Budućnost| Društvo| Gost autor

LIKE A BIRD ON A WIRE

G.Cross RSS / 25.11.2017. u 22:48

Posle mnogo, mnogo vremena prilom silika otidjoh u jednoj zemlji u jedan Shoping mall.

I videh ponovo ljude kako u redu čekaju da kupe McDonalds.

Ovo nije post o McDonaldsu, nije ni o Junk Food, ovo je post o mojoj averziji do nivoa da osećam bes kada vidim da ljudi jedu ( šta bilo) iz papirnih tanjira, sa plastičnim viljuškama, iz papirnih kesa I piju iz plastičnih čaša.

 

Taj nivo obezljudjivanja ljudi jedino me podseća na kokoške u mrežama koje samo treba da jedu i snesu jaja.

 

Ja bih radije sa Tasom u trafiku na pivo i napolitanke ( eto dokle je došlo) , ja bih radije na leskovačku mućkalicu bilo gde ( I to vrlo rado) , ja bih radije jeo korenje ( copyright Biljana Plavsic, mada radije bih iskreno tartufe I oni su ispod zemlje)

 

Jesti iz plastičnih tanjira genetski modifikovanu hranu u subotu posle krvave radne nedelje ( ko ima sreću da radi )  i pri tome osećati da je čovek “u provodu” čini “Zeleni Sojlent” pozitivnom utopijom.

 

Ovo nije ni post o multinacionalnim korporacijama koje prodaju taj shit, ovo je o nama koji naše poniženje predstvljamo samima sebi kao provod.

 

Da li kokoške na ovoj slici znaju da su kokoške na ovoj slici ?

 

 

a-type-chicken-cages-system4.jpg


russia-cuisine-mcdonalds-101.jpg


 ss_fastfood_slide4_101917285.jpg?itok=gBvfzUFy

 

 





Komentari (393)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:17 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

floki
ovaj srbljanovickin pekinezer, ko drugi :)


Davie

Кад се сетим колико је само она пекинезера имала на овом блогу, ниси смео да писнеш против ње. Сви они су се разјурили или изгубили та уверења, само је Пајкић остао... са титулом највернијег.



Momci, ovo je nivo džiberskog komentarisanja na koji se ja ne bih spuštao, zato vam neću odgovoriti proporcionalno. Svako dobro i pozdravite svoje mame.
floki floki 00:25 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

fifi, ovo ti je taman tako kako ti razumeš, jbg kad te lujka tako izdresirala...

samo, ako do sada nisi dobio mašnicu od tila, nećeš nikad



Davie Davie 00:27 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Momci, ovo je nivo džiberskog komentarisanja na koje se ja ne bih spuštao, zato vam neću odgovoriti proporcionalno. Svako dobro i pozdravite svoje mame.

Џибер остаје џибер, мислим Пајкић.

Сад ће сам себи да да 10 препорука


Едит.
Види, господин самозаљубљени је себи већ опалио 11 препорука. Човече колико овај лик има отворених налога на блогу.
maksa83 maksa83 01:41 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Da ne ostanem dužan, to bi po mom sudu bili jinx, silver, (neprisutni) Vučko, i stefan.hauzer (mada on jeste lud, ali in a good way). Možda sam nekog nepravedno zaboravio, nek' izvini (svako može slobodno da misli da je to baš on, osim tebe Čarlivoje, naravno.)

Božemeoprosti, zaboravih Mirelu.

Da, to je sad to.
c_h.arlie c_h.arlie 05:07 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
Da ne ostanem dužan, to bi po mom sudu bili jinx, silver, (neprisutni) Vučko, i stefan.hauzer (mada on jeste lud, ali in a good way). Možda sam nekog nepravedno zaboravio, nek' izvini (svako može slobodno da misli da je to baš on, osim tebe Čarlivoje, naravno.)

Božemeoprosti, zaboravih Mirelu.

Da, to je sad to.

Fala ti Makso što si me pomenuo zajedno sa ovim divovima !
c_h.arlie c_h.arlie 05:11 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

srdjan.pajic
c_h.arlie

Ja mislim da je Srđan Pajić jako narcisoidan.
Istina, ni Maksa nije daleko.
Što se tiče žena, tu nemam definisan stav.
Ja sam tu i tamo - kako kada. Mogao bih da budem i bolji - no ko ne bi.


Čarli, ima jedna mudra poruka, od Biljane Srbljanović, sada već legendarna, onako niko ne ume da ga sažme kao ona. Oćeš da ti ja citiram, ili ćeš sam da je pročitaš?

Citiraj, jer ja kojekakva 'govna' ne čitam.
tasadebeli tasadebeli 08:39 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

И за крај, један музички да зачинимо (онако мало, само кол'ко стане између три прста) овај низ дирљивих коментара који је започео Воја Стојковић о исхрани свиме и свачиме, шта је већ коме на дохват руке...




maksa83 maksa83 09:00 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

E na temu te pesme, vitz.

Udala se Dorčolka na selo, u bogAto domaćinstvo. Svadba na imanju tri dana, svatovi, pucanje, prasići, muzika, ludilo. I završi se to, razišli se svatovi nekako, i mladenci provedu u kući prvu bračnu noć. Sutradan ulazi tato (glava domaćinstva) kod njih u kuću, tamo sve sređeno, blista, k'o da nikad svatova i lumpovanja nije bilo, mlada trči po kući, sprema, miriše topao 'leba iz peći, iznosi kajmak, ajvar, sve što treba, mladoženja sedi za stolom, ova leti oko njega, donosi, odnosi, i-di-la.

Tato: "A sine, kak'u sam ti snajku našo u Beograd, a, a, šta kažeš?
Sin, malo utučen: "Pa jeeeeste tato, ali znaš..."
Tato: "Šta sine, šta? Šta nije kako treba?"
Sin: "Pa znaš tato, oNo ..."
Tato: "Šta sine oNo, reci!"
Sin: "Pa, znaš ... oNo. Ništa."
Tato: "Pa kako sine - NIŠTA?!"
Sin: <utučeno>: "Pa ... ništa"
Tato: "A ne brini sine, će porazgovaram ja sa snajku, ne može tAko..."

Tato odvlači snajku u stranu, i kaže:
"Ćero, vidi, mora da popričamo".
"Reci tato".
"Vidim ja da si ti dobra žena, brineš o njega, sve lepo, ali znaš... mora i oNo."
"Šta bre tato oNo?".
"Pa znaš, oNo, kad muž i žena ostAnu sami.".
"Aaaaa..."
"E - to!"
"Slušaj čale, pusti te gluposti, ja sam kurca sita, hoču malo da budem domačica...".
floki floki 09:07 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

:)))

maksa83 maksa83 09:17 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

alselone alselone 09:26 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

gedza.73 gedza.73 09:42 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"



a-ha u Srbiji.

U slobodno vreme se interesujem za istoriju drevnih ruskih plemena i naroda, mnogo sam o tome čitao. Neki eksperti tvrde da su se Rusi iz predela Severnog pola selili na jug, zbog klime i naseljavali Evropu i druge delove sveta. Tako da, možda i može da se dokaže da su Srbi "mali Rusi" - izjavio je Guljevič...Novi direktor Rusko-srpskog humanitarnog centra u Nišu


tasadebeli tasadebeli 10:17 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

gedza.73


a-ha u Srbiji.

U slobodno vreme se interesujem za istoriju drevnih ruskih plemena i naroda, mnogo sam o tome čitao. Neki eksperti tvrde da su se Rusi iz predela Severnog pola selili na jug, zbog klime i naseljavali Evropu i druge delove sveta. Tako da, možda i može da se dokaže da su Srbi "mali Rusi" - izjavio je Guljevič...Novi direktor Rusko-srpskog humanitarnog centra u Nišu





Па шта 'оћеш, Геџо, читају људи.

Читају више од свих мојих досадашњих директора школа који мене, да би ме импресионирали, вазда гњаве и даве како су "прочитали целог Карл Маја, ал' су све заборавили јер је давно било".

Ја их тада обично питам:"А Карла Маркса?"

То их начисто збуни, да л' беше Мај или Маркс мајку му, и онда одмах пређу на организацију часова, поделу задужења наставницима и слично.


maksa83 maksa83 10:26 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

"прочитали целог Карл Маја,

Kaži im slobodno da sigurno nisu pročitali celog Karl Maja osim ako ga nisu čitali u oroginalu, pošto je Titina Jugoslavija imala cenzurisano izdanje u kome je isečeno kad protagonista priča svoju priču razočaranog komuniste. (Nije zezanje.)
maksa83 maksa83 10:37 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"




tyson tyson 10:41 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

gedza.73
U slobodno vreme se interesujem za istoriju drevnih ruskih plemena i naroda, mnogo sam o tome čitao. Neki eksperti tvrde da su se Rusi iz predela Severnog pola selili na jug, zbog klime i naseljavali Evropu i druge delove sveta. Tako da, možda i može da se dokaže da su Srbi "mali Rusi" - izjavio je Guljevič...Novi direktor Rusko-srpskog humanitarnog centra u Nišu

Ma čovek je bre vatrogasac; šta čita i misli mimo toga je bitno koliko i naši poslanici u skupštini


alselone alselone 10:51 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83




Bilo vec u NS, taj Bermudski trougao jede dalje.

gedza.73 gedza.73 10:53 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

ал' су све заборавили јер је давно било

ja zaboravim i ono što skoro pročitam. Ne pamtim imena pisaca (a od imena likova obično zapamtim par slova, na primer K..l..a, drugi je S..m..e), mešaju mi se radnje, zaboravljam krajeve...

Ne znam što me tovj komentar podsetio na nešto što mi čuči u glavi ali nikad oblikovano u jasnu misao...
a ne znam kako da počnem... kako je neko negde napisao 'ako ne znaš kako da počneš, napiši prvu, pa drugu rečenicu kod treće si u temi, onda obriši prve dve'

ima ljudi koji ni svoj posao ne znaju da rade kako treba a ubeđeni su da su vrhunski stručnjaci (ima ih u svakoj oblasti i zanimanju). Onda pokušavaju svoj esnaf, a time i sami sebe, da uzvise dok su im ostali tek sitni mravovi koji se vrzmaju oko nogu, neobrazovani i neinformisani.

mehaničar se smeje doktoru, doktor kovaču, šofer profesoru, profesor zidaru... i tako u krug. a niko do njih/nas ne zna baš sve, uvek možeš pametno da čuješ od osobe od koje ne očekuješ, uvek da naučiš nešto novo i bem mu lušu pored svega ja i dan danas kad završim tonešto imam osećaj da se više samo od sebe sredilo nego zbog mog učestvovanja u celom procesu.

gedza.73 gedza.73 10:56 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

tyson
naši poslanici u skupštini




tyson tyson 11:12 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

srdjan.pajic
tyson
Ma ne, bre, sve ste pomešali: nije poenta bila u tome da li je Nole seljačina što usred Pariza traži, nalazi, i jede ćevape, nego što se od toga, uz njegovo zalaganje, pravi patriotska fama, u smislu srbovanja: uh, ala ih je naš Nole sve zajebao, usred Pariza, umesto da naruči, ne znam, porciju odvratnog lamprey-a mariniranog u 30 godina starom i retkom vinu, on je uzeo ćevape kod nekog našeg Muje, prekrstio se levom i desnom rukom sa tri prsta i to pojeo, pa onda tvitovao tu još jednu nacionalnu pobedu, dakle najbolji smo, Srbin na kraju opet ispao

Projekcija 100%.

Ne razumem što se Đokoviću žalite za, realno, svoje probleme u glavi.

Na stranu to što uporno insistiraš na tome da je džiber jer u prestonici svetske kuhinje od sve te svetske hrane jeo srpsku. Jer, valjda, ne spada u svetsku, šta?

A zapravo je teži oblik džiberane upravo to pokondirena, malograđanska mržnja svega domaćeg.




Tajke, učitavaš mi kao nenormalan. Kakva bre mržnja svega domaćeg, pa evo sinoć sam svojim rukama spremio ćevape svojoj američkoj tazbini, takve Novak ni u Parizu ne može da nađe, morao bi da naruči da mu avionom pošalju iz Leskovca, tople, pravo na Monmartr, ovi moji tanjire olizali, to im je omiljeno jelo kad dođu u Beograd. Ne radi se o tome uopšte, da li je srpska hrana svetska, ili nije, ko šta sme kad da jede, nego o tom stanju uma, ograničenog nacionalističkim okovima, i napadnom promovisanju istog, kako je to Biljana odlično prepoznala i formulisala, koje i mene dosta iritira, iz razloga koje sam već objasnio, plus prateće loženje publike na sve to.

I nema to veze sa time što sam se ja preselio na bolje, pa sad pričam ovako, takav sam bio odvajkada. Odem u Rumunuju, tamo pored Sigišoare, i onda, razume se, ne pada mi napamet da kupim prokletu picu, ili neki faširanu šnicu, nego pola dana potrošim tražeći gde ima da se kupi šapa od medveda, jer smo čuli da je to do jaja dobar lokalni specijalitet (ako ne fasuješ koleru) i da treba se proba. Ne volim ja Srbiju ništa manje zato što nisam tražio da mi spreme ćevape, nego baš tu šapu. Tako i Novak u Parizu, jebote, Francuzi su ljudi izmislili kulinarstvo, pet života da živiš ne bi mogao da probaš sve što je tamo dobro, ali jok, ti odeš jedan dan u Pariz, i šta, naručiš porciju ćevapa (pa tvituješ kako je do jaja dobro). Mislim, bedno.

Pa jebiga, kako ti učitavam ako kažem da ti njemu (i njemu sličnima - zato se i raspravljamo na ovu bajatu temu, a ne zbog Đokovića i BS per se) učitavaš svoje bijesove, frustracije, političke i ostale stavove.

Šta ima loše u tome da se nekom prijedu ćevapi? Naročito nekome ko i ne živi u Srbiji, te nije u mogućnosti da ih jede na svakom ćošku.

Šta ima loše u tome da neko jede srpsku hranu u prestonici svetske kuhinje? I ta srpska hrana je deo svetske kuhinje. Naročito ako taj neko živi na 6 kontinenata i otprilike svakog dana jede svetsku hranu.

Šta ima loše u ćevapima? Pa jebote upravo si nam se pohvalio kako si ih i sam spremio gostima, i kako su svi olizali prste.

Šta ima loše u tome da neko voli svoju nacionalnu kuhinju? Šta ima loše u tome da se neko hvali svojom nacionalnom kuhinjom? Države su svesno i planski izgradile sopstvene brendove upravo preko kuhinje, a desetine miliona ljudi sa ponosom tvrde da je njihova nacionalna kuhinja najbolja na svetu. Ljudi uživaju u hrani. Šta ima loše u svemu tome?!

Šta su to "nacionalistički okovi", gde počinju i prestaju?


floki floki 11:56 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

i na kraju, sta ima lose u tome ako je novak time sto je otisao u taj restoran u parizu napravio i neku reklamu za sam taj restoran?

c_h.arlie c_h.arlie 12:47 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

gedza.73
ал' су све заборавили јер је давно било

ja zaboravim i ono što skoro pročitam. Ne pamtim imena pisaca (a od imena likova obično zapamtim par slova, na primer K..l..a, drugi je S..m..e), mešaju mi se radnje, zaboravljam krajeve...

Ne znam što me tovj komentar podsetio na nešto što mi čuči u glavi ali nikad oblikovano u jasnu misao...
a ne znam kako da počnem... kako je neko negde napisao 'ako ne znaš kako da počneš, napiši prvu, pa drugu rečenicu kod treće si u temi, onda obriši prve dve'

ima ljudi koji ni svoj posao ne znaju da rade kako treba a ubeđeni su da su vrhunski stručnjaci (ima ih u svakoj oblasti i zanimanju). Onda pokušavaju svoj esnaf, a time i sami sebe, da uzvise dok su im ostali tek sitni mravovi koji se vrzmaju oko nogu, neobrazovani i neinformisani.

mehaničar se smeje doktoru, doktor kovaču, šofer profesoru, profesor zidaru... i tako u krug. a niko do njih/nas ne zna baš sve, uvek možeš pametno da čuješ od osobe od koje ne očekuješ, uvek da naučiš nešto novo i bem mu lušu pored svega ja i dan danas kad završim tonešto imam osećaj da se više samo od sebe sredilo nego zbog mog učestvovanja u celom procesu.


Da.
Ali to boldovano mogu samo 'zdravi' ljudi, otvoreni za nove spoznaje, tj. ljudi koji su svesni da su sve što znaju naučili od nekoga.
Frustriranim i (preterano) egocentričnim ljudima je takav stav nedostižan.
tasadebeli tasadebeli 13:03 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
"прочитали целог Карл Маја,

Kaži im slobodno da sigurno nisu pročitali celog Karl Maja osim ako ga nisu čitali u oroginalu, pošto je Titina Jugoslavija imala cenzurisano izdanje u kome je isečeno kad protagonista priča svoju priču razočaranog komuniste. (Nije zezanje.)



Неће они то то разумети.

Као прво, видиш да се и не сећају онога што су прочитали јер је било давно када су уопште нешто и читали (сем закона, правилника, подзаконских аката и сл. у образовању и Информера).

А као друго, чак и када би се сећали, за њих је то "cenzurisano izdanje" цео Карл Мај. Оно што је избачено, то за њих и не постоји. Тако рекло и шта има ту даље да се прича.

Их бре, Максо, и ти к'о да си јче... К'о да не знаш и сам како функционишу ти мозгићи баждарени на До сад сам на ренде мог'о волва да зарадим!



tasadebeli tasadebeli 13:47 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

gedza.73
tyson
naši poslanici u skupštini








Допустите, колега, једну малу примедбу из историјске перспективе као допуну за изреку на сличици?

Слажем се са Вама, колега, с тим што је Бог и даље високо, али Русија и није баш толико далеко.

Мислим, к'о у претходним вековима...

И није баш да сам одушевљен тиме, далеко им свима њима њи'ова лепа кућа, али...

Мало њих на овом свету у свему томе живи онако како 'оће... Углавном онако како мора...
Davie Davie 17:21 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Pa jebiga, kako ti učitavam ako kažem da ti njemu (i njemu sličnima - zato se i raspravljamo na ovu bajatu temu, a ne zbog Đokovića i BS per se) učitavaš svoje bijesove, frustracije, političke i ostale stavove.

Šta ima loše u tome da se nekom prijedu ćevapi? Naročito nekome ko i ne živi u Srbiji, te nije u mogućnosti da ih jede na svakom ćošku.

Šta ima loše u tome da neko jede srpsku hranu u prestonici svetske kuhinje? I ta srpska hrana je deo svetske kuhinje. Naročito ako taj neko živi na 6 kontinenata i otprilike svakog dana jede svetsku hranu.



Шта има у томе што неко једе ћевапе? Ништа, сем ако тај није лепши, млађи, паметнији и успешнији... е онда је бедник, националиста, лузер. Тако прво каже газдарица, па онда, наравно, и њена фифика.

Пајић нас годинама овде закопава причама о његовом животу, сви знамо све о његовој кући и башти, комшилуку, породици, послу, политичким ставовима, мокрим сновима о Србљановићки... ок, човек је усамљен негде тамо у пички материни али брате нема дана да нас не затрпава како смо ми овде заостали, ружни, прљавии и закопчавамо се на леђима. Истина, нисам на блогу баш редован али кад год налетим наиђем на такву причу. Питам се како је онда једана таква средина и усран народ успео да изнедри такве бисере као што су Србљановићка и њена фифика на овом блогу, нешто ту не штима.
vcucko vcucko 17:57 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
"прочитали целог Карл Маја,

Kaži im slobodno da sigurno nisu pročitali celog Karl Maja osim ako ga nisu čitali u oroginalu, pošto je Titina Jugoslavija imala cenzurisano izdanje u kome je isečeno kad protagonista priča svoju priču razočaranog komuniste. (Nije zezanje.)

To za razočarane komuniste ne znam, ali meni je nešto drugo bolo oči kod čestitog Karla. Svi, ama baš svi junaci koji su u njegovim romanima nešto više od pejzaža, su Nemci iz Saksonije. Pa u svakom ima scena tipa "Ujka-Motka je iz nekog sela kod Koburga, Hromi Frenk je od Gere pa utvrde da su se kao klinci igrali u pesku kad su im roditelji bili na vašaru u Jeni". A Old Šaterhend je valjda od Drezdena. Po njemu, sve što je bauljalo po Divljem zapadu, a nečemu je vredelo, došlo je sa Prusische strane. Sve drugo je za furunu.

Doduše, tu negde je i Lužica, biće da je bio bar neki Der Gute Lausitz Serbe iz Bautzena-Budyšina
blogovatelj blogovatelj 20:24 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Bilo vec u NS, taj Bermudski trougao jede dalje.


Ja sam u lazarevačkoj Lasti pre dobrih dvadeset godina video papir sa natpisom "van stanice nestajemo."
anonymous anonymous 22:36 28.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"


srdjan.pajic
21:14 27.11.2017

Mislim, bedno.


Tako i Novak u Parizu, jebote, Francuzi su ljudi izmislili kulinarstvo, pet života da živiš ne bi mogao da probaš sve što je tamo dobro, ali jok, ti odeš jedan dan u Pariz, i šta, naručiš porciju ćevapa (pa tvituješ kako je do jaja dobro).



...кад помислиш да је Новак само једном био у Паризу,....и да он који живи у Монаку...не познаје француску кухињу....

...и из незнања или ....патротизма....шта ли ......наручи ћевапе.




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:16 26.11.2017

Срећа

G.Cross G.Cross 11:57 26.11.2017

Re: Срећа

Predrag Brajovic


Da, tako nekako mu to dodje.
angie01 angie01 12:05 26.11.2017

Re: Срећа

pa, da...sto samo znaci, da je vecina ljudi na inerciji...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:17 26.11.2017

Срећа од малопре



tyson tyson 13:14 26.11.2017

Re: Срећа од малопре

Daj recept.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:53 26.11.2017

Re: Срећа од малопре



Италијанска бига=стартер
ИДЕЈА БИГЕ ИЛИ СТАРТЕРА: користити што мање квасца. У оваквом тесту он се не осећа, уопште.

Скоро све што пише у пекарству треба схватити помало условно. Шта то значи? Па, знaчи да се може додати и више воде и maње воде, и мање квасцa и више квасца, све се то мења, а сaм квалитет брашна, мељава, влажност, квалитет зрна, мењају све парaметре. За пекарство искуство је неопходно. То јест, треба да ти се довољно пута деси да погрешиш. Тако је мени требало да укапирам да на 18 степени у кухињи далеко ми је лакше направити било шта, а да ми кишни дани обарају надизање теста, а да га глупи и лош квасац може и уништити.

Углавном, бигу замесиш тако што ставиш одређене мере у суд, па тај суд покријеш, па негде на топло, на 23-24 степена. Како да измериш 0,75 грама? Па, не мораш да мериш: и ако ставиш 0,5 и 0,25 и 1,0 и 1,5 грама ствар ради, само с мањом количином квасца треба више времена да бига надође. Со је уништитељ сваког надизања теста. Зато је у биги нема, и она са лакоћом се диже. Биги треба 3-4- 6 сати да надође, и онда је могуће даље правити по рецепту.

У овом рецепту, кад се коначно замеси, дође 2 грама квасца на кило брашна. Обично се ставља 10-14 грама, савремена теста препуна су квасца и адитива :) Кажем, може и још мање квасца: бига ствара бигу, то јест реакција је ланчана, и не мораш да се бринеш око количине квасца: кад имаш бигу квасац би могао и да не ставиш.

Проблем је да се умеша. А и не мора да се меша, уопште. (Тако је ова направљена, имао сам изненадну посету, па нисам могао да је озбиљно мешам.) Само је важно да укапираш да се нити глутена, које се развијају, не смеју да се цепају, прекидају, и мешаш брашно као оно кад ћелавци зализују онај чуперак преко ћеле, тако што га подухвате и пребаце на страну. Е, тако и ово: подухватиш у вангли и пребацујеш дланом или широком шпатулом (ја користим и оне за молерисање али и оне за колаче) тесто одоздо и пребацујеш га на супротну страну вангле. И вртиш се тако у круг, одоле па не другу страну премештајући тесто.

Други, прави начин је френч kneading текник. (Ако немаш професионални миксер.) За тесто високе хидратације* (као што је ово, 80%) то је једини начин да га умесиш "до јаја". Видео ти је испод. А и резултат те технике, мој. Она ćabata** је значајно боља од моје синоћне импрoвизације на гоњим сликама. Још дебља и хрскавија кора, и још веће рупе. Потребно време? 1000-1200 ударaца o sto, што је око 20-25 минута тешког физичког рада. Да се презнојиш. (Ја немам миксер.)

Температура печења? Углавном набрашниш суд (можеш да ставиш у њега папир за печење, па ту мало брашна, којим га и поспеш, да изгледа и рустично, и с мало паленте, али баш мало -- она мења укус хлеба), убациш тесто које се претходно преко ноћи дигло (18-20 степени у кухињи), премесиш га пре тога подухватном, тзв. folding tehnikom (ima video доле), 1 sat narastanja pred pečenje, температура 220-230 у пећници, зависи од брашна, 40-45 minuta. Корица се зaсече жилетом, брзим покретом, pred ubacivanje. (Не може ножем, а можеш и по убацивању да засечеш после 4-5 минута, али је смарање.)

Morm da idem nа pijацu, ne mogu da dužim.

* hidratacija=odnos tečnog naspram čvrstog
** Ово је и основ за свако друго слично тесто, рецимо тесто за пицу, фокаћу, неки компактнији хлеб (смањиш само онда количину воде и уља и млека, то јест течности, количина соли је увек иста као и квасца и биге).




REZULTAT:


nsarski nsarski 21:41 26.11.2017

Re: Срећа од малопре

Bravo, majstore!
Moraću da šegrtujem kod tebe nekom prilikom na proleće, da naučim da pravim super hleb i impresioniram cice. Nadam se da nisi skup.
zilikaka zilikaka 21:59 26.11.2017

Re: Срећа од малопре

Кажем, може и још мање квасца: бига ствара бигу, то јест реакција је ланчана, и не мораш да се бринеш око количине квасца: кад имаш бигу квасац би могао и да не ставиш.

Brajoviću, el ta biga ima veze s komlovom?
To je isto neka prepodobma smesa koja se koristila odvajkada za dizanje testa umesto kvasca. I držala saszšena po kućama da dalje stvara "lančanu reakciju".

Navodno, i u kući je moglo da nestane leba al ne i komlova, pa su i priče nekih neših deda o bežanju kući posle Šestoaprilskog rata bile vezane za opstanak zahvaljujući komlovu.

Navodno, to se sušilo napolju pa si mogao lakše da ukradeš.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:00 26.11.2017

Re: Срећа од малопре

Moraću da šegrtujem kod tebe nekom prilikom na proleće, da naučim da pravim super hleb i impresioniram cice. Nadam se da nisi skup.

Цена?
Две Меганине слике ;-)

Мени је више занимљиво што сам укапирао концепте и технологије спремања, замке процеса, и тако добио и алат и шегртство у рукама, па сад могу да се зезам. А наравно да прави пекар нисам. То је озбиљан занат.

Доста сам учио од Richarda Bertineta, али и са много других страна. Углавном, мени је занимљиво. (На жалост.)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:09 26.11.2017

Re: Срећа од малопре

To je isto neka prepodobma smesa koja se koristila odvajkada za dizanje testa umesto kvasca. I držala saszšena po kućama da dalje stvara "lančanu reakciju".

Да, тај концепт. Италијансka biga= англосаксонски starter. Код нас МАЈА.
Квасац ти, у ствари, уопште и не треба. Но, нисам радио са комловом.
Квасца (подобних гљивица за дизање теста) има свуда, не само на воћу. Индустријски квасац је само пречица. (И прашак за пециво је иста ствар, начелно природна форма.)

Но, замисли да кренем и да о томе тупим.
mirelarado mirelarado 00:14 27.11.2017

Re: Срећа од малопре

Мени је више занимљиво што сам укапирао концепте и технологије спремања, замке процеса, и тако добио и алат и шегртство у рукама, па сад могу да се зезам. А наравно да прави пекар нисам. То је озбиљан занат.

Доста сам учио од Richarda Bertineta, али и са много других страна. Углавном, мени је занимљиво. (На жалост.)


Не видим зашто ти је жао. Има ли ишта лепше од мириса 'леба који се пече? : )
jinks jinks 11:50 26.11.2017

...

Bio je krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih dugometražni dokumentarac, valjda se zvao "Ta Amerika", koji je priznajem delovao kao priličan šok u to vreme, a verujem da bi slično bilo i sada.

Posebno su mi ostale u sećanju dve priče, od kojih je jedna o tome kako se i čime hrane pilići koji se tove na milione i koji završavaju u svim mogućim samoposlugama i restoranima, kako standardnim tako i onim brze hrane (dobro, oni koji više drže do sebe verovatno na određeni način i biraju dobavljača).

Druga je bila o maltene virtuelnom (ali izgleda i itekako realnom) svetu ljudi koji barabar sa pacovima veličine praseta žive po tunelima njujorškog metroa.
narcis narcis 12:44 26.11.2017

Re: ...

jinks
ti si bre mator ko i ja, i ja se i dan danas sećam tog filma-reportaže, dobro ne sećam se svega , najduže mi je ostalo sećanje na to da su avta -polovna bila 400$ i tako to da je ustvari bila šizofrena, sjedne strane pozitivna a u isto vreme negativna prema usa, čitaj po vuku y c a,

pitanje za ove naše ycaovce ide neka provala u narodu da se u ameriki mže prehrani četvoročlana porodica za 200$ mesečno, istinalijeto, ako je istina odma idem dsubijem.

jinks jinks 12:52 26.11.2017

Re: ...

ide neka provala u narodu da se u ameriki mže prehrani četvoročlana porodica za 200$ mesečno, istinalijeto,

Baš mi sada pade na pamet priča na temu "obećane zemlje" ... koja se kao motiv izgleda, na ovaj ili onaj način, provlači kroz manje-više sve kulture.

Mislim, šta je to što ljudi u svojim glavama projektuju na neki tamo Šangrila ili Ksanadu (V. Jabuku ili G. Albion, šta već) o kome sanjaju. Da li se radi o gomili individualnih i različitih razloga ili se sve može svesti na njih nekoliko suštinskih i "prosto jednostavnih" ... ako ne i na jedan jedini baš takav.
tyson tyson 13:26 26.11.2017

Re: ...

jinks
Bio je krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih dugometražni dokumentarac, valjda se zvao "Ta Amerika", koji je priznajem delovao kao priličan šok u to vreme, a verujem da bi slično bilo i sada.








EDIT: Sad videh da je Cenzor zabranio gledanje prvog dela That is America today!

Evo prvog dela, ali avaj! sa mađarskom sinhronizacijom.

narcis narcis 13:07 26.11.2017

ne slažem se

sa crosom i istomišljenicima, macdonalds( čitaj kao što je napisano) nije kriv nizašta, kriva je ljucka proždrljivost i iskonski strah od gladi i isfrustriranost zajedno sa tradicijom.
to što se dešava da je porast bolesti gojaznosti u zemljama didođe mac je samo koincidencija, zemlje gde on dolazi su u expanziji kupovne moći i ulaze u one koje mogu da obezbede dobru ishranu svojim državljanima, no narod ko narod naviko da teško dolazi do hrane idalje ima potrebu da se prežderava kao posledicu vekovnog nedostatka hrane.
ali kako objasniti nekome kome je veliki stomak statusni simbol zajedno sa unošenjem ogromne količine hrane za obrok, kako takvom objasniti da treba da jede samo onoliko koliko će da potroši u toku dana.
probao sam koliko prekjuče a to objasnim prijatelju koji ima dijabetes i visok pritisak, isto sam prošo ko da velikosrbinu objašnjavam da nam zapad nije neprijatelj već mi sami, kao i u slučaju prežderavanja na dnevnoj bazi.
pa mi smo i na posne slave uveli mrs na velika, ne na mala, vrata.
to o čemu vi kritikujete maca je samo još jedna amerikanizacija u stilu dobio sam rak pluća , ili u mom slučaju artero sklerozu od pušenja al nisam ja kriv već duvanska industrija, nisam ja kriv što pušim 3 akle dnevno već duvanska mafija, to što jedem svaki dan haNburgere i dobio sam hartatak nisam ja kriv već mecdonalds, zašto bi ja bio kriv za ono što loše radim sebi kad mogu da okrivim industriju hrane i duvana i sve ostale.
nisam ja kriv što sam spalio pudlicu u mikrotalasnu već proizvođač koji nije napisao da to ne smem da radim. nisam ja kriv što mi voda sjebala televizor jer mi proizvođač nije reko da nesmem da stavim saksiju sa cveke na teveju i da ga zalivam.
na sve ovo još mi dođe i fađistička antipušačka mafija koja mi brani da pušim u kafanu što je adekvatno zabrani da u javnu kuću hebeš kurve.
G.Cross G.Cross 13:36 26.11.2017

Re: ne slažem se

sa crosom i istomišljenicima, macdonalds


Ma nemam ja nista protiv maka. Nek jede ko sta hoce.
Napisah to na pocetku posta.

Meni samo muka kad vidim iz cega jedu.

na sve ovo još mi dođe i fađistička antipušačka mafija koja mi brani da pušim u kafanu što je adekvatno zabrani da u javnu kuću hebeš kurve.

Jel bi ti u kafani jeo iz papirnih tanjira.

I da ti lozu ili vino sipaju u platicnu casu.

Jok bre poslao bi Micu kelnera u tri lepe.

Zasto ?

Kakva je razlika?

Na kraju ima svako pravo i da jede iz cega hoce, ali imam i ja pravo da mi je muka od toga.



narcis narcis 15:01 26.11.2017

Re: ne slažem se

Jel bi ti u kafani jeo iz papirnih tanjira.

uh, na ovo nisam obratio pažnju.
sve zavisi gde, ako sam u macu ondak mi je svejedno, jedem na brzinu i 'ugođaj' vezan za escajg mi je nebitan.
ne znam da restorani imaju papirene escajge ili 'čajnu'
u expres restoranima jedem iz plastiku, nebi mi smećalo ni da je papir.
mislim ovoono ja se nadam da ti ne nosiš sako, pantalone i salonske cipele kad igraš tenis ili fuzbal, ilištaveć.
pljeskavicu sa trafiku jedem ispapirne očetkujem tanjir ni alat.
ja sam samo jednom bio u meku, iz radoznalosti, sestrić me vodio za rođendan. meni je to sve bilo prihvatljivo.
mada sve je to pitanje do čoveka, ja bih se po tim restoranima , po kojima se ti osećaš ko domaći, osećao isto kao ti u meku, neudobno. ja ne pripadam otmenim restoranima kao što ti ne pripadaš sirotinjskim i brzohranećim.
tadejus tadejus 15:45 26.11.2017

Re: ne slažem se

G.Cross
sa crosom i istomišljenicima, macdonalds


Ma nemam ja nista protiv maka. Nek jede ko sta hoce.
Napisah to na pocetku posta.

Meni samo muka kad vidim iz cega jedu.

na sve ovo još mi dođe i fađistička antipušačka mafija koja mi brani da pušim u kafanu što je adekvatno zabrani da u javnu kuću hebeš kurve.

Jel bi ti u kafani jeo iz papirnih tanjira.

I da ti lozu ili vino sipaju u platicnu casu.

Jok bre poslao bi Micu kelnera u tri lepe.

Zasto ?

Kakva je razlika?

Na kraju ima svako pravo i da jede iz cega hoce, ali imam i ja pravo da mi je muka od toga.





Palamudiš..
Što se nisi zgrozio nad fair trade organic chai latte ispijačima i ispijačicama..
I oni piju iz plastične čaše..
Prezitreš sirotinju..
Dubinski, kao i svi drugi što su iz nje očajnički utekli pa se sad ne mogu dovoljno mapričati o tartufima i kristal šampanjcima..
A sirotinja je u glavi i od nje se pobjeć ne mere..
Te tako.. Bezveze je kao užasavati se (a zapravo likovati što nisi medju njima) nad nekim kome je provod izlazak u mek..
I još pod krinkom brige..
Bezveze
myredneckself myredneckself 16:01 26.11.2017

Re: ne slažem se

narcis
ali kako objasniti nekome kome je veliki stomak statusni simbol zajedno sa unošenjem ogromne količine hrane za obrok, kako takvom objasniti da treba da jede samo onoliko koliko će da potroši u toku dana.

Kaži mu da će između ostalog oboleti i od gihta, tzv. kraljevske bolesti.
Možda će mu veliki stomak, i pride giht, tada još više imponovati. Giht je oduvek bio bolest bogatih i alavih žderonja.

Vidi ovoga, skoro da leži i jede i pije, k'o oni Rimljani što cubantes cenabant. (tj. obedovahu ležeći)


mirelarado mirelarado 16:42 26.11.2017

Re: ne slažem se

Na kraju ima svako pravo i da jede iz cega hoce, ali imam i ja pravo da mi je muka od toga.


Razume se, ali mislim da nije samo u improvizovanom posuđu i escajgu stvar. Ko nije jeo vruć burek iz masne 'artije i pio jogurt iz tetrapaka, ne može da spozna čari grešne strasti. :)

Meni lično odbojan je sam taj koncept tržnog centra - po pravilu ružne zatvorene zgradurine - u koju ljudi masovno odlaze u provod, tj. u kupovinu, klinci eventualno i u igraonicu ili bioskop. Taj koncept Mekdonaldsa i igara star je barem koliko i Rimsko carstvo. Koloseum je upravo tome služio: unutar građevine se trgovalo, a u centru - areni - zabavljalo. U Pompeji koja je bila prvo svratište Carstva za moreplovce i dođoše svih vrsta sačuvani su ostaci uličnih pećnica, bili su to prvi fast- i streetfood punktovi.



G.Cross G.Cross 17:25 26.11.2017

Re: ne slažem se

Što se nisi zgrozio nad fair trade organic chai latte ispijačima i ispijačicama..
I oni piju iz plastične čaše..


Da, zgrazavam se evo in nad njima.
gedza.73 gedza.73 17:28 26.11.2017

Re: ne slažem se

U Pompeji koja je bila prvo svratište Carstva za moreplovce i dođoše svih vrsta sačuvani su ostaci uličnih pećnica, bili su to prvi fast- i streetfood punktovi.

E to sam baš skoro u jednoj diskusiji hteo da pomenem. Gornji deo prozora je bio veći, napravljen od drveta pa kad se pdoigne bukvalno napravi nadstrešnicu a donji, manji služi kao šank.

Pametni bili ti Latini


Kiša pada, pređeš ulicu preko kamenja da se ne okvasiš a i kola imaju prostora da prođu.
pešački prelaz u 3D.
mirelarado mirelarado 18:17 26.11.2017

Re: ne slažem se

E to sam baš skoro u jednoj diskusiji hteo da pomenem. Gornji deo prozora je bio veći, napravljen od drveta pa kad se pdoigne bukvalno napravi nadstrešnicu a donji, manji služi kao šank.


Da, a u ovim otvorima se nalaze ćupovi sa toplim jelima.

Ovakav im je bio hleb (sačuvan tako ugljenisan) posle erupcije:


narcis narcis 18:41 26.11.2017

Re: ne slažem se

myredneckself
narcis
ali kako objasniti nekome kome je veliki stomak statusni simbol zajedno sa unošenjem ogromne količine hrane za obrok, kako takvom objasniti da treba da jede samo onoliko koliko će da potroši u toku dana.

Kaži mu da će



ne vredi njima , takvima, pričati izgubili bi smisao života.
bladerunner92 bladerunner92 22:07 26.11.2017

Re: ne slažem se

2x
bladerunner92 bladerunner92 22:07 26.11.2017

Re: ne slažem se

tadejus

Palamudiš..
Što se nisi zgrozio nad fair trade organic chai latte ispijačima i ispijačicama..
I oni piju iz plastične čaše..
Prezitreš sirotinju..
Dubinski, kao i svi drugi što su iz nje očajnički utekli pa se sad ne mogu dovoljno mapričati o tartufima i kristal šampanjcima..
A sirotinja je u glavi i od nje se pobjeć ne mere..
Te tako.. Bezveze je kao užasavati se (a zapravo likovati što nisi medju njima) nad nekim kome je provod izlazak u mek..
I još pod krinkom brige..


eeee teske muke draga moja
kobajagi ozbiljni , uspesni , ljudi u godinama a ono kad sve saberes samo olinjali starci skvrceni iza svojih ekrana kompjutera (da se doeditujem-a koji su imali mnogo vise srece nego pameti u zivotu) koji se dokazuju, pokazuju,manipulisu drugima (jos glupljima), inate se i vredjaju (najcesce zene) na nekom blogu
jbga ne znas dal je tuzno ili smesno

Kako da prepoznate glupe ljude: Frojd je to otkrivao jednom rečenicom
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:44 27.11.2017

Re: ne slažem se

Ovakav im je bio hleb (sačuvan tako ugljenisan) posle erupcije:


Da, i Egipcani prave i danas isti leba ko od pre 5.000 godina, onaj iz kamenih peci..
A budjav su stavljali na rane.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:49 27.11.2017

Re: ne slažem se

Ko nije jeo vruć burek iz masne 'artije i pio jogurt iz tetrapaka, ne može da spozna čari grešne strasti. :)


..i fish & chips se jede iz artije, drugacije ne biva.
angie01 angie01 12:53 27.11.2017

Re: ne slažem se

..i fish & chips se jede iz artije, drugacije ne biva.


drugacije bi se pokvario ukus.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:39 27.11.2017

Re: ne slažem se

Prezitreš sirotinju..
Dubinski, kao i svi drugi što su iz nje očajnički utekli pa se sad ne mogu dovoljno mapričati o tartufima i kristal šampanjcima..
A sirotinja je u glavi i od nje se pobjeć ne mere..
Te tako.. Bezveze je kao užasavati se (a zapravo likovati što nisi medju njima) nad nekim kome je provod izlazak u mek..
I još pod krinkom brige..
Bezveze

Занимљиво.
Ја то нисам тако схватио.
Више сам схватио да је тај гест, то неједење из пристојне амбалаже, некакав гест непоштавања себе, непоштовања живота (као таквог) и оног што нам је њиме дато. То је непоштовање сваког оног трена који нам је поклоњен. Понижавајуће за човека.

Није храна пуко прождирање и пуњење трбуха.

Ја имам други трип: ужасавам се кад видим да људи једу ходајући. Помислим: "Како је ово бедно, какво је ово понижење -- зашто овај човек допушта да му то раде, и зашто допушта да сам себи то ради."

А иначе сам прасе.
maksa83 maksa83 19:44 27.11.2017

Re: ne slažem se

Ја имам други трип: ужасавам се кад видим да људи једу ходајући. Помислим: "Како је ово бедно, какво је ово понижење -- зашто овај човек допушта да му то раде, и зашто допушта да сам себи то ради."

Ti si Brajoviću Japanac in diskajz. Tamo je to nezamislivo, kao i duvanje nosa na javnom mestu (ne ono božemeporpsti otresanje, nego čak i u maramicu). Jedenje u hodu je nezamislivo dotle da i kad kupe sladoled stoje pored sladoledžinice dok ga ne pojedu i onda idu dalje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:00 27.11.2017

Re: ne slažem se

Друго, храна је данас толико јефтина... наравно, ако куваш, ако спремаш нешто. А не да живиш од прегризака на улици. Као што клинци сад уче руковање компутером, можда би ваљало да их учимо руковању намирницама и припремању хране?
Milan Novković Milan Novković 20:10 27.11.2017

Re: ne slažem se

maksa83
Ја имам други трип: ужасавам се кад видим да људи једу ходајући. Помислим: "Како је ово бедно, какво је ово понижење -- зашто овај човек допушта да му то раде, и зашто допушта да сам себи то ради."

Ti si Brajoviću Japanac in diskajz. Tamo je to nezamislivo, kao i duvanje nosa na javnom mestu (ne ono božemeporpsti otresanje, nego čak i u maramicu). Jedenje u hodu je nezamislivo dotle da i kad kupe sladoled stoje pored sladoledžinice dok ga ne pojedu i onda idu dalje.

Evo šta je meni interesantno, fenomenološki govoreći, u dinamici nekih atributa koja se pomerila, izgleda, psolednjih 30 godina, od kad sam ja otišao iz Srbije.

"Nezamislivo", kao atributivna reč, mi je zamislivo.

Ali Predragovo "bedno" i "poniženje" me vraća u vremena kad sam ja kod keve prvi put primetion čudniju upotrebu reči "odvratno", pošto me je ona hvalila i bila ponosna na mene i kad sam falširao (kasno me i jedva dobili pa im popustila pažnja dok sam odrastao).

Ta činjenica nezasluženog hvalisanja je samo kod mene pojačala nerazumevanja upotrebe reči u kontekstu "nemoj da budeš odvratan", a gde sam, sasvim raspoložen, u dobroj nameri i odličnom društvu, vrteo neki fazon na račun dal dobrog ortaka sa nama u tom trenutku, ili na ženin, moćda račun starije ćerke.

Fazon nije bio neki, to stoji, a riff mi je išao 3x duže nego što je trebalo, i to stoji, nego mi je reč ne više bila prejaka, pošto ih keva nije nikad takve koristila kad sam ja u pitanju, nego sam ukapirao da je semantika čudno i mimo moje pažnje pomerena.

A Predrag je čak "jezičar", pa mene sad kopka da li sam ja i jako davno loše kapirao semantiku ovih reči, kao mnogo jaču nego što je bila, ili se ta semantika pomerila u međuvremenu, ili je volatility u emotivno-vrednosnom sistemu naglo skočio zbog nervoze, s punim razlogom, tj razumeo bih i samo pokušavam da "dohvatim" fenomen.

Tj, ja sam, dobro ili loše, reči "bedno", "poniženje" i "odvratno" onomad shvatao kao mnogo jake reči, koje se jako retko i oprezno koriste, osim ako ne pričamo o nekim duboko lošim ljudima i pojavama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:30 27.11.2017

Re: ne slažem se

Tj, ja sam, dobro ili loše, reči "bedno", "poniženje" i "odvratno" onomad shvatao kao mnogo jake reči, koje se jako retko i oprezno koriste, osim ako ne pričamo o nekim duboko lošim ljudima i pojavama.

Па оно "бедно" код мене баш је требало да има тежину: ја стварно се шокирам, осећам се нелагодно, понижен, немоћан, имам трансфер непријатноси -- "О, људи, зар мора тако да буде."

А, да... речи се кроз време померају по емотивним и значењским скалама.
Помисли само како се изменила перцепција речи "партизан".
Milan Novković Milan Novković 21:08 27.11.2017

Re: ne slažem se

Predrag Brajovic
Tj, ja sam, dobro ili loše, reči "bedno", "poniženje" i "odvratno" onomad shvatao kao mnogo jake reči, koje se jako retko i oprezno koriste, osim ako ne pričamo o nekim duboko lošim ljudima i pojavama.

Па оно "бедно" код мене баш је требало да има тежину: ја стварно се шокирам, осећам се нелагодно, понижен, немоћан, имам трансфер непријатноси -- "О, људи, зар мора тако да буде."

А, да... речи се кроз време померају по емотивним и значењским скалама.
Помисли само како се изменила перцепција речи "партизан".

Ovo je moj, sasvim inženjerski pristup "problemu":

- Sasvim je moguće da je moj rečnik "bedan", i to je onda lako i trivijalno pokriće za nerazumevanje.

- Ali pošto i sam kažeš da reč treba da ima težinu, iako je i ovo kvalitativna odrednica, u polju kvaliteta mene onda interesuje:

1. Zar ti se ne čini da smo previše sabili atributivni jezički prostor u kojem bi trebali da budu svi kvalifikatori za pojave mnogo lošije od studenta, npr, koji jede viršle na ulici/u pokretu - laganje, sebičluk, bezobrazluk, siledžijstvo, lopovluk, bezosećajnost, .... sa te druge strane reči bedno, uparene sa jedenjem na ulici, bar ne fali karakteristika loših ljudi i obrazaca lošeg ponašanja.

2. U najboljem slučaju ne sumnjam da pismeniji i jezički talentovaniji s relativnom lakoćom mogu da pokriju bilo koji prostor, bilo kako sužen, ali what't to be done što se tiče nas sa jefinijim ulaznicama - ako prihvatim da je jedenje viršli na ulici bedno šta, "jadan", da prilepim bizarnom (evo već počinjem da se frljam s atributima) ocu koji je ošamario trogodišnju, nasmejanu devojčicu koja nije "umuknula" nego po treći put zatražila sladoled, da bi ga pojela na ulici...znam, konstruišem primer, iako moguć, i ne sa lošom namerom, pošto je on samo jedan od hiljadu njih.

Da ne bude zabune zašto se ja uopšte upuštam u ovakva objašnjenja, a uz jako malo znanja i kvalifikacija - mene te neke jezičke sitnice interesuju zbog AI/heurističkog pomeranja u I(C)T-ju, ja sam nebrojeno fragmenata preveo sa google-translate samo da bih "osetio" kako se sve to pomera, pošto nam je deep and very deep AI pred pragom.

Pa onda "osećam" operativni problem - ako olako prihvatim objašnjenje i primer za "bedno", kao što je jedenje na ulici, onda moj primer za bedno ...

... gde sam debeo, zdrav i sit, a ipak kupio još jedan sendvič, i neću da ti ga dam iako si ti u 40.5 stepeni groznici zbog gladi i spavanja na ulici ...

... mora da ustupi mesto reči koju ja baš nemam na dohvat ruke.

Tj setio bih se nečega, ali mi se tako otvara neka nova praznina, imam lančanu, nestabilnu, lingvističku reakciju u "sistemu"

G.Cross G.Cross 21:34 27.11.2017

Re: ne slažem se

Predrag Brajovic
Prezitreš sirotinju..
Dubinski, kao i svi drugi što su iz nje očajnički utekli pa se sad ne mogu dovoljno mapričati o tartufima i kristal šampanjcima..
A sirotinja je u glavi i od nje se pobjeć ne mere..
Te tako.. Bezveze je kao užasavati se (a zapravo likovati što nisi medju njima) nad nekim kome je provod izlazak u mek..
I još pod krinkom brige..
Bezveze

Занимљиво.
Ја то нисам тако схватио.
Више сам схватио да је тај гест, то неједење из пристојне амбалаже, некакав гест непоштавања себе, непоштовања живота (као таквог) и оног што нам је њиме дато. То је непоштовање сваког оног трена који нам је поклоњен. Понижавајуће за човека.

Није храна пуко прождирање и пуњење трбуха.

Ја имам други трип: ужасавам се кад видим да људи једу ходајући. Помислим: "Како је ово бедно, какво је ово понижење -- зашто овај човек допушта да му то раде, и зашто допушта да сам себи то ради."

А иначе сам прасе.



Tacno to sam hteo da kazem Brajovicu, ali sam naucio da Blog kad pritisnes "Objavi" ima svoj zivot i da se posle oko 30 komentara potpuno zaboravi sta je bio tekst bloga ( ni ja ne citam ponovo sadrzaj bloga kad komentarisem)
i da se oko stotog komentara krene u meandre srpstva/drugosrpstva ( drugosrpstvo vise kao rec nije toliko u modi), zatim Rusi/Ameri , EU/Anti EU itd itd.

Interesatno je kako jedan potpuno licni pogled na plasticne tanjire zavrsi kao svadja o Djokovicu i Cevapcicima ili traktat o Odnosu Leviski i ljubavi prema Rusima ili podizanje iz groba davno istrulog Flojda.

Ali to je blog i kad sam pritisnuo "Objavi" preuzeo sam taj rizik.

A jesam se bio zazeleo i sad cu biti miran neko vreme.

Uzdravlje.


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:27 27.11.2017

Re: ne slažem se

mora da ustupi mesto reči koju ja baš nemam na dohvat ruke.


Izmislili su dodatak i za tu situaciju, prebedno.
Sad se taj prefiks trpa svuda pa imamo ne samo prelepo, (što mi zvuči u redu) nego i preružno, pretužno, ali i preurbano, prekul.. pa što ne bi moglo i prebedno.

A i meni se čini da je "bedno" u Brajinom komentaru pogrešna reč.
myredneckself myredneckself 22:52 27.11.2017

Re: ne slažem se

PB
А иначе сам прасе.

Aiiiii...
Moraš ponekad probati da jedeš kajganu pravo iz tiganja, i da grizeš paradajz iz ruke kao jabuku (kao ja kad sam sama, na primer).
Jer, šta?!
Pa, šparaš vodu i deterdžent, i pride, nisi straćio lovu za one tanjire na bacanje.
Onda, (malo li je) imaš da opereš samo tiganj. Aj, dobro... i viljušku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:41 28.11.2017

Re: ne slažem se

2. U najboljem slučaju ne sumnjam da pismeniji i jezički talentovaniji s relativnom lakoćom mogu da pokriju bilo koji prostor, bilo kako sužen, ali what't to be done što se tiče nas sa jefinijim ulaznicama - ako prihvatim da je jedenje viršli na ulici bedno šta, "jadan", da prilepim bizarnom (evo već počinjem da se frljam s atributima) ocu koji je ošamario trogodišnju, nasmejanu devojčicu koja nije "umuknula" nego po treći put zatražila sladoled, da bi ga pojela na ulici...znam, konstruišem primer, iako moguć, i ne sa lošom namerom, pošto je on samo jedan od hiljadu njih.

Заниимљиво, нисам овако никад размишљао: да реч дисквалификујем раубећи њене граничне употребе и ван њене "стварне" потребе и тачности. Но, научио сам да речи имају своје пливајуће, контекстауализовано значење, па и наизглед једнозначна реч "издајник" преметнуће се у своју супротност ако напишем "издајник српства из деведесетих".

То ми због Пајкета паде на памет ;-)
Дакле, најважније: речи немају своје фиксирано значење, иако делује да имају.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:43 28.11.2017

Re: ne slažem se

Onda, (malo li je) imaš da opereš samo tiganj. Aj, dobro... i viljušku.

И себе!!!
:))))))
tyson tyson 10:46 28.11.2017

Re: ne slažem se

Друго, храна је данас толико јефтина... наравно, ако куваш, ако спремаш нешто. А не да живиш од прегризака на улици.

Jebiga, hrana je jevtina ali je vreme skupo...

tadejus tadejus 20:10 28.11.2017

Re: ne slažem se

Predrag Brajovic

Ја имам други трип: ужасавам се кад видим да људи једу ходајући. Помислим: "Како је ово бедно, какво је ово понижење -- зашто овај човек допушта да му то раде, и зашто допушта да сам себи то ради."

А иначе сам прасе.


i ovo takođe kad kažeš sigurno pred očima imaš neku sliku galerije umjetnina na Menhetnu, neke dame u modernim toaletama i gospodu u ležerno sportskim sakoima, sa kanapeima u rukama.. i šampanjem..
aha..
jbg..
devedesete su od nas stvarno napravile bezvezne ljude..
ja se očlajnički borim da mi djeca ne budu obilježena time ali već vidim neke znake da je bitka izgubljena..
biće..
sad imam još samo da tražim neki ugao zašto je to zapravo dobro..
tadejus tadejus 20:11 28.11.2017

Re: ne slažem se

tyson
Друго, храна је данас толико јефтина... наравно, ако куваш, ако спремаш нешто. А не да живиш од прегризака на улици.

Jebiga, hrana je jevtina ali je vreme skupo...



asfalt buraz, asfalt
i atmosvera
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:40 28.11.2017

Re: ne slažem se

i ovo takođe kad kažeš sigurno pred očima imaš neku sliku galerije umjetnina na Menhetnu, neke dame u modernim toaletama i gospodu u ležerno sportskim sakoima, sa kanapeima u rukama.. i šampanjem..

:)

Немам.
Прва слика: слика сина.
"Сине, не буди стока. Дај, седи, једи, к'о човек!"

Друга слика: Крлежа.
Крлежа се згражавао да људи једу на улици.

Трећа слика: деведесете, и Крста Поповски и ја из Македоније шверцујемо -- ш-в-е-р-ц-у-ј-е-м-о -- књижевни часопис који смо издавали, и његов отац, који се преселио у Скопје, среди да нам неки Албанац одштампа тих 300 примерака за џабе. (други број часописа Звоно, вероватно му је он нешто платио, или су се пребили, никада нисмо питали). Ми натоваримо бунтове часописа, био је већег формата, и дебео као књига, не можеш да га сакријеш, особито у "реноу 4", и пред пут прилази нам његов отац, и пита имамо ли воде и хране за пут, и кад види да имамо, али воду у пластичним боцама, доноси нам однекуд две чаше, да барем воду пијемо к'о људи.

Четврта слика: цариник отвaра гепек, и види хрпу часописа, и пита шта је то, ми кажемо -- Часописи! Правили смо промоцију по Македонији! и још ми послагали наше књиге да се види да смо писци, и каже Крсти цариник -- Дај, бре, неки, и ми цариници волимо да читамо...

Гањаш лава који и није у шуми, и ко зна где је.
Спава.
tadejus tadejus 20:47 28.11.2017

Re: ne slažem se

Predrag Brajovic

Ја имам други трип: ужасавам се кад видим да људи једу ходајући. Помислим: "Како је ово бедно, какво је ово понижење -- зашто овај човек допушта да му то раде, и зашто допушта да сам себи то ради."


Predrag Brajovic

Прва слика: слика сина.
"Сине, не буди стока. Дај, седи, једи, к'о човек!"

Друга слика: Крлежа.
Крлежа се згражавао да људи једу на улици.

Трећа слика: деведесете, и Крста Поповски и ја из Македоније шверцујемо -- ш-в-е-р-ц-у-ј-е-м-о -- књижевни часопис који смо издавали, и његов отац, који се преселио у Скопје, среди да нам неки Албанац одштампа тих 300 примерака за џабе. (други број часописа Звоно, вероватно му је он нешто платио, или су се пребили, никада нисмо питали). Ми натоваримо бунтове часописа, био је већег формата, и дебео као књига, не можеш да га сакријеш, особито у "реноу 4", и пред пут прилази нам његов отац, и пита имамо ли воде и хране за пут, и кад види да имамо, али воду у пластичним боцама, доноси нам однекуд две чаше, да барем воду пијемо к'о људи.

Четврта слика: цариник отвра гепек, и види хрпу часописа, и пита шта је то, ми кажемо -- Часописи! Правили смо промоцију по Македонији, и још ми послагали наше књиге да се види, и каже Крсти цариник -- Дај, бре, неки, и ми цариници волимо да читамо...

Гањаш лава који и није у шуми, и ко зна где је.
Спава.


ne, nisu ti ove slike bile pred očima kad si ono gore pisao..
druge su bile..
znaš i sam..
zato se sad i pravdaš..
al i to je ok, kanda se ipak razumijemo..
tyson tyson 21:04 28.11.2017

Re: ne slažem se

tadejus
tyson
Друго, храна је данас толико јефтина... наравно, ако куваш, ако спремаш нешто. А не да живиш од прегризака на улици.

Jebiga, hrana je jevtina ali je vreme skupo...

asfalt buraz, asfalt
i atmosvera

Svako vreme ima svoje đavole.

I ja, eto, od određenog uzrasta gde god da sam na iole duže prvo kupim keramičke tanjire i čaše za vino.

Jednostavno, neki red mora da se zna; prija mi.

Po svakakvim svetskim budžacima sam živeo za svog života; među raznim ljudima, u drugačijim kulturama. Uživao sam; da nisam, ne bih to ni radio. Međutim, nikada nisam dao zaboraviti odakle dolazim.

Vino se ne kupuje ako je u tetrapaku pa makar cvileo koliko mi se pije; pije se iz vinske čaše. Hrana se jede iz keramičkih tanjira. Eto, ako mogu da biram. Takvo je vreme došlo. Jebiga, nismo svi isti, ali - neka cveta hiljadu cvetova. Bar po tim pitanjima jedni druge ne ugrožavamo ako imam drugačije sklonosti.

tadejus tadejus 21:17 28.11.2017

Re: ne slažem se

tyson

Svako vreme


Ama jedi brate šta voliš i iz čega voliš..
Ja ti samo htjedoh natrljati nos u činjenicu da je pravilno reći jeftino a ne jevtino..
A sve jer si čovjek jezički čistunac..
Mada ja do jezičkog čistunstva ne držim..
zilikaka zilikaka 22:16 28.11.2017

Re: ne slažem se

Ja ti samo htjedoh natrljati nos u činjenicu da je pravilno reći jeftino a ne jevtino..
A sve jer si čovjek jezički čistunac..
Mada ja do jezičkog čistunstva ne držim..

Ni ja, al nešto se sećam da je u pravopisu nekad bilo da su obe verzije pravilne. Kao i pižama ili pidžama.
Ne kažem, mošbiti da se to promenilo al s obzirom da nije bilo pre 50 godina, nije zameriti.
NAročito ne nekom ko živi napolju.
SumLJam da mu je prva briga da prati najnovija izdanja srpskog pravopisa.

...a inače, ovo samo zbog činjenica.
Ne postoji bilo koja druga namera, te verujem da nećeš zameriti.
tyson tyson 22:22 28.11.2017

Re: ne slažem se

Ja ti samo htjedoh natrljati nos u činjenicu da je pravilno reći jeftino a ne jevtino..
A sve jer si čovjek jezički čistunac..

Ja baš pišem jevtino jer je tako pravilno. A u verbalnoj komunikaciji regresira u jeftino; šta ću, slab sam...


tadejus tadejus 22:23 28.11.2017

Re: ne slažem se

zilikaka

...a inače, ovo samo zbog činjenica.
Ne postoji bilo koja druga namera, te verujem da nećeš zameriti.


nemaj brigu ne zamjerim.. ne može čovjek da ne posujma.. tojest posumlja.. jer sujma ali sumljati..
narcis narcis 22:25 28.11.2017

Re: ne slažem se

NAročito ne nekom ko živi napolju.
SumLJam da mu je prva briga da prati najnovija izdanja srpskog pravopisa.

al mu to ne smeta da druge na blogu smara pravopisom i glumi bude nacigramar pandur.
zilikaka zilikaka 23:25 28.11.2017

Re: ne slažem se

tadejus
zilikaka

...a inače, ovo samo zbog činjenica.
Ne postoji bilo koja druga namera, te verujem da nećeš zameriti.


nemaj brigu ne zamjerim.. ne može čovjek da ne posujma.. tojest posumlja.. jer sujma ali sumljati..

Ma, pusti. Moj nespretni pokušaj duhovitosti i to na ofucan način.
A inače sad videla da se radi o Tajsonu a ne autoru ovog bloga.
Mada, ne mmenja stvar. Pravopis stvarno prihvata(o) oba.
tyson tyson 06:08 29.11.2017

Re: ne slažem se

narcis
NAročito ne nekom ko živi napolju.
SumLJam da mu je prva briga da prati najnovija izdanja srpskog pravopisa.

al mu to ne smeta da druge na blogu smara pravopisom i glumi bude nacigramar pandur.

Jer nepismenost je OK.

c_h.arlie c_h.arlie 06:22 29.11.2017

Re: ne slažem se

tadejus
tyson

Svako vreme


Ama jedi brate šta voliš i iz čega voliš..
Ja ti samo htjedoh natrljati nos u činjenicu da je pravilno reći jeftino a ne jevtino..
A sve jer si čovjek jezički čistunac..
Mada ja do jezičkog čistunstva ne držim..

Pa si ga ispravljala baš zbog toga što ne držiš do jezičkog čistunstva !
Ooooo, jebote !
narcis narcis 07:02 29.11.2017

Re: ne slažem se

tyson
narcis
NAročito ne nekom ko živi napolju.
SumLJam da mu je prva briga da prati najnovija izdanja srpskog pravopisa.

al mu to ne smeta da druge na blogu smara pravopisom i glumi bude nacigramar pandur.

Jer nepismenost je OK.


licemeru izvadi balvan iz oka svoga, reče nekad neko...
tadejus tadejus 10:50 29.11.2017

Re: ne slažem se

c_h.arlie
tadejus
tyson

Svako vreme


Ama jedi brate šta voliš i iz čega voliš..
Ja ti samo htjedoh natrljati nos u činjenicu da je pravilno reći jeftino a ne jevtino..
A sve jer si čovjek jezički čistunac..
Mada ja do jezičkog čistunstva ne držim..

Pa si ga ispravljala baš zbog toga što ne držiš do jezičkog čistunstva !
Ooooo, jebote !


ne zbog nego uprkos..
tadejus tadejus 10:51 29.11.2017

Re: ne slažem se

zilikaka
Pravopis stvarno prihvata(o) oba.


mogućno ali ipak ne priliči..
ko kad gospoja frizura kaže visočija inflacija..
mislim jebiga
alselone alselone 10:57 29.11.2017

Re: ne slažem se

Kao i pižama ili pidžama.


Osim kumova i moje porodice, ja ne znam nikog više da govori pižama.

Sve se to poamerikanizovalo draga Zili.
tadejus tadejus 10:58 29.11.2017

Re: ne slažem se

alselone
Kao i pižama ili pidžama.


Osim kumova i moje porodice, ja ne znam nikog više da govori pižama.

Sve se to poamerikanizovalo draga Zili.


meni više na nerve ide majca.. umjesto majice..
al ok..
može kako ko oće.. al brate visočija inflacija.. e jebitiga.. ako bi da držiš do jezičkog čistunstva ili da obanašaš takoreć javnu funkciju.. e pa ne mere onda pojevtina cijena i visočija inflacija.. ne mere..
blogovatelj blogovatelj 11:36 29.11.2017

Re: ne slažem se

Osim kumova i moje porodice, ja ne znam nikog više da govori pižama.


Ja kažem pižama.
tyson tyson 13:30 29.11.2017

Re: Pun qrac idiota

narcis
tyson
narcis
NAročito ne nekom ko živi napolju.
SumLJam da mu je prva briga da prati najnovija izdanja srpskog pravopisa.

al mu to ne smeta da druge na blogu smara pravopisom i glumi bude nacigramar pandur.

Jer nepismenost je OK.


licemeru izvadi balvan iz oka svoga, reče nekad neko...

Ti si poslednji na ovom mestu koji o pismenosti može slovo da kaže. Isfrustrirani, nadrkani, arogantni, nezanimljivi stvore. Dalje ne bih, jer je lista podugačka. Bugarine!


niccolo niccolo 13:35 29.11.2017

Re: ne slažem se

Sve se to poamerikanizovalo draga Zili.

Ja i Srbija čitam Srbidža.
Atomski mrav Atomski mrav 13:54 29.11.2017

Re: ne slažem se

Ja kažem pižama.

I ja.
alselone alselone 14:40 29.11.2017

Re: ne slažem se

Atomski mrav
Ja kažem pižama.

I ja.


Drago mi je da sam vas upoznao.

narcis narcis 22:42 30.11.2017

Re: Pun qrac idiota

tyson
narcis
tyson
narcis
NAročito ne nekom ko živi napolju.
SumLJam da mu je prva briga da prati najnovija izdanja srpskog pravopisa.

al mu to ne smeta da druge na blogu smara pravopisom i glumi bude nacigramar pandur.

Jer nepismenost je OK.


licemeru izvadi balvan iz oka svoga, reče nekad neko...

Ti si poslednji na ovom mestu koji o pismenosti može slovo da kaže. Isfrustrirani, nadrkani, arogantni, nezanimljivi stvore. Dalje ne bih, jer je lista podugačka. Bugarine!



vidim ti si kao bolji, ma jok bre samo si običan seronja i skot bezvredbna umišljena budala i skot.
ništa od čoveka što se kaže.
49 41 49 41 14:59 26.11.2017

Polarizacija sve vise, jace,

do neverovatnog.

https://youtu.be/fAKyi3SYC_I

https://youtu.be/8Iq2jEYzXcE

Andric davno rece, kad bi mi gladni podigli ruke ka suncu - zamracili bi ga.
narcis narcis 18:25 26.11.2017

Re: Polarizacija sve vise, jace,



[youtube]http://youtu.be/8Iq2jEYzXcE[/youtube]
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:00 26.11.2017

Dobro,

Sad kad smo definisali neprijatelja u prvih 100 komentara, usput se izjadali jedni drugima, jel ima neko neki plan, kako da se efikasno suprotstavimo ovoj najezdi brze džank hrane i plastične ambalaže? Jel da tučemo decu od malena (figurativno, ne fizički, mada ni te bitke nisu isključene, da parafraziram jednog našeg filozofa, eruditu i ex lidera nepravedno skenjanog u haškom kazamatu) da jedu domaće, nikako iz meka? Ili ima neka sofisticiranija i inteligentnija metoda da se podrije taj glavni nosilac novog svetskog poretka i uvoditelj nezdravih navika u društva i živote nejakih malih nacija?
gedza.73 gedza.73 19:09 26.11.2017

Re: Dobro,

usput se izjadali jedni drugima

? Ili ima neka sofisticiranija i inteligentnija metoda

ajde da ja budem veliki Trol pa da vidim koga da na'vatam za jedan savet.
ko se razume u PLC, step i servo motore. Ima sve, 'oću da posečem kablove, stavim novu aparaturu, pomeranje po X, Y osi i po svakom pomeranju jedno okidanje.

G.Cross G.Cross 19:15 26.11.2017

Re: Dobro,

gedza.73
usput se izjadali jedni drugima

? Ili ima neka sofisticiranija i inteligentnija metoda

ajde da ja budem veliki Trol pa da vidim koga da na'vatam za jedan savet.
ko se razume u PLC, step i servo motore. Ima sve, 'oću da posečem kablove, stavim novu aparaturu, pomeranje po X, Y osi i po svakom pomeranju jedno okidanje.




Jel ovo za tetku u "Islamic State" ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana