Godine 2014. Facebook je lansirao igricu koja je trebalo da otkrije korisnicima njihov tip ličnosti.
Igrica je bila dizajnirana tako da ne prikupi samo podatke o korisniku nego i o svim njegovim ( njenim) Facebook prijateljima.
Pepostavlja se da je u kvizu učestvovalo 270.000 FB korisnika i da su na taj način prikupljeni podaci ( lične preferencije i slično ) od oko 50.000.000 ljudi.
Ti podaci su završili u rukama firme Cambridge Analytica, privatne firme 90% u vlasništvu Robert Mercer-a, firme za koju se tvrdi da je direktno uticala na pobedu Trampa i pobedu Brexita.
Mercer je “poklonio” Nigelu Faragu svoju analiticku podrsku. Čak nije ni naplatio.
Firma je pokušala i last minute napad na Macrona uoči izbora ali se čini da je ovaj naučio na tudjim grečkama i odbranio se.
Da se razumemo , po mom mišljenju činjenica da su ljudi iz Cambridge Analytica uticali na rezultate izbora i referenduma ni na koji način ne čini te rezultate neregularnim.
Manipulacija je uvek bilo , čak bih rekao uvek je bilo samo manipulacija.
Ipak , ovaj put napravljen je korak napred (ili nazad ko bi ga znao).
Prešlo se sa manipulacija masama na mikromanipulacije pojedincima.
To je korak od jedne Velike Laži ka bezbroj malih mikro laži naravljenih za svakog individualnog korisnika posebno.
Eksponencijalni razvoj AI je zadivljujući u pozitivnom smislu ali je u isto vreme, kako kaze Elon Musk najveća pojedinačna opsasnost za opstanak čovečanstva.
A ja naivan uvek se pitao zasto li dele sve one besplatne igrice : )