Društvo

Sama si ga birala

Predrag Azdejković RSS / 13.07.2017. u 10:12

protest.19138.jpg 

Juče sam objavio tvit „Nije politički korektno reći, sama si ga birala" i kako vidim bocnuo sam mnogo ljudi u živac... u čemu posebno uživam. Graktalo se, graktalo, vređalo se, vređalo, rekli su mi da sam mizogin, šovinista i fašista. Jeste, sve ste u pravu, a sada kada ste smirili živce, da ozbiljno porazgovaramo.

Živimo u Srbiji, gde sistem ne funkcioniše, onaj sistem koji treba da štiti žrtve. Imamo zakone kojima je zabranjena diskriminacija, nasilje, porodično nasilje, seksualno nasilje i uznemiravanje... sve imamo, ali to izgleda ničemu ne služi. Imamo policiju, socijalne ustanove, ženske organizacije, sigurne kuće... Sve imamo, u teoriji, ali nam praksa kaže nešto sasvim drugo.

Skroz je politički nekorektno reći „sama si ga birala" i to ne znači da nećemo da pomognemo žrtvi, niti je krivimo... Pa vidite valjda da imamo sve moguće zakone, propise, strategije i institucije kako bi je štitili. Jeste da ne funkcionišu, ali imamo.

Mi smo zaglavljeni između teorije i prakse. Teorije da mi imamo sve na papiru i prakse da to ništa ne funkcioniše. I onda krenemo da grakćemo sa teorijske pozicije, a ja vam lepo kažem „sama si ga birala" kao upozorenje, naročito mladim devojkama da otvaraju četvoro očiju s kim se upuštaju u vezu.
I da funkcionišu sve institucije, a u Srbiji ne funkcionišu, dogodilo se ubistvo, dogodilo se nasilje, dogodilo se silovanje... trauma ostaje! Cilj mora da nam bude prevencija nasilja u sistemu koji ne funkcioniše. To nikako ne znači da ne treba da zahtevamo da policija radi svoj posao, tužilaštvo, sudstvo, centri za socijalni rad... ali šta ćemo u međuperiodu dok to sve ne profunkcioniše?

Izbegavati nasilnike i rizične situacije. Možda nije politički korektno, ali moramo biti odgovorni prema ugroženim grupama u sistemu koji ne funkcioniše i ne štiti, niti kažnjava nasilnike. Ali kako prepoznati da je neko potencijalni nasilnik? Huligan i bije se po utakmicama, ima kriminalni dosije, od ranije poznat policiji, homofob koji voli da bije peder jer se ponašaju kao žene, verbalno je agresivan naročito kad mu se suprotstavljate različitim mišljenjem, u šali vam kaže da će da vam lupi šamar, ljubomoran i tretira vas kao svoje vlasništvo... A nekad i otvoreno priznaju da su nasilnici, da bi ubili ženu kad bi ona... Ako imate još neke primere, samo napred.

Znate kako nas upozoravaju kada odemo kao turisti negde, da u određene delove grada ne idemo sami, naročito ne noću i možda je to paranoja, rasizam, šta god, ali mislim da imamo odgovornost prema našim sestrama, rođakama, prijateljicama da isto tako upozoravamo na potencijalno nasilnička ponašanja, jer izbegavanjem potencijalnih nasilnika smanjujemo mogućnosti za tragediju. Sistem ne funkcioniše, a cilj nam je da zaštitimo! Možemo da kažemo da to nije posao žena, ali imamo situaciju da je od početka godina preko 20 žena ubijeno

Isto je tako politički nekorektno reći „nosila mini suknju". Jeste, strašno je to reći, ali bi bilo neodgovorno a ne upozoriti da ići noću, sama, mračnim ulicama u mini suknji nije rizično! Kod nas je sada legalno nositi suzavac i elektrošok, postoje kursevi za samoodbranu... Moramo se sami štiti u sistemu koji nas ne štiti. Moramo biti realni, a realnost je nasilna i ne vidim da će se to uskoro promeniti.

Atačmenti



Komentari (421)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 09:54 14.07.2017

Re: azdejkovic22,

Za ovo godina koliko imam imala sam priliku da pratim i brakove koji opstaju i koji se rasturaju, i probleme koji neminovno dolaze i jedno smem da tvrdim.
Onaj koga upoznaš jedne godine nije isti onaj kroz 10, a jos manje kroz 20.

Ljudi se menjaju. I mi se menjamo nego to iz svojih cipela ne vidimo.
Sad, da li je moguće prepoznati svaku sposobnost za nasilničko ponašanje kod svakog ko je ima.


Ja, opet, smatram da je tu sklonost ka nasilju nemoguće dugo prikrivati. Naravno da nismo isti oni od pre deset ili dvadeset godina, ali neke generalne crte našeg karaktera se teško menjaju.
vishnja92 vishnja92 10:07 14.07.2017

Re: azdejkovic22,

statistika se ne slaze sa tobom.
veliki broj muskaraca postaje nasilan tek onda kada se suoci sa zeninim zahtevom za razvod.
bladerunner92 bladerunner92 11:22 14.07.2017

Re: azdejkovic22,

a za ovaj talas femicida u srbiji je direktno odgovorna država


mislim da grešiš , kriva je Amerika

escherichije_colic escherichije_colic 11:11 15.07.2017

Re: azdejkovic22,

predatortz

Zato, ovo Peđino ne doživljavam kao zlu nameru. Drage moje blogodrugarice, gledajte, procenjujte, razmišljajte, merkajte, važite...


Pa naravno da nije zla namera. On je čovek, kao deklarisani homoseksualac u ov(akv)om društvu po definiciji emancipovan a svojim mračnim komentarom poziva te naše sluđene žene na isto. Jer o čemu se radi: one su upućene da za partnera biraju domaćina, srbendu, vojničinu, ultimat fajtera, agresivca, najposle siledžiju i u ekstremnim slučajevima ubicu. Upućene su jer ih na to upućuju zakoni prirode, jer gledaju oko sebe da takvi grabe plen i diktiraju uslove življenja. Emancipacija znači birati svojom pameću, obrazovanjem i afinitetima a ne odlučivati primitivnim nagonima koji diktiraju da najveći krkan sa najvećom batinom (bukvalno i preneseno) obavezno ima najviše društvenih privilegija.

Pazite: čak i u bogatim i uređenim društvima, gde snaga zaista "klade valja", žene su u velikom riziku od padanja na takve praistorijske istine upisane negde na dnu kace genetskog pamćenja, pa tako bogate i samodovoljne žene često za partnere biraju muškarce koji od kvaliteta poseduju jedino fizičku sličnost sa Konanom Varvarinom. Sad zamislimo društvo u kojem takvi likovi (navijači, kriminalci isl) zaista vrte točkove i drže slovo, pa nije teško zamisliti zašto u takvim uslovima žene prave tako glupe i nerazumne izbore.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:01 16.07.2017

Re: azdejkovic22,

Pa čak i da izeberemo ljude sklone nasilju to nije naša krivica. To je naš izbor od kojeg bi trebalo da možemo da odustanemo bez posledica od strane nasilnika i da nas zakon, društvo u tome podrži. Stekla sam utisak da je njegov akcenat na svesnijem izboru.

gledala sam pre par meseci neki dokumentarac rađen u britaniji, da većina devojaka koje se godinama nalaze u abusive relationship ne znaju za drugačije/bolje. verovatno su to isto gledale u kući, kod baba i deda, kod komšija, roditelja drugarica, mama ih tako učila. sve trpe nasilje mnogo pre braka, i kada neka pokuša da raskine, majmun im preti smrću, dolazi na vrata, uleti i sve polomi uključujući i nju. prijavljuje ga policiji redovno, majmun dobije zabranu prilaska ali je ignoriše. strpaju ga u zatvor na 3 meseca (ili više), šta misliš šta uradi prvo čim izađe? ode joj na vrata. onda se devojka preseli, on je pronađe, pa joj kenjaju komšije zbog njega, teraju je da se preseli...problem je veći nego što mislimo. partnersko nasilje se povećava iz godine u godinu. negde sam pročitala da švedska ima najveći broj sigurnih kuća u evropi.
i šta je to svesniji izbor? nismo ni svesni šta sve utiče na naše izbore...
eloy eloy 20:06 16.07.2017

Re: emsiemsi

To ti svojoj ženi da ne sikće, meni ne.
Obrisan.



Pošto si obrisan moram ovde da ti prenesem odgovor jer nisam siguran da li ću i ja da preživim koristeći njihovu terminologiju u ,,brlogu,, ženstvenosti i demokratskog dijaloga.

Povodom protesta i saopstenja

emsiemsi 1 08:41 16.07.2017 Да истакнем још једном --- могу жене да буду надркане колико год хоће, то се било коме може и не мора допадати,

emsiemsi 2 19:01 16.07.2017 Мани се ти мене са том агресијом - шта сикћеш



emsiemsi Ко је могао ово болдовано да смисли на оваквој теми !?



Dobro je, nadam se da si shvatio posle cirka 10 sati da je boldovano reakcija na ono što si i ti primetio


emsiemsi ово је прилично мучна тема да бих је користио као платформу за надјебавање са тобом.



Pojedine blogerke a nešto manje blogeri su ovu tragediju i mučnu temu iskoristile baratajući podacima novinara i žute štampe da se obruše na centre za socijalni rad, na muški rod i sve ostalo vrlo subjektivno čak ne krijući razloge te subjektivnosti - svoja ružna i slična životna iskustva - trpajući sve u isti koš. Niko im ne spori to pravo ali si i na svojoj koži osetio (i odreagovao) kao i ja kad se sručila lavina besa, prostota i uvreda jer se neko usudio da iznese svoje mišljenje koje je suprotno njihovom. Vrlo demokratično i civilizovano negovanje dijaloga,vrlo suptilno,nežno i nadasve ženstveno.

Slobodno briši Jelice


Toliko o dijalogu na blogu, razmeni argumenata i misli,pristojnosti i manipulacijama. a posebno pseudoblogovskimautoritetima.
cassiopeia cassiopeia 09:31 17.07.2017

Re: azdejkovic22,

Beba
i šta je to svesniji izbor? nismo ni svesni šta sve utiče na naše izbore...


U pravu si da nismo svesni šta sve utiče, ali ako nam se ponavljaju stalno isti obrasci, biramo iste tipove, npr. neviđeno šarmantan, zanimljiv ali vetropirast, nezreo...i uporno biramo takve iako ih posle nekog vremena ostavimo jer su super za zabavljanje, ali nisu materijal za ozbiljan zajednički život, onda nećemo reći svi su muškarci nezreli i plaše se života, već sagledamo svoj deo odgovornosti (to da smo ih same birale) i onda takve više ne uzimamo u obzir za nešto ozbiljnije, super su za izlaske i šalu komiku, ali sa takvima ne ostvarujemo intimnu vezu.

Dakle, učimo iz sopstvenih izbora, da ne kažem grešaka :)

Ako nam se desi u vezi neka situacija koja ukazuje da taj neko ima problem kontrole impulsa, obeznanjuje se od alkohola na svaku veću stresnu situaciju u životu, olako se pobije... kažemo sebi da to što nas voli nije garancija da nećemo mi biti meta njegovoj agresiji, impulsivnosti... pa tri puta razmislimo pre nego krenemo dalje da učvrćujemo istu vezu.
arcins arcins 11:29 13.07.2017

Apel

Malo da se preformulise,
Ni jedna zena manje,
Ni jedna mrtva vise!

Da se stavi u korelaciju sa nasiljem, ugrozavanjem, nekim osnovnim pravima...... Ovako formulisanio, zahteva nemoguce.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:34 13.07.2017

Re: Apel

To je teorija... Kako u praksi?
arcins arcins 12:25 13.07.2017

Re: Apel

Predrag Azdejković
To je teorija... Kako u praksi?


Sprovodis teoriju, Ustav, zakoni, podzakonska akta, grane vlasti ,institucije, mehanizmi, instrumenti, dobre prakse, znanje, volja (individualna/politicka), odgovornost, privrzenost i svedes pricu na neku "pristojnu meru" ili hoces da kazes da sistem ne funkcionise?...ili ne funkcionise samo u ovoj oblasti a u svim drugim cveta?
sugarbaby sugarbaby 11:31 13.07.2017

centri za socijalni rad

su tema za sebe i o tome sam vec pisala, tamo rade nestrucni i lenji, vrlo jeftini - za sto evra samo naruci - ne intersuje ih ni sta ni kako, otaljavaju posao a o poslu pojma nemaju.
Vulin je imao pune 4 godine da vidi izbliza kako stvari stoje, to mu je bilo u opisu posla, al taj je vitlao puske i vile..



Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:35 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

Znači otpustiti nestručne i zaposliti koga i šta raditi odjednom sa tolikim brojem nestručnih nezaposlenih u zemlji Srbiji danas?
cassiopeia cassiopeia 11:41 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

tamo rade nestrucni i lenji, vrlo jeftini - za sto evra samo naruci - ne intersuje ih ni sta ni kako, otaljavaju posao a o poslu pojma nemaju.


Jbg, znam bar 5 njih koji rade po centrima za soc. rad i ne mogu reći da su nestručni i lenji. Naprotiv. Čemu generalizacija?

Sistem je sranje neopevano i to treba srediti. Da ne bude zabune, ne kažem ovim gore da nema i neradnika i korumpiranih, ali ne mogu reći da svi su takvi i zato se ovo dešava.
sugarbaby sugarbaby 11:42 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

Predrag Azdejković
Znači otpustiti nestručne i zaposliti koga i šta raditi odjednom sa tolikim brojem nestručnih nezaposlenih u zemlji Srbiji danas?


naso si mi poslednju brigu.
sugarbaby sugarbaby 11:44 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

ali ne mogu reći da svi su takvi i zato se ovo dešava.


gde sam napisali svi?
ti kad se umesas, samo zbrku napravis.
misli prvo.

angie01 angie01 11:44 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

Znači otpustiti nestručne i zaposliti koga i šta raditi odjednom sa tolikim brojem nestručnih nezaposlenih u zemlji Srbiji danas?


koji svojom nestrucnosu ugrozavaju zivote drugih- pa lako, otpustiti ih, jednako kao i ljude koji su bili strucni i dobro su radili, ali u firmama na koje je neko bacio oko, pa su eto morali da odu.

edit- zemlja u kojoj nema odgovornosti ni za sta, gde se zataskavaju fatalne greske, ako se radi o partijcu na vlasti, i gde umesto sankcija dobije jos bolje radno mesto,....znaci, sprdnja, fiktivne sluzbe koje nicemu ne sluze- pa zasto onda ljudi placaju porez,...
eloy eloy 11:48 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad


šta raditi odjednom sa tolikim brojem nestručnih nezaposlenih u zemlji Srbiji danas?


Kako šta ? lako.



marinci pjevaju ruske pjesmice, veselje svud ha tralalala la



cassiopeia cassiopeia 11:52 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

gde sam napisali svi?


Nisi napisala svi, ali si napisala u centrima rade ti i takvi. Ja rekoh gde su oni drugi.

ti kad se umesas, samo zbrku napravis.
misli prvo.


Slabo mi to ide, a i volim da pravim zbrku.
sugarbaby sugarbaby 12:35 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

Slabo mi to ide, a i volim da pravim zbrku.


Ma ti si bas simpa, nego ja baksuz a sad i mnogo ljuta.

predatortz predatortz 12:39 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

sugarbaby
Slabo mi to ide, a i volim da pravim zbrku.


Ma ti si bas simpa, nego ja baksuz a sad i mnogo ljuta.



A ja volim ženske frke, pa bih vas molio da nastavite.
sugarbaby sugarbaby 12:48 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad



A ja volim ženske frke, pa bih vas molio da nastavite.



Nije primereno.
cassiopeia cassiopeia 13:01 13.07.2017

Re: centri za socijalni rad

Ma ti si bas simpa, nego ja baksuz a sad i mnogo ljuta.




p.s. Predator da se ne nada mnogo
looping looping 11:54 13.07.2017

1

Isto je tako politički nekorektno reći „nosila mini suknju". Jeste, strašno je to reći, ali bi bilo neodgovorno a ne upozoriti da ići noću, sama, mračnim ulicama u mini suknji nije rizično! Kod nas je sada legalno nositi suzavac i elektrošok, postoje kursevi za samoodbranu... Moramo se sami štiti u sistemu koji nas ne štiti. Moramo biti realni, a realnost je nasilna i ne vidim da će se to uskoro promeniti.

Realnost je da žene (i ovi koji se tako osećaju) trebaju da nose burke. Tako neće izazivati nikog.
A one, ne da neće burke nego još i nose miniće!
Ove današnje žene su pravi buntovnici.
bilo neodgovorno a ne upozoriti da ići noću, sama, mračnim ulicama u mini suknji nije rizično!

Isto tako bilo bi neodgovorno a ne upozoriti o rizicima održavanja parade ponosa. Svi učesnici bi trebalo da nose nešto za samoodbranu.
eloy eloy 12:02 13.07.2017

nastavak

šta raditi odjednom sa tolikim brojem nestručnih nezaposlenih u zemlji Srbiji danas?

Ma nek se jave....

Izvor blic-juče

SPISAK ŽELJA DANICE DRAŠKOVIĆ Mesečno prima 771.000 dinara, a dobre poslove nalazi i za drugarice, rođake, saradnike...

za ljubitelje grafikona i tabela

predatortz predatortz 12:04 13.07.2017

Re: nastavak

SPISAK ŽELJA DANICE DRAŠKOVIĆ


Eeee, kakve je idaljke ta žena nekad imala...
eloy eloy 12:15 13.07.2017

Re: nastavak

Eeee, kakve je idaljke ta žena nekad imala.


Zipa,zipa rista mojne stradaš za ono kako zovu sad - uznemiravanje !
predatortz predatortz 12:16 13.07.2017

Re: nastavak

eloy
Eeee, kakve je idaljke ta žena nekad imala.


Zipa,zipa rista mojne stradaš za ono kako zovu sad - uznemiravanje !


Kako ja tumačim zakon, prvo bi Dana morala da se oglasi i da mi stavi do znanja da joj to ne prija.
eloy eloy 12:18 13.07.2017

Re: nastavak

Kako ja tumačim zakon, prvo bi Dana morala da se oglasi i da mi stavi do znanja da joj to ne prija.


I to što kažeš.
eloy eloy 12:33 13.07.2017

Re: nastavak

Nešto ne mogu da se setim da su se u zemlji Jugoslaviji dešavale ovakve stvari i u ovakvom obimu. U čemu je tu tajna ? Rasturiše loše da bi bilo još gore. Ima tu neki skriveni zaheb.

predatortz predatortz 12:38 13.07.2017

Re: nastavak

Nešto ne mogu da se setim da su se u zemlji Jugoslaviji dešavale ovakve stvari i u ovakvom obimu. U čemu je tu tajna ?


U medijima, odnosno u filtriranju informacija.
Dok sam radio u MUP RS, gledao sam neke statistike iz predratnih godina. Bilo mi dostupno, a ja po prirodi radoznao.
Verovao mi ili ne, ali krivičnih dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta bilo je znatno više pre rata, nego tokom samih ratnih godina.
Onda se samo mnogo više filtriralo šta će se pustiti u javnost.

A kad muž išaketa ženu? To se, manje više, podvodilo pod običaje...
eloy eloy 12:57 13.07.2017

Re: nastavak


Eeee, kakve je idaljke ta žena nekad imala..


Bog ih je napravio da ih volimo.

eloy eloy 13:04 13.07.2017

Re: nastavak

Verovao mi ili ne, ali krivičnih dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta bilo je znatno više pre rata, nego tokom samih ratnih godina.
Onda se samo mnogo više filtriralo šta će se pustiti u javnost


Verujem no 60/70/80 god se to nije osećalo kao danas. Bar ja nisam imao takav utisak. Izgledalo je mnogo drugačije.Ako nisi tražio đavola nisi ga ni nalazio.
rade.radumilo rade.radumilo 14:26 13.07.2017

Re: nastavak

Verovao mi ili ne, ali krivičnih dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta bilo je znatno više pre rata, nego tokom samih ratnih godina.
Onda se samo mnogo više filtriralo šta će se pustiti u javnost.

A kad muž išaketa ženu? To se, manje više, podvodilo pod običaje...


Zapravo, nasilje na celoj planeti kontinuirano opada kroz vreme. Sociolozi to posmatraju i prate i na dugačkim i na kratkim periodima. Ne kažem da je sjajno, ali kontinuirano se progresivno krećemo "na bolje". Najbolja ilustracija je konstatacija sociologa:
"Da se Drugi Svetski Rat vodio na način kako su se vodili ratovi opisani u Starom Zavetu, ukupan broj žrtava bi bio oko 1 (jedne) milijarde!"



Druga je stvar što je nasilje sada na naslovnim stranama i u udarnim terminima i što se oko toga stvara histerija koja samo odmaže u rešavanju problema. Dodaj na to i poslovičan raspad svih sistema na ovim prostorima i dobiješ ozbiljne probleme.

Treba pustiti ljude kojima je to struka da rade svoj posao i eventualno obezbediti dodatne resurse ukoliko su neophodni u datom trenutku, jer u svemu postoje oscilacije i periodi veće i manje aktivnosti.
eloy eloy 14:26 13.07.2017

Re: nastavak

U medijima, odnosno u filtriranju informacija.
Dok sam radio u MUP RS, gledao sam neke statistike iz predratnih godina. Bilo mi dostupno, a ja po prirodi radoznao.


Dotakao si suštinu stvari. ,,Mediji i novinari,, su godinama kreirali ovu virtuelnu stvarnost koja je postala realna stvarnost koju živimo u sprezi sa politikom i svim ostalim ,,relevantnim faktorima,, Nesvrsishodno je da ovde razglabamo o tome jer blogeri nisu ciljna grupa, manje više je svima ovde jasno i poznato o čemu se radi. Ciljna grupa su bili oni mladi ljudi koji su sada u grčkom zatvoru i koje čeka doživotna robija ( u najavi ) koji su iz ove naše stvarnosti uradili to što su uradili u nekoj drugoj stvarnosti, jer za drugačije ne znaju. Ako ova kuća Srbija treba da počne da se sređuje onda to treba početi od ,,nezavisnih,slobodnih,profesionalnih,školovanih,pismenih,moralnih i odgovornih,, novinara i medija pa onda redom.Da je to suština stvari i najmoćnije oružje govori i višenedeljna klanica zvana Kurir vs Pink u službi pozadinskih interesnih grupa. Mi smo ovde sve pogrešno i na nama svojstven način počeli da implementiramo u svakodnevni život po sistemu lička noga u bečku cipelu ili videla žaba kako se konj potkiva... nesazreli kao društvo. sa nedovoljno znanja, para, iskustva i morala sada kusamo najtragičnije posledice jer staru kuću srušismo a novu zidamo - neka nam je dragi bog u pomoći kako i ko je zida.

p.s.
Dva mališana su počela da se dave, spasioci su nemo gledali, a onda je čak 80 ljudi uradilo NEŠTO NEVEROVATNO (VIDEO


eloy eloy 14:56 13.07.2017

Re: nastavak

Treba pustiti ljude kojima je to struka da rade svoj posao


Svakako. Ali to nije tako u Srbiji danas. Struka je izgubila rat u partijskom zapošljavanju.Tu nema kompromisa - ako vratiš struku i normalne kriterijume rušiš funkcionisanje političkog sistema ( po našem receptu ) Teška situacija.Kako god okreneš riba smrdi od glave.
pikuc pikuc 15:35 13.07.2017

Re: nastavak

rade.radumilo
Verovao mi ili ne, ali krivičnih dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta bilo je znatno više pre rata, nego tokom samih ratnih godina.
Onda se samo mnogo više filtriralo šta će se pustiti u javnost.

A kad muž išaketa ženu? To se, manje više, podvodilo pod običaje...


Zapravo, nasilje na celoj planeti kontinuirano opada kroz vreme. Sociolozi to posmatraju i prate i na dugačkim i na kratkim periodima. Ne kažem da je sjajno, ali kontinuirano se progresivno krećemo "na bolje". Najbolja ilustracija je konstatacija sociologa:
"Da se Drugi Svetski Rat vodio na način kako su se vodili ratovi opisani u Starom Zavetu, ukupan broj žrtava bi bio oko 1 (jedne) milijarde!"



To uopšte nije tačno zapravo suprotno je od toga ono raste i dostiglo je vrhunac.
Besu koji stoji iza nasilnog ponašanja samo se diže cena kontrole.
Daš besu šta traži i on se umiri, oduzmi mu no što mu treba i on se ispoljava.
Baš kao kod dece, roditelji ugadjajuci detetu podižu cenu njegovog besa.
Bes čovečanstva je samo kanalisan u rat.
Rat je nasilje.
Koliko je stradalo ljudi proteklih 20 godina u organizovanim ratovima širom sveta?

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:47 13.07.2017

Re: nastavak

Treba pustiti ljude kojima je to struka da rade svoj posao


Koje ljude od struke? One struke koja decenijama ne radi svoj posao, pa će sad da ga odrade? One struke koja decenijama ne odgovara ni moralno, niti tu vrstu odgovornosti oseća, kada zbog njenog nerada izgore deca u čatrlji, bude ubijeno sedmoro ljudi od čoveka na koga se godinama upozoravalo, budu jedna za drugom ubijene majke i dete usred stručne institucije?
One struke koja je odmah izašla da protestuje zbog uslova rada kada je njihova radnica povredjena, ali nikada nisu izašli da zbog toga protestuju kada je glavu izgubio neko ko nije kod njih zaposlen?
One struke koja uvek kaze kako nije znala za toliki problem, iako zivi i radi u tako malim sredinama gde svi znaju ko je sta u tursiju stavio, a kamoli da li je nasilan, kuca mu je koliba, deca sama u njoj...
Prestavnici te struke upravo galame na društvenim medijima da oni koji nisu stručni nemaju pravo da ih kritikuju, jer se ne razumeju u njihov posao. Jedino zaboravljaju da im ti nestručni plate daju i da nikada neko strucan nije odbio platu jer mu je nestrucni porezom placaju.
Ta struka kaze da godinama radi u nebezbednim, nekontrolisanim uslovima. Zasto onda organizuje susrete u kontrolisanim uslovima, kada bolje od svih nas znaju da te uslove ne mogu da obezbede?
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:21 13.07.2017

Re: nastavak

Nešto ne mogu da se setim da su se u zemlji Jugoslaviji dešavale ovakve stvari i u ovakvom obimu. U čemu je tu tajna ?

U nepisanju u medijima o tome.
Da se ne kvari slika socijalističke idile.
eloy eloy 16:37 13.07.2017

Re: nastavak

U nepisanju u medijima o tome.
Da se ne kvari slika socijalističke idile.


Paušalno.
Voleo bih neki primer - kolko da se setim, a ne sećam se da je u ex Yu na dnevnom nivou bilo bar 2 gnusna ubistva. Neće da bidne.Zadnje takvo gnusno ubistvo je bio slučaj Šefke Hodžić i o tome se godinama pisalo.
koliko pratim štampu u Hrvatskoj i Sloveniji nema ovoliko zločina ni danas kao u Srbiji. Biće da je nešto drugo u pitanju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:09 13.07.2017

Re: nastavak

a ne sećam se da je u ex Yu na dnevnom nivou bilo bar 2 gnusna ubistva.

Kako bi mogao da se setiš nečega što nisi znao, pročitao, gledao na tv..?
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:11 13.07.2017

Re: nastavak

koliko pratim štampu u Hrvatskoj i Sloveniji nema ovoliko zločina ni danas kao u Srbiji.

Ne pratiš dovoljno, u Sloveniji itekako ima zločina, naročito tih porodičnih.
Onaj ludak što je ćerku zatvorio u podrum, godinama je silovao i decu joj napravio nije bio iz Srbije, bio je Austrijanac...baš kao i poslastičarka iz Beča koja je ubila 5-6 muževa, neke zakopala, druge istranžirala i stavila u zamrzivače, sve danju praveći kolačiće...To nije nacionalno pitanje.
eloy eloy 17:20 13.07.2017

Re: nastavak

Kako bi mogao da se setiš nečega što nisi znao, pročitao, gledao na tv..?


isto kao i ti što znaš da je bilo.
predatortz predatortz 17:23 13.07.2017

Re: nastavak

Jelica Greganović
koliko pratim štampu u Hrvatskoj i Sloveniji nema ovoliko zločina ni danas kao u Srbiji.

Ne pratiš dovoljno, u Sloveniji itekako ima zločina, naročito tih porodičnih.
Onaj ludak što je ćerku zatvorio u podrum, godinama je silovao i decu joj napravio nije bio iz Srbije, bio je Austrijanac...baš kao i poslastičarka iz Beča koja je ubila 5-6 muževa, neke zakopala, druge istranžirala i stavila u zamrzivače, sve danju praveći kolačiće...To nije nacionalno pitanje.



U Hrvatskoj, relativno često, "branitelji" pripucaju na članove porodice, komšiluk... Ovaj region je skoro izašao iz krvavih ratova, ljudi pate od "vijetnamca", države žmure i prave se da ti ljudi ne postoje. Klasičan primer he Lovrić. Konstatovan mu je PTS i to je to. Da je na vreme ubačen u neki program, da je primao terapiju, da je išao na kontrole, zlo se moglo preduprediti. Umesto toga, poslali su ga u zatvor i pojačali agresiju.
eloy eloy 17:26 13.07.2017

Re: nastavak

Ne pratiš dovoljno, u Sloveniji itekako ima zločina, naročito tih porodičnih.
Onaj ludak što je ćerku zatvorio u podrum, godinama je silovao i decu joj napravio nije bio iz Srbije, bio je Austrijanac..


Znači nije problem samo u našem društvu, (naravno da nije nacionalno pitanje),to smo počeli da uvozimo od vanka. Šta li će sve da nas snađe kad se otvore sva poglavlja. ,,Europa zdaj - malo ga i nama daj,,
eloy eloy 01:41 14.07.2017

Re: nastavak

Koje ljude od struke? One struke koja decenijama ne radi svoj posao, pa će sad da ga odrade? One struke koja decenijama ne odgovara ni moralno, niti tu vrstu odgovornosti oseća, kada zbog njenog nerada izgore deca u čatrlji, bude ubijeno sedmoro ljudi od čoveka na koga se godinama upozoravalo, budu jedna za drugom ubijene majke i dete usred stručne institucije?
One struke koja je odmah izašla da protestuje zbog uslova rada kada je njihova radnica povredjena, ali nikada nisu izašli da zbog toga protestuju kada je glavu izgubio neko ko nije kod njih zaposlen?
One struke koja uvek kaze kako nije znala za toliki problem, iako zivi i radi u tako malim sredinama gde svi znaju ko je sta u tursiju stavio, a kamoli da li je nasilan, kuca mu je koliba, deca sama u njoj...
Prestavnici te struke upravo galame na društvenim medijima da oni koji nisu stručni nemaju pravo da ih kritikuju, jer se ne razumeju u njihov posao. Jedino zaboravljaju da im ti nestručni plate daju i da nikada neko strucan nije odbio platu jer mu je nestrucni porezom placaju.
Ta struka kaze da godinama radi u nebezbednim, nekontrolisanim uslovima. Zasto onda organizuje susrete u kontrolisanim uslovima, kada bolje od svih nas znaju da te uslove ne mogu da obezbede?


zaključak - u Srbiji nema struke. Predlog - uvezimo struku dok nove generacije ne stasaju. Odgovor - nema se para za uvoz, strana struka skupa. Finalni zaključak - kenjaj i brzine menjaj.
emsiemsi emsiemsi 07:29 14.07.2017

Re: nastavak

predatortz
SPISAK ŽELJA DANICE DRAŠKOVIĆ


Eeee, kakve je idaljke ta žena nekad imala...

Шта су то идаљке ?
Ноге или шта ?
rade.radumilo rade.radumilo 10:24 14.07.2017

Re: nastavak

To uopšte nije tačno zapravo suprotno je od toga ono raste i dostiglo je vrhunac.


Pre nego što se uključiš u smislenu raspravu, barem se malo informiši i pogledaj neke brojke. To što si ti opterećen crnim hronikama iz novina i izveštajima sa raznih ratišta, ne znači da je to realnost. Svet bi bio idealno mesto kada toga ne bi bilo uopšte, ali ne lupaj gluposti.
rade.radumilo rade.radumilo 10:33 14.07.2017

Re: nastavak

Koje ljude od struke? One struke koja decenijama ne radi svoj posao, pa će sad da ga odrade? One struke koja decenijama ne odgovara ni moralno, niti tu vrstu odgovornosti oseća, kada zbog njenog nerada izgore deca u čatrlji, bude ubijeno sedmoro ljudi od čoveka na koga se godinama upozoravalo, budu jedna za drugom ubijene majke i dete usred stručne institucije?


Pričao sam uopšteno. Jakako da je kod nas celokupan društveni sistem urušen, potpuno, pa i taj. No to opet znači samo jedno, a to je da su ljudi od struke onemogućeni i demotivisani da rade svoj posao.
Važi to za svaki posao, za svaku struku. Pri tome, nebitno je da li je u pitanju državna institucija ili privatna kompanija. Postavi sistem naopako i očas posla ćeš dobiti gomilu zombija koji rade samo ono što eksplicitno moraju, da zadovolje neku formu i ispune nekakve norme.
Najlakše je optužiti službenike da su ovakvi ili onakvi. Problem je da i najbolji, najvredniji i najinventivniji postanu takvi ako je sistem pogrešno postavljen.

anonymous anonymous 18:38 14.07.2017

Re: nastavak

emsiemsi
predatortz
SPISAK ŽELJA DANICE DRAŠKOVIĆ


Eeee, kakve je idaljke ta žena nekad imala...

Шта су то идаљке ?
Ноге или шта ?


Šta !

Jebote patak.
pikuc pikuc 13:22 13.07.2017

Zdravo

Ali ona ga jeste sama birala!
Zašto to ne sme da se kaže ako je to istina?
I očigledno shvatila da je pogrešila i on joj presudio zbog te greške.
Ključno je reći da žena ima pravo da pogreši i ne bude ubijena.
Ključno je poslati poruku da presuda "umri" ne može biti u rukama supružnika.
Da imaju oboje pravo na grešku ali ne i na smrtnu presudu zbog te greške.

Samo tako će se podići svest ženama pa i muškarcima da pažljivo biraju, da preuzmu odgovornost za svoj izbor.
Da brak i deca jesu velika odgovornost i da to nije zajebancija a danas to jeste jedna velika zajebancija.
Pogledajte kako decu odgajaju te porodice i šalju ih društvu.
Za ovo ubistvo su najviše odgovorni oni koji imaju porodice i decu.
Ovaj slučaj je samo trejler za film koji živi prosecna mladja srpska porodica.
Gde svi bleje.
Majka i ćerka bleje na fejsu a ćale i sin su ortaci do jaja.
Velika bliskost. Pa se onda tata probudi jedno jutro i vidi na vestima da mu sin ubio tudjeg sina, a mami se pojavi ćerka sa idejom abortusa, da ubije dete. Negde sam pročitao podatak da preko 10000 tinejdzerki izvrši godišnje abortus u Srbiji.
Tu niko nikoga ne poštuje, sve može i ne mora, jedno potpuno rasulo odnosa gde niko nije odgovoran za ono što radi.

Zapravo deca su najveće žrtve zajebancije u koju ulaze odrasli ljudi.
To je pokazao i ovaj slučaj.

Ljudi na selu koji stoku odgajaju odgovorniji su prema svojoj stoci nego roditelji prema deci svojoj.
Ko je nekada posetio selo nekog domaćina on je mogao videti i osetiti to.
Kada se krava muze, hrani, poji, šta joj se daje, gde se vodi na ispasu a sve da bi dala vrhunsko i zdravo mleko a to je moguće jedino ako radiš oko nje i poklanjas joj pažnju.
To se zove ODGOVORNOST.
Tamo gde živi odgovornost tu stanuje i medjusobno poštovanje.
U prosečnoj srpskoj porodici ne živi ni jedno ni drugo.

Jelica Greganović Jelica Greganović 15:39 13.07.2017

Sve mi se cini da ti koji kazu

Skroz je politički nekorektno reći „sama si ga birala

ne bi pristali na "sami ste birali Miloševića, zato je u redu da vas bombardujemo".
Isto je tako politički nekorektno reći „nosila mini suknju"


U oba slučaja se ne bih složila da se radi o političkoj nekorektnosti, nego i suštinskom nerazumevanju stvari koje na kraju vodi tome da se od žrtve napravi krivac.
eloy eloy 16:45 13.07.2017

Re: Sve mi se cini da ti koji kazu

ne bi pristali na "sami ste birali Miloševića, zato je u redu da vas bombardujemo".


Ni ja ali je milosrdni anđeo pristao na to.
aureus aureus 23:18 13.07.2017

Re: Sve mi se cini da ti koji kazu

rade.radumilo
Zapravo, nasilje na celoj planeti kontinuirano opada kroz vreme.

Stiven Pinker o ovome govori sve vrijeme.
Rade Radumilo ga je pomenuo kroz video, a ja bih dodao da je Pinker tezu o opadajućem nasilju opširno predstavio u svojoj knjizi "The Better Angels of Our Nature"...u kojoj je dao gomilu nekih grafikona preko kojih potkrepljuje tu svoju tezu.

Dobar je Pinker, u pitanju je profan sa Harvarda, bavi se dosta i jezikom; meni se jedino ne sviđa što pravi onaj mljackavi zvuk dok govori. Neko bi trebalo da mu sugeriše da to ne radi.
Pa ako neko bude išao na Harvard...

mlatisa mlatisa 16:20 13.07.2017

Bekstvo od odgovornosti

Naš sistem je daleko od sjajnog, ali koliko vidim on je ovde čak i koliko toliko funkcionisao. Dete je dodeljeno njoj a ne njemu, otac je mogao da ga viđe u centru za socijalni rad a ne samostalno.

Šta biste vi hteli? Da supruga ima pravo da izrekne kaznu zatvora suprugu? Bez sudskog procesa i prava na advokata! Postupanje sistema mi deluju u skladu sa praksom. Tom prilikom su tri radnika centra povređena u pokušaju da spreče ubicu. Ubica je, izgleda, bio psihopata čim je prvo ubio svoje četvorogodišnje dete. A nije moguće zatvarati psihopate dok ne počine krivično delo.

Naš sistem jeste neefikasan, ali treba ga kritikovati tamo gde to ima smisla.

Često je kritika neefikasnosti sistema samo bekstvo od lične odgovornosti za sopstveni život, gde se dodeljuje odgovornost za sve sistemu a sebi se dozvoljava lagodna pozicija pljuvanja po ovom ili onom.

Jelica Greganović Jelica Greganović 16:25 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Naš sistem je daleko od sjajnog, ali koliko vidim on je ovde čak i koliko toliko funkcionisao.

Funkcionisao je tako da su majka i dete mrtvi.

Ubica je, izgleda, bio psihopata čim je prvo ubio svoje četvorogodišnje dete. A nije moguće zatvarati psihopate dok ne počine krivično delo.

Zar nije posao centra za socijalni rad da to primeti i preduzme mere u okviru svojih nadležnosti?

Šta biste vi hteli? Da supruga ima pravo da izrekne kaznu zatvora suprugu?

Da majka i dete budu živi. Da suprug nema pravo izricanja i sprovodjenja smrtne kazne. Mislim da je to u skladu sa zakonom koji institucije treba da sprovode.
mlatisa mlatisa 16:46 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Zar nije posao centra za socijalni rad da to primeti i preduzme mere u okviru svojih nadležnosti?


Možda je centar upravo uradio mere u okviru svojih nadležnosti. Činjenica je da je Centar radio na slučaju i organizovao viđanje deteta pod poprilično kontrolisanim uslovima. Detalje ne znam, ali ne znaš ni ti.

Da li možda treba da stoje po dva nindža policajca u svakoj kancelariji pošto u svaku može da uđe građanin i da se ponaša psihotično? Nije cinizam, samo je suštinsko pitanje

Q: Da li je sistem funkcionisao u skladu sa postojećom regulativom?
A1: Ako nije, pronaći krivca i kazniti ga.
A2: Ako jeste, razmotriti promenu pravne regulative.


Da suprug nema pravo izricanja i sprovodjenja smrtne kazne.


Suprug nema to pravo, i dobiće 30 - 40 godina zatvora (što je maksimalna kazna). A da postoji smrtna kazna, verovatno bi i nju dobio.

Ali ne može se zatvoriti (ili ubiti ko šta voli od kazni) zato što je psihopata dok ne počini krivično delo. Ovo je realan svet a ne film Minority report.
cassiopeia cassiopeia 16:53 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Jelica Greganović

Zar nije posao centra za socijalni rad da to primeti i preduzme mere u okviru svojih nadležnosti?


Centar, po protokolu i službenoj dužnosti, radi psihološku procenu roditelja pri donošenju odluke kome pripadaju deca posle razvoda.
Ako je čovek već bio registrovan prestupnik, a nisu preduzete mere zaštite onda stvarno strašno. Inače, vrlo je teško prisiliti nekog na lečenje ako to ne želi.

angie01 angie01 16:56 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Možda je centar upravo uradio mere u okviru svojih nadležnosti. Činjenica je da je Centar radio na slučaju i organizovao viđanje deteta pod poprilično kontrolisanim uslovima. Detalje ne znam, ali ne znaš ni ti.


khm,....covek je vec bio osudjivan, za nasilje, provale, oruzje,....socijalna sluzba je u obavezi da proceni situaciju i donese odredjene odluke, u ovom slucaju, ta procena nije bila dobra-sama si procenila-u skladu sa naslovom- znaci, tu bi trebalo da rade strucnjaci, koji donose validne odluke, kojima ne ugrozavaju nikoga-narocito ne decu, ovo moram da podvucem, posto se ovde u navodnim kontrolisanim uslovima, sto podrazumeva nadzor, desilo da je bolesnik udavio dete,...alo bre,...kako je taj stvor uopste usao u tu instituciju na tako delikatan susret sa nozem, a da ga niko nije skenirao, pretresa, s obzirom na okolnosti?
cassiopeia cassiopeia 17:10 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

angie01
.kako je taj stvor uopste usao u tu instituciju na tako delikatan susret sa nozem, a da ga niko nije skenirao, pretresa, s obzirom na okolnosti?


Ma tu ulazi kako ko stigne. Niko ne vrsi pretres. Bar ja nisam nikad videla.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:15 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Možda je centar upravo uradio mere u okviru svojih nadležnosti. Činjenica je da je Centar radio na slučaju i organizovao viđanje deteta pod poprilično kontrolisanim uslovima.

Sami su rekli da godinama se žale da rade u nekontrolisanim uslovima i da kontrolisane ne mogu da obezbede.
Suprug nema to pravo,

Nema, al ga je uzeo, i to u instituciji koja bi morala da se potrudi da tako nešto spreči, jer je deo sistema koji služi sprečavanju toga.
Ovo je realan svet a ne film Minority report.

I kada centri za socijalni rad budu počeli u skladu sa tim da se ponašaju, biće bolje.
angie01 angie01 17:20 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Ma tu ulazi kako ko stigne. Niko ne vrsi pretres. Bar ja nisam nikad videla.


pa cime onda garantuju te kontrolisane uslove?

hebote, oni zeni, koja je pobegla od manijaka naloze da dovede dete na vidjenje s ocem, a ne obezbede ni na koji nacin tu iznudjenu situaciju i onda se zavrsi ovako tragicno- ako nema sistema, ako ne funkcionise, kojim pravo te isti primorava da bilo sta cinis.
cassiopeia cassiopeia 17:31 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

angie01
Ma tu ulazi kako ko stigne. Niko ne vrsi pretres. Bar ja nisam nikad videla.


pa cime onda garantuju te kontrolisane uslove?

hebote, oni zeni, koja je pobegla od manijaka naloze da dovede dete na vidjenje s ocem, a ne obezbede ni na koji nacin tu iznudjenu situaciju i onda se zavrsi ovako tragicno- ako nema sistema, ako ne funkcionise, kojim pravo te isti primorava da bilo sta cinis.


Ma da ne verujes kontrolisani uslovi znace da sa tobom i decom u prostoriji bude neko od članova tima za razvod braka. Nikakvi posebni uslovi. A čula sam iz par primera da zapravo niko nije ni bio prisutan jer se otac fino ponasao prosli put. Ludnica na sve strane.

A primorava te time sto tebi kao majci ili ocu (zavisi kod koga su deca) preti sankcijama ako se ne odazivas pozivima da dovedes dete na vidjanje sa drugim roditeljem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:41 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti


Centar, po protokolu i službenoj dužnosti, radi psihološku procenu roditelja pri donošenju odluke kome pripadaju deca posle razvoda.

Znam, moje pitanje je bilo sugestivno. Centar za socijalni rad daje i procenu na osnovu koje sud odlučuje.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:43 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti


Možda je centar upravo uradio mere u okviru svojih nadležnosti.

Jeste, tako što su se zaposleni zatvarali u druge sobe kada dodje nasilni otac da u "kontrolisanim" uslovima vidi dete. Inače, upravo taj centar za socijalni rad je dao procenu tog oca, na osnovu koje je sud doneo odluku da on, uprkos očitoj i pokazanoj nasilnosti, treba da vidja dete.
I ne treba da bude u svakoj kancelariji, ali treba da bude u onoj u koju dolazi nasilna osoba.
cassiopeia cassiopeia 17:51 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Jelica Greganović

Znam, moje pitanje je bilo sugestivno. Centar za socijalni rad daje i procenu na osnovu koje sud odlučuje.


Iskustvo meni bliske osobe govori da je sud doneo odluku koja je bila u suprotnosti sa preporukom centra. Baška što je ta ista preporuka dobijena i u naknadnom veštačenju. Sudstvo je, u tom slučaju (slučaju o kojem govorim), bilo do srži korumpirano i pritisci su išli i iz drugog ministarstva. Blago rečeno, horor!

Preporuka centra jednostavno nije obavezujuća.
Moje privatno mišljenje je da bi morala biti ako pođemo od toga da preporuku ne donosi jedna osoba, već tim u kome sede psiholog, socijalni radnik i pravnik. A često se pomoć pri proceni traži od nadležne ustanove (npr. Institut za mentalno zdravlje). Kako sudija može biti kompetentniji u psihološkoj proceni stranke? A sebi ipak daje to pravo.
angie01 angie01 17:56 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

A primorava te time sto tebi kao majci ili ocu (zavisi kod koga su deca) preti sankcijama ako se ne odazivas pozivima da dovedes dete na vidjanje sa drugim roditeljem.


pa to ti kazem, oni su toj jadnoj zeni nalozili da dodje, a pored toga sto su izosljarili procenu, nisu obezbedili te kontrolisane uslove, jer je ocigledno taj manijak sa detetom ostao sam,....u mogucnosti da unese noz, ili pistolj da i ne govorimo, znaci da ovako ozbiljan prestup postoji u samim pravilima procedure,...ako nije postojala obaveza pretresa a ocigledno nisu postavljeni skeneri,...pa hebote, ides u sud na salter da overis neki papir, pa moras kroz skener, torba na traku, stoji policajac...a ovde su u igri naruseni odnosi, registrovane siledzije, manijaci...dovoljno je i neki eventualni trenutni pad sistema u glavi.
mlatisa mlatisa 19:19 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

posto se ovde u navodnim kontrolisanim uslovima, sto podrazumeva nadzor, desilo da je bolesnik udavio dete


Koliko pišu novine dete nije davio tu.
mlatisa mlatisa 19:49 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Na ulazu u Centre za socijalni rad obično postoji neki portir/obezbeđenje koji uzima podatke o onima koji ulaze i, bar tamo gde sam bio, niko ne može da prođe a da ne bude viđen i legitimisan. Skeneri ne postoje. Jedva da imaju računare za kucanje rešenja i odluka kojima su zatrpani.

Skeneri postoje u sudovima zato što se tamo sudi kriminalcima, a klijenti Centara za socijalni rad uglavnom nisu kriminalci.

Centri za socijalni rad fizički ne mogu da postignu to što se traži od njih. Pored toga, svaka odluka kojom se želi pomoći nekog grupaciji ljudi (nrp. trudnice, porodilje, roditelji i sl.) direktno njima tovari dodatan posao.

Ovde se postavlja mnogo pitanja, ali umesto da se novinari bave time, bavimo se mi ovde. Doduše, to je, izgleda, svetski trend.
angie01 angie01 20:03 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

mlatisa
posto se ovde u navodnim kontrolisanim uslovima, sto podrazumeva nadzor, desilo da je bolesnik udavio dete


Koliko pišu novine dete nije davio tu.


pa je l kapiras- on nije smeo da bude sam sa detetom- to su kontrolisani uslovi, u prisustvu nekog, socijalnog radnika, a u prostorijama socijalne sluzbe,...a on je ladno s detetom otisao negde sam i davio ga,...alo bre, zenu su naozili da dete dovede i onda pustili da ga manijak odvede....i sada jos pedjica komentarise tvitom- sama si birlala, pa uziva u reakcijama politicki korektnih prenemagaca,....mislim, jel ste vi ljudi normalni.
angie01 angie01 20:10 13.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Skeneri postoje u sudovima zato što se tamo sudi kriminalcima, a klijenti Centara za socijalni rad uglavnom nisu kriminalci.


ma hajde,...kao sto u sudeve ulaze svi grajdani iz raznih razloga, tako i u socijalno ulaze svi gradjani iz raznih razloga, a medju njima i visokorizicne grupe, narocito u ovakvim situacijama i svakako je propust da ne postoje skeneri, policajac, neko ozbiljno obezbedjenje....

...pa kod nas u skole moze da udje ko god hoce sa ulice....


direktno njima tovari dodatan posao.


o tome treba da brine resorno ministarstvo- koliko i kakvih profila im treba za kadrovska resenja, kakvi uslovi rada,....ali time se niko ne bavi, kao ni u svim ostalim resorima-opsti je raspad.
emsiemsi emsiemsi 07:36 14.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

mlatisa
Naš sistem je daleko od sjajnog, ali koliko vidim on je ovde čak i koliko toliko funkcionisao. Dete je dodeljeno njoj a ne njemu, otac je mogao da ga viđe u centru za socijalni rad a ne samostalno.

Šta biste vi hteli? Da supruga ima pravo da izrekne kaznu zatvora suprugu? Bez sudskog procesa i prava na advokata! Postupanje sistema mi deluju u skladu sa praksom. Tom prilikom su tri radnika centra povređena u pokušaju da spreče ubicu. Ubica je, izgleda, bio psihopata čim je prvo ubio svoje četvorogodišnje dete. A nije moguće zatvarati psihopate dok ne počine krivično delo.

Naš sistem jeste neefikasan, ali treba ga kritikovati tamo gde to ima smisla.

Često je kritika neefikasnosti sistema samo bekstvo od lične odgovornosti za sopstveni život, gde se dodeljuje odgovornost za sve sistemu a sebi se dozvoljava lagodna pozicija pljuvanja po ovom ili onom.


Јеботе !!
Ужас !
Чему ово булажњење ?
emsiemsi emsiemsi 07:40 14.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

mlatisa
Zar nije posao centra za socijalni rad da to primeti i preduzme mere u okviru svojih nadležnosti?


Možda je centar upravo uradio mere u okviru svojih nadležnosti. Činjenica je da je Centar radio na slučaju i organizovao viđanje deteta pod poprilično kontrolisanim uslovima. Detalje ne znam, ali ne znaš ni ti.

Da li možda treba da stoje po dva nindža policajca u svakoj kancelariji pošto u svaku može da uđe građanin i da se ponaša psihotično? Nije cinizam, samo je suštinsko pitanje

Q: Da li je sistem funkcionisao u skladu sa postojećom regulativom?
A1: Ako nije, pronaći krivca i kazniti ga.
A2: Ako jeste, razmotriti promenu pravne regulative.


Da suprug nema pravo izricanja i sprovodjenja smrtne kazne.


Suprug nema to pravo, i dobiće 30 - 40 godina zatvora (što je maksimalna kazna). A da postoji smrtna kazna, verovatno bi i nju dobio.

Ali ne može se zatvoriti (ili ubiti ko šta voli od kazni) zato što je psihopata dok ne počini krivično delo. Ovo je realan svet a ne film Minority report.

Што да не стоји - и три, а не само два !?
У чему је проблем ?
Рецимо да у Србији има 500 општина и исто толико Центара ... пута три полицајца, нинџе, како ти кажеш, то је 1500 полицајаца. Јебеш државу која није у стању да алоцира 1500 полицајаца за заштиту најугроженијих категорија грађана - деце и жена.
emsiemsi emsiemsi 07:43 14.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

cassiopeia
Jelica Greganović

Zar nije posao centra za socijalni rad da to primeti i preduzme mere u okviru svojih nadležnosti?


Centar, po protokolu i službenoj dužnosti, radi psihološku procenu roditelja pri donošenju odluke kome pripadaju deca posle razvoda.
Ako je čovek već bio registrovan prestupnik, a nisu preduzete mere zaštite onda stvarno strašno. Inače, vrlo je teško prisiliti nekog na lečenje ako to ne želi.


Ово ми је занимљиво и питао сам се када ми се нека жена жалила да не може мужа алкохоличара да одведе на лечење. А он не да је тешки алкохоличар, него је то један ужас - па какво одобрење је потребно од такве личности, сагласност такве личности која личност више нити не поседује.
Зашто је неетички такве послати на лечење без њихове сагласности ?
predatortz predatortz 07:45 14.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Рецимо да у Србији има 500 општина и исто толико Центара ... пута три полицајца, нинџе, како ти кажеш, то је 1500 полицајаца. Јебеш државу која није у стању да алоцира 1500 полицајаца за заштиту најугроженијих категорија грађана - деце и жена.


Dobro, zaposli država tih dodatnih 1500 pendrek efendija, ili preraspodeli postojeće da dežuraju u centrima i da obezbeđuju žene i decu pri susretu sa ćaćom im siledžijom.

Šta ćaću siledžiju, ako je rešio da ubije, sprečava da to uradi na bilo kom drugom mestu?
cassiopeia cassiopeia 09:13 14.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti


emsiemsi
cassiopeia
Inače, vrlo je teško prisiliti nekog na lečenje ako to ne želi.


Ово ми је занимљиво и питао сам се када ми се нека жена жалила да не може мужа алкохоличара да одведе на лечење. А он не да је тешки алкохоличар, него је то један ужас - па какво одобрење је потребно од такве личности, сагласност такве личности која личност више нити не поседује.
Зашто је неетички такве послати на лечење без њихове сагласности ?


Mehanizmi kojima nekog šalješ da se leči bez njegove saglasnosti su uređeni zakonom. Postoji jasno definisana procedura kada i kako se to radi. Moguće je to uraditi i sa alkoholičarima, ne znam napamet u kojim slučajevima i kako.

Sećam se jednog slučaja da je čovek alkoholičar poslat na prinudno lečenje u saradnji centra sa socijalni rad, firme u kojoj je bio zaposlen i Instituta za mentalno zdravlje. Bilo mu je prećeno otkazom jer je pravio sranja i na poslu.

Ne bih rekla da ličnost ne poseduje, niti da nije ličnost. I takva osoba poseduje zdrave delove svoje ličnosti na koje je moguće uticati. To je posao za profesionalca, da nauči ženu ili bliskog člana porodice kojim mehanizmima se ti zdravi delovi motivišu na promenu. Teška rabota ali izvodljiva.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:13 16.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

Inače, vrlo je teško prisiliti nekog na lečenje ako to ne želi.

da. trenutno pratim jedan slučaj paranoidne šizofrenije - žena se skinula sa lekova i "poludela", i sada čekaju da nekoga u firmi ili komšiluku fizički napadne, da mogu da je prijave policiji, jer samo policija može "prisilno" da je smesti na psihijatriju na "posmatranje", na par dana, ako se proceni da treba. mogu da je prijave ukućani, ali ni tada ne mogu da je odvedu na lečenje ako ona neće. firma organizovala pre dve nedelje zdravstveni pregled, gde su uključili i procenu psihijatra, i onda dobije izveštaj da se javi psihijatru, ali ne mora da ode. ludilo mozga, potpuno! nemaš način da se skloniš od osobe koja je potencijalno agresivna, sem da daš otkaz, ali ti niko ne garantuje da te neće napasti na ulici ili ti doći na gajbu. jasno mi je da sistem na taj način štiti ljude od zloupotreba, ali jbt, da li uvek mora da se čeka da neko nekoga ubije, da bi se reagovalo?!
emsiemsi emsiemsi 07:47 16.07.2017

Re: Bekstvo od odgovornosti

BebaOdLonchara
Inače, vrlo je teško prisiliti nekog na lečenje ako to ne želi.

da. trenutno pratim jedan slučaj paranoidne šizofrenije - žena se skinula sa lekova i "poludela", i sada čekaju da nekoga u firmi ili komšiluku fizički napadne, da mogu da je prijave policiji, jer samo policija može "prisilno" da je smesti na psihijatriju na "posmatranje", na par dana, ako se proceni da treba. mogu da je prijave ukućani, ali ni tada ne mogu da je odvedu na lečenje ako ona neće. firma organizovala pre dve nedelje zdravstveni pregled, gde su uključili i procenu psihijatra, i onda dobije izveštaj da se javi psihijatru, ali ne mora da ode. ludilo mozga, potpuno! nemaš način da se skloniš od osobe koja je potencijalno agresivna, sem da daš otkaz, ali ti niko ne garantuje da te neće napasti na ulici ili ti doći na gajbu. jasno mi je da sistem na taj način štiti ljude od zloupotreba, ali jbt, da li uvek mora da se čeka da neko nekoga ubije, da bi se reagovalo?!

Систем на тај начин не штити никога, него се понаша као пичка - не завршавајући започети посао.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:55 13.07.2017

Vreme naplate računa!

Skoro 30 godina nasilje i mržnja su ovde podsticani, tolerisani, promovisani...
Skoro 30 godina državne i paradržavne strukture pomoću korumpiranih medija šalju mladima JASNU i NEDVOSMISLENU poruku da su nasilje i mržnja nešto sasvim normalno, kao dobar dan!
Skoro 30 godina svi dosadašnji režimi nisu hteli, nisu smeli, nisu mogli... da raskrinkaju i demontiraju tu mašineriju nasilja i mržnje, tu DEEP STATE, tu mračnu spregu mafije, tajnih službi i ratnih profitera!
Skoro 30 godina gledamo divljanje tzv. navijača, huligana, a aktuelni predsednik, koliko do juče premijer, javno je izjavio da NE MOŽE da se obračuna sa tom hordom divljaka, tim etalonom nasilja i mržnje na stadionima, toj sveopštoj perverznoj eskalaciji onog najgoreg, najprimitivnijeg u Srbiji.
Skoro 30 godina, uprkos zakonima, kao i institucijama koje treba da štite javni interes, dobro plaćenim činovnicima zaduženim da sprovode zakone i štite Ustav, opskurne ličnosti dobijaju nacionalne TV frekvencije, dakle nacionalno dobro, da bi putem njih JAVNO i BEZOČNO, radi profita, afirmisali mržnju i nasilje!

Ovo što živimo tokom protekle 3 decenije je BOMBARDOVANJE iznutra, implozija jednog teško obolelog društva, korumpiranog i ogrezlog u kriminalu, nasilju i mržnji.

Kako iz beznadja? Za navijače-huligane primeniti recept Margaret Tačer.
Sa TV frekvencijama onih televizija koje promovišu mržnju i nasilje, postupiti po važećem zakonu, na osnovu odluke REM-a, Regulatornog tela za elektronske medije.
Sa nasiljem u školama izboriti se donošenjem i primenom tzv. Aleksinog zakona.
A za nasilnike u porodicama, pored oštrijih zatvorskih kazni, primeniti i tzv. crnu knjigu, kao u Švedskoj.
mlatisa mlatisa 19:36 13.07.2017

Re: Vreme naplate računa!

Skoro 30 godina gledamo divljanje tzv. navijača, huligana, a aktuelni predsednik, koliko do juče premijer, javno je izjavio da NE MOŽE da se obračuna sa tom hordom divljaka, tim etalonom nasilja i mržnje na stadionima, toj sveopštoj perverznoj eskalaciji onog najgoreg, najprimitivnijeg u Srbiji.


Koliko se sećam, prvo je počelo divljanjem navijača usred "civilizovanog Zagreba". Uopšte ne kažem da smo cvećke, ali ovim se stvari samo rasplinjavaju i upravo odgovaraju onima koji i drže stvari ovakvim (ili se ne trude da ih poprave).

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:46 13.07.2017

Pa i oni koji su tukli tebe

smatraju da si to sam tražio.
anonymous anonymous 17:46 13.07.2017

Problem je ....

...dublje prirode.

I ne treba se sagledavati samo kao kriminogeni slučaj.
Ostajanje samo na tom nivou neće dati rezultate.

Mislim na dogadjaje u Centrima za socijalni rad.

Pooštrenje kazni može da dovede do još opasnijih situacija,jer tada zloupotrebe prava i institucionalno neadekvatnog odlučivanja mogu da dovedu do još učestalijih situacija primene nasilja.
Od strane onih roditelja koji mogu biti suočeni sa nepravdom ili percepcijom da im je nepravedno dete oduzeto.

Rešenje je u analizi kompletnog stanja u postupcima dodeljivanja dece jednom od roditelja.

Potrebno je povremeno preispitivati :
1.rad sudskih organa
2.rad zaposlenih u Centrima za socijalni rad

U Centrima je koncentrisana ogromna moć koja proizilazi iz činjenice da sud uglavnom postupa shodno njihovim nalazima.
Time su gotovo iznad su sudstva. Što je opasno.

Sa druge strane, evidentno je, po mom iskustvu, da je često kadar koji učestvuje u postupcima sudskog dodeljivanja dece jednom od roditelja neprofesionalan i neobučen .
Da ne navodim , kako se dolazi do posla, pa i u ovim institucijama.

Samo sam čekao kad će se nešto ovako desiti.

A skretao sam pažnju posebno na nestručnost u izvršnim postupcima , kad se izvršenja sprovode bukvalno nasilnim otimanjem deteta od jednog od roditelja, bez adekvatne psihološke pripreme kako roditelja , tako i deteta.

Svojoj poznanici inače direktorki jednog od Centara sugerisao sam da za takve situacije, radnici Centra moraju biti posebno edukovani, ali nisam ubedjen da je razumela šta sam joj tada pričao.

Dakle, loš kadar u Centrima , loš kadar u sudstvu, odsustvo obuke .
Rešenje - edukacija plus organ koji će u odredjenim vremenskim intervalima preispitivati kako rad navedenih, tako i odluke koje donose.

Znanje, stručnost i posvećenost.

Potez je na državi - ali ne isključivo u pooštravanju kazni , što može da dovede do još većih zloupotreba , već do preduzimanja i svega navedenog.

sugarbaby sugarbaby 19:44 13.07.2017

Re: Problem je ....

Dakle, loš kadar u Centrima , loš kadar u sudstvu, odsustvo obuke .


I korumpiran.
mlatisa mlatisa 20:04 13.07.2017

Re: Problem je ....

I korumpiran.


Jedna od većih primedbi EU je stanje u sudstvu i medijima. Što mi i deluje kao dva suštinska problema.
sugarbaby sugarbaby 20:15 13.07.2017

Re: Problem je ....

Jedna od većih primedbi EU je stanje u sudstvu i medijima. Što mi i deluje kao dva suštinska problema.




I meni.
Ne samo da deluje nego jeste.
milanb milanb 20:34 13.07.2017

Re: Problem je ....

anonymous

Potrebno je povremeno preispitivati :
1.rad sudskih organa
2.rad zaposlenih u Centrima za socijalni rad


A skretao sam pažnju posebno na nestručnost u izvršnim postupcima , kad se izvršenja sprovode bukvalno nasilnim otimanjem deteta od jednog od roditelja, bez adekvatne psihološke pripreme kako roditelja , tako i deteta.

Dakle, loš kadar u Centrima , loš kadar u sudstvu, odsustvo obuke .
...plus organ koji će u odredjenim vremenskim intervalima preispitivati kako rad navedenih, tako i odluke koje donose.

Znanje, stručnost i posvećenost.



Све је то лепо, али где наћи довољан број људи који боље познају судијски посао од самих судија, који могу стручно и квалитетно да преиспитују одлуке и рад судова?Ти контролори би морали да буду стручнији, искуснији и квалитетнији од судија основних, виших и апелационих судова.
Тај "орган" би био једна неуставна категорија јер се судске одлуке(а кроз њих и целокупан рад суда) преиспитују кроз поступак по жалби и ванредним правним лековима.Питање је да ли би такав орган и могао да функционише у пракси.

Без обзира на лоше мишљење о судству, садашњи судијски кадар је најстручнији у Србији.Једноставно садашње судије обављају судијски посао годинама, и они су најстручнији за то у Србији.

Сигурно је да има људи који су заслуживали да буду судије, и нису никада изабрани на судијску позицију, али они нису никада радили судијски посао и услед недостатка судијске праксе, сада не би били добре судије.
angie01 angie01 20:39 13.07.2017

Re: Problem je ....

Једноставно садашње судије обављају судијски посао годинама, и они су најстручнији за то у Србији.


Marku Nikoliću, koji je ubio suprugu i sina od 4 godine, u "Lazi Lazareviću" još prošle godine utvrđeno je da ima šest poremećaja ličnosti, tvrdi sestra ubijene Maje, Branislava Katanić!



Prema njenim rečima, Marko je od 2013. godine više puta pretio, što je prijavljeno policiji. Međutim, kako kaže, nije od nadležnih nije reagovao.



"Detetu je pričao do poslednjeg dana da će zaklati njega, mamu i tetku", otkriva Branislava stravične detalje ove tragedije za Kurir.



Ona je sa sestrom platila prošle godine veštačenje u "Lazi Lazareviću", gde je ustanovljeno da ima čak 6 poremećaja ličnosti.




"Preporuka ove ustanove je bila da on ne sme odjednom da provodi više od šest sati sa detetom i zajedno sa izveštajem o poremećaju su obavestili Centar za socijalni rad, ali su oni to ignorisali", navodi sestra ubijene Maje.
anonymous anonymous 22:05 13.07.2017

Re: Problem je ....

Без обзира на лоше мишљење о судству, садашњи судијски кадар је најстручнији у Србији.Једноставно садашње судије обављају судијски посао годинама, и они су најстручнији за то у Србији.



Milane, pretpostavljam da si kolega.

Moje iskustvo mi govori da je sudijski kadar izuzetno nekvalitetan.

A slično je i po Centrima.

Govori o tome činjenice o proseku ocena i godina studiranja, kao i to da mi advokati odlično živimo zahvaljujući greškama sudija i tužioca.
Žao mi je što je tako, ali je to činjenica.

Centri za socijalno su takođe popunjeni kadrovima zaposlenim po partijksim i drugim linijama.
Stručnost je na poslednjem mestu.

I sa tim se sudaram svakodnevno.

U ovim službama i institucijama, država bi morala zbog osetljivosti posla da zapošljava najbolje kadrove, da studente još na završnim godinama pronalazi,probira, stipendira i usmerava iim interesovanje za navedene poslove.


A onda stalna dalja edukacija.
I smena generacija.





suncokret suncokret 08:01 14.07.2017

Re: Problem je ....

Moje iskustvo mi govori da je sudijski kadar izuzetno nekvalitetan.

A slično je i po Centrima.

Govori o tome činjenice o proseku ocena i godina studiranja, kao i to da mi advokati odlično živimo zahvaljujući greškama sudija i tužioca.
Žao mi je što je tako, ali je to činjenica.

Centri za socijalno su takođe popunjeni kadrovima zaposlenim po partijksim i drugim linijama.
Stručnost je na poslednjem mestu.



Apelacija? Udara pečete.
Ima onaj vic da je o.j.simpson rekao "ok, žaliću se beogradskom apelacionom sudu."

Sećate se Dragane Boljević, e sada je ona predsednik društva sudija srbije i kolo vodi, njoj se čovek žali kad se žali višoj instanci.
Kasacioni sud? Svako sa iole iskustva će vam reći "Nemoj tamo, samo gubiš nerve a i pare."
Advokati, dabome, nagovaraju nesrećne klijente i na taj postupak koji znači sve iznova. Ali, pazite, to je i put koji se mora proći ako želite Strazbur.

Centri?

U ministarstvu za rad godinama je načelnik za zaštitu prava deteta Dragan Vulević: pre bi sekao vene nego da prizna da mu zaposleni u centrima pojma nemaju niti će imati.
Sve je u tim centrima tragično zapušteno a Vulin je imao pune 4 (četiri) godine da učini bilo šta, prstom mrdnuo nije.

Ne znam šta Vulin misli danas, posle jezivih ubistava majki i dece na mestima koja su do juče bila njegova nadležnost.
Ja mislim da Vulinu nikada ništa nije žao, niti ikada oseća ikakvu krivicu. Vulin je čovek od najvećeg Vućićevog poverenja.
To je naša stvarnost.

Odgovornost ni u tragovima. Vučič se izdrao u Grčkoj i ovi ovde brže/bolje došli na morsku ideju: savet.
Ćuj, osnovali savet.........Kao nekad one besmislene komisije.

bladerunner92 bladerunner92 11:13 14.07.2017

Re: Problem je ....


Angie

Prema njenim rečima, Marko je od 2013. godine više puta pretio, što je prijavljeno policiji. Međutim, kako kaže, nije od nadležnih nije reagovao.

"Detetu je pričao do poslednjeg dana da će zaklati njega, mamu i tetku", otkriva Branislava stravične detalje ove tragedije za Kurir.

Ona je sa sestrom platila prošle godine veštačenje u "Lazi Lazareviću", gde je ustanovljeno da ima čak 6 poremećaja ličnosti.


ta sestra sad lepo da sedne , da plati dobrog advokata kako zna i ume i tuži državu srbiju za neku stotinu miliona evra sudu u Strazburu.
bladerunner92 bladerunner92 11:18 14.07.2017

Re: Problem je ....


Anonimni

Sa druge strane, evidentno je, po mom iskustvu, da je često kadar koji učestvuje u postupcima sudskog dodeljivanja dece jednom od roditelja neprofesionalan i neobučen .
Da ne navodim , kako se dolazi do posla, pa i u ovim institucijama.

Samo sam čekao kad će se nešto ovako desiti.

A skretao sam pažnju posebno na nestručnost u izvršnim postupcima , kad se izvršenja sprovode bukvalno nasilnim otimanjem deteta od jednog od roditelja, bez adekvatne psihološke pripreme kako roditelja , tako i deteta.

Svojoj poznanici inače direktorki jednog od Centara sugerisao sam da za takve situacije, radnici Centra moraju biti posebno edukovani, ali nisam ubedjen da je razumela šta sam joj tada pričao.


čudi me nije ti palo na pamet da je za to kriva Amerika?
bladerunner92 bladerunner92 11:24 14.07.2017

Re: Problem je ....


suncokret

Kasacioni sud? Svako sa iole iskustva će vam reći "Nemoj tamo, samo gubiš nerve a i pare."
Advokati, dabome, nagovaraju nesrećne klijente i na taj postupak koji znači sve iznova. Ali, pazite, to je i put koji se mora proći ako želite Strazbur.

Centri?

U ministarstvu za rad godinama je načelnik za zaštitu prava deteta Dragan Vulević: pre bi sekao vene nego da prizna da mu zaposleni u centrima pojma nemaju niti će imati.
Sve je u tim centrima tragično zapušteno a Vulin je imao pune 4 (četiri) godine da učini bilo šta, prstom mrdnuo nije.


ovo je lako, za to je kriva Amerika
anonymous anonymous 12:53 14.07.2017

Re: Problem je ....

bladerunner92

Angie

Prema njenim rečima, Marko je od 2013. godine više puta pretio, što je prijavljeno policiji. Međutim, kako kaže, nije od nadležnih nije reagovao.

"Detetu je pričao do poslednjeg dana da će zaklati njega, mamu i tetku", otkriva Branislava stravične detalje ove tragedije za Kurir.

Ona je sa sestrom platila prošle godine veštačenje u "Lazi Lazareviću", gde je ustanovljeno da ima čak 6 poremećaja ličnosti.


ta sestra sad lepo da sedne , da plati dobrog advokata kako zna i ume i tuži državu srbiju za neku stotinu miliona evra sudu u Strazburu.


Bravo Blejdi !



Još samo da joj proslediš moju vizit kartu.

anonymous anonymous 17:45 14.07.2017

Re: Problem je ....


bladerunner92
12:18 14.07.2017
Re: Problem je ....


čudi me nije ti palo na pamet da je za to kriva Amerika?



( valjam se od smeha )

Palo mi je na ......nogu, jer pameti nemam,......ali sam se sudržao ....da ne vrisnem.

Zahavljujući tvojoj koleginici, iz drugog bloga, otvorio sam dve knjige.

Jedna je - Moj dugi marš (kroz institucije) ...Rudi Dučkea.

...a druga je Negacija institucija ...Franka Bazalje.

Citiraću ti jedno karakteristično mesto :

"Sutra ujutro, za vreme vizite,kada bez ijedne reči pokušate da komunicirate s tim ljudima,da li čete moći da se podsetite i da priznate da ste u odnosu na njih nadmoćniji jedino u sili.


Amerika je, danas, u odnosu na sve druge, nadmoćnija jedino u sili,razobručenoj i ničim sputanoj.

Tu silu manifestuje nasiljem nad svima drugima koje je, kao prva, globalizovala.

Dakle, globalizacija nasilja.

Kao dominanta svetskog društvenog (ne)poretka.

Kao obrazac i model za sve druge odnose.


Da, Amerika j e s t e kriva.

I dok se to ne shvati ni u jednoj instituciji - neće biti promena.

Jer je nasilje u kulturi ponašanja i odnosa duboko usadjeno.





bladerunner92 bladerunner92 18:17 14.07.2017

Re: Problem je ....


The chosen one

Još samo da joj proslediš moju vizit kartu.


rekla sam dobrog advokata
anonymous anonymous 18:32 14.07.2017

Re: Problem je ....

bladerunner92

The chosen one

Još samo da joj proslediš moju vizit kartu.


rekla sam dobrog advokata


Bem li ga, em sam glup, em kratkovid...



Usput

Ja reko da mi nabaciš poso....pa da podelimo lovu....



Ovako .....ništa.

angie01 angie01 18:14 13.07.2017

ko je dozvolio vidjenje...

iz danasnjeg blica,



Marko Nikolić (43), monstrum koji je pred brojnim očevicima zaklao svoju suprugu Maju Đorđević, sina Mihaila je rukama prethodno gušio na Banjičkom groblju, saznaje "Blic".


Nakon što je njegov krvavi pir - u kojem je ubio sina i suprugu ispred Centra za socijalni rad u Rakovici, pritom ranivši troje radnika Centra - juče zgrozio kompletnu zemlju, danas su u javnost isplivali novi detalji zločina Marka Nikolića.

Davio sina na groblju

Prema nezvaničnim informacijama iz istrage do kojih je "Blic" došao, Nikolić je svog četvorogodišnjeg sina najpre rukama gušio na banjičkom groblju. Nije poznato zbog čega se monstrum sa sinom uputio u tom pravcu, ali je izvesno da je krvavi pir započeo upravo tamo.

Međutim, dete ipak nije umrlo od gušenja. U polusvesnom stanju, ali sa znacima života, dečak je doveden ispred Centra u Rakovici, gde je preminuo nakon što ga je poludeli otac tresnuo o pod pred majčinim nogama! Detetu je tada napukla lobanja i karlična kost, od čega je preminuo.

Više od 50 uboda


Usledilo je ubijanje majke. Podaci iz istrage su istinski zastrašujući: Nikolić je ženu, prema prvim podacima, ubo oko 50 puta!

Kada su radnici Centra za socijalni rad pokušali da ga obuzdaju, napao je i njih - troje je i teško povredio. Inače, kako nezvanično saznajemo, iako su radnici Centra za "Blic" ispričali da je Nikolić maltene svake srede pravio haos u toj ustanovi, U MUP je prijavljen samo jedan takav slučaj.

Pratio radnika Centra do kuće

Naime, prema nezvaničnim saznanjima, jedan radnik centra prijavio je Nikolića da ga je pratio do kuće. Policija i tužilaštvo izašli su na teren, ispitali sve okolnosti slučaja, ali je tužilaštvo donelo odluku da ne goni Nikolića.

Dosije Marka Nikolića prilično je "bogat". On je, naime, ranih dvehiljaditih godina osuđivan za razbojništva, a poslednji put se na optuženičkoj klupi našao 2010. godine, kada je osuđen zbog nelegalnog nošenja oružja.

ZNALO SE DA JE MONSTRUM U PITANJU
anonymous anonymous 18:21 13.07.2017

Re: ko je dozvolio vidjenje...

ko je dozvolio vidjenje...
iz danasnjeg blica,


Ovo je , naravno, patologija, koja se teško može izbeći.

Treba medjutim, izvsti pouku - da često i obični ljudi mogu da dodju ili budu dovedeni u situaciju u kojoj će se nasilno ponašati.

O tome treba razmišljati.
narcis narcis 18:56 13.07.2017

Re: ko je dozvolio vidjenje...

anonymous
ko je dozvolio vidjenje...
iz danasnjeg blica,


Ovo je , naravno, patologija, koja se teško može izbeći.

Treba medjutim, izvsti pouku - da često i obični ljudi mogu da dodju ili budu dovedeni u situaciju u kojoj će se nasilno ponašati.

O tome treba razmišljati.

nema tu šta da se razmišlja odrasli ljjudi moraj da snose posledice za svoja nedela i nikakvo opravdanje te vrste koje ti ovde pokušavaš da proturiš ne može da ih opravda i umanji im kaznu.
milanb milanb 20:17 13.07.2017

Re: ko je dozvolio vidjenje...

angie01

Naime, prema nezvaničnim saznanjima, jedan radnik centra prijavio je Nikolića da ga je pratio do kuće. Policija i tužilaštvo izašli su na teren, ispitali sve okolnosti slučaja, ali je tužilaštvo donelo odluku da ne goni Nikolića.

Dosije Marka Nikolića prilično je "bogat". On je, naime, ranih dvehiljaditih godina osuđivan za razbojništva, a poslednji put se na optuženičkoj klupi našao 2010. godine, kada je osuđen zbog nelegalnog nošenja oružja.

ZNALO SE DA JE MONSTRUM U PITANJU


За које кривично дело је тужишатво требало да гони Николића?

Какве везе има кривично дело разбојништва од пре 15-так година и кривично дело неовлашћеног држања оружја учињено пре 7 година?
angie01 angie01 20:27 13.07.2017

Re: ko je dozvolio vidjenje...


Какве везе има кривично дело разбојништва од пре 15-так година и кривично дело неовлашћеног држања оружја учињено пре 7 година?


je citas sta pise,....maltretirao je radnike centra za socijalno, jednog je pretio do kuce i on ga je prijavio,....policija i tuzilastvo je ispitalo slucaj i donelo odluku da je sve ok,....da su ispitali slucaj, videli bi da ima podeblji dosije, da je maltretirao porodicu, da je cekao na presudu,....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana