Život

Dok smo još ovde, da nešto naučite

zilikaka RSS / 31.03.2018. u 13:04

 

Već dugo imam nameru da prezentujem neke korisne informacije, a posebno mi vetar u krila dao onaj požar u Kemerovu i pogibija onoliko dece, nego bila neka jurnjava pa ne stigoh.
Odmah da znate, ovo je jedan dosadan, suvoparan i krajnje koristan blog. I svakako bi valjalo da bacite pogled na ovo nekoliko korisnih priloga.


Naime,  nemam definisanu ideju šta tačno hoću da postignem, osim da pokažem koliko lako i brzo od krajnje bezazlene situacije nastaje katastrofa.
Reč je naravno o požaru, to ste shvatili.
Moj lični doprinos celoj priči je samo naglašavanje da je za paljevinu potrebna materija koja sagoreva (a to vam je skoro sve što nas okružuje), dovoljno vazduha za sagorevanje i dovoljno energije da se nešto zapali. Što je nešto lakše zapaljivo, manje energije treba, pa je negde dovoljna i samo varnica a za nešto treba dooobra rasplamsala vatra. Pošto i jednog i drugog ima svuda oko nas, kad krene požar taman se sve nadoveže kako ne treba.
Odabrala sam nekoliko snimaka koji demonstriraju požar u realnim uslovima . Ima toga još onoliko, pa koga zanima može sam da nastavi.

Pokažite ovakve snimke i svojim ukućanima, naročito deci. Ja jesam.
I iz jednog primera se stiče dovoljna predstava o brzini narastanja problema, a to mi je bio i glavni cilj.

Da spoznaju oni koji nisu znali, ne zatrebalo im.

 

A sad fimići:

 

i ako neko otvara linkove:

https://www.youtube.com/watch?v=CgCaZEH35ys 

https://www.youtube.com/watch?v=MtX-10c3fT0 



Komentari (208)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 15:38 01.04.2018

Re: štos mene tiče


zilikaka zilikaka 16:30 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Nit terasa nit slika moji, nažalost.


Ma izeš sliku, šteta za terasu.
narcis narcis 16:32 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Nit terasa nit slika moji, nažalost.

tvoja terasa, jel a šta radiš krajem avgusta, onako
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:13 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Što se menjača tiče, ja nešto držim da će neke vrste menjača svakako opstati jer je to praktično sklop koji reguliše prenos snage (i prilagođava ga potrebama moment-brzina)


Neće, to će sve da ode kad se pređe na lektrična vozila. Zato što kod električnog motora obrtni momenat ne zavisi od broja obrtaja. Evo, moj prius koji čak nije ni full electric nego ima i dalje SUS motor + AC drajv, nema manjač, pa shodno sa time, nema ni kvačilo, i ide sasvim lepo. A ako nisi videla priusa, ili ne veruješ kolezi, uđi u bilo koji tramvaj ili trolejbus, i videćeš šta? Da nema nikakav menjač. Pazi, ne pričam ovde o automatskom menjaču, nego menjača nema uopšte. A da te još više uzbudim, ni kočnica, u tom mehaničkom smislu (trenje, paknovi) nema, nego se koči elektromagnetno (dobro, da ne preterujem, ima, bar kod starijih trola, ali el-mag kočnica je tu glavna sila. I što je lepo, em kočiš, em pri tome puniš bateriju, umesto da samo praviš toplotu koja nikom ne treba.

nteresantno bi bilo ako proizvode zupčanike. Recimo, nekad je svaki pismeniji majstor umeo da uzme meru zupčanika i napravi to isto*, dok je poslednjih desetak godina to postao raritet. Ispala silna nauka to raditi.
Upravo zato držim da bi dobro bilo da mladi mauče i te klasične postupke jer toga malo ima.


E, za ovo imam dobru priču iz moje bivše firme, ali ne služi baš na slavu vas sa mašinskog fakulteta, pa ajde da ti ne idem na živce.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:25 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Ламинат је бог, закон, царска ствар; Нобела за измишљотину. Двехиљадите кад сам се двоумио између њега, паркета и плочица подно грејање ме определило за ламинат и испало одлично. То је отпорно и жилаво. Малокалибарка и ситна сачма га не пробију, киселина, вода, псине, деца; ма само удри. Статички електрицитет нисам приметио као проблем.


Da, ne znam ni ja o čemu priča zili, nema nikakvog statičkog elektriciteta, bar na ovim laminatima koje sam do sada imao po kući i na poslu. Ima ga na prokletim tepisima, ima problema i kod mene u labu gde imam drveni pod, pa moram da koristim antistatičke podloge tamo gde stojim i da se uzemljavam onom narukvicom. Tu dosta zavisi od toga šta nosiš na nogama i na sebi. Na primer, ako ideš u borosanama, ili u gumanim HTZ čizmama, kako ja zamišljam zili na poslu, onda je moguće da se napuniš statikom dok hodaš po plastičnom podu. Mi u kući pičimo bosi, pa sa statičkim elektricitetnom nemamo nikakvih problema. A čak se ni mačke ne žale.

zilikaka zilikaka 17:38 01.04.2018

Re: štos mene tiče

kad se pređe na lektrična vozila.

Ej, to vam sve vreme pričam, nikad se neće skroz preći na lektriku. Bar mi to nećemo gledati.
kome se isplati da pravi baterije snage potrenbe jednom bageru, recimo? I pošto to čudo da bude onda?
Isto za traktore, pa plovila...verovatno i za teške kamione.

...a inače nećeš verovati al znam za trajvane i potpuno mi jasno. Rekoh već, učilo se o tome (neću da guglam al zaboravilo se da li trajvane teraju asinhroni il sinhroni motori i koja je tačno razlika), sećam se da to sve motor radi.

E, al za trajvan provučeš žicu i dovedeš energije kolko ti treba pa možeš da se keriš, al da te vidim kako ćeš na livadi, o tome pričam.

Sve dok se ne napravi ogroman kvalitativni skok po pitanju prenosa energije, SUS motori moraju opstati, a sa njima i sklopovi za prenos snage, posebno reduktori.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:41 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Zili, si videla ovaj filmić (nema veze sa prenosom, nego sa diferencijalom, obajašnjenje za domaćice, muške i ženske, ja sam iskreno uživao gledajući ovaj uradak):

zilikaka zilikaka 17:41 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Na primer, ako ideš u borosanama, ili u gumanim HTZ čizmama, kako ja zamišljam zili na poslu,





Borosane mo osobito pašu, al to samo kad se dohvatim metle. Inače nosim one cipelentine...
E, al sinko, taman da ih nosim stalno, ključna stvar je da na njima MORA da stoji da su antistatik
Pazi, svaka ima žutu nalepnicu i sertifikat, verovatno neko ozbiljno iza toga i stoji.
Nači, cipele nisu. Ideš na sve ili ništa?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:44 01.04.2018

Re: štos mene tiče

sto za traktore, pa plovila...verovatno i za teške kamione.


LINK

(mada, postoje indicije da će Tesla Motors da bankrotira za manje od nekoliko meseci...eno ga Elon Musk loži radnike kao moj bivši diša u firmi u Beogradu, da rade više, bolje i predanije, i bolje sutra sigurno dolazi!. Iz mog iskustva: kad krene sa reorganizacijom, to je znak da je firma prdnula u čabar)
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:33 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Sve dok se ne napravi ogroman kvalitativni skok po pitanju prenosa energije, SUS motori moraju opstati, a sa njima i sklopovi za prenos snage, posebno reduktori.


Da, baterije su usko grlo, ali ja sam ubeđen da je ta budućnost iz ugla. Sad već imaš na tržištu hibridna vozila kod kojih SUS motor pokreće samo električni generator koji puni bateriju, iz koje se pokreće AC motor, koji je pogon. Dakle, bez menjača. No to je još retkost, upravo zbog baterije (kapacitet, životni vek, cena).

Prius je zanimljiv jer su kod njega oba motora, SUS i AC kaplovani na istu osovinu onim planetarnim prenosom (planetary gear box, to je ova slika što je okačio nask). I to zaista jeste vrsta prenosa, ali ne u smislu koji smo ovde potegli, klasičnom, gde po potrebi menjaš prenosni odnos izborom zupčanika, da bi se prilagodio osnovnom nedostatku SUS motora.

I ne boj se, vas mašince niko neće oterati na ropotarnicu povjesti, nego samo menjače, ovakve kakve danas znamo.
nsprof nsprof 19:31 01.04.2018

Re: štos mene tiče

srdjan.pajic
Sve dok se ne napravi ogroman kvalitativni skok po pitanju prenosa energije, SUS motori moraju opstati, a sa njima i sklopovi za prenos snage, posebno reduktori.


Da, baterije su usko grlo, ali ja sam ubeđen da je ta budućnost iz ugla. Sad već imaš na tržištu hibridna vozila kod kojih SUS motor pokreće samo električni generator koji puni bateriju, iz koje se pokreće AC motor, koji je pogon. Dakle, bez menjača. No to je još retkost, upravo zbog baterije (kapacitet, životni vek, cena).

Prius je zanimljiv jer su kod njega oba motora, SUS i AC kaplovani na istu osovinu onim planetarnim prenosom (planetary gear box, to je ova slika što je okačio nask). I to zaista jeste vrsta prenosa, ali ne u smislu koji smo ovde potegli, klasičnom, gde po potrebi menjaš prenosni odnos izborom zupčanika, da bi se prilagodio osnovnom nedostatku SUS motora.

I ne boj se, vas mašince niko neće oterati na ropotarnicu povjesti, nego samo menjače, ovakve kakve danas znamo.


Tesla ima menjač, ali sa jednom brzinom
Na TV-u sam video zanimljiv prilog o jednom švajcarskom kamenolomu, gde koriste one ogromne dampere (koji i inače idu na struju, jedino obično imaju SUS motor za agregat da to čudo napaja). Elem, likovi su skontali da mogu da stave neku ogromnu bateriju (200kWh, na primer), da poteraju prazan damper uzbrdo, po kamen. A, kada krene dole, natovaren kamenjem, onda puni te baterije. I, još tvrde, da zbog razlike u masi, dok se spušta dole, napunjen kamenjem, proizvodi više struje, nego kada se penje prazan :) Tako da dole, osim kamenja, istovaruju i struju :)
c_h.arlie c_h.arlie 19:41 01.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
kad se pređe na lektrična vozila.

Ej, to vam sve vreme pričam, nikad se neće skroz preći na lektriku. Bar mi to nećemo gledati.
kome se isplati da pravi baterije snage potrenbe jednom bageru, recimo? I pošto to čudo da bude onda?
Isto za traktore, pa plovila...verovatno i za teške kamione.

...a inače nećeš verovati al znam za trajvane i potpuno mi jasno. Rekoh već, učilo se o tome (neću da guglam al zaboravilo se da li trajvane teraju asinhroni il sinhroni motori i koja je tačno razlika), sećam se da to sve motor radi.

E, al za trajvan provučeš žicu i dovedeš energije kolko ti treba pa možeš da se keriš, al da te vidim kako ćeš na livadi, o tome pričam.

Sve dok se ne napravi ogroman kvalitativni skok po pitanju prenosa energije, SUS motori moraju opstati, a sa njima i sklopovi za prenos snage, posebno reduktori.

U jednoj rečenici malo prenosiš energiju, a malo snagu.
Konzistentnije je da prenosiš samo snagu (ili moment), koja će se integraljenjem na mestu trošenja konvertovati u energiju.
Što se tiče mehaničkih prenosnika, ne bih se kladio na njih, bez obzira što se njima možemo igrati sa trojstvom (snage kao proizvoda momenta i obrtanja), pa na uštrb broja obrtaja preneti veći moment i obratno, pri istoj snazi ...
Elektro pogoni će to eliminisati, eventualno će ostati hidro-pogoni.
Au, jebote, baš preterujem - pa nijsam ja TasaDebeli.
zilikaka zilikaka 19:56 01.04.2018

Re: štos mene tiče

U jednoj rečenici malo prenosiš energiju, a malo snagu.

Prenos energije kao pojam a snaga kao fizička veličina.
Nemoj da se ovde nadlajavamo oko osnovnih pojmova, mani se.
nask nask 20:24 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Nemoj da se ovde nadlajavamo oko osnovnih pojmova, mani se.


Ja se baš ponadao evo mašinsko-elktrotehničarske šorke, pa kad se onako dobro polomite da vam fizičari objasne male tajne velikih majstora.
zilikaka zilikaka 20:57 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Ja se baš ponadao evo mašinsko-elktrotehničarske šorke, pa kad se onako dobro polomite da vam fizičari objasne male tajne velikih majstora.

Kolege lektričari jako volu da potežu alate diferencijalnog računa da objasne elementarne stvari.
Dobro, znam ja da u društvu bolje zvuči kad kažeš da se snaga integraljeljem na mestu trošenja konvertuje u energiju nego prostački da je to energija utrošena u odredjenom vremenu, matematički model biraš spram situacije.

A inače, ja od malena naučena da uvek prvo pazim na jedinice, pa i malca teram da u svakom momentu zna da li je u pitanju kg*m2/s2 il je sekunda na treći.


blogovatelj blogovatelj 22:46 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Da, baterije su usko grlo, ali ja sam ubeđen da je ta budućnost iz ugla


Ne samo baterije, već i punjenje istih. Ne pričam o redovnom, svakodnevnom, punjenju baterija u normalnim okolnostima. Pričam o ratovima, poplavama, zemljotresima i sličnim nevoljama.
Kad ti Amerikanci unište elektrane bombama, čime ćeš da puniš kola? A ako imaš dizel kamione i tenkove i dronove, samo im dovučeš dizela i naliješ. I spreman si da cepaš Amere.
nask nask 23:22 01.04.2018

Re: štos mene tiče

Kolege lektričari jako volu da potežu alate diferencijalnog računa da objasne elementarne stvari.


Pa kad ne razumu fiziku. Evo za ovo dole su u stanju da izdifernciraju i izintegrale, a da pojma nemaju zašto balon malo protrljan o pamučnu majcu savija mlaz vode. Ma kakvi elektrotehničari, elektrostatičari su ti to.

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:52 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Tesla ima menjač, ali sa jednom brzinom


Misliš dve - nultu i prvu?

Moj priki ima i specijalnu brzinu koja se zove regenerativno kočenje. To je kao ono kočenje motorom, samo što je ovde motor - generator, pa usput dopuniš bateriju na nizbrdici, ili ono kad usporavaš prema semaforu, to mi je sad postalo second nature, avtamacki menjam brzine, skoro kao da vozim SUS auto sa ručnim menjačem.

Ne, bez zezanja, taj prius je, po mom mišljenju, keva od automobila, i prosto mi je neverovatno kad se setim da postoji već dvadeset godina, da ga ništa do sad još nije sjebalo. Tačno su uboli kako treba da ga naprave, i za koga.

Ne pratim šta se dešava sa onom vodoničnom Tojotom (zili sad pada u nesvest, zamisli kakav je to fire hazard, rezervoar vodonika na točkovima...), o njoj se pričalo, trebalo je da krene da se prodaje po Kaliforniji, a posle i šire, ali je nekako ta priča utihnula. Ne znam da li se proizvod i prodaje bar u Japanu.






srdjan.pajic srdjan.pajic 02:58 02.04.2018

Re: štos mene tiče

blogovatelj
Da, baterije su usko grlo, ali ja sam ubeđen da je ta budućnost iz ugla


Ne samo baterije, već i punjenje istih. Ne pričam o redovnom, svakodnevnom, punjenju baterija u normalnim okolnostima. Pričam o ratovima, poplavama, zemljotresima i sličnim nevoljama.
Kad ti Amerikanci unište elektrane bombama, čime ćeš da puniš kola? A ako imaš dizel kamione i tenkove i dronove, samo im dovučeš dizela i naliješ. I spreman si da cepaš Amere.


Zato im prvo sjebeš rafinerije i skladišta goriva, i onda si miran.
blogovatelj blogovatelj 03:38 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Zato im prvo sjebeš rafinerije i skladišta goriva, i onda si miran.


Skladišta goriva mogu da se improvizuju po šupama u selima, proizvodnja struje ne može.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:40 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Nači, cipele nisu. Ideš na sve ili ništa?


Pa isto kao što prave te cipele da ne dozvoljavaju punjenje statičkim elektricitetom usled trenja, tako prave i laminate. A na mestima gde je zaštita od statičkog pražnjenja važna i ti podovi se uzemljuju, baš kao i obuća, odeća, telo, radni sto, prekrivka, lemilice, test priključci osciloskopa i drugih instrumenata, itd. Pa onda imaš i one monitore koji kontrolišu naboj, kao i kontinuitet same instalacije za ESD zaštitu.

Ne znam, možda si ti hodila po laminatu još u vreme dok se Kulon mučio oko svog zakona, ali činjenica je da na ovim novijim kućnim podovima te stvarno ne cepa električno pražnjenje, bar ne više nego sa bilo kakvim drugim podom koji nije tepih. Verevala ili ne kolezi .
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:48 02.04.2018

Re: štos mene tiče

blogovatelj
Zato im prvo sjebeš rafinerije i skladišta goriva, i onda si miran.


Skladišta goriva mogu da se improvizuju po šupama u selima, proizvodnja struje ne može.


A vodenice, kao mini hidroelektrane? Svaka za po jednog manjeg tenka, ne mora ni iz šumice da izlazi, samo mu dovučeš preko livade gajtan smb boje da se ne vidi iz visine.

Šupu sa gorivom jednu digneš u vazduh sa sve okolnim zaseokom, i kur će moj posle da dozvole seljaci da im se pored imanja podmeću burići sa naftom uz obrazloženje da se radi o genijalnoj strategiji.




zilikaka zilikaka 07:18 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zili sad pada u nesvest, zamisli kakav je to fire hazard, rezervoar vodonika na točkovima..

Ne pada. Ništa nije opasno mu se pristupi kako treba. Ne valja da imaš vodonik a vladaš se ko da su drva.
A inače, kod vodonika je tek zajebancija što se utečnjava na većim pritiscima i od prirodnog gasa što znači da je rezervoar debo i težak ko zemlja.
Al sigurno je neko stavio na papir šta se više isplati.

...a dok sam u radnji da vam generalno skrenem oažnju da i sa elektromotora moraš da preneseš kretanje odnosno snagu i da se to može uraditi na 4 poznata načina:
zupčasti, lančani, remeni i frikcioni.
Stoga, još će dugo da jašu mašinski sklopovi.


c_h.arlie c_h.arlie 07:23 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
U jednoj rečenici malo prenosiš energiju, a malo snagu.

Prenos energije kao pojam a snaga kao fizička veličina.
Nemoj da se ovde nadlajavamo oko osnovnih pojmova, mani se.

Energija i snaga su fizičke veličine.
Jedna od njih referencira implementaciju, a druga deklaraciju --- ili, što bi se reklo, potencijal i inkarnaciju.
Osnovni pojmovi su prava stvar za razgovor, jer ih mnogi ljudi brkaju - što bi rekao nask, pa im je isti kilovat i kilovat-čas.
c_h.arlie c_h.arlie 07:25 02.04.2018

Re: štos mene tiče

nask
Nemoj da se ovde nadlajavamo oko osnovnih pojmova, mani se.


Ja se baš ponadao evo mašinsko-elktrotehničarske šorke, pa kad se onako dobro polomite da vam fizičari objasne male tajne velikih majstora.

Čekaj, ti misliš da smo mi postali elektrotehničari bez fizike - ili ?
Za mašince ne znam.
c_h.arlie c_h.arlie 07:32 02.04.2018

Re: štos mene tiče

blogovatelj
Da, baterije su usko grlo, ali ja sam ubeđen da je ta budućnost iz ugla


Ne samo baterije, već i punjenje istih. Ne pričam o redovnom, svakodnevnom, punjenju baterija u normalnim okolnostima. Pričam o ratovima, poplavama, zemljotresima i sličnim nevoljama.
Kad ti Amerikanci unište elektrane bombama, čime ćeš da puniš kola? A ako imaš dizel kamione i tenkove i dronove, samo im dovučeš dizela i naliješ. I spreman si da cepaš Amere.

Ma naravno da u svemu ima poneko ali ?
No, i za taj slučaj koji pominješ postoji alternativa u vidu kombinacije motor-generator (dizel ili SUS motor i generator).
U svakom slučaju, pri svakoj konverziji energije postoje gubici - i cilj je da, koliko god stepena postoji, bez obzira na njihovu prirodu, da ukupni gubici budu što manji.
Ono što daje prednost električnim vozilima je zaštita životne sredine.
Tu će sva ostala vozila izgubiti trku - jer su to stvari koje ne mogu da se porede sa elektro vozilima.
Da sada ne pominjemo ono Pajićevo o energiji rekuperacije pri kočenju, odnosno, vraćanje energije u bateriju.
zilikaka zilikaka 07:56 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Osnovni pojmovi su prava stvar za razgovor, jer ih mnogi ljudi brkaju - što bi rekao nask, pa im je isti kilovat i kilovat-čas.

Razgovaraj, Čarli al olabavi da meni držiš slovo oko pojmova sa kojim se rasčisti u osnovnoj.
zilikaka zilikaka 08:08 02.04.2018

Re: štos mene tiče

činjenica je da na ovim novijim kućnim podovima te stvarno ne cepa električno pražnjenje, bar ne više nego sa bilo kakvim drugim podom koji nije tepih. Verevala ili ne kolezi .

Eto, verujem.
Da se razumemo, ja i ovog momenta sedim u prostoriji sa laminatom i ima ga oko mene svuda nego eto tad posle postavljanja onog novog primetila izrazitu pojavu statičkog.
Nek bude da su neke više sile.
zilikaka zilikaka 08:11 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Za mašince ne znam.

Mašinci se obično regrutuju iz neuspelih fudbalera, kuvara il netalentovanih umetnika.
Sve što nije za drugo-teraj na mašinstvo.
alselone alselone 08:26 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Razgovaraj, Čarli al olabavi da meni držiš slovo oko pojmova sa kojim se rasčisti u osnovnoj.


Klasičan menslepjning.
zilikaka zilikaka 08:39 02.04.2018

Re: štos mene tiče

menslepjning.

Šta mu to dodje
alselone alselone 08:44 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Šta mu to dodje


To mu dodje ono kada muškarac sa visine, pokroviteljski objašnjava ženi ono što ona već zna.


https://en.wikipedia.org/wiki/Mansplaining
zilikaka zilikaka 08:47 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Hvala. Svakog dana u svakom pogledu...
nikvet pn nikvet pn 09:17 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
i sa elektromotora moraš da preneseš kretanje odnosno snagu i da se to može uraditi na 4 poznata načina:
zupčasti, lančani, remeni i frikcioni.
Stoga, još će dugo da jašu mašinski sklopovi.


Док бандераши пушћају муње и громове машинка не попушта него бије па штепује

(Инџињерске шорке најобожавам - смајли са пивом и кокицама)
zilikaka zilikaka 09:26 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Vidiš, kod nas je stvar potpuno obrnuta u onosu na recimo medicinare.
Na stidijama smo izuzetno kolegijalni. Nepojmljivo bilo da jedni drugima ne pomažemo. Znači i literatura i crtanje i vežbe, zadaci - dovoljno bilo da jedan iz grupe ima - imali bi svi.
E, a kad počnemo leba od toga dda jedemo, koljemo se ko najrodjeniji.
Uobičajena prva rečenica je " koja ovo budala smislila"
c_h.arlie c_h.arlie 10:47 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
Osnovni pojmovi su prava stvar za razgovor, jer ih mnogi ljudi brkaju - što bi rekao nask, pa im je isti kilovat i kilovat-čas.

Razgovaraj, Čarli al olabavi da meni držiš slovo oko pojmova sa kojim se rasčisti u osnovnoj.

Ne držim tebi slovo !
Šta mene briga za tebe ?!
Osnovni pojmovi se nikada (u potpunosti) ne razjasne - a kamoli u osnovnoj školi.
c_h.arlie c_h.arlie 10:49 02.04.2018

Re: štos mene tiče

alselone
Razgovaraj, Čarli al olabavi da meni držiš slovo oko pojmova sa kojim se rasčisti u osnovnoj.


Klasičan menslepjning.

Gluposti !
Kakve veze ima što je neko žena u razgovoru ?
Osim što prema ženama u svakoj situaciji treba biti fin(iji).
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:22 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Док бандераши пушћају муње и громове машинка не попушта него бије па штепује


Jeste, svaka čast zilikaki, uporna, zna znanje (uglavnom), i pomalo živčana, zato najviše volim sa njom da se raspravljam (čarli tupi po običaju, iako mi je kolega banderaš)

Btw, snaga je brzina vršenja rada. Zato tu mora diferencijal (ne ovaj na kolima, nego P=dA/dt)...
zilikaka zilikaka 18:43 02.04.2018

Re: štos mene tiče

snaga je brzina vršenja rada

Može, al šta ćeš jado sa toplotnom snagom?
Ništa ne mrda, nema rada a kilovati samo odlaze.

P.S. vidiš, sad mi palo na pamet kako bih nekom skroz neuko. Objasnila razliku, a da shvati i upamti.
Energija ti je kao količina drva koju imaš. Kupiš 5 kubika. Snaga je ono koliko ložiš tokom dana.
Treba ti toplo, nafurnjaš vatru al gubiš energiju, neće ti potrahati.

Mada, sve ovo se baš tako i računa, toplotna moć u J a toplotna snaga u W.

Eto, može i bez trunke matematike.
tetris tetris 19:07 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Snaga je ono koliko ložiš tokom dana.


Što mu dođe isto što je i srdjan.pajic rekao u citiranom delu (uz neznatne izmene):
brzina "trošenja" energije
zilikaka zilikaka 20:06 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Što mu dođe isto što je i srdjan.pajic rekao u citiranom delu (uz neznatne izmene):
brzina "trošenja" energije

Jeste, jedino što se ne treba vezivati za rad, jer njega može i ne mora da bude.
Suština je da ne mora da se ulazi u alate infinitezimalnog (ovu reč sam uvek morala lagano da izgovaram, ko da su je za brzalice izmislili), da bi objasnio pojam.
Može i nepismen da ukapira.
c_h.arlie c_h.arlie 20:15 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
snaga je brzina vršenja rada

Može, al šta ćeš jado sa toplotnom snagom?
Ništa ne mrda, nema rada a kilovati samo odlaze.

P.S. vidiš, sad mi palo na pamet kako bih nekom skroz neuko. Objasnila razliku, a da shvati i upamti.
Energija ti je kao količina drva koju imaš. Kupiš 5 kubika. Snaga je ono koliko ložiš tokom dana.
Treba ti toplo, nafurnjaš vatru al gubiš energiju, neće ti potrahati.

Mada, sve ovo se baš tako i računa, toplotna moć u J a toplotna snaga u W.

Eto, može i bez trunke matematike.

Joj !
Jebote !
Upravo je suprotno nego što ti kažeš ... količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga, a ono koliko ložiš je energija koju dobiješ loženjem tokom vremena, ili što bi ti Pajić, korektno rekao, samo da reverziramo njegov iskaz - integralimo tu snagu po vremenu da bi dobili toplinu, tj. energiju.
No, da ne smaram više sa tim elementarnim pojmovima koji mnogima, čak i kada ostare, nisu jasni.
c_h.arlie c_h.arlie 20:20 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
Što mu dođe isto što je i srdjan.pajic rekao u citiranom delu (uz neznatne izmene):
brzina "trošenja" energije

Jeste, jedino što se ne treba vezivati za rad, jer njega može i ne mora da bude.
Suština je da ne mora da se ulazi u alate infinitezimalnog (ovu reč sam uvek morala lagano da izgovaram, ko da su je za brzalice izmislili), da bi objasnio pojam.
Može i nepismen da ukapira.

Ne moraš da pominješ infinitenzimalni račun da bi nešto objasnila - ako ti je jasno.
Možeš, umesto izvoda da kažeš jednostavno, ako je izvod po vremenu, brzina promene u beskonačno kratkom odsečku vremena (tj. infinitenzimalnom) - i svima će biti jasno ...
Suština je da shvatiš da se radi o promeni koju pokušavaš da uhvatiš u beskonačno kratkim vremenskim intervalima.
zilikaka zilikaka 20:27 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Čarli, nemoj bre, ovo ti ne treba:
količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga


Hajmo da ovo zaboravimo jer ne verujem da nisi do sad sa tim raščistio.



zilikaka zilikaka 20:32 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Suština je da shvatiš da se radi o promeni koju pokušavaš da uhvatiš u beskonačno kratkim vremenskim intervalima.


Šta ako se meni ništa po vremenu ne menja. Ložim drva dan-noć, na svaka tri sata po jednu cepanicu, a one sve iste?
Kojćemionda beskonačno kratki vremenski intervali i sva ta čuda?
Hoćdakažem da nema stvari koju ne možeš zakomplikovati nego naš zanat upravo zahteva da problem svedeš na najjednostavniji mogući model pri kojem ne gubiš suštinu i ne praviš greške koje ti bitno utiču na rezultat.
c_h.arlie c_h.arlie 20:32 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
Čarli, nemoj bre, ovo ti ne treba:
količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga


Hajmo da ovo zaboravimo jer ne verujem da nisi do sad sa tim raščistio.




Ja jesam rasčistio odavno - i nije mi teško da pomognem i onima koji nisu.
Sa ili bez infinitenzimalnog računa.
c_h.arlie c_h.arlie 20:38 02.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
Suština je da shvatiš da se radi o promeni koju pokušavaš da uhvatiš u beskonačno kratkim vremenskim intervalima.


Šta ako se meni ništa po vremenu ne menja. Ložim drva dan-noć, na svaka tri sata po jednu cepanicu, a one sve iste?
Kojćemionda beskonačno kratki vremenski intervali i sva ta čuda?
Hoćdakažem da nema stvari koju ne možeš zakomplikovati nego naš zanat upravo zahteva da problem svedeš na najjednostavniji mogući model pri kojem ne gubiš suštinu i ne praviš greške koje ti bitno utiču na rezultat.

Loži od novembra do aprila, neprestano, no, uvek će energija koju dobiješ biti integral snage, a snaga izvod te energije.
Naravno, toplo može da bude i bez da je to jasno.
tetris tetris 20:59 02.04.2018

Re: štos mene tiče

količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga, a ono koliko ložiš je energija koju dobiješ loženjem tokom vremena


Biće da je obrnuto. Kupljena količina drva je kupljena energija, inicijalno hemijska energija "zarobljena" u drvima, koja se sagorevanjem pretvara u toplotnu energiju.

Snaga loženja nam utiče na brzinu "trošenja" energije. Čisto plastično, ako kotao može da sagori tri cepanice za sat vremena (nominalna snaga kotla), a ti ubacuješ jednu, kotao će raditi sa trećinom snage*. Čak i uloženi fizički rad je manji (a sa tim i snaga) da se ubaci jedna cepanica nego tri (tokom istog vremenskog intervala) .

* pretpostavljena je idealna energetska efikasnost kotla.
zilikaka zilikaka 21:20 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Pa to ti je kad stvari postavljaš nepotrebno složeno te se i sam zabuniš pa zaboraviš kud si pošao.

Čarli, tebi kad žena skuva poparu, sigurno ne postavi na astal escajg ko za svečani ručak, sa sve duplim noževima i viljuškkama, nego ti lepo da kašiku u ruku i teraj.
A zamisli da kreneš poparu da jedeš koristeći sav escajg na stolu.
Garant ostaješ gladan.
narcis narcis 21:49 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Kupljena količina drva je kupljena energija, inicijalno hemijska energija "zarobljena" u drvima, koja se sagorevanjem pretvara u toplotnu energiju.

ovo čak i ja znam
nask nask 22:33 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Svima 5-ca iz fizike. Tetris izuzetak.

1-5,4 nedovoljna od 5,5-10 dovoljna, ovde kod mene.

Gde vi o fizici tu trava ne raste

zilikaka zilikaka 22:54 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Svima 5-ca iz fizike. Tetris izuzetak.

1-5,4 nedovoljna od 5,5-10 dovoljna, ovde kod mene.

Gde vi o fizici tu trava ne raste

Aj sad ti. Baška što stvarno ne razumem te ocene, al nemoj da se i sa tobom nastavljamo oko elementarnih pojmova.
Bemmumiša, toliko sam puta (na energetskom smeru) prebacivala svašta u svašta i bilansirala po čemu oćeš da je van pameti da dokazujem znam razliku između svih mogućih oblika energije s jedne i snage s druge strane.

Al eto, zaintrigiralo me šta konkretno zameraš u mojim izlaganjima (koja su naravno prilagođena mestu i publici)
nask nask 23:08 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Baška što stvarno ne razumem te ocene


Eto vidiš.

Al eto, zaintrigiralo me šta konkretno zameraš u mojim izlaganjima (koja su naravno prilagođena mestu i publici)


Ozbiljno. Sve zavisi kom se uzrastu objašnjava. Ako mene lično pitaš, ko ume da objasni pojam energije na recimo jednom A4 treba da dobije Nobela. Pojam je toliko apstraktan (matematičan) da se uvek koriste analogije. Uvek. Tako da generalno ne zameram ništa sem što je gore jedino tetris upotrebio ispravnu analogiju.
blogovatelj blogovatelj 23:23 02.04.2018

Re: štos mene tiče

No, i za taj slučaj koji pominješ postoji alternativa u vidu kombinacije motor-generator (dizel ili SUS motor i generator).


WTF?!



Pa na šta će da ti radi dizel generator? Treba da vučeš i dizel i generator, pa da puniš baterije i čekaš, umesto samo da sipaš dizel u vozilo?!
Ti si svetski ekspert za elektroniku, jedino te jebe zakon o održanju energije koji se uči u šestom osnovne.
zilikaka zilikaka 23:40 02.04.2018

Re: štos mene tiče

Sve zavisi kom se uzrastu objašnjava.

Ključna stvar.
Mada, iz ličnog iskustva se ne bih složila sa onim da je pojam energije komplikovan. Bar što se tehnike tiče.
Ovde je priča počela kod pojmova prenos energije i prenos snage.
Ključna razlika je što energiju možeš skladištiti.
Konkretno, kako god da preneseš energiju i koliko god dugo da to radiš, (sad pričam o vozilu) da bi to nešto radilo treba ti da tokom kretanjja vozila preneseš trenutnu snagu (ostvarenu trenutnim utroškom energije) na točkove. E, pošto se onda tu u priču obavezno ubacuju momenti (a i sile koje ga ostvaruju), bitno je da na raspolaganju imaš sklop koji to može mehanički da odradi.
Zato snaga.
Zupčasti prenos se koristi kad imaš velika opterećenja al mala rastojanja. Inače ide lanac.
Oba prenose direknim- bočnim dejstvom sile.
Frikcioni i remeni prenose dejstvom sile trenja što znači da možeš da imaš proklizavanje ako je snaga (il narodskije opterećenje) preveliko.
Znači, u toj priči energija kao takva ne igra.
Nju posmatraš samo kao količinu raspoloživog goriva ( ne ulazeći u neminovne gubitke svih vrsta).
Ista priča važi i za bicikl, kojem si sam izvor energije, i za elektro il bilo kakve druge pogone.
U ostalom, drva su kao primer količine enetgije sasvim ok ako imaš parnjaču. Jedino majstor mora brzo da loži da bi na vreme stigao gde je namerio.
Naravno, cela priča je vezana za ovozemaljski makrosvet. I Njutnovski model. Ono drugo ne znam.


nask nask 00:02 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Zili naravno da se radi o tome u kom kontekstu se koriste ovi pojmovi. I ne treba brkati izračunavanje i primenu sa objašnjenjem. Ajd nek neko definiše i objasni pojam ljubav. Ili energija.
zilikaka zilikaka 00:06 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Ajd nek neko definiše i objasni pojam ljubav. Ili energija.

Ja da to umem otišla bih u pesnike il filozofe, a ne u šlosere
tetris tetris 00:50 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Mada, iz ličnog iskustva se ne bih složila sa onim da je pojam energije komplikovan. Bar što se tehnike tiče.


Iz mog iskustva, pojam energije se u izolovanim slučajevima lepo objašnjava. Tipa potencijalna energija, kinetička, rad (sila koja deluje na objekat i izaziva pomeranje).

Već kad se uključi mehanička energija protoka, pod dejstvom pritiska, stvari postaju komplikovanije.

Unutrašnja energija je, bar ja tako mislim, još komplikovanija za objasniti, a direktno je povezana sa toplotnom energijom. Bez nje je nemoguće razumeti ukupnu energiju sistema.

Solarna energija je isto "zanimljiva" za objašnjavanje (ako je slediti Maxwell-a).

Prenos energije, dok god je samo mehanička, je (relativno) lep za objašnjavanje (sile, momenti...). Kad se uključi toplotna energija, entuzijazam opada

c_h.arlie c_h.arlie 07:41 03.04.2018

Re: štos mene tiče

tetris
Mada, iz ličnog iskustva se ne bih složila sa onim da je pojam energije komplikovan. Bar što se tehnike tiče.


Iz mog iskustva, pojam energije se u izolovanim slučajevima lepo objašnjava. Tipa potencijalna energija, kinetička, rad (sila koja deluje na objekat i izaziva pomeranje).

Već kad se uključi mehanička energija protoka, pod dejstvom pritiska, stvari postaju komplikovanije.

Unutrašnja energija je, bar ja tako mislim, još komplikovanija za objasniti, a direktno je povezana sa toplotnom energijom. Bez nje je nemoguće razumeti ukupnu energiju sistema.

Solarna energija je isto "zanimljiva" za objašnjavanje (ako je slediti Maxwell-a).

Prenos energije, dok god je samo mehanička, je (relativno) lep za objašnjavanje (sile, momenti...). Kad se uključi toplotna energija, entuzijazam opada


Sve je to jednostavno, ako se znaju osnovne stvari - a osnovne stvari su relacije između deklaracije i mplementacije (potencijala i rada), snage i energije.
Fenomenalno mnogo ljudi, uključujući i diskutante ovde, ne shvata osnovne stvari, koje su jednostavne da popizdiš.
Na žalost, mnogi ljudi ne znaju ni to da energija samo menja svoj pojavni oblik, a da gubici i nisu gubici (mnogo ljudi kada čuju gubici, stvarno misle da je nešto izgubljeno) itd...
O tome da je mehaničkim prenosnicima najneizvesnija budućnost izlišno je i govoriti ... kakvi kaiševi, lanci i lančanici, reduktori i slično.
Elektro-pogoni će to sve poslati na ropotarnicu istorije - pre ili kasnije.
c_h.arlie c_h.arlie 07:47 03.04.2018

Re: štos mene tiče

blogovatelj
No, i za taj slučaj koji pominješ postoji alternativa u vidu kombinacije motor-generator (dizel ili SUS motor i generator).


WTF?!



Pa na šta će da ti radi dizel generator? Treba da vučeš i dizel i generator, pa da puniš baterije i čekaš, umesto samo da sipaš dizel u vozilo?!
Ti si svetski ekspert za elektroniku, jedino te jebe zakon o održanju energije koji se uči u šestom osnovne.

Blogi, nemoj da se ljutiš, pokušaću jednostavnije.
Pošto se povela priča o budućnosti prenosnika (mehaničkih) kod automobila, Srđan Pajić je rekao da elektromotorima nije problem veza momenta i broja obrtaja ... a brzinom će ionako da upravljaju inteligenti inverteri, koji konvertuju, u najčešćim slučajevima, DC energiju u baterijama u pogodan višefazni (trofazni najčešće) sistem kojim drajvaju elektromotore itd ...
Postavilo se pitanje dizela i njegove uloge u tim slučajevima, ti si pomenuo neke vojne primene --- dakle, ako vozila pređu na strujni pogon, uloga dizela će ostati da drajva agregate (to ti je taj dizel motor i na njegovom izlazu spojen generator).
Inače, za nestanke struje u ozbiljnim sistemima, agregati su obavezni, jer pri nestanku struje, u prvom momentu napajanje preuzme UPS odgovarajućeg kapaciteta, nekoliko trenutaka dok dizel-agregat ne preuzme funkciju itd...
zilikaka zilikaka 08:24 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Prenos energije, dok god je samo mehanička, je (relativno) lep za objašnjavanje (sile, momenti...). Kad se uključi toplotna energija, entuzijazam opada

Pa, ne mora da znači.
Vas dvojica očigledno radite to na način kako dolikuje mestu gde ste.
Publika su vam oni koji već nešto znaju i radi su još da nauče ali i vi svoj rečnik i metode morate odžati na nivou kako dolikuje instituciji.
Ja pa već mnogo godina dolazim u priliku da treba da objasnim komplikovane pojmove izvršiocima tj. majstorima, da se ne bi desilo da iz neznanja naprave kuršlus.
E, sad zamislite publiku koja na sam pomen učenja dobija boginje. U principu, da su voleli to da rade ne bi ostali na 3 razreda srednje. Onda još ako umešaš neke termine koji im zvuče naučno- momentalno odustaju, nego moraš da se snalaziš a da postigneš cilj, da razumeju gde je problem.

Zato sigurno klizim u banalizaciju, što postane i manir, al eto zamislite sebe da objašnjavate da pritisak opada s porastom brzine fluida, pa koncentraciju napona, pa isticanje fluida kroz male otvore i hladjenje usled ekspanzije...
A od alata imaš samo majstorski rečnik.
zilikaka zilikaka 09:09 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Na žalost, mnogi ljudi ne znaju ni to da energija samo menja svoj pojavni oblik, a da gubici i nisu gubici (mnogo ljudi kada čuju gubici, stvarno misle da je nešto izgubljeno) itd...

Čarli, mani se opet.
Stepen korisnog dejstva je jedan od osnovnih pojmova energetike.
Kojćemeni saznanje da se nešto pretvorilo u toplotnu energiju koju ne mogu uopšte ili u tom ciklusu da iskoristim. Može nekad kad spregneš još neki al se postavlja pitanje da li ti treba i koliko to košta.
Onda imaš toplotne gubitke koji su upravo i samo gubici, kad se radi o grejanju, osim ako ti nije misija da greješ sokak.
Malo postaje naporno polemisati s tobom kad zauzimaš takav stav. Ne moraš baš uvak na sve ti da staviš tačku, posebno ako baš nisi u toku sa problemima o kojima je reč.
Pusti da nekad neko nešto bolje poznaje jer od toga leba jede.
...ili ćeš početi da nam držiš slovo i kako se tele krave
c_h.arlie c_h.arlie 09:53 03.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
Na žalost, mnogi ljudi ne znaju ni to da energija samo menja svoj pojavni oblik, a da gubici i nisu gubici (mnogo ljudi kada čuju gubici, stvarno misle da je nešto izgubljeno) itd...

Čarli, mani se opet.
Stepen korisnog dejstva je jedan od osnovnih pojmova energetike.
Kojćemeni saznanje da se nešto pretvorilo u toplotnu energiju koju ne mogu uopšte ili u tom ciklusu da iskoristim. Može nekad kad spregneš još neki al se postavlja pitanje da li ti treba i koliko to košta.
Onda imaš toplotne gubitke koji su upravo i samo gubici, kad se radi o grejanju, osim ako ti nije misija da greješ sokak.
Malo postaje naporno polemisati s tobom kad zauzimaš takav stav. Ne moraš baš uvak na sve ti da staviš tačku, posebno ako baš nisi u toku sa problemima o kojima je reč.
Pusti da nekad neko nešto bolje poznaje jer od toga leba jede.
...ili ćeš početi da nam držiš slovo i kako se tele krave

Lepo bi to bilo da sam ja taj tvoj majstor sa 3 razreda škole - uz dužan respekt ka njima, jer ih (i) ja znam - i to raznih.
Na (tvoju) žalost, ja znam i nešto više od toga majstorskog nivoa i tvoj paternalistički princip (gde si na svaki moj post napisala da se manem) nema nekoga (specijalnog) efekta.
Jer - ja nisam (baš) naučio da mi svako stavlja tačku kada se tome nekome prohte.
No, u jednom se slažem sa tobom - sa mnom (ponekada) nije lako polemisati --- jer je meni suština bliža od mnogih.
Ne kažem da na ovom blogu nema onih kojima je još bliža ... vidi pod Milan Novković, TasaDebeli, Gedža, Onaj Vrabac, Silver, Stefan Hauzer, Maksa i Alseljone (istina, ova tri poslednja su još zelena, ali obećavaju) itd... a ima ih još.
Istina, moja je greška - jer sam pokušao da diskutujem (sa tobom) o suštinskim stvarima.
Što se tiče teljenja krava, nikvet je (istinski) kvalifikovan za to ... ja to znam samo iz priča.
zilikaka zilikaka 11:35 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Istina, moja je greška - jer sam pokušao da diskutujem (sa tobom) o suštinskim stvarima.

Eto, dodjosmo do rešenja.
Više nemoj sa mnom pokušavati da diskutuješ o suštinskim stvarima. Nisam ti ja za taj poso. Nek bude da nisam sposobna.

...i biće svima lakše i lepše
c_h.arlie c_h.arlie 12:35 03.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
Istina, moja je greška - jer sam pokušao da diskutujem (sa tobom) o suštinskim stvarima.

Eto, dodjosmo do rešenja.
Više nemoj sa mnom pokušavati da diskutuješ o suštinskim stvarima. Nisam ti ja za taj poso. Nek bude da nisam sposobna.

...i biće svima lakše i lepše

To ću (i) ja da procenim.
Ti možeš da kažeš da će tebi biti lepše.
tetris tetris 13:29 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Sve je to jednostavno, ako se znaju osnovne stvari


Fenomenalno mnogo ljudi, uključujući i diskutante ovde, ne shvata osnovne stvari, koje su jednostavne da popizdiš.


Verujem ti na reč da je jednostavno, pogotovo nakon ovog tvog objašnjenja:

"količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga,"
tetris tetris 13:50 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Ja pa već mnogo godina dolazim u priliku da treba da objasnim komplikovane pojmove


I to je savršeno ok. Svi to radimo kad smo prisiljeni. Dovijamo se da objasnimo nešto komplikovano na što plastičniji način, svesni (bar se nadam) nenormalno velikih simplifikacija koje tom prilikom činimo, i da, strogo teorijski, često iznosimo parcijalne istine da bi u tome uspeli.

Ja sam se nadovezao više na nask-ov komentar da "ko ume da objasni pojam energije na recimo jednom A4 treba da dobije Nobela" sa kojim se slažem.

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:44 03.04.2018

Re: štos mene tiče

tetris
Ja pa već mnogo godina dolazim u priliku da treba da objasnim komplikovane pojmove


I to je savršeno ok. Svi to radimo kad smo prisiljeni. Dovijamo se da objasnimo nešto komplikovano na što plastičniji način, svesni (bar se nadam) nenormalno velikih simplifikacija koje tom prilikom činimo, i da, strogo teorijski, često iznosimo parcijalne istine da bi u tome uspeli.

Ja sam se nadovezao više na nask-ov komentar da "ko ume da objasni pojam energije na recimo jednom A4 treba da dobije Nobela" sa kojim se slažem.



I samo za kraj da ponudim ovaj link koji je svakom dobronamernom diskutantu koristan (ne sadrži gole vatrogasce, nego nobelovca koga ste tražili):

LINK
zilikaka zilikaka 15:54 03.04.2018

Re: štos mene tiče

srdjan.pajic


I samo za kraj da ponudim ovaj link koji je svakom dobronamernom diskutantu koristan (ne sadrži gole vatrogasce, nego nobelovca koga ste tražili):

LINK

Si ti normalan? Ko će bre i kad dačita toliki tekst. Vidim da počinje s Prvim zakonom termodinamike.
Ako je tero do trećeg molim te da mi to ukratko prepričaš.

Ili da si ipak stavio vatrogasce, pa bar neko da se raduje
c_h.arlie c_h.arlie 16:50 03.04.2018

Re: štos mene tiče

tetris
Sve je to jednostavno, ako se znaju osnovne stvari


Fenomenalno mnogo ljudi, uključujući i diskutante ovde, ne shvata osnovne stvari, koje su jednostavne da popizdiš.


Verujem ti na reč da je jednostavno, pogotovo nakon ovog tvog objašnjenja:

"količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga,"

Šta je nejasno u mojim rečima !?
Zašto ne citiraš ceo post ?
Ili hoćeš da kažeš da snaga sa energijom nema veze ?
Da snaga generatora na Đerdapu nema veze sa količinom drva koja stoji u nečijoj drvarnici ?
Jebote !

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:10 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Ko će bre i kad dačita toliki tekst. Vidim da počinje s Prvim zakonom termodinamike.


To je isečak iz verovatno najčuvenijeg seta knjiga za fiziku ikad napisanog (po predavanjima koje je Fajnman držao studentima, a koja isto imaš snimljena i dostupna na youtube, nije baš za ložače kotlova, ali za tebe i mene, i čarlija - taman), ja, reko, da ti prištedim parice, da ne kupuješ same knjige, mada stvarno vrede, ali sad ih imaš za džabe na toj adresi. A i naterala si me da prelistam i podsetim se, pa, reko, red je da podelim sa prijateljima.

A gole vatrogasce možeš i sama da izguglaš, ceo gej deo interneta obiluje istima, u svim pozama, sa crevom ili bez.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:13 03.04.2018

Re: štos mene tiče

c_h.arlie
tetris
Sve je to jednostavno, ako se znaju osnovne stvari


Fenomenalno mnogo ljudi, uključujući i diskutante ovde, ne shvata osnovne stvari, koje su jednostavne da popizdiš.


Verujem ti na reč da je jednostavno, pogotovo nakon ovog tvog objašnjenja:

"količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga,"

Šta je nejasno u mojim rečima !?
Zašto ne citiraš ceo post ?
Ili hoćeš da kažeš da snaga sa energijom nema veze ?
Da snaga generatora na Đerdapu nema veze sa količinom drva koja stoji u nečijoj drvarnici ?
Jebote !



Dobro je, čarli, oladi malo kapislu, lupio si ovo što je citirano, verovatno u naletu entuzijazma da svima objasniš elementarnu fiziku, nije problem, dešava se i najboljim među nama.
tetris tetris 17:29 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Zašto ne citiraš ceo post ?


Aj evo da ti ponovim ceo citat.

Joj !
Jebote !
Upravo je suprotno nego što ti kažeš ... količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga, a ono koliko ložiš je energija koju dobiješ loženjem tokom vremena, ili što bi ti Pajić, korektno rekao, samo da reverziramo njegov iskaz - integralimo tu snagu po vremenu da bi dobili toplinu, tj. energiju.
No, da ne smaram više sa tim elementarnim pojmovima koji mnogima, čak i kada ostare, nisu jasni.


Boldovano može da ce izdvoji kao zaseban iskaz koji je elementarno pogrešan.

Podvučeni deo citata je, blago rečeno, nejasan.

Ako si kupio kubik drva i izložio ih za dan, ili ti je trebalo mesec dana, količina dobijene energije je podjednaka. Razlika je u snazi kojom si ih ložio.

Bold-italik deo citata je tačan, ako bi bio izdvojen od ostatka citata. Primenjen na boldovani deo (količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga) dao bi sledeće:
kupljeni kubik drva (snaga) izložen za mesec dana (vreme) bi dao više energije nego isti taj kubik drva (snaga) izložen za dan (vreme). Bilo bi super da je moguće.

Ili hoćeš da kažeš da snaga sa energijom nema veze ?


To ja nigde nisam rekao.

Da snaga generatora na Đerdapu nema veze sa količinom drva koja stoji u nečijoj drvarnici ?


Nisam razumeo šta želiš da kažeš ovde.

Jebote !


Nema razloga za ovakve reči u komunikaciji sa mnom.
tetris tetris 17:30 03.04.2018

Re: štos mene tiče

I samo za kraj da ponudim ovaj link koji je svakom dobronamernom diskutantu koristan (ne sadrži gole vatrogasce, nego nobelovca koga ste tražili):


Nije A4
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:25 03.04.2018

Re: štos mene tiče

tetris
I samo za kraj da ponudim ovaj link koji je svakom dobronamernom diskutantu koristan (ne sadrži gole vatrogasce, nego nobelovca koga ste tražili):


Nije A4


Kladim se da Maksa ima mali pajton skrip da to pretaba u štampabilnu formu...
(zaboravih da napišem - tako da stane na A4)
c_h.arlie c_h.arlie 18:39 03.04.2018

Re: štos mene tiče

tetris
Zašto ne citiraš ceo post ?


Aj evo da ti ponovim ceo citat.

Joj !
Jebote !
Upravo je suprotno nego što ti kažeš ... količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga, a ono koliko ložiš je energija koju dobiješ loženjem tokom vremena, ili što bi ti Pajić, korektno rekao, samo da reverziramo njegov iskaz - integralimo tu snagu po vremenu da bi dobili toplinu, tj. energiju.
No, da ne smaram više sa tim elementarnim pojmovima koji mnogima, čak i kada ostare, nisu jasni.


Boldovano može da ce izdvoji kao zaseban iskaz koji je elementarno pogrešan.

Podvučeni deo citata je, blago rečeno, nejasan.

Ako si kupio kubik drva i izložio ih za dan, ili ti je trebalo mesec dana, količina dobijene energije je podjednaka. Razlika je u snazi kojom si ih ložio.

Bold-italik deo citata je tačan, ako bi bio izdvojen od ostatka citata. Primenjen na boldovani deo (količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga) dao bi sledeće:
kupljeni kubik drva (snaga) izložen za mesec dana (vreme) bi dao više energije nego isti taj kubik drva (snaga) izložen za dan (vreme). Bilo bi super da je moguće.

Ili hoćeš da kažeš da snaga sa energijom nema veze ?


To ja nigde nisam rekao.

Da snaga generatora na Đerdapu nema veze sa količinom drva koja stoji u nečijoj drvarnici ?


Nisam razumeo šta želiš da kažeš ovde.

Jebote !


Nema razloga za ovakve reči u komunikaciji sa mnom.

Izvini za ovo poslednje u komunikaciji sa tobom !
Za ostalo mi je drago što si, donekle, potvrdio moje stavove.
Jebote !
PS: Ovo (sada) jebote nema nikakve veze sa tobom ... to je generičko jebote.
c_h.arlie c_h.arlie 18:42 03.04.2018

Re: štos mene tiče

srdjan.pajic
c_h.arlie
tetris
Sve je to jednostavno, ako se znaju osnovne stvari


Fenomenalno mnogo ljudi, uključujući i diskutante ovde, ne shvata osnovne stvari, koje su jednostavne da popizdiš.


Verujem ti na reč da je jednostavno, pogotovo nakon ovog tvog objašnjenja:

"količina drva koju si kupila je potencijal, odnosno snaga,"

Šta je nejasno u mojim rečima !?
Zašto ne citiraš ceo post ?
Ili hoćeš da kažeš da snaga sa energijom nema veze ?
Da snaga generatora na Đerdapu nema veze sa količinom drva koja stoji u nečijoj drvarnici ?
Jebote !



Dobro je, čarli, oladi malo kapislu, lupio si ovo što je citirano, verovatno u naletu entuzijazma da svima objasniš elementarnu fiziku, nije problem, dešava se i najboljim među nama.

Vama najboljima možda !
No, daj taj link što je dobar (i) za mene ... bolduj ga i anderlajnuj, potrudi se malo ... da radim nešto korisno na godišnjem.
zilikaka zilikaka 18:59 03.04.2018

Re: štos mene tiče

, reko, da ti prištedim parice, da ne kupuješ same knjige, mada stvarno vrede, ali sad ih imaš za džabe na toj adresi. A i naterala si me da prelistam i podsetim se, pa, reko, red je da podelim sa prijateljima.

A gole vatrogasce možeš i sama da izguglaš, ceo gej deo interneta obiluje istima, u svim pozama, sa crevom ili bez.


Rekoh već, hvala od srca, nego ja, da prostiš vazda jurnjam i ne pamtim kad sam skupila vremena da pročitam toliko teksta a da to nije moranje zbag posla.
Dobro, jesam kad uvatim nešto godišnjeg al on nije ni blizu
A koji sam manijak za diskusiju ovde, jer sam se eto navukla, dovoljno govori da sam jedan današnji komentar pisala u autu na parkingu, a pre nekog sastanka.

Kad sam shvatila šta radim došlo mi da se samolikvidiram za primer
zilikaka zilikaka 19:09 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Za ostalo mi je drago što si, donekle, potvrdio moje stavove.



Ma nahvalio te onoliko.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:12 03.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
, reko, da ti prištedim parice, da ne kupuješ same knjige, mada stvarno vrede, ali sad ih imaš za džabe na toj adresi. A i naterala si me da prelistam i podsetim se, pa, reko, red je da podelim sa prijateljima.

A gole vatrogasce možeš i sama da izguglaš, ceo gej deo interneta obiluje istima, u svim pozama, sa crevom ili bez.


Rekoh već, hvala od srca, nego ja, da prostiš vazda jurnjam i ne pamtim kad sam skupila vremena da pročitam toliko teksta a da to nije moranje zbag posla.
Dobro, jesam kad uvatim nešto godišnjeg al on nije ni blizu
A koji sam manijak za diskusiju ovde, jer sam se eto navukla, dovoljno govori da sam jedan današnji komentar pisala u autu na parkingu, a pre nekog sastanka.

Kad sam shvatila šta radim došlo mi da se samolikvidiram za primer


Ma nemam ni ja vremena, realno, zato sam onomad čak i milančeta pitao za savet jer mi se čini da on prati sve moguće oblasti ljudskog delovanja, od geopolitike do IoT. A i pozaboravljao sam dosta toga, pa je zgodno imati neki podsetnik pri ruci.

Još mi je ova starija mala ušla u fazu zapitkivanja: jutros sam pola sata objašnjavao kako "radi" duga, gleda me razrogačenih očiju a doručak se hladi u tanjiru, zakasnismo i u školu.

Jedva čekam neki raspust...




srdjan.pajic srdjan.pajic 19:17 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Za ostalo mi je drago što si, donekle, potvrdio moje stavove.
Jebote !


Pa jeste, potvrdio je ono što si tačno napisao, a ispravio ono što nisi, kažeš čoveku "hvala" za trud, i teraš dalje, nema potrebe za zatezanjem odnosa.
nask nask 19:51 03.04.2018

Re: štos mene tiče

I samo za kraj da ponudim ovaj link koji je svakom dobronamernom diskutantu koristan (ne sadrži gole vatrogasce, nego nobelovca koga ste tražili):

LINK


Si ti normalan? Ko će bre i kad dačita toliki tekst. Vidim da počinje s Prvim zakonom termodinamike.
Ako je tero do trećeg molim te da mi to ukratko prepričaš.


Nije A4


Baš ste lenčuge, a ovde udarate po fizici ko Tajson po Holifildu.

Suština je po čika Ričardu u sledećem:

It is important to realize that in physics today, we have no knowledge of what energy is. We do not have a picture that energy comes in little blobs of a definite amount. It is not that way. However, there are formulas for calculating some numerical quantity, and when we add it all together it gives “28”—always the same number. It is an abstract thing in that it does not tell us the mechanism or the reasons for the various formulas.
zilikaka zilikaka 20:02 03.04.2018

Re: štos mene tiče

Suština je po čika Ričardu u sledećem:

Znala sam ja da ovde ima dobrih drugara.

Eto, Pajke našo, ti sažvakao, a mi se grebemo. Pičinjemo da ličimo na drugare iz razreda.
Sad još da nadjemo ko će nas pokruvati za one debele knjižurine iz književnosti.
nask nask 20:13 03.04.2018

Re: štos mene tiče

ti sažvakao


Iskreno nisam, mislim nisam sada to sažvakavao, jer mu je to jedna od najpoznatijih da ne kažem najlegendarnijh izjava, mada nemali broj fizičara smatra to njegovom najvećom provalom. Moj je stav po tom pitanju verovatno jasan iz gore priloženog.
blogovatelj blogovatelj 05:07 04.04.2018

Re: štos mene tiče

Stepen korisnog dejstva je jedan od osnovnih pojmova energetike.
Kojćemeni saznanje da se nešto pretvorilo u toplotnu energiju koju ne mogu uopšte ili u tom ciklusu da iskoristim.


Viš da lupeta, šta se primaš. Kaže ne gubi se energija, pazi kurca mu. Sve se plašim da je tolika budala kad mora da plaća gubitke energije.
c_h.arlie c_h.arlie 07:30 04.04.2018

Re: štos mene tiče

blogovatelj
Stepen korisnog dejstva je jedan od osnovnih pojmova energetike.
Kojćemeni saznanje da se nešto pretvorilo u toplotnu energiju koju ne mogu uopšte ili u tom ciklusu da iskoristim.


Viš da lupeta, šta se primaš. Kaže ne gubi se energija, pazi kurca mu. Sve se plašim da je tolika budala kad mora da plaća gubitke energije.

Blogi, nemoj da se ljutiš - ali jebiga !
Msilim, stvarno !

c_h.arlie c_h.arlie 07:31 04.04.2018

Re: štos mene tiče

zilikaka
Za ostalo mi je drago što si, donekle, potvrdio moje stavove.



Ma nahvalio te onoliko.

200 --- jebote !
Meni dovoljno !
c_h.arlie c_h.arlie 07:32 04.04.2018

Re: štos mene tiče

srdjan.pajic
Za ostalo mi je drago što si, donekle, potvrdio moje stavove.
Jebote !


Pa jeste, potvrdio je ono što si tačno napisao, a ispravio ono što nisi, kažeš čoveku "hvala" za trud, i teraš dalje, nema potrebe za zatezanjem odnosa.

Kakvo zatezanje odnosa - razgovaramo ?!
Milan Novković Milan Novković 07:45 04.04.2018

Re: štos mene tiče

srdjan.pajic
... od geopolitike do IoT ...

Znam, provociraš me da se pohvalim:

- Demonstrator (skoro) gotov - ostaje još jedan foto-nebašotpornik da moduliše osetljivost PIR senzora i dodatnu neosetljivost na promene svetla i bljeskove u prostoriji (iako već imamo manje false-positives od "market leadera". Pa SIO ili I2C veza između PIR microcontrolera i ovog pri WiFi-ju gde mi je firmware, da mogu da dopoubijam i poslednje false - positives

- Temp/humidity glondža pali i ide nešto malecko, imam Bosh wow senzor 2.5x2.5mm al 5x skuplji - naćići nešto treće

- Firmware skoro gotov, merim i šaljem na server, podržavam backup hubove i rerouting, još tu i tamo koji interupt handler ...

- Pa, čim se vratim sa godišnjeg sad umesto ovog demonstratora ide 20 ptototipova, stress testiranja razna ...

- Produkcija, prodam milion komada, net profit na svakom 10 funti, troškovi razvoja za sada ispod 500 funti bez vremena al biće 5K sa kutijicama i svim ...

- ... radimo transformer/lego foru, sam iz nekoliko delova sastaviš final product - recimo ovaj WiFi će biti zamenljiv Z-Waveom, to mi je 5 dana posla

- ... i krademo Apple foru, ultra fansi dizajn ..
Još mi je ova starija mala ušla u fazu zapitkivanja: jutros sam pola sata objašnjavao kako "radi" duga, gleda me razrogačenih očiju a doručak se hladi u tanjiru, zakasnismo i u školu.

Jedva čekam neki raspust...

Znaš šta je čudo prirode danas (fazon na moj račun 65%, 35% na tvoj) - deca danas super pametna bez obzira ko ih pravi



c_h.arlie c_h.arlie 07:57 04.04.2018

Re: štos mene tiče

Milan Novković
srdjan.pajic
... od geopolitike do IoT ...

Znam, provociraš me da se pohvalim:

- Demonstrator (skoro) gotov - ostaje još jedan foto-nebašotpornik da moduliše osetljivost PIR senzora i dodatnu neosetljivost na promene svetla i bljeskove u prostoriji (iako već imamo manje false-positives od "market leadera". Pa SIO ili I2C veza između PIR microcontrolera i ovog pri WiFi-ju gde mi je firmware, da mogu da dopoubijam i poslednje false - positives

- Temp/humidity glondža pali i ide nešto malecko, imam Bosh wow senzor 2.5x2.5mm al 5x skuplji - naćići nešto treće

- Firmware skoro gotov, merim i šaljem na server, podržavam backup hubove i rerouting, još tu i tamo koji interupt handler ...

- Pa, čim se vratim sa godišnjeg sad umesto ovog demonstratora ide 20 ptototipova, stress testiranja razna ...

- Produkcija, prodam milion komada, net profit na svakom 10 funti,
troškovi razvoja za sada ispod 500 funti bez vremena al biće 5K sa kutijicama i svim ...

- ... radimo transformer/lego foru, sam iz nekoliko delova sastaviš final product - recimo ovaj WiFi će biti zamenljiv Z-Waveom, to mi je 5 dana posla

- ... i krademo Apple foru, ultra fansi dizajn ..
Još mi je ova starija mala ušla u fazu zapitkivanja: jutros sam pola sata objašnjavao kako "radi" duga, gleda me razrogačenih očiju a doručak se hladi u tanjiru, zakasnismo i u školu.

Jedva čekam neki raspust...

Znaš šta je čudo prirode danas (fazon na moj račun 65%, 35% na tvoj) - deca danas super pametna bez obzira ko ih pravi




Dobaci (potom) malo Milane ... mislim, kada rasprodaš !
Pazi da ti ova dva senzora ne počnu da 'rade' protutaktno (PIR i Brightness), pa da ti sistem zaosciluje !
c_h.arlie c_h.arlie 08:25 04.04.2018

Re: štos mene tiče

srdjan.pajic
Ламинат је бог, закон, царска ствар; Нобела за измишљотину. Двехиљадите кад сам се двоумио између њега, паркета и плочица подно грејање ме определило за ламинат и испало одлично. То је отпорно и жилаво. Малокалибарка и ситна сачма га не пробију, киселина, вода, псине, деца; ма само удри. Статички електрицитет нисам приметио као проблем.


Da, ne znam ni ja o čemu priča zili, nema nikakvog statičkog elektriciteta, bar na ovim laminatima koje sam do sada imao po kući i na poslu. Ima ga na prokletim tepisima, ima problema i kod mene u labu gde imam drveni pod, pa moram da koristim antistatičke podloge tamo gde stojim i da se uzemljavam onom narukvicom. Tu dosta zavisi od toga šta nosiš na nogama i na sebi. Na primer, ako ideš u borosanama, ili u gumanim HTZ čizmama, kako ja zamišljam zili na poslu, onda je moguće da se napuniš statikom dok hodaš po plastičnom podu. Mi u kući pičimo bosi, pa sa statičkim elektricitetnom nemamo nikakvih problema. A čak se ni mačke ne žale.


Gledaj !
Inženjeri bi trebalo da objasne kako nešto radi, matematičari i fizičari - zašto to tako radi, a filozofi - čemu sve to ?
Pitanje je gde se ljudska civilizacija nalazi sada ... da li je, iole, zagrebala to zašto - ili bi bilo bolje da krene unatraške pitajući se odmah - čemu sve to ?!
Milan Novković Milan Novković 08:49 04.04.2018

Re: štos mene tiče

c_h.arlie
...
Dobaci (potom) malo Milane ... mislim, kada rasprodaš !
Pazi da ti ova dva senzora ne počnu da 'rade' protutaktno (PIR i Brightness), pa da ti sistem zaosciluje !

Ja se "malo" šalim, prvo ide 1,500 - 20,000 ovim našim postojećim klijentima, a posle ćemo da vidimo

Brightness senzor meri svetlo, nije lampa, pa neće ništa oscilovati, a onaj drugi isto tako, plus moderira osetljivost PIR senzora - opet ništa ne osciluje nego mi broj false-positives malo "šumi", al njih ću ionako da pobijem ko zečeve
c_h.arlie c_h.arlie 08:57 04.04.2018

Re: štos mene tiče

Milan Novković
c_h.arlie
...
Dobaci (potom) malo Milane ... mislim, kada rasprodaš !
Pazi da ti ova dva senzora ne počnu da 'rade' protutaktno (PIR i Brightness), pa da ti sistem zaosciluje !

Ja se "malo" šalim, prvo ide 1,500 - 20,000 ovim našim postojećim klijentima, a posle ćemo da vidimo

Brightness senzor meri svetlo, nije lampa, pa neće ništa oscilovati, a onaj drugi isto tako, plus moderira osetljivost PIR senzora - opet ništa ne osciluje nego mi broj false-positives malo "šumi", al njih ću ionako da pobijem ko zečeve

Znam ja ko šta od njih meri !
Sa ovim što meri svetlo znaju da se pojave problemi, ako dobro ne odmeriš "histerezu", jer je i osvetljaj 'dinamička' veličina - pa ti počesto senzitivnost toga senzora baš i ne ide u prilog !
Ja sam ga 'ubijao' softverski - svojevremeno sa PIC-ovim mikrokontrolerima.
Jebote ... kada se samo prisetim šta se sve može sa mikrokontolerčićem sa 8 pinova !
narcis narcis 10:15 01.04.2018

docs

el ovo istina

docsumann docsumann 15:36 01.04.2018

Re: docs

narcis
el ovo istina



sad to oko adresa ne znam, ali da su ga protjerali, jesu.
narcis narcis 16:11 01.04.2018

Re: docs

docsumann
narcis
el ovo istina



sad to oko adresa ne znam, ali da su ga protjerali, jesu.

mislim, pa ako je vaš građanin onda je to .... nemam reč kojom da opišem.
zilikaka zilikaka 16:43 01.04.2018

Re: docs

Nego, Dragoljube, da ne brljam kod drugih a povodom vašeg aerodroma, tu se kanda javlja jedna zanimljiva stvar.
sticajem okolnosti znam da je deo koji je sad civilni aerodrom, do '99. koristila vojska kao deo svog tj. jedinog Niškog aerodroma.
Pista i toranj su svakako zajednički (odnosno sigurno i dalje vojni) ali se sa te strane izgradio prilaz i objekti za civilni.

E, ono što bi svaki kupac il advokat pitao je kako na zamljištu vojske (Ministarstva odbrane) da grad bude vlasnik?
Pazi, to kod nas može, može svašta al ne zato što tako treba nego što smo brljavi.
može da se desi da to zemljište nije ni vojno nego ko zna čije al se podrazumevalo da vojska može da ga uzme. Onda je TEK igranka

E, sad, ako je na državnom zemljištu grad ulagao - budalaština je što ga nije preveo na sebe. S druge strane, ako ga je preveo, kako je to išlo.
SAd glupost ide dalje pa grad poklanja državi sa sve objektima.

...trebalo bi da neko to dobro protrese po toj papirnoj liniji pa da se vidi kako i šta se može.

Mada, lično vas podržavam jer je stvarno taj aerodrom svetao primer procvata i na korist mnogima.
Tim pre podržavam protest jer preti da uguši jeftin prevoz po Evropi.
Znam da neki čak odavde idu do vas da bi leteli, mada se za te potrebe kod nas koristi i Temišvar.
Treba toga i treba održati, al kanda nekom smeta interesima.
narcis narcis 17:21 01.04.2018

Re: docs

Nego, Dragoljube,

ma kao ima neki ugovor , čas iz 2012 čas 2009 da je vojska to i još nešto ustupila gradu a grad nešto drugo vojski, i sad prvo što nisu dali vojski i što grad nije plaćao i što sad neće da plate nego daju aerodrom, sam aerodrom sigurno može da otplaćuje taj dug jer počeo da zarađuje.
drugo , po meni vojska ne bi smela da ima bilo šta u svom vlasništvu, samo pravo raspolaganja u okvirima da ne smeta operativnosti, a sva prava na zemlju, oruđe, zgrade lokaciju treba da ima država kao svoje vlasništvo.
uostalom št onda vojsk ne uzme aerodrom , ako je njeno vlasništvo nego vlada srbbije a nije njeno vlasništvo.
stvar je u tome da je niš postao ozbiljna konkurencija beogradskom aerodromu i sad oće da ga sjebu.
tako ja to vidim
narcis narcis 17:30 01.04.2018

evo čovek objasnio

niccolo niccolo 21:22 01.04.2018

Re: docs

Znam da neki čak odavde idu do vas da bi leteli, mada se za te potrebe kod nas koristi i Temišvar.
Treba toga i treba održati, al kanda nekom smeta interesima.

Bez brige, Temišvar će da ostane, on je na teritoriji koju ne kontrolišu Srbi, ako razumeš šta hoću da kažem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana