Planeta

Svetlo jedne baklje

gordanac RSS / 14.04.2008. u 05:31

Olimpijske igre 2008. postale su svetska tema ovog proleća, mnogo pre zvaničnog letnjeg, svečanog otvaranja u Pekingu.

olympicslogosel6.jpg I, nažalost, nisu tema zbog najava izuzetnih sportskih rezultata ili najave velelepnosti objekata grada domaćina (mada je i o tome bilo zapanjujućih vesti), već zbog političkih protesta i napada na olimpijsku baklju i sportiste koji je nose. Izuzetne sportiste, po pravilu, sportske legende ili one od kojih se i u Pekingu očekuju neverovatni rezultati.

Od istorijskih početaka, Igre su u našim, modernim vremenima, prerasle u pokret i sasvim sigurno - jedan od najznačajnijih planetarnih događaja koji, jednom u četiri godine, zaokupi celokupnu svetsku pažnju takmičenjima sportista u raznim disciplinama.

Svetlo olimpijske baklje simbolično obilazi svet u olimpijskoj godini, ritualno se i ceremonijalno pali na početku tog puta kojim "olimpijski plamen" pronose sportisti od grada do grada, s kontinenta na kontinent, da bi najsvečaniji deo ceremonije otvaranja bilo paljenje baklje na stadionu i njeno gašenje pri zatvaranju Igara.

Simbolično - svetlo te baklje označava da Igre traju, nekada je značilo da i ratovi prestaju i da se pod njenim svetlom sportisti takmiče, nadmeću ko će sve više, brže, bolje....

Svetlo ovogodišnje olimpijske baklje osvetlilo je razne stvari koje skoro pa i da nemaju veze sa sportom, olimpijskim duhom ili osnovnom idejom Igara. Demonstrira se za "Free Tibet", zagovara se odbrana ljudskih prava i građanskih sloboda, a akcija protesta se sprovodi - fizičkim napadom na Olimpijsku Baklju kao simbol Igara i na one koji baklju nose.Ideja je - oduzeti baklju, po svaku cenu, sprečiti da baklja ide od ruke do ruke. Objašnjenje je da se tako skreće pažnja na stanje ljudskih prava u Kini i Tibetu. Ideja je da Svetlo Otete Baklje svetu donese jasnu sliku o stanju ljudskih prava i građanskih sloboda u Kini. I tako se jedna ideja pred našim očima pretvara u puko, medijski zanimljivo sredstvo za ostvarenje druge ideje, pri čemu su obe ideje - dobre. I svet se, u analizama, naravno - podelio u oceni opravdanosti takvog načina. Olimpijski duh, koji bi trebalo da sobom nosi zajedništvo nadmetanja i da izaziva ono najbolje u ljudima još jednom - nije odoleo političkim nadmetanjima. Slike iz Londona koje su pre nedelju dana obišle svet pokazale su nam prestrašena lica sportista, policijske snage koje jedva održavaju red, hapšene i tučene demonstrante i izazvale su pravu lavinu reakcija svih i svakoga - od građana i zvaničnika Olimpijskog komiteta do političara, medija sve do Dalaj Lame, pre neki dan.Manje-više, svi se slažu da pravo na protest postoji, ali se malo ko složio sa sredstvima upotrebljenim za protest. Dobili smo i vesti da se najavljeni nosioci baklje - povlače i ne žele da učestvuju u pronošenju plamena Igara.Na internetu se može naći stranica "Google`s Guide to Protesting the Olympic Torch" , a protesti polako menjaju formu i oblike i ne liči da će biti zaustavljeni ili smanjeni, naprotiv. Izgleda da prestaju napadi na baklju, ali se organizuju akcije druge vrste.I imamo prilike da čujemo predloge o bojkotu Igara, pa predloge o bojkotu ceremonije otvaranja, ali ne i takmičenja, odnosno o zahtevima samim sportistima da kažu svoj stav o protestima "FreeTibet", a ne o Igrama.

Vesti o pronošenju svetla olimpijskog plamena pretvorila su se tako u vesti o "razmerama incidenata" koji se događaju na protestima, a retko ili nikako je vest o tome šta su prave poruke svetla koje baklja nosi svetom.

I izgleda da polako postaje sve neizvesnije ŠTA će na kraju osvetliti plamen olimpijske baklje, koliko i kakvih će se sve događaja nanizati do svečanog otvaranja i da li će "duh igre" uspeti da skrene svetlo i na sebe i na poruke koje Igre ustvari nose svetom od antičkih vremena.

Ja, naravno, verujem u Igre. Preživele su hiljadugodišnja ćutanja i "neodigravanja", obnovljene su u našem vremenu, preživele su sve i svašta tokom odvijanja u modernim vremenima, želim da verujem da im je svetlo dovoljno snažno da "prežive" i svoj ovogodišnji put do Pekinga.

Kada su 2004. održane u Atini, Igre su pozdravljene sa "Dobrodošle kući!", a pozdrav iz Pekinga glasi "Jedan svet.Jedan san". Tim rečima treba svetlo olimpijske baklje.



Komentari (222)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 05:35 14.04.2008

Pa.... bilo je potpuno jasno

. Izgleda da prestaju napadi na baklju, ali se organizuju akcije druge vrste.I imamo prilike da čujemo predloge o bojkotu Igara, pa predloge o bojkotu ceremonije otvaranja,


još prošlog leta, kada je CNN svakodnevno "zabrinuto" izveštavao o zagađenosti vazduha u Pekingu, i mogućoj refleksiji te genocidne pojave na goloruke takmičare.
Doctor Wu Doctor Wu 09:13 14.04.2008

Re: Pa.... bilo je potpuno jasno

e ima li kraja srpskom cinizmu, :)?

Center for Responsive Politics Executive Director Sheila Krumholz said the reported link between Clinton and Alibaba Inc. was evidence Clinton should be open with his financial records, as should his wife, presidential hopeful Sen. Hillary Clinton, D-N.Y., and the William J. Clinton Foundation, the Los Angeles Times reported Sunday.

"This is a perfect example of why it's critical for both Clintons to provide prompt and complete disclosure of all their sources of income, not just personal sources but also his foundation," the advocacy group official said.

The reported link was the most recent fundraising tie between the former president and international groups, a rising concern among those supporting Hillary Clinton's bid for the White House.

"A former president of the United States received a donation from a Chinese firm that is involved in censorship, and now his wife is running for president. This is a shame of the U.S.," Chinese activist Harry Wu said.

The Times said Hillary Clinton has been a vocal opponent of China's actions in Tibet and has called on President George Bush to skip the Beijing Games' opening ceremonies.


uzgred, zar Klintonu stvarno ne pada na pamet da ga neko podyebava kad se sponzor zove Alibaba Incorporated?
gordanac gordanac 09:45 14.04.2008

----

Ima još od USA "pearls" koji se nakon maja prošle godine ovih dana objavljuje kao strategija (ja i inače mislim da ne postoje teorije zavera, postoje samo strategije za koje ne znaš) :
John McCaine je ponovo lansirao prošlogodišnju ideju (na kojoj su , ruku na srce, raili savetnici obeju stranaka) o formiranju "League of Democracies" kao "dodatnog" tela koje bi vodilo računa o "promotion, etc....", a činile bi je zemlje u klasi "democracies", ali ne i zemlje (države) koje su, po njemu, "autocracies" (whoever). Ne mogu da nađem šta u toj strategiji misli da uradi sa UN, ali da se naslutiti...

Republican presidential candidate John McCain envisions a "League of Democracies" as part of a more cooperative foreign policy with U.S. allies.

The Arizona senator will call for such an organization to be "the core of an international order of peace based on freedom" in a speech Tuesday at the Hoover Institution at Stanford University in Palo Alto, Calif.

"We Americans must be willing to listen to the views and respect the collective will of our democratic allies," McCain says, according to excerpts his campaign provided. "Our great power does not mean we can do whatever we want whenever we want, nor should we assume we have all the wisdom, knowledge and resources necessary to succeed."

"To be a good leader, America must be a good ally," he adds in the speech, another in a series of policy addresses as he seeks the Republican presidential nomination.

Such comments offer a contrast to President Bush, who critics contend has employed a stubborn, go-it-alone foreign policy that has dramatically damaged the U.S. image abroad.

McCain is careful to note that his proposed multinational organization would not be like Woodrow Wilson's failed "League of Nations." Rather, McCain says the organization would be far more similar to what Theodore Roosevelt favored—a group of "like-minded nations working together in the cause of peace."

"It could act where the U.N. fails to act," McCain says.

Such a new body, he says, could help relieve suffering in Darfur, fight the AIDS epidemic in Africa, develop better environmental policies, and provide "unimpeded market access" to countries sharing "the values of economic and political freedom."

And, McCain adds, an organization of democracies could pressure tyrants "with or without Moscow's and Beijing's approval" and could "impose sanctions on Iran and thwart its nuclear ambitions" while helping struggling democracies succeed.

Recalling Harry S. Truman's actions during the Cold War, McCain also urges a similar "massive overhaul of the nation's foreign policy, defense and intelligence agencies" to meet the world's current challenges. He says details will come later.
Milan Novković Milan Novković 09:58 14.04.2008

Re: ----

Ima još od USA "pearls" koji se nakon maja prošle godine ovih dana objavljuje kao strategija (ja i inače mislim d ane postoje teroije zavera, postoje samo strategiej koej ne znaš)

Pošto su spoljnu politiku skoro pa razorili pod sadašnjom administracijom, na onomad silna upozoravanja baš im tvoraca vizije novog svetskog poretka, ta politika je postala plodno tlo za ideje, a i moranje.

Isto tako, i borba je za "goli život", sa izoštrenom Kinom i EU, a slabim dolarom (pre neki dan se pojavila vest da su po kupovnom paritetu (na nivou države, ne pojedninca) Kinezi pretekli Japan i izbili na drugo mesto.
gordanac gordanac 10:04 14.04.2008

Re: ----

Ta je priča starija od godinu dana, ali on ju je "izbacio" obnovljenu prošle nedelje na World Affairs Committee
Evo clusty linkovi, koga zanima istorijat i prezentacije ideja strategije
League of Democracies
Ђак Ђак 10:07 14.04.2008

Re: ----

Претпостављам да би у тој "Лиги демократија" Саудијска Арабија имала такође своју фотељу.
Doctor Wu Doctor Wu 10:15 14.04.2008

Re: ----

Milan Novković
Pošto su spoljnu politiku skoro pa razorili pod sadašnjom administracijom...

Ne treba toliko biti nepravedan prema Bushu junioru. Razaranje je pocelo jos sa Reganom.
nsarski nsarski 10:35 14.04.2008

Re: ----

Donedavni ambasador US u UN, John Bolton je poznat po dve izjave o ustanovi u kojoj je radio:

"There is no such thing as the United Nations. There is only the international community, which can only be led by the only remaining superpower, which is the United States.”

He also said: “If the UN Secretariat building in New York lost ten storeys, it wouldn ’t make a bit of difference.”

A da ne bi razmisljali o kakvom vodjstvu se tu zapravo radi, eve nam ga Ruzvelt:

Through new uses of corporations, banks and securities, new machinery of industry, of labor and capital — all undreamed of by the Fathers — the whole structure of modern life was impressed into the service of economic royalists. It was natural and perhaps human that the privileged princes of these new economic dynasties, thirsting for power, reached out for control of government itself. They created a new despotism and wrapped it in the robes of legal sanction. - Franklin Roosevelt
marta l marta l 11:43 14.04.2008

Re: ----

There is only the international community, which can only be led by the only remaining superpower, which is the United States.”

ostaje da se vidi kako ce se ponasati kao "iznenatjeni & uvretjeni" kada progledaju po ovom pitanju ....
die hard die hard 22:44 14.04.2008

Re: ----

Razaranje je pocelo jos sa Reganom


Meni se cini , ne razaranje nego stvaranje te doktrine.Ali svi mi ljudi moramo shvatiti veliku i za drugi svet neverovatnu odgovornost koju USA ima.Ne rade tamo sve neki cobani/budale.Iako ih ima mnogo.Ima tu i nekog jako kompetentnog sveta i ne bas zlog.
gordanac gordanac 09:00 15.04.2008

Re: ----

Ima tu i nekog jako kompetentnog sveta i ne bas zlog.

Strategije, same po sebi, ne mogu biti "zle" ili "dobre" ili "pozitivne" ili "negativne", one su (kako god grubo zvučalo) neosetljive na "etički kontekst" takve vrste.
Strategije su ili uspešne ili neuspešne (a ma koliko nam se sviđale ili ne - uvek treba pogledati kakav rezultat daju, reče Čerčil, ispravno :))).
A strategije o kojima je od prvog komentara reč - su očite, o njima se jasno govori i još jasnije piše.
Kada predsednički kandidat u USA u "osetljivom trenutku" ponovi, u dugačkom govoru, strategiju koju su samo koju godinu ranije zajedno radili spoljnjopolitički savetnici obeju stranaka - he means business. I više niko ne može da kaže "nismo znali".
Doctor Wu Doctor Wu 09:24 15.04.2008

Re: ----

die hard
Razaranje je pocelo jos sa ReganomMeni se cini , ne razaranje nego stvaranje te doktrine.Ali svi mi ljudi moramo shvatiti veliku i za drugi svet neverovatnu odgovornost koju USA ima.Ne rade tamo sve neki cobani/budale.Iako ih ima mnogo.Ima tu i nekog jako kompetentnog sveta i ne bas zlog.

Nije mi baš najjasnije u kom se kontekstu ovde priča (pogotovu ovo čobani/budale/kompetntan-svet-ne-baš-zao) ali radi se samo o interesima, moći, hegemoniji, upravljanju resursima, ostvarivanju profita, "there-can-be-only-one" highlanderskoj logici. Tu nema dobro-loše, tu postoje samo mi* i ostatak sveta (koji se, opet, deli na neprijatelje-smetnju i potencijalne saveznike da se smetnja ukloni). Sve ostalo ('civil liberties', 'free markets', 'free trade', političke slobode...) su priče za malu decu.

(*mi= uska i uvek promenljiva interesna grupa bogatih i moćnih, koji teže još većem bogatstvu i moći)
dracena dracena 06:57 14.04.2008

Pitanje je

je li olimpijada sport i oko njega ili politika i oko nje?

Bez obzira na vreme i mesto njihovog održavanja, olimpijske igre novog doba su snažno politički obojene.
Sport je i inače medij za politiku, a najveći sportski spektakl svetskih razmera je najveći takav medij i gotovo bez izuzetka dobija snažnu političku dimenziju. Setimo se veličanstvene olimpijade u Berlinu 1936. na kojim je sa estetskom i organizacionom perfekcijom (sve inspirisano i jako začinjeno antikom), propagirane najmračnije ideje koje homo sapiensu mogu pasti na pamet. (baklja i svečano otvaranje, spektakl zatvaranja).

One u Meksiko Sitiju 1968. su obeležili masovni protesti širom sveta, u USA protiv rata u Vijetnamu i pobuna crnog stanovništva protiv diskriminacije, ali se protestvovalo i u Istočnoj Evropi U samom Meksiko Sitiju je policija ugušila masovne studentske proteste grubom silom i hapšenjima, ali prisustvo politike time nije moglo da se umanji.
U Minhenu 1972. crni septembar ubistvima i otmicom izraelskih sportista pokušava i uspeva da skrene pažnju sveta na palestinski problem.

Onda ’80.-tih dodju dve (politikom motivisanim) bojkotom „osakaćene“ olimpijade, ona 1980. u Moskvi i 1984. u Los Andjelesu.

Izgleda da niko ne može da odoli tako dobroj prilici za plasiranje svojih političkih ideja. I ratovi nacija se nastavljaju, samo se na kratko promeni oružje.
Ali biće da je tako bilo i u antičko doba.
Ipak, Olimpijske igre treba da budu afirmacija veštine, snage i lepote .
igipop igipop 07:20 14.04.2008

Dobra tema

Jako ruzno i jako mucno. I jako poznato.
marta l marta l 07:51 14.04.2008

Svetlo i senke jedne baklje

Tibet je naravno samo gavriloprincip sto bi se reklo. Upravo prisustvujemo sudaru dve imperije, medijske I konfucijanske… izgleda da majstori spektakla reziraju global show sve navodeci Kineze da odreaguju “pogresno” pod svetlima reflektora. Al’ ovi drugi su jos veci majstori, mislim, ucili se pet hiljada godina da ne moze da se pegla po Tienanmenu bas uvek …bice zanimljivo do kraja.

Trula daska su olimpijski komiteti, pocevsi od glavnog, IOC. Tu ima politike, korupcijskih skandala, nepotizma....name it. Kada je Samaranch-u prebaceno sto je sina postavio za clana IOC rekao je:
I cannot understand," he told a news conference. "This is in line (with IOC changes). I proposed my son with the agreement of the executive board of the IOC because I think my son can be a good member of the IOC." He pointed out that nine other members have followed their fathers as delegates.
"It's nothing new in the history of the IOC," Samaranch said.
That point, at least, is not debatable.

Nego, da li se secate Kandidature Beograda iz 1996? Usce je bilo znak. Samaranch-u se najvise dopao ( a sincic nije autor, haha). Ideja sa uscem je bila (u to vreme) nesto novo...
MilutinM MilutinM 08:16 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

Nego, da li se secate Kandidature Beograda iz 1996? Usce je bilo znak. Samaranch-u se najvise dopao ( a sincic nije autor, haha). Ideja sa uscem je bila (u to vreme) nesto novo...

Kako se ja sećam, Beograd je bio kandidat za Olimpijske igre 1992. godine, koje su se na kraju održale baš u Samarančovoj Barseloni.
marta l marta l 08:37 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

jeste, bio je kandidat za igre 1992. Ali sam proces kandidature i glasanja je bio '85- '86. gore je greska
ne mogu da nadjem znak bg-a na www.....svet pocinje od gooogla izgleda
Doctor Wu Doctor Wu 10:01 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

MilutinM
Kako se ja sećam, Beograd je bio kandidat za Olimpijske igre 1992. godine, koje su se na kraju održale baš u Samarančovoj Barseloni.

Nije li i sama 92-jka upravo po tome i dobila ime? Inace, koliko se secam, lider promotivne kampanje za Beograd 92 je bio ni(t)ko drugi do Goran Milic, :).
MilutinM MilutinM 10:59 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

Ne, b92 nije dobila naziv po godini u kojoj je trebalo da se održi Olimpijada u našem gradu
Doctor Wu Doctor Wu 11:07 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

MilutinM
Ne, b92 nije dobila naziv po godini u kojoj je trebalo da se održi Olimpijada u našem gradu

ma, el si siguran? a onaj dzingl na ritmu srca: "beograd 92? molim, sacekajte." ? pa odakle onda b92?
a koliko se ja secam sve je pocelo sa draganom jelicem i ritmom srca na studiju b u beogradjanci, pa onda prelaz u DOB i to sve u jeku onog sastanka nesvrstanih u beogradu, 1987. ili 89...
ivana23 ivana23 11:11 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

"beograd 92? molim, sacekajte."

To je sa automata iz 29-og, dok se ne javi cika plavi!
Odakle,B92? Pa frekvencija se lepo uklopila sa pomenutim cikom plavim...
Doctor Wu Doctor Wu 11:18 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

ivana23
To je sa automata iz 29-og, dok se ne javi cika plavi!Odakle,B92? Pa frekvencija se lepo uklopila sa pomenutim cikom plavim...

a jel? eeee, nisam znao, ?
a ne rekoh li da je fora provaljena na ritmu srca, dok je ovaj jos bio na studiju b?
a studio b nikad nije bio na 92.5 MHz UHF (po secanju mislim da je bio na 99.1MHz)
MilutinM MilutinM 12:01 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

Bilo je vezano za frekvenciju.

A sve je počelo od Komisije za informisanje Gradske konferencije SSO Beograda. Tih godina konačno smo se izborili za omladinsku emisiju, koju su uredjivali mladi. Komisiju je u to vreme vodio Sveta Vilotić, koji je prvi uredjivao Ritam Srca (danas urednik Akademca). Studio B je bila radio stanica koja je ugošćavala Ritam, zato što je oduvek bio gradski radio.

Kasnije, predsednik komisije je postao Veran Matić. I tako dalje sve do danas.

A prva televizija koju su uredjivali mladi je Treći kanal, koji je tako počeo.

Eh, uspomene...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:56 14.04.2008

Milutine, ispravka :)

Urednik Ritma srca, omladinske emisije, čiji osnivač je bila gradska organizacija omladine (GSSO), bio je najpre Dača Kocijan. Kasnije je urednik postao Steva Vuletić (a ne Sveta Vilotić. Steva je bio urednik i te 1989. godine kada je napravljen Radio B92. Onda je Veran postao odgovorni urednik, a Steva je otišao u Akademca.
Što se imena radija tiče...pa, bilo je tada dosta zanimljivih predloga...sa idejama je prednjačio Veran, a jedna od njih (koja je naišla na naše nerazumevanje) je bila ROB (Radio Omladine Beograda)...kasnije je Veran predložio da uzmemo B za Beograd i 92 kao pozivni policije, jer će i tako često policiju zbog nas zvati Frekvencija se poklopila sa tom idejom :)

(domaćici se izvinjavam za trolence:)
gordanac gordanac 22:09 14.04.2008

:))

(domaćici se izvinjavam za trolence:)

nikako, nikako
samo se komodajte, ko zna kakva fina priča nastane...
MilutinM MilutinM 22:13 14.04.2008

Re: Milutine, ispravka :)

Ma, da, Jelice. Em sam mator, em sam bio posmatrač tih zbivanja (iz neposredne blizine, doduše), em brzi prsti.

Ako me provali Steva, nadrljao sam ((
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:17 14.04.2008

Re: Milutine, ispravka :)

Ja sam zbog Steve ovo i napisala, stvarno bi bilo bezveze da ispadne da mu se ni imena ne sećamo, a onoliko nas je trpeo i podnosio...Neki put je samo nemo sedeo i gledao nas, a ja sam čekala da se od očaja prekrsti, zažmuri i poželi da nestanemo ili da se probudi, nadajući se da je to sve možda ipak samo san

Ipak, ova priča bi, kad malo bolje razmislim, mogla da ima veze sa temom ili bar sportom...jerbo smo počesto trčali iz Doma omladine (gde je bila redakcija) u Beogradjanku, gde je Studio B...emisija počinje u 13h...radi se do poslednjeg trenutka i onda shvatiš da nema vremena da čekaš trolu, nego trake i tekstove pod mišku i trk u Beogradjanku, a za tobom galopira tonac...sva sreća da onaj lift dugo vozi do Studija B, pa uspeš malo da se izduvaš...ipak, par puta sam vesti pred emisijom čitala sa dušom u nosu, jer je tempo trke morao da bude jači...ali smo zato imali odličnu kondiciju
MilutinM MilutinM 22:25 14.04.2008

Re: Milutine, ispravka :)

Steva je dobro. Nije se mnogo promenio. Vidjao sam ga na Zvezdari.
die hard die hard 22:50 14.04.2008

Re: Svetlo i senke jedne baklje

.....svet pocinje od gooogla izgleda


A uskoro ce da pocme od Grinda, a sta ce biti sa nama ovde?Mnogo je dobro da se neke ustaljene stvari na ovom svetu promene preko noci.Zivele promene! ( iako meni tesko padaju ).
die hard die hard 23:03 14.04.2008

Re: Milutine, ispravka :)

kasnije je Veran predložio da uzmemo B za Beograd i 92 kao pozivni policije, jer će i tako često policiju zbog nas zvati Frekvencija se poklopila sa tom idejom :)

Pa da li je to zaista to? Bilo bi lepo da razjasnimo.
MilutinM MilutinM 23:15 14.04.2008

Re: Milutine, ispravka :)

I ja mislim da je bila aluzija na broj policije, a da se poklopilo sa frekvencijom. Nekako mi to dolazi iz (mog) malog mozga
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:32 14.04.2008

Re: Milutine, ispravka :)

Ama kad vam kažem. Bila tamo. Radila, bila jedan od urednika. Sedeli i smišljali ime. Još smo i džingl smislili jer se stalno odguvlačilo sa radiom, setili se onog da pozovemo policiju, pa da se javi automat i da ga snimimo kad kaže "Beograd 92, molim sačekajte"...kad ekipa iz Indexa 202 to uradi kao džingl-zezalicu za pokušaj Olimpijade u Bgd...
dzu dzu 08:09 14.04.2008

...

Dolybell Dolybell 08:38 14.04.2008

Sport i politika


Sport i politika su u sprezi oduvek.
Prestiž sportista (u trci za što veći brojem zlatnih, srebrnih pa tek onda
bronzanih medalja) svih zemalja, znači i prestiž same zemlje da ima
najbolju, najzdraviju i najjaču naciju.
Šta je značilo DR Nemačkoj, sa osam miliona stanovnika, da
procentualno po njihovom broju, ima najviše medalja po broju stanovnika?
Dok su postojala dva bloka, politički prestiž se iskazivao i preko sporta,
u svakom slučaju. Sada je prestiž nešto drugačiji.
Kako da predvidite kakvi će odnosi biti između pojedinih zemalja,
dovoljno je samo pratiti sport, jer su oni prvi koji probijaju "led"
u odnosima između država.
U sportu je jako važno znati ko su ličnosti koje vode pojedine
sportske organizacije u svakoj zemlji.
Te ličnosti su uglavnom iz sveta politike na bilo koji način.
Njihov uticaj u sportskim asocijacijama sveta je ogroman.
Zbog toga je jako važno imati svog predstavnika u takvim
predsedništvima, jer se onda i značaj države koja ima
svog čoveka na takvom mestu bitno uvećava.

Sport je druga strana politike, iako se non-stop napominje da
nema sa njom nikakve veze i da ne treba da je ima, ali
stvarnost je sasvim drugačija.
Ђак Ђак 08:50 14.04.2008

Re: Sport i politika

Мала корекција: ДДР је 1990.године имала нешто преко 16 милиона становника.
Ђак Ђак 08:54 14.04.2008

Re: Sport i politika

За ово "умножавање" поста нисам ја крив :)

Јесте да нема везе са темом, но пазите како је леп шестар на грбу ДДР-а :

Ђак Ђак 08:56 14.04.2008

Re: Sport i politika

Dolybell Dolybell 11:09 14.04.2008

Re: Sport i politika

Мала корекција: ДДР је 1990.године имала нешто преко 16 милиона становни


Pojma nemam zašto sam napisala 8 miliona?
Izgleda da je ovo razlog:
8.800 000 žena
7.800 000 muškaraca
________________________
1985. - 16.660 000 stanovnika
ivana23 ivana23 08:53 14.04.2008

China Radio International



http://serbian.cri.cn/1/2006/09/05/Zt21@47943.htm

Kao sto rece igipop: Jako ruzno i jako mucno. I jako poznato.
edi-va edi-va 09:12 14.04.2008

Slushala sam pre neki dan

na radiu dileme nemachkih sportista. Svi ce nastupiti u svojim disciplinama, ali ce i podrzati protest, stim sto smeju da nose obelezja protesta (majice, bedzeve, znojnice, sta god) samo van terena ili takmichenja. Iznoshenje bilo kakavih politichkih stavova na stadionima, tokom samog nadmetanja, bice strogo kaznjavani od strane IOC-a, jer postoje i pravila o tome u statutu. Znachi svaki sportista moze da obuche majicu sa sloganom free Tibet u svoje slobodno vreme.
d j o l e d j o l e 09:13 14.04.2008

Paljenje olimpijske vatre .. na kraju puta

Zbog cega se uvek na ceremoniji otvaranja Olimpijskih igara paljenje olimpijske vatre pretvori u neki gotovo nemoguc dogadjaj (bar je tako bilo zadnjih dvadeset/trideset godina). Jos od 1980. kada je paljen neki ogromni postal do koga je vatra putovala kroz neki beskrajno isprepletani niz kanala, pa do 1984. kada je vatru doneo ili upalio Jetman ....

Naime, posle svih peripetija koje prezivi od Grcke, prenosena iz ruke u ruku dece, politicara, bivsih sportista, baklja se izlaze poslednjem najtezem (?) testu u kome je potrebno da poslednji nosilac ucini neku gotovo nemogucu stvar (neko kao herojsko delo pred ocima milijardi gledalaca) kako bi se olimpijska vatra upalila na olimpijskom stadionu.

Ostalo mi je u secanju paljenje olimpijske vatre u Barceloni 1992. godine:



p.s.

suvisno fil......anje: da li je to nesto preuzeto iz onoga sto je delom ugradjeno u olimpiizam, neki obicaji iz anticke grcke ili neke druge religije vezane za sunce. Od paljenja baklje koriscenjem ogledala u grckom hramu (kao da covek zarobljava zrak sunca u upaljenoj baklji), pa do pazljivog nosenja plamena od ruke do ruke koja svaka vodi racuna da ga ne ugasi ... i nakon svega toga, nakon svih napora ogromnog broja po svemu razlicitih ljudi, kljucni trenutak u kome taj plamen treba da se pretvori u novu vatru opet je krajnje neizvestan i, sam po sebi, predstavlja neko malo cudo kako bi se desio.

Nije li u toj prici o putu te vatre, od pocetka do kraja, ispricana i neka druga prica koja se ovde desava ... a sto neko rece "we are all just a ray of light captured for a split moment of time in a matter ... until it get's free again and releases it self in to the void of universe"
rayzippo rayzippo 09:45 14.04.2008

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju puta

najmanje 50% tih sto podrzavaju nezavisnost tibeta ne zna gde je tibet...gomila dzabalebarosha ...i naravno,sve ovo je iscenirano...
Dolybell Dolybell 12:41 14.04.2008

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju

najmanje 50% tih sto podrzavaju nezavisnost tibeta ne zna gde je tibet...gomila dzabalebarosha ...i naravno,sve ovo je iscenirano...



d j o l e d j o l e 15:14 14.04.2008

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju

i naravno,sve ovo je iscenirano...
... mislite na ovu scenu sa strelom i paljenjem vatre ... :)
rayzippo rayzippo 12:32 15.04.2008

Re: Paljenje olimpijske vatre .. na kraju

d j o l e
i naravno,sve ovo je iscenirano...... mislite na ovu scenu sa strelom i paljenjem vatre ... :)


vise na dzabalebaroshe...)))
jasnaz jasnaz 09:42 14.04.2008

vesti vesti vesti

a retko ili nikako je vest o tome šta su prave poruke svetla koje baklja nosi svetom

: zato što je zlo-upotreba zanimljivija . a zanimljivo prodaje . itd.

______________



a ima i zimske
Atomski mrav Atomski mrav 10:13 14.04.2008

Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

Hteo sam da napišem post na ovu temu ali nekako nisam hteo da se "petljam u politiku" jer joj nisam vičan a tema je, neizbežno, povezana sa politikom...

Sećate li se majice sa natpisom "Kosovo je Srbija" koju je nosio Milorad Čavić na ceremoniji dodele medalja na Evropskom prvenstvu u Holandiji? Jedna jedina majica koja je Milorada koštala suspenzije sa EP. Tada sam se pitao da li bi Milorad bio suspendovan da je na majici pisalo "Free Tibet" ili nešto slično... ne bez razloga, kao što možemo da vidimo poslednjih dana. Čak je plamen olimpijske baklje ugašen... ali to izgleda nije ništa spram Miloradove majice.

Druga zanimljivost ovih dana je reklama za Absolut votku... iako je namenjena meksičkom tržištu, uzburkala je duhove u SAD jer se u reklami koristi karta Severne Amerike iz devetnaestog veka, pre pripajanja teritorija poput Kalifornije i Teksasa SAD-u (nekada su pripadale Meksiku).

Kad je reč o sopstvenom dvorištu, teritorijalni integritet je No. 1 u SAD... nema zezanja! Nastao je revolt u SAD, ogorčeni građani su pozivali na bojkot Absolut votke! Zvuči poznato?

Dakle, "politička poruka" (koja se odnosi na teritorijalni integritet jedne države) na majici nije dozvoljena ali se zato politička poruka gašenjem plamena olimpijske baklje toleriše - MOK razmišlja o ukidanju nošenja baklje?! Olimpijske igre su i ranije bile poligon za političke igre, bilo je bojkota od strane istoka i zapada, da ne spominjem ubistvo izraelskih učesnika na OI 1972. godine... ali su se Igre održavale uprkos tome. Ako se olimpijska baklja ugasi, to je možda prvi korak ka gašenju i samih Igara... Možda u ovom novom svetu o kojem živimo nema više mesta za Olimpijske igre :(
Doctor Wu Doctor Wu 10:17 14.04.2008

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

mapa je aBsolutno fenomenalna! prelazim na votku...
Atomski mrav Atomski mrav 10:19 14.04.2008

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majic

Da, Meksiko do Milvokija... :)
Ђак Ђак 10:23 14.04.2008

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

Hе знам зашто мене софтвер данас воли, па ми сваку поруку по 3 пута објави, а нису нешто паметне, искрен да будем... :)

Можда би стварно било много боље да се уместо држава на олимпијским играма такмиче представници великих корпорација.

Шта је данашња држава наспрам једног Goldman Sachsa, Exxona, Halliburtona, на пример?
Doctor Wu Doctor Wu 10:29 14.04.2008

Free California!

Atomski mrav
Da, Meksiko do Milvokija... :)

bez zybncy, meni stvarno nije jasno koji ce kaliforniji ostatak USofA.
na majici bi treba da stoji free tibet & california!
pomoci slobodarskom kalifornijskom narodu da se oslobodi jarma jenkijevskog zavojevaca!
nsarski nsarski 10:45 14.04.2008

Re: Free California!

bez zybncy, meni stvarno nije jasno koji ce kaliforniji ostatak USofA.
na majici bi treba da stoji free tibet & california!
pomoci slobodarskom kalifornijskom narodu da se oslobodi jarma jenkijevskog zavojevaca!

Ili kako rece jedan Meksikanac (ilegalni): "Nisam ja presao granicu - granica je presla preko mene!"
gordanac gordanac 12:01 14.04.2008

Re: Free California!

"Nisam ja presao granicu - granica je presla preko mene!"

:)))))
that`s the spirit!
viva!
pufna pufna 16:31 14.04.2008

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

pa sto se bune. reklama sasvim lepo pokazuje da ko konzumira previse votke postane ekspanzivan, pa pobrka i granice. Mislim, bas su ovi Ameri izgubili osecaj za humor. pih....
s druge strane, mislim da je Cavic nosio majicu Tibet is China opet bi isto prosao... ;-)
a van olimpijskog sela je mogao i ceo da se izbandazira sa natpisom Kosovo je Srbija, ne bi za njega igre bile zavrsene. Mislim, ako vec hoce da se k**ci onda neka zna kako.
Brooklyn Brooklyn 16:37 14.04.2008

Re: Olimpijska baklja, flaša votke i majica...

pufna
pa sto se bune. reklama sasvim lepo pokazuje da ko konzumira previse votke postane ekspanzivan, pa pobrka i granice. Mislim, bas su ovi Ameri izgubili osecaj za humor. pih....s druge strane, mislim da je Cavic nosio majicu Tibet is China opet bi isto prosao... ;-)a van olimpijskog sela je mogao i ceo da se izbandazira sa natpisom Kosovo je Srbija, ne bi za njega igre bile zavrsene. Mislim, ako vec hoce da se k**ci onda neka zna kako.

mislis ti da njemu nije odgovaro takav rasplet? pa kako bi drugacije postao nacionalni heroj? a svi znamo da herojima sleduju sponzorski ugovori, stanovi, nacionalne peMzije, i ko zna sta jos moze da kapne. a sta bi dobio da je pobedio u onoj trci? nista.
ivana23 ivana23 10:23 14.04.2008

Juce...

je u Politici Bosko Jaksic objavio sjajan komentar na ovu temu:

ПОЛИТИЧКА АКУПУНКТУРА
Кина није монолит, па је бланко осуда земље и њеног народа упрошћена на начин који се користио за Србе у време Милошевића, или би могао да се примени на све Американце због кршења људских права у Абу Граибу или Гвантанаму. Таква реторика увек само гура у национализам
...............

Мото пекиншке Олимпијаде „Један свет, један сан” због нереда на Тибету угрожен је. Минут ћутања? Не, ипак треба славити. А уколико бакља постаје политичко средство да се запали јавно мњење, боље је смањити пламен. Макар га свели на упаљач из Калгарија.

Ceo tekst
vishnja vishnja 10:42 14.04.2008

ima i drugih nacina...

...evo, naprimer: Ogden Nes i neprevazidjeni Dragoslav Andric

pa kazu:

USTAJEM SAD I IDEM

Čak u Tibet
Živi lama,
Nema tata,
Nema mama.

Nema žena,
Nema deca,
Jok mu treba
Streptomeca.

Nema sapun,
Nema plakar,
Ne zna najlon,
Ne zna bakar.

Nema šlager,
Nema rok,
Ne zna Presli,
Bitls jok.

Nema desni,
Nema zubi,
Ne zna pasta
Pa u tubi.

Voli seče
Kad se brije,
Baš ga kosa
Briga nije.

Ne zna šljoka
Kao neko,
Nema bonton,
Pije mleko.

Ne zna šta je
Klozmetika,
Nema kola
Da se slika.

Nema štampa
I te stvari,
Nepotrošac
To je stari.

Taj sebičnjak
Samo drema,
Nema pojam
Ni šta nema.

Zato, zarez,
Kažem svim,
Idem nađem
Družim s njim.

PS - u cast Dalaj lame i Igara, zajedno
Dolybell Dolybell 11:51 14.04.2008

Re: ima i drugih nacina...

Zato, zarez,
Kažem svim,
Idem nađem
Družim s njim.


Dolybell Dolybell 11:51 14.04.2008

Re: ima i drugih nacina...

Zato, zarez,
Kažem svim,
Idem nađem
Družim s njim.

Dolybell Dolybell 11:52 14.04.2008

Re: ima i drugih nacina...

Zato, zarez,
Kažem svim,
Idem nađem
Družim s njim.

Dolybell Dolybell 11:54 14.04.2008

Re: ima i drugih nacina...

Zato, zarez,
Kažem svim,
Idem nađem
Družim s njim.

Dolybell Dolybell 11:59 14.04.2008

Re: ima i drugih nacina...

Zato, zarez,
Kažem svim,
Idem nađem
Družim s njim.

PS - u cast Dalaj lame i Igara, zajedno

vishnja vishnja 12:16 14.04.2008

Re: ima i drugih nacina...

e, Dolybell, hvala, to je to :))))
Dolybell Dolybell 12:44 14.04.2008

Re: ima i drugih nacina...

e, Dolybell, hvala, to je to :))))


Novo
Sad će valjda videti i gde je Tibet !
Jaril Jaril 11:35 14.04.2008

СМРТ ОЛИМПИЈСКИМ ИГРАМА!!!

Олимпијске игре су толико зла нанеле да не могу да поверујем да још увек опстају. Толико је живота и талената протраћено да би се на њима учествовало, играло, победило, а да никаква корист за човечанство није остварена.

Живео Живот, Смрт Професионалном Спорту!!!
gordanac gordanac 11:57 14.04.2008

E?!

..i wow ...и тејк ит изи...uzvikivanje oštrih parola retko pomaže dijalogu (ne kažem da je nemoguće, ali....)
Imate i grupe koje misle slično vama, ali ipak malo drugačijim tonom:
istomišljenici
link-ovi istomišljenika
Mislim da je takav stav nepopularan zato što profesionalni sport nije ništa "gori" ili "bolji" od nekih drugih delatnosti, a protiv kojih se ne razvija takav stav u ime "nanetog zla". Štaviše, mislim da su profesionalni sportisti na samom dnu nekakve "hipotetičke lestvice" na kojoj se nalaze razni koji su "protraćili živote i talente" ljudi.
Mislim i da je takav stav - volja za ukidanjem prava na izbor i pokušaj poništavanja "brže, više, bolje..."
Atomski mrav Atomski mrav 12:24 14.04.2008

Re: E?!

Uostalom, mnogi profesionalci (oni koji najviše zarađuju) izbegavaju olimpijske igre. Tu mislim na fudbalere (na OI se uglavnom takmiče mlade reprezentacije), košarkaše (NBA profesionalce), tenisere (Endi Rodik će preskočiti OI da bi se bolje spremio za US open, na primer...). Tako da se OI ne mogu baš poistovetiti sa profesionalnim sportistima...
ivana23 ivana23 12:37 14.04.2008

Re: E?!

Imate i grupe koje misle slično vama

Imamo i pojedince kao sto je Duci Simonovic. On jeste u nekom pogledu diskutabilan kao licnost (to verovatno niko ne spori), ali je u mnogim stvarima po pitanju sporta, narocito profi, apsolutno u pravu.


*Koliko je svetska politika imala uticaja u razvoju sportske mafije u svetu i kod nas?

- Sport je postao najvažnije sredstvo kapitalista i birokratije za držanje radnih „masa“ u pokornosti. Kuberten je, posle Ruske i Minhenske revolucije, rekao da je sport „najjeftinija duhovna hrana koja drži radnike u pokornosti“. Istovremeno, sport je, kao otelotvorenje vladajućih vrednosti kapitalizma, postao najznačajnije sredstvo za duhovnu kolonizaciju sveta, što znači za uvlačenje „nižih rasa“ u kapitalističku orbitu. Sport je postao prva mondijalistička ideologija i Kuberten nije krio da je glavni cilj širenja sporta (olimpizma) u svetu obračun s kulturnim i slobodarskim nasleđem kolonijalizovanih naroda. Sve veći značaj sporta kao sredstva za depolitizaciju potlačenih radnih slojeva i kolonijalizovanih naroda otvorila je prostor mafijaškim bandama da preuzmu sport u svoje ruke i da za to ne snose nikakve posledice.

*Koliko je svemu tome doprinela ona čuvena krilatica „da su nekada igrali siromašni, a bogati gledali, dok danas igraju bogati, a siromašni gledaju“?

- Sport je „privilegija“ sirotinje. Treneri ne idu na Dedinje da traže talente, već u seoske i prigradske sredine gde živi sirotinja. Isto je u Evropi i drugim delovima sveta. U SAD deca iz crnačkih geta čine udarnu snagu sporta. Nije slučajno legendarni borac za ljudska i građanska prava Afroamerikanaca Martin Luter King, koga je ubio FBI, govorio je da su crni profesionalni sportisti „sramota za crnu rasu“ jer ih „beli gospodari koriste da bi prikrili pravi položaj crnačke populacije u SAD“. Milioni mladih širom sveta gube zdravlje i mogućnost da steknu obrazovanje u nastojanju da putem sporta pobegnu iz sirotinjskog geta i domognu se para i „slave“. Samo mali broj uspe - ostali propadaju. U sportu odavno važi maksima da je sport „ruski rulet za svetsku sirotinju“ - zaključuje Simonović.
- Sport je od samog svog nastanka kao institucije, krajem 19. veka, postao deo kapitalističkog poretka, što znači sredstvo za stvaranje profita. Čim su počela regularna sportska takmičenja, pre svega u fudbalu u Engleskoj, stvoren je sistem klađenja koji je uslovio nameštanje utakmica, što znači potkupljivanje igrača, sudija i vlasnika klubova. Sportski profesionalizam je neminovna posledica razvoja sporta kao šou biznisa. Zvanični, osnivač modernih olimpijskih igara Pjer de Kuberten rekao je, još krajem 19. veka, da je „novac najveći neprijatelj sporta“ i da su profesionalni sportisti „cirkuski gladijatori“.

24. Februar 2008


Dolybell Dolybell 13:18 14.04.2008

Re: E?!

Zvanični, osnivač modernih olimpijskih igara Pjer de Kuberten rekao je, još krajem 19. veka, da je „novac najveći neprijatelj sporta“ i da su profesionalni sportisti „cirkuski gladijatori“.


To je nesporno, tačno.
Samo što sada ti "cirkuski gladijatori", zarađuju ogroman novac,
i ne rade ništa za džabe, tako da amaterski sport ima više šanse
da bi postao "gladijatorski" (ako bi samo on postojao), nego profesionalni.
Svako u okviru svoje profesije, treba da zarađuje a ne da bude volonter,
prema tome, profesionalni sport u stvari i ima smisao.
Za kratko vreme, koliko je moguće da profesionalac sportista bude
među vrhunskim sportistima, mora da zaradi sav novac koji druge
profesije zarađuju tokom svog radnog veka.
Vrhunskih sportista profesionalaca, nema toliko mnogo u odnosu
na broj stanovnika, praktično su retki i kratko traju.
Niko nije nateran da se bavi sportom kao profesijom,
već samo ako ima talenta i sposobnosti otvaraju mu se mogućnosti,
što ne znači da ih mora prihvatiti.
Ko zna koliko je potencijalnih vrhunskih sportista odustalo od
bavljenja sportom, a mogli su biti "haj" i "naj" ?
Jaril Jaril 16:13 14.04.2008

Re: E?!

Ko zna koliko je potencijalnih vrhunskih sportista odustalo od
bavljenja sportom
Мислиш, колико је врхунских спортиста спасило свој живот од упропашћавања?
Vrhunskih sportista profesionalaca, nema toliko mnogo u odnosu
na broj stanovnika, praktično su retki i kratko traju.
И не остављају никакав траг иза себе (осим, можда, некаквог административног податка). Цео њихов рад је неуоптребљив човечанству.
Niko nije nateran da se bavi sportom kao profesijom,
Али и нико не објашњава да ће избором спорта за професију протраћити живот јурећи резултат који глобално нема никаквог значаја.
ivana23 ivana23 16:24 14.04.2008

Re: E?!

Za kratko vreme, koliko je moguće da profesionalac sportista bude
među vrhunskim sportistima, mora da zaradi sav novac koji druge
profesije zarađuju tokom svog radnog veka.

Moramo tu ukalkulisati i eventualne ozbiljne povrede koje ga mogu zauvek nemoguciti u bavljenju spotrom.
Zamisli nekoga ko je poceo sa treninzima u predskolskom uzrastu, a kad je dosao do vrhunca i poceo da zaradjuje novac, a ono - nema vise...
Dodatna stvar koje se nismo dotakli je doping.
Ali ovo sad stvarno prelazi u zesci troll..
gordanac gordanac 16:37 14.04.2008

Re: E?!

Ali ovo sad stvarno prelazi u zesci troll..

Ivana23, post bez "kreativnog troll-a" - kao kafa bez cigare....mislim, može, čak je i preporučljivo, kažu i da je zdravije, but....
I baš zato što i ja, komentarišući kod drugih, ulažem "snagu suzdržavanja" da ne "zviznem" troll (ali je ponekad jednostavno - neodoljivo :)), time mi je zadovoljstvo veće da ti kažem:
- Kreativan troll? Ma, samo napred&welcome! :)
bauer bauer 16:41 14.04.2008

Re: E?!

kao kafa bez cigare....mislim, može, čak je i preporučljivo, kažu i da je zdravije, but....

gordanac, pa ti pusis ??!! :(
margos margos 16:48 14.04.2008

Re: E?!

И не остављају никакав траг иза себе (осим, можда, некаквог административног податка). Цео њихов рад је неуоптребљив човечанству.

Ovo jednostavno nije tačno.

Veliki broj sportista je bio inspiracija drugima za postizanje uspeha i rezultata, ne samo u sportu, nego i u svim drugim oblastima života.
gordanac gordanac 16:51 14.04.2008

Re: E?!

@bauer:
))
Normalno.
"Nasty habit", rekli bi Ameri, "štetno", rekli bi doktori, "here is looking at you...."rekao bi Rick Blaine (još držeći i čašu vina..) - i svi bi bili u pravu...to je sve što umem da kažem o duvanu
A što se sporta tiče, zabavno mi je kad su im fabrike duvana - sponzori :)))
mariopan mariopan 16:55 14.04.2008

Re: E?!

margos
И не остављају никакав траг иза себе (осим, можда, некаквог административног податка). Цео њихов рад је неуоптребљив човечанству.

Ovo jednostavno nije tačno.

Veliki broj sportista je bio inspiracija drugima za postizanje uspeha i rezultata, ne samo u sportu, nego i u svim drugim oblastima života.

Sa ovim se potpuno slazem.
bauer bauer 17:11 14.04.2008

Re: E?!

...to je sve što umem da kažem o duvanu

ima jedan vic, ali je mnogo bezobrazan (kao sto nasi vicevi umeju da budu) pa ga necu ispricati, ali poslednja recenica mu glasi:

-sladjo... pa ti pusis!?

tol'ko sam se bio iznenadio. inace, i ja pusim. i prilicno sam nezadovoljan zbog toga :(
Jaril Jaril 17:55 14.04.2008

Re: E?!

Veliki broj sportista je bio inspiracija drugima za postizanje uspeha i rezultata, ne samo u sportu, nego i u svim drugim oblastima života.
Што ће рећи да су тек посредно успели. Изем ти работу у којој твој допринос зависи од туђег доприноса.
Dolybell Dolybell 17:55 14.04.2008

Re: E?!

Али и нико не објашњава да ће избором спорта за професију протраћити живот јурећи резултат који глобално нема никаквог значаја.


Свако има право да одлучује шта ће са собом да ради и чиме
хоће да се бави.
Послови се деле на друштвено прихватљиве и друштвено неприхватљиве.
Спорт спада у прву варијанту.
Послова који су штетни по здравље људи, има много више
и много опаснијих, па се нико не бори да их забрани.
(Највише људи страда у својим кућама и аутомобилским несрећама,
па још нико није покушао да забрани живот у кући и аутомобиле)
Сви се њима баве на сопствени ризик.
Спорт је ништа - у односу на остале послове.
Заборављате да је нормална људска потреба да се доказује у
својим физичким могућностима, кроз разне врсте игара.

Олимпијада (Олимпијске ИГРЕ) и рекорди нису измишљени јуче.
ОИ се не састоји само од атлетике, ако сте на њу мислили.
Атлетика је основа свих спортова.
Требало би више да знате о смислу игара уопште.
Jaril Jaril 18:24 14.04.2008

Re: E?!

Требало би више да знате о смислу игара уопште.
Смисао игара уопште је да се забавимо. Да игре не би биле досадне, потребна је одређена активност: ментална, емоционална или (у случају спортских игара) физичка. Када се говори о играма, онда се подразумева рекреација - то је невелико активирање одређеног елемента бића зарад одржавања функционалности. Рекреативни спорт је замењен професионалним спротом онда када није функционалност циљ, већ превазилажење просечних телесних способности зарад победе. Док у случају рекреативног спорта с правом говоримо о играма, у случају професионалног спорта говоримо о такмичењу. Правила су иста - циљеви различити. Тако би ваљало Олимпијске Игре исправно назвати Олимпијским Такмичењима.
Заборављате да је нормална људска потреба да се доказује у својим физичким могућностима, кроз разне врсте игара.
Када та потреба постане сама себи циљ (као у случају професионалног спорта) онда од активности који доводе до њеног задовољења користи има само спортиста. Задовољење те потребе не оставља никакав производ.
Послови се деле на друштвено прихватљиве и друштвено неприхватљиве.
Ја послове делим на корисне, бескорисне и штетне.
Послова који су штетни по здравље људи, има много више
и много опаснијих, па се нико не бори да их забрани. Спорт је ништа - у односу на остале послове.
Можда је ово упућено Ивани која је поменула повреде. Сваки посао носи опасности. Питање је да ли се излагање тим опасностима исплати? У случају професионалног спорта се не исплати.
margos margos 18:25 14.04.2008

Re: E?!

Што ће рећи да су тек посредно успели. Изем ти работу у којој твој допринос зависи од туђег доприноса.

I neposredno i posredno, a posredno često mnogo više - i na više načina i na veći broj ljudi.
Mara Mara 18:54 14.04.2008

Re: E?!

gordanac
@bauer:))Normalno."Nasty habit", rekli bi Ameri, "štetno", rekli bi doktori, "here is looking at you...."rekao bi Rick Blaine (još držeći i čašu vina..) - i svi bi bili u pravu...to je sve što umem da kažem o duvanuA što se sporta tiče, zabavno mi je kad su im fabrike duvana - sponzori :)))


Горданац,

Је л беше

gordanac gordanac 19:08 14.04.2008

Re: E?!

:))
Jeste!
Mislila sam čak da napravim jedan post o duvanu, onako zaozbiljski, ali sam odustala, moglo bi se tretirati kao "propaganda štetnog uticaja..." (ili već nešto slično)
Mara Mara 19:25 14.04.2008

Re: E?!

Сећам се, сећам...хе, хе...нећу сад да кажем одакле и како...

Јесте, "штетни утицај", али колико видим тоалети по школама су запушени пикавцима и дуванским димом и због "политичке коректности" о много чему се прећуткује...а проблеми постоје признали ми то или не и причали ми о њима или не...

Уосталом, ја кад год имам порив да зинем и изговорим неку целомудрост, брже боље доватим цигарету и запалим (правити се паметан није здраво, а коментарисати још мање)...хахахахахаха...

пс. ја подржавам да се напише један дувански блог (баш је некако декадетно и винтиџ шик)
mariopan mariopan 21:38 14.04.2008

Re: E?!

gordanac
:))
Jeste!
Mislila sam čak da napravim jedan post o duvanu, onako zaozbiljski, ali sam odustala, moglo bi se tretirati kao "propaganda štetnog uticaja..." (ili već nešto slično)

Nemoj sada ko boga Te molim upravo sam u fazi apstinencijalne krize....pa samo da me to malo prodje ne mogu ni da citam o duvanu za sada.....a ako Ti treba iz prve ruke kako deluje Zyban ja sam sasvim bila drogirana od njega i skinula sam se sa duvana sad se skidam sa Zybana....tako to ide.
Dolybell Dolybell 04:59 15.04.2008

Re: E?!

(na OI se uglavnom takmiče mlade reprezentacije


Prema pravilima do 23. godine
Dolybell Dolybell 05:20 15.04.2008

Re: E?!

Смисао игара уопште је да се забавимо


Kad tako kažete, vidi se da o igrama nemate dovoljno znanja,
neću da kažem da nemate pojma, ali je krajnje dečje.

Када та потреба постане сама себи циљ (као у случају професионалног спорта) онда од активности који доводе до њеног задовољења користи има само спортиста. Задовољење те потребе не оставља никакав производ.


Niko se ne takmiči sam sa sobom, mada ima i toga, (da neki sportista
obori vlastiti rekord). Ako mislite da ne ostavlja nikakav proizvod,
misleći na materijalni, samo pogledajte slike (gore)

Nije bitno kako VI delite poslove, već kako se dele uopšte.
Postoje i beskorisni poslovi, ali za koga?
Ne mora svaki posao biti samo i jedino (pozitivno) koristan.
(Beskoristan posao rade čistači ulica, npr. stalno čiste, a uvek prljavo).


Можда је ово упућено Ивани која је поменула повреде. Сваки посао носи опасности. Питање је да ли се излагање тим опасностима исплати? У случају професионалног спорта се не исплати.


Da li se isplati (opasnost) baviti se ronjenjem, istraživačkim novinarstvo, ratnim dopisništvom,
radom u rudniku, padobranstvom, nuklearnim institutima, gašenjem požara,
radom pod maskama...rad sa opasnim materijama...
Atomski mrav Atomski mrav 07:39 15.04.2008

Re: E?!

Mislila sam čak da napravim jedan post o duvanu, onako zaozbiljski, ali sam odustala, moglo bi se tretirati kao "propaganda štetnog uticaja..." (ili već nešto slično)

Aaa... bio je jedan post o alkoholu, čini mi se...
gordanac gordanac 07:46 15.04.2008

Re: E?!

:))
Jeste, jedan od prvih....Ljudsko biće i piće
U to vreme je objavljeno veliko evropsko istraživanje sa fokusom na mlade u EU i "šta se smatra alkoholizmom". Donete i ozbiljne mere, sada u junu treba da bude objavljeno šta se promenilo za tri godine...
Atomski mrav Atomski mrav 07:53 15.04.2008

Re: E?!

Verovatno je alkohol poskupeo u EU :) Kažu, tako se oni "bore" protiv duvana...
Jaril Jaril 09:29 15.04.2008

Re: E?!

Kad tako kažete, vidi se da o igrama nemate dovoljno znanja, neću da kažem da nemate pojma, ali je krajnje dečje.
Мислим да би било макар пристојно, ако већ кажете да о играма немам довољно знања, да ми објасните понешто о играма.
Nije bitno kako VI delite poslove, već kako se dele uopšte.
Ако "уопште" у овом случају уопште и постоји. Чак и да постоји, не значи да се нешто "уопште" не може променити, ако је погрешно.

Мислим, да... сад сте кренули да се препуцавате, а то свакако није друштвено прихватљив посао.
Dolybell Dolybell 16:20 15.04.2008

Re: E?!

Мислим да би било макар пристојно, ако већ кажете да о играма немам довољно знања, да ми објасните понешто о играма.


Мора да се "препуцавам", кад кажете да је игра забава.
Препоручила бих вам, за почетак: Ерик Берн: Коју игру играш?
и Еуген Финк: Основни феномени људског постојања (ову као прву).
Свако друго објашњење би било беспотребно и опширно, јер то није тема.
Сви послови који су противзаконити, а постоје (сматрају се криминалним,
јер једноставно - нису друштвено прихватљиви)
и послови који су законити и - друштвено прихватљиви.
Бар је ту поделу једноставно схватити.
Dolybell Dolybell 13:38 16.04.2008

Re: СМРТ ОЛИМПИЈСКИМ ИГРАМА!!!

Живео Живот, Смрт Професионалном Спорту!!!



SAMO AMATERSKI SPORT !
Ovaj je posebno koristan i nije štetan po zdravlje...
Dolybell Dolybell 17:59 16.04.2008

Re: СМРТ ОЛИМПИЈСКИМ ИГРАМА!!!

SAMO AMATERSKI SPORT !



bauer bauer 06:59 17.04.2008

Re: E?!

sada, kada je malo utihnulo, da se osvrnem na troll o pusenju koji sam zapoceo, a da nisam mozda trebao :(
(pored gordanca, jedino se mara ukljucila, a kladim se da devedeset posto nasih drugara ovde puse :))

naime, evo kako ja to vidim: u mom okruzenju su pusaci prokuzeni, a ja sam u dobrovoljnom izgnanstvu. pusim u garazi ili dvoristu, u zavisnosti od vremenskih prilika. u americi, moram da kazem, uglavnom samo primitivci puse (ne sluzi mi na cast), cak je drustveno prihvatljivije biti pijandura nego pusac :(

sad, ja sam to sveo na 10-ak cigareta dnevno. radnim danom. i jako mi se ne svidja sto imam zavisnost koja je jaca od mene i koju ne mogu u potpunosti da kontrolisem.

u svetlu gore navedenog, malo sam se iznenadio da jedna svestrana i izuzetno odmerena i racionalna osoba sa nasih prostora-pusi, ali bih zeleo ovom prilikom da se izvinem zbog, mozda, neprimerene, a spontane, reakcije :))
Mara Mara 16:38 17.04.2008

Re: E?!

Бауер,
Морам да се укључим и мало те исправим. Неће бити да само примитивци пуше у САД...то јесте врло "прокужена" навика, али на улици видим јако пуно људи са цигаретама...млађих нарочито и то "young professionals" - како се колоквијално називају...

У Вирџинији је опет пропала иницијатива за забрану пушења у ресторанима и баровима...

Апсолутно сам за забрану пушења у канцеларијама и затвореном простору, али самом забраном - без шире акције одвикавања, мислим да се иде на руку хипокризији (уз, наравно, заштиту непушача - што не доводим у питање).

Него, да не ширимо трол...
gordanac gordanac 17:42 17.04.2008

Re: E?!

...malo sam se iznenadio da jedna svestrana i izuzetno odmerena i racionalna osoba sa nasih prostora-pusi,....

:))))))))
bauer, hvala za ovo, al` stvarno :)))))
i to iz dva razloga
a) meni je prijalo da pročitam, baš
b) priuštio si dnevnu zabavu mojim drugovima koji hoće da se registruju na blog samo da bi stupili u kontakt s tobom da ti kažu par stvari :))))
ali bih zeleo ovom prilikom da se izvinem zbog, mozda, neprimerene, a spontane, reakcije :))

i još - nema ama baš nikakve potrebe za izvinjavanjem, baš nikakve, jer nema ničega rečenog zbog čega bi se trebalo izvinjavati
sad, ja sam to sveo na 10-ak cigareta dnevno. radnim danom. i jako mi se ne svidja sto imam zavisnost koja je jaca od mene i koju ne mogu u potpunosti da kontrolisem.

Tu se razlikujemo, meni se duvan sviđa, ceo ritual mi se sviđa, ceo ugođaj mi se sviđa i kad i ako postoji razlog da prestanem da duvanim (a bilo ih je, sukcesivno, prilično :))) jednostavno - prestajem, bez ikakvog drugačijeg plana, prosto nastupi situacija kad ne može da se duvani - i onda se ne duvani. Tako da sam imala velike vremenske pauze (ne znam hoće li ih biti opet, ali i to mi je svejedno). Kažu mi da zbog rtoga nisam pravi "zavisnik", ali ja se ne slažem, za mene postoji razlika u tome da li "navika ima mene" ili "ja imam naviku", to meni nikako nije isto. Ja imam naviku i onda mogu i da je nemam. Ne odlučuje ona (navika) nego ja.
Možeš ti to da kontrolišeš, sigurna sam da možeš. Sve je to pitanje volje i odlučivanja "kako se osećaš bolje".
"Sporo" ostavljanje cigareta nije nikakva loša poruka o tvom "karakteru", ono je prosto samo jedan od tvojih i samo tvojih rituala, na koje ti imaš pravo.
Jedan moj drug je imao sličan stav i predložila sam mu sledeće - obrni proces, a one već ljut i na sebe i na mene što ja mogu da ostavim duvan kad treba pita "kakvu si sad glupost smislila?!" . Lepo, sutra nemoj nijednu cigaretu, a preksutra uzmi jednu ili dve ili koji hoćeš broj, smisli sebi kako i kada ćeš da trošiš tu jednu ili dve, sve smisli, uživaj, pa preksutra smisli isto za dve ili tri i tako dok ne dođeš do koliko hoćeš, deset, dvadset, šta ja znam...". Rekao mi je "e, koja si ti, ti bi i duvan da isplaniraš!" Naravno, ko ne planira, taj planira sopstvene neuspehe, a niko ne voli neuspehe...
Uvek se možeš zabaviti, čak i kad radiš potpuno neprijatne stvari, trust me, ja znam skoro sve o tome :)))
bauer bauer 18:32 17.04.2008

Re: E?!

Морам да се укључим и мало те исправим. Неће бити да само примитивци пуше у САД...то јесте врло "прокужена" навика, али на улици видим јако пуно људи са цигаретама...млађих нарочито и то "young professionals" - како се колоквијално називају...

У Вирџинији је опет пропала иницијатива за забрану пушења у ресторанима и баровима...

mozda sam malo generalizovao (sto se trudim da izbegavam), opet, mislim da se situacija razlikuje izmedju velikih gradova i istocnih drzava na jednoj strani (tvojoj:) i zapadnih drzava i predgradja na drugoj strani (mojoj:))

a Вирџинијa je posebna prica, njima je duvan najveci proizvod. pricali mi neki kamiondzije da tamo kupuju pljuge za sicu, nema taksi (mnogo mi se svidja kako rec Вирџинијa izgleda cirilicom :))
bauer bauer 18:39 17.04.2008

Re: E?!

b) priuštio si dnevnu zabavu mojim drugovima koji hoće da se registruju na blog samo da bi stupili u kontakt s tobom da ti kažu par stvari :))))

samo ako nisu bezobrazni :))

Tu se razlikujemo, meni se duvan sviđa, ceo ritual mi se sviđa, ceo ugođaj mi se sviđa i kad i ako postoji razlog da prestanem da duvanim (a bilo ih je, sukcesivno, prilično :))) jednostavno - prestajem, bez ikakvog drugačijeg plana, prosto nastupi situacija kad ne može da se duvani - i onda se ne duvani. Tako da sam imala velike vremenske pauze

isto tako i zena sa kojom delim senku. poslednji put ostavila pre pet godina. hm, mislim da ste vi zene - vestije od nas ostalih :))

Sve je to pitanje volje i odlučivanja

znam, ja u stvari nisam jos odlucio da prestanem da pusim (a kada cu, ne zna se :))
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:10 14.04.2008

Free Tibet

I imamo prilike da čujemo predloge o bojkotu Igara, pa predloge o bojkotu ceremonije otvaranja, ali ne i takmičenja, odnosno o zahtevima samim sportistima da kažu svoj stav o protestima "FreeTibet", a ne o Igrama.






Sportisti bi svakako i sami morali da se izjasne jer toliko je brutalnosti na svetu kojima se cuti da bi u ovom ociglednom primeru odnosa Kine prema Tibetu, cutanje bilo pogresno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana