Budućnost| Ekonomija| Filozofija| Planeta| Porodica

A, šta veli Kina u post-američkom svetu?

Srđan Fuchs RSS / 11.07.2018. u 07:25

Otišao sam u Kinu bez nekih predubeđenja. Nisam čitao, u jeku medijskog hladnog rata između Amerike, s jedne strane, i Rusije i Kine s druge, o problemima za koje američka strana optužuje kinesku. Pre svega, sama Amerika ima problem sa predsednikom Belim Suprematistom, koji, kada bi mu svet to dozvolio, bi verovatno od svih "nesaveznika" ostavio crni ugarak umesto prostora gde ovi obitavaju. Čitao sam, vođen impresivnom ekonomskom situacijom Izraela, u knjizi Start Up Nation, kako su izraelski inženjeri i diplomate došli u Kinu početkom ovog našeg stoleća, na poziv domaćina, da istraže opcije za finansijsku saradnju sa Kinom. Prva stvar koju su gosti pitali bila je: "Ima li ovde antisemitizma?" "Anti-what?", iskreno su bili začuđeni domaćini. Nikada čuli. Izraelci su odmah raspakovali opremu i krenuli da softverizuju Kinu.

 Inače, meni se taj pristup Izraela dopada. Iako jesmo, verovatno poslednja i iskrena saveznica Amerike na planeti, nismo slepa saveznica. Ukoliko se američki interes kosi sa izraelskim, preovladaće potreba da se realizuje domaći, unutrašnji, naravno do one granice gde neće biti narušen spoljašnji interes, odnosno jezgro partnerstva sa velikom zaštitinicom. Tako se Izraelu otvorio čitav okean mogućnosti za razvoj i prisustvo na fascinantnom i produktivnom kineskom tržištu.

 

No, da se vratim na svoje, kulturološko delo.

Prva stvar koja me je fascinirala je arhitektura, odnosna infrastruktura. Sve funkcioniše savršeno. Bili smo u tri supervelika metropolisa. Prevoz, metroi, vozovi, čak i u trenucima špica, funkcionišu u sekund savršeno. Gotovinskog novca više nema i sve se plaća preko aplikacija. Internet je drugačiji, striktno kineski, i možete da se uključite u kineski platni sistem preko aplikacija We Chat i Ali Baba. Googlea nema u Kini. Postoje načini da se to premosti ali nema potrebe. Kina je, istovremeno, i savršeno zatvorena za zapadne tekovine, i savršeno otvorena za ono što se tiče same Kine i što je u njoj primenjivo.

Kina je savršeno bezbedna. Ni u jednom trenu, iako sam boravio u vodećim metropolama planete, nisam osećao strah za svoju decu, nalik onome što osećam na ulicama Londona, Pariza, Berlina ili Barselone. Deca su uživala, bila razdragana među neboderima budućnosti, čak, u jednom trenu - pošto je kinesko društvo na tom stadijumu nevinosti, sam se osetio kao u svom detinjstvu, poznih 70-ih i ranih 80-ih prošlog veka, kada smo se šetali po Jugoslaviji onog vremena, bez brige i bez predosećaja turobnih vremena što će uskoro nastupiti.

 

Kinezi su nekulturni do granice komičnosti. Tako se dešavalo da hodamo, tek čujemo iza nas monstruozno glasni izvlak šlajmarice, podrig ili prdež. Na naše sleganje ramenima i smeh: "Pa dobro, bre, majkovići, dokle više?"; često bi se, okrenuvši,  iznenadili uviđanjem da je to neki devojčurak  u haljetku a ne nekakav ogromni šabanin, Mister Li.

Sa druge strane, u velikim urbanim sredinama prisutna je određena senzualnost, gotovo opipljiva, koja, uveren sam, počiva na stolećima kineske kulture i skoro asketske samodiscipline. 

Za pripadnike KPK se može sa izvesnošću tvrditi da su to što jesu na osnovu njihovog spoljašnjeg izgleda: izgledaju kao komunisti iz udžbenika, kao Sloba i Mira kada su bili mladi. Oni su aristokratija i povlašćena kasta. Oni su uredni, sterilno čisti, samouvereni i svesni.

Ono što mi je nedostajalo je aspekt života u njihovim manastirima i hramovima. Iako se u tim vrtovima može osetiti gotovo pa nadrealan mir, harmonija, lepota i sklad - načela na kojima i dalje počiva kineska filozofija, bez obzira na ortodoksnu doslednost Marksovom materijalizmu; setno je što su ta mesta prazna, ispražnjena od sadržaja ljudskog obitavanja.

 

Ko zna, možda se Kina, u ulozi novog globalnog finansijskog lidera, okrene prema iznimnom bogatstvu iskustva i tradicije što u sebi izvesno nosi? Ko to zna, u svakom slučaju ne deluju kao da će se zaputiti slepom stazom zapadnog Self-centrizma. 

 

 

Daj nam Sunca, daj
Daj nam Sunca, daj

Atačmenti



Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 08:03 11.07.2018

Žuta rasa, svilena trasa

Odavno čuh ono:
"Žuta rasa će zavladati svetom ..!"
U tom gledanju u pirinač (može i u pasulj) ipak nečega ima

Inače, ovo je jedan od tekstova u kome se (zbog nekih istaknutih, tradicijskih svojstava Kine) može zaključiti (pored ostalog) i ono što mislim da je, pre svega za ovaj zapadni i prizapadni deo sveta gotovo pa lekovito - da raščovečeno i nemilosrdno potrošačko društvo (i u postu već pomenuti self-centrizam) uz sve ono što ga prati - nije jedini izbor i pogotovo nije najviša moguća opcija civilizacije na duže staze. "Univerzalni" vrednosni sistem i tradicija kao strpljive konstante stoje naspram preovlađujućih ovovremenih trendova kao (dugo)trajna opcija osvežavanja civilizacije, i, naravno, re-humanizacije, kako pojedinačne, tako i globalne.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:55 11.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

Apsolutno nije cilj civilizacije. Možda je cilj manipulacije pojedincem. Ono oko čega se Kina nije izborila, sa ulaskom Applea, je zabuljenost u uređaje.
loader loader 12:34 11.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

Na tehničke tekovine ljudi u bilo kojoj epohi nisu bili imuni. Igračke za lakši život, u prevodu hedonizam. To prelivanje iskustava i mehaničkih dostignuća sa države na državu, ili grupu država, sa jedne kulture na drugu, drugačiju kulturu ... neminovno je. Samo je pitanje mere, odnosno, hoće li nešto umesto upotrebne vrednosti preuzeti primat nad stvoriocem i izvitoperiti tok života društva ili društava. I kod njih postoji skoro robovski rad u gamižućim pogonima, profit koji se multiplikuje, zavisnost od sjaja tehnike ... Ali, Kina ima predispozicije, upravo zbog snage svoje milenijumske tradicije (bolje ne ulaziti sad u svojstva i elemente te tradicije), da mera njenog prihvatanja mnogih zapadnih navika ne ode u pravcu samouništenja. Dok za zapad u tom smislu, hm, nešto nisam siguran.
aureus aureus 15:06 11.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

Šašavi su ti Kinezi.
Stalno nešto kopiraju. Ranije su kopirali "Reabok" patike, a sad su počeli da kopiraju najznačajnije dijelove evropskih gradova.
Koliko ćaknut moraš da budeš da bi u Kini napravio repliku Ajfelove kule (doduše tri puta manju)? I zašto?



Pa onda, po uzoru na Versaj:





Pa onda još malo Pariza u Kini:







Meni je ovoga dosta. Već bi bio red da im neko kaže da su pretjerali (a da to nije Tramp, pošto je i on pretjer'o).

E, a briga njih. Oni nastavljaju po svome.





Ne daj bože da sjedneš u pogrešan avion, odeš u Kinu i da se posle hvališ da si bio u Parizu.
- Nije to Pariz.
- Jeste. Imam slike!
- Ima previše Kineza.
- Pa, normalno, kineskih turista danas ima svuda.
- Meni je i dalje malo čudno.
- Pričaš tako jer nikad nisi bila u Parizu.

angie01 angie01 20:37 11.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

Koliko ćaknut moraš da budeš da bi u Kini napravio repliku Ajfelove kule (doduše tri puta manju)? I zašto?


zato sto mogu da repliciraju sve sto 'oces- pa im se svidelo da to rade za sve sto im deluje verifikovano i vredno u "drugom" svetu.

inace, kazu da treba uciti kineski jezik- kao i arapski jezik i Hindi jezik, jer ce oni postati najpotrebniji za sporazumevanje u buducnosti.

Kinezi su radni skromni i jako se drze i pomazu u vrlo dobro organizovanim zajednicama svuda u svetu gde su se nastanili, cak imaju organizovane i svoje protoke novca, nevezane za drzave u kojima zive.


pre svega za ovaj zapadni i prizapadni deo sveta gotovo pa lekovito - da raščovečeno i nemilosrdno potrošačko društvo (i u postu već pomenuti self-centrizam) uz sve ono što ga prati - nije jedini izbor i pogotovo nije najviša moguća opcija civilizacije na duže staze.



moj stariji sin, ima prijatelja dizajnera- pisala sam blog o njemu:)- koji je uspeo da se plasira visoku u industriji mode u Sangaju, pa je u odnosu na te razultate dobio jos bolju ponudu za rad u Berlinu, ali se on posle par godina, iako je sve bilo ok, ipak odlucio da se vrati u Kinu, jer kaze da mu je tamo sve bilo mnogo bolje, zanimljivije.
loader loader 05:54 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

aureus
Šašavi su ti Kinezi.
Stalno nešto kopiraju. Ranije su kopirali "Reabok" patike, a sad su počeli da kopiraju najznačajnije dijelove evropskih gradova.
Koliko ćaknut moraš da budeš da bi u Kini napravio repliku Ajfelove kule (doduše tri puta manju)? I zašto?

Što reče jedna moja draga koleginica blogerka, može im se, mogu da precrtaju šta god ...
Ja bih to gledao - kao jedan ogroman, rasut muzej na otvorenom.
Zar po velikim muzejima širom sveta nema eksponata sa svih meridijana i iz različitih istorijskih nasleđa? Ovo je slično. Samo druga forma.
Tako da ... poštovani Mr Aureus, ne bih se ja tu nešto zapanjivao
Posebno kad su Kinezi u pitanju
loader loader 05:56 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

Angie
.. inace, kazu da treba uciti kineski jezik

Skapirao ja to na vreme .. pa sam još pre 10-ak godina naučio kako se kaže dobar dan, i doviđenja, da bih mogao, kad uđem u kinesku radnju, da se javim kosookim ljudima
anonymous anonymous 08:55 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa




Čuvajmo Ajfelovu kulu.

Da bismo mpogli da se slikamo pored nje ....i pričamo svima da smo bili ...u Kini.


aureus aureus 12:09 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

loader

Što reče jedna moja draga koleginica blogerka, može im se, mogu da precrtaju šta god ...

Sramota je to za civilizaciju staru pet hiljada godina.
Na šta su utrošili pet hiljada godina ako danas moraju da izigravaju budale i precrtavaju evropske gradove?

Pored navike da se krade (patenti) tu izgleda drmaju i neki kompleksi.
bene_geserit bene_geserit 21:13 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

aureus
Sramota je to za civilizaciju staru pet hiljada godina.
Na šta su utrošili pet hiljada godina ako danas moraju da izigravaju budale i precrtavaju evropske gradove?

Pored navike da se krade (patenti) tu izgleda drmaju i neki kompleksi.

Pa jes malo čudno za kineze. Kada nađeš slične stvari u Las Vegasu uopšte se ne iznenadiš.

Mada je tih 5000 godina prilično sumnjivo, a i imali su neke regresije u poslednje vreme, malo zbog opijuma i engleza, posle zbog komunizma.

A to sa patentima je ko kad ti prodaju ciglu, tj. plaćaš "patente" kad onaj ko ih drži ima dovoljno vojne moći da te natera da to radiš.
aureus aureus 22:30 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

bene_geserit

A to sa patentima je ko kad ti prodaju ciglu, tj. plaćaš "patente" kad onaj ko ih drži ima dovoljno vojne moći da te natera da to radiš.

Kad su Saveznici ušli u Njemačku 1945. lišili su je, bar koliko sam čitao, jednog dijela patenata pa smo tako, na primjer, dobili situaciju da je svako, to jest, ne baš svako nego onaj ko je bio najspremniji za proizvodnju i kopiranje, bio u mogućnosti da napravi fotoaparat - isti slavna "lajka".
Naročito su se dobrim kopi-pejst majstorima pokazali Sovjeti i Japanci, a posebno su na udaru bili "Lajka II" i "Lajka III" modeli, za kojima su balavili fotografi tog doba.
Sovjeti su imali vrlo razvijenu industriju foto-aparata (koja je naposlijetku sva propala) sa mnogim markama a "Kanon" i "Nikon" i ostali japanci su se marljivim radom takođe probijali.

"Zenit", "zorki", "smena", "lubitel", "FED", kasnije "almaz" i drugi...bilo je dosta sovjetskih fotoaparata.

Neću čvrsto da tvrdim jer nemam sve podatke, ali kad je "FED" a naročito "Zorki" prekopirao "lajku II" i to prilično dobro, sasvim se lijepo otvorio prostor za razvoj tog dijela industrije kod Sovjeta.

Dame i gospodo, slavna njemačka "lajka II" i desno vrlo dobra sovjetska kopija "zorki 1".



Prvi je počeo "FED" sa kopiranjem i on se mnogo prodavao u Sovjetskom Savezu, ali je nešto uspješniji bio "zorki" i on se mahom izvozio.


"Lajka", "zorki" i "FED"




"Lajkinom" dizajnu i njenim rješenjima nije odolio ni japanski "Kanon".




Danas Japanci dominiraju proizvodnjom fotoaparata dok su svi drugi nestali ili su postali sporedni igrači koji zauzimaju specifične niše.
"Lajka" se još drži, vjerovatno zato što je u međuvremenu stekla kultni status, takav da tijela bez objektiva koštaju po 5-7 hiljada evra, a čak se i profesionalni fotografi na Zapadu češu kad razmišljaju da li da je kupe. Svi joj ipak priznaju vrhunsku izradu i dopadljiv dizajn.
floki floki 22:45 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

Lajka" se još drži, vjerovatno zato što je u međuvremenu stekla kultni status, takav da tijela bez objektiva koštaju po 5-7 hiljada evra, a čak se i profesionalni fotografi na Zapadu češu kad razmišljaju da li da je kupe. Svi joj ipak priznaju vrhunsku izradu i dopadljiv dizajn.


malo iz prve ruke, posto sam radio za firmu koja pravi chipove za leicu

leica ima vrhunsku izradu i dizajn, sve ostalo (digitalno) unutra je sklepano jer nemaju pojma, sorry
nama su bili odlicna musterija samo zvog toga, sto su za obican cip placali basnoslovne pare, ovce za sisanje...

leica je hipsterski aparat i statusni simbol, igracka za bogate...

profi likovi koriste phase one, sprava kosta preko 60k eur, kolega koji je sedeo pored mene i radio tech support za leicu je kupio takav, nisam smeo u ruke da ga uzmem kad je doneo...
aureus aureus 22:59 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

floki
Lajka" se još drži, vjerovatno zato što je u međuvremenu stekla kultni status, takav da tijela bez objektiva koštaju po 5-7 hiljada evra, a čak se i profesionalni fotografi na Zapadu češu kad razmišljaju da li da je kupe. Svi joj ipak priznaju vrhunsku izradu i dopadljiv dizajn.


malo iz prve ruke, posto sam radio za firmu koja pravi chipove za leicu

leica ima vrhunsku izradu i dizajn, sve ostalo (digitalno) unutra je sklepano jer nemaju pojma, sorry

Ja sam nedavno gledao promotivni spot za njihovo čedo M10 i vidio sam jednog jugovića u njemu.



ne, nije taj. Evo ga. Svetomir Stanković (na 1:30).



nama su bili odlicna musterija samo zvog toga, sto su za obican cip placali basnoslovne pare, ovce za sisanje...

leica je hipsterski aparat i statusni simbol, igracka za bogate...

profi likovi koriste phase one, sprava kosta preko 60k eur, kolega koji je sedeo pored mene i radio tech support za leicu je kupio takav, nisam smeo u ruke da ga uzmem kad je doneo...

Danski Phase One (ovi su takođe kupili japansku Mumiyu) i švedski Hasellblad. Cijene da ti pamet stane. Ali to je srednji format i nisu baš za sve tipove fotografija.

Ali digitalna "Lajka" od 7 hiljada evra, recimo M10, zajedno sa objektivima koji koštaju po 2-4 hiljade evra cjenovno stoji skoro u istom rangu sa najeftinijim modelom Hasselblada X1D koji ima veći senzor.

Ako su ova dva proizvođača, Phase One i Hasselblad - Bentli i Rols Rojs, Lajka ti je nešto kao Porše. 100 godina isti dizajn, ali privlači ljude i svako bi volio da ga ima.
Nikon i Kanon bi bili Mercedes i BMW otprilike.
floki floki 23:17 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

sve stoji, manje vise, osim za poredjenje sa kolima, phase one je pre onaj neki veliki buldozer kojim zaradjuju pare, a leica je fancy sprava za bogate ljude...

opet, sve analogno i klasicno kod njih je vrhunsko, ali od cmos sensora pa nadalje... nista bolje od dobrog smartfona...
aureus aureus 23:39 12.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

floki

opet, sve analogno i klasicno kod njih je vrhunsko, ali od cmos sensora pa nadalje... nista bolje od dobrog smartfona...

Koji su sve proizvođači propali, a bili su dobri... Nije lako u tom svijetu prešaltati se na novu tehnologiju - svaki put.
Lajka je već nekoliko puta kroz istoriju bila u problemima i svaki put se iščupala. Koliko znam, sada su profitabilni.
A "Lajku I" su brusili tokom hiperinflacije u Njemačkoj 1923. i upustili se u rizik. Međutim, uspjeli su i postali ime. Do tad su bili najveći proizvođač mikroskopa na svijetu (još uvijek su u top 5).

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:40 13.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

elem kapiram o čemu pričaš, Aurelije, no nije mi smetalo spektakularno kinesko kopiranje evrope. napose, evropljani bi trebalo da budu srećni i da jure za svojim repom što ih kinezi uopšte puštaju da barem i tako privire, nakon svega što su im uradili.




ruske trupe na zidinama Beiđina



američke trupe na zidinama Pekinga



kineski muslimanski borci, Gansu heroji



japanski marinci se iskrcavaju u okviru britanske flote



evropljani pale kineske hramove



kineski bokseri, pobunjenici, heroji naroda*

pričao sam sa domaćinima, radi se, zapravo o kineskom boksu, kung fuu.



bitka za Tjenđin



bokseri, pohvatani u Tjenđinu od strane Amerikanaca



muzej Gong kule u Tjanđinu, promuvaj se malo da vidiš šta su im ostavili Evropljani od grada 1901. da ti se zaledi ovaj xoxo xaxaxa xxx pristup na usnama.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:01 14.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

evo filmić, ko ima živaca da pogleda (tipujem na Tasu) :)

korisnickoime-2 korisnickoime-2 00:16 15.07.2018

Re: Žuta rasa, svilena trasa

Srđan Fuchs

evo filmić, ko ima živaca da pogleda (tipujem na Tasu) :)



Хвала.




Има и овај играни... Бертолучи.

Мени најбоља сцена у филму...








И уједно мени најбоља илустрација коју сам икада видео зашто је Кина и данас нама врло често несхватљива.
Boris Drenca Boris Drenca 09:52 11.07.2018

Sve pet

Ovo je jedan od korisnih tekstova o Kini. Drugi ovde. Što više čitam različitih pogleda to više želim da vidim tu planetu.

Što se tiče 'nepristojnosti' cenim daje to kulturološka stvar i nepristojnost po zapadnim merilima. Pisala je Snežana i o tome u tekstu za svaku preporuku. Sa druge strane ima i neko objašnjenje o čačkanju nosa. Mrzime da tražim ali ima neke veze sa zdravljem srca, izmežu ostalog.

Jedna stvar koju iznosiš tvrdnju o jeku
hladnog rata između Amerike, s jedne strane, i Rusije i Kine s druge
koja , kako se čini iz mog tupog ugla nije baš takva.

Pre mi se čini da je Kina u celoj priči 'samostalan igrač' koji ne bi da se kači ni sa jednima ali bi da radi i sa jednima i sa drugima. Što se Kine tiče neka se PutiniTrampoviMerkeliMejovi igraju hladnog rata koliko god hoće do drže radnju otvorenom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:00 11.07.2018

Re: Sve pet

Hvala na evaluaciji. Uzmite karte u januaru, oko Božića, tada je cena od oko 475 evra za odrasle, 425 za decu. Qatar Airways je simpatičan operater. Čak sam doživeo, kako sam semitskog izgleda, da me Šeici doživljavaju kao svoga iako sam Izraelac - to nisu znali; iako su me pozdravljali sa "Selam Aleikhum", ko bi rekao, jedan Izraelac za kojega misle da je njihov. Bio sam malo tužan da nemamo komunikaciju sa Arapskim svetom.
Atomski mrav Atomski mrav 11:48 11.07.2018

Re: Sve pet

iako su me pozdravljali sa "Selam Aleikhum"


Da li Arapi koriste taj pozdrav samo međusobno?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:08 11.07.2018

Re: Sve pet

Ovo je pretty much delovalo kao međusobno, ono što je neobično je što je stajao pred njima Izraelac. Mada, mene i Palestinci moji zdrave sa "selam".
Atomski mrav Atomski mrav 13:57 11.07.2018

Re: Sve pet

Hteo sam da pitam da li Arapi inače koriste taj pozdrav samo međusobno i prilikom pozdravljanja sa ostalom pravovernom braćom ili ga (ponekad?) upotrebe kada pozdravljaju nekoga za koga pretpostavljaju da je kaurin?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:11 11.07.2018

Re: Sve pet

То је поздрав духовних лица у Исламу, дакле искључиво са својима.
angie01 angie01 20:41 11.07.2018

Re: Sve pet

Ovo je jedan od korisnih tekstova o Kini


evo vec par dana na trecem kanalu kasno uvece, daju neke super emisije o istoriji Kine, jako zanimljivo i razumljivo dokumentarno vodjenje kroz neobican zivot i funkcionisanje, vrlo organizovano i pedantno, tog nekada dalekog sveta.
loader loader 06:00 12.07.2018

Re: Sve pet

Boris Drenca
... Pre mi se čini da je Kina u celoj priči 'samostalan igrač' koji ne bi da se kači ni sa jednima

Miroljubiva koegzistencija. Oni naučili suštinu i primenili u praksi ono što je kod nas bila samo špijunska parada (američko-komunjarska).


Angie01
.. kasno uvece, daju neke super emisije o istoriji Kine

One deonice o njihovoj domaćoj kujni su neprevaziđene
romi.daba romi.daba 11:49 11.07.2018

Религија је опијум

Оно што ценим код Кинеза је што су сасвим забранили опијум.

А оно што не ценим код посткомунистичких Руса и Срба је што кљукају своје народе опијумом само тако. КГБ и српски КОС су смислили да је најлакше владати дрогираним народима.
loader loader 12:39 11.07.2018

Re: Религија је опијум

Nije religija opijum, nego je, naprotiv, sfera najbolje trezvenosti, ali zato religija jeste zgodna za zloupotrebu, oduvek. Svaka stvar se može zloupotrebiti. Tako i religija. No, ona je izuzetno privlačna mangupima jer mobiliše velike grupe ljudi, nad kojima ista ta manguparija želi da ostvari uticaj radi izvesnog svog ćara.
romi.daba romi.daba 12:57 11.07.2018

Re: Религија је опијум

Свако има право на своју "трезвеност".

Међутим ради се о злоупотреби коју врши држава. Та злоупотреба је криминална и насилна.

Кинеска држава не злоупотребљава религије и сујеверја да би владала над својим људима. Уместо тога, религија је сасвим одстрањена из јавног живота, а чињеница је да су Кинези преплавили светске универзитете младим људима да би се школовали на државни рачун и на најсавременије начине.



У посткомунистичком периоду Србија је увела веронауку у школе! Судећи по резултатима, отворили су врата продавцима дрога. Зато сви српски родитљи који вреднују овај живот треба да шаљу децу у паметније државе.

Колико је студената Србија послала на студије у иностранство у последњих 20 година? (Не рачунајући докторанте теологије.)
loader loader 13:14 11.07.2018

Re: Религија је опијум

Свако има право на ...

Eh ... Pa naravno da ima pravo. Pravo na bilo šta. I da, kasnije, za to pred sobom i pred Bogom odgovara na ovaj ili onaj način.
Hoću da kažem - smatram da je nepotrebno bilo kada naglašavati kako druga strana ima pravo na mišljenje, ovo, ili ono ...

A oko zloupotrebe smo se otprilike složili. U ovom slučaju od strane države, mada sam ja upotrebio izraz manguparija, ali se pomenuti izraz na taj aspekt ljudi i ljudske organizacije odnosio.

У посткомунистичком периоду Србија је увела веронауку у школе! Судећи по резултатима, ...

Bolje ikako, nego nikako, kao u komunizmu. Naravno, satanističko nasleđe komunizma dobrim delom je uneto u mentalitet, navike, društvenu praksu - na svim poljima ove zajednice. Stoga ne treba očekivati da oni koji su pohrlili u crkvu imaju preovlađujuć religiozni poriv, a kamo li svesnost o tome, već to rade po inerciji, na bazi običaja, nacionalističkog snobizma, ...

Konačno, ovde još nije postkomunistički period, osim formalno. Faktički isti soj ljudi (crveni i njihova deca, pajtaši, kumovi ...) - i dan-danas drži sve.

Kad se završi ova poslednja faza truljenja komunizma, moći ćemo da govorimo o postkomunizmu. A što više vreme bude prolazilo povećavaće se šanse da mutna voda krene da se bistri, a da prljave čestice krenu ka dnu, da ih jednom, za još 3-4 generacije, nazovemo talog. Mislim donekle tehnički, a pre svega figurativno, u smislu vrednosnog sistema i, što je presudno, kvaliteta populusa.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:25 11.07.2018

Re: Религија је опијум

Није чудно да је Кина одстранила мак и хероин из јавне употребе. Погледај само почетак XX века, десетина милиона Кинеза су изгубили животе у опијумским ратовима. Што се Удбе тиче, јасно је да желе мене и моју децу допинговане, уместо нас са дипломама са најбољих универзитета, и лојалне српској држави и народу.
romi.daba romi.daba 13:43 11.07.2018

Re: Религија је опијум

loader
Свако има право на ...

Eh ... Pa naravno da ima pravo. Pravo na bilo šta. I da, kasnije, za to pred sobom i pred Bogom odgovara na ovaj ili onaj način.
Hoću da kažem - smatram da je nepotrebno bilo kada naglašavati kako druga strana ima pravo na mišljenje, ovo, ili ono ...

A oko zloupotrebe smo se otprilike složili. U ovom slučaju od strane države, mada sam ja upotrebio izraz manguparija, ali se pomenuti izraz na taj aspekt ljudi i ljudske organizacije odnosio.

У посткомунистичком периоду Србија је увела веронауку у школе! Судећи по резултатима, ...

Bolje ikako, nego nikako, kao u komunizmu. Naravno, satanističko nasleđe komunizma dobrim delom je uneto u mentalitet, navike, društvenu praksu - na svim poljima ove zajednice. Stoga ne treba očekivati da oni koji su pohrlili u crkvu imaju preovlađujuć religiozni poriv, a kamo li svesnost o tome, već to rade po inerciji, na bazi običaja, nacionalističkog snobizma, ...

Konačno, ovde još nije postkomunistički period, osim formalno. Faktički isti soj ljudi (crveni i njihova deca, pajtaši, kumovi ...) - i dan-danas drži sve.

Kad se završi ova poslednja faza truljenja komunizma, moći ćemo da govorimo o postkomunizmu. A što više vreme bude prolazilo povećavaće se šanse da mutna voda krene da se bistri, a da prljave čestice krenu ka dnu, da ih jednom, za još 3-4 generacije, nazovemo talog. Mislim donekle tehnički, a pre svega figurativno, u smislu vrednosnog sistema i, što je presudno, kvaliteta populusa.




Извини али САТАНИЗАМ је хришћански појам па ми објасни шта си хтео да кажеш тиме.

Термин посткомунизам јасно објашњава време после распада комунизма у Европи, СССР и Србији. Можда само неки комунисти сматрају да још живе у комунизму.



Кина је такође у темељима скренула са старог комунистичког пута, али начин на који је изабрала да држава усмерава људе у следећем периоду је веома хуман, прагматичан и паметан. Нису створили вештачки манипулативни КВАЗИдемократски систем какав су створили Руси. Рекао бих да су Кинези изабрали паметнији пут од Русије, мада неки наши самопроглашени режисери-теолози са РТС сматрају да је Путинова Русија врхунац људске цивилизације!





ИСПРАВКА: Сатанизам је уствари јеврејско-хришћанско-исламски појам тј. јевреjски.
zemljanin zemljanin 22:13 11.07.2018

Re: Религија је опијум

Eh ... Pa naravno da ima pravo. Pravo na bilo šta. I da, kasnije, za to pred sobom i pred Bogom odgovara na ovaj ili onaj način.

mala korekcija ... samo onaj koji se deklarisao kao verujuci ili se oslonio na religiju ima pojmove boga i odgovaranja pred takvim likom na ovaj ili onaj nacin ... za ostatak planete koji nema takve poglede to su prilicno izmisljeni likovi i virtualni pojmovi

PS. isto vazi i za satanizam, to je ta simetrija dobro-lose, crno-belo, jin-jang, slatko-slano ili bog-djavo ... jedno bez drugog ne ide ...
loader loader 06:07 12.07.2018

Re: Религија је опијум


romi.daba
... Термин посткомунизам јасно објашњава време после распада комунизма у Европи, СССР и Србији. Можда само неки комунисти сматрају да још живе у комунизму.

Naglasio sam da je ovde odricanje od komunizma bilo samo formalno. Videla crvena banda da mora da se premaskira, da bi sačuvala privilegije. Faktički, i dalje smo tu, u poslednjoj fazi truljenja komunizma (socijalizma).

loader loader 06:09 12.07.2018

Re: Религија је опијум

zemljanin
... mala korekcija ... samo onaj koji se deklarisao kao verujuci ili se oslonio na religiju ima pojmove boga i odgovaranja pred

Zakon važi i za one koji ne znaju šta je zakon, ili svesno ne poštuju zakon.
zemljanin zemljanin 11:19 12.07.2018

Re: Религија је опијум

loader
zemljanin
... mala korekcija ... samo onaj koji se deklarisao kao verujuci ili se oslonio na religiju ima pojmove boga i odgovaranja pred

Zakon važi i za one koji ne znaju šta je zakon, ili svesno ne poštuju zakon.

u prirodi postoje odredjena pravila, e sad kad se nesto napravi tu su moguci zakoni aka algoritmi ... recimo Asimovi zakoni su krucijalni za androide ... to, kad vec pricamo o literaturi
bene_geserit bene_geserit 22:21 13.07.2018

Re: Религија је опијум

zemljanin
recimo Asimovi zakoni su krucijalni za androide

Ne za androide, nego za robote. Androidi su roboti sa ljudskim likom, a zakoni robotike važe i za one bez ljudskog lika. Da budemo precizni kad već pričamo o literaturi.
Черевићан Черевићан 13:26 11.07.2018

жути изазов

Ko zna, možda

да не беше Маrka...... оног*
нeб' за Кину ми ни чули,
утом миину пар столећа
гле Свету се жути наметнули


*Pola
tasadebeli tasadebeli 13:35 11.07.2018

Добар пост, Срђане!

Са широким могућностима разливања у делту коментарисања.






Мени на прву лопту ово запало у очи:


Ko zna, možda se Kina, u ulozi novog globalnog finansijskog lidera, okrene prema iznimnom bogatstvu iskustva i tradicije što u sebi izvesno nosi? Ko to zna, u svakom slučaju ne deluju kao da će se zaputiti slepom stazom zapadnog Self-centrizma.



Па сам се сетио овога:


loader loader 06:13 12.07.2018

Nas i Kineza milijarda i po skoro

Da, konačno opet nađosmo ekipu za tablić u četvorku. Nas i Kineza milijarda i po skoro ... Oni biju odonud, a mi odovud ... Što više ekonomski i vojno rastemo, bolje ćemo prolaziti na belosvetskoj pozornici.
Koala na šljivi .. Ko ala
tasadebeli tasadebeli 08:24 12.07.2018

Re: Nas i Kineza milijarda i po skoro

loader
Da, konačno opet nađosmo ekipu za tablić u četvorku. Nas i Kineza milijarda i po skoro ... Oni biju odonud, a mi odovud ... Što više ekonomski i vojno rastemo, bolje ćemo prolaziti na belosvetskoj pozornici.
Koala na šljivi .. Ko ala










loader loader 09:27 12.07.2018

Re: Nas i Kineza milijarda i po skoro

Žestoka tetovaža ... - nema šta. Nego, šta mu je ovo crveno ... ? ..
Srp i Čekić koji se tope (od interkontinentalne bratske miline) ??
tasadebeli tasadebeli 13:52 12.07.2018

Re: Nas i Kineza milijarda i po skoro

loader
Žestoka tetovaža ... - nema šta. Nego, šta mu je ovo crveno ... ? ..
Srp i Čekić koji se tope (od interkontinentalne bratske miline) ??



Па ти знаш ко СМЕ, коме је ДОЗВОЉЕНО да носи такве тетоваже?

Само члановима партије.
loader loader 07:19 13.07.2018

Re: Nas i Kineza milijarda i po skoro





Članovi partije ... - Da, bre ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana