Gost autor

Vedrana VS Mkrlina

Filip Mladenović RSS / 21.09.2017. u 23:42

 

Hotel "Moskva", 19. 9. 2017.
Hotel "Moskva", 19. 9. 2017.
Onaj zbog koga smo nosili crvene marame oko vrata i mahali buketima cveća sa beogradskih i ostalih gradskih i varoških trotoara mrtav je, evo, već skoro 4 decenije.

Tog 4. maja 1980. godine prestalo je da kuca, kako su nam tada pričali i pisali, srce najvećeg sina svih naših naroda i narodnosti. I dan danas mi u ušima odjekuje pesma "Druže Tito mi ti se kunemo da sa tvoga puta ne skrenemo!" Pevala se uoči, a još više posle sahrane Josipa Broza Tita.
Da je ovih 37 godina proteklo u mirnom i mudrom skretanju sa Titovog puta na magistralu koja vodi ka ujedinjenoj Evropi, Josip Broz bi nam danas izgledao kao uparadjena, razblažena varijanta velikog diktatora. Medjutim, posle 4 balkanska rata i njihovih poraznih ishoda, Tito je postao mit, simbol vremena kada se dobro živelo. Čuveni grafit "Bravar je bio bolji!" najslikovitije izražava javno mnenje o Titu, o njegovom liku i delu.
Titovi naslednici, Slobodan Milošević i Franjo Tudjman, poneli su se kao najobičniji obijači brava, koje je Broz pravio, montirao i podmazivao. Najpre su obili brave njegovih rezidencija, u Karadjordjevu zajedno, a na Brionima i u Užičkoj ulici odvojeno. Zatim su provalili vojne šifre, bankarske sefove i policijske dosijee, da bi na kraju razvalili vrata zatvora, u kojima su robijali najokoreliji kriminalci, buduće patriote, rodoljupci i heroji otadžbinskog/domovinskog rata.
Stoga nije daleko od istine zaključak da su ratovi tokom devedesetih i neka vrsta zavisti novokomponovanih vodja zbog Titove harizme. Neko ko je svoju vojnu ili partijsku karijeru godinama gradio u senci Tita, da bi na njegovoj sahrani sreo vodeće političare iz celog sveta, ne može a da ne bude iskompleksiran, i kao političar, i kao muškarac. I oni, i njihove supruge, i njihovo najbliže okruženje, maštali su o tome da nekako dostignu slavu i ugled Josipa Broza. Epilog: na sahranu Franje Tudjmana došao je samo jedan predsednik države, dok je Slobodan Milošević sahranjen u dvorištu vikendice svoje supruge, u prisustvu likova iz teatra apsurda i muzeja voštanih figura.

Sećam se intervjua sa poznatom romskom estradnom umetnicom Esmom Redžepovom, u kome ona, govoreći o svojoj izuzetnoj svetskoj karijeri, pominje i susrete sa Josipom Brozom Titom. Jedno jutro, boraveći na Brionima, ustala je rano ujutro i krenula u šetnju. Ubrzo je srela Tita, koji je vozio svoj čuveni električni automobil. Pozvao je Esmu u zajedničku vožnju rečima "Hajde da pravimo pare!". Tokom vožnje Tito je Esmi objasnio da je tako rano krenuo u šator gde boravi libijski vodja Gadafi, kako bi mu prodao naše naoružanje i vojnu opremu. Tako je i bilo. Esma je sačekala da Tito okonča razgovor sa Gadafijem, da bi joj on u povratku rekao: "Vidiš Esma, dok drugi spavaju, mi napravismo posao!"

 A o Titu je u svom poznatom stilu upravo napisala tekst i Vedrana Rudan. Iako je koleginica blogerka Ivana već objavila blog o tome, ne mogu da odolim ponovnom citiranju:

"Kako se živjelo u Titovoj Jugoslaviji? Nije bilo demokracije, danas je ima. Nije se smjelo govoriti da je Tito zločinac, danas se smije. Nije se moglo dobiti otkaz, danas se ne može dobiti posao. Ljudi, obični ljudi, odlazili su na liječenje u inozemstvo, država je plaćala. Danas ih u ruševinama koje se zovu bolnice iz narkoze, ako je prežive, budi pop i objašnjava im čari carstva nebeskoga. U Titovo vrijeme djecu su liječili pedijatri, danas mora narod skupljati dobrovoljne priloge da bi se nekom djetetu spasilo život. Najpoznatiji onkološki dječji odjel u Hrvatskoj ima toaletni papir u zahodima jer je to platio poznati hrvatski nogometaš.

Za vrijeme Tita radnici su imali pravo na stan. Danas pravo na vile i dvorce imaju samo razbojnici čije dugove plaća narod. U zagrebačkim vrtićima nekada se dobro jelo. Danas zagrebačko dijete ima pravo dnevno pojesti kuglicu i pol sladoleda. Za vrijeme Tita često nismo mogli jesti banane, nije ih bilo. Danas ih ima, uživamo u njima jer smo u međuvremenu postali majmuni. U Titovo vrijeme povremeno nije bilo struje. Čitavi kvartovi znali su biti u mraku subotom, a onda drugi dio grada nedjeljom. Danas svi imamo pravo na svjetlost, ako je možemo platiti. Ne možemo je platiti. Imamo pravo i na vodu, ako je možemo platiti. Ne možemo je platiti.

U Titovo vrijeme svi smo imali pravo na školovanje. Imamo i danas, ako ga možemo platiti. Ne možemo ga platiti. U Titovo vrijeme u Vijetnamu je bio rat. Ameri su ubijali nedužne ljude u zemlji miljama daleko od Amerike. Bacali su na njih otrovne bombe, ubijali su boga u njima onako kako to rade i danas. U Titovo vrijeme Jugoslaveni su bili na cesti i protestirali protiv ubijanja Vijetnamaca. Danas mi s Amerima ubijamo Vijetnamce tamo gdje nam gazda kaže.

U Titovo vrijeme nismo znali što je droga. U Titovo vrijeme mogao si ulicama svoga grada opušteno šetati čak i u pola noći. Danas ne znaš kad će netko na tebe skočiti usred bijelog dana da bi od tebe oteo lovu koju će sebi sprašiti u žilu. U Titovo vrijeme na besplatan abortus imale su pravo sve žene. Danas na besplatan abortus imaju pravo samo časne sestre. Uskoro će se ukinuti pravo na abortus, osim za časne sestre.

U Titovo vrijeme ljudi su odlazili u crkve i molili Boga jer su to htjeli. U Titovo vrijeme Isus nije visio na zidu svake učionice. U Titovo vrijeme djeci učitelji nisu govorili da je žena nastala od rebra muškarca. U Titovo vrijeme žene su bile ljudska bića, a ne kurve. U Titovo vrijeme popovi nisu bili državni službenici. U Titovo vrijeme popovi nisu vozili džipove. U Titovo vrijeme ljudi nisu morali dizati kredit kad bi krstili dijete. U Titovo vrijeme većina popova bili su obrazovani ljudi koje su vjernici poštovali. U ovome popovi siluju djecu, pse, naplaćuju i ne izdaju račun, ne plaćaju porez, provaljuju u bolnice i od polumrtvih ljudi traže da im poklone kuću.

U Titovo vrijeme mnogi su jugoslavenski trgovi nosili Titovo ime jer je to bilo u Titovo vrijeme. U ovom e se skidaju ploče sa Titovim imenom. I neka se skidaju. Ovo nije Titovo vrijeme, a ovo je mala, prljava, američka vojna baza. Ovo je leglo mafijaša. Ovo je koncentracijski logor za svakoga tko ima nešto u glavi. Ovo je rupetina u kojoj se gladni, goli, ovršeni, dužni, bolesni, neškolovani dovijaju kako do kontejnera stići dovoljno brzo da bi u njemu našli plastičnu bocu ili truli ručak.

Ovo će ostati bez ploča sa Titovim imenom. Kako ovi koji vladaju ovim ne kuže da se skidanjem ploča ne može izbrisati povijest?

Kuže, ali im se je*e. Ovo je njihovo i samo njihovo igralište. Tko odbija plesati kako oni hoće neka crkne ili neka ode."

VEDRANA RUDAN 

Atačmenti



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 15:31 25.09.2017

Re:

.Нешто од тог свеопштег просперитета је морало доћи и до Југославије,


e, hebiga sada, kako taj nevidjeni opsti prosperitet, nije istom analogijom stigao i u zemlje pod gvozdenom zavesom.


Највећи просперитет смо доживели до 1918 године,




to je godina ujedinjanja Srba, Hrvata i Slovenaca i tako je formirano kraljevstvo ova tri naroda- je l si na to mislio.
gedza.73 gedza.73 17:37 25.09.2017

Re: Ju!

taso, izadji iz gedze!,....samo jos nisi stavio neki klip Idola- racimo:)


prvo- slabo znas istoriju, ili je spinujes po potrebi... ratove i osvajanja imaju i profesionalnu vojsku- pa Osmanko carstvo je napravilo onolika osvajanja upravo profesionalnim vojnicima,


i razbili ga Zekini golaći s malo frajkoraca.
Slabo pratim istoriju, al' volem dobre filmove. Pa gledao 'Spašavanje redova Rajana' (pošto pričamo o WWII) i 'Band of brothers'.
U prvom se saborci klade šta je Tom Henks bio u civilstvu (priznaje pred kraj da je učitelj) a u seriji svi (možda većina) regrutovani iz običnog naroda. Ako se dobro sećam simpatičan demba koji se zvao Bil (krio se iza nemačkih linija ispod mosta) bio farmer.

Čisto sumnjam da su u Nemačkoj svi bili profesionalni vonici, da među njima nije bilo moler, pekara, zidara... Ili u italijanskoj. Francuskom pokretu otpora.

Kao i kod nas.

e, ako te ja razumem sa ovim upornim uporedjivanjem neuporedivog- alo bre, pa te zemlje su prosle neku put, koji je razlicit od naseg u svakom smislu, a nasa starta pozicija je bila nevidjeno jadna,...mozda da krenes od tacke budjenje nacionalne svesti za vreme osmanlijskog carstva

Ako se ne varam Italija je ujedinjena tek krajem XIX veka. Posle WWII rata sirotinjska zemljka. Ima li razlike između nas i njih? osim što smo trčali svako malo kod njih za deteržent, najlonke, farmerice i kilo kafe. Prosto neverovatno iz onakvog našeg raja da pored kafe divke 'oćemo talijansku Moku. Al' imali smo sreće što smo mogli slobodno da švercujemo. Reko' ja Sloba sve kopirao Tita (samo namesto kafe benzin)

kao što rekoh jesmo zaostajali za njima ali ne nedostižno.

a sada ti jedan period u kome je postojala ozbiljna drzava sa razvojem u svakom smislu-koja je zbog toga bila priznata u svetu i imala svoj status, uopredjujes drzavna uredjenja:)))

Bila je Berlinski zid. Razlupan čim su velike sile odlučile da im više ne treba. Toliko o ozbiljnoj državi.
Ono je u nasem slucaju bilo uslovljeno onima koji su izasli kao pobednici u ratu protiv fasizma- sta bi ti hteo, da su pobedili ovi drugi?-onda bi imao kapitalizam, a pitanje je sta bi Srbija u njemu bila, kolonija, okupirana teritorija sa stanovnistvom za otklon

Poput Francuske, Italije, Danske, Norveške...?
Sjebane te kolonije dibidus.
.budi srecan sto nismo potpoali pod gvozdenu zavesu Rusije, kakve su bile okolnosti

Pošteno da ti kažem kad vidim kako su Poljaci, Česi, Slovaci, Mađari, Bugari i Rumuni odbacili komunizam i ušli u EU ponekad pomislim kako je bilo bolje da su nam Rusi bili gazde. Bežali bi sad od njih i od komunizma kao đavo od krsta. Ovako smo ostali parije Balkana, maleni Rusi. Poslednji Mohikanci.

ovo sada je isto jednopartijski sistem- a bez pravila, jer je sakriven iz lazne demokratije,...nemamo ni kapitalizam

Pa kako da ga imaš. Tito and Co. su polili totalom i pravnjali sve.
Možeš ti da eksperimentišeš ali je praktičnije da vidiš kako drugi pametni ljudi rade. A m ilina dok ne raste trava, ne moraš da kosiš. Tako par puta total na total pa posle nekog vremena štrklja korov. Posle kukamo kako lep engleski travnjak. Nisu imali Tileta
Što kaže čerčil po urbanoj 'šta te briga. nećeš ti da živiš tamo (u komunizmu)

Endži, ponovo te pitam da mi kažeš u kojoj se komunističkoj zemlji lepo živi dužeo od 40 godina?

Duznem za primer Simpo. Proizvodnja, celo Vranje i okoliina rade u fabrici, svuda prodajni saloni. neko iz vrha odlučuje koliko se i kako zapošljava, koje državne firme šta proizvode...
I to se razbilo devedesetih. Sve počinješ da uvoziš. Ivericu, bravice, ekseriće, spojnice... Jer je bio zatvoren sistem. Nemaš malenih ljudi koji bi svojom proizvodnjom popunili prazninu. Nema buržoazije i zapadnih vrednosti koji uništavaju našu socijalističku omladinu (kako je govorila Kim Džong Perović Latinka)
Verujem da je svima bilo fino dok je trajalo. Ali nije moglo dugo.

Ko da ti uvodi demokratiju? Deca ljudi koji su rmali državom? Koji su bili uz Titove, Stambolićeve, Miloševićeve i Mirine skute? Pa ne pravi se pita baš od svačega. Ljudi koji su otimali, delili tuđe po svom nahođenju?
Pa oni bi razjebali i Švajcarsku za deset godina kako su radili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:57 25.09.2017

Re: Ju!

ovo ne moze da prodje ni kao fazon, koliko je blesavo sroceno-tolika bezanija najobrazovanijih nije normalna nigde, niti je dobra za to drustvo,.


Angie, da se sad ne obazirem na to što sama sebe demantuješ, važnije mi je ovo.
Umeš li ti da razmišljaš makar malo van otrcanih fraza?
Evo pogledaj ova dva linka npr, mislim pročitaj, ne pogledaj, razmisli..
Ili ti je lakše da opališ po autorima i vozi dalje?
Kako hoćeš, a ja, iskreno, ne očekujem previše

evo ti ih ipak

LINK 1

LINK 2
tasadebeli tasadebeli 18:07 25.09.2017

Re: Ju!

gedza.73

taso, izadji iz gedze!,....samo jos nisi stavio neki klip Idola- racimo:)







Јбт, каскву сам репутацију стекао овде олајавањима на феj(к)сбуку и на ПП!

Сад могу да одем мирне савести на неко друго место.

Што рече онај један ономад кад је разјебао СФРЈ: Моја мисија је обављена.

Где смо оно стали?

А да, клип!



hoochie coochie man hoochie coochie man 18:16 25.09.2017

Re: Ju!

prošlo je 40 godina..
aman..


Da, i to je jedan od razloga, možda najbitniji, ali činjenica da današnji studenti imaju viši standard od tih slavnih godina za kojima se žali, stoji.
O tome pričam, da je današnje vreme bolje vreme.

Zašto je to tako, zašto je danas bolje, možemo i trebamo da pričamo, ali kad čujem da je nekad bilo bolje uvek mi se jave slike tog "boljeg" vremena, uporedim ih sa današnjim i zapitam se ko je ovde lud.

Slično se dešava i kad neko kaže, a ima i takvih, da je devedesetih bilo bolje.

nego razlo zašto ti mašiš fudbal je to što je u komunizmu individualno seosko gazdinstvo aktivno suzbijano..
takva je prosto bila zvanična državna politika..
pa je seljaku bilo nikad gore (možda) nego u komunizmu.


Grešiš.
Više je tad selo pomagano nego danas, neuporedivo više.
Ali, naravno, komunistički način razmišljanja, koministički način poslovanja je neminovno vodio ka krahu.
Kako je pomagano?
Besplatnim parama npr.
Praksa je bila da seljak, u proleće kad mu najviše para treba (seme, đubrivo itd) ode u zadrugu, utovari sve što mu treba, potpiše neke ugovore koji ga zapravo ni na šta nisu obavezivali, i to plati kad i kako može.
Odveze nekad kasnije u tu zadrugu šta ima, malo voća, neko tele, malo krompira, a ako to ne bude dovoljno sve se prolongira za dogodine.
Nema kamata, nema ničega, potrebno je samo biti dobar sa direktorom zadruge.

O čuvenom "zelenom planu" a to znači mnogo, mnogo para bačenih para, da i ne govorimo.
Zamisli kad bi država danas tako delila seljacima.

To je dovelo do naglog skoka broja traktora, farmi i ostalog, ali tako se nije uspelo da se od seljaka napravi uspešan privrednik.
Komunisti to nisu uspeli nigde pa ni u selu.
školstvo..
ako si to sjebao (a jesi) čemu se uopšte nadaš..

E ovo si u pravu.
Moram ovo da napišem
Pre par dana sam u rukama imao fakultetsku diplomu sa BU, koja glasi na ime čoveka za koga znam da nikad nije bio na tom fakultetu.
Nikad.
Dakle beogrdaski univerzitet je u pitanju, potips rektora, dekana, sve regularno.
angie01 angie01 18:58 25.09.2017

Re: Ju!

gedzo-krsticu!

i dalje uporedjujes i vagas- neuporedivo u svakom smislu,....nikako da i ti i tvoji podrzavaoci ne uvedete u fokus istorijska desavanja, cinjenice o bitnim razlikama- recimo u kulturnom nasledju, ili recimo o velikim silama i malim narodima....

ti si meni- i pre nego si nakacio fotku:))- bio simpa, bez obzira sto stavovima pripadas onoj grupi oponenata na ovakve teme, koji rolaju neku tvrdu nacionalnu stranu, ( a i neki drugi, moram da ti kazem- su se slicno izrazili o tebi u nekim skroz slucajnim razgovorima, jer ja ne ucestvujem u olajavanju blogera i tracevima), jer si obicno komentarisao umereno i koliko toliko razumno, nisam nikada prepoznala neku ostrascenost u kojoj je metodologija razgovora bazirana na pokusajima da se opnent dezavujise nekim demagoskim doskocicama, ili etiketama...ali brate, polako se uklapas u taj profil.

procitala sam tvoj komentar- al mogu samo da ti sve ponovim, a nemam zelju da sada ispocetka sve objasnjavam,....
angie01 angie01 19:01 25.09.2017

Re: Ju!

А да, клип!





huci-izvini, mrzi me da se preganjam.

meni je stvarno strasno do cega smo stigli i u kakvoj sredini i vrednostima treba da odrastaju i zive nasa deca- ova lepa zemlja je potpuno devastirana od kompradorske vlasti i obican covek je danas nebitan mis, koji je ostavljen samom sebi da se koprca.
gedza.73 gedza.73 21:42 25.09.2017

Re: Ju!

gedzo-krsticu!


Gedža - Legion



ti si meni- i pre nego si nakacio fotku:))- bio simpa

Uuu, skoro sam se gadno povredio. od čela ka temenu dug rez sa par šavova. Što kaže Forest Gamp
'Sranja se dešavaju'

( a i neki drugi, moram da ti kazem- su se slicno izrazili o tebi u nekim skroz slucajnim razgovorima, jer ja ne ucestvujem u olajavanju blogera i tracevima), jer si obicno komentarisao umereno i koliko toliko razumno, nisam nikada prepoznala neku ostrascenost u kojoj je metodologija razgovora bazirana na pokusajima da se opnent dezavujise nekim demagoskim doskocicama, ili etiketama...ali brate, polako se uklapas u taj profil.

Znaš da mi je drago. Ma ja to onako bistrim i ubijam vreme (u međuvremnu oprao sudove i ažurirao programe).

Možda ima i toga što se drugačije odrastalo u gradu, drugačije na selu. u selu bili makadamski putevi, nestajala struja, par lokalnih drmadžija pri partiji (sad starci goli k'o pištolj, napušteni od porodica, prezreni od okoline) bili bog i batina...

malo gledam praktično (ne tvrdim da sam u pravu). Zemlje koje nisu bile SFRJ i zemlja koja je bila.

Koliko god beznačajno izgledalo dobra stvar je što ti i ja možemo slobodno da držimo suprotne strane, polemišemo a da ni jedno od nas dvoje ne cinkari ono drugo pa to drugo ode na robiju zbog drugačijeg stava.


milanb milanb 21:56 25.09.2017

Re:

angie01

e, hebiga sada, kako taj nevidjeni opsti prosperitet, nije istom analogijom stigao i u zemlje pod gvozdenom zavesom.

Стигло је доста тог просперитета и до других социјалистичких земаља.
СФРЈ је по економској развијености била у рангу Мађарске и Бугарске .Чехословачка и ДДР су били развијеније од СФРЈ, о СССР да не говоримо.
Заиста је невероватно да се још протура та теза да је СФРЈ била нешто посебно супериорна у односу на остале социјалистичке земље.


gedza.73 gedza.73 22:04 25.09.2017

Re:

СФРЈ је по економској развијености била у рангу Мађарске и Бугарске .


Tovari Bugarin u Sofiji džakove pšenice za Moskvu. Natovari džak pa poljubi vagon.
A džak a poljubac. Gleda ga baćuška, gleda pa pita
-Sve razumem al' što bre ljubiš vagon?
-E, bre batko da nije njega ja bi na leđima nosio džakove do Moskve.

A s ove strane granice jede malo Srpče kiflu. S druge strane bugarče se oblizuje.
Deca k'o deca, počinje ujedanje
-A-ha ja imam kiflu, kaže Srpče.
a Bugarče odgovara
-A ja imam Ruse.
-Mogu i ja da imam Ruse
-Al' posle nemaš kiflu.
milisav68 milisav68 06:02 26.09.2017

Re: Ju!

gedza.73
Što kaže Forest Gamp 'Sranja se dešavaju'

To je izjavio Kejt Ričards - kad su ih svojevremeno navatali za posedovanje narkotika.
gedza.73 gedza.73 07:41 26.09.2017

Re: Ju!

milisav68
gedza.73
Što kaže Forest Gamp 'Sranja se dešavaju'

To je izjavio Kejt Ričards - kad su ih svojevremeno navatali za posedovanje narkotika.

Ja sam bio drogiran nakon što sam se zveknuo
vcucko vcucko 10:21 26.09.2017

Re: Ju!

hoochie coochie man
i mučenici u odnosu na današnje.
Možda su bolje živeli nekvalifikovani ili niskokvalifikovani radnici, ali taj sloj je tipičan sloj koji je trošio nezarađeno.
Tu je vladala ona čuvena, ne možeš tako malo da me platiš koliko malo ja mogu da radim.

Извини, али написах овде више пута: рај за Чаварабдића и Кјајевић Мајка, оне ликове из "Аудиције".
Све је било по њиховој мери скројено, е да се њих двојица не би осетили ускраћенима, или не дај Боже увређенима.

Да не грешим душу, постојала је још једна категорија којој је та држава била мал' па савршена: печалбари или тзв. радници на привременом раду у иностранству, у најширем смислу. Значи не мислим на "праву", "животну" емиграцију, углавном на људе који су ишли са папирима из наших СИЗ-ова (невезано за делатност или степен стручне спреме, и поморци на страним компанијама су исто вадили те папире). Ако узмемо као идеал да држава своје људе да на старање другиој држави (ето вам их, а ви им нађите посао и омогућите да зараде плату, али они су и даље наши и овде ће да троше ту плату, углавном), онда је то било то. Курс марке и долара у односу на динар је вероватно био нереалан, али је то била подношљива цена за неке друге бенефите. Нпр. Турци, као највећа групација страних радника на Западу, само су могли да сањају право на девизни рачун у банци у Турској, какав црни девизни... само лира легална, а ти ако хоћеш чувај марке у сламарици па шта ти Бог да.
Ово последње (девизни рачун грађана) уопште није била тако општа појава ни у много развијенијим земљама, била би занимљива нека краћа анализа, ко има податке. И пуно изненађења, претпостављам.
vcucko vcucko 10:48 26.09.2017

Re: Ju!

gedza.73

Šta si očekivala posle rata kad su uhapsili Žanku Stokić, glumce streljali,

Slažem se sa velikom većinom napisanog, ali ovo za glumce je drugi par rukava.
Nju bi, za one zubate viceve o "šumcima" što je prosipala sa pozornice, pred Nedićevim i nemačkim oficirima, nju bi dakle i u Parizu avgusta/septembra 1944. svakako javno ošišali na nulericu. Za početak.
Ne iznosim vrednosne stavove, samo ukazujem na činjenice.
I ne pričam o streljanjima, naravno.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:51 26.09.2017

Re:

milanb
angie01

e, hebiga sada, kako taj nevidjeni opsti prosperitet, nije istom analogijom stigao i u zemlje pod gvozdenom zavesom.

Стигло је доста тог просперитета и до других социјалистичких земаља.
СФРЈ је по економској развијености била у рангу Мађарске и Бугарске .Чехословачка и ДДР су били развијеније од СФРЈ, о СССР да не говоримо.
Заиста је невероватно да се још протура та теза да је СФРЈ била нешто посебно супериорна у односу на остале социјалистичке земље.

BOLJI ŽIVOT SFR JUGOSLAVIJE U BROJKAMA
tadejus tadejus 11:40 26.09.2017

Re: Ju!

vcucko

Ово последње (девизни рачун грађана) уопште није била тако општа појава ни у много развијенијим земљама, била би занимљива нека краћа анализа, ко има податке. И пуно изненађења, претпостављам.


e piš brate, ko i sve u državi što nam je (i bilo)..
bih u posjedu baze podataka stare devizne štednje građana BiH, a tamo šampion grupe neki recimo Abdija iz neke recimo Velike Kladuše, sa preko 6 milona maraka na računu..
ej, ostavio ih u banci u Kladuši..
brate..
a kad kažem šampion grupe..
išao tako jednom bivši mi zet kolima nakon neke pijanke kući, spazi policiju pa će kao da veže pojas da ga ne uhvate..
al pošto je jelda pijan (jer kako drugačije kola noću u Bosni 90 i neke i možeš da voziš) on počne da jelda švera po putu..
te ga zaustave.. duvaj.. naduva on neki promil 1,9 tako nešto..
uzmu braća vozačku, kažu parkiraj i tjeraj kući, dođi po vozačku u stanicu tad i tad..
došao on tad i tad, kaže kojim poslom, uze teta kutijčke sa vozačkim i lista, oooooooooooo kaže Bivši Zete, 1,9, pa vi ste danas šampion grupe..
eh da..
mene jednom tako zaustaviše u dobro pripitom stanju sa sve flašama koje mi zveče u vratima u autu (ne sudite, ne znate šta je bilo preživjeti 90-te u Bosni), aaaaaa kaže, drugarca.. drugarce noću ne kažnjavamo.. vozi..
ne zezam, sve je tako bilo a ima i mnogo grđe al da sad ne širim..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:13 26.09.2017

Re: Ju!

И после пробног примерка позову ме на разговор у своје просторије, негде на Видиковцу у Бгд. Разговарам уз кафицу са Огњеном Прибићевићем, тада уредником Чивнинг магазина, који ми саопшти да су врло задовољни мојим радом и да би ме ангажовали итд, како то већ иде.

И у једном моменту пита мене Прибићевић шта мислим о Великој Британији.

А ја му кажем да бих много волео да моја Србија буде системски уређена као и Велика Британија, односно Енглеска, али се ту зајебем и не зауставим се на време, него још да додам да истовремено никада Енглезима нећу заборавити оно што су урадили мом народу.

Јесте, све је тaко било, ти због свог става ниси добио посао, јер Огњен је познат као морална вертикала српске политичке сцене, јесте да је прешао пут од Буце Павловића, ЦК СК, Вука Драшковића па до Вучића, али, ето, не воли људе са кичмом.

Пре ће бити да је Дана на твоје место запослила неког новог љубавника својих сестара или ког свог братића. (Аууу, што Дана има браће и сестара...) Или таква нека бесмислица.


narcis narcis 12:47 26.09.2017

Re: Ju!

Ако узмемо као идеал да држава своје људе да на старање другиој држави (ето вам их, а ви им нађите посао и омогућите да зараде плату, али они су и даље наши и овде ће да троше ту плату

aj objasni mi svoje velikoumne maisli na primeru italije, španije, grčke portugala, mexika, mislim pa to su sve napredne kapitalističke države a da ju narod na veresiju. ili to što pričaš važi samo za jugoslaviju i to je zlo vezano samo za jugoslaviju a po italijama , španijama i ostalim ..jama to je tak normalno i poželjno.
mora da si i ti delio zemunicu sa hučijem , onomad dok ste studirali.
koliko se sećam italijanska i španska, a bogami i turska radna emigracija je daleko brojnija od jugoslovenske, pa čak i sad iako kad živimo u najboljem od svih uređenja , sad kad nam se sa svih strana presipa a zemlja nikad zaduženija, kako sad objašnjavate ovo zaduženje zemlje sa najboljim uređenjem i slobodom.
gedza.73 gedza.73 13:10 26.09.2017

Re: Ju!

Vučko
Nju bi, za one zubate viceve o "šumcima" što je prosipala sa pozornice, pred Nedićevim i nemačkim oficirima, nju bi dakle i u Parizu avgusta/septembra 1944. svakako javno ošišali na nulericu. Za početak.
Ne iznosim vrednosne stavove, samo ukazujem na činjenice.
I ne pričam o streljanjima, naravno.

Ne razlikuje se čovek puno od životinja.
Svako se bori za opstanak na svoj način. Streljana je grupa momaka iz glumačke grupe koja je tokom rata igrala predstave i skupljala novac za Crveni krst. Više sam mislio na posleratni 'način rada' i 'uvođenja reda' nego ponađanje novih vlasti prema pojedinačnim slučajevima (koje ponekad koristim za primer)

Ima priča Gi Mopasana iz francusko - pruskog rata. Uz 'rupe' u sećanju ide ovako.
Iz grada kočijom beže dva, tri para bogataša i lokalna kurva. Bogataši sa mangalima za grejanje a kad su ogladneli (u brzini umesto hrane poneli zlato i nakit) kurva izvadi hranu i podeli sa njima.
Posle par dana putovanja kroz sneg i šume domognu se sela i jedne krčme.

Krčmu već okupirali Prusi i njihov oficir 'oće da ih pusti dalje ali da prostitutka provede noć s njim. Bogataši i njihove žene je ubeđuju kako je to za opšte dobro, iako ona ne želi ništa da ima sa osvajačima.

Na kraju pristaje.
Sutra nastavljaju put ali 'moralisti' ne žele više da pričaju sa njom. Izdajnicom.

volim ja da se raspravljam i kontriram. Ali sve češće hvatam sebe kako ne mogu do kraja zauzmem samo jednu stranu.

a što se tiče 'sprovoditelja pravde' ježim se i grozim takvih ljudi. Najverovatnije su ili presedeli rat u ćošku sobe ili su klasični vampiri željni tuđe krvi i patenj.

Takvi se obično u grupi iživljavaju nad ljudima. Oni koji su ratovali obično se povuku iz ovakvih deljenja 'pravde'


vcucko vcucko 14:37 26.09.2017

Re: Ju!

narcis
Ако узмемо као идеал да држава своје људе да на старање другиој држави (ето вам их, а ви им нађите посао и омогућите да зараде плату, али они су и даље наши и овде ће да троше ту плату

aj objasni mi svoje velikoumne maisli na primeru italije, španije, grčke portugala, mexika, mislim pa to su sve napredne kapitalističke države a da ju narod na veresiju. ili to što pričaš važi samo za jugoslaviju i to je zlo vezano samo za jugoslaviju a po italijama , španijama i ostalim ..jama to je tak normalno i poželjno.
mora da si i ti delio zemunicu sa hučijem , onomad dok ste studirali.
koliko se sećam italijanska i španska, a bogami i turska radna emigracija je daleko brojnija od jugoslovenske, pa čak i sad iako kad živimo u najboljem od svih uređenja , sad kad nam se sa svih strana presipa a zemlja nikad zaduženija, kako sad objašnjavate ovo zaduženje zemlje sa najboljim uređenjem i slobodom.

A gde si ti video da sam to nazvao zlom? Naprotiv, pohvalio sam odnos države SFRJ prema toj kategoriji.

Navedeno je svakako bolje nego zaposliti narod kod tzv. stranog investitora da uvrće dva šrafa za 200 evra plate. Sa dobrim izgledima da deca istih stignu do magičnih 250, možda i svih 300 evra. Mislim, ovo drugo je bolje na duge staze (red veličina par vekova, taman da se razviju proizvodni odnosi do stadijuma tzv. razvijenog kapitalizma, lipši magarče do zelene trave itd), ali to je druga priča.
Da ne govorim da je bolje nego rešavati problem fizičkom eliminacijom stanovništva, ladnim ili vatrenim oružjem. A istorija poznaje i takav način, nije da nije.

Nego, što bi rek'o De Niro, ar ju tokin tu mi?
Ti si, sam si priznao, još za Tite 'teo kapitalizam. A sad ja vaki-naki...
vcucko vcucko 14:59 26.09.2017

Re: Ju!

tadejus
vcucko

Ово последње (девизни рачун грађана) уопште није била тако општа појава ни у много развијенијим земљама, била би занимљива нека краћа анализа, ко има податке. И пуно изненађења, претпостављам.


e piš brate, ko i sve u državi što nam je (i bilo)..
bih u posjedu baze podataka stare devizne štednje građana BiH, a tamo šampion grupe neki recimo Abdija iz neke recimo Velike Kladuše, sa preko 6 milona maraka na računu..
ej, ostavio ih u banci u Kladuši..
brate..

Da. Ali mislio sam na analizu i iznenađenja, u kojoj od evropskih (da ne idemo dalje) zemalja si mogao da imaš devizni račun u banci. U Italiji, koliko se sećam, ne. Mislim, mogli su da pređu u Švicu i tamo da drže šta hoće na šta su platili porez i da ne krše zakon, to je drugo. I u teoriji i u praksi. Ali račun u svojoj banci, kod kuće, u stranoj valuti? Mislim da ne.
Ako grešim, ispravite me.
angie01 angie01 17:09 26.09.2017

Re:

BOLJI ŽIVOT SFR JUGOSLAVIJE U BROJKAMA


ovo neki hrvatski krstic, koji se nije ni potpisao...naravno da rezimu ondasnjem, kao i ovdasnjem odgovara da prikaze sto gorim to vreme,....i njihovi nacionalisti obozavaju ovakva objasnjenja,...pitanje je samo, kako im je sada- sta su sve u post YU periodu u brojkama i po stvakama dobili bolje,...ako uopste nesto, i tamo cerupaju ono sto je u omrazenom periodu stvoreno.


a ima pricu k'o nas vodja, cifre one/ove, procenti- nigde izvora i potvrda onoga sto govori- sve to mogu i ja da preradim, al obratno, isto tako i da se ne potpisem.
milisav68 milisav68 18:31 26.09.2017

Re: Ju!

vcucko

Nju bi, za one zubate viceve o "šumcima" što je prosipala sa pozornice, pred Nedićevim i nemačkim oficirima, nju bi dakle i u Parizu avgusta/septembra 1944. svakako javno ošišali na nulericu. Za početak.
Ne iznosim vrednosne stavove, samo ukazujem na činjenice.

A ko je to bio među Nedićevim i nemačkim oficirima pa je to čuo.

Bila je ovde na blogu priča o njoj povodom rehabilitacije, pa se mogao čuti predlog, zašto nije bila u šumi, među "svojim narodom", umesto što je glumila u gradu/pozorištu.

Elem, Žanka je imala šećernu bolest, i možeš da zamisliš kako je bilo teško usred rata naći insulin (plus što bolest utiče na moć rasuđivanja), i na šta je sve bila spremna, samo da produži život.

Sa druge strane, na tim revolucionarnim suđenjima je bilo mnoštvo lažnih svedoka, koji su takođe bili spremni na sve samo da se dokažu ili osvete...

Tako da, ne bih ja tako olako uzimao za ozbiljno tu posleratnu zvaničnu istoriju.

vcucko vcucko 20:22 26.09.2017

Re: Ju!

milisav68

A ko je to bio među Nedićevim i nemačkim oficirima pa je to čuo.

Bila je ovde na blogu priča o njoj povodom rehabilitacije, pa se mogao čuti predlog, zašto nije bila u šumi, među "svojim narodom", umesto što je glumila u gradu/pozorištu.

Elem, Žanka je imala šećernu bolest, i možeš da zamisliš kako je bilo teško usred rata naći insulin (plus što bolest utiče na moć rasuđivanja), i na šta je sve bila spremna, samo da produži život.

Sa druge strane, na tim revolucionarnim suđenjima je bilo mnoštvo lažnih svedoka, koji su takođe bili spremni na sve samo da se dokažu ili osvete...

Tako da, ne bih ja tako olako uzimao za ozbiljno tu posleratnu zvaničnu istoriju.


Ima snimak gde se na sceni sprda sa "šumcima", da li iz nemačkog žurnala ili šta već ne znam, video ja negde, više puta. Sad ne umem da nađem, tražio.

I opet, ne iznosim vrednosni sud, još manje nekoga optužujem, na kraj pameti mi nije. Samo kažem: zamisli neku najpoznatiju i najpopularniju francusku glumicu tog doba, koja bi četiri godine na glavnoj sceni u Parizu pred oficirskim kremom Wermacht-a ismevala pokret otpora. Sa sve naglaskom na De Golov nos. Sad mi ono šišanje čak izgleda malo verovatno; pre mislim da bi se u prvom naletu gomile njihala sa neke bandere na Etoalu.

To što bi najglasniji u gomili bio njen inspicijent iz pozorišta, a ne bi li skrenuo pažnju sa sebe, to je drugi par rukava. To je tako ljudski, zar ne?

narcis narcis 21:23 26.09.2017

Re: Ju!

Sa sve naglaskom na De Golov nos. Sad mi ono šišanje čak izgleda malo verovatno; pre mislim da bi se u prvom naletu gomile njihala sa neke bandere na Etoalu.

spominje se cifra od par hiljada ljudi u prvih mesec,mesec ipo dana pobijenih kao saradnici okupatora.
al je bi ga to su kapitalistički francuski osvetnici ne ...
pnbb pnbb 21:39 26.09.2017

Re: Ju!

I kako se živelo u ostalim zemljama (samo da ne potežemo sovjetske kolonije)?

ne znam zasto svi misle da se svugde na zapadu 60 i 70 zivelo bolje nego kod nas
gedza.73 gedza.73 21:55 26.09.2017

Re: Ju!

al je bi ga to su kapitalistički francuski osvetnici ne ..

Šta je bilo sa radnicima i direktorima FORD-ove fabrike u Francuskoj?
Sve vreme rata proizvodili kamione za Nemce koji su prevozili Jevreje u konclogore.
U Norveškoj mislim da je steljano negde oko pedeset saradnika okupatora.

I to nije uopšte sporno.

Sporno je što su kod nas streljani ljudi pod optužbom da su saradnici okupatora koji nisu sarađivali sa okupatorom. Ili su bili prisiljeni da svoje pogone stave u službu Nemaca. Ne znam kako se to vodilo po Ženevskoj konvenciji.
Ili su bili đaci koji su se usudili da kažu nešto ružno o 'oslobodiocima'. Ili su bili predratna vlast.

gedza.73 gedza.73 21:59 26.09.2017

Re: Ju!

ne znam zasto svi misle da se svugde na zapadu 60 i 70 zivelo bolje nego kod nas

Zato što ljudi iz tih zemalja nisu dolazili u SFRJ (ili SSSR sa satelitima) da rade. Ako ih je i bilo (po državnim firmama) to se može meriti promilima (savetnici).
milisav68 milisav68 22:07 26.09.2017

Re: Ju!

vcucko
Samo kažem: zamisli neku najpoznatiju i najpopularniju francusku glumicu tog doba, koja bi četiri godine na glavnoj sceni u Parizu pred oficirskim kremom Wermacht-a ismevala pokret otpora. Sa sve naglaskom na De Golov nos. Sad mi ono šišanje čak izgleda malo verovatno; pre mislim da bi se u prvom naletu gomile njihala sa neke bandere na Etoalu.

A zamisli, Žanka je krila Koču Popovića i brata od strica Moše Pijade.

Jel i ti i dalje nije jasno o čemu pričam?
narcis narcis 22:41 26.09.2017

Re: Ju!

Sporno je što su kod nas streljani ljudi pod optužbom da su saradnici okupatora koji nisu sarađivali sa okupatorom. Ili su bili prisiljeni da svoje pogone stave u službu Nemaca. Ne znam kako se to vodilo po Ženevskoj konvenciji.
Ili su bili đaci koji su se usudili da kažu nešto ružno o 'oslobodiocima'. Ili su bili predratna vlast.

sve se tio dešavalo i u francuskoj, isto su stradali nevini ljudi, isto su bili prokazivani od strane , aj da kažem, zlobnika. francuzi su sve to lepo zapisali i ne kriju. ali njima ne pada na pamet da aboliraju petena kao što kod nas oće da aboliraju sve ubice samo zato što su bili antikomunisti a to što su bili i antisrbi se zapostavlja.
koliko treba biti umobolan pa da se klanje ljudi opravdava time da su zaklani bili komunisti. to govori kolika je svinja onaj kojemu je to opravdanje.
ali neću trošim reči na gluve spodobe.
narcis narcis 22:44 26.09.2017

Re: Ju!

A ko je to bio među Nedićevim i nemačkim oficirima pa je to čuo.

a šta te predstave se održavale po kasarnama za odabrano društvo, a ja budala mislio po kabereima i ostalim javnim mestima gde su bili i srbi i nemci, ne spinuj.
vcucko vcucko 23:17 26.09.2017

Re: Ju!

gedza.73
ne znam zasto svi misle da se svugde na zapadu 60 i 70 zivelo bolje nego kod nas

Zato što ljudi iz tih zemalja nisu dolazili u SFRJ (ili SSSR sa satelitima) da rade. Ako ih je i bilo (po državnim firmama) to se može meriti promilima (savetnici).

Ovde je naglasak na svugde, ne samo na zemlje najveće imigracije. Nisam siguran da li se u Portugalu živelo bolje. Ali najvažniji faktor su regionalne razlike. Slovenija, Istra i Kvarner, svakako se bolje živelo nego u nekoj Kalabriji. Isto kao što je bio osetno niži standard nego u Lombardiji, Pijemontu, Toskani, FVG, uopšte na severu. SFRJ je objedinjavala Mitelojropu i crnu Afriku, teško je merodavno porediti te veličine. Tu i prosek slabo šta znači; ono, kako izvući prosek između poteza Koper - Portorož i poteza Suva Reka - Podujevo? I šta bi koji q značila ta veličina/prosek? Čemu bi služila? Nje dumaju...
vcucko vcucko 23:44 26.09.2017

Re: Ju!

milisav68

A zamisli, Žanka je krila Koču Popovića i brata od strica Moše Pijade.
Jel i ti i dalje nije jasno o čemu pričam?

Ama, tebi biće nije jasno.

Uporno braniš Žanku Stokić od mene. Koji ne da je ne napadam, nego me, iskreno, ta priča malo do nimalo zanima.

Moja poante je, da na sveprisutno "uaa, Srbi najgori", u ovom slučaju "eto ubijali i glumce" odgovorim: nije tačno, nismo najgori i nikad nismo ni bili. Drugi (neki drugi) su u (svim) datim istorijskim okolnostima bili mnogo žešći i mnogo veći divljaci. Među njima i neki opšteprihvaćeni kao najkulturniji, najcivilizovaniji itd.

Uopšte ne pričam o Žanki Stokić, ni da je bila-ne bila kriva, ni da je krila mlade beogradske buržuje, koji su se igrali komunizma, dok su oko njih efikasno tamanjeni milioni.

To su efemerne stvari.
milisav68 milisav68 05:31 27.09.2017

Re: Ju!

narcis

sve se tio dešavalo i u francuskoj, isto su stradali nevini ljudi, isto su bili prokazivani od strane , aj da kažem, zlobnika. francuzi su sve to lepo zapisali i ne kriju.

Ovo je drastična razlika, i zato su oni tamo gde jesu, a mi i dalje jedina evropska država koja krije komunističke zločince.
a šta te predstave se održavale po kasarnama za odabrano društvo, a ja budala mislio po kabereima i ostalim javnim mestima gde su bili i srbi i nemci, ne spinuj.

Ne spinujem ništa, nego postavljam logičko pitanje - šta su radili ti "rodoljubi" među Nemcima?
milisav68 milisav68 05:33 27.09.2017

Re: Ju!

vcucko
Moja poante je, da na sveprisutno "uaa, Srbi najgori",

Pa ja to i napadam - nisu Srbi, nego komunisti.

A Žanka je bila simbol buržoazije.
gedza.73 gedza.73 08:13 27.09.2017

Re: Ju!

narcis
koliko treba biti umobolan pa da se klanje ljudi opravdava time da su zaklani bili komunisti. to govori kolika je svinja onaj kojemu je to opravdanje.
ali neću trošim reči na gluve spodobe.

Primetio sam da lošije čujem, mogu da priznam i da sam spodoba, ponekad se ugojim ali nisam nikada opravdavao četničke zločine.

sve se tio dešavalo i u francusko

Stvarno?
I šta kažu Francuzi u letopisima? Koliko je kuća oteto pod lažnim optužbama, koliko fabrika i imanja oduzeto, koliko pokretne i nepokretne imovine?
Koja je to francuska partija pobeđivala skoro stoprocentno na svim izborima tokom pet decenija i koji je doživotni maršal vladao u Francuskoj?

lepo su turili taj ruski centar u Niš. Taman ti pasuje.

kao što kod nas oće da aboliraju sve ubice samo zato što su bili antikomunisti .

Aj probaj sad ovo da ukapiraš. Ja nisam za to da se aboliraju zločinci i ubice. Ja sam za to da komunstički zločini budu osuđeni. Da konačno vidimo, bez ovih ostrašćenosti, da li njihove zločine treba abolirati samo što su postali antifašisti na Staljinov winkwink.


Ne da se opravdavaju sa 'dali mi stan, posao, mogao sam slobodno da spavam u parku, baba mi bila partizanka Mara, crveni pasoš'.

Da vidimo šta za komunizam kaže Evropa, šta Rusija (ovo malo pojednostavljujem)
Što kaže Fićko 'odaberi stranu'.

Ako su bili dobri da zabranimo partije, uselimo u novobeogradske stanove preko 25 kvadrata celu južnu prugu...

Sine vi 'antifašisti' kad zapeniti niste ništa bolji od vidovdanskih 'junaka'. Mi najbolji, najači, najpravedniji... Da nije nas ceo svet bi propao. Ima li neki stručan medicinski naziv koji opisuje taj ego i megalomaniju?





(sitna slova Nedelja, 4. maj 1980, odmah nakon vesti o Titovoj smrti...)


vcucko
Ovde je naglasak na svugde, ne samo na zemlje najveće imigracije. Nisam siguran da li se u Portugalu živelo bolje. Ali najvažniji faktor su regionalne razlike. Slovenija, Istra i Kvarner, svakako se bolje živelo nego u nekoj Kalabriji. Isto kao što je bio osetno niži standard nego u Lombardiji, Pijemontu, Toskani, FVG, uopšte na severu.


Svugde na Zapadu.
Mislio sma na pravce emigracije. Iz siromašnijih krajeva se odlazilo ka SAD, Francuskoj, Nemačkoj, Engleskoj...
Gde je Kalabrez radije odlazio? U USA ili u Sloveniju da živi?
Skoro nijedna emigrantska bežanija nije vodila ka komunističkim zemljama tipa SFRJ ili SSSR.

otkud to ako je SFRJ bila socijalistički raj?
Prirodno je bilo da naši radnici tada u zbegovima idu ka Rusiji, svojim saveznicima.
A oni omašili pa zapucali u Nemačku pravo u čeljust trulog kapitalizma (truli kapitalizam - zdrav komunizam).

aa, Srbi najgori"


To je rek'o Marks.
A najbolje se zapatio kod nas. Ironija.
gedza.73 gedza.73 08:49 27.09.2017

Re: Ju!

narcis
ali njima ne pada na pamet da aboliraju petena kao što kod nas oće da aboliraju sve ubice samo zato što su bili antikomunisti


misliš kao

Većina zarobljenih časnika i legionara 369. pukovnije se u ruskom zarobljeništvu pridružila novoosnovanoj jedinici nazvanoj 1. Samostalna Jugoslavenska Brigada pod zapovjedništvom potpukovnika Marka Mesića i ostalih zarobljenih hrvatskih časnika.

...
Tito osobno prima pukovnika JA Mesića i vrlo ljutito i neugodno ga napada (navodno nikada do tada viđen tako ljut) zbog fašističke prošlosti no ne daje ga kazniti ili strijeljati.


pnbb pnbb 16:13 27.09.2017

Re: Ju!

Zato što ljudi iz tih zemalja nisu dolazili u SFRJ (ili SSSR sa satelitima) da rade.

u zapadnu evropu su odrazili pretezno (ne iskljucivo) slabo obrazovani ili slabo strucni radnici, da bi radili u fabrikama. u sfrj ne bi mogli da se zaposle skoro nigde, ili su bili iz siromasnih porodica pa nisu imali zemlje za zemljoradnju.
a ljudi iz tih, zapadnih zemalja, slicne obrzovne strukture i imovinskog stanja, naravno da su i oni odlazili - u ameriku kanadu i australiju.
tako da ne mozes uporedjivati nacin zivota i standard najsiromasnijih slojeva iz sfrj, sa standardnom obicne radnicke klase u recimo nemackoj, kao jednoj od ekonomskih najjacih zemalja. sta cemo sa gomilom nerazvijenih regiona u spaniji portugaliji italiji...belgiji...francuskoj... gde takodje nije bilo tita a bilo je kapitalizma.
da ne pominjemo ni tu ameriku i kanadu 60-70 tih.. kakav je standard bio van velikih industrijskih centara.

ovo nije ni pro ni kontra u tekucoj raspravi. samo kazem...
tyson tyson 18:13 27.09.2017

Re: Ju!

evo ti mali podsetnik za gradivo 8. razreda OS, da lako uocis kako su tada velike sile funkcionisale i kave su bile njihove pocetene pozicije u odnosu na Srbiju- naravno da za pohode, ratove i osvajanja imaju i profesionalnu vojsku- pa Osmanko carstvo je napravilo onolika osvajanja upravo profesionalnim vojnicima, koji su odlicno bili placeni i posao im je bio samo to- da budu vojnici,

Pa u to vreme sve makar evropske države su imale profesionalnu, pa i plaćeničku vojsku, a običan svet je mahom gledao svoja posla.

U vreme kada je Srbija nastajala kao država, a to je trajalo bar 70 godina, uveliko se prelazilo na velike "narodne" vojske.


milisav68 milisav68 19:53 27.09.2017

Re: Ju!

pnbb
u zapadnu evropu su odrazili pretezno (ne iskljucivo) slabo obrazovani ili slabo strucni radnici, da bi radili u fabrikama. u sfrj ne bi mogli da se zaposle skoro nigde, ili su bili iz siromasnih porodica pa nisu imali zemlje za zemljoradnju.

Ovo je polumit.

Bilo je tu i političkih neistoišljenika, kao i onih koji nisu hteli da trpe uravnilovku, odnosno, da im šefuju moralno-podobni.

Isto kao što je danas mit da odlaze samo pametni i školovani, a istina je kao i uvek negde na sredini.

Jednostavno, danas ima više školovanih ljudi nego nekada, ali to nije samo u Srbiji/ex-Jugoslaviji, to je tako skoro svuda, jer se svet civilizacijski razvio, pa je i obrazovanje dostupnije.
pnbb pnbb 21:21 27.09.2017

Re: Ju!

Bilo je tu i političkih neistoišljenika, kao i onih koji nisu hteli da trpe uravnilovku, odnosno, da im šefuju moralno-podobni.

..otuda i 'pretezno' .
sad ako treba procenat, to bih tesko mogao. bilo je i onih koji su imali super posao, nije im smetao socijalizam, ali hteli su bolje. govorm o vecini.
svejedno, mozd aje i polumit... jednako kao sto je i polumit da je svugde na zapadu bilo med/mleko, te luksuz neopevan i bogatstvo. da je amerika olicena u dalasu i dinastiji.
gedza.73 gedza.73 21:45 27.09.2017

Re: Ju!

jednako kao sto je i polumit da je svugde na zapadu bilo med/mleko, te luksuz neopevan i bogatstvo. da je amerika olicena u dalasu i dinastiji.

Jedan moj deda iz familije, dete palog borca, ceo život na državnoj socijali i primanjima (stiglo do unučića) još čeka da propadne Amerika.
Titoista, Slobista, sad politički neopredeljen. Pati za onim vremenima.

Starijim generacijama gastosa iz komšiluka ne zavidi. Jeste da imaju kola, da su im deca situirana, da imaju dobre penzije 'al' zapad šta uradi od čoveka, to tamo samo čistilo klozete'.
Sedi na terasi u sto puta prekrpljenom džemperu, puši krdžu...

Sećaš se scene iz 'Kamiondžija' kad Mirjana prosi kafu od Šveđana
-Kofi, kofi imate li kofi?
milisav68 milisav68 22:57 27.09.2017

Re: Ju!

pnbb

svejedno, mozd aje i polumit... jednako kao sto je i polumit da je svugde na zapadu bilo med/mleko, te luksuz neopevan i bogatstvo. da je amerika olicena u dalasu i dinastiji.

Eh sad, pitanje je šta je za koga med i mleko.

Naravno da je i to bio polumit, zato što su ga gastarbajteri tako stvarali - kola/kuća...a rade po ceo dan i žive u ćumezu.

Međutim, ono što nije bilo mit, je privatno vlasništvo, odnosno privatna svojina koja je neprikosnovena "tamo", a ovde relativan pojam i dan-danas.
angie01 angie01 22:24 22.09.2017

da ti olaksam,

vulinov pasos sa pecatima, kada je pralzio granicu da donese lovu od tetke

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:27 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

A ovo što AV režim radi roditeljima i djacima osnovne škole "Svetozar Miletić" u Zemunu je slika i prilika Vedraninih opservacija.
Lionsgate Lionsgate 22:40 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

A ovo što AV režim radi djacima i roditeljima osnovne škole "Svetozar Miletić" u Zemunu je slika i prilika Vedraninih opservacija.

Super! Lopticu sa Vedrane Rudan, Karadjordjevica i Tita prebacujemo na Miletic.. sine kako sirok proleterski dijapazon, nista nam nece promaci.

Edit.
Jel se ko upecao na Miletica?
angie01 angie01 22:42 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

a evo i tetke,

angie01 angie01 22:48 22.09.2017

Blokirani su mostovi u Beogradu

i prilazi gradu, specijalci sa puskama zaustavljaju vozila....sta se desava?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:53 22.09.2017

Re: Blokirani su mostovi u Beogradu

Neka sačekuša, najverovatnije! Od 23h sve je blokirano u gradu!
nask nask 23:15 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

a evo i tetke,


Tetku mi ne dirajte



a sa sestrićem ... što god vam padne pod ruku pa u...
angie01 angie01 23:22 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

Tetku mi ne dirajte


cuti, zamalo da je i meni predavala- al sam bila druga grupa, kod Todorovica-finog gospodina i profe, koji je dok je ova tvoja harala, kopao po kontejnerima, posle puko skroz i umro.
nask nask 23:25 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

zamalo da je i meni predavala


Uz sav rizik da me ovde ćebuju, kao profa bila je više nego korektna.
angie01 angie01 23:31 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

kao profa bila je više nego korektna.


pa jeste, sve svoje pulene iz SSOJ-a je uredno obezbedila i vodila kroz "karijere".
angie01 angie01 23:46 22.09.2017

Re: Blokirani su mostovi u Beogradu

Neka sačekuša, najverovatnije! Od 23h sve je blokirano u gradu!


evo kazu, da je proba akcije Vihor u pitanju- pa oni stvarno nisu normalni, blokirali grad u petak uvece, ljudi ne mogu da odu kucama, da otputuju, stignu na aerodrom, sve sa dugim cevaima otvarali gepeke,...bozemiliioprosti, je l to promovisu kako moze da bude, ako odluce.

Brazil je stigao- pricam vam odavno.
angie01 angie01 23:55 22.09.2017

Re: da ti olaksam,

nask nask 00:01 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

pa jeste, sve svoje pulene iz SSOJ-a je uredno obezbedila i vodila kroz "karijere".


Nemoj tako, ja joj nikakav pulen nisam bio, a na ispitu sam izdeklamovao ono što treba, između ostalog o nacionalnom pitanju u SFRJ i završio sa ali ... I onda nastade rasprava i dobih to što dobih, a Mira počela da me vrbuje za društvene studije.
angie01 angie01 00:11 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

ja joj nikakav pulen nisam bio


nisam ni rekla za tebe- lepo stoji odrednica.


blogovatelj blogovatelj 03:57 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

A ovo što AV režim radi roditeljima i djacima osnovne škole "Svetozar Miletić" u Zemunu je slika i prilika Vedraninih opservacija.


Ja bih bio slobodan predložiti ti da ovde upotrebiš neologizam Ve dr Aninih.
mirelarado mirelarado 07:47 23.09.2017

Re: Blokirani su mostovi u Beogradu

pa oni stvarno nisu normalni, blokirali grad u petak uvece, ljudi ne mogu da odu kucama, da otputuju, stignu na aerodrom, sve sa dugim cevaima otvarali gepeke,...bozemiliioprosti, je l to promovisu kako moze da bude, ako odluce.


Samo da napomenem da će u centru grada saobraćaj biti obustavljen i danas, 9-19h, istina veselijim povodom, zbog rolerijade.

Mora biti da ovi grdno brinu o zdravlju Beograđana, jer su ključne tačke u gradu ionako zatvorene za saobraćaaj, "zbog radova", a pešačenje je zdravo.
zilikaka zilikaka 11:58 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

Nemoj tako, ja joj nikakav pulen nisam bio, a na ispitu sam izdeklamovao ono što treba, između ostalog o nacionalnom pitanju u SFRJ i završio sa ali ... I onda nastade rasprava i dobih to što dobih, a Mira počela da me vrbuje za društvene studije.

E, moj ti, da si bio pametan ko što nisi, i da si imao nešto vizionarsko u sebi, mogo si se svih ovih godina i ti baškariti po kojekakvim stanovima sa trocifrenom kvadraturom, što ti kupila neka tetka.

Samo da si umeo da prepoznaš i iskoristiš momenat.
I to '87.! Desetka kod Profesorke!
Eeej, pa ti bi u startu bio provereni kadar.
nask nask 13:43 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

Samo da si umeo da prepoznaš i iskoristiš momenat.
I to '87


Pa ja sam predlagao mojim drugarima da utepamo onog koji ju je posle svakog njenog predavanja sačekivao na stepeništu ispred faksa. A oni antirevolucionari kao ma daj šta bi se promenilo. BTW ono dvoje je zaista bilo zaljubljeno jedno u drugo, cmokić pa za rukice a oči im cakle u mraku ih vidiš. Da sam predlog sproveo u delo promenio bi istoriju ili što jedan moj posebno dragi drug reče: da smo te poslušali ne bi bilo istorije.

Desetka kod Profesorke!


Zasluženo.


Eeej, pa ti bi u startu bio provereni kadar.


Jbg zili nije to jedina velika prilika koju sam propustio u životu ali za ovu mi nije krivo. Ostade lepa anegdota.
zilikaka zilikaka 22:08 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

Da sam predlog sproveo u delo promenio bi istoriju ili što jedan moj posebno dragi drug reče: da smo te poslušali ne bi bilo istorije.

Imam ja sličnu, još bolju priču, al ići će na pp.
nask nask 23:10 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

Imam ja sličnu, još bolju priču


Ja nisam bio baš neki student tako da sam socijologiju kod nje polagao '87 a odslušao '85, a u to vreme je njen dragan bio/postao samo beogradski šerif. Ma kakve istorije, to bi bili sasvim drugi univerzumi.
zilikaka zilikaka 23:21 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

Kad smo kod istorije, meni nikako nije jasno zašto Vulin toliko dobro kotirra.
To da je bio Merin mali, okk, tad je trrebao jedan takav, al ovakva reinkarnacija...
Ako im je trebao poslušni idiot, takvih su u svakoj ulici mogli naći. O bez tog nekadašnjrg tereta.
Nit je on onda nečemu valjao nit je nosio neke glasove.
Jedino ako nije lična ispostava one bratije što je pobegla za Rusiju, pa sad kao isturena ruka opstaje
narcis narcis 23:23 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

Jedino ako nije lična ispostava one bratije što je pobegla za Rusiju, pa sad kao isturena ruka opstaje

verovatno je to
nask nask 23:44 23.09.2017

Re: da ti olaksam,

meni nikako nije jasno zašto V


Same here.

Evo mu ga brat blizanac

milisav68 milisav68 09:46 24.09.2017

Re: da ti olaksam,

zilikaka
Kad smo kod istorije, meni nikako nije jasno zašto Vulin toliko dobro kotirra.
To da je bio Merin mali, okk, tad je trrebao jedan takav, al ovakva reinkarnacija...
Ako im je trebao poslušni idiot, takvih su u svakoj ulici mogli naći. O bez tog nekadašnjrg tereta.
Nit je on onda nečemu valjao nit je nosio neke glasove.
Jedino ako nije lična ispostava one bratije što je pobegla za Rusiju, pa sad kao isturena ruka opstaje

Pa da i ne, u smislu sedenja na dve stolice, kao i mogućnost uticaja raznim ucenama.

Na njegovom primeru se baš onako lepo vidi kako izgleda kada se slonovi biju - a strada trava.

Rusi (verovatno) traže da njihov čovek bude u vladi, a Ameri da se demilitarizujemo, odnosno da vojska izgubi indetitet i da se vrh vojske prikloni NATO komandi (da neme mangupe u svojim redovima).

E sad zamisli iole mislećeg generala koji mora da "stane mirno" ispred ministra Vulina, i na šta liči moral te vojske.

U tom smislu je i lažna dilema - da li u NATO ili ne - već jesmo (i to je nevezano sa Vulinom, samo je jedan od delova - a "započeo" Tadić).

Na unutrašnjem planu - pa na nekim tenderima neko treba da pobedi, a neko ne.

Možeš da laješ koliko hoćeš, samo im se u posao ne mešaj.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana