Život

RFZOkupacija u 6 slika:

Filip Mladenović RSS / 13.06.2017. u 22:29

Stanje REDovno!
Stanje REDovno!
Ispod huka muzičke fontane, špice TV dnevnika i demagoške kakofonije aktuelnih vlastodržaca odvija se život običnih ljudi, građanki i građana Srbije.

Život koji ne zavredjuje pažnju korumpiranih medija, jer može da pokvari Potemkinova sela investicionog buma i opšteg prosperiteta.

Priča koja sledi ima srećan kraj, a njeni akteri su stariji bračni par, jedna penzionerka (63) i njen suprug (61), koji je u vreme „tranzicije" ostao bez posla, pa je kao nezaposleno lice zdravstveno osiguran preko supruge. Tako nalaže važeći Zakon o zdravstvenom osiguranju.

Slika 1:

Bračni par stoji u redu u pošti 19. decembra 2016. Nakon desetak minuta supružnici prilaze šalteru i podnose zahtev da im se nove zdravstvene kartice dostave na kućnu adresu. Uplaćuju dva puta po 400 dinara za zdravstvene kartice plus dva puta po 69 dinara, za poštarinu.

Slika 2:

Prolaze meseci, ali na kućnu adresu ne stižu nove, uredno plaćene zdravstvene kartice. Prilikom poslednjeg odlaska kod lekara u Domu zdravlja (5. 6. 2017.), medicinska sestra na šalteru obaveštava osiguranika RFZO da mu je istekla overa na staroj, papirnatoj zdravstvenoj knjižici. Osiguranik RFZO medicinskoj sestri pokazuje potvrdu izdatu u pošti 19. 12. 2016. da je podneo zahtev za izdavanje zdravstvene kartice. Medjutim, medicinska sestra na šalteru zahteva da joj osiguranik RFZO donese tzv. Potvrdu za korišćenje zdravstvene zaštite na Obrascu PZK do izdavanja zdravstvene kartice, koja se izdaje na šalteru nadležne filijale RFZO.

Slika 3:

Osiguranik RFZO odlazi u nadležnu filijalu RFZO. Tamo ga dočekuje red, dugačak od ulaznih vrata do šaltera. Narednog dana osiguranik RFZO odlazi rano ujutro, u 7,30, kada počinje radno vreme nadležne filijale RFZO, nadajući se da neće biti dugačkog reda. Ali, prilikom dolaska nailazi na još duži red, čak i napolju, na ulaznim stepenicama. Potom osiguranik RFZO istog dana odlazi pola sata pre zatvaranja šaltera, u 15h, nadajući se da će red biti manji. Medjutim, red ispred šaltera je ponovo do ulaznih vrata!!!

Slika 4: 

Osiguranik RFZO odlučuje da neophodni dokument zatraži elektronskim putem, šaljući kasno uveče 6. juna 2017. poruku na e-mail RFZO: public@rfzo.rs:

Poštovani,

Novi Zakon o opštem upravnom postupku ("Sl. glasnik RS", br. 18/2016) koji je donet 29. februara 2016. i koji je stupio na snagu 9. marta 2016. godine, počeo je da se primenjuje od 1. juna 2017. godine.

Time su se stekli uslovi da svim osiguranicima RFZO, koji su do 31. decembra 2016. uredno podneli zahteve za zdravstvene kartice, Potvrda PZK ubuduće bude dostavljana elektronskim putem.

Sadašnje stanje, u kome se stvaraju nepregledni redovi ispred Filijala RFZO i osiguranici RFZO ponižavaju čekajući Potvrdu PZK, dodatni je argument za ovaj zahtev u skladu sa navedenim zakonom.

Zato ovim putem zahtevam da mi elektronskim putem dostavite Potvrdu PZK, uz pitanje kada ću dobiti zdravstvenu karticu poštom, na kućnu adresu.
Zahtev za zdravstevnu karticu sam podneo 19. decembara 2016, a danas je 7. jun 2017.

U očekivanju tražene Potvrde PZK srdačno Vas pozdravljam.

Osiguranik RFZO
LBO 24562......

Dva dana kasnije, 8. juna 2017, iz centrale RFZO stiže odgovor elektronskom poštom:

Poštovani,
Po Zakonu o opštem upravnom postupku dostavljanje podataka elektronskim putem vrši se prilikom razmene podataka po službenoj dužnosti između državnih organa i organizacija i pravnih i fizičkih lica kojima su poverena javna ovlašćenja, a ne prilikom dostavljanja isprava između državnih organa i organizacija i fizičkih lica.
Na osnovu navedenog proizilazi da nema pravnog osnova da Vam po Zakonu o opštem upravnom postupku nadležna filijala Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje elektronskim putem dostavi Potvrdu za korišćenje zdravstvene zaštite na Obrascu PZK do izdavanja zdravstvene kartice.
Za pitanje dostave zdravstvene kartice na kućnu adresu možete da se obratite filijali za grad Beograd, Nemanjina 30, koja isporučuje zdravstvene kartice na kućnu adresu osiguranim licima Filijale, ili na mejl:beograd@rfzo.rs.
Srdačan pozdrav,
RFZO

Slika 5:

Osiguranik RFZO nezadovoljan ovim odgovorom šalje novu poruku centrali RFZO 8. juna 2017:

Poštovani,
ako je nemoguće da mi traženi dokument pošaljete elektronskim putem, onda mi pošaljite običnom ili preporučenom poštom.Dakle, kao osiguranik RFZO koji zbog zdravstvenih razloga nije u mogućnosti da stoji u redu u Filijali RFZO u Novom Beogradu, zahtevam da mi običnom ili preporučenom poštom dostavite Potvrdu za korišćenje zdravstvene zaštite na Obrascu PZK do izdavanja zdravstvene kartice na moju kućnu adresu:
Ime i prezime
Ulica i broj
11 070 Novi Beograd.
Nadam se da su se sada stekli svi uslovi, i zakonski i etički, da mi se traženi dokument najzad dostavi na kućnu adresu.
Osiguranik RFZO
LBO 24562......

 Iz centrale RFZO stiže odgovor dan kasnije, 9. juna 2017:

Poštovani,
Aktima Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje nije predviđeno da se Potvrda za korišćenje zdravstvene zaštite na Obrascu PZK dostavlja poštom, izuzev zdravstvene kartice za koju je po propisanom postupku naznačeno da se dostavlja na kućnu adresu.
Budući da ste Vi osigurani kao član porodice preko nosioca osiguranja - korisnika penzije i drugih prava na novčane naknade, nema smetnji da Potvrdu za korišćenje zdravstvene zaštite na Obrascu PZK preuzme nosilac osiguranja preko koga ste obavezno zdravstveno osigurani ili drugo lice, na osnovu pismenog ovlašćenja. Ako službeno lice u Ispostavi Novi Beograd posumnja u istinitost punomoćja može zahtevati da se podnese overeno punomoćje. Za sve bliže informacije možete da se obratite šefu Ispostave Novi Beograd u kojoj ste zdravstveno osigurani, Zoranu Vlahoviću na tel: 011/2690-133.
Srdačan pozdrav,
RFZO

Slika 6:

Osiguranik RFZO nezadovoljan i ovim odgovorom šalje novu poruku centrali RFZO 9. juna 2017:

Poštovani,

na Vašem sajtu, u rubrici "Upravljanje kvalitetom", doslovce je publikovano sledeće:
Dobijanjem sertifikata potvrđeno je da se procesi koji su definisani u RFZO odvijaju po propisanim procedurama i uputstvima, u skladu sa politikom kvaliteta i potvrđena je opredeljenost RFZO ka potpunom ispunjenju zahteva korisnika i regulative, kao i liderskoj poziciji u sistemu zdravstvenog osiguranja."
Dakle, na osnovu citiranog, kao i u duhu glavne devize RFZO „osiguranik na prvom mestu" zahtevam da mi traženi dokument pošaljete na kućnu adresu običnom ili preporučenom poštom.

Kao osiguranik RFZO ne razumem logiku Vašeg odgovora: ako već poštom šaljete nove zdravstvene kartice na kućne adrese osiguranika, zašto to isto ne radite i kada se radi o jednom običnom parčetu papira, koje je samo prelazno rešenje do dobijanja zdravstvene kartice!?
A ako se već pozivate u svom odgovoru na AKTE RFZO, pošaljite mi tekst tih akata kojima se slanje poštom jednih, vrednijih dokumenata kao što su zdravstvene kartice predviđa, a drugih dokumenata, poput parčeta papira, ne predviđa!!!
Tačno je, kako u svom odgovoru navodite, da sam "osiguran kao član porodice preko nosioca osiguranja - korisnika penzije i drugih prava na novčane naknade", ali ipak ima smetnji da Potvrdu za korišćenje zdravstvene zaštite na Obrascu PZK preuzme nosilac osiguranja, moja supruga, zbog godina i svog zdravstvenog stanja.
U nadi da ćete konačno uvažiti sve navedene argumente jednog osiguranika RFZO, koji se poziva na Politiku kvaliteta usluga RFZO i veliko, polugodišnje kašnjenje nove zdravstvene kartice, za koju je uredno platio i troškove izrade i poštanske troškove radi isporuke na navedenu kućnu adresu, upravo zbog zdravstvenog stanja, srdačno Vas pozdravljam.
Osiguranik RFZO
LBO 24562......

Tri dana kasnije, 12. juna 2017. iz centrale RFZO stiže kratak odgovor:

Poštovani,
U svemu ostajemo pri odgovorima koje smo Vam dostavili.
Srdačan pozdrav,
RFZO

Srećan kraj:

Tog istog 12. juna 2017. elektronskom poštom na e-mail adresu osiguranika RFZO stiže sledeća poruka:

Poštovani,

Možete se obratiti meni lično, (ili neko od Vaših najbližih sa Vašom ličnom kartom) - soba br. 4, od 8.30 do 15.30 časova , bez čekanja, i izdaće se potvrda - PZK .
Pozdrav !

Zoran Vlahović

Šef RFZO ispostave Novi Beograd

U utorak 13. juna 2017. supruga osiguranika RFZO preuzima neophodnu potvrdu u kancelariji šefa RFZO ispostave Novi Beograd, bez čekanja, maltretiranja, ponižavanja...

Nakon toga osiguranik RFZO upućuje elektronskom poštom sledeću poruku šefu RFZO ispostave Zoranu Vlahoviću:

Poštovani gospodine Vlahoviću,

želim da Vam se još jednom zahvalim, u ime supruge i u svoje lično ime, na izdavanju neophodnog dokumenta za korišćenje zdravstvenih usluga.

Vaš postupak vraća veru u normalnost i u profesionalnost u Srbiji, a pre svega u instituciju koju predstavljate.

Svako dobro!

Osiguranik RFZO

LBO 24562......

 

 

 

Atačmenti



Komentari (3)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

iqiqiq iqiqiq 08:41 14.06.2017

Čovek

Dok sam čitala tekst pomisao mi je bila, ovde nedostaje čovek, ovi odgovori su bili kao da ih roboti dostavljaju.

I na kraju se pojavio čovek - Zoran Vlahović!

Moje iznenađenje je bilo još veće jer sam i ja imala sjajna iskustva sa istim Zoranom Vlahovićem iz RFZO Novi Beograd.

Negde čuvam prepisku kao dokaz. Zaista zaslužuje sve pohvale, jer je i meni brzo odgovorio i pomogao. Ostala sam mu dužna da se negde zahvalim i da ga pohvalim, pa eto lepe prilike da to uradim ovim putem. Da je više takvih ljudi po institucijama, lakše bi nam bilo.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:20 14.06.2017

Re: Čovek

Moje iznenađenje je bilo još veće jer sam i ja imala sjajna iskustva sa istim Zoranom Vlahovićem iz RFZO Novi Beograd.


Ne znam kako se zove, ali to je taj "Šef RFZO ispostave Novi Beograd". Em nema birokratski mozak ;> em hoće da pomogne, pa čak i mimo "red tape" (rekoh, nema birokratski mozak )

Kad su ovi iz Sage uvodili kompjuterski sistem u RFZO tamo pre neku godinu, sticajem raznih sticaja i odlaganja, nisu mogli to da odrade za vikend (i beše neke praznike), pa se sistem "uigravao" uživo, na alfa i beta testerima - korisnicima koji su imali tu "sreću" da im baš tada zatreba overa. Meni tako sistem "Povukao" neki stari podatak, pa ispalo da su mi dva puta uplatili osiguranje, a to kompjuter onda odbija da "provari". Pa je jedino rešenje da se ode na licino mesto, u ovom slučaju Novi BG, da oni ručno "skinu višak".

Tamo naravno red i haos na šalterima, obaška znam da ću pola sata da se objašnjavam na šalteru, a šansa da će rezultat biti opet neko čekanje, pisanje zahteva i sl.

Ja na bum kod šefa, malo izblefiram da me poslala šefica iz druge opštine (što nominalno i jeste, ali ne u stilu "idi ti sinko kod šefa i pozovi se na mene" ) čovek bez reči seo za svoj komp, obrisao višak i gotovo za par minuta!

Naravno, Sagin sistem je kroz koju nedelju takve (i druge uočene) probleme rešavao sam, ali kad neko ima sreću da naleti "u pravo vreme" ,,, ☻
Jukie Jukie 13:48 14.06.2017

Da

Mislim da sam 5.6. bio u tom redu za izdavanje potvrde da si u decembru, pre početka mini ledenog doba, predao zahtev za karticu koju država ne ume da otštampa. Znajući da mora da se urani, pojavljujem se u pola šest, kada vidim jednog čoveka koji cima vrata doma zdravlja, ali se ne otvaraju. Još nekih 10-15 minuta se okuplja prva grupica ljudi, pa se vrata otvaraju u 5:50 i ulazimo u dom zdravlja, penjemo se uz stepenice i čekamo red. Lagano se pojavljuju i svi ostali, tako da oko 7:30 postoje indicije da će se posebna vrata na spratu otključati i nas pustiti unutra. Sledećih desetak minuta nas raspoređuju u dva reda: manji penzionerski red, koji se pribija uz levu ivicu hodnika, i veći red za sve ostale, koji se pribija uz desnu ivicu, pa se onda okreće i ide niz levu ivicu, dok se ne kraju penzioneri i nepenzioneri ne nađu leđima uz leđa, i tada radnik obezbeđenja više ne pušta nove da ulaze kroz staklena vrata, nego red i dalje zavija niz stepenice i nestaje u daljini

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana