Budućnost| Društvo| IT

Digitalna (personalizovana) propaganda

alselone RSS / 12.11.2017. u 10:39

Svako od nas ima nešto što ga pokreće ili inhibira. Neko je posebno osetljiv na nepravdu prema deci, neko se pokrene zbog prava žena, prava nacionalnih ili seksualnih manjina, neko je spreman da izađe na ulicu ili na glasanje zbog nepoštovanja nacionalne istorije, neko zbog mogućeg učešća u ratu, neko zbog neučešća, neko je osetljiv na pravo da nosi oružje, drugom to pravo posebno smeta, nekome posebno smetaju razlojavanja drušva po ekonomskom statusu, dugima to raslojavanje posebno godi i tako dalje, i tako dalje. Kao što te „vrele zone" u rasuđivanju mogu da pokrenu osobu da izadje na izbore, da izabere odeđenu opciju ili da izađe na ulicu, nedostatak tih opcija može inhibirati tu osobu koja zatim odlučuje da je najbolje ostati kod kuće.
Zamislite svet u kom su vesti tako koncipirane da u vama bude emocije koje bas pokreću ili uspavljuju. Zamislite svet u kom se pojedinačno osobama serviraju vesti takve da na izbore izađu samo oni koji „trebaju". Takav svet je ante portas.

 

 Nekada je propaganda bila globalna, bila je prakticno za ceo narod. Analitičari su tražili zajveći zajednički sadržalac „vrele zone" nacije i time pokušavali da pokrenu što veću količinu naroda. Danas, u svetu prisluškivanja o kom smo pričali na prethodnom blogu, i u svetu personalizovanih vesti na socijalnim mrežema, vesti mogu biti tako izabrane i tako poređane da u vama probude konkretnu emociju. Danas kada čitate vesti na socijalnim mrežema, ili pretražujete internet, ne možete biti sigurni da i osoba do vas čita iste vesti ili dobija iste rezultate pretrage. Danas vas digitalni moguli toliko znaju prisluškujući vas, da su u stanju ne samo da vam prodaju reklamu, nego da vam prodaju i setuju emocije.

Stvar je zapravo mnogo šira od socijalnih mreža. Digital bubble ili digital search filter (ima mnoga imena) je situacija u kojoj search provider (Google i drugi mali provajderi) vas drže u klasičnom mehuru informacija, nedozvoljavajući vam da pročitate ništa izvan toga. Takođe, vesti i informacije nisu samo binarne, ima ih ili nema, nego su i „analogne" tj. nose emociju. Tako da se isti događaj može interpretirati na mnoge različite načine pa će svaka osoba koja pretražuje internet za pomenutim događajem dobiti personalizovanu interpretaciju, shodno ciljevima onoga ko distribuira sadržaj.

Ono što je bio naš prozor u svet, ono što nam je dozvoljavalo da saznamo mnogo više od tradicionalnih medija, mnogo više od malog kruga ljudi sa kojima interagujemo u fizičkom svetu, to se okrenulo protiv nas i filtrira nam informacije. 

 

filter-bubble.jpg

Naizgled šareni svet

 

Facebook je eksperimentisao još 2012. sa personalizovanim sadržajem na dan izbora. I uspeli su da pokrenu dodatnih 340,000 ljudi da izađu na izbore. Samo preko serviranja određenih vesti, njihovoj formulaciji i grafičkom predstavljanju, na Feed-u na dan izbora (https://www.nature.com/news/facebook-experiment-boosts-us-voter-turnout-1.11401).

Šta su u stanju da urade 2017. i šta će biti u stanju da urade 2027. je zastrašujuće pitanje. Pored samih izbora, kao najvažnijeg uticaja za jednu državu, takvi zadržaji i propaganda mogu biti automatizovani i za lokalni nivo, mogu biti kupovani i iznajmljivani. Banalizacija do kraja - platim FB-u određenu cifru kako bi postao omiljeniji u društu, postovi gde sam super na slikama ili gde me hvale, iskaču na feed-u, oni drugi ne. Sve može postati proizvod. Kao što se danas plaća reklama za neki prozivod, pa taj proizvod „iskače" non stop, na guglu, fb-u i drugima, tako će naše emocije, naši izbori, a preko njih i naša budućnost postati roba kojom se trguje.

 



Komentari (340)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 23:56 12.11.2017

Re: mala ispravka

li stvarno misliš da bi srbi i crnogorci pod hitlerom nastavili da žive uživajući sva ljudska prava? ne bi bili nikada (kao što jesu) narod drugog reda? i ako bi se neko drznuo da im se suprodstavi (komunista ili ne, sasvim je sve jedno), oni ne bi napravili "kontrolisani" teror i pobili sve civile u HN, npr, kao odmazdu? i misliš da je ok da žive u tom strahu za život i imovinu? i da je ok da nastave da "uživju" sva prava dok im prve komšije, sve sa decom, odvode u logor iz kog se (deca sigurno) neće vratiti? ne znam šta tačno od toga što braja bulazni "ima osnova"?


Od ovoga smo i krenuli, od ne znam cime potkrepljene cinjenice da bi pod Nemcima bilo bolje nego pod komunistima.
docsumann docsumann 23:57 12.11.2017

Re: mala ispravka

Него, враћају ли Боку Јанковићевим наследницима?


moja bivša komšinica zastupa porodicu Janković u pokušaju da sudski povrati oduzetu im imovinu.

a upravo je moj brat dao ove memoare na uvid.
docsumann docsumann 00:04 13.11.2017

Re: mala ispravka

alselone
li stvarno misliš da bi srbi i crnogorci pod hitlerom nastavili da žive uživajući sva ljudska prava? ne bi bili nikada (kao što jesu) narod drugog reda? i ako bi se neko drznuo da im se suprodstavi (komunista ili ne, sasvim je sve jedno), oni ne bi napravili "kontrolisani" teror i pobili sve civile u HN, npr, kao odmazdu? i misliš da je ok da žive u tom strahu za život i imovinu? i da je ok da nastave da "uživju" sva prava dok im prve komšije, sve sa decom, odvode u logor iz kog se (deca sigurno) neće vratiti? ne znam šta tačno od toga što braja bulazni "ima osnova"?


Od ovoga smo i krenuli, od ne znam cime potkrepljene cinjenice da bi pod Nemcima bilo bolje nego pod komunistima.


recimo da sam imao stav sličan tvom dok nisam privirio u memoare čovjeka koji je upravo u tim opakim vremenima imao uvid u jednu širu sliku stvari u odnosu većinu svojih sugrađana.

a da imam neki zacementiran stav po tom pitanju ... nemam.
alselone alselone 00:06 13.11.2017

Re: mala ispravka

docsumann docsumann 00:09 13.11.2017

Re: mala ispravka

BebaOdLonchara
ne pričam o odnosu spram pripadnika pokreta otpora, već narod koji je živo u gradu.

pa da, niste se đirlitali kao oni u kragujevcu i kraljevu...


ovo ti je skroz bezveze.
pa najmasiovniji ustanak protiv fašističkih okupatora u čitavoj porobljenoj evropi je bio upravo u Crnoj Gori.
sad što su tad CG-om gospodarili Italijani a ne Njemci...jbg, pa niko ne bira svog okupatora.


alselone alselone 00:09 13.11.2017

Re: mala ispravka


recimo da sam imao stav sličan tvom dok nisam privirio u memoare čovjeka koji je upravo u tim opakim vremenima imao uvid u jednu širu sliku stvari u odnosu većinu svojih sugrađana.


Cekaj, je l' ovo povratak u buducnost ili ja nesto ne kapiram. On je video kako je bilo par godina u ratu u jednom gradu pod Italijanima, to je napisao, i ti si zakljucio kako bi bilo celom narodu u godinama posle rata pod Nemcima?
maksa83 maksa83 00:17 13.11.2017

Re: mala ispravka

pa najmasiovniji ustanak protiv fašističkih okupatora u čitavoj porobljenoj evropi je bio upravo u Crnoj Gori.

Otac mog najboljeg druga iz detinjstva (pola Crnogorac sa Njeguša, pola Švajcarac, visinska razlika majke i oca bukvalno oko 1m) je u partizane u Crnoj Gori otišao sa 16 godina, čim je počela okupacija. Kaže da za Tita nisu čuli do 1943. Posle je doduše završio na Golom Otoku, ali to je druga priča...
alselone alselone 00:19 13.11.2017

Re: mala ispravka

Ja ne znam ljudi kako je moguce da diskutujemo o ovome. Koliko samo ubistava je bilo direktno od strane Nemaca, koliko su njihove sluge, Hrvati, Albanci, Madjai i Bugari nepotrebnih i nekontrolisanih ubistava uradili, i mi danas pricamo da ne bi bilo strasno da su nas osvijili.

Jeste vi nekad citali o propagandi, sta je sam Hitler govorio o Srbima, sta je Gebels govorio o Srbima, sta su sluge govorili o Srbima.

Kako onda mozete da verujete da bi bilo posla, hleba i da nikome ne bi bilo zima da su ostali (ima neki plakat sa ovim citatom, ali ne mogu da ga izbunarim sada)?
maksa83 maksa83 00:22 13.11.2017

Re: mala ispravka

Koliko samo ubistava je bilo direktno od strane Nemaca

Nacista.
Hrvati, Albanci, Madjai i Bugari

Nacisti.

Samo da kažem, Rumunima je, kao saradnicima Nemaca, ponuđen komad Srbije, ali oni su to odbili.

To su jedini prijatelji koje imamo u krugu od jako puno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:23 13.11.2017

Re: mala ispravka

a upravo je moj brat dao ove memoare na uvid.

Imaš PDF?
docsumann docsumann 00:25 13.11.2017

Re: mala ispravka

alselone

recimo da sam imao stav sličan tvom dok nisam privirio u memoare čovjeka koji je upravo u tim opakim vremenima imao uvid u jednu širu sliku stvari u odnosu većinu svojih sugrađana.


Cekaj, je l' ovo povratak u buducnost ili ja nesto ne kapiram. On je video kako je bilo par godina u ratu u jednom gradu pod Italijanima, to je napisao, i ti si zakljucio kako bi bilo celom narodu u godinama posle rata pod Nemcima?


očigledno čitamo komentara s puno previda...

Novi je od 1943. tj. poslije pada Italije pao pod Njemačku upravu, a upravo je Jankovićeva zasluga bila ta da ne podpadne pod NDH.

spominjao sam upravo njegova iskustva pod njemačkom okupacijom, odnosno mogućnošću da sa njima dogovora funkcionisanje svakodnevnog života, i poštovanje svih ppostignutih dogovora od strane Njemaca.

da mi je pri ruci, sad bih ti iskopirao čitave pasuse u komentar.
alselone alselone 00:25 13.11.2017

Re: mala ispravka

Samo da kažem, Rumunima je, kao saradnicima Nemaca, ponuđen komad Srbije, ali oni su to odbili.


Sjebo ih Mihajlo Pupin posle WWI za Banat, pa se nisu vise zaletali.
alselone alselone 00:26 13.11.2017

Re: mala ispravka


da mi je pri ruci, sad bih ti iskopirao čitave pasuse u komentar.


Cak i ako nadjes, neka...
docsumann docsumann 00:28 13.11.2017

Re: mala ispravka

Predrag Brajovic
a upravo je moj brat dao ove memoare na uvid.

Imaš PDF?


ne, ali možda neko ima... memoari inače nisu veliki, oni automegsalomanskog obima, već više kao kakva skripta.

javljam.
maksa83 maksa83 00:32 13.11.2017

Re: mala ispravka

Sjebo ih Mihajlo Pupin posle WWI za Banat, pa se nisu vise zaletali.

A mogli su kao Mađari opet - hopa.

Rumuni, najpametniji narod na Balkanu.
alselone alselone 00:34 13.11.2017

Re: mala ispravka

Rumuni, najpametniji narod na Balkanu.


Nemci najplemenitiji. ... a mogli su sve da nas pobiju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:40 13.11.2017

Re: mala ispravka

spominjao sam upravo njegova iskustva pod njemačkom okupacijom, odnosno mogućnošću da sa njima dogovora funkcionisanje svakodnevnog života, i poštovanje svih ppostignutih dogovora od strane Njemaca.


nemci su (često, ali ne uvek) vrlo organizovani, radni, redni, i zato skoro svako može s njima da se dogovori. jevreji eto nikako nisu uspeli s njima da se dogovore. ni sa ciganima. pitanje je dokle bismo mi uspevali s njima da se dogovorimo, i kada bi odlučili da nas menjaju za neki "bolje narod". od odmazde do odmazde, otišlo bi pola srpskih civila, pa onda i druga polovina.

pa čak i da je tako kao što pričate, zar bi bilo sasvim ok živeti pod okupacijom nacista koji kao vaške trebe kompletnu evropsku jevrejsku populaciju?!

jbt, ne verujem i dalje. ne znam kako smo stigli dovde. tačnije, jasno mi je: to je ta ista linija koja je prijavljivala komšije jevreje i cigane.
alselone alselone 00:40 13.11.2017

Re: mala ispravka

očigledno čitamo komentara s puno previda...

Bez obzira Doc. Nije akcenat na tome kada su Nemci preuzeli, nego na svemu ostalom sto sam rekao. Kojom ekstrapolacijom si dosao do zakljucka kako bi bilo posle rata? KOliko dugo bi sacuvao Boku od Hrvata i ostatak Crne Gore od Albanaca, ako bi oni pobedili (cak i da Nemci jesu takvi a nisu, nego su privremeno drzali mir jer im nije trebao rat zbog ozbiljnijih frontova)? Kako zakljucujes da ne bi bilo robovi, ako bi i ostali zivi? DA li znas sta su oni prcali o Srbima i Crnogorcima? Znas koliko daleko od Jevreja? Pa ne bas puno...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:48 13.11.2017

Re: mala ispravka



laku noć.
docsumann docsumann 00:48 13.11.2017

Re: mala ispravka

pa čak i da je tako kao što pričate, zar bi bilo sasvim ok živeti pod okupacijom nacista koji kao vaške trebe kompletnu evropsku jevrejsku populaciju?!


otkud ti ta ideja?

govorimo o nivoima zla, kakva ta afirmacija spopala?



jbt, ne verujem i dalje. ne znam kako smo stigli dovde. tačnije, jasno mi je: to je ta ista linija koja je prijavljivala komšije jevreje i cigane.


nemaš pojma koliko tek je nepovjeravam dok čitam ovo što si napisala.
alselone alselone 00:51 13.11.2017

Re: mala ispravka


laku noć.


Ovo sto si citirala radila je klika oko onih NVO baba.

Pleme - Srbistan, Srbijica
Nacionalni ponos = nije ponos nego nacionalizam sto implicira da opravdavas ratne zlocine
Nacionalna istorija - puna prevaranata i zlocinacka
Jezik - Mizogin i zastareo, mora da se menja
Kultura - sund, irski ples da se igra, ovo nase je za seljake
Nacionalni obicaji - seljacki i primitivni, Dan vestica da se obelezava
alselone alselone 00:52 13.11.2017

Re: mala ispravka

govorimo o nivoima zla, kakva ta afirmacija spopala?


Koji je veci nivo zla od toga sto su nacisti radili? Komunizam?
docsumann docsumann 00:59 13.11.2017

Re: mala ispravka

Kako zakljucujes da ne bi bilo robovi, ako bi i ostali zivi?


prije svega - ne zaključujem ništa.

iznio sam neke autentične alternativne istoriografkske podatke i malo se zamislio nad njima.

a evo, Beba me već proglasila denucijentom jevreja iz komšiluka gestapou.

ponekad se pitam da li mi kuckamo komentare na istom jeziku...
alselone alselone 01:05 13.11.2017

Re: mala ispravka

prije svega - ne zaključujem ništa.

iznio sam neke autentične alternativne istoriografkske podatke i malo se zamislio nad njima.


OK, ali ja sam ovo procitao kao stav. Pogotovo poslednja recenica, koja je toliko zastrasujuca da bi za nju trebali jaki osnovi. Tu si jasno uporedio Nemce i oslobodioce.

ovo što Braja priča o njemačkom poštovanju reda i zakona itekako ima osnova.
po Jankovićevim svjedočenjima bilo kakav dogovor bio je uvijek ispoštovan od strane njemačkih okupacionih vlasti.
nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo, što se ne može reći za oslobodioce.


Ja te nisam nizasta optuzio, ali da jesam zatecen ovom diskusijom, jesam. Pogotovo njenim zarom u odbrani ovog pocetnog stava.
docsumann docsumann 01:10 13.11.2017

Re: mala ispravka

alselone
govorimo o nivoima zla, kakva ta afirmacija spopala?


Koji je veci nivo zla od toga sto su nacisti radili? Komunizam?


nacisti su bili najefikasniji u potamljanjivanju čitavih naroda.

no, recimo za vrijeme dok su Aušvic i Dahau radili punom parom, u Parizu, Pragu, Briselu se živilo koliko-toliko normalno (misim koliko je to u ratnom vremenu uopšte moguće).

da li si ti 100% ubjeđen da bi Srbi bili sistematski uništeni kao Jevreji, recimo?

što su čekali?
Atomski mrav Atomski mrav 01:12 13.11.2017

Re: mala ispravka

što su čekali?

Pa nisu bili ludi da baš sve pobiju... neko je morao da bude i radna snaga.
alselone alselone 01:12 13.11.2017

Re: mala ispravka

da li si ti 100% ubjeđen da bi Srbi bili sistematski uništeni kao Jevreji, recimo?


Nisam. Mozda bi bili robovi. Ali sam 100% ubedjen da ne bi ziveli kao u Parizu ili Briselu.

Da li si tu ubedjen 100% da bi zivot u Parizu nastavio da bude tako normalan da su Nemci pobedili?

što su čekali?

Nabrojao sam neke logore, nije da se nije radilo. A cekali su kraj rata. Nije im trebao neki levi front. Zato su i odmazde bile toliko zlocinacke.
Atomski mrav Atomski mrav 01:13 13.11.2017

Re: mala ispravka

nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo, što se ne može reći za oslobodioce.


Da nisu oslobodioci smakli te što su sarađivali i dogovarali se sa okupatorom čim su oslobodili HN?
docsumann docsumann 01:19 13.11.2017

Re: mala ispravka

Ja te nisam nizasta optuzio, ali da jesam zatecen ovom diskusijom, jesam. Pogotovo njenim zarom u odbrani ovog pocetnog stava.


hm, ja sam sebi djelujem prilično mlak u svemu ovom, pravo da ti kažem.

prije svega ne iznosim svoje lične stavove, već zapažanja svjedoka događaja, i to ne bilo kojeg.

Miloš Janković je bio izuzetno častan i cijenjen čovjek, od ugleda i poštovanja, a on i njegova žena su za vrijeme rata nesebično pomagali svoje gladne sugrađane.
njegova žena je svakodnevno sam kuvala i raznosila hranu najsiromašnijama.

o njegovoj veličini govori i to da je njegova sestričina dodala svom i ujekovo prezime (iz poštovanja). inače radi se o mojoj omiljenoj profesorici matematike (odavno već u penziji).

alselone alselone 01:20 13.11.2017

Re: mala ispravka

Atomski mrav
nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo, što se ne može reći za oslobodioce.


Da nisu oslobodioci smakli te što su sarađivali i dogovarali se sa okupatorom čim su oslobodili HN?

Nekontrolisano i bespotrebno.
Atomski mrav Atomski mrav 01:23 13.11.2017

Re: mala ispravka

Nekontrolisano i bespotrebno.

Ne, nisam hteo da nastavljam sa poređenjima već me jednostavno interesuje. Docs bi mogao da nas bolje upozna sa događanjima u HN tokom rata i sa tim memoarima, možda u posebnom tekstu?
docsumann docsumann 01:24 13.11.2017

Re: mala ispravka

Atomski mrav
nikakvog nekontrolisanog (bespotrebnog) terora nije bilo, što se ne može reći za oslobodioce.


Da nisu oslobodioci smakli te što su sarađivali i dogovarali se sa okupatorom čim su oslobodili HN?


Miloš Janković nije bio kolaborant, jer u protivnom ne bi ni stigao da napiše memoare.

ustvari, partizane je najviše žuljalo to što nisu imali šta da mu prikače.

docsumann docsumann 01:26 13.11.2017

Re: mala ispravka

Ali sam 100% ubedjen da ne bi ziveli kao u Parizu ili Briselu.


pa ne žive ni danas
docsumann docsumann 01:30 13.11.2017

Re: mala ispravka

Atomski mrav
Nekontrolisano i bespotrebno.

Ne, nisam hteo da nastavljam sa poređenjima već me jednostavno interesuje. Docs bi mogao da nas bolje upozna sa događanjima u HN tokom rata i sa tim memoarima, možda u posebnom tekstu?


hmm, nije loša ideja.

s tim što bih to prepustio svom bratu. on se daleko bolje od mene pača u istorijske teme.

rekoh već, ni ti memoari nisu trenutno u mom posjedu, ali će nam biti vraćeni uskoro.
trenutno se po Novom kopiraju i djele ko samizdati nekad u SSSR-u.


PS inače kad smo već kod komparacije po aršinima dijaboličnosti, nedavno sam gledao (ili čitao, jbmlga) da su i na sovjetskim gulazima postojali natpisi, duhom vrlo slični onom Arbeit macht frei
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:32 13.11.2017

Re: mala ispravka

evo šta bi bilo da su nemci pobedili:

Following Adolf Hitler's rise to power, Lebensraum became an ideological principle of Nazism and provided justification for the German territorial expansion into East-Central Europe. The Nazi Generalplan Ost policy (the Master Plan for the East) was based on its tenets. It stipulated that most of the indigenous populations of Eastern Europe would have to be removed permanently (either through mass deportation to Siberia, death, or enslavement) including Polish, Ukrainian, Russian, and other Slavic nations considered racially inferior and non-Aryan. The Nazi government aimed at repopulating these lands with Germanic colonists in the name of Lebensraum during World War II and thereafter. The entire populations were to be decimated by starvation, allowing for their own agricultural surplus to feed Germany.

Lebensraum.
blogovatelj blogovatelj 05:04 13.11.2017

Re: mala ispravka

Јесу ли они Пољaцима или Чесима ослободиоци или окупатори?


Moj rođak, polupoljak - polumakedonac je prestao sa mnom na Fejsu da komunicira posle moje tvrdnje da su Rusi oslobodili Srbiju 1944.
blogovatelj blogovatelj 05:07 13.11.2017

Re: mala ispravka

He believed that another European war was coming, and that, in order to survive it, backward Russia would have to industrialize. “We are fifty to a hundred years behind the advanced countries,” he declared in 1931. “We must make good this gap in ten years. Either we do it, or they will crush us.”


I jedna od najboljih strateških odluka koje je doneo bila je da čeličane pomeri dublje u Sibir, tako da je tokom celog rata nesmetano previo oružje. Kada su te čeličane planirane, mnogi su ga svetovali da ih izgradi blizu Moskvi i Lenjingradu, jer bi onda proizvodnja i transport bili jeftiniji.
blogovatelj blogovatelj 05:29 13.11.2017

Re: mala ispravka

zar ga nisu kontrolisale ustaše?


Moram da kažem da je babu mog druga spasio Nemac da je ne ubije ustaša u Jasenovcu.
Neke 1944. Nemcima su bili potrebni kapaciteti logora da trpaju zatvorenike. Ustašama su naredili da komuniste, Jevreje i Cigane smesta postreljaju, a da žene i decu puste. Ustaše su te žene i decu samoinicijativno vodile podalje od logora, ubijale i bacale u Savu. Kada su Nemci to saznali, naredili su da mora da ide i nemački vojnik sa ustašama i da bude svedok oslobađanja žena i dece.
Baba mog druga u rukama je pri penjanju u kamion držala dete, majku mog druga, pa nije uspela da sa sobom ubaci i kofer sa stvarima koje su joj pripadale. Napravila je neviđenu grešku zamolivši ustašu da joj doda kofer, a on je takav bezobrazluk hteo da kazni metkom. Nemac mu nije dozvolio da je ubije, pitao u čemu je problem, a kada je čuo šta je ona njemu rekla, dodao joj je kofer u kamion.
Da se zna. Ako me je drug lagao, lažem i ja vas.
blogovatelj blogovatelj 05:39 13.11.2017

Re: mala ispravka

Otac mog najboljeg druga iz detinjstva (pola Crnogorac sa Njeguša, pola Švajcarac, visinska razlika majke i oca bukvalno oko 1m) je u partizane u Crnoj Gori otišao sa 16 godina, čim je počela okupacija. Kaže da za Tita nisu čuli do 1943.


Teča mog odličnog druga, predratni komunista, partizan od 1941, posle rata bio ambasador SFRJ u Švajcarskoj i Libanu, kaže to isto.
1941. je znao za Đilasa i Koču, čak i za Dobricu Ćosića, ali za Tita tek od 1943.
blogovatelj blogovatelj 05:49 13.11.2017

Re: mala ispravka

nemaš pojma koliko tek je nepovjeravam dok čitam ovo što si napisala.


Šta se bre sekiraš. Pa nije ona jedina koja ne razume šta pročita. Ima ih na blogu ihahaj.
Partizanka Mara, sad je upala u taj film.
blogovatelj blogovatelj 05:50 13.11.2017

Re: mala ispravka

Kultura - sund, irski ples da se igra, ovo nase je za seljake


Saće ti dođe Aleks Dunja, devojačko Federer.
alselone alselone 06:55 13.11.2017

Re: mala ispravka

BebaOdLonchara
evo šta bi bilo da su nemci pobedili:

Following Adolf Hitler's rise to power, Lebensraum became an ideological principle of Nazism and provided justification for the German territorial expansion into East-Central Europe. The Nazi Generalplan Ost policy (the Master Plan for the East) was based on its tenets. It stipulated that most of the indigenous populations of Eastern Europe would have to be removed permanently (either through mass deportation to Siberia, death, or enslavement) including Polish, Ukrainian, Russian, and other Slavic nations considered racially inferior and non-Aryan. The Nazi government aimed at repopulating these lands with Germanic colonists in the name of Lebensraum during World War II and thereafter. The entire populations were to be decimated by starvation, allowing for their own agricultural surplus to feed Germany.

Lebensraum.


MIslim da je ovo sto je Beba postavila prakticno sah mat u ovoj raspravi. Nisam znao za tacnu strategiju i kako se zove, mada sam je non stop po secanju spominjao. Evo, Pedja i Docs, neka vas ne mrzi da otvorite. A mogu i drugi koji misle da bi Svabo bio strog ali pravedan. Lepo pise sta im je bila strategija i namera, a to bi se i desilo, je l' tako, jer Svabo kad nesto kaze, on to i uradi.

Crkavanje od gladi, raseljavanje i ubijanje, pa naseljavanje arijevaca.

Neka vas ne mrzi da otvorite link, zanimljivih stvari ima za procitati.
alselone alselone 06:57 13.11.2017

Re: mala ispravka

Saće ti dođe Aleks Dunja, devojačko Federer.


Nisam mislio na nju (svesno), zaista. Izletelo mi u zaru pisanja, kada sam prepoznao istu taktiku danas.
gedza.73 gedza.73 07:10 13.11.2017

Re: mala ispravka

docsumann
no, recimo za vrijeme dok su Aušvic i Dahau radili punom parom, u Parizu

Zato što je izabrana vlada, koju su većinom podržavali Francuzi, postala nemački partner.

Moglo bi se reći da su bili sličniji fašističkoj Italiji. Osim samog ulaska u rat.
Francuzi su se predali, Nemci im ostavili kontrolu nad predratnim kolonijama, industrija je radila za Nemce (francuske fabrike nisu bombardovali ni saveznici), vlast je bila potpuno autonomna...

De Gol je 23.oktobra 1941. iz Londona izdao memorandum svim pokretima otpora da se bez preke potrebe i naređenja ne ubijaju nemački vojnici i službenici zbog mogućih odmazdi.


Sve ono što je Francuska bila tokom rata kod nas je proglašeno za izdaju i kolaboraciju.
docsumann docsumann 09:31 13.11.2017

Re: mala ispravka


pa nije samo o Francuskoj riječ.
život u cijeloj zapadnoj Evropi, Holandiji, Danskoj, Belgijiji... da ne nabrajam zemlje koja su bile okupirane od Njemačke, odvijao se manje-više na svoj uobičajeni način.

i jedno hipotetičko pitanje, mada je ova tema kompletno hipotetička (šta bi bilo da su Švabe dobile rat), da je Jugioslavija ostala pri potpisu trojnom paktu, da li bi Srbi završili po bespućima Sibira, lagano odumirući na periferiji civilizacije?
alselone alselone 09:33 13.11.2017

Re: mala ispravka

život u cijeloj zapadnoj Evropi, Holandiji, Danskoj, Belgijiji... da ne nabrajam zemlje koja su bile okupirane od Njemačke, odvijao se manje-više na svoj uobičajeni način.

Mislim da si preskocio Bebin link, kad mozes ovako da pricas. Pogledaj ga, ulozi malo napora. Vredi.
docsumann docsumann 09:47 13.11.2017

Re: mala ispravka


osnovne činjenice o tome sam znao odranije.
naravno ne ovako opširno i detaljno.

ono na šta sam htio ukazati je da na terenu, u životu, nije sve izgledalo kako su nas učili.
nisu ni svi Sloveni jednako stradali u WWII.


gedza.73 gedza.73 10:07 13.11.2017

Re: mala ispravka


docsumann

pa nije samo o Francuskoj riječ.
život u cijeloj zapadnoj Evropi, Holandiji, Danskoj, Belgijiji... da ne nabrajam zemlje koja su bile okupirane od Njemačke, odvijao se manje-više na svoj uobičajeni način.

Uuobičajen način za rase koje su Nemci smatrali za kakve takve arijevske.
Prvi stepen je da su Nemci u logorima ubijali nepodobne i 'prljave' po njihovim merilima.
Tim grupama smo i mi pripadali.
I da je velika većina Nemaca podržavala takvu politiku.
Možda nisu bile bolesne ubice kao hrvatske ustaše ali su bili jedni od najvećih zločinaca i negativaca u celoj ljudskoj istoriji.

posle možemo da pričamo o preteči EU u kojoj su nacisti videli i Srbiju, o vraćanju svinje mom pradedi koju su oterali dva nemačka vojnika a oficir vratio, davanju ausvajsa čukundedi jer je njihova granata srušila straćaru u kojoj su živeli... da li su u pravu bili Francuzi, četnici, partizani, kralj, Tito...

i jedno hipotetičko pitanje, mada je ova tema kompletno hipotetička (šta bi bilo da su Švabe dobile rat), da je Jugioslavija ostala pri potpisu trojnom paktu, da li bi Srbi završili po bespućima Sibira, lagano odumirući na periferiji civilizacije?


Možda. Možda bi imali manje civilne gubitke. Možda i veće. Mislim da su Srbi veliki gubitnici u tom ratu. Bili su skočica loptica, žrtvovani i od ENgleza i Rusa.
Jeftini pijuni. Odmazde, bombardovanja (nemačka i saveznička), Sremski front i posleratne egzekucije... Mnogo je to za jednu malu zemlju koja je bukvalno ulazila u rat iz rata.
vcucko vcucko 11:54 13.11.2017

Re: mala ispravka

blogovatelj

Moram da kažem da je babu mog druga spasio Nemac da je ne ubije ustaša u Jasenovcu.
Neke 1944. Nemcima su bili potrebni kapaciteti logora da trpaju zatvorenike. Ustašama su naredili da komuniste, Jevreje i Cigane smesta postreljaju, a da žene i decu puste. Ustaše su te žene i decu samoinicijativno vodile podalje od logora, ubijale i bacale u Savu. Kada su Nemci to saznali, naredili su da mora da ide i nemački vojnik sa ustašama i da bude svedok oslobađanja žena i dece.
Baba mog druga u rukama je pri penjanju u kamion držala dete, majku mog druga, pa nije uspela da sa sobom ubaci i kofer sa stvarima koje su joj pripadale. Napravila je neviđenu grešku zamolivši ustašu da joj doda kofer, a on je takav bezobrazluk hteo da kazni metkom. Nemac mu nije dozvolio da je ubije, pitao u čemu je problem, a kada je čuo šta je ona njemu rekla, dodao joj je kofer u kamion.
Da se zna. Ako me je drug lagao, lažem i ja vas.

Selo Crkveni Bok, na samoj Savi, tzv. Donja Banija. Moji po ocu su bili sa Gornje, znači nije my cup of tea, ali priču znam iz prve-druge ruke. Više puta tokom rata ustaše su ih skupile onako kolektivno da ih vode u Jasenovac, u stvari (realnija priča) da ih potuku/pokolju negde usput i, što reče, pobacaju u Savu. Dva puta (2x) su ih Nemci oslobađali. Ali bukvalno, ono šmajseri pod nos ustašama i puštaj. Treći put su se ujaci dosetili pa ih pomlatili i poklali u samom selu, ima na netu da se nađe pod "masakr u Crkvenom Boku", nije za osetljive želuce. Zašto tamo? Pa da ne bi i treći put sreli Nemce.

Vidi, to što su Nemci (uglavnom) poštovali naređenja i sprovodili nekakav plan i program (koji je naravno uključivao i kragujevački oktobar i sl.) čini da je njihovo delovanje ponekad delovalo i bilo realno bolje od gomile iskompleksiranih, raspomamljenih i pobesnelih zveri domaće proizvodnje (domaće u najširem mogućem smislu). Ali u konačnici ne menja na stvari. Pre svega, oni su instalirali te zveri. Ovde nikad i ni pod kojim uslovima ne bi bilo, nije i neće biti kao u Parizu ili Briselu, to je tragikomična, a opšteprisutna glupost.

Ovde bi ostali Marisav, poneka devojka da Marisav ima šta da natakne na onu stvar i određena količina robova, dok ne lipšu (zamenjiva kategorija). I svaka relativizacija nacisti/komunisti/isti je... da ne lajem i ne psujem.

Hvala.
Atomski mrav Atomski mrav 11:58 13.11.2017

Re: mala ispravka

Pre svega, oni su instalirali te zveri. Ovde nikad i ni pod kojim uslovima ne bi bilo, nije i neće biti kao u Parizu ili Briselu, to je tragikomična, a opšteprisutna glupost.


Upravo tako.
docsumann docsumann 12:10 13.11.2017

Re: mala ispravka

Ovde nikad i ni pod kojim uslovima ne bi bilo, nije i neće biti kao u Parizu ili Briselu, to je tragikomična, a opšteprisutna glupost.


da je tragikomična slažem se
da je sveprisutna, već ne
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:04 13.11.2017

Re: mala ispravka

Lebensraum.


Ima i lebensborn* program.

Tek ironije da su za taj program pokradena masovno slovenska deca (plavooka i plavokosa kojih je vise nego u srcu tkzv. arijevstine - narocito bavarske, ma i smedja i smedjooka) poljska, ceska, slovacka, i nasa sa Balkana.

(*Lebensborn program je stancovanje arijevaca po naci-rasnim-fizicki pozeljnim karakteristikama u 3 Rajhu)


apacherosepeacock apacherosepeacock 13:11 13.11.2017

Re: mala ispravka

Moram da kažem da je babu mog druga spasio Nemac da je ne ubije ustaša u Jasenovcu.


A tek Italijanci..
Oni su i pozatvarali mnoge druge ustaske logore po NDH i preuzeli kontrolu od Hrvata na nekim teritorijama.
vcucko vcucko 17:20 13.11.2017

Re: mala ispravka

apacherosepeacock
Moram da kažem da je babu mog druga spasio Nemac da je ne ubije ustaša u Jasenovcu.


A tek Italijanci..
Oni su i pozatvarali mnoge druge ustaske logore po NDH i preuzeli kontrolu od Hrvata na nekim teritorijama.

Pročitati (ponovo?) Ćopića. Oko ove konkretne stvari, "Prolom".
c_h.arlie c_h.arlie 18:09 13.11.2017

Re: mala ispravka

Predrag Brajovic
Nije. To je sudbina onih pod Nemcima.

Ne, nije. To je preterivanje.

To je bila sudbina: svih Jevreja, (dela) Cigana, dele homoseksualaca, dela mentalno zaostalih... pod Nemcima.

Poljaci, Francuzi, Severnjaci... mislim: i oni su bili pod Nemcima. Šta je njima falilo?

Pa sada - možda bi im bilo drugačije nego pod Marijom Terezijom.
Ni Srbi nisu stradali u Jasenovcu nikada pre 41.
Evo ti nekoliko pričica moga staroga kuma, logoraša u Nemačkoj --- recimo, ako dobaciš zarobljenim Rusima repu (kojom se hrane životinje), metak ti ne gine.
Ukoliko Rus beži iz logora, ubijaju ga kao psa.
Ukoliko beži Amer i npr. Englez, Švabe ne smeju da pucaju, nego moraju da ga uhvate (lako je onda njima bilo bežati, a posle rata snimati filmove o tome).
Ukoliko beži npr. Francuz, mogu da pucaju, ali da dobro paze da ga pogode samo u noge itd...
Što se tiče poređenja zveri u nacističkim nemačkim formacijama, sa Rusima koji su bili od istih napadnuti, to je bespredmetno i porediti.
Ono što mene čudi, je elementarna stvar --- kako to da su Nemci tako jeftino prošli kada su ih Rusi zgazili (kakvi saveznici i slične tričarije). Kako to da Rusi nisu primenili poznati nemački aksiom ... 100 za jednoga ?!
c_h.arlie c_h.arlie 18:12 13.11.2017

Re: mala ispravka

BebaOdLonchara
evo šta bi bilo da su nemci pobedili:

Following Adolf Hitler's rise to power, Lebensraum became an ideological principle of Nazism and provided justification for the German territorial expansion into East-Central Europe. The Nazi Generalplan Ost policy (the Master Plan for the East) was based on its tenets. It stipulated that most of the indigenous populations of Eastern Europe would have to be removed permanently (either through mass deportation to Siberia, death, or enslavement) including Polish, Ukrainian, Russian, and other Slavic nations considered racially inferior and non-Aryan. The Nazi government aimed at repopulating these lands with Germanic colonists in the name of Lebensraum during World War II and thereafter. The entire populations were to be decimated by starvation, allowing for their own agricultural surplus to feed Germany.

Lebensraum.

Bravo Bebo !
Šta je nejasno u ovim rečima ?
apostata apostata 19:49 13.11.2017

Re: mala ispravka

vcucko


(...)

Vidi, to što su Nemci (uglavnom) poštovali naređenja i sprovodili nekakav plan i program (koji je naravno uključivao i kragujevački oktobar i sl.) čini da je njihovo delovanje ponekad delovalo i bilo realno bolje od gomile iskompleksiranih, raspomamljenih i pobesnelih zveri domaće proizvodnje (domaće u najširem mogućem smislu). Ali u konačnici ne menja na stvari. Pre svega, oni su instalirali te zveri. Ovde nikad i ni pod kojim uslovima ne bi bilo, nije i neće biti kao u Parizu ili Briselu, to je tragikomična, a opšteprisutna glupost.

(...)

U Krizmanovoj NDH između Hitlera i Musplinija nalazi se mali dio iz zapisnika saslušanja jednog od ustaških "rasova" Ante Moškova, koji je tom prilikom izjavio kako je nakon sastanka 6. juna '41. sa Hićom u Berhtesgadenu Pavelić bio sav ozaren, jer mu je pomenuti rekao:
" (...) ako hrvatska država želi biti sasvim solidna, mora se" naglasio je Hitler " pedeset godina voditi nacionalno netolerantna politika, jer iz pretjerano velike tolerancije u tim pitanjima nastaju samo štete".

apostata apostata 20:04 13.11.2017

Re: mala ispravka

vcucko


(...)

Ovde bi ostali Marisav, poneka devojka da Marisav ima šta da natakne na onu stvar i određena količina robova, dok ne lipšu (zamenjiva kategorija). I svaka relativizacija nacisti/komunisti/isti je... da ne lajem i ne psujem.

Hvala.

Njemački istoričar Ingo Har (Haar) u svojoj knjizi Historiker im Nationalsozialismus, Die deutsche Geschichte und der `Volkstumskampf`im Osten, kaže da je 1937. Deutshe Akademie der Wissenschaften, tzv. Leopoldina dobila zadatak da izvrši vrednovanje narodnosnih grupa u Evropi.

Vrednovanje je izvršeno prema odnosu i priznatom položaju u Zapadnoj civilizaciji i "držanju" prema "velikoj nordijskoj rasi". Narodi su podjeljeni na one koji imaju pravo na svoju teritoriju i državu, na one koji imaju pravo samo na teritoriju i na one koji nemaju pravo ni na jedno od to dvoje.

Slovenski narodi su generalno bili klasifikovani kao Bodenstandig (imaju pravo na teritoriju). No i tu je bilo razlike, npr. katolici među Slovenima su bili u boljem položaju, zbog svog tradicionalnog antisemitizma i antikomunizma.
U budućnosti su katolički Sloveni Slovaci, Česi, Moravci i Hrvati trebali biti "vezani" za njemački rajh i germanizovani.

Od katolika Poljaci su bili izuzetak, jer su trebali biti praktički uništeni kao narod i helotizirani, kao i slovensko more na istoku Evrope.

Po toj klasifikaciji slična sudbina helotizacije i jeftine niskokvalifikovane radne snage je čekala i Srbe, koji su naravno označeni prvo kao Staatenlos (narod bez prava na državu), a zatim je pored stajala i odrednica die Flurreinigung (čišćenje zemljišta), koja se pojavljuje uz slovenske narode na istoku, što je vjerovatno između ostalog povezano sa Hitlerovim planovima da Banat, Beograd i njegovu širu okolinu pretvori u Donauland, sa BG kao Printz Eugenstadtom, koji je trebao biti kapija i tvrđava Evrope.

Interesantno je da Hrvati tih godina u Njemačkoj "naučnoj" javnosti i nisu smatrani Slovenima, nego potomcima Gota (shodno tzv. Gotskoj teoriji koja je u Njemačkoj tada izuzetno visoko kotirala) i Hitler na jednom mjestu u Razgovorima za stolom kaže kako Hrvate smatra njemačkim prirodnim saveznikom i narodom koji će u budućnosti davati ličnu gardu njemačkog firera.

narcis narcis 20:14 13.11.2017

Re: mala ispravka

. Pravoslavne crkve po Backoj (ne znam za ostale regione) su pravljene tako da lako mogu da se prerade u katolicke

glupost na kub
narcis narcis 20:29 13.11.2017

Re: mala ispravka

Ko da su Hitlera izglasali njih par...

skoro sam čuo podatak da su fašisti ubili oko 60 000 nemaca koji s bili protiv režima, sad ne znam da li je to ukupan broj ili samo do 42. pošto je bila emisija o nekom dželatu koji se bukvalno obogatio giljotinirajući osuđenike, naime u tom zatvoru su upotrebljavali giljotinu.
poseban biser je to da je pored plate imao i dodatak jer su fašisti uredno naplaćivali porodici 'usluge' giljotinjiranja i ostale troškove za svakog pogubljenog pa su čak naplaćivali i 12 feninga za poštansku marku za pismo kojim su ih obaveštavali o dugovanju za pogubljenje.
apostata apostata 20:37 13.11.2017

Re: mala ispravka

c_h.arlie

Bravo Bebo !
Šta je nejasno u ovim rečima ?

Ne bi trebalo ništa da bude nejasno, ali eto ...
Evo malo konkretizacije.

Himler '43. u svom javnom nastupu u Poznanju kaže ovo:
"To šta će se dogoditi sa Rusom ili Čehom mene uopšte ne interesuje. Da li će oni živjeti ili umrijeti od gladi – kao stoka, meni je važno samo u smislu njihove korisnosti kao radne snage.
Mene ne interesuje ako 10. hiljada ruskih žena, koje nam kopaju tranšeje, padnu mrtve od umora, ono što mene zanima jedino je to da li su te tranšeje iskopane.
"

Na istom mjestu u istom govoru je rekao i ovo:
"Ruski narod mora biti istrebljen ili u borbi ili na drugi način. On mora iskrvariti."

U svojoj direktivi o početku provođenja Generalnog plana Ost Hitler je piše Rozenbergu:
"Sloveni su dužni raditi za nas, a u slučaju da nam više nisu nužni neka umru. (...)
Nihovo dalje razmnožavanje je nepoželjno ... obrazovanje opasno. (...)
Svaki obrazovan čovjek je naš neprijatelj. Moramo odbaciti svaku sentimentalnost. Sa njima treba upravljati željeznom voljom.
Govoreći vojnički, dužni smo godišnje ubijati 3-4 miliona Rusa.
"

A opet u svojim komentarima na Generalplan Ost Himler govori ovo:
"Mora se nametati i propagirati „dobrovoljna sterilizacija“. Nikakve mjere za smanjenje smrtnosti djece ne treba provoditi, kao ni nikakvu obuku majci u njezi novorođenih, a pogotovo ne nekakve profilaktičke mjere protiv dječijih bolesti."

"Za ne-njemačko stanovništvo na istoku ne smije biti više škole od četiri razreda osnovne škole. Cilj ove osnovne škole je samo: jednostavno računanje najviše do 500, pisanje imena, učenja da je božja zapovjest da se Nijemci slušaju i da budu pošteni, vredni i dobri.
Čitanje ne smatram neophodnim.
"

a zatim i ovo

"Ta masa rasno nevrijednih, tupih ljudi traži,kako je to i inače vidljivo iz vjekovne istorije ovih oblasti, da bude vođena. Ako njemačkom vođstvu uspije da spriječi bili kakvo zbližavanje Nijemaca sa ruskim stanovništvom, tad je u potpunost moguće očuvanje njemačke gospodstva nad tim prostorima - uz naravno osnovni uslov, a to je obavezno spriječavanje strašne biološke opasnosti u vidu čudovišne sposobnosti tih primitivnih ljudi da se enormno razmnožavaju."

(i ima toga još u Denkschrift Himmlers uber die Behandlung der Fremdvolkischen im Osten, Viertejahreshefte fur Zaitgeschichte, 1957.)

narcis narcis 20:39 13.11.2017

Re: mala ispravka

Ponovicu ih, Jasenovac, Jadovno, Stara Gradiska....

nisu nemci imali nikakvu ulogu u tim logorima, samo ustaše.
narcis narcis 20:44 13.11.2017

Re: mala ispravka

ponekad se pitam da li mi kuckamo komentare na istom jeziku...

ne, ti kuckaš na crnogorski jezik a mi na srpski, nije isto
narcis narcis 20:49 13.11.2017

Re: mala ispravka

Kako to da Rusi nisu primenili poznati nemački aksiom ... 100 za jednoga ?!

pa zar to , 100 za jednog nije važilo samo u srbiji, evo pitaj dežurne ljotićevce , to će ti kažu, sag to što je na tamo nekim historyjama objavljivano da je isto važilo i u finskoj i na kipru, to nije istina po našim drugovima ljotićevcima.
a platile su nemice i to žestoko no to si preleteo onako sa zatvorene oči.
gedza.73 gedza.73 20:58 13.11.2017

Re: mala ispravka


narcis
Ponovicu ih, Jasenovac, Jadovno, Stara Gradiska....

nisu nemci imali nikakvu ulogu u tim logorima, samo ustaše.

Koji đavo onda policija traži gazdu kad pitbul izujeda dete?


skoro sam čuo podatak da su fašisti ubili oko 60 000 nemaca koji s bili protiv režima

koliko je ovo minorna cifra, ako ne grešim, kad se uporedi sa preko dva miliona vojnika Vermahta koji su poginuli tokom rata i još toliko nestalo.

A svi oficiri i podoficiri su položili zakletvu Hitleru.

gedza.73 gedza.73 21:12 13.11.2017

Re: mala ispravka

apostata
Vrednovanje je izvršeno prema odnosu i priznatom položaju u Zapadnoj civilizaciji i "držanju" prema "velikoj nordijskoj rasi".

Po toj klasifikaciji slična sudbina helotizacije i jeftine niskokvalifikovane radne snage je čekala i Srbe,... koja se pojavljuje uz slovenske narode na istoku,

Apostata šta kaže MarksEngels o panslavizmu i da li se njihova viđenja uklapaju u Hitlerov plan?

Karl Marx, ...: "The Germans have long since shown that in all spheres of science they are equal, and in most of them superior, to other civilised nations."


Shall we let the German nationality be completely suppressed in these countries, while the Slavs are rising ever more powerfully in the East


are the pan-Slavist Southern Slavs, who are nothing but the human trash of peoples, resulting from an extremely confused thousand years of development. (...)

The next world war will result in the disappearance from the face of the earth not only of reactionary classes and dynasties, but also of entire reactionary peoples. And that, too, is progress.
narcis narcis 21:12 13.11.2017

Re: mala ispravka

Koji đavo onda policija traži gazdu kad pitbul izujeda dete?


šta ti je , da se nisi prejeo bunike?
koliko je ovo minorna cifra, ako ne grešim,

prvo naveo sam da nisam siguran da li su govorili samo o žrtvama u tom zatvoru ili za celu nemačku, drugo reč je o tome da su i u toj i takvoj nemciji postojali ljudi , da LJUDI, ali to tvoja gedžovanska svest ne može da prihvati jer za tebe i slične nemci ne mogu da budu ljudi, zar ne?
gedza.73 gedza.73 21:16 13.11.2017

Re: mala ispravka

šta ti je , da se nisi prejeo bunike?

jesam. Zato što ustaše ne bi u logorima ubijali Srbe da im Nemci nisu dali NDH na tacni.

to tvoja gedžovanska svest ne može da prihvati jer za tebe i slične nemci ne mogu da budu ljudi, zar ne?

Mogu da budu ljudi, ko kaže da ne mogu. Samo se pitam gde su bili tokom rata?
nađete njih desetak poimence i odmah pored svakog nemačkog imena kažete
-Aha a Srbi su imali ljotićevce.



narcis narcis 21:31 13.11.2017

Re: mala ispravka

gedza.73

ma samo ti mrzi idalje, drugo se od tebe i neočekuje.
vcucko vcucko 21:37 13.11.2017

Re: mala ispravka

narcis
Koji đavo onda policija traži gazdu kad pitbul izujeda dete?


šta ti je , da se nisi prejeo bunike?
koliko je ovo minorna cifra, ako ne grešim,

prvo naveo sam da nisam siguran da li su govorili samo o žrtvama u tom zatvoru ili za celu nemačku, drugo reč je o tome da su i u toj i takvoj nemciji postojali ljudi , da LJUDI, ali to tvoja gedžovanska svest ne može da prihvati jer za tebe i slične nemci ne mogu da budu ljudi, zar ne?

Očigledno ne shvataš koliko, u krajnjoj liniji, činiš verbalno zlo upravo Nemcima. Upravo ovim insistiranjem na nekakvoj (da prostiš, truloj) polit-korektnosti.

Jer, ako su nacisti pobili sve svoje koji su bili protiv, onda su ostali samo oni, tj. nacisti. U kom slučaju pada u vodu svaka druga priča na relaciji Nemci-nacisti-krivi-nekrivi itd.

2+2=4. Leti je toplo, zimi hladno. Itd.
gedza.73 gedza.73 21:38 13.11.2017

Re: mala ispravka

narcis
gedza.73

ma samo ti mrzi idalje, drugo se od tebe i neočekuje.

ispravi ovo, izgleda kao da sam ja napisao. A to 'voli me ne voli me' ostavljam tebi. ja bih se više oslonio na činjenice.

e esam ti pričao da mi bili Bugari u poseti?
pravili mi kala kolače (liče na onaj cvet koji se tako zove). mnogo dobri ljudi. Stara porodica iz Sofije. Malo smo se zajebavali na temu ratovanja.
'-Nekad smo ratovali po tom kraju a danas idemo na punjeno prase (povade mu sve kosti pa ga napune sa piletinom, junetinom i kajmakom)'
- ma vi se više razumete sa njima nego mi odavde.

mnogo dobri ljudi. Vidiš da i ja volim druge nacije ne samo ti
narcis narcis 21:54 13.11.2017

Re: mala ispravka

truloj) polit-korektnosti.

uopšte ne insistiram na pol. korektnosti. čudi me da si i i to tako razumeo, aj gedža on ionako ništa ne vidi al ti?!
kad si i gde si od mene čuo-video da bilo koji narod tretiram po stereotipu.
uloga nemaca u ndh po pitanju jasenovca i ostalih zločina se zasnivala na skretanju pogleda u drugu stranu,, bar sam ja tako shvatio. jednostavno ih boleo q. šta se tamo dešava.

drugo
er, ako su nacisti pobili sve svoje koji su bili proti

nit sam reko da su sve pobili nit nešto uopštavam, samo sam preneo podatak koji je i mene zateko nespremnog, znao sam da je postojao neki otpor ali nisam znao da je bio toliki jer nje bilo nekih organizovanih otpora više je bilo pitanje svesti i savesti nekih pojedinaca.
kao što lupetanje gedžino o tome da srbima zameram ljotićevce u globalu je samo lupetanje tako ni nemce ne smatram za sveukupne fašiste.
kao što ni sad ne smatram da su svi ovde ljotićevci ili esenesovci ali ovi ipak vladaju srbijom.
mislim zajebiu me sa učitavanjem stereotipa kad sam ja upitanju.
mislim ipak si i malo inteligentniji sagovornik od ljotićevaca.
vcucko vcucko 21:57 13.11.2017

Re: mala ispravka

apostata

U Krizmanovoj NDH između Hitlera i Musplinija nalazi se mali dio iz zapisnika saslušanja jednog od ustaških "rasova" Ante Moškova, koji je tom prilikom izjavio kako je nakon sastanka 6. juna '41. sa Hićom u Berhtesgadenu Pavelić bio sav ozaren, jer mu je pomenuti rekao:
" (...) ako hrvatska država želi biti sasvim solidna, mora se" naglasio je Hitler " pedeset godina voditi nacionalno netolerantna politika, jer iz pretjerano velike tolerancije u tim pitanjima nastaju samo štete".


Naravno da Nemci nisu spasavali one seljake iz Boka iz nekih moralno uzvišenih i humanih pobuda (možda je bilo i takvih, da ne grešim dušu). Nego im je bio potreban kakav-takav mir na tom prostoru. A sigurno im nije bio potreban haos i opšti srpski ustanak, iznuđen ustaškim orgijanjem. Dok su oni, Nemci, jurišali prema Volgi i Kavkazu. Sa njihove tačke gledišta, bespotrebno rasipanje raspoloživih resursa (čuveni nemački racio, toliko hvaljen od obožavalaca nemačke medecine i VW-a).

U samoj Srbiji, bila je na delu i gola i sirova osveta za Prvi Rat. U Kragujevcu su, koliko znam, streljale austrijske jedinice, ili grešim?
narcis narcis 22:01 13.11.2017

Re: mala ispravka

ja bih se više oslonio na činjenice.

ti... ti kojisvaku činjenicu koja ti ne odgovara izvrnuo naopako, a to o ljuba-mržnja, pa ti nisi svestan koja mržnja izbija iz svakog slova koje napišeš.
e j... te bugari , će se češeš de te svrbi i ne svrbi od njih. al voli tui naciju koja je tvoj narod isto masakrirala kao ustaše, to o tebi govori ne o meni.
gedza.73 gedza.73 22:09 13.11.2017

Re: mala ispravka

e j... te bugari

opa bate. de se dede bugarski pokret otpora?

al voli tui naciju koja je tvoj narod isto masakrirala kao ustaše, to o tebi govori ne o meni.

Moju naciju su masakrirali Nemci. I kao što su za tebe 'jebali te Bugari' tako i ja tebi mogu da kažem za Nemce.




alselone alselone 22:47 13.11.2017

Re: mala ispravka

Apostata, hvala.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 00:06 14.11.2017

Re: mala ispravka

nadam se da niko sem mene to ne gleda.


Meni je bila dovoljna četvrtina trejlera u bioskopu da odlučim da to NE želim da gledam.
mlatisa mlatisa 00:07 14.11.2017

Re: mala ispravka

Пази, Ђитлер је направио мост на Ади за 1,2МЛРД евра. Сјајан мост. Велика победа. Но, за те паре је, неко спретнији вероватно могао да направи два моста и купи 1.800 мерцедесових нових аутобуса.


Пре причања проверити чињенице. Мост је коштао скоро 10 пута мање. ЛИНКЛИНК

Што се тиче нерационалног коришћења ресурса, вероватно су могли боље али не много када се све узме у обзир. Од земље која је индустријски била 50+ година иза запада дошли су до 10 година заостајања, а негде су их и престигли.
mirelarado mirelarado 09:20 14.11.2017

Re: mala ispravka

vcucko
U samoj Srbiji, bila je na delu i gola i sirova osveta za Prvi Rat. U Kragujevcu su, koliko znam, streljale austrijske jedinice, ili grešim?



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:07 14.11.2017

Re: mala ispravka

Пре причања проверити чињенице. Мост је коштао скоро 10 пута мање. ЛИНКЛИНК

Ма какви, то је прва, најављена цена, од 120М€, а он је коштао једно четири пута више, плус све оне приступне собраћајнице, има да изађе близу оне цифре о којој сам говорио. Може бити да сам га дркнуо с ценом мало превише, лупио, али суштина је ту -- од најављених 120 милиона он је нарастао страшно. Плус, ја никако да видим његову саобраћајну оправданост, пречесто је пуст.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:26 14.11.2017

Re: mala ispravka

Pročitati (ponovo?) Ćopića. Oko ove konkretne stvari, "Prolom".


Pa dobro nisam rekla da su bili cvecke; manje losi od Nemaca i ustasa sigurno..
alselone alselone 10:29 14.11.2017

Re: mala ispravka

Плус, ја никако да видим његову саобраћајну оправданост, пречесто је пуст.

A što ga je onda pravio tamo gde ga je pravio? Mogao je maznuti lovu i ispasti car i na drugom, saobraćajno opravdanijem, mestu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:53 14.11.2017

Re: mala ispravka

A što ga je onda pravio tamo gde ga je pravio? Mogao je maznuti lovu i ispasti car i na drugom, saobraćajno opravdanijem, mestu.

Јбг, ствари нису једнозначне нити имају један разлог.
Пази, није тај мост направљен искључиво да би неко мазнуо паре. У тај мост је ушло још стотину других мотива. Погрешно је свести их на један-два-три.

Заиста не успевам да видим да тај мост је искоришћен. Пролазио сам пар пута у највећем шпицу њим, и -- нема возила. Танко. Као да његова гравитација није довољно велика, да привуче већи број возила.
docsumann docsumann 11:53 14.11.2017

Re: mala ispravka

A što ga je onda pravio tamo gde ga je pravio? Mogao je maznuti lovu i ispasti car i na drugom, saobraćajno opravdanijem, mestu.


Јбг, ствари нису једнозначне нити имају један разлог.
Пази, није тај мост направљен искључиво да би неко мазнуо паре. У тај мост је ушло још стотину других мотива. Погрешно је свести их на један-два-три.


u građevinarstvu nisu rijetki slučajevi da na velikim projektima planirani budžet bude višestruko premašen, a rokovi prolongirani.

zgrada Sidnejeske Opere je najbolji primjer za to.

naravno, to ni u kom slučaju ne abolira one koji namjerno napumpavaju troškove izgradnje zarad ličnog profita.
vcucko vcucko 18:29 14.11.2017

Re: mala ispravka

apacherosepeacock
Pročitati (ponovo?) Ćopića. Oko ove konkretne stvari, "Prolom".


Pa dobro nisam rekla da su bili cvecke; manje losi od Nemaca i ustasa sigurno..

Vidim, nisi čitala.

Lepo pisao Branko, kad se jedan Srbin hvali pred drugim (otprilike): bio sam kod Talijana, nahranili me i napojili, još mi dali pušku per mazzare ustascia

Gde bre Talijani, pa da njih nije bilo ne bi jedan Srbin živ ostao '41./42., dok se nije proširio ustanak i utvrdila nekakva slobodna teritorija. To nije moglo da se pročita u istorijskim čitankama u SFRJ, ali da je bilo tako, bilo je.
vcucko vcucko 18:35 14.11.2017

Re: mala ispravka

Predrag Brajovic


Заиста не успевам да видим да тај мост је искоришћен. Пролазио сам пар пута у највећем шпицу њим, и -- нема возила. Танко. Као да његова гравитација није довољно велика, да привуче већи број возила.

Dobro, sad su završili onaj priključak prema Bežaniji, već ima mnogo više smisla. A i pre toga, meni je sa Starog Merkatora Banovo Brdo preko tog mosta postalo bukvalno komšiluk.
Ma neka je mostova što više, neće se baci.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:12 15.11.2017

Re: mala ispravka

Vidim, nisi čitala.


Ma jesam citala, davno doduse..

Za Italijane i rekoh inicijalno da znam da su spasavali Srbe. Da nisu cvecke, takodje rekoh, jer su ipak bili 3 tocak na osovini (koji je prvi kapitulirao).

Znamo svi da nisu pobili svoje Jevreje i da su spasavali po NDH Srbe i pozatvarali mnoge logore samim tim i sacuvali zivote.

Di se mimoilazimo?
narcis narcis 12:59 15.11.2017

Re: mala ispravka

samim tim i sacuvali zivote.



talijanski zločini u jugoslaviji
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:57 15.11.2017

Re: mala ispravka

narcis
samim tim i sacuvali zivote.



talijanski zločini u jugoslaviji


Aman ljudi, citajte sa razumevanjem.



apostata apostata 23:55 15.11.2017

Re: mala ispravka

gedza.73
apostata
Vrednovanje je izvršeno prema odnosu i priznatom položaju u Zapadnoj civilizaciji i "držanju" prema "velikoj nordijskoj rasi".

Po toj klasifikaciji slična sudbina helotizacije i jeftine niskokvalifikovane radne snage je čekala i Srbe,... koja se pojavljuje uz slovenske narode na istoku,

Apostata šta kaže MarksEngels o panslavizmu i da li se njihova viđenja uklapaju u Hitlerov plan?

Karl Marx, ...: "The Germans have long since shown that in all spheres of science they are equal, and in most of them superior, to other civilised nations."


Shall we let the German nationality be completely suppressed in these countries, while the Slavs are rising ever more powerfully in the East


are the pan-Slavist Southern Slavs, who are nothing but the human trash of peoples, resulting from an extremely confused thousand years of development. (...)

The next world war will result in the disappearance from the face of the earth not only of reactionary classes and dynasties, but also of entire reactionary peoples. And that, too, is progress.

Uklapaju se otpriliko isto koliko se uklapa i liberalni original, koji su Marks i Engels kao ondašnji mejnstrim samo parafrazirali.

Hitler pripada jednom sasvim drugom izdanku njemačke političke i filozofske misli. Istina tom izdanku kasnije se pridružilo podosta i onih koje su formirali desni hegelijanci .., a Marks i Engels su (kao što je poznato) lijevi hegelijanci.

Te dvije struje poslije izvjesnog vremena povezivala je jedino činjenica da su izašli ispod istog kreveta - onoga na kojem je njihov veliki učitelj umro od kolere. I koliko god ta činjenica fascinira i koliko god ona govori i o tome kakav je gigant bio taj njihov učitelj, još više zadivljuje borba koju su oni međusobno vodili.
Trajala je ona više od jednog vijeka i (da se na kraju "pjesnički" izrazim) ishod joj je rješen prije otprilike 75 godina, daleko od mjesta gdje je počela - međ' ruinama Staljingrada.

E a kada već pomenu Staljingrad, evo ovaj telegram danas slavi 75 godina:

"Drugu Konstantinovu, lično.

Dan preseljenje Fjodorova i Ivanova možete da odredite po svom nahođenju i o tome ćete me obavjestiti po Vašem dolasku u Moskvu. Takođe Vas opunomoćujem i da po svom nahođenju riješite i eventualno pitanje dan-dva ranijeg ili dan-dva kasnijeg preseljenja jednog od njih dvojice.

Vasiljev.
13 časova, 10 minuta, 15.11.42 g."

(Konstantin je Žukov,
Fjodorov je Nikolaj Fjodorovič Vatutin,
Ivanov je Andrej Ivanovič Jerjomenko,
a Vasiljev je Staljin)

Fjodorova selidba počela je u 19.11. u 7h i 30m, a Ivanovljeva slijedeći dan. Operacija "Uran" je krenula.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:32 12.11.2017

.

Facebook je eksperimentisao još 2012. sa personalizovanim sadržajem na dan izbora. I uspeli su da pokrenu dodatnih 340,000 ljudi da izađu na izbore.


Šta su u stanju da urade 2017. i šta će biti u stanju da urade 2027. je zastrašujuće pitanje


Ako neko do sada nije pročitao knjigu Krug Dejva Egersa, krajnje je vreme da to uradi. Nemojte film, čajan je.

alselone alselone 19:34 12.11.2017

Trol, vreme je

Isao sam da dam krv neki dan, i odusevio sam se sto je ekipa "opasnih" momaka uradila grafit na zidu Zavoda.

alselone alselone 19:47 12.11.2017

Genijalno

Koga ne mrzi neka pogleda link.

Ovi holandjani prosto nerviraju koliko su savrseni. Oni su kao onaj jedan lik iz razreda sto je najvislji, najrazvijeniji, svira gitaru, igra basket, odvaja najbolje ribe i ima sve petice.
c_h.arlie c_h.arlie 19:50 12.11.2017

Re: Genijalno

alselone
Koga ne mrzi neka pogleda link.

Ovi holandjani prosto nerviraju koliko su savrseni. Oni su kao onaj jedan lik iz razreda sto je najvislji, najrazvijeniji, svira gitaru, igra basket, odvaja najbolje ribe i ima sve petice.

Izvini - da li se kaže najvislji ili najviši ?
alselone alselone 19:54 12.11.2017

Re: Genijalno

Izvini - da li se kaže najvislji ili najviši ?


Carli, druze, mani me pitanja, dovoljan je jedan Sokrat na blogu (ne pitaj koji, ne nastavljaj smaranje). Ako ne znas - procitaj. Ako znas - reci da nije dobro.

Kazem ti jos jednom. Za mene imas posebno iritantan stil pisanja. Mani me, kumim te Isusom.
c_h.arlie c_h.arlie 19:57 12.11.2017

Re: Genijalno

alselone
Izvini - da li se kaže najvislji ili najviši ?


Carli, druze, mani me pitanja, dovoljan je jedan Sokrat na blogu (ne pitaj koji, ne nastavljaj smaranje). Ako ne znas - procitaj. Ako znas - reci da nije dobro.

Kazem ti jos jednom. Za mene imas posebno iritantan stil pisanja. Mani me, kumim te Isusom.

Ne shvatam zašto je moj stil tako iritantan.
No, da ti bude lakše - nisi jedini.
No, svejedno.
Ne može se svakom ugoditi.
alselone alselone 20:00 12.11.2017

Re: Genijalno

Ne shvatam zašto je moj stil tako iritantan.


Rekao sam ti jos davno. Zato sto je kao pijavica. Ne doprinosi nicemu, samo sise krv. Napisi jednom nesto suvislo, da covek nauci nesto, da shvati, upozna, sazna, vidi drugu sliku. Ne samo trcanje uokolo i postavljanje gomile suma.

Uz sve to je i snishodljivo nadrkan. Cudan spoj. Kao snishodljiv, sve je u redu, volimo se mi Srbi i ostali, a u stvari nadrkan prema svemu sto nije tvoja vizura.
Milan Novković Milan Novković 20:05 12.11.2017

Re: Genijalno

alselone
...najvislji, najrazvijeniji...ima sve petice.

E, cool su, ali gde baš meni da se zalomi 200 Kg holandski Tarzan kao partner, ni grama sala, na poslendjem amaterskom ronilačkom kursu za Master Divera - PADI Rescue Diver.

Lipše u vodi pre nego što i počne nešto da radi, sve sam "davljenike" morao sam da pronalazim, vadim iz vode i dajem im veštačko disanje dok plivam - pa sam lipsao i sam.

Negde oko Rodosa, a devojčice, mlađa ćerka i dve rođake iz Čačka uče za prvu sertifikaciju, Open Water, brčkaju se tu dole oko 10m ispod površine, i onako, i pored sve opreme na njima, vidim da mi se smeju

Posle nas jedan drugi, ali Belgijanac što je živeo u Amsterdamu, prevario za 50K Evra.

I dalje su super simpa, malo škrti za moj ukus al pametni i meni simpa društvo.

Ovo je moj besmisleni stereotip, naravno, zabave radi, nisam imao nikad prilike da ih dobro upoznam.
Atomski mrav Atomski mrav 20:10 12.11.2017

Re: Genijalno

Ovi holandjani prosto nerviraju koliko su savrseni.


Mislim da je Dr Clarkson to dobro objasnio:

c_h.arlie c_h.arlie 20:27 12.11.2017

Re: Genijalno

alselone
Ne shvatam zašto je moj stil tako iritantan.


Rekao sam ti jos davno. Zato sto je kao pijavica. Ne doprinosi nicemu, samo sise krv. Napisi jednom nesto suvislo, da covek nauci nesto, da shvati, upozna, sazna, vidi drugu sliku. Ne samo trcanje uokolo i postavljanje gomile suma.

Uz sve to je i snishodljivo nadrkan. Cudan spoj. Kao snishodljiv, sve je u redu, volimo se mi Srbi i ostali, a u stvari nadrkan prema svemu sto nije tvoja vizura.

Pa dobro.
No, to je, ipak, samo tvoje mišljenje sa kojim se mnogi ne bi složili.
Na žalost, moram da uvažim i stavove tih drugih.
Ja, na primer, sebi ne postavljam takva ograničenja - ja čitam svakoga.
Od svakoga može da se nauči ponešto.
To što može da se nauči, ni najmanje ne zavisi od proste količine ispisanih reči.
No, vreme je pred tobom - naučićeš.
Nije to toliko komplikovano --- što bi rekao Dirile.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana