Film| Hobi| Kultura| Ljubav| Umetnost

[86] Povratak

bojan ljubomir jugovic RSS / 16.09.2017. u 17:23
"It is a riddle, wrapped in a mystery, inside an enigma; but perhaps there is a key."

Treća sezona kultne serije pod nazivom "Tvin Piks - Povratak" [Twin Peaks: The Return] je nedavno završena emitovanjem poslednje osamnaeste epizode koja većinu gledalaca i kritičara, sudivši po brojnim reakcijama na društvenim mrežama i veb portalima, nije ostavila ravnodušnima. U maju, u trenutku kada je počelo emitovanje nisam osjećao posebno uzbuđenje niti sam se posebno pripremao (obnavljao gradivo) gledajući prethodne epizode snimljene pre dvadeset i kusur godina. Imajući okvirno na umu radnju filma Tvin Piks: Vatro hodaj sa mnom [Twin Peaks: Fire walk with me (1991)], znao sam i odgovor na čuveno pitanje: "Ko je ubio Loru Palmer?" i bez posebnih očekivanja prosto sam se prepustio doživljaju tog specifičnog nadrealnog filmskog svijeta.

Ne ulazeći uopšte u samu radnju, tih nekoliko paralelnih tokova priče koji su se ukazali, pokazalo se vrlo brzo da narativ u bilo kom trenutku može da krene (i kretao je) u mnogim neočekivanim pravcima pa mi je i dominantno osjećanje tokom gledanja serije bilo to da niko osim samih autora ne bi bio u stanju sa sigurnošću da predvidi šta bi se moglo dešavati u sledećoj epizodi. (Vrhunac je definitivno bio u osmoj epizodi u kojoj je dosta neočekivanom digresijom u crno bijeloj tehnici kombinovanoj sa bojom prikazana eksplozija atomske bombe tokom koje su televizijski gledaoci mogli da prisustvuju nesvakidašnjoj 5-minutnoj psihodeličnoj sekvenci, nalik onoj čuvenoj Kjubrikovoj u trećem činu klasika "2001: Odiseja u svemiru", karakterističnoj za art house ostvarenja.)

Pristup radu na seriji je bio takav da autori, Linč i Mark Frost, imajući potpunu kreativnu kontrolu, novi Tvin Piks nisu posmatrali kao serijal od 18 epizoda već kao osamnaestočasovni film. Za razliku od prve sezone, koja je rađena na uobičajen način na koji se rade TV serije, i u kojoj je Linč režirao samo 6 epizoda, u Povratku potpisuje svih osamnaest i u produkcijskom smislu serijal je sniman u potpunosti kao autorski film (ili devet filmova). Apsolutno sve odluke donosio je sam reditelj i sve je moralo da ima njegovo odobrenje - od izbora glumačke postave, odabira lokacija, scenografije, garderobe/kostima do izbora muzike, zvučnih i vizuelnih efekata. (Pored toga što se pojavljuje u ulozi simpatičnog i nagluvog FBI agenta Gordona Kola, Linč, u svojoj sedamdeset i prvoj godini, u potpunosti potpisuje i dizajn zvuka a producentkinja Sabrina Saterland otkriva da je u jednom momentu preuzeo i montažu pojedinih scena.)

Mulholland Dr.
Mulholland Dr.
Moj prvi susret sa Linčovim radom desio se poprilično kasno, 2001. godine kada sam potpuno neinformisan zalutao na kasnu projekciju "Bulevara zvijezda" (Mulholland Drive, 2001) u banjalučkom bioskopu Palas. To se pokazalo tada kao jedno od meni najintenzivnijih bioskopskih iskustava i potpuno sam očaran izašao iz kina sa gomilom pitanja u vezi onoga što sam upravo doživio. Prva asocijacija za taj film nelinearne strukture bila su mi Pavićeva djela (ne toliko kratke priče koliko obimnija štiva u kojima je u nelinearnoj strukturi često na različitim mjestima posijano mnogo poveznica koje čitalac aktivnim "ulaganjem" u roman slaže u kompletnu slagalicu) . Uslijedila su naravno ponovna gledanja Bulevara, zatim gledanja starijih radova [od kojih bih izdvojio naravno prvijenac "Glava za brisanje" (Eraserhead, 1977) i "Kratki filmovi" (The Short Films of David Lynch, 2002) nakon kojeg sam se usudio da se i sam okušam u tom mediju] kao i mnogobrojno čitanje nezaobilazne autobiografske knjige Krisa Rodlija "Linč o Linču" (Lynch on Lynch, Chris Rodley). Pokazalo se da, kao i u svom slikarstvu (topla preporuka za dokumentarac "David Lynch: The Art Life", 2016) stvarajući postepeno, bez prethodne vizije cjeline (ukupne slike, koju neki slikari itekako imaju), praveći pokrete i poteze koji se čine ispravnim uz brojne korekcije prema osjećaju, Linč voli intuitivno da iz fragmentiranih ideja gradi svoj filmski
svijet sa većim ili manjim dozama apstrakcije koja namjerno nemaju fiksirana značenja već za svakog gledaoca mogu da znače potpuno različitu stvar i otvorena su za mnogobrojne interpretacije i tumačenja. (Izuzeci su filmovi prema tuđim scenarijima ili knjigama sa linearim naracijama na kojima je bio angažovan kao reditelj kao što su "Čovjek slon", "Dina" ili "Strejtova priča"). Poslednji Linčov film "Inland Empire" (2006), tročasovno košmarno putovanje kroz mračan nadrealni svijet isprepletanih realnosti i snova, inače jedini film od Dine koji, tokom plodonosne karijere u kojoj je autor imao završni rez odnosno potpunu kreativnu kontrolu, nije vratio uložena sredstva producenata kroz prikazivanje i distribuciju, snimljen je digitalnom tehnikom i nastao je potpuno spontano, postepenim pisanjem i dosnimavanjem zasebnih scena. Iskreno govoreći, nije mi se posebno dopao, niti mi je bio prijemčiv za dublju analizu ali blizak prijatelj koji ga je odgledao više od deset puta kaže da, poput "Bulevara zvijezda" i "Izgubljenog autoputa", itekako ima svoju unutrašnju logiku tj. dovoljno posijanih asocijativnih elemenata i veza kojima se može dovoljno jasno protumačiti.

Što se tiče Povratka, da kažem i to da je fascinantna glumačka postava u kojoj se pored stare glumačke ekipe pojavljuju, bilo u malim kameo epizodnim ulogama, bilo u bitnijim rolama, glumačke zvijezde kao što su Lora Dern, Naomi Vots, Džejms Beluši, Tim Rot, Monika Beluči, Džon Sevidž, Ričard Čembrlen, Heri Din Stenton (1926-2017) kao i muzičari - mahom u melanholičnim muzičkim numerama na sceni Bang bang bara - Edi Veder, Mobi, Najn Inč Nejls, Rebeka del Rio, Džuli Kristi i drugi.

Trenutno na društvenim mrežama postoje brojne grupe za diskusiju o Tvin Piksu (pojedine zemlje imaju čak svoje zasebne grupe) kao i brojni tekstovi na filmskim i tv portalima koji nude svoje viđenje događaja u seriji. Ukoliko čak iz šale izrazite svoje najnevjerovatnije (i definitivno najgluplje) viđenje neminovno ćete naići na reakcije pa čak i na one fanove koji će se sa vama složiti. Na YouTube-u iz dana u dan raste broj video klipova sa raznim interpretacijama i teorijama čiji su autori vlogeri, ljubitelji popularne serije. Ne računajući brojne strip radove, crteže, video montaže, parodije, video eseje, tribjute kao i fan proizvode (majice, prstenje, igračke, kolači...) zasnovane na Povratku koji se javljaju po okončanju emitovanja serije možemo da zaključimo da je serija postigla (uspjeh i da je Linč uspio) da pokrene interakciju publike, analizu materijala pa i ponovno gledanje starijih Linčovih ostvarenja, sve u cilju da se popuni praznina koja je nastala završetkom emitovanja Povratka. Otprilike otuda i ovaj blog.


p.s.
Zanimljivo je bilo i prvo zvanično obraćanje Dejvida Linča publici vezano za mogući nastavak, tj. snimanje 4 sezone, koje se desilo putem Skajpa baš u sali Kulturnog centra u Beogradu, u razgovoru povodom aktuelne izložbe Linčovih fotografija "Male priče" a što su prenijeli brojni zapadni mediji.

Atačmenti



Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 19:54 16.09.2017

*****

Odličan tekst, Bojane, informativan.

Ako su i oni opet tu, mora da je Povratak dobar.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:10 16.09.2017

Re: *****

mirelarado
Odličan tekst, Bojane, informativan.

Ako su i oni opet tu, mora da je Povratak dobar.



Hvala Mirela

Jeste, ja sam baš uživao. Interesantno, muzičke numere zauzimaju mjesto na samom kraju (gotovo) svake epizode, izuzev baš Najn Inč Nejls koji se pojavljuju u spomenutoj osmoj epizodi i to u njenoj sredini.
4krofnica 4krofnica 21:30 16.09.2017

Re: *****


Bilo je dobrih momenata u Povratku, ta muzika koju forsira na kraju epizoda recimo, ali ja nisam nešto uživala, moglo je to mnogo bolje. Ili jasnije. Ili sažetije. :)

Već samo ovde pričala sa stefom (i zaključili da bolje zvuči dok se priča o tome, nego dok se gleda:)) o tim dugačkim kadrovima koje Linč voli, koji više podsećaju na one fotografije koje je izložio u dkc (odlična izložba, ko nije video neka pohita:) nego na nešto što treba/može da prati kamera. Linč je veliki esteta i ovde se overlapuje sa duplim kadrovima istog, kao da potvrdjuje da smo mi to ipak videli, u slučaju da nismo sigurni.

Sam kraj, poslednje dve epizode, je mnogo hteo-mnogo započeo. Ne samo što ne pravi closure nego otvara nova pitanja, samo će Tršavi znati zbog čega.

Nisam oduševljena niti zadovoljena Povratkom ali jbg, volim Linča i sve mu praštam. :)

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 22:37 16.09.2017

Re: *****

Fair enough! :)

Te muzičke sekvence ili scene, u kojima se uglavnom bavi atmosferom Roudhausa sa malim digresijama koje nisu bitan dio glavne radnje, značajno su produžile serijal. Stiče se utisak da zapravo nisu imali dovoljno napisanog materijala u scenariju za baš 18 epizoda već za manje. I ja sam neke epizode od sporoće (posebno scene sa Dagijem) zaustavljao na pola i nastavljao ih kasnije.

Inače, Linč je dobitnik Zlatne palme za meni možda najneomiljeniji njegov film Divlji u srcu iz 1990. godine(prema knjizi Berija Giforda) a samo dvije godine kasnije je žestoko izviždan u Kanu tokom projekcije Tvin Piks: Vatro hodaj sa mnom. Ove godine u Kanu su prezentovali prve dvije epizode Povratka i doživio je neviđene ovacije. Snimak ovdje
maksa83 maksa83 01:46 17.09.2017

Re: *****

Inače, Linč je dobitnik Zlatne palme za meni možda najneomiljeniji njegov film Divlji u srcu iz 1990.

Evo, konačno čovek koji kapira da je Dina skroz okej.

Gde-ste-sa-da-hej-te-riiiii...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 04:32 17.09.2017

Re: *****



Rađen sa ogromnim budžetom bez potpune kreativne kontrole (finalni rez su imali producenti Dino i Rafaela Laurentis, čak su u jednom momentu angažovali drugog režisera da od snimljenog materijala napravi drugu verziju filma) iako je svojevremeno doživio tooootalni fijasko i od strane kritike i od strane publike, meni je to danas solidan film. Na nekoj svojoj ljestvici najboljih Linčovih ostvarenja stavljam ga i ispred Inland Empire, Strejtove priče pa možda i filma Čovjek slon. Usput, skrećem pažnju na sjajni, vjerovatno svima već poznati, recentniji dokumentarac Frenka Pavića o "Dini" Alehandra Hodorovskog, koji na žalost nikada nije snimljen, u čijoj filmskoj ekipi su se nalazila takva imena poput Mebijusa, Gigera, Salvadora Dalija, Orsona Velsa, Pink Flojda i drugih.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 04:36 17.09.2017

Re: *****

A ovaj urnebesni fol sam pronašao u nekoj od grupa za diskusiju o Povratku:

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:56 17.09.2017

Re: *****

Evo, konačno čovek koji kapira da je Dina skroz okej.


Što bi za sve ljubitelje (i) filma, (ii) knjige, (iii) ma čak i mode ☻ bila najveća uvreda koju bi mogli da upute (i) filmu i (ii) Linču ;>>

Zamisli Odiseju (koja je jeedan od najsmor filmova ;> ) koju bi snimio Rodžer Korman (*) ili još gore, Michael Winner ili neki drugi Bronson Ubija Sve režiser. Korman bi barem napravio - makar i nesvesno, sve od manjka budžeta - neki kemp koji se može i gledati kao zabavno štivo

(*) gle čuda, Korman je i hteo da pravi Dunu, pa na svu sreću nije.

Odiseja, kakva je takva, smorna i podobna da je snobovi i hipsteri (kako god da su se onda zvali) uzdižu na pijedestale (uz Drugi Film koji vole, Lovac na Jelene - ostale filmove ni ne geldaju), je ipak u Kjubrikovoj "!zvedbi" ipak nešto što je moralo biti i svet filma bi bio siromašniji.

Svet filma - i sam Linčov Opus - ne bi ni primetio da nije bilo Linčove Dine.

Elem, što rekoše Maksa i Nina (Garcia ☻) - savršeno "fino", "okej" i slično. Konfekcija drugim rečima ;>
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:59 17.09.2017

Re: *****

ne bi ni primetio da nije bilo Linčove Dine.


Moram da se ispravim - da ne beše Dine, ne bi bilo idealne špice za ovdašnjih 7 TV dana (ili kako se već zvala)

Scena koja je boilje pristajala tu, nego u samom filmu (koji se i inače slabo bavi "pitanjem" vode na Arakis - nisam siguran da je Linč genralno i shavtio Dinu kao kn jigu, ne zna ni on čini mi se šta mu je bila ideja i filosofska potka za film).
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:07 17.09.2017

Re: *****

šta mu je bila ideja i filosofska potka za film


Ali da je Jodorowsky uspeo da skupi pare, e tu bi smo imali nešto sasma drugo od Linča. Možda ne bi bilo toliko po knjizi, ali bi bilo nešto posebno, vredno geldanja i gledanja i ponovnog gledanja

Koja bi u sebi uključila vizije H.R. Gigera, Chris Fossa i Girauda (Moebius) koji su svi bili uključeni u projekat. Kao i Dan O'Bannon. Muzika - Pink Floyd (ipak to bilo baš daaavno )

Car bi bio - Salvador Dali a Harkonen Orson Welles. Mik Džeger kao Feyd-Rautha.

Može da se pročita dosta o tome, a može i da se pogleda:

Jodorowsky's Dune (2013)


magnet:?xt=urn:btih:3GU4DUSRFG4QPY65HAVCADOVL2VRJEM6&dn=&tr=udp://tracker.zer0day.to:1337/announce&tr=udp://tracker.coppersurfer.tk:6969/announce&tr=udp://mgtracker.org:6969/announce&tr=udp://tracker.leechers-paradise.org:6969/announce&tr=udp://tracker.sktorrent.net:6969/announce&tr=udp://explodie.org:6969/announce

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:39 17.09.2017

Re: *****

Jodorowsky's Dune (2013)







Eno gore sam ga spomenuo u komentaru.

Kad smo već kod What a hell - pojavilo se tuce montaža koje parodiraju tu scenu.(Gordon Kol reaguje na film Francuz i kauboj, pa na završetak poslednje epizode Povratka, na ludog Linča koji žvaće ženske gaćice i na masu stvari) Nešto slično se dešavalo i sa sjajnom scenom iz Mad Max 2 u kojoj se Humungus preko razglasa obraća opkoljenima u rafineriji (počinje da repuje, recituje poeziju, priča na francuskom, zagovara LGBT prava i sl.)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:52 17.09.2017

Re: *****

Odiseja, kakva je takva, smorna i podobna da je snobovi i hipsteri (kako god da su se onda zvali) uzdižu na pijedestale


Nisam snob a ni hipster ali Odiseja mi je recimo najbolji Kjubrikov film. Gledao sam ju ponovo prije par mjeseci i baš me oduvala. Znam da je Kjubrik, pored Felinija, Linču omiljeni reditelj, izdvaja Lolitu ali je rekao da je svaki Kjubrikov film njemu u prvih deset. Poznata je i priča kako je Linč bio negdje u Engleskoj pred početak snimanja filma Čovjek slon i neki poznanici su mu došli u posjetu i ispričali kako su bili kod Kjubrika koji ih je pozvao da naveče dođu kod njega i pogledaju njegov omiljeni film. Pustio im je Eraserhead.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:41 17.09.2017

Re: *****

bojan ljubomir jugovic
Odiseja, kakva je takva, smorna i podobna da je snobovi i hipsteri (kako god da su se onda zvali) uzdižu na pijedestale


Nisam snob a ni hipster


E da, setio sam se kako su se hipsteri tada zvali - hipiji ;> Šalim se, naravno da su to tada bili sušta suprotnost Japijevcima, tek kasnije su postali Japiji, pa odna štaveć (delbojsevi? ☻) da bi na kraju svi pustili brade stavili šeširiće i postali hipsteri.

Elem, film je konglomerat koječega - za svaku felu po nešto. Od onih koji su se do tada zaluđivali Staklenim Perlama, jako misaono stvar! za one koji su ospednuti detaljima, jako detaljna i pedantna stvar (*), sve realno i osmišljeno.

I naravno za one koji su išlid a ih film "oduva" - da citiram:

"..late 1960s, that legendary time when yuppies were still hippies, and they went to see the movie a dozen times and slipped up to the front of the theater and lay flat on their backs on the floor, so that the sound-and-light trip in the second half of the movie could wash over them and they could stagger to the exits and whisper "far out" to one another in quiet ecstasy."

Tjah, tako to bilo šesetih i sedamdesetih, mogao si da odeš u planetarijum da tripuješ, amogao si i na Odiseju, mnogo jaka stvar! :)

Eh, da sam te '71. u Domu Sindikata imao makar unuče vinjaka, možda bi i meni film bio nezaboravan (ako bih uopšte i mogao da se setim nečega osim da film otkida ☻)

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:46 17.09.2017

Re: *****

jako detaljna i pedantna stvar (*)


Kaže, valjda je Kjubrik ne znam koliko dana i nedelja utrošio da bi ono uputstvo za korišćenje WCa bilo i tačno i upotrebljivo. Talk about anal ☻

A ipak, ako je do WCa u svemiru, uvek glasam za onaj iz TBBT

Sheldon Cooper: Apparently, there is no law of diminishing comedic returns with space poop.



Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:03 17.09.2017

Re: *****

Odiseja mi je recimo najbolji Kjubrikov film. Gledao sam ju ponovo


Ne verujem (ma šta - siguran sam ☻) da bih je ponovo gledao. Ako bi bilo da moram ponovo da gledam neku Kjubrikovu ekstravagancu sa "lepim slikama", rađe bih ponovo odgledao Bari Lindona. Osim na Festu, mislim da sam ga ponovo odgeldao samo na TVu, a to za Kjubrikove ekstravagance nije pravi medij.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:53 19.09.2017

Re: *****

Već samo ovde pričala sa stefom (i zaključili da bolje zvuči dok se priča o tome, nego dok se gleda:)) o tim dugačkim kadrovima koje Linč voli, koji više podsećaju na one fotografije koje je izložio u dkc (odlična izložba, ko nije video neka pohita:) nego na nešto što treba/može da prati kamera. Linč je veliki esteta i ovde se overlapuje sa duplim kadrovima istog, kao da potvrdjuje da smo mi to ipak videli, u slučaju da nismo sigurni.



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:17 19.09.2017

Re: *****

Interesantno je da je mali serijal "Rabbits" sa pomjerenim dijalozima i nasnimljenim forsiranim aplauzima i smijehom publike u kojem glumi Naomi Vats napravljen kao zaseban rad da bi kasnije iz nekog, samo Linču znanog, razloga kasnije bio integrisan u film "Inland Empire"
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:21 19.09.2017

Re: *****

rađe bih ponovo odgledao Bari Lindona


Nisam ga dugo gledao, tačno bih mogao ponovo da ga zavrtim.
4krofnica 4krofnica 10:17 21.09.2017

Re: *****

Linč je dobitnik Zlatne palme za meni možda najneomiljeniji njegov film Divlji u srcu


ovaj film-bajka je genijalan i tu nema diskusije!! :)

inače, nakon što sam odgledala Povratak i pokušala da povežem konce i povratim se iz wtf stanja, pročitala sam neki tekst na netu koji mi se najviše dopao, sažimanje Linčovog poduhvata:

All of this has happened before, and all of it will happen again. I think that’s Lynch’s point here. Bad things will occur, lessons will often not be learned, and wondering too much will send you down gigantic rabbit holes. All we can do is try and be the best selves we can. For all of Twin Peaks’ weirdness, it’s actually very simple. It’s the little things that matter – comforting beverages, baked goods, and the small moments of intimacy that, if we’re lucky, we can find with one another. Frustrating as this series has been, something special happened here.


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 11:30 21.09.2017

Re: *****

4krofnica
Linč je dobitnik Zlatne palme za meni možda najneomiljeniji njegov film Divlji u srcu


ovaj film-bajka je genijalan i tu nema diskusije!! :)




Sad kad se prisjetim ima neke zaista sjajne scene i dijaloge :) Kad se voze kroz pustinju a na radiju samo lose vijesti pa zaustave kola i puste metal i bacaju se po pustinji ili ona scena sa Dzekom Nensom koji vodi svog "psa" stalno sa sobom pa zalaje :)) Pa uvrnuti Bobi Peru... Vila na kraju...
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:04 16.09.2017

мулхоландова звезда

Одличан приказ, немам шта да додам паметно, али ми је занимљив детаљ да је "Мулхоландов пут" преведен као "Булевар звезда". Откуд то?

Линч је мени супер, али много више у филмовима него у Твин Пиксу. "Изгубљени аутопут", "Мулхоландов пут", "Плави сомот" -- све одлични филмови.

Да додам ту и да је Бадаламенти апсолутни геније.

За крај коментара, чаробан перформанс кћери Ингрид Бергман



mirelarado mirelarado 20:11 16.09.2017

Re: мулхоландова звезда

чаробан перформанс кћери Ингрид Бергман...


...и Роберта Роселинија, да употпунимо податак. Срећном генетичком комбинацијом Изабела личи на мајку. :)


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:23 16.09.2017

Re: мулхоландова звезда

Одличан приказ, немам шта да додам паметно, али ми је занимљив детаљ да је "Мулхоландов пут" преведен као "Булевар звезда". Откуд то?


Odlično pitanje. Isto tako je Izgubljeni autoput (konceptualni film koji ima strukturu Mebijusove trake - radnja neprekidno teče do trenutka kad se izokrene naizvrat da bi se ponovo vratila u početno stanje - loop) kod nas preveden kao "Hotel izgubljenih duša". I ja sam skloniji da Bulevar Zvezda zovem kao Malholandov put kao i ti - jer je u naslovu pomalo sadržan koncept filma - u pitanju je specifična krivudava cesta u Holywood hills-u u kojoj su adrese najeskluzivnijih kuća u LA, čije konstantno meandriranje, prema riječima autora, omogućava da sanjarimo.

За крај коментара, чаробан перформанс кћери Ингрид Бергман


Kako je mene razvalio prvi susret s Mulholland Dr. na sličan način pok. Dejvid Foster Volas priča o tome kako je prvi put gledao Plavi somot. Doživljavao ga je kao potpuno originalno nadrealističko djelo sa autentičnom autorskom vizijom...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:51 19.09.2017

Re: мулхоландова звезда

aj из збиље србијанске наше клинча
водеду нас хероји дејвида нам линча



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:13 19.09.2017

Ruka



Interesantno je kako se upečatljivi lik patuljka kojeg je glumio Majkl Anderson - Ruka ili Čovjek sa Drugog mjesta ne pojavljuje u novom serijalu. Poznat po svojoj oštroj kritici prvog i drugog serijala Tvin Piksa koji su mu bili veoma dosadni (osim dijelova u kojima se sam pojavljuje ) kao i po svojim antisemitskim i antiislamskim stavovima/ispadima te razmiricama sa samim Linčom - nije pozvan na snimanje Povratka. Mali detalj iz jedne od epizoda prethodnih serijala u kojoj se obraća Kuperu riječima: "When you see me again, it won't be me" zgodno opravdava činjenicu da je u trećoj sezoni zamjenjen drvetom koje govori. Takođe, pokazalo se, vrlo predskazateljski i Lora Palmer govori Kuperu "See you in 25 years."

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:39 19.09.2017

ko je pobio srpske Lore Palmer

bojan ljubomir jugovic


Mali detalj iz jedne od epizoda prethodnih serijala u kojoj se obraća Kuperu riječima: "When you see me again, it won't be me" zgodno opravdava činjenicu da je u trećoj sezoni zamjenjen drvetom koje govori. Takođe, pokazalo se, vrlo predskazateljski i Lora Palmer govori Palmeru "See you in 25 years."






kao i see us all in 25 yrs - k'o nadživeo Slobeta, Arkane i "reforme", ko živ a ko na onome svijetu



ps. probudi mi sad, brate Jugoviću, žal za mlados'...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:38 19.09.2017

žal za mlados'

Emitovanje serije se kod nas desilo istovremeno kao u i svijetu - a poklopilo se sa početkom raspada Jugoslavije - i dobro se sjećam da je bila dosta popularna, sjećam se i moja majka ju je redovno pratila. Bila je veoma popularna širom svijeta a posebno u Japanu i Australiji što je bilo iznenađenje za autore i produkciju (ni oni sami ne znaju tačno zbog čega). U malom mjestu Snoukvalmi, nedođiji na sjeveroistoku Amerike u državi Vašington gdje se serija snimala - u lokalnom restoranu prodavali su šest pita dnevno da bi nakon emitovanja i priliva turista iz cijelog svijeta prodavali po šezdeset. Tamo se valjda svake godine održava Tvin Piks festival.

E sad ta mladost - meni je nekako pala u to nesrećno doba rata u kojem smo svi pomalo bili kolektivno ludi, ali jebiga čovjek je samo jednom mlad pa nekako iščeprkam više ona dobra (nostalgična) sjećanja a trudim se da zaboravim ludilo. (Recimo vidio sam čovjeka u gradu kako slučajno ubija prijatelja pa onda sam sebi puca u glavu. Bilo je svega.) Samo su dvije srećne okolnosti bile tada - prva, da ekipa i ja nismo bili dovoljno stari da idemo na ratište i druga da smo odrastali u Prnjavoru koji, pored Banjaluke i Laktaša, jedini nije imao direktna ratna dejstva i razaranja. (Nadomak nas, tridesetak kilometara udaljena, Derventa je bila doslovno sravnjena sa zemljom.) Ali posredno, svakakve stvari jesu se dešavale.

Nedavno je moj stari prijatelj iz tog vremena Amir Dervić, koji je krajem rata napustio Prnjavor i kojeg nisam vidio ni čuo pune 22 godine, posjetio rodni grad pa smo imali jedan dan sjajno druženje do ranih jutarnjih sati. On danas živi u dalekom Melburnu, i interesantno - tamo je završio filmsku školu (poslao mi je prije neki dan zanimljiv esej o nadrealizmu i Linču), snimio je par spotova i jedan dokumentarac ali se ne bavi filmom (tamo, kako mi je rekao, i nemaju filmsku industriju, uglavnom se radi sve za televiziju). Ali zanimljivo - čovjek se sjeća sve u bocu, kristalno jasno, mnogo stvari koje su nam se dešavale u mladosti pa smo se prisjećali i tih ludačkih događaja - jednom prilikom nas je neki pijani manijak noću u gradu sreo i potjerao pištoljem... Kako su nam se životi razdvojili - prosto period rata i tadašnja dešavanja bila su nam jedina zajednička stvar za koju smo se mogli uhvatiti.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:54 19.09.2017

Re: žal za mlados'

Evo kad spomenuh Amira, njegov spot za melburnški sastav Kretch u kojem se pojavljuje i njegova supruga Tanja

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:11 17.09.2017

Iz drugog ugla

Ako na trenutak ostavimo po strani kitičare, eksperte, obožavaoce i poštovaoce kultne serije i D. Linča i bacimo pogled na "Povratak" iz ugla zainteresovanih gledalaca (u ovom slučaju na uzorku N=1, dakle iz mog ugla), oduševljenje i nije toliko velko.
"Povratak", a i kultna serija "Tvin Piks", sem prve sezone, boluje od neizlečive bolesti, a to je slab scenario, pun lutanja i nedorečenosti. Maestralna režija, muzika i gluma taj nedostatak nisu mogle da nadoknade. Zbog toga je dobar broj epizoda prosto rečeno dosadan.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:54 17.09.2017

Re: Iz drugog ugla

Sasvim legitimno mišljenje i doživljaj.

Meni je jedna od najupečatljivijih replika bila kada Gordon Kol govori svom kolegi Albertu:

- Albert, I hate to admit this, but I don't understand this situation at all.

Evo recimo jedne zanimljive i poprilično oštre kritike od velikog ljubitelja serije koji u nekih pet tačaka iznosi šta mu se sve nije dopalo.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:58 17.09.2017

U tekstu

sam spomenuo dokumentarac David Lynch: The Art Life

recimo ovo je jedan od dva inserta iz tog dokumentarca koji trenutno mogu da se nađu na YouTube-u

kick68 kick68 23:56 22.09.2017

Stvarno,

WTH!


Wally Brando

My family, my friend, I have criss-crossed this great land of our countless times. I hold a map of it here, in my heart next to the joyful memories o the carefree days I spent as a young boy here in your beautiful town of Twin Peaks. From Alexandria, Virginia to Stockton, California. I think about Lewis and his friend Clark, the first Caucasians to see this part of the world; their footsteps have been the highways and byways of my days on the road. My shadow is always with me, sometimes ahead, sometimes behind, sometimes to the left or sometimes toe the right. Except on cloudy days or at night.

Inace, obavezno pogledati ako vec niste:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana