Budućnost| Društvo| Gost autor| Hronika| Ljudska prava

1948. Titovo "Njet", i 2018.Vučičevo "Da, poka"

Srđan Fuchs RSS / 13.01.2018. u 10:32

Piše: Vuk Bošković, Vice

 

"Meki rat" Rusije i Zapada na igralištu zvanom Srbija

 

Izgleda da je sve bliži trenutak kada će Srbija morati da se odluči sa koje će od dve stolice posmatrati ovaj igrokaz. Ili ćemo svi sa poda.


Britanski Dom lordova i demokrate u američkom Senatu, u drugoj nedelji januara, istog dana, objavili su izveštaje o spoljnoj politici svojih zemalja, čiji se delovi direktno odnose i na Srbiju. U oba izveštaja se na transparentan način definiše šta su, prema mišljenjima autora, interesi tih zemalja u Srbiji kao i šta države trenutno rade da ih postignu, odnosno šta treba da rade više i gde greše.

 Izveštaji odišu zabrinutošću zbog, kako navode, "zlokobnog uticaja Rusije na Srbiju i region Zapadnog Balkana", koji je jedan od glavnih problema sa kojima se suočavaju. Mir i prosperitet Zapadnog Balkana uz krajnji cilj priključenja EU - sa Srbijom kao ključnom za stabilnost regiona - opisuje se kao dugoročan interes obe zemlje. U oba dokumenta preporučuje se neophodnost većeg prisustva na svim nivoima, usled onoga što Komitet Doma Lordova naziva "umanjenog autoriteta Zapada".

Da u ovih nekoliko vlada Srbije od 2012. godine na ovamo postoji i neguje se "proruska struja", uprkos zvaničnoj proevropskoj orijentaciji, nije nepoznato ni domaćim medijima, ni javnosti. U poslednjih nekoliko godina, doduše, iz tih vlada sve je jasnija i glasnija poruka da su odnosi sa Rusijom isključivo pitanje Srbije u koje niko ne bi trebao da se meša.

U svetlu aktuelnih svetskih zbivanja u areni međunarodnih odnosa, posebno kada su u pitanju odnosi SAD, EU i Rusije, čini se da je sve manje manevarskom prostora u spoljnoj politici za Srbiju, koja je gotovo prema svim političkim, ekonomskim i vojnim parametrima - te izjavama zvaničnika - kormilo usmerila ka Zapadu.

Demokrate u američkom Senatu: Ruski "asimetrični arsenal" u Srbiji

Američki demokratski senator Ben Kardin objavio je Russia Report, izveštaj u kome se na preko 200 strana analizira "dvadesetogodišnji napad Vladimira Putina na demokratske institucije u njegovoj i zemljama sveta".

Izveštaj je pre svega značajan u kontekstu višestrukih istraga koje se vode po pitanju uticaja Rusije na američke predsedničke izbore 2016. godine i moguće saradnje između ruskih obaveštajnih službi i Trampove kampanje. Govoreći o ruskom uticaju svuda po svetu, u izveštaju se zaključuje "da ukoliko Amerika odmah ne preduzme potrebne mere, neće biti sposobna da odbrani svoje sledeće izbore od ruskog napada."

U izveštaju se pominje "asimetrični arsenal" koje Rusija koristi u raznim zemljama sveta, koji se definiše kao upotreba vojnih sredstava, sajber napada, širenja dezinformacija, podrške ekstremnim političkim grupama i korišćenje energetskih resursa, organizovanog kriminala i korupcije kao "oružja".

Politička slika današnje Srbije jedan je od argumenata za ove tvrdnje.

"Štetni uticaj Rusije na Srbiju se manifestuje kroz duboke kulturne veze, propagandu, i uticaje u energetskom i sektoru odbrane" - rečenica je kojom počinje deo izveštaja koji se odnosi na Srbiju.

SRBIJA NA "DVE STOLICE"

Građenjem dubokih veza sa tradicionalnim institucijama u Srbiji - pre svega Srpskom pravoslavnom crkvom - "Rusija je stvorila plodno tlo za širenje kampanje dezinformacija među srpskom populacijom", tvrdi se u izveštaju američkih demokrata.

Navodi se i da dugoročna dobra saradnja i sa Rusijom i sa EU nije moguća, tako da, ukoliko Srbija nastavi sa svojim naporima približavanja EU, Rusija može negativno da reaguje i da "podigne svoj koban uticaj u zemlji na još viši nivo."

Ove tvrdnje potkrepljuju se neobjavljenim istraživanjem javnog mnjenja prema kome je pozitivan stav prema Rusiji u poslednje dve godine porastao za više od 10 odsto među građanima Srbije. Prema istom istraživanju, 49 odsto građana Srbije podržava ulazak zemlje u EU, ali taj broj pada na 28 posto ukoliko članstvo u Uniji podrazumeva narušavanje odnosa sa Rusijom.

Autori zaključuju da "Srbija trenutno ne preduzima mere da se odbrani" i da ruska propaganda, koja se, između stalog, sprovodi preko srpskog izdanja Sputnjika, "cirkuliše kroz zemlju bez skoro ikakvog otpora".

"MEKA" I ENERGETSKA MOĆ RUSIJE

Rezultate pomenutog istraživanja javnog mnjenja u Srbiji autori izveštaja povezuju sa dvogodišnjim radom Sputnjika u zemlji. Navodi se da Sputnjik besplatno deli svoj sadržaj radio stanicama u Srbiji, čime širi uticaj. Takođe pojavljivanje i uticaj "preko 100 pro-ruskih medija i nevladinih organizacija u Srbiji", nisu prošli neprimećeno.

Navodeći da su ekonomske sankcije protiv Rusije način na koji se EU brani od uticaja Rusije, zaključuje se "da je teško očekivati da će ih Srbija uvesti u doglednoj budućnosti." Kao značajan uticaj Rusije na Srbiju navodi se energetska zavisnost – pre svega kroz vlasništvo NIS-a preko "Gazproma" i uvoz prirodnog gasa.

Zaključuje se da su mogućnosti Srbije da se oslobodi svoje energetske zavisnosti "jako ograničene".

NATO I HUMANITARNI CENTAR U NIŠU

Takođe, neizostavni slučaj Humanitarnog centra u Nišu i trenutni napori Rusije da svi ruski državljani koji u njemu budu radili dobiju diplomatske pasoše, deo su izveštaja.

Citira se i visoki službenik Stejt Dipartmenta za Zapadni Balkan Brajan Hojt Li koji kaže "da će u slučaju da Srbija dozvoli Rusiji da stvori neku vrstu centra za špijunažu i ostale aktivnosti, izgubiće kontrolu nad delom teritorije".

Na stav Hojta Lija da se "ne može doveka sedeti na dve stolice", u izveštaju se citira odgovor ministra odbrane Aleksandar Vulin:

- Ovo nije izjava prijatelja ili nekoga ko poštuje Srbiju, našu politiku, i naše pravo da donosimo sopstvene odluke - rekao je tada Vulin koji se sve manje trudi da u javnosti krije ideje o vojnoj saradnji i ljubav prema Rusiji.

Celokupnu sliku situacije na jugu Srbije i Kosovu svakako ne popravlja blizina ruskog humanitarnog centra u Nišu američkoj bazi na Kosovu.

Dan pre objavljivanja ovih izveštaja SAD je bez objašnjenja odbila vizu načelniku Generalštaba Vojske Srbije Ljubiši DIkoviću. Diković je do danas ostao bez komentara, dok ministar odbrane napominje da "niko u Vojsci Srbije ne razume takav odnos američke ambasade prema generalu Dikoviću", primetivši da se takva odluka loše odražava na vojne odnose dveju zemalja.

Alarm je upalilo i učestvovanje srpskih državljana i ruskih obaveštajaca u navodnom pokušaju državnog udara u Crnoj Gori, novoj članici NATO alijanse. Šišmakov i Popov uspeli su da pobegnu i izbegnu hapšenje, ali su ih srpske vlasti zadržale. Navodno su pušteni tek posle posete šefa ruskog Saveta Bezbednosti (i bivši direktor FSB-a) Nikolaja Patruševa.

 Sa druge strane, Srbija bi mogla da se nađe u problemu sa Amerikom ukoliko od Rusije kupi vazdušni odbrambeni sistem "S-300", jer se po nedavno usvojenom američkom zakonu "predviđaju sankcije kao odgovor na bilo koju značajniju finansijsku transakciju sa ruskim vojnim i obaveštajnim sektorom." 

Ova odredba objašnjava zašto famozni ruski MIG-ovi nisu pokrenuli ovakve sankcije. Prema rečima predstavnika vlasti, bili su besplatni.

Međutim, izveštaj takođe navodi da je vojna saradnja Srbije sa Amerikom i NATO na mnogo višem nivou nego saradnja koju Srbija ima sa Rusijom. Uprkos bliskim vojnim vezama sa Rusijom, Srbija teži održavanju bezbednosne saradnje sa NATO-om i SAD-om.

Prema istraživačkom centru američkog Kongresa, Srbija je učestvovala u zajedničkim vojnim vežbama u okviru NATO Partnerstva za mir. U 2016. godini, Srbija i SAD održale su 125 vojnih razmena, a Srbija i Rusija četiri.

Na kraju, u izveštaju se nudi nekoliko preporuka među kojima su povećanje finansijske pomoći Srbiji, da američki zvaničnici moraju da povećaju svoje prisustvo u Srbiji i da sama Srbija, ukoliko želi da postane deo EU, mora da pojača svoju odbranu "protiv ruskog asimetričnog arsenala" jer ako to ne uradi, "ruska propaganda će nastaviti da ima značajan uticaj na javno mnjenje Srbije."

Britanska "meka moć" u Srbiji nakon Bregzita

Sa druge strane, izveštaj Komiteta za međunarodne odnose britanskog Doma lordova "Britanija i zapadni Balkan", bavi se pre svega novom pozicijom Britanije nakon Bregzita i promenama koje je to izazvalo po pitanju uticaja te zemlje na prostoru Zapadnog Balkana.

 U rezimeu izveštaja stoji da je uticaj Britanije u zemljama ovog regiona i dalje u nacionalnom interesu i pored toga što je ona u procesu izlaska iz Evropske unije.

Za potrebe izveštaja predstavnici Komiteta Doma Lordova su se u Srbiji sastajali sa velikim brojem državnih funkcionera, opozicionih političara, NVO aktivista i novinara.

KRIZA DEMOKRATIJE I SLOBODE MEDIJA

U izveštaju se poziva da se to što je Britanija domaćin ovogodišnjeg Samita Zapadnog Balkana iskoristi kako bi vlada, u saradnji sa EU, "pokazala podršku stabilnosti, demokratiji, vladavini zakona i prosperitetu u zemljama Zapadnog Balkana" - jer, kako kažu, zemlje u regionu pate "od autoritarne vlasti, slabih demokratskih institucija i ozbiljnih izazova u borbi protiv kriminala i korupcije."

- U Srbiji nam je rečeno da su reforme koje zahteva EU sprovedene samo na papiru. Na primer, državni mediji su privatizovani u skladu sa zahtevima EU, ali vlasnici novih medijskih kompanija postali su ljudi bliski vladajućoj partiji, zbog čega su ti mediji funkcionalno postali državni - navodi se u izveštaju.

Ono u čemu se britanski izveštaj poklapa sa američkim je pitanje prava i sloboda novinara u Srbiji. Iako postoji zakonodavni okvir kojim se garantuje sloboda medija, oni su pod konstantnim pritiskom vlasti.

 Tokom vladavine Aleksandra Vučića, prvo kao premijera a potom i predsednika, sloboda medija u zemlji naglo je umanjena. "Državni zvaničnici i prodržavni mediji vrše pritisak na nezavisne novinare", stoji u izveštaju američkih demokrata.

I američki i britanski izveštaj navode početak rada BBC servisa za Zapadni Balkan kao dobar korak ka nepristrasnijem informisanju javnosti.

Britanski Dom lordova deli zabrinutost američkih demokrata oko opasnosti pojačanog ruskog uticaja u Srbiji. Kao izvor tog uticaja se ponovo pominje Sputnjik, ali glavni razlog je "vakum" koji je nastao zbog sporijeg procesa EU integracija i "umanjenog autoriteta Zapada" u regionu.

Prema izveštaju Doma Lordova, teško se može očekivati da Srbija postane članica NATO, ali da će se saradnja na visokom nivou nastaviti.

Povećani uticaj Kine i Turske u regionu takođe nije neprimećen, ali promena američke politike pod Trampom može stvoriti "vakuum" na Zapadnom Balkanu "koji mogu da iskoriste Rusi".

- Rusija će nastaviti da igra ulogu "spojlera" u pokušajima regiona da se integriše sa Zapadom - zaključuje se u izveštaju.

UNUTRAŠNJI DIJALOG O KOSOVU I GLASOVI SPOLJA

Oba izveštaja kažu da je glavni izvor uticaja Rusije pitanje Kosova. Na primer, Behar Sadriu, politikolog sa Univerziteta u Londonu, vidi pitanje Srbije i Kosova kao rizik za ceo region. Što duže ostane nerešeno, veći je rizik da se pitanje granica u regionu ponovo otvori.

Izveštaj iz američkog Senata ukazuje na opasnosti od ruskog uticaja u Srbiji, pre svega kroz Sputnjik, ukoliko se Srbija odluči za dublju integraciju "sa Zapadom" i rešenje kosovskog pitanja ove godine, dok izveštaj Doma Lordova ukazuje na stav da će Rusija izgubiti svoj uticaj u Srbiji kada se to pitanje reši.

Trenutno, uz mnogo trzavica, traje "unutrašnji dijalog" u Srbiji, ali u izveštaju Doma Lordova se navodi "da mnogi veruju da je on neiskren".

GDE SMO MI U CELOJ TOJ PRIČI?

Javnost u Srbiji ima priliku da uvidom u ove izveštaje sazna kako delovi britanske i američke države gledaju na Srbiju i region. U oba slučaja se upozorava na uticaj Rusije kao ključne prepreke za interese Britanije i Amerike na Zapadnom Balkanu, regiona koji je ponovo bitan deo njihove spoljne politike.

U britanskom izveštaju se zaključuje da, iako više nije članica EU, Britanija treba da podržava put zemalja ka punom članstvu, jer će se one tako izboriti protiv korupcije, poboljšati vladavinu prava i slobodu medija. Britanija "mora biti iskreni prijatelj zemalja regiona" i u tom smislu, predstojeći Samit Zapadnog Balkana je za Dom lordova ključan događaj za jačanje britanske "meke moći" na Zapadnom Balkanu.

Ipak, oba izveštaja nedvosmisleno ukazuju na stav da sve zemlje u regionu, pa i Srbija, treba da budu u potpunosti integrisane u Evropsku uniju i NATO. Oba izveštaja bacaju ozbiljnu senku na mogućnost da Srbija dugoročno može da bude "na dve stolice".

Razlika je u tome što je američki izveštaj napisala trenutna politička opozicija, i zbog snažnog sukoba sa Trampovom administracijom, pitanje je u kojoj meri će preporuke biti primenjene. Sa druge strane, Britanija se nalazi u jako specifičnoj poziciji - jednom nogom je van EU - a kroz ceo izveštaj se ponavlja da su interesi EU i Britanije u potpunosti poklapaju po pitanju Zapadnog Balkana.

U oba izveštaja je ključno pitanje Kosova. Prema svim najavama, izgleda da je ovo godina u kojoj će se "seći čvorovi" zamrznutog kosovskog pitanja.


Paradoks političkog života u Srbiji dobija novu dimenziju time što - sa teretom burne istorije u protekle dve decenije - mi sada više znamo o tome šta su interesi britanskog Dom lordova, američkih demokrata i Vladimira Putina u Srbiji, nego što nam je jasno koji su i kakvi dugoročni interesi republike zvane Srbija. Državni zvaničnici Srbije se tradicionalno sve manje slažu oko mnogih pitanja, osim oko toga sa smo "lideri u regionu".

Po svemu sudeći, ova godina može da bude godina pojačanog medijskog, političkog i NVO sukoba između Rusije i Zapada, sa Kosovom i Metohijom kao srcem ovog "mekog rata".

Izgleda da je sve bliži trenutak kada će Srbija morati da se odluči sa koje će od dve stolice posmatrati ovaj igrokaz. Ili ćemo svi sa poda.

 



Komentari (289)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:31 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

i da razmislis jos malo - sta je sa imunitetom USAID i PRMa ?


E ali oni nisu vatrogasci

Mucni ti sa god cime ti se cini da mozes da mucnes.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:31 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

E ali oni nisu vatrogasci


a sta su?

narcis narcis 22:33 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

korisnickoime-1
i da razmislis jos malo - sta je sa imunitetom USAID i PRMa ?


E ali oni nisu vatrogasci

Mucni ti sa god cime ti se cini da mozes da mucnes.

zašto si ti korisniče protiv vatrogasaca
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:39 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
Pa sto im Rusi ne daju taj imunitet sa diplomatskim pasosima nego ga traze od Srbije?


a da ti jos jednom procitas sta sam ja tacno napisao (mada ne verujem da ce biti koristi...).

i da razmislis jos malo - sta je sa imunitetom USAID i PRMa ?

(a posle jos pokusaj da mucnes glavom i sebi postavis pitanje da li su se ikad Rusi bunili zbog toga?).


Svako ko bi da pomisli da razumije bilo sta bi rekao da su Rusi odavno izgubili sansu da kontrolisu ista u Evropi.

Sto za Ruse i nije toliko lose. Fokusiraju se na Bliski Istok i Aziju (onu van Kineskoh uticaja).

Meni zao ovih nasih rusofila sto se pale.

(
a posle jos pokusaj da mucnes glavom i sebi postavis pitanje da li su se ikad Rusi bunili zbog toga?)


Od kakve je to uospte vaznosti da li se Rusi bune ili ne?
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:39 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
E ali oni nisu vatrogasci


a sta su?



Vatropalci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Svako ko bi da pomisli da razumije bilo sta bi rekao da su Rusi odavno izgubili sansu da kontrolisu ista u Evropi.


Ja, brate, tebi zavidim.
Ti nikavih briga nemaš, sve znaš, sve je već gotovo, završeno i savršeno.

Nego, sećaš li se da su jednom, tu skoro, bili proglasili kraj istorije, ali ispostavilo se posle da su se malo zaebali?
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:47 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

majmune,



Ti idi i malo pricaj sa Vulinom ili Malim ili nekil od vasih. Sa mnom vise ne mozes.

Ali cu da razbijam tvoje gluposti all the way. Cim zines.
gedza.73 gedza.73 22:48 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Posle kukaju kako u Niš ništa nema.
A imaju Ruse.

Kud duturimo braću Japance?






narcis narcis 22:57 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

sta ce PRMu i USAIDu imunitet?

za njih se niko u svetu ne buni ali takođe nigde u svetu vatrogasci nemaju imunitet, nisu ga ni tražili verovatno.
i šta će vatrogascima imunitet? aj ti odgovori na to pitanje.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 22:58 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
Ti idi i malo pricaj sa Vulinom ili Malim ili nekil od vasih. Sa mnom vise ne mozes.


ti idi malo na kurcopusenje, jer ti to jedino dobro ide. i sledi imunitet. Kod cika skOta.



Uf uf Laki je malo nervozan. Nesto ga je potreslo.


Ah da, umro Pantelija.




narcis narcis 23:00 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

gedza.73
Posle kukaju kako u Niš ništa nema.
A imaju Ruse.

Kud duturimo braću Japance?







e ti to tražiš politički imunitet za japanski konbe hitne pomoći.

zajebi rusku bazu, onomad ne onolko izbonbardovaše brez bazu, sg ako gi damo bazu od niš niš nema pretekne kad ne jovonanovo bonbardiraju
korisnickoime-1 korisnickoime-1 23:03 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
Ti idi i malo pricaj sa Vulinom ili Malim ili nekil od vasih. Sa mnom vise ne mozes.


ti idi malo na kurcopusenje, jer ti to jedino dobro ide. i sledi imunitet. Kod cika skOta.



Oh izgleda da ces opet morati da mjenjas nick.A kad bi bio sam malo hladnije glave ...
gedza.73 gedza.73 23:10 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

e ti to tražiš politički imunitet za japanski konbe hitne pomoći.

ma neee, b'e. gotivni mi Japanci. Daju u škole, bolnice, prevoz...
A ne traže imunitet. i nisu nas bombardovali.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:12 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

za njih se niko u svetu ne buni ali takođe nigde u svetu vatrogasci nemaju imunitet, nisu ga ni tražili verovatno.
i šta će vatrogascima imunitet? aj ti odgovori na to pitanje.


dragoljube, najdobronamernije ti savetujem da ne komentarises o temama o kojima pojma nemas. ispadas glup. ne samo u drustvu.
niccolo niccolo 23:17 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

skotsku

Zašto mrziš Škotsku i škotski narod?
narcis narcis 23:19 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
za njih se niko u svetu ne buni ali takođe nigde u svetu vatrogasci nemaju imunitet, nisu ga ni tražili verovatno.
i šta će vatrogascima imunitet? aj ti odgovori na to pitanje.


dragoljube, najdobronamernije ti savetujem da ne komentarises o temama o kojima pojma nemas. ispadas glup. ne samo u drustvu.

što sam glup ? što neću rusku špijunsku bazu u moj grad?
zato ću budem glup do neba i dalje.
nemaš ti nikakvo pravo , veće od mene da podržavaš pravljenje ruske špijunske baze u moj grad koliko ja imamn pravo da budem protiv.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:27 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

što sam glup ? što neću rusku špijunsku bazu u moj grad?


ne, nego zato sto nemas pojma sta je uopste imunitet i ko moze a ko ne moze da ga ima. ali te to ni najmanje ne sprecava da vodis raspravu o tome.

ali ne brini - nisi ni prvi ni poslednji (sad po pivo pa ispred prodAvnice)
narcis narcis 23:35 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
što sam glup ? što neću rusku špijunsku bazu u moj grad?


ne, nego zato sto nemas pojma sta je uopste imunitet i ko moze a ko ne moze da ga ima. ali te to ni najmanje ne sprecava da vodis raspravu o tome.

ali ne brini - nisi ni prvi ni poslednji (sad po pivo pa ispred prodAvnice)

znam da sa timm imunitetom mogu da rade šta oće, unose u zemlju šta oće i da prave bazu u moj grad. meni dovoljno, uostalom i ne moram da znam , moja zemlja moje pravo da im ne dam.
kolko se sećam mi smo ih pozvali da ugase vatru onomad a oni ostali ijoš se i šire.
a nema šta da idem ispred prodavnice, već sam tamo s tobom i evo raspravljamo obojica ispred prodavnice.
nisi ti ni približno tolko pametan kolko misliš da jesi.
korisnickoime-1 korisnickoime-1 23:35 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

ti rece da neces vise da pricas sa mnom... sta te sprecava da odskakuces...(na neku ugovorenu kurcopusacinu skotsku)



He he vrdas kukavico.

Ja rekoh

Ali cu da razbijam tvoje gluposti all the way. Cim zines.


Sto sa zadovoljstvom cinim. Ja ne pricam sa tobom samo razbijam tvoje propagandne pamflete.

Ovaj jel javio neko tamo da je umro Pantelija.





dragosevacsutra dragosevacsutra 23:38 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

moja zemlja moje pravo da im ne dam.


a sto si dao USAIDu i PRMu?

narcis narcis 23:43 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
moja zemlja moje pravo da im ne dam.


a sto si dao USAIDu i PRMu?


opet po mom pravu da im dam, ceo svet im dao pa sam im dao i ja, niko u svetu nije dao vatrogascima imunitet pa im ni ja ne dam.
i da se ne pravimo blesavi i uvijamo špijunsku bazu u ogrtač od vatrogasnog platna.
ne dam im zato što oće da na mala vrata naprave bazu za špijuniranje. zato što ću ja da imam samo štetu a oni samo korist.
zato što neću nijednubazu ni američku ni rusku.

USAID i PRM imaju imunitet svih zemalja pa je to tvoje pitanje bespredmetno.
dragosevacsutra dragosevacsutra 23:50 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

USAID i PRM imaju imunitet svih zemalja pa je to tvoje pitanje bespredmetno.


pa i EMERCOM ima imunitet svih zemalja (sta god to znacilo).
korisnickoime-1 korisnickoime-1 23:55 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
USAID i PRM imaju imunitet svih zemalja pa je to tvoje pitanje bespredmetno.


pa i EMERCOM ima imunitet svih zemalja (sta god to znacilo).


Ali vatrogasci nemaju.
Nek se Rusi uclane u EMERCOM i eto tebi srece.
narcis narcis 23:56 13.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
USAID i PRM imaju imunitet svih zemalja pa je to tvoje pitanje bespredmetno.


pa i EMERCOM ima imunitet svih zemalja (sta god to znacilo).

kojih zemalja?
sad sam pogledao, to se bre širi ko kuga po srbiju, okupirali nas, to se treba istera iz zemlje pod juče.
tebi je znači preča ruska korist nego srpska šteta,
zašto mrziš srbiju i srpski narod.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:02 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

sad sam pogledao, to se bre širi ko kuga po srbiju, okupirali nas, to se treba istera iz zemlje pod juče.


ko? USAID i PRM? pa vidi, potpuno si u pravu. ali ti to ni najmanje ne smeta, koliko mi se cini.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:02 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Nek se Rusi uclane u EMERCOM i eto tebi srece.


majmune, rusi su emercom.

korisnickoime-1 korisnickoime-1 00:08 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

dragosevacsutra
Nek se Rusi uclane u EMERCOM i eto tebi srece.


majmune, rusi su emercom.



Pa sta sta im onda treba srpski imunitet. Kad imaju imunitet svih zemalja?

Ti se pomalo gubis u svim tim svojim lazima.


Gdje ti ono bjese u Leskovcu ?

Jebo te majmun.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:10 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Kad imaju imunitet svih zemalja?


ne znam, pitaj dragoljuba, strucnjaka.
aureus aureus 05:38 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

što sam glup ? što neću rusku špijunsku bazu u moj grad?

Ne daj, Narcise, nisi lud!

Pa to je samo 115 kilometara od Bondstila vazdušnom linijom, takoreći na pljucomet.
Da sutra Rusi sa Amerima zagužvaju šta misliš ko bi grdno postrad'o?

To što Dačić kaže da su tamo čet'ri Rusa i jedan pas, možemo mačku o rep da okačimo.
Pas možda i može da njuška okolo, ali sa dvonožnjacima treba biti puno oprezniji.
blogov_kolac blogov_kolac 07:27 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

aureus
Da sutra Rusi sa Amerima zagužvaju šta misliš ko bi grdno postrad'o?
Pa Rusi i Ameri, a ko drugi? Evo u Siriji, samo u poslednjih 5 godina oborena su dva ruska aviona, dok se jedan americki usled kvara survao u more!

Mada nisu ni sami Sirijci tu nesto narocito jeftino prosli, neko ce cak reci da dosadasnjih 400 hiljada poginulih i oko 5 miliona izbeglih i jos toliko interno raseljenih za jednu 20-milionsku zemlju uopste nije mala brojka... ali da ne ulazimo previse u detalje.
freehand freehand 09:43 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Pa Rusi i Ameri, a ko drugi? Evo u Siriji, samo u poslednjih 5 godina oborena su dva ruska aviona, dok se jedan americki usled kvara survao u more!

Dabre, samo za 5 godina.
Lolo jedna, namerno si ostavio da se ne vidi kako se dičiš što je Iznad Srbije samo za dva i po meseca oboreno (najmanje) dva američka!
Koče, Koče, ko te ne zna reko bi da si američki bot a on u stvari provokator i zezator...
milisav68 milisav68 10:17 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

korisnickoime
Vatropalci.

Vatropirci.
milisav68 milisav68 10:55 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

narcis
zajebi rusku bazu, onomad ne onolko izbonbardovaše brez bazu,

Posle toga (2006) je Srbija potpisala sporazum, da američka vojska može da se šetka slobodno po celoj teritoriji, vojska je reorganizovana po NATO standardu, oterani su svi proruski oficiri, a postavljeni proamerički.

Na stranu to što nema kuče za šta da nas ujede, pa nam je vojska u sličnom stanju, tako da....

Onih 16 vatrogasaca mogu da pljunu pod prozor onim 5000 američkih vojnika.

Kapiram da ti je frka, ali stvarno nema za šta, okupirani smo uzduž i popreko, a to što nismo zvanično u NATO - pa nemamo za članarinu, nego smo smešteni u posebnu učionicu k`o Perica iz vica.
blogov_kolac blogov_kolac 15:41 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

freehand
Pa Rusi i Ameri, a ko drugi? Evo u Siriji, samo u poslednjih 5 godina oborena su dva ruska aviona, dok se jedan americki usled kvara survao u more!

Dabre, samo za 5 godina.
Lolo jedna, namerno si ostavio da se ne vidi kako se dičiš što je Iznad Srbije samo za dva i po meseca oboreno (najmanje) dva američka!
Koče, Koče, ko te ne zna reko bi da si američki bot a on u stvari provokator i zezator...
Uvek me zadivis svojim talentom da ti promakne sustina poruke, a to svakako nije bila sposobnost lokalnih PVO snaga. A uzgred budi receno, u Siriji prave PVO sisteme ima samo Asadova armija koja ih ne koristi, jer je ne napadaju avionima ni Rusi ni Amerikanci, ako izuzmemo dva americka napada (prvi put kao odmazda za koriscenje hemijskog oruzja, drugi put u jednom incidentu na granici sa Irakom), dok su sva ostala delovanja americke avijacije (hiljade borbenih letova) bila usmerena prema snagama i teritorijama Islamske drzave. A pomenuta ruska dva aviona nisu oborili ni ISIS ni pobunjenici koji imaju naoruzanje za vodjenje gradjanskog rata ali ne i za protivvazdusna dejstva, nego regularna turska vojska zbog (navodne) povrede njihovog vazdusnog prostora.

Naravno, sustina moje opaske je bila u onih 400 hiljada poginulih i 5 miliona izbeglih lokalaca, ali nisam iznenadjen da si to prevideo.
freehand freehand 15:50 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Uvek me zadivis svojim talentom da ti promakne sustina poruke, a to svakako nije bila sposobnost lokalnih PVO snaga. A uzgred budi receno, u Siriji prave PVO sisteme ima samo Asadova armija koja ih ne koristi, jer je ne napadaju avionima ni Rusi ni Amerikanci, ako izuzmemo dva americka napada (prvi put kao odmazda za koriscenje hemijskog oruzja, drugi put u jednom incidentu na granici sa Irakom), dok su sva ostala delovanja americke avijacije (hiljade borbenih letova) bila usmerena prema snagama i teritorijama Islamske drzave. A pomenuta ruska dva aviona nisu oborili ni ISIS ni pobunjenici koji imaju naoruzanje za vodjenje gradjanskog rata ali ne i za protivvazdusna dejstva, nego regularna turska vojska zbog (navodne) povrede njihovog vazdusnog prostora.

Naravno, sustina moje opaske je bila u onih 400 hiljada poginulih i 5 miliona izbeglih lokalaca, ali nisam iznenadjen da si to prevideo.

STvarno neverovatno do koje granice ide moje nerazumevanje i nesposobnost da se uhvatiu suština. Ja bih se, naime, zakleo da si tim fragmentom o oborenim i neoborenim avionima hteo (opet) da istakneš superiornost izvanredne Amerike nasuprot divljim ruskim varvarima koji se sa uživanjem valjaju u svojoj despotiji.
A čak bih i u ovom tvom komentaru verovatno prenebregao njegovu suštinu (koja je, valjda, da sam glupi ljubitelj Putina i njegove horde nasuprot nobles džentlmena - Tebe) i odmah se uhvatio dela u kome bih istakao da postoje ozbiljni dokazi kako su bojne otrove koristili "pobunjenici" a ne regularna sirijska armija, da su čuveni humanitarci "beli šlemovi" u stvari dronovi i botovi izvesne američke obaveštajne agencije koja je, preko Gulena i njegove ilegalne terorističke organizacije debele veze imala i sa obaranjem bar jednog ruskog aviona u pokušaju da se izazove sukob sa nesagledivim posledicama te dve države.
Sad izvini na tome što ću reći, al jako mi je teško da baš jako pljujem i po Belorusiji i Lukašenku sve gledajući zaljubljeno u Trumpoa.
Uzgred, i ta Belorusija, na primer, svetlosnu je godinu daleko od predstave koju o njoj stvaraju tvoji propagandisti.
aureus aureus 17:16 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

milisav68

Onih 16 vatrogasaca mogu da pljunu pod prozor onim 5000 američkih vojnika.

Pa ako dobiju status kakav žele, mogu oni da dovedu...još vatrogasaca.
Bar još 16, ako ne i više.
Ova zgrada je komotna, mogu tu sigurno da stanu 32 aktivna čovjeka i nekoliko cuka.
Ma može, sigurno da može.

Ne znam kolika im je parcela, ali ako se ukaže objektivna potreba (više požara koje treba gasiti itd) možda mogu Rusi da podignu i još neki objekat pored i u Srbiju prebace više spasilaca sa imunitetom.



Pomalo zavidim ovim ruskim humanitarcima, iako imaju težak posao. Aerodrom Konstantin Veliki im je na 500-600 metara od baze, možeš otići pješke na avion. Pet puta im je bliži aerodrom nego meni autobuska stanica.
tyson tyson 17:30 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Ne daj, Narcise, nisi lud!

Pa to je samo 115 kilometara od Bondstila vazdušnom linijom, takoreći na pljucomet.
Da sutra Rusi sa Amerima zagužvaju šta misliš ko bi grdno postrad'o?

Pa, Amerikanci i Rusi su se već ozbiljno sukobili i to baš kod Niša.

A istorija, kao što znamo, voli da se ponavlja...

aureus aureus 18:12 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

tyson
Ne daj, Narcise, nisi lud!

Pa to je samo 115 kilometara od Bondstila vazdušnom linijom, takoreći na pljucomet.
Da sutra Rusi sa Amerima zagužvaju šta misliš ko bi grdno postrad'o?

Pa, Amerikanci i Rusi su se već ozbiljno sukobili i to baš kod Niša.

A istorija, kao što znamo, voli da se ponavlja...


Још кад се изгради аутопут Ниш - Приштина, милина.
Све зависи ко би први кренуо.
Ако би Американци ухватили Русе на кривој нози и стекли неких двадесетак минута предности (што је мало вјероватно кад су обје стране максимално будне) сва је прилика да би настрадало сирото Прокупље са околином, а можда и Дачићева Житорађа коју је он мислио заштитити.
Ако би кренули истовремено вјероватно би се нашли негдје на административној граници са самопроглашеним Косовом, и било би чупаво.
А ако би Руси кренули први - Косово* би се вратило под пуни суверенитет Србије, и Албанци би морали да пристану на неких тридесетак процената посланика у Скупштини Србије.
maksa83 maksa83 18:44 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Још кад се изгради аутопут Ниш - Приштина, милина.

Ha-haa... pa ih sačekamo na naplatnoj rampi zbog prekoračenja brzine, da vidimo <pljuc> šta smo imali, 36 tenkova, 12 samohotki, 10 oklopnih pešadijskih vozila... oho-ho, to će biti 1300000 RSD, izvolte račun.
freehand freehand 18:48 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

maksa83
Још кад се изгради аутопут Ниш - Приштина, милина.

Ha-haa... pa ih sačekamo na naplatnoj rampi zbog prekoračenja brzine, da vidimo šta smo imali, 36 tenkova, 12 samohotki, 10 oklopnih pešadijskih vozila... oho-ho, to će biti 1300000 RSD, izvolte račun.

Možemo i da se dogovorimo, pola na fiskalni, ostatak podelimo lapolapo...
Pliz ne obraćajte pažnju na te pajace sa parketom dole u rovu, to su Vulčinove budale čobani neki.
maksa83 maksa83 19:00 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Pliz ne obraćajte pažnju na te pajace sa parketom dole u rovu, to su Vulčinove budale čobani neki.

To kod Bačke Topole, tu smo se (iz nekog razloga koji sam zaboravio, pošto niko nije iz Bačke Topole) pok. otac i ja dogovorili da ćemo da ostavimo kosti ako neko krene sa bilo koje strane.

Nego... flokiiiiiii!
Ja uzo onaj La Casa De Papel što si preporučio i momentalno se šokirao na početku - za vatrenu podršku bande pljačkaša su uzeta dva Srbina (koji liče na onaj KUD Kozaci na Steroidima što gostuje ubosni). Zašto propagiraš učestvovanje u propagiranju stereotipa da smo dobri samo da pucamo i ginemo kad se nešto pljačka? Zašto onaj programer-haker iz ekipe nije Srbin, nego dva čelava silosa sa pušketinama? Zašto španska TV produkcija mrz... znate šta hoću da kažem.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:08 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Pa, Amerikanci i Rusi su se već ozbiljno sukobili i to baš kod Niša.

Dobar ti ovaj link, a preko njega došoh i do ovoga, šteta da se ne pročita

Neki drugi Rusi u Srbiji u Drugom svetskom ratu
aureus aureus 19:08 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

maksa83
Још кад се изгради аутопут Ниш - Приштина, милина.

Ha-haa... pa ih sačekamo na naplatnoj rampi zbog prekoračenja brzine, da vidimo šta smo imali, 36 tenkova

Молим те, Максо, па који то тенк може да прекорачи брзину на аутопуту?
- Немамо времена, плати му, жалићемо се касније.
maksa83 maksa83 19:10 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Молим те, Максо, па који то тенк може да прекорачи брзину на аутопуту?

Tajni ruski tenk.
narcis narcis 19:19 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Onih 16 vatrogasaca mogu da pljunu pod prozor onim 5000 američkih vojnika.

dal si stvarno ovo napisao? ( mora stavljam upitnik pošto ovde neki neznaju šta je pitanje ako ga nema)

16 čoveci plus moderna elektronska oprema, za špijunažu to bre ko 100 000 vojnici,
mislim stvarno smešno to što si teo da rečeš.
freehand freehand 19:19 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi


To kod Bačke Topole, tu smo se (iz nekog razloga koji sam zaboravio, pošto niko nije iz Bačke Topole) pok. otac i ja dogovorili da ćemo da ostavimo kosti ako neko krene sa bilo koje strane.

Tamo je moj ćale bio više od mesec dana kad se ono, kako beše, Tiio '68 okrenuo od Amerikanaca Rusima, pa je spreman svačani doček Sovjetima, sa sve onim maštovitim planovima o rušenju Đerdapa i štagod su još smislili da od nas ne prave doboše
gedza.73 gedza.73 19:24 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

aureus
još vatrogasaca.



M. A. N.



pogrešno napisali Kamaz na ovim kamionima.
milisav68 milisav68 20:44 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

aureus
Pa ako dobiju status kakav žele, mogu oni da dovedu...još vatrogasaca.
Bar još 16, ako ne i više.

Misliš kao Vilotića, između 10 i 160.
Ne znam kolika im je parcela, ali ako se ukaže objektivna potreba (više požara koje treba gasiti itd) možda mogu Rusi da podignu i još neki objekat pored i u Srbiju prebace više spasilaca sa imunitetom.

Jedno 5000 pa da mogu ravnopravno da se porvu sa Amerikancima.
milisav68 milisav68 21:01 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

narcis
16 čoveci plus moderna elektronska oprema, za špijunažu to bre ko 100 000 vojnici,
mislim stvarno smešno to što si teo da rečeš.

Jel ti znaš da NATO može da ti uđe u kuću i da te ništa ne pita?

Isto tako može svuda da uđe, pa i utaj centar.

A ne znam šta ti smatraš pod špijunskom opremom, koja može da se postavi u tom centru, a što može da bude bolje od recimo satelita.

Postoji tu druga stvar, ako daš Rusima pravo da uvoze bilo što bez nadzora, onda moraš to da daš i ostalim humanitarnim (a i "humanitarnim" ) organizacijama.

Kao što su sad dali diplomatski imunitet kancelariji za EU pandure graničare zbog izbeglica sa Bliskog Istoka.




gedza.73 gedza.73 21:02 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Tamo je moj ćale bio više od mesec dana kad se ono

Moj deda je bio na Skadru, a otac u Gnjilanu.
Da viš' čuda uvek imao (ima) lepo mišljenje o Albancima.

jel' bre Fre ko beše promenio ime Kosovu i Metohiji, ko pripojio neke opštine Socijalističkoj Autonomnoj Pokrajini Kosovo i dao drugovima Albancima deo Kopaonika da imaju drva za grejanje?

Neki mangupi promenili granicu, valjda im smetala stara.
Ako, ako sve u duhu suživota.
Odma' se videla dalekovida politika. Da se danas to desilo tviter bi se usijao od 'izdaja braćo i sestre' al' ti ne bi to dovodio u pitanje?
aureus aureus 21:53 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

milisav68

Jel ti znaš da NATO može da ti uđe u kuću i da te ništa ne pita?

Isto tako može svuda da uđe, pa i utaj centar.

Ako sam dobro pratio dešavanja, ne mogu. Tj. ne bi mogli ako centar dobije i eksteritorijalnost, što Rusi takođe traže a što je nešto što se u principu daje samo diplomatsko-konzularnim predstavništvima i - kulturnom centru "Kralj Fahd" sa džamijom u Sarajevu.

Bio bi to brutalan upad NATO snaga na rusku teritoriju, a Putin ne voli takve stvari.
milisav68 milisav68 22:25 14.01.2018

Re: diplomatski pasosi

aureus
Ako sam dobro pratio dešavanja, ne mogu. Tj. ne bi mogli ako centar dobije i eksteritorijalnost,

Pa da, sad mogu, o tome se radi (između ostalog).


floki floki 00:17 15.01.2018

Re: diplomatski pasosi

maksa83
Pliz ne obraćajte pažnju na te pajace sa parketom dole u rovu, to su Vulčinove budale čobani neki.

To kod Bačke Topole, tu smo se (iz nekog razloga koji sam zaboravio, pošto niko nije iz Bačke Topole) pok. otac i ja dogovorili da ćemo da ostavimo kosti ako neko krene sa bilo koje strane.

Nego... flokiiiiiii!
Ja uzo onaj La Casa De Papel što si preporučio i momentalno se šokirao na početku - za vatrenu podršku bande pljačkaša su uzeta dva Srbina (koji liče na onaj KUD Kozaci na Steroidima što gostuje ubosni). Zašto propagiraš učestvovanje u propagiranju stereotipa da smo dobri samo da pucamo i ginemo kad se nešto pljačka? Zašto onaj programer-haker iz ekipe nije Srbin, nego dva čelava silosa sa pušketinama? Zašto španska TV produkcija mrz... znate šta hoću da kažem.



jbg kad smo u španiju izvezli deo zemunskog klana...
mada, bolje tako - zamisli da smo izvezli par elektroničara, sad bi pljačkaši nosili trenerke ispod miške i pištolje u plastičnim kesama
maksa83 maksa83 00:18 15.01.2018

Re: diplomatski pasosi

mada, bolje tako - zamisli da smo izvezli par elektroničara, sad bi pljačkaši nosili trenerke ispod miške

Te elitne borce smo sva sreća sačuvali za sebe.
floki floki 00:22 15.01.2018

Re: diplomatski pasosi

i kese plastične isto
alselone alselone 01:06 15.01.2018

Re: diplomatski pasosi

Zasto Carli praznuje i ulazi u teranje za vreme praznika po julijanskom?
Zato sto svoj od 10 tada racuna za 23.
c_h.arlie c_h.arlie 05:22 15.01.2018

Re: diplomatski pasosi

floki
maksa83
Pliz ne obraćajte pažnju na te pajace sa parketom dole u rovu, to su Vulčinove budale čobani neki.

To kod Bačke Topole, tu smo se (iz nekog razloga koji sam zaboravio, pošto niko nije iz Bačke Topole) pok. otac i ja dogovorili da ćemo da ostavimo kosti ako neko krene sa bilo koje strane.

Nego... flokiiiiiii!
Ja uzo onaj La Casa De Papel što si preporučio i momentalno se šokirao na početku - za vatrenu podršku bande pljačkaša su uzeta dva Srbina (koji liče na onaj KUD Kozaci na Steroidima što gostuje ubosni). Zašto propagiraš učestvovanje u propagiranju stereotipa da smo dobri samo da pucamo i ginemo kad se nešto pljačka? Zašto onaj programer-haker iz ekipe nije Srbin, nego dva čelava silosa sa pušketinama? Zašto španska TV produkcija mrz... znate šta hoću da kažem.



jbg kad smo u španiju izvezli deo zemunskog klana...
mada, bolje tako - zamisli da smo izvezli par elektroničara, sad bi pljačkaši nosili trenerke ispod miške i pištolje u plastičnim kesama

Zašto bi neko nosio trenerku ispod miške, a pištolj u plastičnoj kesi ?
c_h.arlie c_h.arlie 05:26 15.01.2018

Re: diplomatski pasosi

alselone
Zasto Carli praznuje i ulazi u teranje za vreme praznika po julijanskom?
Zato sto svoj od 10 tada racuna za 23.

Ne razumem - no, nebitno.
Kada si već pomenuo asocijaciju sa mačorem, mlađe dete bilo na raspustu i reklo - ćale, do sledećeg dolaska da nabaviš mačka.
Dakle, ne mora da bude kao na slici koju sam postavljao, može biti bilo koje boje, no, preduslov je da liči na mačka - a ne na neko čupavo čudo. Dakle, običan, standardan mačak. Naravno, mislio sam na mače.
tyson tyson 08:54 15.01.2018

Re: diplomatski pasosi

hoochie coochie man
Pa, Amerikanci i Rusi su se već ozbiljno sukobili i to baš kod Niša.

Dobar ti ovaj link, a preko njega došoh i do ovoga, šteta da se ne pročita

Neki drugi Rusi u Srbiji u Drugom svetskom ratu

Timofejevu je objavljena knjiga u Srbiji na tu temu.

Ruski zaštitni korpus je zbog svoje upitne borbene vrednosti obavljao zadatke od sekundarnog značaja za okupatorsku upravu - mahom obezbeđenje pruga.

Od jedinica sastavljenih od pripadnika naroda iz SSSR daleko važniji po borbenom učinku je, na primer, bio XV SS Kozački konjički korpus, pa onda 162. divizija Vermahta, itd.

blogov_kolac blogov_kolac 06:57 14.01.2018

zamislite samo

ZAMISLITE SAMO da su Rusi potpuno preuzeli vlast u Srbiji (sa sve opozicijom, javnim mnjenjem ali i institucijama sistema) i umesto nas vode nasu unutrasnju i spoljnu politiku preko svojih piona, konjOva, topova, kralja, i ostalih figura kao u nekakvoj partiji saha.

Znate sta bi on uradili (nije gramaticka greska, tamo zadnjih 400 godina o svemu odlucuje jedan covek), i kakvu bi politiku on vodili preko tih svojih ovdasnjih marioneta?

Vodili bi formalno proEUropsku politiku ali naravno uz uslov da stvarna EU praksa i mehanizmi niposto ne zazive i ne puste korena. Da se granicimo sa Rusijom, a u poziciji su da nas potpuno kontrolisu, verovatno bi i nasa gubernija prosto bila usisana u rusku sferu po beloruskom modelu, ali eto, zbog geografije i geopolitike namenjena bi nam bila sasvim drugacija sudbina.

Rusima naime ne pada na pamet (a i sve su manje u poziciji) da sami finansiraju ovakvog svog (tj nas) skoro desetomilionskog magarca (da racunamo i Republiku Srpsku), i pre svega neuporedivo bismo im na duge staze bili korisniji kao kukavicje jaje u EU (odnosno trojanski magarac) gde se veliki broj odluka donosi konsenzusom svih drzava clanica. Vlazni snovi Putina da preko nas de facto dobije pravo veta u EU su ono zbog cega bi se mi iako pod potpunom ruskom kontrolom nalazili "na evropskom putu" i to sa stvarnim ambicijama da taj put realizujemo do kraja (u smislu EU clanstva, svakako ne u smislu da postanemo pravo evropsko drustvo).

Naravno, tu je uvek u pozadini "plan-B" ako EU prozre igru ili odbije da samo zarad nekakve stabilnosti primi nekoga ko je usvajao sve propise koji su od njega trazeni, a u praksi funkcionise paralelni politicki, ekonomski i pravni sistem, i korumpirane institucije, sasvim nalik brojnim KGBistanima nastalim po raspadu SSSR. U tom slucaju ne bi nas Rusi koristili kao trojanskog magarca koji bi podrivao jedinstvo EU po pitanjima na kojima su u suprotnosti sa Rusima i njenim liderom, nego bi nas upotrebili kao magarca-samoubicu, koji bi na sopstvenu stetu izazvao veliku krizu i glavobolju celoj Evropi koja bi joj trosila vreme i energiju.

Naravno, svaka slicnost sa onim sto nam se u najnovijoj istoriji stvarno dogadjalo, sto nam se sada dogadja, i sto ce se tek dogadjati, je sasvim slucajna, i zato sam i poceo obracanje sa "zamislite samo...".
Kazezoze Kazezoze 08:03 14.01.2018

Re: zamislite samo

ZAMISLITE samo da su Rusi potpuno preuzeli vlast u Srbiji (sa sve opozicijom, javnim mnjenjem ali i institucijama sistema) i umesto nas vode nasu unutrasnju i spoljnu politiku preko svojih piona, konjOva, topova, kralja, i ostalih figura kao u nekakvoj partiji saha.


Ja pokušah da zamislim tu varijantu i videh u tim svojim mislima kako ruski ambasador učestvuje u radu srpskog parlamenta, drži govore i deli lekcije o unutrašnjim stvarima srpske politike.

A onda sam shvatio da i ne moram to da zamišljam jer to već radi američki ambasador.
freehand freehand 09:39 14.01.2018

Re: zamislite samo

Kazezoze
ZAMISLITE samo da su Rusi potpuno preuzeli vlast u Srbiji (sa sve opozicijom, javnim mnjenjem ali i institucijama sistema) i umesto nas vode nasu unutrasnju i spoljnu politiku preko svojih piona, konjOva, topova, kralja, i ostalih figura kao u nekakvoj partiji saha.


Ja pokušah da zamislim tu varijantu i videh u tim svojim mislima kako ruski ambasador učestvuje u radu srpskog parlamenta, drži govore i deli lekcije o unutrašnjim stvarima srpske politike.

A onda sam shvatio da i ne moram to da zamišljam jer to već radi američki ambasador.

I ja sam pokušao da zamislim i prvi mi je na pamet pao Đinđić sa onim svojim rečenicama o ambasadorima koji pozivaju njega i ministre i kako mu ne pada na pamet da tamo ode.
A pokušavam da zamislim i to kako ti zli Rusi u zemljama saveznicama i prijateljima formiraju tajne vojske mimo zakona i institucija sistema tih zemalja, finansiraju i organizuju političke pokrete i partije, tajnim letovima prebacuju ilegalne zatvorenike u ilegalna mučilišta na teritorijama tiuh zemalja, utiču na izbore, organizuju pučeve i bombarduju neposlušne. I uvek mi od Rusa nekako ispadnu Amerikanci.
Na stranu što su isti ti Amerikanci državu porušili, deo Srbije otcepili, priznali mu nezavisnost i onda pozvali sami sebe i sami sebi dali imunitet u toj vojnoj a ne vatrogasnoj bazi.
narcis narcis 09:51 14.01.2018

Re: zamislite samo

Na stranu što su isti ti Amerikanci državu porušili, deo Srbije otcepili, priznali mu nezavisnost i onda pozvali sami sebe i sami sebi dali imunitet u toj vojnoj a ne vatrogasnoj bazi.

nači, po tebi, mi treba da damo rusima da naprave bazu u niš.
freehand freehand 09:57 14.01.2018

Re: zamislite samo

narcis
Na stranu što su isti ti Amerikanci državu porušili, deo Srbije otcepili, priznali mu nezavisnost i onda pozvali sami sebe i sami sebi dali imunitet u toj vojnoj a ne vatrogasnoj bazi.

nači, po tebi, mi treba da damo rusima da naprave bazu u niš.

Znači, po meni da u boljoj varijanti samo nemaš ni blage veze sa logičkim razmišljanjemi zaključivanjem.
U svakoj drugoj si budala, i to zla budala koja poput nekih ovde prvo sagovorniku učita stav koji niti imaju niti su ga izneli a onda se sa njim, tim stavom, svađaš do iznemoglosti.
c_h.arlie c_h.arlie 09:58 14.01.2018

Re: zamislite samo

narcis
Na stranu što su isti ti Amerikanci državu porušili, deo Srbije otcepili, priznali mu nezavisnost i onda pozvali sami sebe i sami sebi dali imunitet u toj vojnoj a ne vatrogasnoj bazi.

nači, po tebi, mi treba da damo rusima da naprave bazu u niš.

Normalno !
Nego kako !?
I to vojnu bazu - slične veličine kao Bondstil.
Time bismo pokazali svoju neutralnost.
narcis narcis 10:14 14.01.2018

Re: zamislite samo

tim stavom, svađaš do iznemoglosti.

što ti naravno uopšte ne radiš.
važno je da ti nisi zla budala koja nikad ne vređa prva, kao sad recimo,
mislim stvarno nisi budala ti si samo obično đubre.
freehand freehand 10:19 14.01.2018

Re: zamislite samo

narcis
tim stavom, svađaš do iznemoglosti.

što ti naravno uopšte ne radiš.
važno je da ti nisi zla budala koja nikad ne vređa prva, kao sad recimo,
mislim stvarno nisi budala ti si samo obično đubre.

Ih, obično...
Napravi me na ništa.

Ali čisto eksperimenta radi - daj probaj da mi objasniš svoj komentar: kojom logikom iz onoga što sam ja napisao sledi ono što si ti napisao? Po kojoj logici to kad konstatujem da su Amerikanci razorili ovu zemlju, otcepili deo teritorije i na njemu postavili veliku vojnu bazu sledi da ja zagovaram postavljanje ruske vojne barze, i to u TVOM gradu?
Kako to može da zaključi normalan i pismen čovek a korektan sagovornik?
narcis narcis 10:25 14.01.2018

Re: zamislite samo

ne vadi fleke sad, usro si se do grla.
a i ne ide ti u korist što ni to što ne razlikuješ pitanje i konstataciju, tolko o tvojoj pismenosti, nš pismenos nesu samo zarezovi i tačkovi,ima ne što i u smislupa čak i intonacijial tebi su tačke i zarezi maximalno intelektualno dostignuće.
edit
šta misliš pismeni sagovorniče čemu je stavljeno ono nači na početku rečenice
freehand freehand 11:00 14.01.2018

Re: zamislite samo

šta misliš pismeni sagovorniče čemu je stavljeno ono nači na početku rečenice

Tome da bude jasnije da nije reč o pitanju nego učitavanju.
ne vadi fleke sad, usro si se do grla.

Važi,u pravu si. Al ja sam ti kao ono majmunče u "Ta divna stvorenja", što pomeri kamen, vidi zmiju, padne u nesvest. Osvesti se i opet pomeri kamen.
Tako i ja - svvako malo pomerim taj kamen u nadi da nisi baš toliki kreten. Al jebiga.
Doduše, dobra je stvar što se ne onesvešćujem.
hermine hermine 13:45 14.01.2018

Re: zamislite samo

Važi,u pravu si. Al ja sam ti kao ono majmunče u "Ta divna stvorenja", što pomeri kamen, vidi zmiju, padne u nesvest. Osvesti se i opet pomeri kamen.
Tako i ja - svvako malo pomerim taj kamen u nadi da nisi baš toliki kreten. Al jebiga.
Doduše, dobra je stvar što se ne onesvešćujem.

Meni je ovo smiješno, a vi kako hoćete..

:))
blogov_kolac blogov_kolac 15:08 14.01.2018

Re: zamislite samo

freehand
Kazezoze
ZAMISLITE samo da su Rusi potpuno preuzeli vlast u Srbiji (sa sve opozicijom, javnim mnjenjem ali i institucijama sistema) i umesto nas vode nasu unutrasnju i spoljnu politiku preko svojih piona, konjOva, topova, kralja, i ostalih figura kao u nekakvoj partiji saha.


Ja pokušah da zamislim tu varijantu i videh u tim svojim mislima kako ruski ambasador učestvuje u radu srpskog parlamenta, drži govore i deli lekcije o unutrašnjim stvarima srpske politike.

A onda sam shvatio da i ne moram to da zamišljam jer to već radi američki ambasador.

I ja sam pokušao da zamislim i prvi mi je na pamet pao Đinđić sa onim svojim rečenicama o ambasadorima koji pozivaju njega i ministre i kako mu ne pada na pamet da tamo ode.
A pokušavam da zamislim i to kako ti zli Rusi u zemljama saveznicama i prijateljima formiraju tajne vojske mimo zakona i institucija sistema tih zemalja, finansiraju i organizuju političke pokrete i partije, tajnim letovima prebacuju ilegalne zatvorenike u ilegalna mučilišta na teritorijama tiuh zemalja, utiču na izbore, organizuju pučeve i bombarduju neposlušne. I uvek mi od Rusa nekako ispadnu Amerikanci.
Na stranu što su isti ti Amerikanci državu porušili, deo Srbije otcepili, priznali mu nezavisnost i onda pozvali sami sebe i sami sebi dali imunitet u toj vojnoj a ne vatrogasnoj bazi.
U svim istocnoevropskim drzavama koje su na kraju pristupile EU (+NATO), zapadni ambasadori, diplomate, savetnici i slicni posrednici, imali su znacajne uloge u ubrzanju procesa transformacija tih trzava u EU kompatibilna drustva, i njihova uloga nije bila da vode politiku tih zemalja umesto lokalnih politicara i institucija, nego da im pomognu upoznavanjem sa sopstvenim iskustvima i resenjima kako model kojem streme funkcionise. Naravno, to je od svih zemalja koje su pristupile ili su na putu da pristupe EU problem iskljucivo za Srbiju, zato sto su sve ostale istocnoevropske drzave i drustva stvarno i iskreno zelela da transformisu sopstvene sisteme u "zapadne", dok je nasoj eliti cilj potemkinove (Rus!) tranzicije samo da se nekako prikacimo na zapadnu sisu, pa su svi ti sto nam dolaze sa Zapada, kao i njihovi ovde stacionirani ambasadori i predstavnici, samo nepozeljni svedoci onoga sto se ovde stvarno desava iza paravana reformi. Uzgred budi receno, ako mislite da ruska gubernija Belorusija funkcionise tako sto ruski ambasador uci i prisiljava lokalne parlamentarce bilo cemu, grdno se varate, kod Rusa to funkcionise tako sto lokalni gubernator Lukasenko ima direktni link sa ruskim tsarem i kad treba eventualno sam svrati na poklonjenje u Kremlj, a kod kuce potpuno odresene ruke da radi bukvalno sta hoce. Sta ima Rusi da mu implementiraju despotski sistem, oni su tu da mu pomognu da ga dozivotno (kako i prilici ruskim saveznicima) odrzava onakvim kakvog je zamislio. A Srbija, kada bi je Rusi "preuzeli" ne bi bila takva vrsta gubernije, vec ruska gubernija koja ce pokusati da se ubaci u EU, sto znaci da ce morati formalno da usvaja zapadnjacke propise i trpi aktivno prisustvo njihovih emisara i ambasadora, inace zasto bi ti isti zapadnjaci finansirali taj ruski projekat ako ne bi imali iluziju da se radi o jos jednom posrnulom istocnoevropskom narodu koji bi da postane deo modernog sveta.

Naravno, sve vam ja ovo pricam onako uslovno, po sistemu "sta bi bilo kad bi bilo" da nam drzavu i javno mnenje kontrolisu ruski ljudi, i da dominira u narodu i medju elitom taj njihov vise srednjevekovno-azijski nego moderno-evropski diskurs/svetonazor. Ali kao sto znamo, na nasu veliku srecu, mi imamo i imali smo Vucica, Dacica, Nikolica, Kostunicu, porodicu Milosevic, i ostale koji su stvarno radili na tome da se Srbija transformise u istinski demokratsku i pravnu drzavu, privredom su dominirali preduzetnici tipa Karica i Miskovica potpuno orjentisani na zapadni trzisni model, a spoljnu politiku koja je najmanje vodila racuna o ruskim interesima Jeremic i Dacic.
freehand freehand 15:24 14.01.2018

Re: zamislite samo

U svim istocnoevropskim drzavama koje su na kraju pristupile EU (+NATO), zapadni ambasadori, diplomate, savetnici i slicni posrednici, imali su znacajne uloge u ubrzanju procesa transformacija tih trzava u EU kompatibilna drustva, i njihova uloga nije bila da vode politiku tih zemalja umesto lokalnih politicara institucija, nego da im pomognu upoznavanjem sa sopstvenim iskustvima i resenjima kako model kojem streme funkcionise.

Moje razumevanje uvek je nekako išlo ka tome da je put ka zapadu stvar usvajanja nekih vrednosti, kriterijuma i pravila, među kojima su sloboda, vladavina prava, demokratija neka od najvećih. Moje razumevanje dobije ozbiljnu čvorugu kad naletim na propovednika tog puta koji mi objašnjava kako to jeste ali i nije tako. Jer koliko razumem - u poslovima između država i u poslovima implementacije tih vrednosti postoje procedure i organizacije koje ih sprovode. Odlazak kod ambasadora po mišljenje i lekcije svakako nije jedna od njih.
Kao što ilegalne oružane formacije čija je svrha kontrola "suverene" države i ilegalni zatvori na tlu tih država, na primer, takođe ne spadaju u taj korpus vrednosti. Da ne govorimo o otvorenoj propagandi zasnovanoj na čistim lažima i izmišljotinama koje za cilj imaju promovisanje interesa država koje su svetionici slobode.
Elem, šta si ono hteo da kažeš o Rusiji i Belorusiji mimo Bugarske, Rumunije, Italije, Španije ili Nemačke?
tasadebeli tasadebeli 09:55 14.01.2018

Држ' те лопова, маму му јебем!!!

“It’s A Mystery Wrapped In A Riddle Inside An Enigma!”





Here is a timeline of events in the scandal involving former CIA director David Petraeus:

Spring 2006: Paula Broadwell, a graduate student at Harvard University, meets David Petraeus, at the time a US Army lieutenant-general working on a counter-insurgency manual.

January 2007: Petraeus is confirmed by the Senate as the commanding general for US troops in Iraq.

2008: Mrs Broadwell begins a case study of Gen Petraeus' leadership. The general invites her to join him and his team for a run along the Potomac River on a visit to Washington, DC.


October 2008: Gen Petraeus is named as commander of US Central Command, located at the MacDill Air Force Base near Tampa, Florida. He and his wife, Holly, become family friends with Jill Kelley, a married socialite described as a "social liaison" for the base.

June 2010: Gen Petraeus is confirmed as commander of international forces in Afghanistan.

Late 2010: Mrs Broadwell expands her PhD research into a biography of Gen Petraeus. She begins travelling to Afghanistan, making trips lasting several weeks at a time, and gains exceptional access to the general and his team of commanders.

September 2011: Gen Petraeus takes up his post as director of the CIA, after retiring from the military over the summer. His wife Holly is at his side during the swearing-in ceremony. Gen Petraeus maintains contact with Mrs Broadwell. She is invited to his office for events.

November 2011: At about this time, Gen Petraeus and Mrs Broadwell begin having an affair, according to a former spokesman for the general, Steve Boylan.

24 January 2012: Mrs Broadwell publishes her book All In: The Education of General David Petraeus.

Early summer 2012: Jill Kelley complains to an acquaintance at the FBI that she has been receiving anonymous harassing emails, prompting an FBI investigation.

July 2012: The affair between Gen Petraeus and Mrs Broadwell ends, according to a former spokesman for Mr Petraeus, Steve Boylan.


Late summer 2012: The FBI establishes that the emails to Mrs Kelly have come from married mother-of-two Mrs Broadwell, 40. Further investigation reveals an extramarital affair between her and Gen Petraeus. FBI director Robert Mueller and Attorney General Eric Holder are informed.

21 October 2012: The FBI interviews Mrs Broadwell, who admits to the affair with Gen Petraeus and turns over her computer to the authorities. Classified information is found on the machine.

22-29 October 2012: The FBI interviews Gen Petraeus, who admits to the affair with Mrs Broadwell, but denies having given her any national security information.

26 October 2012: Mrs Broadwell delivers a speech at the University of Denver in which she refers to previously unreported information about a deadly attack a month earlier on the US consulate in Benghazi.

27 October 2012: House of Representatives Republican leader Eric Cantor of Virginia is notified of the affair by an FBI agent. The phone call has reportedly been arranged by another Republican lawmaker, Dave Reichert.

6 November 2012: President Barack Obama is re-elected to a second term. The FBI informs James Clapper, Director of National Intelligence, of the Petraeus affair. Mr Clapper speaks to Gen Petraeus.

7 November 2012: Mr Clapper informs the White House about the affair. It is also Gen Petraeus' 60th birthday.


8 November 2012: The White House informs President Obama when he returns to Washington from Chicago. The president meets Gen Petraeus, and the general asks for permission to resign.

9 November 2012: President Obama accepts Gen Petraeus' resignation. The news becomes public before congressional committees have been informed. That evening, Mrs Broadwell was due to celebrate her 40th birthday, but her husband cancels the arrangements. Mrs Broadwell is publicly identified.

12 November 2012: Mrs Broadwell consents for the FBI to search her home in Charlotte, North Carolina, and up to 10 agents are seen removing computers, a printer and several cardboard boxes from the property.

13 November 2012: The Pentagon announces that Gen John Allen, the top US commander in Afghanistan, is under internal investigation over "potentially inappropriate" communications with Mrs Kelley, 37.

15 November 2012: The US military revokes security clearances for the two women at the heart of the scandal, Paula Broadwell and Jill Kelley.

16 November 2012: The CIA opens an investigation into Mr Petraeus' conduct. Paula Broadwell is found to have classified information, which she and Mr Petraeus deny came from the former general.

27 March 2013: In his first public speech since resigning, Mr Petraeus apologises to those he "hurt and let down" and said his actions had caused "pain for family and friends".

10 January 2015: Prosecutors recommend bringing charges against Mr Petraeus for providing classified information to Ms Broadwell.

23 April 2015: Mr Petraeus is fined but escapes prison after admitting mishandling classified materials.

(ЛИНК)


Ove tvrdnje potkrepljuju se neobjavljenim istraživanjem javnog mnjenja prema kome je pozitivan stav prema Rusiji u poslednje dve godine porastao za više od 10 odsto među građanima Srbije. Prema istom istraživanju, 49 odsto građana Srbije podržava ulazak zemlje u EU, ali taj broj pada na 28 posto ukoliko članstvo u Uniji podrazumeva narušavanje odnosa sa Rusijom.

Autori zaključuju da "Srbija trenutno ne preduzima mere da se odbrani" i da ruska propaganda, koja se, između stalog, sprovodi preko srpskog izdanja Sputnjika, "cirkuliše kroz zemlju bez skoro ikakvog otpora".


SRBIJA NA "DVE STOLICE"


"MEKA" I ENERGETSKA MOĆ RUSIJE


NATO I HUMANITARNI CENTAR U NIŠU


KRIZA DEMOKRATIJE I SLOBODE MEDIJA


UNUTRAŠNJI DIJALOG O KOSOVU I GLASOVI SPOLJA


GDE SMO MI U CELOJ TOJ PRIČI?



_________________________________________________________________________


N1 je kablovski informativni televizijski kanal koji se od 2014. emitira u trajanju od 24 sata dnevno na srpskohrvatskim jezicima (bosanski, crnogorski, srpski i hrvatski) iz studija, odnosno redakcija u Zagrebu, Sarajevu i Beogradu. Predstavlja regionalnu podružnicu, odnosno eksluzivnog partnera kanala CNN International, a za nekoliko zemalja jugoistočne Evrope, odnosno bivše Jugoslavije. Vlasnik je poduzeće United Group, koje okuplja pružatelje usluga kablovske televizije u regiji.

(ЛИНК)



SRPSKI DIREKTORI ĆE RADITI ZA BIVŠEG ŠEFA CIA


Ovo su državne firme na koje je američki fond "bacio oko"


Suzana Lakić, Slađana Vukašinović | 10. 05. 2016 - 07:07h izmena vesti 07:39h


Investicioni fond KKR najviše je zainteresovan za otkup kredita javnih i državnih preduzeća za koje je garantovala država, saznaje „Blic“.

To znači da su američkom fondu na čijem je čelu bivši šef CIA Dejvid Petreus najzanimljiviji dugovi preduzeća kao što su RTB „Bor“, „Srbijagas“ i EPS, za čije servisiranje te kompanije nemaju para.

Tako bi moglo da se desi da Blagoje Spaskovski, Dušan Bajatović, Milorad Grčić, ali i direktori nekih drugih državnih firmi čiji dugovi budu predmet otkupa, u nekom trenutku bukvalno počnu da rade za Petreusa da bi podmirili obaveze prema njegovom fondu.

Izvor „Blica“ iz Vlade Srbije tvrdi da je za KKR taj segment najinteresantniji jer su njihove procene da su potencijali u rudarstvu i energetici najisplatljiviji za trgovinu.

- Bivši direktor CIA ima najvažniji resurs u svom posedu, a to su informacije, i on dobro zna šta je od privrednih resursa interesantno. Njega u pregovorima sa Srbijom oko otkupa duga interesuju kompanije u oblasti rudarstva i energetike jer znaju da država njima gazduje - tvrdi naš sagovornik.

Da je ovo realan scenario potvrđuje i Mahmud Bušatlija, jedan od tvoraca strategije za rešavanje nenaplativih kredita.

ЛИНК



Everyone's buzzing about KKR & Co.'s decision to bring former CIA director David Petraeus into the private-equity firm as chairman of the newly created KKR Global Institute. Could Petraeus use his network of connections to help KKR close more deals? Perhaps. But there's a deeper motive for this alliance that looks far more compelling.

(ЛИНК)



Српска посла Дејвида Петреуса

Преко инвестиционог фонда ККР, бивши шеф ЦИА је озбиљан играч на српском медијском небу

Аутор: Аница Телесковићпетак, 02.12.2016. у 10:15


За Дејвида Петреуса, бившег шефа ЦИА и човека о коме новоизабрани амерички председник Доналд Трамп размишља као о министру спољних послова, Србија је, изгледа, атрактивна пословна дестинација.

Његове активности углавном су везане за инвестициони фонд „Колберг Кравис Робертс” (ККР), који је половином октобра 2013. године преузео кабловског оператера СББ. То је прва директна инвестиција ове компаније у југоисточној Европи.

Овај инвестициони фонд данас је озбиљан играч на српском медијском небу. Преко своје ћерке фирме „Јунајтед групе” у Србији, осим кабловског оператера СББ, поседује и кабловску Телевизију Н1. У свом власништву има и Тотал ТВ, „Гранд продукцију”, Спорт клуб, Синеманију и дечији канал Ултра. „Информер” је објављивао да је власник акција „Блиц онлајна”, али та информација из „Рингијер Аксел Шпрингера” никада није потврђена.

Иако је у нашим медијима Дејвид Петреус најчешће спомињан као власник ККР-а, он то заправо није. Чињеница је да је бивши шеф ЦИА само директор ККР института. Међутим, у јавности се врло често појављује као заштитно лице овог инвестиционог фонда. Пре него што је Телевизија Н1 почела са радом, бивши шеф ЦИА се неколико пута састао са премијером Александром Вучићем. Са председником владе видео се и почетком маја ове године када су разговарали о могућности да ККР купи ненаплативе кредите. Намера овог фонда, који је још раније показао заинтересованост да уђе у српску прехрамбену индустрију, била је да куповином проблематичних кредита, у којима је заробљено чак 3,6 милијарди евра, практично дође до власничког удела у презадуженим српским компанијама. У преузимању лоших зајмова ККР већ има искуство у Италији.

Подсећања ради, овај инвестициони фонд је почетком 2014. године био заинтересован и за куповину „Дунав храна групе” у оквиру које послују „Имлек”, „Бамби-Банат” и „Књаз Милош”. У том послу, међутим, претекли су их „Мид Европа партнери”.

Њихови пословни интереси поклопили су се још једном – и то у случају кабловског оператера СББ. Управо су „Мид Европа партнери“ ову кабловску мрежу препродали ККР-у. Чини се, ипак, да ова два инвестициона фонда немају само заједничке пословне интересе, већ користе и исту кадровску базу. Тако је, на пример, Николаус Бетлен, у „Мид Европа партнере” дошао управо из ККР-а. Он је актуелни директор канцеларије коју овај инвестициони фонд има у Будимпешти и један од партнера у фонду. Занимљиво је и да су „Мид Европа партнери” били заинтересовани за куповину „Телекома”. На тендеру који је расписан пре годину дана овај инвестициони фонд био је један од понуђача.

Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) неколико пута је показала интересовање за српску телекомуникациону компанију и учествовала на тендеру. Директори ЕБРД-а отворено су годинама уназад говорили о томе. А управо је ЕБРД мањински партнер инвестиционог фонда ККР у СББ-у. Наиме, ЕБРД је сувласник кабловског оператера СББ, који је у неким сегментима пословања директна конкуренција „Телекому”. На све то СББ је недавно купио и кабловског оператера „Иком” и тиме ојачао своју позицију на тржишту. Док се чека одлука Комисије за заштиту конкуренције која би требало да изнесе коначан суд о томе какав положај СББ има на тржишту, корисници фиксне телефоније из „Телекома” свакодневно прелазе у руке ове кабловске мреже, која је веома активна на пољу фиксне телефоније. На све то, Божидар Ђелић, некадашњи потпредседник владе, који је сада ангажован у консултантској кући „Лазард” недавно је у ауторском тексту за недељник НИН најавио да ККР жели да прода СББ.

У америчкој амбасади не крију да им није по вољи што сваки пут кад се спомене име Дејвида Петреуса обавезно иде и објашњење да је он бивши шеф ЦИА. Дејвид Петреус у јавности је највише експониран због медијске пажње које његово име носи са собом. Са места шефа ЦИА смењен је јер је државне тајне одавао љубавници која је о томе написала и књигу.


(ЛИНК)



Vučić i Petreus o investicijama


SARAJEVO - Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić sastao se sa predstavnicima Američkog investicionog fonda (KKR), sa kojima je razgovarao o stanju srpske ekonomije, sporazumu sa Međunarodnim monetarnim fondom i novim investicijama.

"Politička stabilnost je najvažnija za ekonomski rast", istakao je premijer Vučić i dodao da će Srbija učiniti sve kako bi održala stabilnost u regionu.


General Petreus, koji se nalazi na čelu KKR, čestitao je premijeru Vučiću pobedu na nedavno održanim izborima i naglasio da činjenica da je do pobede došlo nakon sprovedenih reformi predstavlja značajan dokaz da je Srbija na dobrom putu.

On je istakao da je KKR zadovoljan dosadašnjim investicijama u Srbiji i izrazio nadu da će uskoro proširiti svoj investicioni paket, kako u Srbiji tako i u regionu.

Premijer Vučić razgovarao je sa predstavnicima KKR i o pronalaženju modela za rešenje nenaplativih kredita banaka u Republici Srbiji, na kojem već rade zajedničke radne grupe Ministarstva finansija, Narodne banke i KKR, saopšteno je iz Vlade Srbije.


(ЛИНК)




ИТД,ИТД,ИТД,....


Тако да је ово:


Britanski Dom lordova deli zabrinutost američkih demokrata oko opasnosti pojačanog ruskog uticaja u Srbiji. Kao izvor tog uticaja se ponovo pominje Sputnjik, ali glavni razlog je "vakum" koji je nastao zbog sporijeg procesa EU integracija i "umanjenog autoriteta Zapada" u regionu.



Најобичније продавање муда за бубреге.

У магли...
niccolo niccolo 09:59 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

Bivši direktor CIA ima najvažniji resurs u svom posedu, a to su informacije, i on dobro zna šta je od privrednih resursa interesantno.


Pa svako ko se bavi biznisom dobro zna šta je od privrednih resursa interesantno...na šta se ti pališ, Taso
tasadebeli tasadebeli 10:10 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

niccolo
Bivši direktor CIA ima najvažniji resurs u svom posedu, a to su informacije, i on dobro zna šta je od privrednih resursa interesantno.


Pa svako ko se bavi biznisom dobro zna šta je od privrednih resursa interesantno...na šta se ti pališ, Taso





Ма да, ево и ја се смејем, не могу да престанем...


Ја се палим на оно што пише између редова.

А ти?

Видим по брзини твоје реакције да си сигурно прочитао све линковане текстове? (Што ти је вештина летимичног и дијагоналног читања, а? То се сада учи и у основној школи...)

А ипак си нашао за сходно и потребно да одмах просереш дисквалификацију Тасе извукавши један једини ред из свега тамо окаченог?

Занимљива је та твоја реакција...

'Ајмо сад опичи следећи коментар како је Таса Спутњиковац...

Или ће то уместо тебе ипак онај Корисничко име 1 или Мартин Закрпан? Ту је и Блогов колац, да не заборавим...

Нема везе, навикао сам...


This is Louisiana, chief! I mean, how do you know who your daddy is? Because your mama told you so?


Само напред. Идемо даље.
niccolo niccolo 10:31 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

Видим по брзини твоје реакције да си сигурно прочитао све линковане текстове?

Logično da ih nisam pročitao, život je isuviše kratak da bi se čitale Službine baljezgarije.

A to da su Službine se vidi iz te rečenice koju sam ti citirao, u nadi da ćeš nešto da shvatiš. Zato što znam da kao državni službenik nemaš pojma o biznisu i da ti se iz tog razloga čini da je znanje o tome koji su privredni resursi interesantni neko uber specijalno i tajno znanje, rezervisano samo za bivše šefove CIA.

Konkretno, da ti razložim citiranu rečenicu - kreće se od opšte poznate činjenice da je čovek bio šef CIA, a svi znamo da su obaveštajne službe dobro obaveštene i da imaju informacije (jer se, jel tako, u suprotnom ne bi zvale obaveštajne). Dakle, sasvim je logično da dobro zna šta je od privrednih resurasa interesantno, za razliku od vas ostalih koji to ne znate. Jedino što vam Služba nije rekla da to što vi ne znate, zna svako ko se bavi biznisom pa razmišlja o tome u šta bi mogao da uloži.
c_h.arlie c_h.arlie 10:48 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

niccolo
Видим по брзини твоје реакције да си сигурно прочитао све линковане текстове?

Logično da ih nisam pročitao, život je isuviše kratak da bi se čitale Službine baljezgarije.

A to da su Službine se vidi iz te rečenice koju sam ti citirao, u nadi da ćeš nešto da shvatiš. Zato što znam da kao državni službenik nemaš pojma o biznisu i da ti se iz tog razloga čini da je znanje o tome koji su privredni resursi interesantni neko uber specijalno i tajno znanje, rezervisano samo za bivše šefove CIA.

Konkretno, da ti razložim citiranu rečenicu - kreće se od opšte poznate činjenice da je čovek bio šef CIA, a svi znamo da su obaveštajne službe dobro obaveštene i da imaju informacije (jer se, jel tako, u suprotnom ne bi zvale obaveštajne). Dakle, sasvim je logično da dobro zna šta je od privrednih resurasa interesantno, za razliku od vas ostalih koji to ne znate. Jedino što vam Služba nije rekla da to što vi ne znate, zna svako ko se bavi biznisom pa razmišlja o tome u šta bi mogao da uloži.

To što si naveo ne derogira činjenicu da to što oni koji se bave biznisom znaju bitne činjenice za (njihov) biznis - da te činjnice još bolje ne znaju bivši obaveštajci koji se bave biznisom.
Tasa je u pravu da ti bivši službenici, a sada biznismeni, te činjenice znaju bolje, da ne kažem - mnogo bolje.
Nedavno, pitam ja jednog bivšeg službenika da li je on bivši - jer ja ne verujem da je bilo koji bivši Službenik zaista i bivši (pošto je nešto hteo da mene fascinira ledeno-hladnim ozbiljnim pogledom).
A tek kako je izbečio oči kada sam ga pitao - kako to da su Službenici (bivši ili ne) blizu svih lukrativnih poslova.
tasadebeli tasadebeli 10:52 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

c_h.arlie

A tek kako je izbečio oči kada sam ga pitao - kako to da su Službenici (bivši ili ne) blizu svih lukrativnih poslova.



Everyone's buzzing about KKR & Co.'s decision to bring former CIA director David Petraeus into the private-equity firm as chairman of the newly created KKR Global Institute. Could Petraeus use his network of connections to help KKR close more deals? Perhaps. But there's a deeper motive for this alliance that looks far more compelling.

(ЛИНК)




Све сам голи руски утицај и пропаганда Спутњика...

А о овоме "бивши" службеници може се дискутовати нашироко и надугачко.
niccolo niccolo 10:56 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

Ha, vidi sad ovo. Mene optuživao da radim u dogovoru sa drugima, a na kraju meni niko nije došao da “pomogne”, a njemu jeste. Pa sad svako nek zaključi ko radi u dosluhu sa drugima...



P.S. Čarlika, naravno da i oni znaju dosta, funkcionalno pismenom je jasno da sam govorio o proizvođenju negativnih emocija kod čitalaca na bazi toga kako neki obaveštacaj ima informacije koje oni nemaju (a ne radi se o zaista tajnim informacijama, nego ih čitaoci nemaju jedino jer se biznisom ne bave i ne interesuje ih da ih saznaju).
freehand freehand 11:10 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

P.S. Čarlika, naravno da i oni znaju dosta, funkcionalno pismenom je jasno da sam govorio o proizvođenju negativnih emocija kod čitalaca na bazi toga kako neki obaveštacaj ima informacije koje oni nemaju (a ne radi se o zaista tajnim informacijama, nego ih čitaoci nemaju jedino jer se biznisom ne bave i ne interesuje ih da ih saznaju).

Takoe. jedino što u tom biznisu laiku i klasičnom teoretičaru zavere može da bude nekakvo uporište nije novac nego kontrola komunikacionih kanala i pristup milionima domaćinstava i hiljadama ustanova, nb sve to na različite načine država prvo propisima a onda radom svojih službi moira i može da drži pod kontrolom, bez obzira ko je operater.
Ako to ne čini reč je o nameri ili nesposobnosti, a to onda opet implicira da nije problem u investicionom fondu koji u tu oblast investira.
niccolo niccolo 12:47 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

o nameri ili nesposobnosti

1/3 prema 2/3, po mojoj slobodnoj proceni.
freehand freehand 12:52 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

niccolo
o nameri ili nesposobnosti

1/3 prema 2/3, po mojoj slobodnoj proceni.

Po jedna trećina po mojoj proceni, a treća korupcija i podmazivanje gde zaškripi.
freehand freehand 13:51 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

I samo da ostane zabeleženo - mislim da je vlada pre par dana odbila da osoblju ruskog spasilačkog centra u Nišu da imunitet.
Sad ćže morati da šijuniraju Narcisa i Petreusa i njihovo društvo u Bondstilu na sopstvenu odgovornost i u stalnom strahu da će Santos, Slina i Vulin sve da ih pohapse i izruče Trupmpou
niccolo niccolo 14:55 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

pre par dana

Pa dobro, teško je reći pre par dana. Više to Rusi konstantno iskaju, a naši im konstatno ne daju (što je inače odličan primer za ono o čemu su blogerke pisale kod Krossa).


Edit: Kad smo kod seksa, tek sad obratih pažnju na naslov niza
Држ' те лопова, маму му јебем!!!

Nije mi jasno u kakvoj su vezi držanje lopova i jebanje mame mu? Razumeo bih da se drži mama ili jebe lopov, ali ovako kombinovano mi ne deluje logično...
freehand freehand 15:25 14.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

Pa dobro, teško je reći pre par dana. Više to Rusi konstantno iskaju, a naši im konstatno ne daju (što je inače odličan primer za ono o čemu su blogerke pisale kod Krossa).

Mislim da su pre par dana doneli zvaničnu odluku da neće biti imuniteta, ali probaću sad da nađem.

Edit: hm, izgleda da sam loše čuo, nema vesti nigde. A bio sam gotovo siguran da je objavljena odluka vlade.
Bili Piton Bili Piton 15:44 14.01.2018

Pobegoh

na vreme, to mi je jedini komentar na sve ovo.

narcis narcis 19:43 14.01.2018

Re: Pobegoh

Bili Piton
na vreme, to mi je jedini komentar na sve ovo.


begaj dok si čitav
tasadebeli tasadebeli 07:27 15.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

niccolo

Држ' те лопова, маму му јебем!!!


Nije mi jasno u kakvoj su vezi držanje lopova i jebanje mame mu? Razumeo bih da se drži mama ili jebe lopov, ali ovako kombinovano mi ne deluje logično...



То обично вичу лопови који тренутно краду, па да не би били ухваћени на делу и да би скренули пажњу са себе, показују прстом на другога... То су ти оне багдадске форе, знаш, старе хиљадама година...

Britanski Dom lordova deli zabrinutost američkih demokrata oko opasnosti pojačanog ruskog uticaja u Srbiji. Kao izvor tog uticaja se ponovo pominje Sputnjik, ali glavni razlog je "vakum" koji je nastao zbog sporijeg procesa EU integracija i "umanjenog autoriteta Zapada" u regionu.



Медијске и "новинарске" форе и фазони... Само још фали неки новинарски Ршум типа Бошко Јакшић или неки сличан да нам изрецитује нешто...

Слично се ради и на Блогу. Извуче се једна реченица из контекста читаве приче и вози се по њој да би се дисквалификовао онај из чијег коментара је та реченица извучена и рефлектори онда буду уперени на њу, а не на читав коментар.

Кажем ти, то су багдадске форе... К'о она са Садамовим оружјем за "масовно уништење цивила", затим случај Рачак на Хорсову и Вутрохији и слично...

Отуд и такав наслов коментара на који си се одазвао цитирајући реченицу истргнуту из контекста.






П.С. - Јбт, Николо, кад год видим твој ник на Блогу Б92, ја помислим на ову сцену из филма... (Схватио си већ да много волим филмове...)


niccolo niccolo 08:06 15.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

цитирајући реченицу истргнуту из контекста


Jao koliko se proseravaš, pa to nije normalno. Iz kog konteksta je istrgnuta citirana rečenica? Citirana rečenica je apsolutno u kontekstu svega što si citirao.

Uostalom, neću valjda da sjebem sve ostale čitaoce citiranjem celog proseravanja, pa da moraju da skroluju tri debela dana dok dođu do sledećeg komentara.

Uostalom 2, ovako kako si napisao ispalo je da je pisac članka istrgao rečenicu iz konteksta, a ja je samo citirao.
tasadebeli tasadebeli 08:29 15.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

niccolo
цитирајући реченицу истргнуту из контекста


Jao koliko se proseravaš, pa to nije normalno.



Кад пре одговори, јбт!


Ова ти је одлична! Тзв. бумеранг реченица...



Кад смо већ код просеравања, спаваш ли ти кадгод, човече? Радиш ли нешто у животу?

Или стално висиш на Блогу Б92 и чекаш да се Таса јави?

Мислим... Ја сам баш такав дојам стекао...
niccolo niccolo 10:44 15.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

Ја сам баш такав дојам стекао...

Jel može neka punoletna fora, a ne ovo na nivou 13-togodišnjaka?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:48 15.01.2018

Re: Држ' те лопова, маму му јебем!!!

David Petraeus:

Spring 2006: Paula Broadwell

Најобичније продавање муда за бубреге.


da,skandal-šmandal, opet, nekontrolisano emocionalno, prvo, Dačketa su namestili mangupi u njegovim redovima, jer pored ovoga:


i tata bi ovo, sine:






u svakom slučaju, Daču je povredio isti sistem koji i Srbiju, i to treba iskoristiti. pošto već radi ovde biz, svesniji je značaja Rusa za Srbe. meni to ne deluju kao neke nepremostive stvari, a nije naivan pa da ne zna da srpska vlast želi da ga upotrebi za pare, bez da sprovede demokratizaciju države. normalna država, koja želi demokratiju, bi znala kako da okrene Dačinu poziciju i povređenost od strane aparata na svoju vodenicu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:51 15.01.2018

Re: Pobegoh

Bili Piton
na vreme, to mi je jedini komentar na sve ovo.




na vreme si pobegao iz zemlje, ili sa bloga?
Bili Piton Bili Piton 13:37 15.01.2018

Re: Pobegoh

Srđan Fuchs



na vreme si pobegao iz zemlje, ili sa bloga?


Pa uključi mozak malo, zaboga. Evo me na blogu, mrdam, javljam se, znači nisam s njega pobegao.

Mada je jasno da ću biti ovde i u osamdesetoj a vi još nećete biti načisto dal da se okrenete ka Aziji ili ka Evropi, dakle, mrka kapa
niccolo niccolo 13:42 15.01.2018

Re: Pobegoh

a vi još nećete biti načisto dal da se okrenete ka Aziji ili ka Evropi, dakle, mrka kapa



Ali i nije smešno.

p.s. Pisao nešto jedan kolega i napiše "Iz razloga što Republika Srbija još uvek nije država članica Evropske unije." Rek'o, mogao si slobodno tačku posle država...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:28 15.01.2018

Re: Pobegoh

niccolo
a vi još nećete biti načisto dal da se okrenete ka Aziji ili ka Evropi, dakle, mrka kapa



Ali i nije smešno.

p.s. Pisao nešto jedan kolega i napiše "Iz razloga što Republika Srbija još uvek nije država članica Evropske unije." Rek'o, mogao si slobodno tačku posle država...


politički evropi, finansijski aziji - što se ovih "nas" tiče.
c_h.arlie c_h.arlie 14:38 15.01.2018

Re: Pobegoh

Bili Piton
Srđan Fuchs



na vreme si pobegao iz zemlje, ili sa bloga?


Pa uključi mozak malo, zaboga. Evo me na blogu, mrdam, javljam se, znači nisam s njega pobegao.

Mada je jasno da ću biti ovde i u osamdesetoj a vi još nećete biti načisto dal da se okrenete ka Aziji ili ka Evropi, dakle, mrka kapa

Za početak, ne bi bilo loše, da se okrenemo sebi.
aureus aureus 14:49 15.01.2018

Re: Pobegoh

Bili Piton

Mada je jasno da ću biti ovde i u osamdesetoj a vi još nećete biti načisto dal da se okrenete ka Aziji ili ka Evropi, dakle, mrka kapa

Pa ne može to tek tako da se prelomi preko koljena.
Lako je Austrijancima.
Iako su voljeli da vladaju sitnim istočnim narodima, danas njihov orao ima samo jednu glavu i ta glava - ipak gleda ka zapadu.
Srpski orao je uporno dvoglav, a sa takvim orlom ne mo'š nigdje. (Na stranu što takva ptica ne postoji u prirodi, a već to je pomalo šašavo.)
narcis narcis 14:55 15.01.2018

Re: Pobegoh

aureus
Bili Piton

Mada je jasno da ću biti ovde i u osamdesetoj a vi još nećete biti načisto dal da se okrenete ka Aziji ili ka Evropi, dakle, mrka kapa

Pa ne može to tek tako da se prelomi preko koljena.
Lako je Austrijancima.
Iako su voljeli da vladaju sitnim istočnim narodima, danas njihov orao ima samo jednu glavu i ta glava - ipak gleda ka zapadu.
Srpski orao je uporno dvoglav, a sa takvim orlom ne mo'š nigdje. (Na stranu što takva ptica ne postoji u prirodi, a već to je pomalo šašavo.)

e ako nam je orao kriv lako ćemo, prikolješ to i gotovo.
aureus aureus 15:01 15.01.2018

Re: Pobegoh

narcis

e ako nam je orao kriv lako ćemo, prikolješ to i gotovo.

Ne mora da se ubije do kraja, capnuti onu jednu glavu, dovoljno je.
Problem sa dvoglavim orlom je očigledan.
Pošto ima dvije glave a one gledaju na različitu stranu, to može da bude dobro sa čisto osmatračke strane, ali brate, gubi se fokus, rasipa se energija, lako se upada u paranoju...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana