Društvo

Drugoevropljani

niccolo RSS / 27.07.2017. u 21:04

Parafraziraću svima nam dobro poznat izraz da bih govorio o jednoj sasvim drugačijoj pojavi od one za koju se taj izraz koristi kod nas. Radi se o tome da državljani istočnih zemalja EU dobijaju “iste proizvode” lošijeg kvaliteta od državljana zapadnih zemalja EU.

 

Konkretan povod za tekst je vest o sastanku premijera Slovačke i predsednika Evropske komisije, koji je posle sastanka priznao postojanje problema. Ovo je, nadam se, tek početak borbe Slovačke, Češke, Rumunije i ostalih zemalja u istoj situaciji ka ukidanju prvoevropljana i drugoevropljana.

 

Apsolutno nema sumnje (ili barem ne bi trebalo da iko sumnja) da su i proizvodi koji stižu u Srbiju lošijeg kvaliteta. Nije čak isključeno ni da su još lošijeg kvaliteta od “istih proizvoda” na istoku EU. Kao mala i siromašna zemlja teško da bi Srbija mogla sama da se izbori da se poveća kvalitet proizvoda koji se prodaju u Srbiji. U tom smislu bi borba ovih zemalja mogla možda jednog dana i nama da koristi i zato je podržavam.

 

 



Komentari (345)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 01:06 28.07.2017

Re: Ovo je dobar PR, skoro kao Vucic

G.Cross
Oooh evo ga Jean-Claude Juncker heroj istocne Evrope protiv omrznutih Nestlea i ostali P&Gjeva.

Give me a break.

Nabija poene da Cesi, Madjari itd zavole EVropsku komisiju.



European Commission President Jean-Claude Juncker called the practice "unacceptable" and said the commission will issue guidance in September to help national authorities apply EU consumer protection directives. He said he would not rule out EU legislation in the future.

"This is a European issue and I don't like the idea that there would be some kind of second category citizens in Europe so we are working with that," Juncker said.


Sto se mene tice ukidanje Roaminga je prva prava pobeda evropskih potrosaca protiv transnacionalnih korporacija.

Ako su korporacije transnacionalnije onda su transnacionalni i potrosaci.

I miran Visegrad.

To su više - korporacijice

Za posmatrati sada su nove sankcije Rusiji. One, potencijalno, žestoko idu protiv evropskih interesa pošto podmeću nogu Severnom Toku.

"Znamo" da je Evropa u vazalskom odnosu prema US - to je poznati kvalitet.

Smeši nam se šansa i da spoznamo kvantitet ovom priliko - gde će se naći, da li je ljubitelj dobre kapljice i kinte za stare dane, sa družinom, uhvaćen za jajca od strane amera ili nije, da li će, uz gunđanje i besmislenu priču posle toga podriti severni tok i početi više da kupuje skuplji NLG što Ameri valjau.

Tj koliki će Evropa danak platiti ovom prilikom.

Interesantna je i "činjenica" da Ameri guraju Nemačku u stranu, nači neki ozbiljniji otpor se tamo naslućuje, a maze i paze Macrona, koji je već uredno podrivao francusko vlasništvo pomažući da pređe u US ruke.
freehand freehand 09:06 28.07.2017

Re: Ovo je dobar PR, skoro kao Vucic

G.Cross
freehand
Nabija poene da Cesi, Madjari itd zavole EVropsku komisiju.

Kaži mi koju Nutelu jedeš da ti kažem kako ćeš da zavoliš Evropsku komisiju.
Btw, ok za roming, ali šta ti misliš o prvoj i drugoj klasi (a možda i trećoj?) evropskih naroda?


Free idi pecaj negde drugo.

Znao sam da za mene nema mesta na nobles plaži uz plemstvo i počasne konzule Nikaragve...
Proba se, jbg, dok ne naiđe čuvar sa rotvajlerom.
ephemeris ephemeris 06:30 28.07.2017

Deklaracija



Muja kupuje cigarete na kiosku i pročita upozorenje na kutiji: "Pušenje izaziva impotenciju! ... Neću te, daj mi one za rak pluća!
martin_krpan martin_krpan 07:07 28.07.2017

Zamjenjivost robe

Evo prilike za "građane" Srbije i ostalih ost-zemalja da pokažu da li su empowerovani za život u demokratiji i ozbiljnoj tržišnoj ekonomiji. Nisu samo papirići demokratija. Ovo je čak bitnije. Taj lament o Nuteli malo vonja na komunističku zatvorenost i dane gdje je bio samo jedan kakao namaz a la licenca Gandola Italija.

Nutella je mogla da stavlja pošećerenu vodicu u tegle i da vrti reklame sa fudbalerima i da se nada uspjehu. 2 rizika ima u tome, jedan manji i jedan veći. Manji je da (korumpirana) država uradi testove Nutelle i zabrani distribuciju i opali kazne zbog zloupotrebe. Veći je lojalnost kupaca i shitstorm. Danas na tržištu je skoro perfektna konkurencija: Ima sjajnih belgijskih, turskih... kakao namaza, i to smeće od Nutelle i Persil praška treba ultimativno bojkotovati. Kupac je kralj, jel tako? Veoma je jednostavno: Nutellu ultimativno bojkotovati na svakome mjestu, isključivo iz građansko-demokratskog integriteta. Sve osim toga je prazan hod.

Evo npr. njemačka škola jezika Berlitz je skoro pustila antisemitski plakat i u glave ljudi je to ušlo, krenuo je šit storm i ti outputi su nepredvidivi. Raspon od ključ u bravu firme do ništa, zavisi od konzumentskog integriteta na tržištu. Meni će npr. kada vidim negdje - Berlitz, sigurno dugo godina prva asocijacija biti: Ahaa, to su one fašističke svinje! Tu država za mene ne treba ništa raditi.




G.Cross G.Cross 08:44 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

martin_krpan
Evo prilike za "građane" Srbije i ostalih ost-zemalja da pokažu da li su empowerovani za život u demokratiji i ozbiljnoj tržišnoj ekonomiji. Nisu samo papirići demokratija. Ovo je čak bitnije. Taj lament o Nuteli malo vonja na komunističku zatvorenost i dane gdje je bio samo jedan kakao namaz a la licenca Gandola Italija.

Nutella je mogla da stavlja pošećerenu vodicu u tegle i da vrti reklame sa fudbalerima i da se nada uspjehu. 2 rizika ima u tome, jedan manji i jedan veći. Manji je da (korumpirana) država uradi testove Nutelle i zabrani distribuciju i opali kazne zbog zloupotrebe. Veći je lojalnost kupaca i shitstorm. Danas na tržištu je skoro perfektna konkurencija: Ima sjajnih belgijskih, turskih... kakao namaza, i to smeće od Nutelle i Persil praška treba ultimativno bojkotovati. Kupac je kralj, jel tako? Veoma je jednostavno: Nutellu ultimativno bojkotovati na svakome mjestu, isključivo iz građansko-demokratskog integriteta. Sve osim toga je prazan hod.

Evo npr. njemačka škola jezika Berlitz je skoro pustila antisemitski plakat i u glave ljudi je to ušlo, krenuo je šit storm i ti outputi su nepredvidivi. Raspon od ključ u bravu firme do ništa, zavisi od konzumentskog integriteta na tržištu. Meni će npr. kada vidim negdje - Berlitz, sigurno dugo godina prva asocijacija biti: Ahaa, to su one fašističke svinje! Tu država za mene ne treba ništa raditi.






Obavestih moderatora greskom.

Berlitz godinama pravi takve reklame zezajuci se na racun japanaca , kineza , rusa , nemaca pa ih niko nije dirao.

To je igranje stereotipima i po meni ne spada pod anti-japanizam, anti-kinezizam, anti-rusizam ili anti-semitizam.
martin_krpan martin_krpan 08:59 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

G.Cross
martin_krpan
Evo prilike za "građane" Srbije i ostalih ost-zemalja da pokažu da li su empowerovani za život u demokratiji i ozbiljnoj tržišnoj ekonomiji. Nisu samo papirići demokratija. Ovo je čak bitnije. Taj lament o Nuteli malo vonja na komunističku zatvorenost i dane gdje je bio samo jedan kakao namaz a la licenca Gandola Italija.

Nutella je mogla da stavlja pošećerenu vodicu u tegle i da vrti reklame sa fudbalerima i da se nada uspjehu. 2 rizika ima u tome, jedan manji i jedan veći. Manji je da (korumpirana) država uradi testove Nutelle i zabrani distribuciju i opali kazne zbog zloupotrebe. Veći je lojalnost kupaca i shitstorm. Danas na tržištu je skoro perfektna konkurencija: Ima sjajnih belgijskih, turskih... kakao namaza, i to smeće od Nutelle i Persil praška treba ultimativno bojkotovati. Kupac je kralj, jel tako? Veoma je jednostavno: Nutellu ultimativno bojkotovati na svakome mjestu, isključivo iz građansko-demokratskog integriteta. Sve osim toga je prazan hod.

Evo npr. njemačka škola jezika Berlitz je skoro pustila antisemitski plakat i u glave ljudi je to ušlo, krenuo je šit storm i ti outputi su nepredvidivi. Raspon od ključ u bravu firme do ništa, zavisi od konzumentskog integriteta na tržištu. Meni će npr. kada vidim negdje - Berlitz, sigurno dugo godina prva asocijacija biti: Ahaa, to su one fašističke svinje! Tu država za mene ne treba ništa raditi.






Obavestih moderatora greskom.

Berlitz godinama pravi takve reklame zezajuci se na racun japanaca , kineza , rusa , nemaca pa ih niko nije dirao.

To je igranje stereotipima i po meni ne spada pod anti-japanizam, anti-kinezizam, anti-rusizam ili anti-semitizam.



Mnogi se ne slažu sa tim: DerStandard, Focus. Nakon toga su izdali saopštenje da su kvazi nezgodno preveli sa Njemačkog na Engleski, time upadajući u još dublje živo blato, jer hej, to je poznata škola jezika.

Ali, moguće je da sam ja i u krivu. Moguće je da će tržište reagovati afirmativno na antisemitizam i fašizam. Mislim da njihovoj ciljnoj grupi to ne smeta.

Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može. Pa tako jedni prepoznaju razliku, drugi prave svoju domaću,... A radi se o đubretu koje se maže na beli 'leb. Ali ne kupuju korisnici to. Simbolička Nutella na stolu je: Par hiljada eura u šteku, otplaćeni krediti, školovana djeca, novi namještaj,...









plausibel plausibel 09:30 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

krenuo je šit storm i ti outputi su nepredvidivi.



G.Cross G.Cross 10:15 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

martin_krpan
G.Cross
martin_krpan
Evo prilike za "građane" Srbije i ostalih ost-zemalja da pokažu da li su empowerovani za život u demokratiji i ozbiljnoj tržišnoj ekonomiji. Nisu samo papirići demokratija. Ovo je čak bitnije. Taj lament o Nuteli malo vonja na komunističku zatvorenost i dane gdje je bio samo jedan kakao namaz a la licenca Gandola Italija.

Nutella je mogla da stavlja pošećerenu vodicu u tegle i da vrti reklame sa fudbalerima i da se nada uspjehu. 2 rizika ima u tome, jedan manji i jedan veći. Manji je da (korumpirana) država uradi testove Nutelle i zabrani distribuciju i opali kazne zbog zloupotrebe. Veći je lojalnost kupaca i shitstorm. Danas na tržištu je skoro perfektna konkurencija: Ima sjajnih belgijskih, turskih... kakao namaza, i to smeće od Nutelle i Persil praška treba ultimativno bojkotovati. Kupac je kralj, jel tako? Veoma je jednostavno: Nutellu ultimativno bojkotovati na svakome mjestu, isključivo iz građansko-demokratskog integriteta. Sve osim toga je prazan hod.

Evo npr. njemačka škola jezika Berlitz je skoro pustila antisemitski plakat i u glave ljudi je to ušlo, krenuo je šit storm i ti outputi su nepredvidivi. Raspon od ključ u bravu firme do ništa, zavisi od konzumentskog integriteta na tržištu. Meni će npr. kada vidim negdje - Berlitz, sigurno dugo godina prva asocijacija biti: Ahaa, to su one fašističke svinje! Tu država za mene ne treba ništa raditi.






Obavestih moderatora greskom.

Berlitz godinama pravi takve reklame zezajuci se na racun japanaca , kineza , rusa , nemaca pa ih niko nije dirao.

To je igranje stereotipima i po meni ne spada pod anti-japanizam, anti-kinezizam, anti-rusizam ili anti-semitizam.



Mnogi se ne slažu sa tim: DerStandard, Focus. Nakon toga su izdali saopštenje da su kvazi nezgodno preveli sa Njemačkog na Engleski, time upadajući u još dublje živo blato, jer hej, to je poznata škola jezika.

Ali, moguće je da sam ja i u krivu. Moguće je da će tržište reagovati afirmativno na antisemitizam i fašizam. Mislim da njihovoj ciljnoj grupi to ne smeta.

Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može. Pa tako jedni prepoznaju razliku, drugi prave svoju domaću,... A radi se o đubretu koje se maže na beli 'leb. Ali ne kupuju korisnici to. Simbolička Nutella na stolu je: Par hiljada eura u šteku, otplaćeni krediti, školovana djeca, novi namještaj,...











AntiGemanaska djubrad.


martin_krpan martin_krpan 10:36 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

G.Cross
martin_krpan
G.Cross
martin_krpan
Evo prilike za "građane" Srbije i ostalih ost-zemalja da pokažu da li su empowerovani za život u demokratiji i ozbiljnoj tržišnoj ekonomiji. Nisu samo papirići demokratija. Ovo je čak bitnije. Taj lament o Nuteli malo vonja na komunističku zatvorenost i dane gdje je bio samo jedan kakao namaz a la licenca Gandola Italija.

Nutella je mogla da stavlja pošećerenu vodicu u tegle i da vrti reklame sa fudbalerima i da se nada uspjehu. 2 rizika ima u tome, jedan manji i jedan veći. Manji je da (korumpirana) država uradi testove Nutelle i zabrani distribuciju i opali kazne zbog zloupotrebe. Veći je lojalnost kupaca i shitstorm. Danas na tržištu je skoro perfektna konkurencija: Ima sjajnih belgijskih, turskih... kakao namaza, i to smeće od Nutelle i Persil praška treba ultimativno bojkotovati. Kupac je kralj, jel tako? Veoma je jednostavno: Nutellu ultimativno bojkotovati na svakome mjestu, isključivo iz građansko-demokratskog integriteta. Sve osim toga je prazan hod.

Evo npr. njemačka škola jezika Berlitz je skoro pustila antisemitski plakat i u glave ljudi je to ušlo, krenuo je šit storm i ti outputi su nepredvidivi. Raspon od ključ u bravu firme do ništa, zavisi od konzumentskog integriteta na tržištu. Meni će npr. kada vidim negdje - Berlitz, sigurno dugo godina prva asocijacija biti: Ahaa, to su one fašističke svinje! Tu država za mene ne treba ništa raditi.






Obavestih moderatora greskom.

Berlitz godinama pravi takve reklame zezajuci se na racun japanaca , kineza , rusa , nemaca pa ih niko nije dirao.

To je igranje stereotipima i po meni ne spada pod anti-japanizam, anti-kinezizam, anti-rusizam ili anti-semitizam.



Mnogi se ne slažu sa tim: DerStandard, Focus. Nakon toga su izdali saopštenje da su kvazi nezgodno preveli sa Njemačkog na Engleski, time upadajući u još dublje živo blato, jer hej, to je poznata škola jezika.

Ali, moguće je da sam ja i u krivu. Moguće je da će tržište reagovati afirmativno na antisemitizam i fašizam. Mislim da njihovoj ciljnoj grupi to ne smeta.

Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može. Pa tako jedni prepoznaju razliku, drugi prave svoju domaću,... A radi se o đubretu koje se maže na beli 'leb. Ali ne kupuju korisnici to. Simbolička Nutella na stolu je: Par hiljada eura u šteku, otplaćeni krediti, školovana djeca, novi namještaj,...











AntiGemanaska djubrad.




Ne.






aureus aureus 13:36 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

martin krpan
Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može. Pa tako jedni prepoznaju razliku, drugi prave svoju domaću,... A radi se o đubretu koje se maže na beli 'leb. Ali ne kupuju korisnici to. Simbolička Nutella na stolu je: Par hiljada eura u šteku, otplaćeni krediti, školovana djeca, novi namještaj,...

Мислим да гријешиш: "нутела" је свјетски бренд и за њу знају чак и у нимало сиромашном Сингапуру. Колико је мени познато (мада је код оваквих ствари лако бити дезинформисан) - "нутела" је и мајка свих сличних чоколадних намаза, с обзиром да се прави деценијама (од 1946. а од 1964. под именом "нутела". Дефинитивно је и дан-данас боља од 80-90 посто свих сличних намаза.
Нешто као кока-кола међу напицима: многи је копирају, неки тврде да су направили и боље сличне напитке, други кажу да је нездрава...али једна је кока-кола.

Уз то, Фереро, произвођач "нутеле" изгледа прави скоро искључиво добре и познате ствари: "рафаело" и "рочер" ("роше"?) куглице, "киндер-јаје", "киндер чоколаду", "киндер буено"...

На крају, "нутела" не воли бијели хљеб.
Много је боља кад се маже на црне интегралне хљебове, хљебове са зрневљем и слично.
mesan mesan 13:52 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

aureus
martin krpan
Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može.

На крају, "нутела" не воли бијели хљеб.
Много је боља кад се маже на црне интегралне хљебове, хљебове са зрневљем и слично.

U Trstu ne može da se živi od nutella fontana, preliva se na svakom sladoledu, opsednuti su. To nisam video na drugim mestima u Italiji, u stvari nigde drugde.

Martine ne slažem se, simbol siromaštva danas jeste puno šećera i industrijskog ulja, ali bez senzacije slične ganašu i bez ukusa kakaa i pralina --- zaista se ne može.

Isto je i Milka simbol siromaštva kao najgora čokolada, ali bez doživljaja švajcarske mlečne čokolade (oni je izmislili) --- skači s mosta odmah
martin_krpan martin_krpan 15:11 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

mesan
aureus
martin krpan
Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može.

На крају, "нутела" не воли бијели хљеб.
Много је боља кад се маже на црне интегралне хљебове, хљебове са зрневљем и слично.

U Trstu ne može da se živi od nutella fontana, preliva se na svakom sladoledu, opsednuti su. To nisam video na drugim mestima u Italiji, u stvari nigde drugde.

Martine ne slažem se, simbol siromaštva danas jeste puno šećera i industrijskog ulja, ali bez senzacije slične ganašu i bez ukusa kakaa i pralina --- zaista se ne može.

Isto je i Milka simbol siromaštva kao najgora čokolada, ali bez doživljaja švajcarske mlečne čokolade (oni je izmislili) --- skači s mosta odmah


Ne slažem se. Svaki produkt u sebi ima socijalno-klasnu dimenziju i to je aksiom. To je Pierre Bourdieu definisao 1979. u La Distinction.



Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović... na dijagramu spadaju pod "gore desno": Skupa hrana, specijalna riba, specijalna so, vina... Imaju ekon. kapital, a koliki kulturni kapital imaju je upitno? Sa druge strane npr. Stefan Hauser, Docsuman... su gore lijevo, ili lijevo bliže centra. Imaju veliki kulturni kapital.

Mazači Nutelle su po defaultu dole-desno, i kreću se "gore-dole" isključivo desnom stranom. Oni koji se žale na kvalitet slatkog namaza propadaju desnom stranom. Fejk Nutelom se njima urušava njihov konzumentski status.


aureus aureus 15:20 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

mesan
aureus
martin krpan
Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može.

На крају, "нутела" не воли бијели хљеб.
Много је боља кад се маже на црне интегралне хљебове, хљебове са зрневљем и слично.

U Trstu ne može da se živi od nutella fontana, preliva se na svakom sladoledu, opsednuti su. To nisam video na drugim mestima u Italiji, u stvari nigde drugde.

Тако је то, свако има нешто своје.
Не знам да ли се још негдје осим код нас може наручити палачинка са "нутелом" и мљевеном "плазмом". Добро, не мора баш "плазма", не извози се свуда "плазма", али може неки сличан мљевени кекс.
- Не може! Није исто. Једна је "плазма"!

Ја такође имам своју малу тајну - с чиме мијешам "нутелу", али не могу сад да откривам.

Фереро је иначе због "нутеле" прије пар година платио једној Американки силан новац.
- "Рекламирали су је као здраву храну, и онда ја свом дјетету намажем на хљеб двије супене кашике и тек касније се згранем кад прочитам колико ту има шећера и масноћа. Била сам обманута, шта је ту здраво?"
И пуф - суд пресуди да Фереро сиротој, обманутој жени плати милион и по долара.
princi princi 15:29 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović... na dijagramu spadaju pod "gore desno": Skupa hrana, specijalna riba, specijalna so, vina... Imaju ekon. kapital, a koliki kulturni kapital imaju je upitno? Sa druge strane npr. Stefan Hauser, Docsuman... su gore lijevo, ili lijevo bliže centra. Imaju veliki kulturni kapital.

Kome ti majku?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:39 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović...

Не, не видите ви ништа.
То јест видите, али не разумете.
(То ми је вероватно подразумевало тебе и ЕмСиСија.)

Овде, на блогу, од тројице набројаних, барем њих десеторо су надмоћнији, у економском капиталу. Код ове тројице, а то скоро могу да гарантујем, реч је о оном што је моја дивна кума једном формулисала: Не једе питу онај ко има него онај ко је научио.

Ево, да ти испричам једну анегдоту. Биле су то луде деведесете, живео сам са женом и непроходалим сином у дво-полусобном стану на Бежанијској коси, усред оних лудила и хиперинфлације и ратова. Издржавао сам се снимајући свадбе, радећи на земљи као пољопривредник и за случај недајбоже уздајући се у помоћ мојих родитеља. Сећам се да сам имао 40 или 50 марака у џепу, ниједне свадбе није било на видику (наплаћивао сам их 150 марака, био сам тада можда и најскупљи у Србији), и једини извесни проиход за следећих месец дана била је женина плата, можда 10 или 15 марака, ко зна, не сећам се колика је била.

А у нама близу и одлично снабдевену продавницу дошао је... сјајни буђави сир из Мађарске! Обожавали смо га. Мислим да је кило било 25 марака, тако нешто. И? Па, потрошио сам можда пола свог целокупног блага на тај сир и неке кобасице. Остатак пара смо спискали у кафани на друга дошавшег из Брисела. Музика и храна.

Дакле, за мене, који сам од 13. године на пијаци, сјајно воће, поврће, сир, кајмак и месо -- некаква су навика, нешто чему сам се увек учио. Моја жена је увек била задовољна кад ја одем на пијацу. Прво, решио сам је муке, друго -- оном што се донесе биће макар врло доброг ако не и одличног и сјајног квалитета. И даље -- у мојој кући се сјајно увек кувало, скоро сви осим најмлађе сестре (отац, мајка, најстарија сестра, средња сестра, која је једна од најпознатијих бгд. посластичара, ја), а ја сам почео да кувам са 12 година. (Родитељи по шест месеци нису били код куће.) У средњој школи цело друштво долазило је на моје пирошке и хлебове. Итд.

Ето, отуд.

Узгред, није оно најскупље оно најбоље. Често.
Јбг, ја по пијаци и спанаћ купујем жваћући га свежег. Чак ни он није исти, зависи где је растао, па сам тако нашао и матадор спанаћ (то је овај којег сада има) а који је био мање целулозан.
tadejus tadejus 15:40 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

martin_krpan
mesan
aureus
martin krpan
Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može.

На крају, "нутела" не воли бијели хљеб.
Много је боља кад се маже на црне интегралне хљебове, хљебове са зрневљем и слично.

U Trstu ne može da se živi od nutella fontana, preliva se na svakom sladoledu, opsednuti su. To nisam video na drugim mestima u Italiji, u stvari nigde drugde.

Martine ne slažem se, simbol siromaštva danas jeste puno šećera i industrijskog ulja, ali bez senzacije slične ganašu i bez ukusa kakaa i pralina --- zaista se ne može.

Isto je i Milka simbol siromaštva kao najgora čokolada, ali bez doživljaja švajcarske mlečne čokolade (oni je izmislili) --- skači s mosta odmah


Ne slažem se. Svaki produkt u sebi ima socijalno-klasnu dimenziju i to je aksiom. To je Pierre Bourdieu definisao 1979. u La Distinction.



Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović... na dijagramu spadaju pod "gore desno": Skupa hrana, specijalna riba, specijalna so, vina... Imaju ekon. kapital, a koliki kulturni kapital imaju je upitno? Sa druge strane npr. Stefan Hauser, Docsuman... su gore lijevo, ili lijevo bliže centra. Imaju veliki kulturni kapital.

Mazači Nutelle su po defaultu dole-desno, i kreću se "gore-dole" isključivo desnom stranom. Oni koji se žale na kvalitet slatkog namaza propadaju desnom stranom. Fejk Nutelom se njima urušava njihov konzumentski status.





jbt ovo je sick
pročitam ja nekim slučajem knjigu Tajni život zamjenica.. nikako ne preporučujem..
i dakle tip je razvio tezu o tome kako upotreba zamjenica u pisanom tekstu ukazuje na tip ličnosti..
vrlo elokventno napisano ali sad ne bih mogla jedan zaključak da ponovim osim možda da upotreba ja ne ukazuje na narcisoidnost il tako nešto neintuitivno..
i elem..
na kraju knjige test ličnosti.. i sad ispita te ovo i ono i između ostalog koji OS koristite, Apple ili HP, i ja rekoh HP, i on meni reče vi sigurno gledate previše televizije i imate problema sa kontrolom kilaže..
reko mama ti je debela..
i tad se zakleh da apple neće u mojoj kući biti kupljen pa makar morali na kamenim pločicama da pišem, mater im fašističku..
dakle užas..
ajde ovde možda pokušava da zaštiti goveda, ok, al brate taj kultur fašizam je zaista užasan skoro pa ko onaj klasični
mesan mesan 15:43 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

martin_krpan
mesan
aureus
martin krpan
Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može.

На крају, "нутела" не воли бијели хљеб.
Много је боља кад се маже на црне интегралне хљебове, хљебове са зрневљем и слично.

U Trstu ne može da se živi od nutella fontana, preliva se na svakom sladoledu, opsednuti su. To nisam video na drugim mestima u Italiji, u stvari nigde drugde.

Martine ne slažem se, simbol siromaštva danas jeste puno šećera i industrijskog ulja, ali bez senzacije slične ganašu i bez ukusa kakaa i pralina --- zaista se ne može.

Isto je i Milka simbol siromaštva kao najgora čokolada, ali bez doživljaja švajcarske mlečne čokolade (oni je izmislili) --- skači s mosta odmah


Ne slažem se. Svaki produkt u sebi ima socijalno-klasnu dimenziju i to je aksiom. To je Pierre Bourdieu definisao 1979. u La Distinction.



Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović... na dijagramu spadaju pod "gore desno": Skupa hrana, specijalna riba, specijalna so, vina... Imaju ekon. kapital, a koliki kulturni kapital imaju je upitno? Sa druge strane npr. Stefan Hauser, Docsuman... su gore lijevo, ili lijevo bliže centra. Imaju veliki kulturni kapital.

Mazači Nutelle su po defaultu dole-desno, i kreću se "gore-dole" isključivo desnom stranom. Oni koji se žale na kvalitet slatkog namaza propadaju desnom stranom. Fejk Nutelom se njima urušava njihov konzumentski status.



Zaleteo si se.

Problem što je nutela industrijski proizvod? --- ali i lisnato testo jeste pa je bolje od onog koji bi ti napravio kući za deset sati.

Problem je što je hrana za mase? --- pa po tome sve je ponižavajuće, hleb, mleko, jaja...

Ili ti to ganaš, praline i izvedene kremove nazivaš s prezirom "slatki namazi" i svrstavaš u nekakvu nekulturnu potrošačku siromašku hranu?



Drugo, taj grafikon je vrlo problematičan:

- četiri regiona, dve ose, tri nejasno pozicionirana "dela", ponavljanje istih oznaka na različitim mestima.
- menja se vremenom, ono što je dekadentna hrana bila sedamdesetih nije danas, ono što je skupo, industrijsko, itd. se menja. "Siromaški" papci, želuci i praziluci su ujedno i u najprestižnijim jelima.
Šta mu znače "začini" na grafiku, pa nije više XVI vek, eno vanila sa Tahitija nam je najpopularniji začin?
- besmislen jer meša ukuse (salty fatty) sa nekakvim vrednostima. Npr. foa gra je čista mas' a takva je i slanina sapunjara. A bome i margarin i avokado su tu.

Dakle kakofonija ukusa i vrednosti.
Ako hoćeš da me edukuješ daj bolji grafik ili preciziraj argument sa nutelom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:51 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Одох да спремам кромпир пире који ће да има специјалан укус: у пећници се очишћена главица белог лука увије у алу фолију, утопи у маслиново уље и 45 минута пече на 180, а онда дода упасирана (лук буде као крем а изгуби јачину) у кромпир са маслиновим уљем и путером. Може и млека :)

Мислим, стиже син да једе, домаће се спремa: батаци да хрскају, крмпир пире, tzatziki.
martin_krpan martin_krpan 15:58 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović...

Не, не видите ви ништа.
То јест видите, али не разумете.
(То ми је вероватно подсразумевало тебе и ЕмСиСија.)

Овде, на блогу, од тројице набројаних, барем њих десеторо су надмоћни, у економском капиталу. Код ове тројице, а то скоро могу да гарантујем, реч је о оном што је моја дивна кума једном формулисала: Не једе питу онај ко има него онај ко је научио.

Ево, да ти испричам једну анегдоту. Биле су то луде деведесете, живео сам са женом и непроходалим сином у дво-полусобном стану на Бежанијској коси, усред оних лудила и хиперинфлације и ратова. Издржавао сам се снимајући свадбе, радећи на земљи као пољопривредник и за случај недајбоже уздајући се у помоћ мојих родитеља. Сећам се да сам имао 40 или 50 марака у џепу, ниједне свадбе није било на видику (наплаћивао сам их 150 марака, био сам тада можда и најскупљи у Србији), и једини извесни проиход за следећих месец дана била је женина плата, можда 10 или 15 марака, ко зна, не сећам се колика је била.

А у нама близу и одлично снабдевену продавницу дошао је... сјајни буђави сир из Мађарске! Обожавали смо га. Мислим да је кило било 25 марака, тако нешто. И? Па, потрошио сам можда пола свог целокупног блага на тај сир и неке кобасице. Остатак пара смо спискали у кафани на друга дошавшег из Брисела. Музика и храна.

Дакле, за мене, који сам од 13. године на пијаци, сјајно воће, поврће, сир, кајмак и месо -- некаква су навика, нешто чему сам се увек учио. Моја жена је увек била задовољна кад ја одем на пијацу. Прво, решио сам је муке, друго -- оном што се донесе биће макар врло доброг ако не и одличног и сјајног квалитета. И даље -- у мојој кући се сјајно увек кувало, скоро сви осим најмлађе сестре (отац, мајка, најстарија сестра, средња сестра, која је једна од најпознатијих бгд. посластичара, ја), а ја сам почео да кувам са 12 година. (Родитељи по шест месеци нису били код куће.) У средњој школи цело друштво долазило је на моје пирошке и хлебове. Итд.

Ето, отуд.

Узгред, није оно најскупље оно најбоље. Често.
Јбг, ја по пијаци и спанаћ купујем жваћући га свежег. Чак ни он није исти, зависи где је растао, па сам тако нашао и матадор спанаћ (то је овај којег сада има) а који је био мање целулозан.


Un beso para ti mi amante!
princi princi 15:59 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Jbg, Hemingvej možda jeste lovio ajkule oko Kube, ali nije prodavao paradajz i kukuruz na NBG pijaci.
nsarski nsarski 15:59 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović...


Ma, nema to veze, čoveče. Možeš da kupiš odličnu junetinu (mlevenu pred tvojim očima) i napraviš super hamburger za pola cene koju bi platio u Mekdonaldsu. Baciš preko njega luk, sečeni kiseli krastavac (ko voli), neku krišku paradajza - šta god voliš. Ali, jbg., treba da kuvaš, pečeš, potrošiš vreme, a u Mekdonaldsu to dobiješ na tanjiru.
Stvar je interesa, i ništa više. I jeftinije ispadne.
martin_krpan martin_krpan 16:04 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

tadejus
martin_krpan
mesan
aureus
martin krpan
Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može.

На крају, "нутела" не воли бијели хљеб.
Много је боља кад се маже на црне интегралне хљебове, хљебове са зрневљем и слично.

U Trstu ne može da se živi od nutella fontana, preliva se na svakom sladoledu, opsednuti su. To nisam video na drugim mestima u Italiji, u stvari nigde drugde.

Martine ne slažem se, simbol siromaštva danas jeste puno šećera i industrijskog ulja, ali bez senzacije slične ganašu i bez ukusa kakaa i pralina --- zaista se ne može.

Isto je i Milka simbol siromaštva kao najgora čokolada, ali bez doživljaja švajcarske mlečne čokolade (oni je izmislili) --- skači s mosta odmah


Ne slažem se. Svaki produkt u sebi ima socijalno-klasnu dimenziju i to je aksiom. To je Pierre Bourdieu definisao 1979. u La Distinction.



Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović... na dijagramu spadaju pod "gore desno": Skupa hrana, specijalna riba, specijalna so, vina... Imaju ekon. kapital, a koliki kulturni kapital imaju je upitno? Sa druge strane npr. Stefan Hauser, Docsuman... su gore lijevo, ili lijevo bliže centra. Imaju veliki kulturni kapital.

Mazači Nutelle su po defaultu dole-desno, i kreću se "gore-dole" isključivo desnom stranom. Oni koji se žale na kvalitet slatkog namaza propadaju desnom stranom. Fejk Nutelom se njima urušava njihov konzumentski status.





jbt ovo je sick
pročitam ja nekim slučajem knjigu Tajni život zamjenica.. nikako ne preporučujem..
i dakle tip je razvio tezu o tome kako upotreba zamjenica u pisanom tekstu ukazuje na tip ličnosti..
vrlo elokventno napisano ali sad ne bih mogla jedan zaključak da ponovim osim možda da upotreba ja ne ukazuje na narcisoidnost il tako nešto neintuitivno..
i elem..
na kraju knjige test ličnosti.. i sad ispita te ovo i ono i između ostalog koji OS koristite, Apple ili HP, i ja rekoh HP, i on meni reče vi sigurno gledate previše televizije i imate problema sa kontrolom kilaže..
reko mama ti je debela..
i tad se zakleh da apple neće u mojoj kući biti kupljen pa makar morali na kamenim pločicama da pišem, mater im fašističku..
dakle užas..
ajde ovde možda pokušava da zaštiti goveda, ok, al brate taj kultur fašizam je zaista užasan skoro pa ko onaj klasični




Jbg, dočepala si se kinte, otišla u "beli svet", pukneš u jednom mahu 150g. pralina, i još očekuješ da ti sociologija hrane ide u prilog. Nemere to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:15 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Jbg, Hemingvej možda jeste lovio ajkule oko Kube, ali nije prodavao paradajz i kukuruz na NBG pijaci.

Пијаце?
Никшић, Титоград, ређе Цетиње и можда некад Херцег Нови.
У Србији ја сам господин.

Парадајз продавао?
Никад. Производили смо га само за властите потребе.
Продавао сам брескве, јабуке, кромпир, грожђе, киви, дуње, јапанске јабуке.
Кукуруз сам продавао само на имању, продавцима кукуруза на ЦГ приморју, и то по комаду: 25-30 пфенига комад. Зарадили смо од њега новог голфа једне године и остало је било 4-5.000 марака.

Истина, неке од епизода са пијаце налазе се у мом једном роману. Један ме јурио с ножем по њој.

Узгред, Хемингвеј је танак писац.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:17 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Ali, jbg., treba da kuvaš, pečeš, potrošiš vreme, a u Mekdonaldsu to dobiješ na tanjiru.

Свако има своје приоритете.
О томе је реч.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:27 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Узгред, ипак има ту нечег, али другачије од Крпановог: у свету је актуелна Whole Foods аристократија. У Европи органско је ново племство. Чак и код нас свега тога има, и требало је да видите једну напумпаних усана и сиса како објашњава да она свом сину купује само органско.

Јебига, ми пролетери увек страдамо.
tadejus tadejus 16:29 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

martin_krpan

Jbg, dočepala si se kinte, otišla u "beli svet", pukneš u jednom mahu 150g. pralina, i još očekuješ da ti sociologija hrane ide u prilog. Nemere to.


ma nisam brate ni pročitala pod šta ja tu spadam.. nije baš neka previše jasna prezentacija..
nego me podsjeti na taj test..
evo ga LINK
iako mi se čini da je izmjenjen jer ti sad ne kaže da si kreten ako koristiš PC a ne Mac ali svejedno je debilan..
uopšte ta težnja da se ljudima propiše šta bi trebalo da jedu, čitaju, slušaju ako bi da budu cool mi je bolesna..
i da se onda još nekome spočitava drugačiji izbor..
ma idi..
alselone alselone 16:37 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Узгред, ипак има ту нечег, али другачије од Крпановог:


Ja kuvanje sve trojice najvise postujem upravo zbog nepretencioznosti. Lajtmotiv komentara na blogu je uvek bio kako sa normalnim sastojcima, pa cak i mozda jeftinijim (rebra, vrat itd) i bez retkih i skupih zacina napraviti odlican obrok ali uz mnogo truda, znanja i detalja. Pa cak i ovde se spominje kako skupa so nema smisla za kuvanje. Bile su mnoge price o ukusima vina, kako ne treba placati ime, kako se ne razlikuje ukus itd.

Tako da je moj savet da ignorisete ljubomorke i nastavite odlican posao uceci nas amatere majstorskim detaljima kuvanja.
alselone alselone 16:39 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

uopšte ta težnja da se ljudima propiše šta bi trebalo da jedu,



alselone alselone 16:42 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Кукуруз сам продавао само на имању


Moja deca obozavaju da jedu kuvani kukuruz, pretpostavljam kao i sva ostala. Ali ima smesan detalj - oboje su zavoleli kukuruz pre nego sto su mogli da ga svare. I onda pojedu pola klipa i iskake cela zrna. Kao one patke sto pojedu onu ribu koja im odmah izadje pozadi.

Evo upravo kuvamo 7 klipova.
nsarski nsarski 16:47 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Kao one patke sto pojedu onu ribu koja im odmah izadje pozadi.


Čikov (riba). Izluđuje patke.
alselone alselone 16:49 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Čikov (riba). Izluđuje patke.


Da, da! Nekad je bilo čikova po kanalima u Vojvodini, pa su ih ljudi hvatali leti kad presuše kanali. Ali mislim da ih više nema. Nisam video niti čuo da je neko uhvatio čikova sigurno 20 godina.

Čikovi ostali samo u paradajz čorbi.
plausibel plausibel 17:12 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Овде, на блогу, од тројице набројаних, барем њих десеторо су надмоћни, у економском капиталу

Jbg, Hemingvej možda jeste lovio ajkule oko Kube, ali nije prodavao paradajz i kukuruz na NBG pijaci.

У Србији ја сам господин.

Узгред, Хемингвеј је танак писац.

cassiopeia cassiopeia 17:38 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
. домнаће се спремa: батаци да хрскају, крмпир пире, tzatziki.


Da sam mlađa, pa da me usvojiš
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:54 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Заморац је био задовољан:


А ево нешто за Алсеа:


Ово је једна главица блука. Замота се у фолију, па у пећницу на 180 једно 40 минута, па се после пасира заједно са кувним кромпиром. Једна главица на 750-1000 грама кромпира, како ко воли. Да му један дискретан шмек, феноменалан...

Наравно, горе на слици је сад већ легендарни cast iron skillet који сам добио на поклон од nsarskog, мислим да ми је рекао да је био купљен на некој garage sale у USA, а следећи пут сликаћу и термометр какав је Кркар захтевао да сви имамо, па ми је nsarski и њега поклонио, да ме Kркар не би би више бановао. Иначе, унутар меса температура не пређе 75 степени током печења.
alselone alselone 18:03 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

А ево нешто за Алсеа:

Probaću, probaću. Sutra ja kuvam. Nešto sam jeo loše poslednjih nedelju, dve, dosta kupovnog, dosta fast fuda, kineza itd. Sutra sam namerio da pravim dobru supu, rinflajš, kuvam krompir i ništa više. Sve blago i lagano, malo da odmorim stomak.

cast iron skillet

Deluje baš kvalitetno ovaj tiganj. Je l' ima to kod nas da se kupi? kako se prevodi kod nas? Je l' to bolje od inox tiganja? Mi imamo neki od Metalca. Deluje prilično dobro i robusno.
cassiopeia cassiopeia 18:13 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe


cast iron skillet


Da li ovo vredi čemu?

liveni, tučani tiganji i posuđe
angie01 angie01 18:23 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Не, не видите ви ништа.
То јест видите, али не разумете.


pa je l kapiras?

znam da ovo nije uopste uputno, pametno, popularno, nejm it,...na ovom cesto mizoginom blogu a uvek punom sujete i da najbolje prolaze takticari, koji znaju kada da pomaze, a kada da ucute i prave se belsavi,...al sta cu, to nisam ja, pa cu reci,

problem oko eventualne Martinove greske, ( tako mi je najlakse da kazem:), nastao je sto ste sva trojica uvek nevidjeno pretenciozni u tim savetima, pricama, receptima o klopi-al nevidjeno,...ti si mene jednom cak vrlo neumesno uvredio, jer sam se tebi, bogu sunca kuvanja, koji kuva samo za lozu-po sopstvenom kazivanju-usudila reci, da neki efekat koji si otkrio moze da se postigne i drugacije,....o boze, a ko sam to ja da ti tako nesto kazem:))),....mislim, sva ta kazivanja su toliko nadobudna u zelji da se istakne neka izuzetnost- da budem postena, ne uvek, ne kod svih isto, najvise kod tebe, a najmanje kod krkara, koji to onda nadoknadi na druge nacine:))).

pri tome, ja verujem da sva trojica spremate odlicnu hranu, da se razumete u materiju i da to radite s gustom- sto je valjda najobaveznije za dobar rezultat,

vas dvojicu poznajem ( ne previse, doduse) i u RL ste krajnje fini, zanimljivi, pristojni, ni nalik ovom utisku u nekim situacijama.

meni deluje da to stalno potenciranje i podvlacenje-cesto u sparing formi vas dvojice,...kriki to radi mnogo prirodnije i jednostavnije, ali ce zato da zagrimi pri svakom eventualnom suprotstavljanju,- da se radi iskljucivo o superiornim poznavaocima ekskluzivnih sastojaka i uradaka, cesto ostavlja malo preteran utisak- da to tako nenzo nazovem, iako znam da nece pomoci i da mi nema spasa:)....mozda je tome kriva ova forma izrazavanja, a da bi u RL to delovalo drugacije,....da nema i neprimerenih reagovanja.

....i neki drugi su odrasli u kucama u kojima se znalo sta je sta i vodilo racuna o tome sta i kako se jede i nisu ni sami losi u celom umecu,...putovali po svetu, probali, naucili nesto novo,...svako po mogucnostima i afinitetima i svoja znanja krajnje simpaticno dele, bez te naznake da je loza u pitanju....( tu ne mislim na sebe, jer, kako mogu biti simpaticna, posle ovakvog komentara:)....

...idem sada po stit.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:30 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Deluje baš kvalitetno ovaj tiganj. Je l' ima to kod nas da se kupi? kako se prevodi kod nas? Je l' to bolje od inox tiganja? Mi imamo neki od Metalca. Deluje prilično dobro i robusno.

Хм.
Тема је за читав један блог.
Кад се навикнеш на њега, најбољи је на свету.

ПРЕДНОСТИ:
1) он је non stick тигањ у великој мери, масти се полимеризују (али с тефлоном се ипак не може мерити);
2) сјајан је за стејкове, баткове, коматине меса јер има велики топлотни капацитет, па га две комадине меса не охладе а такође и стога што
3) има најјачу термалну емисију, то јест и на два-три сантиметра од површине бије топлота (ово ти ваља за све масивне ствари) а то не можеш да добијеш на оним флис тигањима (има пицу и хлеб у њему без проблем да спремиш);
4) не купују се два у животу, већ по један за две-три генерације, јер је неуништив;
5) ставиш га на плин, ринглу или у пећницу, свуд лежи и све трпи.
6) "природан" је, ал' те за ово боли уво, осим ако желиш да се ложиш оно да је добар за оне којима фали гвожђа, јер га убацује са своје површине у храну (наравно, рађена су мерења, али ти си то знао и да нисам рекао, и да имам линк ка том истраживању), дакле "природан" је, но цела медицина је "неприродна", јер правиш интервенције на човеку, не пушташ га да крепа или да га боли зуб и отказује му срчани зализак -- природно-неприродно је траљава категоријска раздеоба.

МАНЕ:
1) тежак је ко туч, па није за професионалну употребу или у крхких жена;
2) не може у машину, мора ручно да се пере, али (насупрот веровању) може и сапуницом, не само топлом водом;
3) захтева одржавање, јер се мора науљити, да не рђа (али баш те брига, и кад зарђа, само га очистиш, скинеш полимеризоване масти било чиме, па их опет нанесеш, запецајући у рерни тигањ, тзв. seasoning -- он је неуништив!);
4) док су му термална емисија и термални капaцитет сјајни, дотле му је термална (топлотна) провољивост непоуздана, то јест неравномерна, па на њему увек имаш тачке неједнаке температуре (људи ово обично не знају, мисле да је супротно); зато тешко да ћеш у њему спремити беспрекорну кору за торту или патишпањ, тако неке осетљиве ствари;
5) спорије се загрева, спорије и хлади -- фрка је кад нешто у том смислу треба да исконтролишеш.

Ја га лично користим -- у 90% случајева. Обожавам га, мада чак овај мој има озбиљну фалинку, дно му је мало искривљено, оно које леже на ринглу.

Гуглај "ливено посуђе" али ја за произвођача који ти се појави не знам шта да кажем, нисам с њим радио нити видео њихове производе уживо. (Делује ми да су отанчали зидове, да уштеде, не знам, нисам држао у рукама.)

P.S.
Нaрaвно, ово је одговор и за Cass.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:34 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

bogu sunca kuvanja,

Морам ти, најискреније, признати да ја мислим да ја јако мало знам.
Изузетно мало.
Имам читаве рупетине у знању.

Али очигледно да људи још далеко мање од мене знају, па помисле да сам ја бог сунца кувања.
alselone alselone 18:37 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Deluje baš kvalitetno ovaj tiganj. Je l' ima to kod nas da se kupi? kako se prevodi kod nas? Je l' to bolje od inox tiganja? Mi imamo neki od Metalca. Deluje prilično dobro i robusno.

Хм.
Тема је за читав један блог.
Кад се навикнеш на њега, најбољи је на свету.

ПРЕДНОСТИ:
1) он је non stick тигањ у великој мери, масти се полимеризују (али с тефлоном се ипак не може мерити);
2) сјајан је за стејкове, баткове, коматине меса јер има велики топлотни капацитет, па га две комадине меса не охладе а такође и стога што
3) има најјачу термалну емисију, то јест и на два-три сантиметра од површине бије топлота (ово ти ваља за све масивне ствари) а то не можеш да добијеш на оним флис тигањима (има пицу и хлеб у њему без проблем да спремиш);
4) не купују се два у животу, већ по један за две-три генерације, јер је неуништив;
5) ставиш га на плин, ринглу или пећницу, свуд лежи и све трпи.
6) "природан" је, ал' те за ово боли уво, осим ако желиш да се ложиш оно да је добар за оне којима фали гвожђа, јер га убацује са своје површине у храну (наравно, рађена су мерења, а ти си то зно и да ти нисам рекао), дкле "природан" је, но целе медицина је "неприродна", јер правиш иунмтервенције на човеку, не пушташ га д крепа -- природно-неприродно је траљава категоријска раздеоба.

МАНЕ:
1) тежак је ко туч, па није за професионалну употребу или у крхких жена;
2) не може у машину, мора ручно да се паре, али (насупрот веровању) може и сапуницом, не само топлом водом;
3) захтева одржавање, јер се мора науљити, да не рђа (али баш те брига, и кад зарђа, само га очистиш, скинеш полимеризоваане масти било чиме, па их опет нанесеш, запецајући у рерни тигањ, тзв. seasoning -- он је неуништив!);
4) док су му термална емисија и термални капицитет сјајни, дотле му је термална (топлотна) провољивост непоуздана, то јест неравномерна, па на њему увек имаш тачке неједнаке температуре (људи ово обично не знају, мисле да је супротно); зато тешко да ћеш у њему спремити веспрекорну кору з торту или патишпањ, тако неке осетљиве ствари.

Ја га лично користим -- у 90% случајева. Обожавам га, мада чак овај мој има озбиљну фалинку, дно му је мало искривљено, оно које леже на ринглу.

Гуглај "ливено посуђе" али ја за произвођача који ти се појави не знам шта да кажем, нисам с њим радио нити видео њихове производе уживо. (Делује ми да су отанчали зидове, да уштеде, не знам нисам држао у рукама...)

angie01 angie01 19:00 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Имам читаве рупетине знања.


nemoj sad tako,...kada znamo da ces ti sve to na naucnoj bazi.:)))...e, ovo se salim,...



Али очигледно да људи још далеко мање од мене знају, па помисле да сам ја бог сунца кувања.


Brajovicu, ja nemam nikakvu zelju ni potrebu da smo u nekoj kompeticiji- sa bilo kim-....o tome ti pricam,....da preterujes u nacinu, ne u onome sta kazes.( o kuvanju).

( ja licno volim da kuvam, uzivam u tome-jer volim dobro da jedem-...ono sto me novo zaintrigira, ja se potrudim da savladam,...volim i kada neko drugi kuva- veoma postujem umece, a narocito trud,....verujem da tako svi,....sad, da l je to palenta ili Velington govedina, ili sta god drugo- nije toliko bitno, koliko da je ukusno i sa ljubavlju spremljeno).
nsarski nsarski 19:07 28.07.2017

ekskluzivnost

da se radi iskljucivo o superiornim poznavaocima ekskluzivnih sastojaka i uradaka, cesto ostavlja malo preteran utisak-



Ma, bre, NG, zavrljaš u livadu, nabereš koprive, jedno jaje i glavica luka, i napraviš čorbu od koprive za 25 dinara za 3 zahvalne osobe. Šta je tu ekskluzivno, leba ti?
cassiopeia cassiopeia 19:16 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag
P.S.
Нaрaвно, ово је одговор и за Cass.


Hvala ti na iscrpnom odgovoru!
angie01 angie01 19:23 28.07.2017

Re: ekskluzivnost

Ma, bre,


ja sam probala da objasnim, kako to ponekad izgleda, deluje....

(kopriva sa vracarskih livada:)...sala, sala...
zilikaka zilikaka 19:43 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Pošto smo o ovom već nekoliko puta pričali, ja da ponovim da sam zagovorniik masivnog posudja, posebno tiganja.
Tučani tiganj je neprikosnoven.
Ono što je Brajović objašnjavao se sažima u "toplotnu inertnost".
To znači da ne treba da se cinculja sa tamperaturom ringle, naročito ne kod kuvanja na gas.
Jedino da priznam da još nikako to da nabavim.
Isto ko onaj termometar, ilvaljan nož.
To valjda zato što mi kuvanje nije užitak neg obaveza.
Možda se stvari promene ako jednom nekad dočekam penziju.


P.S...a to što ne peče svuda ravnomerno
to je potpuno objašnjivo za taj tvoj izvitopereni primerak. Nisam sigurna da baš važi uvek za sve.
Mada kad pogledaš, a u kojem to tiganju možeš spremiti patišpanj na ringli, ako o tome pričamo.
I još nešto. Neću da prejudiciram, ne znam kakav je kvalitet ovih što su kod nas u ponudi, al svakako to što je liven ne mora da znači da sigurno valja. Čak i ako mu potrefe oblik, kod sastava livova imaš gomilu i jednu caku i to je tek posebna nauka.
Livenje je slično kao kuvanje. Svi znaju osnovna načela al samo retki umeju da odrade stvar majstorski. Zanatske cake.
emsiemsi emsiemsi 19:58 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

martin_krpan

...

Meni je ta Nutella simbol duhovnog siromaštva zemalja trećeg svijeta. Kao, to je namirnica bez koje se ne može. Pa tako jedni prepoznaju razliku, drugi prave svoju domaću,... A radi se o đubretu koje se maže na beli 'leb. Ali ne kupuju korisnici to. Simbolička Nutella na stolu je: Par hiljada eura u šteku, otplaćeni krediti, školovana djeca, novi namještaj,...


Нормално !
Учитана вредност којом боранија доказује свој статус.
cassiopeia cassiopeia 20:09 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

eću da prejudiciram, ne znam kakav je kvalitet ovih što su kod nas u ponudi, al svakako to što je liven ne mora da znači da sigurno valja.


Mene bunila niska cena. Sve što sam ranije gledala je mnogo ozbiljnije. Rano sam se obradovala ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:18 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Nisam sigurna da baš važi uvek za sve.

Za sve.
Reč je o tome da gvožđe od kojeg se izlivaju tiganji ne prenosi ravnomerno toplotu u svim pravcima. To daleko bolje radi aluminijum. (Same fizičke procese ne znam, prenosim, opet, jedan pouzdan članak, ako treba naći ću ga.)

Odlivak se radi iz jednog komada. Ručke se vare. Po kilogramu odlivka traže 7€, kod nas. S mojim drugom vajarom-kovačem prošao sam ceo proizvodni proces. Njemu je i otac bio kovač i livac, Mišo Rogan iz Sečnja. Ako nam se da, odlićemo neki, onako, za dušu.
zilikaka zilikaka 20:19 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Mene bunila niska cena. Sve što sam ranije gledala je mnogo ozbiljnije. Rano sam se obradovala ;-)


Dobra strana je što nije skup pa ne rizikuješ mnogo. ako ne valja biće za pojenje pilića.

Nema druge nego treba probati.

Eto, ko prvi proba nek javi ostalima.
Msm, ne moramo baš svi redom da gajimo piliće.
emsiemsi emsiemsi 20:26 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović...

Не, не видите ви ништа.
То јест видите, али не разумете.
(То ми је вероватно подразумевало тебе и ЕмСиСија.)

Овде, на блогу, од тројице набројаних, барем њих десеторо су надмоћнији, у економском капиталу. Код ове тројице, а то скоро могу да гарантујем, реч је о оном што је моја дивна кума једном формулисала: Не једе питу онај ко има него онај ко је научио.

Ево, да ти испричам једну анегдоту. Биле су то луде деведесете, живео сам са женом и непроходалим сином у дво-полусобном стану на Бежанијској коси, усред оних лудила и хиперинфлације и ратова. Издржавао сам се снимајући свадбе, радећи на земљи као пољопривредник и за случај недајбоже уздајући се у помоћ мојих родитеља. Сећам се да сам имао 40 или 50 марака у џепу, ниједне свадбе није било на видику (наплаћивао сам их 150 марака, био сам тада можда и најскупљи у Србији), и једини извесни проиход за следећих месец дана била је женина плата, можда 10 или 15 марака, ко зна, не сећам се колика је била.

А у нама близу и одлично снабдевену продавницу дошао је... сјајни буђави сир из Мађарске! Обожавали смо га. Мислим да је кило било 25 марака, тако нешто. И? Па, потрошио сам можда пола свог целокупног блага на тај сир и неке кобасице. Остатак пара смо спискали у кафани на друга дошавшег из Брисела. Музика и храна.

Дакле, за мене, који сам од 13. године на пијаци, сјајно воће, поврће, сир, кајмак и месо -- некаква су навика, нешто чему сам се увек учио. Моја жена је увек била задовољна кад ја одем на пијацу. Прво, решио сам је муке, друго -- оном што се донесе биће макар врло доброг ако не и одличног и сјајног квалитета. И даље -- у мојој кући се сјајно увек кувало, скоро сви осим најмлађе сестре (отац, мајка, најстарија сестра, средња сестра, која је једна од најпознатијих бгд. посластичара, ја), а ја сам почео да кувам са 12 година. (Родитељи по шест месеци нису били код куће.) У средњој школи цело друштво долазило је на моје пирошке и хлебове. Итд.

Ето, отуд.

Узгред, није оно најскупље оно најбоље. Често.
Јбг, ја по пијаци и спанаћ купујем жваћући га свежег. Чак ни он није исти, зависи где је растао, па сам тако нашао и матадор спанаћ (то је овај којег сада има) а који је био мање целулозан.

Из овога што си надробио, разазнаје се само следеће --- скупо или јефтино, добро је само оно што ти кажеш.
Знам такве типове - то су они који паламуде и њуше три парадајза сат времена - смарачи најобичниији.
Успут --- никада не бих дао 25 од последњих 50 марака за буђави сир.
Успут 2 --- тих деведестих, након рада на Институту, радио сам најмање 8 сати правећи којекакву електронику која се тада могла продавати. На Институту сам, као и сви, имао читавих 20 до 30 марака - али сам зато приватно 'убијао' и до хиљаду. Знаш како сам трошио те паре, најчешће --- нисам се курчио купујући буђав сир, него сам брдо пара дао кроз разну храну родбини и пријатељима - од јестивог уља којега је у једном тренутку у кухињи било 75 литара, запамтио сам (није ми било тешко да у поноћ где год видим ред застанем и купим), наравно да смо и и то поделили, а себи оставили само једну једину флашу, а да не причам о месу и осталој храни која је пријатељима и родбини била недостижна.
Но, није ми било тешко што пуних 4 године нисам имао нити један слободана дан --- укључујући и суботу и недељу.
Ето, то сам ја - а ти једи буђав сир.
Јебеш свакакав сир.
emsiemsi emsiemsi 20:32 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

princi
Jbg, Hemingvej možda jeste lovio ajkule oko Kube, ali nije prodavao paradajz i kukuruz na NBG pijaci.

Свратим ја код једног другара на тезгу у блоку 44, он се зеза са екипом, питајући ме --- каже, знаш ли да смо најјача тезга на пијацу ? Како, узвратих ја !? Лако - наша тезга, заједно са нашим помоћним радницима (њих неколико који стоје уз њихову тезгу) има највише школе на пијаци --- 180 година. Јебига, смејали смо се, шта нам је друго преостало !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:32 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

emsiemsi
Predrag Brajovic
Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović...

Не, не видите ви ништа.
То јест видите, али не разумете.
(То ми је вероватно подразумевало тебе и ЕмСиСија.)

Овде, на блогу, од тројице набројаних, барем њих десеторо су надмоћнији, у економском капиталу. Код ове тројице, а то скоро могу да гарантујем, реч је о оном што је моја дивна кума једном формулисала: Не једе питу онај ко има него онај ко је научио.

Ево, да ти испричам једну анегдоту. Биле су то луде деведесете, живео сам са женом и непроходалим сином у дво-полусобном стану на Бежанијској коси, усред оних лудила и хиперинфлације и ратова. Издржавао сам се снимајући свадбе, радећи на земљи као пољопривредник и за случај недајбоже уздајући се у помоћ мојих родитеља. Сећам се да сам имао 40 или 50 марака у џепу, ниједне свадбе није било на видику (наплаћивао сам их 150 марака, био сам тада можда и најскупљи у Србији), и једини извесни проиход за следећих месец дана била је женина плата, можда 10 или 15 марака, ко зна, не сећам се колика је била.

А у нама близу и одлично снабдевену продавницу дошао је... сјајни буђави сир из Мађарске! Обожавали смо га. Мислим да је кило било 25 марака, тако нешто. И? Па, потрошио сам можда пола свог целокупног блага на тај сир и неке кобасице. Остатак пара смо спискали у кафани на друга дошавшег из Брисела. Музика и храна.

Дакле, за мене, који сам од 13. године на пијаци, сјајно воће, поврће, сир, кајмак и месо -- некаква су навика, нешто чему сам се увек учио. Моја жена је увек била задовољна кад ја одем на пијацу. Прво, решио сам је муке, друго -- оном што се донесе биће макар врло доброг ако не и одличног и сјајног квалитета. И даље -- у мојој кући се сјајно увек кувало, скоро сви осим најмлађе сестре (отац, мајка, најстарија сестра, средња сестра, која је једна од најпознатијих бгд. посластичара, ја), а ја сам почео да кувам са 12 година. (Родитељи по шест месеци нису били код куће.) У средњој школи цело друштво долазило је на моје пирошке и хлебове. Итд.

Ето, отуд.

Узгред, није оно најскупље оно најбоље. Често.
Јбг, ја по пијаци и спанаћ купујем жваћући га свежег. Чак ни он није исти, зависи где је растао, па сам тако нашао и матадор спанаћ (то је овај којег сада има) а који је био мање целулозан.

Из овога што си надробио, разазнаје се само следеће --- скупо или јефтино, добро је само оно што ти кажеш.
Знам такве типове - то су они који паламуде и њуше три парадајза сат времена - смарачи најобичниији.
Успут --- никада не бих дао 25 од последњих 50 марака за буђави сир.
Успут 2 --- тих деведестих, након рада на Институту, радио сам најмање 8 сати правећи којекакву електронику која се тада могла продавати. на Институту сам, као и сви, имао читавих 20 до 30 марака - али сам зато приватно 'убијао' и до хиљаду. Знаш како сам трошио те паре, најчешће --- нисам се курчио купујући буђав сир, него сам брдо пара дао кроз разну храну родбини и пријатељима - од јестивог уља којега је у једном тренутку у кухињи било 75 литара, запамтио сам (није ми било тешко да у поноћ где год видим ред застанем и купим), наравно да смо и и то поделили, а себи оставили само једну једину флашу, а да не причам о месу и осталој храни која је пријатељима и родбини била недостижна.
Но, није ми било тешко што пуних 4 године нисам имао нити један слободана дан --- укључујући и суботу и недељу.
Ето, то сам ја - а ти једи буђав сир.
Јебеш свакакав сир.

Postao si neprijatan.
Pre si bio samo (ponekad simpatično) dosadan.
Sad je i zloba počela da izbija iz tebe.
Da, biće da je Krkar negde u pravu, sve ono što je napisao za tebe.

Ode ti kod mene opet na "ignore mode", s tim što ja nisam k'o onaj tebi drag dilber, pa da kršim ustanovljeno ignorisanje.

Ćao.
:)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:41 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Možeš da kupiš odličnu junetinu (mlevenu pred tvojim očima) i napraviš super hamburger za pola cene koju bi platio u Mekdonaldsu. Baciš preko njega luk, sečeni kiseli krastavac (ko voli), neku krišku paradajza - šta god voliš. Ali, jbg., treba da kuvaš, pečeš, potrošiš vreme, a u Mekdonaldsu to dobiješ na tanjiru.
Stvar je interesa, i ništa više. I jeftinije ispadne.

izvini, ali kako ćeš od junetine koja je iznad 1000 dinara kila (i to kod matijevića, koji je obično najjeftiniji) da dostigneš cenu jednog burgera u Meku, koji sve sa 'lebom, kečapom, lukom, plastičnim sirom i krastavčićima + mali čips košta 150 dinara? jedino što ćeš kod kuće dobiti kvalitetnije (ako želiš da pariraš) je meso. ni ako ga praviš samo od svinjskog mesa, opet ne možeš da dobiješ tu cenu. ovde ne računam vreme, struju, vodu za pranje sudova i deterdžent. to je apsolutno najjeftinija užina, ako ne računam običnu kiflu, domaći sendvič sa parizerom i sl.
zilikaka zilikaka 20:42 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Same fizičke procese ne znam, prenosim, opet, jedan pouzdan članak, ako treba naći ću ga.)

Nemoj, ljubim te.
Malo nešto znam o livovima, strukturi, kvalitetu, klasama, kriterijumima prihvatljivosti...i još nešto malo više o toplotnoj provodljivosti materijala i prenosu toplote uopšte, al mi ne pada na pamet da se bavim time.
Meni počeo vikend.

emsiemsi emsiemsi 20:44 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

alselone
А ево нешто за Алсеа:

Probaću, probaću. Sutra ja kuvam. Nešto sam jeo loše poslednjih nedelju, dve, dosta kupovnog, dosta fast fuda, kineza itd. Sutra sam namerio da pravim dobru supu, rinflajš, kuvam krompir i ništa više. Sve blago i lagano, malo da odmorim stomak.

cast iron skillet

Deluje baš kvalitetno ovaj tiganj. Je l' ima to kod nas da se kupi? kako se prevodi kod nas? Je l' to bolje od inox tiganja? Mi imamo neki od Metalca. Deluje prilično dobro i robusno.

Јебо те --- мораћу и ја да почнем поновно да кувам.
Не може више овако --- све на готово !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:53 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Sine, jer ovo skup onih poslovičnih "zlih žena"?
Bež', Brajoviću, dok možeš.
emsiemsi emsiemsi 20:55 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
emsiemsi
Predrag Brajovic
Mi i ovdje na blogu na osnovu konzumentskih iskustava blogera vidimo socijalne
statuse. Tako npr: Nsarski, Krkar, Brajović...

Не, не видите ви ништа.
То јест видите, али не разумете.
(То ми је вероватно подразумевало тебе и ЕмСиСија.)

Овде, на блогу, од тројице набројаних, барем њих десеторо су надмоћнији, у економском капиталу. Код ове тројице, а то скоро могу да гарантујем, реч је о оном што је моја дивна кума једном формулисала: Не једе питу онај ко има него онај ко је научио.

Ево, да ти испричам једну анегдоту. Биле су то луде деведесете, живео сам са женом и непроходалим сином у дво-полусобном стану на Бежанијској коси, усред оних лудила и хиперинфлације и ратова. Издржавао сам се снимајући свадбе, радећи на земљи као пољопривредник и за случај недајбоже уздајући се у помоћ мојих родитеља. Сећам се да сам имао 40 или 50 марака у џепу, ниједне свадбе није било на видику (наплаћивао сам их 150 марака, био сам тада можда и најскупљи у Србији), и једини извесни проиход за следећих месец дана била је женина плата, можда 10 или 15 марака, ко зна, не сећам се колика је била.

А у нама близу и одлично снабдевену продавницу дошао је... сјајни буђави сир из Мађарске! Обожавали смо га. Мислим да је кило било 25 марака, тако нешто. И? Па, потрошио сам можда пола свог целокупног блага на тај сир и неке кобасице. Остатак пара смо спискали у кафани на друга дошавшег из Брисела. Музика и храна.

Дакле, за мене, који сам од 13. године на пијаци, сјајно воће, поврће, сир, кајмак и месо -- некаква су навика, нешто чему сам се увек учио. Моја жена је увек била задовољна кад ја одем на пијацу. Прво, решио сам је муке, друго -- оном што се донесе биће макар врло доброг ако не и одличног и сјајног квалитета. И даље -- у мојој кући се сјајно увек кувало, скоро сви осим најмлађе сестре (отац, мајка, најстарија сестра, средња сестра, која је једна од најпознатијих бгд. посластичара, ја), а ја сам почео да кувам са 12 година. (Родитељи по шест месеци нису били код куће.) У средњој школи цело друштво долазило је на моје пирошке и хлебове. Итд.

Ето, отуд.

Узгред, није оно најскупље оно најбоље. Често.
Јбг, ја по пијаци и спанаћ купујем жваћући га свежег. Чак ни он није исти, зависи где је растао, па сам тако нашао и матадор спанаћ (то је овај којег сада има) а који је био мање целулозан.

Из овога што си надробио, разазнаје се само следеће --- скупо или јефтино, добро је само оно што ти кажеш.
Знам такве типове - то су они који паламуде и њуше три парадајза сат времена - смарачи најобичниији.
Успут --- никада не бих дао 25 од последњих 50 марака за буђави сир.
Успут 2 --- тих деведестих, након рада на Институту, радио сам најмање 8 сати правећи којекакву електронику која се тада могла продавати. на Институту сам, као и сви, имао читавих 20 до 30 марака - али сам зато приватно 'убијао' и до хиљаду. Знаш како сам трошио те паре, најчешће --- нисам се курчио купујући буђав сир, него сам брдо пара дао кроз разну храну родбини и пријатељима - од јестивог уља којега је у једном тренутку у кухињи било 75 литара, запамтио сам (није ми било тешко да у поноћ где год видим ред застанем и купим), наравно да смо и и то поделили, а себи оставили само једну једину флашу, а да не причам о месу и осталој храни која је пријатељима и родбини била недостижна.
Но, није ми било тешко што пуних 4 године нисам имао нити један слободана дан --- укључујући и суботу и недељу.
Ето, то сам ја - а ти једи буђав сир.
Јебеш свакакав сир.

Postao si neprijatan.
Pre si bio samo (ponekad simpatično) dosadan.
Sad je i zloba počela da izbija iz tebe.
Da, biće da je Krkar negde u pravu, sve ono što je napisao za tebe.

Ode ti kod mene opet na "ignore mode", s tim što ja nisam k'o onaj tebi drag dilber, pa da kršim ustanovljeno ignorisanje.

Ćao.
:)

Што рече негде горе Енџи --- лоза је то, брале мој.
Шта да ти кажем - рекао сам (и) ја да је кркан, у неку руку, бољи од тебе - истина, још се суздржава па ми само јебе матер - не сме ништа више.
Пичка једна.
Толико о теби и њему.
Успут --- не сумњам ја да ћеш ти и даље да читаш моје урадке и са радошћу присећаш док будеш њушио онај трећи парадајз, те након сат времена исцрпљивања продавца на пијаци искамчио килу за џабе - смучи се човеку цео дан се натежући са муштеријама и онда му налети неки давеж.
Знам такве, виђао сам их не само на пијацу.

nsarski nsarski 21:00 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

ali kako ćeš od junetine koja je iznad 1000 dinara kila (i to kod matijevića, koji je obično najjeftiniji) da dostigneš cenu jednog burgera u Meku, koji sve sa 'lebom, kečapom, lukom, plastičnim sirom i krastavčićima + mali čips košta 150 dinara?


Draga BoL, ja sam danas na Kaleniću kupio mleveno juneće (od plećke), 600gr, za 450RSD. Od toga mogu da se naprave 4 hamburgera (ono quarter pounder, big deal u Meku, što je 125gr) i malo više. Lebac (cela vekna) košta 30 RSD, glavica luka je 10RSD. Umesto kečapa staviš paradajz - džabaka ovih dana. Krastavac su mi dali na poklon, ali neka bude još 25RSD. I eto ti 4 hamburgera za oko 500RSD. Zdravi, hranljivi, ukusni - neuporedivo bolji od Meka. Istina, u meso sam umešao majčinu dušicu (raste mi u bašti), malo origana (iz bašte takodje), list bosiljka (iz bašte) kao garnish.
zilikaka zilikaka 21:12 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Sine, jer ovo skup onih poslovičnih "zlih žena"?
Bež', Brajoviću, dok možeš.

Ne boj se Brajoviću, ne ujedamo.
Samo malo galamimo, da misle ljudi kako smo strašne.

A inače, opušteno. Počeo vikend.

EDIT: Izini, al moram da primetim
jer ovo skup


Fulaš, treba i tebi odmora.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:27 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Fulaš, treba i tebi odmora

:)))))))))))
Spavam!
aureus aureus 21:33 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Издржавао сам се снимајући свадбе, радећи на земљи као пољопривредник и за случај недајбоже уздајући се у помоћ мојих родитеља. Сећам се да сам имао 40 или 50 марака у џепу, ниједне свадбе није било на видику (наплаћивао сам их 150 марака, био сам тада можда и најскупљи у Србији), и једини извесни проиход за следећих месец дана била је женина плата, можда 10 или 15 марака, ко зна, не сећам се колика је била.

emsiemsi
Успут 2 --- тих деведестих, након рада на Институту, радио сам најмање 8 сати правећи којекакву електронику која се тада могла продавати. на Институту сам, као и сви, имао читавих 20 до 30 марака - али сам зато приватно 'убијао' и до хиљаду.

...него сам брдо пара дао кроз разну храну родбини и пријатељима - од јестивог уља којега је у једном тренутку у кухињи било 75 литара, запамтио сам (није ми било тешко да у поноћ где год видим ред застанем и купим), наравно да смо и и то поделили, а себи оставили само једну једину флашу, а да не причам о месу и осталој храни која је пријатељима и родбини била недостижна....

Nego, gdje su oni koji vole da kažu da se devedesetih sjajno živjelo, ili makar mnogo bolje nego danas?
20-30 maraka plate, rodbina nema za ulje i meso...
Kad neki proizvod koji si poželio dođe iz inostranstva, ti kažeš "ura!"...

Ne ponovilo se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:49 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

zilikaka
Same fizičke procese ne znam, prenosim, opet, jedan pouzdan članak, ako treba naći ću ga.)

Nemoj, ljubim te.
Malo nešto znam o livovima, strukturi, kvalitetu, klasama, kriterijumima prihvatljivosti...i još nešto malo više o toplotnoj provodljivosti materijala i prenosu toplote uopšte, al mi ne pada na pamet da se bavim time.
Meni počeo vikend.


Izvini, dušo, morao sam...
Da bih proverio sebe.
Sve sam tačno preneo.

http://www.cookingissues.com/2010/02/16/heavy-metal-the-science-of-cast-iron-cooking/index.html
zilikaka zilikaka 21:54 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

женина плата, можда 10 или 15

на Институту сам, као и сви, имао читавих 20 до 30 марака

Moja drugarica dobila prvi poso, diplomirala farmaciju i od svoje prve plate imala da kupi 10 jaja. Tačno toliko, ni manje ni više.
Muž 31. 12.1994. predveče na Futoškoj doneo celu platu (primalo se dva puta pola, pa sastavio za sebe i drugara) i za to kupio celih 5,5 maraka.
Tačno toliko.
(uzgred, u pitanju je bila plata koja je inače dosta iznad proseka, u normalnim vremenima)


niccolo niccolo 21:54 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Fulaš, treba i tebi odmora

:)))))))))))
Spavam!

Kad to reče, ja se danas spičio na Dunav, čak smo popodne bili na pecanju, uhvatili desetak komada, što manjih što većih, plus škart koji tradicionalno ide komšijskom mačoru...hoću da kažem da je nešto počela da mi ova tema gubi na zanimljivosti, kapiram da će tako biti barem tokom vikenda
zilikaka zilikaka 21:56 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
zilikaka
Same fizičke procese ne znam, prenosim, opet, jedan pouzdan članak, ako treba naći ću ga.)

Nemoj, ljubim te.
Malo nešto znam o livovima, strukturi, kvalitetu, klasama, kriterijumima prihvatljivosti...i još nešto malo više o toplotnoj provodljivosti materijala i prenosu toplote uopšte, al mi ne pada na pamet da se bavim time.
Meni počeo vikend.


Izvini, dušo, morao sam...
Da bih proverio sebe.
Sve sam tačno preneo.


2010/02/16/heavy-metal-the-science-of-cast-iron-cooking/index.html


...pazi kad sam otvorila link i ne radi. Al evo, potpisujem da si SVE u pravu. Samo pusti da odmorimo.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Popravio link.
aureus aureus 22:08 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

zilikaka
Muž 31. 12.1994. predveče na Futoškoj doneo celu platu (primalo se dva puta pola, pa sastavio za sebe i drugara) i za to kupio celih 5,5 maraka.

Zili, veće su šanse da je ovo bilo na isti dan 1993.
Inflacija je zaustavljena 01.01.1994. pa su plate te godine bile nekoliko desetina maraka.
zilikaka zilikaka 22:21 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

aureus
zilikaka
Muž 31. 12.1994. predveče na Futoškoj doneo celu platu (primalo se dva puta pola, pa sastavio za sebe i drugara) i za to kupio celih 5,5 maraka.

Zili, veće su šanse da je ovo bilo na isti dan 1993.
Inflacija je zaustavljena 01.01.1994. pa su plate te godine bile nekoliko desetina maraka.

Jeste, greška, čekali smo 1994.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:29 28.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

600gr, za 450RSD

4 hamburgera? zaboravio si da meso dosta kalira kad se peče.
paradajz kod mene na pijaci 100, 120 bolji, 80 loš. 150 onaj roza, nekada su ga zvali volovsko srce. krastavac ne daju na poklon, samo ljute papričice. :(

ne sporim kvalitet domaćeg hamburgera, iako retko jedem mleveno meso.
emsiemsi emsiemsi 06:10 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

BebaOdLonchara
600gr, za 450RSD

4 hamburgera? zaboravio si da meso dosta kalira kad se peče.
paradajz kod mene na pijaci 100, 120 bolji, 80 loš. 150 onaj roza, nekada su ga zvali volovsko srce. krastavac ne daju na poklon, samo ljute papričice. :(

ne sporim kvalitet domaćeg hamburgera, iako retko jedem mleveno meso.

Еееее, што ме нервирају ти мрљавци који се гребу на пијацу - као да је то тај што то препродаје купио за џабе.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:37 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

krastavac ne daju na poklon, samo ljute papričice. :(

Izgleda da ovi na pijaci prave neku razliku: prošle nedelje od neke bakute dobih na poklon jednu ljutu, dva krstavca i par glavica belog luka. Još ih nisam potrošio.

Očigledno da kad se očituješ kao mio karakter, dobiješ i poklon.
Eto, ja na primer!

(Da te naučim: moraš da pričaš s njima, ali tako kao da ste ravni. Ne možeš s visine. Je l' umeš to? Ja pričam s njima, učim -- o sortama povrća i voća, uzgoju, ukusu. Pričaju mi o svojim mukama i radostima. Jer mi veruju. Baš sam skoro i pisao i o nekima od prodavaca-seljaka sa Kalenića, možda se ovde neko seti, o Slađi sa Kalenića, koja je kupila stan koji gleda na pijacu.)
nsarski nsarski 07:34 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Očigledno da kad se očituješ kao mio karakter, dobiješ i poklon.


Ma, ja sam bio sa Megan pa je njoj poklonio.

moraš da pričaš s njima, ali tako kao da ste ravni.

Možda i niste ni ravni. On verovatno zna o gajenju povrća više nego ti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:40 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Možda i niste ni ravni. On verovatno zna o gajenju povrća više nego ti.

Не у том смислу.
Него у оном смислу да то што ти знаш топологију и Риманову хипотезу или да свираш клавир једнако је вредно као то што он зна како да прска башту против бубица и отели краву.

Значи, Меган стигла!
Јипи-јипи-јеее!
Није ни чудо да си чак и ти такав mrgud надобијао се поклона по пијаци!
;-)

Одох у Бистро на кафу, па у месару.
alselone alselone 08:01 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Одох у Бистро на кафу, па у месару.


Ja sam bio vec sa cerkom. Poranili da kupimo veliku kost i junecih rebara za supu.

Posle sat vremena kuvanja same kosti u slanoj vodi pojavila se neka zelena sluz, kao iz Isterivaca duhova. Nije braon kao sto je do sada bilo nego zelenkasto, ko u bari. Ali se nije kost osetila, mirisao sam je kad sam je prao. Ne znam o cemu se radi.

A mesara je poznata i uvek ima svezu robu...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:10 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Ne znam šta je. Mada, nema šta drugo da bude nego nešto iz kosti -- verovatno kostna srž koju su bakterije krenule da rade. Jer za sat vremena ti si se probio do nje.
alselone alselone 08:23 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Jer za sat vremena ti si se probio do nje.


Verovatno. Bezveze. Hteo sam da napravim onu pravu, od kosti. Ali nema veze. Imam jos rebara i bas lepog povrca.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:10 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

ali tako kao da ste ravni. Ne možeš s visine.


Uzasno me nerviraju ljudi koji prodavcima na pijaci kazu ti a doktorima (na primer) vi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:35 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Uzasno me nerviraju ljudi koji prodavcima na pijaci kazu ti a doktorima (na primer) vi.

Мене као малог научило да са свима будем на ви.
Откуд, не знам.

Него, мени неки овдашњи коментари подсетише на ови најновију доскочицу из Информера:



Таква нека памет.
Сиромашка завист.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:48 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Мене као малог научило да са свима будем на ви. Откуд, не знам.


Brajovicu jel ti to meni ironises?
Ako da, nije tebi bilo upuceno ono sa tikanjem i vikanjem nego uopsteno ljudima koji to rade, a i sam znas da ima takvih.

I ciji komentari ovde tebe podsecaju na doskocice iz Informera?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:55 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Brajovicu jel ti to meni ironises?

Ма, јок.
Нисам ни схватио да си мени упутио. Заиста. Извињење ако си тако протумачио.
Само сам схватио зашто неки не добијају поклоне на пијаци, синуло ми је.

А оно из Информера?
Па, ни ту не мислим на тебе, али стил и ментални образац тог инфомерског прилога видљив је барем код њих троје овде. И то ми је, такође, пало на памет док сам пио еспресо у Бистроу (најлепша башта на Врачару).

А фасцинантно ми је шта Инфомер наводи као Јанковићево "богатство". И то добро одражава ментално труљење ове државе.

П.С.
"Поседује штедњу у банци"
половина стана, половина плаца

Јеботе!!!
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:04 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Ма, јок. Нисам ни схватио да си мени упутио. Заиста. Извињење ако си тако протумачио.


Ja sam bre zensko, 7 godina na blogu i odavno me niko vise ne saltuje u muski rod, mislim stvarno (verovatno je i to bilo zbog niknejma koji mozda asocira u tom pravcu, mene ne al ajde..)

Za ostalo, ok.
plausibel plausibel 11:01 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Таква нека памет.
Сиромашка завист.




The Bar Hemingway
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:02 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Ja sam bre zensko

Oh, izvinjenje, pobrkah.
emsiemsi emsiemsi 13:30 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
krastavac ne daju na poklon, samo ljute papričice. :(

Izgleda da ovi na pijaci prave neku razliku: prošle nedelje od neke bakute dobih na poklon jednu ljutu, dva krstavca i par glavica belog luka. Još ih nisam potrošio.

Očigledno da kad se očituješ kao mio karakter, dobiješ i poklon.
Eto, ja na primer!

(Da te naučim: moraš da pričaš s njima, ali tako kao da ste ravni. Ne možeš s visine. Je l' umeš to? Ja pričam s njima, učim -- o sortama povrća i voća, uzgoju, ukusu. Pričaju mi o svojim mukama i radostima. Jer mi veruju. Baš sam skoro i pisao i o nekima od prodavaca-seljaka sa Kalenića, možda se ovde neko seti, o Slađi sa Kalenića, koja je kupila stan koji gleda na pijacu.)

Какав манипулант и гребатор !
Шта све човек није у стању да уради да се огребе за неку главицу лука и који краставац !?
Страшно !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:43 29.07.2017

.

Кидано прасе



Најјефтиније месо.

Насмасније део плећке или код врата или бут, али само ако је јако прошаран. Што масније то боље. Пече се 6 сати на 138. Rub мање више по жељи, само да је агресиван, и обавезно да садржи бели лук, смеђи шећер, со, бибер, млевену паприку, маслиново уље да увеже смесу. Све остало је игра, да ли ћеш да додаш -- меда, оригана, тимијана, чилија, ђумбира... Rub увек завара, чини се прејаким, онда се распне на 2-3 килограма меса, и нестане га, па руком досољаваш кад се тако зајебеш.

Цитирам: "Не могу да станем."
nsarski nsarski 19:47 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Pulled pork. Na ovoj vrućini...
A šta si napravio za sos?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:04 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Pulled pork. Na ovoj vrućini...

За Лазара вруће??? Ех, не знаш тог мајковића кад једе. Прво се обждерао, а онда наставио, све кукајући како не може више.

Љутити мајонез је сос, с тим што има мало милерама, да укине мајонезични укус, харисе, соли, бибера, и -- то је главни кеч -- меда.

P.S.
Како је јео кад се родио, тако једе и данас. Усисава. Као беба је цичао, ако му на време не убациш залогај у уста.
Прави Помет Трпеза.
aureus aureus 20:06 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Пече се 6 сати на 138.

Још мало па ћемо почети да читамо о јелима која се спремају 6 дана.


Одох да намажем нутелу.
emsiemsi emsiemsi 20:09 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Кидано прасе



Најјефтиније месо.

Насмасније део плећке или код врата или бут, али само ако је јако прошаран. Што масније то боље. Пече се 6 сати на 138. Rub мање више по жељи, само да је агресиван, и обавезно да садржи бели лук, смеђи шећер, со, бибер, млевену паприку, маслиново уље да увеже смесу. Све остало је игра, да ли ћеш да додаш -- меда, оригана, тимијана, чилија, ђумбира... Rub увек завара, чини се прејаким, онда се распне на 2-3 килограма меса, и нестане га, п руком досољаваш кад се тако зајебеш.

Цитирам: "Не могу да станем."

Оооооооо - јебо те !
Па како на ово да се не реагује --- 6 сати на 138 степени !
Тачно 6 сати или 6 сати 2 минута и 37 секунди ?!
138 степени тачно ?
Ооооо, драги Боже - има ли те ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:11 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Још мало па ћемо почети да читамо о јелима која се спремају 6 дана.

Колега, одговор је погрешан.

Какав је напор отворити и затворити врата пећнице двaпут у 6 сати? Никакав. Ставиш у пећницу у 11:45 и извадиш у 17:45. Време између искористио сам за посету мени омиљеним парковима, испијању кафе и читању новина. За све то време Ђердап је радио у моју корист, производећи струју која се транспоновала у топлоту, и готовила прасе.
aureus aureus 20:22 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Још мало па ћемо почети да читамо о јелима која се спремају 6 дана.

Колега, одговор је погрешан.

Какав је напор отворити и затворити врата пећнице двпут у 6 сати? Никакав. Ставиш у пећницу у 11:45 и извадиш у 17:45. Време између искористио сам за посету мени омиљеним парковима, испијању кафе и читању новина. За све то време Ђердап је радио у моју корист, производећи струју која се транспоновала у топлоту, и готовила прасе.

Ааа..тако. Није било отварања врата, загледања, боцкања и сличних поступака.
Месо је јефтино, ал' је струја скупа.
Неодговорно, колега, неодговорно.
Тако отићи од куће и оставити термичку обраду хране без надзора.
Добро си прошао, могао је да се деси неки белај па да опет дискутујемо о осигурању.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:34 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Месо је јефтино, ал' је струја скупа

Pri ovako niskoj temperaturi potrošnja je verovatno oko 1kW/h. Za 6 sati nekih 42 dinara.
Добро си прошао, могао је да се деси неки белај па да опет дискутујемо о осигурању.

Svi termički uređaji imaju nekoliko stepena zaštite. I pećnica, kao i bojler, ima dva termostata -- temperaturni i sigurnosni. Bojler plus ima sigurnosni ventil, koji jedino Krkar redovno proverava i čisti, dok će šporet dodatno odbraniti pregorevanje kablova na mestima velikog otpora, pa tako prekidom struje okončati toplotno isijavanje.

Dodatno, u ove uređaje stavljaju se negorivi kablovi, negorivi materijali kao izolacija itd.

Ne umem da se setim kada su neki šporet ili bojler napravili požar.

Naravno, ima jedan uslov: da se poštuju elementarni propisi њихове монтаже.
plausibel plausibel 20:38 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Lijepo izgleda na slikama, ukusna boja mesa, i juče i danas.
Šta ti je paradox kad ih ja preporučim.

aureus aureus 20:54 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic
Месо је јефтино, ал' је струја скупа

Pri ovako niskoj temperaturi potrošnja je verovatno oko 1kW/h. Za 6 sati nekih 42 dinara.

Jeste, ali zaboravio si na doručak od dva sata i večeru od tri sata spremanja.
I tako svaki dan.
Svi termički uređaji imaju nekoliko stepena zaštite. I pećnica, kao i bojler, ima dva termostata -- temperaturni i sigurnosni. Bojler plus ima sigurnosni ventil, koji jedino Krkar redovno proverava i čisti, dok će šporet dodatno odbraniti pregorevanje kablova na mestima velikog otpora, pa tako prekidom struje okončati toplotno isijavanje.

Dodatno, u ove uređaje stavljaju se negorivi kablovi, negorivi materijali kao izolacija itd.

Ne umem da se setim kada su neki šporet ili bojler napravili požar.

Naravno, ima jedan uslov: da se poštuju elementarni propisi.

Za ovo si vjerovatno u pravu.
Ja se ni do prodavnice ne usuđujem da trknem ako sam stavio vodu za kuvani krompir (i to bez krompira).
Doduše, drugo je ringla...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:11 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

I tako svaki dan.

Ovo nisu jela za svaki dan.
Sutra ćemo burger.
To je jelo za svaki dan.
Uzgred, kilogram odlične smese za burger, pravog mesa, košta oko 600 dinara.
Zašto?
Pa kombinuju se "kvalitetniji" i "manje" kvalitetni cutovi junetine.
S domaćim pecivom -- ni desetak dinara -- i svim ostalim potrebnim dodacima proizvodna cena je negde tek oko 150.

Evo je domaća zemička.



Znaš šta mislim da je najskuplje, a ne vidi se i slabo se u Srbiji priznaje?
Znanje.
aureus aureus 21:21 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

S domaćim pecivom -- ni desetak dinara -- i svim ostalim potrebnim dodacima proizvodna cena je negde tek oko 150.

Ali ako bi ih pravio na ulici sa prilozima ("stavi mi svega pomalo" ) - koliko bi naplaćivao?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:32 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

aureus
S domaćim pecivom -- ni desetak dinara -- i svim ostalim potrebnim dodacima proizvodna cena je negde tek oko 150.

Ali ako bi ih pravio na ulici sa prilozima ("stavi mi svega pomalo" ) - koliko bi naplaćivao?

440-480 динара (са чедар сиром, тзв. cheesburger)

Угоститељство је радно екстензивна делатност. Најобичнији ресторан од стотињак места захтева најмање 18 људи. Њихов рад учествује у економији јeдног просечног ресторана исто колико и food cost (од 30 до 45 посто је food cost, у зависности од формата/врсте/жанра објекта, да ли је то Mек, кантина или fine dining). 15-20% је зaкуп, струја, музички динар, разне таксе. Кад добро ради (пребацује нулу без проблема и трзавица, у свим периодима године), ресторaн прави ROI 15-20%. Причaо сам једном с директором Sport Cafea. Рекао ми да је врискaо од срeће када је једне године имао ROI 22%.

Ipak, sila restorana ne može da opstane, ne može da napravi ekonomiju obima koja mu je potrebna.
U Srbiji naročito.

P.S.
Оно на шта се људи слепачки у Србији ложе и виде као угоститељство и нису прави ресторани. То су ултра популарна места за излазак, у којима имa и да се нешто и поједе. Тако је сада Бутик NBGD препун, пре тога Терминал, пре тога Цегер, пре Цегера Дијагонала (покојна), пре Дијагонале Доријан Греј... Да не спомињем Фриду, Игуану (покојна), Реку (где је храна изговор да се напијеш), Амбар (тешка фолиража) и остале зајебанције. Врло често су то локали на градском гласу. Зато им је трајање ограничено, осим моде хипстера-силиконки-бумбара (Jerry) ништа друго их не одржава на врху таласа на ком пливају. Кад прође мода, прођу и они. Екипa се из Страхињића Бана пресели на Врачар, са Врачара на Нови Београд, сa Новог Београда у Београд на Води, што ће неминовно уследити.
aureus aureus 21:48 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Ipak, sila restorana ne može da opstane, ne može da napravi ekonomiju obima koja mu je potrebna.
U Srbiji naročito.

Bio je u Španiji jedan restoran, nekoliko godina uzastopno proglašavan za najbolji na svijetu. Nalazio se, čini mi se, u nekom mjestašcetu na mediteranskoj obali. Radio je 6 mjeseci godišnje, a otprilike toliko si morao da čekaš kad rezervišeš.
Gost je u prosjeku dobijao 14 jela (pišem iz glave) - sva od po nekoliko zalogaja, a obrok bi ga u prosjeku izašao oko 250 evra.

Prije par godina odem na njihov sajt iz znatiželje, kad ono obavještenje - prestao sa radom. Propao, drugim riječima.

Sad ću pokušati da nađem sajt...

EDIT. Evo ga. elBulli se zvao.
3 Mišlenove zvijezde.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:52 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Nešto si pobrkao.
Misliš na El Celler de Can Roca restoran, ali on nije propao.

EDIT
Мислим да El Bulli никад није био најбољи на свету.

EDIT EDITA
Му bad, pogreših.
aureus aureus 22:00 29.07.2017

Re: Zamjenjivost robe

Predrag Brajovic

El Bulli никад није био најбољи на свету.

Možda objektivno i nije, ali mislim i da je na B92 bilo tekstova o njemu kao o najboljem na svijetu.

Ovo je sa Vikipedije:

Restaurant Magazine judged elBulli to be Number One on its Top 50 list of the world's best restaurants for a record five times—in 2002, 2006, 2007, 2008 and 2009, and #2 in 2010.

Dodatne informacije koje nisam provjeravao:

The restaurant had a limited season: the 2010 season, for example, ran from June 15 to December 20. Bookings for the next year were taken on a single day after the closing of the current season. It accommodated only 8,000 diners a season, but got more than two million requests. The average cost of a meal was €250 (US$325). The restaurant itself operated at a loss since 2000, with operating profit coming from elBulli-related books and lectures by Adrià. As of April 2008, the restaurant employed 42 chefs.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana