Bebe i dalje leže na ulici

Jelena Krajšić RSS / 10.04.2008. u 10:49

Evo ovako, u centru Novog Sada na ulici po trotoarima i dalje leže bebe. Ne, nisu same, sa mamama su, leže jedna pored druge na ulici. Mama prosi, a beba joj leži u naručju.

Ne znam da li sam ja pukla s mozgom ali meni je ovo vrhunac ogavnosti države u kojoj živim. Zvala sam već deseti put centar za socijalni rad, a tamo mi svaki put govore da oni ne mogu ništa, da zovem interventnu policiju, whatever, i stalno govore o tim mamama.

- Beba nije sama, jel tako?

Nije sama. Ali šta to znači? Onda ništa, onda je sve cool? Neka leži i dalje?

- Mora policija da uhapsi mamu, pa da onda dovede dete kod nas.

- Mi ne možemo ništa dok policija ne reaguje.

I na kraju vrhunac, mislim da ovo zaslužuje mesto u svetskim medijima, u nekom No Comment:

- Policija prvo hapsi majku zbog prošnje, jer prošnja je zabranjena zakonom, a onda eventualno i zbog zlostavljanja deteta.

!!!

Rekla sam ovoj ljubaznoj gospođi da ću ja otići i da ću ja oduzeti bebu toj ženi na ulici pa nek nas onda sve hapse, mamu i bebu zato što prose, a mene zbog kretanja u pogrešnom smeru u jednosmernoj ulici dok sam bežala sa bebom. I rekla sam joj da dok njihovi procesi i procedure traju beba može i da umre. Rela sam joj da iako Centar ne može ništa dok policija ne odreaguje, da bi možda taj isti Centar mogao da pokrene policiju da reaguje. Tako kako ja mogu da zovem policiju i da zovem medije i da pišem blog i da se eventualno suprotstavim sistemu i otmem bebu, tako mogu i oni. Jel meni više stalo? Uglavnom, reče da neće ništa pokretati. Čekaju da im policija dovede bebu. Kaže nemaju dovoljno ljudi. Ja pitam zašto ne pokrenu neki program sa volonterima. Tu onda opet neka zavrzlama oko volontera. Ne može to samo tako. Nema odgovarajućih zakona. Nema se novaca.

U svakom slučaju kao i u svakoj priči dolazimo do toga da će vlast sva ta pitanja rešiti po hitnom postupku čim povrati Kosovo.

Neću da zovem miliciju. Neću da zovem Ministarstvo za socijalna pitanja jer smo im već slali mejlove i zvali i niko ništa ne odgovara. I oni valjda imaju prioritete 1. Kosovo, 2. bela kuga, 3. neka tamo beba

Neću da se ovde raspravljam sa vama o tome kako i na zapadu ljudi prose i zašto nešto nisam uradila i šta planiram da uradim i da li skupljam političke poene. Znam jako dobro te priče sa ovog bloga i ne nasedam više.

I nemojte mi molim vas predlagati šta treba da uradim, nego svoje ideje sprovedite sami. Ja evo ovo radim - obaveštavam javnost o tome da bespomoćne, musave, verovatno bolesne bebe leže na ulici. Jedino još što mogu da uradim je da odem i da ukradem tu bebu, da je odnesem kući, okupam, nahranim, i pružim ljubavi koliko god mogu, dok me ne uhapse.



Komentari (45)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

mikimedic mikimedic 10:53 10.04.2008

Preporuka

Jelo, sta vise reci.

Boris Drenca Boris Drenca 10:54 10.04.2008

respect

Jedino još što mogu da uradim je da odem i da ukradem tu bebu, da je odnesem kući, okupam, nahranim, i pružim ljubavi koliko god mogu, dok me ne uhapse.


Zvao policiju jednom zbog bebe u "majčinom" naručju na Terazijama. Završio u stanici u majke Jevrosime. Majka odnela bebu u nepoznatom pravcu. Video ih sutradan u autobusu 25 kako izlaze u Marinkovoj Bari.
mariopan mariopan 11:11 10.04.2008

Re: respect

I ja se obeznanim kada to vidim i ja bih tukla redom od onih sto kazu "ne moze to tako" do onih sto donose zakone. Tako kod nas nista ne moze "tako" lako da se uradi.
Tako policija odgovara kada se prijavi zlostavljanje zena i dece, dok neko ne dobije sekiru u glavu to "nije njihov posao" pa nam onda zene robijaju za teska ubistva (daleko da to branim) a deca zvrse po domovima sa teskim traumama...sve to "tako" ne moze.....
A moglo bi i to tako lako.....Kada se vec odvaja novac za zastitu socijalno ugozenih mogao bi da se odvoji i za tu decu kojima majke moraju da isprose danasnji obrok , mogla bi polcija da zatvara i teskim kaznama "opameti" one koji stoje iza prosnje kao biznisa , bilo da su to muzevi i ocevi ove dece ili su to majke, ako i one to rade biznisa radi a ne radi bede....i sve tako redom
Oduzimanje dece i smestanje u hraniteljske porodice ima jedan paradoks , jer taj novac koji drzava daje hranitelju mogao bi da daje i majkama ako su to majke koje prose iz nuzde a ne radi biznisa , jer i to sam nasla kao primer nebulozne politike nase drzave. Utvrde da se negde nalazi petoro sestoro dece u nemogucim uslovima bez sredstava za zivot i korva nad glavom pa ih oduzmu od majke i smeste negde gde se za njihovo odrastanje trosi novac od koga bi i polovina bila dovoljna toj majci da ih odhrani. I sve tako redom.....muka mi je.

Preporuka za temu ,to je nasa stvarnost pred kojom se redovno zatvaraju oci , tu decu preskacu prolaznici , mirno kao da je to deo trotoara a ne ljudsko bice, zgade se pomalo ali se ne osvrnu....tuga.
Boris Drenca Boris Drenca 11:50 10.04.2008

re: respect

mogla bi polcija da zatvara i teskim kaznama "opameti" one koji stoje iza prosnje kao biznisa , bilo da su to muzevi i ocevi ove dece ili su to majke, ako i one to rade biznisa radi a ne radi bede....i sve tako redom

Malo iz lične radoznalosti, malo iz profesionalnog interesa procunjah po Marinkovoj Bari (Beograd, skoro centar, za one koji ne znaju) . Video sam dvorišta sa mnogo dece u malo ofucanoj odeći, ali bože moj, ljudi nisu među najbogatijima.

Tih dana sam razgovarao i sa klincima koji prose u Kolarčevoj i na Terazijama. To je teritorija onih klinaca iz MB. Prepričavam razgovor:

"Što nisi u školi?"
"Ne da mi mama, dovodi me ovde svaki dan"
"Pa šta radiš?"
"Prosim "
"Koliko skupiš dnevno"
"500 dinara"
"Toliko?!" (razgovor vođen 2001.)
"Pa moram, tata će da bije mamu ako ne skupim"
"Radiš sam"
"Ne ima nas 5 svako mora da skupi po 500 inače će tata da bije mamu"

.....

I tako dalje....
Inače upoznah i onu devojčicu što je sedela pred apotekom na Terazijama (ko se seća ona što se klatila) priča je ista samo što je njeno klaćenje samo predstava. Ništa joj na sreću zdravstveno ne fali.
margos margos 01:18 11.04.2008

Re: re: respect

Probajte da detetu koje prosi 'za leba' kupite najbolji sendvič. Psovaće vas i proklinjati, ili u najboljem slučaju uzeti dva griza i baciti na ulicu ili u kantu. Njima treba novac, jer ako ne donesu dovoljno, nastradaće.

Napisah kod BoL da mi je skoro prijateljica pokazala u gradu čoveka koji je jedan od 'vlasnika' te dece, tj organizator prošnje po BG-u. Poslovan i urban lik. Šta mislite, ako ona zna za njega, da policija ne zna?

mariopan mariopan 10:51 11.04.2008

Re: re: respect

margos
Probajte da detetu koje prosi 'za leba' kupite najbolji sendvič. Psovaće vas i proklinjati, ili u najboljem slučaju uzeti dva griza i baciti na ulicu ili u kantu. Njima treba novac, jer ako ne donesu dovoljno, nastradaće.

Napisah kod BoL da mi je skoro prijateljica pokazala u gradu čoveka koji je jedan od 'vlasnika' te dece, tj organizator prošnje po BG-u. Poslovan i urban lik. Šta mislite, ako ona zna za njega, da policija ne zna?


Ja probala , kazu "daj koji dinar nemam ni za leba , nista danas nisam jeo" , ja ponudim da im kupim dorucak a oni se razbeze , ne treba im dorucak treba im novac. Ne sumnjam da im je neko taj dorucak vec kupio , tu mislim na ljude koji su ih videli pre mene , znaci jeli su a sada treba da zarade za gazdu.
Sepulturero Sepulturero 10:55 10.04.2008

Запад

Не тврдим за Србију али овде на Западу је опште познато и полицијски више пута утврђено да се бебе и мала деца изнајмљују у ради прошње. И што дете лошије изгледа то му је цена већа а о инвалидитету да и не говоримо.
Nikola Knežević Nikola Knežević 10:59 10.04.2008

Priroda problema

Jevrejska, Bazar, podzemni... You name it! Svakodnevno prolazim ovuda i mogu da vidim ovo o čemu vi govorite. Mislim da se tu ne radi samo o nemaru gradske vlasti da reši ovaj socijalni problem, već je priroda problema i dublja, imajuć u u vidu da se ti ljudi zloupotrebljavaju i primorani su da prose od strane nekakve Prosjacke mafije, verujem da se to tako zove, koja svakodnevno ubira svoj deo koristeći nesreću ovih ljudi....
Dawngreeter Dawngreeter 11:02 10.04.2008

Glavni problem

ovde u opste nije, ja mislim, policijski nemar. Ili nemar neke nadlezne organizacije. To, naravno jeste jako veliki problem, ali nije onaj centralni. Name, ne postoji taj zakon ili ta institucija koja ce da zabrani nesto sto se u narodu percipira kao normalno. Nazalost, takve pojave se kod nas percipiraju kao normalne. Glavno pitanje je kako to promeniti. A ja sumnjam da ce samo policijska/nadlezna akcija tako nesto da postigne.
sentinel26 sentinel26 11:11 10.04.2008

Nemojte.

Poštovana Jelena,
čitajući tekst a tumačeći ton u njemu pomislih da biste vi to stvarno uradili.

Ja želim da vas odgovorim od toga poteza.

Zato što ćete vi umjesto odgovornih postati predmet pažnje.
Prosjačenje u Srbiji je odavno dobro razvijeno. Ovo što pominje kolega, iznajmljivanje beba u "zakup" za procenat je poznato u cijeloj Evropi.
Da je samo jedan državni (bilo koje države) organ donio odluku o oduzimanju iznajmljene bebe, stvari bi se promijenile.

Ne mogu da zamislim da vas hapse zbog tudjeg nerada.
Pozdrav.
mariopan mariopan 11:17 10.04.2008

Re: Nemojte.

Sentinel 26 ,slazem se ali treba da se digne glas i ja tu podrzavam Jelenu , ne mozemo da cutimo i moramo izvrsitit pritisak na vlasti da se takvi zakoni donesu, drakonski, jer samo takvi ce da zastite decu koja su ovde predmet trgivine ako je to u pitanju , ali i da se povede racuna da taj socijalni program bude dovoljan a ne simbolican ako je u pitanju beda a ne biznis. Samo ne cutati ...samo vikati i pisati i prozivati sve koji su u toj prici omanuli.
sentinel26 sentinel26 11:41 10.04.2008

Re: Nemojte.

mariopan
Sentinel 26 ,slazem se ali treba da se digne glas i ja tu podrzavam Jelenu , ne mozemo da cutimo i moramo izvrsitit pritisak na vlasti da se takvi zakoni donesu, drakonski, jer samo takvi ce da zastite decu koja su ovde predmet trgivine ako je to u pitanju , ali i da se povede racuna da taj socijalni program bude dovoljan a ne simbolican ako je u pitanju beda a ne biznis. Samo ne cutati ...samo vikati i pisati i prozivati sve koji su u toj prici omanuli.
Ja nijesam sumnjao u njezin humanizam. Ona to zna.

Niti sam osporio bilo šta od onoga što je ona konstatovala, ja sam samo pokušao da je odgovorim od namjere koja će je nepotrebno i beskorisno odvesti do zatvora.

Kakva je korist od toga? Znate li da po ovim propisima može biti optužena za "kidnapovanje" djeteta ?
Ako ne postoji korist nego samo šteta, onda tu nema ni humanizma. Mislite i o tome.

Što ne ponudiste da to uradite vi umjesto nje ?
Evo ja ću doći da vas posjetim. Donijeću vam, cigarete, čokolade, čuvarima viski.
Jel se važi ?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:52 10.04.2008

@santinel26

u US postoji u zakonu nesto sto omogucava civilima da se udruze u cilju civilnog hapsenja kriminalaca i ostalih. ako policija zakaze, i u tom slucaju. mislim da je jelena mislila na to.
Atomski mrav Atomski mrav 11:54 10.04.2008

Re: @santinel26

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:59 10.04.2008

Re: @santinel26

to je to. tnx.
Citizen's arrest!
dragan7557 dragan7557 12:13 10.04.2008

Re: @santinel26

civilnog hapsenja kriminalaca


Pod nazivom (čini mi se ) građansko hapšenje postoji u celoj EU a bogami i u Srbiji i to se smatra Obavezom građana.
sentinel26 sentinel26 12:14 10.04.2008

Re: @santinel26

BebaOdLonchara
u US postoji u zakonu nesto sto omogucava civilima da se udruze u cilju civilnog hapsenja kriminalaca i ostalih. ako policija zakaze, i u tom slucaju. mislim da je jelena mislila na to.

Poštobana BoL,
Meni je poznato postojanje ovog zakona, ali mi živimo, u svakom pogledu, daleko od USA.
Ovdje nije apsolutno garantovano niti pravo na samoodbranu.

Drugo, takvo udruživanje ovdje takodje nije dopušteno. Da bi moglo ovo što vi pominjete da zaživi jednoga dana ovdje treba da se promijeni sve :
- sistem vrijednosti,
- kompletan pravni sistem, i da ne nabrajam dalje, šta je još potrebno do toga.

Ja mislim da bi sredstva informisanja (novine) mogla mnogo da učine ako bi svakodnevno objavljivali fotografije tih i takvih slučajeva, pa bi se organima vlasti dosadilo i počeli možda nešto da rade, pošto mi kada ih jednom ustoličimo nemamo volje (izgleda ni sredstava) da ih na to privolimo.

mariopan mariopan 12:22 10.04.2008

Re: Nemojte.

sentinel26
mariopan
Sentinel 26 ,slazem se ali treba da se digne glas i ja tu podrzavam Jelenu , ne mozemo da cutimo i moramo izvrsitit pritisak na vlasti da se takvi zakoni donesu, drakonski, jer samo takvi ce da zastite decu koja su ovde predmet trgivine ako je to u pitanju , ali i da se povede racuna da taj socijalni program bude dovoljan a ne simbolican ako je u pitanju beda a ne biznis. Samo ne cutati ...samo vikati i pisati i prozivati sve koji su u toj prici omanuli.
Ja nijesam sumnjao u njezin humanizam. Ona to zna.

Niti sam osporio bilo šta od onoga što je ona konstatovala, ja sam samo pokušao da je odgovorim od namjere koja će je nepotrebno i beskorisno odvesti do zatvora.

Kakva je korist od toga? Znate li da po ovim propisima može biti optužena za "kidnapovanje" djeteta ?
Ako ne postoji korist nego samo šteta, onda tu nema ni humanizma. Mislite i o tome.

Što ne ponudiste da to uradite vi umjesto nje ?
Evo ja ću doći da vas posjetim. Donijeću vam, cigarete, čokolade, čuvarima viski.
Jel se važi ?

))0 Shavtila sam da vi nioj dajete podrsku za temu ali otimanje dece ne bi ni ona uradila , sto se tice ponude , verujte prihvatila bih kada bih mogla da otmem svu decu....onda mi ne trebaju ni cigarete ni cokolade .... Umesto toga ja platim decaku koji dolazi da mi uredi dvoriste 1000 dinara za nekoliko sati rada , da pokupi lisce i grancice od orezivanja voca , da to isitni i spakuje u dzakove , pocisti. Toliko je majstorska dnevnica ovde i to ne bih nijednom odraslom platila za neki posao iste vrste. A on je iz takve price....Ima oko 15 god i malo je zaostao ali zeli da radi i ne ume sam da oceni koliko je taj njegov rad vredan. Daju mu ljudi po 200 dinara da radi ceo dan i on radi i teske poslove , rusenje kuca i tako to a u njemu ima 30 kg zajedno sa krevetom.
Sad je bio prosle nedelje i zali se da ga boli stomak , kada sam mu spremila obrok on nije mogao da pojede , pitam ga sta je radio , kaze rusenje neke kuce , "prekinuo se" sto bi rekao nas narod. Majka mu je bolesna a otac prima neku malu penziju pa ne spadaju u socijalno ugrozene i tako to....Za mene je i on nesrecno dete kome nije pruzena prava pomoc.
A vama Sentinel nista ne zameram samo sam se osvrnula na vas komentar Pozdrav ))))
sentinel26 sentinel26 13:08 10.04.2008

Re: @santinel26

dragan7557
civilnog hapsenja kriminalaca

Pod nazivom (čini mi se ) građansko hapšenje postoji u celoj EU a bogami i u Srbiji i to se smatra Obavezom građana.

Neki su (ne tako davno) imali i "civilne" zatvore, ako je vjerovati srpskim medijima.
kenozoik kenozoik 11:01 11.04.2008

konkretna pomoc

mariopan
verujte prihvatila bih kada bih mogla da otmem svu decu....onda mi ne trebaju ni cigarete ni cokolade .... Umesto toga ja platim decaku koji dolazi da mi uredi dvoriste 1000 dinara za nekoliko sati rada , da pokupi lisce i grancice od orezivanja voca , da to isitni i spakuje u dzakove , pocisti. Toliko je majstorska dnevnica ovde i to ne bih nijednom odraslom platila za neki posao iste vrste. A on je iz takve price....Ima oko 15 god i malo je zaostao ali zeli da radi i ne ume sam da oceni koliko je taj njegov rad vredan. Daju mu ljudi po 200 dinara da radi ceo dan i on radi i teske poslove , rusenje kuca i tako to a u njemu ima 30 kg zajedno sa krevetom.
Sad je bio prosle nedelje i zali se da ga boli stomak , kada sam mu spremila obrok on nije mogao da pojede , pitam ga sta je radio , kaze rusenje neke kuce , "prekinuo se" sto bi rekao nas narod. Majka mu je bolesna a otac prima neku malu penziju pa ne spadaju u socijalno ugrozene i tako to....Za mene je i on nesrecno dete kome nije pruzena prava pomoc.

Sta reci bez da zvuci pateticno: Ovo je prava pomoc, s tvoje strane. Kad bi svako tako rezonovao i sprovodio u praksu, onih problema ne bi bilo. Medjutim ne mozes nikog naterati da bude nesebican. Svako moze samo sebe da pogleda u ogledalu i samo od sebe da podje. Ti si ocigledno posla od sebe, i to cenim.
Secam se jedne omladinske radio-emisije ovde u Svabiji, pravila se neka anketa na ulici, i jedna devojka odgovara na pitanje zaboravih tacno koje ali odgovor bese: zelim da poboljsam ovaj svet. Novinarka spusta loptu, da ne ispadne pateticno, ali devojka insistira: pa da, naravo da hocu da poboljsam svet - kakvog smisla ima teziti necem manjem od toga?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:41 10.04.2008

vidim...

da se nista nije promenilo.
grofisneki grofisneki 11:50 10.04.2008

na zalost

ali mislim da se te stvari jos dugo nece promeniti. u svetu a ni kod nas. isto je i sa trgovanjem ljudskim organima, robljem (da, jos uvek ga ima), nasilnom prostitucijom...
surabya johnny surabya johnny 12:17 10.04.2008

...

i pored mnogih drugih prilika da ocajavam u Srbiji, gotovo neizbeznim neprilikama sto vrebaju iza svakoga ugla, za mene je takodje najpotresnije kada vidim kako pravi siromasi, naocigled onih drugih koji i dalje drze do sebe ali zato nisu nimalo bolji, zloupotrebljavaju svoju nesrecu (dakle -- svoje dece): polegajuci ih na prashnjavi, izduvnim gasovima kontaminirani i cesto okrutno hladan beton balkanskih gradova.
jednom prilikom sam, verovali ili ne - u Ulcinju, gde se sa ovakvim prizorom u sezoni i na shtrafti dupke punoj Albanaca na letovanju - mozete susresti na svakih tridesetak metara, zahtevao od zene koja je po mom mishljenju posebno zlostavljala dete sa otvorenim ranama (da li od opekotina ili neceg drugog, mada sam u besu izrazio sumnju da je decaka od 2-3 godine, koji je te veceri kao za inat svetu, roditeljima i bogu potpuno spokojno spavao na kartonu, iza kojeg je pognute glave sedela njegova (mozda) majka, sa rukom usmerenoj prema potencijalnim sitnim dobrotvorima, koji bacajuci novac pred njih uglavnom zamisljaju da bacaju sopstvene grehe na i tako proklete egzistencije prosjaka, sto se u ukocenom transu dodvoravaju zivotu smrti - ili smrti zivota.
obuzdavajuci djavolji bes, kleknuo sam pred zenu, i rekao joj da decak mora bez daljneg biti odveden lekaru. isprva, ona se pravila da me ne cuje ili ne razume. no bio sam uporan: tapkao sam je po ramenu, upadao joj u vidni krug, postajao glasniji.... nista. kao da sam od vazduha. nije proslo ni dva minuta ovog lukavog ignorisanja, ja sam sada vec bio spreman da joj otmem dete, i odnesem ga lekaru, kada su se pojavila dva dripca, koji su na moje zaprepastenje veoma odgovarali kliseu kustinih filmova: da li su tako izgledali pod niihovimuticajem, ili ih je pak Nemanja posebno dobro prozeo: svejedno sada.
obratili su mi se na nekoj cudnoj mesavini srpskog, hrvatskog, makedonskog, obogacenom prizrensko-timockim akcentom i od prvog trenutka na usiljeno, glumljeno-agresivni nacin- rutina za njih - rekli da se sklonim, da idem dalje. no nisam se dao tek tako zaplasiti. pokushao sam i njima da objasnim da dete mora pod hitno biti odvedeno lekaru, na shta su mi oni odgovorili da ako mene boli qrac, ja sam taj koji treba da ide kod doktora. hm ... nisam mogao da verujem. u medjuvremenu, vec se mala grupica, zeljna tuce, mrznje, krvi i pljuvacke, okupila konkavno oko nas, zbog cega je ubrzo potom na prdecoj vespi do nas doprla patrola crnogorskog MUP-a. na opste moje zaprepastenje i ne skrivajuci ovi crnogorski policajci stavili su se na stranu bolida- u fazonu, beogradski narkoman oce nama da se mesa u pos'o. e pa nece moci.
oni - 'isprave, molim'. j
a- 'nemam'
oni - 'kako nemas, jadan?!'
ja 'ostale su mi na Adi'
oni 'na AAdi, a tako znaci. moracete nazalost poci sa nama, dok se ne utvrdi ko ste'.
popizdeo sam nacisto: poceo sam da se jogunim i derem, stavili su mi lisice i odveli me u stanicu gde su utvrdili ko sam. no to im nije bilo dovoljno: onda su me odvezli na Adu, i potpuno nam ispreturali sojenicu, trazeci "drogu, jadan".
eto.

ps. na Zapadu prosjaci ni u ludilu, ni oni najgluplji, ne bi posadili dete na ulicu, jer dobro znaju da je to zabranjeno i nepozeljno.
Doctor Wu Doctor Wu 14:50 10.04.2008

Re: ...

surabya johnny
na Zapadu prosjaci ni u ludilu, ni oni najgluplji, ne bi posadili dete na ulicu, jer dobro znaju da je to zabranjeno i nepozeljno.

nije to stvar gluposti/ludila prosjaka nego efikasnosti socijalnih sluzbi. ima na zapadu mnogo zloupotrebe dece i human traffickinga, i to one najgore vrste (svaki cas razbijaju neke lance pedofila u belgiji, uk, francuskoj, svajcarskoj, holandiji) ali postoji i svest da je to, pre svega, drustveni problem i njemu se ozbiljno prilazi. kad god se desi neki karambol odmah se prvo prozivaju socijalni radnici i policija, tako da postoji i taj medijski pritisak.

kod nas se stvari cas posla ispolitizuju a novinare & medije mozes kupiti da svasta promovisu (pogotovu jer ti bosovi vrte ne bas malu lovu. nisu li i samog djukanovica optuzivali da je bio upetljan neki human trafficking a i ovaj haradinaj je, izgleda, dobru lovu zaradio na trgovini organima). cini mi se da bi svaki crackdown na te ciganske gangove vrlo brzo naisao na otpor raznoraznih drustava za zastitu ljudskih prava , doris pak bi nasla (jos jedan) dokaz kako su srbi, jelte, urodjene necivilizovane autokrate, i ova srpska drzava, kilava i trapava kakva je, bi brzo od toga napravila neki shite.
korto malteze korto malteze 12:53 10.04.2008

organizacija

Uze mi surabaya rec iz usta. Ne bih Vam savetovao da otmete dete, jer ce Vas, pre policije, pronaci sponzori cele akcije. Isto bi prosli i volonteri, i socijalni radnici, a verovatrno i policajci. Prosjacenje je postalo skoro iskljucivo domen human traffickinga, a iza tih zalosnih scena stoji dobro uhodana masinerija. Organizatori se redovno brinu da svi koji bi trebalo da reaguju i sprece prosjacenje budu na vreme podmiceni ili spreceni. Nasilje je sastavni deo cele strahote - ko god ugrozi biznis, strada.
Tome moze stati na put jedino sluzba koja ima kapacitet da se obracuna sa 'pozadinskim' likovima (ovi sto iskacu iz zbunja kad vide da posao pati) - MUP i BIA. Ali oni ocigledno imaju posla koji smatraju vaznijim.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:54 10.04.2008

Re: organizacija

stop romskoj mafiji.
mariopan mariopan 13:18 10.04.2008

Re: organizacija

BebaOdLonchara
stop romskoj mafiji.

STOP
marta l marta l 14:49 10.04.2008

vidim-ne vidim ili o saucesnicima

redovno sam se svadjala sa "mamama", pretila milicijom, pravila se da zovem, stvarno zvala
medjutim, prolaznici su uvek ceo spektakl gledali kao da se bas nista ne desava, kroz mene, kroz dete, kroz prazno. samo mi je jednom neko rekao "ne vredi vam nista, vratice se oni cim vi odete", kao, da mi dobronamerno objasni

e, meni je to problem. to saucesnistvo nereagovanjem.

duck duck 16:47 10.04.2008

Resenje problema

Resenje ovog problema (za decije i svako drugo prosjacenje) je vrlo jednostavno:
Serijom kratkih dokumentarnih filmovima objasniti ljudima kako iza svega stoji mafija i tako navesti ljude da nikom na ulici ne daju novac! Kad vise ne budu dobijali novac za prosjacenje nece ni stajati na ulici. Bas iz ovog razloga ja nikad nisam nekom prosjaku udelio novac. Meni je najzalije kad vidim decu kako stoje po raskrsnicama (a cesto su i na lepku) a budze im iz svojih mercedesa i audija dele sitninu. Pri tom ih bas briga sto to dete svaki cas moze da pogine na sred raskrsnice. Posto sam i ja iz Novog Sada najocitiji primer je kod futoske pijace. Policajci mirno prolaze pored dece koja setkaju po kolovoznim trakama i nista ne preduzimaju.
mariopan mariopan 18:20 10.04.2008

Re: Resenje problema

Taj problem nece se resiti sve dok zakonodavac ne bude decu na betonu tretirao kao tesko zlostavljanu decu sto i jesu. Kada se bude taj problem tretirao kao tesko zlostavljanje ,onda bi i kazne za sve ucesnike lanca bile drakonske a ne simbolicne kao sada. Ako otac koji je silovao malu cerkicu dobije 3 godine zatvora (kao sto je bio slucaj) o cemu onda pricamo? Kada nasem drustvu bude jasno da je zastita dece primarno pitanje a ne marginalno onda ce nesto moci da se promen. Nista bez teske robije nece opametiti zlostavljace.

Svako dete na ulici trebalo bi da podleze zastiti zakona. Da li se neko seca one dece koja zive po sahtovima? I to su deca koja su na ulici zato sto im je cak i taj stasan zivot lepsi od onoga sto su kod kuce imali. Sta su to imali kod kuce? Sme li neko i da zamisli? Kako njih zakon nije zastito PRE nego sto su dospeli u tako strasan polozaj? To su pitanja koja moramo neprekidno da postavljamo ako zelimo da se nesto promeni.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 15:03 12.04.2008

Re: Resenje problema

Resenje ovog problema (za decije i svako drugo prosjacenje) je vrlo jednostavno:
Serijom kratkih dokumentarnih filmovima objasniti ljudima kako iza svega stoji mafija i tako navesti ljude da nikom na ulici ne daju novac! Kad vise ne budu dobijali novac za prosjacenje nece ni stajati na ulici. Bas iz ovog razloga ja nikad nisam nekom prosjaku udelio novac.


Duck, oprosti... ali ovaj stav je za mene jednako pogresan kao i prosjacenje. Nemoj ovo da shvatis licno, znam da imas mnogo, mnogo istomisljenika ili bar ja imam tu nesrecu da stalno nalecem na takve i ulecem u rasprave. Stvar je mnogo komlikovanija... ja razumem da iza svega stoji mafija, ali ipak dajem novac prosjacima, i o tome dalje ne razmisljam. Mnogi me prekorevaju... kao: sto je tebi lakse da zaradis, nego njima? ... i tu ima neke istine, ali je istina i da ne znam gde je pocetak tog problema... Ako su oni dovedeni u takvu situaciju da prose, znaci da im je definitivno MNOGO TEZE NEGO MENI! ... Kazes da kada ne budu dobijali novac, nece vise stajati na ulici... Medjutim, mene u zivotu ne zanima da resavam pitanja mafije. Time treba da se bavi POLICIJA, koju takodje MI PLACAMO da bi obavljala svoj posao. U trenutku kada oni taj posao ne obavljaju (a ne obavljaju ga u 99% slucajeva) nacin na koji dobijaju platu ni po cemu se ne razlikuje od prosnje. Ustvari, malo je i gore od prosnje jer si prinudjen da im dajes novac, jer postoji ncitav sistem koji te na to primorava, jer se od tvog zaradjenog novca jedan deo automatski skida i odlazi u budzet iz kog panduri dobijaju plate.
Posto vec imaju plate, trebalo bi nesto da rade. U suprotnom su ista bagra kao i prosjacka mafija.

Nasa policija nije u stanju da se razracuna ni sa kim, pa cak ni sa takvim sitnim olosem ... takvim, jednim... ne znam cime... ne mogu da zamislim ko su ti ljudi, ni kako da nazovem organizatore prosjacenja.
Dokle god oni koji su za to zaduzeni, ne resavaju problem... davacu novac prosjacima. Ne zato sto sam preterano dobra, nego zato sto vrlo tesko govorim NE... narocito mrsavoj, musavoj, cupavoj, polugoloj deci na ulici.

Jelena,
dobar i ozbiljan post. Preporuka.
I ako si zamolila da ti niko ne daje savete, ja sve i da hocu ne znam sta bih ti napisala... Sem da ipak ne ukrades tu bebu. Stvari funcionisu tako da ce tebe odvesti u zatvor a bebu u neko od mnogobrojnih smrdljivih prihvatilista, u kom ce joj biti pruzeno jos manje paznje i ljubavi od one koju dobija sada.

Pozdrav.
Milena

smitrovic smitrovic 18:40 10.04.2008

bebe i dalje leže na ulici

Prvo, NEMOJTE!

Drugo: Potpuno Vas razumem. I sam sam lično više puta bio na granici da preduzmem neke korake koji su u suprotnosti sa "zakonom" ali ...
Vi , moja malenkost i nama slični građani nismo Beli Medvedi i nismo zaštićeni zakonom o zaštiti istih ( socijalna politika, prava manjina ...) Pokušajte Vi da prosite, kradete, zloupotrebljavate decu... pređete ulicu van pešačkog prelaza.
Iz nekih nazovi humanih razloga toj istoj majci se uplaćuje socijalna pomoć i dečiji dodatak koji često ukupno iznose više nego nečiji minimalac. Direktno se potpomaže stvaranje novih soc. slučajeva, kriminalaca i sl. Pa politički poeni su u pitanju. Da li je "nešto trulo u državi Danskoj"?
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:18 10.04.2008

Ja moram da priznam da

me to iz pameti isteruje kad dođem u Bgd. Ovde toga više na ulici nema, toliko prosjaka, naročito sa bebama. Meni je strašno kada vidim te uboge, krastave bebe, na pločniku...prošlog leta u jednom od kafića na Kos. vencu nam je prišla neka mlada prosjakinja, potpuno krastava, sasvim izbezumljenog pogleda. U naručju je imala bebu staru oko pola godine, isto tako svu u krastama. Drug joj je dao nešto novca. Odmakla se i za susednim stolom opet tražila novac, tamo su je odbili, na šta je odjednom počela da šamara, jako i ozbiljno dete u naručju, tako da mu je glava letela sa jedne na drugu stranu...Dete nije ni zaplakalo, ona je nerazumljivo vrištala...ja sam se stuštila u kafić i tražila da zovu policiju, nekoliko ljudi je probalo da joj priđe i smiri je, jer je i dalje udarala bebu. U kafiću su mi rekli da su već sto puta zvali policiju, da se ona redovno pojavljuje i nosi bebe različite starosti, da je pre neki dan imala bebu staru samo oko desetak dana...da policija neće da dolazi jer neće da se kači sa prosjačkom mafijom...U međuvremenu su uspeli da je smire dodatnim novcem. Bebi je lice gorelo od udaraca...kelnerica je odmah upozorila da slučajno ne probamo da joj uzmemo bebu, jer će tek onda da je udara...Od kuće sam zvala socijalno...naravno da oni znaju da toga ima, ali da oni ne bi mogli, ne nemaju dovoljno ljudi, para, para, ljudi...Kada sam im rekla da ona očito nije duševno zdrava, da bi mogla tako dete da osakati ili ubije, rekli su opet da oni nemaju para, ljudi, para...Reči nemam. A u Srbiji je bela kuga...da li onda to znači da nam trebaju samo bela deca...da ovi smeđkasti nisu bitni...ili nam trebaju samo situirane bebe?
die hard die hard 20:47 10.04.2008

Re: Ja moram da priznam da

...Reči nemam. A u Srbiji je bela kuga...da li onda to znači da nam trebaju samo bela deca...da ovi smeđkasti nisu bitni...ili nam trebaju samo situirane bebe?


Ma jok, cini mi se da to nema veze sa bojom koze, ovde u Srbiji to nije bitno.Nije makar primarno.Ljudi nemaju samilosti ko god da je u pitanju.Ima nekih baka bele boje koze ( mozda izbegle od ratova ) koje prolaznici tretiraju isto.Ogrubele duse u Srbiji su svakodnevica.Nije nas interesovalo bombardovanje Sarajeva, ni Srebrenica, niti bilo sta drugo.Potonuli u sopstveni jad, bedu ali glasaju za radikale i one druge.Tu se iskazuju.
expert expert 19:15 10.04.2008

Ima li drzave?

Nema. Da ima drzave bilo bi zakona koji tako nesto ako ne sprecavaju a onda bar drasticno smanjuju. Po nasim zakonima, neka me neko ispravi ako gresim, ne postoji institucija oduzimanja zlostavljanog deteta od roditelja. Prisiljavanje na prosjacenje je jedan vid zlostavljanja a ima naravno i drugih pa i gorih vidova. Drzava bi morala imati izgradjen sistem donosenja odluke o oduzimanju, sistem domova za takvu decu kao i sistem hraniteljstva.
Ne vredi se uvek pozivati na nerad policije jer ipak MUP radi po zakonima a ako zakona nema tesko mozemo njih optuziti.
alea alea 20:55 10.04.2008

Umesto komentara

SLAMKA

Ja sam dete koje u zamotuljku
nehajno spava
ispred crkve

Prodjite i ne gledajte me u oči
Imam dlanove za zabavu
i snove za lastavice

Prljave noge
stari šal kao nezaslužena kazna
prodjite i ne gledajte u slamku
nikada ne plačem
manji od crva
prosim za moju majku

Počeće zima
tužan pozorišni komad
nemir i tuga
tanka zavesa na vetru
kora bez hleba i gorke usne

Krv u meni kao da moja nije
kada s visine novčić pljusne.

Svetlana Borkovi', pesnikinja
kenozoik kenozoik 23:24 10.04.2008

Re: Umesto komentara

alea
SLAMKA

Ja sam dete koje u zamotuljku
nehajno spava
ispred crkve

Prodjite i ne gledajte me u oči
Imam dlanove za zabavu
i snove za lastavice

Prljave noge
stari šal kao nezaslužena kazna
prodjite i ne gledajte u slamku
nikada ne plačem
manji od crva
prosim za moju majku

Počeće zima
tužan pozorišni komad
nemir i tuga
tanka zavesa na vetru
kora bez hleba i gorke usne

Krv u meni kao da moja nije
kada s visine novčić pljusne.

Svetlana Borkovic, pesnikinja

Divna pesma. Pozdravite autorku ako je znate. A evo da vam na ovu tuznu temu preporucim kao (minimalnu) utehu i jednu dobru knjigu, zove se "Arcadia" i napisao je Jim Crace (takodje pisao "Gift of Stones". Ne radi se doduse o prosjackoj mafiji, nego o majci koja prosi sa detetom jer nema druge sanse da prezivi. Knjiga opisuje majku i dete kako pokusavaju da prezive prosjaceci na pijaci, jeduci otpatke. Majka ubrzo ukapira da prolaznici vise daju kad vide veselu bebu i scenu ala Pieta, nego placljivu i bolesnu, pa izbegava bacene narandze da beba ne dobije proliv. Opisuje godine, beba narasla i postala prevelika da bi je mrsava i gladna zena ceo dan nosala. Ipak nije gubila nadu da ce ishraniti to dete, i pobedila je na kraju. Obe knjige najtopline preporucujem. Ona druga (gift of stones) govori o pozrtvovanom ocuhu. Inace sam citao od autora i jednu kratku anegdotu o njegovom sopstvenom ocu: kaze, cale je uvek imao u dzepu zirova (valjda se tako zove ono seme od hrasta?). Pa tako kudgod ode, a on baci po jedan zir, gurne ga djonom u zemlju. Kaze da je vodio statistiku koliko je hrastova niklo tamo gde je on prolazio. Pozdravljam sve vas roditelje a i one koji ce tek da postanu.
johanboy johanboy 12:28 11.04.2008

No Comment

I na kraju vrhunac, mislim da ovo zaslužuje mesto u svetskim medijima, u nekom No Comment:


Ovo se, inace, u svetu ne dogadja!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:21 11.04.2008

Re: No Comment

jok, ne dogadja se. cekiraj ulice u engleskoj, tamo su uhapsili grumu rumina koji su uzimali/kupovali romsku decu koja su zivela za njima u kuci gde su ih obucavali kako da prose, kardu i devojcice spremali za prostituciju. to sve postoji i u rumuniji, bugarskoj, italiji, na kosovu, albaniji, makedoniji, grckoj...nema u nemackoj! ne znam za sever evrope ali podneblje oko nas je zarazeno time.
oldtajmer oldtajmer 21:24 11.04.2008

Iskreno Jelena

pitam se da li bi sudbina tih beba bila mnogo bolja cak i kada bi ih uzeo centar za socijalni rad, ili kako se vec zove, obzirom na njihov blazirani stav, nedostatak novca, ljudi, itd...

Pa idi onda 'ukradi' bebu! Neka to urade jos 100 volontera, pa ce mozda to pokrenuti adekvatnu paznju...

Pozdrav!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 05:57 12.04.2008

...

Ne, nisu same, sa mamama su

stalno vidjam te bebe (decu) sa mamama. ono što mi je puno puta palo u oči je da ih one ne drže u naručju, već da ih stave na neki karton, onako polu-gole, pa na beton.
i svaki put razmišljam kako im nije žao, a od mene kao treba da se očekuje neko sažaljenje, koje će me nagnati da im dam novac.
i svaki put se od te dece okrenem, jer znam da kada im dam novac (p)ostajem saučesnik. i onda, neko uvrnuto razmišljanje da je bolje da ta deca shvate da je to nenormalno, iako će možda dobiti batine, ukoliko nisu doneli dovoljno novca. jer, na tim istim mestima se smenjuju iz dana u dan.
razmišljam gde odlaze kada malo porastu i zašto niko ne reaguje. onda opet razmišljam o betonu i majkama i razmišljam da li su to uopšte njihova deca. i kad ih vidim onako gole i bose, razmišljam da li ih namerno skidaju, jer one su obučene.
i bude mi muka.

slučaj koji me je razvalio:
izlazim iz zubarske ordinacije. ispred, jedno malo skuplja pikavce. okrećem glavu da se saberem i prilazim. -jesi li gladan?, pitam.
ćuti i odmerava me nekoliko sekundi. čini se da u skeniranju pokušava da oceni kakva sam. a onda, osmeh.
-Jesam!
pitam ga šta želi da jede, kaže - burek.
- a jogurt? (nastavljam)
opet osmeh.
- I jogurt, i jogurt!
usput razgovaramo, priča mi o svojoj porodici. rukom prelazim preko ulepljene kose. nije mi gadno - gadno mi je nešto drugo. dok gledam to lepo lice, zamišljam ga okupanog.
oko nas se pravi brisan prostor - valjda se ljudi boje da je zarazno. ulazimo zajedno u burekdžinicu, žena zamalo da ga izbaci, a onda shvata da smo zajedno. pitam ga koliko ih ima i za svakog kupujem po burek i jogurt.
ta sreća u očima, za burek i za jogurt - to ne mogu da zaboravim. ne sećam se šta mi je pričao dok sam mu vezivala pertle, samo znam da je onu kesu stezao kao da će da nestane i da je nakon toga otrčao. nasmejan.
mariopan mariopan 10:08 12.04.2008

Re: ...

Eh , Snezana , kada ovo procitam onda mi dodje , kao sto predlaze gore Oldtajmer , da zaista napravimo akciju "otimanja" dece, zapravo nesto sto nece uplasiti decu ali ce da skrene paznju javnosti i medija i svih koji su svaoju decu te veceri okupali , nahranili i poljubili za laku noc.

A onda se osvestim jer znam da ce nas pohapsiti pre nego te ljude koji "svoju" decu skinu na minus ne zna se a sebe su obukli da im bude toplo i pre nego one lepo obucene i postovane ljude koji stoje iza ove besramne trgovine decijim mesom. Pa ko sme da se kaci sa njima? Mislim zajedno na policiju i mafiju? Jer jedni se prave ludi i kao ne vide a drugi zaradjuju i tako to ide ukrug. A deca?
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:37 12.04.2008

Deca?!

A, pa deca su naša budućnost, svetlo na kraju tunela, deca su najviše što imamo, deca su jedini pravi ponos svake nacije i države, deca su naše bolje sutra, deca su garant naše dostojanstvene starosti, deca su jedino u šta se isplati ulagati...itd.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:48 12.04.2008

Re: ...

A deca?

ona su samo sredstvo za postizanje odredjenog cilja. (čisto izrabljivanje - ništa emocije)
oldtajmer je gore napisao da ne zna da li bi bilo po njih bolje da budu u nekoj instituciji.
ja mislim - da.
zato što tamo imaju šansu, kakvu takvu.
na ulici - šansa se ne može podvesti čak ni pod statističku grešku.

dokle god jedan deo društva opstaje kao getoiziran, ovakve stvari će se dešavati. moj cilj bi bio - smanjivanje broja. (a tu bez sistema, dobra volja nije ni od kakve koristi)

edit:
ovo napisah pre nego li videh jelicin komentar
schraff schraff 02:44 13.04.2008

deca na ulici

Svaki put, svakog dana kada prođemo pored dece koju zlostavljaju prosjačenjem golu bosu i izgladnelu treba svi ,ali svi da zovemo policiju.Naša obaveza, a njihov posao. Službe koje plaćamo moramo naterati da rade svoj posao.Policiju i socijalne službe plaćamo i treba ih uporno pritiskati da počnu da to rade kako treba. Pritom iz ličnog iskustva znam da treba biti preteći uporan. Naime za razliku od prethodnih godina kada nisu hteli ni da se upuštaju u detalje već su uglavnom gledali da te otkače što pre- sada im nije svejedno kada vaš poziv ostane zabeležen. Istina, barem u Bgd , dežurni sa 92 uglavnom vam daje neki drugi "nadležan" broj , ali kad vide da ste uporni obećaju da će patrola sigurno otići da vidi o čemu se radi. I ponekad i dođu , naročito ako ih nazovete ponovo i kažete da još niko nije došao iako ste vi tu i čekate.Naravno ništa se tu ne desi, oni dođu , traže nekog starijeg ko ih je doveo, ako ih nađu oteraju ih uglavnom, bez privođenja iako bi morali to da urade..Ako starije ne nađu,decu najčešće ipak ostave na ulici iako po zakonu tek to nikako ne bi smeli.

Jednom su poslali obližnje saobraćajce na moju prijavu da u ulici Kneza Miloša stoji parkiran pun auto romske dece očigledno dovedene na prosjačenje, ne starije od 3-5 godina. Vozač nije bio u kolima, otišao negde da nešto obavi. Pokažem im auto, pokažem decu, kažem- možda i grešim, ali vi ste tu pa proverite. Oni mi na to kažu, da kad se i pojavi mogu samo da ga kazne za pogrešno parkiranje, jer deca trenutno ne prose. Onda ih podsetim da svakako ne bi bilo loše barem da zabeleže tablice, pošto uvek tvrde da ne mogu da uhvate one koji ih dovoze. Onda vidim da ne bi oni ni to da urade. Onda sam im rekla da ću morati ponovo da zovem centralu da bi poslali nekog drugog pošto oni očigledno nisu voljni da išta preduzmu. Onda je jedan od njih ipak prešao ulicu da vidi decu u autu i zapisao je tablicu, a policajka koja je ostala sa mnom na drugoj strani ulice mi je na moj užas rekla da oni tu ništa ne mogu, jer bi ceo dan mogli da- citiram -HAPSE DECU koja prose. Dete od pet godina koje svakako nije tog jutra odabralo da ide na ulicu, je za njih prestupnik , a ne žrtva koju treba spašavati.Pošto će svakako doći dan kada će morati da počnu da hapse one koji ih dovoze i koriste treba biti uporan.Naime, i njima je savršeno jasno kao i vama da moraju nešto da urade, ako to prijavite, jer će ako ništa drugo morati da pišu izveštaj o intervenciji po pozivu
A centri za socijalni rad su posebna priča i tema. Čast izuzecima i ponekom svetlom primeru, ali mislim da su to najgore službe u ovoj zemlji, koje svoj posao rade kao po kazni.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana