Budućnost| Istorija| Politika| Život

Vučićev spomenik sebi

freehand RSS / 23.10.2017. u 21:45

strela.jpg

Po drevnom mitu kralj Mida od boga Dionisa po sopstvenom izboru kao nagradu dobio je specijalan dar: da sve što dotakne pretvori u zlato. Njegovo ushićenje trajalo je, kaže dalje legenda, do momenta kad je shvatio da se zlato koje nastaje kad bi dotakao hranu - ne jede. Onda je boga molio da čudesnu moć uzme natrag.
Izabrani kralj republike Srbije, Aleksandar Vučić od usuda i građana Srbije dobio je gotovo istovetan dar. Samo što njegov dodir ne proizvodi zlato, već, da prosti poštovano čitateljstvo - feces. I to od svega, sem od ljudi oko njega. I ne zato što su oni na njegov dodir i moć koju ima otporni - o ne! Već zato što mu, kao takvi, dolaze. Gotovi, sažvakani, svareni, izbačeni. 

I zato On voli da, obraćajući se kobajagi svojim dvorjanima, govori o Nama i Njima. I uvek svojim Nama pripisujući ideje i osobine onih Drugih istovremeno Njih kaljajući sopstvenim izborima i nepočinstvima. Strašna je njegova želja da bude Oni, da ga Oni prime i priznaju kao svog. Otud, valjda, tolika mržnja i tolika zloba u njegovom pogledu i njegovim rečima kad Im se obraća okružen i obogotvoren od svojih govnonja, svestan koliko mu snaga i dar ne znače ništa i kakav ga jelovnik čeka svakodnevno, do večnosti, sa darom koji je stekao. Bez šanse i mogućnosti da ga Oni ikad prihvate praštajući mu onako kako on velikodušno prašta sam sebi.

U tom svom osvetničkom pohodu ispipao je svojom čudesnom, govnotvornom rukom sve: politiku, sport, crkvu, kulturu, medije, sve institucije (čast Šabiću kao poslednjem Mohikancu). U smradnu kloaku usisao je sve ideje i sve parole. Izvukao kiseonik iz javnog života ostavljajući političke protivnike da se praćakaju kao ribice na tepihu, mokrom od vode iz prslog akvarijuma. Stradali su četnici, Ćuruvija, Milošević, Maks Veber, Tito, Pekić, Murat - dodirom i rečju pretvoreni u nečist i gad.

Ostala je još jedna simbolička tačka koja viri iz mordorske pustoline srpske govnare: mrtvi Zoran Đinđić. I na petnaestogodišnjicu od ubistva došao je čas da i on bude dotaknut. Čas da Vučić u toj grotesknoj horor burlesci podsmevajući se svemu što je Đinđić bio i što simboliše, podigne spomenik - samom sebi. I dobrodošla je svaka Leni Rifenštal da taj čin učini veličanstvenijim i svaki novokupljeni relativizator da otpor učini besmislenijim. Tako je, eto, ovih dana, i Biljana Srbljanović postala Nebojša Krstić, dok su u žaru rasprava o estetici mnogi prečuli poslednji ropac etike..

„Bolje mi oko njih nego oni oko nas! A najbolje mi oko nas!" - poslednje su reči u poslednjoj sceni Radovana III. Strašna je i tragična sličnost tog prizora sa Srbijom u godinama najboljeg života.



Komentari (337)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 21:03 24.10.2017

Re: Pitanje

BebaOdLonchara
Sledbenica!

:))))))))))

iz koje se ti godine javljaš, iz koje rupe? u prevodu daj malo toga što jedeš da i nama bude tako lepo.


Godina je 2017., rupetina je Bg, večerao sam sasvim lagano, kinji me želudac.

freehand freehand 22:11 24.10.2017

Re: Pitanje

predatortz
BebaOdLonchara
Naučili ga da nije lepo naricati glasnije od ožalošćene porodice.

alo, vaspitani, ne raspravlja se ovde o nadgrobnoj ploči nego o spomeniku u sred grada. babe and žabe.


So?
Ako rodbina nema primedbi na to, ko si ti da imaš?
A, da...
Sledbenica!
Bem' mu miša, kako je pokojnik pred smrt imao podršku oko 8% pored tolikih sledbenika?

Rodbina se, sem iz pristojnosti, pita i odlučuje o nadgrobnom spomeniku, ne o državniom pitanjima. To, valjda, nije za raspravu.
predatortz predatortz 08:08 25.10.2017

Re: Pitanje


Rodbina se, sem iz pristojnosti, pita i odlučuje o nadgrobnom spomeniku, ne o državniom pitanjima. To, valjda, nije za raspravu.


Slažem se. Ali, računam ovako - rodbini bi najviše trebalo da smeta to što država, sa Vučićem na čelu, pravi spomenik Đinđiću. Rodbina može da izrazi javni protest, da se odredi, da kaže da to ne želi. Rodbina ćuti. Ružica, koliko sam negde pročitao, nema ništa protiv toga. Deca, sad već punoletne osobe, se ne oglašavaju. Sestra ćuti. Za majku saznadoh da je umrla, verujem da bi bila protiv ali to nikad nećemo pouzdano znati.

I meni je trulo da spomenik Đinđiću diže onaj koji je likovao zbog njegove smrti. Trulo, degutantno, jadno... No, ima prečih od tebe i mene da povedu priču o tome. Ako oni ćute, ili se slažu, ovaj će da nas poklopi i još ćemo da ispadnemo budale.

To je ono što hoću da kažem.

Edit:

Neko pametno reče da ovo treba pretvoriti u pobedu. Kakav god da je spomenik, a ružan je ako mene pitaš, treba ga svakodnevno natrljavati Vučiću o nos. Plasirati priču da je shvatio da je Đinđić bio superiorniji od njega, da se grebe o njegovu zaostavštinu, da pokušava da bude on...
To će ga, onako sujetnog, najviše da boli i počeće da grize sebi jaja što je uopšte došao na ideju da spomenik pravi.
freehand freehand 17:08 26.10.2017

Re: Pitanje

No, ima prečih od tebe i mene da povedu priču o tome. Ako oni ćute, ili se slažu, ovaj će da nas poklopi i još ćemo da ispadnemo budale.

Preči odoše prečima, a ti i ja smo tu da za sebe govorimo, svoju čat i i svoju zemlju za svoju decu da čuvamo i branimo.
To što ću, opet, ispasti budala je odlična stvar. Budala je u oku posmatrača, Predatorz. Zabinuću se kad me ti isti ne budu smatrali budalom.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:08 30.10.2017

Re: Pitanje

Pa koji smo mi faktor da se bunimo?
Čuvari nasleđa? Lika i dela? Samozvani!


Личности од таквог значаја да им се уопште подижу споменици на јавним местима, не припадају само породици.
marta l marta l 17:59 24.10.2017

deja vu

zvuk...taaako deja vu. a, i strela je bolje nego siroti Pavic
[url=http://www.dan-senn.com/][/url]
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:05 24.10.2017

Pitanje pitanja:

Da li je ovdašnja javnost do sada upoznata sa svim rešenjima za spomenik Zoranu Đinđiću, koja su pristigla na konkurs?

Gde možemo da pogledamo sva pristigla rešenja?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:17 24.10.2017

Re: Pitanje pitanja:

Filip Mladenović
Da li je ovdašnja javnost do sada upoznata sa svim rešenjima za spomenik Zoranu Đinđiću, koja su pristigla na konkurs?

Gde možemo da pogledamo sva pristigla rešenja?

Објавио је Весић на свом Snapchat налогу.
blogovatelj blogovatelj 18:39 24.10.2017

Kad je Biki primala pare od Miloševića

Kad je Biki primala pare od Miloševića za Otvorena vrata, zašto je ikome čudno što se zakačila na budžet i kod Vučića?
Milan Novković Milan Novković 19:19 24.10.2017

Re: Kad je Biki primala pare od Miloševića

blogovatelj
Kad je Biki primala pare od Miloševića za Otvorena vrata, zašto je ikome čudno što se zakačila na budžet i kod Vučića?

Sve vas slušam i cenim vaša mišljenja.

Evo šta me buni - mi smo jednom u Bgd ima zaposlenog vajara, akademije, magistrature, šta već.

A živeo od web manje dizajna a više divelopmenta.

Nadrealno dobar, kao i mnogi drugi geek tanji na tom dizajnu pa koji pikseltamovamo nije bitno, al dev munjevit, šta god da mu daš.

E sad, poptuno je nemoguće da mu se tek tako strela, sa i svojom jeftinijom simbolikom, pa jeftinim dosimboliziranjem, provuče potpuno nedorečeno, pa da mu, ovako, svi daju nezavidnu ocenu.

Pa je meni teško da ne vidim i "zajebanciju" u ovome, neki gerilski rad, mislim, kako obajsniti dal dvoje talentovanih i pametnih ljudi na poslu gde će im većina dati lošu ocenu?!

(video sam i Freejev komentar onomad, nego bio u žurbi, a sad komentarišem pošto mi se ovaj pojavio kao nov)
angie01 angie01 20:21 24.10.2017

Re: Kad je Biki primala pare od Miloševića

Pa je meni teško da ne vidim i "zajebanciju" u ovome, neki gerilski rad, mislim, kako obajsniti dal dvoje talentovanih i pametnih ljudi na poslu gde će im većina dati lošu ocenu?!


sasvim si pogresno postavio stvari.

svaki umetnik, kada radi za sebe, moze svojoj kreativnosti i razmisljanju da pusti na volju i sve zavisi samo od njega, njegovog razmisljanja, stvaralackog kapaciteta, umesnosti.

kada se radi po konkursu, a za neke odredjene potrebe koje placaju drugi- u ovom slucaju je narucilac grad Beograd ( citaj vlast), a konzumenti i finansijeri su gradjani, onda je umetnik ogranicen i upucen na zahteve koje taj konkurs propisuje, a koji bi u ovom slucaju, kao i u svim slicnim, trebalo da sadrze barem uslov osnovne namene, a to je prepoznavanje, indentitet,...jer se radi o licnosti vaznoj za ovo drustvo, kako bi se svi koji dodju da spomenik vide, mogli da uspostave konekciju sa likom i delom, zbog cega su i dosli do njega, makar kao slucajni prolaznici, trebalo bi da postoje uslovi za jasnu indentifikaciju zbog podsecanja na vaznost tog coveka i zbog cega je i postojala potreba da mu se spomenik digne.

mi ne znamo koji su bili uslovi konkursa i sta je u njemu od ucesnika trazeno.

drugo- konacan izbor donosi ziri- znaci on vrsi selekciju i konacan odabir po uslovima konkursa i kriterijumima koji su u njemu postavljeni i kako ih oni shvataju, ili im je od porucioca naznaceno....ovde je jedan clan zirija, profesor Cedomir Vasic napustio ziri- znaci da je doslo do nekih sukoba, koji za ovakav radikalan potez navode na neku smumnju- jer su obicno clanovi zirija za ovakve stvari kolege, koji se obicno izmedju sebe razumeju i uvazavaju.

( moram da dam primer sporne i sramotne istorije ljusiceve, koja se koristi u nasim skolama, gde ja ne vidim ni trunke njegove krivice- on je napisao udzbenik po svojim arsinima, a krivac je ekipica iz ministarstva koja je taj rukopis odobrila i do dan danas- znaci, razni sazivi ekipica iz vlasti- niko je nije povukao,...i naravno nastavnici, koji biraju od ponudjenih, bas taj udzbenik).

pri tome, mi ne znamo kako izgledaju druga resenja, a u odnosu na uslove konkursa- moram jos da kazem, da ako ni jedno prijavljeno resenje neogovara, raspisuje se novi konkurs, ili se zadatak daje po pozivu, nekome ko se vec odlicno pokazo na ovakvim zadacima, jer onda nema neprijatnih iznenadjenja,...meni ovaj detalj nekako najvise govori.


NNN NNN 19:32 24.10.2017

Hvala vučiću

vesić se zahvalio vučiću što je inicirao podizanje spomenika Đinđiću

...a čini mi se da se vučić hvalio kako je proslavljao i napio se prilikom inicijalizacije

freehand freehand 21:57 24.10.2017

Re: Hvala vučiću

.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:54 24.10.2017

Spomenik strelcima

Strela bi mogla da glorifikuje ubistvo Zorana Đinđića – on je ustreljen snajperom ispred zgrade Vlade. Ubio ga je pripadnik Jedinice za specijalne operacije. Tako bi Strela zapravo mogla biti spomenik onima koji su ubili Zorana Đinđića. Onima koji do danas nisu rekli uz čiju podršku i podstrek su ovo uradili i ko im je obećao amnestiju (o ovom obećanju su sami govorili, takođe tokom suđenja). Strela koja nastavlja istim putem, sa politikom koju danas gledamo, može biti samo njihova. KLIK
angie01 angie01 20:24 24.10.2017

Re: Spomenik strelcima

upravo, Dzeremaja, spomenik trecem metku.
JJ Beba JJ Beba 16:20 25.10.2017

Re: Spomenik strelcima

Strela bi mogla da glorifikuje ubistvo Zorana Đinđića – on je ustreljen snajperom ispred zgrade Vlade

i ja imam tu asocijaciju

rešenje ovog spomenika, plus ko ga je radio i za koga, za mene ima isto značenje ko onaj sramotan Amfilohijev govor u crkvi nad odrom ubijenog Premijera
mirelarado mirelarado 16:58 25.10.2017

Re: Spomenik strelcima

rešenje ovog spomenika plus ko ga je radio i za koga za mene ima isto značenje ko onaj sramotan Amfilohijev govor u crkvi nad odrom ubijenog Premijera


Da, to je bila i moja prva asocijacija. Skaredno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:40 25.10.2017

Strela je odapeta!



Ne znam šta sam tačno hteo da kažem (užasnem se kad sam sebi ličim na Milančeta ), ali nema ni veze, i vi biste ovako buncali na javi da morate da menjate šest do osam pelena svake noći u neravnomernim intervalima, a onda ujutro na pos'o, kojeg kao za inat baš sad ima toliko da ne znate šta prvo da vatate (bog da čuva Južnu Koreju, trampe, rani prasiće i ne diraj gumbiće!). Evo, sad sam shvatio da mi se uopšte ne isplati da idem u krevet, tamam da spucam još jedan layout za pizza-mask.

A strela, mani je sasvim ok, i Billjana je kao i uvek napisala skroz korektan tekst, ne znam čemu ova ujdurma oko svega toga (a i na blogu je sve sam go esteta, i moralna gromada, moja do mojega).

E, da, drago mi je da se predatorz vratio, pekla me je malo savest jer sam mislio da je zbog moje dugačke jezičine (iako sam bio skroz u pravu, razume se) zglajznuo na blogu, vo vjek i vjekov.




freehand freehand 06:08 25.10.2017

Re: Strela je odapeta!

A strela, mani je sasvim ok, i Billjana je kao i uvek napisala skroz korektan tekst, ne znam čemu ova ujdurma oko svega toga (a i na blogu je sve sam go esteta, i moralna gromada, moja do mojega).

Samo nemoj da se udubljejuš i zamaraš mislilo.
Može Maksa u dokolici i skripticu nku da ti napravi, ili dve, pa vamo "Biksi je u pravu", tamo "Ameri su u pravu" i Bog (manitu) da te vidi.
Ti spavaš a pametni komentari se sami kače.
bladerunner92 bladerunner92 09:57 25.10.2017

Re: Strela je odapeta!

Strela je odapeta!



Ne znam šta sam tačno hteo da kažem (užasnem se kad sam sebi ličim na Milančeta ), ali nema ni veze,


freehand freehand 06:49 25.10.2017

Sofija Mandić

maksa83 maksa83 07:16 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

"Zalutali metak"

Okačio je to Jeremija juče, odlična je Sofija, pametna ženska skroz. Tek iz njenog teksta sam ukapirao što se Biksi trza tj. da je to njeno idejno rešenje i da je ona sebe uporedila sa Meštrovićem. Dizvini moj drug Paja - pretenciozna kokoš sa realno nevelikim dometima, čudo nije ranije poKrlila...
bladerunner92 bladerunner92 09:49 25.10.2017

Re: Sofija Mandić


Sofija Mandić
"Zalutali metak"


Strela bi mogla da glorifikuje ubistvo Zorana Đinđića – on je ustreljen snajperom ispred zgrade Vlade. Ubio ga je pripadnik Jedinice za specijalne operacije. Tako bi Strela zapravo mogla biti spomenik onima koji su ubili Zorana Đinđića

izuzetno nema sta --kako joj je tok misli krenuo rekoh mozda je ustreljen strelom ali da ja to nisam do danasnjeg dana znala. Kad razmislimo ova strela bi pored falusa, rogova i spageta mogla da podseca i na raketu! Tako bi ova strela zapravo mogla da simbolizuje da su ga ,kad su ga upucali kao raketom lansirali pravo u nebo! A spomenik princezi Dajani u vidu vestacke male recice (umetnikovo vidjenje) u Engleskoj zapravo moze da simbolizuje krv koja je potekla iz nje u saobracajnoj nesreci-- hmmm kako se samo oni englezi nisu dosetili toga!Podmetnuli su im onakav memorijalni park!Pa naravno kad su glupi!

Najlakse je zakaciti se za ovu temu i Biljanu Srbljanovic pa je cak i maliciozno izjednaciti sa Krsticem . Ocigledno nesto zulja kod podizanja tog spomenika a i lakse je nego kritikovati vlast kad je u pitanju ovo opasno podilazenje Rusiji.

angie01 angie01 10:06 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

A spomenik princezi Dajani u vidu vestacke male recice (umetnikovo vidjenje) u Engleskoj zapravo moze da simbolizuje krv koja je potekla iz nje u saobracajnoj nesreci-- hmmm kako se samo oni englezi nisu dosetili toga!Podmetnuli su im onakav memorijalni park!Pa naravno kad su glupi!


gresis blejd, prvo ti verovatno mislis na fontanu posvecenu princezi u Hajd parku, koja je samo jedno od takvih obelezja, a Dajana ce dobiti i novu statuu u Kesington palati, koja ce biti cetvrti spomenik podignut u cast princeze.

drugo- uopste se ne radi o autorima resenja- pa ni o BS,....objasnila sam u nekom od predhodnih komentara.

Sofijin tekst je odlican, upravo je izreciklirala sve sto treba.


ps- nisam replicirala na Pajketov komentar, jer mu racunam postedu:).

bladerunner92 bladerunner92 10:25 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

pa gresim Endzi cim malo pocnem da se nerviram a sad jesam jer je ovo razvlacenje i preterivanje preslo vec u karikaturu.Ja zaista ne osudjujem te umetnike sto su odlucili da se prijave na konkurs koji je raspisalo ministartsvo ove vlade. Ocigledno mnogo ljudi , ukljucujuci i tih 40 umetnika koji su prijavili svoje radove misli da je spomenik trebalo vec da bude podignut i do sada i da im nije bilo bitno ko je raspisao konkurs vec da su zeleli da se vec jednom taj spomenik podigne i da budu deo toga jer to ocigledno smatraju vaznim. Ja to razumem i tako vidim stvari i toliko o etici.Imala bih sto sta jos da dodam al me mrzi
Konkurs je bio anoniman - ziri je odlucio.
O estetici ne bih.
A o Srkiju Pajicu moze na pp

Izvini samo da dodam -- radi se o BS jer je Free maliciozno izjednacio sa Krsticem i vidim svi se hvataju nju da pljuju iako je ona osmislila deo, odnosno zvucnu instalaciju a ne skulpturu koliko sam razumela.

i bravo, nasla si pravu rec -- izreciklirala

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:09 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

Dizvini moj drug Paja - pretenciozna kokoš sa realno nevelikim dometima, čudo nije ranije poKrilila...




Strela je odlično rešenje, ni Meštrović to ne bi bolje sveo, da je bio u prilici. A i ovaj tvoj zli komentar je deo kakofonije koja bi, ako sam dobro razumeo koncept umetnika, trebalo da se emituje u neposrednoj blizini spomenika.

Jedino što će, ako spomenik i bude erektovan, mamlazi odma da olade zvučnike, i da nacrtaju qrac na streli, a ako ima metala, i to da počupaju, za sekundarne sirovine ili iz čiste obesti, i tako naruše integritet skulpture, a time i njenu samu ideju. Ili možda neće, nego je i to čerupanje zapravo deo instalacije.

Srećom da je Pobednik podignut na bezbednu visinu i tako opstaje, evo skoro ceo vek.
nsarski nsarski 16:11 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

Jedino što će, ako spomenik i bude erektovan, mamlazi odma da olade zvučnike, i da nacrtaju qrac na streli

Ima i bolje rešenje, Pajke. Ovaj je Mali Radojica - mali ali se raduje.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:25 25.10.2017

Re: Sofija Mandićjavascript:;

Tek iz njenog teksta sam ukapirao što se Biksi trza tj. da je to njeno idejno rešenje i da je ona sebe uporedila sa Meštrovićem.


Ma to ni po jada - ali je Mrđana u to uvukla. Dobro, nije Mrđan ni blesav ni neuk, niti suviše fin da bi nekome nešto prećutao i pustio, pa dok ne vidim šta će da kaže, neću da gunđam ;> Doduše kako ne rpatim sve detaljno, prvo sam mislio da je Mrđana uvukla glede "njegove" pasarele Kalemegdan - Sava, a onda sam tek shvatio zašto mi ta strela deluje "poznatljivo" da je Mrđan autor (Biljana je augtor kasetofonskog dela instalacije).

Da li je Strelu Mrđan baš pravio za Đinđića, ili ju je izvukjao iz neke svoje "šupe", ne znam. Kako god - meni je prihvatljvia samo kao deo Yugo Muzeja (u izgradnji) tj. IBM Slavije (bez džuboksa i kasetofona)






NB - Čija je naša kultura? -

http://blog.b92.net/text/24990/Cija-je-nasa-kultura/#k1630780

JJ Beba JJ Beba 16:54 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

Da li je Strelu Mrđan baš pravio za Đinđića, ili ju je izvukjao iz neke svoje "šupe",

ma meni je i sam sibol strele neprikladan za Đinđića

Strela je falički, probojni, muški princip i ajde to može da se poveže sa Djindjićem koji je bio zgodan, šarmantan, pameta muškarac koga su žene volele. Strela je atribut ratnika i sad to treba da povežemo sa ubijenim premijerom? Đinđić ratnik!!
U Grčkoj mitologiji imamo Apolonove strele, imamo Erosove strele kao ljubavne udarce, ima je i u hindu mitologiji i egipatskoj i sva ta znaćenja teško da mogu da povežem sa značenjem koje želimo da ostavimo generacijama da pamte ubijenog Premijera.

jedino zašta mogu da povežem strelu u odnosu na Đinđiča je da u hiršćanskoj tradiciji strela znači patnju i mućeništvo a u muslimanskoj tradiciji predstavlja kaznu Božiju koja će stići neprijatelje
sve u svemu strela pun promašaj

a tek šta reći na reći koje treba da razabiramo u parku. Ili ima neke sluške koje niko neće e da ukrade?

ps
imamo jedan spomenik ubijenom vladaru- spomenik Knez Mihajlu
e to je pravi spomenik koji ima znaćenje koje je vladar za života imao- bio je takođe reformator, kao Đinđić, bio je pametan, obrazovan, kao Đinđić, sa pogledom u svet u Evropu...na Konju kako dolikuje vremenu u kome je živeo vizionarski je pružio ruku sa uprtim prstom u budućnost- idemo napred, u progres...
Sponeik takvom vladaru danas služi da se tu okupljamo, na stepenicama spomenika da sedimo, klopamo, sviramo dzitre, da se sastajemo, sunčamo, živimo
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:19 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

jedino zašta mogu da povežem strelu u odnosu na Đinđiča je da u hiršćanskoj tradiciji strela znači patnju i mućeništvo a u muslimanskoj tradiciji predstavlja kaznu Božiju koja će stići neprijatelje


Ma pretereano komplikuješ stvari - kao onaj skeč sa Beni Hilom gde je kao "umetnički režiser" - Super vam je prelaz sa statične na kameru iz ruke, pa hvalospev o "značenju" - Ma kakvi! Kamerman se potukao pa udario tonca stativom i polomio ga! A prelazak iz kolora na crno beli, to je sigurno filosofski osmišljeno? Ma ne, nestalo nam para.


Elem, meno ono nije nikakva strela, taj malo čudni Čiča Gliša mi deluje kao oznaka za Bus stajalište - samo rekli autoru, daj malo nešto uočljivo! Ili to ili znak u sklopu Najnovije iteracije beogradskog Umetničkog Kioska za novine (aha da - a možda i novi stub za lepjenje reklama - Doček Nove Godine, Žurka na Splavu i sl.)

A kada vidim di će da stoji - na Novom Prokopanom Studentskom Trgu, onda mi liči kao da će na tome da okače one semafore koji pokazuju koliko je praznih parking mesta u sveže iskopanooj Podzemnoj Garaži.


freehand freehand 21:25 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

Ja zaista ne osudjujem te umetnike sto su odlucili da se prijave na konkurs koji je raspisalo ministartsvo ove vlade.

Konkurs nije raspisalo nikakvo ministarstvo, iako razumem stav "jebeš činjenice".
Ali podržavam ideju da je Krstić super otkad je njemu Vučić super i više ne nervira dojilje i domaćice.
Kad i meni vučić bude super biću i ja super, što znači da od mene vajde nema.
Ali ja živim u miru sa tim.
JJ Beba JJ Beba 21:55 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

Ma pretereano komplikuješ stvari -

ne komplikujem
u bivšem životu sam se 13 godina bavila advertajzingom i vrlo dobro znam kako se postavlja kreativna strategija. Strela je uzeta kao simbol i on, simbol kao takav, mora u svakom smislu da odgovara cilju koji je postavljen a to je u ovom slučaju predstvaljnje lika i dela čoveka, nesteno ubijenog Premoijera. Simbol mora da bude tako kreativno obrađen da svako može da ga razume. jer simbol se za razliku od znaka tumaći shodno intelektulano nivou, obrazovnom itd, dakle ovaj simbol, pošto je glupavo kreativno interpretiran Biljana mora da objašnjava na 20 strana da bi ga građani skapirali.

Ovakav spomenik jedino odgovara AV koji Zorana nikada nije i ne može očima da vidi, pa mu je strela kaotakva prihvatljiva, ne predstvlja ništa
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:02 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

imamo jedan spomenik ubijenom vladaru- spomenik Knez Mihajlu
e to je pravi spomenik koji ima znaćenje koje je vladar za života imao- bio je takođe reformator, kao Đinđić, bio je pametan, obrazovan, kao Đinđić, sa pogledom u svet u Evropu...na Konju kako dolikuje vremenu u kome je živeo vizionarski je pružio ruku sa uprtim prstom u budućnost- idemo napred, u progres...
Sponeik takvom vladaru danas služi da se tu okupljamo, na stepenicama spomenika da sedimo, klopamo, sviramo dzitre, da se sastajemo, sunčamo, živimo


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:11 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

ne komplikujem



Aman zaman! Oslobodi čakre, diši malo, mani to inženejrsko (tunel vision) čitanje, a onda, ostavi te priče o "značenju" - izmislila ih Biljana da proda bofl (ne samo spomenika nego i lizanja vlasti ☻) Pri tome ti krećeš u Javnu Raspravu. Aman, nema toga za ovo - prošo voz (uostalom nema za ništa što se gradi po BG nikakve rasprave - Nix!), dakle samo veselo i zajebantski ;>

A te priče o značaju spomenika, ama spomenik se diže kada ima volje za to. Onda je odgovarajući.

Ili intreresa ili kada služi za neku reklamnu kampanju (advertajzing - ti su neslavno preuzeli ulogu advokata u vicevima o Dobrom Početku ;> ) Onda je - pa recimo ovakav ;>

Desetak hiljada ljudi koji bi zaista da vide spomenik Đinđiću - nisu bitni niti će ikada više i biti. Sa te strane kada se posmatra, ovo je u stvari i najbolje što je Đinđić i mogao da očekuje ;> Surovo, ali tako mu to ide.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:26 25.10.2017

Re: Sofija Mandić

a tek šta reći na reći koje treba da razabiramo u parku. Ili ima neke sluške koje niko neće e da ukrade?

pa, što reče moj drugar, ne znamo ni da su BS a ni MB ikada radili bilo šta sa zvukom u realnom vremenu, a što se iz predloška projekta može zaključiti da če oni to lepo isprogramirati, nasnimiti, testirati (kada?? oni bi morali da su sve testove prošli pre nego što su zaključili da je to što su predložili uopšte moguće). danas sam saznala da su im 3D animaciju radili neki studenti, jer ni to nisu umeli. dalje, iz predloška projeka se vidi da su prepisivali sa vikipedije i prve lekcije iz udžbenika audio tehnike ET-škole. videti pod Tehničke specifikacije zvuka
b.l.a.m.

audio, zvuk, muzika...time se bave ljudi, to je grana umetnosti, neki to rade odlično, neki lošije. to nije "neki zvuk", "neke rečenice", "besmisleni zvuci kao tapšanje". zašto je tapšanje besmisleni zvuk?? mislim, da ne detaljišem više, stvaro me mrzi, već smo prežvakali tu temu (zvuk u "instalaciji"; a i forma "skulptura sa zvučnom instalacijom"???) na fejsu, ali toliki diletantizam i amaterizam ipak nisam očekivala. ili jesam, jbg. nekako, ipak nisam preterano iznenađena. toliki nedostatak znanja i umeća, pretenciozno do povraćanja; samokritika - šta je to?? blam i pre nego što pomislim "a ko to plaća, ustvari?".

ja bih se posle ovako nečega uvukla u rupu i ne bih izlazila više, nabila bih kesu na glavu kad idem u prodavnicu, ali jbg, ja nisam meštrović...
JJ Beba JJ Beba 22:42 25.10.2017

Re: Sofija Mandić


audio, zvuk, muzika...time se bave ljudi, to je grana umetnosti, neki to rade odlično, neki lošije. to nije "neki zvuk", "neke rečenice", "besmisleni zvuci kao tapšanje". zašto je tapšanje besmisleni zvuk?? mislim, da ne detaljišem više, stvaro me mrzi, već smo prežvakali tu temu (zvuk u "instalaciji"; a i forma "skulptura sa zvučnom instalacijom"???) na fejsu, ali toliki diletantizam i amaterizam ipak nisam očekivala. ili jesam, jbg. nekako, ipak nisam preterano iznenađena. toliki nedostatak znanja i umeća, pretenciozno do povraćanja; samokritika - šta je to?? blam i pre nego što pomislim "a ko to plaća, ustvari?".

da, na to mislim

možda nisi Meštrovič al znaš ko je Brian Eno ili Daniel Lanois ili tako neki lik koji zna sa zvukom
bladerunner92 bladerunner92 10:32 26.10.2017

Re: Sofija Mandić

Ma to ni po jada - ali je Mrđana u to uvukla. Dobro, nije Mrđan ni blesav ni neuk, niti suviše fin da bi nekome nešto prećutao i pustio, pa dok ne vidim šta će da kaže, neću da gunđam


Gost:Mrdjan Bajic
JJ Beba JJ Beba 11:08 26.10.2017

Re: Sofija Mandić

dakle samo veselo i zajebantski ;>

veslo zajebantski sa ovom temom?

jbte
Jukie Jukie 10:04 25.10.2017

Krhka struktura

Meni izgleda kao da će ona krhka strela očas posla da se polomi i da je mladi huligani u sklopu svojih redovnih aktivnosti sigurno neće zaobići. Nečiji kip teško mogu da polome ali ovu skalamarijicu hoće
slobodan54 slobodan54 12:36 25.10.2017

Vučićev spomenik sebi

Kasnim dva dana, ali moram da preporučim i podržim ovaj izvanredni tekst.
JJ Beba JJ Beba 15:22 25.10.2017

spomenik

je kretenski

koautorka nas izvređala kao glupi smo, nemamo pojma, mi smo palanka a ona je genijalna, velika, borkinja...trt

svo to njeno histerično sranje...fuck off

i da

što reće neko na twitteru da li bi Pikaso naslikao Gerniku da ju je naručio Franko?
nicknaylor nicknaylor 16:31 25.10.2017

Kokos ili jaje

Nije AvAv kreirao Srbiju nego Srbija njega. (a i ove lelemude iz DS, LDP koji nisu nista bolji iako imaju bolju muzicki ukus - licni stav sta je "bolje"

Sve najbolje onima koji su ostali.

Haug.
mlinarslavko mlinarslavko 19:24 25.10.2017

Biljana Bajic

Spomenik mi se ne svidja, pa dobro, aj da ih pobijemo, mozemo da ih streljamo za primer ili napravimo spomenik i obesimo ih bas na taj spomenik. Jbt, koja mrznja. Meni se ne svidja kako izgleda, opet kazem, nategnuta ideja.Biljanina ideja sa zvucima mi je ok. Mozda su oni nafurani foliranti koji pljuckaju po ljudima sa visine, pa dobro ni prvi ni poslednji. Stvara se losa atmosfera, ima raznih budala, ne svidja mi se spomenik, ali sam protiv svakog vredjanja Biljane.
JJ Beba JJ Beba 20:30 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

mlinarslavko
Spomenik mi se ne svidja, pa dobro, aj da ih pobijemo, mozemo da ih streljamo za primer ili napravimo spomenik i obesimo ih bas na taj spomenik. Jbt, koja mrznja. Meni se ne svidja kako izgleda, opet kazem, nategnuta ideja.Biljanina ideja sa zvucima mi je ok. Mozda su oni nafurani foliranti koji pljuckaju po ljudima sa visine, pa dobro ni prvi ni poslednji. Stvara se losa atmosfera, ima raznih budala, ne svidja mi se spomenik, ali sam protiv svakog vredjanja Biljane.


niko ne govori o ličnoj mržnji prema koautorki

ideja je glupa i ne predstvalja vezu sa Đinđićem,njegovim znaćajem za veliki deo gradjana ove zemlje, sem onako uopšteno, simbolički, mora se objašnjava.
A AV nikada ne bi odobrio spomenik sa relanom skulpturom koja predstvalja Zoranov lik. Ovo je neutralno, može da kaže da je digo spomenik, da se predstvalja kao veliko baja koji diže spomenik onome koga je mrzeo, celog života, kleo ga i psovao dok je bio živ.
pa čoveće prelepljivao ime bulevara Zorana Đinđića i saad on kao s pijetetom gradi spomenik!!


mlinarslavko mlinarslavko 21:15 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

Ne znam, mozda je ovaj blog i najbenigniji sto se nje tice, ali nekakao je ove teme previse i na mrezama i u medijima, kradu se milioni, sve moguce budale su prosle kroz sito za idiote i sada su na vlasti, a toliko se o ovome polemise. Ne znam koja je njihova motivacija( mislim na Biljanu I Mrdjana) da ucestvuju u ovome, cak i ako su resili da se sprdaju nemam razumevanja za to, ali mislim da je sve otislo dodjavola. Sto se tice Vucica, nemam nista pozitivno za njega da kazem, pa se ne slazem ni sa Mrdjanom i njegovim misljenjem oko toga. Samo kazem, polako, ne svidja ju nam se, losi su, foliraju se, prodali su se, ok, ali ne treba da im fali ni dlaka sa glave u bilo kom smislu. Vucic? Pa jbt, sta da mislim o idiotu koji je u skupstini spominjao sto za jednog?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:53 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

ideja je glupa i ne predstvalja vezu sa Đinđićem,njegovim znaćajem za veliki deo gradjana ove zemlje,


Da ne ulazimo u te domete (barem ne subjektivne prirode - koliko ga u većini nisu voleli), ali ne mora baš svaka počast da bdue nešto srazmerno "značaju".

Tamo gde su svi voleli svog predsednika, nemaju problema da mu počast odaju i ceneći neke mu domete, totalno nebitne za ostatak građana - recimo to što je da ostane u formi, naučio i da stoji na glavi





JJ Beba JJ Beba 22:01 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

Tamo gde su svi voleli svog predsednika, nemaju problema da mu počast odaju i ceneći neke mu domete, totalno nebitne za ostatak građana - recimo to što je da ostane u formi, naučio i da stoji na glavi


pa što onda nisu napravili takvo duhovito rešenje?






zamisli AV da vidi nasmejanog, lepog pametnog Zorana Đinđića
freehand freehand 22:08 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

zamisli AV da vidi nasmejanog, lepog pametnog Zorana Đinđića

Aman... Čovek koji se od sreće napio kad je čuo za ubistvo Đinđićevo, čovek koji je oličenje suprotnosti svega što je Đinđić bio NEMA PRAVO da pravi bilo kakav spomenik Đinđiću. Bez obzira na funkciju i količinu vlasti, a to mu pravo moraju uskratiti svi oni koji su svesni količine zla koju nosi i proizvodi.
Malo li su Pekićeve kosti što u bolu i od muke po vasdan klepeću u gorbu od kad mu je Državnik učinio počast?
nsarski nsarski 22:09 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

pa što onda nisu naprabvili takvo duhovito rešenje


Zato to bi takvo rešenje ZĐ humanizovalo, a AV očajnički hoće da ga dehumanizuje. Ali da sve ispadne kao galantni gest koji je AV ispoljio prema političkom protivniku. Ko na izborima glasa za strelicu, jebote?!

P.S. Takav spomenik može da se podigne svakome koji je pokušao da nešto veliko uradi ali je, nažalost, bio u tome prekinut. Na primer Branku Radičeviću ("mnogo hteo, mnogo započeo" ), ili Proeskom, ili Ikaru.
JJ Beba JJ Beba 22:14 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

Zato to bi takvo rešenje ZĐ humanizovalo

Jasno je sve, pitanje je bilo retoričko
AV ne može da smisli Zorana i sve što on predstavlja
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:16 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

pa što onda nisu napravili takvo duhovito rešenje?


Tamo gde su svi voleli svog predsednika
angie01 angie01 22:40 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

zelim samo da kazem, da je Bajic opak umetnik konceptualista, snaznog ekspresivnog izraza, koji je godinama postao sveden,( otuda i ovo potpuno svedeno resenje),...ima nevidjeno dobre crteze i grafike, dobitnik je mnogih nagrada, ....ali kao takav, apsolutno nije dobar odabir za ovaj zadatak, on naprosto umetnicki drugacije razmilja, sto podrazumeva savim drugacije forme i izvedbu od onoga sto bi bilo primereno za spomenik jednom znacajnom drzavniku...

...znaci, vracamo se na zahteve u konkursu i na komisiju koja je odabrala.
JJ Beba JJ Beba 22:43 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

zelim samo da kazem, da je Bajic opak umetnik konceptualista, snaznog ekspresivnog izraza, koji je godinama postao sveden,( otuda i ovo potpuno svedeno resenje),...ima nevidjeno dobre crteze i grafike, dobitnik je mnogih nagrada, ....ali kao takav, apsolutno nije dobar odabir za ovaj zadatak, on naprosto umetnicki drugacije razmilja, sto podrazumeva savim drugacije forme i izvedbu od onoga sto bi bilo primereno za spomenik jednom znacajnom drzavniku...

niko ne spori Bajića kao umetnika, ja osporavam Strelu kao simbol ZĐ

i osporavam naručioca

edit

ima i onih koji kažu da je već viđeno, da je plagijat



možda ova vlast ne ume bez palagijata?
JJ Beba JJ Beba 22:45 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

Tamo gde su svi voleli svog predsednika

Premijera

Zoran je bio premijer kancelarskog tipa i sve ono što AV sanja da bude
angie01 angie01 22:46 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

od kad mu je Državnik učinio počast?


narocito sto ga je postavio da sedi na onom stepenistu nesrecno renoviranog Cvetnog trga, a ispod kafica u Njegosevoj, kao da je bio neki klosar.
angie01 angie01 22:52 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

ja osporavam Strelu kao simbol ZĐ

i osporavam naručioca


to sam i rekla.


JJ Beba JJ Beba 23:08 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

angie01
od kad mu je Državnik učinio počast?


narocito sto ga je postavio da sedi na onom stepenistu nesrecno renoviranog Cvetnog trga, a ispod kafica u Njegosevoj, kao da je bio neki klosar.


a okolo sve neki glupi beton i one radnje koje liće na kapale na Lešću
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:25 25.10.2017

Re: Biljana Bajic

niko ne spori Bajića kao umetnika, ja osporavam Strelu kao simbol ZĐ

ja osporavam BS kao sound artistkinju.
(odoh da napišem jedno dve-tri drame, da odmorim malo uši)
freehand freehand 05:57 26.10.2017

Re: Biljana Bajic

JJ Beba
zelim samo da kazem, da je Bajic opak umetnik konceptualista, snaznog ekspresivnog izraza, koji je godinama postao sveden,( otuda i ovo potpuno svedeno resenje),...ima nevidjeno dobre crteze i grafike, dobitnik je mnogih nagrada, ....ali kao takav, apsolutno nije dobar odabir za ovaj zadatak, on naprosto umetnicki drugacije razmilja, sto podrazumeva savim drugacije forme i izvedbu od onoga sto bi bilo primereno za spomenik jednom znacajnom drzavniku...

niko ne spori Bajića kao umetnika, ja osporavam Strelu kao simbol ZĐ

i osporavam naručioca

edit

ima i onih koji kažu da je već viđeno, da je plagijat



možda ova vlast ne ume bez palagijata?


Znači, ti si za rešenje "STrela u šupi"?


JJ Beba JJ Beba 11:11 26.10.2017

Re: Biljana Bajic


ja osporavam BS kao sound artistkinju.


podržavam

ja idem da napišem par drama i jednu sifoniju, od sifona. (mož onaj a mož i onaj sifon)
JJ Beba JJ Beba 17:19 26.10.2017

Re: Biljana Bajic

Znači, ti si za rešenje "STrela u šupi"?

hahahahhah

ja sam više za strelu u jabuci
freehand freehand 22:38 25.10.2017

Amanet

- Ja odoh u hag, sve sam sredio oko strele a ti posle vidi za taj spomenik

angie01 angie01 09:33 26.10.2017

dao nam je mnogo...

...i zivot,...a mi njemu nista,...samo prc slomljenom strelom....krivim q....koji jos ispusta besmislene zvuke grada...( umesto gasova, valjda).




Kada ne zveči - zapni!

"Srbija nema dovoljno novca i to će biti slućaj najmanje nekoliko narednih godina, a verovatno i kasnije. Ovaj nedostatak može se ublažiti samo višestrukim povećanjem uloge drugih faktora, kao što su lična energija, znanje, organizacija, brzina reagovanja. Jedini odgovor na manjak energije jeste – ubrzano kruženje energije".

Dobro naoštri testeru


"Za uspeh svakog posla mora da postoji plan, da se tačno zna šta se hoće, ne da se eksperimentiše, ionako nam je to nacionalna osobina. Treba mnogo više vremena utrišiti na oštrenje testere, nego drva seći tupom mašinom".

Ako kreneš u preticanje - dodaj gas

"Moto koji me vuče napred je - nikad se ne predaj. Ako kreneš u preticanje, dodaj gas. Radi ono što smatraš da je ispravno, a ne ono što će većina da podrži. Poraze ne doživljavaj lično. Nikad se ne nerviraj zbog politike".

Okači okove o klin


"Velikih promena nema bez velikih napora. Velikih promena nema bez novih pravila, kreativnosti i odlučnosti. Velike promene se ne događaju same po sebi, evolutivno, prerastanjem jednog sistema u drugi. One se događaju diskontinuitetom, lomljenjem okova i uspostavljanjem novih odnosa".

Probudi se - u svakom smislu

"Da bi promene uspele, većina članova društva koje je ušlo u promene mora da se svakoga jutra buditi sa osećanjem izuzetnog istorijskog trenutka, s osećajem nečeg velikog i vanrednog".

Baci jastuk

"Nema spavanja. Ne možete vi da budete svetski prvaci, a da spavate. Spavajte pet, šest sati. Šta vam više treba da spavate. Spavaćete kad budete u penziji. Penzioneri mogu da spavaju. Ako niste u penziji nemojte da spavate. I to je dobro za liniju. Nema subota, nedelja, praznici. Ako hoćete da postignete neki veliki cilj, nema praznovanja. Nema ono - ima 170 slava u Srbiji godišnje. Slavićemo kada pobedimo. Ne možemo mi da pobedimo, a da u vreme treninga slavimo".

Ne veruj udvaraču

"Hirurg koji vas operiše nije vam baš simpatičan. Simpatičniji vam je onaj lekar koji vas uverava da ste u odličnom stanju, da operacija nije potrebna, da ćete ozdraviti pijući čajeve. Želim da ljudi uvažavaju moj rad, ne da me vole. Cilj mi je da se vlast u Srbiji meri po tome šta je od postojećih realnih šansi svojim trudom i veštinom iskoristila za zemlju, a ne po tome kako lepo priča, udvara se narodu i kakve dobre namere ima".

Preseci prosek


"Treba nam velika ideja i velika vizija, nešto što nas vodi napred, nešto što je veće od „business as usual“, veće od računica, od privrede, koja je za mene najvažnija stvar".

Umoran si? Razmisli ponovo

"Nedostatak volje za mene nikada nije izgovor, a deficit energije ne mogu da prihvatim kao opravdanje. Mogu da prihvatim nedostatak novca, bolest, ali da neko ne može da radi 12-13 sati dnevno jer je umoran, ne mogu da prihvatim, jer znam da to nije tačno".

Preseci prosek


"Treba nam velika ideja i velika vizija, nešto što nas vodi napred, nešto što je veće od „business as usual“, veće od računica, od privrede, koja je za mene najvažnija stvar".

Beži, ali u budućnost

"Danas znamo da je beg u budućnost ponekad neophodan kako bi nesrećna stvarnost uopšte mogla biti prihvaćena. Ponekad realno razmišljati znači ne prihvatati realnost u njenoj datoj formi, nego je projektovati u nešto bolje".
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:16 26.10.2017

Jbt.

Simbolika je keva.

(Ovo izgovaram sa akademskim pokrićem ne(o)suđene istoričarke umetnosti, ozbiljnim glasom koji sablasno odjekuje u prostoru ukletog Narodnog muzeja... što ne bi bio loš početak scenarija za horor film ili horor rok operu na temu motorna testera, pričajuća strela ili krvožedna (vodo)instalacija...)

Posle prve informacije, a pre nego što sam izguglala imidž ovog ''rešenja'', i meni je asocijacija na strelu bio onaj snajper, ali onda sam se malo udubila i shvatila svevremenost poruke koju nam Spomenik šalje, a koja je, sigurna sam, bila i u glavama autora.

Dakle:

1. Reminiscencije na temu ne/postojanja mnoštva i kretanja. Direktna asocijacija me vodi do Zenonovog paradoksa ''Strela'', kojim on, kao značajni predstavnik Elejske škole, dokazuje da kretanje, mnoštvo i promena ne postoje. Ovde spomenik zaista gađa u centar mete (da se držimo streljačkog diskursa) - naše društvo je postalo nepokretno u duhovnom, intelektualnom, idejnom i političkom smislu, zakucano u mnoštvu pojedinačnih tačaka, ono je statično, zaleđeno u prostoru i vremenu, ne može ni napred ni nazad, visi tako kao čardak ni na nebu ni na zemnlji i čeka opšti kolaps Univerzuma. Ovo nas sa filozofskog vodi na psihološki teren, znači, od Zenonove strele stižemo do (samo)ustreljenja društva ozbiljnom depresijom, gde su površinski simptomi u vidu histeričnog kretanja i aktivnosti na svim poljima samo dokaz u prilog, a ne protiv.

2. Simbolika strele vremena - entropije, kako u onom smislu da je entropija definisana kao sila/mera težnje sistema ka haosu, što možemo primeniti i na ovaj Naš Sistem, tako i u smislu redefinisanja strele vremena u okviru kvantne fizike, gde narušavanje reda u sistemu za posledicu ima lančano stvaranje ekvilibrijuma u Univerzumu (onaj prekid na spomeniku bi mogao da bude spona između ova dva tumačenja, njena ''zakrpa'' je verbalnog karaktera, znači, prenosi neke informacije koje takođe posredno teže da sisteme sukcesivno dovedu u ravnotežu.

3. Strela kao simbol falusa - bez pornografskih konotacija - u mnogim religijama i mitologijama, falus (a ova strela je baš takav primerak, erektilni, ne vuče ni levo ni desno) je stvaralačka, penetrativna, borbena sila koja plodi, uništava i ponovo diže iz pepela (tzv. muški princip). Srbija jeste zemlja falusa, a pomenuti prekid u korenu je ukazivanje na ideju raskida sa mizoginijom i pomirenje muškog i ženskog principa, upravo verbalnim putem, uljudno, građanski, kroz institucije sistema - zvučnike, za koje se Zoran toliko zalagao. I baš ovde možemo videti koliko je ovo idejno rešenje i personifikativno i univerzalno).

4. Smer - ka nebu. Gde drugo, nego ka Carstvu Nebeskom. Simbolične poruka pobornicima veronauke, kao i onima koji se građanski vaspitaju. Profano i sakralno u jednom. Car Lazar i Nebojša Krstić u kohabitaciji. Imamo i Reč iz zvučnika, reč shvaćenu kao informacioni alat isto kao i Reč Odozgo.

5. Zvučni deo instalacije je već pomenut, ali da ga malo razradimo. Koliko sam shvatila, biće više zvučnika, a iz svakog će se istovremeno emitovati različite sentence i delovi govora Zorana Strele, pardon, Đinđića, a sve to neće biti suviše bučno, ne! Uklapaće se kao šapat ili eho u gradsku vrevu, dolaziće u parčićima do ponekog uha, i možda pustiti neki korenak novih ideja u mreži neurona pojedinačnih mozgova, pa preko kolektivnih sinapsi prenositi sa jednog na drugi, psihotronski na granici sa fantastikom. Kakofonija uzdignuta na nivo muzike sfera.

...
Malo sam brzinski nabacala, imam i 6 i 7 i n, ali kujna zove jbg.
predatortz predatortz 12:31 26.10.2017

Re: Jbt.

Koliko sam shvatila, biće više zvučnika,


Da, ali ne zadugo...
angie01 angie01 13:07 26.10.2017

Bajicevo objasnjenje

- Pošto vam na prvi pogled nešto promiče u sagledavanju ovog projekta, moram da vam ga malo objasnim, da bi se izbeglo totalno pojednostavljivanje koje potencirate. Radi se o ukrštanju dva volumena - skulptorskog i zvučnog. Skulptorski oblik kreće se dinamičnom putanjom pokazivača pravca, strele, brze misli koja tangentira površinu trga i usmerava i pokreće pogled vertikalno ka visini, sklopom i dinamikom svojih odnosa i proporcija. U tom toku pokret je prekinut odsustvom jedno velikog središnog dela forme i samo ga bočne konzole, oprečne materijalizacije, pridržavaju da ipak vizuelno kontinuirano, ali i fizički, nastavi svoje kretanje - objašnjava Bajić.



Autor pobedničkog rešenja podseća da je drugi volumen zvučni.

- Skulptura apsorbuje okolne ambijentalne zvuke i sa odloženim periodom ih difuzno emituje, kao tihi ometajući fon realnosti. Upravo ako taj fon savladate i ako želite da čujete u procepu, u prekidu dva oblika odvija se jos tiše volumen Đinđićevog glasa, koji skokovito izgovara izvadke, rečenice ili samo reči koje se dugotrajno raspliću u vremenu. Tako se, nadamo se, oformljuje mesto sećanja na kome možete da evocirate Đinđićevo vizionarstvo. I njegov glas uvek će tu nezaustavljivo teći, ako želite da ga čujete, obzirom da ga nismo čuli onda kada ga je bilo lako čuti ga. Čak i ako to uopšte ne želite njegov glas i njegove misli će UVEK biti tu. Stalno. Ako vas čitav ovaj splet situacija i oblika ni na koji način ne asocira, pre svega na političku i filozofsku misao Zorana Đinđića, onda smo valjda promašili - završava Bajić.



pa, TO vam kazemo!
Milan Novković Milan Novković 13:14 26.10.2017

Re: Jbt.

Zenonovog paradoksa ''Strela'', kojim on, kao značajni predstavnik Elejske škole, dokazuje da kretanje, mnoštvo i promena ne postoje.

Može da se "pozajmi", ok, samo to je, iako nebitno za diskusiju, pseudo-paradoks, tj loše rezonovanje, vreme je "izmanipulisano" za potrebe "paradoksa".
Posle prve informacije, a pre nego što sam izguglala imidž ovog ''rešenja'', i meni je asocijacija na strelu bio ...

Možda je ovde negde "istina" - u proseku, ne u svakom pojedinačnom slučaju, taj prvi instinkt je nešto čemu treba poprilično verovati.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:25 26.10.2017

Re: Jbt.

Koliko sam shvatila, biće više zvučnika

biće i mikrofona, a biće i mikrofonije.
c_h.arlie c_h.arlie 13:32 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

angie01

...


Autor pobedničkog rešenja podseća da je drugi volumen zvučni.

...

Mislim da je bolje bilo neko klasično rešenje.
Ovde se postavlja principijelno pitanje --- kako će punoću pouke da prime oni koji slabo ili nikako ne čuju ?
A takvih je popriličan broj.
freehand freehand 16:18 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

pa, TO vam kazemo!

Nije da mi je prvi put, ali priznajem da se sad osećam prilično usamljenim u stavu da nema niti može biti oblika, volumena, zvuka, svetlosti ili bilo čega u kosmosu što bi moglo biti adekvatno rešenje kojim će bilo ko praviti bilo šta što simbolizuje Đinđića u Vučićevoj Srbiji.
freehand freehand 16:20 26.10.2017

Re: Jbt.

Simbolika je keva.

Još Unfa i Krosa da privučem pa neka vajda od ovog bloga.

Džes Klaro, puška te ubila (trećim, četvrtim, petim metkom, po izboru. Puška je ona sa zida, iz prvog čina)
angie01 angie01 16:43 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

ali priznajem da se sad osećam prilično usamljenim u stavu da nema niti može biti oblika, volumena, zvuka, svetlosti ili bilo čega u kosmosu što bi moglo biti adekvatno rešenje kojim će bilo ko praviti bilo šta što simbolizuje Đinđića u Vučićevoj Srbiji.


ne razumem,...ovde se vecina- a i sire:)- ljudi slozilo oko par stvari, koje je najbolje recima uoblicila Sofija u svom tekstu, a skraceno bi glasile,

da je blasfemicno da narucilac bude onaj koji je olicenje Djindjiceve suprotnosti, koji mu je za zivota bio neprijatelj, koji je izgovarao skaradne pretnje njemu upucene, skidao tablu sa njegovim imenom sa ulice, ko se hvalio radostan pijanstvom povodom njegove smrti...dopisi,( mislim na celu ekipu),

da je odabrani rad krajnje neadekvatan, promasen u ideji i izvedbi-sa svim sto je ovde receno,

da je neobican pristanak onih koji na sve to imaju pravo da reaguju,


...al, da l to znaci da Djinjdic ne treba da dobije spomenik onakav kakav je zasluzio i koji ce adekvatno da simbolizuje njegov lik i delo,...po meni, naravno da treba...

...da li je to moguce- do sada se pokazalo da nije,....jer ocigledno ne postoji dovoljno volje, odgovornosti, osecaj obaveze, odvaznosti, morala, itegriteta, svesti, hrabrosti, postovanja, razumevanja, zahvalnosti....jer smo takvi.
freehand freehand 16:46 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

ne razumem,...

Da urpostim?
Ajd ovako: pričajući o tome šta sve na "spomeniku" (srama) ne valja gubiš energiju koja ti treba da bi njegovo (šta god bio i kako god izgledao) postavljanje sprečila.
Meni izgleda kao da se svaka rasprava o kakvoći ideje pretvara u njeno elgitimisanje.
angie01 angie01 17:02 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

Meni izgleda kao da se svaka rasprava o kakvoći ideje pretvara u njeno elgitimisanje.


ne vidim da postoji bilo kakva mogucnost za bilo sta-jer se generalno tako ponasamo,

a normalno je da gradjani ove zemlje iskazuju svoje misljenje o necemu sto im je vazno ( i sto placaju)- mada ih niko niti pita, niti ce se kritike uzeti u obzir- tako da je stvar dobila legitimitet onog trenutka kada je dzizes odlucio....oni koji su mogli da nesto kazu i ucine po nekom legitimnom pravo- to nisu ucinili,

...tako da mi ovde, kao i mnogo puta pre, samo provlacimo kroz pljuvacku nezadovoljstvo necim.
freehand freehand 17:05 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

...tako da mi ovde, kao i mnogo puta pre, samo provlacimo kroz pljuvacku nezadovoljstvo necim.

Takoe. S tim što ću ja kao i toliko puta dosad fizički na lice mesta, bez obzira koliko nas bude.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:18 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

Meni izgleda kao da se svaka rasprava o kakvoći ideje pretvara u njeno elgitimisanje.


To baš - i tako. Gledam svakodnevno kao se Ameri love na Trampove mamce i diskutuju o glupostima koje im on baca svakodnevno, a on u pozadini mirno i tiho radi na totalnom unitšavanju svega i svačega, dok ne ostane samo zgariše (*) Pa se čudim - kako su tkao naivni? Pa vidim eto - dobar blog za poakazivanje da je to sveCki - ma Kosmički! fenomen ;>

(*) Da uprostimo - kadridanje AVa na bilo kom, od vrha do poslednje rupe na poslednjoj svirali su svetlosnim godinama daleko kvaliteniji od onoga što se tamo sada dešava - ukratko: Horí, má panenko ☻ (Gori, gori, moja gospođice)

A Mrđšan i Biljana (uz pokroviteljstvo AV i Versića) su nam dali poklon "iz srca" ono što misle da Đinđić (a onda i narod) "zaslužuje" (citati Formanovi )

JJ Beba JJ Beba 17:27 26.10.2017

Re: Jbt.

.
Simbolika je keva.

E moja Klaro ja ovde gore postavila da je opsano zajebavati se sa simbolima i da je za mene strela neprikladan simbol za ovu priliku, a Dont Fear The Reaper je reko ta tupim, ilitakonešto slično


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:34 26.10.2017

Re: Jbt.

a Dont Fear The Reaper je reko ta tupim, ilitakonešto slično


Eto, gposođo Tramp, u pravu ste - od sada svi da udarnički rade na raščlanjivanju simbolike koju im je poturio AV i njegovi pajaci, da gube vreme i zamajavaju se idiotarijama!

Pri tome možda dodate i koju pohvalnu reč o povećanju penzija - i to ima neke simbolike, kaj ne?

A i to je isti prinmcip - uzme penzionerima 300 dinara, pa im vrati 5 (a onda će opet da im uzme - sada 250, pa će ako ne bude mrzovoljkan da im "vrati" još 5) i onda je heroj, a penzinere pusti da se glođu međusobno oko tih 5% a ne da ga pojure govnjivom motkom.

No, naravno, kroz koji mesec ćete simbolikom da dokažete da je u stvari AV Đinđić, ili da su Biljana i Mrđan zajebali AVa, i da mus e sada slatko smeju - poa je red da dobiju i ordenje od naroda!

Ubr, i dalj e ti preporučujem da se opudtiš - probaj bez stezanja čakri ;> da neki put pročitaš - ako ne sve, a ono makar neke od poruka, uzimo stvar globalno, eto moje ☻


angie01 angie01 18:17 26.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje


što ću ja kao i toliko puta dosad fizički na lice mesta



Gospodja Klara Gospodja Klara 19:12 26.10.2017

Re: Jbt.


Može da se "pozajmi", ok, samo to je, iako nebitno za diskusiju, pseudo-paradoks, tj loše rezonovanje, vreme je "izmanipulisano" za potrebe "paradoksa".


Otupela mi oštrica, jbg.:) Milane, ovaj moj komentar je pseudokomentar, reči izmanipulisane za potrebe zajebancije. Očigledno sam promašila metu.:)))


Još Unfa i Krosa da privučem pa neka vajda od ovog bloga.


Ja sam Gospođažena, neću da delim ćeliju sa manijacima.

Džes Klaro, puška te ubila (trećim, četvrtim, petim metkom, po izboru. Puška je ona sa zida, iz prvog čina)


Postala otporna na metke, čak i petkom.
JJ Beba JJ Beba 19:18 26.10.2017

Re: Jbt.

Ubr, i dalj e ti preporučujem da se opudtiš

u pravu si, ja sam najzategnutija osoba u galaksiji


Eto, gposođo Tramp,

đa Tramp je mala maca za mene
Milan Novković Milan Novković 19:22 26.10.2017

Re: Jbt.

Otupela mi oštrica, jbg.:) Milane, ovaj moj komentar je pseudokomentar, reči izmanipulisane za potrebe zajebancije. Očigledno sam promašila metu.:)))

I moja primedba je pseudo primedba, al možda prižamo o pseudospomeniku, pa ...

I ja se uglavnom zezam, nego mi komentari idu u produkciju neizdebagirani.

Ponekad se, onda, setim da stavim smajli, a ponekad ne
Gospodja Klara Gospodja Klara 19:24 26.10.2017

Re: Jbt.

JJ Beba
.
Simbolika je keva.

E moja Klaro ja ovde gore postavila da je opsano zajebavati se sa simbolima i da je za mene strela neprikladan simbol za ovu priliku, a Dont Fear The Reaper je reko ta tupim, ilitakonešto slično




Nisam gledala komentare.
Sad mi krivo što nisam obradila i Erosa.:)))

(Mislim, ja nekako ne mogu ozbiljno na temu ovog spomenika.)
Gospodja Klara Gospodja Klara 19:26 26.10.2017

Re: Jbt.

pseudospomeniku


Upravo. Na blogu pseudoB92.:))
Gospodja Klara Gospodja Klara 19:32 26.10.2017

Re: Jbt.

najzategnutija osoba


Bogami, ko te video u helankama i golih ruku, taj zna.
Milan Novković Milan Novković 19:45 26.10.2017

Re: Jbt.

đa Tramp je mala maca za mene

Thou shalt not overreact

JJ Beba JJ Beba 20:30 26.10.2017

Re: Jbt.

Bogami, ko te video u helankama i golih ruku, taj zna



JJ Beba JJ Beba 20:32 26.10.2017

Re: Jbt.

Sad mi krivo što nisam obradila i Erosa.:)))

trebalo je u četir ruke da elaboriramo :))

ima o sterli da se divani vazda
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:04 26.10.2017

Re: Jbt.

Ja sam Gospođažena, neću da delim ćeliju sa manijacima.

freehand freehand 22:57 26.10.2017

Re: Jbt.

Gospodja Klara
pseudospomeniku


Upravo. Na blogu pseudoB92.:))

Pseudoblogu pseudoblogera, pseudostrejtera a kriptomanijaka.
freehand freehand 23:38 26.10.2017

Re: Jbt.

Gospodja Klara
najzategnutija osoba


Bogami, ko te video u helankama i golih ruku, taj zna.

Čuj video...
Obnevideo.
JJ Beba JJ Beba 01:10 27.10.2017

Re: Jbt.

freehand
Gospodja Klara
najzategnutija osoba


Bogami, ko te video u helankama i golih ruku, taj zna.

Čuj video...
Obnevideo.

principessa_etrusca principessa_etrusca 09:36 30.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

Mislim da je bolje bilo neko klasično rešenje.

Гледајући неке од споменика који су постављени по Београду (нарочито онај ружни споменик Тесли на аеродрому, срећом, затурен ван зграде где ретко који путник зађе), нисам сигурна да би класично решење било успешније од овог промашаја са стрелом, која би заиста добро пристајала неком вишеспратном паркингу.

Проблематично је свако решење које треба да се додатно објашњава, а овде је понуђено објашњење (стрела-смерница) невероватно просто имајући у виду шта све стрела значи (и посебно, да је Ђинђић устрељен), па се ради и о јефтиној идеји, а замишљам тај споменик и као јефтин хардвер. Мислим да је Ђинђић заслужио и препознатљивост, и "вау" ефекат.

У Београду је нажалост на снази естетика имитације модерности, такав је БНВ и таква је фонтана, т.ј. оно што засењује профил као што је Палма (ништа лично, али он се сам тако представио са Шопеном и Бетовеном).

А недостатак пара никако није и не би смело да буде оправдање за простоту и ружноћу.
freehand freehand 09:39 30.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje


У Београду је нажалост на снази естетика имитације модерности, такав је БНВ и таква је фонтана, т.ј. оно што засењује профил као што је Палма (ништа лично, али он се сам тако представио са Шопеном и Бетовеном).

To je ta estetika. Naprednjaci nemaju nikog ko ume pa onda masno plate onog ko pristane, za rešenje koje ne umeju da prosude.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:04 30.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

To je ta estetika. Naprednjaci nemaju nikog ko ume pa onda masno plate onog ko pristane, za rešenje koje ne umeju da prosude.


Ја у Београду препознајем неразумевање, па и страх од модерности (види само то силно ковано гвожђе на скупљим новоградњама, спољну оплату Храма, БНВ од цигала, уместо стакла од пода до плафона).

Шта би било препознатљиво и заиста модерно решење? Можда један класичан постамент и на њему холограм насмејаног Ђинђића. Замисли какву би привлачну моћ имао такав споменик који би инстантно постао 'код Зорана' (уместо 'код Стреле').
angie01 angie01 10:50 30.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

'код Зорана'


ovo sto si mnogo efektnije i krace rekla- sve vreme pokusavam da objasnim kroz komentare- znaci, sve dok je potrebno objasnjenje-pa jos intelektualne provinijenicje-na 20 strana, nije ispunjen osnovni zadatak,...a to- kod Zorana, prepoznatljivo i uvazeno i prihvaceno u svakodnevni zivot-to je valjda ono sto su i hteli da izbegnu,...zamisli da je ceo park pretvoren u Zoranov, pa jos prekoputa filozofskog odakle obicno krene svaki ozbiljniji protest....pa jos da je u njemu na bilo koji nacin izveden spomenik sa prepoznatljivim likom...
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:39 30.10.2017

Re: Bajicevo objasnjenje

Питање је и колико је Студентски парк уопште прикладно место за споменик.

Ђинђић, као политичка фигура, има значај за најшире слојеве, а Студентски парк пресецају или у њему седе углавном само студенти околних факултета. Наравно, зграда у којој је живео треба да буде обележена таблом, а споменику није место испред ње, већ рецимо на Пашићевом тргу или неком сличном прометном и видљивом месту.

Посебно питање је колико се стрела уклапа у класицистичке споменике који већ стоје у Студентском парку.
JJ Beba JJ Beba 15:45 26.10.2017

Re: .

BebaOdLonchara
http://pescanik.net/svevremenost-i-depolitizacija/

baš sam htela da okačim


tyson tyson 20:56 26.10.2017

Objasnio

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana