Budućnost| Ljudska prava| Roditeljstvo| Zabava| Životinjski svet

Mjehur svih mjehura...

princi RSS / 01.06.2017. u 17:34

A sum of $1,000 invested in bitcoins in 2010 would now be worth nearly $36m. 36, 000 puta za 7 godina.  Pri tome, je dolar daleko od worst performing currency u istom periodu (u prevodu, prinosi u eurima ili funtama su za 10ak % veći). Neka dobra duša će proračunati koliko je to dnevno. I, naravno, to se sve odvijalo pred očima vajnih finansijskih i ekonomskih strućnjaka (koji su plaćeni da pišu izveštaje o tome kako je rudnik zlata u PNG sledeća velika stvar!)...



Komentari (220)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 19:38 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

ne_ću zezati ali kod eletrobila nema urlanje na makinu , nema menjjanje brzina i svega onog mačo tripa, reknuobi' ja sam ovo natuknuo zbog klarksona kome će sve to da fali, mada bi ja naredio da se nečujnim mašinama postavi nekisnimak motora u radu , kao ono sa fotoaparatima ššto moraju da imaju zvuk blende kad slikaju, čisto zbog pešaka.


To jeste, ali ako izuzmeo zvuk (koji meni nesto i ne znaci), voznja elektricnih kola je mnogo uzbudljivija. A ovo za zvuk mislim da je vec dodato u USA, ali nisam siguran. Pajke bi mogao da potvrdi za njegov auto koji vristi "ja sam belac, muskarac 35-45 godina, zivim u suburbiji, nosim khakis, cesljam se na razdeljak i jebem u carapama".

Mislim da je varijanta da kada je brzina manja od neke "normalne", tj. kada si blizu pesackog, na parkingu si i slicno, onda pusta zvuk benzinskog motora, kako bi se ljudi trigerovali inace ako ne cuju oce podlete pod kola.
princi princi 19:56 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Da, Drakče, to si se malo zajebucnuo, elmobil nema ni svećice ni ventile, ni karburatore, ni dizne, ni torque power curve, ni nepotpuna sagorevanja, on je čista energija. Tesla valjda 0 do 100 ubrzava za 3.6 sek, ili tako nešto, to mu je 1g, tu jedino gume mogu da te sjebu i da izgore, inače sama makina je mnogo, mnogo, divljija za vožnju, baš ono što Clarkson voli. Samo što ja mislim da Amerika, ovakva kakva je, nije u stanju da odradi sve što je potrebno za el kola. US ne može da napravi ni high speed rail. Pre mislim da su Žunje to u stanju, ali pre verujem da će pokrenuti vodonične ćelije. Ne što nešto navijam, nego što mislim da je realnije.
alselone alselone 20:13 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Tesla valjda 0 do 100 ubrzava za 3.6 sek,

Cak dosta brze, samo 2.28 s.
gedza.73 gedza.73 20:41 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

To jeste, ali ako izuzmeo zvuk (koji meni nesto i ne znaci)

Ako su mogli kauboji da se priviknu na kola koja ne frkću, njište i repom jure mušice moći će i naši potomci na automobile koji se ne čuju.

alselone alselone 20:43 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Ako su mogli kauboji da se priviknu na kola koja ne frkću, njište i repom jure mušice moći će i naši potomci na automobile koji se ne čuju.


Pa da. Zvuk je tu subjektivan i asocira na snagu. U jednom momentu ce da prestane da asocira na snagu a pocece da asocira na matoru, raspalu masinu.
gedza.73 gedza.73 20:51 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

U jednom momentu ce da prestane da asocira na snagu a pocece da asocira na matoru, raspalu masinu.

Mene više plaši ta struja nego odsustvo zvuka dok se turira mašina na semaforu.



edit
kako reče jedan bloger 'struja ne voli seljaka. gde ga vidi tu ga gađa'
narcis narcis 23:16 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Da, Drakče, to si se malo zajebucnuo,

čini ti se, urlanje makine je erotska fikcija svakog vozača, to nema u teslu,menjanje brzina i gaženje po kvačilu i gasu -koćnici čist sex, to nema u teslu , panika kad uletiš u makaze pa iz pete se vratiš u prvudrugu da se izvučeš neizvodljiva i kod automatika a kod tesle nemam pojma šta će radiš.
a to što glukson tera auto u krug po pistu , pusti ga.
nego da razjasnimo meni je sve jedno dal će budu električni ili gasoviti, ne vozim nit ću da vozim, a ne verujem ni da ću da budem živ kad to postane opcija.
više me brine što će nestanu avioni i raketle, ko će nam kači satalite po nebo da mož da blogujemo i fejzbučimo, elektrika i voda neće.
to je veći problem. kad avioni više ne budu leteli budale koje se plaše kejmtrejlsa će se oduševe na prvu ruku dok ne svate da nema više mnogo što šta što su ti avioni prevozili i činili m život lepšim. ne mislim na nas , nama ta lepota nikad nije stigla, ali kad hrana bude stigla u nebeske visine sa cenom jer više neće moći da se vozi dalje od stotinak kilometra, nego samo oko gradova, pa nestane izbor i jevtinoća kojom razaženi. tad će bude veselo, pa će kukaju za trovačima iz kejmtrejlsova al biće kasno njih biti neće. ljudi nisu svesni koliko su zavisni od robe koju prevoze brodovi a bez nafte nema više brodova velikih ko tri fudbalska igrališta, to oksigen neče moći da pokrene.
el dosta
narcis narcis 23:21 04.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

A kod nas su osnova i dalje ugalj i voda

kod nas ? nas tada biti neće, ko zna ko će ovu rupu da naseljava, viš da kralj sprema treći kosovski rat, ono malo sposobnih da prave decu će il izgine il pobegne, to za kod nas me ič ne brine, i ono što matoraca preostane ima da putuje nedeljudana volovskim kolima niš-beograd kao pre dvesta godine.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:02 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
ne_ću zezati ali kod eletrobila nema urlanje na makinu , nema menjjanje brzina i svega onog mačo tripa, reknuobi' ja sam ovo natuknuo zbog klarksona kome će sve to da fali, mada bi ja naredio da se nečujnim mašinama postavi nekisnimak motora u radu , kao ono sa fotoaparatima ššto moraju da imaju zvuk blende kad slikaju, čisto zbog pešaka.


To jeste, ali ako izuzmeo zvuk (koji meni nesto i ne znaci), voznja elektricnih kola je mnogo uzbudljivija. A ovo za zvuk mislim da je vec dodato u USA, ali nisam siguran. Pajke bi mogao da potvrdi za njegov auto koji vristi "ja sam belac, muskarac 35-45 godina, zivim u suburbiji, nosim khakis, cesljam se na razdeljak i jebem u carapama".

Mislim da je varijanta da kada je brzina manja od neke "normalne", tj. kada si blizu pesackog, na parkingu si i slicno, onda pusta zvuk benzinskog motora, kako bi se ljudi trigerovali inace ako ne cuju oce podlete pod kola.


Jeste, taj zvuk se dodaje jos odavno, vestacki, kad su stigli hibridi, jer se auto ne cuje dok radi samo elektricni pogon, pa stradaju pesaci i biciklisti. A elekticni automobili su keva za voznju, za one koji se pale na ubrzanja, performanse, i sav taj dzez, jer kod el motora obrtni momenat je manje vise konstantan, ne zavisi od broja obrtaja. Pa, sto se kaze, vuce ko blesavo, od nule do maksimalne brzine, prakticno. Mada, mnogi ce reci da to nije to jer nema dima, ni mirisa benzina ni sagorelog ulja, pa ni buke koja sve to prati. Al to kad pomru matorci koji su odrasli u kolima sa sus motorima, to vise nece biti nikom vazno.

Bez obzira sta "vristi" hibrid ili el. auto u socijalnom smislu, ja sam prilicno zadovoljan sa priusom, a kupio bih i Teslu, samo da je cena bila manja kad mi je bilo potrebno da nabavim novi automobil. Cak i ovde u zabiti vec sada ima dovoljno razgranata mreza punjaca, pa je voznja elektrike sasvim prakticna. Zato ima Tesla, Leaf-ova i Volt-ova koliko hoces.

A napisao sam vec ranije, nekoliko godina unazad na faksevima postoje kompletni smerovi za skolovanje inzenjera koji se bave razvojem elektricnih i hibridnih pogona za vozila, i to ono, sve do nivoa phd-jeva, iza cega stoji vrlo ozbiljna industrija, plus drzava. Ljudi su uvideli da je to buducnost, a ne fuel cells, vodonik, i sta ti ja znam, i uveliko skoluju kadar za tu industriju. Sto ne znaci da se i druge opcije nece razvijati.
alselone alselone 05:43 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

A napisao sam vec ranije, nekoliko godina unazad na faksevima postoje kompletni smerovi za skolovanje inzenjera koji se bave razvojem elektricnih i hibridnih pogona za vozila, i to ono, sve do nivoa phd-jeva, iza cega stoji vrlo ozbiljna industrija, plus drzava. Ljudi su uvideli da je to buducnost, a ne fuel cells, vodonik, i sta ti ja znam, i uveliko skoluju kadar za tu industriju. Sto ne znaci da se i druge opcije nece razvijati.


Meni je super kako je skolski sistem u civilizaciji brzopromenjiv. Kod na se jos uvek uce power systems, a elektricnih automobila ni u najavi. Ja pitao tamo u Hjustonu kolege sta su ucili od power system, kazu on - mozda malo oko dizajna trafostanica i to je to. Reko - kako pobogu? Pa kazu - izgradnja elektroenergetskiih ssitema je zavrsena pre 50 godina, kome to i dalje treba.


Zapravo treba, ali ne tolikom broju studenata, pa ono - ponuda i potroznja. Gasi.

Ali dobro, menja se malo i kod nas. Evo sad ide akreditacija, bice novih dobrih predmeta, pa cak i prilicno modernih. Jedan je cak i moj.
alselone alselone 05:46 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Bez obzira sta "vristi" hibrid ili el. auto u socijalnom smislu, ja sam prilicno zadovoljan sa priusom, a kupio bih i Teslu,


Zezam se malo, najvise iz razloga da te isprovociram nazad u diskusiju. :)

I ja bih kupio elektricno autO ili hibrid, samo da ima i kod nas punjaca i servisa.

E, da, uslikalo Teslu neki dan u NS. Veselje brate kad su ljudi videli ko ciganka kad zeni brata.

Verovatno covek napravio punjac kod kuce.
alselone alselone 06:20 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Ameri su postojeću mrežu gradili decenijama, a za ovu novu (tj novih 5) ne bi imali ni 20 godina. Meni se hidrogenska ekonomija čini realnijom.


Razumeo bih da kazes kako ce verovatno nafta ostati jer Ameri imaju problema da naprave infrastrukturu tog nivoa kako bi podrzali elektricne automobile ali ne kapiram kako je to onda moguce za novi tip energije.

Imace isti problem, samo jos veceg intenziteta, za hidrogensku ekonomiju. Tu treba da prave sve iz pocetka (proizvodnja, prenos, distribucija) i to za manje od 20 godina.

Ne da unaprede postojecu infrastrukturu nego da naprave potpuno novu za koju je potrebna i tehnoloska revolucija pored proste izgradnje.
princi princi 07:00 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Razumeo bih da kazes kako ce verovatno nafta ostati jer Ameri imaju problema da naprave infrastrukturu tog nivoa kako bi podrzali elektricne automobile ali ne kapiram kako je to onda moguce za novi tip energije.

Imace isti problem, samo jos veceg intenziteta, za hidrogensku ekonomiju. Tu treba da prave sve iz pocetka (proizvodnja, prenos, distribucija) i to za manje od 20 godina.

Ti sve vreme polaziš od premise da će Ameri razviti nove tehnologije. A o hidrogenskoj ekonomiji su najviše pričali u EU. Tako velike zahvate, kao što su potpuno preokretanje pogona kola ili novi načini masovnog transporta ne može da rešava slobodno tržište i privatni kapital. Za to je potrebno učešće države i to jake koja može da izdrži teret izgradnje potpuno nove infrastrukture (pare od gradnje infrastrukture se jako sporo vraćaju, tj potrebno je dosta vremena da se ona "primi" ). USA nema to. To ima Kina, to imaju Japan, Južna Koreja, ima donekle i EU, ali USA nema (makar trenutno). I zato tvrdim da je u postojećim uslovima i hidrogen i struja tamo nemoguć zahvat. I dalje mislim da će vodonične ćelije biti next big thing (i da je upetostručavanje a možda i udesetostručavanje elektroenergetskih sistema manje racionalno, tj neekonomičnije).

A, da kod masivnijeg korišćenja električnih kola ima još jedan bottleneck, a to je litijum. U Teslu ide negde oko 100kg litijuma, znači 10 tesli za tonu. Svetske procenjene rezerve litijuma su 13 miliona tona.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:00 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

princi


A, da kod masivnijeg korišćenja električnih kola ima još jedan bottleneck, a to je litijum.


A pre toga - kobalt, koji se koristi u elektrodama, a valjda 2/3 svetskih zaliha se rudari u DRC-u. Mada se tu radi na kojekevim alternativama. Da, proklete baterije su grozan bottleneck za tu industriju.
tadejus tadejus 09:22 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
roblem je što sama vožnja elektromobila nije nimalo uzbudljiva


Nemoj zezati, elektricni motori su mnogo dinamicniji, eno Tesla ubrzava do 100 za 2.28 sekundi, sto je i najbrze na svetu.



pretpostavljam da tesla ima i torque ali realno ako nema onda je truba..
jer je torque to što ubrzava sa 150 na 200 i to se traži, sa 0 na 100 realno i nemaš gdje da ubrzaš..
a ubrzanje sa 150 znači..
tadejus tadejus 09:24 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

srdjan.pajic
jer kod el motora obrtni momenat je manje vise konstantan, ne zavisi od broja obrtaja. Pa, sto se kaze, vuce ko blesavo, od nule do maksimalne brzine, prakticno.


e to..
alselone alselone 10:13 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

jer je torque to što ubrzava sa 150 na 200 i to se traži, sa 0 na 100 realno i nemaš gdje da ubrzaš..


Nemas gde da ubrzas do 100 ali imas gde od 150 do 200?

Pa taj deo voznje (0 do 100) je najuzbudljiviji za normalan auto, ako vozis formulu onda verovatno izlazis iz krivine sa 150 pa te zanima kako ces do 200 ubrzati.
tadejus tadejus 10:25 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
jer je torque to što ubrzava sa 150 na 200 i to se traži, sa 0 na 100 realno i nemaš gdje da ubrzaš..


Nemas gde da ubrzas do 100 ali imas gde od 150 do 200?

Pa taj deo voznje (0 do 100) je najuzbudljiviji za normalan auto, ako vozis formulu onda verovatno izlazis iz krivine sa 150 pa te zanima kako ces do 200 ubrzati.


pa ne..
ja po gradu vozim manje više dosadno.. ne želim da nosim pješake na duši (možda jedino malo brže da sam vozila rano ujutro u BG kad baš i nema ljudi na ulici ali mimo toga ne, ako vozim i djecu onda se baš vučem po ulicama)..
na auto putu ja i muž mi u mene vozimo 140 do 150 na tempomatu.. ako hoću nekog eventualno da preteknem znači mi da to mogu da uradim što brže i sklonim se..
ovde tempomat ne možeš ni da upališ, prevelika gužva na putu ali isto znači da možeš po potrebi nekoga brzo da obiđeš pri brzini oko 120, 130..
a po gradu mile svi..
narcis narcis 10:28 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

a ubrzanje sa 150 znači..

a ti si sposobna da voziš 150, ti i ostali ovde gradski vozači. to je isto ko kad bi ja ovde reko da ladno mogu da odem na volvo kup i preskočim parkur tamo, a to je visina 1,60- 1,70 m.
to su samo vlažni snovi
alselone alselone 10:34 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

na auto putu ja i muž mi u mene vozimo 140 do 150 na tempomatu.. ako hoću nekog eventualno da preteknem znači mi da to mogu da uradim što brže i sklonim se..

Boze, ides 150 i jos pretices i to brzo da ti je obrtni momenat vazan pri toj brzini. OK, mislim da si se malo zaletela pa se sad branis, al dobro. Moram priznati da si makar originalna, niko mi do sada nije spominjao kako mu je vazan obrtni momenat za ubrzanje 150 - 200.

tadejus tadejus 10:43 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
na auto putu ja i muž mi u mene vozimo 140 do 150 na tempomatu.. ako hoću nekog eventualno da preteknem znači mi da to mogu da uradim što brže i sklonim se..

Boze, ides 150 i jos pretices i to brzo da ti je obrtni momenat vazan pri toj brzini. OK, mislim da si se malo zaletela pa se sad branis, al dobro. Moram priznati da si makar originalna, niko mi do sada nije spominjao kako mu je vazan obrtni momenat za ubrzanje 150 - 200.


e svašta
princi princi 11:05 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Meni tih 2.28 sec od 0 do 100 nije baš uvek najjasnije, jer to mora da podrazumeva nekakve posebne podloge i posebne pneumatike. Jer 1.5g podrazumeva trenje veće od 45 stepeni, malo mi to mnogo deluje, bez obzira na sve napretke koje su napravili u pogledu guma i gripa i tih aždaja.
alselone alselone 11:11 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Meni tih 2.28 sec od 0 do 100 nije baš uvek najjasnije, jer to mora da podrazumeva nekakve posebne podloge i posebne pneumatike. Jer 1.5g podrazumeva trenje veće od 45 stepeni, malo mi to mnogo deluje, bez obzira na sve napretke koje su napravili u pogledu guma i gripa i tih aždaja.


Ima i drugih automobila koji to mogu, i to u standardnoj formi sa standardnim gumama (ne nabudzenim). Porsche 918 Spyder recimo moze isto ~ 2.2. Drugi Porsei, Ferariji i cuda isto mogu u tom rangu.
princi princi 11:43 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Potpuno nebitno koja marka i koji tip motora, i za njih važi isto pitanje: pogonska sila 50% veća od težine kola zahteva ohoho dobar grip između podloge i točkova. Ne verujem da obični asfaltni putevi i betonske podloge (kod krutih kolovoznih konstrukcija) mogu obezbediti takvo trenje. Pogotovu kad padne neka kiša ili sl.
alselone alselone 11:49 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Ne verujem da obični asfaltni putevi i betonske podloge (kod krutih kolovoznih konstrukcija) mogu obezbediti takvo trenje. Pogotovu kad padne neka kiša ili sl.

Sigurno ne testiraju po kisi i po losim putevima, nego testiraju na podlozi koja najvise odgovara. Mislio sam da pricamo o motorima. Ako pricamo o motorima onda elektricni imaju najveci momenat, skoro jedan momenat po celoj krivoj brzine, te najbrze ubrzavaju. Tesla Model S ubrzava od 0 do 100 za 2.28 sekundi na pisti za testiranje koristeci fabricke pneumatike.
narcis narcis 12:00 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Sigurno ne testiraju po kisi i po losim putevima

to spada pod odrednicu laboratoriski uslovi, kao što se za elektroniku uzima 20C za uslove , pa onda snaga pojačala se meri preko otpornika koji na kraju ima malu svetiljku, to mmi nikad nije bilo sasvim jasno,
začudilo me da je prinsi reko ovo
Pogotovu kad padne neka kiša ili sl.

gedza.73 gedza.73 12:35 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Pogotovu kad padne neka kiša ili sl.

To električno se vozi i po kiši?
Pa nisam ja Biba Struja
A, brale, ne. Samo dizelaš. Po mogućstvu golf dvojka.

Zamisli oglas. 'Automobil Tesla. Baterije očuvane. Malo preš'o. Vozila baba'

Boze, ides 150 i jos pretices

Poodavno napaljeni klinac prebrzo obogaćenog tate prebrzo vozio auto po gradu. Otkine čoveka na semaforu i izbije ga iz jugiće komplet sa sedištem.
Kazao da ga nije video 'jer je gledao u retrovizor da ga neko ne pretiče'.
U trenutku udara išao 110 km/h.

ko kume da te pretiče? Ruski mig?
tadejus tadejus 12:48 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

gedza.73

ko kume da te pretiče? Ruski mig?


dobro gedžo majku mu pa ne vozimo 150 po gradu..
jel vi ljudi stvarno i po auto putu vozite do 100 na sat pa je čudo neviđeno da neko kaže da vozi 150? svašta..
i nikad niste vidjeli da ljudi voze 200 na našim autopotutevima (voze redovno)..
e svašta baš..
jedared mi se desilo, vozila sam podmladak u Bosnu, autoputem bratstvo i jedinstvo, prazan put, radni dan, vozila brzom trakom, reko nema nikog a inače gledam da vozim sporom.. kad me obiđđše kao muve dva crna neka nabudžena dal bješe bmw-a, zatamnjena sva stakla, bukvalno kao muve, sa obe strane me obiđoše, vidoše da je dosadna neka za volanom i u sekundi se odljepiše..
al dobro, oni su ga očito budžili da se zezaju..
mi koji nismo, ne znam šta vam je čudno, da neko vozi 150 il da je pregršt situacija kad se pri toj brzini mora obilaziti i da u tim situacijama odlično dođe da se to može uraditi što pouzdanije i brže..
jel moram sad da dodjem i opis ideš ti sporom trakom, nailaziš na kamion, vidiš da ti s leđa dolazi neko još brži, odlučuješ dal da pretičeš il da kočiš.. bla bla..
e jebloga kad je to čudo neviđeno..
gedza.73 gedza.73 13:05 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

dobro gedžo majku mu pa ne vozimo 150 po gradu..

neee, b'e.
Nisam ni mislio. Samo me Alse podsetio.

i nikad niste vidjeli da ljudi voze 200 na našim autopotutevima (voze redovno)

jesam. Napaljeni kreteni. Ti koji jedino znaju da pritisnu papučicu gasa na autoputu u 'jakom' autu su po pravilu loši vozači ('izgube' se na lokalnim putevima, pri spremanju za preticanje im pola auta viri preko bele linije, kružni tok im totalna nepoznanica...).

jel moram sad da dodjem i opis ideš ti sporom trakom, nailaziš na kamion, vidiš da ti s leđa dolazi neko još brži, odlučuješ dal da pretičeš il da kočiš

Bolji autoputevi, gde su veće gužve, imaju tri trake. Krajnja desna, spora, je za kamione i prosek je 85 na sat.
Ograničenje u krajnjoj levoj je 130 (u većini zemalja).

Meni lično najviše odgovara 130. Gledaš okolinu, auto mirno radi, možeš i da dremneš. Milina.
princi princi 13:12 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

dobro gedžo majku mu pa ne vozimo 150 po gradu..
jel vi ljudi stvarno i po auto putu vozite do 100 na sat pa je čudo neviđeno da neko kaže da vozi 150? svašta..

Boga mi, ja vrlo retko spuštam ispod 140 idem kad krenem ujutru na posao a kuća mi je u downtown Toronto. Doduše to je na 401 (toronćanski ekvivalent Northern Circulara) i 404 (kad uspem). A tačno je i da su severnoamerički gradovi (verovatno s izuzetkom LA) neuporedivo driveableilniji od bilo čega u Evropi. Zaboraviti BG u ovom kontekstu.
princi princi 13:14 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Bolji autoputevi, gde su veće gužve, imaju tri trake.

U Kanadi 6, pa i 8. Express i collectors lanes, po 4 u svakoj. Uz gradove. Dole niz put, po 3. Holandija isto ima dosta traka. Nisam brojao, ali onaj put od Amsterdama do Utrehta ima sigurno 6 traka po smeru.
srdjan.pajic srdjan.pajic 13:25 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
Meni tih 2.28 sec od 0 do 100 nije baš uvek najjasnije, jer to mora da podrazumeva nekakve posebne podloge i posebne pneumatike. Jer 1.5g podrazumeva trenje veće od 45 stepeni, malo mi to mnogo deluje, bez obzira na sve napretke koje su napravili u pogledu guma i gripa i tih aždaja.


Ima i drugih automobila koji to mogu, i to u standardnoj formi sa standardnim gumama (ne nabudzenim). Porsche 918 Spyder recimo moze isto ~ 2.2. Drugi Porsei, Ferariji i cuda isto mogu u tom rangu.


E, a kod onih dragstera (to nije ono sto ti volis, sa velikim tockovima, pa se preskacu, nego ono drugo, na nitrometanol, sto ide samo pravo, na pisti od 1 milje, gde vozac obicno padne u nesvest na pola staze zbog preveilkog g), e kod njih su ubrzanja od 0 to 60mph ispod 1 sekunde, i kod njih ne samo da su gume i podloga specijalni, nego jos moraju da zagreju gume pre trke - to je ono kad turiraju u mestu, pred pocetak. I pneumatici im traju samo 1 trku, to jest tu jednu milju. A i kvacilo, ako se dobro secam, isto se menja posle svake trke (imaju samo jednu brzinu). Sad, usvari, ne znam da li to rade i sa formulom 1, to zagrevanje guma...

Ja se stvarno ne lozim na brze automobile i te trke sa kolima, ali ovo sam sa zadovoljstvom odgledao (jednom i dosta je), preporucujem, ako ikad budes u prilici, ti dragsteri su cudo tehnike, pazi, to su sve SUS motori, znaci nista mlazni pogon, nego klipovi, hiljade konja, kubikaza, turbokompresori, cuda, i ima cela industrijska grana oko toga, pa je svaka trka, ono, show, sajam cele te pratece industrije, ukljucujuci i putujuce striptiz klubove i muzicke bendove, plus obavezan patriotizam na svakom cosku, ROTC, i sav taj star spangled jazz. Keve mi uzivao sam, dobro, ne treba nikogo ovde u to da ubedjujem .



gedza.73 gedza.73 13:48 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Dole niz put, po 3. Holandija isto ima dosta traka. Nisam brojao, ali onaj put od Amsterdama do Utrehta ima sigurno 6 traka po smeru.

To su deonice sa većom gužvom. Ali mi se čini da je najviše puteva sa tri trake na glavnim rutama.
Uglavnom je 'preporučena' brzina 130 (po Evropi) a gde ne postoje ograničenja mislim da delom ostaješ bez poptune pokrivenosti osiguranja u slučaju udesa ako voziš preko limita. Ponegde ti je čak u nekim vremenskim terminima smanjena brzina ispod 130.
krkar krkar 14:00 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

jel vi ljudi stvarno i po auto putu vozite do 100 na sat pa je čudo neviđeno da neko kaže da vozi 150? svašta..
i nikad niste vidjeli da ljudi voze 200 na našim autopotutevima (voze redovno)..


Podržavam.

Mene su malo primirili presretači, platio nekoliko puta masne kazne pa sad u Srbistanu vozim (kolima) na tempomat 129 a u HR i ostatku sveta 139 tako da mi niko ništa ne može.

Za neupućene: u svim zemljama ex-YU zakon je isti: do 100 km/h toleriše se 10% a preko 100 km/h 10 km/h. Tako da ako vozite 9 km/h brže od ograničenja ni najveći govnar vam ne može ništa.

Sami presterači u obe zemlje rekli su mi da ne zaustavljaju nikoga ispod 150. To, doduše, na deonicama gde je max brzina normalnih 120/130. Mene je jednom uhvatio presretač kod Kutine kad sam vozio izmerenih 108 na elektronskom ograničenju od 80 zbog kiše. Da sam vizio još 2 km/h brže umesto 100 € platio bih 400.

Stara dobra vremena kad sam vozio BG-ZG ispod 2.45 (rekord 2.17, sa sve granicom). Sad retko ispod 3h.
alselone alselone 14:06 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

jel vi ljudi stvarno i po auto putu vozite do 100 na sat pa je čudo neviđeno da neko kaže da vozi 150? svašta..


Ja vozim 150 auto putem redovno. Udobno se namestim i plovim ujednaceno. Ali me tada nesto ne zanima obrtni momenat. Da li cu nekog koga vidim na 5 km da preteknem brzo ili polako, ne pravi mi razliku jer imam dovoljno vremena da reagujem.
alselone alselone 14:08 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

E, sad kad smo vec uplali u ozbiljan trol. Je l' ima neko neku preporuku gde odsesti kada se udje nazad u maticu pri povratku iz Grcke (moze preko Makedonije, moze preko Bulgarije)? Hteo bih neki lep miran hotel u sumi, na nekoj visini, da nije bas u podnozju, pa da odkuliram par dana sa decom, cisto njima zbog zdravlja.
krkar krkar 14:10 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Hteo bih neki lep miran hotel u sumi, na nekoj visini, da nije bas u podnozju, pa da odkuliram par dana sa decom, cisto njima zbog zdravlja.


E da nije sve uništeno što je ostalo iz vremena mračnog komunizma ja bih ti preporučio motel Vučje na Kukavici.

Al xhebga.
princi princi 14:13 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Dojran je OK, ali samo za kaficu. Inače je kao prelaz super, nikad nije gužva.
alselone alselone 14:21 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Dojran je OK, ali samo za kaficu. Inače je kao prelaz super, nikad nije gužva.


To smo radili jednom ali silom prilika kada nas je GPS nesto zajebo i odveo na taj prelaz. Bas lep Dojran, bas lepo jezero. Onda smo i stali tamo na kaficu i rucak a i zenu oprhlile emocije jer je Makedonka daljim podrijetlom.
alselone alselone 14:22 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Vučje na Kukavici.

Ima hotel Vlaina, sad gledam dok guglam. Pogledacu detaljnije.

Edit: Vlaina Permanently closed.
princi princi 14:40 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Mi smo jednom palili i preko Prohora, ni ti nije loše. Onako, opskuran je prelaz skroz, ali je fina ona dolina Pčinje, nigde nikog. Jedino je posle frka malo da se priključiš na "autoput" kako se kod nas to zove.
alselone alselone 15:08 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Mi smo jednom palili i preko Prohora, ni ti nije loše.


Vidim da su neki ljudi cak i spavali u konaku manastira, i da je cena korektna. Ali mi je to previse spartanski za malu decu, mada bih sam voleo da odem jedared (Tasa likes this).
maksa83 maksa83 15:10 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

, sad kad smo vec uplali u ozbiljan trol. Je l' ima neko neku preporuku gde odsesti kada se udje nazad u maticu pri povratku iz Grcke (moze preko Makedonije, moze preko Bulgarije)? Hteo bih neki lep miran hotel u sumi, na nekoj visini, da nije bas u podnozju, pa da odkuliram par dana sa decom, cisto njima zbog zdravlja.

Nije u matici, nije u šumi, jeste ne uzvisini, i nisam siguran da je baš za više dana, ali da prespavaš i odblejiš neko vreme dok deca trčkaju po travi ovo je skroz ok - Popova Kula.
krkar krkar 16:09 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta


Ima sjajnih hozelčića u Bugarskoj kad kreneš magistralom od Grčke prema Blagoevgradu pa odvajanje desno za Rilu i još jedno na severu za drugi jedan manastir isto na R. E tu ima nekoliko odličnih planinskih hotelčića u nacionalnom stilu, livada za trćanje i šume koliko oćeš, dobra klopa. neki imaju i bazene.

Videću kad dođem kući u drugom kompu imam li detalje
nikvet pn nikvet pn 17:27 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
lep miran hotel u sumi, na nekoj visini, da nije bas u podnozju, pa da odkuliram par dana sa decom, cisto njima zbog zdravlja.


krkar
Ima sjajnih hozelčića u Bugarskoj kad kreneš magistralom od Grčke prema Blagoevgradu pa odvajanje desno za Rilu


На узбрдици од Риле према манастиру петнаестак км је хотел Валдис. Узми бунгалов, има за клинце зезалице, има планинска река, клопа убија на месту, газдарица је прељубазна.
vcucko vcucko 18:03 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
Mi smo jednom palili i preko Prohora, ni ti nije loše.


Vidim da su neki ljudi cak i spavali u konaku manastira, i da je cena korektna. Ali mi je to previse spartanski za malu decu, mada bih sam voleo da odem jedared (Tasa likes this).

Prohor je nekad imao pravi hotel, ja bio neke '91. čini mi se. Valjda je kasnije manastir to sudski preuzeo, kao povrat imovine crkvi.
Samo mesto je fantazija, jedino je malo težak prilaz, one serpentine bez ograde, asfalt tu i tamo, dok se opet ne uključiš na magistralu/autoput. Naravno, ako nešto nisu popravljali.
alselone alselone 18:36 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Hvala na savetima. Malo sam guglao pa sam nasao neki seoski turizam u selu Balta Berilovac na Staroj Planini. Deluje odlicno, hrana pogotovo, dovoljno je divlje (selo ima manje od 200 ljudi).

https://www.facebook.com/babinzub

A i cena je vise nego korektna.

Jos cu malo razmisliti i pogledati vase komentare pa cu sutra/prekosutra rezervisati.
krkar krkar 18:46 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
Hvala na savetima. Malo sam guglao pa sam nasao neki seoski turizam u selu Balta Berilovac na Staroj Planini. Deluje odlicno, hrana pogotovo, dovoljno je divlje (selo ima manje od 200 ljudi).

https://www.facebook.com/babinzub

A i cena je vise nego korektna.

Jos cu malo razmisliti i pogledati vase komentare pa cu sutra/prekosutra rezervisati.



Znaš li ti kakav je put do tamo? Presešće ti letovanje dok se popneš a u povratku ćeš ponioštiti sve efekte odmora još pre Niša.

Bolje ostani u Bugarskoj!

alselone alselone 18:53 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Znaš li ti kakav je put do tamo? Presešće ti letovanje dok se popneš a u povratku ćeš ponioštiti sve efekte odmora još pre Niša.


Ne znam. Je l' bas toliko zajebano?

Ode pritisak opet u kurac.
alselone alselone 19:05 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Ima 60km do Nisa, je l moguce da je toliko sranje? Pa neka je prosecna brzina 40, to je samo 1.5h...

narcis narcis 19:16 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
Ima 60km do Nisa, je l moguce da je toliko sranje? Pa neka je prosecna brzina 40, to je samo 1.5h...


to što je na sat ipo od niš ništa ne znači, mož da bude super mož da bude sranje. to ti je jug, budi spreman na sve, i dobroi lošo. ja taj deo prema blgarima slabo znam, nisam išo dalje od sićevo možda 4 puta u životu, doduše temska i ta čuda su mlogo lepi al...
narcis narcis 19:23 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Nisam brojao, ali onaj put od Amsterdama do Utrehta ima sigurno 6 traka po smeru.

verojatno nisam nitkad išo tim putem pa mi to nepoznato, aliu olandiji je 90% autoputeva sa dve trake, iz mog izkustva i ograničenje je na 10-120 km, tako da nebiznao reći disi ti vozio 150 u olandiji.
doduše moram da se ovde pojasnim, ljudi koji su mene vozili su vrlo dobri poznavaci teritorije pa izbegavaju autoputove zbog gužvi, jebiga znaju ljudi gradove i uličice i ispadne brže da se lomatamo po ulice i uličice nego da džadžimo umesto na putu, tako me jedan prošećao kroz frankfurt ili minken po neki sokaci u da bi izbego gužvu na avtobanu koja nastaje oko 5li šesli kad se germani raspustu sa posla.

alselone alselone 19:37 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

ja taj deo prema blgarima slabo znam

Ako krenu Bugari na ovu stranu dok sam tamo, znam koga cu da zovem.
princi princi 19:58 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

verojatno nisam nitkad išo tim putem pa mi to nepoznato, aliu olandiji je 90% autoputeva sa dve trake, iz mog izkustva i ograničenje je na 10-120 km, tako da nebiznao reći disi ti vozio 150 u olandiji.

Nigde nisam ni rekao da sam JA vozio a nigde nisam ni pominjao 150 u kontekstu Holandije. Ja, naravno, ne znam kuda si se ti po Holandiji kretao, ali evo ti sa Wikija detalji o A2 koji je centalni holandski put koji povezuje Amsterdam sa Mastrihtom, znači ide popreko čitave zemlje.
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/A2_motorway_(Netherlands)]
Between interchanges Holendrecht and Oudenrijn, the road has been widened from six (2x3) to ten (2x5) lanes. It has enough space to expand the road to fourteen (2x7) lanes. Near the city of Utrecht, a system of local-express lanes has been applied, with the inner three lanes serving express traffic, and the outer two lanes serving local traffic. Unlike the situation near Eindhoven, the motorway status is maintained for local lanes, which means that all ten lanes will keep the name A2.[/url]
Znači, ove lažovčine i prevaranti sa wikipedije tvrde da ima 10 traka (2x5), a da će, sva je prilika to proširiti i na 14 traka. Inače, Holanđani imaju vrlo efikasan i napredan traffic management, tako da van špiceva imaš one express lanes na kojima nema nikakvih ograničenja brzine.
princi princi 20:00 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Mrzi me sad da tražim tabove u tekstu, klikni na link ako hoćeš.
narcis narcis 21:24 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

Znači, ove lažovčine i prevaranti sa wikipedije tvrde da ima 10 traka (2x5), a da će, sva je prilika

ma ja ne tvrdim da lažeš, čak sam se i ogradio da sam se uglavnom vozi sa ljudima koji umeju da izbegnu gužvu na autoputevima,
sad , doduše kasno podseti me da sam nešto načuo nekom putu , verovatno je to što ti pričaš, e to je bil tek u izgradnji ili pola puta kad sam ja bio obavešten o tome.
a holandiju poznajem bolje nego srbiju i jugoslaviju, viš sam se po njojzi skitao nego po niš i okolinu.
ali opet ne uobičajenim turističkim rutama već onim koje koriste ljudi koji žive i koji skitaju, tako mi društvo .
sasvim je moguće da su prilazi amsterdamu utrhtu i roterdamu takvi kao što ti pišeš, ali holandija je takva da možeš da putuješ kroz nju skoro ne napuštajući naselje, recimo kad sam išao iz mauricijushajs u delft nači nisam primetio da smo napustili denhag i ušli u delft jer smo sve vreme bili okruženi zgradama i kućama. ali aj da ne tupim o tome kako je jedino tabla na drugoj stani ulice razlika da li si u jedm+nom gradu ili u drugom. dobro grad-selopaselo pa grad i vse bez da izađeš na otvoreno. prenaseljeno to.
floki floki 21:48 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

ja peglam 220 po autobahn-u kad ima jako malo saobracaja, znaci, prosle godine jednom a ove godine malo redje...
po zapadnoj nemackoj to moze uglavnom nocu posle 10, tada nema kamiona... a preko dana to moze ako krenes negde ka istocnoj nemackoj, mnogo manje guzve ima a putevi su super...
u redovnim situacijama, ukljucim ACC i namestim na max 180, pa auto ili uhvati brzinu onog ispred mene i drzi podeseno odstojanje ili ide max 180 ako ispred mene nema nikog...

nego, krkar, hoce biti ista od motora iz svajcarske?
krkar krkar 22:36 05.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

nego, krkar, hoce biti ista od motora iz svajcarske


Samo ako ja sve obavim. Onaj tvoj je dobar ali smotan kao sajla, ne ume da kaže koliko košta njegova usluga. Ja mu lepo rekao da kaže koliko para za sve zajedno a on krene da mi objašnjava svoju računicu, pa sve u parsto €...

Nego kod Nemačke kad smo:

Svojevremeno neke 1994. da mi drug koji je radio u Sixtu superpovoljno Porsche 911 Targa (serija 964) i krenem sa gospođom za Berlin, malo unaokolo, da lunjamo. I na BAB 4 između Chemnitza (još je bilo tabli Karlmarxstadt) i Dresdena vozim 230 (probao sam ga do 250 po cajgeru ali nije baš prijatno za dužu vožnju) i odjednom mi neko ablenduje, dosta agresivno (tada još nije bilo zabranjeno). Ne mogu da verujem kojom brzinom mi se tip približava, slab saobraćaj, uđem u desnu traku i nisam još krenuo da usporavam proleti pored mene sa najmanje 260 žuti Ferrari Testarossa. Vratim se u levu i probam bar da mi što sporije pobegne, doteram ga na redline a on samo nestaje sve manji.

Autoputevi po Hrvatskoj su bili keva dok nisu svuda postavili presretače. Prvi put me uhvatio 2006. ili 2007. odmah iza granice. Noć, žurim za Split, sam u kolima, vozim a na jedno 100 m iza mene kola drže istu razdaljinu. nerviraju me svetla, vozim brzo probam da mu pobegnem, dođem do maksimuma i ne mogu dalje a on prati pa krenem da usporavam. Kako ja - tako i on. Spustim na 120, on me konačno pretekne, Audi A6. I vozi ispred mene 120. I kad mi je dosadio ja da ga preteknem, upali se "stop policija pratite nas". Mi na prvi parking.

Koliko ste vozili? - Malo brže, možda 150 ali čist put,m nigde nikog, vidljivost...

Gospodine, imamo snimak 4 minuta ste vozili prosečnom brzinom 195 dok niste počeli da usporavate.

Bili korektni, 100€, mogli i više.

I onda tako nekoliko puta i dosadilo mi. Sad, doduše, imam i taktiku i umem da ih prepoznam ali retko vozim preko 150
predatortz predatortz 09:27 06.06.2017

Re: Mjehurcina nego sta

alselone
Dojran je OK, ali samo za kaficu. Inače je kao prelaz super, nikad nije gužva.


To smo radili jednom ali silom prilika kada nas je GPS nesto zajebo i odveo na taj prelaz. Bas lep Dojran, bas lepo jezero. Onda smo i stali tamo na kaficu i rucak a i zenu oprhlile emocije jer je Makedonka daljim podrijetlom.


Jezero jeste lepo, ali je sve okolo neviđeno neuredno.
princi princi 23:32 01.06.2017

U stvari, sa konstantnom količinom

bitcoina, stvari, kao stuff bi verovatno brže gubile vrednost. Verovatno bi proizvodnja pojeftinila skroz.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:51 02.06.2017

Re: U stvari, sa konstantnom količinom

Ниш' не разумем, ујка Душко, да ми пазаримо кило тог стафа, ил' ђе, шта?

blogovatelj blogovatelj 03:22 02.06.2017

Re: U stvari, sa konstantnom količinom

Ниш' не разумем, ујка Душко, да ми пазаримо кило тог стафа, ил' ђе, шта?


Prestao si bicuro da nabavljaš na mićgra, sad mosa na loki, a?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:30 02.06.2017

Re: U stvari, sa konstantnom količinom

Право ти речем, гледам с рајом да узмем целу плантажу у Србобрану па доведем докторе из Ареца, минир'о Тома закон, али мали Шекијев је германскији, па ми можда и прође ово пољопривредно дело.

ПС. Едит, гледам Кавсе па не кунтам, а и идем сутра у Загреб па се дорађујем неком Виљамовком - брате, треба чампри мир с њима а готиве ме ко мог Рудија ког су изгасирали у Џасеновцу... ко Омега што ме готиви. А у Кркаровој организацији, човек ме мрзи ал' воли моју кинту. Истанчан биз-мајнд, комуњарски стари, више лову воли нег' Маркса. Уписујем се код Пуповца у књигу гостију, па лагано кроз усташију до слободних ЦГ племена. Онда код ортака у Дечане, лома кинта лома пажња, а све време треба да глумим финоћу с твојим комшијама, из Џрзија. Па и не спуштао стаф с докторима после на 0.3 техацеа. Једино што ме радује је што ћу проћи кроз Требиње, оклен ми Ратко збрис'о за Србију '815-е.

ППС. Одваљују нас Вориорси.
krkar krkar 16:13 05.06.2017

Re: U stvari, sa konstantnom količinom

А у Кркаровој организацији, човек ме мрзи ал' воли моју кинту.


Jebem ti mater bezobraznu koja te takvo govno rodila i takvo đubre vaspitalaa, stoko jajarska podla i pokvarena!

Krkar tebi namešta kintu, nikakve veze nema sa kintom, ne uzima ništa, nit luk jeo nit luk mirisao i ti sereš po Krkaru. I još ja pola tvog posla odradim jer ti nemaš pojma, mufljuzu lenji i nesposobni, poserem ti se i u posao i u pljuvanje po ljudima sa kojima radiš. Ja ti besplatno uradim ono za šta ti uzimaš pare a ti majmune bahati još jedeš govna okolo.

Za ovo ću da te bijem kad te vidim. Zapamti dobro, fukaro.
krkar krkar 16:22 05.06.2017

.

.
jinks jinks 09:48 02.06.2017

...

Baš bi bio interesantan tekst o istorijatu i prirodi mehurova u ekonomiji i finansijama. Da li ih neko planski stvara, ili nastaju kao neumitna posledica dinamike ekonomije, između ostalog.

Mislim, nisam za to stručan, ali bi bilo interesantno, čak napisano i laički.
mirelarado mirelarado 10:03 02.06.2017

Re: ...

jinks
Baš bi bio interesantan tekst o istorijatu i prirodi mehurova u ekonomiji i finansijama. Da li ih neko planski stvara, ili nastaju kao neumitna posledica dinamike ekonomije, između ostalog.

Mislim, nisam za to stručan, ali bi bilo interesantno, čak napisano i laički.


Mislim da bi tu bilo posla i za sociologe i psihologe...
maksa83 maksa83 10:09 02.06.2017

Re: ...

Baš bi bio interesantan tekst o istorijatu i prirodi mehurova u ekonomiji i finansijama. Da li ih neko planski stvara, ili nastaju kao neumitna posledica dinamike ekonomije, između ostalog.

To je najbolje opisano u This Time It's Different - Eight Centuries of Financial Folly. Hrvati su je preveli, mi nismo, jer smo mnogo pametni i imuni na ludilo i nama to ne treba.
jinks jinks 10:17 02.06.2017

Re: ...

Našao ... ima i poglavlje "Overcapacity Bubbles in the Financial Industry."
princi princi 10:29 02.06.2017

Re: ...

maksa83
Baš bi bio interesantan tekst o istorijatu i prirodi mehurova u ekonomiji i finansijama. Da li ih neko planski stvara, ili nastaju kao neumitna posledica dinamike ekonomije, između ostalog.

To je najbolje opisano u This Time It's Different - Eight Centuries of Financial Folly. Hrvati su je preveli, mi nismo, jer smo mnogo pametni i imuni na ludilo i nama to ne treba.

Da, da, pisao onaj Kenneth Roggoff, veliki šahovski mag i sloppy VBA programer.
maksa83 maksa83 10:31 02.06.2017

Re: ...

sloppy VBA programer.

Pleonazam.
princi princi 10:34 02.06.2017

Re: ...

maksa83
sloppy VBA programer.

Pleonazam.

Ma, dobro, ti si C purista. Ali meni je više bilo interesantno da vidim kako će preživeti taj Excel skandal. I prošao, baja, unscathed. Eno ga, opet ide vitla, konsultuje ove i one, bio jedno vreme i u igri oko Trumpa, ali je valjda procenio da će mu to doneti više štete nego koristi. MAheri veliki, ti ekonomisti.
jinks jinks 10:43 02.06.2017

Re: ...

tadejus tadejus 10:44 02.06.2017

Re: ...

maksa83
Baš bi bio interesantan tekst o istorijatu i prirodi mehurova u ekonomiji i finansijama. Da li ih neko planski stvara, ili nastaju kao neumitna posledica dinamike ekonomije, između ostalog.

To je najbolje opisano u This Time It's Different - Eight Centuries of Financial Folly. Hrvati su je preveli, mi nismo, jer smo mnogo pametni i imuni na ludilo i nama to ne treba.


ne znam jesi ti to stvarno i čitao ali to nije baš pretjerano sexy štivo..
600 strana meticulous detalja o tome koja je država kada bankrotirala i koliko je tuđe love tom priliom spržila..
muj dosadno..
maksa83 maksa83 10:49 02.06.2017

Re: ...

ne znam jesi ti to stvarno i čitao ali to nije baš pretjerano sexy štivo..
600 strana meticulous detalja o tome koja je država kada bankrotirala i koliko je tuđe love tom priliom spržila..
muj dosadno..

Kapiram da to tebi stvara nelagodu kao kada bih ja čitao o katastrofalnim posledicama softverskih bagova, ono - nisam baš ja to uradio, ali mi svejedno pravo neprijatno.

Meni je podjednako zabavno kao i In Search of Stupidity: Over Twenty Years of High Tech Marketing Disasters, dakle isto to samo za firme koje su se samoub'le iz gole gluposti.
tadejus tadejus 12:12 02.06.2017

Re: ...

maksa83

Kapiram da to tebi stvara nelagodu kao kada bih ja čitao o katastrofalnim posledicama softverskih bagova, ono - nisam baš ja to uradio, ali mi svejedno pravo neprijatno.

Meni je podjednako zabavno kao i In Search of Stupidity: Over Twenty Years of High Tech Marketing Disasters, dakle isto to samo za firme koje su se samoub'le iz gole gluposti.


priznaj da nisi ni otvorio..
oni uopšte ne pišu niokakvim blunderima nego navode kilometre suve statistike ko je kome kada koliko dugovao i nije platio..
ako se dobro sjećam ima možda nešto malo priče tipa a onda su im Amerikanci poslali ratni brod na obolu pa su ipak platili, a možda čak ni to..
to prosto nije neka entertainment literatura..
nema ni nikakvog moralnog aspekta u priči..
nego prosta računovodstvena evidencija ko nije vratio dug i plus procjena koliko je to unazadilo datu zemlju..
pa ispalo da su može biti malo ukrašavali metodologiju kad su dobili da se zemlje jako napate kad ne plate dug..
možda se i ne napate tako jako..
al i tu sam zaboravila detalje u ćemu je tačno problem sa metodologijom no nisam zaboravila da to stvarno nije štivo za neku širu publiku..
nego su njih dvoje pretty famous profesori pa im kolege nabacile štajgu review-ima kako je to must read štivo..
onda raja nakupovala..
niko knjigu nije ni otvorio..
ovo dvoje digli paru..
a knjige čuče po kućnim bibliotekama i vataju prašinu..
ja sam pročitala jer mi je to poso, taki je, ni ja ga ne volim.. al da bih preporučila.. bih, al ako baš oću nekome da smjestim
maksa83 maksa83 12:39 02.06.2017

Re: ...

ja sam pročitala jer mi je to poso, taki je, ni ja ga ne volim.. al da bih preporučila.. bih, al ako baš oću nekome da smjestim

Istina je da ne umem da ti recitujem šta piše na kojoj strani, ali moraš da mi veruješ na reč da sam je više nego "samo otvorio" (najverovatnije dvoklinuo u mom slučaju, na Kindlu čitam samo beletristiku).

Pazi dodatni obrt, ja sam prilično siguran da sam je uzeo pre neku godinu zato što si je baš ti ovde preporučila. Search ne radi (bar ne meni) a lijen sam da potežem spoljni google fu da iskopam.
tadejus tadejus 13:00 02.06.2017

Re: ...

maksa83
ja sam prilično siguran da sam je uzeo pre neku godinu zato što si je baš ti ovde preporučila.


e jesam zla..
dobro informativno je štivo al brate muj je dosadno..
princi princi 13:04 02.06.2017

Re: ...

nego su njih dvoje pretty famous profesori pa im kolege nabacile štajgu review-ima kako je to must read štivo..

Ona manje više, ali on je glavni kandidat za nekog od sledećeg Nobela (koji i nije baš proper Nobel). Koga bi verovatno do sad i dobio samo da ga nije sjebao taj doktorant sa BU u vezi tog Excel sheeta.
princi princi 13:05 02.06.2017

Re: ...

zato što si je baš ti ovde preporučila

Mislim da smo ga, u neka davna vremena, spominjali na buzzu. Ali ne kao bedtime literature.
princi princi 13:32 02.06.2017

Re: ...

Baš bi bio interesantan tekst o istorijatu i prirodi mehurova u ekonomiji i finansijama.

To je istorijat ljudske pohlepe i grabljivosti. Ma koliko mi voleli da imamo ružičastu sliku o sebi, istina je da je homo sapiens vrlo pohlepna i grabljiva životinja i ovi mehurovi su samo izraz toga.
svarog svarog 14:17 02.06.2017

Re: ...

This Time It's Different - Eight Centuries of Financial Folly.


Ja sam je na preskok čitao i jeste dosadna bože sačuvaj, mada ima nešto i uzrocima, ali se krize uglavnom obrađuju sa nacionalnog aspekta, koliko je koja zemlja ostala dužna
svarog svarog 14:19 02.06.2017

Re: ...

Ma koliko mi voleli da imamo ružičastu sliku o sebi, istina je da je homo sapiens vrlo pohlepna i grabljiva životinja i ovi mehurovi su samo izraz toga


Ovo si napisao kao da je pohlepa nešto loše

Greed
tadejus tadejus 18:52 02.06.2017

Re: ...

maksa83
ja sam pročitala jer mi je to poso, taki je, ni ja ga ne volim.. al da bih preporučila.. bih, al ako baš oću nekome da smjestim

Istina je da ne umem da ti recitujem šta piše na kojoj strani, ali moraš da mi veruješ na reč da sam je više nego "samo otvorio" (najverovatnije dvoklinuo u mom slučaju, na Kindlu čitam samo beletristiku).

Pazi dodatni obrt, ja sam prilično siguran da sam je uzeo pre neku godinu zato što si je baš ti ovde preporučila. Search ne radi (bar ne meni) a lijen sam da potežem spoljni google fu da iskopam.


sjedim u vozu i na kindlu!! čitam Weinbergov General systems thinking intro!!!
i čile je ekšli fan
alselone alselone 19:56 02.06.2017

Re: ...

sjedim u vozu i na kindlu!


Ako ima samo jedna stvar na svetu dobra u suludom komjutingu to je da te prisili da citas.
floki floki 20:06 02.06.2017

Re: ...

stvarno je super kindl, eto moze i u vozu da posluzi da sedis na njemu
tadejus tadejus 20:28 02.06.2017

Re: ...

floki
stvarno je super kindl, eto moze i u vozu da posluzi da sedis na njemu


Ma to sam se ja pogrešno izrazila..
A stvarno može da se sjedi na njemu? Jel ima nogare da se kupe?
floki floki 20:34 02.06.2017

Re: ...

ma nije do nogara, nego ako je ladan beton, onda poturis ukljucen kindle kao podguz da se ne nazebe...
alselone alselone 20:46 02.06.2017

Re: ...

A stvarno može da se sjedi na njemu?


Moze q. Meni je jednom zaostao u krevetu zamotan u jorgan i zabaio sam ruku prekrivajuci se, i lupio po njemu, i crko siroma.
tadejus tadejus 20:53 02.06.2017

Re: ...

alselone
A stvarno može da se sjedi na njemu?


Moze q. Meni je jednom zaostao u krevetu zamotan u jorgan i zabaio sam ruku prekrivajuci se, i lupio po njemu, i crko siroma.


Pa kad si se stiso umjesto da kupiš ovaj flokijev model s nogarama..
floki floki 20:56 02.06.2017

Re: ...

tetka, nije to moj model nego tvoj, nisam ja sedeo u vozu na kindlu
tadejus tadejus 21:02 02.06.2017

Re: ...

floki
tetka, nije to moj model nego tvoj, nisam ja sedeo u vozu na kindlu


Čekaj sad, jel svaki doðe s nogarama? Pa ðe ih je zavuklo jeblo mater, ja na svom ne vidim..
floki floki 21:04 02.06.2017

Re: ...

neam pojma, to se kaze kod nas RTFM
alselone alselone 21:05 02.06.2017

Re: ...

tadejus jesi ti isla u srednju tehnicku?
princi princi 13:34 02.06.2017

Dobar fazon

In the late 1970s, economists from around the world were visiting a South American nation for a conference. After one of the sessions, four of them  –  a Pole, a Soviet, a Texan, and a New Yorker  –  walked out together to get some lunch. An excited young newspaper reporter approached them, and tried to get their attention: “Excuse me! Excuse me, but I can get your personal opinions on our recent meat shortage?”

The Pole looked puzzled, and said, “What is this ‘meat’ you speak of?”

The Russian looked puzzled, and said, “What is this ‘personal opinion’ you speak of?”

The Texan looked puzzled, and said, “What in the world is a shortage?”

The New Yorker looked puzzled, and said, “Forget all that. What does ‘Excuse me’ mean?”
alselone alselone 21:29 02.06.2017

Srbija je ljubav i ljuba Srbija..

Di su ljudi? Propo blog ko muda kroz suplje gace. Neka je petak vece bila najveca zurka...
maksa83 maksa83 21:34 02.06.2017

Re: Srbija je ljubav i ljuba Srbija..

Di su ljudi?

Ja gledam ovu pornjavu.

floki floki 21:37 02.06.2017

Re: Srbija je ljubav i ljuba Srbija..

odlicni su almazani :)

ja gledam house of cards
maksa83 maksa83 21:51 02.06.2017

Re: Srbija je ljubav i ljuba Srbija..

ja gledam house of cards

Sav srećan poćerao ovu novu sezonu i zapeo na 1. epizodi, izgleda da mi dosadilo. Bilijuni sa druge strane mi žao što nema još. I Homoland isto. Američki Bogovi mi ispunili očekivanja otpr. 7/10, 8/10 pošto su dobri glumci.
floki floki 21:57 02.06.2017

Re: Srbija je ljubav i ljuba Srbija..

meni je relativno ok house of cards, jos nje dosadilo... mada nije kao pre...
bilions i homeland su bili skroz ok... better call saul postao malo zanimljivi kad se pojavio gustavo fring i onaj salamanka ili kako vec...
american gods meni malo nepovezano, ali glumci jesu ok...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana