Budućnost| Društvo| Gost autor

LIKE A BIRD ON A WIRE

G.Cross RSS / 25.11.2017. u 22:48

Posle mnogo, mnogo vremena prilom silika otidjoh u jednoj zemlji u jedan Shoping mall.

I videh ponovo ljude kako u redu čekaju da kupe McDonalds.

Ovo nije post o McDonaldsu, nije ni o Junk Food, ovo je post o mojoj averziji do nivoa da osećam bes kada vidim da ljudi jedu ( šta bilo) iz papirnih tanjira, sa plastičnim viljuškama, iz papirnih kesa I piju iz plastičnih čaša.

 

Taj nivo obezljudjivanja ljudi jedino me podseća na kokoške u mrežama koje samo treba da jedu i snesu jaja.

 

Ja bih radije sa Tasom u trafiku na pivo i napolitanke ( eto dokle je došlo) , ja bih radije na leskovačku mućkalicu bilo gde ( I to vrlo rado) , ja bih radije jeo korenje ( copyright Biljana Plavsic, mada radije bih iskreno tartufe I oni su ispod zemlje)

 

Jesti iz plastičnih tanjira genetski modifikovanu hranu u subotu posle krvave radne nedelje ( ko ima sreću da radi )  i pri tome osećati da je čovek “u provodu” čini “Zeleni Sojlent” pozitivnom utopijom.

 

Ovo nije ni post o multinacionalnim korporacijama koje prodaju taj shit, ovo je o nama koji naše poniženje predstvljamo samima sebi kao provod.

 

Da li kokoške na ovoj slici znaju da su kokoške na ovoj slici ?

 

 

a-type-chicken-cages-system4.jpg


russia-cuisine-mcdonalds-101.jpg


 ss_fastfood_slide4_101917285.jpg?itok=gBvfzUFy

 

 





Komentari (393)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 22:48 25.11.2017

Pozitivna Utopija

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:13 27.11.2017

Re: Pozitivna Utopija

Rabbi Serginho, vratija si se, emocija se vratila... Ima nas koji volimo i tebe. Moraš da nam služiš, nema druge.
tasadebeli tasadebeli 23:51 25.11.2017

Поздрав, Кросе!

Нека си се ти нама само добро реедитовао на Блогу Б92 и добро нам опетовано дошао!

Макар и као гост аутор самом себи.

Радује ме то исто као и први пут када сам читао твоје текстове овде.


nivo obezljudjivanja ljudi








П.С. -
Ja bih radije sa Tasom u trafiku na pivo i napolitanke ( eto dokle je došlo)



Грешиш, Кросе, не волЕм ја слаткише нешто баш нарочито.

А и пиво ми дође само као средство за успављивање када сан неће на очи, али то су тако ретке ситуације да у просеку попијем 3-4 флајке пива годишње.

Вино и сланиши су већ друга прича.

(Мислим, хоћу рећи, нисам ја од ваздуКа деб'о, него од конкретнијих ствари.)


Али када си већ поменуо пиво и наполитанке... (Не замери на тролу.)

Не знам како си ти прошао у ЈНА, али на томе сам ја тамо преживљавао повремено купујући то у војничкој кантини када би се догодило да будем последњи у реду за улазак у мензу, па на јеловнику од свих оних јела која су они испред мене почистили, остане само клот пиринач куван на води.



(Зато ја сада имам мало косе очи јер сам у ЈНА стално викао:"Опет рижа!" затежући длановима кожу на слепоочницама у очају. ЛИНК)



Тако да ту комбинацију, пиво и наполитанке, ја у ствари носим као најлепшу успомену из аскаре.

Али је сада, у доба вечног мира и братске љубави у заједници свих људи, више уопште не (зло)употребљавам.



pape92 pape92 00:13 26.11.2017

korijenje

To za korenje (korijenje) je rekao Branko Kostić. Prvi, u svakom slučaju.

Kad se već javljam, da odradim i spojler: Soylent Green is people.
G.Cross G.Cross 09:04 26.11.2017

Re: korijenje

Soylent Green is people.



Znam, tu realnost jos malo kaska za filmom.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:41 26.11.2017

Re: korijenje

Kad se već javljam, da odradim i spojler: Soylent Green is people


Naravno da nije - Soy(a Beens) + Lent(ils) je bezazleni prehrambeni mix soje i sočiva ;>

Em, SRG, scenarista, Duduk za SF, knjigu nije shvatio (a bavi se prenapućenošću - nix melodramatika "Ljudi kao hrana" ) em Heston nije godinama uspevao da je nepromenjenu uvali nekome da daju pare za film, i eto rezultata - Ju! Jedu Ljude! ;>

MAKE ROOM! MAKE ROOM!
by Harry Harrison, 1966

basis for the movie "Soylent Green""

Introduction (1973 Edition)

One of the most ominous trends in a world replete with ominous trends is the accelerating growth of urban populations. In part, this is directly due to the population explosion--people are being born at a faster rate than they are dying. But population growth also contributes indirectly. For instance, as the total world population skyrockets, more and more pressure develops to mechanize farming, and farm workers displaced by tractors and combines go to seek their fortunes in the city. And, of course, many people just prefer to live in cities.

The results of the "population explosion" in cities are getting increasing publicity. Tokyo Bay is frantically being filled with garbage in order to obtain land for expansion of a city already so crowded that there is a two-year wait for middle class apartments. Calcutta today has hundreds of thousands of people living homeless in its streets; yet it seems inevitable that Calcutta's population will increase to 12 million by 1990, if the city grows only as fast as the rest of India. In the underdeveloped countries, cities increased in size by 55 percent in the decade 1950-1960. When the data for 1960-1970 are available, urban growth for that decade can be expected to have been even more spectacular. The inability of those countries to care for their burgeoning urban populations is easily seen in the spectacular slums associated with them. Less visible are the high rates of unemployment and social unrest that follow such rapid urbanization.

The developed countries, with an overall rate of urban growth less than half that of the poor nations, have also faced increasingly serious problems in their cities. These have been especially intense in the United States, where the urban population has more than doubled in the last half century, and the proportion of urban dwellers has changed from less than half of the population to nearly three-fourths. The problems of American cities, such as the degeneration of city centers and uncontrolled growth and development at the periphery, have been the topic of an enormous volume of literature. The cities themselves have been the target of numerous, often unsuccessful programs of rehabilitation.

Projection of even the mid-range future of urban areas presents well nigh insuperable problems. We can be reasonably sure of some things, however. For instance, the current pattern of urban population growth won't continue much past the turn of the century. Demographer Kingsley Davis has projected those growth trends, with startling results. If the post-1950 rates of urban growth continue to 1984, half of the human race will be living in cities. By 2023 _everyone_ would live in an urban area, and by 2044 everyone would live in cities with a million or more population. If by some negative miracle the trends continued that long, the largest "city" would have a population of 1.4 _billion_ souls, one of every 10 human beings.

But the results of such projections, while instructive, are also preposterous. We know things won't work out that way as far as the numbers living in cities are concerned. Moreover, we are completely ignorant of future trends in urban living conditions. We must leave these to our imaginations--or better yet to the talented imaginations of writers like Harry Harrison. _Make Room! Make Room!_ presents a gripping scenario of where current trends may be leading. Such scenarios are important tools in helping us to think about the future, and in bringing home to people the possible consequences of our collective behavior. When such a serious goal can be achieved through an engrossing work of fiction we are doubly rewarded. Thank you, Harry Harrison.

Paul R. Ehrlich, author of "The Population Bomb" (1968)
1973
Jukie Jukie 16:01 26.11.2017

Re: korijenje

pape92

Kad se već javljam, da odradim i spojler: Soylent Green is people.

Neki kažu da je to za ljude samo propaganda, a da se u stvari pravi od soje.
Nego nisu smeli da kažu da je od soje pošto niko neće da jede GMO soju
nsarski nsarski 01:14 26.11.2017

Epicentar


Pre više godina sam naišao na jedan članak u NY Timesu o epidemiji dijabetesa u svetu, koji je, zapravo, zastrašujući. U pitanju je dijabetes II kao posledica loše ishrane i nedostatka vežbi. Ljudi koji konzumiraju brzu hranu, krofne, šećer, itd., masovno oboljevaju od ove bolesti. U zemlji gde se pojavi McDonalds, ubrzo se pojavi i dijabetes. Konkretno, ovde u Kataru, oko 30% ljudi ima dijabetes baš iz gornjih razloga: malo fizičkih vežbi i naviknutost na lošu hranu. To je postao sad nacionalni problem koji je teško rešiti.
Pregojene i obolele ljude sada viđamo i po zemljama gde to nikad nije bila masovna pojava - Kina, Indija...
U pitanju je bolest, ozbiljna bolest, ali malo ko o tome vodi računa.



Za one koji bi da se malo preciznije informišu linkujem dole tekst iz NY Timesa o epidemiji u Istočnom Harlemu, epicentru dijabetesa u Njujorku, gde žive uglavnom Crnci, Portorikanci, sirotinja svih vrsta. Taj komšiluk izgleda kao bojno polje - neobično mnogo ljudi sa amputiranim rukama, nogama, slepi, pregojeni. Zastrašujuće.
Upozoravam da tekst nije za osetljive i decu.

Život u epicentru dijabetesa, prkos i očajanje
pape92 pape92 01:21 26.11.2017

Re: Epicentar

Ima scena iz Trainspotting dva, gledaju stari VHS kad su bili mladi, pa kažu, vidi nema debelih ljudi. Nema debelih ljudi! To je to.
tasadebeli tasadebeli 02:21 26.11.2017

Re: Epicentar

pape92
Ima scena iz Trainspotting dva, gledaju stari VHS kad su bili mladi, pa kažu, vidi nema debelih ljudi. Nema debelih ljudi! To je to.



Ја сам био деб'о и пре него је први Мекдоналдс стигао у Србију.

Ваљда због свих оних телећих глава у шкембету које сам изео...

Дакле, ја сам био црнац из Харлема пре свих црнаца из Харлема.

Чак и оних црнаца из некаквих холандских Харлема.







Мислим, зезам се ја, али ово што Шарски пише је сушта истина.

Да видите само ову нашу друсну децу по нашим школама (да баш тако друсну; не крупну, високу, него друсну, а трунтаву децу по школи; и све их је више са сваком новом генерацијом) .

Пази када је у 6. разреду (12 година) 30% одељења (дечаци и девојчице) теже од мене, човека од 53 године.

А према анакетама, 60% њих се не бави никаквим спортом, нема физичких активности током дана (бицикл, фудбал, пењање на комшијину трешњу итд.)

Ништа друго него промењен начин исхране (џанк фуд и фаст фуд је заменио бабине супице и кувана јела) и начин живота (много седења испред неког екрана).
alselone alselone 06:44 26.11.2017

Re: Epicentar

Ima scena iz Trainspotting dva, gledaju stari VHS kad su bili mladi,


Sto sam se raznezio dok sam gledao ovaj film. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:56 26.11.2017

Re: Epicentar

U pitanju je dijabetes II kao posledica loše ishrane i nedostatka vežbi.

Дијабетес II је такође тесно повезан Алцхајмером, а сада се говори и о дијабетесу III што је у ствари резистентност делова мозга на инсулин. Она доводи до хипергликемије мозга која се манифестује кроз губитак когнитивних способности.
Ribozom Ribozom 12:35 26.11.2017

Re: Epicentar

Meni jutros zena ostavila u amanet da skuvam piletinu za supu, dok je ona na poslu, pa me fotka kokosaka u kavezu dotice i na drugi nacin.

Naime, odabir piletine nam je bio veoma veliki problem. Ima je tri klase i to: mnogo losa, losa i ekoloska (dobra). U pocetku smo konzumirali ovu losu koja se ovde zove frigående (slobodno setajuca) verujuci da je to ona zdrava 'domaca'. Medjutim u nekom prilogu na TV-u smo videli da je razlika izmedju nje i one mnogo lose samo u broju gajenih koka na metru povrsine (100 koka/m2 naspram 90 ) Sada smo presli na ekolosku, ali njena cena je 3x vaca od lose pa nam je malo opterecen budzet.

Pored toga, u hladnijim zemljama gajene koke cesce oboljevaju pa su pune antibiotika (jedna kokoska ima vise antibiotika u sebi nego jedan indus), pored steroida. Tako je piletina najveci distributer VRE-a (vankomajcin resistens enterokokus) od koga je u Irskoj obolelo 25% populacije.

- Zasto je bolje na Baliju jesti piletinu nego u Evropi?
- Zato sto tamo mozda dobijes psa bez antibiotika, umesto piletine sa antibioticima.

p.s. lepo sto si se vratio
maksa83 maksa83 12:41 26.11.2017

Re: Epicentar

U pocetku smo konzumirali ovu losu koja se ovde zove frigående (slobodno setajuca) verujuci da je to ona zdrava 'domaca'. Medjutim u nekom prilogu na TV-u smo videli da je razlika izmedju nje i one mnogo lose samo u broju gajenih koka na metru povrsine (100 koka/m2 naspram 90 )

Dodatno, u nekim EU zemljama izvrdavaju ta pravila i tako što da bi piletina bila "free range" (ili ne-iz-mašine-za-pravljenje-pilića) mora da ima iznad sebe "pogled na nebo" u neke zadate (ne mnogo velike) površine. I onda nastave da gaje piliće isto onako "u mašini" samo naprave rupu na krovu od par m2, i voala - "pile trčkalo po dvorištu".
G.Cross G.Cross 12:41 26.11.2017

Re: Epicentar

Ribozom
Meni jutros zena ostavila u amanet da skuvam piletinu za supu, dok je ona na poslu, pa me fotka kokosaka u kavezu dotice i na drugi nacin.

Naime, odabir piletine nam je bio veoma veliki problem. Ima je tri klase i to: mnogo losa, losa i ekoloska (dobra). U pocetku smo konzumirali ovu losu koja se ovde zove frigående (slobodno setajuca) verujuci da je to ona zdrava 'domaca'. Medjutim u nekom prilogu na TV-u smo videli da je razlika izmedju nje i one mnogo lose samo u broju gajenih koka na metru povrsine (100 koka/m2 naspram 90 ) Sada smo presli na ekolosku, ali njena cena je 3x vaca od lose pa nam je malo opterecen budzet.

Pored toga, u hladnijim zemljama gajene koke cesce oboljevaju pa su pune antibiotika (jedna kokoska ima vise antibiotika u sebi nego jedan indus), pored steroida. Tako je piletina najveci distributer VRE-a (vankomajcin resistens enterokokus) od koga je u Irskoj obolelo 25% populacije.

- Zasto je bolje na Baliju jesti piletinu nego u Evropi?
- Zato sto tamo mozda dobijes psa bez antibiotika, umesto piletine sa antibioticima.

p.s. lepo sto si se vratio


Predji na ćuretinu.
Kazu da potrosnja ( dakle i proizvodnja) nije toliko velika i da koriste manje antibiotika.
A i meso je meni ukusnije tj. ima neki ukus.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:43 26.11.2017

Re: Epicentar

Ribozom
Tako je piletina najveci distributer VRE-a (vankomajcin resistens enterokokus) od koga je u Irskoj obolelo 25% populacije.

Go vegan, bro.
Jukie Jukie 16:05 26.11.2017

Re: Epicentar

Ribozom

- Zasto je bolje na Baliju jesti piletinu nego u Evropi?
- Zato sto tamo mozda dobijes psa bez antibiotika, umesto piletine sa antibioticima.

To na Baliju je dingo, samo neka pripitomljena morfa
antioksidant antioksidant 10:03 27.11.2017

Re: Epicentar

principessa_etrusca
Ribozom
Tako je piletina najveci distributer VRE-a (vankomajcin resistens enterokokus) od koga je u Irskoj obolelo 25% populacije.

Go vegan, bro.

go prase, sister
Черевићан Черевићан 02:35 26.11.2017

пријатно

gde se pojavi McDonalds

синтетички пљесак.....безбрашна земичка,
с' преливoм хемијским, ускислом салатом,
GMO кромпирић , цревца ће ти фиксне,
Coca ладна ту је......... да, приде, дотрује

nsarski nsarski 03:08 26.11.2017

Re: пријатно

Coca ладна ту је......... да, приде, дотрује


Meanwhile at Walmart

looping looping 08:14 26.11.2017

Re: пријатно

nsarski
Coca ладна ту је......... да, приде, дотрује


Meanwhile at Walmart


To nam je svrha postojanja.
Samo još da malo bolje razvijemo robotiku.

G.Cross G.Cross 11:08 26.11.2017

Re: пријатно

Черевићан
gde se pojavi McDonalds

синтетички пљесак.....безбрашна земичка,
с' преливoм хемијским, ускислом салатом,
GMO кромпирић , цревца ће ти фиксне,
Coca ладна ту је......... да, приде, дотрује




Ja ovo Coca procitao kao Sosa ( lalina ) pa se mislim , jes, hladna Sosa, no good.
c_h.arlie c_h.arlie 11:13 26.11.2017

Re: пријатно

G.Cross
Черевићан
gde se pojavi McDonalds

синтетички пљесак.....безбрашна земичка,
с' преливoм хемијским, ускислом салатом,
GMO кромпирић , цревца ће ти фиксне,
Coca ладна ту је......... да, приде, дотрује




Ja ovo Coca procitao kao Sosa ( lalina ) pa se mislim , jes hladna Sosa, no good.

Eeee, da.
Cross, kakva je situacija na Azurnoj obali, a i šire - u Francuskoj.
Kakva situacija je sa predsednikom ? Da li ga još zli jezici optužuju da je 'babojebac' ?
G.Cross G.Cross 11:46 26.11.2017

Re: пријатно

Da li ga još zli jezici optužuju da je 'babojebac' ?



E vidis to Francuzi nikada ne bi rekli.

Oni pre kazu, "bravo baba vidi kakvu je piletinu uhvatila".

Treba videti pozitivnu stranu.
Uvek.

Lep dan danas, kao stvoren za dugu setnju.


Bio juce u Ventimilji u Italiji da kupim paradajz, mortadelu, pesto.

Odjednom sve one hiljade izbeglica koje su okupirale parking nestale. Samo poneki tumara gradom.

Gde li su nestali ?
Situaciji u Libiji , Somaliji i Siriji odjednom postala bolja ?

U kakvom jeftinom filmu mi zivimo.

zilikaka zilikaka 13:17 26.11.2017

Re: пријатно

a ovo Coca procitao kao Sosa ( lalina ) pa se mislim , jes, hladna Sosa, no good.

I ja isto pročitala pa prvo pomislila što Sosa kad treba Sremica, i što bre ladna?

Za ono pride trovanje nisam imala nekih pitanja. To umu i Sose i Sremice ako ustreba.

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:44 26.11.2017

De li je ovo snimljeno?




Svejedno, ja sam bar jedno pet puta u Beogradu bio prisutan kad se ispred Meka na Terazijama zaustavio autobus pun đaka iz unutrašnjosti, nakon posete Teslinom muzeju (što je valjda jedini muzej koji je radio u proteklih 15 godina), destinacija broj dva: mekdonalds. Ono, istina, taj Mek izgleda pristojnije, da ne kažem pompeznije, nego bilo koji mek koji sam ikad video u USA i Evropi, a i verovatnoća da ćeš da se otruješ hranom je dosta manja nego u bilo kojoj pečenjari na ulici, ali, bre, jebote, učiteljice vode decu u mek...

Čak i moje sestre klinci su uvek i jedino hteli da ih vodim na klopu u Mek, nikakva količina ubeđivanja koliko je to loše, štetno, zavera multinacionalnih korporacija, globalizacija, nekoliko Milančetovih teorija zavere o ovom i onom da ih uplašim, ništa nije pomoglo. Onda, ih lepo tamo ostavim same, a ja skoknem preko ulice kod onog Leskovčanina preko puta 20. Oktobra, na krštenu pljesku, sa urnebesom, koja je još uvek keva u odnosu na sve što se tiče brze hrane, in my humble opinion.

Posle su klinci to prerasli, i sad i oni više vole da sa ujkom odu u pravu kafanu, nego u Mek, što skuplja kafana, to bolje.

Inače, ovo sa papirnom ambalažom može da se gleda i drugačije: to se sve posle reciklira, pa nazad u potrošnju. Dok ako imaš prave tanjire, noževe i viljuške, to, bre, treba prati, pa sušiti (mašine, struja, termelektrane na ugalj, zagađenje živom i teškim metalima, globalno otopljavanje, a deterdžent posle pravo u Savu, da pobije ribu i sve drugo. Tako da ja lično nemam na ovu ambalažu veće primjedbe.
G.Cross G.Cross 08:59 26.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

Inače, ovo sa papirnom ambalažom može da se gleda i drugačije: to se sve posle reciklira, pa nazad u potrošnju. Dok ako imaš prave tanjire, noževe i viljuške, to, bre, treba prati, pa sušiti (mašine, struja, termelektrane na ugalj, zagađenje živom i teškim metalima, globalno otopljavanje, a deterdžent posle pravo u Savu, da pobije ribu i sve drugo. Tako da ja lično nemam na ovu ambalažu veće primjedbe.



Moze da se gleda drugacije. Samo nisi naveo odakle papir za papirne tanjire i odakle plastika za case. Kad bi t bilo tacno ja bih jeo kuci iz plasticnih tanjira.

Bice pre da je to oko "one way logistic" neko treba da pokupi te tanjire i case a da ih ne razbije da ih opere , a to je radna snaga...
Cak su nas ubedili da mi moramo da bacimo sta ostane u smece. Zasto bi oni placali ljude da ciste njihov restoran.




Lakse je ubediti ljude da je OK biti hranjen umesto jesti.


U shoping molovima restorani su uvek na najvisem spratu. Zasto ?

U Ikei prodaju one njihove cufte tek kad se prodje kroz citav lavirint prodavnice.
Prvo kupi pa cemo da te nahranimo kad (ako) izadjes. Pa cemo da te nahranimo ko kokoske i posaljemo da opet rintas i dobijes pare da dodjes ovde da potrosih pa cemo opet da te nahranimo.

I tako ti prodje zivot.


c_h.arlie c_h.arlie 09:22 26.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

srdjan.pajic
...

Inače, ovo sa papirnom ambalažom može da se gleda i drugačije: to se sve posle reciklira, pa nazad u potrošnju. Dok ako imaš prave tanjire, noževe i viljuške, to, bre, treba prati, pa sušiti (mašine, struja, termelektrane na ugalj, zagađenje živom i teškim metalima, globalno otopljavanje, a deterdžent posle pravo u Savu, da pobije ribu i sve drugo. Tako da ja lično nemam na ovu ambalažu veće primjedbe.

Da.
A inače, pri recikliranju se ne troši energija.
Milan Novković Milan Novković 12:09 26.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

srdjan.pajic

Čak i moje sestre klinci su uvek i jedino hteli da ih vodim na klopu u Mek, nikakva količina ubeđivanja koliko je to loše, štetno, zavera multinacionalnih korporacija, globalizacija, nekoliko Milančetovih teorija zavere o ovom i onom da ih uplašim, ništa nije pomoglo. Onda, ih lepo tamo ostavim same, a ja skoknem preko ulice kod onog Leskovčanina preko puta 20. Oktobra, na krštenu pljesku, sa urnebesom, koja je još uvek keva u odnosu na sve što se tiče brze hrane, in my humble opinion.

Kaži klincima da čika Milan voli junk food, i iako, iz "naučne" radoznalosti, svašta zna na tu temu on rigorozno i beskompromisno razdvaja teoriju i praksu u životu

Meni su prioriteti oko hranjenja prosti - društvo, okolina/hrana (dele srebro, okolina blago vodi pošto se lepo "množi" sa društvom), pa tek onda papir, Moser kristal i slične džidžabidže.

Jedan od iskrenijih osmeha mi izmami jedan pajtos (bivši Cisco, spominjao sam ti ga, što je isto, iako on to sad na kašičicu, u meta-materijal antenama, pomislio sam onomad na trenutak da je ozbiljniji) kad dođe u Bgd iz Kalifornije, odemo na mesto sa dobrim roštiljem, super društvo, okolina rustična al ja takve volim, pa traži ribu, i to neku iskuvanu u tri vode

Ja sam se "formirao" na selu - sve bilo sveže i domaće, a bile i berbe kukuruza i slično, npr, gde u pauzama sedneš na zemlju u sred njive, prostreš neki čist stoljnjak i jedeš - sećam se da mi je uz svež hleb još onomad sve bilo cool, iako se mešala organic piletila što je mrdala N sati pre toga, i mesni naresci pa paštete, pa posle u planini, to znaš bolje od mene, iako sam i ja nedeljama uspevao da ostanem u Lici i čuvam krave sa co-tinedžerima, gde se sa sexual harassmentom, doduše rodno-ravnopravnim, ova mladež danas ne kapira koliko devojčice umeju da budu agresivne, mešala slanina ne na žaru, nego na plamenu, nabodena na granu, u dubokoj šumi daleko i od civilizacije i od pogubljenih krava, koje bismo, onda, predveče tražili, Plitvice tu u blizini peške, iako su jezera bila skoro pa dosadna onako urađena i sa turistima.

Danas i ja volim G.Cross pristup, čak se borim sa ženama koje onaj najtanji Moser krital, gde su zidovi čaše ko flis papir, pa, tsako, opušta, "čuvaju" za specijalne prilike, dok ja "brojim" situacije po specijalnim ljudima, a svi su mi specijalni, više-manje, da bi "sutra", sa pajtosom, otišao u Kentucky fried chicken, pa još ako pilići ne vuku na ribu, zbog hrane ...

Ukratko, ja sam ti anarho-sindikalista do koske, i kad su sitnbice u pitanju, Mek mi je cool, i ako je tamo klincima lepo meni je još lepše, i iskreno tako, pa se opet sećam pajtosa sa kojim sam umeo, na obostrano zadovoljstvo, baš često da odem u KFC, i on me sad podseća na Urbanog, ... gde je čovek?!

Obe ćerke su po ovom pitanju na mene, pa i prvi zet, tako da mi se posrećilo, kandidat za drugog zeta je počeo kao stiff-upper-lip Englez al evo još malo pa će biti veći Srbin od Engleza, sjebali smo ga na kvarno i neprimetno na ajvar, kajmak i ćevape, al danas ću, ipak, "baciti" rib-eye, debo, na malo vrelog ulja, dodati unutra smrvljeni beli luk i ruzmarin, pa puno maslaca, zalivati malo, al ne previše, da meso ne upije previše masnoće (Gordon R. fazoni, ne crnački), i sve to servirati u najkvalitetnijem posuđu, uz najbolje vino što imamo (malo znam o vinima, lenština, al kad idemo na tastings ortak koji SVE zna i imamo sličan ukup pokaže prstom i ja sam pokriven onda ... sve u svemu hladna al simpa nedelja
mentol mentol 12:53 26.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

skoknem preko ulice kod onog Leskovčanina...


Prijatno druže! I ja sam pristalica domaće kuhinje:





A ako te put nanese u Koreju, ima u okolini Seula fantastičnih restorana:





Sada je politički korektno biti rasista kada su sisari u pitanju ali neće im to proći. Pravda za tradicionalnu korejsku, japansku i norvešku kuhinju!




srdjan.pajic srdjan.pajic 17:23 26.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

Samo nisi naveo odakle papir za papirne tanjire i odakle plastika za case. Kad bi t bilo tacno ja bih jeo kuci iz plasticnih tanjira.


Pa jesam naveo odakle, to je i suština komentara: reciklaža, znači nakon prethodne upotrebe (ne nužno u istom meku, ili uopšte u istoj franšizi, ili čak istoj zemlji, ili dekadi), ti papiri, plastika, sranja, se recikliraju i od njih se prave novi tanjiri i ambalaže koje ti iskoristiš, i opet recikliraš. Sad, ok, ne reciklira se svuda, i to je trenutno problem sa tim pristupom.

U Ikei prodaju one njihove cufte tek kad se prodje kroz citav lavirint prodavnice.


Naprotiv, upravo je obrnuto. Kad uđeš u Ikeu, bar ovu moju, i onu još jednu koju sam video, prvo ide kafana, pa tek onda izložbeni prostor. Znam da sam se tamo kod nadležnih bunio (u smislu knjige ustisaka) zbog te teške nelogičnosti i propusta u dizajnu prodavnice, jer ko će bre sa punim stomakom i pospan da gura ona kolica sa delovima od nameštaja i bele tehnke, usput bar dvaput u gužvi izgubim dete zbog loše koncetracije, srećom sad imaju vrtić za njih dok kupuješ, i to vešto postavljen kod uzlaza - izlaza, pošto je ikea, da kažem, "u krug", jelte, gde ti uzmu dete, i podatke, i pazi sad, premere ga mernom trakom, mislim, dete, jer to je Ikea, to je valjda i dodatna mera predostrožnosti da ga ne zamene sa nekim drugim malim drekavcem kad se umoran i pospan vratiš po njega, ako ga nisi zaboravio pa to tek kod kuće otkrio.


U shoping molovima restorani su uvek na najvisem spratu. Zasto ?


Pa obično i nisu, nego su u onom centralnom delu, što zovu food court, gde se susreću koridori iz svih pravaca prodavničkog kompleksa. Jedino možda tu kod vas u Evropi ako nema mesta, onda mora na sprat. Ne vidim u tome neku veću zaveru.

Ali nema veze detalji, i ja se pridružujem ovoj tvojoj pravednoj borbi protiv džank fud industrije, jer ni sam ne bih voleo da moram tamo da se hranim sva tri obroka dnevno, mada me niko i ne tera (ok možda tu i tamo smažem ponešto, na primer, Burger King obično pravi dosta dobre pljeske, i šejk im je za klasu bolji od Mekovog, pa kad usred dana kod mušterije u fabričkom krugu u industrijskoj zoni ogladnim, nema ništa drugo u blizini, pa je ili Burger King, ili ona kineska panda, zaboravio samo kako se zove taj kineski mek lanac, i onda daj bolje pljeske, ovi kinezi su blagi užas, to je najgori drnč koji može da se kupi.

Sad sam provalio da kod moje mušterije ponedeljkom u fabriku dolazi onaj food truck, gde prave i prodaju strašne pulled-pork sendviče, to sve njihov direktor finansira, i onda sam ispremeštao sastanke tako da se tamo nađem baš pred dolazak kamiona. Što će reći, ćao burgerkinže!


arianna arianna 19:06 26.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

U Ikei prodaju one njihove cufte tek kad se prodje kroz citav lavirint prodavnice.
Prvo kupi pa cemo da te nahranimo kad (ako) izadjes. Pa cemo da te nahranimo ko kokoske i posaljemo da opet rintas i dobijes pare da dodjes ovde da potrosih pa cemo opet da te nahranimo.

I tako ti prodje zivot.


Na te iste ćufte natrčavaju naši, kao da je ne znam šta.
Dolazi, jelte, gospoDZa i gospodnin sve uparadjeni da probaju "švedske ćufte", i lepo im kaže radnica "imamo juneće i svinjske", a oni zapeli oće "švedske" il nikakve.
-"Švedjane danas nismo mleli".
Malo je reći da su se ljudi naokolo slatko ismejali.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:56 26.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

arianna
U Ikei prodaju one njihove cufte tek kad se prodje kroz citav lavirint prodavnice.
Prvo kupi pa cemo da te nahranimo kad (ako) izadjes. Pa cemo da te nahranimo ko kokoske i posaljemo da opet rintas i dobijes pare da dodjes ovde da potrosih pa cemo opet da te nahranimo.

I tako ti prodje zivot.


Na te iste ćufte natrčavaju naši, kao da je ne znam šta.
Dolazi, jelte, gospoDZa i gospodnin sve uparadjeni da probaju "švedske ćufte", i lepo im kaže radnica "imamo juneće i svinjske", a oni zapeli oće "švedske" il nikakve.
-"Švedjane danas nismo mleli".
Malo je reći da su se ljudi naokolo slatko ismejali.


Ne, bez zezanja, dobre su im te ćufte, iako od toga ne bih pravio bogznakakvu pompu, ali za fast food kafanu - sasvim ukusno i pristojno. I oni kolači posle su prilično dobri. Zato ja ostatak potrošačkog ugođaja provedem u polukomi, teturajući se između onih postavki u salonu, i samo merkam neki izloženi trosed da malo zalegnem, i svarim to tuce ćufti koje sam slistio, a žena me vuče sa sve kolicima (ona je vegetarijanka, pa jede one neke travnate švecke ćufte, one su valjda dosta lakše za krvotok i varenje), posle se jedva nekako rasanim do kola da bih nas sve bezbedno vratio kući.
Atomski mrav Atomski mrav 01:07 27.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

Naprotiv, upravo je obrnuto. Kad uđeš u Ikeu, bar ovu moju, i onu još jednu koju sam video, prvo ide kafana, pa tek onda izložbeni prostor. Znam da sam se tamo kod nadležnih bunio (u smislu knjige ustisaka) zbog te teške nelogičnosti i propusta u dizajnu prodavnice, jer ko će bre sa punim stomakom i pospan da gura ona kolica sa delovima od nameštaja i bele tehnke, usput bar dvaput u gužvi izgubim dete zbog loše koncetracije, srećom sad imaju vrtić za njih dok kupuješ, i to vešto postavljen kod uzlaza - izlaza, pošto je ikea, da kažem, "u krug", jelte, gde ti uzmu dete, i podatke, i pazi sad, premere ga mernom trakom, mislim, dete, jer to je Ikea, to je valjda i dodatna mera predostrožnosti da ga ne zamene sa nekim drugim malim drekavcem kad se umoran i pospan vratiš po njega, ako ga nisi zaboravio pa to tek kod kuće otkrio.


Tako je. Monsieur Cross, kad ste poslednji put bili u Ikei?
Atomski mrav Atomski mrav 01:08 27.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

Ne, bez zezanja, dobre su im te ćufte, iako od toga ne bih pravio bogznakakvu pompu, ali za fast food kafanu - sasvim ukusno i pristojno. I oni kolači posle su prilično dobri. Zato ja ostatak potrošačkog ugođaja provedem u polukomi, teturajući se između onih postavki u salonu, i samo merkam neki izloženi trosed da malo zalegnem, i svarim to tuce ćufti koje sam slistio, a žena me vuče sa sve kolicima (ona je vegetarijanka, pa jede one neke travnate švecke ćufte, one su valjda dosta lakše za krvotok i varenje), posle se jedva nekako rasanim do kola da bih nas sve bezbedno vratio kući.




Jedino im je cola koju služe užas (bar u Oslu), a taman bi legla k'o kec na deset da se ćufte (ili losos kojeg ja preferiram u odnosu na ćufte) lakše svare...
blogovatelj blogovatelj 03:25 27.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

De li je ovo snimljeno?


De li je ovo snimljeno? Nemaju nesretnici leba da jedu, sve im država pojede, izgiboše na rasprodajama.
Pošto su vam ovi televizori kad su spremni da ubiju za njih? Mislim, ovde su otprilike petstotinak dolara kanadskih za 40 inča dijagonalu. Niko se ne otima, dođu ljudi i kupe.
Kako ti divno kad je u pitanju Srbija voliš da počistiš prvo u svom dvorištu, ali kad je u pitanju Amerika to ti ne padne na pamet.
I pazi, ovo su snimci iz celih SAD, iz svih krajeva lepe ti otadžbine.



blogovatelj blogovatelj 03:30 27.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

ali za fast food kafanu - sasvim ukusno i pristojno.


Ček bre, ovde kod mene u Ikei ima normalan restoran gde služe te ćufte?! Nema kartoni i plastika, nego keramički tanjiri i metalni escajg. I ćufte služe sa džemom od ribizle, jagode, tako nečega.
A posebno ima fast fud za hotdogove, tu je sve plastika i karton.

arianna arianna 07:47 27.11.2017

Re: De li je ovo snimljeno?

Ček bre, ovde kod mene u Ikei ima normalan restoran gde služe te ćufte?! Nema kartoni i plastika, nego keramički tanjiri i metalni escajg. I ćufte služe sa džemom od ribizle, jagode, tako nečega.


I kod nas u Ikei su keramički tanjiri i normalan pribor za jelo, samo za razliku od ovih sa videa, kod nas, čini mi se, serviraju kao prilog: grašak i pire, a dzem je od planinske brusnice i može da se kupi u delu sa hranom.

Bolji je losos, u svakom slučaju.
kick68 kick68 06:58 26.11.2017

:)


docsumann docsumann 09:13 27.11.2017

Re: :)


like a bear on a wire


što spomenu Svetlana Slapšak, kult kuhinje i hrane obično bi kulminirao u sumraku civilizacija.
alselone alselone 07:41 26.11.2017

Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

plasticnim priborom.

To mi je drito nepostovanje sebe, obroka, zivota, smisla, svega u pm. :)

Nazalost, shvatam i to da je velikom delu Amerike to i jedini nacin da nesto pojede.

A krece i kod nas.
myredneckself myredneckself 09:28 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

alselone
Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona
plasticnim priborom.

To mi je drito nepostovanje sebe, obroka, zivota, smisla, svega u pm.... :)

Slažem se s tobom, iako će neko reći da smo staromodni i lost in space&time.
Smatram da hrana nije nešto isključivo materijalno što nabacaš na brzinu u sebe kad si gladan. Spremanje hrane je proces, unošenje truda i ljubavi, kreiranje od početka do kraja, sve do socijalnog momenta za stolom kad se okupimo, razgovaramo, smejemo, radujemo...i svi zajedno uživamo u pripremljenoj hrani i atmosferi za stolom.
E to! Taj efekat uživanja i opuštanja za stolom nije izazvan onim materijalitetom koji pokupimo u torbe s pijace, iz prodavnice, itd. pa ga strpamo u lonce, stavimo na šporet, pa će od njega već nešto ispasti, da napunimo s njim stomake, onako navratnanos.
Ne, hrana i sve oko nje je meni ritual, koncept, nekad brz, lak i jednostavan, osim kad nije tako, hehh... jer može nekad biti i dug, i zahtevan.
Ali, važno je da njegovi najvredniji sastojci budu ljubav, strast, želja da ugodim onima koje volim, što bolje mogu. Tako ta stvar oko hrane izgleda iz moje dimenzije, i izgleda da sam s tim zarazila prvo sina i muža, kao i mnoštvo dragih ljudi koji mi dolaze u kuću i često obeduju s nama.


c_h.arlie c_h.arlie 09:47 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

myredneckself
alselone
Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona
plasticnim priborom.

To mi je drito nepostovanje sebe, obroka, zivota, smisla, svega u pm.... :)

Slažem se s tobom, iako će neko reći da smo staromodni i lost in space&time.
Smatram da hrana nije nešto isključivo materijalno što nabacaš na brzinu u sebe kad si gladan. Spremanje hrane je proces, unošenje truda i ljubavi, kreiranje od početka do kraja, sve do socijalnog momenta za stolom kad se okupimo, razgovaramo, smejemo, radujemo...i svi zajedno uživamo u pripremljenoj hrani i atmosferi za stolom.
E to! Taj efekat uživanja i opuštanja za stolom nije izazvan onim materijalitetom koji pokupimo u torbe s pijace, iz prodavnice, itd. pa ga strpamo u lonce, stavimo na šporet, pa će od njega već nešto ispasti, da napunimo s njim stomake, onako navratnanos.
Ne, hrana i sve oko nje je meni ritual, koncept, nekad brz, lak i jednostavan, osim kad nije tako, hehh... jer može nekad biti i dug, i zahtevan.
Ali, važno je da njegovi najvredniji sastojci budu ljubav, strast, želja da ugodim onima koje volim, što bolje mogu. Tako ta stvar oko hrane izgleda iz moje dimenzije, i izgleda da sam s tim zarazila prvo sina i muža, kao i mnoštvo dragih ljudi koji mi dolaze u kuću i često obeduju s nama.



Da.
Lepo napisano.
Da se pridružim i ja ovoj apoteozi hrane pričom kako to izgleda kod nas.
Mi se svako jutro ustajemo u pola 5.
Obožavamo da na miru pijemu kafu.
Pored toga, moja žena ujutro skuva ručak i meni pripremi doručak.
Ja uživam u tome da njoj pružim šansu da me usreći, pa se ne opirem.
Kada sam rekao da skuva ručak, nisam pogrešio - jer mi, u najvećoj meri, jedemo kuvanu hranu.
Pored toga, skuva nam i hranu za poneti. Obično kuva razno povrće u blago posoljenoj vodi. Na takav način ti zaista jedeš onu hranu što je skuvana, a ne razne začine.
Svake subote, za doručak mi sprema jednostavnu hranu ... proju koju pojedem sa glavicom crnoga luka i kiselim mlekom ili kačamak, koji bude poplašen parčićima pržene slanine ili čvaraka, glavicom crnog luka, pavlakom, sirom --- i što mi je posebno važno "posoljeno", sitno iseckanim belim lukom (koji radnim danom iz standardnog razloga ne mogu da jedem).
I da - ja i zbog toga volim svoju ženu ... i ne samo zbog toga.
angie01 angie01 10:26 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

Smatram da hrana nije nešto isključivo materijalno što nabacaš na brzinu u sebe kad si gladan.


kao deca, mi jedini nismo smeli da iznesemo u dvoriste bilo sta u tu jedemo s nogu sa ostalom decom- sto je bar na mene, u jednom periodu ostavilo traumaticne naznake, elem, ceznula sam da jedem na ulici,....sto sam na prvoj godini faksa izduvala, tako sto sam u drakstoru kupila neke pogacice, koje su hladne bile kao da ih je proizvela Kartonka Avala i ladno sela sa ispijacima piva, koji su ordinirali na izlazu prema Terazijama, da ih konacno pojedem na ulici,...i tu se desi neka svemirska koincidencija, da u tom trenutku naidje moja majka, ( sto je za taj momenat bilo matematicki nemoguce u odnosu na okolnosti),...i danas mogu da osetim vrelinu njenog pogleda prenerazenosti i zgrazavanja kojim me je osinula i samo prosla praveci se da me nije prepoznala...

...jesam cesto u raznim zemlajma jela neko brzu hranu, nekad vise nekad manje dzanki, mahom iz radoznalosti- sem zbog trenutne gladi- jer je ponuda bila razlicita i primamljiva,....

...pa je recimo, jedno vreme KFC u Budimpesti bio prilicno fajn, za razliku od onog u lepom Pragu, gde je bio cist uzas,...kao sto je prvi Mek u Beogradu pravio kavlitetne pljeske od birane junetine, za razliku od svih na americkom kontinentu, cak i danas je nas Mek neuporediv-iako je fransiza u pitanju.

...najbolji Mek koji sam u zivotu jela je azijska verzija u Maleziji- znaci, ljuti ciken je bio stvarno njami.

...brza hrana koju preferiram, je susi, nudle, pho supe...naravno da su tu i pravi cevapi, pljehe,...


...kad je mladji sin stigao u Srbiju, odrastavsi na sasvim drugacijem ukusu u Kanadi, iako je kod kuce imao sve domacinski spremljeno, vise je voleo te vestacke ukuse- kao i svi klinci tamo, nemampojma zasto- mozda roksaju neke tvari za adikciju u te njihove smese za sve-...odvedemo ga na pravu pljesku, koju smo mu ponudili kao hamburger i on odusevljeno saceka obavijen mirisima sa rostilja, no kada je zagrizao meso u upravo ispecenoj lepinji- znaci neuporedivo sa bilo kakvom zemickom u kojoj je do sada jeo ona sranja- samo je razocarano rekao, ovo je prevara, ovo nije hamburger,....ja mu kazem, ma ne sine, ono je prevara,....i tako, sada je vec nevidjeni gurman, koji sa 16 godina ume da spremi meso da polizes prste, sa sve umacima.
milisav68 milisav68 10:43 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

myredneckself
Slažem se s tobom, iako će neko reći da smo staromodni i lost in space&time.

Pregazilo vas vreme.

Zajednički obrok (ručak/večera) je ritual koji drži porodicu (ili prijatelje) na okupu, jer su ljudi tada najopušteniji, i gde se eventualni problemi/konflikti najlakše rešavaju.

Tu su negde i poslovni ručkovi za sklapanje poslova.

Uostalom, najjači nagon je za preživljavanjem (hrana), odmah iza toga ide razmnožavanje...
c_h.arlie c_h.arlie 10:47 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

angie01

...

...pa je recimo, jedno vreme KFC u Budimpesti bio prilicno fajn, za razliku od onog u lepom Pragu, gde je bio cist uzas,...kao sto je prvi Mek u Beogradu pravio kavlitetne pljske od birane junetine, za razliku od svih na americkom kontinentu, cak i danas je nas Mek neuporediv-iako je fransiza u pitanju.
...

Šta znači to franšiza ?
angie01 angie01 11:12 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

Šta znači to franšiza ?


u slucaju da si ozbiljno pitao,

Franšiza se pojavljuje kada kompanija (davatelj franšize) licencira svoje trgovačko ime (brand) i svoj način rada (sustav poslovanja) određenoj osobi ili grupi (korisniku franšize) koji se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora (ugovor o franšizi). Davatelj franšize osigurava korisniku franšize podršku i, u nekim slučajevima, ima određenu kontrolu nad načinom poslovanja korisnika franšize. Zauzvrat korisnik franšize plaća davatelju franšize početnu pristojbu (nazvana franšizna pristojba) i pristojbu za poslovanje (rojalti) za korištenje trgovačkog imena i načina poslovanja.
Ribozom Ribozom 15:07 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

@charlie
Ja uživam u tome da njoj pružim šansu da me usreći, pa se ne opirem.


Aman charli, koja je poenta (vise puta) pisanja ovog. Nerviras nas frustrirane blogo domacine/ce. A ako si hteo da na suptilan nacin kazes da si dobar u krevetu ondaK sve OK, procitali, registrovali te na match.com i zavidimo ti.
c_h.arlie c_h.arlie 17:10 26.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

Ribozom
@charlie
Ja uživam u tome da njoj pružim šansu da me usreći, pa se ne opirem.


Aman charli, koja je poenta (vise puta) pisanja ovog. Nerviras nas frustrirane blogo domacine/ce. A ako si hteo da na suptilan nacin kazes da si dobar u krevetu ondaK sve OK, procitali, registrovali te na match.com i zavidimo ti.

Pa ako nisi shvatio poentu, nema smisla da ti se ponovi i sto puta.
To o krevetu i dobroti u njemu je nebitna stvar u ovom kontekstu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:38 27.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

Pa ako nisi shvatio poentu, nema smisla da ti se ponovi i sto puta.
To o krevetu i dobroti u njemu je nebitna stvar u ovom kontekstu.


Ma shvatili smo poentu: priveo si svojim neupitnim šarmom, performansama u intimnim trenucima, ili nekim drugim metodama ženu k poslovniku, i sad te služi sva srećna, i pita treba li još. Znači, ne moraš dalje da insistiraš, već osamnaest puta pišeš isti komentar, daj, smisli nešto novo, ako si u stanju, ili neku makar malu varijaciju, na primer, kako si joj jednom, neoprezno, slomio srce rekavši joj da ti ne treba ništa i da ćeš sarmu sipati sam iz lonca, te da može da se posveti drugim kućnim poslovima, pa ti je posle bilo neizmerno žao, i šta si sve morao da učiniš da tu sitnu i nenamernu grubost ispraviš.
c_h.arlie c_h.arlie 13:15 27.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona

srdjan.pajic
Pa ako nisi shvatio poentu, nema smisla da ti se ponovi i sto puta.
To o krevetu i dobroti u njemu je nebitna stvar u ovom kontekstu.


Ma shvatili smo poentu: priveo si svojim neupitnim šarmom, performansama u intimnim trenucima, ili nekim drugim metodama ženu k poslovniku, i sad te služi sva srećna, i pita treba li još. Znači, ne moraš dalje da insistiraš, već osamnaest puta pišeš isti komentar, daj, smisli nešto novo, ako si u stanju, ili neku makar malu varijaciju, na primer, kako si joj jednom, neoprezno, slomio srce rekavši joj da ti ne treba ništa i da ćeš sarmu sipati sam iz lonca, te da može da se posveti drugim kućnim poslovima, pa ti je posle bilo neizmerno žao, i šta si sve morao da učiniš da tu sitnu i nenamernu grubost ispraviš.

Tek sada sam ovo video.
Jebote, šta su ti zavidni ljudi.
Strašno !
Ribozom Ribozom 21:10 28.11.2017

Re: Mene takodje uzasava to jedenje iz kartona



Preporuči / Preporuka: 12 / Obavesti moderatora / Link / Citiraj / Odgovori


Jbt. postali smo gori od 'Farme', citaoci traze krv tj. vole kad se odbrusi.
Mislim nista tebi Pajicu, nego ove preporucioce da podsetim da proprate neki rijaliti to je taj nivo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:45 26.11.2017

"Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Sve se češće čuje ta ultiamtivna izjava devojaka i tek udatih žena. To je OK, rekle bi borkinje za ravnopravnost polova. OK je da ne kuva samo supruga, neka to radi i suprug, evo kažem i ja, ali neko mora da kuva za decu. Međutim, ako bake nisu blizu danas deca od malih nogu odrastaju na brzoj hrani ili hrani pripremljenoj u tzv. "domaćim kuhinjama" koje niču kao pečurke posle kiše.

Novo radno vreme, od 09.00 do 17.00č, koje je stiglo sa tranzicijom i u Srbiju nije naklonjeno porodici, već poslodavcima. Kad uopšte skuvati, kako zajedno sa decom obedovati?
Hebiga, izgleda da je u onom nehumanom soc. sistemu dan bio duži.

Danas čak i oni koji kuvaju kod svoje kuće koriste instant namirnice, skidaju recepte sa interneta i pripremaju tajlandsku, kinesku, indijsku... hranu. Sve je bolje i lepše od naše domaće hrane. Već kad moraju da kuvaju hoće da budu savremeni, a ne da kuvaju kao njihove mame ili bake.

PS: Kad sam ja počeo da kuvam dva-tri dana sedmično, u skaldu sa novom podelom porodičnih obaveza kada se supruga zaposlila, kuvao sam isključivo domaća jela i to po sećanju onako kako ih je pripremala moja mama i baka. Vremenom sam uspeo da postignem iste ukuse... prste da oližeš.
alselone alselone 09:08 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"


Novo radno vreme, od 09.00 do 17.00č, koje je stiglo sa tranzicijom i u Srbiju nije naklonjeno porodici, već poslodavcima. Kad uopšte skuvati, kako zajedno sa decom obedovati?
Hebiga, izgleda da je u onom nehumanom soc. sistemu dan bio duži.


Mnogo duži. Ako radiš od 6 do 2, recimo (ja ovo često analiziram jer mi je jako kratak dan), ustaneš u 5, dođeš kući u 3. Ručaš i malo dremneš sat vremena. Ustaneš u 5 poslepodne. Odmoran, nov. Imaš energije za ostatak dana, imas 5 produktivnih sati. Ako radis do 5, dok dodjes 6, ne mozes vise da dremnes jer je kasno, pa tako bauljas ostatak dana dok se ne sunovratis oko 10, 11 u krevet. U tome je kljucna razlika, u 9 - 17 rezimu, jako je tesko naci produktivan ostatak dana za sebe i porodicu. A da ne racunamo to koliko se danas radi i koliki je komjuting.


Nije samo radno vreme kljucno za ishranu, nego i razbijanja porodice. Nekada se živelo sa bakama i dekama, ili su makar bili u istom mestu, u komšiluku itd. Pa su onda oni pomagali oko kuvanja i vaspitanja dece. MI imamo delimično tu sreću da imamo bar deo njih blizu. A mnoga deca su oseđena na škola + boravak + umorni mama i tata režim. Nažalost.

Sećam se mog šoka, pre jedno 20, 25 godina, kada sam prvi put išao kod zubara sam. I sad sedim kod zubara, privatnog, jebiga, bile vesele devedesete, i ulazi sin od zubarke i pita "mama, šta ćemo za ručak". Kaže ona njemu "imam posla, idi kupi pljeskavicu preko u trafiku".

Kako pljeskavica za ručak!? Zar ne treba sve po redu, supa, glavno jelo, možda i treći tanjir, pa čak i bude neki kolač nedeljnom što se razvuče još par dana. A mi živeli sa babom i dedom, pa se to kuvalo svaki dan zaozbiljno. Pljeskavica moze ponekad, za veceru, ako si bio dobar.

Što kaže Poli u Sopranosima svojoj kevi i njenoj drugarici - ja kad sam bio mlad vi ste bile babe, danas sam ja mator a vas dve ste jos uvek babe. Tako i ja i moja baba. Ona je baba vec 37 godina, najmanje. Samo sada ja njoj cesce nosim nesto za jelo nego ona meni. Mada jos uvek voli da napravi pravu supu, paradajs corbu sa cikovima ili nasuvo sa krompirom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:18 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Sećam se kad je moj poznanik (čovek u srednjim godinama) svoj govor prilikom sahrane njegove bake završio rečenicom:
"Bako, ti odlaziš, a sa tobom i moje detinjstvo".
myredneckself myredneckself 09:40 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

paradajs corbu sa cikovima ili nasuvo sa krompirom.


Pravljenje čikova za paradajz čorbu i mešenje testa za nasuvo je za mene uživanje.
Eto sasvim jednostavnih jela koja s malo truda dobiju potpuno nov ukus. Mislim, praaavi.
A naravno, može svakojako...
alselone alselone 09:42 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Eto sasvim jednostavnih jela koja s malo truda dobiju potpuno nov ukus.

Paradajz čorba bez čikova, nula bodova.
myredneckself myredneckself 10:02 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

alselone
Eto sasvim jednostavnih jela koja s malo truda dobiju potpuno nov ukus.

Paradajz čorba bez čikova, nula bodova.


A douze points, kad kuharica potrefi da čikovi budu al dente.
milisav68 milisav68 11:52 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

alselone
Paradajz čorba bez čikova, nula bodova.

Ajd sad ja nešto da pitam - šta su to čikovi?
maksa83 maksa83 11:57 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Danas čak i oni koji kuvaju kod svoje kuće koriste instant namirnice, skidaju recepte sa interneta i pripremaju tajlandsku, kinesku, indijsku... hranu. Sve je bolje i lepše od naše domaće hrane. Već kad moraju da kuvaju hoće da budu savremeni, a ne da kuvaju kao njihove mame ili bake.

Izvini, čemu ovo pripisivanje tzv. ulterior motiva ("da-budu-savremeni-mrs-mrs-palamud" ), zašto je pogrešno želeti probati neki drugi ukus?

Da me osude na srmt i onda ponude ono "šta hoćeš da jedeš kao poslednji obrok?" rekao bih verovatno "jaja na oko sa prženom svinjskom šunkom", ili "neprskan paradajz + sjenički sir + na ćumuru ugljenisan komad životinje" ali to svejedno ne znači da me ne zanima kakav je ukus piletine u kokosovom mleku, ili što ti tamo gore sloveni jedu te pirogi, šta je tu fora, ili da sam cork-sniffing snob zato što volim tacos u bilo kom obliku, ili...

Da li si svestan koliko "srpske kuhinje" nije ni po čemu srpska osim što je deo jednog šireg nasleđe sa svim Turcima koji su prošli ovuda, Mađarima odozgo, AU s leva...

Da se kladimo da kada bi probao da navedeš 5 jela iz "srpske kuhinje" mogu da ti navedem bar 1000km dalje mesto u kome se pravi to isto samo se zove drugačije, ili slično?

Da ne govorimo o tome što do otkrivanja i osvajanja Južne Amrerike i razrađivanja trgovinskih puteva ovde nije bilo ni krompira, ni pasulja, ni kukuruza a ni (jeza) paradajza.
c_h.arlie c_h.arlie 12:00 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
Danas čak i oni koji kuvaju kod svoje kuće koriste instant namirnice, skidaju recepte sa interneta i pripremaju tajlandsku, kinesku, indijsku... hranu. Sve je bolje i lepše od naše domaće hrane. Već kad moraju da kuvaju hoće da budu savremeni, a ne da kuvaju kao njihove mame ili bake.

Izvini, čemu ovo pripisivanje tzv. ulterior motiva ("da-budu-savremeni-mrs-mrs-palamud" ), zašto je pogrešno želeti probati neki drugi ukus?

Da me osude na srmt i onda ponude ono "šta hoćeš da jedeš kao poslednji obrok?" rekao bih verovatno "jaja na oko sa prženom svinjskom šunkom", ili "neprskan paradajz + sjenički sir + na ćumuru ugljenisan komad životinje" ali to svejedno ne znači da me ne zanima kakav je ukus piletine u kokosovom mleku ili da sam cork-sniffing snob zato što volim tacos u bilo kom obliku, ili...

Da li si svestan koliko "srpske kuhinje" nije ni po čemu srpska osim što je deo jednog šireg nasleđe sa svim Turcima koji su prošli ovuda, Mađarima odozgo, AU s leva...

Da se kladimo da kada bi probao da navedeš 5 jela iz "srpske kuhinje" mogu da ti navedem bar 1000km dalje mesto u kome se pravi to isto samo se zove drugačije?

Da.
maksa83 maksa83 12:03 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Da.

Gluposti !

Da dodam, svakome ko bi ovde da propisuje i jbn. jelovnik a u cilju očuvanja Srpstva mogu da kažem, recimo - ne seri.
gedza.73 gedza.73 12:08 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Čarli
Da.

A zamisli PraSrbina koji polazi na posao i ženu mu, PraSrbkinju, koja sprema doručak tako što razvuče testo po vrelom kamenu, presavije hleb onako vruć i tanak i nadžoka ga sa svežom srnetinom, vlašcem i pečurkama. Srpska tortilja.
niccolo niccolo 13:03 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

zašto je pogrešno želeti probati neki drugi ukus?

Ja bih to tvoje proširio pitanjem zbog čega je pogrešno želeti biti savremen.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:05 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83

Da li si svestan koliko "srpske kuhinje" nije ni po čemu srpska osim što je deo jednog šireg nasleđe sa svim Turcima koji su prošli ovuda, Mađarima odozgo, AU s leva...

Da se kladimo da kada bi probao da navedeš 5 jela iz "srpske kuhinje" mogu da ti navedem bar 1000km dalje mesto u kome se pravi to isto samo se zove drugačije, ili slično?




A gde ja to u svom komentaru uopšte pominjem srpsku kuhinju? Ti izgleda čitaš "domaću kuhinju", kao "srpsku kuhinju".
Za mene postoji razlika. Domaća kuhinja je ona kako su kuvale moja mama i bake, a obe su rođene u mađarskom delu Baranje u mestu u kome su, do raspada KundK, složno živeli Mađari, Švabe i Raci. To sa "srpskom kuhinjom", kako si ti pročitao, i nema baš mnogo dodirnih tačaka.
Dakle, makso, domaća, a ne srpska kuhinja.

Što reče čika Albert: "Lakše je pocepati atom nego predrasude".
Milan Novković Milan Novković 13:18 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
...ili da sam cork-sniffing snob...

Samo da registrujem objection, u prolazu, i nismo mi IT, "krivi" - igrom slučaja naše čulo mirisa je jako osetljivo i na tu buđ u čepu i na tekućinu kojom je pluta prana/dezinfikovana, ako psole i poslednji tragovi te tekućine nisu "odneseni" - pa i naj-počentik po mirisu čepa može da prepozna srozano vino, čak i po čepu ošacuje koliko toga mirisa ima i u vinu

A pošto nam je čulo mirisa relativno hard-wired, nači re-factoring kako prolazi vreme ne radi poso, nemoš da se naučiš da zavoliš taj miris.

EDIT: Iako tek sad vidim da se termin koristi za gitariste, tj bilo mi čudno da ga koriste oni što piju vino, pošto je prosta caka
myredneckself myredneckself 14:40 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

milisav68
alselone
Paradajz čorba bez čikova, nula bodova.

Ajd sad ja nešto da pitam - šta su to čikovi?

Čikovi su vrsta domaće testenine. Testo se umesi samo od brašna i jaja, po potrebi može da se omekša sa par kapi vode. Uzimaš po komad testa, oblikuješ rukama tanku kobasičicu dugačku 12-15cm i stavljaš u paradajz čorbu. Čikovi mogu da ostanu takvi, jednostavni i valjkasti, ili možeš da ih našaraš tako što palcem i kažiprstom malo stegneš testo, svaki put na drugu stranu, tako da liči na lančić. Kad napraviš svakom po dva tri čikova od ostatka testa natrenišeš krupniju taranu, na onoj strani trenice (rende) na kojoj trenišeš jabuke, bundevu, tikvice...
Taranu i čikove zasipaš direktno u paradajz čorbu koja ne sme jako da vri, i čim isplivaju na površinu, gotovi su. Onda budu fino tvrdi, al dente što bi rekli Italijani. U Bačkoj se ne može zamisliti brža, lepša čorba koja bolje osvežava. (dobro je kad staviš i malo celerovog lista) Pazi milisave68, čorba, ne supa, supa je posebna priča za čitav jedan blogpost.
Dođi kod mene na Facebook i samo me podseti da ti pošaljem foto paradajz čorbe s čikovima, čisto da te ne poplaše ovi čikovi. Sve je to pisovkejk, i nije ništa komplikovano, dapače, less is more.
maksa83 maksa83 14:45 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

A gde ja to u svom komentaru uopšte pominjem srpsku kuhinju? Ti izgleda čitaš "domaću kuhinju", kao "srpsku kuhinju".
Za mene postoji razlika. Domaća kuhinja je ona kako su kuvale moja mama i bake, a obe su rođene u mađarskom delu Baranje u mestu u kome su, do raspada KundK, složno živeli Mađari, Švabe i Raci. To sa "srpskom kuhinjom", kako si ti pročitao, i nema baš mnogo dodirnih tačaka.
Dakle, makso, domaća, a ne srpska kuhinja.

Pa isti klinac. Ti se vajkaš što neko gleda recepte po Internetu umesto da kuva ono što mu je baba kuvala.

Zamišljam sledeću skasku:

Godina je 1717., zaseok kod Homolja.

- Vidoje sine, šta ti je to?
- To je majka neka 'rana...
- Pa kak'a 'rana crni Vidoje, kak'a ti je to velika ribizla, taj ... d'izviniš ne smem da kažem šta, pa taj pogani kamen, i ta životinja majkobožja, k'o sotona da je pravio. <prekkrsti se triput brzo>
- Majka to nije ribizla, to je nešto što će jednog dana zvati paradajz, a ovaj ... klinac, to ti je - kukuruz, to se okruni pa melje k'o šenica, a ovo nije pogani kamen nego krumpir majka, a ova životinja je ćurka, to ti je ka' kokoš samo veliko i nadrndano.
- A oklen ti to Vidoje, crni sine?!
- Majka to je iz neku tamo zemlju preko puno velikje' voda, donelo brodovima, pa ja mislio da zasadim...
- Bogstobom Vidoje, pa je l' tvoj parđupan Vidoje po kom nosiš ime Tuuurke na Kosovu razgonio da mu JA rodim fensera i hipstera, o moajkobožja šta sam dočekala kuku mene kukavice!

Majka odlazi u kuću držeći se za glavu, Vidoje gleda ono, malo se postidi, ali ipak zasadi. Ćurka kreće da zoba po dvorištu.

Prolazi 300 godina, Vidojev potomak Čarlivoje sedi pred kompjuterom, žena mu spušta tanjir sa kukuruznim kačamakom, Čarlivoje zadovoljno mljacka i vajka se nad snobovima. "Šta ima za ručak?" "Ćurka na podvarku..." Čarlivoje se srećno nasmeši i nastavi da se vajka nad Srbima koji su se u tanjiru odrodili.

Zavesa.
gedza.73 gedza.73 15:00 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

myredneckself
se ne može zamisliti brža, lepša čorba koja bolje osvežava.

Ja 'namrljam' pomalo prevrelog sira u sredinu.

Maksa
ovo nije pogani kamen nego krumpir


Ne znam početak, niti odakle mi ali
...
Stigao krompir i veliki vojvoda rešio da podeli seljacima. Objasnili kako se seje, kako se koristi, sprema... ne vredi.
Kropmpir pobacan, ubuđao se i uplesnivio.

Reši Djuk da sledeću turu krompira stavi pod jaku stražu na pristaništu. usput im da nalog da drugo veče kao odu u obližnju kafanu na piće.

Tokom stražaranje nikome nisu dali da se približi džakovima. Čim su se pomerili, krompir ukraden i srećno zasejan po Evropi.

maksa83 maksa83 15:11 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Tokom stražaranje nikome nisu dali da se približi džakovima. Čim su se pomerili, krompir ukraden i srećno zasejan po Evropi.

Krompir je čudesna biljka, najviše energije po m2 zasađenom. Imaš čak i neke koji tvrde da se francuska revolucija desila delimično i zato što se krompir nije primio u Francuskoj kao po drugim zemljama, pa su dve uzastopne suše izazvale slab rod 'šenice i onda je nastala glad koja je rezultovala Revolucijom.

Sećam se i bajke Inka (ili bolivijanske, moždane ćelije poumirale) kako je nastao krompir - jedan narod je pokorio drugi i držao ga u ropstvu zlopatnome, ovi se molili svom bogu da ih izbavi, i on im poslao biljku sa uputstvom da je zasade i puste da zavojevači uzmu i pojedu ono gore, a oni zadrže ono ispod zemlje. Zavojevači pojeli ono gore i oslabili od toga i razboleli se i ovi ih tako skenjane a sami ojačani krompirom sjebu i oslobode se.

Mojoj babi rodom iz Like je krompir bio sve i svja, nije bilo šanse da ga nema u kući.
gedza.73 gedza.73 15:20 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

ovi se molili svom bogu da ih izbavi, i on im poslao biljku sa uputstvom da je zasade i puste da zavojevači uzmu i pojedu ono gore,

Ima i neka 'naša' o svecu i đavolu koji su ortački zasejali krompir, isto se dogovorili da jedan uzme rod iznad, drugi ispod zemlje...

A na Kon-Tiki () splavu poneli Norvežani (i jedan Šveđanin) sušeni krompir iz Južne Amerike do Polinezije. Isto se zvao. Odvojen vodom od oko 8 000 km.

Prosto da se čovek oduševi kako je nekada svet funkcionisao toliko odvojen preprekama, tehnološkim nedostacima a da je u nekim osnovama bio vrlo sličan.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:12 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
Pa isti klinac. Ti se vajkaš što neko gleda recepte po Internetu umesto da kuva ono što mu je baba kuvala. Zamišljam...

Neka kuva i jede ko šta voli, o ukusima ne vredi raspravljati. Naslov i ono što sam napisao u prvom komentaru sadrži drugačiju poruku od nacionalno-srpske, a ti zamišljaj šta god hoćeš.
milisav68 milisav68 17:06 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

myredneckself



Ma ne plaše me čikovi, nego mi bilo čudno, jer je to bio izraz za pikavce, na zapadu nam bivše zemlje.

A sliku i recepat čorbe će tražimo.
alselone alselone 17:09 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Ma ne plaše me čikovi, nego mi bilo čudno, jer je to bio izraz za pikavce, na zapadu nam bivše zemlje.

Čikovi su male ribe, dvodihalice, koje su živele mahom po kanalima po Vojvodini. Te su veličine, kao te "knedle", pa otud i ime. Tj. ja sam najčeće viđao tolike kao mali. Ne znam koliko mogu da narastu.




alselone alselone 17:11 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Čikov za pikavac se govorilo u HR.




... oko mene hrpa čikova...
c_h.arlie c_h.arlie 17:12 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
Da.

Gluposti !

Da dodam, svakome ko bi ovde da propisuje i jbn. jelovnik a u cilju očuvanja Srpstva mogu da kažem, recimo - ne seri.

Slažem se.
No, svejedno, preporučujem da ne kažeš nikom da ne sere.
To nije lepo, nije red - a usto je i primitivno.
A ti si, ipak, čovek izobražen.
c_h.arlie c_h.arlie 17:20 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
A gde ja to u svom komentaru uopšte pominjem srpsku kuhinju? Ti izgleda čitaš "domaću kuhinju", kao "srpsku kuhinju".
Za mene postoji razlika. Domaća kuhinja je ona kako su kuvale moja mama i bake, a obe su rođene u mađarskom delu Baranje u mestu u kome su, do raspada KundK, složno živeli Mađari, Švabe i Raci. To sa "srpskom kuhinjom", kako si ti pročitao, i nema baš mnogo dodirnih tačaka.
Dakle, makso, domaća, a ne srpska kuhinja.

Pa isti klinac. Ti se vajkaš što neko gleda recepte po Internetu umesto da kuva ono što mu je baba kuvala.

Zamišljam sledeću skasku:

Godina je 1717., zaseok kod Homolja.

- Vidoje sine, šta ti je to?
- To je majka neka 'rana...
- Pa kak'a 'rana crni Vidoje, kak'a ti je to velika ribizla, taj ... d'izviniš ne smem da kažem šta, pa taj pogani kamen, i ta životinja majkobožja, k'o sotona da je pravio.
- Majka to nije ribizla, to je nešto što će jednog dana zvati paradajz, a ovaj ... klinac, to ti je - kukuruz, to se okruni pa melje k'o šenica, a ovo nije pogani kamen nego krumpir majka, a ova životinja je ćurka, to ti je ka' kokoš samo veliko i nadrndano.
- A oklen ti to Vidoje, crni sine?!
- Majka to je iz neku tamo zemlju preko puno velikih voda, donelo brodovima, pa ja mislio da zasadim...
- Bogstobom Vidoje, pa je l' tvoj parđupan Vidoje po kom nosiš ime Tuuurke na Kosovu razgonio da mu JA rodim fensera i hipstera, o moajkobožja šta sam dočekala kuku mene kukavice!

Majka odlazi u kuću držeći se za glavu, Vidoje gleda ono, malo se postidi, ali ipak zasadi. Ćurka kreće da zoba po dvorištu.

Prolazi 300 godina, Vidojev potomak Čarlivoje sedi pred kompjuterom, žena mu spušta tanjir sa kukuruznim kačamakom, Čarlivoje zadovoljno mljacka i vajka se nad snobovima. "Šta ima za ručak?" "Ćurka na podvarku..." Čarlivoje se srećno nasmeši i nastavi da se vajka nad Srbima koji su se u tanjiru odrodili.

Zavesa.

Da.
A zamisli ti kako za jedno 300 godina Maksivoju mama donosi tacos sa originalnim meksičkim prelivom, a on rezignirano kaže da hoće svinjsku kolenicu sa kuvanim krompirom i kupusom, a mama mu odgovara ... ali Maksivoje, pa tvoj askurđel Maksim je obožavao tacos, a ti tako itd...
Usput ... kolenica mi pala na pamet spontano, jer smo se upravo žena i ja vratili iz Stare Hercegovine gde smo se satrli od iste.
maksa83 maksa83 18:10 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

A zamisli ti kako za jedno 300 godina Maksivoju mama donosi tacos sa originalnim meksičkim prelivom, a on rezignirano kaže da hoće svinjsku kolenicu sa kuvanim krompirom i kupusom,... . kolenica mi pala na pamet spontano, jer smo se upravo žena i ja vratili iz Stare Hercegovine gde smo se satrli od iste.

Aučarlivojeeeeštajaovdečitamnemogudaverujem!

Znači ti bi mom potomku uskratio jelo prostog napaćenog meksičkog seljaka kog je prvo gazila konkvistadorska čizma, pa mu zla američka čizma oduzela Sveto Alamo, i umesto toga bi da mu uvališ najaustrijskiju i najnemačkiju stvar koja postoji - kolenicu u kupusu! To sa Filipom pod ruku da se u'vatiš pa da jedete tu dušmansku 'ranu.

Sad mi pade na pamet, prethodni put da se sećam da je neko tako osuđivao tuđe izbore hrane je bila ... pazi sad ovo - Biljana Srbljanović koja se ironično sprdala na račun Novaka Đokovića koji je rekao da su mu omiljeno jelo ćevapi. Pa koliko ste vas dvoje zapravo isti, to je strašno.

angie01 angie01 18:17 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"




njao, atomski, pleKani tanjir na cvetice, sa paradajz corbom sa cikovima, a sve na kariranoj kuhinjskoj krpi='naci, prajsles.
narcis narcis 18:17 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!

kažu da je onaj sorošev plaćenik i zapadnjak Dositej doneo kompiri u serbiju i da je imao tešku muku da natera srblje da ga sadu i jedu.
tolko tek da se zna da su kompiri čisto soroševskozapadnajčka ujdurma da se potruju srblji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:18 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
Da.

Gluposti !

Da dodam, svakome ko bi ovde da propisuje i jbn. jelovnik a u cilju očuvanja Srpstva mogu da kažem, recimo - ne seri.


Marry me, Makso!

EDIT:

Sad mi pade na pamet, prethodni put da se sećam da je neko tako osuđivao tuđe izbore hrane je bila ... pazi sad ovo - Biljana Srbljanović koja se ironično sprdala na račun Novaka Đokovića koji je rekao da su mu omiljeno jelo ćevapi.


Pošto verovatno bolje od tebe pratim lik i delo naše slavne spisateljice, moram ovde da reagujem. Nije bila u pitanju sprdnja što Novak voli ćevape, nego što je usred Pariza, ili gde je već bila teniska utakmica, otišao u kafanu, valjda srpsku, da naruči porciju ćevapa, i onda se time krajnje napadno hvalio kao dodatni dokaz njegovog velikog srpstva i patritozma, valjda. Mislim, svaka čast Novaku, i o ukusu se ne raspravlja (neko ga ima, neko ga nema) ali koliki stvarno zatucani kreten moraš da budeš da usred svetske prestonice kulinarstva, odeš da nađeš srpsku kafanu i naručiš porciju ćevapa? I posle se hvališ, ala sam im pokazao, tako to radimo mi patriote, Srbija do Parizija!



mirelarado mirelarado 18:21 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

njao, atomski, pleKani tanjir na cvetice, sa paradajz corbom sa cikovima, a sve na kariranoj kuhinjskoj krpi='naci, prajsles.


Lepo je, ko voli. Meni to previše testa za čorbu od paradajza. Ona treba da ima minimum (ako uopšte) testenine, a puno celera i peršuna. Ovako mi deluje kao testenina s ređim sosom od paradajza.
angie01 angie01 18:23 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

jelovnik a u cilju očuvanja Srpstva


ne znam da l se brojim u iste,...

...evo, uredno sam skuvala rucak- pojeli ga,...a sad posle pominjanja ovog/onog, dobijem napad i evo sa'cu da turim turu domacih rezanaca, pa cu s necim- moram da vidim sta je zaostalo- da ih smandrljnem,...ako nista drugo- s przenim prezlma, pa nek ide zivot.
c_h.arlie c_h.arlie 18:24 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
A zamisli ti kako za jedno 300 godina Maksivoju mama donosi tacos sa originalnim meksičkim prelivom, a on rezignirano kaže da hoće svinjsku kolenicu sa kuvanim krompirom i kupusom,... . kolenica mi pala na pamet spontano, jer smo se upravo žena i ja vratili iz Stare Hercegovine gde smo se satrli od iste.

Aučarlivojeeeeštajaovdečitamnemogudaverujem!

Znači ti bi mom potomku uskratio jelo prostog napaćenog meksičkog seljaka kog je prvo gazila konkvistadorska čizma, pa mu zla američka čizma oduzela Sveto Alamo, i umesto toga bi da mu uvališ najaustrijskiju i najnemačkiju stvar koja postoji - kolenicu u kupusu! To sa Filipom pod ruku da se u'vatiš pa da jedete tu dušmansku 'ranu.

Sad mi pade na pamet, prethodni put da se sećam da je neko tako osuđivao tuđe izbore hrane je bila ... pazi sad ovo - Biljana Srbljanović koja se ironično sprdala na račun Novaka Đokovića koji je rekao da su mu omiljeno jelo ćevapi. Pa koliko ste vas dvoje zapravo isti, to je strašno.


Eeeee, sada si me dotukao ... mene poistovećuješ sa Biljanom Srbljanović, mene ??!
Strašno.
Odoh odmah da poručim od žene staru srpsku poslasticu sutlijaš --- jer od ove kolenice ne može da se živi. Iskazuje intenzivno odloženo dejstvo.
angie01 angie01 18:25 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Lepo je, ko voli. Meni to previše testa za čorbu od paradajza


ovo je bio vizuelno emotivni mOUmentO,...ja corbu pravim sa dronjcima a stavim i origano:).
mirelarado mirelarado 18:27 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

.ja corbu pravim sa dronjcima a stavim i origano:).



c_h.arlie c_h.arlie 18:30 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

mirelarado
njao, atomski, pleKani tanjir na cvetice, sa paradajz corbom sa cikovima, a sve na kariranoj kuhinjskoj krpi='naci, prajsles.


Lepo je, ko voli. Meni to previše testa za čorbu od paradajza. Ona treba da ima minimum (ako uopšte) testenine, a puno celera i peršuna. Ovako mi deluje kao testenina s ređim sosom od paradajza.

Mirela, da li možda mislila na nešto slično ovome ispod ?
Mada i ovde ima malo više rezanaca, jer ih ja volim ... a žena voli da mi učini, pa eto ...
a ima i celera i peršunovog korena ...


mirelarado mirelarado 18:33 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Mada i ovde ima malo više rezanaca, jer ih ja volim ... a žena voli da mi učini, pa eto ...
a ima i celera i peršunovog korena ...


Ne sumnjam da je odlično.
narcis narcis 18:34 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

moja majka pravila s knedle, to isto testo ko ovo što pravi čikove samo je ona kašičicom, da ne rečem kao svaki pismeni kašikicom, odmeravala i trpala u čorbi.
a idomaći rezanci isto takođe dobro pasuju u čorbi.
ustvari jedina čorba koju jedem, ja je sg pravim u šolju ono paradajs iz kocke-tomato , voda malko vegeta i ako mi padne malo rezanci a može i bez i 2 minuta u mikrotalasnu. a kadse naljutim ondak i klasično kuvanje sasve noklice il rezanci.
pošto ođe branim suvu i brzu ranu, čisto das razumemo ja si sam kuvam ranu, ne zato što volim da kuvam il perem 'čajnu' , to mrzim iz dna moje grešne duše, već što mi jevtinije da sam kuham, jedenje brze i suve rane u srbiji je samo za bogate ljude, nismo mi amerika pa da se samo sirotinja rani na kiosk.
mirelarado mirelarado 18:41 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

jedenje brze i suve rane u srbiji je samo za bogate ljude, nismo mi amerika pa da se samo sirotinja rani na kiosk


I ja mislim da nije samo sirotinja navučena na brzu hranu. Ima čitav lanac fensi (tkzv. shabby chic) restorana gde se ti isti hamburgeri, pizze, pomfriti, pileće rolnice i slična nezdrava jela pretrpana majonezom, senfom i kečapom serviraju u tanjirima i po paprenim (za taj "kvalitet" ) cenama.
c_h.arlie c_h.arlie 18:42 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

mirelarado
Mada i ovde ima malo više rezanaca, jer ih ja volim ... a žena voli da mi učini, pa eto ...
a ima i celera i peršunovog korena ...


Ne sumnjam da je odlično.

Pa ja je obožavam.
Ono što sam zaboravio da istaknem je ... da je ovo paradajz čorba od paradajz čorbe, ovaj puta od žene ženinog brata - a inače bude od moje sestre.
No, pravo da ti kažem, ja je toliko volim da mogu da je jedem i kada je napravljena od onoga kupovnog paradajza u tetrapaku ...
maksa83 maksa83 20:04 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Marry me, Makso!

Proverio za Kolorado:

Gandža legalna? Check.
Istopolni brakovi legalni? Check.

Sutra idem da biram venčanicu, poslaću ti slike, a ti kaži svatovima da spreme M4 i M16 i šta ko nosi, da vide je l' džebana suva i sve što treba.

Nije bila u pitanju sprdnja što Novak voli ćevape, nego što je usred Pariza, ili gde je već bila teniska utakmica, otišao u kafanu, valjda srpsku, da naruči porciju ćevapa,


E jeste, da, to je bio tačan kontekst, ali svejedno - a) šta tebe boli dupe šta on jede i moraš to da komentarišeš sa svoje ja-sam-svetska-koka pozicije, b) da li STVARNO misliš da nekome ko živi u Monaku - mestu koje su za sebe napravili bogati ljudi, i ko kad nije tamo provodi vreme po najfensi hotelima sa najboljim kuhinjama trebaju TVOJI gastronomski saveti?

Ja stvarno ne vidim razliku između he-he-koji-si-ljakse-jedeš-ćevape-u-Parizu i he-he-koji-si-snob-jedeš-tacos-u-Beogradu.

Nadam se da zbog ovoga nećemo raskinuti zaruke. Staramajci sam već javio, pitala je samo "je l' Srbin?", "jeste mama, čistokrvni mirijevski", dakle sve ok.
c_h.arlie c_h.arlie 20:08 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

maksa83
Marry me, Makso!

Proverio za Kolorado:

Gandža legalna? Check.
Istopolni brakovi legalni? Check.

Sutra idem da biram venčanicu, poslaću ti slike, a ti kaži svatovima da spreme M4 i M16 i šta ko nosi, da vide je l' džebana suva i sve što treba.

Nije bila u pitanju sprdnja što Novak voli ćevape, nego što je usred Pariza, ili gde je već bila teniska utakmica, otišao u kafanu, valjda srpsku, da naruči porciju ćevapa,


E jeste, da, to je bio tačan kontekst, ali svejedno - a) šta tebe boli dupe šta on jede i moraš to da komentarišeš sa svoje ja-sam-svetska-koka pozicije, b) da li STVARNO misliš da nekome ko živi u Monaku - mestu koje su za sebe napravili bogati ljudi, i ko kad nije tamo provodi vreme po najfensi hotelima sa najboljim kuhinjama trebaju tvoji gastronomski saveti?

Ja stvarno ne vidim razliku između he-he-koji-si-ljakse-jedeš-ćevape-u-Parizu i he-he-koji-si-snob-jedeš-tacos-u-Beogradu.

Nadam se da zbog ovoga nećemo raskinuti zruke. Staramajci sam već javio, pitala je samo "je l' Srbin?", "jeste mama, čistokrvni mirijevski", dakle sve ok.

Koji ti je to bezobraznik rekao da si snob za boldovano !?
Ko sme ikome da protureči da jede, da prostiš - i ono što se ne jede (nisam Biljana da to izreknem).
Nikove na sunce, dosta je bilo anonimnosti.
maksa83 maksa83 20:13 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Ko sme ikome da protureči da jede, da prostiš - i ono što se ne jede (nisam Biljana da to izreknem).

Pomešao si Tasu u Biljanu.
alselone alselone 20:15 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

tacos

alselone alselone 20:19 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

blogovatelj blogovatelj 20:19 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Da me osude na srmt i onda ponude ono "šta hoćeš da jedeš kao poslednji obrok?" rekao bih verovatno "jaja na oko sa prženom svinjskom šunkom", ili "neprskan paradajz + sjenički sir + na ćumuru ugljenisan komad životinje" ali to svejedno ne znači da me ne zanima kakav je ukus piletine u kokosovom mleku, ili što ti tamo gore sloveni jedu te pirogi, šta je tu fora, ili da sam cork-sniffing snob zato što volim tacos u bilo kom obliku, ili...


Baš tako. Ima kod mene u kraju Egipćanin sa najboljim fast fudom na svetu, pravi šavarme kakve niko i nikad nije pravio. I hasam ih ponekad i uvijene u papir. Mada, nikad hodajući, uvek sednem kod njega u radnji i pojedem.
blogovatelj blogovatelj 20:20 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Da dodam, svakome ko bi ovde da propisuje i jbn. jelovnik a u cilju očuvanja Srpstva mogu da kažem, recimo - ne seri.


Minimum.
maksa83 maksa83 20:20 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

alselone
tacos



blogovatelj blogovatelj 20:21 26.11.2017

Re: "Neću da budem domaćica kao moja mama!"

Ja bih to tvoje proširio pitanjem zbog čega je pogrešno želeti biti savremen.


Pomenute tvrdnje bih još proširio i pitanjem zašto je problem biti politički korektan.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana