Politika

To Buš nikad ne bi rekao Obami, ni Obama Trampu

Nebojsa Krstic RSS / 04.07.2018. u 15:47

Boris Tadić je u jednom nedavnom intervjuu dobro primetio: „Vučić vlada uz pomoć ogromne stranačke infrastrukture koja proporcionalno dostiže obim SKJ, a s druge strane opozicija sama sebi puca u noge u višegodišnjoj kampanji protiv same ideje opstajanja političkih stranaka, gurajući sebe u strukturu pokreta, tj. nestranački sistem organizovanja koji ama baš nikako ne može da parira Vučićevoj infrastrukturi“.

To o čemu Tadić govori desilo se i Demokratskoj stranci kada je on postao vlast. Pre toga DSS-u. Ljudi vole stranke na vlasti i rado se učlanjuju u njih. S druge strane, opozicija je obesmislila sebe odustajanjem od sopstvene politike, odnosno, od politike oko koje su se ljudi okupljali u prvobitne stranke koje su činile gradivni materijal srpske demokratije s početka devedesetih. Taj prazan prostor učinio se pogodnim političkim amaterima i avanturistima da krenu u stvaranje različitih pokreta sa veoma kratkim vremenom poluraspada, a bez ideologije i sa jednim jedinim ciljem – srušiti Vučića. I da, Tadić je u pravu: ta situacija jeste za opoziciju pucanj u sopstvenu nogu, jedino je zaboravio da doda kako je tome doprinelo i to što su pojedinci koji se sad zalažu za ujedinjavanje opozicije, cepali sopstvene stranke i to na samo par nedelja pred izbore (kao npr. Tadić pred parlamentarne izbore 2014.), što je glasače stavilo u nedoumicu. Prvo, nisu stizali da pohvataju ko je sad u kojoj stranci, što im ni do dana današnjeg nije sasvim jasno, plus ih zbunjuje kako se to ujedinjuju ljudi koji su se do juče razjedinjavali i jedni druge izbacivali iz stranaka u kojima su bili skupa. Dobar primer je DS koji pod upravom Đilasa izbacuje Vuka Jeremića zbog čega ovaj pokreće postupak pred Ustavnim sudom (sic!), pa onda isti taj DS eliminiše Đilasa (u Pajtićevo vreme), da bi potom taj isti DS (s Lutovcem na čelu) trčao u zagrljaj Đilasu kao nekakvom spasitelju. Oni opozicionari koji ne razumeju da glasači čitav ovaj kabuki teatar pažljivo posmatraju i memorišu ulogu svakog od junaka, s pravom se frapiraju kada dobiju rezultate izbora, a bilo ih je u poslednjih šest godina dosta i svi su bivali sve gori i gori po njih.

Još jedna je zanimljiva Tadićeva teza oko stanja na medijskoj sceni i uticaju „provučićevskih medija“ na disproporciju u političkom uticaju vlasti i opozicije. Naime, Tadić tvrdi kako provučićevski mediji ne doprinose odlučujuće tom stanju jer oni uglavnom ubeđuju ubeđene, dok ovakvom stanju više doprinose „deklarativno nezavisni i opozicioni mediji“ jer funkcionišu „po pravilima po kojima bi trebalo da funkcionišu mediji u uređenim državama“. „To možda jeste poštovanje novinarskog kodeksa, ali je istovremeno opasno ignorisanje realnosti u Srbiji u kojoj režim demokratiju slama svakog dana“, kaže predsednik SDS. Ovo je zbunjujuća teza. Pre svega, „deklarativno nezavisni i opozicioni mediji“ u realnosti ponašaju se poput opozicionih stranaka koje su batalile bavljenje politikom, te su na isti način i ti mediji batalili novinarski kodeks (zbog čega sve više liče na tabloide koje deklarativno ne podnose). Ovde preskačem lažne vesti i spinovanja svake vrste jer najveći problem medija kojima Tadić zamera da se drže kodeksa kao pijan plota, jeste to što oni u svojoj antivučićevskoj ostrašćenosti protežitraju bizarne likove, ljude sa ruba političke scene, ekstremiste, šoviniste, homofobe i probisvete, dakle, nema u tim medijima više odbrane ideja, principa ili vrednosti, a da bi se bilo koja baraba pojavila kao njihov uvaženi sagovornik samo jedan je uslov – da je protiv Vučića.

Politička kultura u obraćanju prema političkim protivnicima je jedna od stvari koje je Tadić zamerio Vučiću rekavši da ovaj privatizuje predsednička obraćanja i da nije svestan značaja očuvanja javne političke kulture kao „opštedruštvenog standarda“. Slažem se. Vučić zaista nekad ima preemotivne nastupe i zanese se prelazeći crtu dozvoljenog. Bilo bi jako dobro da predsednik Srbije u buduće o tome povede računa i svoju retoriku usaglasi sa funkcijom koju obavlja. S tim u vezi imam pitanje za Borisa Tadića: pošto on Vučićevo nazivanje političkih protivnika kretenima ocenio lošim, kako bi ocenio političku kulturu političara koji svog političkog protivnika naziva izdajnikom? Koji to „opštedruštveni standard“ zadovoljava ovakva retorika? Kako bi Tadić takve optužbe ocenio u konkretnom slučaju, ali i an ženeral, s obzirom da se u okviru opozicije poslednjih šest godina neprekidno licitira s tim ko je „izdao opoziciju“? O tome Tadić zna dosta. Njemu su te uvrede do juče upućivali upravo oni jednoumni izdanci staljinističko-titoističkog šinjela s kojima ovih dana planira da se udružuje.

A nameće se i pitanje: iz kog segmenta političke kulture potiče Tadićeva veoma ozbiljna optužba da je Vučić nekome obećao predaju Kosova 2012? A iz kog ona da je zarad vlasti predao i ono što ni u ratu nije izgubljeno? Za ove tvrdnje Tadić kao dokaz apostrofira Briselski sporazum kao (jedini) dokaz.

Ovde imam potrebu da intervenišem upravo zato što sam bio savetnik bivšeg predsednika Srbije i kao takav bio u epicentru svih dešavanja vezanih za kosovsko pitanje od Tadićevog poziva Srbima s Kosova i Metohije da izađu na kosovske parlamentarne izbore 2004, preko započinjanja dijaloga sa Prištinom 2005. (kada je Tadić bio u kohabitaciji s Koštunicom), pa do upućivanja onog (ispostaviće se) nesrećnog pitanja Međunarodnom sudu u Hagu 2008. i prihvatanja Euleksa 2010. čime je pitanje Kosova praktično izmešteno iz SBUN i prebačeno u Brisel. Bio sam svedok svega što se dešavalo, bio sam prisutan na sastancima tadašnjeg šefa države sa gotovo svim svetskim državnicima, veoma dobro znam sve teškoće, opasnosti, nerazumevanja, otpore i pritiske koje je Srbija tada trpela. Odlično znam da su najznačajniji centri moći već tada kosovsko pitanje kao rešenu stvar stavili ad akta. Znam i koliko je prostor za delovanje tadašnjeg predsednika bio skučen. Znam i sa koliko se nerazumevanja i otpora susretao i na domaćem terenu. Zato mi nikako nije jasno kako Tadić koji sve ovo što ja znam zna bolje od mene, kako, dakle, on sebi dozvoljava današnju banalnu demagogiju koju emituje upućujući aktuelnom predsedniku Srbije optužbe identične onima koje je njemu lepio Koštunica u svom najmračnijem periodu, ali čak ni on nikada lično, već preko svojih satelita, Samardžića, Vukadinovića i Antonića koji su to (da je Tadić izdao Srbiju) elaborirali u različitim prigodama na desetine puta. Problem je što to sve Tadić čini znajući da se Vučićev prostor za delovanje, ako se njegov merio milimetrima, meri mikronima. I čini znajući da su svi oni pritisci, pretnje i ucene danas za enti stepen jači nego u njegovo vreme. I čini znajući da i Vučić, isto kao i on, pokušava da jedan (davno i od drugih) izgubljeni meč pretvori u (kakav-takav) remi. I čini znajući da za Kosovski problem nema dobrog rešenja, već je najizglednija situacija u kojoj će Srbija da zadrži ono što ima od 1999, a što je bukvalno – ništa. Tadićevo pominjanje plana od četiri tačke (taj je plan bio deo njegove izborne platforme 2012.) je sasvim neubedljivo. Ne postoji ni jedan dokaz da bi taj plan iko relevantan na svetu prihvatio. S tim u vezi, Boris Tadić ima puno pravo da u sebi misli (i bez ikakvih materijalnih dokaza) da bi on ispregovarao bolje, ali je krajnje nekorektno i nefer da svoju političku frustraciju pretače u maliciozne, ružne i neistinite optužbe o izdajstvu. Tako nešto nije dostojno bivšeg predsednika države koji je osam godina bio, kako to Ustav lepo kaže; „izraz državnog jedinstva“, a koji bi, po mom mnjenju, morao to da bude i posle gubitka vlasti. To Buš nikada ne bi rekao Obami, a Obama ni u snu Trampu jer oni pre svega štite svoju državu. Što ne znači da Tadić ne sme da kritikuje svog sukcesora, ali iznositi ovako brutalnu i neosnovanu, a malignu i paušalnu optužbu, pre svega je pucanj u sopstvenu državu i nešto je što Boris Tadić sebi ne bi smeo da dozvoli sem ako ne želi ovo srozavanje na nivo anonimnih korisnika društvenih mreža ili onih koji sebe iz milošte nazivaju „opozicionim liderima“, a koji su u stanju da Vučiću prilepe bilo kakvu vulgarnu, ružnu ili glupu optužbu, samo da bi dobili malo prostora u onim medijima koji, prema Tadiću, isuviše praktikuju novinarski kodeks.

 

Nebojša Krstić

Bivši savetnik predsednika Republike

 

(Objavljeno u Politici, 3.7. 2018.) 



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 16:23 04.07.2018

Los opozicionistas

Prvo, nisu stizali da pohvataju ko je sad u kojoj stranci, što im ni do dana današnjeg nije sasvim jasno, plus ih zbunjuje kako se to ujedinjuju ljudi koji su se do juče razjedinjavali i jedni druge izbacivali iz stranaka u kojima su bili skupa. Dobar primer je DS koji pod upravom Đilasa izbacuje Vuka Jeremića zbog čega ovaj pokreće postupak pred Ustavnim sudom (sic!), pa onda isti taj DS eliminiše Đilasa (u Pajtićevo vreme), da bi potom taj isti DS (s Lutovcem na čelu) trčao u zagrljaj Đilasu kao nekakvom spasitelju. Oni opozicionari koji ne razumeju da glasači čitav ovaj kabuki teatar pažljivo posmatraju i memorišu ulogu svakog od junaka, s pravom se frapiraju kada dobiju rezultate izbora, a bilo ih je u poslednjih šest godina dosta i svi su bivali sve gori i gori po njih.


LINK LINK
alselone alselone 16:27 04.07.2018

Re: Los opozicionistas

Ovaj klip mi je mozda i bolji.

LINK LINK
loader loader 16:46 05.07.2018

Re: Los opozicionistas

Ovde imam potrebu da intervenišem upravo zato što sam bio savetnik bivšeg predsednika Srbije

Sjajno savetovanje. Što je dobro, savetnikovo je. Što je loše, nije savetnikovo, već hir poslodavca.
Auh, ...

freehand freehand 16:26 04.07.2018

Ovo Šormaz nikad ne bi rekao Martinoviću

... ni Martinović Cvijanu, ni Cvijan Krstiću...
oni u svojoj antivučićevskoj ostrašćenosti protežitraju bizarne likove, ljude sa ruba političke scene, ekstremiste, šoviniste, homofobe i probisvete, dakle, nema u tim medijima više odbrane ideja, principa ili vrednosti, a da bi se bilo koja baraba pojavila kao njihov uvaženi sagovornik samo jedan je uslov – da je protiv Vučića.

Ti bizarni likovi po pravilu su ministri, ako nisu ministri onda su Vučićevi poslanici, a ako nisu ni to onda su direktori državnih ustanova i javnih preduzeća
Just for the record.
Ostalo, bezbroj puta ponovljeno u poslednjih nekoliko godina nema smisla komentarisati.

P.S. Nego kad si se otvorio sa ovim

Ovde imam potrebu da intervenišem upravo zato što sam bio savetnik bivšeg predsednika Srbije i kao takav bio u epicentru svih dešavanja vezanih za kosovsko pitanje od Tadićevog poziva Srbima s Kosova i Metohije da izađu na kosovske parlamentarne izbore 2004, preko započinjanja dijaloga sa Prištinom 2005. (kada je Tadić bio u kohabitaciji s Koštunicom), pa do upućivanja onog (ispostaviće se) nesrećnog pitanja Međunarodnom sudu u Hagu 2008. i prihvatanja Euleksa 2010. čime je pitanje Kosova praktično izmešteno iz SBUN i prebačeno u Brisel. Bio sam svedok svega što se dešavalo, bio sam prisutan na sastancima tadašnjeg šefa države sa gotovo svim svetskim državnicima, veoma dobro znam sve teškoće, opasnosti, nerazumevanja, otpore i pritiske koje je Srbija tada trpela. Odlično znam da su najznačajniji centri moći već tada kosovsko pitanje kao rešenu stvar stavili ad akta. Znam i koliko je prostor za delovanje tadašnjeg predsednika bio skučen. Znam i sa koliko se nerazumevanja i otpora susretao i na domaćem terenu.

... daj sad nešto o tome koga je sve u javnosti Tadić zvao "moj prijatelj-pa-lično-ime", kome se sve javno pred kamerama obraćao sa ti, gde je spavao na podu, gde odbijao hranu, gde i kad plačno a gde i kad prpošno i inadžijski kukao nad sudbinom naroda i države a gde dušmanima vikao NJET! I gde i kad jurišao na jarinje ili podržavao jurišnike, gde je i kad šetao sa kriminalcima iz Kosovske Mitrovice, gde su mu i kad oni bili savetnici i uzdanice.
Koliko da slika bude kompletnija a poređenje jasnije.
loader loader 16:47 05.07.2018

Re: Ovo Šormaz nikad ne bi rekao Martinoviću

Ostalo, bezbroj puta ponovljeno u poslednjih nekoliko godina nema smisla komentarisati.


predatortz predatortz 16:54 04.07.2018

Mračni period

Svi nešto pričaju o mračnom periodu za vreme Koštunice.
Jebem li ga, ja taj period pamtim kao najkorektniji za poslovanje i sa mnogo više love u tokovima koje ne kontrolišu stranke već potrebe tržišta.

Da budem precizan, tad su nas najmanje pitali čiji smo i tad smo, kao ničiji, najviše radili.
Pre toga, budući da smo ničiji, smo životarili. Sad je još gore. Kamo sreće da se vrati onakav mrak.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:25 04.07.2018

Re: Mračni period

predatortz
Svi nešto pričaju o mračnom periodu za vreme Koštunice.
Jebem li ga, ja taj period pamtim kao najkorektniji za poslovanje i sa mnogo više love u tokovima koje ne kontrolišu stranke već potrebe tržišta.

Da budem precizan, tad su nas najmanje pitali čiji smo i tad smo, kao ničiji, najviše radili.
Pre toga, budući da smo ničiji, smo životarili. Sad je još gore. Kamo sreće da se vrati onakav mrak.


Što se tiče love, malo se Koštunici i posrećilo, tada je love bilo u svetu generalno. Žuti su imali tu nesreću da preuzmu vladu baš kada je počela globalna kriza.

Ali generalno si u pravu, za vreme koštunjavog baksuza Srbija je bila najbliže nekoj demokratiji i najslobodnije se disalo. Bar koliko ja pamtim za mog života. Naravno, daleko od toga da je bilo idealno ali eto ja bolje ne pamtim.

Sunovrat je krenuo od 2008. to treba stalno ponavljati, naročito onima koji pričaju o 2012.
alselone alselone 21:26 04.07.2018

Re: Mračni period

Žuti su imali tu nesreću da preuzmu vladu baš kada je počela globalna kriza.


Koja se nije odrazila na poslovanje šabačke i tajkunero grande ekipe, šta više super im je bilo da preuzimaju jeftine kredite koje posle presipaju u privatne dzepove.

Ako je Sloba potrosio zivot generacije, DS je potrosio zivot narednih 5, zaduzujuci se suludo.
freehand freehand 21:48 04.07.2018

Re: Mračni period

Svi nešto pričaju o mračnom periodu za vreme Koštunice.
Jebem li ga, ja taj period pamtim kao najkorektniji za poslovanje i sa mnogo više love u tokovima koje ne kontrolišu stranke već potrebe tržišta.

Da budem precizan, tad su nas najmanje pitali čiji smo i tad smo, kao ničiji, najviše radili.
Pre toga, budući da smo ničiji, smo životarili. Sad je još gore. Kamo sreće da se vrati onakav mrak.

Interesantno, ja kao vreme u kome se najmanje gledalo na partijsko pripadanje pamtim Slobino vreme.
A Koštunica je mandat odrađivao kad je najviše love od privatizacije tutnjalo kroz državu i region, ia kad je tu za neveliko partijsko rukovodstvo i članstvo bilo više nego dovoljno kroz provizijee da bvi se zamarali reketiranjem miševa.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:56 04.07.2018

Re: Mračni period

freehand
Svi nešto pričaju o mračnom periodu za vreme Koštunice.
Jebem li ga, ja taj period pamtim kao najkorektniji za poslovanje i sa mnogo više love u tokovima koje ne kontrolišu stranke već potrebe tržišta.

Da budem precizan, tad su nas najmanje pitali čiji smo i tad smo, kao ničiji, najviše radili.
Pre toga, budući da smo ničiji, smo životarili. Sad je još gore. Kamo sreće da se vrati onakav mrak.

Interesantno, ja kao vreme u kome se najmanje gledalo na partijsko pripadanje pamtim Slobino vreme.


To možda do Dejtona. Posle je nastao JUL, prototip budućeg srpskog stranačkog organizovanja.
A ja se budala smejao neke 96-97. kada su za sebe tvrdili da su budućnost i avangarda.
freehand freehand 22:15 04.07.2018

Re: Mračni period

To možda do Dejtona. Posle je nastao JUL, prototip budućeg srpskog stranačkog organizovanja.
A ja se budala smejao neke 96-97. kada su za sebe tvrdili da su budućnost i avangarda.

I posle toga. JUL se bavio krupnim visokoprofitnim poslovima, akciznom robom, uvozom i markama od šest dinara, otimajući iz tanjira krupnih SPS zverki.
U stinom biznisu nije bilo te vrste reketiranja i klijentelizma.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:28 04.07.2018

Re: Mračni period

freehand
To možda do Dejtona. Posle je nastao JUL, prototip budućeg srpskog stranačkog organizovanja.
A ja se budala smejao neke 96-97. kada su za sebe tvrdili da su budućnost i avangarda.

I posle toga. JUL se bavio krupnim visokoprofitnim poslovima, akciznom robom, uvozom i markama od šest dinara, otimajući iz tanjira krupnih SPS zverki.
U stinom biznisu nije bilo te vrste reketiranja i klijentelizma.


Pa kao i svaki sistem i ovaj ima svoju evoluciju.
A i nestalo debelih zlatnih žila u međuvremenu, mora se zadovoljiti ispiranjem peska iz Peka.
gedza.73 gedza.73 10:00 05.07.2018

Re: Mračni period

Vreme Miloševića. neko iz državnih struktura u ime N.N. SPS & JUL lica
-Videli smo da vam dobro ide, da se razvijate u poslednje vreme... Mi možemo da vam pomognemo, da vam olakšamo procedure, izvozna carinjenja...
-Znate mi smo porodična firma, ne bi da se širimo, zadovoljni smo ovako kako nam ide

epilog?

Kontrola za kontrolom, preduzeće zatvoreno, porodica se odselila u inostranstvo.

Za vreme DOS-a?

Kredite dobijali podobni. Ako nisu podobni onda su članovi partije. Ako nisu članovi partije onda platiš reket članu partije ili podobnom da ti odobre kredit.

Poslovi?
-Kako ti iz X-a da dobiješ posao u Y?
-Čovek iz administracije (član partije) mi kaže sa kojom cenom da pošaljem ponudu. kad prođem dodaje se mala dorada čija je cena veća nego ceo proizvod.
Posle se deli zarada. Dobro meni, dobro njima.

ne super je bilo za vreme Miloševića, DOS-a... ma odlično je i danas. Samo treba da nastavimo istim stazama.




sevarlica sevarlica 11:49 05.07.2018

Re: Mračni period

Da budem precizan, tad su nas najmanje pitali čiji smo i tad smo, kao ničiji, najviše radili.
Pre toga, budući da smo ničiji, smo životarili. Sad je još gore. Kamo sreće da se vrati onakav mrak.


Jedine 3 godine u kojima je:
1. smanjen broj zaposlenih na buđžetskoj plati
2. strateški povećana poljoprivredna proizvodnja (subvencije, arende državnog zemljišta, bespovratna sredstva za male poljoprivrednike, itd.
3. Zaposlenost građevinske industrije iz vremena 80-ih, a bez uplitanja države.
4. Po mom mišljenju najslobodniji mediji ikad.
itd.

Opet sa druge strane, bilo je zloupotreba i gafova svih vrsta.

Samo mi je žao što za tog Koštunjavog nikada nisam glasao.
sevarlica sevarlica 12:25 05.07.2018

Re: Mračni period

Interesantno, ja kao vreme u kome se najmanje gledalo na partijsko pripadanje pamtim Slobino vreme.


Što je istina, istina je. Nisi baš mogao da se baviš nekim velikim poslom ako nisi njihov, ali ti nisu zatvarali trgovinu u npr. Babušnici jer ne želiš vođine plakate na marketu.

Inače, već sam nekoliko puta pomenuo, moji matorci su ostali bez posla '91, zbog bavljenja politikom na radnom mestu, kao članovi SPO-a, ali se njihove kolege iz SPS-a, nisu bavile politikom na radnom mestu, već iz stranačkih prostorija. U tome je velika razlika između Slobinog SPS-a i Vučićevog SNS-a.


A Koštunica je mandat odrađivao kad je najviše love od privatizacije tutnjalo kroz državu i region, ia kad je tu za neveliko partijsko rukovodstvo i članstvo bilo više nego dovoljno kroz provizijee da bvi se zamarali reketiranjem miševa.


Ima istine, mada je i sama klima za poslovanje bila mnogo bolja. Niko ne kaže da nisu i oni krali i radili sve i svašta, zato su i pali u krajnjem slučaju, poenta je da je mali biznis krenuo napred bez konstantnog kočenja od strane vlasti.

Još jedna stvar, danas više novca ulazi u zemlju (kroz kredite), ali sve sve baca na potrošnju i konstantnu kampanju. Vučić se zadužio više od svih pre njega zajedno.
mlatisa mlatisa 13:24 05.07.2018

Re: Mračni period

Ako je Sloba potrosio zivot generacije, DS je potrosio zivot narednih 5, zaduzujuci se suludo.


Ово не одговара истини. Ево кретања јавног дуга, бројке су на крају одговарајуће године:

2000 14.167
2001 13.432
2002 11.382
2003 10.803
2004 9.331
2005 9.620
2006 8.583
2007 8.029
2008 7.853
2009 8.459
2010 10.444
2011 12.679
2012 15.117
2013 17.299
2014 20.217
2015 22.413
2016 22.677
2017 21.62

ДС се задужио мање од 4 милијарде.
СНС се задужио 9 милијарди.
При чему је највећи део тога последица захтева ПУПСА за повећање пензија, тако да би цифру могли и мало да коригујемо на око 2 милијарде ДС а 11 милијарди СНС+ПУПС.


Поред тога, трошкови некомпетентног владања Милошевића се процењују на 750 милијарди евра. У тих 750 значајну улогу имају и тренутни владари.

Будимо бар мало реални.
alselone alselone 13:31 05.07.2018

Re: Mračni period

Будимо бар мало реални.


Ok, u pravu si, ponijelo me.
sevarlica sevarlica 14:09 05.07.2018

Re: Mračni period

2003 10.803
2004 9.331
2005 9.620
2006 8.583
2007 8.029
2008 7.853
2009 8.459


Dakle jedini period smanjenja dugova je bio pod DSS-om?
predatortz predatortz 16:04 05.07.2018

Re: Mračni period

sevarlica
2003 10.803
2004 9.331
2005 9.620
2006 8.583
2007 8.029
2008 7.853
2009 8.459


Dakle jedini period smanjenja dugova je bio pod DSS-om?


I najbolja poslovna klima.
Ja sam u Srbiji preko dvadeset godina, tog perioda se sećam kao najboljeg po mnogo čemu.
Posle njih je krenuo slobodan pad. Diletant do diletanta. Ovo danas nema ni ime, ovo je loša epizoda Nadrealista.
mlatisa mlatisa 16:29 05.07.2018

Re: Mračni period

Dakle jedini period smanjenja dugova je bio pod DSS-om?


Руку на срце није. Има тога и под ДОСом (додуше и ту је био ДСС). Један део тога је и последица отписа дугова. Али мислим да смањење јавног дуга није искључиво везано за отпис. А што се ДСС тиче мислим да су имали среће пошто је реч о периоду нарастања балона који је пукао 2008. године.
loader loader 16:51 05.07.2018

Re: Mračni period

Svi nešto pričaju o mračnom periodu za vreme Koštunice.
... ja taj period pamtim kao najkorektniji za poslovanje i sa mnogo više love u tokovima koje ne kontrolišu stranke već potrebe tržišta.

Ovde narod hoće u stranke, a samim tim hoće da stranke kontrolišu sve. Što hoće narod, hoće i vođa. Jedinstvo vođe, naroda i rukovodstva, a po čestoj potrebi i vojske, šema je po kojoj srboguzija gradi svoju srećicu. I, dobro to ide ...

freehand freehand 08:22 06.07.2018

Re: Mračni period

I najbolja poslovna klima.

Takoe. I 23 od one 24 čuvene sporne privatizacije. A 2008. došla i SEKA, al ko bi se još bavio trivijama.
sevarlica sevarlica 08:33 06.07.2018

Re: Mračni period

Posle njih je krenuo slobodan pad. Diletant do diletanta. Ovo danas nema ni ime, ovo je loša epizoda Nadrealista.


Samo pogledaj reference, ne samo ministara, već i operativaca po ministarstvima i sekretarijatima.
Vulkanizeri, vozači, keramičari, mali privrednici sa diplomama bezimenih fakulteta. U ministarstvu spoljnih poslova, latentna prostitucija. Profesionalno zaposlene starlete za kasno noćne sastanke, itd.
predatortz predatortz 08:37 06.07.2018

Re: Mračni period


Takoe. I 23 od one 24 čuvene sporne privatizacije.


Da, s tim što su neke krupne muljaže u privatizacionim postupcima obavljene do 2003., za vakta zna se koga.

A 2008. došla i SEKA


I nama, pučanstvu, saopšteno kako je to super stvar i da ćemo profitirati na njoj.
freehand freehand 08:37 06.07.2018

Re: Mračni period

sevarlica
Posle njih je krenuo slobodan pad. Diletant do diletanta. Ovo danas nema ni ime, ovo je loša epizoda Nadrealista.


Samo pogledaj reference, ne samo ministara, već i operativaca po ministarstvima i sekretarijatima.
Vulkanizeri, vozači, keramičari, mali privrednici sa diplomama bezimenih fakulteta. U ministarstvu spoljnih poslova, latentna prostitucija. Profesionalno zaposlene starlete za kasno noćne sastanke, itd.

Ne zajebavaj da ti sad ne valjaju i da nisu svi isti?
freehand freehand 08:43 06.07.2018

Re: Mračni period

Da, stim što su neke krupne muljaže u privatizacionim postupcima obavljene do 2003., za vakta zna se koga.

Ti sigurno znapš period u istoriji u kome nije bilo muljaža (u vreme zna se koga) a ja se evo pretvorih u oko i uvo da pročitam na oje to misliš (u vreme "zna se koga" a da uhvaćeni muljatori nisu procesuirani i odstranjeni.

I nama, pučanstvu, saopšteno kako je to super stvar i da ćemo profitirati na njoj.

Za šta je to, tačno, važno u ovom kontekstu?
A inače - postoji izvesna, možda nekome ne velika razlika između pokušaja da se speči defetizam izjavama kako "kriza može biti šansa" i neistine da je iko ozbiljan i odgovoran krizu pominjao kao "super stvar". Jer ovo drugo odaje zluradost, u najmanju ruku. I to je ok, ali neistina nije.
predatortz predatortz 08:46 06.07.2018

Re: Mračni period

Za šta je to, tačno, važno u ovom kontekstu?


Pa, recimo da govori o intelektualnim dometima i poslovnim sposobnostima onih koji su u tom trenutku vodili ekonomiju ove zemlje.
freehand freehand 08:48 06.07.2018

Re: Mračni period

predatortz
Za šta je to, tačno, važno u ovom kontekstu?


Pa, recimo da govori o intelektualnim dometima i poslovnim sposobnostima onih koji su u tom trenutku vodili ekonomiju ove zemlje.

Čak i ako je to što si napisao čista neistina jer to nikad niko nije rekao, a ti onda na osnovu te neistine izvodiš zaključke o nečijim intelektualnim dometima i poslovnoj sposobnosti?
sevarlica sevarlica 08:53 06.07.2018

Re: Mračni period

Ne zajebavaj da ti sad ne valjaju i da nisu svi isti?


Free, ne verujem da si nešto pratio celu famu oko formiranja SNS-a, verovatno te nisu preterano zanimali. Kada su osnovani, ekipa koja se okupila je bila bolja od tadašnje Tadićeve na vlasti. Problem nastaje kad su dobijeni prvi izbori, sve što je valjalo ili nije htelo da pognute glave sluša vođu, je skrajnuto ili odstranjeno, a na njihova mesta su se pojavili razni bauci i ale.
Sećam se prvog sastanka u SNS-u nakon izbora 2012(tada sam i izašao iz stranke), prve na listi (doktore, pravnike, profesore) su posklanjali a upao je ne prvi ili drugi, već treći ešalon. Taj sastanak je bio nakon dva meseca od izbora, da podguznjaci pripreme papire o završenim školama i fakultetima.

Mada, realno, svi su pokazali kao isti, pošto niko nije hteo da menja sistem već onog ispred sebe.
freehand freehand 09:00 06.07.2018

Re: Mračni period

sevarlica
Ne zajebavaj da ti sad ne valjaju i da nisu svi isti?


Free, ne verujem da si nešto pratio celu famu oko formiranja SNS-a, verovatno te nisu preterano zanimali. Kada su osnovani, ekipa koja se okupila je bila bolja od tadašnje Tadićeve na vlasti. Problem nastaje kad su dobijeni prvi izbori, sve što je valjalo ili nije htelo da pognute glave sluša vođu, je skrajnuto ili odstranjeno, a na njihova mesta su se pojavili razni bauci i ale.
Sećam se prvog sastanka u SNS-u nakon izbora 2012(tada sam i izašao iz stranke), prve na listi (doktore, pravnike, profesore) su posklanjali a upao je ne prvi ili drugi, već treći ešalon. Taj sastanak je bio nakon dva meseca od izbora, da podguznjaci pripreme papire o završenim školama i fakultetima.

Mada, realno, svi su pokazali kao isti, pošto niko nije hteo da menja sistem već onog ispred sebe.

Svašta. Treba li uz Tomu Nikolića, Jorgovanke Tabaković i Aleksandra vučića da znam još nekog? Nabroj mi ti koji su to kvalitetni ljudi bili i predaću se odmah i retroaktivno ući u tu sttranku.
A inače, "vođa je" tamo sve do izbora vlade i momenta kad se Vučić domogao ključea službi bezbednosti bio vojvoda Nikolić, inače retko kvalitetan čovek oko koga se to sve formiralo i Srbija plače što je on više ne vodi i ne oblikuje.
Naročito kad pominješ diplome i podguznjake koji su posle pripremali papire. Mada ne razumem šta je tu problem kad si član stranke koju vodi i biraš za predsednika nekog ko je te papire pripremio pre.
gedza.73 gedza.73 09:06 06.07.2018

Re: Mračni period

I nama, pučanstvu, saopšteno kako je to super stvar i da ćemo profitirati na njoj.

'I hiljadu eura za ovu gospodu Srbe ovde.'



'Samo glasajte Tadića'

(isto rade i ovi drugi... paketi sa paštetom, šećerom... doduše oni bar 'pošteno' plate)

S jedne strane čovek ipak treba da bude ponosan na srpsku tradiciju.

Nekad se s kursom plaćenim prodatim imanjem ili kravom, partijskom knjižicom i političkom završenom školom dobijalo šefovsko mesto, danas skoro isto majka plati sinu od prodatog imanja državni ispit na kome on zaspi ali ipak dobije radno mesto vrlo bitno za funkcionisanje države.

Srbija je nekada platila svoju slobodu u krvi. Na sve se to popišala i dva puta utopila u zajednički imaginarijum radi 'višeg' cilja.

Sve više, gledajući plakanje za sistemom prošlih vremena ujedno kukajući na sadašnjost koja se u svim bitnim elementima preklapa sa tom prošlošću, počinjem da navijam za Hrvate, Albance i ostale. Imali cilj, pametnu (ne kažem da je poštena) strategiju i pobedili. Srbija je izgubila. A i dalje insistira na istoj gubitničkoj strateiji žaleći se na svetsku nepravdu.

nisu nas 'neki' smanjili do veličine beogradskog pašaluka, sami smo to uradili glupošću, neznanjem i lošim odlukama. Na kojima i dalje insistiramo (u različitim varijacijama).

predatortz predatortz 09:10 06.07.2018

Re: Mračni period

Sve više, gledajući plakanje za sistemom prošlih vremena ujedno kukajući na sadašnjost koja se u svim bitnim elementima preklapa sa tom prošlošću, počinjem da navijam za Hrvate, Albance i ostale. Imali cilj, pametnu (ne kažem da je poštena) strategiju i pobedili. Srbija je izgubila.


Ja sam, još tokom rata, goivorio o tome da Hrvati imaju hrvatsku vojsku, Muslimani muslimansku, a mi Srbi pijane Mladiće i Šljivančanine koji bi stali mirno da neko drekne "živio Tito!".

Narodi, kao i pojedinci, koji imaju cilj do njega nekako i dođu. Može da ih košta manje ili više, ali do njega dođu.

Mi smo došli do ovoga. ne verujem da je ikom od nas to bio cilj.
freehand freehand 09:18 06.07.2018

Re: Mračni period

a mi Srbi pijane Mladiće i Šljivančanine

Šljivančanin ne pije alkohol. Bar nije pio u to vreme.
Ali ok je da je korektnog oficira zovemo "pijanim Šljivančaninom" za potrebe metafore.
Inače, ti oficiri JNA bili su najbolji deo svih vojski u tom vremenu bez obzira na ideološke predznake. To, doduše, nije ni bilo teško bez obzira na čistu i neupitnu srpskost i odanost srpskoj stvari konobara, vulkanizera i raznoraznih kriminalaca koji su se kitili kokardama i starostavnim činovima.
predatortz predatortz 09:26 06.07.2018

Re: Mračni period

Šljivančanin ne pije alkohol. Bar nije pio u to vreme.
Ali ok je da je korektnog oficira zovemo "pijanim Šljivančaninom" za potrebe metafore.
Inače, ti oficiri JNA bili su najbolji deo svih vojski u tom vremenu bez obzira na ideološke predznake.


Da, metafora na sklonost većine oficirskog kadra JNA da potegnu koju više. I, da, oficiri JNA jesu bili vojnički "najpotkovaniji" u našoj, a i u vojskama suprotstavljenih nam strana. Bilo bi glupo da to nije tako, imajući u vidu to da su se oni za vojnički zanat školovali.

Nego, krivo si ti pročitao ono što sam ja napisao. Ne krivim ja Mladića ni Šljivančanina, oni su radili kako su znali i umeli. Jebeš zemlju u kojoj je vojnik nosilac ideje o tome šta je nacionalni interes i cilj. Ne krivim ja ni pomenuti dvojac zbog toga što nismo imali srpsku vojsku. Mi nismo, a ni danas nemamo, elitu kojoj je jasan cilj srpska država, a bez nje nema ni srpske vojske, ni srpske policije, ni srpske prosvete, ni srpske kulture...
dakle, dok su drugi pravili svoje države, mi smo svoju potkradali, rastakali i dan danas to činimo. Jer nemamo elitu.
gedza.73 gedza.73 09:28 06.07.2018

Re: Mračni period

a mi Srbi pijane Mladiće i Šljivančanine koji bi stali mirno da neko drekne "živio Tito!".

Jugoslovenska narodna armija.



ne verujem da je ikom od nas to bio cilj.


Onaj komunističko socijalističko julovski mutant srpskog jugoslovenstva i antinacionalne dekontaminacije je doveo da su Srbi postali svetske parije.

višenedeljno kalimerovsko plakanje je pogrešno usmereno na



umesto na sistem koji nije doveo da Srbi pobede i podignu tri prsta.

U ovoj konkretnoj situaciji ja više poštujem Albance.

edit
imajući u vidu to da su se oni za vojnički zanat školovali.


Oni su bili školovani (dresirani) da brane jedan politički sistem i njegovo državno uređenje. Zato tvrde da se nisu 'snašli' u ratu. K'o da su izučavali šnajderaj. Al' su zato bili upućeni kako da se ukradu golfovi iz TAS-a.
freehand freehand 09:40 06.07.2018

Re: Mračni period

Da, metafora na sklonost većine oficirskog kadra JNA da potegnu koju više.

Pa baš Šljivančanina koji ne pije dibidus i baš za sklonost koja nije retka ni u jednoj armiji sveta u ratnim okolnostima? Mašala.
Nego, krivo si ti pročitao ono što sam ja napisao.

Jebiga, uvek moja pismenost i nerazumevanje pročitanog. Vreme je da i ja razmislim o jednom povlačenju, izgleda. Sve sam nepismeniji na blogerskom, sve manje razumem i šta piše i šta je podtekst, i šta je smisao, i pesničke slobode u izvrtanju činjenica za potrebe pesničkih figura i politički oportunih zaključaka.
Ne krivim ja ni pomenuti dvojac zbog toga što nismo imali srpsku vojsku. Mi nismo, a ni danas nemamo, elitu kojoj je jasan cilj srpska država, a bez nje nema ni srpske vojske, ni srpske policije, ni srpske prosvete, ni srpske kulture...

Dabre, ništa srpsko nemamo. Jedino Serbiše bonen supe.

dakle, dok su drugi pravili svoje države, mi smo svoju potkradali, rastakali i dan danas to činimo. Jer nemamo elitu.


Tek ovo o "nemanju elite" ič ne razumem, To je valjda nešto što je svrstano iza jedne ideje koja traži, valjda, i jednog vođu, pa svi zajedno upru? Jer ako se pod "elitom" podrazumevaju pojedinci visokih intelektualnih i moralnih dometa i kvaliteta koji čine "krem" društva - onda se nikako ne bih složio, jer Srbija i Srbi krem imaju. Samo što taj krem ne misli jednom glavom a veći njegov deo je ućutkan baš kad je sa uličarskim srbovanjem krenulo naveliko.
predatortz predatortz 09:50 06.07.2018

Re: Mračni period

Jer ako se pod "elitom" podrazumevaju pojedinci visokih intelektualnih i moralnih dometa i kvaliteta koji čine "krem" društva - onda se nikako ne bih složio, jer Srbija i Srbi krem imaju. Samo što taj krem ne misli jednom glavom a veći njegov deo je ućutkan baš kad je sa uličarskim srbovanjem krenulo naveliko.


Opet ne čitaš sa razumevanjem.

Ja nisam rekao da Srbi i Srbije nemaju elitu, nego sam rekao:

Mi nismo, a ni danas nemamo, elitu kojoj je jasan cilj srpska država...
gedza.73 gedza.73 10:11 06.07.2018

Re: Mračni period

... Srbi i Srbije nemaju elitu ...


OSNOVANA JE UNIJA ASOCIJACIJA TURISTIČKIH AGENCIJA JUGOISTOČNE EVROPE

Beograd, 15.05.2013. godine


U VIP salonu Sava Centra predstavnici asocijacija turističkih agencija potpisale su Ugovor o Uniji Asocijacija Turističkih Agencija Jugoistočne Evrope, i to:

ATAM Asocijacija turističkih agencija Makedonije

UTA BiH Udruženje turističkih agencija Bosne i Hercegovine

UHPA Udruga Hrvatskih putničkih agencija

ATA Asocijacija turističkih agencija Albanije

CTU Crnogorsko turističko udruženje

YUTA Nacionalna asocijacija turističkih agencija Srbije

sevarlica sevarlica 10:27 06.07.2018

Re: Mračni period

Nabroj mi ti koji su to kvalitetni ljudi bili i predaću se odmah i retroaktivno ući u tu sttranku.


Bojan Dimitrijevic, Vladimir Cvijan, velika većina lokalnog kadra, au nekim opštinama je kompletna ekipa osnivača izašla iz stranke(G.Milanovac, Blace, Bela Crkva itd.

A inače, "vođa je" tamo sve do izbora vlade i momenta kad se Vučić domogao ključea službi bezbednosti bio vojvoda Nikolić, inače retko kvalitetan čovek oko koga se to sve formiralo i Srbija plače što je on više ne vodi i ne oblikuje.


Nikolić je izgubio uporište u stranci 6 meseci pre izbora za predsednika 2012, dok je trajala kampanja veliki deo "njegovog" kadra je smaknut, a nakon lokalnih izbora, "njegovi" kandidati su skrajnuti. Još kad je napustio SNS nakon izbora, izgubio je kompletno tlo pod nogama u SNS-u.
Ako ni zbog čega drugog, od ovog predsednika je bolji zbog tog iščlanjenja iz stranke, da ne govorimo o tome da nije uzurpirao i mesto premijera kao njegov naslednika ali i njegov predhodnik.
freehand freehand 12:24 06.07.2018

Re: Mračni period

Opet ne čitaš sa razumevanjem.

Ma to je ok… samo dok nije u pitanju pisanjw sa razuvanjen.
I elita sa jasnim i jedinstveenim ciljem… ko počitbiro
predatortz predatortz 12:34 06.07.2018

Re: Mračni period

freehand
Opet ne čitaš sa razumevanjem.

Ma to je ok… samo dok nije u pitanju pisanjw sa razuvanjen.
I elita sa jasnim i jedinstveenim ciljem… ko počitbiro


Prevodilac na telefonu ili blaži šlog?
freehand freehand 14:57 06.07.2018

Re: Mračni period

predatortz
freehand
Opet ne čitaš sa razumevanjem.

Ma to je ok… samo dok nije u pitanju pisanjw sa razuvanjen.
I elita sa jasnim i jedinstveenim ciljem… ko počitbiro


Prevodilac na telefonu ili blaži šlog?

Bio sa Veselinom na čašici.
predatortz predatortz 14:59 06.07.2018

Re: Mračni period

freehand
predatortz
freehand
Opet ne čitaš sa razumevanjem.

Ma to je ok… samo dok nije u pitanju pisanjw sa razuvanjen.
I elita sa jasnim i jedinstveenim ciljem… ko počitbiro


Prevodilac na telefonu ili blaži šlog?

Bio sa Veselinom na čašici.


U zdravlje! Ko je Veselin?
gedza.73 gedza.73 16:59 06.07.2018

Re: Mračni period

Ko je Veselin?

Antialkoholičar.



Oficir JNA osuđen za kršenje običaja rata i ratne zločine. Čovek koji kaže kako je radio kod Tita, branio Tita, nije dao da pljuju druga Tita, koji je branio Jugoslaviju. Komunista. Bliski saradnik Veljka Kadijevića (partizanskog borca, komuniste, ministra odbrane SFRJ koji je na početku rata išao po savete u SSSR i Moskvu gde je kasnije i pobegao).

Ostali 1 : Srbija 0
predatortz predatortz 17:08 06.07.2018

Re: Mračni period

Antialkoholičar


Znam,zezam Free-a.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:17 04.07.2018

Zakon o lustraciji

Da su režimi Koštunice i Tadića primenili Zakon o lustraciji, usvojen 2003. godine sa rokom primene do 2013, svi AV, AV likovi i naličja bi odavno nestali sa političke scene Srbije.
Ovako, prisustvujemo nečemu što najvernije slikaju Corax i Dušan Petričić: Mrtvo more Stradije.
loader loader 16:54 05.07.2018

Re: Zakon o lustraciji

Da su režimi Koštunice i Tadića primenili Zakon o lustraciji

Eh ... pusti snovi. Kome se to isplati? Većini odrođenih i pokumunjarenih Srba ne, Zapadu ne, Istoku ne ... Bilo to oko lustracije šareno i atraktivno za potrebe jednog trenutka ... Onda smakli premijera i sve se smirilo, pardon, nastavilo u kontinualnom radu faktičke vlasti uspostavljene 1944.

Черевићан Черевићан 19:59 04.07.2018

larga manu

Politička kultura u obraćanju

шарене лааже (зване Политика)
промичу ми ево оком слике ,
да ко уме жедне водом возит'
биће лоове а и без мотике
niccolo niccolo 20:17 04.07.2018

Možda

I čini znajući da su svi oni pritisci, pretnje i ucene danas za enti stepen jači nego u njegovo vreme. I čini znajući da i Vučić, isto kao i on, pokušava da jedan (davno i od drugih) izgubljeni meč pretvori u (kakav-takav) remi. I čini znajući da za Kosovski problem nema dobrog rešenja, već je najizglednija situacija u kojoj će Srbija da zadrži ono što ima od 1999, a što je bukvalno – ništa.


bi mu danas bilo lakše da od početka bavljenja politikom do 1999 nije delovao upravo na način koji će dovesti do toga da Srbija te godine izgubi suverenitet nad Kosovom?
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:19 04.07.2018

Ovo je netačno

i prihvatanja Euleksa 2010.


Misija Euleksa je prihvaćena krajem 2008. godine.

LINK
Ribozom Ribozom 22:16 04.07.2018

Ne bi Obama, ne bi Bush

... Ali trampo ne bi mogao da izdrzi a da ne tvitne...

Salu na stranu, a sto zamerati Tadicu sto nedemokratski optuzuje Vucica da ce 'da potpise ono sto on nije hteo'. Seti se kako je Vucic zatrvarao politicki prostor Tadicu u to vreme.
BT: Danas mazim krave
AV: Izdaja...

I sad Vucic je suzio prostor politickog delovanja sa milimetre na mikrometre i sto se upustao u to. Sam posejao, sad nek zanje...

freehand freehand 22:26 04.07.2018

Re: Ne bi Obama, ne bi Bush

I sad Vucic je suzio prostor politickog delovanja

Ma pravi se Krstić lud, naveliko. Kao da ne zna šta je sve Vučić političkim protivnicima radio i govo4rio otkad je ušao u politiku, kako je prvo što je uradio kad se dokopao vlasti bilo potčinjavanje službi bezbednosti, pa ond ahendlovanje podacima iz njih lično i direktno, preko čauša i medija. Pa direktnho difamiranje i blaćenje svakog koga je smatrao potencijalnom političkom opasnošću uz korišćenje svih sredstava uključujući hapšenja i montirane optužnice. Pa onda sasecanje svih izvora finansiranja političkih konkurenata, pa potčinjavanje i rušenje svih institucija uključujući i one najviše.
Sad da pitaš Krstića on će sigurno imati odličnu ideju o tome zašto stranka koja ima apsolutnu vlast u skupštini na sopstvene zakonske predloge ulaže stotine amandmana od kojih odustaje kad opoziciji oduzme vreme za govornicom.
Ako ne drugačije sigurno će to umeti da objasni preko primera u kojima je Tadić to isto radio, dok je imao njega za savetnika i memoaristu.
nmilovanovic nmilovanovic 08:28 05.07.2018

Re: Ne bi Obama, ne bi Bush

Ako ne drugačije sigurno će to umeti da objasni preko primera u kojima je Tadić to isto radio, dok je imao njega za savetnika i memoaristu.


Ne verujem da se Memoarista seća ičega; eno ne seća se ni šta je pre neki mesec tvitovao kada ga se zbog toga pozove na sud da položi račune (ono čime je on stalno pretio ovuda, pa... )

A i ne može da se seća kada u 99% primera nije ni bio na poslu ili ako i jeste nije baš bio "prisutan". A i ako jeste, nije baš da je mnogo shvatio. Pa će pre biti da je ono gore sve napamet pričao (ili mu poslali Faks šta da napiše, kao nekad što je SPO slao svojim članovima).

Ceo tekst je postavljen samo kako bi mogao da se Tamo Gde Treba i Po Potrebi, kopira, pokazuje, citira i sl. Samim činom objavljivanja, pa pozivanjem na njega, sve nebuloze napisate postaju "činjenice". Ukratko, još jedno Prljavo Oruđe u AV arsenalu.

Doduše, možda i jeste autonomni rad u inače vaskolikom prljavom radu za potrebe AV. Ne verujem da se AV i bratija više i osvrću na Tadića, niti su i svesni da li i dalje nešto priča i radi, pa ne verujem da baš jure da troše cekine na ntiTadić pamflete. Dočim Prljavo Oruđe gaji baš duboku pizmu spram njega.

sevarlica sevarlica 11:41 05.07.2018

Re: ...

Boris Tadić je u jednom nedavnom intervjuu dobro primetio: „Vučić vlada uz pomoć ogromne stranačke infrastrukture koja proporcionalno dostiže obim SKJ, a s druge strane opozicija sama sebi puca u noge u višegodišnjoj kampanji protiv same ideje opstajanja političkih stranaka, gurajući sebe u strukturu pokreta, tj. nestranački sistem organizovanja koji ama baš nikako ne može da parira Vučićevoj infrastrukturi“.


Baš nam je otvorio oči, gospodin Vučić pre Vučića.

Pre toga DSS-u. Ljudi vole stranke na vlasti i rado se učlanjuju u njih.


Ljudi vole 'leba bez motike a ljudi na vlasti vole da kontrolišu plebs kroz stranke koje su "šargarepa na štapu"

S druge strane, opozicija je obesmislila sebe odustajanjem od sopstvene politike, odnosno, od politike oko koje su se ljudi okupljali u prvobitne stranke koje su činile gradivni materijal srpske demokratije s početka devedesetih


Naprotiv, glasačko telo je dokazalo da najviše voli stranke koje nemaju politički kurs, već kao postojeća pozicija, formiraju dnevnu politiku na osnovu ispitivanja javnog mnjenja.
90-ih, jedine stranke koje su imale kompletnu organizaciju na teritoriji cele Srbije su bile :SPS, SRS i SPO, s tim da je DS imao u svim urbanim sredinama.
Ostale stranke ili nisu ni postojale do 1999, ili su bile minorne po organizovanju (DSS, SDP, NS i dr.)
Sećam se da smo za izbore 2000, mi iz SPO-a, pokrivali kutije DOS-u. Jer, nisu imali kadar po malim mestima, čak ni na teritoriji Beograda.

Još jedna je zanimljiva Tadićeva teza oko stanja na medijskoj sceni i uticaju „provučićevskih medija“ na disproporciju u političkom uticaju vlasti i opozicije.


Što se medija tiče, situacija je gora nego '90-ih. U Tadićevo vreme, za koga inače smatram da je ništa mnogo bolji od Vučića, mediji sa nacionalnom frekvencijom nisu bili javno naklonjeni vlasti (ni opoziciji). Danas međutim, najveći medijski centar (PINK) direktno radi za vlast.
O studiju B je glupo pisati jer su podguzna muva svim vlastima od 2000.


Što se KiM tiče, ono je predmet neke jalove borbe, izgubljeno je, mi ne treba NIKADA da potpišemo neki papir da ga priznajemo, ali nam realno ni ne treba nazad (posebno ne sa 50% nezaposlenih, drogom, oružjem itd.)
Sa druge strane, Vučić je nešto EU i SAD dao, ne mora biti Kosovo, ali nešto jeste, jer da je Milošević ovako krao izbore bio bi bombardovan još jednom.

djuro.vilovic djuro.vilovic 21:11 05.07.2018

odvajanje države od ekonomije

To Buš nikad ne bi rekao Obami, ni Obama Trampu

jebiga kad nemaju državna preduzeća
dakle sve , al baš sve na burzi privatizirat, sve liberalizirat. sve je dozvoljeno što nije izričito zabranjeno i nema problema
nismo mi čeljad za "državni poso" izgubismo se tražeći uspješni Jugosocijalizam,srbosocijalizam,eurosocijalizam,natosocijalizam, putinosocijalizam
rankovičevski il kardeljevski svejedno. nas jedino minarhiska država more spasit
al jebiga kad nam je decu učio Miladin i Zaga a ne Nozik i Randova
ograničite državu ,raspustite filozofski
mlatisa mlatisa 04:23 06.07.2018

Шта је Вучић говорио Ђиласу



Разумем да је аутор блога професионалац, али оно што ће бити дугорочна последица његовог деловања је урушавање и ових слабашних институција и креирање деспотије чија је једина вредност то што је подржана од (дела) запада. А знамо да деспотија није најугодније место за живот.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana