Budućnost

PISMO PODRŠKE MINISTRU ŠARČEVIĆU

tsunade RSS / 04.05.2018. u 11:53

(Ovaj blog je nastao kao izraz čiste frustracije . Okačila sam ga ovde jer želim da ga što više ljudi vidi. Komentarisanje, naročito ako je glupo, nije neophodno.)

Ministre Mladene Šarčeviću,

Digitalna vas javnost ovih dana optužuje zbog nekih turbo folk stihova koji su se zatekli u školskim udžbenicima. Poželela sam da vas branim. Kud bi nam kraj bio kada bi ti stihovi bili najveći naš problem. Sve te Cece, Mace, Jece beznačajna su posledica svega onoga što ste vi i vaši prethodnici radili ili ste, što je još gore, propustili da uradite sve ove decenije, od Stipe Šuvara na ovamo.

Dakle za prostačke stihove ste u mojim očima abolirani.

Postoje druge, mnogo krupnije posledice vašeg rada i nerada za koje nisam sigurna da ste ih uopšte svesni, a javljaju se u vidu uništavanja generacija.

Evo sa čim se, recimo, ja suočavam:

Majka sam devojčice koja završava osmi razred osmoljetke. Moja je devojčica divno stvorenje, koje se s lakoćom adaptira na sve socijalne uslove u kojima se zatekne. Ove je godine, baš pred upis u srednju školu, malo manje divna a malo više čudovište, no pripisujem to pubertetu. Premda ne preterano ambiciozna, u školi se pokazala kao relativno vredna, disciplinovana i razumna. I uspešna, ako su te vaše petice merilo. 

Do vaših se petica inače stiže mukotrpno. To su sati provedeni u školi, još sati nad knjigom i još sati plaćenih časova za paralelno privatno obrazovanje u koje vaš sistem uteruje sve roditelje u ovoj državi.

Ta deca, za razliku od odraslih, jedina vredno rade prekovremeno bez prava da dignu glas i bez ikakve satisfakcije. Nisu ona odgovorna za to što je kvalitet i što su efekti njihovog rada mizerni i sramotni. Za to ste odgovorni vi.

Vaše su petice osnovna jedinica vrednosti u osnovnim školama. Vaši nastavnici nemaju mandat da razgovaraju sa decom. Njihov je posao i zadatak da predaju, klasifikuju i uproseče. Moja je pametna devojčica (kao i većina druge dece) to odmah shvatila i kući se evo već punih osam godina vraća uglavnom sa svim peticama. Na moj ponos.

Računala sam da mi se dete, uz toliki uloženi trud, vreme i novac, koliko toliko solidno obrazuje. Mislila sam da će sa lakoćom, uz malo ponavljanja gradiva, položiti test za srednju školu. Bila sam ubeđena da su sve te petice siguran put za željenu gimnaziju i to bez problema.

Devojčici sam, kao i njenim drugarima (a svi prolaze kroz pubertet), govorila da treba da se opuste, da su već za sve to ocenjeni i to odličnim ocenama. Treba samo malo da osveže ono što već znaju. Kako sam ih prevarila! I kako sam se prevarila.

Preliminarni test za upis u srednju školu je u našoj osnovnoj školi uradjen prilično katastrofalno a vidim da rezultati nisu bolji, čak su ponegde i gori u drugim školama. Zapitala sam se u čemu je problem. Uzela sam testove, počela da ih čitam i sve je bilo jasno.

Vi decenijama peticama nagradjujete memoriju i reprodukciju zapamćenog gradiva. Na testu, verovatno prepisanom iz nekog naprednijeg evropskog sistema, odjednom, tražite da se to gradivo na neki način poveže. Tražite nešto što nikada od dece u našim školama nije traženo. Nešto sa čim se nisu susreli.

Naša su deca trenirana da budu eksterni hard diskovi sa dobrom radnom memorijom. Odjednom od njih se traži da budu mobilni telefoni koji na klik povezuju pojmove. To su različite sprave sa različitim upotrebnim karakteristikama.

Ogromna količina podataka je u glavi prosečnog srpskog učenika zapamćena za potrebe te petice. To inače katastrofalno sročeno gradivo sutradan će, nakon reprodukcije, biti izbrisano iz glave. Mora biti, jer novoj količini podataka treba prostor. I tako u krug.

Ministre Šarčeviću, deca, koliko god da im je razvijena memorija, ne mogu sa tom sposobnošču ništa da urade u životu. Ona se ne mogu takmičiti sa mobilnim telefonom. Najgluplji telefon ima sto puta bolju memoriju od najgenijalnijeg srpskog deteta.

I ova je, kao i skoro sve prethodne generacije pokusni kunić. I ovde ste izvodili radove prepakivanja poena. Ispalo je da je sistemski test (a, b, c, d pitalica) dobio na značaju u odnosu na sve ove sakupljene petice. I to ne bi bio problem kada bi taj test bio usklađen sa onim što je do sad sa decom bilo rađeno i šta je od njih traženo. Ali problem ipak postoji.

Posebnu mi je pažnju privukao loše uradjen test opšteg obrazovanja. Vi ste to nazvali kombinovanim testom. Ako je već kombinovan, zašto niste u toj kombinatorici našli prostor za strane jezike, tehničko obrazovanje, fizičko vaspitanje i po meni najvažnije: istoriju umetnosti i informatiku? Naša su se deca i u tim predmetima osam godina mentalno i memorijski angažovala. Istina, informatika je tretirana kao deveta rupa na svirali.

Pozivam vas da vi rešite test za upis u srednju školu. Rešite ga javno. Šta god da ste stvarno ili lažno završavali od škole (to se u vašoj vlasti nikad ne zna) kroz osnovnu ste morali proći. Kao svršeni osnovac, zašto ne rešite taj test i utešite tu decu. Pokažite im eto da se sa stečenim znanjem iz ovakve osnovne škole, vremenom, može i do ministarske fotelje. Rado ću vas u tome podržati.



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tsunade tsunade 16:33 04.05.2018

Re: Hardverski nedostaci

Sledeći metaforu iz osnovnog teksta, rekao bih da su osnovci hard diskovi, sprave za skladištenje podataka, dok level smartphone koji se od njih očekuje na prijemnom ispitu za srednju školu ima nešto što hard disk nema: procesor, za obradu uskladištenih podataka.


pa da. upravo sam to i napisala u tekstu

Naša su deca trenirana da budu eksterni hard diskovi sa dobrom radnom memorijom. Odjednom od njih se traži da budu mobilni telefoni koji na klik povezuju pojmove. To su različite sprave sa različitim upotrebnim karakteristikama.

angie01 angie01 17:28 04.05.2018

kao prilog, jedan stari blog, a sa istom

temom, jer se, na zalost, nista nije promenilo.



Ne znam da li ste ikada probali da se putem kontakt telefona ukljucite u emisiju Utisak nedeleje , sa idejom da prokomentarisete ono o cemu se u emisiji govori, jer vas je dovoljno zaintrigiralo. Ja sam pokusala sinoc prvi put, jer generelno nisam ljubitelj takvih upada u program, prosto ne vidim da imaju neku konstruktivnu svrhu, s obzirom da ce se uzivo javiti i oni, koji nemaju bas puno znanja o temi, ali sem sto imaju misljenje, imaju srece i dovoljno upornosti da dobiju slobodnu vezu kontekt broja, ali sam juce vise puta bila ponukana izjavama gostiju- no nisam uspela.

Ono sto me je najvise nerviralo je, sto je u sinocnoj emisiji postalo jasno, da niko nije zainteresovan za decu i njihovo obrazovanje, vec se svako od sagovornika drzao svoje mantre, bez zelje da se problem definise i izdvoje potrebni zakljuci po kojima bi se posle radilo na poboljsanju.

Moja najveca fascinacije je naravno bila gospodja Radunovic, koja je ne trepnuvsi, negirala da su programi i gradovo preobimni i da ne odgovaraju kao takvi uzrastu dece kojima je namenjen, kao i to da vecina dece zbog tih razloga, kao i zbog lose nastave uzima privatne casove kod kuce. Ona to smatra nepotrebnim i karakterise ovo, fakat placeno paralelno obrazovanje kao posledicu prezasticenosti dece od strane roditelja.

Uz to, daje opsaku, kako niko od roditelja nije istupio kao poreski obveznik, koji sa punim pravom treba da trazi od nastavnika u skoli da njegovo dete nauci onome za sta je placen.

Dodadala bih, da od poreskih obveznika plate dobijaju ne samo prosvetni radnici, koji vec decenijama svoj posao ne rade dobro, zaleci se stalno na plate, nego i ministar i njegove onolike sluzbe,komisije od najmanje 16 clanova, kao i gospodja Radunovic i svi zaposleni u Nacionalnom prosvetnom savetu , kao i zaposleni u Zavodu za unapredjivanje obrazovanja i vaspitanja, koji takodje participiraju u ovom sistemu.

Pri tome, kako je moguce da predsednica Nacionalnog prosvetnog saveta nije upoznata sa time da deca moraju da uzimaju privatne casove, kako bi uopste imala neke pristojne ocene, ( kada o time pricaju svi roditelji, cak je i sps nudio besplatne casove djacima kao promociju stranke), sto zbog neverovatno neadekvatnog programa za uzrast kome je namenjen, sto zbog losih, konfuznih udzbenika napunjenih podacima, nepoznatim izrazima, napisanih komplikovanim jezikom, bez bazicne metodike, a sto zbog nastavnog kadara koji predaje tako sto diktira iz starih, prevazidjenih svezaka, ne trudivsi se da se gradivo objasni, priblizi, usvoji, a posle ih ocenjuju kontrolnim od 15 minuta i vise, sa brojem zadataka koje nije tako lako odraditi za zadato vreme, a sa ciljem, da mogu da upisu, da su materiju ispredavali i ispitali.

Ceo sistem je zastareo, nefunkcionalan, pripada modelu koji je nastao za vreme industrijske revolucije, s tim, sto je odnos prosvetara prema djacima-boljsevicki. A deca opet pripadaju novom vremenu, imaju drugacije navike i potrebe, drugacije primaju informacije, u krajnjoj liniji, ako u 21. veku postoje snimljene animacije za sve procese, npr, kako raste biljka, ili reakcija nekih hemijskih elemenata, a ona su vec to gledala na diskaveriju i imaju toliko drugih informacija o svetu u kome zive, nije normalno da ih u skoli uce putem stapa i kanapa, tj. diktiranjem i pisanjem kredom na tabli. Skole su mahom u losem stanju, kabineti bez potrebne opreme, nastava ne podstice razmisljanje i kreativnost, vec samo puku reprodukciju gomile podataka, koji tako nabiflani za jednokratnu upotrebu, posle ocenjivanja, bivaju zaboravljeni.

Istina je, da niko od odgovornih nije zainteresovan da se bilo sta promeni na bolje- ako gdja Radunovic, koja je na izvoru problema smatra da su programi i gradivo ok i da se ne razlikuju od nekadasnjih- sto nije tacno, jer je sada nivo u osnovnoj skoli, otprilike onaj koji je ranije bio u gimnaziji, a osnovna skola je za postavljanje baze i obraca se prosecnom detetu, zasto bi onda ostali ucesnici u nizu na dole, imali potrebu da budu savesniji i odgovorniji, narocito ako ne postoji bilo kakva kontrola sistema na nivou drzave.

I da, gospodjo Radunovic, deca danas ne vole da idu u skolu, kao sto vam je Olja rekla, a vi se zacudili, jer iako po prirodi jesu zeljni znanja, kako je potvrdio gospodin Rajovic, ovaj nas sistem ih pritiska i kinji i prirodno je da prema maltretiranju osecaju otpor.

Prebacivati lopticu na roditelje je potpuno besmisleno, jer oni mogu biti i nepismeni i nesposobni da pomognu svojoj deci, ili da nemaju para za privatne casove, koji pak najvise pomazu da se rezultat na zavrsnim ispitima pokaze kao dobar i time lazno predstavi ucinak naseg skolstva.



……….



Beleska na margini



O ministru nemam komentar, prosto je ispunio ocekivanja, isti je kao i njegovi prethodnici.



sto se spornih stihova u udzbeniku osnovne skole tice- naravno da je nedopustivo ne praviti razliku kakvi primeri se deci nude, a u sistemu skolovanja,....jer ovako im je dat legitimitet, kao i za reci Crnjanskog ili Andrica,...da deca preko primera nauce i zapamte...

....sto sve pokazuje, da nema vise, ( ili nisu bitni) kavlitetnih autora, urednika, a ni adekvatne kontrole u komisijama za odobravanje udzbenika u ministarstvu prosvete- jer je vazan samo profit sa dogovorenom ekipom.
tsunade tsunade 09:19 05.05.2018

Re: kao prilog, jedan stari blog, a sa istom

da. ne znam kad je napisan ali tekst je i danas aktuelan
angie01 angie01 13:01 05.05.2018

Re: kao prilog, jedan stari blog, a sa istom

ne znam kad je napisan ali tekst je i danas aktuelan


na zalost!
ivana23 ivana23 17:38 04.05.2018

Komentari

Nisam bila pored kompa mozda jedan sat i svi komentari su nestali. Da li je do kompa ili se neki admistrator zbunio

Molim za pomoc!!!
angie01 angie01 17:48 04.05.2018

Re: Komentari

ivana, tu su komentari.
ivana23 ivana23 17:54 04.05.2018

Re: Komentari

angie01
ivana, tu su komentari.


Kod tebe, kod mene ih nema
tsunade tsunade 09:20 05.05.2018

Re: Komentari

ivana23


ivana i kod mene su svi komentari na broju. ako mogu nekako da ti pomognem oko toga, reci.
ivana23 ivana23 19:24 05.05.2018

Re: Komentari

tsunade
ivana23


ivana i kod mene su svi komentari na broju. ako mogu nekako da ti pomognem oko toga, reci.


Nisam ti do sada odgovorila jer mi je bilo jasno da nije u tvojoj moci da mi pomognes, neko je to ipak procitao i svi komentari su sada na broju
Ko god bio to neizmerno hvala.
tsunade tsunade 23:09 05.05.2018

Re: Komentari

jer mi je bilo jasno da nije u tvojoj moci da mi pomognes

da. ja sam baš mislila da imam moć da ti nešto copy pastujem ako te nečiji ili nekakav komentar spocifično interesuje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:26 06.05.2018

Re: Komentari

Daj Frihendove (zajebavam se ). Ja to zabanovao, ne zbog neslobode govora, već zbog slobode nesmaranja. Nego, koliko sam ja uvideo prethodnih pola godine drndajući se po min. turizma sa učenjem za srpsku vodičku licencu, kod vas (u Srbiji) je cilj da se ljudi obuče da služe sistemu, a ne da ga menjaju. Ta vrsta inteligencije nije na ceni.
tsunade tsunade 10:00 06.05.2018

Re: Komentari

kod vas (u Srbiji)


a kod vas? kako to izgleda kod vas? gde se tvoja deca školuju? kome ti plaćaš porez? gde ti živiš?

nemoj pogrešno da me shvatiš, nisu ovo zlonamerna pitanja nego mi se čas čini da ti živiš u srbiji, polažeš za neke srpske sertifikate, raduješ se vošinim i djokovićevim pobedama a onda se naprasno ogradjuješ od srbije jer je to naše a ne tvoje.... pa sam zbunjena. u kom delu i u kom momentu si srbin or gradjanin srbije, a u kojim si situacijama nešto drugo (nije uopšte bitno šta, etnička pripadnost nije nikakav razlog za poseban ponos i diku. time se diče samo ljudi bez ličnog identiteta a verujem da to nije tvoj slučaj)
c_h.arlie c_h.arlie 10:03 06.05.2018

Re: Komentari

tsunade
kod vas (u Srbiji)


a kod vas? kako to izgleda kod vas? gde se tvoja deca školuju? kome ti plaćaš porez? gde ti živiš?

nemoj pogrešno da me shvatiš, nisu ovo zlonamerna pitanja nego mi se čas čini da ti živiš u srbiji, polažeš za neke srpske sertifikate, raduješ se vošinim i djokovićevim pobedama a onda se naprasno ogradjuješ od srbije jer je to naše a ne tvoje.... pa sam zbunjena. u kom delu i u kom momentu si srbin or gradjanin srbije, a u kojim si situacijama nešto drugo (nije uopšte bitno šta, etnička pripadnost nije nikakav razlog za poseban ponos i diku. time se diče samo ljudi bez ličnog identiteta a verujem da to nije tvoj slučaj)

Gluposti !
Zašto bi ičija nacionalna pripadnost bila smetnja ličnog identiteta !?
Zašto je biti Srbin hendikep - ili prednost !?
tsunade tsunade 10:17 06.05.2018

Re: Komentari

Zašto bi ičija nacionalna pripadnost bila smetnja ličnog identiteta !?
Zašto je biti Srbin hendikep - ili prednost !?


sve je ok charlie. embrace your monkey brain, što bi rekli ovi zapadnjački psiholozi i pseudopsiholozi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:19 06.05.2018

Re: Komentari

A, mi smo u Vojvodini. Moja deca su, inače, ubeđena da je Srbija ono što je u Vojvodini, i do skoro su verovali da je Novi Sad glavni grad države i da je Beograd u nekoj drugoj zemlji, kao Pešta, Sarajevo, Zagreb... Totalna debeogradizacija svesti.

Inače, radim globalno već uveliko. U Srbiji mi je dom, duša i srce, a mozak i lova na drugom mestu.
tsunade tsunade 10:24 06.05.2018

Re: Komentari

Moja deca su, inače, ubeđena da je Srbija ono što je u Vojvodini, i do skoro su verovali da je Novi Sad glavni grad države


aaa i tvoja se deca vidim kvalitetno obrazuju


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:25 06.05.2018

Re: Komentari


nemoj pogrešno da me shvatiš, nisu ovo zlonamerna pitanja nego mi se čas čini da ti živiš u srbiji, polažeš za neke srpske sertifikate, raduješ se vošinim i djokovićevim pobedama a onda se naprasno ogradjuješ od srbije jer je to naše a ne tvoje.... pa sam zbunjena. u kom delu i u kom momentu si srbin or gradjanin srbije, a u kojim si situacijama nešto drugo (nije uopšte bitno šta, etnička pripadnost nije nikakav razlog za poseban ponos i diku. time se diče samo ljudi bez ličnog identiteta a verujem da to nije tvoj slučaj)

Ma jok, malo te drndam da vidim je l' živa iskra Srpstva u tebi. Inače, dobro pitanje, već se uveliko komotnije, slobodnije, produktivnije, kvalitetnije, plaćenije... Osećam izvan Srbije, premda mi je Novi Sad izvanredan za podizanje klinaca, očekujem sve, nadam se da će se nešto promeniti u Srbiji nabolje, no previše ogorčenosti, negativizma, teorije zavere, apokaliptizma, itd... No u svakom slučaju je mirno, što je prednost, zasad.
tsunade tsunade 10:27 06.05.2018

Re: Komentari

je l' živa iskra Srpstva u tebi.


naravno da jeste. srbija je mnogo više od svih ološa i secikesa koji se u njoj zapate da ispuštaju toksine.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:29 06.05.2018

Re: Komentari

tsunade
Moja deca su, inače, ubeđena da je Srbija ono što je u Vojvodini, i do skoro su verovali da je Novi Sad glavni grad države


aaa i tvoja se deca vidim kvalitetno obrazuju




Pa obrazuju se kvalitetno, mada, i plaćamo, ali NS ima već solidan privatni enterprajz na esukativnom polju, tako smo zaboravili žena i ja - meni kako je Prestonica Jrslm, a ženi NS, na taj Pašaluk vaš, a uostalom, i ti si južna Vojvođanka, tako da ću tvoju kritiku shvatiti kao kritiku sunarodnice.
c_h.arlie c_h.arlie 10:29 06.05.2018

Re: Komentari

tsunade
Zašto bi ičija nacionalna pripadnost bila smetnja ličnog identiteta !?
Zašto je biti Srbin hendikep - ili prednost !?


sve je ok charlie. embrace your monkey brain, što bi rekli ovi zapadnjački psiholozi i pseudopsiholozi.

Izvini se !
Ti meni majmune !?
Ljudi, šta je ovo ?!
Strašno !
c_h.arlie c_h.arlie 10:32 06.05.2018

Re: Komentari

Srđan Fuchs
tsunade
Moja deca su, inače, ubeđena da je Srbija ono što je u Vojvodini, i do skoro su verovali da je Novi Sad glavni grad države


aaa i tvoja se deca vidim kvalitetno obrazuju




Pa obrazuju se kvalitetno, mada, i plaćamo, ali NS ima već solidan privatni enterprajz na esukativnom polju, tako smo zaboravili žena i ja - meni kako je Prestonica Jrslm, a ženi NS, na taj Pašaluk vaš, a uostalom, i ti si južna Vojvođanka, tako da ću tvoju kritiku shvatiti kao kritiku sunarodnice.

Nemaš ti potrebe da se ikome pravdaš gde živiš i radiš !
Boli te patka !
Svaki dijasporac ima potpuno jednako pravo na Srbiju kao i oni koji trenutno u Srbiji (i) žive.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:33 06.05.2018

Re: Komentari

tsunade
je l' živa iskra Srpstva u tebi.


naravno da jeste. ja sam ponosna srpkinja. srbija je mnogo više od svih ološa i secikesa koji se u njoj zapate da ispuštaju toksine.


ako, i ja verujem slično, zato smo se i vratili da deca odrastu ovde - jednom kada sam obezbedio globalan priliv kinte. Kinta - globalno; odrastanje - lokalpatriotsko.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:38 06.05.2018

Re: Komentari

c_h.arlie

Nemaš ti potrebe da se ikome pravdaš gde živiš i radiš !
Boli te patka !
Svaki dijasporac ima potpuno jednako pravo na Srbiju kao i oni koji trenutno u Srbiji (i) žive.


Ma bre, ne pravdam se, samo ćaskamo. Ja sam netipičan slučaj, savršeni dijasporac i savršeni otadžbinac, imam iskustva iskorenjenja i ponovnog presađivanja, sa korenom ovde a krošnjom negde drugde - pa ćaskamo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:08 06.05.2018

Re: Komentari

c_h.arlie

Izvini se !
Ti meni majmune !?
Ljudi, šta je ovo ?!
Strašno !

Srbi, pa nervozni.

Nego, Chuckie the Boy, da iskoristim priliku da mi čestitam slavu, kao i drugim Georgijevcima/kama, Jako plenih svoboditelj i niščih zaščititelj nemošstvojuščih vrač, carej poborniče, pobjedonošče,

Bata Đole, čuvaj narod svoj. Eto, može li politički tolerantnije od ovoga, Izraelac a slavi jednog Palestinca a Srbin?

I da dodjete svi u Novi Sad 9.5. da obeležimo Dan Pobede nad fašizmom, da pokažemo koliko nas je i da smo Antifa narod, po slobodarskom i dostojanstvu!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:27 06.05.2018

Re: Komentari

Bata Đole, čuvaj narod svoj. Eto, može li politički tolerantnije od ovoga, Izraelac a slavi jednog Palestinca a Srbin?

Први записи о светом Ђорђу витезу (војнику, дакле) говоре о њему као Сиријцу грчког порекла који од пошасти-аждаје разрешава један историјски неидентификовани град у Либану.

Срећна ти слава!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:48 06.05.2018

Re: Komentari

Predrag Brajovic

Прави записи о светом Ђорђу витезу (војнику, дакле) говоре о њему као Сиријцу грчког порекла који од пошасти-аждаје разрешава један историјски неидентификовани град у Либану.

Срећна ти слава!

Hvala, rođeni. To kod nas sa slavom je istorija Srbije u malom - pisao sam malo o svom dedi, da je bio komunista idealista;

jednog dana tako, kada se vratio kući na Zvezdaru, sa studentskog kružoka zabranjene KPJ na Mašinskom fakultetu, uzeo je i skinuo sa zida kandilo, porodičnu ikonu Svetog Georgija te Bogorodicu Jerusalimsku, fino okovanu bakrom koju je neko od predaka doneo sa hadžiluka iz (turske) Palestine - i izbacio ih napolje u avliju u blato pa rekao majci, našoj prababi Danici (naša Baka Dana je sama živela kao bela monahinja, monahinja u svetu, otkad joj se muž Radisav nije vratio iz Velikog Rata, i sa velikom askezom i odricanjem, kao nepismena zemljoradnica, je podigla sama četvoro dece, među njima i mog dedu), "kada se razdani da baci to na smetlište". Danica oćutala. Kada se, dvadesetak godina kasnije, 1952., vratio sa političke robije, pitao je majku šta se desilo sa onim ikonama i kandilom? "Tu su, sine, odmah sam ih ja očistila i stavila na tavan, da te čekaju kada se urazumiš."

Eto, a Đola naša, ako se uzme da je Galileja geografski deo Donje Sirije, 8 od 10 hramova lokalne, arapske pravoslavnohrišćanske zajednice su posvećeni njemu, a preostala dva Svetom Iliji, koji je takođe iz tih krajeva. :)

vcucko vcucko 17:47 06.05.2018

Re: Komentari

Srđan Fuchs


Nego, Chuckie the Boy, da iskoristim priliku da mi čestitam slavu, kao i drugim Georgijevcima/kama, Jako plenih svoboditelj i niščih zaščititelj nemošstvojuščih vrač, carej poborniče, pobjedonošče,

Bata Đole, čuvaj narod svoj. Eto, može li politički tolerantnije od ovoga, Izraelac a slavi jednog Palestinca a Srbin?


Srećna nam slava, sveti ratnik Georgije, jedini svetac koji se slikao sa taštom
c_h.arlie c_h.arlie 20:40 04.05.2018

M'da !

Jedino možemo da (u potpunosti) najebemo ako nam do kraja unište školstvo.
Sve ostalo uništeno se lakše revitalizuje.
Черевићан Черевићан 21:02 04.05.2018

безглас јеке

klasifikanаta za uprosečenje

све мање ће вајде
бивати од школе,
програме мењати
Деца.. вапе,моле
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:09 04.05.2018

sine nobilitate

(reakcija na pojedine komentare)
Ribozom Ribozom 22:00 04.05.2018

Re: sine nobilitate

Pa pojasni...
Meni se mnogo svidja naslov bloga i bicikl-boing poredjenje.
I definitivno ne vidim svrhu tolikog ucenja dece. Ostace uskraceni ostallim stvarima u zivotu i koja je korist drustva od njih.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:04 04.05.2018

Re: sine nobilitate

Ribozom
Pa pojasni...
Meni se mnogo svidja naslov bloga i bicikl-boing poredjenje.
I definitivno ne vidim svrhu tolikog ucenja dece. Ostace uskraceni ostallim stvarima u zivotu i koja je korist drustva od njih.


pa rekoh da je reakcija na komentare.

sa osnovnom tezom teksta se uglavnom slažem.
Ribozom Ribozom 23:03 04.05.2018

Re: sine nobilitate

Komentari ko komentari.
Uglavnom sluze za samopromociju, kako bi se ideoloski svrstali.
Ceca, Agata Kristi, Red light district su teme za istok-zapad svrstavanja, tekst bloga je o pravom problemu.
Imam neku poluinformaciju, da prpreme za upis za beogradske fakultete drze beogradski predavaci koji vec znaju koji ce im zadaci i pitanja biti na upisnom testu.
c_h.arlie c_h.arlie 06:12 05.05.2018

Re: sine nobilitate

vrabac_onaj
(reakcija na pojedine komentare)

Mudro zboriš, vrapče ! ...... da li bi ovo moglo da posluži kao primer za vokativ ?
No, ukoliko očekuješ da tvoj stav bude korektno valorizovan, pogrešno je mesto na kojem ga iznosiš ... to (uglavnom) nije doraslo.
A zato nam je, ponajvećma, tako kako nam je.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:55 04.05.2018

e da

po meni najvažnije: istoriju umetnosti i informatiku


po meni su najvažniji matematika i srpski jezik, mada intimno više naginjem matematici.

ok, istorija umetnosti je "nice to have", ali koj vam je sa informatikom ?!


informatika se uči usput kao i engleski, učite svoju decu francuski, španski, ruski, nemački, kineski - engleski kao i informatiku će naučiti hteli ili ne, takva im sudbina.
predatortz predatortz 22:43 04.05.2018

Re: e da


po meni su najvažniji matematika i srpski jezik, mada intimno više naginjem matematici.


Hvala ti, brate rođeni, na ovom autovanju!
Lakše mi je kad znam da nisam jedini.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 04.05.2018

Re: e da

po meni su najvažniji matematika i srpski jezik,

Hvala ti, brate rođeni, na ovom autovanju!

:)

ps
Ma bilo mi simpatično.
zilikaka zilikaka 22:49 04.05.2018

Re: e da

Lakše mi je kad znam da nisam jedini.

Pišite i mene u klub.

Možda me neće razumeti, al sam negde namerila da podmladak u srednjoj dobro nauči matematiku. I šire od onog što se radi u školi.
Računam, čime god se bavio, naučiće da razmišlja logično, a to svugde dobro dođe.

Ne kažem da ne može bez toga al ne vidim opštijeg i boljeg treninga za dalje od matematike.
predatortz predatortz 22:49 04.05.2018

Re: e da

hoochie coochie man
po meni su najvažniji matematika i srpski jezik,

Hvala ti, brate rođeni, na ovom autovanju!

:)

ps
Ma bilo mi simpatično.


Pa zar ne piše jasno da naginjemo ka matematici?
Inače, autovanje sam ubacio da vidim ko će prvi da se upeca.
nask nask 23:10 04.05.2018

Re: e da

Samo fizika, sve ostalo može u

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:16 04.05.2018

Re: e da

nask
Samo fizika, sve ostalo može u



pa ne mož' fizika bez matematike.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:17 04.05.2018

Re: e da

zilikaka


Ne kažem da ne može bez toga al ne vidim opštijeg i boljeg treninga za dalje od matematike.


Otprilike tako.
Možda može, ali je put mnogo teži i trnovitiji.
mirelarado mirelarado 23:24 04.05.2018

Re: e da

po meni su najvažniji matematika i srpski jezik, mada intimno više naginjem matematici.


Ја више нагињем српском, али свеједно, неопходно је да наше школство престане да тера децу да бубалачки и папагајски бифлају податке. Касније, чак и на студијама, имају тешкоћа да повезују чињенице из различитих грана науке, да сами извлаче закључке, да проблеме сагледавају у целини...
nask nask 23:32 04.05.2018

Re: e da

pa ne mož' fizika bez matematike


Mislim da je upravo obrnuto.
blogovatelj blogovatelj 23:33 04.05.2018

Re: e da

Hvala ti, brate rođeni, na ovom autovanju!
Lakše mi je kad znam da nisam jedini.


Nema važnijeg predmeta od maternjeg jezika.
Matematika, tj logika, to je na drugom mestu.
Posle ostali jezici, koji god.
Posle toga sve ostalo.
Ovo sam shvatio tek sa četrdesetpet godina.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:48 04.05.2018

Re: e da

nask
pa ne mož' fizika bez matematike


Mislim da je upravo obrnuto.


ama...
nask nask 23:53 04.05.2018

Re: e da

Ovo sam shvatio tek sa četrdesetpet godina.

Je li se ti to žališ ili hvališ?
tasadebeli tasadebeli 00:50 05.05.2018

Re: e da

mirelarado
po meni su najvažniji matematika i srpski jezik, mada intimno više naginjem matematici.


Ја више нагињем српском, али свеједно, неопходно је да наше школство престане да тера децу да бубалачки и папагајски бифлају податке. Касније, чак и на студијама, имају тешкоћа да повезују чињенице из различитих грана науке, да сами извлаче закључке, да проблеме сагледавају у целини...





Једини пут за излазак из овог стања је она формула:

Мање је више.

Дакле, мање информација, али оних правих, суштински важних информација. Детаље и остало ће већ свако од те деце пронаћи и сам ако му икада буде затребало...

И тако за сваки предмет.

А самим тим, ако имаш пред собом мање информација, имаш и мање часова обраде новог градива, а последично више часова утврђивања градива где би се те информације са разумевањем повезивале у једну целину, а не овако... Да све остане на неком нивоу шарених разнобојних крпица од информација које ничему не служе.

А и клинци не би били толико обесхрабрени као што су то данас када пред собом угледају ту планину од информација које треба запамтити и знати (сиц!) и не би тако лако одустајали и одрицали се нечега са чиме се сви ми рађамо - природне урођене радозналости и жеље за знањем и спознавањем света око себе.

А да бисмо до тога дошли, треба да програме за наставне предмете раде људи који знају шта то значи радити са децом учионици.

Исто важи и за писце уџбеника.

Знате, клинцима врло мало значи то што испред имена писца свог уџбеника угледа неко dr, mr, prof. и слично ако му се тај писац кроз тај уџбеник обраћа сувопарно, незаинтересовано као да су ти клинци и клинцезе некакви студенти који ће се сами снаћи у уџбенику и са наставником који је због обимности програма приморан да велики број часова држи екс катедра, а не као вежбе, понављања, повезивања појмова и слично.
nurudin nurudin 01:09 05.05.2018

Re: e da

А да бисмо до тога дошли, треба да програме за наставне предмете раде људи који знају шта то значи радити са децом учионици.



Нажалост, о томе се не пише. А то јесте кључни проблем, а не Цецин стих. Сви живо брује о Цецином стиху, а нико о потпуно декоративној реформи програма за пети разред основне и први средње, једном јаловом послу који је много коштао, и коштаће, а никакав суштински важан заокрет није донео.

Видим да је расправа отишла у дијаметрално супротном смеру од оног како је ауторка замислила.
nurudin nurudin 01:14 05.05.2018

Re: e da

mirelarado
po meni su najvažniji matematika i srpski jezik, mada intimno više naginjem matematici.


Ја више нагињем српском, али свеједно, неопходно је да наше школство престане да тера децу да бубалачки и папагајски бифлају податке. Касније, чак и на студијама, имају тешкоћа да повезују чињенице из различитих грана науке, да сами извлаче закључке, да проблеме сагледавају у целини...





Баш тако. Ништа не вреди ако само мисле на часовима српског или математике, то још више усложњава проблем. Сви наставни предмети морају потхитно да се промене: критичко промишљање, закључивање, анализа, синтеза -- насупрот бубању лекције о амебама и селену, на пример.
c_h.arlie c_h.arlie 06:04 05.05.2018

Re: e da

vrabac_onaj
po meni najvažnije: istoriju umetnosti i informatiku


po meni su najvažniji matematika i srpski jezik, mada intimno više naginjem matematici.

ok, istorija umetnosti je "nice to have", ali koj vam je sa informatikom ?!


informatika se uči usput kao i engleski, učite svoju decu francuski, španski, ruski, nemački, kineski - engleski kao i informatiku će naučiti hteli ili ne, takva im sudbina.

Ja bih dodao i filozofiju.
Moja profesorka filozofije je imala raznih pitanja, ali uvek samo jedno potpitanje --- ZAŠTO.
tasadebeli tasadebeli 07:38 05.05.2018

Re: e da

nurudin
А да бисмо до тога дошли, треба да програме за наставне предмете раде људи који знају шта то значи радити са децом учионици.



Нажалост, о томе се не пише. А то јесте кључни проблем, а не Цецин стих. Сви живо брује о Цецином стиху, а нико о потпуно декоративној реформи програма за пети разред основне и први средње, једном јаловом послу који је много коштао, и коштаће, а никакав суштински важан заокрет није донео.

Видим да је расправа отишла у дијаметрално супротном смеру од оног како је ауторка замислила.



Драги колега!

Програм нису ни мењали. Само уџбенике. За српски.

Барем нама по школама је тако речено.

Али ће зато вероватно неки од тих из Министарства и Завода да се сликају за телевизију, што каже Врабац, и да изјављују како је сада програм растерећен као ономад када је то изјављивала ондашња заменица министра Милка Андрић, а у ствари тада избацили 11 текстова за обраду на часу (и Јаму Ивана Горана Ковачића ), али зато убацили 18 нових текстова у програм.

То онда они пред камерама назову растерећењем градива.

И онда можеш да видиш мене како као неки дух идем ходницима школе и наглас урлам са самим собом:"Не дам им часове утврђивања градива! Не дам им часове утврђивања градива!"

У тим тренуцима нико не сме у школи да ми се обрати. Ни деца ни колеге...

Тако асертивно изгледам, да сви онда беже од мене.
tsunade tsunade 09:25 05.05.2018

Re: e da

po meni su najvažniji matematika i srpski jezik, mada intimno više naginjem matematici.


nema veze šta se kome svidja. imali su (makar formalno) i te predmete. molim lepo. testirajte i na to. protiv toga sam da postoje predmeti prvog i drugog reda. protiv toga sam da postoji likovno i muzičko. do petog razreda vidi se da li neko zna da crta i da peva. od petog deca treba da uče istoriju umetnosti a ne da vukljače taj pribor i da malaju vodenim bojama na likovnom i gube vreme jer gro njih slikari sigurno neće biti. ali bitno je da znaju ko je pikaso.
tsunade tsunade 09:43 05.05.2018

Re: e da

Ја више нагињем српском, али свеједно, неопходно је да наше школство престане да тера децу да бубалачки и папагајски бифлају податке. Касније, чак и на студијама, имају тешкоћа да повезују чињенице из различитих грана науке, да сами извлаче закључке, да проблеме сагледавају у целини...


potpisujem svaku reč
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:02 05.05.2018

Re: e da

У тим тренуцима нико не сме у школи да ми се обрати. Ни деца ни колеге...

Тако асертивно изгледам, да сви онда беже од мене


Zašto mi je isuviše lako da poverujem u ovo
angie01 angie01 13:14 05.05.2018

Re: e da

nema veze šta se kome svidja.


:)))


do petog razreda vidi se da li neko zna da crta i da peva.


sa ovim se ne slazem, jer ti predmeti ne sluze samo za to, a u nasim skolama se na zalost, odradjuju bez kreativnosti, a ni potrebnog osnovnog znanja- to sto ti recimo zoves istorijom umetnosti,...pa normalno da nastava treba da podrazumeva ucenje osnovnih pravaca i njihovih predstvanika i dela iz oba predmeta.


evo jedan komentar na tu temu iz onog bloga od pre par godina,




Prvo, da izvrse reformu programa, da ga svedu na osnovne stvari, ( tako se i zove, osnovna skola), u prva 4 razreda bazicno opismenjavanje, kako vec i pise u studiji UNICEFA, da deca nauce dobro da citaju i pisu, upotreba i znacenje novih reci, sastavljati recenice na razne nacine i menjati im znacenje, pitalice,posalice, zagonetke, prvi sastavi, uciti ih kako se pise kratka prica, tako ce najlakse da shvate, sta je razvijanje ideje, kako izgleda uvod, razrada, zakljucak i obavezna pouka, obavezno procitati jednu knjigu nedeljno, sa zajednickim odlaskom u skolsku bibljoteku, gde im prvo neko cita, a oni od lakih, polako idu prema tezem i tezem stivu- i tako zavole citanje i stvaore naviku, sa zajednickim prepricavanjem i analizama- sta im se dopalo, sta ne, kako bi oni u nekoj situaciji, sta znaci sto je neko ovo,... bazicnu matematiku i bazicne pojmove, kroz zajednicke zadatke u smislu zanimljive matematike, pa polako sve ozbiljnije, sa mnogo utvrdjivanja i vezbanja, dok svi ne savladaju,osnovni pojmovi iz poznavanja prirode i drustva, kroz filmove, odlaske u prirodu,zoo, pravljenja modela od glinamola, saobracajni propisi, jer sada deca sama ucestvuju u saobracaju, resavanje tema kroz kvizove- obavezne male nagrade, da se na casovima kroz igru priblize ucenju i zavole ga, da se socijalizuju- usmeravaju ka drugarstvu, delenju, prihvatanju drugih, pravilima lepog ponasanja, da se na fizickom istutnje, ali i da rade vezbe oblikovanja za pravilan razvoj, na likovnom, sloboda i razvoj kreativnosti, pokazati da svako moze da bude kreativan i da razvija talente, uciti ih kako da posmatraju stvari, oblike i boje, a posle, kako mogu da ih upotrebe i realizuju svoju mastu, muzicko, pesme, takmicenja, svakom dati sansu- otprilike to:)

U visim razredima da se smanji gradivo na razumnu meru- ako pogledate lekcije u udzbenicima iz bilo kog predmeta, sem sto su neadekvatno metodoloski i nerazumljivim jezikom za njih napisani- puni su gomile nepotrebnih podataka, pa se u njima izgubi ono bitno- sto treba da ostane zauvek i posle lako nadogradjuje- npr, istorija je fakat, vremoplov, trebalo bi da je satavljena od prica u kojima se vidi kako se razvijalo ljudsko drustvo, sta je na to uticalo, da mogu da se razumeju uzroci i posledice, ko su bili glavni akteri, treba da znaju da prepoznaju kljucne godine i dogadjaje, a ne gomiletine podataka, kao da su na fakultetu, isto tako geografija, biologija, osnovne stvari, bez svih pritoka i rudnih bogatstava Uzbekistana, npr,...za domaci nesnel dzeografi, opstanak:), diskaveri i sl:),mattematika, sktratiti plan i program, dati dovoljno prostora za vedzbanje i utvrdjivanje, kako se ne bi brzu igubilo, razvijati logicko misljenje, srpski jezik- ucenje lepoti jezika, mogucnosti izrazavanja, citanje adekvatne lektire- neki novi, primereniji izbor, bazicna gramatika sa puno vezbanja i obavezno UCENJE pisanja eseja, satava, jer je to vec godinama u svetu merilo pismenosti, a ne samo zadavati smesne, davno prevazidjene teme- naci teme za satave koji mogu da inspirisu nove generacije, da im bude zanimljivo da razmisljaju i pisu, a ne da se muce.Hemija i fizika-malo teorije, vise prakse i eksperimenata. Oto, pre, kako zakucati ekser i odsrafiti sraf, nego oni sf zadaci, pravljenja trolucnih mostova, muzicko, slusati i uciti o najpoznatijim pravcima i muzicarima kroz istoriju, instrumenti, (lepo bi bilo da moze hor i orkestar)-ono sto je azbuka u muzici. Likovno, isto, osnovni podaci o pravcima i stvaraocima, najpoznatija dela, osnovne tehnike, nauciti ih kako da posmatraju, podsticati im kreativnost u izrazu,..fizicko je ok, sportovi, vezbe, strani jezik- upotrebna konverzacija, nove reci, fraze i idijomi, slusanje traka zbog izgovora za domaci-kako bi sve imalo smisla, umesto sto posle skole, ne znaju da naruce ni jelo u restoranu u zemlji ciji su jezik ucili 4, ili 8 godina...+ bon ton, kultura izrazavnja, razumevanja, prihvatanja, tolerancija i sl...

udzbenici moraju da budu adekvatno koncipirani, radjeni kao projekti, naci urednik, likovni urednik, ilustrator, dizajner i autor od pocetka da resavaju ideju, kako bi strane imale smisla, autori da pisu jezikom koji deca razumeju, da lekcije ne budu predugacke da postoji konstrukcija materije- od opsteg ka posebnom i potrebna hronologija, najvise dva nova pojma po lekciji sa objasnjenjem, likovni prilozi da prate napisano, zanimljivosti, primeri, prepoznatljive naznake. Odobrenje od ministarstva da dobiju samo oni koji ispunjavaju potrebne standarde- za to oformiti komisiju, da ne prolaze kao sada, preko veze, bukvalno skoro sve sto se napise. Nije lako napisati udzbenik, za to je potreban poseban pristup i metodika, nije dovoljno samo da bude strucan u toj oblasti.

nastavnici da se akredituju na seminarima- ali sa pravim predavacima i posle da to korite u nastavi.

da se smene direktori skola, postavljeni kao politicki eksponenti, koji su od istih napravili svoje male firme, izdavajuci sale i druge prostore i sl i zaposliti ljude koji ce umeti da vode i brinu o skoli kao pravi menadzeri.

skole da se poprave i opreme svime sto je potrebno.

organizovati stalnu kontrolu na republickom nivou.

pretiti i imati zive kontakte sa sluzbama u inostranstvu, razmenjivati iskustva i ideje.

naci, treba prvo ustanoviti cilj, organizovati realizaciju i konstantno pratiti ishode.

moze i da se sve prepise od negde gde vec sve dobro funkcionise i prilagoditi nasim potrebama- samo mora neko da pomeri dupe, rasforimara onaj polumrtvi sistem sluzbi veznog u cvor.

ovo je sve naravano, samo nabacano.
Ribozom Ribozom 14:55 05.05.2018

Re: e da

Odlican komentar endzi.
Bolje se vratiti korak unazad i osmotriti kako dalje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:21 05.05.2018

Re: e da

udzbenici moraju da budu adekvatno koncipirani, radjeni kao projekti, naci urednik, likovni urednik, ilustrator, dizajner i autor od pocetka da resavaju ideju, kako bi strane imale smisla, autori da pisu jezikom koji deca razumeju, da lekcije ne budu predugacke da postoji konstrukcija materije


Udžbenik je samo pomoćno nastavno sredstvo i ništa više, ne znam zašto se toliko uzbuđujete oko njih?
angie01 angie01 15:53 05.05.2018

Re: e da

Udžbenik je samo pomoćno nastavno sredstvo i ništa više, ne znam zašto se toliko uzbuđujete oko njih?


zato sto su uzasno napisani, a trazi se da se iz njih uci, pa posle odgovara.


imam primer za udzbenik Svet oko nas, za nize razrede OS, u kome bi trebalo da su objasnjeni/razjasnjeni pojmovi sa kojima se deca svakodnevno srecu, u kojima su ti isti, znaci poznati pojmovi, koji sada trebaju samo da se uoblice i zauzmu neko svoje mesto u zvanicnoj klasifikaciji, objasnjeni tako, da deca-a i odrasli koji priskoce u pomoc- vise ne znaju o cemu se uoste radi,...pa smo jednom nas nekoliko iz redakcije, svi visoko obrazovani, neuspevsi da uradimo zadati zadatak i odgovorimo na pitanje iz obradjenog gradiva na taj nacin, zvali urednika tog udzbenika da nam kaze resenje-....i on covek ode, potpuno zbunjen.
tasadebeli tasadebeli 19:42 05.05.2018

Re: e da

stefan.hauzer
У тим тренуцима нико не сме у школи да ми се обрати. Ни деца ни колеге...

Тако асертивно изгледам, да сви онда беже од мене


Zašto mi je isuviše lako da poverujem u ovo




Mozda zbog asertivnosti?

nurudin nurudin 00:56 05.05.2018

И стигосмо до матуре

Сјајан блог.

Покушавао сам у неким блоговима да скренем пажњу на овај проблем, ово мимоилажење које је последица сулудог система.

Какав ће тек фијаско бити на матурском за средње школе, о томе ће мислим и Би-Би-Си извештавати. Живи били па видели, али нам јасно сигнализирају иницијални тестови који су нека врста симулације матуре. Сви то игноришу. Трубим на свакој могућој седници, испаднем смаратор.

Не организују ли се родитељи да подигну буну око лажних петица и испита, биће озбиљних проблема. (Изгледа да већини одговара: како родитељима, тако и наставницима.)
tsunade tsunade 09:38 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

Не организују ли се родитељи да подигну буну око лажних петица и испита, биће озбиљних проблема.


roditelji su takodje ogromne žrtve ovog školstva. oni plaćaju paralelno školovanje svoje dece koje se sprovodi posle ili pre formalnih časova. moraju da organizuju prevoze na različite lokacije. moraju toj sludjenoj deci da objašnjavaju ono malo predmeta za koje im ne treba privatni čas. udžbenik istorije je u boga zaplakat... biologije i geografije takodje. to su ili pisale psihopate ili je neki priučeni partijski majmun sklepačio knjigu za jedno veče, da se što pre dignu neke budžetske pare.

dakle roditelj mora da dekodira i objašnjava očajnu knjigu. konkretno evo juče sam joj objašnjavala slučaj stjepan radić-puniša račić. jer iz knjige ispada da se neki poslanik tek tako iz čista mira podigao i pripucao. mimo bilo kakvog konteksta. nidje veze s mozgom.

sve u svemu ta deca su jadna, sistematski uništavana. moja ćerka nikakve šanse nema u poredjenju sa mladim indijcem iz kalkute koji je sve bežeći od lepre, progovorio tečno četiri svetska jezika, ima doktorat jednako validan iz medjunarodnog prava i kvantne fizike i sa 25 radi postdoktorske na harvardu.
c_h.arlie c_h.arlie 10:30 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

tsunade
Не организују ли се родитељи да подигну буну око лажних петица и испита, биће озбиљних проблема.


roditelji su takodje ogromne žrtve ovog školstva. oni plaćaju paralelno školovanje svoje dece koje se sprovodi posle ili pre formalnih časova. moraju da organizuju prevoze na različite lokacije. moraju toj sludjenoj deci da objašnjavaju ono malo predmeta za koje im ne treba privatni čas. udžbenik istorije je u boga zaplakat... biologije i geografije takodje. to su ili pisale psihopate ili je neki priučeni partijski majmun sklepačio knjigu za jedno veče, da se što pre dignu neke budžetske pare.

dakle roditelj mora da dekodira i objašnjava očajnu knjigu. konkretno evo juče sam joj objašnjavala slučaj stjepan radić-puniša račić. jer iz knjige ispada da se neki poslanik tek tako iz čista mira podigao i pripucao. mimo bilo kakvog konteksta. nidje veze s mozgom.

sve u svemu ta deca su jadna, sistematski uništavana. moja ćerka nikakve šanse nema u poredjenju sa mladim indijcem iz kalkute koji je sve bežeći od lepre, progovorio tečno četiri svetska jezika, ima doktorat jednako validan iz medjunarodnog prava i kvantne fizike i sa 25 radi postdoktorske na harvardu.

O, jebote !
Ja sam roditelj, ali nisam žrtva.
Kakva žrtva kada učestvujem u najznačajnijem poslu na svetu ... u pravljenju ljudi od svoje rođene dece.
Moja deca tečno govore dva svetska jezika, a nisu nigde bežala. O srpskom da i ne govorim.
Svo svoje, nemalo, obrazovanje stekla su od svojih Učitelja - uz podršku nas roditelja ... mnogo više od mame, nego od mene.
Sve što sam ja radio je bilo da ih vozim u školu matematike "Arhimedes".
Zamisli ... moja deca su sada na prestižnim svetskim univerzitetima, rame uz rame, sa leproznim Indijcima ... jebote, kakav je ovo rasizam kod tebe - ili sam ja nešto pogrešno ukapirao.
Dakle, obrazovni proces je slojevit posao u kojem saučestvuju Učitelji i roditelji.
Istina, ne verujem da zbog tvoje iskazane prepotentnosti u odnosu na Učitelje tvoja ćerka ima šanse u 'sudaru' sa Indijcem.
Moj životni princip je potpuno drugačiji, jer --- ja smatram da je zanimanje Učitelj najvažnije zanimanje u nekom društvu, jer ... Učitelj radi najznačajniji društveni posao - proizvodi nove ljude.
Svi Učitelji su razumeli moj stav - i moju podršku njima - i vraćali su mojoj deci višestruko.
nask nask 11:26 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

nurudin
Не организују ли се родитељи да подигну буну око лажних петица и испита, биће озбиљних проблема. (Изгледа да већини одговара: како родитељима, тако и наставницима.)


Neće. Neće se organizovati zato jer velik broj dece tj. njihovih roditelja "profitira" od takvog sistema. Naravno da ta "profitabilnost" na kraju ispadne jako skupa za tu decu kao i za društvo u celini.

tsunade
sve u svemu ta deca su jadna, sistematski uništavana. moja ćerka nikakve šanse nema u poredjenju sa mladim indijcem iz kalkute koji je sve bežeći od lepre, progovorio tečno četiri svetska jezika, ima doktorat jednako validan iz medjunarodnog prava i kvantne fizike i sa 25 radi postdoktorske na harvardu.


Ovo malo liči na kontradikciju. Ako su naša deca tako jadna onda imaju prednost nad indijskom decom, zar ne. Ili su ta indijska još jadnija, kukala im mati.
silver silver 11:29 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

moja deca su sada na prestižnim svetskim univerzitetima


Charlie baš sam pomislila na tvoju sjajnu dečicu, nadam se da grabe napred (ne sumnjam). Treba se čuvati 'sweeping statements' kad je u pitanju obrazovanje naše dece, tj. ima puno primera vrlo obrazovane i uspešne dece koja nemaju nikakvih prepreka u daljem usavršavanju na svetskim univerzitetima. Podržavam i tvoj stav o bitnosti filosofije.

Inače, klasično obrazovanje nekada podrazumevalo je trivium i quadrivium. Prvenstveno trivium: gramatika, logika i retorika, a dodatno quadrivium: aritmetika, geometrija, muzika i astronomija.
vcucko vcucko 12:12 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

tsunade

sve u svemu ta deca su jadna, sistematski uništavana. moja ćerka nikakve šanse nema u poredjenju sa mladim indijcem iz kalkute koji je sve bežeći od lepre, progovorio tečno četiri svetska jezika, ima doktorat jednako validan iz medjunarodnog prava i kvantne fizike i sa 25 radi postdoktorske na harvardu.



Taj mladić koji se mota po ulicama Kalkute (Bombaja, Karačija, Čitagonga, svejedno, to je isti svet) sa kolonijama leproznih će verovatno na toj ulici i ostati. Dok je živ. A taj što je stigao na Harvard, isto tako verovatno, je stigao iz porodice, bogatstva i raskoši za kakvu nuvo-riš sa Balkana i ne zna. I bogu hvala da ne zna.
Neko je rekao rasizam?

Druga je stvar odnos prema deci tamo i ovde.
Ti mladi Indusi, odrasli sa slugama koji su ih umivali, oblačili i hranili, su pod porodičnim pritiskom i još kako se trude u svemu što si navela. Ovdašnja deca tzv. tranzicionih dobitnika u proseku sa osamnaest divljaju okolo sa BMW X-nekim, belo im praši oko nosa, a roditelji srećni, eto neka on/ona ima što mi nismo mogli.

Taj odnos je jedan od većih uzroka svih problema u Srbiji. I jedan od glavnih razloga što ovde nikad neće biti nekih suštinskih promena.
tsunade tsunade 12:57 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

Ovo malo liči na kontradikciju.


više na paradoks. postoje razni nivoi jadnosti. taj što beži od bede i bolesti ima ogromnu motivaciju. ova moja ćerka nema nikakvu motivaciju nego umorno memoriše za peticu i prijemni. paradoks je naravno i to što se ta deca vežbaju iz priručnika za test, po 500 pitanja i zadataka koja SIGURNO NEĆE dobiti na ispitu. pa čekaj, i na faksu te niko ne zajebava, nego ti da knjige i posle te ispituje iz tih knjiga.

zato kažem, dajte ministri, kakve god da su vam doktorske diplome, a izgleda da su sve lažne, rešite javno taj test za srednju. pokažite da je znanje iz osmoljetke solidno ko golf dvojka makar.
tsunade tsunade 13:20 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

Neko je rekao rasizam?


lepo sam na početku teksta rekla da nije neophodno komentarisati naročito ako je glupavo. kad kažem glup, mislim na čoveka koji nije u stanju da razazna finese u jezičkom izrazu, takoreći stilske figure. ne mora da definiše, samo da razume šta je hiperbola a šta poređenje. Ovo je inače gradivo osnovne škole, mora da si mnogo mladji od mene pa vas to nisu naučili. definiciju sigurno znate naizust. ne znate samo da prepoznate u realitetu.

što se tiče tih tvojih verovatnoća gde će koji indijac da završi ne bih stvarno na taj način gatala.
angie01 angie01 13:35 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

, da se što pre dignu neke budžetske pare.


nisu budzetkse pare- nego roditeljske.


roditelji su takodje ogromne žrtve ovog školstva. oni plaćaju paralelno školovanje svoje dece koje se sprovodi posle ili pre formalnih časova. moraju da organizuju prevoze na različite lokacije. moraju toj sludjenoj deci da objašnjavaju ono malo predmeta za koje im ne treba privatni čas. udžbenik istorije je u boga zaplakat... biologije i geografije takodje. to su ili pisale psihopate ili je neki priučeni partijski majmun sklepačio knjigu za jedno veče, da se što pre dignu neke budžetske pare.


kada sam nesto slicno napisala pre par godina, zamal' me nisu lincovali, ono kao, sve je super, super profani, gradiva treba jos, knjige bozanstvene,....a ovo sve sto si/sam rekla, to je problematika glupih i lenjih djaka.:)))
c_h.arlie c_h.arlie 14:03 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

silver
moja deca su sada na prestižnim svetskim univerzitetima


Charlie baš sam pomislila na tvoju sjajnu dečicu, nadam se da grabe napred (ne sumnjam). Treba se čuvati 'sweeping statements' kad je u pitanju obrazovanje naše dece, tj. ima puno primera vrlo obrazovane i uspešne dece koja nemaju nikakvih prepreka u daljem usavršavanju na svetskim univerzitetima. Podržavam i tvoj stav o bitnosti filosofije.

Inače, klasično obrazovanje nekada podrazumevalo je trivium i quadrivium. Prvenstveno trivium: gramatika, logika i retorika, a dodatno quadrivium: aritmetika, geometrija, muzika i astronomija.

Normalno !
vcucko vcucko 14:06 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

tsunade
Neko je rekao rasizam?


lepo sam na početku teksta rekla da nije neophodno komentarisati naročito ako je glupavo. kad kažem glup, mislim na čoveka koji nije u stanju da razazna finese u jezičkom izrazu, takoreći stilske figure. ne mora da definiše, samo da razume šta je hiperbola a šta poređenje. Ovo je inače gradivo osnovne škole, mora da si mnogo mladji od mene pa vas to nisu naučili. definiciju sigurno znate naizust. ne znate samo da prepoznate u realitetu.

što se tiče tih tvojih verovatnoća gde će koji indijac da završi ne bih stvarno na taj način gatala.

Drago mi je da ne razumem tvoje finese.

I apsolutno se slažem da nije neophodno komentarrisati.

Pedeset i tri.
Milan Novković Milan Novković 14:31 05.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

vcucko
...Pedeset i tri.

Bebica

Sve deca na blogu, jel ima ovde 60+ ljudi uopšee osim Čera, Šarskog, Pajitja i mene (doduše Čer i Šarski često vataju na kondiciju pa ne znaš šta im je real-age
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:07 06.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

Milan Novković
vcucko
...Pedeset i tri.

Bebica

Sve deca na blogu, jel ima ovde 60+ ljudi uopšee osim Čera, Šarskog, Pajitja i mene (doduše Čer i Šarski često vataju na kondiciju pa ne znaš šta im je real-age


Taj Pajić je potpuna misterija - ima decu mojih godina, matoriji je od Biblije a mladolik, seća se svega od pre Hidžre?! Valjda da l' zato što se šetka po utrobi Majke Zemlje pa se podmladi od silnih minerala?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:32 06.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

Srđan Fuchs
Milan Novković
vcucko
...Pedeset i tri.

Bebica

Sve deca na blogu, jel ima ovde 60+ ljudi uopšee osim Čera, Šarskog, Pajitja i mene (doduše Čer i Šarski često vataju na kondiciju pa ne znaš šta im je real-age


Taj Pajić je potpuna misterija - ima decu mojih godina, matoriji je od Biblije a mladolik, seća se svega od pre Hidžre?! Valjda da l' zato što se šetka po utrobi Majke Zemlje pa se podmladi od silnih minerala?


Mutant (ninja, turtle)!








Voleo bih i ja da sam decu dobio mlađi, ali se na putu isprečilo dosta objektivnih teškoća i subjektivnih slabosti. Drugim rečima, tek kad sam emigrir'o mi je svanulo, i na finansijskom i na ženidbenom planu. No, bolje ikad nego nikad, plus, legenda kaže da deca podmlađuju, bolje nego valjanje u blatu pod zemljom.

Nemam nikakav komentar na temu bloga, žao mi je, deca mi ne rastu i ne školuju se u Srbiji. Osim toga, ovde su druge brige, na primer da li će neki idiot da dođe sa AR-16 da popravlja ocene. Ali da vas ne opterećujem svojim problemima...



Atomski mrav Atomski mrav 09:35 07.05.2018

Re: И стигосмо до матуре

Osim toga, ovde su druge brige, na primer da li će neki idiot da dođe sa AR-16 da popravlja ocene.


Vreme je da škole investiraju u ovo: https://abcnews.go.com/US/video/elementary-school-installs-bulletproof-shelters-inside-classrooms-53409282
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:43 05.05.2018

*

Jebote, što volim ove kulturološke ratove






Oh, what a world I was born into
Warriors are lying down

docsumann docsumann 14:26 06.05.2018

Re: *

Jebote, što volim ove kulturološke ratove




I'm just what I am, don't call me tha retro man
I'm tha son of tha culture clash
son of tha culture clash





stefan.hauzer stefan.hauzer 09:43 07.05.2018

Re: *

docs, my dear friend, zar nisu ove naše dve pesme i dovoljan dokaz; iako dve osobe ponekad isto misle, načini njihovg razmišljanja su totalno drugačiji. Pogledaj samo stilove naše dve pesme, jebote, još jednom, što volim što smo tako svi različiti i kad smo isti


docsumann docsumann 18:21 07.05.2018

Re: *

odličan dab
iqiqiq iqiqiq 12:03 05.05.2018

Znam kako ti je

Imaš jedno utešno tapšanje sa moje strane, prošla sam kroz sve to i deo frustracija izrazila i kroz pisanje bloga i kroz komentare na ovu temu. Propast našeg obrazovnog sistema je dugoročan proces.

Jedino pametnija jesam po pitanju ispoljavanja frustracija pred detetom, sada kada bih mogla nazad, potrudila bih se da moja deca ne primete moje nezadovoljstvo. NJima to ništa ne pomaže, oni su u tom sistemu i moraju da plivaju kroz sve to.I što je najbolje, većina dece nađe svoje mehanizme da ispliva. Mi im veoma odmažemo, da ti kažem iskreno.

Primera radi, dođe dete iz škole i nije mu jasna lekcija, ja kao kreten odmah zapnem da rešavam problem, ili da pomažem sama ili da tražim nekoga ko će detetu pomoći. Sada vidim da sam odmogla detetu, jer bi ono samo krenulo put rešenja, da pita školskog druga, da pita nastavnicu, da ode na dopunsku ili da prepiše, šta god mu odgovara najviše, to je razvojni put deteta.

Naše školstvo jeste loše, preskupo jer preobiman broj predmeta i preobimno i ambiciozni nastavni planovi frustriraju svukupno sve u sistemu, a i nas roditelje. Potpuno nepotrebno, kada pogledam i na fakultetu 45 ispita, a posle se baviš vrlo prostim i jednostavnim poslovima, jer nam je takvo tržište rada. Dakle preskupo školovanje.

Sigurno bi pomoglo da se prepolovi broj predmeta, te da se deca što pre usmeravaju na ono što ih interesuje. To se neće desiti, jer preskupi obrazovni sistem hrani raznorazne pijavice i prilepke (ne mislim na nastavni kadar, oni su kolateralna šteta), a i daje super podlogu za razvoj privatnog sektora. Za dvadesetak godina ovakvog trenda, i prosečnoj porodici će biti moranje da decu školuje u privatnim školama.
tsunade tsunade 13:40 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Propast našeg obrazovnog sistema je dugoročan proces.


očigledno je otišao u majčinu i ne vidim način da se popravi. ne sa ovim i ovakvim ministrima, ovim i ovakvim nastavnim kadrom.

naše školstvo je preskupo i enormno zagadjeno zbog održavanja nekog socijalnog mira unutar tog kontigenta glasača. kada bi ti nastavnici izgubili stalni posao i u državU se zapošljavali po ugovoru koji bi se obnavljao (ili ne bi) na godinu ili dve dana, druga bi se pesma pevala. evaluaciju rada tog konkretnog nastavnika bi izmedju ostalih radila i deca što je nije nevažno.

verujem da se u tom slučaju ne bi mehanički krckali dani do penzije nego bi se neko udubio malo u svoj posao.

želim odmah da se ogradim od sopstvene generalizacije jer ima statistički nebitan procenat onih koji se trude. marta je imala sasvim solidnu učiteljicu do petog razreda. žena se trudila da ih zaista upozna i dejstvovala je koliko je mogla individualno oči u oči sa detetom, pokušavajući da razume njegove specifičnosti. kažem koliko je mogla. imala sam od nje feedback, gde treba da pojača učenje u čemu je solidna u čemu je nesolidna i tako.

tsunade tsunade 13:45 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Imaš jedno utešno tapšanje sa moje strane,


hvala. da se odužim

nask nask 13:57 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

kada bi ti nastavnici izgubili stalni posao i u državU se zapošljavali po ugovoru koji bi se obnavljao (ili ne bi) na godinu ili dve dana, druga bi se pesma pevala. evaluaciju rada tog konkretnog nastavnika bi izmedju ostalih radila i deca što je nije nevažno.


Pa nadničarsvo nije baš povoljno rešenje kako za samo nastavno osoblje tako i za konzumente nastave.

želim odmah da se ogradim od sopstvene generalizacije jer ima statistički nebitan procenat onih koji se trude.


Ali stvarno se pitam, da li neko posle ovakve konstatacije zaista očekuje iole razumnu diskusiju na temu.
tsunade tsunade 14:03 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Ali stvarno se pitam, da li neko posle ovakve konstatacije zaista očekuje iole razumnu diskusiju na temu.


verovao ti meni ili ne, fućka mi se za bilo čija očekivanja
nask nask 14:09 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Da ti se fućka ne bi se toliko raspisala. Ovde takođe. Je li to kontradikcija ili paradoks?

c_h.arlie c_h.arlie 14:10 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

tsunade
Propast našeg obrazovnog sistema je dugoročan proces.


očigledno je otišao u majčinu i ne vidim način da se popravi. ne sa ovim i ovakvim ministrima, ovim i ovakvim nastavnim kadrom.

naše školstvo je preskupo i enormno zagadjeno zbog održavanja nekog socijalnog mira unutar tog kontigenta glasača. kada bi ti nastavnici izgubili stalni posao i u državU se zapošljavali po ugovoru koji bi se obnavljao (ili ne bi) na godinu ili dve dana, druga bi se pesma pevala. evaluaciju rada tog konkretnog nastavnika bi izmedju ostalih radila i deca što je nije nevažno.

verujem da se u tom slučaju ne bi mehanički krckali dani do penzije nego bi se neko udubio malo u svoj posao.

želim odmah da se ogradim od sopstvene generalizacije jer ima statistički nebitan procenat onih koji se trude. marta je imala sasvim solidnu učiteljicu do petog razreda. žena se trudila da ih zaista upozna i dejstvovala je koliko je mogla individualno oči u oči sa detetom, pokušavajući da razume njegove specifičnosti. kažem koliko je mogla. imala sam od nje feedback, gde treba da pojača učenje u čemu je solidna u čemu je nesolidna i tako.


Ooooo, Bože dragi, koliko ću gluposti u životu morati da pročitam !?
Pa zašto da ugovore potpisuju da godinu ili dve (što bi reko Vučić, godinu, najduže dve), zašto ne na nedelju dana, ili, čak, dve ?
Ma, šta će im ugovor - neka rade preko 'omladinske zadruge'.
Jebote !
Najznačajniji društveni posao bi nagradila tako da Učitelje držiš u stalnom strahu od otkaza - i da ti oni prave decu superiornu u odnosu na 'leprozne' Induse.
Strašno je koliko neki ljudi 'melju kao vodenica' - samo da bi nešto rekli.
tsunade tsunade 14:13 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

c_h.arlie


ja bih tako i tebe tretirala. i još gore. a i sebe. nema uljuljkivanja. ili nešto radiš posvećeno ili nemoj uopšte da ga radiš, ima neko drugi ko hoće da se posveti. u čemu je tvoj problem? oh stani, ne moram zaista da znam a i ne zanima me.
iqiqiq iqiqiq 14:14 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

želim odmah da se ogradim od sopstvene generalizacije jer ima statistički nebitan procenat onih koji se trude. marta je imala sasvim solidnu učiteljicu do petog razreda. žena se trudila da ih zaista upozna i dejstvovala je koliko je mogla individualno oči u oči sa detetom, pokušavajući da razume njegove specifičnosti. kažem koliko je mogla. imala sam od nje feedback, gde treba da pojača učenje u čemu je solidna u čemu je nesolidna i tak



U suštini škola treba da ponudi deci informacije, da ih motiviše da razmišljaju, da traže odgovore i imaju puno pitanja, da znaju kako da dodju do informacija i kako da ih verifikuju i obrade i upotrebe i da im pomogne da pronadju svoje talente i ono što ih interesuje, čemu žele da posvete svoj radni vek i da u tome uživaju-

Naš obrazovni sistem se odavno urušava, jer nemamo svest koliko je obrazovanje važno za razvoj zajednice. Naša vlast se nikada nije bavila obrazovanjem sistemski i kontinuirano u cilju razvoja resursa. Ovo što nas sada žulja u svim sferama društva (kultura i obrazovanje su najpodložnije) je posledica nemara u prošlosti. Šta nas još čeka, videćemo.

U zahvalnost na klipu, pričica iz života: sa jednim Fincem od pedesetak godina sam nedavno razgovarala i napomenula mu da znam mnogo ljudi koji se bune što u Srbiji plaćaju i novac za obrazovanje (kroz poreze), a nemaju decu. On je bio skroz šokiran i samo mi je rekao "pa u šta drugo ulagati ako ne u obrazovanje"-

to je svest Finca koji nema svoju decu, ali i dalje bi svoj novac prvo odvojio za obrazovanje klinaca u Finskoj...e sad tu se meni suštinski oslikava razlika razvijenog društva i naše sredine...i promene toga neće doći spolja, a kako ćemo ih potaknuti iznutra, jer u pitanju je nivo svesti
iqiqiq iqiqiq 14:29 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Ah i čuvena scena iz filma "Moja Afrika" kada glavna junakinja traži od poglavice da pusti decu da se školuju a on pristane samo za klince koji su niži od određene visine. Objašnjenje je da dok oni porastu, poglavica će umreti tako da neće ta deca da ga prestignu u pameti.

Ovo je ipak primer protiv onih vladara " posle mene potop". A obrazovni sistem jedne države je ideologija u manjoj ili većoj meri. Sa tim što razvijeni svet nema strah od pameti potomaka, nego računa na to kao ulog za budućnost i sigurni život u penziji.

Naši vladari se plaše pameti, a za penziju se pobrinu dok ostaju i opstaju na vlasti.

Kao što rekoh, svest je teško menjati.
c_h.arlie c_h.arlie 14:29 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

tsunade
c_h.arlie


ja bih tako i tebe tretirala. i još gore. a i sebe. nema uljuljkivanja. ili nešto radiš posvećeno ili nemoj uopšte da ga radiš, ima neko drugi ko hoće da se posveti. u čemu je tvoj problem? oh stani, ne moram zaista da znam a i ne zanima me.

Ma znam !
Nisi jedina koja bi mene tako tretirala (kao korov - jebote !).
Mnogi su to pokušavali.
Ali, ima jedna začkoljica ... ja sam zajeban - i ne dam se.
Dozu zajebanosti mi daje besomučno učenje svoje struke, bez ikakvog kukanja na moje (svoje ?) Učitelje - i sav nakaradni sistem i slično.

Pošto ti slabo kapiraš, možda i zbog toga što (sama) reče, što nisi bila bog zna kakav đak ... da ti ponovim još jednom.
Društvo, odnosno, njegovi članovi, koji ne (u) kapiraju da se prema Učitelju moraju odnositi sa dostojnim poštovanjem - i da je Učitelj najznačajnije zanimanje u nekom društvu - jer proizvodi nove ljude ... do tada ćemo da budemo tu gde jesmo.
Jer, dok svako može da dođe u školu i ispiša se po Učitelju (i drži Učitelja na ugovoru za privremeni posao ... jebote, obrazovanje nikada ne može da bude privremeni posao), do tada ćemo kao društvo da idemo tamo kuda već dugo idemo, tj. da idemo kuda i kurac (kada moram da lajem).
c_h.arlie c_h.arlie 14:30 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

iqiqiq
želim odmah da se ogradim od sopstvene generalizacije jer ima statistički nebitan procenat onih koji se trude. marta je imala sasvim solidnu učiteljicu do petog razreda. žena se trudila da ih zaista upozna i dejstvovala je koliko je mogla individualno oči u oči sa detetom, pokušavajući da razume njegove specifičnosti. kažem koliko je mogla. imala sam od nje feedback, gde treba da pojača učenje u čemu je solidna u čemu je nesolidna i tak



U suštini škola treba da ponudi deci informacije, da ih motiviše da razmišljaju, da traže odgovore i imaju puno pitanja, da znaju kako da dodju do informacija i kako da ih verifikuju i obrade i upotrebe i da im pomogne da pronadju svoje talente i ono što ih interesuje, čemu žele da posvete svoj radni vek i da u tome uživaju-

Naš obrazovni sistem se odavno urušava, jer nemamo svest koliko je obrazovanje važno za razvoj zajednice. Naša vlast se nikada nije bavila obrazovanjem sistemski i kontinuirano u cilju razvoja resursa. Ovo što nas sada žulja u svim sferama društva (kultura i obrazovanje su najpodložnije) je posledica nemara u prošlosti. Šta nas još čeka, videćemo.

U zahvalnost na klipu, pričica iz života: sa jednim Fincem od pedesetak godina sam nedavno razgovarala i napomenula mu da znam mnogo ljudi koji se bune što u Srbiji plaćaju i novac za obrazovanje (kroz poreze), a nemaju decu. On je bio skroz šokiran i samo mi je rekao "pa u šta drugo ulagati ako ne u obrazovanje"-

to je svest Finca koji nema svoju decu, ali i dalje bi svoj novac prvo odvojio za obrazovanje klinaca u Finskoj...e sad tu se meni suštinski oslikava razlika razvijenog društva i naše sredine...i promene toga neće doći spolja, a kako ćemo ih potaknuti iznutra, jer u pitanju je nivo svesti

Normalno !
Saglasan dvesto posto !
tsunade tsunade 14:39 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

slažem se, sve je teško menjati a svest najteže. evo imam i ja jedan film za tebe. nije poetičan kao moja afrika ali ima segment o obrazovanju u raznim zemljama. oni nastavnici iz vanserijski uspešnih evropskih zemalja kažu: ukinite sistemske testove to ničemu ne služi, to nije učenje... i tako...

c_h.arlie c_h.arlie 14:43 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

tsunade
slažem se, sve je teško menjati a svest najteže. evo imam i ja jedan film za tebe. nije poetičan kao moja afrika ali ima segment o obrazovanju u raznim zemljama. oni nastavnici iz vanserijski uspešnih evropskih zemalja kažu: ukinite sistemske testove to ničemu ne služi, to nije učenje... i tako...


Znaš šta mi zaista nije jasno - kod tebe i tebi sličnih ?!
Kako ne kapiraš da je centralna pozicija svakoga obrazovnog procesa Učitelj ... a ne testovi ovakvi ili onakvi.
Jebeš testove ... danas su ovakvi, sutra su onakvi, prekosutra će biti neki treći.
Ono što ostaje stalno je Učitelj.
Ma, ne možeš ti da shvatiš - tebi treba Majkl Mur da ti nacrta.
Jebote !
tsunade tsunade 14:46 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

c_h.arlie


kako ti ne kapiraš da ne postoji način da se ti i ja shvatimo ikad u životu oko bilo čega te analogno tome da prestaneš da bulazniš i tumačiš moju ličnost i moje potrebe, kao da me poznaješ. drugim rečima, odjebi.
c_h.arlie c_h.arlie 17:05 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

tsunade
c_h.arlie


kako ti ne kapiraš da ne postoji način da se ti i ja shvatimo ikad u životu oko bilo čega te analogno tome da prestaneš da bulazniš i tumačiš moju ličnost i moje potrebe, kao da me poznaješ. drugim rečima, odjebi.

Izvini se !
Strašno !
tsunade tsunade 17:42 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Da ti se fućka ne bi se toliko raspisala. Ovde takođe. Je li to kontradikcija ili paradoks?


ne ne... za funkcionalno nepismene da probam da obogatim iskaz: vrlo mi je stalo do teme ali me boli uvo za tvoja/vaša/skoro bilo čija, očekivanja od mene.
tsunade tsunade 17:44 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Izvini se !


aureus aureus 18:15 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

iqiqiq

U zahvalnost na klipu, pričica iz života: sa jednim Fincem od pedesetak godina sam nedavno razgovarala i napomenula mu da znam mnogo ljudi koji se bune što u Srbiji plaćaju i novac za obrazovanje (kroz poreze), a nemaju decu. On je bio skroz šokiran i samo mi je rekao "pa u šta drugo ulagati ako ne u obrazovanje"-

Ponekad sa dvoje finskih drugara koji su nastavnici popričam o njihovom školskom sistemu, koji je danas već prilično čuven i smatra se za jedan od najboljih u svijetu.
Par stvari da kažem. Prije tridesetak godina, mislim, kad su krenuli u reformu obrazovanja, prvo su naširoko debatovali, pa kad su sve smislili - prionuli su na posao. Osnova - kamen temeljac tog obrazovnog sistema je NASTAVNIK (učitelj, nastavnik, profesor). On je taj kome je data velika sloboda i koji je u najbližoj mogućoj vezi sa djecom. Nije vezan nekim striktnim programom, u prvim razredima nema ocjena, čak, čini mi se, nema ni dnevnika. Ne muči ga prosvetni inspektor i generalno - ima odriješene ruke da djecu nečemu nauči i da ih izvede na pravi put.

E...ali ovo je nemoguće izvesti bez kvalitetnog nastavnika!?
Tačno. Nemoguće bez kvalitetnog nastavnika. To mora da bude normalna, poštena, nefrustrirana, pedagoški potkovana i široko obrazovana osoba. I tu nema mjesta nastavnicima koji su prepisivali na fakultetu, koji nikad dovoljno nisu savladali materiju koju će predavati učenicima i koji svojim neznanjem muče i sebe i učenike. A ovdje se sjećam nekih lumena koji su upisali geografiju jer ništa drugo nisu mogli, a geografija ih nije mnogo interesovala, no ipak su je na tuc-muc završili i na kraju se - zaposlili u nekoj školi. Kako li je djeci s takvima?

U Finskoj su fakulteti za buduće učitelje i nastavnike jedni od najatraktivnijih - i zainteresovanost je nekoliko puta veća od broja upisnih mjesta. Kad imaš takvo interesovanje, kad je rad na tim fakultetima dobar - onda lako dolaziš i do kvalitetnog kadra. Da biste predavali djeci potrebno je da budete master (pet godina školovanja) i rijetko ste stručni samo za jedan predmet.

Inače, plate finskih nastavnika su na nivou prosjeka u državi, možda 5-15 posto veće, ništa dramatično - ali je društveni ugled tih ljudi solidan i nesporan.
blogovatelj blogovatelj 18:21 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

drugim rečima, odjebi.


"U svakom trenutku nagrnuce sa svih strana
Pravovjerni
Lesinari
E pa sto
Dovoljna je jedna rijec
Odjebi"

iqiqiq iqiqiq 18:37 05.05.2018

Re: Znam kako ti je

Prije tridesetak godina, mislim, kad su krenuli u reformu obrazovanja, prvo su naširoko debatovali, pa kad su sve smislili - prionuli su na posao

Naravno, ali to ti je ono dal šija ili vrat, hajde sada kod nas okupi bar desetoro ljudi koji će da sednu i da debatuju da smisle nešto korisno...

Naravno da je nastavnik/profesor/učitelj suština i stub celog sistema, ovde kod nas osim nedostatka ugleda nema ni pravo glasa kada se uvode reforme reformi, svi se pitaju osim njih. Da nije naša nesreća još bi se čovek na takve gluposti slatko smejao.

Suština je da deca učenje shvate kao prirodan proces, a onog koji ih uči kao najboljeg dobrotvora, jer je znanje oružje protiv siromaštva.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana