Istorija| Politika

Стари текст

Biljana Cincarević RSS / 16.04.2008. u 20:22

Стари текст

Atačmenti



Komentari (183)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Zeks Zeks 20:34 16.04.2008

Istina

Da.Ali sta je istina?
Nenad M. Nenad M. 20:42 16.04.2008

Re: Istina

Zeks
Da.Ali sta je istina?


ono sto nije laz, probaj tako
Zeks Zeks 20:46 16.04.2008

Re: Istina

Ono sto nije laz "na ovim nasim prostorima" ? Hm...
mariopan mariopan 20:56 16.04.2008

Re: Istina

Zeks
Ono sto nije laz "na ovim nasim prostorima" ? Hm...

Ovo ti je dobro, bas :))))
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:57 16.04.2008

Re: Istina

Zeks
Da.Ali sta je istina?



hoces da kazes biljana glasajte za LDP, nema potrebe da uvijas
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 22:04 16.04.2008

Re: Istina

Ovde nije rec o LDPu vec o srpskoj mitologiji, cije raskrinkavanje ti se ocigledno ne dopada.
Onda budi posten pa komentarisi tekst a ne da se frljas izlizanim frazama
Zeks Zeks 23:02 16.04.2008

Re: Istina

Pa....Ja sam za Evropu,ne za srpske mitove...Ali tvoj tekst je...."frljanje izlizanim frazama"!
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 23:06 16.04.2008

Re: Istina

Oprostite, a gde ste vi doktorirali?
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 07:29 17.04.2008

Re: Istina

ne vidim cemu ljutnja, kada ih i ja podrzavam...samo sam prokomentarisao eufemizam ili alegoriju, sta vec:)
man ray loves me man ray loves me 07:49 17.04.2008

Re: istina

Oprostite, a gde ste vi doktorirali?

Nisam procitala tekst, samo off remark: profesura u Istambulu ne uliva bas poverenje. Mada, znate kako kazu - Sabanci (or whatever) je turski Harvard :)

PS: ako je Sabanci ustvari Shabanci, onda mi se jos vise svidja...
schweppes schweppes 08:32 17.04.2008

Re: Istina

Biljana Cincarević
Ovde nije rec o LDPu vec o srpskoj mitologiji, cije raskrinkavanje ti se ocigledno ne dopada.

Namerni ste, Biljana, da raskrinkavate mitologiju?
Nemojte doživeti kao uvredu kada kažem da baš i ne znate šta govorite, više konstatujem.
Gyre Gyre 09:35 17.04.2008

Re: istina

A zasto Vam profesura u Istanbulu ne uliva poverenje? Sabanci je jedna od dve najbogatije porodice u Turskoj i siguran sam da na fakultetu sa najboljim platama u zemlji ne zaposljavaju neproverene strucnjake. Nego, meni iz vaseg komentara nekako zraci ono anti-Tursko osecanje duboko ukorenjeno u sve nas zahvaljujuci skolskom gradivu iznad svega (junackim pesmama i istoriji pogotovo), a rekao bih da je ovaj blog uperen upravo protiv mitskih srpskih osecanja nametanja nepravde od starne drugih i imanja predrasuda protiv naroda sa kojima, hteli mi to ili ne, imamo mnogo zajednickog.
Gyre Gyre 09:37 17.04.2008

Re: istina

Nisam procitala tekst, samo off remark: profesura u Istambulu ne uliva bas poverenje. Mada, znate kako kazu - Sabanci (or whatever) je turski Harvard :)

PS: ako je Sabanci ustvari Shabanci, onda mi se jos vise svidja...


A zasto Vam profesura u Istanbulu ne uliva poverenje? Sabanci je jedna od dve najbogatije porodice u Turskoj i siguran sam da na fakultetu sa najboljim platama u zemlji ne zaposljavaju neproverene strucnjake. Nego, meni iz vaseg komentara nekako zraci ono anti-Tursko osecanje duboko ukorenjeno u sve nas zahvaljujuci skolskom gradivu iznad svega (junackim pesmama i istoriji pogotovo), a rekao bih da je ovaj blog uperen upravo protiv mitskih srpskih osecanja nametanja nepravde od starne drugih i imanja predrasuda protiv naroda sa kojima, hteli mi to ili ne, imamo mnogo zajednickog.
Covek u belom Covek u belom 13:43 17.04.2008

Re: istina

Gyre
A zasto Vam profesura u Istanbulu ne uliva poverenje? Sabanci je jedna od dve najbogatije porodice u Turskoj i siguran sam da na fakultetu sa najboljim platama u zemlji ne zaposljavaju neproverene strucnjake. Nego, meni iz vaseg komentara nekako zraci ono anti-Tursko osecanje duboko ukorenjeno u sve nas zahvaljujuci skolskom gradivu iznad svega (junackim pesmama i istoriji pogotovo), a rekao bih da je ovaj blog uperen upravo protiv mitskih srpskih osecanja nametanja nepravde od starne drugih i imanja predrasuda protiv naroda sa kojima, hteli mi to ili ne, imamo mnogo zajednickog.
A da malo manje pisete o stvarima o kojima ste ocigledno totalno neinformisani. Sabanci (ne Shabanci ) je solidan tehnicki univerzitet (za Turske pojmove), ali sto se tice drustvenih nauka je blago receno katastrofa. Nesto kao inzinjerske struke i Hardvard.
Nije problem u tome kakve reference ima autor. Sam tekst je dovoljona referenca, nije problem u ideoloskoj obojenosti, teskt jednostavno toliko obiluje neistinitim i proizvoljnim tumacenjima, da ne kazem glupostima, da je to prosto zacudjujuce i ispod svakog nivoa.
man ray loves me man ray loves me 17:45 17.04.2008

Re: istina

Sabanci (ne Shabanci )

mozda je sh dobijeno na ulasku u srpsku jezicku orbitu. napisala sam ovo zbog sledece fore: ranije na medjunarodnim skupovima proletera svaka zemlja je imala zastavu na kojoj je pisalo jezikom te zemlje 'proleteri svih zemalja ujedinite se'. elem, na turskoj zastavi je pisalo nesto tipa "fukara (proleteri) ..nesto.. nesto... ortakluk"!
gained in translation, ne?
apatrid apatrid 00:06 18.04.2008

Re: istina

man ray loves me
Sabanci (ne Shabanci )mozda je sh dobijeno na ulasku u srpsku jezicku orbitu. napisala sam ovo zbog sledece fore: ranije na medjunarodnim skupovima proletera svaka zemlja je imala zastavu na kojoj je pisalo jezikom te zemlje 'proleteri svih zemalja ujedinite se'. elem, na turskoj zastavi je pisalo nesto tipa "fukara (proleteri) ..nesto.. nesto... ortakluk"! gained in translation, ne?


U pravu su ljudi. Vredjas svojom povrsnoscu i prakticnim sovinizmom. Izreka za koju ti haluciniras da si je video je samo los vic (rasisticki). Uz to ispada i da radnike/proletere smatras za fukaru ili mislis da to Turci rade,
A proleteri svih zemalja na Turskom se pise (otprilike, jer nemam tursku tastaturu, fale neke tacke iznad u i kvacice ispod s i c)>

BUTUN ULKELERIN ISCILERI BIRLESIN!

(mozes proveriti na sajtu www.mlkp.info)

Suoci se sa svojim glupostima.
Gyre Gyre 06:12 18.04.2008

Re: istina

"apatrid:
Uz to ispada i da radnike/proletere smatras za fukaru ili mislis da to Turci rade"

Potpuno se slazem sa tobom o neobavestenosti gorepomenutog blogera. Samo jedna mala ispravka: rec 'fukara' na turskom znaci 'siromah' tako da ovim navodom nije mogao postici nista uvredljivo (mada je to verovatno bila naamera:)
irvas irvas 06:52 18.04.2008

Re: istina

covek
Nesto kao inzinjerske struke i Hardvard.

troll on

ti si vidim informisan kada ovo tvrdis. i to bas za harvard koji vazi za jednu od najprestiznijih skola na svetu.

troll off
man ray loves me man ray loves me 08:08 18.04.2008

Re: istina

los vic (rasisticki)

rasisticki?
ne vidim ni sovinizam. jedino sto sam rekla je da treba uzeti with a pinch of salt poziciju na univerzitetu sabanci.
Suoci se sa svojim glupostima.

u pravu si. sve cesce se pitam sta uopste trazim ovde, trading punches with the braindead bunch.
man ray loves me man ray loves me 09:35 18.04.2008

Re: istina

Izvinjavam se, moram samo vrlo kratko da odbranim i vic o fukari.
Ideja koja je zasmetala apatridu, da su proleteri fukara, izneta je i u jednoj od mojih omiljenih knjiga, Psecem srcu od Bulgakova. Radi se o profesoru-hirurgu koji dolazi do otkrica da moze od psa da stvori coveka. Uzima psa lutalicu, Sharika, i operise ga. I onda nastaje uzas. Covek koga je stvorio, Sharikov, zadobija 'klasnu svest'. Proglasava sebe proleterom, otima mu pola stana (dobija stanarsko pravo), preti da ce da ga umlati, organizuje kucni savet protiv njega etc. Na kraju profesor shvati da se eksperiment oteo kontroli i odlucuje da ga vrati natrag u pse.
Now take a swing at that.
Doctor Wu Doctor Wu 20:48 16.04.2008

U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE

cita blog Biljane Cincarevic i drugi da se ne cita.
NA OVIM NASIM PROSTORIMA DRUGI IZBOR JE SKORO NASA SUDBINA.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 20:51 16.04.2008

Ima i treći izbor!

a on je da se ignoriše Doctor Wu - što i ostalima toplo preporučujem!
Nenad M. Nenad M. 20:58 16.04.2008

Re: U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA

Doctor Wu
cita blog Biljane Cincarevic i drugi da se ne cita.
NA OVIM NASIM PROSTORIMA DRUGI IZBOR JE SKORO NASA SUDBINA.



eto ti ga procita, o sudbino prokleta li si
die hard die hard 21:07 16.04.2008

Re: Ima i treći izbor!

a on je da se ignoriše Doctor Wu


a ovaj sta je to Doctor Wu?
Ivan Marović Ivan Marović 21:12 16.04.2008

Re: U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE

Zanimljivo. Ja sam Wu-ov komentar doživeo kao pohvalu Biljani i to kroz navedenu parafrazu:

U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE
cita blog Biljane Cincarevic (DA SE ISTINI GLEDA U OCI)
i drugi da se ne cita (I DRUGI KOJI PODRAZUMEVA IZBEGAVANJE SUOCAVANJA SA ISTINOM)
NA OVIM NASIM PROSTORIMA DRUGI IZBOR JE SKORO NASA SUDBINA.

Dakle čitanje Biljaninih postova j prema Wu-u gledanje istini u oči, a oni koji ne čitaju njene postove (uključujući i komentare koji slede) izbegavaju da se suoče sa istinom. E sad, meni je zanimljivo da je ovaj Wu-ov komentar proizveo nekoliko negativnoh replika. Da li se time upravo potvrđuje ono na šta Biljana (i Wu) žele da ukažu? Ljudi jednostavno ne čitaju.
jananderson jananderson 21:18 16.04.2008

Re: U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE

Ivan Marović
Zanimljivo. Ja sam Wu-ov komentar doživeo kao pohvalu Biljani i to kroz navedenu parafrazu:

U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE
cita blog Biljane Cincarevic (DA SE ISTINI GLEDA U OCI)
i drugi da se ne cita (I DRUGI KOJI PODRAZUMEVA IZBEGAVANJE SUOCAVANJA SA ISTINOM)
NA OVIM NASIM PROSTORIMA DRUGI IZBOR JE SKORO NASA SUDBINA.

Dakle čitanje Biljaninih postova j prema Wu-u gledanje istini u oči, a oni koji ne čitaju njene postove (uključujući i komentare koji slede) izbegavaju da se suoče sa istinom. E sad, meni je zanimljivo da je ovaj Wu-ov komentar proizveo nekoliko negativnoh replika. Da li se time upravo potvrđuje ono na šta Biljana (i Wu) žele da ukažu? Ljudi jednostavno ne čitaju.


Ih bre Marovicu, sto ti volis da se pravis k'o da si pao s Marsa, pa to je cudo ne vidjeno.
Ivan Marović Ivan Marović 21:21 16.04.2008

Re: U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE

jananderson
Ih bre Marovicu, sto ti volis da se pravis k'o da si pao s Marsa, pa to je cudo ne vidjeno.
Nisam pao s Marsa, nemoj da vređaš, sleteo sam u letećem tanjiru, i nije u pitanju čudo, nego napredna tehnologija.
jananderson jananderson 21:35 16.04.2008

Re: U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE

Ivan Marović
jananderson
Ih bre Marovicu, sto ti volis da se pravis k'o da si pao s Marsa, pa to je cudo ne vidjeno.Nisam pao s Marsa, nemoj da vređaš, sleteo sam u letećem tanjiru, i nije u pitanju čudo, nego napredna tehnologija.


Nisam rek'o da si pao s Marsa nego da se pravis k'o da si pao. Ako to dozivljavas kao uvredu, onda izvini.
Duboko sumnjam u vezu izmedju letecih tanjira i napredne tehnologije, zato jos uvek stojim iza svoje tvrdnje o tvom kaobajage padanju s Marsa.
Nenad M. Nenad M. 21:37 16.04.2008

Re: U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA

die hard
a on je da se ignoriše Doctor Wu


a ovaj sta je to Doctor Wu?


ili jos bolje pitanje - ko je? ja par puta pitao, al nece da kaze
Ivan Marović Ivan Marović 22:04 16.04.2008

Re: U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE

jananderson
Ako to dozivljavas kao uvredu, onda izvini.
Ma ne brini, nisam uvredljive prirode, samo se šalim, mislim za vređanje, za leteći tanjir se ne šalim. Kao što se ne šali ni moderacija pa si vidim dole banovan zbog vređanja.
AlexDunja AlexDunja 22:36 16.04.2008

Re: Ima i treći izbor!

a ovaj sta je to Doctor Wu?

ovo
Spiridon Spiridon 08:53 17.04.2008

Re: Ima i treći izbor!

Doctor Wu


AlexDunja, svaka ti cast na strpljenju =]


AlexDunja AlexDunja 09:00 17.04.2008

Re: Ima i treći izbor!

AlexDunja, svaka ti cast na strpljenju =]

pa sta hvali:)))
malo muzike u ovakvom razgovoru,
moze samo da pomogne:)))
Sepulturero Sepulturero 20:52 16.04.2008

Оригинално?

Прочитао сам први део, ништа оригинално нисам нашао, па немам стрпљења за даље.
dragoljub dragoljub 21:02 16.04.2008

#

dobar tekst, i preporuka a sad još malo da to presložim
edi-va edi-va 21:22 16.04.2008

Suocavanje

JEDAN DA SE ISTINI GLEDA U OCI, I DRUGI KOJI PODRAZUMEVA IZBEGAVANJE SUOCAVANJA SA ISTINOM. NA OVIM NASIM PROSTORIMA DRUGI IZBOR JE SKORO NASA SUDBINA.


varijanta A:


varijanta B:



Tekst je vishe informativno-analiticke prirode, o stvarima koje su vec poznate. Ne nudi reshenje niti produbljuje svest sto sam ochekivala posle ove rechenice:

AKO NISTE SPREMNI ZA TAKVU AVANTURU, DUBOKO UDAHNITE VAZDUH I RAZMISLITE JOS JEDNOM
Markonio Markonio 21:23 16.04.2008

11 strana

Ne bih da budem maliciozan, ali otkad se naucni rad pise u 11 strana?
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 21:27 16.04.2008

Re: 11 strana

U pravu ste, zato sam pustila samo jedan deo.
edi-va edi-va 21:30 16.04.2008

Re: 11 strana

Biljana Cincarević
U pravu ste, zato sam pustila samo jedan deo.



pa je l' sledi nastavak?
Markonio Markonio 21:34 16.04.2008

Re: 11 strana

edi-va
pa je l' sledi nastavak?


Francuzi i ostali, Balkanci, Turci i ostali, Spiritualizam, Bozji zakoni, Avramova zrtva, Egoizam, Metafizika... nekako mi se cini da ce se zavrsiti nekim seksom. A nije obecavalo na pocetku.
Zeks Zeks 21:36 16.04.2008

Upravu ste,zato sam pustila samo jedan deo

Pustila? A ko ga je drzao?
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 21:51 16.04.2008

Re: 11 strana

Uz dopust prof. Bratislava Pantelica.
berab berab 22:00 16.04.2008

Odjeci i reagovanja

Odavno nisam procitao povrsniji tekst pun predrasuda prema svima koji nisu Zapadna Evropa.Nemci,Rusi,Balkanci i svi ostali su samo puki primitivci do cim Englezi i Francuzi pa pomalo i Italijani su Übermensch.Ovaj tekst vrvi nepoznavanjem istorije i sociologije ...i da ne duzim.Njegovo citanje je cisto gubljenje vremena.Tesko mogu da poverujem da se neko njime odusevljava.
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 22:06 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Imas li ti cime da potkrepis svoje negiranje?
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:13 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Biljana Cincarević
Imas li ti cime da potkrepis svoje negiranje?

pa nema. pročito prvi paragraf i basta.
a onda vađenje da tekst vrvi od ovog i onog...
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:19 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja


Odjeci i reagovanja
Odavno nisam procitao povrsniji tekst pun predrasuda prema svima koji nisu Zapadna Evropa.Nemci,Rusi,Balkanci i svi ostali su samo puki primitivci do cim Englezi i Francuzi pa pomalo i Italijani su Übermensch.Ovaj tekst vrvi nepoznavanjem istorije i sociologije ...i da ne duzim.Njegovo citanje je cisto gubljenje vremena.Tesko mogu da poverujem da se neko njime odusevljava.

U ZIVOTU POSTOJE DVA IZBORA, JEDAN DA SE ISTINI GLEDA U OCI, I DRUGI KOJI PODRAZUMEVA IZBEGAVANJE SUOCAVANJA SA ISTINOM. NA OVIM NASIM PROSTORIMA DRUGI IZBOR JE SKORO NASA SUDBINA.

pusti tekst,
tako vidiš. tvoje pravo.
nego da se vratimo na suočavanje.šta bi s tim?
sarum sarum 22:41 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

berab
Odavno nisam procitao povrsniji tekst pun predrasuda prema svima koji nisu Zapadna Evropa.Nemci,Rusi,Balkanci i svi ostali su samo puki primitivci do cim Englezi i Francuzi pa pomalo i Italijani su Übermensch.Ovaj tekst vrvi nepoznavanjem istorije i sociologije ...i da ne duzim.Njegovo citanje je cisto gubljenje vremena.Tesko mogu da poverujem da se neko njime odusevljava.


Ne znam gde si uopste nasao ovu Uebermensch referencu. Englezi su samo spomenuti, Francuska je spomenuta u kontekstu drzave koja je imala racionalno objasnjiv smer razvoja u poslednjih 150-200 godina a Italija u kojoj kulturoloske (itd, da ne nabrajam) razlicitosti, i danas prisutne, npr ideje o odvajanju severne Italije, protest severnjaka protiv mafijaske vladavine na jugu itd nikada nisu prevladale racionalno poimanje prednosti zivota u nacionalnoj drzavi. Sa evropskim integracijama ove razlike postaju sve manje bitne.
Isto tako, da si nekom pametnom coveku u 16om veku objasnio pojam nacionalnih drzava 19-og veka i da je on to sve lepo shvatio verovatno bi se zaprepastio kako i koje bi to drzave u stvari bile.

Balkanci (and the rest) su uglavnom spomenuti kao narodi koji bi zarad iracionalnih vrednosti spalili i pobili sve, ukljucujuci i svoje oceve, i onda sve iz pocetka. Napred-nazad. Nekom je to primitivizam, nekom orijentalizam, nekom duhovnost. Beauty lies in the eye of the beholder.

Super text, svidja mi se suprotstavljanje ethnosa ( ) i nacije.
Mada bih ipak voleo da je duzi (eh, muska muka )
G r o f G r o f 22:58 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Ne znam gde si uopste nasao ovu Uebermensch referencu. Englezi su samo spomenuti, Francuska je spomenuta u kontekstu drzave koja je imala racionalno objasnjiv smer razvoja u poslednjih 150-200 godina a Italija u kojoj kulturoloske (itd, da ne nabrajam) razlicitosti


Upravo berabova reakcija je tipična reakcija prosečnog balkanca na ovaj tekst. Teško ga vari njegov digestivni trakt.
Tekst ne donosi neke revolucionarne novine ali je zanimljiv.
berab berab 23:05 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Imam i previse ali navescu samo jedan deo u kome se kaze da su u devetnaestom veku nemacki intelektualci postavili temelje anti-zapadne ideoloske matrice zbog straha od promena usled industrijalizacije itd.Pa se onda ta anti-zapadna matrica prosirila na Rusiju i Japan.Pa ovo cak i ne treba komentarisati toliko je besmisleno i lici na pismenu vezbu loseg ucenika u osnovnoj skoli.Koji nemacki intelektualci,da nije Kant,mozda Marks,Hegel?Sta znaci intelektualac i kako su se to Japanci u devetnaestom veku se primili na nazadne nemacke intelektualce.Pa to su bile toliko nekompatibilne kulture da nikakv uticaj jednu na drugu nisu mogle imati.
Ovo pisanije je samo neuspesan pokusaj nekompetentnog coveka da se bavi ovako opsirnom temom.Skupljeno ponesto s brda s dola a da tu ozbiljne analize i nema.
Ako vec zelite da nesto saznate procitajte Konrada Lorenza koji kaze da je nauka tek zagrebala po povrsini saznanja o fizickim i bioloskim fenomenima(sta je zivot,vasiona,materija).Jos je daleko od toga da upozna najkomplikovaniji deo zive materije(ljudski mozak)a beskrajno daleko da upozna ono sto cini kombinaciju velikog broja tih najkomplikovanijih delova zive materije a to je ljudska kultura.Pa mi danas nismo u stanju da odredimo kako funkcionisu jata ptica ili rojevi insekata a kamo li slozena drustva kao sto je ljudska civilizacija.
Samo onaj koji malo zna ima toliko smelosti da se upusti u ovako teske i ozbiljne teme.Lici mi na ona primitivna plemena koja tumace prirodne pojave delovanjem dobrih i zlih duhova.
sarum sarum 23:15 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Meni se svideo jer me podsetio na pricicu mog oca, koji je pre jedno 30-ak godina posetio neki muzej u Vatikanu.Tamo je upoznao kuratora, i onako usput mu rekao kako je tek tada, videvsi sve sto se tamo nalazilo na jednom mestu, konacno pojmio velicinu i bogatstvo Rimske imperije i italijanske istorije;
On mu je odgovorio:

"Da ste vi u Srbiji samo sacuvali ono sto vam je prolazilo kroz ruke, bez osvajanja i otimanja, samo sacuvali, a ne unistavali bilo bi toga vise nego ovoga ovde"
deadbeat deadbeat 23:48 16.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

@berab
ok, nemoj da se blamiras. ti si u fazi "sad znam da nista ne znam" - i to je dobro. sad, kad si procitao ovo - a to jeste istina i sve sto si ti naveo kao kontra-argument je odlicna ilustracija tvrdnji iznetih u tekstu -
Kada jedno društvo nije shvaćeno kao proizvod ljudskog delovanja onda ne postoji ni lična motivacija. U stvari, tamo gde se ljudsko stanje smatra za predodređeno i nepromenljivo može postojati samo pasivno prihvatanje ili bekstvo od stvarnosti.

- probaj da savladas mucninu i vidi naslov bloga.

Vračarac Vračarac 10:00 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Upravo berabova reakcija je tipična reakcija prosečnog balkanca na ovaj tekst.

A šta je to "prosečni balkanac"? Da li možda postoji neka definicija?
Covek u belom Covek u belom 13:49 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Vračarac
Upravo berabova reakcija je tipična reakcija prosečnog balkanca na ovaj tekst.

A šta je to "prosečni balkanac"? Da li možda postoji neka definicija?
Pa valjda neki untermensch, sta bi drugo mogao da bude.
Ivan Marović Ivan Marović 16:50 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Vračarac
A šta je to "prosečni balkanac"? Da li možda postoji neka definicija?
Haplogrupa I1b (P37.2) - 70% stanovnika Hercegovine, 50% stanovnika Bosne, 30% stanovnika Srbije i 30% stanovnika Hrvatske. To je nauka i nema veze sa ovim tekstom.
Brooklyn Brooklyn 17:42 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Haplogrupa I1b (P37.2) - 70% stanovnika Hercegovine, 50% stanovnika Bosne, 30% stanovnika Srbije i 30% stanovnika Hrvatske. To je nauka i nema veze sa ovim tekstom.

znaci, mi smo balkanci koliko i hrvati. zasto onda nismo evropski bar koliko oni?
Ivan Marović Ivan Marović 17:52 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Brooklyn
znaci, mi smo balkanci koliko i hrvati. zasto onda nismo evropski bar koliko oni?
Jesmo. Slavonija je onoliko evropska koliko i Vojvodina, a Imotski je onoliko evropski koliko i Crna Trava.
Brooklyn Brooklyn 17:56 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

:)

obicno se paralele povlace izmedju v i istre, ali neka ti bude (doduse ne znam da li bi s tobom bilo saglasan prosecan hrvat).
Ivan Marović Ivan Marović 17:59 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Brooklyn
:)obicno se paralele povlace izmedju v i istre, ali neka ti bude (doduse ne znam da li bi s tobom bilo saglasan prosecan hrvat).
Pa ja sam prosečan Hrvat. Doduše pola, al' bar prosečna polovina.
Dolybell Dolybell 19:27 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Haplogrupa I1b (P37.2) - 70% stanovnika Hercegovine, 50% stanovnika Bosne, 30% stanovnika Srbije i 30% stanovnika Hrvatske. To je nauka i nema veze sa ovim tekstom.


Samo malo bolje mi ove brojke objasnite, da bih mogla da ih prihvatim.
Hercegovci koji? Srbi koji? Bosanci koji?
Jedino nekako Hrvate da podrazumevam, mada ni za njih ne znam tačno koji?
Zapravo, ko se tačno uzimao za tu računicu?
Ivan Marović Ivan Marović 19:36 17.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Dolybell
Hercegovci koji? Srbi koji? Bosanci koji?Jedino nekako Hrvate da podrazumevam, mada ni za njih ne znam tačno koji?Zapravo, ko se tačno uzimao za tu računicu?
Lepo sam napisao stanovnici Hercegovine, Bosne, Hrvatske i Srbije, i jedni i drugi i treći, nema razlike.
Dolybell Dolybell 03:38 18.04.2008

Re: Odjeci i reagovanja

Lepo sam napisao stanovnici Hercegovine, Bosne, Hrvatske i Srbije, i jedni i drugi i treći, nema razlike.

Hvala na objašnjenju.
Bilo je vrlo kratko, i potpuno jasno.
Supermod Supermod 22:01 16.04.2008

obavestenje

Moderacija je obrisala uvredljivi komentar korisnika jananderson. Ako sagovornicima ne mozete da se suprotstavite argumentima i cinjenicama nego uvredama i diskvalifikacijama, postovi ce biti brisani a korisnici privremeno ili trajno udaljeni s bloga.
man ray loves me man ray loves me 09:33 17.04.2008

Re: obavestenje

Ako sagovornicima ne mozete da se suprotstavite argumentima i cinjenicama nego uvredama i diskvalifikacijama, postovi ce biti brisani a korisnici privremeno ili trajno udaljeni s bloga.

:)
this is new and i applaud you sir.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:11 16.04.2008

kakav

smisao za relativizaciju imaju neki blogeri!
izvanredan tekst.
motiviše na razgovor a ne na zezanje.
jer pitanja tipa šta je istina je toliko otrcana da nemam reči.
hvala biljana za tekst.
preporuka!
Dolybell Dolybell 23:13 16.04.2008

Opaska

Stvaranje nacionalnih država na zapadu, tj. na bivšim teritorijama (uslovno)
Zapadnog Rimskog Carstva, je suštinski uslovljeno, uticajem Katoličke Crkve,
i njenog određenja kao državne - (nacionalne) religije.
Bez obzira, što se ona podelila na pod-varijante: Rimokatoličku i Protestantsku,
uz odvajanje Anglikanaca, suština kod svih je ista - državna religija.
Ona je bitni činilac ujedinjenja različitih naroda i plemena, kako se navodi,
severa i juga u Italiji, a i u drugim državama zapada.

[Pre neku godinu beše jedna odlična serija na TV.
U jednom momentu se dešava da Papa treba da venča
Rimokatolika (mislim nekog od francuskih kraljeva) sa
protestantkonjom -princezom. kad su ga pitali kako to može, kad nisu iste vere,
Papa je lepo odgovorio: Kakve to veze ima, svi smo mi Katolici!]

Kohezioni elemenat na nivou države, u tom smislu, na istoku ne postoji.
Takođe bitni činilac koji razdvaja (umesto da ujedinjuje) narode u istočnom
delu (bivše Rimska Imperije) je takođe Crkva, koja je na ovoj strani
izrazito etnička i narodna, a ne nije državnička.
Autokefalnost pojedinih Crkava je uzrok tribalizma na prostorima istoka
Evrope. Prvo se Crkve odvajaju, pa potom i narodi međusobno.
Makedonija je bila prva, pa Crna Gora za njom. Njihovo osamostaljenje
može samo da odobri matica, SPC kojoj to ne pada na pamet.
Međutim, ovima ni malo ne smeta da postoje, i samim tim kao
nepriznate - sukobi su neminovni. ( ne mislim da mora da ratuju, ali
mogu uzrokovati ratove, sa savim drugim povodim i iste podržavati,
svaka u svom interesu u borbi za TERITORIJU, jer je ona Crkvi
jedino bitna. Setimo se samo kako su se nadali da će dobiti
Hercegovinu do Neretve - kao , biva prirodne granice!)

Strah od EU indukuje SPC - i u njoj leži koren našeg nazadovanja i
stagnacije, oduvek - a sada pogotovo.
Sve pokušaje pomirenja Hrišćanskih Crkava je minirala SPC,
Kada su ostale sestrinske Crkve pristajale na kakvo - takvo pomirenje,
SPC je uvek odustajala bez obrazloženja.

Zna SPC vrlo dobro, kada je i zašto došlo do odvajanja
Srba od Zapadnog Hrišćanstva, to joj ne ide u prilog, a
nema nameru da prizna grešku, valjda zato i misli
za sebe, da je najpravovernija od svih pravoslavnih Crkava.
Nijedna ne maše toliko pravoslavljem kao SPC.
Samo još da ustoličimo nekog od njih (Amfilohija) za predsednika i
završili smo posao.
Amin.


Dolybell Dolybell 23:22 16.04.2008

Re: Opaska

Jedina lapsus ispravka, drugu neću da ispravljam.

Kada su ostale sestrinske Crkve pristajale na kakvo - takvo pomirenje,
jedino je SPC uvek odustajala bez obrazloženja.

Biljana Cincarević Biljana Cincarević 00:41 17.04.2008

Re: Opaska

SPC svoje verovanje ne bazira na Bibliji kao Zapadno Hriscanstvo (mada i oni to rade povrsno), koje btw praktikuje citanje Biblije u crkvama, vec na mitologiji. Bibliju ne upotrebljavaju i ako se desi da u crkvama pomenu nesto iz Biblije to je na starocrkvenom jeziku. Izreke kao sto su: "voli bliznjeg svog" zamenili su: "da komsiji crkne krava".
Hrist je takve lepo opisao u Jevandjelju po Mateju 23em poglavlju.
crveni semafor crveni semafor 00:45 17.04.2008

Re: Opaska

Biljana Cincarević
SPC svoje verovanje ne bazira na Bibliji kao Zapadno Hriscanstvo (mada i oni to rade povrsno), koje btw praktikuje citanje Biblije u crkvama, vec na mitologiji. Bibliju ne upotrebljavaju i ako se desi da u crkvama pomenu nesto iz Biblije to je na starocrkvenom jeziku. Izreke kao sto su: "voli bliznjeg svog" zamenili su: "da komsiji crkne krava".
Hrist je takve lepo opisao u Jevandjelju po Mateju 23em poglavlju.

......................................................

Evo jedne nove forme LDP(ovca)

SrboMrzac a religiozan..

Svasta..
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 00:51 17.04.2008

Re: Opaska

Samo neprosvecenim i neobrazovanim ljudima, poznavanje religije i cinjenica bi automatski znacilo i religioznaost.
Od takvih duduka me je sramota.
Dolybell Dolybell 01:04 17.04.2008

Re: Opaska

SPC svoje verovanje ne bazira na Bibliji kao Zapadno Hriscanstvo (mada i oni to rade povrsno), koje btw praktikuje citanje Biblije u crkvama, vec na mitologiji. Bibliju ne upotrebljavaju i ako se desi da u crkvama pomenu nesto iz Biblije to je na starocrkvenom jeziku. Izreke kao sto su: "voli bliznjeg svog" zamenili su: "da komsiji crkne krava".
Hrist je takve lepo opisao u Jevandjelju po Mateju 23em poglavlju.


Коментар ти је неозбиљан, ако си мислила да текст Др Братислава
Пантелића претставиш као озбиљан.
Текст који се изговара у СПЦ може бити и на старо-словенском и
на српском, то је очигледно.
Старо- словенски углавном користе они који желе да буду ближи
РПЦ и који не воле што смо прихватили Вукову реформу, која је за
СПЦ значила одвајање од Русије, односно РПЦ.
Неки попови користе оба језика, паралелно, не би ли изгледали ученији.

О изрекама које нас карактеришу, може се писати посебан блог.
Био би врло занимљив.
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 01:13 17.04.2008

Re: Opaska

Otkud sada te promene, na cirilicu?
Dolybell Dolybell 01:17 17.04.2008

Re: Opaska

vec na mitologiji.


Ово сам превидела. Не знам шта подразумеваш под митологијом?
Ако си мислила да је СПЦ прихватила неке од паганских обичаја,
који су остали, као што је Слава, нпр. и још доста тога, да не набрајам,
разлог је врло једноставан - кад нешто не можеш да укинеш или
искорениш у народу, онда то прихватиш, јер у противном нећеш
народ моћи да придобијеш.
Све се прихвата, само треба да се крстиш и упишеш у књиге.
То је довољно да би се убројао у припаднике Православне вере.

Римокатолици су, на пример, редом, признавали све, (како
они зову -редове), који су се јављали код Католика, и тако
задржавали вернике, у противном би их само губили.
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 01:31 17.04.2008

Re: Opaska

Hristijanizovanje paganskih praznika je postao obicaj kada je hriscanstvo postajalo drzavna religija.Da bi pridobili narod u Rimu su hristijanizovali najveci paganski praznik Saturnalije posvecen bogu Suncu i ravnodnevnici i proglasili ga Hristovim rodjendanom.
A 7.januara je bio paganski slavenski praznik posvecen Bogu Hrastu, zato se i koristi badnjak, ciji koreni polaze iz tog paganskog obicaja.
Inace NIGDE u Bibliji nije zapisan datum Hristovog rodjenja, niti se u Bibliji spominje zapovest da se to cini.

Puno je obicaja u SPC koji svoje korene vuku u paganizmu i mitologiji.
crveni semafor crveni semafor 01:32 17.04.2008

Re: Opaska

Samo neprosvecenim i neobrazovanim ljudima, poznavanje religije i cinjenica bi automatski znacilo i religioznaost.
Od takvih duduka me je sramota.
*novo

.............................................
Ti si bas obrazovana.Svaki blog ti u par recenica.Jes da za mazarije nije potrebna neka pamet..
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 01:34 17.04.2008

Re: Opaska


da za mazarije nije potrebna neka pamet.


Ti bas isijavas pamecu, semafore!
crveni semafor crveni semafor 01:41 17.04.2008

Re: Opaska

Ti bas isijavas pamecu, semafore!


Ti bas i ne..

odoh.
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 01:43 17.04.2008

Re: Opaska

idi da crvenis :))))
crveni semafor crveni semafor 01:45 17.04.2008

Re: Opaska

pre nego sto odem,ima li neki link da pogledam ta tvoja remek dela?cisto da vidim,osim mrznje imas li jos nesto da ponudis..hvala unapred.
Dolybell Dolybell 02:43 17.04.2008

Re: Opaska

Otkud sada te promene, na cirilicu?


Zaboravih da pređem na latinicu, jer inače svakom pišem
pismom kojim je pisao onaj kome se obraćam. Slučajnoo osta.
Vračarac Vračarac 10:33 17.04.2008

Re: Opaska

Strah od EU indukuje SPC - i u njoj leži koren našeg nazadovanja i
stagnacije, oduvek - a sada pogotovo.
Sve pokušaje pomirenja Hrišćanskih Crkava je minirala SPC,
Kada su ostale sestrinske Crkve pristajale na kakvo - takvo pomirenje,
SPC je uvek odustajala bez obrazloženja.

Zna SPC vrlo dobro, kada je i zašto došlo do odvajanja
Srba od Zapadnog Hrišćanstva, to joj ne ide u prilog, a
nema nameru da prizna grešku, valjda zato i misli
za sebe, da je najpravovernija od svih pravoslavnih Crkava.
Nijedna ne maše toliko pravoslavljem kao SPC.
Samo još da ustoličimo nekog od njih (Amfilohija) za predsednika i
završili smo posao.
Amin.

Kako onda objašnjavate činjenicu da je SPC organizacija koja uživa ubedljivo najveće poverenje u Srbiji. I to po apsolutno SVIM anketama i istraživanjima. Ukoliko je SPC toliko loša i nazadna kako vi tvrdite logično bi bilo da uživa veoma malo ili nikakvo poverenje. Da li to znači da je narod toliko prost i glup kada veruje jednoj takvoj organizaciji? Ili možda Vi propagirate ideje koje nemaju baš jako utemeljenje u realnosti?
Dawngreeter Dawngreeter 11:33 17.04.2008

Re: Opaska

Vračarac
Kako onda objašnjavate činjenicu da je SPC organizacija koja uživa ubedljivo najveće poverenje u Srbiji.


Isto kako se objasnjava cinjenica da su Radikali toliko popularni. Vole ljudi klerofasizam pa to ti je. Sladje im od baklava.
edi-va edi-va 11:46 17.04.2008

Re: Opaska

Sladje im od baklava.


i to verovatno samo zbog chinjenice da je u pitanju orijentalna poslastica:)
Ђак Ђак 11:55 17.04.2008

Re: Opaska

Dawngreeter

Isto kako se objasnjava cinjenica da su Radikali toliko popularni. Vole ljudi klerofasizam pa to ti je. Sladje im od baklava.


Глупости.

Исти ти радикали су после 5.октобра имали мање од 10% подршке бирачког тела.

Популарност радикала је последица хохштаплераја оних који су дошли на власт 5.октобра.
Dawngreeter Dawngreeter 12:00 17.04.2008

Re: Opaska

Izmedju ostalog i to. Nikad nisam tvrdio da su radikali krivi za svoju popularnost, kriv je DSS direktno i DS posredno.
Jaril Jaril 12:02 17.04.2008

Re: Opaska

SPC svoje verovanje ne bazira na Bibliji kao Zapadno Hriscanstvo (mada i oni to rade povrsno), koje btw praktikuje citanje Biblije u crkvama, vec na mitologiji. Bibliju ne upotrebljavaju i ako se desi da u crkvama pomenu nesto iz Biblije to je na starocrkvenom jeziku.
Имате ли доказе за овако нешто?

На Литургији у СПЦ-у се читају Апостол (неки део из посланица или Дела апостолских) и чита се Јеванђеље (неки део из, јел'те Јеванђеља). При том, данас се углавном чита на српском (иако је мени читање на старословенском много емотивније, али је потребно разумети језик) управо да Литургија не би била неразумљива, а самим тим и учествовање у њој онемогућено.

При том, СПЦ (као и све помесне православне Цркве) врло добро пази да не одступи од Библије. Једино где бих могао да се надовежем на ову тезу о митологији јесте да православне Цркве не остају само на Светом Писму, већ се добрим делом базирају и на Светом Предању, те тако и СПЦ. Идеја о поштовању Светог Предања постоји у Новом Завету, што значи да је Библијска. И заправо је Свето Писмо "свесно" да не може баш да одговори на све и свакакве захтеве духовног живота индивидуе, односно личности те оставља "одрешене руке" Цркви (заједници) да ускочи кад треба са својим саветима. Са изменама духа времена то нарочито постаје изражено. Ако сте Свето Предање прогласили за митологију, онда сте омашили. То пре може да се сврста у филозофију. Ако сте мислили на нешто друго, не знам на шта сте мислили.

Ја не одричем право човеку да искаже своје незнање, али је опасно када га преиначи у знање.

ПС: Културни елемент "да комшији цркне крава" није православна него атеистичка (можда и комунистичка) тековина и то што је потурате Цркви и Литургији је ништа друго до говор мржње.
Ђак Ђак 12:03 17.04.2008

Re: Opaska

Dawngreeter
Izmedju ostalog i to. Nikad nisam tvrdio da su radikali krivi za svoju popularnost, kriv je DSS direktno i DS posredno.


онда немој писати небулозе да људи воле клерофашизам.
није тачно, а није ни духовито.
Dawngreeter Dawngreeter 12:07 17.04.2008

Re: Opaska

Sad sam jos ja kriv sto ljudi ocigledno vole klerofasizam. Da ga ne vole reagovali bi na drugaciji nacin umesto saginjanjem ispod svestenickih skuta i podrzavanja teokratske drzave.

E sada, pozitivno je to sto je narod demonstrirao da ima kapacitet da ih bude sramota za takve stvari. To nam pokazuje pomenutih 10% glasova za radikale posle petog Oktobra. Ali nam isto tako i narednih nekoliko godina pokazuje da taj sram nece da ostane sam od sebe.
dragan7557 dragan7557 12:15 17.04.2008

Re: Opaska

Hrist je takve lepo opisao u Jevandjelju po Mateju 23em poglavlju.


Hoćete da kažete u rekla kazala po Mateju odobrenom za upotrebu od strane Irineja Lionskog tokom 4 veka n.e.
Pročitajte Adversus Heraesis i ostala naklapanja istog popa i kako su za upotrebu slektirana 4 Jevanđelja a onda nastavite da čitate Nag Hamadi Jevanđelja i stvari će vam biti jasnije. Hrišćanstvo ima prko 30 Jevanđelja.
Izreke kao sto su: "voli bliznjeg svog" zamenili su: "da komsiji crkne krava".


A, onda i moja da komšija ne bi tražio mleka.
Prilog za tekst dr. Bratislava Pantelića je jedan od mnogih pokušaja opisivanja fenomena E.T. i tako ga treba i shvatiti a ne kao manifest stava autoriteta koji bi trebao da proizilazi iz njegove funkcije profesora.
E.T. = etnički nacionalizam
Katholikos = univerzalnost (gr.)
Pravoslavlje = ortodoksija i postoji sa istim imenom u islamu (salafizam se smatra Pravoslavnim Islamom.
Hrist (gr) = Bog = Alah (arapski)
Primedba: Koptska Crkva (hrišćanska) u svakodnevnom jeziku i u molitvama ne upotrebljava reč Hrist ve reč Alah što označava Boga.
dragan7557
17 april 2008
Vračarac Vračarac 12:16 17.04.2008

Re: Opaska

Isto kako se objasnjava cinjenica da su Radikali toliko popularni. Vole ljudi klerofasizam pa to ti je.

Možda i valjaju ali ni Vi ni ja to ne vidimo.
Izmedju ostalog i to. Nikad nisam tvrdio da su radikali krivi za svoju popularnost, kriv je DSS direktno i DS posredno.

Šta mislite, da li deo odgovornosti snose i ljudi koji su vodili "sablju"? Zbog čega su "sablju" iskoristili za lični obračun sa političkim neistomišljenicima a ne za borbu protiv kriminala? Da vas potsetim da dobar deo tih ljudi zbog kojih "sablja" nije postigla svoj cilj (a skoro svi smo dali podršku) sedi u vrhu jedna stranke koja bi izgleda da "širi dalje" sumnjivu sposobnost i lažnu toleranciju i demokratičnost. Mislim da su ti likovi vodili "sablju" onako kako treba SRS bi sada bio na nivou statističke greške.
Dawngreeter Dawngreeter 12:21 17.04.2008

Re: Opaska

Vračarac
Možda i valjaju ali ni Vi ni ja to ne vidimo.


Mislim da nicim nisam zasluzio da mi se obracas kao da me ima vise, a pogotovo ne da prvo slovo bude kapitalizovano. Povrh toga ne volim persiranje.

Takodjer, malo je bezveze da meni neko govori dal' nesto vidim, ne?

Vračarac
Šta mislite, da li deo odgovornosti snose i ljudi koji su vodili "sablju"? Zbog čega su "sablju" iskoristili za lični obračun sa političkim neistomišljenicima a ne za borbu protiv kriminala? Da vas potsetim da dobar deo tih ljudi zbog kojih "sablja" nije postigla svoj cilj (a skoro svi smo dali podršku) sedi u vrhu jedna stranke koja bi izgleda da "širi dalje" sumnjivu sposobnost i lažnu toleranciju i demokratičnost. Mislim da su ti likovi vodili "sablju" onako kako treba SRS bi sada bio na nivou statističke greške.


Proza ispunjena neistinama. Zaista ne mogu oko ovoga da se prepirem, nekome je trava zelena a nekom plava. Sablja je bila jedna od retkih pozitivnih primera vlasti. Naravno da je moglo bolje i naravno da je bilo ljudi kojima je stalo do opstrukcije. To ne cini nesto od izrecenog istinitim.
Jaril Jaril 12:21 17.04.2008

Re: Opaska

Vole ljudi klerofasizam pa to ti je.
Клерофашизам је тренутно најстабилнији културни модел који се нуди у Србији (мада не и апсолутно стабилан). И то је разлог његове популарности (ако популарност меримо политичким мерилима). Јер нема довољно стабилну алтернативу. Нпр. многи који урлају против говора мржње упражњавају исти тај говор. Многи који руше предрасуде управо су робови предрасудама. Да имамо јак и довољно стабилан алтернативни модел, клерофашизам уопште не би био популаран.

Ајде малко да образложим. Би нека емисија о депресији у којој је један неуропсихијатар (не памтим имена, ни не покушавам) појаснио да антидепресиви не могу да уклоне узрок. А један од јаких узрока је тај што данас више немамо стабилне одреднице шта је истина, шта је лаж, шта је добро, шта је лоше, шта је лепо, шта је ружно (живела постмодерна). Мени су ове речи указале на то да човек има потребу за стабилним ослонцем у свом расуђивању (зашто је то тако, немам појма). Тако се човек у ствари лепи за најстабилнији културни модел који му је понуђен, јер у оквиру њега постоје и одреднице за сналажење у гомили података који нас окружују и презасићеној перцепцији. Популарност једног културног модела може се мерити са његовом стабилношћу. Стабилност се, у овом случају, не посматра кроз теорију него кроз праксу (тј. кроз људе који носе одређени културни модел).

У Србији је тренутно најјача алтернатива клеро-фашизму евро-фашизам. Међутим, на њега се људи мање лепе јер је нестабилнији.
Ђак Ђак 12:24 17.04.2008

Re: Opaska

Dawngreeter

Sablja je bila jedna od retkih pozitivnih primera vlasti.


Један пример блиста само тако - борба против бесправне градње у Земуну.
Како је то само брзо и ефикасно изведено, да не поверујеш.


Vračarac Vračarac 12:31 17.04.2008

Re: Opaska

Mislim da nicim nisam zasluzio da mi se obracas kao da me ima vise, a pogotovo ne da prvo slovo bude kapitalizovano. Povrh toga ne volim persiranje.

Šta ću, stara škola.
Sablja je bila jedna od retkih pozitivnih primera vlasti.

"Sablja"- vrhunac demokratije u Srbiji!
Ђак Ђак 12:33 17.04.2008

Re: Opaska

Jaril

У Србији је тренутно најјача алтернатива клеро-фашизму евро-фашизам. Међутим, на њега се људи мање лепе јер је нестабилнији.


А Европа... Тамо су све руке пријатељски и широм раширене, клерофашизам је тамо потпуно нестао јер су они цивилизовани и само се код Срба задржао...

Ево један наслов из данашњих угледних и читаних немачких новина (Die Süddeutsche Zeitung):

Jeder dritte Jugendliche ist ausländerfeindlich

У преводу, сваки трећи "омладинац" у Немачкој је непријатељски расположен према странцима.
Jaril Jaril 12:40 17.04.2008

Re: Opaska

А Европа...
Европа није културни модел. Она је цивилизација састављена из небројено многих културних модела. У њој постоје од клеро- и осталих фашистичких до либералистичких, анархистичких...
Dolybell Dolybell 15:49 17.04.2008

Re: Opaska

Puno je obicaja u SPC koji svoje korene vuku u paganizmu i mitologiji.


Moglo bi se jedino reći, mnogo je običaja u SPC....a ne puno,
ja ništa drugo nisam ni rekla, niti sam htela da zalazim u religiju
detaljnije, jer je tema nešto drugo, a u tom tekstu je religija
potpuno zaobiđena ?!
Paganski običeji koji se vuku, kako kod koga i od kada, se sada
nazivaju tradicijom, koju treba kao takvu sačuvati....
Naravno da je za datum rođenja Hrista iskorišćen dan kada se
slavilo Sunce, to znamo, međutim, obzirom da postojanje samog Hrista,
nije dokazano, trebalo je dodati jevanđeljima ono što je falilo,
ne bi li se potvrdilo njegovo postojenje....
Tema za drugi blog.
mariopan mariopan 16:03 17.04.2008

Re: Opaska

Dolybell
Otkud sada te promene, na cirilicu?


Zaboravih da pređem na latinicu, jer inače svakom pišem
pismom kojim je pisao onaj kome se obraćam. Slučajnoo osta.

Lepo od tebe, uvazavas sagovornika cak i tako mada se oni otimaju da to ne primete:) ne bi li ti nasli zamerku :)
Dolybell Dolybell 20:04 17.04.2008

Re: Opaska

Kako onda objašnjavate činjenicu da je SPC organizacija koja uživa ubedljivo najveće poverenje u Srbiji. I to po apsolutno SVIM anketama i istraživanjima. Ukoliko je SPC toliko loša i nazadna kako vi tvrdite logično bi bilo da uživa veoma malo ili nikakvo poverenje. Da li to znači da je narod toliko prost i glup kada veruje jednoj takvoj organizaciji? Ili možda Vi propagirate ideje koje nemaju baš jako utemeljenje u realnosti?


Lepo sam napisala, a vi ne niste dobro pročitali, kamda,
bar ne od početka? Da se vratim da vam, ipak , odgovorim.
Prvo, kakvu vrstu poverenja ima narod u Crkvu?
Nije svako poverenje isto i ne postoji samo jedna vrsta poverenja.
SPC je retrogradna Crkva, nije se makla ni za jotu od svog osnivanja,
te se ne može reći da je nazadna, jer nikad nije bila napredna, e da bi se vraćala unazad,
i tako bila nazadna. (Nazadan je onaj koji procenjuje da je neko prošlo vreme bilo
bolje nego sadašnje i teži da se tom vremenu vrati - što naravno, nije moguće)
Uopšte nije u skladu sa vremenom u kome živimo.
(samo da vas potsetim na nosanje moštiju Cara Lazara)!

Narod ima pravo da veruje u šta god hoće, i u koga god hoće,
ja mu to pravo ne sporim. Međutim, to ne znači da je u pravu.
Kome će dati svoje poverenje, je njegova stvar, ali isto, ne znači da je zbog toga
učinio pravu i korisnu stvar za njega samog.
Narod može doneti odluke koje su direktno u suprotnosti sa
njegovim životnim interesima, naročito u "smutnim" i nejasnim
vremenima, kada može biti toliko "sluđen" da nije u stanju da
proceni šta mu je u interesu, a šta nije, tako da je moguće
donošenje potpuno pogrešnih odluka, na sopstvenu štetu.
Bar smo mi takvih postupaka imali dovoljno, ali ništa nismo
zapamtili i svaka generacija uči na sopstvenom iskustvu,
obzirom da je ovde pamćenje - kratko.
Istorija nas ničemu nije naučila.

Za ovaj narod je najveće poverenje (ne znamo kakvo) u Crkvu - direktan pokazatelj
koliko ima poverenja u sopstvenu državu, i vlast koju je sam izabrao.
Taj pokazatelj govori da onda, ovde prave države ni nema.
Kako to izgleda, vidimo a isto i osećamo, debelo.

Nema on poverenja u Crkvu zato što misli da joj ona može u nečemu pomoći,
ili zato što su vernici, već zato što misli da ga SPCrkva nikad nije izdala i napustila.
Jedino, ne zna da to SPC ne bi mogla nikada ni da uradi, jer onda
ne bi ni imala svoje ovce, samo uz njih ona i postoji, drugačije ne bi ni postojala.
Dolybell Dolybell 20:09 17.04.2008

Re: Opaska

retrogradna


mora samu sebe da ispravim, za pogrešnu reč,
htela sam reći da je zastarela, (a ne retrogradna - što je isto što i nazadna).
misli kao što je i mislila u 12. veku, a živi skoro isto, mada
koristi savremene izume, što samo po sebi nije bitno.
Jaril Jaril 20:16 17.04.2008

Re: Opaska

ne zna da to SPC ne bi mogla nikada ni da uradi, jer onda
ne bi ni imala svoje ovce
Те овце и јесу СПЦ. Да будемо прецизни.
već zato što misli da ga SPCrkva nikad nije izdala i napustila
У преводу: СПЦ мисли да га СПЦ никада није издала. То смо већ некако знали?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana