Kultura| Ljubav| Mediji| Region| Zabava

[94] Transkript

bojan ljubomir jugovic RSS / 09.12.2017. u 04:04
blogeru Maksi i svim ljubiteljima dobrog humora

transkript.19285.jpg      Sredinom dvijehiljaditih, kada sam iz banjalučkog naselja Obilićevo prešao u Rosulje, vrlo miran, tih i gotovo periferijski dio grada sa pokojim stambenim nizom zgrada i mnoštvom jednoporodičnih kuća načičkanih oko slijepih ulica blizu groblja Sv. Marko, živio sam sam u stanu bez interneta i televizora. U to vrijeme sam, pored čitanja knjiga i slušanja muzike, uglavnom pratio radio i to zagrebački Hrvatski radio koji je i onda imao bogat i zanimljiv program, posebno iz oblasti kulture, a meni je definitivno najdraži bio njihov dramski program. Tada sam poslušao ni sam ne znam koliko radio drama a neke od njih sam čak i snimao na kasete da bih ih kasnije, jednostavnim postupkom spajanja izlaznog kabla iz kasetofona sa priključkom za mikrofon na računaru, digitalizovao da ih lakše mogu slušati na kompjuteru. Posebno su mi bile drage radio igre dva manje poznata autora koja ću ovom prilikom, iz poštovanja prema njihovom pisanju, spomenuti: Stanislav Pejković i Sergej Mioč. Njihove radiokomedije ("Kako je komunizam prepila Antuku Šišmana", "Vratija se Šime", "Otpisani" i druge), uglavnom smještene u dalmatinski kraj sa specifičnim govorom Dalmatinaca i njihovim britkim humorom, i dan danas za mene, bez imalo pretjerivanja, predstavljaju prava mala remek-djela radiofonijske umjetnosti. (Da kojim slučajem imam saglasnost vlasnika autorskih prava vrlo rado bih ih učitao na internet da ih podjelim sa drugima jer mislim da su zaista vrijedne pažnje.) Naravno, pored u startu odlično napisanih komada kao i reditelja radio igre, koji dodatno obogaćuju dijaloge nekim zvučnim efektima atmosfere i pratećom muzikom, velika zasluga ide samim glumcima koji samo svojim glasom moraju uvjerljivo da iznesu napisane role i u tome leži glavna čar ovog audio stvaralaštva.
19284.jpg      Padalo mi je na pamet da nekad uradim i transkripciju spomenutih komada čisto da ih ogoljene sagledam na papiru u onoj formi u kojoj su originalno i nastali, ne bih li se dodatno divio samom majstorstvu, vještini i imaginaciji navedenih pisaca, ali onda sam došao na nešto zanimljiviju ideju: zapisati nešto što nikad nije ni bilo prethodno napisano već je u većini slučajeva rezultat dobro uigrane improvizacije oko osmišljenog (pa i ponekad zapisanog) skeleta ideje. To, istina u dosta manjem obimu, u filmu nije nikakva novina, mnogi čak i veliki reditelji poput Džarmuša i Kjubrika /vidi tekst [91]/ su ponekad naknadno dopisivali scenario unoseći u njega ono što su sami glumci izmislili i unijeli improvizacijom u scenu ali u potrazi za baš "nenapisanim" misao me neizbježno dovela do kultnog sarajevskog televizijskog šoua Top lista nadrealista, svima toliko poznatog na ovim prostorima da nije potrebno trošiti riječi o temama i učesnicima skečeva i serijala. Za njih znaju, što se kaže, i ptice na grani. Za podrobnije detalje o nastanku i realizaciji TLN serijala skrenuću samo pažnju na dva odlična dokumentarca "Šta bi rek'o doktor Arsla, ba?" (2005.) i "Eto, ba, Šahbaza" dostupna na internetu, kao i na Neletovu knjigu "Fajront u Sarajevu" (Laguna, 2015.), a ovo što u daljem tekstu slijedi jeste grubi transkript jednog od mojih omiljenih skečeva iz TNL3 sa profesorom informatike, Miljenkom Popovićem, koji dolazi kao gost kod nekulturnog voditelja TV emisije, koji je ovom prilikom posebno "opremljen" za ljubitelje dramskog teksta ili scenarija sa didaskalijama. (Vrlo je moguće da je ovo i prva transkripcija TLN u istoriji jer na internetu osim zapisanih pojedinih nezaboravnih replika nema ništa slično. Ako neko, kojim slučajem, ima neki link ili drugačiju informaciju molim neka me obavezno razuvjeri i demantuje.)

TOP LISTA NADREALISTA 3
skeč (neformalnog naziva) "Profesor Miljenko Popović", 1991.
trajanje: cca 7 minuta
režija: Benjamin Filipović (1962-2006)

Likovi

VODITELJ [Nenad Janković aka dr Nele Karajlić]
PROFESOR [Zlaja Ivanišević]
PRVI GLEDALAC [Branko Đurić]
DRUGI GLEDALAC [Davorin Šegulja]
TREĆI GLEDALAC [Branko Đurić]
PRVI KAMERMAN [Zenit Đozić]
DRUGI KAMERMAN [Dražen Janković]
SPIKER [Branko Đurić]

Uobičajeni enterijer malog televizijskog studija pred početak emitovanja emisije. Profesor sjedi u jednoj fotelji i gleda u svoje papire. Voditeljeva fotelja je prazna.

SPIKER: [iz off-a] Uključujemo se u najnoviji program, 843-ći program Alternativne televizije Sarajevo.

VODITELJ: [Utrčava u kadar, odlaže jaknu i sjeda u svoju fotelju.] Ja sam malo zakasnio. Poštovani gledaoci, dobro veće i dobrodošli u naš osamsto čet'erest [duva iz nosa] treći, pardon, osamsto čet'erest treći kanal. Gost u studiju je... [profesoru] Vi ste taj profesor, jel', što su mi rekli gore? [profesor kimne] Milanko?

PROFESOR: Miljenko.

VODITELJ: Profesor Miljenko Popović, kažu gore: "Bog za elektrotehniku i kompjutere".

PROFESOR: To bi bilo neskromno malo.

VODITELJ: Boga m' su men' rekli da je bog za kompjutere i elektrotehniku, pa profesore možete l' Vi to nešto malo o... oko kompjutera?

PROFESOR: Da. Dobro veče prije svega i Vama i gledaocima i hvala što ste me zovnuli u ovu emisiju. Što se kompjutera tiče, kompjuterizacija uopšte podrazumjeva...

VODITELJ: Profesore, odma', odma' da Vas prekinem [skinuo patiku i masira golo stopalo desne noge] Ja se izvinjaem, mislim, neću reć' da Vam je priča glupa, 'naš malo sam nogu ugan'o, al' mora to brzo, brzo ić', strašno. Jeste l' Vi gledali naš program?

PROFESOR: Da.

VODITELJ: To začas ide, 'vako, 'vako [pucketa prstima] samo 'vako, 'naš. Hamo, Pipa i ostala ekipa i gotova emisija - da to prođe u sekundi. Zato molim Vas malo brže, taktičnije.

PROFESOR: Da. [trudi se da bude brži] Pa osnovno je savladati aplikacioni sistem...

VODITELJ: E joj profesore, majke m', Vi isto k'o da ste đak, a ne profesor! Pa ja, morate brate znat' [drži se za nogu], ugan'o sam malo nogu. Najbolje da mi krenemo sa telefonima, profesore, to ide začas, emisija je dinamična, televizija ne trpi sporo! [gleda u kameru i obraća se publici] Poštovani gledaoci, možete se javiti na naše telefone 461 584, zatim dobijete centralu i na centrali tražite jednu gospođu koja se zove Sabaheta. Sabaheta će vas spojiti sa Draganom, koji obično nije na lokalu na kome vi tražite već ode da igra karte na lokalu 122, pa ponovo nazovite Sabahetu da vam ona da lokal 122 ako ne bude na lokalu 120, ako je on na 122 lokalu tražite da vas spoji sa lokalom 503 i tu vam se javi jedna baba. Babi morate glasnije govorit', rec'te: "Baba, baba, volio bih u program", i tako to. Na taj način ćete lako dobit' naš program.

PRVI GLEDALAC: [glas preko telefona] Halo? Halo, jesam u programu?

VODITELJ: Jeste, jeste, kod kuće ste [smijeh].

PRVI GLEDALAC: Joj, teško vas je malo dob't', pogotovo ova baba na kraju - ništa ne ćuje.

VODITELJ: Ja, rec'te!

PRVI GLEDALAC: 'Alo?!

VODITELJ: Rec'te!

PRVI GLEDALAC: Da vam kažem...

VODITELJ: Ja!

PRVI GLEDALAC: Je l' mogu razgovarat'... Želio bih da pozdravim sve u studiju, i htjeo bih da pozdravim posebno ovog sa naočar... cvikeraša!

VODITELJ: [hrakne i pljune na pod] Pardon. Da, profesora!

PRVI GLEDALAC: I da mu postavim pitanje. Možete l' ga malo približ't'?

VODITELJ: Evo približ'ćemo ga.[kamera zumira profesorovo lice]

PRVI GLEDALAC: [tiše, obraća se nekom pored sebe] Joj Hamo, vid' mu glave, majke t'! [profesoru] Halo? Pro'sore?

PROFESOR: Da?

PRVI GLEDALAC: Jedno pitanje za Vas. Kako se kaže zmija?

PROFESOR: Kako se kaže zmija?

PRVI GLEDALAC: ZMIU GA! [smijeh]

VODITELJ: [smijeh] Oca m' mog...

PRVI GLEDALAC: Može l' još jedno, može l' još jedno pitanje?

VODITELJ: [duva iz nosa] More!

PRVI GLEDALAC: Alo? Pro'sore? Nazbaj ga [tiho] Joj, vid' mu glave! [glasno] Kak' se kaže, prof'sore, mala zmija?

PROFESOR: Mala zmija? Ne znam. Pretpostavljam da Vi znate?

PRVI GLEDALAC: ZMIU GA LOMA, prof'sore! [smijeh] Hvala, dov'đenja!

VODITELJ: [piša u dnu studija, zakopčava šlic i vraća se u fotelju] Joj, pravo Vam je šukn'o, joj, noga mi je profesore otišla, totalno! Prof'sore, evo 'vako idemo realno: jedno konkretno pitanje iz Vaše struke. Radi l' ona Fatima u Irisu, ona sa velikim fonasi, a?

PROFESOR: [čisti grlo] Khm, khm. Izvinjavam se. [vadi maramicu iz džepa i čisti staklo naočara] Veliki su problemi bili, od samog starta su nas pratili, ali smo trudom i zalaganjem uspjeli da prevaziđemo sve. Bilo je tu i...

VODITELJ: E prof'sore, molim Vas, najbolje bi bilo da mi odma' idemo sa novim telefonom, jer ja vidim da Vi ništa niste skontali kaka je televizija medij, to je začas: [pucketa prstima] Hamo, Pipa i ostala ekipa, gotovo! Telefon imamo l'?

DRUGI GLEDALAC: [glas preko telefona] Halo, jel' Mensur tu, molim Vas?

VODITELJ: [duva iz nosa] Ko?

DRUGI GLEDALAC: Ima li Mensura? Molim Vas požurite, frka mi je!

VODITELJ: [duva iz nosa] Nemam nikakog Mensura ovdje.

DRUGI GLEDALAC: Ma kako nema?

PRVI KAMERMAN: Ima! [ispred sebe gura kameru i ulazi u kadar]

VODITELJ: Evo Mensura, e'o! Izvini jaro!

PRVI KAMERMAN: [odgurne kameru u ćošak i sjeda na koljena profesoru koji sjedi u fotelji kojem se obraća] Čekaj malo, izvini, majke t'. [gledaocu] Zike je s' ti?

DRUGI GLEDALAC: Hajde požuri Menso, nabavio sam benzin!

PRVI KAMERMAN: Zike, je s' naš'o?

DRUGI GLEDALAC: Ma naš'o sam, hajde požuri!

PRVI KAMERMAN: E'o! Svaka čast! Je l' Super il' obični?

DRUGI GLEDALAC: Obični, Tita ti izbliza, požuri!

PRVI KAMERMAN: E'o dolazim, e'o sa'ćemo mi završ't' ovo još malo. Kako s' me naš'o matere t'?

DRUGI GLEDALAC: Ma ćuti, požuri, frka! Hajde!

PRVI KAMERMAN: [smijeh. voditelju] E slušaj da ti kažem, kol'ko ćemo mi radit' ovo?

VODITELJ: Još pet minuta.

PRVI KAMERMAN: Još pet minuta? Nema šanse.

VODITELJ: Hajd' molim te.

PRVI KAMERMAN: Nemoj, nema šanse još pet minuta! Ja za dva minuta gasim kameru, ne interesuje me.

VODITELJ: Nemoj majke t', 'ajd' još pet minuta, e'o sad ćemo s profesorom završit'.

PRVI KAMERMAN: [ustaje kreće nazad] Ne, ne, nema ni govora! [okreće se nazad] Joj, zaboravio sam kameru. [uzima kameru za ručku u povlači je sa sobom van kadra]

VODITELJ: Samo pet minuta.

PRVI KAMERMAN: Ma neću!

VODITELJ: 'Aj' molim te, bolan, što s' taki majke t'?

PRVI KAMERMAN: Zdra'o!

VODITELJ: [drži duplericu u rukama i obraća se profesoru] Profesore, vid'te ovo, vid'te ovo! A?

PROFESOR: [stavlja naočari i gleda] Ma, dajte, molim Vas!

VODITELJ: Valja l' Matilda? Sedamn'est godina oca m' [smijeh]. Profesore, hajde brzo da završimo ovo u trenutku, boli me noga nešto, užasno sam loše [glasno kašlje] prehlađen! [hrakne i pljune na pod] Pardon. Rec'te.

PROFESOR: [pauza. stavlja naočari] Pa...

VODITELJ: [ljutito] I jee, nemoj mi "pa" majke t'! Daj rec' odma' šta imaš! Najbolje profesore majke mi, pošto Vi ne shvatate televiziju kao medij brzi...

TREĆI GLEDALAC: [glas preko telefona] Baba! Baba!

VODITELJ: Imamo telefon!

TREĆI GLEDALAC: Baba! Baba!

VODITELJ: Halo?

TREĆI GLEDALAC: Baba!

VODITELJ: Halo?

TREĆI GLEDALAC: Halo baba! Baba, možete l' me u studio prebac't'?

VODITELJ: E, u studiju ste, dobro je, baba Vas je prebac'la.

TREĆI GLEDALAC: Eeee, hvala najljepša, ovako: ja sam stalni vaš gledalac, gledam vaš program, sviđa mi se. Al' sam frapiran ponašanjem vašeg gosta! To je tako nekulturno! Mislim, kako ga nije stid? Ja sam mor'o djecu u drugu sobu odvest' jer je to takva nekultura da tako auditorij ne može da to trpi! Nemojte molim vas, ovo je najdobronamjernije što vam želim reć', nemojte tak'e goste zvat'!

PROFESOR: Ja se izvinjavam ako sam Vas nečim uvrijedio ili...

TREĆI GLEDALAC: 'MA MATERI SE IZVINJAVAJ, JES' ČUO?! NEKULTURNI STVORE ONAJ!

VODITELJ: Jes' profesore, majke m', morate, mislim, drugi put mislit'! [go do pasa, pokazuje profesoru nešto u predjelu ramena] Joj, što me ovdje nešto ujelo, profesore, vid'te molim Vas.

PROFESOR: [prekipi mu konačno. ljutito, mlati papirima] 'Ma haj'te molim Vas, pa dajte, pa šta je ovo?! Pa nisam ja doš'o ovdje tek tako što sam htio, mene je urednik Vaš zvao! Jer me urednik Vaš zvao! [treći gledalac nešto priča] Evo on još priča...

VODITELJ: E'o ima čo'ek pitanje.

PROFESOR: ...umjesto Vi da ga prekinete!

VODITELJ: Stani bolan glupi profesore!

PROFESOR: 'Ma haj'te molim Vas!

VODITELJ: [gledaocu] Halo momak, imaš li pitanje?

TREĆI GLEDALAC: KO VAS JE TAKO NEKULTURNOG DOVEO NA NAŠU TELEVIZIJU?

PROFESOR: Hoćete prekinut' ga Vi?

VODITELJ: Ne, pita te čovjek! Nemoj ništa, vidiš da sam povrijeđen. [podigne ruke u vis i gleda ispod pazuha] Čujemo l' se profesore?

PROFESOR: "Čujemo l' se profesore?"

VODITELJ: Čujemo l' se profesore? [smijeh]

PROFESOR: 'Ma haj'te molim Vas, doš'o sam ovdje što su me zvali, a ne onaj zove, onaj tamo [pokazuje naočarima na kamermana] priča za naftu sa ovim, Vi pričate s ovim! [ustaje iz fotelje] Kako vas stid nije?!

VODITELJ: Ja! I šta? I šta je logično?

PROFESOR: [kamerman nešto dobaci] Molim?! Pa ja nisam došao ovdje da se sa mnom tjera za...

VODITELJ: I šta je logično?

PROFESOR: 'Ma idite svi, i ti, i Zike, i Mensur...

VODITELJ: To! To! To!

PROFESOR: ...i ti [pokazuje na voditelja, u kadar ulaze prvi i drugi kamerman i približavaju se profesoru] u sto, i ti isto [pokazuje na drugog kamermana], u sto, u hiljadu...

VODITELJ: U šta? U šta?

PROFESOR: ...u sto hiljada! [otrese papirima od stolić]

VODITELJ: U šta?

PROFESOR: Peršuna! Eto!

VODITELJ: [svi razočarani, odmahuju rukama i udaljavaju se od profesora] Peršuna? [ljutito odgurne kameru]

PRVI KAMERMAN: E, ja idem stvarno, mene ne interesuje!

VODITELJ: Peršuna?

PROFESOR: Ja se izvinjavam...

PRVI KAMERMAN: 'Ma doviđenja! [profesoru] Izađi!

[zoom in. fade out. kraj]

 

Atačmenti



Komentari (235)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 11:50 13.12.2017

Re: 200

Ne, uopće


..Drti Hari, a ne magistar,....Dravko, brate imao Dzrman und Europien apetite, al, samo ovdasnja raja ga je znala prepoznati kao zvezdu,...Danijel Popovic je sa Dzuli, mozda jedini mogao da se infiltrira u taj otuzno slatkast ukus publike na zapadnoj strani, al je bio slabasan u svakom smislu, sem sto mu se u tom trenutku zalomio taj pesmuljak ....i Barudzije sisters.
c_h.arlie c_h.arlie 12:11 13.12.2017

Re: Šta znam...

hermine
i dalo bi se bubnjaru Ivačkoviću replicirati dosta

E, vala, sad, jel bi igralo neku bitnu ulogu kad bi bio magistar?

Dobro, ne bi' smjela reći ništa o piščevim pupoljcima, nije lijepo magistra mjerkati, jel'..

Magistra bubnjara, pisca, lisca.. :)





+ i tačno sam znala da je ta knjiga, dobrica je Maksa, duševan.

Aaaaa, dalo bi se diskutovati o tome.
hermine hermine 12:19 13.12.2017

Re: 200

Ne, uopće. Vrlo dobro znam o ćemu prićam

E, izvini, mrzi me tipkati. Što nema veze s tobom, lijena sam. Eno, gledam, i Marks bio goljo i ljenčuga zaludna, pa mi lakše.

Nego, ne bi se Ivačković uvrijedio da ga se bubnjarom zove, ma ne, ali primjetih da se ti hijerarhije držiš kao pijan plota - tamo i gdje joj nije mjesto, tamo gdje genij odlučuje sudbinu (npr Štuliću) - te jedan dan Tena je magistar, drugi dan neke pičkice i šumice raskriljene, nisu magistarske, cijenim..

Ivačković je novinar, pisac, i, rekla bih, veoma pronicljiv čovjek.. a bubnjar tj muzičar po osjećaju, vjerujem i da je ovu knjigu napisao po osjećaju (nisam čitala, jesam neke druge), itd.. Ili ti nalaziš da bi potkovana argumentacija o YU muzici, danas u 2017. god. - dokazala da je za knjigu potrebna ipak magistratura na bubnjevima?

Da skratim, Ivačkoviću talenti nisu zabagovan blesimetar u vojnoj kasarni - pođimo od toga.

Toliko.

Lijep dan želim.


maksa83 maksa83 12:27 13.12.2017

Re: 200

Inače i Dravko (čekiraj i taj pseudonim) ima svoje zasebno poglavlje u spomenutoj knjizi.

Ima Dravko, imaju manje više svi. Po sećanju, mislim da su možda Slovenci nepravedno zapostavljeni (ali mi je možda samo to izvetrilo iz sećanja). Tip je bio beskompromisan, nije povlađivao svom ukusu ni ukusu potencijalne publike nego pokrio manje više sve. Koliko su mi zanimljivi tračevi i anegdote o Štuliću i onom ludaku Miščeviću koji je sam sebi slao pisma obožavalaca, toliko mi je bila zanimljiva i cela tužna priča o Silvani Armenulić, ceo jedan svet koji te je mimoišao.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:14 13.12.2017

Re: 200

Vidi kao što sam i rekao hijerarhija uopšte nije bitna (pa ja sam uopšte nemam neko posebno formalno obrazovanje, ni govora o akademskoj karijeri) ukoliko kao sagovornik imaš argumente, u tom slučaju možeš da oponiraš legitimno kome god hoćeš ako svoje mišljenje i ocjene temeljiš na znanju (pogotovo danas kad smo svjedoci internet revolucije).

Ivačkoviću sigurno nije bilo presudno to što zna da svira da bi napisao knjigu o jugoslovenskoj muzici (koristio je brojne izvore, Džubokse iz tog vremena, o nekim temama razgovarao sa upućenijim kolegama novinarima kojima se zahvaljuje, citirao brojne knjige - ocjene sa kojim se slaže i sl. ali je sigurno slušao muziku i imao nešto bolji uvid u njenu suštinu od prosječnog ljubitelja muzike). Dao je par ocjena sa kojima se ne slažem i ja bih vrlo argumentovano o tome pričao zašto smatram da nije u pravu kad bih pisao blog na tu temu.

Još nisam čitao poglavlje o Azri - ali ja smatram Štulića svojevrsnim genijalcem kada je u pitanju pisanje pjesama i ono što leži u njihovoj suštini. Vokalne sposobnosti, vještina sviranja, produkcija Azrinih ploča i pogotovo hiperprodukcija gotovo kućnih snimaka na Analima i Blase-u - to je druga priča.

Što se tiče Tene - bila magistar ili ne (a budući da sam ipak položio par ispita ne mogu da zažmirim na to - da dodatno podvučem da je umjetnica u pitanju a ne novinar) - napadi su bili poprilično neargumentovani što sam pokazao u odgovorima na tom blogu. E sad komentari na autorkine cicke na blogu o njenom pisanju priznaj malo je too much, zar ne?

Ako sam podijelio "javno" neki svoj vrlo intimni doživljaj, na uzgred započetu temu, eto, priznajem kriv sam - samo sam čovjek od krvi i mesa i iskreno se izvinjavam svima kojima je bilo neprijatno ako su to pročitali (uzgred, dotična zapravo jeste u međuvremenu magistrirala )

Što se Maribel tiče, poznato je da su seksualne scene gotovo neizostavni dio većine filmova pa shodno tome i postoje brojni tekstovi na temu najerotičnijih
scena u filmskoj umjetnosti. Ako neko uradi takav blog, bilo bi to ovdje, mada možda griješim, hit.


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:21 13.12.2017

Re: 200

Ima Dravko, imaju manje više svi. Po sećanju, mislim da su možda Slovenci nepravedno zapostavljeni (ali mi je možda samo to izvetrilo iz sećanja). Tip je bio beskompromisan, nije povlađivao svom ukusu ni ukusu potencijalne publike nego pokrio manje više sve. Koliko su mi zanimljivi tračevi i anegdote o Štuliću i onom ludaku Miščeviću koji je sam sebi slao pisma obožavalaca, toliko mi je bila zanimljiva i cela tužna priča o Silvani Armenulić, ceo jedan svet koji te je mimoišao.


Nema šta, čovo na mjestu. Nisu džabe napisali onu rečenicu na koricama - "obavezna literatura za svakoga koga iole zanima popularna kultura na teritoriji bivše Jugoslavije."

Ja bih dao mnogo više prostora i EKV-u, sigurno čitavo poglavlje, ali nema šta - korektan pristup - vuče na princip "koliko publike toliko zastupljenosti" što je sasvim okej.(Meni su Sončna pot Ratka Divjaka, prvi album Korni grupe, Modra rijeka Indeksa itd. - s razlogom među najomiljenijim pločama ex-yu ali bilo bi previše kad bi im se posvetila poglavlja kao recimo Bajagi)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:26 13.12.2017

Re: 200

Imao sam jednu dobru ploču koju sam poklonio jednom diskofilu banjalučkom arhitekti - slovenačka grupa sa saksofonom Martin Krpan - topla preporuka.
hermine hermine 13:30 13.12.2017

Re: 200

što sam pokazao u odgovorima na tom blogu. E sad komentari na autorkine cicke na blogu o njenom pisanju priznaj malo je too much, zar ne?

Ma nisi ti meni rekao ništa (no se ja ne zadržah too much), rekao si da razumiješ formu umjetnosti ali ne njene dubine i visine, zamke, nastranosti i ljepote..

Kod Tene je u stvari najpametnije što sebe stavlja na korice knjiga, pozdravljam..

.. sve ostalo je bila neka servilnost, umivenost, budimo fini, molim vas, aman, zaman (što bi rekli Nadrealisti), vidi se da tu vatri genija nije bilo, nije dušu oprljilo..

I onaj dio o lijepoj psihijatrici, cc, izgleda ne znaš kakvo je razočarenje upoznati glupljeg od sebe psihijatra, ni ginekolog ne razočara toliko..


Na stranu što si knjigu dobio na poklon i odmah odašilješ neku argumentovanu kritiku bubnjaru Ivačkoviću..

Na stranu što je bubnjar stariji od tebe, čika bubnjar, sudionik određenog vremena, pa bi se ti morao malo presabrati prije nego što skočiš "oop, u šumicu"..

I itd.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:56 13.12.2017

Re: 200

Izvini pričaš totalne gluposti. Bio je već jedan takav tip koji je pompezno odvalio nešto tipa "tvoje nepoznavanje muzike i umetnosti je kosmičkih razmera" ne bi li ispao on pametan u društvu iako sa muzikom nema nikakve veze. Neki ljudi sa kojim sam ja svirao - koji su cijenjeni među muzičarima tu u Banjaluci - ne bi ga pustili u vježbaonicu da prisustvuje probi. Gdje sam rekao da ne razumijem dubine i visine itd? To je poprilično glupava konstatacija - ja jesam oduvijek bio vrlo zainteresovan za ono "kako" je zapravo nešto napravljeno (komponovano, odsvirano, napisano, kadrirarno, naslikano, projektovano itd.) ali samo zato što su me ti "proizvodi" vrlo dirali u dušu. (U suprotnom, što bih se uopšte baktao s tim!) Naravno, sasvim drugi par opanaka je to i zapravo izvesti a to i ovi koji to mogu znaju da je teško i ne može to svako.

Kod Tene je u stvari najpametnije što sebe stavlja na korice knjiga, pozdravljam..


Ovim si sve rekla o sebi, nema potrebe da više pričamo na tu temu.

I onaj dio o lijepoj psihijatrici, cc, izgleda ne znaš kakvo je razočarenje upoznati glupoljeg od sebe psihijatra, ni ginekolog ne razočara toliko..


Uopšte nisam pričao o tome da li je dobra ili loša psihijatrica, već sasvim subjektivno o svom doživljaju njene ljepote. S obzirom da uspješno radi u Beču
i putuje svuda po svijetu kad god ima slobodnog vremena i obilazi muzeje i galerije - nemam razloga da mislim da je glupa, čak šta više, pomalo joj se i divim s obzirom da sam ja sve to samo vidio na crno-bijelim reprodukcijama u Jansonu.

Na stranu što si knjigu dobio na poklon i odmah odašiljaš neku argumentovanu kritiku bubnjaru Ivačkoviću.. Na stranu što je bubnjar stariji od tebe, čika bubnjar, sudionik određenog vremena, pa bi se ti morao malo presabrati prije nego što skočiš "oop, u šumicu"..


Opet ti to "bubnjaru" vidiš kao pogrdu a ja to ističem s poštovanjem, alo Požega? I šta je tu sporno - nisam izmaštao da sam pročitao dio sa kojim se ne slažem - nemam godina kao on ali sam itekako decenijama u materiji da imam sasvim formiran sud (što nikako ne znači da ga ne mogu promijeniti ako mi neko iznese dobre argumente za suprotno). Nema tu nikakvog gafa, niti je to neko strašno dovođenje u pitanje kvaliteta knjige niti njega kao poznavaoca materije.

Iskreno, odavno nisam pročitao nekoga da je potpuno pogrešno "shvatio" o čemu pišem ili sam pisao. Ono kao da imaš kaleidoskop na očima i kroz njega pokušavaš da čitaš na monitoru šta pišem. Alal ti vjera! Zemljakinjo! No hard feelings...
hermine hermine 14:05 13.12.2017

Re: 200

Ovim si sve rekla o sebi, nema potrebe da više pričamo na tu temu.

Znači tako, i dalje je mrzim..

:)
hermine hermine 14:07 13.12.2017

Re: 200

Alal ti vjera! Zemljakinjo!

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:32 13.12.2017

Re: 200

..Drti Hari, a ne magistar,....Dravko, brate imao Dzrman und Europien apetite, al, samo ovdasnja raja ga je znala prepoznati kao zvezdu,...Danijel Popovic je sa Dzuli, mozda jedini mogao da se infiltrira u taj otuzno slatkast ukus publike na zapadnoj strani, al je bio slabasan u svakom smislu, sem sto mu se u tom trenutku zalomio taj pesmuljak ....i Barudzije sisters.


Hehe, bodeš me u soundtrack mog djetinjstva. Mama me poslije vrtića bar jednom sedmično vodila u robnu kuću "Prima" na drugi sprat na odjel sa pločama i kasetama gdje bih pazario jednu kasetu. Imao sam sve Gogijeve albume (tako sam Bregu zvao kao dijete pa ostalo do danas), Novi Fosili, Danijel, Čola, Srebrna krila, Splitski festivali, Josipa Lisac, Vajta, Divlje jagode - veliki veliki broj kaseta, koje su se godinama rasule. Ostala je tek "Uspavanka za Radmilu M." i to mi je isto jedan od najomiljenijih albuma.
hermine hermine 14:45 13.12.2017

Re: 200

Zaboravih, odvukao mi pažnju Zdravko Čolić. Naš Zdravko.

Uopšte nisam pričao o tome da li je dobra ili loša psihijatrica, već sasvim subjektivno o svom doživljaju njene ljepote. S obzirom da uspješno radi u Beču
i putuje svuda po svijetu kad god ima slobodnog vremena i obilazi muzeje i galerije - nemam razloga da mislim da je glupa, čak šta više, pomalo joj se i divim s obzirom da sam ja sve to samo vidio na crno-bijelim reprodukcijama u Jansonu.


Da, to je fino, fino je poznavati lijepe psihijatrice u Beču. Nikad ne znaš za šta će zatrebati, npr pokucam na vrata, "kuc, kuc, susjeda, imaš li bolan malo kahve" (što bi rekli Nadrealisti).. skoro sam upoznala magistru iz Dubrovnika, crnku, onaj tip energične žene i meke i grube koliko treba.. sjajna žena, a Hrvatica, zamisli.

Recimo, ta tvoja psihijatrica kad ode u galeriju, bilo koju, ona sigurno oslušne i ludilo genija sa slika (posebno ovi šizofrenici austrijski), tj imala bi pune ruke posla sa umjetnicima svih profila, je li, kako ti to vidiš?

Kažu, umjetnik, a lud - pa ti njega povedi u familiju il pozovi za kuma.. - m?

:)

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:57 13.12.2017

Re: 200

Da, to je fino, fino je poznavati lijepe psihijatrice u Beču.


Ja Ljubi znam dok je još studirala medicinu u BL - šta god da je postala i čime god da se mogla baviti u životu - budući da ju poznajem u suštini ona bi bila za mene opet naj - zanimanje manje više.

a Hrvatica, zamisli.


Nemoj mene u tu priču. Nikad bio nacionalista, imao Hrvata u užoj porodici, Hrvatica iz Zg vjenčana kuma moje mame, tamo smo odlazili sto puta kao djeca, i kad je izbio rat moji najbolji drugari bili i ostali sve nacionalne manjine Čeh, Ukrajinac, Musliman, Poljak itd. (Prnjavor - "Mala Evropa" )

Recimo, ta tvoja psihijatrica kad ode u galeriju, bilo koju, ona sigurno oslušne i ludilo genija sa slika (posebno ovi šizofrenici austrijski), tj imala bi pune ruke posla sa umjetnicima svih profila, je li, kako ti to vidiš?


Ima dobrih knjiga na tu temu, bila bi to zanimljiva tema za blog. Ali moj neki uvid - baš oni najveći, koji su postigli najveća dostignuća u umjetnosti uopšte nisu bili ludaci - već talenat, posvećenost i ogroman rad bez konzumacija droga.
hermine hermine 15:01 13.12.2017

Re: 200

Nikad bio nacionalista

Ali zato ja jesam, prijatelju moj..

:)
hermine hermine 15:05 13.12.2017

Re: 200

Mnogo dobra pjesma, pfiju..

docsumann docsumann 15:05 13.12.2017

Re: 200

hermine
Nikad bio nacionalista

Ali zato ja jesam, prijatelju moj..

:)


nacionalistkinja
hermine hermine 15:06 13.12.2017

Re: 200

c_h.arlie c_h.arlie 17:27 13.12.2017

Re: 200

bojan ljubomir jugovic

...

Ako sam podijelio "javno" neki svoj vrlo intimni doživljaj, na uzgred započetu temu, eto, priznajem kriv sam - samo sam čovjek od krvi i mesa i iskreno se izvinjavam svima kojima je bilo neprijatno ako su to pročitali (uzgred, dotična zapravo jeste u međuvremenu magistrirala )

...

Ma, boli te patka.
Piši kako osećaš ti, a ne kako to što ti pišeš osećaju drugi.
Naravno, podrazumeva se da ne pišeš gadosti i da nisi đubre.
angie01 angie01 18:50 13.12.2017

Re: 200

izgleda ne znaš kakvo je razočarenje upoznati glupljeg od sebe psihijatra, ni ginekolog ne razočara toliko..


Um Gottes willen, tess,...ni gluplji od sebe ginekolog ne razocara toliko, kao gluplji od sebe psihijatar, ili sta...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:24 13.12.2017

Re: 200

Mnogo dobra pjesma, pfiju..


Pitaj Predu bil' se složio (Imaju i Kemo i Oliver nekoliko dobrih al' ova mi definitivno nije od tih. Suviše mi je njanjava i što bi muzičari rekli "lizanje sladoleda" - ono kad recimo Indeksi krenu "Sanjam" odlična molska melodija, sjajne slike i samo najednom dur - lizanje sladoleda "Samo jedan život imam, njanjanja njanja njanja..." )

E sad vidim gdje pucaš s ovim i prava si zlica od opaka, hehe

Vidi da ti kažem, ja sam vrlo vrlo srećan i ispunjen čovjek, imao sam sreću da svašta nešto radim u životu što volim - divne roditelje koji su to podržali i sjajne prijatelje koji su mi izlazili u susret da se neke stvari ostvare. To što nisam sa osobom koju baš volim, jeste nedostatak ali nije kraj svijeta već upravo suprotno - srećan sam što sam pronašao i upoznao neku da mogu da ju iskreno volim i bio bih isto tako srećan zbog nje da se i uda i da ima djecu, ostvari se porodično i sl. (Mada to bilo kome ne vidim kao veliki lični nedostatak ako se ne desi). Da je ovako kao što ova pjesmica pjevulji - pa ja bih bio mračan, mrzovoljan, depresivan tip koji prezire život i visio bih negdje za šankom utapajući se u lozi a toliko ima stvari koje ispunjavaju moj život (automobilizam, politika, sport itd. ne - ali me nećeš vidjeti da pišem ili komentarišem o tome jer vrlo malo znam o tim stvarima koje me ne privlače)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:32 13.12.2017

Re: 200

Piši kako osećaš ti, a ne kako to što ti pišeš osećaju drugi.


Ma dobro, nije loša lekcija, ponekad je bolje stvari ostaviti za sebe, ono klik na dugme "Odustani", prećutati koju.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:42 13.12.2017

Život je čudo

Ali zato ja jesam, prijatelju moj..


Pa nismo baš prijatelji, ali okej to je tvoja stvar ako se ne šališ.

Imam prijatelja koji jeste nacionalista, obrazovan tip, ono priča i piše ekavicu iako čitav život živi u selu kod Prnjavora. Prati opskurne sajtove za koje ni oni koji pišu za njih nisu čuli a kamoli ja :)) "Vatikan i CIA imaju plan da ostvare Veliku Hrvatsku na Balkanu", žena koja je bila čičin kurir u Drugom svjetskom ratu i probala njegov kolač, nije joj bio ukusan al' je bio čičin od srca, znak četiri S na skulpturi na katedrali u Kelnu itd.

Ja znam ko je on a on vrlo dobro zna ko sam ja - i povremeno se vrlo lijepo družimo, nema nikakvih zamjerki niti problema. E sad, kad bi pokušao da mi nešto od toga nameće ili ja njemu - tu bi bio kraj drugarstva.

Imam i sjajnog prijatelja iz Beograda koji je studirao sa mnom i upadne jednom u tu fazu - desno. I šta mu se desi - upozna koleginicu Hrvaticu koja je isto tako žestoko desno kao on. Paf, ljubav udara tamo gdje ne treba i kad joj se čovjek najmanje nada (ZP i Sutkov "Život je čudo" ). Eno ih u srećnom braku u Splitu sa klinkom i samo mogu da se sprdaju sa svojim nacionalizmima.
angie01 angie01 19:47 13.12.2017

Re: 200

ono kad recimo Indeksi krenu "Sanjam" odlična molska melodija, sjajne slike i samo najednom dur - lizanje sladoleda "Samo jedan život imam, njanjanja njanja njanja..."


jeste, malo ga skrenuse s tim refrenom u nesmotreni pravac,...al zato su strofe- sa sve forspilom, legendarne,...( pazi, meni je pored mnogih sjajnih pesama Indexa, medju omiljenim jedna, skoro pa neprimecena, sa nekog recimo Slagera sezone,...koja ima slican tralala koncept, kao pomenuti refren, al je zato mnogo skladnija, ...ispili smo zlatni pehar ljubavi i sna,dram,.idi, idi sada, tu vise niceg nema za nas,...)

evo, naslas,...jeste Slager sezone- pise lepo nazad:))),...

a snimi Bodu Kovacevica sto je bio baja, cak i u tom smesnom stajlingu iz sedamsesetih,




E sad vidim gdje pucaš s ovim i prava si zlica od opaka, hehe


asikuje, bolan :)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:08 13.12.2017

Re: 200

Ma sjajna stvar. Imaju oni pregršt zaista divnih pjesama koje dan danas sasvim opravdano žive svoj život i kroz obrade.

Meni je favorit recimo "Da sam ja netko" koju je komponovao za njih Hrvoje Hegedušić. Nisam još naišao na dovoljno dobru obradu - Toni Cetinski je to zaista solidno otpjevao, recimo ovdje aranžmansko pakovanje pomalo šlepa (iako Alihodžić svira) ali ova dama bi tu zamišljenu idealnu obradu jako lijepo mogla da izvede (Izmjenili su i tekst - "ljulje" umjesto "jure", "ženi" umjesto "Zemlji" ). Da sam ja netko, doveo bih recimo Negativ da oni aranžiraju obradu i otprate Aidu sa Ivanom.



Ma brojne su pjesme Bacila je Svemir Zeku, Balada, Žute dunje, Jutro će promijeniti sve...

Oni su recimo poznati po tome da su duuuugo svirali dok nisu snimili prvi album.
angie01 angie01 20:26 13.12.2017

Re: 200

...Plima, Snijeg pade na behar na voce, budi kao more, krivac si ti, svjet u kojem zivi,...

...ja redovno idem na tribute koncerte za Indexe....
angie01 angie01 20:41 13.12.2017

Re: Život je čudo

ašikuje ti đeneral Mladić s babom Švabicom



Uuuuuuuu, tes, kakva si to bona hermina, kada padas u varvarski nacionalisticke kaljuge najnize moguce, a na obicnu segu,...moja baka s tim nema nista- (te je nemoj pominjati, nek pociva u miru), a ni sa tobom, ni sa blogom, ni sa ovom pricom ovde, a najmanje sa ratnim zlocincem, koji deci puca u ledja, deleci im predhodno bombone.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 13:49 14.12.2017

Re: Život je čudo

Vidim da je moderacija izbrisala Herminin poslednji komentar i budući da nikad ne brišem komentare niti banujem komentatore mislim da za to nema potrebe jer trudim se svakome da odgovorim.

Bio je nešto tu o mrcvarenju i da ne mrcvarim

Kao kad Linča pitaju što su mu "onakvi" svi filmovi a on kaže: "Niko nije prisiljen da ih gleda. Svi to rade dobrovoljno." Tako je i sa blogom - niko nije primoran ni da ga čita niti da dolazi da komentariše, kako moj tako i bilo čiji ovdje. E sad, ako misliš da ću ti ja, ili bilo kome drugome, dozvoliti da dođeš ovdje i pričaš mi stvari koje uopšte ne stoje a da ti ja ne ukažem na to da griješiš - e pa izvini neću. Nema ljutiš - što kaže Vasil.
angie01 angie01 21:43 09.12.2017

izvinjavam se za digresiju,

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:50 09.12.2017

Re: izvinjavam se za digresiju,

Nema problema Endži, inače ja živim u malom mjestu i mi imamo tu neku uobičajenu "ekipu" nažalost egzistencijalno ugroženih ljudi, koja na ovaj ili onaj način prosi i redovno dajem(o) koliko možemo kad svrate u našu kafeteriju na trgu. Kažem ekipu - jer smo ih već godinama upoznali. Čak i u Banja Luci često su se pojavljivali isti ljudi.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:00 10.12.2017

Prof. Miljenko Popović :)

c_h.arlie c_h.arlie 17:34 13.12.2017

Nije mi jasno !

Zašto se Bojan i Hermine džapaju --- pametni oboje, a ovako se mlate.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:11 13.12.2017

Re: Nije mi jasno !

Zašto se Bojan i Hermine džapaju --- pametni oboje, a ovako se mlate.


Ma prićamo, ba'n Čarli, samo prićamo. Sačuvaj Bože, nema džapanja ni mlaćenja.
(Jest da prića možda zvući kao "Sweet Child of Mine" u 7/8 al' šta da se radi.)


c_h.arlie c_h.arlie 19:30 13.12.2017

Re: Nije mi jasno !

bojan ljubomir jugovic
Zašto se Bojan i Hermine džapaju --- pametni oboje, a ovako se mlate.


Ma prićamo, ba'n Čarli, samo prićamo. Sačuvaj Bože, nema džapanja ni mlaćenja.
(Jest da prića možda zvući kao "Sweet Child of Mine" u 7/8 al' šta da se radi.)



Meni ne deluje tako --- no, ko sam ja da protivurečim.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:02 14.12.2017

Re: Nije mi jasno !

Meni ne deluje tako --- no, ko sam ja da protivurečim.


Kako ko? Pa kultna ličnost Bloga B92 (bez zeze).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana