Život

Crče pas!

tasadebeli RSS / 24.08.2017. u 20:04

„То лице што није лице, ти дани што нису дани,
Ти дани рањених лица, та лица као табани;
Трње им не може ништа и ништа - удари...
А свако од туге за дан као век читав остари"

 

Током оних бурних деведесетих почео сам да одлазим у једно шумадијско село у близини Смедеревске Паланке, на путу ка Тополи. И данас одлазим тамо. На први поглед сам се заљубио у тај крај Србије. Предивни предели, са благо заталасаним брдима на којима су виногради и воћњаци, са њивама у подножју тих брда на којима се на благом ветру таласају жито, кукуруз или сунцокрет. Са две реке, Кубршницом и Јасеницом, богат је лековитим изворима воде.

Кажу да је у доба деспота Стефана Лазаревића ту био смештен лазарет за лечење болесника, а постоје и записи и трагови о некадашој средњовековној тврђави Некудим о чијем постојању и данас имамо један од доказа у називу једног од села у том крају које се зове Придворице.

Захвалан сам неизмерно онима који су ме тамо одвели први пут и баш сам много заволео тај крај и те људе који тамо живе.

 

 

 

 

У том селу је тада, током деведесетих, живео и Бата Веља, даљи рођак, фамилија моје жене. Сељак, годиште мог ћалета.

Са Бата Вељом сам увек волео да проводим време, да му помажем око скупљања сена, окопавања винограда, терања стоке,...

А волео сам да му помажем јер смо вазда, уз рад, причали много о свему и свачему и од њега сам тада чуо много тога занимљивог, нарочито из тог периода који је Бата Веља захватио својим животом у Србији и Југославији у 20. веку, а што се не може пронаћи у историјским уџбеницима и нечијим објављеним мемоарима.

(Данас у српским школама постоји и изборни предмет који се зове Свакодневни живот у прошлости, а који би по свом програму био некако и најближи ономе што сам тада слушао од Бата Веље.)

Иако са само четири разреда основне школе, Бата Веља је био необично виспрен човек, сасвим добро обавештен ако се то може рећи за било кога од нас у Србији, и умео је да увек врло кратко и сталожено, у једноставним реченицама, извуче закључак из информација (неки кажу да је та моћ синтезе после анализе добијених подататка уједно и највиши ступањ интелигенције), кратак и јасан, али зато прецизан и тачан толико да уме понекад да заболи оног на кога се односи. Ја и дан-данас Бата Вељу сматрам једним од три најинтелигентнија човека које сам икада упознао у свом животу. (Остала двојица су били професори универзитета.)

Рецимо, сећам се како је Велимир, Веља, свог сина, галамџију, пред једне изборе током тих деведесетих ућуткао речима:"Куј, бре? Радикали да дођу на влас'? Па сви да идемо без гаћа! Ћут', бре, будало!"

Ја бољу анализу тадашње политичке ситуације нисам чуо ни од оних силних београдских школованих политичких аналитичара тог доба који нису излазили из студија разних телевизија говорећи нам важно о демократији и Србији и светској ситуацији док једним оком меркају себе у монитору питајући се да ли добро изгледају док просипају своје мудрости широкој популацији.

И, не само то, него, као што рекох, свакојаке приче из прошлости, свашта сам тада чуо занимљивог од Бата Веље. Занимљивог барем мени, Титовом пиониру рођеном у Београду и одраслом на Отписанима, Бици на Неретви и Сутјесци и некоме ко је све до свога одласка у ЈНА после завршене гимназије дубоко веровао да је читава СФРЈ као и Кнез Михајлова, углађена, фина, цивилизована, са неонским рекламама, иностраним гостима на ФЕСТ-у и неким насмејаним људима који уживају у животу.

Рецимо, од Бата Веље сам слушао како су изгледале те мобилизације у грађанском рату који је текао у Србији и међу Србима и осталим Југословенима, а који је био подвучен под тепих Другог светског рата и борбе за ослобођење од окупације. Он ми је причао како су њега сваке године мобилисали мало партизани, па би он побегао, па мало четници, па би он опет побегао, па онда опет партизани итд. Рат је, срећом, завршио на победничкој страни ослобађајући будућу Титославију све до Изоле.

Он ми је причао како су после рата замењивали оне старе паре за нове Титове динаре, па сам од њега, рецимо, чуо како се један нови динар добијао за три Недићева динара и за две усташке куне.

Од њега сам чуо и како је Србија изашла из тог Другог светског рата, у каквом стању, колико су на селу били сиромашни, и пре и после рата.

И није Бата Веља ништа прећуткивао нити искривљавао истину причајући о том добу у Србији у жељи да истину прилагоди својим ставовима, уверењима, размишљањима. Није спиновао, како би то данас рекли, иако му нико није плаћао да говори то што говори.

Понављао је често да се квалитет живота у српском селу заиста подигао почев од краја шездесетих година прошлога века и да се могло од тада па до распада СФРЈ сасвим лепо живети од земље и на земљи причајући ми о колонама камиона из Словеније, Хрватске, Црне Горе, Македоније, Босне и Херцеговине који чекају на утовар испред локалног силоса са житом покупљеним на тим њивама око нас у које гледамо док причамо.

(Данас су ти силоси у том крају углавном полупразни.)

Једном приликом затекао сам се са Бата Вељом на локалном сеоском извору киселе воде где смо дошли да захватимо мало и да однесемо у виноград који треба окопавати тог дана на падини брда изнад извора.

Виноград удаљен од куће неких 4-5 километара, па се често ноћу спавало у склепаној колибици у винограду да се не би губило време у путу до куће и да би се сутрадан изјутра рано наставило с послом. Изнад брда на чијој је падини виноград, ноћу још само широко небо препуно звезда и ништа више. Чак ни авиони нису тада летели тако често као данас, време санкција је то било, па је човек могао ноћу, кад се пружи на земљу испред колибе баш да буде сам са собом.

Елем, сиђосмо нас двојица из винограда до извора да захватимо мало воде. Појавио се баш тада на том извору и неки Бата Вељин исписник из села који је такође дошао да захвати воду да има док ради на својој њиви у подножју брда.

И док сам ја као најмлађи чучао поред извора и обојици пунио водом чутурице (војничке, изгребане, мало зарђале споља, са траговима СМБ боје на њима), двојица стараца су села на камен поред извора, ослонили браде на штапове (већ су се обојица тешко кретала, али их то није спречавало да раде у винограду, на њиви), чекајући да им ја наточим чутурице. Лица им изборана, испрале их кише, ишибали ветрови, испекло сунце. Седа коса, седи бркови, шајкаче на главама, опанци на ногама.

И распричали се њих двојица. О свему и свачему, о летини, ценама ђубрива, деловима за трактор,...

У једном моменту заћуташе обојица. После краће паузе сетише се и неког Милорада, такође њиховог исписника из њиховог села, са којим су заједно и ишли у та прва четири разреда основне школе јер се даље нико од њих и није школовао.

Милорад је иначе био комуниста, комесар сеоски који је после 1945. све у њиховом селу држао под будним оком, пријављивао их „тамо где треба", утеривао их у задруге, отимао им жито, тукао их воловском жилом, држао им деценијама испред задруге запаљиве говоре пуне меда и млека што се и није баш слагало са сликом стварности око њих...

Касније, почетком деведесетих, Милорад је постао по аутоматизму члан Социјалистичке партије Србије и опет је држао запаљиве говоре, овај пут у месној заједници и овај пут о решавању српског националног питања на просторима СФРЈ која се распала пар година раније и у којој је грађански рат још увек трајао.

Причао је мени Бата Веља, присећајући се разних доба кроз која је прошла Србија и његов живот у тој и таквој Србији, понеки пут и о том Милораду, па сам зато одмах знао о коме то два старца причају.

Углавном, да се вратим из ретроспективе у тренутак о којем причам.

Седе часне старине на камену, браде ослонили на дршке штапова, ниједан мишић на лицу им се не мрда да би наговестио шта мисле у том тренутку, кад Бата Вељин исписник проговори после те краће паузе и тишине:

- Је л', богати, јеси чуо да је умро Милорад?

- Црче пас?

- Црче.

И толико...

Црче пас.

Ни мишић на лицу та два старца да се помери без обзира на све успомене које у њима буди и сам помен Милорада, ни брк да им се подигне или спусти, ни тон гласа да се промени, ни око да трепне.

Само кратко и јасно:

Црче пас.

И ништа више. И ништа мање.

Само црче пас.

Данас, када се полако и сам приближавам тим годинама у којима су били Бата Веља и његов исписник када су водили овај разговор, често се присетим те сцене.

И промрмљам тихо да само ја то чујем:

Црче пас.

 

405w_pexels-photo-110854.jpg 

Tagovi



Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 20:19 24.08.2017

Што

латиницом наслов?
tasadebeli tasadebeli 20:26 24.08.2017

Re: Што

nsarski
латиницом наслов?


Упутство модерације.
nsarski nsarski 20:34 24.08.2017

Re: Што

tasadebeli
nsarski
латиницом наслов?


Упутство модерације.

Ах, то сам изгубио из вида.
Знам и ја много цркнутих паса, and the life goes on.

Едит:

И доклегод то ”псеће гробље” не истакне права имена и презимена великана тих ”времена које су појели скакавци”, овде се мало шта цивилизовно може запатити.
tasadebeli tasadebeli 22:25 24.08.2017

Re: Што

nsarski

Знам и ја много цркнутих паса,


Броја им се не зна.

and the life goes on.


И доклегод то ”псеће гробље” не истакне права имена и презимена великана тих ”времена које су појели скакавци”, овде се мало шта цивилизовно може запатити.



И за једно и за друго
predatortz predatortz 08:17 25.08.2017

Re: Што

И доклегод то ”псеће гробље” не истакне права имена и презимена великана тих ”времена које су појели скакавци”, овде се мало шта цивилизовно може запатити.


gedza.73 gedza.73 20:37 24.08.2017

Šumadija

Предивни предели, са благо заталасаним брдима на којима су виногради и воћњаци, са њивама у подножју тих брда на којима се на благом ветру таласају жито, кукуруз или сунцокрет. Са две реке, Кубршницом и Јасеницом, богат је лековитим изворима воде.

Kad od Natalinaca kreneš ka Rači, prođeš Sepce pa pogledaš na Smederevskoj Palanci...
Milina.
Svaki put mi padne na pamet 'Karavan za Oregon' kad posle svih čuda i nedaća naiđu na prelep kraj pun zelenila i reka.
Za vikend žena, kotarica, skuter i ja odosmo na Rudnik.
cassiopeia cassiopeia 20:44 24.08.2017

Re: Šumadija

Za vikend žena, kotarica, skuter i ja odosmo na Rudnik.


Čime ćete napuniti kotaricu?

Ja volim onaj kraj oko Topole. Raj za oči.
gedza.73 gedza.73 20:55 24.08.2017

Re: Šumadija

Čime ćete napuniti kotaricu?

znajući ženu lekovima protiv alergija, par litara vode, nešto slatko ako joj padne šećer...
ako kojim slučajem pročita komentar mrtav sam čovek.

znaš kad mlad Piroćanac sa sveže dobijenom vozačkom hoće da izvede devojku?
-A kude ćemo?
-Ne se brigaj.

tries kilometara se voze do nekog brda iznad Pirota.
Izađu na proplanak, priroda, ćebence, sir, grožđe, vino...
Pita momu onako svu raspilavljenu
-A mog' te pitujem nešto?
ona sva ozarena
-Pituj.
-oš da daš nešto za gorivo?


Ja volim onaj kraj oko Topole. Raj za oči.

Jeste lep. Onaj blentavi Velja Ilić je imao jednu dobru ideju (mada mislim da je više hteo da se ogrebe o neki ćar a ako bude društveno korisno...)

Nešto su krenuli s pričom o tipskim šumadijskim kućama. Pored ovako lepih krajeva smo nadžogerili kućerine (čast izuzecima) koje nemaju veze sa ovim podnebljem.
Puno bi bilo lepše da smo samo malo unapredili dizajn i kvalitwet gradnje kuća u kojima su živeli naši preci.

Šta da ti kažem Cas? Ako te put, i ostale blogere, nanese ka Topoli da se javite. Bićete dobrodošli gosti.
cassiopeia cassiopeia 21:05 24.08.2017

Re: Šumadija

znajući ženu lekovima protiv alergija, par litara vode, nešto slatko ako joj padne šećer...
ako kojim slučajem pročita komentar mrtav sam čovek.


Ajoj, izvini, mislila sam da nešto berete na Rudniku. Opanjkavaš ženu na blogu, ccc

Dobar vic, dobar!

Da, šteta što se nije razmišljalo na vreme. A i puno kuća nije završeno, gole fasade.

Ako te put, i ostale blogere, nanese ka ka Topoli da se javite. Bićete dobrodošli gosti.


Hvala ti, od srca! Kao da si me ugostio!
zilikaka zilikaka 21:10 24.08.2017

Re: Šumadija

znajući ženu lekovima protiv alergija,

Ima ambrozije?

Nekad po planinama nije bilo, al izgleda prošlo to vreme.
I mi tražimo neko mesto za vikend odmor, da nije daleko al da nema te korovčine. Ubi nas, totalno.
gedza.73 gedza.73 21:18 24.08.2017

Re: Šumadija

Cass
Opanjkavaš ženu na blogu, ccc

Bez žene ne bih mogao da funkcionišem. Ona je moja i desna i leva ruka.

zilikaka
Ima ambrozije?

Nekad po planinama nije bilo, al izgleda prošlo to vreme.

Ima. Baš se lepo zeleni.

Ubi nas, totalno.

U aprilu sam je vodio u hitnu. Kao da je Krompirka slikao Dali. Počela da se topi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:21 24.08.2017

Re: Šumadija

nanese ka ka Topoli da se javite.

Stižem...

gedza.73 gedza.73 21:24 24.08.2017

Re: Šumadija

Predrag Brajovic
Stižem...

Čekam.
pošalji pp kad... da nije na otvaranje vinarije?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:33 24.08.2017

Re: Šumadija

Не знам кад ћу. Стисло ме с послом и проблемима. Релативно често идем. Оно на слици су Чумићи. Обожавам тај крај. У ствари, целу Србију -- Повлен, Тару, Тополу, Борско језеро, Стару планину, Дунав. Бре, лепа смо земља.
gedza.73 gedza.73 21:44 24.08.2017

Re: Šumadija

Оно на слици су Чумићи.

Čumić.
'tedo ja da kažem 'što lep kraj'.


Бре, лепа смо земља.

Lepa.

nsarski nsarski 21:50 24.08.2017

Re: Šumadija

Не знам кад ћу. Стисло ме с послом и проблемима. Релативно често идем. Оно на слици су Чумићи. Обожавам тај крај. У ствари, целу Србију -- Повлен, Тару, Тополу, Борско језеро, Стару планину, Дунав. Бре, лепа смо земља.

Ово је лепо речено.
Ја сутра идем у Шумадију, под Космај, у дедовину, на кратко - пар сати. Јесте лепа, истински. А опет, понекад помислим, имамо три ливаде и две јаруге и мислимо да нам због тога нема премца на свету. Нико нема такво. Зајебана ствар.
zilikaka zilikaka 21:59 24.08.2017

Re: Šumadija

опет, понекад помислим, имамо три ливаде и две јаруге и мислимо да нам због тога нема премца на свету. Нико нема такво. Зајебана ствар.

Naš šta! Ko nije bio avgusta na Tisi, utule onu branu pa skoro stoji, pa se nakupi sočivice skroz po vodi. Oko tebe guske i koja žaba a ti se onako mokar uvališ u vlažan mulj...taj ne zna šta je raj na zemlji.
zoja444 zoja444 22:07 24.08.2017

Re: Šumadija

ranije je bilo da je manji porez ako kuce nisu okrecene. ne znam da li to jos vazi.
nsarski nsarski 22:15 24.08.2017

Re: Šumadija

Naš šta! Ko nije bio avgusta na Tisi, utule onu branu pa skoro stoji, pa se nakupi sočivice skroz po vodi. Oko tebe guske i koja žaba a ti se onako mokar uvališ u vlažan mulj...taj ne zna šta je raj na zemlji.

Znam i to. Al' opet, kažem. Prođoh Levač, prođoh Šumadiju, i svašta još po šaru zemaljskom (hint - otuda nick). Ima lepota i lepota, ali naša lepota je najlepša jer je naša. Neka od najlepših vremena su mi se desila na Tisi, u Kanjiži, u avgustu, na primer.
nsarski nsarski 22:17 24.08.2017

Re: Šumadija

Dupljak
tasadebeli tasadebeli 22:34 24.08.2017

Re: Šumadija

gedza.73

Kad od Natalinaca kreneš ka Rači, prođeš Sepce pa pogledaš na Smederevskoj Palanci...
Milina.



Био. Вид'о.

Знам о чему причаш.

Имамо неког пријатеља у Сепце. Човек се родио у Београду, био медицински лабораторијски техничар једно 20 година, напустио све, сазидао кућу у Сепце и отишао са женом из Београда оставивши у стану двоје већ поодрасле деце студената.

А у Сепцима запатио козе, па пчеле, па јабуке, па орахе,... И од тога ишколовао децу до краја, сада они већ имају и своје породице.

А он изађе испред куће и ужива у овоме о чему ти причаш.

П.С. - Какав му је козји качкаваљ! (И бели сир је врхунски.)

Ммммм...

Па га бациш на мало маслиновог уља, па пар травки озго и не треба ти месо недељама у јеловнику...
zilikaka zilikaka 06:20 25.08.2017

Re: Šumadija

Neka od najlepših vremena su mi se desila na Tisi, u Kanjiži, u avgustu, na primer.


Onda znaš.
predatortz predatortz 08:24 25.08.2017

Re: Šumadija


Ja volim onaj kraj oko Topole


I meni je za srce prirastao!
emsiemsi emsiemsi 11:28 25.08.2017

Re: Šumadija

gedza.73

...
Bez žene ne bih mogao da funkcionišem. Ona je moja i desna i leva ruka.
...

Нормално !
Моја је мени и више од тога.
sweet64 sweet64 17:27 25.08.2017

Re: Šumadija

znaš kad mlad Piroćanac ...


A el znaš najkraći o Piroćancima:
- E, komšija da te ..
- Nemam.
omega68 omega68 22:54 25.08.2017

Re: Šumadija

prođeš Sepce

Да ниси био ових дана у Сепцима?
Био во на ражњу.
Правио фешту нови директор једног мнооого јаког јавног предузећа.
Да не буде забуне - предузеће није у Рачи него, наравно, у велеграду на води.
gedza.73 gedza.73 07:19 26.08.2017

Re: Šumadija

omega68
Да ниси био ових дана у Сепцима?
Био во на ражњу.
Правио фешту нови директор једног мнооого јаког јавног предузећа.
Да не буде забуне - предузеће није у Рачи него, наравно, у велеграду на води.

Nisam. A pazi kad nisam iznenađen. Uvek se nađe poneki vo (ne na ražnju nego organizator fešte).

U Sloveniji, još ponekoj kolkotolko normalnoj zemlji, sela izgledaju kao mini gradići. pešačke staze, biciklističke, poneko izletište, mini parkići, industrijska zona na sredokraći...

Kod nas političarima bitno samo da naprave što veću piramidu i što veću pijanku sa gologuzim pevaljkama. Valjda misle da im je to zaveštanje za budućnost.
gedza.73 gedza.73 07:39 26.08.2017

Re: Šumadija

nsarski
ali naša lepota je najlepša jer je naša.

bi sam baš golobradi momčić i posle dužeg vremena sa autoputa skrenem ka Mladenovcu. pre samog spuštanja pogledam desno ka Kosmaju i, možda sam tad umislio, zaigra mi u grudima.
Otad uvek kad naiđem na taj deo znam da sam stig'o kući.

druga strana priče kad počnemo da se qropecamo kako niko nema što Srbin imade dovede me do svađe. Svuda ima svašta zanimljivo. A neki su znali tu lepotu da srede i urede.
što onda nismo i mi, kad smo već na dlanu dobili ovakvu prirodu.

U Topoli ispod kraljevih vinograda, vinarije i Oplenca su 'stručnjaci' sazidali livnicu. Negde bi za takvu odluku krivično odgovarali.
Karađorđevu kasarnu (mislim da je u početku bila pomoćna zgrada) su devedesetih pretvorili u autobusku stanicu.
milisav68 milisav68 14:36 26.08.2017

Re: Šumadija

gedza.73
Предивни предели, са благо заталасаним брдима на којима су виногради и воћњаци, са њивама у подножју тих брда на којима се на благом ветру таласају жито, кукуруз или сунцокрет. Са две реке, Кубршницом и Јасеницом, богат је лековитим изворима воде.

Kad od Natalinaca kreneš ka Rači, prođeš Sepce pa pogledaš na Smederevskoj Palanci...
Milina.

Samo vas gledam.
gedza.73 gedza.73 20:29 26.08.2017

Re: Šumadija

Samo vas gledam.

Sinoć vidim Kepu iz Smak-a u gradu.
Što kažu smakovci
'Moja Šumadija peva. O sreći'
omega68 omega68 20:41 26.08.2017

Re: Šumadija

Jedva hoda
Što se ne javiš?
gedza.73 gedza.73 20:54 26.08.2017

Re: Šumadija

omega68
Jedva hoda
Što se ne javiš?

Jedva. na semaforu u centru.

Ako mi veruješ jedva da dolazim. nego sinoć neki povod pa navalili zemljaci seljaci da vidu grad.
i umoran i uspavan. sva sreća pa nije dugo trajalo
tasadebeli tasadebeli 22:41 26.08.2017

Re: Šumadija

gedza.73
Samo vas gledam.

Sinoć vidim Kepu iz Smak-a u gradu.
Što kažu smakovci
'Moja Šumadija peva. O sreći'






Де, шта смо стисли то срце к'о да смо неки странци једни другима...


emsiemsi emsiemsi 00:07 27.08.2017

Re: Šumadija

gedza.73
Samo vas gledam.

Sinoć vidim Kepu iz Smak-a u gradu.
Što kažu smakovci
'Moja Šumadija peva. O sreći'

Да, да !
Један је 'Смак'.
blogovatelj blogovatelj 04:55 27.08.2017

Re: Šumadija

I meni je za srce prirastao!


Odakle? Od Topole pa do Ravne Gore?
Ja sledeći put kad dođem u Srbiju imam nameru da merkam nekretnine na nekih petnes - dvaes kilometara od Kragujevca ka Milanovcu.
tasadebeli tasadebeli 10:32 27.08.2017

Re: Šumadija

blogovatelj
I meni je za srce prirastao!


Odakle? Od Topole pa do Ravne Gore?
Ja sledeći put kad dođem u Srbiju imam nameru da merkam nekretnine na nekih petnes - dvaes kilometara od Kragujevca ka Milanovcu.



То исто већ годинама прича и онај мој бата из Њаксвила, Тенеси, што сам ти га већ помињао. Али сваки пут своју причу заврши са:

"Вратио бих се ја, батице, али ми недостају конвинијансис!

Ја кад се овде у Стејтсима скркам у јендек, дође хеликоптер по мене за два минута.

Кад бих се скркао у јендек негде у Србији, нашли бисте ме на пролеће кад снег окопни."

И за сада ништа од те приче...

И верујем ја и теби и њему да је то тако када ми причате о томе.

А опет, с друге стране, волео бих да сте ми сви ви ипак овде, а не негде тамо далеко. И он и мој Кум и ти и сви остали...

Па тако, када ми причате о куповини куће негде у Србији са евентуалном намером да се вратите једног дана, ја онда ћутим јер бих вас најрадије подржавао у томе из свег срца јер бих онда знао сигурно да ћете се вратити кад-тад.

Али опет исто тако знам и за "конвинијансис", па сам растрзан између та два јер није добро, нити је искрено, делити вам савете док вас слушам када ми причате о томе.


Ништа, мораће мало јаче да се поради на тим "конвинијансис" у Србији.
blogovatelj blogovatelj 18:30 27.08.2017

Re: Šumadija

То исто већ годинама прича и онај мој бата из Њаксвила, Тенеси, што сам ти га већ помињао. Али сваки пут своју причу заврши са:

"Вратио бих се ја, батице, али ми недостају конвинијансис!


Ko kaže da bih se ja vratio? Može se živeti i na više od jednog mesta, provereno znam, živeo sam tako nekoliko puta u životu.
tasadebeli tasadebeli 19:36 27.08.2017

Re: Šumadija

blogovatelj

Ko kaže da bih se ja vratio?



Ма наравно, али сигурно би више времена проводио у Србији.

То исто кажем и буразеру...

Može se živeti i na više od jednog mesta, provereno znam,



Добро речено.

49 41 49 41 03:42 25.08.2017

Nema razlike!

Ljubav, obara svakog!
Prevod, ne treba; sve je razumljivo.

https://youtu.be/OzKhF3dByCg

https://youtu.be/OzKhF3dByCg

Kontraverzijalno?!?
Nisu oni kao MI.Pamte vise dobro, zavisi odkada.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:05 25.08.2017

Ja rek'o

ka'cam vid'o naslov, to - tema o suđenju švapskog sudije poslednjih 15-ak minuta, majkumuganabijam pritiske kapitalističke, doslovno su tukli Zvezdinu decu juče na kraju, a ovaj svirao penale, faulove, enčeve, žute kartone. srce mu se slomilo, ono komunjarsko, kad je morao kraj juče da odsvira a nisu mu nalogodavci ostvarili željeni rezultat.
srećom su Vujadin, Filip, Milan, Dr. Kanga, i družina, odigrali momački juče, i ne bi još pet onakvih džukela sudijskih pomoglo, protiv nadahnute Zvezde na Marinoj livadi!

PS. Još ka'cam vid'o da Roki dobija Ivana, na njihovom terenu, a masa skandira: "Raki, Raki!"; pa punog srca sam otiš'o na spavanje.
tasadebeli tasadebeli 08:19 25.08.2017

Re: Ja rek'o

Srđan Fuchs

tema o suđenju švapskog sudije



Си вид'о?

А прво полувреме судио перфектно, без грешке.

Па после паузе...

И после кажу, српски фудбал дно дна, раде телефони у полувремену, прети се судијама, улази Терза у свлачионице противничких екипа, ово-оно...

Покварен, бре, и тај немачки народ!

Несмо само ми...







П.С. - Е, а пази ово, Срки! Златни егземплар из Кинотеке! Одушевих се кад сам га нашао!






(Јбт, нисам ни знао да се баскет пичио још у Недићевој Србији!

На 1:34 - ЛИНК

Био сам убеђен да је то стигло тек са америчким ослободиоцима после 1945. )


EDIT: И успут, јеб'о им ја пас матер неписмену медијску још онда!!!

Зипа како на почетку филмског журнала у ономе "Нова Србија" пишу ћирилично И наопачке, као латинично N!

Ја, бре, данаске ове мученике обарам на поправни испит у августу због тога!

Дубоки су корени наших невоља, што рече Нсарски мало горе... )
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:05 25.08.2017

Re: Ja rek'o

tasadebeli


(Јбт, нисам ни знао да се баскет пичио још у Недићевој Србији!

На 1:34 - ЛИНК

Био сам убеђен да је то стигло тек са америчким ослободиоцима после 1945. )


EDIT: И успут, јеб'о им ја пас матер неписмену медијску још онда!!!

Зипа како на почетку филмског журнала у ономе "Нова Србија" пишу ћирилично И наопачке, као латинично N!

Ја, бре, данаске ове мученике обарам на поправни испит у августу због тога!

Дубоки су корени наших невоља, што рече Нсарски мало горе... )


kako ponestalo snage i odlučnosti spikeru kad je došlo do švapskog orkestra... N umesto И ne deluje kao nepismenost već kao propaganda, uz crnu orlušinu, za Kult Smrti, umesto bele, slobodarske, đonatanlivingstonske... u mojoj drugoj prestonici znatno opuštenije bilo nego u Judenfrei Србiji.


emsiemsi emsiemsi 11:33 25.08.2017

Re: Ja rek'o

Srđan Fuchs

...
a ovaj svirao penale, faulove, enčeve, žute kartone. srce mu se slomilo, ono komunjarsko, kad je morao kraj juče da odsvira a nisu mu nalogodavci ostvarili željeni rezultat.
...

Ооооо, јеботе патак !
Па где си се сетио енца ?
Кладим се да 99 од 100 деце не зна шта је енац !
predatortz predatortz 15:23 25.08.2017

Re: Ja rek'o

Srđan Fuchs
Neg' brisni, Taske, štanca laži ovaj pa sam morao da odgovorim. Izvini za polivanje tvoje teme.


Ne zajebavajte se na blogu u kom se pominje moja baba ili će zajednička nevolja da vas ujedini!

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:32 25.08.2017

Re: Ja rek'o

predatortz


Ne zajebavajte se na blogu u kom se pominje moja baba ili će zajednička nevolja da vas ujedini!



Bako, druže, praštaj!
tasadebeli tasadebeli 17:06 25.08.2017

Re: Ja rek'o

Srđan Fuchs
predatortz


Ne zajebavajte se na blogu u kom se pominje moja baba ili će zajednička nevolja da vas ujedini!



Bako, druže, praštaj!



Ма бака давно опростила.

Не праштам ја.

Никоме. Па ни деди кад је у питању бака.


П.С. - Рекох то већ негде, имам и ја листу кленова к'о и Макса.

Само моја клен-листа је писана мастиљавом оловком на тоалет папиру.

Принцип је принцип, па чак и када је екологија у питању.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:48 25.08.2017

Re: Ja rek'o

emsiemsi

Ооооо, јеботе патак !
Па где си се сетио енца ?
Кладим се да 99 од 100 деце не зна шта је енац !


Elem, moj klinac je u to jedno što zna, al' džaba, kada ne voli fudbal zbog nasilja (u, i oko same igre).

Nego, Dopre, treba mi hosting-travelagencija iz tvog kraja za neku priču sa IDF-om. Da su ozbiljni i transparentni. Pitao sam Dodikove, ali su se ukenjali pošto inicijativa nije od Šefa. Taman i baki da se odužim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:50 25.08.2017

Re: Ja rek'o

tasadebeli



Ма бака давно опростила.

Не праштам ја.

Никоме. Па ни деди кад је у питању бака.



Ako Bog prašta, ti nemoj. A, šta je deda baki zgrešio?

tasadebeli tasadebeli 21:58 25.08.2017

Re: Ja rek'o

Srđan Fuchs

A, šta je deda baki zgrešio?



Ех, и ти свашта питујеш к'о да ниси жењен човек.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:56 27.08.2017

Re: Ja rek'o

A ja naivan, mislio nešto je ideološki prevario, tipa, uvukao u komunizam - pa otišao u JVuO. A on plevio futoški kupus po komšiluku...
predatortz predatortz 08:59 25.08.2017

Crče pas!

Seti me ovo tvoje na događaj iz detinjstva posle kojeg sam počeo da shvatam da sam "drugačiji".

Kao i sva deca iz tog vremena, u školi sam učen da volim Maršala. U kući se o njemu nije preterano govorilo pa sam mislio da je tako i u drugim kućama, odnosno nisam se nešto preterano ni bavio analizom toga. Jednostavno - učiteljica ti kaže da moraš da voliš Druga Tita i ti voliš druga Tita.
Detinjstvo teče, ideš u školu, malo učiš, više igraš fudbal, pevaš pesmice koje svi pevaju... Ništa ne remeti tu "programsku šemu".
Kad, ne lezi vraže!
Umro Maršal!

Sećam se tog momenta kada smo vest saznali, kao da gledam film.
Mi se vratili sa vikendice, sprema se kupanjac, standardno nedeljno predveče. Neko kuca na vrata. Otvara ćale.
Komšija Kasim, grca, guši se: "Umro drug Tito!"
Muk! Ćale se pogubio, nema onog komšijskog izvoli, uđi, sad će kafa.
Kasim ode, dalje po zgradi da javlja.
Kad je ćale zatvorio vrata, baba se okrenu Istoku, prekrsti se i reče:

Hvala ti gospode što si me poživeo da dočekam da pas crkne!


Da, baš tim rečima, kao i ti tvoji Šumadinci.

Da pas crkne!

Ostalo je istorija...
Počele su da se odmotavaju porodične priče, onoliko koliko sa tada smelo, a čini mi se i htelo. I naravno, zavera ćutanja. Za svaku reč koju su mi rekli, morao sam da dam pet časnih da nikome neću da pričam.

Sad skačem na '92. godinu.
Dolazi nas nekoliko iz moje jedinice do vikendice, one iste s početka priče, u koju smo izašli iz Tuzle kad je krenulo. Uniforme JNA, samo smo, više iz zajebancije, na mesto petokraka pokačili kokarde.

Pita mene baba: Šta ti je to na glavi?
Ajde, baba, ne pravi se blesava...
Da ona tebe glave ne košta? - moja će ti dobra baba.
Nek' košta! Ako je suđeno da košta...
Isti ti je i deda takav bio, vazda na svoju ruku. Nego, daj da je poljubim pedeset godina ja nju čekam!
tasadebeli tasadebeli 09:08 25.08.2017

Re: Crče pas!

predatortz


Seti me ovo tvoje






Јесен '84, није прошло ни три месеца како сам изашао из ЈНА и кренуо на факс који ми је због војске био одложен на годину дана, а позову ме на војну вежбу тамо испод Авале... Задужио ја одмах и униформу, све регуларно...

И у повратку са вежбе, уђемо ми, цела булумента, у трамвај код Трошарине онако у униформама, али брадати, косати итд.

Један дека са штапом и цвикерима седео у трамвају, ћутао пар минута док се возио заједно са нама, а онда мене повукао за рукав и онако одоздоле ме питао тихо и бојажљиво:

"Је ли, децо, а који сте сад ви? Наши или њихови?"

"Ма наши смо, чико, наши! Не брините се ништа! Сви смо ми овде наши!"

kosta.babic kosta.babic 10:19 25.08.2017

Re: preda

predatortz
Seti me ovo tvoje na događaj iz detinjstva posle kojeg sam počeo da shvatam da sam "drugačiji".

Kao i sva deca iz tog vremena, u školi sam učen da volim Maršala. U kući se o njemu nije preterano govorilo pa sam mislio da je tako i u drugim kućama, odnosno nisam se nešto preterano ni bavio analizom toga. Jednostavno - učiteljica ti kaže da moraš da voliš Druga Tita i ti voliš druga Tita.
Detinjstvo teče, ideš u školu, malo učiš, više igraš fudbal, pevaš pesmice koje svi pevaju... Ništa ne remeti tu "programsku šemu".
Kad, ne lezi vraže!
Umro Maršal!

Sećam se tog momenta kada smo vest saznali, kao da gledam film.
Mi se vratili sa vikendice, sprema se kupanjac, standardno nedeljno predveče. Neko kuca na vrata. Otvara ćale.
Komšija Kasim, grca, guši se: "Umro drug Tito!"
Muk! Ćale se pogubio, nema onog komšijskog izvoli, uđi, sad će kafa.
Kasim ode, dalje po zgradi da javlja.
Kad je ćale zatvorio vrata, baba se okrenu Istoku, prekrsti se i reče:

Hvala ti gospode što si me poživeo da dočekam da pas crkne!


Da, baš tim rečima, kao i ti tvoji Šumadinci.

Da pas crkne!

Ostalo je istorija...
Počele su da se odmotavaju porodične priče, onoliko koliko sa tada smelo, a čini mi se i htelo. I naravno, zavera ćutanja. Za svaku reč koju su mi rekli, morao sam da dam pet časnih da nikome neću da pričam.

Sad skačem na '92. godinu.
Dolazi nas nekoliko iz moje jedinice do vikendice, one iste s početka priče, u koju smo izašli iz Tuzle kad je krenulo. Uniforme JNA, samo smo, više iz zajebancije, na mesto petokraka pokačili kokarde.

Pita mene baba: Šta ti je to na glavi?
Ajde, baba, ne pravi se blesava...
Da ona tebe glave ne košta? - moja će ti dobra baba.
Nek' košta! Ako je suđeno da košta...
Isti ti je i deda takav bio, vazda na svoju ruku. Nego, daj da je poljubim pedeset godina ja nju čekam!


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:54 25.08.2017

Re: preda

Nego, jedno pitanje, zašto su četnici šetali skull & bones simboliku?
tasadebeli tasadebeli 22:15 25.08.2017

Re: preda

Srđan Fuchs

Nego, jedno pitanje, zašto su četnici šetali skull & bones simboliku?



Jа сам то одувек тумачио српском потајном жељом да имају море, па да плове и да имају своје прајватирс к'о и jенглеска круна.

Па отуд та пиратско-гусарско-прајватирска симболика.





На сву срећу, Срби на време увидеше да велики постотак њих пливају к'о сикире, па одустадоше од тог мора сињег и пловидбе по истоме...


А можда су, Срки, четници од самог свог настанка, отпре балканских ратова, имали свесрдну и обилату помоћ извесног сикрит сосајети из Стејтса са истоветним симболима...

А онда је то сикрит сосајети пронашло друге неке узданице на Балкану, па су четници пуштени низ воду, што бисмо рекли ми између три Мораве.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:10 26.08.2017

Re: Crče pas!

Isti ti je i deda takav bio, vazda na svoju ruku. Nego, daj da je poljubim pedeset godina ja nju čekam!

Ах, сва срећа, па је дочекасте. Имали сте шта чекати.
Сви ви заједно.





Халал вам било.
Јер има ко вам је традицију одржао.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:36 26.08.2017

Re: Crče pas!

O tome se upravo radi, što je cela ekipa pripadala Kultu Smrti, nezavisno od ideologije. Moraću da istražim tu problematiku u jerusalimskoj biblioteci podrobnije.
tasadebeli tasadebeli 09:24 26.08.2017

Re: Crče pas!

Predrag Brajovic

Халал вам било.
Јер има ко је традицију одржао.



Брајо, овај блог није партијски састанак, него онако...

Скупило се пар сељака око извора воде, па тек да се прозбори која...

О животу... Не о идеолошким и политичким ставовима. Из прошлости и садашњости.

Баш за те који су вазда инсистирали на идеологији, милом или силом, батинама или страхом, за њих ти сељаци обично и кажу:

"Црче пас!"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:03 26.08.2017

Re: Crče pas!

Баш за те који су вазда инсистирали на идеологији, милом или силом, батинама или страхом, за њих ти сељаци обично и кажу:

"Црче пас!"

Нисам био сигуран колики ти је Недић прирастао срцу, уз њега и Љотић, наравно, јер један без другог не иду. Хајде, ако сам и мало сумњао, то је трајало до оног мог блога Далека госпођица Дајч. Доста си издржао.

Да ти одлучујеш о мојој судбини, у неко смутно доба, код тебе бих ја, верујем, као национално сумњив, пут под ноге, па ил' у логор, ил', ако је среће, међ' прогнанике. Онај блесави и луди Кркан неки пут има право.

Но, није све то баш много важно.
milisav68 milisav68 14:34 26.08.2017

Re: Crče pas!

Predrag Brajovic
Код тебе бих ја, јасно ми је, пут под ноге, па ил' у логор, ил', ако је среће, међ прогнанике. Онај блесави и луди Кркан неки пут има право.

Iskenjam se ja na to poštenje.
tasadebeli tasadebeli 14:54 26.08.2017

Re: Crče pas!

Predrag Brajovic

Но, није све то баш много важно.



То баш покушавам све време да ти кажем овде.

Смењивање кише и суше, смена годишњих доба...

А сви смо ми овде, барем на овом мом посту, сељаци око извора воде који на живот уопште гледају баш тако, па онда тако и разговарају међусобно о томе. И тако гледају и на идеологије, комесаре, кољаче, батинаше, Љотића, Недића, Дражу, генерала Младића, Тита,...

Смењивање годишњих доба.

А треба живети, што рече Нсарски у једном од првих коментара.

Јер годишња доба долазе и пролазе, а ми остајемо. Да живимо. Једни са другима.

Зато и дубоко верујем да ћеш се, када ти се буду мало смириле политикантске страсти узбуркане око разних идеолошких етикета које додељујемо једни другима нештедимице на Блогу Б 92 и осталих сличних ствари пролазних и смењивих као и годишња доба (нпр. сујета), и када ти се охлади мало узаврела крв због политичких идеја (сети се шта каже Достојевски о идејама и дечјим сузама), постидети макар мало због она претходна два пасуса која си написао у овом свом коментару.

Ако неки и не знају шта је ово, ти барем то знаш:


Балада о Стојковићимa


Бије батинаш, богме својски распалио
пуца нам кожа, лете мрвице меса;
бије сат, бије два, бије три,
откуд му толико штапова и беса?
Удара богато, удара од свег срца,
већ му се лице од напoра криви,
губи дах, застаје, предише, више не може,
и пада мртав уморан,
а ми живи.

Поређају нас везане уза зид,
пуцају у нас – прска нам лобања,
прска цеваница, подлактица, коска,
отежасмо од олова у телу.
Дође и вече. Уморили се стрелци.
Одвезују нас, псују нам Бога и мајку.
Са стрељања се враћамо кући
ко с посла,
и док се у кујни подгрева вечера
жене нам крпе рупе у оделу.

После вечере прегледам домазлук:
закрпим кров, подупрем ограду,
накупим кишницу у каце и араније.
Уто и спавању време. Пре но заспим
кажем жени: вешаће ме у пет,
гледај да ме пробудиш нешто раније.

Ујутру вешала, нова новцата, чврста,
ужад јака, џелати обучени,
- руку на срце, ничему замерке нема.
Вешају нас брзо, вешто и лако.
Висимо тако обешени до мрака,
време је вечери, скидају нас, - ми живи,
сви нас туку и псују; али ако.

Сутрадан зором довуку грања и дрва,
наслажу ломачу, за њу нас голе вежу,
принесу шибицу, потпале,
и гори тако, гори недељу дана,
цела варош од пепела посиви.
Кад све догори, ми изађемо из дима,
краљица пада у несвест, а краљ
трља очи и гледа нас запрепашћен:
Сунце вам ваше, па ви опет живи!

Растржу нас коњма на репове, распињу нас на точку,
секу нам главе, руке и ноге – страшно!
Стрељане нас вешају, поклане нас гуше,
не знамо зашто, а није ни важно.

Судијама је већ свега тога доста!
Смењују стрелце, отпуштају војнике,
џелате вешају – они им као криви.
Па опет на нас: те топузином, те топом,
те вешај, те сеци, те кољи!
А ми живи.

Није ту нешто у реду, шапће народ,
то неко штити судије од греха!

А и нас каткад хвата зебња пред сан:
нисмо бесмртни, неће то дуго овако,
доћи ће једном и нама крај,
нећемо издржати,
и умрећемо
од смеха.



О томе је и овај мој текст под насловом "Црче пас".
kosta.babic kosta.babic 15:42 26.08.2017

Re: Crče pas!

Балада о Стојковићимa


Бије батинаш, богме својски распалио
пуца нам кожа, лете мрвице меса;
бије сат, бије два, бије три,
откуд му толико штапова и беса?
Удара богато, удара од свег срца,
већ му се лице од напoра криви,
губи дах, застаје, предише, више не може,
и пада мртав уморан,
а ми живи.

Поређају нас везане уза зид,
пуцају у нас – прска нам лобања,
прска цеваница, подлактица, коска,
отежасмо од олова у телу.
Дође и вече. Уморили се стрелци.
Одвезују нас, псују нам Бога и мајку.
Са стрељања се враћамо кући
ко с посла,
и док се у кујни подгрева вечера
жене нам крпе рупе у оделу.

После вечере прегледам домазлук:
закрпим кров, подупрем ограду,
накупим кишницу у каце и араније.
Уто и спавању време. Пре но заспим
кажем жени: вешаће ме у пет,
гледај да ме пробудиш нешто раније.

Ујутру вешала, нова новцата, чврста,
ужад јака, џелати обучени,
- руку на срце, ничему замерке нема.
Вешају нас брзо, вешто и лако.
Висимо тако обешени до мрака,
време је вечери, скидају нас, - ми живи,
сви нас туку и псују; али ако.

Сутрадан зором довуку грања и дрва,
наслажу ломачу, за њу нас голе вежу,
принесу шибицу, потпале,
и гори тако, гори недељу дана,
цела варош од пепела посиви.
Кад све догори, ми изађемо из дима,
краљица пада у несвест, а краљ
трља очи и гледа нас запрепашћен:
Сунце вам ваше, па ви опет живи!

Растржу нас коњма на репове, распињу нас на точку,
секу нам главе, руке и ноге – страшно!
Стрељане нас вешају, поклане нас гуше,
не знамо зашто, а није ни важно.

Судијама је већ свега тога доста!
Смењују стрелце, отпуштају војнике,
џелате вешају – они им као криви.
Па опет на нас: те топузином, те топом,
те вешај, те сеци, те кољи!
А ми живи.

Није ту нешто у реду, шапће народ,
то неко штити судије од греха!

А и нас каткад хвата зебња пред сан:
нисмо бесмртни, неће то дуго овако,
доћи ће једном и нама крај,
нећемо издржати,
и умрећемо
од смеха.



О томе је и овај мој текст под насловом "Црче пас".

Džukele crkavaju
Ljudi opstaju.
omega68 omega68 10:17 27.08.2017

Re: Crče pas!

tasadebeli
Predrag Brajovic

Но, није све то баш много важно.



То баш покушавам све време да ти кажем овде.

Смењивање кише и суше, смена годишњих доба...

А сви смо ми овде, барем на овом мом посту, сељаци око извора воде који на живот уопште гледају баш тако, па онда тако и разговарају међусобно о томе. И тако гледају и на идеологије, комесаре, кољаче, батинаше, Љотића, Недића, Дражу, генерала Младића, Тита,...

Смењивање годишњих доба.

А треба живети, што рече Нсарски у једном од првих коментара.

Јер годишња доба долазе и пролазе, а ми остајемо. Да живимо. Једни са другима.

Зато и дубоко верујем да ћеш се, када ти се буду мало смириле политикантске страсти узбуркане око разних идеолошких етикета које додељујемо једни другима нештедимице на Блогу Б 92 и осталих сличних ствари пролазних и смењивих као и годишња доба (нпр. сујета), и када ти се охлади мало узаврела крв због политичких идеја (сети се шта каже Достојевски о идејама и дечјим сузама), постидети макар мало због она претходна два пасуса која си написао у овом свом коментару.

Ако неки и не знају шта је ово, ти барем то знаш:


Балада о Стојковићимa


Бије батинаш, богме својски распалио
пуца нам кожа, лете мрвице меса;
бије сат, бије два, бије три,
откуд му толико штапова и беса?
Удара богато, удара од свег срца,
већ му се лице од напoра криви,
губи дах, застаје, предише, више не може,
и пада мртав уморан,
а ми живи.

Поређају нас везане уза зид,
пуцају у нас – прска нам лобања,
прска цеваница, подлактица, коска,
отежасмо од олова у телу.
Дође и вече. Уморили се стрелци.
Одвезују нас, псују нам Бога и мајку.
Са стрељања се враћамо кући
ко с посла,
и док се у кујни подгрева вечера
жене нам крпе рупе у оделу.

После вечере прегледам домазлук:
закрпим кров, подупрем ограду,
накупим кишницу у каце и араније.
Уто и спавању време. Пре но заспим
кажем жени: вешаће ме у пет,
гледај да ме пробудиш нешто раније.

Ујутру вешала, нова новцата, чврста,
ужад јака, џелати обучени,
- руку на срце, ничему замерке нема.
Вешају нас брзо, вешто и лако.
Висимо тако обешени до мрака,
време је вечери, скидају нас, - ми живи,
сви нас туку и псују; али ако.

Сутрадан зором довуку грања и дрва,
наслажу ломачу, за њу нас голе вежу,
принесу шибицу, потпале,
и гори тако, гори недељу дана,
цела варош од пепела посиви.
Кад све догори, ми изађемо из дима,
краљица пада у несвест, а краљ
трља очи и гледа нас запрепашћен:
Сунце вам ваше, па ви опет живи!

Растржу нас коњма на репове, распињу нас на точку,
секу нам главе, руке и ноге – страшно!
Стрељане нас вешају, поклане нас гуше,
не знамо зашто, а није ни важно.

Судијама је већ свега тога доста!
Смењују стрелце, отпуштају војнике,
џелате вешају – они им као криви.
Па опет на нас: те топузином, те топом,
те вешај, те сеци, те кољи!
А ми живи.

Није ту нешто у реду, шапће народ,
то неко штити судије од греха!

А и нас каткад хвата зебња пред сан:
нисмо бесмртни, неће то дуго овако,
доћи ће једном и нама крај,
нећемо издржати,
и умрећемо
од смеха.



О томе је и овај мој текст под насловом "Црче пас".

SRBIJA

Ja sam bio u Srbiji,
Srbija je na robiji!
Srbi sede u kafani
Što pijani, što poklani,
Srbi leže pokraj druma,
Iz glava im niče šuma,
A iz svake srpske glave
Teku mutne tri Morave.

Srpskog vođu Karađorđa
Ubio je drugi vođa,
Mesto gde je bilo klanje
Srbi zovu Radovanje.
Ubijenom i ubici
Dignuti su spomenici,
Sad se svaki Srbin bije
Sa dve svoje istorije.

Srbin samo iz inata
Sekirčetom mlatne brata,
Dok na groblje brat se seli
Srbin se sav sneveseli,
Prazno mu u rodnoj kući,
Ne može se ni s kim tući!
Žao mu je brata, svega,
A dosada izjede ga.
Mučni Srbin doseti se,
Uzme štranjku — obesi se!

Sve su srpske oranice
Same kao udovice.
Nit se ore, nit se žanje,
Srbije je stalno manje!
Leti jato crnih ptica
Preko srpskih oranica.
I grobovi nebom lete,
Pošli Srbi da se svete!

Iz detinjstva vidim sliku:
Lisica na drvljaniku.
Prelaz, zabran i brvine,
Srbija od hrastovine.
Duvar puko sa svih strana,
A unutra sama Nana.
Nano moja ti nas spasi,
Ne daj vatri da se gasi.

Pod zemljom sam ti video lice
Srbijo, zemljo nebesnice,
Pod zemljom teku tvoje Bistrice,
Pod zemljom zvone Gračanice.
Pod zemljom mač tvoj i štit se sija,
Pod zemljom — cela zemlja Srbija.
Petar Pajić
predatortz predatortz 12:45 27.08.2017

Re: Crče pas!

Брајо, овај блог није партијски састанак, него онако...


Mani Braju, Braji je bitno da tera kontru... Ja sam prestao da se ložim na te njegove provokacije. Jesu Brajo, četnici su posle nemačko ustaške ofanzive osvetili ubijenu srpsku nejač. I neka su! Da su bogdo i češće, i u Bosni i u Hrvatskoj.
To je moj stav i nema tu puno prostora za raspravu, da ne gubiš vreme sa faksimilima, fotkama i grafikonima.
tasadebeli tasadebeli 15:58 27.08.2017

Re: Crče pas!

predatortz

Mani Braju, Braji je bitno da tera kontru...



Знам, имам ја једног таквог другара... Много добар човек, али исто к'о Браја...

Зовем га телефоном да га питам како му је на летовању на мору, а он каже:

"Ево пада киша већ три дана и дува ветар. Не купамо се, не шетамо се, седимо у соби.

Анкица (жена му) пизди... А мени милина!!!"


Па контам, и Браја нам је овде неки другар. Какав је да је, наш је. А и вероватно је много бољи човек у реалном животу него што то казује утисак о њему на Блогу.

Сетих се сада овог његовог текста са свим коментарима на њему.(ЛИНК)

Сасвим се уклапа у оно о чему ми говоримо овде.

И због тога заиста и мислим о Браји ово што ти рекох... И то ће се тешко променити ма шта год он мислио о мени.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:18 27.08.2017

Re: Crče pas!

četnici su posle nemačko ustaške ofanzive osvetili ubijenu srpsku nejač. I neka su! Da su bogdo i češće, i u Bosni i u Hrvatskoj.

Не жалиш ти оне побијене у Сребреници. Нити многе друге другде побијене. Твој идеолошки поглед је такав. До тебе не може да допре да су, због таквог идеолошког погледа, и без кривице страдали неки Данило, Милисав, Драган, Душан којима су имена била Сабахудин, Ирфан, Миралем, Џевад, тамо, у Сребреници, или где већ.

Твој став је став једног шовинисте, националисте, па и фашисте: само моја "раса" је добра, друге не ваљају.

То је, најпре, тужно. Ти не умеш боље. А баш то, да не умеш боље, јесте тужно. Јер такав, исти ти, само који се зове Џевад, оправдао би убиство и тебе и твог сина, јер сте, као -- заслужили, због освете, због тамо неког и нечег.

Дакле, ти би сам себи дошао главе. То јест -- твој брат близанац, само на супрoтној страни.
Имао си среће, па си претекао. У тој коцки прошао си добро.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:09 27.08.2017

Re: Crče pas!


Нисам био сигуран колики ти је Недић прирастао срцу, уз њега и Љотић, наравно, јер један без другог не иду. Хајде, ако сам и мало сумњао, то је трајало до оног мог блога Далека госпођица Дајч. Доста си издржао.


Budalaštine, ovo je totalna neistina.
predatortz predatortz 20:11 27.08.2017

Re: Crče pas!

Predrag Brajovic
četnici su posle nemačko ustaške ofanzive osvetili ubijenu srpsku nejač. I neka su! Da su bogdo i češće, i u Bosni i u Hrvatskoj.

Не жалиш ти оне побијене у Сребреници. Нити многе друге другде побијене. Твој идеолошки поглед је такав. До тебе не може да допре да су, због таквог идеолошког погледа, и без кривице страдали неки Данило, Милисав, Драган, Душан којима су имена била Сабахудин, Ирфан, Миралем, Џевад, тамо, у Сребреници, или где већ.

Твој став је став једног шовинисте, националисте, па и фашисте: само моја "раса" је добра, друге не ваљају.

То је, најпре, тужно. Ти не умеш боље. А баш то, да не умеш боље, јесте тужно. Јер такав, исти ти, само који се зове Џевад, оправдао би убиство и тебе и твог сина, јер сте, као -- заслужили, због освете, због тамо неког и нечег.

Дакле, ти би сам себи дошао главе. То јест -- твој брат близанац, само на супрoтној страни.
Имао си среће, па си претекао. У тој коцки прошао си добро.


A ti bi se, u tom pokolju, pridružio mom "bratu" Dževadu, samo da dokažeš svoje srbomrstvo. Ja bih se potrudio da "zvona za vama zvone". I to je to...
anonymous anonymous 21:03 27.08.2017

Re: Crče pas!


Predrag Brajovic
18:18 27.08.2017

Твој став је став једног шовинисте, националисте, па и фашисте: само моја "раса" је добра, друге не ваљају.



Ми смо, као народ, ментални богаљи.Тешко се то сада лечи и мења.


Можда ја мало мање од тебе знам о национализму и шовинизму.

Објасни ми, молим те, ком контексту припада други (твој ) цитирани коментар.

А и твоје залагање за правду .....да ли је левичарско или либерално ?


hoochie coochie man hoochie coochie man 21:20 27.08.2017

Re: Crče pas!

Твој став је став једног шовинисте, националисте, па и фашисте:


Ovo da nekako i razumem.
Tako procenjuješ nečije stavove, možda ispravno, možda pogrešno, ali ti ih tako vidiš, i to je u redu.

Ali ovo me uvek začudi
Не жалиш ти оне побијене у Сребреници.



Kako ti znaš ko za čim žali ili ne žali?

predatortz predatortz 21:24 27.08.2017

Re: Crče pas!


Објасни ми, молим те, ком контексту припада други (твој ) цитирани коментар.


Zna se ko je pretendovao da leči narode, i kako je to činio.

А и твоје залагање за правду .....да ли је левичарско или либерално ?

anonymous

Predrag Brajovic
18:18 27.08.2017

Твој став је став једног шовинисте, националисте, па и фашисте: само моја "раса" је добра, друге не ваљају.



Ми смо, као народ, ментални богаљи.Тешко се то сада лечи и мења.


Можда ја мало мање од тебе знам о национализму и шовинизму.

Објасни ми, молим те, ком контексту припада други (твој ) цитирани коментар.

А и твоје залагање за правду .....да ли је левичарско или либерално ?




Pozersko, rekao bih. Ako sutra nešto drugo bude in, i stav će se revidirati. Autošovinizam u Srbiji je postao zaštitni znak onih koji sebe vide kao vrhunske intelektualca. Kažem sebe vide, jer neke druge potvrde tu nema. Opljuni Srbina, ogradi se od njega, minimiziraj njegove žrtve, nariči nad tuđim što češće, zalegni na džadu, valjaj se...
Jbga, ponekad iskreno zavidim onim Hrvatima. To se kod njih nije zapatilo u tolikoj meri, kod Bošnjaka to i ne postoji. Samo Srbin ima potrebu da nariče nad Muhamedom koji je poginuo jer je Radovanu spalio kuću, silovao ženu i ubio dete, pa su neki tamo divljaci ubili Muhameda iz osvete.

Znaš koliko me zabole qrac šta o meni misle takvi?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:03 28.08.2017

Re: Crče pas!

Kako ti znaš ko za čim žali ili ne žali?


četnici su posle nemačko ustaške ofanzive osvetili ubijenu srpsku nejač. I neka su! Da su bogdo i češće, i u Bosni i u Hrvatskoj.
predatortz predatortz 07:22 28.08.2017

Re: Crče pas!


Predrag Brajovic
Kako ti znaš ko za čim žali ili ne žali?

Sam je rekao.
četnici su posle nemačko ustaške ofanzive osvetili ubijenu srpsku nejač. I neka su! Da su bogdo i češće, i u Bosni i u Hrvatskoj.



I? Kakve ovo ima veze sa Srebrenicom?
Uzgred,Srebrenicu su uradili tvoga oca pitomci, ponikli unjegovoj vojsci. Uradili su je na isti način kao što su jedinice tvoga oca, bez suda, ubijale ovde po Srbiji.
Nema to veze ni sa mnom, ni sa mojim četničkim poreklom. Ja sam se toga gnušao, kao što se i danas gnušam.
gedza.73 gedza.73 10:01 28.08.2017

Re: Crče pas!

Brajović
Јер има ко вам је традицију одржао.

Razvojni put


Ratko Mladić (12. 3. 1942. ili 1943.)

Otac Ratka Mladića, Neđo (1909-1945), je poginuo kao borac 49. hercegovačke divizije NOV i PO Jugoslavije.

U stalni sastav JNA primljen: 27. novembra 1965. Rod, služba: pešadija. Clan SKJ od 12. februara 1964.





predatortz predatortz 10:14 28.08.2017

Re: Crče pas!

Razvojni put


Ma, Braja sere k'o foka!
Meni hoće na dušu da natovari greh njegovog tate najboljih pitomaca.
Pritom se ne odričući ni jedne privilegije koju mu je tata ostavio od te i takve vojske.

Zaista mrzim da potežem članove porodice, ali ne mogu sebi da dozvolim da mi sin visokog oficira JNA natrljava na nos zločine koje su počinili pitomci njegovog oca i te vojske.

Da bi mogao da mi se obraća sa visina Olimpa, morao bi da uradi sledeće:

1. Da se javno odrekne oca zbog učešća u vojsci koja je činila teške zločine tokom i nakon WWII
2. Da se odrekne nasleđa koje uživa

Bez toga, da meni sin Titovog oficira, pripadnika vojske koja je u Srbiji u crno zavila mnoge čestite porodice, uništila građansku klasu, suspendovala elementarne ljudske slobode i prava, opljačkala tuđu imovinu, drži predavanja o ratnom moralu - to je vrhunski bezobrazluk i licemerje!

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:15 28.08.2017

Re: Crče pas!

геџа

Да, то су две велике, погрешне идеологије: она четништва и она комуниста. Обе недемократске, једна националистичка, друга тупаво свепрожимајуће идеолошка. О злочинима комуниста писао сам у више наврата, рецимо и у есеју Дилбер. Из историјске перспективе, партизански покрет, као антифашистички, има бољу оцену. Злочини четника били су монструознији и неселективни, партизана масовнији. Рат у Босни вођен је под идеологијом четништва. Комунисти су имали идеолошке непријатеље, а не националне или религијске, као четници.
gedza.73 gedza.73 11:01 28.08.2017

Re: <a href="#">Crče pas!</a>

Brajovic
Из историјске перспективе, партизански покрет, као антифашистички, има бољу оцену.

Iako je bila vrlo komplivana situacija, specifične okolnosti (represalije, građanski rat...) u pravu si.

Да, то су две велике, погрешне идеологије: она четништва и она комуниста. Обе недемократске, једна националистичка, друга тупаво свепрожимајуће идеолошка

posle neke vremenske distance dovoljno je pogledati zemaljski šar i videti u kojim se zemljama bolje i kvalitetnije živi.

Tokom rata imao si dve struje. Jedna koja je bila za Staljina i sovjetsku revoluciju, druga za kralja i otadžbinu.
Ta dva pokrewta su ubili više ljudi u međusobnim sukobima nego možda i nemački okupatori. S tim da nije bilo rata komunisti bi, svojim delovanjem i ideologijom, bili klasična teroristička organizacija.
Злочини четника били су монструознији и неселективни, партизана масовнији.

To žrtvama ne znači puno. Jedina razlika, najbitnija, što su četnici kaženjni, osuđeni i prokaženi za zločine koje su učinili.
Komunisti su nagrađeni, pohvaljeni i materijalno nagrađeni.
Iz toga zaključujem da je komunizam na teritorij Srbije u svojoj osnovi kriminalni, zlikovački i netorelantan. kad je osnova sjebana ni plodovi ne mogu biti bolji.

Komunisti su devedesetih samo svoju netoleranciju, mržnju i ideološku zaslepljenost zamenili sa nacionalnom pripadnošću.
Predatortz nije mogao da ratuje sa mudžahedinima pod komandom oficira JNA koji je dopisnom diplomom, pored čina generala, postao muslimanski borac za slobodu.

Ta linija koju je KPJ imala pre, tokom i nakon WW2 se vidi i devedesetih.
Milošević i Stambolić. Potpuno isti način razračunavanja po partiji pre rata, cinkarenja, podmetanja, tajne likvidacije.

Otimanja, krađe, frižideri, vile, spavanje u čizmama po tuđim kućama, masocvna ubijanja 'drugih' (po Srbiji je bilo puno masovnih stratišta poput Srebrenice gde su komunisti ubijali ljude koji im nisu bili po volji i koji su im predstavljali moguću pretnju po staljinizam i jednoumlje)...

Arkan, Orić, Haradinaj... Sve su to recidivi načina rada OZNE, UDBE, KOS-a...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:41 28.08.2017

Re: Crče pas!

Из историјске перспективе, партизански покрет, као антифашистички, има бољу оцену.


Jesi li siguran?
Pogledaj stvar ovako, pa kaži koji je pokret bolji.

Komunisti i njihova ideologija su pobedili i znamo šta smo time dobili: dikaturu, zločine, teror, pljačku, otimačinu, ukidanje svih sloboda.....
A da su pobedili četnici takođe znamo šta bismo imali, višestranačje, demokratiju, privatan biznis, političke slobode...

Pa koji je pokret bio bolji?
anonymous anonymous 23:18 28.08.2017

Re: Crče pas!

hoochie coochie man
Из историјске перспективе, партизански покрет, као антифашистички, има бољу оцену.


Jesi li siguran?
Pogledaj stvar ovako, pa kaži koji je pokret bolji.

Komunisti i njihova ideologija su pobedili i znamo šta smo time dobili: dikaturu, zločine, teror, pljačku, otimačinu, ukidanje svih sloboda.....
A da su pobedili četnici takođe znamo šta bismo imali, višestranačje, demokratiju, privatan biznis, političke slobode...

Pa koji je pokret bio bolji?


Pa, naravno, onaj koji si ti pokušao da prikažeš u gorem svetlu.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:07 29.08.2017

Re: Crče pas!

A da su pobedili četnici takođe znamo šta bismo imali, višestranačje, demokratiju, privatan biznis, političke slobode...

:)

Неће од Калабића, Ђуришића, Михаиловића, и других четничких сероња, бити пите. Не бива, не прави се она од... Да су они нешто вредели, подржали би их савезници. Наспрам њих партизани су деловали и понашали се као уређена војска. Да, злочинци су били и једни и други. Но, твоја могућна историја -- она је немогућа.

Као што није могућа жирафа са срцем које пумпа крв мање од пет метра у висину, тако није ни могућа историја у којој су четници победници. Но, то се не разуме, често. Нису жирафино срце и жирафа два засебна еволутивна процеса, па неко угради у једном трену тражено срце у пет метара врата животиње којој се надене име "жирафа". То двоје, срце и жирафа, настају једно од другог, не постоје једно без другог.

Тако исто партизани и њихова победа.

Надам се да ће неко, једном, ово правилно разумети.
alselone alselone 06:12 29.08.2017

Re: Crče pas!

Да, злочинци су били и једни и други.

Au dragi Boze!

Mi smo verovatno najgori na sveti. Imali smo dve zlocinacke vojske u WWII. Cak i oni najgori imali su po jednu, mi smo imali dve!!!

Mislim da bi trebalo malo smanjiti strasti. Malo razloznije gledati i normalnije suditi.

Zapravo je stvar sledeca. Mi smo imali dve oslobodilacke i antifasisticke vojske. Jer mi smo duboko slobodarski i antifasisticki narod. Da, bio je najveci rad u istoriji covecanstva i neki pripadnici su cinili zlocine, kao sto su ih cinili u svakoj vojsci, americkohj, engleskoj, ruskoj, francuskoj, poljskoj (dobro, ove dve poslednje mozda i nisu posto nesto posebno i nisu ratovali).

maksa83 maksa83 07:48 29.08.2017

Re: Crče pas!

Mislim da bi trebalo malo smanjiti strasti. Malo razloznije gledati i normalnije suditi.

Ošqrac.

Te stvari su neodvojiv deo identiteta, i kad se sudare Identiteti tu Razum kaže "e, idem ja sad, a vi kad završite zovite da prebrojim tela".

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:01 29.08.2017

Re: Crče pas!

Mi smo imali dve oslobodilacke i antifasisticke vojske.

Нисмо.

Једино би неки историјски ревизионизам тако нешто могао утврдити. Што се покушава. У том светлу настоје да тумаче историју Бојан Димитријевић, (перфидно) Бане Гајић, овде такође неки. У тој историји владика Николај није антисемита и гад, Калабић није злочинац, четници нису поклали к'о пилиће муслимане у источној Босни, Недић је невини администритавни радник код Немаца, тако рећи гастарбајтер, Љотић је слободарски четовођа.
gedza.73 gedza.73 08:18 29.08.2017

Crče pas!

...
историјски ревизионизам
...
У том светлу настоје да тумаче историју
...

(перфидно)


Kako je 'tumačena' istorija nakon rata samo je nedostajalo da Titu navuku crvene gaće na plavi triko i da mu na grudi stave ST. Očima vari, rukama obrađuje umesto struga, Nemce na buljuke razgoni...
U Srbiji je bio klasičan građanski rat u kome su kao delom zainteresovana strana učestvovali Nemci (i Englezi kao palivatre)

Jel' bilo po nemačkim i hrvatskim logorima na teritoriji Srbije ljotićevaca i nedićevaca?

U kom logoru je bila zatvorena Titova porodica kao creme de la creme antifašista?
emsiemsi emsiemsi 08:26 29.08.2017

Re: Crče pas!

Predrag Brajovic
Mi smo imali dve oslobodilacke i antifasisticke vojske.

Нисмо.

Једино би неки историјски ревизионизам тако нешто могао утврдити. Што се покушава. У том светлу настоје да тумаче историју Бојан Димитријевић, (перфидно) Бане Гајић, овде такође неки. У тој историји владика Николај није антисемита и гад, Калабић није злочинац, четници нису поклали к'о пилиће муслимане у источној Босни, Недић је невини администритавни радник код Немаца, тако рећи гастарбајтер, Љотић је слободарски четовођа.

Страшно !
Ипак је комуњарлук неизлечив.
predatortz predatortz 08:30 29.08.2017

Re: Crče pas!

Ипак је комуњарлук неизлечив.


Lečio Pećanac, al' ubi ga Čiča pizdamumaterina sentimentalna!
alselone alselone 08:39 29.08.2017

Re: Crče pas!

Нисмо.


Jesmo.
alselone alselone 08:42 29.08.2017

Re: Crče pas!

Ošqrac.

Te stvari su neodvojiv deo identiteta,


U pravu si.
Meni je smesno kako smo dosli do ovoga. Braja je spominjao neke cetnicke zlocine, onda njemu spomenu komunisticke. I samo da ne bi cetnicima pronasao neku olaksavajucu okolnost, on proglasi i ove druge za zlocince. I dodjemo, jebotebog, do situacije u kojoj smo mi masovno zlocinacka nacija, umesto antifasisticka i oslobodilacka. Toliko smo zivota dali u WWII, toliko smo bili nekalkulantska nacija u poredjenju sa drugima, toliko su nas trebili svi kao pilice, a dozivimo sada da nas generalizuju kao zlocince.

Ne, ne, ja ne mogu ovo vise. Idem da se obesim medj sunke i da se samospalim kao princi.
predatortz predatortz 08:49 29.08.2017

Re: Crče pas!

Meni je smesno kako smo dosli do ovoga. Braja je spominjao neke cetnicke zlocine, onda njemu spomenu komunisticke.


Braja i ove nove komunističke zločine hoće da pripiše četnicima. Jbga, drugari, Mladićev tata nije bio četnik nego je bio partizan, Mladića nije poslao Đujić, nego je poslat iz Generalštaba, nije bio član SČP nego SKJ, a šuška se i "generalske partije" Savez komunista - Pokret za Jugoslaviju.

Mislim da bi on, i ona volina Šljivančanin, na pomen Tita i dan danas skočili na noge i stali u stav "mirno".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:56 29.08.2017

Re: Crče pas!

:)
То што ти пишеш, то је извртање, Алсе.

Наравно да је могуће да оба покрета јесу била злочиначка, а ми гајили слободарску традицију. Али не баш четници у источној Босни или смеће од Клабића и Ђуришића или пичкица Дража. Око Книна четници су били најбољи народни бастион и борци за слободу. "Моји" (комунисти) били су добри и дисципиновани и ревносни борци, далеко боља војска од четничке спрдње, али и велики злочинци при "ослобађању" државе: биће да је око педесетак хиљада људи без суђења побијено њиховом руком као припадници грађанске-демократске-народнонепријатељске струје.

И зато што наша званична историју није имала ову слику коју јој ја дајем -- уравнотежену, него је била острашћено и слепо и глупо прокомунистичка, могуће је да неки Таса верује у Недићеву и Љотићеву невиност а Предатор у част и славну историју четништва, идеологије коју је спроводио.

Сви мртви које су ови (каткад и зверски) побили вапе да се тај преокрет перспективе никад не догоди.
alselone alselone 09:04 29.08.2017

Re: Crče pas!

То што ти пишеш, то је извртање, Алсе.

Zapravo ti izvrces i proglasavas oba antifasisticka pokreta za zlocinacke.

Ali dobro, prekidam ovde jer osetim kako se pecam na partizani VS cetnici udicu, a to mi ne treba ni pod tackom razno.
maksa83 maksa83 09:09 29.08.2017

Re: Crče pas!

Ne, ne, ja ne mogu ovo vise. Idem da se obesim medj sunke i da se samospalim kao princi.

Nemoj tako uzalud zbog Č vs P da se samospališ, drug princi se nije bezrazložno samoubio, nego se za sve nas herojski bacio na granatu kada je eksplodirala i time anihilirao i sebe i granatu.

Jedino što baca senku na tu njegovu žrtvu je što je to bila decoy-granata, prava je izgleda još uvek tu i ništa joj ne fali, samo čeka da opet detonira.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:10 29.08.2017

Re: Crče pas!

Zapravo ti izvrces i proglasavas oba antifasisticka pokreta za zlocinacke.

Па наравно да то јесу били.
Несумњиво. Јасно. Чињенично.
Какав је покрет који побије 10.000 беспомоћних Муслимана све са женама и децом или онај који побије 50 хиљада "народних непријатеља" само у Србији?

Но, да завршимо: овако је како ја кажем, не због тог што ја то кажем, него што чињенице тако говоре. За неки други поглед на ствари морају се пронаћи неке друге чињенице.
alselone alselone 09:13 29.08.2017

Re: Crče pas!


Nemoj tako uzalud zbog Č vs P da se samospališ, drug princi se nije bezrazložno samoubio, nego se za sve nas herojski bacio na granatu kada je eksplodirala i time anihilirao i sebe i granatu.



Umro je za nas. Evo, danas je treci dan, cekamo ga da izadje iz pecine.
emsiemsi emsiemsi 11:20 29.08.2017

Re: Crče pas!

maksa83
Ne, ne, ja ne mogu ovo vise. Idem da se obesim medj sunke i da se samospalim kao princi.

Nemoj tako uzalud zbog Č vs P da se samospališ, drug princi se nije bezrazložno samoubio, nego se za sve nas herojski bacio na granatu kada je eksplodirala i time anihilirao i sebe i granatu.

Jedino što baca senku na tu njegovu žrtvu je što je to bila decoy-granata, prava je izgleda još uvek tu i ništa joj ne fali, samo čeka da opet detonira.


Ништа ми није јасно !
Молим појашњење са акцентом на други пасус !
maksa83 maksa83 15:33 29.08.2017

Re: Crče pas!

Молим појашњење са акцентом на други пасус !

A, važi.

Korisnik sugarbaby je isto što i qqriq, mokosha, janeberry, anja93, suncokret, i nebrojeno juzera pre toga a koji su svi banovani kad im lekići popuste i počne ludilo, što se neminovno desi svaki put. Svi ovde znaju ko je (mada je to skroz nebitno), a dok je bila živa pok. Vesna Dozet kako ova izviri i reinkarnira se i krene da divlja tako je ova zagasi. Međutim ovaj blog je ostao bez majke pa je dalabu počela da vileni i kao suncokret, i kao sugarbaby, dok pred nju nije stao naš heroj princi koji je poslednjim atomima snage uspeo za sobom u ambis da povuče monstruma, ali samo jednu od dve trenutne inkarnacije.

Sad, možeš da zamisliš tu trenutnu unutrašnju borbu kod budale - da l' da kreira pedessedmi nalog i opet krene da šareni, ili da ćuti i smrdi kao sugarbaby u nadi da će neko poverovati u priču da je suncokret - nick pod kojim je sipala toksične budalaštine da bi na kraju zaboravila koji nalog koristi - nalog njene drugarice sa polomljenim mužem koji se izražavao u ženskom prvom licu jednine zbog ... neko ludilo mozga.

Eto, ukratko.
tasadebeli tasadebeli 16:39 29.08.2017

Re: Crče pas!

Е, само да подсетим све вас...

Ове две старине из уводне приче нису били ни партизани ни четници.

(Ни љотићевци, ни недићевци, ни титоисти, ни стаљинисти, ни Крцунови, ни Лекини, ни Доланчеви, ним марковићевци, ни пашићевци, ни краљеви, ни Младићеви, ни Арканови, ни Легијини, ни Капичићеви, ни Латинкини, ни Иванови, ни Милошевићеви, ни Вучићеви, ни Ђинђићеви,...)

А опет, били су све то помало.


од Бата Веље сам слушао како су изгледале те мобилизације у грађанском рату који је текао у Србији и међу Србима и осталим Југословенима, а који је био подвучен под тепих Другог светског рата и борбе за ослобођење од окупације. Он ми је причао како су њега сваке године мобилисали мало партизани, па би он побегао, па мало четници, па би он опет побегао, па онда опет партизани итд. Рат је, срећом, завршио на победничкој страни ослобађајући будућу Титославију све до Изоле.


Као и мој ћале... Као и очеви и дедови многих од нас.

У праву је Макса. Питање идентитета.

А када до тога дође, збогом Разуму.

А ја све нешто мислим да би они, наши очеви и дедови, били данас поносни на нас када бисмо показали макар мало тог Разума.

Кад они већ у свом времену нису имали прилике за то...

Можда ово наше време нама омогућава да урадимо оно што њима није било могуће.

Максо!


maksa83

Mislim da bi trebalo malo smanjiti strasti. Malo razloznije gledati i normalnije suditi.

Ošqrac.

Te stvari su neodvojiv deo identiteta, i kad se sudare Identiteti tu Razum kaže "e, idem ja sad, a vi kad završite zovite da prebrojim tela".



predatortz predatortz 17:07 29.08.2017

Re: Crče pas!

У праву је Макса.


Maksa mi ide naqratz jer je najčešće u pravu!
Razuman čovek, takvih bi nam više trebalo.

Mene hebe temperament...

maksa83 maksa83 18:21 29.08.2017

Re: Crče pas!

Razuman čovek, takvih bi nam više trebalo.

Kakav bre razuman, treba da me vidiš/čuješ kad vidim vozilo parkirano tako da zauzme ceo trotoar.

Samo padne klapna dole i <klik> isključi frontalni korteks, i budi se plitko zatomljeni pobešnjeli orangutan, sa sve kricima i keženjem zuba i lupanjem po haubi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana