Društvo| Gradjanske inicijative| Na današnji dan| Politika

Dan kada su izgubili fašisti, ali pobedili komunisti

loader RSS / 09.05.2018. u 09:04

Zlo fašizma pobeđeno je u jednom času i taj čas zaista treba slaviti, obeležavati. 

 

Ali u Srbiji baš i nema mesta potpunom slavlju, jer tog časa nastaje nova nesreća, koja se samo krije iza one prethodne nesreće. Komunisti nisu bili antifašisti, već samo komunisti, kojima je demagogija o antifašizmu bila dobrodošla da učvrste svoju poziciju u javnosti, odnosno da izvedu društveni prevrat, što im je bio jedini cilj, u ratu i nakon njega. Za taj cilj su komunisti bili spremni na sve, u šta su pored ostalog uključeni saradnja sa fašistima, prizivanje i radosno dočekivanje rata u kome strada preko milion i po žrtava samo dve decenije nakon biloškog sakaćenja srpske nacije u Prvom ratu, zatim desetine hiljada pobijenih građana po okončanju samog rata ... 

 bF21D9J.jpg

Neljudski sistem i jedno i drugo, i fašizam i komunizam, odlično su se dopunjavali. Takođe, neko ko ima primarnu sklonost ka antiljudskim postupcima, ne može biti antifašista, osim po nazivu, kojim se rado kiti jer mu je propagandno koristan, i sve sa ciljem da se lakše preruši u humanog. 

Dan pobede nad fašizmom, dakle, neodvojivo je kod nas, na žalost, još uvek, povezan sa pobedom komunista. Srbija se za ovu "pobedu" komunista 1944. nije pitala. Ta "pobeda" joj je poput kancerogenog parčeta istorije dodeljena za zelenim stolom, globalnim mešanjem karata, ali i ulaskom Crvene armije na njenu teritoriju.  

Slike "oslobodilačkih" tenkova na paradama u Beogradu posle rata neodoljivo su povezane sa slikom tenkova pola decenije kasnije, takođe na ulicama Beograda, zarad smirivanja onog dela građanstva koji nije hteo vlast komunističkih nastavljača.  

Stoga se 9. maj u Srbiji već jednom mora obeležavati uz jasno odvajanje pobede nad fašizmom od uspostavljanja komunističke hunte. 

Slava svima koji su pali kao žrtve ovih istorijskih prepletenosti. A njih je zaista mnogo. Premnogo.  



Komentari (336)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 19:23 14.05.2018

Re: Nagradno pitanje

Pa ja ne razumem zbog čega to bilo ko pokušava da ospori.

Ni ja, veruj mi. Ali eto, i do toga je došlo, sad je prevaziđen ideološki argument maskiran u priču o tome kako je Staljin žrtvovao ljudske živote nemilice pa zato ta borba nije vredna koliko i drugih saveznika i zemalja pobednica u tom ratu. Sad je revizionizam došao u fazu direktnog osporavanja bilo kakvih zasluga, sledeća faza je ona u kojoj su svi zajedno, ukljkučujući Nemačku drugi svetski rat vodili protiv komunizma.
Nevezano za tvoj komentar - interesantno je da se niko od onih koji o žrtvama oktobarske revolucije i Drugog svetskog rata kroz prizmu "neljudske ideologije" nikad to isto ne učini sa milionima mrtvih po rovovima Fraqncuske i Belgije u prvom svetskom ratu, i nikad na tu strašnu klanicu ne gleda kao na produkt kapitalizma u svojoj metastazi. Niti na današnje ratove i klanice vidi kao produkt tog istog - pobedničkog i jedinog sistema u fazi mutiranog supervirusa.
Pokolji "ropskim radom" nisu baš vezani za kapitalizam

Jesi li čitao ikad išta o tome kako su i zašto nastali sindikati? Koliko je dece i koliko sati dnevno radilo, kako su građene železnice u zemlji u kojoj živiš, pod kojim su uslovima, kako i koliko radili ljudi u rudnicima, čeličanama, na izgradnji puteva? kako je stvaran svaki "prvi milion"? Pročitaj nešto o Karnedžiju i nastajanju njegovog bogatstva pre nego što je nastala njegova fondacija, na primer.
Lionski tkači su odlični zaq kucanje u pretraživaču. A komunizam kao ideja, u svom modernom obliku - dakle u devetnaestom veku reakcija je na blagodeti sistema o kome govorimo.
E sad druga je stvar ako misliš na "ropski" rad (tipa koliko multinacionalne kompanije plaćaju radnike po zemljama trećeg sveta). To je opet iluzija jer stanovništvu tih zemalja i ta varijanta je bolja od alternative koje imaju, a u mnogim zemljama (pogotovo azijskim) taj "ropski rad" je doveo do napretka, i da nije bilo njega bilo bi daleko gore danas u tim zemljama.

Takoe! Ropski rad, ako se odmakneš dovoljno daleko a nisi u poziciji roba - uvek dovodi do napretka. Mislim...
Što se tiče kolonijalizma, neokolonijalizma to opet ima više veze sa ljudskom prirodom (jel postoji neki period u ljudskoj istoriji kada jači nisu osvajali zemlje slabijih i eksplatisali ih?) i globalizmom.

Čudo je ta ljudska p4riroda. I pohlepa kao njen deo čiji je Profit vrhovni bog pa se svako zlo lako da racionalizovati za potrebe njegovog pravdanja. Recimo, belgijski kralj Leopold jeste satro milione za potrebe vađenja dijamanata u Kongu, ali to nije radio u Belgiji, a i Kongoanci, oni što su ostali živi, sad nose gaće, a sad kad su napredovali imaju svi i po dve ruke jer su se Belgijanci dogovorili da su dovoljno napredovali i da ne moraju ruke da im se seku. Sličan i u svemu izvanredan napredak doživele su i azijske zemlje, a najviše su napredovali severnoamerički indijanci, Maori i Aboridžini. Zbog ljudske prirode, naravno, jer su se ovi sa višeg civilizacijskog nivoa, dakle beli Evropljani, smilostivili i odlučili da ne moraju baš sve da ih istrebe. A mogli su, jelda, to je izvanredan argument o njihovoj dobroti, humanosti i civilizovanosti. I vrednostima sistema o kome govorimo.
bene_geserit bene_geserit 20:11 14.05.2018

Re: Nagradno pitanje

apostata
Da, narod se sam organizovao, preselio oko 1600 zavoda, organizovao proizvodnju, izabrao generale, prikupio rezerve, napravio plan i krenuo u kontranapad kod Moskve.

A da nisu bili komunisti na vlasti svi bi samo sedeli i čekali da dodju nemci da ih potamane, ne bi izabrali generale jel šta će im, a pogotovo ne bi pravili planove i prikupljali rezerve?
Kako su komunisti vodili taj rat teško se može nazvati efikasnim, pogotovo sa aspekta ljudskih žrtava.
Šta bi bilo kad bi bilo su špekulacije koje nemaju puno smisla, ali ruska istorija govori sa prilično velikom verovatnoćom da to sto su komunisti bili na vlasti nije faktor koji je uticao na pobedu u ratu.
bene_geserit bene_geserit 20:43 14.05.2018

Re: Nagradno pitanje

freehand
Čudo je ta ljudska priroda. I pohlepa kao njen deo čiji je Profit vrhovni bog pa se svako zlo lako da racionalizovati za potrebe njegovog pravdanja.

Ma da, ljudi su počeli da crnče kao pacovi zbog kapitalizma, dok su pre toga uzivali i plandovali. Ljudi nikako nisu bili pohlepni pre kapitalizma.
Da nije kapitalizma nema šansi da bi jači osvajali i eksploatisali slabije, toga nije nikad bilo u ljudskoj istoriji ranije.
A i prvi svetski rat je naravno zbog kapitalizma, ne znam da li su ljudi uopste ratovali pre toga. A naravno kapitalizam u svojoj "metastazi" pre 100 godina, kako li se zove ovaj sistem posle toga? Ili je pacijent u metastazi preživeo i doveo do napretka prlično nezabelezenog u prethodnoj ljudskoj istoriji?

Ekonomski napredak dobrog dela azijskih zemalja zahvaljujući akumulaciji kapitala dok su crnčili po fabrikama multinacionalnih korporacija je neosporno.

Industrijski kapitalizam se uspostavio tek sredinom 19. veka, period kada su osvajane Amerika, Australija je prethodio tome.
Tako da to kako su prošli indijanci, maori, aboridzani je slično tome kako su prošli starosedeoci na Balkanu kada su se doselili sloveni. Tj. došli su jači i pobili, proterali, porobili slabije. Pattern koji se ponavlja u celokupnoj poznatoj ljudskoj istoriji i sa kapitalizmom nema nikakve veze.
gedza.73 gedza.73 20:53 14.05.2018

Re: Nagradno pitanje





Šta taj neko uradi slobodnomislećim ljudima da se ovako ponašaju?

Zamišljam jadne Švajcarce koji, nakon smrti nekog funkcionera, vrše kolektivni harakiri. S obzirom na njihov standard ništa manje ne bi trebalo da se očekuje.

Umro Vođa? Smak sveta. Kao Egipćani. Da se svi kolektivno zazidamo u piramidu i kad je umro on dumremo i mi. Posle njega nema nam života.
apostata apostata 21:03 14.05.2018

Re: Nagradno pitanje

bene_geserit

A da nisu bili komunisti na vlasti svi bi samo sedeli i čekali da dodju nemci da ih potamane, ne bi izabrali generale jel šta će im, a pogotovo ne bi pravili planove i prikupljali rezerve?
Kako su komunisti vodili taj rat teško se može nazvati efikasnim, pogotovo sa aspekta ljudskih žrtava.
Šta bi bilo kad bi bilo su špekulacije koje nemaju puno smisla, ali ruska istorija govori sa prilično velikom verovatnoćom da to sto su komunisti bili na vlasti nije faktor koji je uticao na pobedu u ratu.

Niko nije rekao da bi sjedili, neko bi ih organizovao - kako, na koji način i koliko efikasno to je drugo pitanje.
U slučaju VOV-a to je uradila VKP(b).
Drugim riječima narod jeste taj koji brani otadžbinu, ali on je ne može odbraniti ako iza njega ne stoji sistem.

Što se tiče žrtava kada je rijeć o čisto vojnim gubicima taj odnos je SSSR vs Njemačka + njezini saveznici 1,9:1 (a da nije bilo pomora sovjetskih zarobljenika bio bi negdje 1,6:1, a sve ostale žrtve su genocid.

Najbliža istorija, kada je npr. riječ o ratu koji je bio 20-tak godina prije VOV-a, govori suprotno - da su i VKP(b) i sistem koji su oni stvorili i te kako bili faktor.


Filip Mladenović Filip Mladenović 20:09 10.05.2018

Kako se onda zove ovo?

Svedočeći na haškom procesu Jovici Stanišiću i Franku Simatoviću bivši policajac iz Srbije potvrdio je da je 1993. palio kuće u muslimanskom selu u BiH.

"Jednu, najviše dve kuće sam spalio u rejonu sela Ljeskovik", rekao je zaštićeni svedok RFJ-083, koji je, po sopstvenim rečima, u okolini Skelana tada bio kao pripadnik Posebnih jedinica policije (PJP) Resora javne bezbednosti (RJB) MUP Srbije.

U izjavi tužilaštvu svedok je opisao da su kuće paljene u operaciji "čišćenja" sela u Podrinju, koju su predvodile Crvene beretke Službe državne bezbednosti (SDB) Srbije, kojima je "rukovodio" Frenki Simatović, u sadejstvu s njegovom jedinicom.

Svrha paljenja sela bila je da se "spreči povratak Muslimana" koji su sela napustili usled granatiranja iz Srbije i pred napadima Crvenih beretki, svedočio je RFJ-083 u glavnom iskazu u utorak.

Stanišić, tadašnji načelnik SDB Srbije, i Simatović, prvi komandant Crvenih beretki, optuženi su za progon, ubistva, prisilno premeštanje i deportacije Hrvata i Muslimana u Hrvatskoj i BiH, 1991-95.

Simatovićev branilac Vladimir Petrović danas je, u unakrsnom ispitivanju, pitao svedoka ko je naredio da se kuće pale.

"Do toga je došlo spontano, svi su to radili. Ko je naredio, ja ne znam, ali je to rađeno", odgovorio je RFJ-083.

On je izjavio da je njegova jedinica PJP, prateći Crvene beretke, učestvovala u spaljivanju sela Ljeskovik, Osmače i Karačići kod Skelana. Tokom boravka u BiH, policajci iz Srbije su, kako je rekao svedok, slušali uputstva i naređenja Crvenih beretki.


Na sugestiju Simatovićevog branioca, svedok je, međutim, potvrdio da je muslimansko stanovništvo, zajedno sa vojskom, napustilo ta sela pre nego što su Crvene beretke u njih ušle.

"Znači, bežali su od rata, razaranja, nasilja, smrti", sugerisao je advokat Petrović, a svedok je to prihvatio kao tačno.

RFJ-083 kazao je da za 12 dana, koliko je bio u BiH, nije video ni neprijatelje, ni muslimansko stanovništvo, niti je ispalio ijedan metak, zato što su on i njegove kolege pružale "pozadinsku podršku" Crvenim beretkama i nisu učestvovale u njihovim akcijama.

Osvrćući se na svedokov iskaz da "Crvene beretke nisu poštedele nijedno selo na koje su naišle", Simatovićev branilac sugerisao je da je nemoguće da je to učinilo "10-15 Crvenih beretki" kojima je, po iskazu RFJ-083, bio pridodat njegov vod PJP.

Svedok je, međutim, uzvratio da je na širem području, tokom te operacije, bilo još Crvenih beretki, kojima su bili pridodati drugi delovi jedinice od 200 policajaca PJP pridošlih iz Srbije.

RFJ-083 potvrdio je, odgovarajući na pitanja branioca, da je Simatovića prvi put video ove nedelje u haškoj sudnici.

Rekao je i da je za Simatovićevo ime čuo prvi put 1992, ali da je saznao šta on radi tek kada se vratio iz akcije u BiH s proleća 1993.

Advokat Petrović je, na to, citirao pisanu izjavu u kojoj je svedok haškim tužiocima, pre dve godine, rekao da je "i pre nego što je otišao u BiH bilo opštepoznato da je Frenki Simatović vođa Crvenih beretki".

Na pitanje zašto to nije ispravio, ako je netačno, RFJ-083 odgovorio je da je "moguće da je o Simatoviću imao saznanja i pre odlaska u BiH, mnogo je vremena prošlo".

Kao dokaz za tvrdnju da su Crvene beretke tada bile jedinica MUP Republike Srpske (RS), Simatovićev branilac predočio je naređenje kojim ministar unutrašnjih poslova RS Mićo Stanišić postavlja Radojicu Božovića za komandanta policijskog odreda.

Svedok, koji je ranije rekao da su mu Crvene beretke prenele da im je komandant "izvesni Božović", prihvatio je da je, po dokumentu, Božović dobijao naređenja od MUP RS.

Upitan kako to da su se pripadnici PJP iz Srbije potčinili njima nepoznatim Crvenim beretkama u Istočnoj Bosni, iako su imali svoj štab u obližnjoj Bajinoj Bašti kojim je komandovao policijski general Obrad Stevanović, RFJ-083 je odgovorio:

"To morate da pitate Stevanovića kako se to dogodilo da se jedna regularna jedinica potčini takvoj jedinici. Zbog toga sam iz revolta i napustio policiju".

Na pitanje da li su tokom boravka u Bosni slušali komandu Stevanovića ili Crvenih beretki, svedok je rekao: "Isključivo Crvenih beretki".
gedza.73 gedza.73 21:27 10.05.2018

Re: Kako se onda zove ovo?

Jovica Stanišić ... porodici crnogorskih kolonista... 1974. angažovan je u Službi državne bezbednosti: najpre kao operativac, a zatim i kao kontraobaveštajac za sektor Istok. Kao stručnjak za KGB u beogradskoj upravi SDB-a...

zasluge ubraja i posredovanje u oslobađanju Željka Ražnatovića Arkana


Франко Симатовић... Његов отац, Перо Симатовић, је родом из Жупе дубровачке, ...

Током Другог светског рата био је у партизанима, а после рата се доселио у Београд, где је био војно лице...

Ime je dobio po njegovom djedu po majci Franku... suradniku doživotnog predsjednika Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije Josipa Broza Tita. Simatović je završio Fakultet političkih nauka u Beogradu, zajedno s budućim šefom Službe Državne sigurnosti Jovicom Stanišićem



Жељко Ражнатовић – Аркан... Његов отац Вељко Ражнатовић (Ријека Црнојевића, код Цетиња, 1920 — Београд, 1986), учесник Народноослободилачке борбе и пуковник авијације ЈНА...

Dok je bio mlad, često ga je izvlačio Stane Dolanc, slovenski političar koji se, prema nekim izvorima bio prijatelj Veljka Ražnatovića. Dolanc je bio šef jugoslavenske tajne policije i bliski suradnik Tita....

Arkan je još od 1973. godine radio kao doušnik savezne tajne policije, ali i njen operativac.


Mućni glavom. pronađi četnike krive za devedesete, ratove, zločine i krađu.
gedza.73 gedza.73 21:55 10.05.2018

Re: Kako se onda zove ovo?

I ultimativna Jugio karta.

Слободан Милошевић ...

гимназијалац примљен у Савез комуниста Југославије. Sa partijskom karakteristikom "energican, vrijedan, disciplinovano izvrsava zadatke" prvo zaposlenje dobija u Univerzitetskom komitetu SK Beograda, gdje je radio (do 1966) kao sekretar za ideolosko-politicki rad i bio predsjednik Ideoloske komisije.


Члан Председништва ЦК Савез комуниста Србије па секретар Општинског комитета СКЈ општине Стари град у Београду, па секретар Градског комитета СКЈ у Београду... долази на место председника Градског комитета Савеза комуниста Београда.


Запажен је по својим репресивним и рестриктивним методима, између осталог по кампањи за заустављање штампања сабраних дела Слободана Јовановића.

(kod Slobodana Jovanovića se baš pokazao kao srpski nacionalista 'nuznost odlucne konfrontacije sa reakcionarnim, posebno nacionalistickim snagama, kao i odgovornost komunista za socijalisticku usmjerenost izdavackih planova')

Posle kriv Deda Mraz. Pa nije. 'naši su govna'. Kol'ko štovalaca Slobodana Miloševića na blogu bog te mazo
tasadebeli tasadebeli 00:43 11.05.2018

Re: Kako se onda zove ovo?

А да се не зове "Очеви и оци", само модернизована верзија за прелом у штампи 20. и 21, века?


gedza.73

Jovica Stanišić, Франко Симатовић, Жељко Ражнатовић – Аркан, Слободан Милошевић

Posle kriv Deda Mraz. Pa nije. 'naši su govna'. Kol'ko štovalaca Slobodana Miloševića na blogu bog te mazo





Ја престао да идем на Звездин Север када се тамо појавио Аркан половином осамдесетих и измонополисао све групе цигана у Делије под фирмом "Сви смо ми једно". Чак сам и Бари-Токио пратио из фотеље. А имао сам пропусницу за Север и чланску карту клуба од своје 12. године, то јест од 1976.

Па барем да се са њима завршило у тој генерацији, него стално се појављују неки нови...


Ivan Bogdanov Ica potiče iz prosečne beogradske porodice. Otac Pozek preminuo je pre pola godine, živi na Dedinju, elitnom delu Beograda, u ulici Bulevar Aleksandra Karađorđevića, preko puta ambasade Izraela. Jedan od prvih komšija Bogdanova je ministar policije Ivica Dačić, koji stanuje samo tri ulaza dalje! Bogdanov je završio srednju školu i po struci je drvni tehničar. Jedno vreme radio je kao obezbeđenje u poznatim prestoničkim kafićima i splavovima, a najduže u "Grin baru" na Adi Ciganliji. Pokojni otac i majka Fanika su tokom devedesetih imali kiosk brze hrane ispred škole "Vojvoda Radomir Putnik", ali su ga zatvorili. Navijač od malih nogu, Ivan je imao zapaženu ulogu i 5. oktobra 2000, kada je bio u grupi koja je zauzela stanicu policije u ulici Majke Jevrosime! U MUP Srbije postoji podebeo dosije o Bogdanovu, a do sada je protiv njega podneto najmanje pet krivičnih prijava. Njegovo ime se nalazi na spisku vođa Zvezdine navijačke grupe "Ultra bojs", zajedno sa Markom Vučkovićem, Veljkom Stajićem, Markom Mitrovićem i Miroslavom Jankovićem. Republički tužilac zatražio je od Ustavnog suda zabranu ove, ali i još 13 navijačkih grupa Crvene zvezde, Partizana i Rada.



А тек ова наша друштвена "елита" из онијех дана!

Ivo Vejvoda (1911-1991) važio je za čoveka od poverenja Josipa Broza Tita. Njegov treći sin Srđan, diplomirani romanolog, upoznao je Magi 1979. godine. Godinu dana kasnije, počeli su da se zabavljaju. Srđan je na funkciji Maginog dečka nasledio budućeg glumca Svetozara Cvetkovića. U to vreme radio je kao prevodilac-spiker u Radio Jugoslaviji. Konkurisao je za stipendiju koja je pokrivala troškove novinarskog kursa u Parizu u trajanju od devet meseci. Septembra 1981. otputovao je u Pariz.



Вејводе,

Удовички,



... и ко зна колико још њих...



Све саме перјанице демократских промена и транзиције друштва у Србији.



И после мене товаре са Тасо, фашисто када пишем постове о "идеолошком" непотизму који је и данас на сцени у Србији.


Е, јебига...



gedza.73 gedza.73 08:17 11.05.2018

Re: Kako se onda zove ovo?

Аркан половином осамдесетих и измонополисао све групе


Smešno koliko kukumavče što su sami razbili svoju zvečku. Najveća revizija istorije je pokušaj da se krivica za raspad SFRJ prebaci na nekog drugog.
Za taj raspad i sva sranja od devedesete pa na ovamo su krivi članovi Komunističke partije Srbije.
Svaki funkcioner, poslanik, oficir je bio član Komunističke partije Srbije pa ili je imao sreće da ostane na slobodi ili je sudski osuđen za zločine.

Ta njihova levo-desna skretanja u okviru partije nek rešavaju na dnevno-političkim sastancima i neka se gađaju Lenjinovim bistama ali nemoj da prosiupaju pamet da je neko drugi kriv i to neko ko nije imao niti poluge moći niti faktičku vlast.

Ajmo drug'rce i drugovi malo samokritičnosti
anonymous anonymous 09:14 11.05.2018

Шта би било ...

...кад би било...и да је било ....а није било ....

И зашто јесте .... или није било......

tasadebeli tasadebeli 11:18 11.05.2018

Re: Шта би било ...

gedza.73

Smešno koliko kukumavče što su sami razbili svoju zvečku. Najveća revizija istorije je pokušaj da se krivica za raspad SFRJ prebaci na nekog drugog.

Ajmo drug'rce i drugovi malo samokritičnosti



Шта ћеш... "Поштење"... Што би рекао чика Веља са бонама...

Пизда им материна, свима њима... "Поштенима"...




anonymous

Шта би било ...
...кад би било...и да је било ....а није било ....

И зашто јесте .... или није било......



Ех...

Још је до сада добро и испало ако узмеш у обзир са чиме смо то и са каквима ушли у све ово...
loader loader 14:06 11.05.2018

Re: Шта би било ...

Још је до сада добро и испало ако узмеш у обзир са чиме смо то и са каквима ушли у све ово...




Језбре
tasadebeli tasadebeli 18:06 12.05.2018

Re: Шта би било ...

loader
Још је до сада добро и испало ако узмеш у обзир са чиме смо то и са каквима ушли у све ово...




Језбре



Упс, извини, тек сада видим, није ми био прецизан исказ...

Дакле, још је добро и испало до сада када узмеш у обзир са каквом смо то друштвеном "елитом" ушли у све ово.
anonymous anonymous 05:48 12.05.2018

Дани када су победили фашисти,усташе....

...а Срби изгубили....територију, народ,идентитет.....


tyson tyson 13:22 12.05.2018

"Sloboda"

gedza.73 gedza.73 17:41 12.05.2018

Re: "Sloboda"

Đorđe Marković je nastojao da stvori sliku o ljudskom stradanju, kojeg proizvode „gospodari života” u vreme dramatičnih istorijskih okolnosti.

Film je i posveta predratnoj školi srpskog stripa, koja je još uvek nedovoljno poznata, čak i u sredini u kojoj je nastala, o inostranstvu da i ne govorimo.

Sreo sam poznavaoce istorije evropskog stripa koji uopšte nisu bili upućeni da je u drugoj polovini tridesetih strip bio originalna popularna kultura ovog dela Balkana, koja je nastavila da živi čak i tokom burnih četrdesetih.

Saša Rakezić
tyson tyson 13:24 12.05.2018

"Sloboda"


КАКО ЈЕ СТРЕЉАН ПРОФЕСОР БРАНКО ПОПОВИЋ?
11.мај.2018 | 3:07 pm |

Бранко Поповић (1882–1944), пореклом из ужичке породице индустријалаца, завршио је Технички факултет, постао архитекта али као талентован човек и један од најпознатијих српских сликара између два рата, са бројним и запаженим међународним и домаћим изложбама. Учесник је балканских ратова (рањен код Куманова) као и Првог светског рата за шта је одликован и унапређен (као официр VIII пешадијског пука добио чин потпуковника). Био је искрени поборник сарадње јужнословенских народа, али политички се није активирао иако је био члан Демократске странке. Уочи рата постао је декан Техничког факултета. Био је ожењен и имао три сина, а као добростојећи и угледан грађанин поседовао је више некретнина широм града.

По слому Југославије, после учешћа у Априлском рату 1941, ухапшен је као интелектуалац , масон и заговорник западне демократије и затворен на Бањици. Одбио је понуду да буде потписник Апела српском народу августа 1941, који је позивао на мир и рад (иако се и за то у фабрикованој пресуди терети). Као декан спасавао је студенте – како младе комунисте тако и омладинце Драже Михаиловића за шта су постојали сведоци. Сарађивао је као научник у изради Српског цивилног плана свеукупног националног препорода, са другим интелектуалцима тог доба (В. Чајкановић, С. Стефановић, Н. Поповић и др.). Ослобођење Београда породица Поповић је дочекала са одушевљењем поздрављајући ослободиоце: „Био је диван и сунчан октобарски дан. Сви смо изашли на улице да поздравимо Русе. Отац је понео ракије и частио војнике и та прослава је трајала око један сат.“, сећа се његов син Пријезда Поповић, тада двадесетогодишњак. „Већ око 23 часа два официра Озне са шмајсерима су ухапсили и одвели оца. Он се није много узбуђивао око тога, мислио је да ће се брзо вратити и није хтео ни да узме зимски капут.“

Иако је пет дана уочи ослобођења упозорен од Јована Авакумовића, тада чувеног математичара и кућног пријатеља да ће га комунисти ухапсити. Одбио је да бежи из Београда сматрајући да нема шта да крије и даће то врло радо доказати на суду. Од дана хапшења породица га више није видела. Први наговештај да се Бранку десило нешто страшно стигао је од кућног пријатеља, касније прорежимског сликара Ђорђа Андрејевића Куна који је, очигледно више упућен, дошао већ 20. новембра 1944. (седам дана пре објаве!) да упита да му се изда његов атеље. Дана 27. новембра 1944, прелиставајући Политику, породица Поповић је угледала име Бранка Поповића међу 105 осуђених и стрељаних „народних издајника“. Поповић је стрељан без суда према Књизи стрељаних ОЗН-е већ почетком новембра 1944. у Београду. Обајва је уследила неколико недеља касније 27. новембра 1944. и то са грешком обајвљено је стрељано 105 а заправо су била 104 стрељана (глумац Лазар Јовановић на списку остао је грешком у животу).

Занимљиво је да се у накнадој фабрикованој пресуди (од само једне стране!) осим оптужби да је сарађивао са Недићевим министрима и да је денунцирао студенте наводи и да је : ,,…крив што је био један од потписника Апела 1941. године којим је осуђена борба Народноослободилачког покрета. ..” То је била лако утврдива неистина с обзиром да је поменути списак био јаван изашао у листу Ново Време а Поповић и сам имао проблема због тог става. Ова чињеница, уз грешку у броју стрељаних , само говори колко је ,,револуциоанрна правда” била произвољна и утемељена и да ,,циљ није бирао средства”.

У архиви Специјалне полиције града Београда за њега се чак каже да је сумњив као „слободан зидар настројен ка левици“ што је у супротности са наводима оптужбе да је био денунцијант. Међутим нарочити је циљ био оптужене повезати у исто клупко (иако се често нису ни познавали) и кривицу колективизовати будући да у појединим случајевима она реално није постојала или бар не у истом степену: „Сви оптужени представљају и чине једну те исту банду, јер су сви они скупа, мада лично невезани радили, један исти, прљави посао, једну исту издајничку работу. Због тога их Војни ратни суд ноглашава за народне издајнике и непријатеље нашег народа и кажњава казном смрти која се има извршити стрељањем, губитком часних права за свагда и конфискацијом целокупне имовине.“

Породично имање је конфисковано, а под претњом смрти није се смело понети ништа осим основних личних ствари. У његов стан у Кнез Михаиловој уселио се сликар Ђорђе Андрејевић Кун са женом Надом. Поповићи су се на тај начин, пред прву послератну Нову годину у слободи, нашли на улици, приморани да дуже време живе у поткровљу код рођака. Моша Пијаде је наводно касније на жалбе породице као председник Комисије за грешке револуције изјавио да се тда налазио у београду да никад не би дозволио да се на списку стрељаних нађу угледни Београђани попут Бранка Поповића (иначе личног пријатеља његовог брата Давида Пијаде).

Извор: http://uimenaroda.net/likvidacija/kako-je-streljan-profesor-branko-popovic/
tyson tyson 13:33 12.05.2018

"Sloboda"


СУДБИНЕ „МАЛИХ – ВЕЛИКИХ ЉУДИ” – Жива Ковановић, ђак, Крагујевац
15.дец.2017 | 7:27 pm |

Жива Ковановић (1928, Баточина – 1945, Крагујевац), одличан ученик, гимназијалац из Баточине. Имао је непуних шеснаест година када је оптужен за колаборације у рату, као и да је наводно дојавио Немцима долазак Црвене армије уочи ослобођења Крагујевца. Пошто су му запретили смртном казном, његова мајка Дивна се жалила код Моше Пијаде, али кад је стигла с помиловањем из Београда, на вратима крагујевачке Озне су јој рекли да је закаснила те да је њен син „зликовац” тог јутра стрељан. Осуђен је у данашњој згради суда у Крагујевцу, док су острашћени скојевци викали: „На смрт!” После ексхумација крајем 2011. у кругу фабрике Застава (Фијат) утврђено је да је један од стрељаних имао мање од седамнаест година. Поступак утврђивања идентитета, будући да су постојали велики изгледи да је реч управо о Живи Ковановићу, никад није спроведен до краја. С обзиром на то да је у питању имућна породица, сва имовина им је конфискована, иако се знало да су за време рата скривали Јевреје, за шта су добили захвалницу од јеврејских удружења након рата.

Извор: http://uimenaroda.net/likvidacija/%D1%81%D1%83%D0%B4%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B5-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%85-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D1%85-%D1%99%D1%83%D0%B4%D0%B8-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B0/

tyson tyson 13:38 12.05.2018

"Sloboda"


Feljton u 10 nastavaka:

Suočavanje sa zabludama
Dr Srđan Cvetković | 10. novembar 2015. 18:11

Tema političke represije i danas izaziva kontroverze zbog još ne sasvim zamrle ideološke ostrašćenosti, pothranjene poluvekovnim jednopartijskim monopolom. Arhivska građa SDB-a duga je skoro deset kilometara

Izvor: http://www.novosti.rs/dodatni_sadrzaj/clanci.119.html:576184-Suocavanje-sa-zabludama


Ilustracija:

"SEĆANjA akademika Dejana Medakovića ukazuju na način likvidacije dobrog dela Nedićeve administracije. Iako je manji deo nedićevaca prešao na stranu partizana formiravši pred oslobođenje antifašistički komitet i stupivši u kontakt s Prvom armijom, ili se pak dobrovoljno predao smatrajući da se držao časno u ratu, to ih nije spaslo surove kazne. Poslednje nedelje oktobra 1944. najpre su zvanično (preko radija i štampe) pozvani svi neokaljani čuvari javnog reda i mira da se vrate na posao. Verujući u dobre namere novih vlasti javilo se više stotina žandarma (mahom ličke sirotinje), pisara, daktilografa i drugih. Međutim, svi su sabrani, bez selekcije, u veliku kasarnu Garde na Dedinju, lišeni uniforme (ostali samo u donjem vešu) i streljani. Po njegovim rečima, samo petorica su uspela da pobegnu "a dvojica begunaca su dolazila kod mene u Muzej Kneza Pavla, gde sam od 1. marta 1942. godine radio kao kustos da mi pričaju o streljanjima." Streljanja su vršena bez suđenja i osude, a spiskovi su na brzinu pravljeni među onima koji su pali u ovu klopku."

"Prema svedočenju arhitekte Mihaila Živadinovića, u toj grupi je stradao i njegov ujak Voja Pavlović, koji je bio sitan činovnik Nedićeve administracije i dobrovoljno se prijavio verujući u svoju bezgrešnost. Žena žandarma Milana Momčilovića dobila je i zvaničnu potvrdu od javnog tužioca da je njen muž streljan sa ovom grupom kao "narodni neprijatelj" pošto se javio na posao. Nekadašnji oficir Ozne Aleksandar Garotić svedočio je da su na ulazu u Kalemegdan (kod spomenika Mokranjcu) zakopani leševi oko 30 saobraćajnih policajaca iz policijske stanice, i kod stepenica (ispod francuske ambasade) koji su tu streljani po oslobođenju Beograda. Pre streljanja su bili skinuti, vezani žicom, a oduzeti su im i lični predmeti."


bene_geserit bene_geserit 17:21 12.05.2018

The Worst Man In Modern History

Milan Novković Milan Novković 17:54 12.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

bene_geserit
indirektno odgovoran za smrt i patnju stotine miliona ljudi

Oni su (firma gde je on head of research) junk nivo: "Useless under-staffed time wasters" - Informer do Kurir nivo u biznisu (tek da znaš ko su ti reference

Što ne diskvalifikuje članak po asocijaciji, iako sam ga ja danas brzo prekinuo sa čitanjem.

On je bio jedan od najvećih filozofa ikad, a od "marksizma" u praksi se i on okreće u grobu, da ne objašnjavam pošto ionako nikoga ne interesuje)
(ni ja ga nimalo ne gotivim kao čoveka, i najčešće vežem i autora za delo u nekom svom čitanuju, al Kuriri su Kuriri kad je "analitika" u pitanju)
bene_geserit bene_geserit 23:08 12.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

E sad bas si party-pooper.
Slazem se da je izvor zajebancija (istina nije bas Kurir nivo, ili se tamo nesto promenilo pa su poceli da se bave Hegelom, makar i na zezanje nivou), ali kakve sad veze ima, nije ovde bas mnogobrojna publika, niti je koverzacija ozbiljna.

A oko Marksa mozemo da se slozimo da se ne slazemo. Marksizam u praksi ili u teoriji to mu dodje isto i jedino moguce.

Ono sto mi nije jasno zbog cega ovde ljudi pokusavaju da nazovu socijalizmom sisteme sa privredom baziranom na free marketu (samo zbog socijalne politike u njima). To je ozbiljno brkanje loncica.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:37 12.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

Milan Novković
bene_geserit
indirektno odgovoran za smrt i patnju stotine miliona ljudi

Oni su (firma gde je on head of research) junk nivo: "Useless under-staffed time wasters" - Informer do Kurir nivo u biznisu (tek da znaš ko su ti reference

Što ne diskvalifikuje članak po asocijaciji, iako sam ga ja danas brzo prekinuo sa čitanjem.

On je bio jedan od najvećih filozofa ikad, a od "marksizma" u praksi se i on okreće u grobu, da ne objašnjavam pošto ionako nikoga ne interesuje)
(ni ja ga nimalo ne gotivim kao čoveka, i najčešće vežem i autora za delo u nekom svom čitanuju, al Kuriri su Kuriri kad je "analitika" u pitanju)


E, kad Milanče nešto označi kao Kurir, junk izvor informacija, to je onda dno dna, rizikuješ neurizam ako to čitaš.
freehand freehand 23:43 12.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

E, kad Milanče nešto označi kao Kurir, junk izvor informacija, to je onda dno dna, rizikuješ neurizam ako to čitaš.

Milanu je frižider osnovni izvor informisanja. Nego daj ti nešto sa Peščanika o Đinđiću, al iz perioda dok je bio živ Da vidimo šta je pravi izvor informisanja.
Milan Novković Milan Novković 08:56 13.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

bene_geserit
E sad bas si party-pooper.
Slazem se da je izvor zajebancija (istina nije bas Kurir nivo, ili se tamo nesto promenilo pa su poceli da se bave Hegelom, makar i na zezanje nivou), ali kakve sad veze ima, nije ovde bas mnogobrojna publika, niti je koverzacija ozbiljna.

A oko Marksa mozemo da se slozimo da se ne slazemo. Marksizam u praksi ili u teoriji to mu dodje isto i jedino moguce.

Ono sto mi nije jasno zbog cega ovde ljudi pokusavaju da nazovu socijalizmom sisteme sa privredom baziranom na free marketu (samo zbog socijalne politike u njima). To je ozbiljno brkanje loncica.

Sorry, nisam znao koliko si ozbiljan

Ljudi ovde - meni je fenomen zašto se toliko pale na neke starije teme ako ih, u dubini duše, to, u stvari, uopšte ne interesuje tolko.

Ok, to je neki fights, gde smo nekad igrali basket ili fudbal, imamo tu potrebu.

Ali onamod, kad si imao baš jako takvu potrebu umeo si i sam da uzmeš lomput i vežbaš malo - seti se neke strasti nekad ili sad, sa loptom, lopticom, karateJi, džudoJi, šta god, ... šah, ako si prešao neki prag u paljevini kupiš kjnigu otvaranja, završnica, pa baš gledaš da se polako unaprediš, svakim danom - to je bila neka prosečna projekticja strasti na ono što to je "okupiralo".

Ovde, kad spominješ Hegela, rekao bi da su ljdui žestoko prešli te neke rpagove strasti na sad te neke istorijske teme, i štakako prosvetitelji na teme mišljenja o toku istorije, Hegeli, Marksovi koji su u to uveli i Darvina (naravno, svi se kunu u darvina) ... pojma nemaju.

I to mi je fenomen, toliko blogo-strasti na teme na koje, npr, ajd što nismo pročitali prve kjnige, nego ni stranicu iz pera nekog ko baš zna.

Jedan takav kaže da je sva priča o Marksu, i ne decenije, slobodno kaži vek, jedan, iz pera većine koje bi na prvi pogled nazvao ekspertima, svedena na Punch & Judy foru - nemam pojma da li su tvoja deca to gledala, meni uvek bilo dosadno iako i Čarls Dikens objašnjava kako je cool razbibriga - ima interesantna istorija iza tih engleskih surovih zezalica, Hapti Damptija svi znamo, a za nursery rhimes ne znam doke su dobacili - krvi do kolena u njima, između redova.

Dobro, sve ovo meni izvlači osmeh uglavnom, od bezbrižnog kad Emsi komentariše pošto je on toliko puta upotrebio već reč "naguziti" da mi ne treba Frojd, kao "muškarcu", jelte, da "onterpretiram" kakva njega žal za mladošću progranja, do veselog kao u onom memeu:

Ko smo mi? - Svi u glas: Srbi!
Šta hoćemo? - Slobodu!
Kad je hoćemo? - I tu se sad zbune, haos, neprijatno im da je odmah požele: Pa šta znamo, ne mora odmah, nije frka ....

Znaš koliko bi ti od najnapaljenijih neeksperata dao "tačan" odgovor štakako kad je tok istorije u pitanju - 1%, max, u prvih 5-10 sekundi. Mnogi bi posle toga dali mnogo bolji odgovor, naravno, zato što su sve ovo pametni ljudi, i umeju da razmišljaju, kad ih baš sateraš u ćošak
c_h.arlie c_h.arlie 11:38 13.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

Milan Novković

...

Dobro, sve ovo meni izvlači osmeh uglavnom, od bezbrižnog kad Emsi komentariše pošto je on toliko puta upotrebio već reč "naguziti" da mi ne treba Frojd, kao "muškarcu", jelte, da "onterpretiram" kakva njega žal za mladošću progranja, do veselog kao u onom memeu:

Ko smo mi? - Svi u glas: Srbi!
Šta hoćemo? - Slobodu!
Kad je hoćemo? - I tu se sad zbune, haos, neprijatno im da je odmah požele: Pa šta znamo, ne mora odmah, nije frka ....
...

Milane, ja ne koristim termin 'naguziti' ... no, i da koristim, šta bi to trebalo da znači ?
Što se tiče Slobode - nikada nisam bio u dilemi, kako za vreme komunjarluka, tako i sada u ovom post-komunjarluku.
Milan Novković Milan Novković 12:59 13.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

c_h.arlie
Milan Novković

...

Dobro, sve ovo meni izvlači osmeh uglavnom, od bezbrižnog kad Emsi komentariše pošto je on toliko puta upotrebio već reč "naguziti" da mi ne treba Frojd, kao "muškarcu", jelte, da "onterpretiram" kakva njega žal za mladošću progranja, do veselog kao u onom memeu:

Ko smo mi? - Svi u glas: Srbi!
Šta hoćemo? - Slobodu!
Kad je hoćemo? - I tu se sad zbune, haos, neprijatno im da je odmah požele: Pa šta znamo, ne mora odmah, nije frka ....
...

Milane, ja ne koristim termin 'naguziti' ... no, i da koristim, šta bi to trebalo da znači ?
Što se tiče Slobode - nikada nisam bio u dilemi, kako za vreme komunjarluka, tako i sada u ovom post-komunjarluku.

Ovo sa guženjem i Frojdom je zezanje

Naime, neko će reći da su neki apsekti razmene rečenica na blogu bezuslovno loši u situacijama gde ne zamo da li su nam konteksti poravnati.

Ja mislim da je to simpa, dok nismo svađalice, pošto mu dođe kao sitan otvoreni poker, za sitnu lovu ili cigare (kad već čitamo Snežanine blogove).

Nači, ja nemam pojam koliko ti znaš u filmu, pa ajd dama Sofija Loren, nego Elizabet Tejlor (ona je dobila i titulu Dame) je faca.

Prvo i prvo, ako je neko nekoga guzio guzila je ona Tileta, ne on nju, on je u tim posetama mogao samo da guzi Ričarda Bartona

Dalje, nemam pojma koliko si ti isčitavao Šekspira, ali u The Taming of the Shrew - laže, bre, čovek, i on i Franco Zeffirelli (opet, ne znam koliko znaš o filmu) priča nema veze sa našom Elizabetom

Recimo, kad ti kažeš da je nju Tile guzio, ja ne znam da li ti, Bože me prosti, iste asocijacije iskaču pred očima, žene koja je rođena i odrasla u bogaststvu, izgubila nevinost u 16. sa 25godišnjim američkim fudbalerom (to su oni gorostasi sa kojima nas Docs i Stef gađaju), batalila tu, u 17. imala drugog i prvu ponudu za brak, odbila, a do prvog sina u 21. sa 20 godina starijim čovekom odbila i Howarda Hughesa - njega bi morao da znaš koji je nudio i silnu lovu za brak, sve u svemu udavala se 8 puta, da ne detaljišemo o maltretiranju jadnih muškaraca na snimanjima filmova - ako te ne interesuje ne interesuje te ...

... a ostalo, polako će da mi utihne optimizam u meni po pitanju interesovanja blogera za filizofiju istorije - štakako i koji procesi, i gde sve to ide, pa naša deca, unuci, praunuci ... sa svim tim.

Tj meni je fenomeno koliko je nekih blogera zarobljeno u uskom istorijskom mehuru.

Eto, da trolujem malo
c_h.arlie c_h.arlie 16:09 13.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

Milan Novković

...

Eto, da trolujem malo

Tako brate mili !

Nevezano za film, ono što znam poprilično dobro je --- da je dragi (im) drug Tito bio ordinarno đubre koje je zajebalo moj narod samo toliko.
Istina, nije falilo ni naše đubradi i gamadi, kao što još uvek (i) sam možeš da vidiš.
Što se tiče filozofije (namerno ispuštam ovo istorije, jer ne volim te sklepane kovanice) ... tu valjda ne bi trebalo da bude spora, jer - je to majka cele nauke ... namerno i ovde ne kažem svih nauka.
Milan Novković Milan Novković 19:48 13.05.2018

Re: The Worst Man In Modern History

c_h.arlie
Milan Novković

...

Eto, da trolujem malo

Tako brate mili !

Nevezano za film, ono što znam poprilično dobro je --- da je dragi (im) drug Tito bio ordinarno đubre koje je zajebalo moj narod samo toliko.
Istina, nije falilo ni naše đubradi i gamadi, kao što još uvek (i) sam možeš da vidiš.
Što se tiče filozofije (namerno ispuštam ovo istorije, jer ne volim te sklepane kovanice) ... tu valjda ne bi trebalo da bude spora, jer - je to majka cele nauke ... namerno i ovde ne kažem svih nauka.

To nije sklepana kovanica. "Filozofija" je širok pojam, ima širok "mandat" još od Pitagorejaca i osvrt na istoriju joj je jedan od fundamentalnih, ne površnih ili sklepanih delova.

A od Pitagorejaca (može i Pitagore, tako smo navikli, ako je uopšte postojao "kao takav", tj kao ličnost) preko ostalih Grka, Rusoova, Kantova, Ničea, Hegela pogotovo, istorija mu je centralna tema, pa do danas, svi za koje smo čuli su se više ili manej dotakli filozofije istorije.
c_h.arlie c_h.arlie 06:39 13.05.2018

M'da !

Koliko komunjara na blogu !?
I onda se čudimo ovome u čemu živimo.
Strašno !
tasadebeli tasadebeli 08:41 13.05.2018

Re: M'da !

c_h.arlie
Koliko komunjara na blogu !?
I onda se čudimo ovome u čemu živimo.
Strašno !









Титићи, бре, титићи...

Не комуњаре, комунисти...

Него тититћи. Титови пионирчићи. Кумровачка политичка школа.

То ти је сасвим засебна врста брижљиво негована и гајена у социјалистичкој самоуправној републици. Па уз то још и федеративној која је током деценија постајала конфедеративна.

Сећаш се, двоструки морал, лицемерје, животна филозофија "у се, на се и пода се" и удри кроз живот... Сви који нису са нама (тј. као ми), они су против нас.



predatortz predatortz 19:05 13.05.2018

Koga ne mrzi neka pročita

predatortz predatortz 19:27 13.05.2018

Re: Koga ne mrzi neka pročita

Pitam vas:

Da li bi se vi ponosili dedom koji je, pod okriljem noċi, odvodio ljude, žene, a vidimo i decu, da ih, u donjem vešu i vezane žicom, ubije sa leđa jer ne misle i ne gledaju na svet kao njegov vođa?

Ja ne bih, kao što se ne ponosim i onim ružnim stvarima koje su činili četnici, ni onim koje je činila vojska kojoj sam pripadao.

Samo, muka mi je od pizduna koji su spremni da popljuju i popišaju sve tuđe, dok za ovakve stvari traže neka slinava opravdanja.

gedza.73 gedza.73 20:43 13.05.2018

Re: Koga ne mrzi neka pročita

Blic
Do 1994, recimo, privatizovano je oko 40% srpske privrede - prema statistikama, oko 80% vlasnika preduzeća sa više od 10 zaposlenih bili su već tada ili pripadnici komunističke nomenklature ili njihovi biološki potomci.


nek ovo neko saopšti Filipu nežno, uz šećer i vodu.
c_h.arlie c_h.arlie 05:12 14.05.2018

Re: Koga ne mrzi neka pročita

gedza.73
Blic
Do 1994, recimo, privatizovano je oko 40% srpske privrede - prema statistikama, oko 80% vlasnika preduzeća sa više od 10 zaposlenih bili su već tada ili pripadnici komunističke nomenklature ili njihovi biološki potomci.


nek ovo neko saopšti Filipu nežno, uz šećer i vodu.

Filipa ne može ništa pokolebati u pravoj veri.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana