Život

Crče pas!

tasadebeli RSS / 24.08.2017. u 20:04

„То лице што није лице, ти дани што нису дани,
Ти дани рањених лица, та лица као табани;
Трње им не може ништа и ништа - удари...
А свако од туге за дан као век читав остари"

 

Током оних бурних деведесетих почео сам да одлазим у једно шумадијско село у близини Смедеревске Паланке, на путу ка Тополи. И данас одлазим тамо. На први поглед сам се заљубио у тај крај Србије. Предивни предели, са благо заталасаним брдима на којима су виногради и воћњаци, са њивама у подножју тих брда на којима се на благом ветру таласају жито, кукуруз или сунцокрет. Са две реке, Кубршницом и Јасеницом, богат је лековитим изворима воде.

Кажу да је у доба деспота Стефана Лазаревића ту био смештен лазарет за лечење болесника, а постоје и записи и трагови о некадашој средњовековној тврђави Некудим о чијем постојању и данас имамо један од доказа у називу једног од села у том крају које се зове Придворице.

Захвалан сам неизмерно онима који су ме тамо одвели први пут и баш сам много заволео тај крај и те људе који тамо живе.

 

 

 

 

У том селу је тада, током деведесетих, живео и Бата Веља, даљи рођак, фамилија моје жене. Сељак, годиште мог ћалета.

Са Бата Вељом сам увек волео да проводим време, да му помажем око скупљања сена, окопавања винограда, терања стоке,...

А волео сам да му помажем јер смо вазда, уз рад, причали много о свему и свачему и од њега сам тада чуо много тога занимљивог, нарочито из тог периода који је Бата Веља захватио својим животом у Србији и Југославији у 20. веку, а што се не може пронаћи у историјским уџбеницима и нечијим објављеним мемоарима.

(Данас у српским школама постоји и изборни предмет који се зове Свакодневни живот у прошлости, а који би по свом програму био некако и најближи ономе што сам тада слушао од Бата Веље.)

Иако са само четири разреда основне школе, Бата Веља је био необично виспрен човек, сасвим добро обавештен ако се то може рећи за било кога од нас у Србији, и умео је да увек врло кратко и сталожено, у једноставним реченицама, извуче закључак из информација (неки кажу да је та моћ синтезе после анализе добијених подататка уједно и највиши ступањ интелигенције), кратак и јасан, али зато прецизан и тачан толико да уме понекад да заболи оног на кога се односи. Ја и дан-данас Бата Вељу сматрам једним од три најинтелигентнија човека које сам икада упознао у свом животу. (Остала двојица су били професори универзитета.)

Рецимо, сећам се како је Велимир, Веља, свог сина, галамџију, пред једне изборе током тих деведесетих ућуткао речима:"Куј, бре? Радикали да дођу на влас'? Па сви да идемо без гаћа! Ћут', бре, будало!"

Ја бољу анализу тадашње политичке ситуације нисам чуо ни од оних силних београдских школованих политичких аналитичара тог доба који нису излазили из студија разних телевизија говорећи нам важно о демократији и Србији и светској ситуацији док једним оком меркају себе у монитору питајући се да ли добро изгледају док просипају своје мудрости широкој популацији.

И, не само то, него, као што рекох, свакојаке приче из прошлости, свашта сам тада чуо занимљивог од Бата Веље. Занимљивог барем мени, Титовом пиониру рођеном у Београду и одраслом на Отписанима, Бици на Неретви и Сутјесци и некоме ко је све до свога одласка у ЈНА после завршене гимназије дубоко веровао да је читава СФРЈ као и Кнез Михајлова, углађена, фина, цивилизована, са неонским рекламама, иностраним гостима на ФЕСТ-у и неким насмејаним људима који уживају у животу.

Рецимо, од Бата Веље сам слушао како су изгледале те мобилизације у грађанском рату који је текао у Србији и међу Србима и осталим Југословенима, а који је био подвучен под тепих Другог светског рата и борбе за ослобођење од окупације. Он ми је причао како су њега сваке године мобилисали мало партизани, па би он побегао, па мало четници, па би он опет побегао, па онда опет партизани итд. Рат је, срећом, завршио на победничкој страни ослобађајући будућу Титославију све до Изоле.

Он ми је причао како су после рата замењивали оне старе паре за нове Титове динаре, па сам од њега, рецимо, чуо како се један нови динар добијао за три Недићева динара и за две усташке куне.

Од њега сам чуо и како је Србија изашла из тог Другог светског рата, у каквом стању, колико су на селу били сиромашни, и пре и после рата.

И није Бата Веља ништа прећуткивао нити искривљавао истину причајући о том добу у Србији у жељи да истину прилагоди својим ставовима, уверењима, размишљањима. Није спиновао, како би то данас рекли, иако му нико није плаћао да говори то што говори.

Понављао је често да се квалитет живота у српском селу заиста подигао почев од краја шездесетих година прошлога века и да се могло од тада па до распада СФРЈ сасвим лепо живети од земље и на земљи причајући ми о колонама камиона из Словеније, Хрватске, Црне Горе, Македоније, Босне и Херцеговине који чекају на утовар испред локалног силоса са житом покупљеним на тим њивама око нас у које гледамо док причамо.

(Данас су ти силоси у том крају углавном полупразни.)

Једном приликом затекао сам се са Бата Вељом на локалном сеоском извору киселе воде где смо дошли да захватимо мало и да однесемо у виноград који треба окопавати тог дана на падини брда изнад извора.

Виноград удаљен од куће неких 4-5 километара, па се често ноћу спавало у склепаној колибици у винограду да се не би губило време у путу до куће и да би се сутрадан изјутра рано наставило с послом. Изнад брда на чијој је падини виноград, ноћу још само широко небо препуно звезда и ништа више. Чак ни авиони нису тада летели тако често као данас, време санкција је то било, па је човек могао ноћу, кад се пружи на земљу испред колибе баш да буде сам са собом.

Елем, сиђосмо нас двојица из винограда до извора да захватимо мало воде. Појавио се баш тада на том извору и неки Бата Вељин исписник из села који је такође дошао да захвати воду да има док ради на својој њиви у подножју брда.

И док сам ја као најмлађи чучао поред извора и обојици пунио водом чутурице (војничке, изгребане, мало зарђале споља, са траговима СМБ боје на њима), двојица стараца су села на камен поред извора, ослонили браде на штапове (већ су се обојица тешко кретала, али их то није спречавало да раде у винограду, на њиви), чекајући да им ја наточим чутурице. Лица им изборана, испрале их кише, ишибали ветрови, испекло сунце. Седа коса, седи бркови, шајкаче на главама, опанци на ногама.

И распричали се њих двојица. О свему и свачему, о летини, ценама ђубрива, деловима за трактор,...

У једном моменту заћуташе обојица. После краће паузе сетише се и неког Милорада, такође њиховог исписника из њиховог села, са којим су заједно и ишли у та прва четири разреда основне школе јер се даље нико од њих и није школовао.

Милорад је иначе био комуниста, комесар сеоски који је после 1945. све у њиховом селу држао под будним оком, пријављивао их „тамо где треба", утеривао их у задруге, отимао им жито, тукао их воловском жилом, држао им деценијама испред задруге запаљиве говоре пуне меда и млека што се и није баш слагало са сликом стварности око њих...

Касније, почетком деведесетих, Милорад је постао по аутоматизму члан Социјалистичке партије Србије и опет је држао запаљиве говоре, овај пут у месној заједници и овај пут о решавању српског националног питања на просторима СФРЈ која се распала пар година раније и у којој је грађански рат још увек трајао.

Причао је мени Бата Веља, присећајући се разних доба кроз која је прошла Србија и његов живот у тој и таквој Србији, понеки пут и о том Милораду, па сам зато одмах знао о коме то два старца причају.

Углавном, да се вратим из ретроспективе у тренутак о којем причам.

Седе часне старине на камену, браде ослонили на дршке штапова, ниједан мишић на лицу им се не мрда да би наговестио шта мисле у том тренутку, кад Бата Вељин исписник проговори после те краће паузе и тишине:

- Је л', богати, јеси чуо да је умро Милорад?

- Црче пас?

- Црче.

И толико...

Црче пас.

Ни мишић на лицу та два старца да се помери без обзира на све успомене које у њима буди и сам помен Милорада, ни брк да им се подигне или спусти, ни тон гласа да се промени, ни око да трепне.

Само кратко и јасно:

Црче пас.

И ништа више. И ништа мање.

Само црче пас.

Данас, када се полако и сам приближавам тим годинама у којима су били Бата Веља и његов исписник када су водили овај разговор, често се присетим те сцене.

И промрмљам тихо да само ја то чујем:

Црче пас.

 

405w_pexels-photo-110854.jpg 

Tagovi



Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 18:31 29.08.2017

Re: Crče pas!


Kakav bre razuman, treba da me vidiš/čuješ kad vidim vozilo parkirano tako da zauzme ceo trotoar.


Tad je nemoguće biti razuman!
maksa83 maksa83 18:41 29.08.2017

Re: Crče pas!

Tad je nemoguće biti razuman!

Ali i to je stvar Identiteta, for ril. Ja sam pre svega otac dva deteta koja tuda peške idu u školu.
Auto na trotoaru je nešto zbog čega oni - i gomila druge dece - treba da siđu na kolovoz gde će da ih pokupi neko ni kriv ni dužan ko je vozio po PS-u, ili cica koja je dovoljno moron da drka telefon i vozi (true story, da nisam držao dete za ruku kad je uletela na pola pešačkog izvadio bih je iz kola kroz prozor, onako skroz rodnoravnopravno, kao da nije žensko, pošto je sve to socijalni konstrukt).

Šta su nekom Četnici ili Partizani meni su beogradski vozači. Moj triger za ono najgore animalno puštanje životinje iz kaveza.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:42 29.08.2017

Re: Crče pas!

maksa83
Mislim da bi trebalo malo smanjiti strasti. Malo razloznije gledati i normalnije suditi.

Ošqrac.

Te stvari su neodvojiv deo identiteta, i kad se sudare Identiteti tu Razum kaže "e, idem ja sad, a vi kad završite zovite da prebrojim tela".



A čitaš, čitaš :)

Неће од Калабића, Ђуришића, Михаиловића, и других четничких сероња, бити пите. Не бива, не прави се она од... Да су они нешто вредели, подржали би их савезници. Наспрам њих партизани су деловали и понашали се као уређена војска. Да, злочинци су били и једни и други. Но, твоја могућна историја -- она је немогућа.


Pusti sad to, to nas vodi u beskrajnu priču, i, ako već odgovaraš, odgovori na konkretno pitanje:
Da su kojim slučajem pobedili ti drugi zločinci, da li bi bilo diktature, i ako ne bi, da li bi bilo bolje da je nije bilo, nego ovako, kad su pobedili em zločinci em dikatatori?
maksa83 maksa83 18:49 29.08.2017

Re: Crče pas!

A čitaš, čitaš :)

Ne, naprotiv, kad prepoznam Č vs P pattern samo skrolujem nadole, pošto kad se sudare Identiteti ne može bog zna šta ni da se nauči, a pogotovo posle svih ovih godina niko nema apsolutno ništa novo da kaže.

Meni više znači kako parkiraš nego šta bi nosio na kapi da te neko za to pita.
alselone alselone 18:54 29.08.2017

Re: Crče pas!

Meni više znači kako parkiraš


Ako te zanimaju kartice, moj drugar ih stampa, imam jedno 100 komada kod sebe. Od kako sam se preselio to me vise toliko ne nervira, pa cu ti rado ustupiti. :) Ranije sam sa izrazitim gnevom kacio po komsiluku.

A mozes i da porucis preko FB.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:59 29.08.2017

Re: Crče pas!

pošto kad se sudare Identiteti


Misliš da se u pitanju identiteti?

Ja sam zagovornik teze da se nasleđuje prezime, slava, imovina, ali ne i politička uverenja, pa su mi uvek malo bezveze argumenti tipa, ja sam partizansko (četničko) dete, moji su stradali od ovih ili onih, to je moj identitet, samim tim ja podržavam ove ili one.

Da li je teško prihvatiti da se nečiji deda zaebao, pa možda i jeste, ali je baš tupavo insistirati na nečemu, jer se deda zaebao kad je birao strane.
maksa83 maksa83 18:59 29.08.2017

Re: Crče pas!

Ako te zanimaju kartice, moj drugar ih stampa, imam jedno 100 komada kod sebe. Od kako sam se preselio to me vise toliko ne nervira, pa cu ti rado ustupiti. :)

To ne bih mogao, deda bi mi se novosadski u grobu (zapravo urni) prevrtao pošto je objavio 112 radova o konjima i nije propuštao nijedan kasački derbi, a i ja sam se letos na moru sprijateljio sa jednim konjem koji je bio vezan na susednom placu. Ujutru kupim gomilu najjeftinijih jabuka i on (zapravo mlada ždrebica) dotrči čim mi čuje glas i onda kreće da melje one jabuke ko sokovnik. Prelepa životinja, baš mi bilo žao da se rastanemo.

Je l' može da se bira motiv, npr. "da nisi degen parkirao bi drugačije", i Vulinova slika?
maksa83 maksa83 19:05 29.08.2017

Re: Crče pas!

Misliš da se u pitanju identiteti?

Apsolutno su u pitanju Identiteti.

Nisu nužno porodično nasledni, svakako su stečeni, ali najčešće jesu porodično nasleđeni. Pa pogledaj priče ovde - moj deda ovo, moj deda ono, a moja baba ovako i onako. Neki put su pod-identiteti fasovani uz neki drugi identitet. Npr. neko ko je partizanski unuk postane navijač Zvezde i to je njegov novi Identitet, pa pošto su tamo sve Srbi Za Kralja i Otadžbinu i on postane Srbin za Kralja i Otadžbinu, i onda je i to njegov Identitet.

Ako misliš da nije u pitanju Identitet, da te pitam - kako to da se njegov deda zajebao a ne baš tvoj, i zašto on misli da se zajebao tvoj deda a ne njegov? Zato što si ti objektivno u pravu, a on nije? Ili je on objektivno u pravu a ti nisi? Obojica imate savršen objektivan pregled prošlosti i detaljan uvid u moguće budućnosti? Ajmo ozbiljno.



hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 29.08.2017

Re: Crče pas!

Ako misliš da nije u pitanju Identitet, da te pitam - kako to da se njegov deda zajebao a ne baš tvoj, i zašto on misli da se zajebao tvoj deda a ne njegov? Zato što si ti objektivno u pravu, a on nije? Ili je on objektivno u pravu a ti nisi? Obojica imate savršen objektivan pregled prošlosti i detaljan uvid u moguće budućnosti? Ajmo ozbiljno.



Imam ja problem s tim.
Moji jesu pripadali četničkoj strani, neki čak i vrlo visoko kotirani, i nisam baš načisto (iskreno) koliko ta činjenica utiče na moje sadašnje stavove.
Tako da se i meni može zameriti ono što ja zameram drugima, jer se i kod mene poklapaju poreklo i uverenja, jasno mi je to.

Ali logika koja govori da je ta strana prihvatljivija mi sasvim štima i kad to, porodično svrstavanje, pokušam da eliminišem.

Samo par detalja.
Četničkoj strani se zameraju zločini.
To se može zameriti i komunističkoj, dakle tu su egal.

Komunistička na duši nosi i diktaturu, posleratni teror, i sve ostalo, to se ne može pripisati četničkoj.
Dakle, samo dotle četnici vode sa dva jedan.
I to stvarno nema veze sa porodičnom tradicijom.
maksa83 maksa83 20:03 29.08.2017

Re: Crče pas!

Komunistička na duši nosi i diktaturu, posleratni teror, i sve ostalo, to se ne može pripisati četničkoj.
Dakle, samo dotle četnici vode sa dva jedan.

Dva jedan vodi neko ko je u WW2 sarađivao sa silom koja se zaletela da porobi i zatre cele narode?

Ovaj, ne.

I ja ću sad dalje da neučestvujem, pošto to stvarno nije moja trka.
tasadebeli tasadebeli 20:22 29.08.2017

Re: Crče pas!

predatortz
У праву је Макса.


Maksa mi ide naqratz jer je najčešće u pravu!
Razuman čovek, takvih bi nam više trebalo.

Mene hebe temperament...




Да цитирам Душка Радовића из оне његове последње емисије Београде, добро јутро:


"Мрзимо интелектуалце. Интелектуалци су педери.

Они мисле да све знају, а знају само оно што ми не знамо."
tasadebeli tasadebeli 20:33 29.08.2017

Re: Crče pas!

maksa83
Ne, ne, ja ne mogu ovo vise. Idem da se obesim medj sunke i da se samospalim kao princi.

Nemoj tako uzalud zbog Č vs P da se samospališ, drug princi se nije bezrazložno samoubio, nego se za sve nas herojski bacio na granatu kada je eksplodirala i time anihilirao i sebe i granatu.

Jedino što baca senku na tu njegovu žrtvu je što je to bila decoy-granata, prava je izgleda još uvek tu i ništa joj ne fali, samo čeka da opet detonira.





И после мене питају зашто сам поделио толико рдечих и румених куртона на овом мом посту и шта то изводим.

Дан инжињерије у покојној ЈНА обележавао се и славио 7. марта. (никад у животу п'јанији нисам био) због овога:







Уживање и задовољство које се осети док окрећеш овај кључић као у приложеном клипу не може се мерити ни са чим. Верујте ми на реч.


Јер, што рекоше у Карпентеровој Тамној звезди:

- Бомбо, који је крајњи циљ твог постојања?

- Да експлодирам.


И још од тада контам да је боље да ја будем тај који ће бомби дати знак да екплодира него да она почне да ми ту нешто размишља...




alselone alselone 20:43 29.08.2017

Re: Crče pas!

Je l' može da se bira motiv, npr. "da nisi degen parkirao bi drugačije", i Vulinova slika?


Mislim da bi trebali ko oni ludi Rusi da lepimo veliki znas stop preko cele soferke.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 29.08.2017

Re: Crče pas!

Dva jedan vodi neko ko je u WW2 sarađivao sa silom koja se zaletela da porobi i zatre cele narode?


Eto, svrstan si, to je to, a ako je identitet u pitanju onda identitet.

A saradnja, pa vidi, ono što je neupitno je da je to vojska koja je formirana, koja je nastala zbog otpora Nemcima.
Strategija, ideja, suština te vojske nije upitna, ona je antifašistička nesporno.
Taktika, e tu se može diskuitovati.
Ali se može diskuovati i o komunističkoj taktici, čak strategiji.

Ali u pravu si, ima li smisla raspravljati ako se zapravo ne brani stav nego sopstveni identitet.

emsiemsi emsiemsi 21:38 29.08.2017

Re: Crče pas!

maksa83
Молим појашњење са акцентом на други пасус !

A, važi.

Korisnik sugarbaby je isto što i qqriq, mokosha, janeberry, anja93, suncokret, i nebrojeno juzera pre toga a koji su svi banovani kad im lekići popuste i počne ludilo, što se neminovno desi svaki put. Svi ovde znaju ko je (mada je to skroz nebitno), a dok je bila živa pok. Vesna Dozet kako ova izviri i reinkarnira se i krene da divlja tako je ova zagasi. Međutim ovaj blog je ostao bez majke pa je dalabu počela da vileni i kao suncokret, i kao sugarbaby, dok pred nju nije stao naš heroj princi koji je poslednjim atomima snage uspeo za sobom u ambis da povuče monstruma, ali samo jednu od dve trenutne inkarnacije.

Sad, možeš da zamisliš tu trenutnu unutrašnju borbu kod budale - da l' da kreira pedessedmi nalog i opet krene da šareni, ili da ćuti i smrdi kao sugarbaby u nadi da će neko poverovati u priču da je suncokret - nick pod kojim je sipala toksične budalaštine da bi na kraju zaboravila koji nalog koristi - nalog njene drugarice sa polomljenim mužem koji se izražavao u ženskom prvom licu jednine zbog ... neko ludilo mozga.

Eto, ukratko.

Не моги да верујем !
Да неко може да буде баш толика будалчина како си описао ?!
Страшно !
alselone alselone 21:39 29.08.2017

Re: Crče pas!

Strategija, ideja, suština te vojske nije upitna, ona je antifašistička nesporno.


Poenta.
emsiemsi emsiemsi 21:44 29.08.2017

Re: Crče pas!

maksa83
Komunistička na duši nosi i diktaturu, posleratni teror, i sve ostalo, to se ne može pripisati četničkoj.
Dakle, samo dotle četnici vode sa dva jedan.

Dva jedan vodi neko ko je u WW2 sarađivao sa silom koja se zaletela da porobi i zatre cele narode?

Ovaj, ne.

I ja ću sad dalje da neučestvujem, pošto to stvarno nije moja trka.

Најпаметније.
Јер када хучи кучи крене, то ти је као да сам хучи кучи крене заједно са Фрихендом - ту кондицију нема нико на кугли земљаској, а камоли на блогу.
gedza.73 gedza.73 08:11 31.08.2017

Re: Crče pas!

meni su beogradski vozači. Moj triger za ono najgore animalno puštanje životinje iz kaveza.

Kragujevac i parkiranje?
Staje kako ko gde stigne. Na trotoar, kolovoz, popreko, nakoso, uspravno...
Pravila saobraćaja? Kao da baje misle ako prekrše svaki mogući propis da su vrhunski vozači.

Što kaže Bili Piton kao da se prozlimo posle nekog vremena života u Srbiji.

A 'vozači' obično cirkulišu na nekom dnevnom nivou samo po svom selu, zimi k'o nemačka baba ne izlaze iz garaže a leti možda zapucaju put Grčke i misle u sebi 'al' sam dobar vozač'.

pre nekoliko dana u kružnom toku čovek svira drugom vozaču iako on sam krši pravila kružnog toka.

sreća pa sam pronašao nirvanu i vozim kao penzioner. sad polako postaje problem naučiti dete kako da se snađe u ovoj džungli.
maksa83 maksa83 08:26 31.08.2017

Re: Crče pas!

Kragujevac i parkiranje?

Bio za vikend u Manasiji na onom Just Outu, prošao kroz Kragujevac u povratku, nije mi izgledalo gore od Beograda, doduše to su one glavne džade gde panduri ponekad nekog i sklone... Moj glavni utisak je - veliki bre taj Kragujevac. Opet, da nije, ne bi se otvarali tamo tržni centri i sl., te firme pre investicija angažuju ozbiljne analitičarske kuće za procene rasta i Kragujevac po potencijalu bude prvi iza Beograda, pre Niša i Novog Sada, što me pomalo iznenadilo.

Edit: Moj heroj tog Just Outa je Danac, veliki plavi pravi potomak Vikinga koji se na 36 stepeni sve onako natrontan u one vune i čuda ceo celcati dan igrao sa decom-posetiocima tako što uzme štit i sekirče, njima da mač i pusti ih da ga njime mlate i na kraju "pobede". Kralj.
Milan Novković Milan Novković 10:22 31.08.2017

Re: Crče pas!

maksa83
Edit: Moj heroj tog Just Outa je Danac, veliki plavi pravi potomak Vikinga koji se na 36 stepeni sve onako natrontan u one vune i čuda ceo celcati dan igrao sa decom-posetiocima tako što uzme štit i sekirče, njima da mač i pusti ih da ga njime mlate i na kraju "pobede". Kralj.

Svaka čast tvom Vikingu!

Iako ja mislim da su im malo zapustili vodene veštine i treninge - ladna voda, valjda, a danas postoje prostiji načini da se dođe do goodies.

Kada sam ja radio Rescue Diver sertifikaciju, više zbog Master Diver titule, samo mi to falilo, nego što će mi trebati, nadam se, iako se nikad ne zna, uparili me sa jednim Holanđaninom - ko od brda odvaljen, atleta samo taki.

Al što ne ume da povuče u vodi čudo jedno, mane par puta ručicama i gotov, sve sam morao sam i lipsao na kraju, a i nabacali nam neke krupne "davljenike" isto, pa dok ga izbučeš iz dubine, doplivaš do čamca sve dajuću mu veštačko disanje ...

... dok moja mlađa ćerka i dve kline iz Čačka, rođake, rade prve časove za Open Water sertifikaciju tu u okoline i daju nam moralnu podršku.

... sve u svemu, nema Vikinga do Srbina (gde je Emsi sad kad je najpotrebniji

Priznaj, kako ti podučavaš svoju decu - Karate Kid, Hunger Games, Teleskopi i Mikroskopi, Kvantna Mehanika, Assorted Topologije ...
gedza.73 gedza.73 10:39 31.08.2017

Re: Crče pas!

Moj heroj tog Just Outa je Danac, veliki plavi pravi potomak Vikinga koji se na 36 stepeni sve onako natrontan u one vune i čuda ceo celcati dan igrao sa decom-posetiocima tako što uzme štit i sekirče, njima da mač i pusti ih da ga njime mlate i na kraju "pobede". Kralj.

Jeste lik.
ispričao mi zet za skup u Manasiji, pored vitezova bilo i starih zanata (to me zanimalo) pa na kraju ne odemo ni mi ni oni. Verujem da je bilo lepo.

Moj glavni utisak je - veliki bre taj Kragujevac

više zbog prigradskih naselja. Dosta ljudi je došlo u zadnjem talasu izbeglica, pre iz okolnih sela.
A sad i po gradskim školama manjak dece.

nije mi izgledalo gore od Beograda, doduše to su one glavne džade gde panduri ponekad nekog i sklone...

Ponekad mi izletida opljunem inače moram da budem strogo subjektivan po pitanju Kragujevca. Odakle ti žena, odatle ti i crkva.
Lokalne zađevice svode na 'seljaci' (okolina) i 'crevari' (Kragujevčani)
maksa83 maksa83 10:41 31.08.2017

Re: Crče pas!

Svaka čast tvom Vikingu!

Al' znaš kakav kralj... mlati se on tako sa decom, i prilazi neka TV ekipa, riba i kamerman, i nešto ga pitaju (do tad sam mislio da je Englez, pošto govori engleski bez akcenta), i kaže on "ja sam iz Danske, pa, eto, Vikinzi uglavnom nisu nosili masivne metalne oklope, ovo <pokaže na tu sekiricu u ruci> je vikniška sekira, ako njom zamahneš dovoljno jako <pokaže> probiješ i šlem, i ćao. I tako smo mi oduvali i Engleze i Francuze i uzeli im i zlato i zemlju i sve." :))))

Iako ja mislim da su im malo zapustili vodene veštine i treninge - ladna voda, valjda, a danas postoje prostiji načini da se dođe do goodies.

Oni verovatno jesu to zapustili pošto se u toj 'ladnoj vodi ne kupaju i ne idu više brodovljem da smaraju druge narode, al' zato holandezi koji su ispod nivoa mora i ispresecani onim kanalima imaju obaveznu ozbiljnu školu plivanja za decu u 6. godini. Nacija sa nula neplivača.
maksa83 maksa83 10:46 31.08.2017

Re: Crče pas!

ispričao mi zet za skup u Manasiji, pored vitezova bilo i starih zanata (to me zanimalo) pa na kraju ne odemo ni mi ni oni. Verujem da je bilo lepo.

Jeste, bilo je zapravo jako dobro organizovano, puno ljudi bilo. Ja umal' da kupim neki ručno rađeni luk od 70 funti natega (to je ono što ispališ 20 strela za dan i sutradan ne možeš ruke da pomeriš) ali sva sreća nisam poneo dovoljno keša sa sobom, inače bih ga sad gledao i pitao se štamkojqracibi...

Lokalne zađevice svode na 'seljaci' (okolina) i 'crevari' (Kragujevčani)

Dakle k'o Šabac i Bogatić. Nema gore noćne more za Šapčanina nego da mu ćerka nađe dečka iz Bogatića, mislim da bi Turčina lakše svario...
eloy eloy 09:28 25.08.2017

da debelu bonu čika Tasa






tasadebeli tasadebeli 09:38 25.08.2017

Re: da debelu bonu čika Tasa

eloy



Да, мамицу му његову!

Све нас је лагао!

И то без бомбона...

EDIT:

У ствари, некима је и дао понеку бомбону. Али није таквих било много. Тек десетак посто од укупног броја становника СФРЈ.

А је л' знаш ти шта је било са Краљем Ибијем кад је био у Паризу?

Хтели дупе да му гризу.

А кад је био у Лондону?

Хтели да му у дупе гурну бомбону.


eloy eloy 09:40 25.08.2017

Re: da debelu bonu čika Tasa


Све нас је лагао!

И то без бомбона...


ko ? ćopo ledeni ili tasa debeli ?

P.S. bar je znao dobro da laže i to je nešto
eloy eloy 09:46 25.08.2017

Re: da debelu bonu čika Tasa

А кад је био у Лондону?

Хтели да му у дупе гурну бомбону.


A šta nam sad guraju u isto ?
nikvet pn nikvet pn 09:31 25.08.2017

Судба

Исто тако Тасо и мени кад сам добио парохију. Срп(бијан)ско село је за мене било откровење. Нисам имао појма да постоје људи тако стаменог духа и владања, такви су у град силазили само о вашарима.

Причали су ми о Светиславу, њиховом Милораду који је многе куће у селу у црно завио. Равним гласом без мржње, као о суши и киши. Али гледа она' озго. И бележи. Први син му је млад страдао, саобраћајка. Другог сина утурио је у Војни одсек; фини, љубазан, мало педерикаст - бежи од њега. И он напрасно умре у четрдесет и некој. Ишао је тако дртав старац селом као зомби, изопштен од свих ал неће га Бог узне но држи га да гледа. Унука, лепушкаста, рано се пустила у промет и сада јој је сјајна каријера старлете на заласку, све ређе је има по новинама. Њега су нашли једне зиме после кошаве смрзнутог у кући. Липцо.
predatortz predatortz 09:44 25.08.2017

Re: Судба

nikvet pn
Исто тако Тасо и мени кад сам добио парохију. Срп(бијан)ско село је за мене било откровење. Нисам имао појма да постоје људи тако стаменог духа и владања, такви су у град силазили само о вашарима.

Причали су ми о Светиславу, њиховом Милораду који је многе куће у селу у црно завио. Равним гласом без мржње, као о суши и киши. Али гледа она' озго. И бележи. Први син му је млад страдао, саобраћајка. Другог сина утурио је у Војни одсек; фини, љубазан, мало педерикаст - бежи од њега. И он напрасно умре у четрдесет и некој. Ишао је тако дртав старац селом као зомби, изопштен од свих ал неће га Бог узне но држи га да гледа. Унука, лепушкаста, рано се пустила у промет и сада јој је сјајна каријера старлете на заласку, све ређе је има по новинама. Њега су нашли једне зиме после кошаве смрзнутог у кући. Липцо.


Dolazila kod moje pomenute babe, krajem osamdesetih, jedna skojevka, da traži oprost. Prvo se, pričali su, drugarica skojevka posebno isticala pod nekim zastavnikom Kostom, teškim zlikovcem iz KNOJ-a. No, četnici joj sjebaše posao - ubiše skota iz zasede. Kažu da se posle toga toliko osilila i ostrvila na nejač iz četničkih porodica, da su tokom dobrovoljnog otkupa mnoga deca od gladi cvilela zbog njene pravde.

Na moju babu se posebno ostrvila, što zbog dede, iako je uveliko mrtav bio, što zbog babinog brata od strica, kažu najboljeg četničkog mitraljesca na Majevici, koji se tada još krio po brdima.

Elem, šta god babi odrede da dobrovoljno da u otkup, ispred troje siročadi, ona traži da se piše duplo.
Uvek sa istim objašnjenjem:
Sigurno je četnikuša negde sakrila!

Posle je babu dodatno mrzela zbog toga jer je stricu i ocu škola lepo išla, a njenoj deci baš i ne. Kad god je mogla, a često je mogla, neku pakost joj je napravila.

Da ne dužim, kad je počeo da je izjeda rak, došla je da od babe traži oprost.

Prekaljena četnikuša, koja je mnogo jada preko leđa preturila, samo joj je rekla:

Nije do mene ni da ti sudim, ni da ti praštam. Njegovo je to!
tasadebeli tasadebeli 09:46 25.08.2017

Re: Судба

nikvet pn

Равним гласом без мржње, као о суши и киши. Али гледа она' озго. И бележи.



Да, мени управо то оставља најјачи утисак.
kosta.babic kosta.babic 10:20 25.08.2017

Re: Судба

nikvet pn
Исто тако Тасо и мени кад сам добио парохију. Срп(бијан)ско село је за мене било откровење. Нисам имао појма да постоје људи тако стаменог духа и владања, такви су у град силазили само о вашарима.

Причали су ми о Светиславу, њиховом Милораду који је многе куће у селу у црно завио. Равним гласом без мржње, као о суши и киши. Али гледа она' озго. И бележи. Први син му је млад страдао, саобраћајка. Другог сина утурио је у Војни одсек; фини, љубазан, мало педерикаст - бежи од њега. И он напрасно умре у четрдесет и некој. Ишао је тако дртав старац селом као зомби, изопштен од свих ал неће га Бог узне но држи га да гледа. Унука, лепушкаста, рано се пустила у промет и сада јој је сјајна каријера старлете на заласку, све ређе је има по новинама. Њега су нашли једне зиме после кошаве смрзнутог у кући. Липцо.


kosta.babic kosta.babic 10:22 25.08.2017

Re: Судба

predatortz
nikvet pn
Исто тако Тасо и мени кад сам добио парохију. Срп(бијан)ско село је за мене било откровење. Нисам имао појма да постоје људи тако стаменог духа и владања, такви су у град силазили само о вашарима.

Причали су ми о Светиславу, њиховом Милораду који је многе куће у селу у црно завио. Равним гласом без мржње, као о суши и киши. Али гледа она' озго. И бележи. Први син му је млад страдао, саобраћајка. Другог сина утурио је у Војни одсек; фини, љубазан, мало педерикаст - бежи од њега. И он напрасно умре у четрдесет и некој. Ишао је тако дртав старац селом као зомби, изопштен од свих ал неће га Бог узне но држи га да гледа. Унука, лепушкаста, рано се пустила у промет и сада јој је сјајна каријера старлете на заласку, све ређе је има по новинама. Њега су нашли једне зиме после кошаве смрзнутог у кући. Липцо.


Dolazila kod moje pomenute babe, krajem osamdesetih, jedna skojevka, da traži oprost. Prvo se, pričali su, drugarica skojevka posebno isticala pod nekim zastavnikom Kostom, teškim zlikovcem iz KNOJ-a. No, četnici joj sjebaše posao - ubiše skota iz zasede. Kažu da se posle toga toliko osilila i ostrvila na nejač iz četničkih porodica, da su tokom dobrovoljnog otkupa mnoga deca od gladi cvilela zbog njene pravde.

Na moju babu se posebno ostrvila, što zbog dede, iako je uveliko mrtav bio, što zbog babinog brata od strica, kažu najboljeg četničkog mitraljesca na Majevici, koji se tada još krio po brdima.

Elem, šta god babi odrede da dobrovoljno da u otkup, ispred troje siročadi, ona traži da se piše duplo.
Uvek sa istim objašnjenjem:
Sigurno je četnikuša negde sakrila!

Posle je babu dodatno mrzela zbog toga jer je stricu i ocu škola lepo išla, a njenoj deci baš i ne. Kad god je mogla, a često je mogla, neku pakost joj je napravila.

Da ne dužim, kad je počeo da je izjeda rak, došla je da od babe traži oprost.

Prekaljena četnikuša, koja je mnogo jada preko leđa preturila, samo joj je rekla:

Nije do mene ni da ti sudim, ni da ti praštam. Njegovo je to!


omega68 omega68 23:05 25.08.2017

Re: Судба

Nije do mene ni da ti sudim, ni da ti praštam. Njegovo je to!

Чини ми се да то може да се подведе под лаконски говор.
Е сад, пред гашење, да испричам још како је лаконски говор добио назив.
Хтео Филип македонски Карановић да нападне Ла(и)конију ( област на Пелопонезу који је обухватао и Спарту - дигресија: Постојала је област у тадашњој античкој Анатолији а данашњој Турској која се звала Ликија - Лика што нам показује још једном да је све то на србском језику ).
Елем, Филип им пошаље глас да ће све да их побије, силује, попали...ако се не предају.
А Спартанци само одговоре:,,Ако''
(Иначе се зна да су људи звани Спартанци на Пелопонез дошли из Херцеговине.То каже и онај Шарић хрватијански повесничар)

gedza.73 gedza.73 07:44 26.08.2017

Re: Судба

nikvet pn
Ишао је тако дртав старац селом као зомби, изопштен од свих

Nema sela u mojoj okolini bez takve priče.
Drmali selima i ljudima, moćni, jaki partijci koji su uništavali porodice, ljude, imanja...

i ništa. skončali kao kučići. prezreni.
alselone alselone 09:35 26.08.2017

Re: Судба

Елем, Филип им пошаље глас да ће све да их побије, силује, попали...ако се не предају.
А Спартанци само одговоре:,,Ако''
(Иначе се зна да су људи звани Спартанци на Пелопонез дошли из Херцеговине.То каже и онај Шарић хрватијански повесничар)


Prica je super, samo je taj njihov lakonski momenat bio odgovor na malo drugaciju recenicu. On je nije bio "ako se predamo", nego "ako on dodje". Naime, on im je pisao da je bolje da se predaju jer ako dodje u Spratu ima da je popali, pobije, siluje itd. On si odgovorili "ako".

omega68 omega68 09:44 26.08.2017

Re: Судба

Alse, ništa nisam razumeo šta sam pogrešio, bez zezanja
alselone alselone 09:45 26.08.2017

Re: Судба

Ma nista specijalno, to nije ni greska nego verovatno drugacija interpretacija iste recenice.
trala.la trala.la 12:44 27.08.2017

Re: Судба

Елем, Филип им пошаље глас да ће све да их побије, силује, попали...ако се не предају.
А Спартанци само одговоре:,,Ако''


Pa, ispalo je da su Spartanci mislili da zeznu Filipa tako što će se predati. A valjda nisi to hteo da kažeš
omega68 omega68 13:21 27.08.2017

Re: Судба

Nisam.
Zapretio im je da će sve ono da im radi ako se ne predaju.
to je valjda jasno.
A oni su rekli : ,,Ako''.
U fazonu dođi i uradi to ako možeš.
trala.la trala.la 19:38 27.08.2017

Re: Судба

omega68
Nisam.
Zapretio im je da će sve ono da im radi ako se ne predaju.
to je valjda jasno.
A oni su rekli : ,,Ako''.
U fazonu dođi i uradi to ako možeš.

Znam šta si hteo da kažeš, ali takva formulacija potpuno menja smisao. Spartanci svakako ne bi sebi dozvolili neprecizan odgovor na takvu pretnju. Bilo je "savetujem da se predate, jer ako dođem", a ne "ako se ne predate".
omega68 omega68 20:47 27.08.2017

Re: Судба

Taso, leba ti, razreši ovu jezičku nedoumicu.Može li da se pripreti sa:''Ako se ne predate...?''
tasadebeli tasadebeli 20:57 27.08.2017

Re: Судба

omega68
Taso, leba ti, razreši ovu jezičku nedoumicu.Može li da se pripreti sa:''Ako se ne predate...?''






Може.

Него ти Спартанци били неки велики зајебанти...

Ево, види само шта је изјављивао њихов краљ Менелај испод Троје ономад:





omega68 omega68 21:10 27.08.2017

Re: Судба

Spartanci svakako ne bi sebi dozvolili neprecizan odgovor na takvu pretnju.

А зашто мислиш да не би себи дозволили такав одговор?
Знаш ли ко су били Спартанци и какви су то ,,лудаци'' били?
Јеси чула икад ишта о Херцеговцима и њиховом менталитету?
Спартанци су Херцеговци који су се доселили на Пелопонез пре доласка малог племена Јелина ( Елас ) који су касније покорили Пеласте и ратовали против Спартанаца а да би данас сви били Грци ( Горци )
Знаш ли за тај општи динарски менталитет који је и у оној причи о Личанима у аустро угарској војсци, који су ратовали у Србији, ( против браће ) и на позив србког официра да се предају и да не гину од братске руке они рекли
,,Срби се никоме не предају?''
Ако све то знаш онда не улећи клизећим стартом на стену.
trala.la trala.la 22:32 27.08.2017

Re: Судба

omega68
Spartanci svakako ne bi sebi dozvolili neprecizan odgovor na takvu pretnju.

А зашто мислиш да не би себи дозволили такав одговор?
Знаш ли ко су били Спартанци и какви су то ,,лудаци'' били?
Јеси чула икад ишта о Херцеговцима и њиховом менталитету?
Спартанци су Херцеговци који су се доселили на Пелопонез пре доласка малог племена Јелина ( Елас ) који су касније покорили Пеласте и ратовали против Спартанаца а да би данас сви били Грци ( Горци )
Знаш ли за тај општи динарски менталитет који је и у оној причи о Личанима у аустро угарској војсци, који су ратовали у Србији, ( против браће ) и на позив србког официра да се предају и да не гину од братске руке они рекли
,,Срби се никоме не предају?''
Ако све то знаш онда не улећи клизећим стартом на стену.


Ne bi to sebi dozvolili jer bi onda Filip pomislio isto što i ja. A Spartanci sigurno nisu želeli da budu pogrešno shvaćeni. Mislim, u pravu je Tasa, može tako da se kaže jezički. Ali logički nije opravdano.

Al' samo opušteno - nedelja je veče, vrućina, nema smisla sekirati se. Mala logička greška ispravljena, ništa više. Ili nikad nisi video ozbiljan klizeći?

Ubr, je l' znaš ti zašto su u to doba samo Spartanke mogle da vladaju muškarcima?

Sigurno ne zbog hercegovačkog porekla (da te malo zbunim).
eloy eloy 09:43 25.08.2017

Od Ljubavi Do Mrznje


Voleo si ga jbg nije to toliki greh.

tasadebeli tasadebeli 09:48 25.08.2017

Re: Od Ljubavi Do Mrznje

eloy

Voleo si ga jbg nije to toliki greh.




Промашио си тему за овај писмени задатак.

То је зато што пројектујеш своје муке на мене. (У овом случају, али радиш ти то и другима на Блогу.)

Углавном... Добио си јединицу и м'рш у ћошак!
kosta.babic kosta.babic 10:21 25.08.2017

Re: Od Ljubavi Do Mrznje

tasadebeli
eloy

Voleo si ga jbg nije to toliki greh.




Промашио си тему за овај писмени задатак.

То је зато што пројектујеш своје муке на мене. (У овом случају, али радиш ти то и другима на Блогу.)

Углавном... Добио си јединицу и м'рш у ћошак!

49 41 49 41 13:31 25.08.2017

Crko ko?!?

https://youtu.be/bTSw3VL2fPY
anonymous anonymous 16:28 25.08.2017

Да ли нам се то Албанци .....смеју ?





Успут

Фали знак



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:54 25.08.2017

Re: Да ли нам се то Албанци .....смеју ?

Možda ti preteruješ s demonologijom?
tasadebeli tasadebeli 16:55 25.08.2017

Речено - учињено

Srđan Fuchs

Neg' brisni, Taske,



С речи на дела, камарад, с речи на дела!

Од теорије нема вајде.

Обрисано.

Ти имаш тренутно румени куртон, а ракијски бизнис партнер рдечи куртон исто као и Елој.

Пардон, румени картон и рдечи картон.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:52 25.08.2017

Re: Речено - учињено

Nema frke, izvini, nego laže čovek, pa sam morao da se uzjogunim. Igram kao Kanga pod kartonom. Neg' reči mi zašto četnaje šetaju skull & bones simboliku?
tasadebeli tasadebeli 22:25 25.08.2017

Re: Речено - учињено

Srđan Fuchs
Nema frke, izvini, nego laže čovek, pa sam morao da se uzjogunim. Igram kao Kanga pod kartonom. Neg' reči mi zašto četnaje šetaju skull & bones simboliku?



Ене ти одговор мало горе...

Чекај, бре, немој си нестрпљив.

Нисам био при сокоћалу.

Зар не знаш да је вечерас играо Чукарички?





(Добар овај мали Овусу што нам дош'о пре пар дана! На лопти ништа не заостаје за Радоњићем, а бржи је од њега.)
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:04 26.08.2017

Re: Речено - учињено

tasadebeli

You might also like...


plausibel plausibel 19:41 25.08.2017

..

..
anonymous anonymous 23:40 25.08.2017

Banovani svih zemalja .....

...ujedinite se !

tasadebeli tasadebeli 23:54 25.08.2017

Re: Banovani svih zemalja .....

anonymous
...ujedinite se !





Могу ја да усвојим овде и нови закон о раду... Само се ти зезај...
anonymous anonymous 07:13 26.08.2017

Re: Banovani svih zemalja .....

tasadebeli
anonymous
...ujedinite se !



Могу ја да усвојим овде и нови закон о раду... Само се ти зезај...


Ma, okej.
Nego sačekaj da ja obavestim sve banovane i održim kongres - Internacionale.
Mnogi bi na njemu uzeli reč i diskutovali.

A i ....ovo mesto im se svidja .... i tvoje gostoprimstvo.

Ušli bi u istoriju .... odumirućeg Bloga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:41 26.08.2017

Re: Banovani svih zemalja .....



Blog odumire zato što je glavna vedeta kvaziliberala ozbiljno tiranično poremećeni karakter i zato što su suštinski fašisoidni.
tasadebeli tasadebeli 08:44 26.08.2017

Re: Banovani svih zemalja .....

anonymous

A i ....ovo mesto im se svidja .... i tvoje gostoprimstvo.

Ušli bi u istoriju .... odumirućeg Bloga.



Црче пас?

Наравно да ће нас све историја због овога запамтити.

И забележити.

Има она своју бележницу, посебну, за овакве ствари.

Оваj мој наслов ће полако прерасти у званични поздрав Блога Б 92 попут оних историјских Хајл Хитлер, За дом, спремни, Опрем добро и сличних...

А оно, кад боље погледаш, опет добро.

Барем што се мене тиче...


tasadebeli tasadebeli 08:57 26.08.2017

Re: Banovani svih zemalja .....

Srđan Fuchs


Blog odumire zato što je glavna vedeta kvaziliberala ozbiljno tiranično poremećeni karakter i zato što su suštinski fašisoidni.







Срки, јеси чуо најновији термин за такво понашање на друштвеним мрежама?

Микролошки фашизам.

Пази, има све одлике фашизма порицање слободе говора, насиље (сајбер насиље), ућуткивање неистомишљеника на сваки начин, а понекада богами и виртуелна ликвидација ( = игнорисање).

Само што је онда тај фашизам на појединачном, микро нивоу, али је ипак масовна појава на друштвеним мрежама.

Па није ни Блог Б92 изузетак у томе и некаква оаза демoкратије.

Микролошки фашизам је и логични назив јер ионако живимо у друштву атомизираном на усамљене појединце испред екранчића, без правог и истинског res publica (у корену речи република), неспособних за било какве промене и уједињавање у циљу заједничке користи, па самим тим и фашизам онда мора да буде микролошки, појединачни, намењен микробима, а не људском друштву.

Микробима у једном тзв. друштву које више и не заслужује тај назив друштво и које, у ствари, више и није људска зајеdница способнa за било шта сем да буде скуп пасивних микроба.

Поставља се само питање дана када ће микролошки фашизам из виртуелног света прећи у реални свет, бити организован у политичке групације и преузети контролу над људским друштвом.

Мислим да ни Хитлерова 1933. у Немачкој ни Мусолинијева 1923. у Италији нису почињале на другачији начин иако тада није било интернета.

А једноумље је ипак једноумље. Са или без интернета.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:00 26.08.2017

Re: Banovani svih zemalja .....

Možda će pokušati, al' samo preko Izraela mrtvog, this time - we go down, the World goes down. Znaju to svi veliki, pa nas ne drndaju. Razlika između Srbije i Izraela, dok čekamo Omegin tekst, je što je Srbija dopustila da joj ovladaju unutarnjim jezgrom državnosti kojekakvi masončerosi, dok Izrael to nikada nije dozvolio - raduckaju oni spolja, ali nema ih u kitchen rooms gde se donose odluke.

Поставља се само питање дана када ће микролошки фашизам из виртуелног света прећи у реални свет, бити организован у политичке групације и преузети контролу над људским друштвом.
tasadebeli tasadebeli 01:44 26.08.2017

Кости и лобања?

Srđan Fuchs

Neg' reči mi zašto četnaje šetaju skull & bones simboliku?


Без зезања сада, мислим да лобања и кости имају везе са истоветним симболима које је користила Црна рука... "Уједињење или смрт"... (Апис и остали)... А то, опет, са Хетеријом којој је и Карађорђе припадао, а чијег је потомка Црна рука и довела на престо Србије свргнувши Обреновиће...

После чега су уследили балкански ратови, па Први светски рат...

(Па у 20. веку 3 милиона мртвих Срба на овим просторима под "успешном" владавином Карађорђевића. Али 'ајде да се сад овде не задевамо још и око тога да ли се један исти колач зове Штанглице краљице Наталије или Штанглице краљице Марије.)

Не знам, нисам се никада нешто упуштао у то... Само повезујем појмове... И симболе... И исписане девизе на симболима... И спорадичне информације које сам купио успут без неког нарочитог удубљивања у то питање. И немам појма да ли сам на добром трагу.

Код Хетерије (још у доба Карађорђа и Риге од Фере) девиза је била Елефтерија у танатос (Слобода или смрт у преводу). То исто је и код наших четника. И код комита (= четника) пре балканских ратова.

На крају крајева, прве оне комитске чете које су се пре балканских ратова сукобљавале по Македонији са Турцима и јесу организовали и наоружавали Танкосић, Апис и Црна рука.

И ето тог линка одакле онда лобања и кости и код четника у Другом светском рату.

И ту се може запазити нека нит која се вуче још од самих почетака борбе малих балканских народа за ослобођење од империја (Турске, па Аустроугарске) и, као што видиш, своју традицију борбе за слободу вуче и до половине 20. века.

Е, сад, као и у свакој људској организацији, вероватно су и ту постојала разна струјања на идеолошкој основи јер се национално јединство подразумевало у борби за слободу.

Хоћу рећи, та струјања у истом националном корпусу су се разликовала по својим визијама будућег друштва после националног уједињења.

Гаврило Принцип јесте чедо Црне руке, али суштински он је пре био левичар који је класну борбу у циљу друштвене једнакости и правде видео кроз борбу малих балканских народа за ослобођење од империје/империја. Па га зато данас многи перципирају најпре као српског националисту што он суштински није био. Припадници Младе Босне заједно са њим и поред Срба били су и муслимани и Хрвати из Босне. А нека будућа заједничка држава Јужних Словена за њих је представљала остварење сна о друштву социјалне правде. Али је та борба за друштвену правду и једнакост код њих ишла кроз борбу за уједињење јер је то био пут за ослобођење од империјалних сила.

А у том уједињењу, опет, она националистичка струја је видела такође свој циљ.

А са друге стране, опет, имао си и црнорукце којима циљ није био толико класна борба, већ пре свега борба за национално уједињење Срба у Србији са оним деловима сопственог народа који је још увек под неком од поменутих империја. Па се онда они могу сматрати, само условно, десничарима, националистима.

Па тако можемо слободно рећи да су пре стварања Југославије та различита идеолошка струјања у српском националном корпусу имала можда разчичите визије будућег друштва, али су барем сматрали да се до остварења сопствених визија долази истим путем.

(Отуд онда вероватно и толика снага за рушење две велике империје које су вековима пре тога трајале на овим просторима.)

То, Срки, та "идеолошка" подела међу Србима, мислим да вуче корен још од оне старе српске поделе у Уједињеној омладини српској из 19. века у којој је један Лаза Костић персонификовао то, условно речено, десничарско крило, националистичко крило, а један Светозар Марковић оно левичарско социјалистичко крило.

Наравно, говоримо све то оном тек касније усвојеном терминологијом за политичке и идеолошке поделе.

И ја мислим да ми и данас, Срки, још увек међу Србима имамо врло изражену ту основну дубоку поделу на две групације које се више не зову Уједињена омладина српска, марковићевци, или Црна рука или Црвена рука, радикали и напредњаци (из доба Обреновића) итд. него некако другачије.

И та подела је и данас итекако видљива на нашој политичкој и, уопште, јавној сцени, нарочито међу онима образованијима, али мислим да и они мање образовани не заостају у тим честим сучељавањима те две струје.

Уосталом, српски интелектуалци, писци, образовани људи врло често су у 20. веку током својих живота лавирали у ставовима од левице ка десници (Драгиша Васић, Црњански, Добрица Ћосић,...) Ређи су били случајеви лавирања у супротном правцу, од деснице ка левици. Ваљда због година које су се током живота гомилале...

Мислим да ни код Грка није све то ништа другачије... Током ових 200 година откада почесмо да ишћерујемо Турке и они и ми (и Бугари). Тј. откада смо почели са стварањем модерне Србије, модерне Грчке, модерне Бугарске... (Наравно, сви позивајући се на средњевековне и старовековне државотворне традиције.)

А четници из Другог светског рата и јесу наставак онога што је започело још са Црном руком и балканским ратовима ( "Слобода или смрт" ) што је било сасвим логично у условима немачке окупације.

Ево, нађох ово:

Tchetniks (Histoire des Balkans) (ЛИНК)


Што можда донекле потврђује ово о чему ти говорим. Мислим на порекло лобање и кости на четничким заставама.


Али, морам опет да нагласим, нисам се никада нешто упуштао у то тако да све ово што ти рекох за симболику лобање и кости само су моја нагађања из спорадично напабирчених информација... (Искрено речено, нисам ни био заинтересован, зато и јесу те информације успутне.)

И зато све ово узми ипак са неком резервом.

Вероватно има на Блогу много компетентнијих да ти одговоре на овакво питање.


П.С. - А што каже Никвет, мислим да ови моји српски, шумадијски, сељаци из уводног текста већ 200 година на она поменута струјања (идеолошка) у националном корпусу гледају као на смењивање суше и кише и годишњих доба...

И при томе се једино истински забрину када у питање дође опстанак саме државе коју сматрају својом, а за коју дадоше толике жртве. Јер не би, после толико проливене крви и зноја и гробова, опет да вековима водају опанке неким новим турцима.
omega68 omega68 09:31 26.08.2017

Re: Кости и лобања?

Тасо, одличан коментар.
Мислим, ипак, да то са симболима сеже у дубљу повест и у борбу разних фракција илумината и других будалаштина које нам живот кроје.
И не само симболи - све о чему си говорио, о поделама, има везе са ,,интелектуалним''
вођама свих народа па и нашег.
Борба између фракција србске масонерије је оно што доводи неке људе овде на власт и што чини нашу ,,дубоку'' државу а не као што наивни мисле неки ДБ и коминтерна и сл. глупости.
Имао сам текст на мом блогу на ворд пресу који нико, сигурно, не сме да објави на ту тему.
Па чак и да га објави Срђан Фукс, сумњам да би га он разумео и да би желео да усвоји било шта од тога.
И то је један од проблема овог места - људи су толико идеолошки ограничени и не желе да признају да су у нечему погрешили да је то чудо једно.
Као, школовани и образовани, толике мазге не видех ни код полуписмених.
И онда такви као руше Вучића, а немају појма о узроку Вучића и ко му је налогодавац, нити имају визију шта би требало да се промени у свести србских масона а ни како променити.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:36 26.08.2017

Re: Кости и лобања?

Moguće, ovaj odgovor me je više ispunio nego onaj prethodni. Videću šta imamo od literature na tu temu.

Ko zna, i u Esfigmenu na Atosu je moto "Ortodoksia u Tanatos" i isti simbol. U suštini, pravoslavni antiimperijalizam. Na neki način, tadašnja masonerija je pre 200 godina svrgavala stare katoličke i islamske imperije podržavajući određene snage u društvu, a onda su u II Ratu okrenule ćurak ka titoistima, a sve koristeći domaće igrače ubeđujući - i njih i nas - da rade nešto za uzvišeno dobro. Pa rezultiralo sve sa Sorošem, koji je manipulisao naše časne titoiste da dorade prljav posao otimačine pod devizom "borbe za građansko društvo."

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:42 26.08.2017

Re: Кости и лобања?

omega68

Па чак и да га објави Срђан Фукс, сумњам да би га он разумео и да би желео да усвоји било шта од тога.


Objaviću ti, svašta, ja podržavam srpsku borbu za samostalni nacionalni identitet i za samosvojnu državnost, a nisam član masonerije. Samo ne volim antisemitizam, to je jedini okvir, ostalo, anarhija, žurka, sve može.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:45 26.08.2017

Re: Кости и лобања?

omega68

И то је један од проблема овог места - људи су толико идеолошки ограничени и не желе да признају да су у нечему погрешили да је то чудо једно.
Као, школовани и образовани, толике мазге не видех ни код полуписмених.
И онда такви као руше Вучића, а немају појма о узроку Вучића и ко му је налогодавац, нити имају визију шта би требало да се промени у свести србских масона а ни како променити.


Ovo se slažem 100 odsto.
omega68 omega68 09:47 26.08.2017

Re: Кости и лобања?

Pogledaj pa odluči
tasadebeli tasadebeli 14:37 26.08.2017

Re: Кости и лобања?

Srđan Fuchs
"Moguće, ovaj odgovor me je više ispunio nego onaj prethodni. Videći šta imamo od literature na tu temu.

Ko zna, i u Esfigmenu na Atosu je moto "ortodoksia u Tanatos" i isti simbol. U suštini, pravoslavni antiimperijalizam. Na neki način, tadašnja masonerija je pre 200 godina svrgavala stare katoličke i islamske imperije podržavajući određene snage u društvu, a onda su u II Ratu okrenule ćurak ka titoistima, a sve koristeći domaće igrače ubeđujući - i njih i nas - da rade nešto za uzvišeno dobro. Pa rezultiralo sve sa Sorošem, koji je manipulisao naše časne titoiste da dorade prljav posao otimačine pod devizom "borbe za građansko društvo."







Читаш ми мисли!

Баш хтедох да ти пишем коментар са истом оваквом садржином.

(Пошто ја понеки пут настављам започети дијалог са неким са Блога чак и кад окачим коментар... То ми се догађа много чешће у реалном животу. )


Да, код оних грчких зилота у Есфигмену (мој теча их је називао "православни фундаменталисти"; а обојица смо посетили Есфигмен и разговарали са монасима тамо) пише:

"Православље или смрт"

То онда ваљда, тај мото, постане "Слобода или смрт" када сиђе у секуларни свет.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:24 26.08.2017

Re: Кости и лобања?

idemo na vikend malo u rezidenciju u centar - ovako samo na periferiji grada, na 25 minuta, a idemo na 10 minuta, da se ne umaramo, škodi umaranje u ravnici, pa objavim od nedelje ovo kada se odmorim, i dok se izduvaju malo titovi pioniri.

inače, pisaću jednom o dogodovštini s Esfigmencima u Jerusalimu. nedavno je Atos, pod pritiskom Vaseljenske odnosno Vašingtona uputio Kareji, glavnom gradu pravoslavnog Vatikana, Atosa, kategorično naređenje da se zatvori Esfigmen. skupština Svete Gore potvrdila to. narednog dana je bilo milion ljudi na ulicama Atine i Soluna - s jednostavnom parolom - ide Esfigmen, idu i centri grčkih metropola k vragu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:40 27.08.2017

Re: Кости и лобања?

omega68
Pogledaj pa odluči


Šefe, da l' mogu samo Rotšild i Rokfeler da se izbace iz teksta?
omega68 omega68 23:15 27.08.2017

Re: Кости и лобања?

Nema veze, zaboravi, kad nije objavljeno do sada ne mora ni na dalje.
Biće u knjizi
Kaži mi bar šta misliš o tekst
I reci mi šta misliš o tome da Izrael, kao država, ima najbolje odnose sa Repiblikom Srbskom dok je levičari zovu Šumska.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:57 28.08.2017

Re: Кости и лобања?

Ima logike, al' mislim da nisi u pravu za deda Mejera. Iz jednostavnog razloga što je deda rojalista. Druga stvar je sa deda Rokijem. Ja mislim da ima prostora da Srbi, po Dodikovom ključu, dođu do deda Mejera. To misle i srpske nacional-demokrate iz SAD, i to je jaka karta, al' ne može sa antisemitizmom, ne mogu obe karte u rukama, jedna mora da se izbaci. Dodik je to uvideo na vreme i odigrao jer uslov nije bio: "Ne Нет Rusija, već ne antisemitizam." Poznajem odlično deda Lava, sarađivao sam s njim.

Druga stvar je što Srbi igraju srcem. Treba srce da bude u igri, zbog lepršavosti, ali akcenat treba bude na umu. Razumem ja tvoju šumadijsku dušu, i sam je imam, moji Beli Orlovi su oslobađali Šumadiju, al' razumi i ti moj judejski um.
tasadebeli tasadebeli 08:33 26.08.2017

Опет куртони

Бену и Емсију по један румени куртон, а сировини за прављење уља "Дијамант" и, потом, мајонеза жутог као злато, наравно рдечи куртон.


П.С. - Јеботе, како је ово добро!

Зашто ми раније нисте рекли каква се милина разлива телом и какав те осећај задовољства обузме када ово радиш?

Мислим, бановање, брисање итд.


gedza.73 gedza.73 09:55 26.08.2017

Re: Опет куртони

Бену и Емсију по један румени куртон, а сировини за прављење уља "Дијамант" и, потом, мајонеза жутог као злато, наравно рдечи куртон.

a i mene nema
bene_geserit bene_geserit 10:11 26.08.2017

Re: Опет куртони

Kako rumeni karton kada evo ostavljam komentare?
Banuj me makar ko covek, da mi se i to desi pre nego ukinu blog.

Nego sta bi sa princijem?
plausibel plausibel 10:14 26.08.2017

..

Taso, šta izvodiš? - i što?
plausibel plausibel 10:15 26.08.2017

Re: Опет куртони

Nego sta bi sa princijem?

Izginuo radi glavice kupusa..
49 41 49 41 13:01 26.08.2017

Re: Опет куртони

Celog zivota sam bio svuda/svakom krivac-gresnik; nepazitelj.
Hvala bogu da nisam bio nikada u Svedskoj, mogao bi neko da trazi i moje izrucenje; drzavnim nekurtonima.
Plavusu zacas skines s ...zbacis...sa sebe.
Kad te "zagrle" oko struka nogama, mrdaj sine iz sredine; ako mozes?!?
Kao anakonda da te je obujmila oko pasa.
plausibel plausibel 13:50 26.08.2017

Re: Опет куртони

Celog zivota sam bio svuda/svakom krivac-gresnik; nepazitelj.

Dobro, sve je to za ljude..
Hvala bogu da nisam bio nikada u Svedskoj, mogao bi neko da trazi i moje izrucenje; drzavnim nekurtonima.

Dobro. Pazi na sebe.
Plavusu zacas skines s ...zbacis...sa sebe.
Kad te "zagrle" oko struka nogama, mrdaj sine iz sredine; ako mozes?!?
Kao anakonda da te je obujmila oko pasa.

Imaš li kakav savjet šta sa mutavom vampir vaginom kad čovjeku zapišava kuću?
tasadebeli tasadebeli 14:22 26.08.2017

Re: ..

plausibel
Taso, šta izvodiš? - i što?


Ништа што не би требало и што је неуобичајно.

Бавим се уређивањем сопственог блогодворишта.

Зашто?

Па помислио сам да је то можда пут ка пристојнијој комуникацији на Блогу.

Не ка унисоној, униформној, једноумној комуникацији, у којој имамо привид слободе милујући узајамно идиотске главе, већ само пристојнијој комуникацији. Оној која више приличи људима који нису изгубили осећај за пристојност и нису заборавили оно што их је још бака научила када су били мали, деца.




tasadebeli tasadebeli 14:29 26.08.2017

Re: Опет куртони

bene_geserit

Nego sta bi sa princijem?



Ништа.

Пристојан човек који је показао оно што Емси одувек тврди, да је и врло интелигентан, па се није овде појавио и одговарао на глупости какве, ако неки и желе да их гледају, могу да виде У Фарми, Паровима, Информеру, Куриру,...

Због чега овде користим прилику да се Принцију захвалим на томе што је издржао и одупро се зову примитивних инстикта које су неки примитивни коментатори просипали овде, као и да га поздравим и захвалим му се што ме није стављао у ситуацију да и њему додељујем рдече и румене картоне.


EDIT:
Kako rumeni karton kada evo ostavljam komentare?


Румени картон је, бре, жути картон.

Рдечи је црвени.
plausibel plausibel 14:40 26.08.2017

Re: ..

Ништа што не би требало и што је неуобичајно.

Бавим се уређивањем сопственог блогодворишта.

Зашто?

Da, uvijek imam jednu bolju i jednu goru ideju.. to je dar..

1) Ne misliš valjda da bih te sprečavala u javašluku tvog blogodvorišta? Ma ne, samo nisam razumjela čemu porniči.. a ni četnikovanje mi nije blisko, da smo jasno.




2) Seksualne persone Mana Reja i Teodora Adorna

(lascivno prosvećenje.. obratiti pažnju ko je voajerisao..)
plausibel plausibel 14:42 26.08.2017

Re: Опет куртони

Ништа.

Пристојан човек који је показао оно што Емси одувек тврди, да је и врло интелигентан, па се није овде појавио и одговарао на глупости какве, ако неки и желе да их гледају, могу да виде У Фарми, Паровима, Информеру, Куриру,...

Због чега овде користим прилику да се Принцију захвалим на томе што је издржао и одупро се зову примитивних инстикта које су неки примитивни коментатори просипали овде, као и да га поздравим и захвалим му се што ме није стављао у ситуацију да и њему додељујем рдече и румене картоне.

Ako sam dobro razumjela Princi je pisao ime i prezime neke žene. Taso, ne prenemaži se.
tasadebeli tasadebeli 15:06 26.08.2017

Re: Опет куртони

plausibel

Ako sam dobro razumjela Princi je pisao ime i prezime neke žene. Taso, ne prenemaži se.



Није у мом блогодворишту.

Да јесте, и он би добио онда рдечи картон као и Елој, Кркар и Сунцокрет, или макар румену картичку к'о Срки, Карабас, Емси,...

(Нећу овде затворити та два листинга јер ко зна шта се све може још догодити у наредних 5 дана.)

За туђа блогодворишта нити могу нити хоћу да будем одговоран.
plausibel plausibel 15:15 26.08.2017

..

tasadebeli tasadebeli 15:24 26.08.2017

Re: ..

plausibel

Da, uvijek imam jednu bolju i jednu goru ideju.. to je dar..



Да, знам.

Због тога ме је мој отац и убеђивао да треба да постанем дипломата. Или макар новинар.

Али ја се заљубио у сиромашну, досадну и прозаичну граматику и одамх још тада рекао себи џаба било коња враних по ливади разиграних, џаба било сата и салаша... јер нисам хтео да ми на крају ове моје приче глава падне у тањир са супом док седим сам и припит у кафани као што се то догодило ономад са Васом.

Али природни таленат који си приметила и због којег је и мој отац гајио наде у свог сина је остао. То знам.

Што се роди са тобом, то и остане за цео живот.


Ne misliš valjda da bih te sprečavala u javašluku tvog blogodvorišta?



Ма не. Само сад већ почињем да се питам зашто толико инсистираш на томе.

Када ми неко каже да ће у своме дворишту да сади грашак, пасуљ и боранију иако сам му ја рекао једном да су руже ипак лепше, ја бих престао да га даље убеђујем и да тражим објашњење зашто то човек ради.

Можда је гладан...

А признаћеш и сама, са грашком, пасуљем и боранијом у башти се може преживети, а са ружама баш и не. Можда нам живот и неће бити баш леп као када би нам у башти расле само руже, али зато ћемо барем са пасуљем, грашком и боранијом преживети, а са ружама не.
tasadebeli tasadebeli 15:28 26.08.2017

Re: ..

plausibel





Ово је већ расни голгетер!

А нисам ја никада у животу био онај који даје голове. Увек сам био само онај који намешта другима да дају голове.

Имаш ли неку сличку са таквим некаквим? Оним што асистира на терену онима који дају голове?

plausibel plausibel 15:35 26.08.2017

Re: ..

Ма не. Само сад већ почињем да се питам зашто толико инсистираш на томе.

Taso, rezignirana sam level 'ladovina.

Komentar me asocirao na ovaj film o idealima, diplomatiji, manipulaciji, robiji, pisanju, ljubavi, slavi, prijateljstvu, novcu, itd..

Trumbo

plausibel plausibel 15:38 26.08.2017

Re: ..

Ово је већ расни голгетер!

Propast.
А нисам ја никада у животу био онај који даје голове. Увек сам био само онај који намешта другима да дају голове.

Имаш ли неку сличку са таквим некаквим? Оним што асистира на терену онима који дају голове?

Ne.

:)
emsiemsi emsiemsi 16:42 26.08.2017

Re: Опет куртони

tasadebeli
Бену и Емсију по један румени куртон, а сировини за прављење уља "Дијамант" и, потом, мајонеза жутог као злато, наравно рдечи куртон.

...

Мислим, бановање, брисање итд.


Молим појашњење !?
omega68 omega68 20:44 26.08.2017

Re: Опет куртони

Izginuo radi glavice kupusa..

tasadebeli tasadebeli 22:08 26.08.2017

Re: ..

plausibel

Ово је већ расни голгетер!


Propast.



Озбиљно то рекох... Ретко давао голове, али зато асистенција колико хоћеш.

Ваљда последица тог урођеног талента који сте и ти и мој ћале уочили код мене.


Taso, rezignirana sam level 'ladovina.



Па у мом свету се то и не назива баш 'ладовина... Но, није важно.

Филм нисам гледао. Када будем, прокоментарисаћу ти га... Кад-тад и како-тако...
tasadebeli tasadebeli 22:10 26.08.2017

Re: Опет куртони

emsiemsi
tasadebeli
Бену и Емсију по један румени куртон, а сировини за прављење уља "Дијамант" и, потом, мајонеза жутог као злато, наравно рдечи куртон.

...

Мислим, бановање, брисање итд.


Молим појашњење !?



Ниси баш ти стартовао на играча са лоптом, али си учествовао у гужви која се створила после фаула.

Румени картони су ту да се страсти смире.

Рдечи картони служе да удаље из игре онога који није ни требало да улази у игру јер није ово баш његов дан за фудбал када може добро да одигра.
plausibel plausibel 09:07 27.08.2017

..

anonymous anonymous 21:08 27.08.2017

Re: Опет куртони


tasadebeli
16:06 26.08.2017

Да јесте, и он би добио онда рдечи картон као и Елој, Кркар и Сунцокрет, или макар румену картичку к'о Срки, Карабас, Емси,...


Не могу да верујем да си бановао Кркара ?


tasadebeli tasadebeli 21:41 27.08.2017

Re: Опет куртони

anonymous

tasadebeli
16:06 26.08.2017

Да јесте, и он би добио онда рдечи картон као и Елој, Кркар и Сунцокрет, или макар румену картичку к'о Срки, Карабас, Емси,...


Не могу да верујем да си бановао Кркара ?





Како оно беше, сумња је мајка знања?

Јесам.
tasadebeli tasadebeli 08:52 26.08.2017

karabasbarabas

Milan Novković Milan Novković 11:26 26.08.2017

Na neviđeno ...

...Милорад је иначе био комуниста, комесар сеоски који је после 1945. све у њиховом селу држао под будним оком, пријављивао их „тамо где треба", утеривао их у задруге, отимао им жито, тукао их воловском жилом, држао им деценијама испред задруге запаљиве говоре пуне меда и млека што се и није баш слагало са сликом стварности око њих...

... tj pažljivo sam pročitao blog, ali ne još i komentare, baš lep blog

Pošto sam i ja počeo da "zanosim" u krivinama, u 59.5toj, mirni "Црче пас?" sugeriše pošteno zasluženi mir u tim pametnijim godinama.

Uhvatio i mene neki mir, da prostiš, iako umem i dalje da "planem", al sve ređe i kraće, pa pliće, pa me reči vraćaju na te tamošnje seoske sorte mira i nadvremenskog, smorili malo ovi tuđi Zenovi i Budizmi razni (ti kaži kad sam spreman za ćirilicu, da se ne vrpoljim više

Komunisti, partizani, četnici, provincije, partizanovci, zvezdaši, ... mene smorilo i to poprilično, a kapacitet za podmlađivanje mi uopšte nije poklekao sa teretom godina na plećima, naprotiv, skočio mi, da prostiš, ko ... ne znam ni ja šta, čim se dotaknemo nečeg lepog i kreativnog.

Imali smo mi u Prigrevici čoveka, Rajko Čule, spomenik mu podgli, ja se samo kao kroz maglu sećam da ga je moj ćale jako poštovao, dok smo mi mlađi igrali basket, šah, pecali, i spuštali se niz kanal DTD pošto nam je Misisipi bio daleko, ... i, pardon, umalo da zaboravim, bili drugovi-članovi biblioteke.

Među najmoćnijim kvalifikatorima iz tog vremena se sećam jednog artikulabilnog i jednog nemušnog:

- "ženica" bi moja keva prilepila onim ženama za koje bi život dala, sve im dala (no puns, pls), ili ostavila bilo koji svoj posao da bi im pomogla.

- a ćale se sa nadrealnom, formidable energijom i ozbiljnošću, u delićima sekunde bacao u pomoć onima za koje bi "život dao" kako bi se našli u nekoj neočekivano opasnoj situaciji

(imali su moji i puno mana, ali nismo se valjda za to borili, da iznosimo porodične mane ovde).

Trivija - prost izraz, bez pompe, "za njega bih život dao", ljudi koji to stvarno misle, sam naučio u Banja Luci pre, možda, 15tak godina.

Za Rajka bi pola sela život dalo.

Tako, šta sam ono hteo, da, nisam ja nikad baš trzao na mutniju istorijsku prašinicu kao bandar na udicu, sad sve manje, ali ako nešto ima potencijal da navija onda je to tutanj, predubokih tonova, kreativnog i pozitivnog, u kojem bi morali da se davimo, ali ponekad, kako smo naučili da dišemo i pod vodom, ga prosto ni ne primećujemo

Nači, obavezna lektira za svaku blogersku kuću što drži do sebe, a trivijalna:

Rajko Čule to čuveno ime, Prigrevica ponosi se njime (esam stavio i bold i italic?!, ... esam!)
plausibel plausibel 13:53 26.08.2017

Re: Na neviđeno ...

(esam stavio i bold i italic?!, ... esam!)

Kul.

:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana