треба да има већу плату од лекара специјалисте.Лекарска професија је имала једног др Менгеле-а, а нисам чуо да су професори географије имали такве представнике струке.
Правда за професоре географије.



Узгред, ето сад се сетих, и ја сам имао сјајног професора географије, Влада Боксер. Био је мајстор свог заната.
tasadebeli tasadebeli 00:00 15.08.2018

Re:

nurudin
milanb
Географија ми је била омиљен предмет, професор географије треба да има већу плату од лекара специјалисте.Лекарска професија је имала једног др Менгеле-а, а нисам чуо да су професори географије имали такве представнике струке.
Правда за професоре географије.



Узгред, ето сад се сетих, и ја сам имао сјајног професора географије, Влада Боксер. Био је мајстор свог заната.



И ја сам имао сјајног професора географије. Доносио нам на часове грамофон и плоче са музиком земаља које на том часу радимо, слике националних јела тих народа, ношњи, читао народне приче, пуштао филмове (неке је и сам снимао) на супер осмици са својих путовања... Сећам се да су нас највише дојмиле хавајске националне игре... Вероватно због Хавајки...

И носио је пиштољ испод пазуха (к'о Елиот Нес). Видели бисмо сваки пут како се утока оцртава испод сакоа када год би подигао руку да пише по табли.

Једаред смо се у дворишту школе, када је он био дежурни професор за време одмора, потукли са Жарковцима. Па пошто он није могао никако другачије да прекине тучу (нас 50 се лема бесомучно у дворишту к'о дивља хорда), извади утоку и запуца у ваздух 2-3 пута, а ми сви заглавимо да бежимо на малу капију која је ширине собних врата...

Много сам волео и поштовао мог професора географије Рашу.
predatortz predatortz 07:42 15.08.2018

Re:


Много сам волео и поштовао мог професора географије Рашу.


Ih, tvoj Raša zapucao dva, tri puta i predavao geografiju. Jaka stvar!
Moj Raša je stvarao novu geografiju, a pucalo se samo tako!
tasadebeli tasadebeli 07:58 15.08.2018

Re:

predatortz

Много сам волео и поштовао мог професора географије Рашу.


Ih, tvoj Raša zapucao dva, tri puta i predavao geografiju. Jaka stvar!
Moj Raša je stvarao novu geografiju, a pucalo se samo tako!



Па кад си ти са Дивљег Запада.


Ја сам, бре, растао на Истоку, на линији Балтимор-Охајо.


Las Golondrinas






vcucko vcucko 11:52 15.08.2018

Re:

predatortz
milanb
Географија ми је била омиљен предмет, професор географије треба да има већу плату од лекара специјалисте.Лекарска професија је имала једног др Менгеле-а, а нисам чуо да су професори географије имали такве представнике струке.
Правда за професоре географије.


Pretpostavljam da bi želeo da ti profesor geografije sređuje perforaciju slepog creva.


Pretpostavljam da ti ne bi želeo ni da ti dobar deo onih koji se lekarima zovu sređuje perforaciju slepog creva.
Profesor geografije uvek može da viče, kao Bili Piton: ja nikog nisam ubio! I biće u pravu, uglavnom.
Sestra i gomila njenih drugarica (uklj. bivšeg zeta), kuma, tri od pet ženinih najboljih drugarica, sve završilo medicinu. A lična zdravstvena zaštita mi se svodi na periodično (jednom u godinu-dve) davanje krvi na onu osnovnu analizu pa sestra pogleda, vidi da je u granicama i teraj dalje. Da, i kad baš zaribam da mi kupi Dovicin (ne daju bez recepta), popijem to za 3-4 dana i opet teraj.
Diunorm (najblaži diuretik) ponedeljkom i četvrtkom, do toga sam došao sam u saradnji sa komšijom bioenergetičarom kad sam hteo da manjkam zbog pritiska i koječega. Pa posle hitne, gde god da sam došao gledali me raznim sokoćalima i samo gledaju belo. Samo je komšo odmah rekao čoveče pun si vode, ugušiće te. Od tada Diunorm, radi zasad.
Menjam dva i po lekara za dobrog automehaničara i vodoinstalatera. Struju ću sam.
iqiqiq iqiqiq 20:38 15.08.2018

Re:

blogovatelj
Pretpostavljam da bi želeo da ti profesor geografije sređuje perforaciju slepog creva.


Samo da dodam za ovu iq i za Ahmeda... U državi u kojoj živim onaj koji se zove lekarom opšte prakse ima četiri i po puta veću bruto platu nego nastavnik geografije. Specijaliste ne pominjem, jer ne znam koliko zarađuju, ali ću baš da se raspitam.
Znači kada nastavnik bude imao 50.000, a lekar opšte prakse recimo 170.000 neto biće otprilike isti odnos kao u Kanadi. Do tada odoše svi u Dubai i Njemačku, da leče šeike i nemačke babe.


mnogo mi znači što si me primetio u masi i izdvojio i još se trudiš da me prosvetliš i opismeniš
predatortz predatortz 07:53 15.08.2018

A, sad ozbiljno...

Koliko traju osnovne studije lekara, a koliko profesora geografije?
Koliko traje usavršavanje nakon tih studija prvog, a koliko drugog?
Da li drugi, kao prvi, ima smenski rad, rad na državne praznike, dežurstva na poslu i kod kuće?
Šta će se desiti kada prvi, opterećen materijalnim brigama, pogreši na svom radnom mestu, a šta će se desiti kada to uradi drugi?

Kada sebi odgovorite na ovih nekoliko pitanja, ako to učinite objektivno, shvatićete da nema ništa nepristojnog u pitanju da li profesor geografije treba da ima jednaku platu kao lekar.

Potom, probajte da sastavite listu država u kojima su te dve plate izjednačene. Razmislite o tome zašto ta lista ne postoji, ili je zanemarljivo kratka.

I, na kraju, jedna molbica. Nemojte mi spočitavati to da ne cenim prosvetne radnike. Plata jednog profesora me je hlebom othranila.
alselone alselone 07:57 15.08.2018

Re: A, sad ozbiljno...

da li profesor geografije treba da ima jednaku platu kao lekar.


A zasto da ne? Pa imaju iste stomake?! Svi treba da imamo jednake plate jer su nam stomaci jednaki.
predatortz predatortz 08:07 15.08.2018

Re: A, sad ozbiljno...

alselone
da li profesor geografije treba da ima jednaku platu kao lekar.


A zasto da ne? Pa imaju iste stomake?! Svi treba da imamo jednake plate jer su nam stomaci jednaki.


Tako je! Od svakoga prema mogućnostima, svakom prema potrebama!
SF-SN!
Živeo radnički savet i socijalističko samopuravljanje!

Setimo se vremena socijalne pravde i jednakosti, nigde tako lepo opisanih kao u ovoj pesmi.

alselone alselone 08:19 15.08.2018

Re: A, sad ozbiljno...

Od svakoga prema mogućnostima




dragosevacsutra dragosevacsutra 11:07 15.08.2018

Re: A, sad ozbiljno...

I, na kraju, jedna molbica. Nemojte mi spočitavati to da ne cenim prosvetne radnike. Plata jednog profesora me je hlebom othranila.


dragosevacsutra dragosevacsutra 11:08 15.08.2018

Re: A, sad ozbiljno...

A zasto da ne? Pa imaju iste stomake?! Svi treba da imamo jednake plate jer su nam stomaci jednaki.



e ne moze tako. i seki i ja imamo vece... (mislim, stomake...)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana