Društvo| Istorija| Literatura| Na današnji dan| Politika

Честитам вам Дан Републике*

tasadebeli RSS / 29.11.2017. u 07:22

0172.svinjska-glava.png_2D00_550x0.png

 

 

 

FILOSOFIJA-PALANKE-Radomir-Konstantinovic_slika_O_1306520-500x571.jpg 

 

 

 


p034922c0.jpg

 

 


 

 

____________________________________________________________

* - Од латинског израза res publica. (ЛИНК)

 

 

 

 



Komentari (387)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 20:36 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

zilikaka zilikaka 22:06 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Ako se naježite, to uglavnom znači da ste još živi i da mrdate.


Ja sam prosta žena, uz to još mašinac, i ne razumem se u mnoge stvari.
Ono retko što su me naučili je da kad je nešto složeno pratim ulaz -izlaz, da bilansiram. Tako kad uradim dobijem ovako nešto:

Ja sam imala svoju domovinu, zemlju koju sam volela, u kojoj sam se dobro osećala, koje se nisam stidela niti gledala kako da iz nje što pre uteknem.

Pojedinačno gledano, moje dete ima privatno bolji standard nego ja onda, mada se ni ja na svoj nisam baš mogla požaliti, i to je sve.

Tehnički uslovi u njegovim školama su daleko lošiji.
Ima lošije ponuđeno obrazovanje.
Sve troškove vanškolskog angažovanja sami snose (uzgred, mi smo dobijali nekad čak i dnevnice)
Zdravstvenu zaštitu nema skoro nikakvu. (Ako zatreba, podrazumeva se privatnik jer su dispanzeri pretrpani i nedostupni.)
Njegova domovina je uglavnom na dnu svih evropskih lestvica. U najboljem slučaju ima neko gori. Nije baš nešto čime bi se ponosio.
Okružen je primerima da ljudi oko nas često nemaju elementarno.
Većina njegovih vršnjaka (i na samo oni) mašta da što pre zauvek ode iz zemlje.
Ima relativno male šanse da nakon neke završene škole u svojoj zemlji pronađe pristojno plaćen posao (sa izuzetkom nekoliko zanimanja)
Pokušavam da ga naučim da se svoje zemlje ne stidi, jer je njegova, al vidim da ide teško.

O nakaradnim modelima uspešnosti, krizi vrednosti i odsustvu stida ne bih. To je teže merljivo i može se povezati i sa politikom...

Bili Piton Bili Piton 22:09 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Zili, kad pomenuh "ježenje" mislio sam na harmonske promene u pesmi samo to.

Sorry. Solfedjista, znaš me.
zilikaka zilikaka 22:28 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Bili Piton
Zili, kad pomenuh "ježenje" mislio sam na harmonske promene u pesmi samo to.

Sorry. Solfedjista, znaš me.

Bili Piton
Zili, kad pomenuh "ježenje" mislio sam na harmonske promene u pesmi samo to.

Sorry. Solfedjista, znaš me.


Nebitno. Ja odavno ne uzeh u usta reč "domovina". A volela bih. Možda zato.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:33 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Ja sam imala svoju domovinu, zemlju koju sam volela, u kojoj sam se dobro osećala, koje se nisam stidela niti gledala kako da iz nje što pre uteknem.


A šta ako si trebala ali nisi bila svesna jer si bila debelo indoktrinirana?
Tehnički uslovi u njegovim školama su daleko lošiji.


Nominalno, što bi se reklo?
U tvojoj bilo više kompjutera, pametnih tabli....?
Ima lošije ponuđeno obrazovanje.


Kako to porediš?
Šta si ti naučila u srednjoj što on ne može?
Ili, ti si više znala od njega kada si bila u njegovim godinama?
To ti ne verujem.
Sve troškove vanškolskog angažovanja sami snose (uzgred, mi smo dobijali nekad čak i dnevnice)


Na šta misliš kad pričaš o ondašnjem vanškolskom obrazovanju, i na šta god da msiliš, koliko je to bilo masovno?
Njegova domovina je uglavnom na dnu svih evropskih lestvica. U najboljem slučaju ima neko gori. Nije baš nešto čime bi se ponosio.

Zahvaljujući samo tome što mu je domovina nesposobna ili ima i još po nečija zasluga u tome, i da li on treba da se stidi i za to?
Okružen je primerima da ljudi oko nas često nemaju elementarno.

I tu ima svakakvog sveta, hajd da nemaštinu kao takvu ne svrstavamo u vrline.
Pokušavam da ga naučim da se svoje zemlje ne stidi, jer je njegova, al vidim da ide teško.

Ili nisi dovoljno uporna ili nisi dovoljno iskrena u tome, može biti.

Previše bre to vreme ulepšavate.



zilikaka zilikaka 23:02 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

A šta ako si trebala ali nisi bila svesna jer si bila debelo indoktrinirana?

Huči, ako ciljaš na politiku, mašiš debelo. Rekoh već više puta da nemam potrebu da mi se veruje al ja sam stvarno odrasla u porodici koja je vazda bila antiprotivna.
Ako je taj podatak bitan, nikad niko od bližih nije imao partijsku knjižicu, između ostalog.
U tvojoj bilo više kompjutera, pametnih tabli....?

Lusteri i prozori su isti koje ja pamtim.
Pametne table nisam videla. Možda ima po koja.
U osnovnoj sam ja imala pravu salu i terene za gomilu sportova a oni adaptirane šupe. Ili im se obrušavala tavanica.
O mokrim čvorovima ne bih.

Šta si ti naučila u srednjoj što on ne može?
Ili, ti si više znala od njega kada si bila u njegovim godinama?
To ti ne verujem.


Gimnazija u kojoj je on treća generacija je i tad imala kvalitetno obrazovanje. Kao i mnogo pre toga.
Evo, egzaktan podtak. Iz mog odeljenja je svako (sa par izuzetaka) mogao da upiše i upisao bilo koji od tehničkih fakulteta u zemlji. Ladno i bez problema. Sad iz te ista gimnazije ETF u Bg retko ko uspe da upiše. Baš retko.
Znači, ovde je nivo pao.

Na šta misliš kad pričaš o ondašnjem vanškolskom obrazovanju, i na šta god da msiliš, koliko je to bilo masovno?


Naše odlaske na takmičenja il festivale je plaćalo društvo. Sve troškove, apsolutno sve. Danas to plaćaju sami roditelji. Isto tako sve.
Baška što nastavnici ne dobijaju dinara pa nisu motivisani da vode igde decu.

Zahvaljujući samo tome što mu je domovina nesposobna ili ima i još po nečija zasluga u tome, i da li on treba da se stidi i za to?

Rekoh na početku da posmatram ulaz-izlaz.

hajd da nemaštinu kao takvu ne svrstavamo u vrline.

Ovo nisam razumela. Znam da svakako ne prija kad je gledaš oko sebe.

Ili nisi dovoljno uporna ili nisi dovoljno iskrena u tome, može biti.

Možda si u pravu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:23 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Huči, ako ciljaš na politiku, mašiš debelo. Rekoh već više puta da nemam potrebu da mi se veruje al ja sam stvarno odrasla u porodici koja je vazda bila antiprotivna.
Ako je taj podatak bitan, nikad niko od bližih nije imao partijsku knjižicu, između ostalog.


Ne u tom smsilu.
U smislu da je tad većina bila u zabludi da je moguće to što su nam govorili da jeste, ta takva država u kojoj su svi srećni i ponosni na nju.
Bili smo ponosni na, recimo, JNA a ispostavilo se da je to bila velika zabluda, da je to jedno veliko ništa.
Bilo smo ponosni na bratstvo i jedinstvo a isposavilo se da ono nikada nije postojalo, bili smo ponosni na jadransku obalu sa sve ostrvima, a ispostavilo se da ona nije naša, ni tad bila.
Bili smo u zabludi da smo u Makarskoj dobrodošli, a ispostavilo se da to baš i nije tako...i tako dalje.
Sve ono na šta smo bili ponosni ispostavilo se kao laž i zato kažm da smo bili indoktrinirani.
Lusteri i prozori su isti koje ja pamtim.
Pametne table nisam videla. Možda ima po koja.
U osnovnoj sam ja imala pravu salu i terene za gomilu sportova a oni adaptirane šupe. Ili im se obrušavala tavanica.
O mokrim čvorovima ne bih.

ok, ovo, uglavnom, stoji.

Gimnazija u kojoj je on treća generacija je i tad imala kvalitetno obrazovanje. Kao i mnogo pre toga.
Evo, egzaktan podtak. Iz mog odeljenja je svako (sa par izuzetaka) mogao da upiše i upisao bilo koji od tehničkih fakulteta u zemlji. Ladno i bez problema. Sad iz te ista gimnazije ETF u Bg retko ko uspe da upiše. Baš retko.
Znači, ovde je nivo pao.


Pa i sad se ETF puni iz srpskih srednjih škola i gimnazija, znači postoje škole koje daju dobro obrazovanje.
Nisam baš u toku, ali pre bih takvo stanje pripisao većoj zahtevnosti sadašnjeg nego ondašnjeg ETFa nego manjem znanju sadašnjih nego ondašnjih srednjoškolaca i gimnazijalaca.

Naše odlaske na takmičenja il festivale je plaćalo društvo. Sve troškove, apsolutno sve. Danas to plaćaju sami roditelji. Isto tako sve.


Pa nije baš tako. I sada neke gimnazije finansiraju odlaske na takmičenja.
U ovo sam sasvim siguran.
Ovo nisam razumela. Znam da svakako ne prija kad je gledaš oko sebe.


Ma, nekako smo po inerciji na strani onih koji nemaju, a i tu ima svačega.
Neko nema jer nema šansu da zaradi, neko nema jer neće da koristi šanse.
Pričam o ovome sasvim otvoreno jer i ja sam bio (ni sada nisam daleko od toga) u situacijama da nemam.
Možda si u pravu.

Uvak sam ja u pravu :)
tasadebeli tasadebeli 23:26 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

mirelarado

rođendan moje sestre.



И Душка Радовића, и Душка Радовића!



tasadebeli tasadebeli 23:32 29.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Bili Piton

Ja samo ovoliko




Ма добро, то смо се већ сложили тамо код Антиоксиданта...


zilikaka zilikaka 00:04 30.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Sve ono na šta smo bili ponosni ispostavilo se kao laž i zato kažm da smo bili indoktrinirani.

Ili smo uspeli da sjebemo sve što se moglo?
Budale su ravnomerno rasporedjene nego je bitno da se drže na kratkom lancu a ne da ih se pušta da predvode.
Živeći u ovoj sredini, tvrdim ti da ljzdi sasvim normalno mogu da žive zajedno uprkos razlikama. Samo bitno da se budale drže pod ključem.
Nisam baš u toku, ali pre bih takvo stanje pripisao većoj zahtevnosti sadašnjeg nego ondašnjeg ETFa nego manjem znanju sadašnjih nego ondašnjih srednjoškolaca i gimnazijalaca.

Ajd i to. Ne mogu da merim srednjoškolsko znanje al evo ti primer iz moje struke.
Imam pripravnike i skoro uvatim nešto da im pričam iz prakse, više majstorski nego inženjerski, sve računajući da sam odavno pačkala po teoriji, da se ne brukam.
Vidim, gledaju belo.
Počnem malo dublje, veza brzine i pritiska - nema odziva.
Jednog momenta povisim glas: "Aman, ste čuli bar za Bernulijevu jednačinu?"
Tog momenta krenu da mi je recituju.
Dobro, i šta ona opisuje, ajmo redom...
Opet ništa.
Na kraju se ispostavi da su soludni djaci i solidni studenti uspeli kroz mašinski fakultet da prodju a da ne dotaknu osnovu osnova te priče.
A tek koliko je stvari o kojima nikad čuli nisu a ja ih još s faksa vučem ko "Oče naš", jer se posle time nisam bavila.

Eto, smem da tvrdim da je nekad ta vrsta obrazovanja bila daleko jača.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:28 30.11.2017

Re: Ja samo ovoliko

Živeći u ovoj sredini, tvrdim ti da ljzdi sasvim normalno mogu da žive zajedno uprkos razlikama.


Čini mi se da nije taj tvoj primer (Vopjvodina) dobar da se objasni Jugoslavija
Mogu ljudi, pojednici, da žive zajedno, ali izgleda da sa nacijama to tako lako ne ide.
Sve nacije koje žive zajedno u Vojvodini imaju negde svoje nacionalne države, pa nemaju potrebe (ni šanse) da prave još jednu u Vojvodini, a nacije koje su živele zajedno u Jugopslaviji nisu imali svoje nacionalne države, pa su morale da ih prave, a gde bi drugo nego tu gde jesu, u Jugoslaviji.
Samo bitno da se budale drže pod ključem.


I oni koji misle drugačije :)

Ne mogu da merim srednjoškolsko znanje al evo ti primer iz moje struke.


To ne mogu da demantujem naravno.
Moj utisak je da dnašnji klinci postaju fah idioti, tj da su im mnoge stvari koje nisu njihova struka, ili predmet ličnog interesovanja, aposlutna španska sela.
U svojoj kući sam se nekoliko puta baš zaprepastio šta se ne zna, a i iznenadio ravnodušnošću prema tome.
Kao, pa šta me briga za to, što bi to trebalo da znam.
A radi se o stvarima koje sam ja smatrao opštim mestom, i za koje sam bio uveren da znaju. (istorija, četnici)
eloy eloy 09:58 03.12.2017

Re: Ja samo ovoliko

Ja sam imala svoju domovinu, zemlju koju sam volela,


Koju, kako se zvala?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:10 29.11.2017

Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Kada Srbende&veliki pravoslavci zameraju radničkoj klasi SFRJ što je 29.novremba "klala po kućama" tovljenike, gotovo sam siguran da zaboravljaju šta su njihovi preci, a i oni danas, radili i rade na Tucindan. Ime samo govori, ali ipak da se podsetimo:

"Tucindan je narodni praznik koji pada 5. januara, dva dana pred Božić, odnosno dan pred Badnji dan. Toga dana se kolje i redi pečenica za Božić. Nekada se pečenica tukla - ubijala krupicom soli, kasnije ušicama od sekire, pa se onda, ubijeno ili ošamućeno prase ili jagnje klalo i redilo. Zato je ovaj dan nazvan Tucindan."





docsumann docsumann 15:37 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke


gedza.73 gedza.73 16:15 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

veliki pravoslavci zameraju radničkoj klasi SFRJ što je 29.novremba "klala po kućama" tovljenike

Kao što su nekad hrišćanski sveštenici preuzimali paganske običaje i praznike tako su i komunistički sveštenici preuzeli svinjokolj u dvaesdeveti novembar.
S praktične strane su svinje teže dobijale na kilaži tokom zime a lakše se čuvalo meso u hladnim danima.
S religijske je počinjao post pa je meso taman 'dozrevalo' za postbožićne dane.

Tako su ga i ovi uturili u neradne dane.
maksa83 maksa83 16:18 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Kao što su nekad hrišćanski sveštenici preuzimali paganske običaje i praznike tako su i komunistički sveštenici preuzeli svinjokolj u dvaesdeveti novembar.

I prvi maj i prvomajski uranak. Egipćani to npr. rade već hiljadama godina, s tim da ne idu na Bukulju da obrću vola nego na obalu nila i jednu neku ribu koja je odležala u pesku.
gedza.73 gedza.73 16:27 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

I prvi maj i prvomajski uranak. Egipćani to npr. rade već hiljadama godina, s tim da ne idu na Bukulju da obrću vola nego na obalu nila i jednu neku ribu koja je odležala u pesku.

Nešto si me podsetio, a može biti da grešim, kako Uskrs ima neke veze sa Egipćanima i ženskom boginjom. Izis?

Jel' se zna koji li je bio povod Egipćanima za prvomajski uranak?
maksa83 maksa83 16:32 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Jel' se zna koji li je bio povod Egipćanima za prvomajski uranak?

Nešto me proganja da je to navodno Ramzesov dan (tako nešto mi rekoše tamo kada sam se zatekao tada) i da se pozdravlja proleće, ali se ne bih 100% uzdao u tu memoriju. Inače su isto to pretvorili u 1. Maj Praznik Rada, ali kažu da se to radilo i mnogo pre.

jinks jinks 16:35 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Bilo skoro o tome kako je način praznovanja 1. maja, bar onaj koji je bio uobičajen u SFRJ, kao i među levičarima između dva rata, u priličnoj meri odgovarao staroslovenskom praznovanju "Dana izdanka" ili tako nekako, koji je padao 1-2. maja. Slično je praznovan, tako što je mlađarija odlazila u polja sa sve prostirkama i mezetlukom, i praznovala praznik na njemu primeren način.

Mislim da je i Starim Rimljanima 1. maj isto bio baš prilično bitan zbog nečega.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:40 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

gedza.73
Kao što su nekad hrišćanski sveštenici preuzimali paganske običaje i praznike tako su i komunistički sveštenici preuzeli svinjokolj u dvaesdeveti novembar.

Kakvi komunistički sveštenici, gedžo srbine, kakvo preuzimanje paganskih običja!?! Reč je isključivo o tome što se za Dan Republike nije radilo par dana, pa su radni ljudi pripremali zimnicu.

Ala vi antikomunisti imate mašte, svaka čast.
freehand freehand 16:52 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

jinks
Bilo skoro o tome kako je način praznovanja 1. maja, bar onaj koji je bio uobičajen u SFRJ, kao i među levičarima između dva rata, u priličnoj meri odgovarao staroslovenskom praznovanju "Dana izdanka" ili tako nekako, koji je padao 2. maja. Slično je praznovan, tako što je mlađarija odlazila u polja sa sve prostirkama i mezetlukom, i praznovala praznik na njemu primeren način.

Mislim da je i Starim Rimljanima 1. maj isto bio baš prilično bitan zbog nečega.

Ne zna se kad su i kako stari Čikažani saznali za taj običaj ali su ga svakako usvojili za praznik rada, kao što su jugoslovenski komunistički sveštenici baš na dan svinjokolja sazvali AVNOJ i utemeljili buduću državu al to nikad nisu priznali.
jinks jinks 16:56 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Ne zna se kad su i kako stari Čikažani saznali za taj običaj ali su ga svakako usvojili za praznik rada, kao što su jugoslovenski komunistički sveštenici baš na dan svinjokolja sazvali AVNOJ

Ne kapiram štos ... nigde nisam pominjao nikakve komunističke sveštenike, već sam se samo nadovezao na priče o tome kako su i neke druge kulture kroz istoriju slavile 1. maj.

Jedino ako stvar nije u tome da se nekim naknadnim dekretom zabrane sve moguće proslave 1. maja koje su postojale ili koje postoje kroz istoriju, izuzev ove čikaške.

U stvari, verovatno bi trebalo zabraniti i taj čikaški 1. maj i slaviti samo Sveti 25, ako bi hteli baš do kraja da budemo iskreni :)
milanb milanb 16:59 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Честитам вам Дан Републике


Нема шта да се честита.

Наведени празник је установљен ради обележавања Другог заседања тзв."АВНОЈ".Наведено тело се састојало од тзв."земаљских антифашистичких већа", као секција АВНОЈ-а.Србија није имала "земаљско антифашистичко веће" у време одржавања Другог заседања АВНОЈ 1943 године, па нема ни шта да прославља или обележава.
Србија је имала тзв."Велику антифашистичку скупштину", али она је одржана 9.11.1944 године, а не 29 новембра.

Тамо где се још обележавају "авнојевски" празници (БиХ) обележава се датум заседања земаљског антифашистичког већа(тзв."ЗАВНОБИХ" и "ЗАВНОХ", као неки почетак модерне државности тих новонасталих држава.Сам АВНОЈ и Југославија се уопште не помињу.


c_h.arlie c_h.arlie 17:13 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

freehand
jinks
Bilo skoro o tome kako je način praznovanja 1. maja, bar onaj koji je bio uobičajen u SFRJ, kao i među levičarima između dva rata, u priličnoj meri odgovarao staroslovenskom praznovanju "Dana izdanka" ili tako nekako, koji je padao 2. maja. Slično je praznovan, tako što je mlađarija odlazila u polja sa sve prostirkama i mezetlukom, i praznovala praznik na njemu primeren način.

Mislim da je i Starim Rimljanima 1. maj isto bio baš prilično bitan zbog nečega.

Ne zna se kad su i kako stari Čikažani saznali za taj običaj ali su ga svakako usvojili za praznik rada, kao što su jugoslovenski komunistički sveštenici baš na dan svinjokolja sazvali AVNOJ i utemeljili buduću državu al to nikad nisu priznali.

Vala su je utemeljili, svaka i čast !
Do džadža !
Utemeljili je tako da ni temelji nisu ostali.
freehand freehand 17:18 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

jinks
Ne zna se kad su i kako stari Čikažani saznali za taj običaj ali su ga svakako usvojili za praznik rada, kao što su jugoslovenski komunistički sveštenici baš na dan svinjokolja sazvali AVNOJ

Ne kapiram štos ... nigde nisam pominjao nikakve komunističke sveštenike, već sam se samo nadovezao na priče o tome kako su i neke druge kulture kroz istoriju slavile 1. maj.

Jedino ako stvar nije u tome da se nekim naknadnim dekretom zabrane sve moguće proslave 1. maja koje su postojale ili koje postoje kroz istoriju, izuzev ove čikaške.

U stvari, verovatno bi trebalo zabraniti i taj čikaški 1. maj i slaviti samo Sveti 25, ako bi hteli baš do kraja da budemo iskreni :)

Ma no hard feelings, ali se, u principu, praznici istorijski poklapaju kad su u pitanju kultovi i religije uglavnom vezani za poljoprivredne. Mmoderni praznici zasnovani su na bitnim datumima i istorijskim događajima.
gedza.73 gedza.73 17:20 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Vojislav Stojković
Dan Republike nije radilo par dna, pa su radni ljudi

Ma to sam i rek'o. Dobro, možda malo drugačije.
Ala vi antikomunisti imate mašte

Molim da se naglasi. Srpski antikomunista.
Poenta da svaka verska-partijka zajednica ima svoje praznike, svoje barjake oko kojih svijaju svoja stada.

freehand
svinjokolja sazvali AVNOJ

evo ti još jedan za razmišljanje

Metuzalemov rođendan na Dan Mladosti.

gedza.73 gedza.73 17:21 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Mmoderni praznici zasnovani su na bitnim datumima i istorijskim događajima.

Poput biranja američkog predsednika
freehand freehand 17:21 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Нема шта да се честита.

A ti si imao predstavnike na ustanovljavanju Božića i Uskrsa pa bez dileme primaš čestitke?
jinks jinks 17:23 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Charlie
Utemeljili je tako da ni temelji nisu ostali.

Neki bi rekli da je Jugoslavija (kao koncept) upravo i rasturena 29.11.1943. Po njima, sve ostalo što se dešavalo zaključno sa 90-im bio je samo logičan sled događaja i skup formalnosti.
freehand freehand 17:24 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

evo ti još jedan za razmišljanje

Metuzalemov rođendan na Dan Mladosti.

Što će reči da je po analogiji i nepobitnom dokazu koji si sad izneo 29. novambar bio ipak praznik zbog svinjokolja a ne zbog Avnoja.
gedza.73 gedza.73 17:24 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Maksa
Nešto me proganja da je to navodno Ramzesov dan (tako nešto mi rekoše tamo kada sam se zatekao tada) i da se pozdravlja proleće

jinks
Slično je praznovan, tako što je mlađarija odlazila u polja sa sve prostirkama i mezetlukom, i praznovala praznik na njemu primeren način.

Mislim da je i Starim Rimljanima 1. maj isto bio baš prilično bitan zbog nečega.

Negde sam pročitao da su u srednjevekovnom Japanu kuće zidali na mobu. Majstore su plaćali rakijom i pirinčem a komšiluk dolazio u ispomoć.
Neposredno pre podizanja krova se postavljala konstrukcija na koju su se kačili darovi.

Skoro da čovek ne poveruje da su na tolikoj razdaljini skoro identični običaji.
gedza.73 gedza.73 17:27 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Što će reči da je po analogiji i nepobitnom dokazu koji si sad izneo 29. novambar bio ipak praznik zbog svinjokolja a ne zbog Avnoja.

Al' je dobro došlo. Napisao sam da je svinjokol bio pre zime zbog praktičnih ne ideoloških ili verskih razloga.

Zamisli zemlju u kojoj narod na najvažniji državni praznik trči da napuni zamrzivač. Još kad legnu dva neradna dana sreće, sreće radosti.
freehand freehand 17:31 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Zamisli zemlju u kojoj narod na najvažniji državni praznik trči da napuni zamrzivač. Još kad legnu dva neradna dana sreće, sreće radosti.

Zamisli ti zemlju u kojoj možeš samo da zamišljaš zemlju u kojoj građani sem što imaju zamrzivače imaju čime i da ih napune.
nego da ne zamišljamo dalje, u tu spiralu više ne idemo.
Bili Piton Bili Piton 17:49 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

freehand

nego da ne zamišljamo dalje


Što, evo mene baš svrbe prsti. Nemam šta da zamišljam, sećam se te zemlje u kojoj se moj narod množio i prosperisao umesto da odumire.
freehand freehand 17:55 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Bili Piton
freehand

nego da ne zamišljamo dalje


Što, evo mene baš svrbe prsti. Nemam šta da zamišljam, sećam se te zemlje u kojoj se moj narod množio i prosperisao umesto da odumire.

Ja sam se zasitio jeftinih fora i zezalica. Posle sam sebi izgledam blentavo.
zemljanin zemljanin 17:55 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

ma svi ti datumi su u nekoj vezi sa poljoprivredom jer smo tako najduze prezivljavali ... onda povezes poljoprivredu sa raznim festivalskim stvorenjima aka bogovi/boginje I srodnici I eto praznika ... onda dodjose ovi moderni pa prefarbase to u svoje ... a da se ne bi ljudi mucili I pamtili nove datume, promenise samo nazive I ola

EDIT. 100 .. a Taso, hvala na cestitkama - takodje
c_h.arlie c_h.arlie 18:23 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

freehand
Zamisli zemlju u kojoj narod na najvažniji državni praznik trči da napuni zamrzivač. Još kad legnu dva neradna dana sreće, sreće radosti.

Zamisli ti zemlju u kojoj možeš samo da zamišljaš zemlju u kojoj građani sem što imaju zamrzivače imaju čime i da ih napune.
nego da ne zamišljamo dalje, u tu spiralu više ne idemo.

Da.
Sedim ja tako još onomad u Minkenu gradu sa nekim društvom.
I normalno, gastajrbajteri melju o svemu i svačemu i jedan kao najjači adut istakne zamrzivač koji ima u Jugoslaviji.
Drugi će na to smireno, te reče --- ne bi imalo smisla da ti sada kažem 'što ne ideš tamo', pa ću ti reći na jedan drugačiji način. Vidiš, ja ovde u Nemačkoj nemam zamrzivač --- a i koji će mi krasni. Obujem papuče i odem preko puta u market u kojem uvek, ali baš uvek, ima mesa kakvog god poželim. Pa koji će mi onda zamrzivač da jedem bajato - kada mogu da jedem sveže kada god hoću.
I da ne dužim više o tim bulšiterskim zamzivačima.
gedza.73 gedza.73 18:41 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Bili Piton
sećam se te zemlje u kojoj se moj narod množio i prosperisao

e sad me ubijte ali selo bilo i ostalo skoro isto bar 40, 50 godina.
Traktori kupovani na kredit (ili zeleni plan) koji je pojela inflacija (a to je moralo nekog da košta), putevi nikakvi, struja nikakva, socijalni život nikakav, socijalni položaj nikakav...

Za razliku od galskih sela na mrskom Zapadu.

Samo u jednoj gradskoj zgradi imaš više ljudi nego u celom zaseoku. Ljudi vi pričate o bioskopima, koncertima, predstavama... ja sam u srednju školu pošao sa 'Danger zone' i 'La bambom'.

Pa sam onda video da selo koje nije u SFRJ i selo koje jeste nije isto. Uporedim... i jebajga... ispade da ta zemlja u kojoj sam ja živeo nije baš imala kuće od čokolade.


Vi ste svi (aj većina) odrasli u urbanim sredinama sa osam sati rada, osam sati odmora i ostatak za razonodu a to, sa onim stepenom latentne neodgovornosti, ne postoji u velikom broju zemalja koje su naselili što gastartbajteri iz SFRJ što iz Srbije. I onda je normalno da neko kaže kako je bilo super a neko da i nije toliko dobro.

edit
Čarli
Vidiš, ja ovde u Nemačkoj nemam zamrzivač --- a i koji će mi krasni. Obujem papuče i odem preko puta u market u kojem uvek, ali baš uvek, ima mesa kakvog god poželim.

Tačno. To je onaj sindrom Miki Manojlović u 'Ranama'. Brašno, ulje, meso, kiseo kupus... jeftine polutke, krompiri... Vojska koja čisti sneg, JP koja nemaju nafte za gredere, omladinci koji riljaju puteve, seljaci koji uvode struju i telefone, zamrzivač koji treba da radi bar šest decenija...

Doduše svako već stoji na svom zacementiranom mestu...
maksa83 maksa83 18:59 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

e sad me ubijte ali selo bilo i ostalo skoro isto bar 40, 50 godina.

Verovatno ima sela, a ima i sela. Ja se recimo sećam da su sremski seljaci u ono vreme osamdesetih zarađivali mnogo više od neke npr. srednje klase u gradu. Moja majka je radila kao lekar u Hitnoj Pomoći u Rumi (jbg., tako 20 godina, samo noćne smene, a najbliže što je kao neko bez veza uspeo da priđe Beogradu je bilo poslednjih 15 godina u Bariču), i jedno od stresnijih doba godine je bilo kad se održava Vašar u Borkovcima. Tad se deca tih sremskih seljaka unezvere od alkohola na tom vašaru, sednu na svoje Jamahe od mnogo hiljada kubika i ginu k'o muve, i tada joj je najveći stra' u životu bio da ću ja jednog dana da se ložim na motore (čega sam je, kako se ispostavilo, poštedeo). Tad sam recimo saznao da to što nosiš kacigu nije nikakva garancija da ti se glava neće raspasti kao lubenica kada ti je skinu pošto si sa 160 na sat nabo drvo.
gedza.73 gedza.73 19:09 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Ja se recimo sećam da su sremski seljaci u ono vreme osamdesetih zarađivali mnogo više od neke npr. srednje klase u gradu.

Isto i u Kragujevcu. Živelo selo od 'Zastave'. Ali je to bilo na mišiće. Ispario kreatin, naraslo salo.

tada joj je najveći stra' u životu bio da ću ja jednog dana da se ložim na motore (čega sam je, kako se ispostavilo, poštedeo).

Moram da se pohvalim.
Imam solidno pređenih kilometara. Dobar sam bagerista, viljuškarista, kamion sam prešao od fulera preko ZF do automatika. mislim da sam danas pažljiv vozač (otprilike level 'šonja').
ali to mudance na dva točka... koliko može da ide. Sva sreća pa sam skuterom ograničen na 150 cm3... zato nikad nisam kupovao 'velike' (sportske inače vizuelno ne podnosim) motore...

edit
jbg., tako 20 godina, samo noćne smene, a najbliže što je kao neko bez veza

e to je ono što je sjebalo zemlju.
c_h.arlie c_h.arlie 19:09 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

maksa83
e sad me ubijte ali selo bilo i ostalo skoro isto bar 40, 50 godina.

Verovatno ima sela, a ima i sela. Ja se recimo sećam da su sremski seljaci u ono vreme osamdesetih zarađivali mnogo više od neke npr. srednje klase u gradu. Moja majka je radila kao lekar u Hitnoj Pomoći u Rumi (jbg., tako 20 godina, samo noćne smene, a najbliže što je kao neko bez veza uspeo da priđe Beogradu je bilo poslednjih 15 godina u Bariču), i jedno od stresnijih doba godine je bilo kad se održava Vašar u Borkovcima. Tad se deca tih sremskih seljaka unezvere od alkohola na tom vašaru, sednu na svoje Jamahe od mnogo hiljada kubika i ginu k'o muve, i tada joj je najveći stra' u životu bio da ću ja jednog dana da se ložim na motore (čega sam je, kako se ispostavilo, poštedeo). Tad sam recimo saznao da to što nosiš kacigu nije nikakva garancija da ti se glava neće raspasti kao lubenica kada ti je skinu pošto si sa 160 na sat nabo drvo.

Eto vidiš !
Onda ti je sve jasno o nakaradi od te tzv. Jugoslavije.
maksa83 maksa83 19:14 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Eto vidiš !
Onda ti je sve jasno o nakaradi od te tzv. Jugoslavije.

Nemoj da brineš, u srpskoj Srbiji oslobođenoj komunističkih lanaca se i dan danas na motoru gine 5x više od evropskog proseka.
Bili Piton Bili Piton 19:28 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

gedza.73
I onda je normalno da neko kaže kako je bilo super a neko da i nije toliko dobro.


Naravno da ni tad nije sve bilo bajno, kažu oni Splićani reperi. I daleko je od toga da je bilo "super", baš daleko.

I jeste, pamtim i par nepar i restrikcije struje od po osam sati u smenama i sve druge frljoke, da se ne pomisli da se uljuljkujem u zlatnim sećanjima. I opet mi sve to deluje kao minor inconvenience, imajući u vidu šta se desilo posle i šta se i dalje dešava danas.

freehand freehand 19:58 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

I da ne dužim više o tim bulšiterskim zamzivačima.

Nemoj. Jer pun tavan slanine i šunki, dve kace kiselog kupusa i pun špajz džemova i turšije, uprkos tome što se ima i za kupovinu u supermarketu stvar je tradicije, navike, pa i štednje.
A verovatno će te iznenaditi činjenica da zamrzivač nije pronalazak Proke pronalazača iz "Oboda" Cetinje,. Niti da krcate frižidere i zamrzivače drže u kaliforniji koliko i u Šumadiji. To jest ko ima.
c_h.arlie c_h.arlie 19:58 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Bili Piton
gedza.73
I onda je normalno da neko kaže kako je bilo super a neko da i nije toliko dobro.


Naravno da ni tad nije sve bilo bajno, kažu oni Splićani reperi. I daleko je od toga da je bilo "super", baš daleko.

I jeste, pamtim i par nepar i restrikcije struje od po osam sati u smenama i sve druge frljoke, da se ne pomisli da se uljuljkujem u zlatnim sećanjima. I opet mi sve to deluje kao minor inconvenience, imajući u vidu šta se desilo posle i šta se i dalje dešava danas.


Pa da.
Bitno je da si shvatio da su ta zlatna vremena prethodila onim manje zlatnim.
freehand freehand 20:05 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Naravno da ni tad nije sve bilo bajno,

Naravno. Al jebiga - nemaš traktor - ne valja. Država kaže: razvijamo poljoprivredu, evo ti pare za Zeleni plan da kupiš traktor i priključne mašine - on kupi mečku i motor za dete pa opet ne valja. Mada ni to nije baš tako, jer poslednjih deset godina kad slušaš seljaka da mu je mehanizacija skroz zastarela - sva je, nekako, baš iz trog perioda.
A banatski gazda iz Crepaje (danas vlasnik ozbiljnog dela Srbije) osamdesetih je, bez politike, finansirao IMT kad zafali za plate. Ali su svi traktori kupovani, kažu, preko njegovih faktura.
I u svim su selima bile otkupne stanice. Ali da ne nabrajam. Sve je to bilo deo paklenog plana da se Srbin navuče na socijalizam a ne da se država razvija i svima bude dobro, bez obzira na tiutulara svojine.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:06 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Ali da ne nabrajam.


Nemoj, bolje je....
gedza.73 gedza.73 20:06 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Bili Piton
I opet mi sve to deluje kao minor inconvenience, imajući u vidu šta se desilo posle i šta se i dalje dešava danas.

Jesi li gledao

?

Da čovek ne poveruje da smo imali onoliku količinu zla u sebi i onoliko samodestrukcije.
gedza.73 gedza.73 20:13 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

da se Srbin navuče na socijalizam a ne da se država razvija i svima bude dobro, bez obzira na tiutulara svojine.

Bre Fri kako Zapad dosad ne propade?

inače kad bi shvatio kako se odlivao motor na IMT-u, koliko je uloženo u razvoj traktora, modernizaciju, ko je mogao a ko ne da aplicira za zeleni plan onda bi i shvatio da taj 'socijalizam' nema veze sa sozijalizmom.

A banatski gazda iz Crepaje (danas vlasnik ozbiljnog dela Srbije) osamdesetih je, bez politike, finansirao IMT kad zafali za plate.

Devedesetih su JUL-ovci (Jugoslovenska Levica) uzimali traktore na odloženo, inflacija pojela račune a oni za keš prodavali na Kosovo. Isto i iz FAP-a.

Pa i Nemačka bi propala sa tim sistemom poslovanja.

edit
mehanizacija skroz zastarela - sva je, nekako, baš iz trog perioda.

Nije. Ferguson 32 je napravljen malo nakon II svetskog rata. Od tad do 'tog perioda' Massey je napravio puno različitih modela. Ne sumnjam da bi svetskim poljoprivrednicima bilo bolje da su zadržali nulti IMT model ali vidiš i oni se ponekad zajebu
freehand freehand 20:20 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Bre Fri kako Zapad dosad ne propade?

Bre Gdedžo - propadao je više puta.
inače kad bi shvatio kako se odlivao motor na IMT-u, koliko je uloženo u razvoj traktora, modernizaciju, ko je mogao a ko ne da aplicira za zeleni plan onda bi i shvatio da taj 'socijalizam' nema veze sa sozijalizmom.

A ti znaš ko je mogao da aplicira za "Zeleni plan" a ko ne, jer ti pričao neko.
I znaš šta ima a šta nema veze sa socijalizmom, iz istog izvora.
Devedesetih su JUL-ovci (Jugoslovenska Levica) uzimali traktore na odloženo, inflacija pojela račune a oni za keš prodavali na Kosovo. Isto i iz FAP-a.

Pa i Nemačka bi propala sa tim sistemom poslovanja.

Govorim o bogatom seljaku koji nikakve veze nije imao sa politikom. I tad je, kao i sad, mogao da kupi koga treba, kad treba. Isto kao i američki farmer svog kongresmena, na primer. Samo što danas, u ovom kapitalizmu ni pare nisu garancija da neće brat sa ruskim imenom da dođe i kaže da ste ortaci. Lapo-lapo, ako imaš sreće.
edit
mehanizacija skroz zastarela - sva je, nekako, baš iz trog perioda.

Nije. Ferguson 32 je napravljen malo nakon II svetskog rata. Od tad do 'tog perioda' Massey je napravio puno različitih modela. Ne sumnjam da bi svetskim poljoprivrednicima bilo bolje da su zadržali nulti IMT model ali vidiš i oni se ponekad zajebu

Da, letos sam slušao jednog Podravca (nije Srbin, možda laže) koliko je dobar bio neki IMT (valjda Ferguson licenca) po koga se išlo u Beograd.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:33 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Čitam, moram da ćutim, a muka me hvata.
gedza.73 gedza.73 20:39 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

letos sam slušao jednog Podravca (nije Srbin, možda laže) koliko je dobar bio neki IMT (valjda Ferguson licenca) po koga se išlo u Beograd.


A onaj francuski seljak zapeo za Džon Dira. Budala. Mogao i on da kupi frezu IMT 533.
Samo radi poređenja (slična generacija)



Kao kad staviš tamića pored mercedesa 914 i kažeš 'al tamić greje'
milisav68 milisav68 20:42 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Bili Piton
Što, evo mene baš svrbe prsti. Nemam šta da zamišljam, sećam se te zemlje u kojoj se moj narod množio i prosperisao umesto da odumire.

A i muzika je bila lepša.



A ja se recimo sećam da se Nemci nisu množili (učili u školi, da su imali negativan prirodni priraštaj), a ipak su prosperirali, i da je skoro milion građana te naše bivše lepe zemlje, išlo tamo da radi.

Meni recimo podatak od skoro dva miliona gastarbajtera (te lepe zemlje), mnogo više ogovori o toj zemlji, nego tvoje i moje sećanje.


freehand freehand 20:45 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

A onaj francuski seljak zapeo za Džon Dira. Budala. Mogao i on da kupi frezu IMT 533.
Samo radi poređenja (slična generacija)
.

Taj nivo propadanja koji smo doživeli, od ravnanja sa Nemačkom i Francuskom do rata i sa boranijom poput Grčke, Italije ili Austrije posle samo je slika opšteg slima koji je ta zemlja doživela u socijalizmu.
c_h.arlie c_h.arlie 20:56 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

gedza.73
letos sam slušao jednog Podravca (nije Srbin, možda laže) koliko je dobar bio neki IMT (valjda Ferguson licenca) po koga se išlo u Beograd.


A onaj francuski seljak zapeo za Džon Dira. Budala. Mogao i on da kupi frezu IMT 533.
Samo radi poređenja (slična generacija)



Kao kad staviš tamića pored mercedesa 914 i kažeš 'al tamić greje'

Gedžo, kako imaš više strpljenja da dokazuješ očigledno ?
gedza.73 gedza.73 21:04 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Italije

Ono je talijanski traktor. I baš ti lep primer Italija. Skoro slične startne pozicije... znaš li da su polse rata južnjaci išli na sever da rade ali samo sa radnim dozvolama... razrušeni posle rata, sirotinja, kaže čovek (za njega mogu da ti kažem kako se zove) da nije znao kako da otvori čokoladu iz staniola.

Njima su čokolade davali Amerikanci, nama Rusi.
Naša državna gazdinstva su Italijanima prodavali daske, oni prerađivali i prodavali nama stolice.
To njihovo malo selo je postalo grad u kome su se skoro svi bavili proizvodnjom stolica

e to ti ja taj put. Mi smo mogli da budemo Italija u malom. Al' nismo.
gedza.73 gedza.73 21:05 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Gedžo, kako imaš više strpljenja da dokazuješ očigledno ?

Ti misliš da smem u ove sate da se svađam sa ženom?
freehand freehand 21:10 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Njima su čokolade davali Amerikanci, nama Rusi.

Znam za Staljinova jaja, ne znam za čokolade.
Naša državna gazdinstva su Italijanima prodavali daske, oni prerađivali i prodavali nama stolice.
To njihovo malo selo je postalo grad u kome su se skoro svi bavili proizvodnjom stolica

"Simo Pogačarević"?

e to ti ja taj put. Mi smo mogli da budemo Italija u malom. Al' nismo.

Velika je šteta što niste, moja sućut. Samo je trebalo da sesaveznici iskrcaju na Jadranu i da i njih dočekate sa malom domaćom. Al jebiga.
Mada su i oni znali da budu neprijatni sa nemačkim prijateljima.
milisav68 milisav68 21:21 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

gedza.73
Ti misliš da smem u ove sate da se svađam sa ženom?

Jel ovo lapsus ili si se izborio za sate kada smeš da se svađaš sa ženom?
gedza.73 gedza.73 21:29 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Mada su i oni znali da budu neprijatni sa nemačkim prijateljima.

sa kojim? Italijanima? Ma jok samo su obesili naglavačke njih nekoliko i krenuli iz početka.

"Simo Pogačarević"?

To su ovi

a ja sam mislio na ove




Znam za Staljinova jaja

Uturio je nama Brka nešto drugo između jaja. I to na poduže.

Velika je šteta što niste, moja sućut.

Velika. Devedesetih ne bi bombardovali njihovu bazu.
Al' dobro, što kažu baćuške ni slučajno Jugoslavija ka NATO ona je bitna u nekom predstojećem ratu sa Zapadom. I stvarno bi posle nekih pet decenija. Ko bre šiša uzročno posledične veze.
Bitno je da mi ostavimo deci u amanet da ponovo ginu za neke velike svetske interese.

da i njih dočekate sa malom domaćom

Šta 'oćeš da kažeš? Da Sovjeti nisu pili domaću rakiju? Čisto sumnjam.
gedza.73 gedza.73 21:31 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

milisav68
Jel ovo lapsus ili si se izborio za sate kada smeš da se svađaš sa ženom?

Kraj dana, nervozan zbog posla, stvari koje ne idu kako treba... negde moram da ciknem
freehand freehand 21:38 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke


To su ovi

Dabre, to je to. Mislim, legitimacija komentatora kroz izbor fotografije.

gedza.73 gedza.73 21:50 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Mislim, legitimacija komentatora kroz izbor fotografije.

Aj da probamo kroz nešto drugo. Vranje je u to vreme imalo 70 000 stanovnika ovo mesto jedva 7 000.
Ono je danas okruženo industrijskim zonama a Vranje?

Kako to da jedno selo ima status svetskog proizvođača stolica a SIMPO kuburi... jel' ta firma još živa? Mis'im da propadne a imala onolike lokale na luksuznim lokacijama, nema kuće ni stana koji nije opremljen simpovim nameštajem (kao da si imao neki bog zna kakav izbor)

Prosto je neverovatno da radnička klasa u samoupravnom socijalizmu ne stvori najbolji, najčvršći i najlepši nameštaj u svetskim okvirima.
nsarski nsarski 22:02 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Kako to da jedno selo ima status svetskog proizvođača stolica a SIMPO kuburi... jel' ta firma još živa?


Istinita priča:

Jedan moj drugar je nekoliko godina živeo i studiraou Japanu, naučio japanski, snalazio se po Tokiju. Neke davne godine bila izložba/sajam nameštaja i na njemu neizbežni Simpo. Došla delegacija, sa sve sekretaricama, podgojenim direktorima, ceo cirkus, i naša ambasada u Tokiju pošalje tog mog druga da im prevodi. Ode on, tamo se pije, krka, pričaju masni vicevi, štipaju sekretarice, standardno.
Međutim, žale se Simpovci, nikako da se neko zainteresuje za njihov proizvod - imaju izvenredne salone, garniture od po deset komada nameštaja, Glorija i Emina (imena izmišljena). Pita ih drugar da li su ikad bili u prosečnom japanskom stanu. Nismo, kažu oni, ali Japanci su bogati, sigurno im ovako nešto treba - kvalitet burazeru. Pa, ne teba im, kaže drugar, u njihov prosečni stan ne može da stane ni jedan glomazni orman koji nudite, a kamo li cela garnitura!
I tako, sajam završen, oni odoše, a da ni jedan komad nisu prodali. Ipak, svi su se divno proveli, videli grad, kažu.
tasadebeli tasadebeli 23:22 29.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

zemljanin

a Taso, hvala na cestitkama - takodje



Хвала, друже.

Сад још само да установимо да ли нам је та Република са великим Р ваљала до сада и да ли ће нам ваљати у будућности.
tasadebeli tasadebeli 00:25 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

milanb

Нема шта да се честита.

Наведени празник је установљен ради обележавања Другог заседања



Акценат је овде на Република. С великим Р.

Нису без разлога оне две књиге на сликама скоро једини садржај поста испод тог наслова. Свињска глава је увод у данашњи празник, а клип је илустрација онога до чега обично дође на оваквим темама.

Али ако неко хоће и о комунистима, Титу, четницима и партизанима, шпоретима "Смедеревац", радио апаратима "Милан Благојевић"или о Хигинсовом бозону, само напред. Не браним заиста и не буним се.

Драго ми буде када видим да се људе опусте и уживају на мојим постовима.








tasadebeli tasadebeli 00:53 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Vojislav Stojković

Kada Srbende&veliki pravoslavci zameraju radničkoj klasi SFRJ što je 29.novremba "klala po kućama" tovljenike, gotovo sam siguran da zaboravljaju šta su njihovi preci, a i oni danas, radili i rade na Tucindan. Ime samo govori, ali ipak da se podsetimo:

"Tucindan je narodni praznik koji pada 5. januara, dva dana pred Božić, odnosno dan pred Badnji dan. Toga dana se kolje i redi pečenica za Božić. Nekada se pečenica tukla - ubijala krupicom soli, kasnije ušicama od sekire, pa se onda, ubijeno ili ošamućeno prase ili jagnje klalo i redilo. Zato je ovaj dan nazvan Tucindan."



А ако успут закаче сикирчетом понеког деду или бабу, утолико боље? Једна уста мање која ће да изеду то прасе, па онда има више за остале?

После, у Републици, радничка класа је ионако отишла у рај.

Не знам шта је било са прасићима, куда су они отишли...






Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:19 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

tasadebeli
А ако успут закаче сикирчетом понеког деду или бабу, утолико боље? Једна уста мање која ће да изеду то прасе, па онда има више за остале?

Verujem da znaš da je lapot legenda, a ne istorijska činjenica. U istoriji Srbi nikad nisu ubijali onemoćale roditelje. Za danas nisam baš siguran, tj. siguran sam da ih ne ubijaju ritualno drvenim maljem, ali nebrigom, zaboravom i nepažnjom ne tako retko.
freehand freehand 09:43 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Vojislav Stojković
tasadebeli
А ако успут закаче сикирчетом понеког деду или бабу, утолико боље? Једна уста мање која ће да изеду то прасе, па онда има више за остале?

Verujem da znaš da je lapot legenda, a ne istorijska činjenica. U istoriji Srbi nikad nisu ubijali onemoćale roditelje. Za danas nisam baš siguran, tj. siguran sam da ih ne ubijaju ritualno drvenim maljem, ali nebrigom, zaboravom i nepažnjom ne tako retko.

Mislim da sam relativno skoro čitao da je netom završen sudski proces zbog lapota negde u istočnoj Srbiji.
tyson tyson 12:29 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

freehand
Njima su čokolade davali Amerikanci, nama Rusi.

Znam za Staljinova jaja, ne znam za čokolade.

Zna i Nadežda Alilujeva za Staljinova jaja ali osim odabranih koji su ih titrali dok nije pukla tikva, po staroj Jugoslaviji teško da su imali dodira sa istima.

CCCP posle rata iz objektivnih razloga nije imao dovoljno ni svoj narod da hrani, e da bi slali hranu u satelitske zemlje.

Domaća jaja su bila Trumanova, u prahu, iz američke besplatne pomoći.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:08 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

freehand
Mislim da sam relativno skoro čitao da je netom završen sudski proces zbog lapota negde u istočnoj Srbiji.

Oceubistva, ne samo u patrijahalnim seoskim, već i u urbanim sredinama, se sporadično dešavaju, ali to nisu ritualna, već najčešće, afektivna ubistva.

Lapot je mit i legenda, ne samo na Balkanu, već i diljem globa zemaljskog, npr. u Japanu.



Uzgred, i Edipov komleks je Frojdova izmišljotina. Pa, zar sam, ovde na blogu, džaba krečio?

freehand freehand 18:05 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Oceubistva, ne samo u patrijahalnim seoskim, već i u urbanim sredinama, se sporadično dešavaju, ali to nisu ritualna, već najčešće, afektivna ubistva.

Ne govorim o oceubistvu već o lapotu, sa ceremonijalnim pripremama, ispraćajem i sve kako dolikuje.
freehand freehand 18:07 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Domaća jaja su bila Trumanova, u prahu, iz američke besplatne pomoći.

To sam hteo da kažem.
Sad se vrati pa pročitaj pažljivije na šta si se nakačio.
Ali uključi detektore za ironiju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:04 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

freehand
Ne govorim o oceubistvu već o lapotu, sa ceremonijalnim pripremama, ispraćajem i sve kako dolikuje.


Pretpostavljam da je to ovo. Sličnih literarnih opisa ima još, a najpoznatiji su roman "Lapot" Živojina Pavlovića i TV drama „Legenda o Lapotu” Gorana Paskaljevića.

Tema je izutetna i na drugačiji, savremen način, aktuelna, ali lapot je ipak mit.

tasadebeli tasadebeli 23:28 30.11.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Vojislav Stojković
tasadebeli
А ако успут закаче сикирчетом понеког деду или бабу, утолико боље? Једна уста мање која ће да изеду то прасе, па онда има више за остале?

Verujem da znaš da je lapot legenda, a ne istorijska činjenica. U istoriji Srbi nikad nisu ubijali onemoćale roditelje. Za danas nisam baš siguran, tj. siguran sam da ih ne ubijaju ritualno drvenim maljem, ali nebrigom, zaboravom i nepažnjom ne tako retko.


Шала мала. За лапот.

За сикирче и прасиће знам.

Ово остало што си рекао... Много озбиљнија тема. И није за шалити се.
Atomski mrav Atomski mrav 00:37 01.12.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Luka Laban u Profesionalcu kaže da je Zoran Radmilović pričao kako lapot izgleda u njegovom kraju - odvedu starca do autoputa, puste kokošku na drum i viknu "U'vati dedo kokošku!"...
gedza.73 gedza.73 09:26 01.12.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Atomski mrav
Luka Laban u Profesionalcu kaže da je Zoran Radmilović pričao kako lapot izgleda u njegovom kraju - odvedu starca do autoputa, puste kokošku na drum i viknu "U'vati dedo kokošku!"...

I Bata Stojković imao istu repliku u predstavi. Teja je bio Bogdan Diklić.

Koju sam odgledao vrpoljeći se na stolici jer me žuljala čipka na ženskim gaćama koje sam nosio (ili čipka ili to što su bile neki broj manje)

Atomski mrav Atomski mrav 14:23 01.12.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

I Bata Stojković imao istu repliku u predstavi. Teja je bio Bogdan Diklić.

Da, na predstavu sam i mislio. Film nisam ni gledao.
gedza.73 gedza.73 19:39 01.12.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Film nisam ni gledao.

Uvek je bolja predstava
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:50 01.12.2017

Re: Srećan vam Tucindan i budite lake ruke

Atomski mrav
Luka Laban u Profesionalcu kaže da je Zoran Radmilović pričao kako lapot izgleda u njegovom kraju - odvedu starca do autoputa, puste kokošku na drum i viknu "U'vati dedo kokošku!"...

Biljana Srbljanović "Skakavci": "Ugledni hirurg i njegova trudna sestra odlučuju da se reše muka sa svojim starim, dementnim ocem tako što će ga bez dokumenata i samo s jednim koferom ostaviti kraj auto puta, negde izvan grada."

Ko je prepisao od koga?
Черевићан Черевићан 18:55 29.11.2017

qrcem gloginje omlaćene

испод овог поста остављамо своје карактере

ако вагнеш .....остварано
прослaвљати требал' ишта,
дуг Предцима tjst респект
идеали, недорек клизишта,

историју ......(што бљеском трепери)
ето гута транзиција са многи актери
milanb milanb 02:09 30.11.2017

Re: qrcem gloginje omlaćene

Слављење 29 новембра као Дана Републике је био обично изругивање историји.У Србији је први пут установљена република 30 априла 1941 године, када је формирана комесарска влада Милана Аћимовића.То је била прва република у Србији, јер међу вршиоцима власти није било монарха у било каквом облику.

Уколико не сматрамо Аћимовићеву(Недићеву) Србију републиком услед стране окупације, овде је опет 30.4.1941 године заведена република, с обзиром да је нацистичка Немачка такође била република.

marco_de.manccini marco_de.manccini 02:57 30.11.2017

Re: qrcem gloginje omlaćene

Дан Републике ≠ Дан републике
tasadebeli tasadebeli 09:08 30.11.2017

Re: qrcem gloginje omlaćene

marco_de.manccini
Дан Републике ≠ Дан републике



Марко!





Република (лат. res publica — ’општа ствар’ или ’опште добро’) је облик државе, у коме се сви органи државне власти бирају на одређено вријеме, формирају се институције представнице власти (нпр. скупштина), а грађани имају лична и политичка права. Најважнија карактеристика републике као облика владавине је бирање шефа државе, чија функција није насљедна и не постоје методе преноса власти.



A republic (Latin: res publica) is a form of government in which the country is considered a "public matter", not the private concern or property of the rulers. The primary positions of power within a republic are not inherited, but are attained through elections expressing the consent of the governed. Such leadership positions are therefore expected to fairly represent the citizen body. It is a form of government under which the head of state is not a monarch. In American English, the definition of a republic can also refer specifically to a government in which elected individuals represent the citizen body, known elsewhere as a representative democracy (a democratic republic)[4] and exercise power according to the rule of law (a constitutional republic).




Ако ти икада буде затребало, не дај боже, да тражиш посао у некој школи у Србији као наставник,

не математике, то би лаХко нашао јер је мало вероватно да не можеш као наставник математике да пронађеш посао у школама у Србији (и као наставник немачког, енглеског,... пошто и њих такође опет наватавамо на улици, па ко се зезне и пристане, исто као што је то било деведесетих; српски ти не дам, знаш и сам зашто)


ја ћу да ти будем веза и да те запослим у мојој школи као наставника Грађанског васпитања да коначно замениш овог мог колегу који деци на часовима објашњава да се "држава зове држава зато што служи да држи народ." (Ваљда да држи да се не разбежимо, 'бем ли га... * )


__________________________________________________________________________

* - Оно јес, можда је колега и у праву, свашта се догађа... У мојој младости у тој нашој Републици која још увек траје у полиморфним територијалним државним облицима широм Балкана, тренер нам је пред сваки тренинг помињао једну урбану легенду по којој је један београдски, Звездин четверац на некој регати на Јадрану уместо да заврши трку на предвиељном месту, наставио да весла све до Италије. Онда бисмо ми после те његове приче обавезно на тренингу давали и свих 110% својих могућности.

То се зове психологија спорта. Данас је то званична дисциплина на ДИФ. Кад сам ја био млад тога није било на ДИФ, него је мој тренер био самоук у тој дисциплини.



myredneckself myredneckself 13:58 30.11.2017

Re: qrcem gloginje omlaćene

tasa
по којој је један београдски, Звездин четверац на некој регати на Јадрану уместо да заврши трку на предвиељном месту, наставио да весла све до Италије.

Pa realno, (kako bi danas rekli mladi), more im se otvorilo, ponelo ih prostranstvo, dečarci se zaneli u fazonu ne bismo vas više zadržavali, ali nemojte ni vi nas.

I, onda...
Polaaaako, veslaj, veslaj ti,
ne, neće noćas natrag ova naša lađa...




...pa u luku snova. Svet, farmerke, odela, muzika, cipele, strane cigarete, San Remo, a ne Marko Novosel, Marjana Deržaj, i dr.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:18 30.11.2017

Re: qrcem gloginje omlaćene

српски ти не дам, знаш и сам зашто

Е, не може, хоћу баш српски, и то ће ве учим прави, изворни, а не онај од ћопчу, пола врљи**, а пола пљукни-залепи.

ЕДИТ ** за оне који не познају довољно српски језик, 'врљи' значи 'баци'.
tasadebeli tasadebeli 23:52 30.11.2017

.







Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana