Astronomija

U Vojvodini vreme teče nešto sporije - ALBERT AJNŠTAJN

kosta.babic RSS / 10.05.2017. u 16:37
5eajwn.jpg
 
  

 

Kad pošten Vojvođanin iziđe na šor pa kaže:
        -Dobar dan,

onom što gledi sa kibicfenstera a to je onaj pendžer, duplirac što se kroz njega vidi ceo sokak, onaj što nema firange. 
       –moliću lepo dal znate kolko je sati, zdravo se žurim ?

 

A ovaj sa pendžera će njemu:

      -A što?- jel vataš ajziban za Bečkerek?

      -Ne nego autobus za Pančevo. Kaže onaj sa ulice.

      -Ajziban je tek prošo a autobus kanda kasni,ne vidim ni prašinu od njega.

      -Moram hitno u Pančevački špitalj strina se  kanda šlogirala, dovodili berberina da joj pusti krv al nije pomoglo dočim smo je morali oterati u špitalj, pa ko velim ako znate kolko je sati da ne okasnim?

      -Ta ne znam, sat mi u konku onom što se u njega ulazi iz ajnfora. Onog što je sav živopisan. Živopiso ga Vasa moler. Ja mu reko da mete jedno sunce što lakšava  a on pito:

    -Jel ko kastrola a ja mu kažem:

     -Ne nego ko polak lavora i još par konja što se beču.

     -A taj sat kasti, on je sa kukavicom pa ga nisam teo držati u gostinskoj sobu da ne budi goste kad navratu  za Veliku Gospojinu, misliće ljudi; ovaj je pošandrco kad drži tu tičurinu u satu.

I tako još malo divanidu o svem i svčim. Za to vreme prođe i autobus za Pančevo. Onaj sa sokaka  bi još da priča jerbo još ima zanimljivih tema.

    -Dal su okopani kuruzi , pa kako stoji žito? Oćel’ biti kiše? I da ispriča da je onomad njegov prit Vlajko moro ići 1943 ili ’44 čak u Veliki Bečkerek po brašno za štrudlu.

A onaj sa pendžera se doseti da ipak pogleda kolko je sati. Pa kaže:

    -Sa’ću  ja da pogledam.

A onaj na ulici veli:

     Ta nemoj žuriti -Evo komšija Dulek  ide s’ taljigama.Pitaću ga da sednem makar u šaraglje.

   -Jel komšija mogul’ ja s’ tobom do Pančeva?

A Dulek mu odgovara – Ta ne idem do pančeva idem samo do nadela.

Posle jedno po sata vrća se onaj sa pendžera.
       - vrag ga materin, taj sat je kupio još pokojni babo na vašaru  pa se nešto malo naherio i sve ko po malo preskače. Otoič  je bilo frtalj na dvanaest al sad, askurđel ga znao?
        To "otoič" nije ni Anštajn znao da protumači pa ga je u jednačinu uveo kao konstantu, jelte.

     A posle onaj sa šora reko onom iz duplirca: -I sutra je dan pa ću ja poraniti kod strine u špitalj.Valda neće kakav belaj biti ?

  

    Ps; U  Vojvodini još jedino smrt radi, sve ostalo je  zamrlo.

 

 

 



Komentari (301)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sven.en sven.en 07:54 12.05.2017

Re: Леп блог !

koga god da izostaviš, imaš opet štošta da dodaš ...

Nemoj biti tužan.
:)
docsumann docsumann 08:35 12.05.2017

Re: Леп блог !

sven.en
koga god da izostaviš, imaš opet štošta da dodaš ...

Nemoj biti tužan.
:)


daleko od toga.
no (da se ponovim), po meni su Rusi u književnosti ono što su Kinezi u stonom tenisu. klasa za sebe.

Harms je Hendriks. (ovo je tzv. maksa-doksova hipoteza. pošto je jednom prilikom maksa napisao (takav) komentar, posve identičan mišljenju koje već decenijama zastupam)

a opet Harms tvrdi da je Gogolj najveći. kad pročitaš Dnevnik jednog ludaka, ta tvrdnja ti postane jasnija.

Nabokovljev DAR, iako možda ne njegov najbolji roman (po meni to je Poziv na pogubljenje) predstavlja elegantnu, nepetencioznu demonstraciju aristoktatske (u najboljem mogućem smislu te riječi) stilske rafiniranosti i virtuozne vještine pisanja. to ja zovemn spisateljskim talentom.

braća Strugacki..."Talasi smiruju vjetar" vjerovatno je jedan od najpoetičnijih naslova romana u bespRuću povijesne istorije.
a "Piknik kraj puta" jedan od najinteligentnijih prikaza našeg kontakata sa vanzemaljcima (sa kojim se takoreći nismo ni sreli )
mnogo pametni ljudi bjehu ti braderi.

eto, pjesnike i pjesnikinje, pa ni Njekrasova, nećemo ovom prilikom spominjati...

al' zato od dva Jerofejeva, moramo bar jednoga. recimo Venedikta.
Bukovski je govorio da nikad trijezan nije napisao pjesmu. potpuno ga razumjem.
Venediktov kratki roman Moskva-Petuškin je esencija isijavanja jednog blistavog mozga potopljenog u različite jeftine alkohole.
krik ljudskog duh usred najdubljeg sivila sovjetske svakodnevnice.

Peljevina ću ovaj put takođe preskočiti, i preći odmah na Sorokinovo Plavo Salo, pošto se ne sjećam godinamka unazad da me je neka knjiga tako oduvala, ispomjerala, izneverovala i obrve mi počupala kao to ultimativno postmoderno štivo na nuklearni pogon. najbolji strip bez slika u povijesti elektronske muzike.

msilim, mogao bih još, ali cijenim da je poanta locirana...



urbana_gerila urbana_gerila 09:46 12.05.2017

Re: Леп блог !


mariopan


sven.en


varate se ako mislite da ste se provukle sovija srcići - pogledajte film, ću preslišavam!



sven.en sven.en 10:01 12.05.2017

Re: Леп блог !

msilim, mogao bih još, ali cijenim da je poanta locirana...

Malo dublje, il?
:)

Stiven Hoking u knjizi Crne rupe i bebe vaseljene tj u intervjuu, na par stranica pred kraj, navodi:

- Poslednja ploča (od osam) - Edit Pjaf, Je ne regrette rien (Ništa ne želim ja).

- Kada bi nosio samo jednu (od osam), odvažno tamo gdje niko nije stigao - bio bio to Mocartov Rekvijem.

- Knjigu (naravno, čekaju ga sabrana Šekspirova djela i Biblija, izmaštala gospođa koja postavlja pitanja, ne), rekao je: "Mislim da bih poneo Midlmarč Džordža Eliota. Neko je kazao - možda je to bila Virdžinija Vulf - da je to knjiga za odrasle. Nisam siguran da već spadam u tu skupinu, ali ipak bih pokušao."

Znači: Rekvijem i Midlmarč.

U izbjeglištvo kad ljudi krenu, razmišljam, dal ponesu knjigu, ploču? Il samo glavu na ramenima?  - evo, Urbani kaže da ne čita ni ono što kupi. :)
Ili je sve pročitao il sve bitno (srcu mu drago) zapamtio, nahranio se, što dođe na isto dok se čovjek ne prejede.. :)

Od dva filma The Grinch i The Truman Show - na samom vrhu liste, privatne, filmova koje volim - interesantno je da Dž. Keri nije najomiljeniji glumac (ne, nije ni Bred Pit), ali je glavna uloga u oba..

Rusi su dobri pisci (i kad su slomljena srca), nebitno dal je jedan il njih pet u Antologiji, nećemo obarati ruke oko toga..

.. ukratko: ovom mom, vedrom, nabrajanju pisaca nije bilo ofiranja, nikakvog cilja. Smatram se osobom koja bi možda ponijela jednu knjigu, odvažno tamo gdje niko nije stigao, (npr. Ubi pticu rugalicu), a možda, što je vjerovatnije, stavila ruke u prazne džepove astronautskog kombinezona.. i pošla ća.

:)

sven.en sven.en 10:02 12.05.2017

Re: Леп блог !

pogledajte film

:)
docsumann docsumann 10:59 12.05.2017

Re: Леп блог !

.. ukratko: ovom mom, vedrom, nabrajnju pisaca koje volim nije bilo ofiranja i nikakvog cilja. Smatram se osobom koja bi možda ponijela jednu knjigu, odvažno tamo gdje niko nije stigao, (npr. Ubi pticu rugalicu), a možda, što je vjerovatnije, stavila ruke u prazne džepove astronautskog kombinezona.. i pošla ća.


prilježno skupljam preporuke (za konzumaciju) po komentarima.
muzika, knjige, nebitno... baš sam se okoristio o blog po tom pitanju.

koliko god izgledalo besmisleno nabrajati knjige koji ti znače, neko od toga može profitirati.
razmisljam razmisljam 15:07 12.05.2017

Re: Леп блог !

freehand

Izgleda da se uporno ne razumemo: za mene je čovek po svakom određenju uvek ono što sam za sebe kaže. Sa tim nemam problem niti mi pada na pamet da se ikom u to mešam. Dakle, Razmišljam, ti si za mene XII narodnooslobodilačka udarna Vojvođanka što je bombe bacala sa kamen-studenca i ništa drugo! :)
Ono što ne mogu da domašim je sadržaj prideva vojvođanski/a kad je kultura u pitanju.
Politički i administativno mi je jasno, u kulturnom domenu to može biti samo veštački zbir geografski pripadajućih kulturnih obrazaca.


Дакле, коначно сам укапирала. Праштај што ми се лампица није упалила знатно раније.

Ипак, не претеруј са ударним и народноослободилачким придевима. Мислим да си одавно морао да сконташ да сам крајње мирољубив створ.

Него, што се тиче културних одредница, не знам шта бих ти рекла. Као дете сам прескакала конопац бројећи подједнако и црвена бела плава и пирош фехир кек, разбарајала до десет и на српском и на маџарском, на фолклору учила словачке и украјиске игре, у друштву певала тот красни цо ма очи белави на исту мелодију као и оз о сип оз о сип..., ишла на кирбаје и вашаре, залазила на мисе и литургије...
Све је то у мени оставило трага и није било поред ни мимо мене, већ део мог бивствовања и неког ( не националног ) идентитета.
Дакле, и по питању културних образаца се осећам конгломератом, миксом и такође се декларишем као Војвођанка.



razmisljam razmisljam 15:09 12.05.2017

Re: Леп блог !

mariopan

Pa biće da si Sosa?

Al nemoj mene da pitaš, ja sam dođošanka.


Само Соса нисам, јер су Сосе искључиво Банаћуше. Једино неупућени Сосама и Лалама зову све Војвођане среда.


urbana_gerila urbana_gerila 15:45 12.05.2017

Re: Леп блог !


razmisljam


jbt, kako si se zalaufala glede kulturoloških opservacija, ispašće još, daleko ga bilo, da si - jugoslovenka.
razmisljam razmisljam 15:51 12.05.2017

Re: Леп блог !

urbana_gerila

razmisljam


jbt, kako si se zalaufala glede kulturoloških opservacija, ispašće još, daleko ga bilo, da si - jugoslovenka.


А је л' бити Југословенка по дефиницији нешто лоше?


urbana_gerila urbana_gerila 16:01 12.05.2017

Re: Леп блог !


razmisljam
А је л' бити Југословенка по дефиницији нешто лоше?


meni - jock!
voleo sam jugoslaviju, a i u vremja ono, i ovde i u tuđim zemljama koje sam posećivao ili u njima živeo, deklarisao sam se kao srbin, bez ikakve nacionalističke konotacije - jednostavno, tako se nazivala država mojih predaka.

verovatno je vojvodina ime države tvojih predaka, pa što bih tebi branio ono što sam tada dopustio sebi.

urbana_gerila urbana_gerila 16:01 12.05.2017

Re: Леп блог !

.
kosta.babic kosta.babic 16:09 12.05.2017

Re: razmisljam

razmisljam
freehand

Izgleda da se uporno ne razumemo: za mene je čovek po svakom određenju uvek ono što sam za sebe kaže. Sa tim nemam problem niti mi pada na pamet da se ikom u to mešam. Dakle, Razmišljam, ti si za mene XII narodnooslobodilačka udarna Vojvođanka što je bombe bacala sa kamen-studenca i ništa drugo! :)
Ono što ne mogu da domašim je sadržaj prideva vojvođanski/a kad je kultura u pitanju.
Politički i administativno mi je jasno, u kulturnom domenu to može biti samo veštački zbir geografski pripadajućih kulturnih obrazaca.


Дакле, коначно сам укапирала. Праштај што ми се лампица није упалила знатно раније.

Ипак, не претеруј са ударним и народноослободилачким придевима. Мислим да си одавно морао да сконташ да сам крајње мирољубив створ.

Него, што се тиче културних одредница, не знам шта бих ти рекла. Као дете сам прескакала конопац бројећи подједнако и црвена бела плава и пирош фехир кек, разбарајала до десет и на српском и на маџарском, на фолклору учила словачке и украјиске игре, у друштву певала тот красни цо ма очи белави на исту мелодију као и оз о сип оз о сип..., ишла на кирбаје и вашаре, залазила на мисе и литургије...
Све је то у мени оставило трага и није било поред ни мимо мене, већ део мог бивствовања и неког ( не националног ) идентитета.
Дакле, и по питању културних образаца се осећам конгломератом, миксом и такође се декларишем као Војвођанка.




U ovom kontekstu bi mogao da zapitam freehanda da li je on u kulturnom obrascu onih sa Margite ili onih sa Sodare?
razmisljam razmisljam 16:57 12.05.2017

Re: razmisljam

kosta.babic


U ovom kontekstu bi mogao da zapitam freehanda da li je on u kulturnom obrascu onih sa Margite ili onih sa Sodare?


Питај ти, Коста, Фрија шта год 'оћеш, али бих волела да мене не увлачиш у то чак ни путем контекста.
Унапред благодарна на разумевању.

blogovatelj blogovatelj 17:18 12.05.2017

Re: Леп блог !

Ја нисам толико матор, но, то није ни од пресудне важности


Od tvojih godina mnogo je tragičniji način na koji poimaš stvarnost.
emsiemsi emsiemsi 17:45 12.05.2017

Re: Леп блог !

blogovatelj
Ја нисам толико матор, но, то није ни од пресудне важности


Od tvojih godina mnogo je tragičniji način na koji poimaš stvarnost.

Оооооо, где си Блоги !?
Може ли се !?
sven.en sven.en 17:49 12.05.2017

Re: Леп блог !

prilježno skupljam preporuke (za konzumaciju) po komentarima.
muzika, knjige, nebitno... baš sam se okoristio o blog po tom pitanju.

koliko god izgledalo besmisleno nabrajati knjige koji ti znače, neko od toga može profitirati.

Ali, ti si i dobrica.

:)
kosta.babic kosta.babic 08:30 14.05.2017

Re: razmisljam

razmisljam
kosta.babic


U ovom kontekstu bi mogao da zapitam freehanda da li je on u kulturnom obrascu onih sa Margite ili onih sa Sodare?


Питај ти, Коста, Фрија шта год 'оћеш, али бих волела да мене не увлачиш у то чак ни путем контекста.
Унапред благодарна на разумевању.


Nije zbog tebe nego je i mene ubeđivao da ne postoji vijvođanski kulturni obrazac
highshalfbooze highshalfbooze 20:06 10.05.2017

Interesantno

Vi imate dva groblja u Bavaništu.
Nisam znao za to gde si uslikao to. Nisam iš'o obilaznicom
kosta.babic kosta.babic 20:38 10.05.2017

Re: Interesantno

highshalfbooze
Vi imate dva groblja u Bavaništu.
Nisam znao za to gde si uslikao to. Nisam iš'o obilaznicom

Imamo tri groblja.Jedno je u "selancu",jedno je na "bregu"I pristup na treće preseca obilaznica koja još nije u funkciji.Ali ako oćemo da se saranimo morćemo da sačekamo da prođu svi šleperi.
freehand freehand 21:09 10.05.2017

Re: Interesantno

Vi imate dva groblja u Bavaništu.

A bogami i manastir
highshalfbooze highshalfbooze 23:21 10.05.2017

Re: Interesantno

A bogami i manastir

A bogme i izvor u manastiru. Kažu da je lekovita voda, valjda zato što može da se pije
kosta.babic kosta.babic 18:57 11.05.2017

Re: freehand.

freehand
Vi imate dva groblja u Bavaništu.

A bogami i manastir

Manastir u Bavaništu nikad nije bio manastir.Bila je to kapelica sazidana iznad izvora "lekovite"vode od ostatka materijala zaostalog posle zidanja crkve u Bavaništu.Iznad izvora bila je vrba na koji su žene vezivale raznobojne krpice,Za sreću i zdravlje.Uostalom kao ostatak paganskih običaja samo sada vezanih uz hrišćanstvo.Devedesetih godina prošlpg veka doselila se tu grupa kaluđera i uz pomoć sponzora napravila manastir koji su meštani zvali namastir a koji nikad nije ni postojao.Danas kompleks "manastira" izgleda stariji i lepši od starog mosta u Mostaru.Dolaze ekskurzije novokomponovanih vernika da se dive starini.Mogao bih još puno da kažem o tome ali neću.Ne plašim se nikog i ničeg ali mi je mrsko.
freehand freehand 19:52 11.05.2017

Re: freehand.

kosta.babic
freehand
Vi imate dva groblja u Bavaništu.

A bogami i manastir

Manastir u Bavaništu nikad nije bio manastir.Bila je to kapelica sazidana iznad izvora "lekovite"vode od ostatka materijala zaostalog posle zidanja crkve u Bavaništu.Iznad izvora bila je vrba na koji su žene vezivale raznobojne krpice,Za sreću i zdravlje.Uostalom kao ostatak paganskih običaja samo sada vezanih uz hrišćanstvo.Devedesetih godina prošlpg veka doselila se tu grupa kaluđera i uz pomoć sponzora napravila manastir koji su meštani zvali namastir a koji nikad nije ni postojao.Danas kompleks "manastira" izgleda stariji i lepši od starog mosta u Mostaru.Dolaze ekskurzije novokomponovanih vernika da se dive starini.Mogao bih još puno da kažem o tome ali neću.Ne plašim se nikog i ničeg ali mi je mrsko.

Ček polako: jel to manastir ili "manastir"? Bez obzira na starost?
Ono u čemu sam ja bio bilo je manastir, u kome žive neki kaluđeri, vrše se krštenja i venčanja, a to što je obnovljen devedesetih ne znači da od tada i potiče.
Nije me mrzelo da proverim ono što sam čuo i držao za činjenice:
Manastir u Bavaništu
zilikaka zilikaka 22:43 10.05.2017

Korekcija

Sad tek videla.
Kad pošten Vojvođanin iziđe na šor pa kaže:


ajd što se u potpunosti slažem s Komšijom da je Vojvođanin naziv koji možda drugi za nas koriste. Mi sami za sebe vrlo retko.
Nego, htedoh reći, iziđe se na sokak, ne na šor, a šorom sredom svima mater redom.
Milan Novković Milan Novković 23:01 10.05.2017

Re: Korekcija

zilikaka
šorom sredom svima mater redom.

Cccc, strašno, što bi rekao Emsi, ti Banaćani baš nestašni!

Ja mislio to se malo samo razularilo oko Pančeva, kao ono međutim ...
cassiopeia cassiopeia 08:17 11.05.2017

Re: Korekcija

a šorom sredom svima mater redom.


Možeš misliti mog zabezeka kad sam jednom išla sa ujakom, bilo mi tad 15-16 godina, a on peva iz sveg glasa idem šorom pucam iz pištolja, beži mala lupiću te ciglom
freehand freehand 08:23 11.05.2017

Re: Korekcija

Nego, htedoh reći, iziđe se na sokak, ne na šor, a šorom sredom svima mater redom.

Šorom šajke, kao što se dobro zna.
A puca se pištoljom i recka se brisom, ofkors.
zilikaka zilikaka 10:26 11.05.2017

Re: Korekcija

cassiopeia
a šorom sredom svima mater redom.


Možeš misliti mog zabezeka kad sam jednom išla sa ujakom, bilo mi tad 15-16 godina, a on peva iz sveg glasa idem šorom pucam iz pištolja, beži mala lupiću te ciglom

A, to je iz opusa "Idem šorom ", i treba Ide šorom i pucam pištoljOm, nego se ti ne sećaš najbolje.
Ima varijacija kolko hoćeš.Bitno da uklopiš metriku i da drugi stih nema blage veze sa prvim.

Vidiš, jesmo mi već onoliko pričali o tome, al mogli bi da organizujemo turnir u bećarcima.
Jedino moramo da izbunarimo i Maksu, jerbo je čovek pokazao zavidno poznavanje materije.
kosta.babic kosta.babic 10:39 11.05.2017

Re: Korekcija

A puca se pištoljom i recka se brisom, ofkors.

Osim kad oćeš samo da ga rovašiš.Ondak se palac mete na jedan santim od vrja brise.
emsiemsi emsiemsi 12:12 11.05.2017

Re: Korekcija

kosta.babic
A puca se pištoljom i recka se brisom, ofkors.

Osim kad oćeš samo da ga rovašiš.Ondak se palac mete na jedan santim od vrja brise.

И ондак преко палца.
Најбоље кобасицу, а може и штогод друго.
freehand freehand 12:31 11.05.2017

Re: Korekcija

Vidiš, jesmo mi već onoliko pričali o tome, al mogli bi da organizujemo turnir u bećarcima.
Jedino moramo da izbunarimo i Maksu, jerbo je čovek pokazao zavidno poznavanje materije.

Moj drug Sloba je multitalentovan tip, ali ga ovde pominjem zbog četvorodecenijskog tamburaškog staža.
Još pre nekoliko godina mi je pričao da mu je pri kraju knjiga sa stihovima bećaraca ali onim koje tamburaši među sobom ili kroz nos pevaju. ili posle ponoći, u probranom društvu. E tu je sve tri metera somota, ali hardkor varijanta.
Ako ga prevarim, konačno, da se otvori sa tekstom - eto i bloga.
mariopan mariopan 13:53 11.05.2017

Re: Korekcija

freehand
Vidiš, jesmo mi već onoliko pričali o tome, al mogli bi da organizujemo turnir u bećarcima.
Jedino moramo da izbunarimo i Maksu, jerbo je čovek pokazao zavidno poznavanje materije.

Moj drug Sloba je multitalentovan tip, ali ga ovde pominjem zbog četvorodecenijskog tamburaškog staža.
Još pre nekoliko godina mi je pričao da mu je pri kraju knjiga sa stihovima bećaraca ali onim koje tamburaši među sobom ili kroz nos pevaju. ili posle ponoći, u probranom društvu. E tu je sve tri metera somota, ali hardkor varijanta.
Ako ga prevarim, konačno, da se otvori sa tekstom - eto i bloga.


Ajd prevari ga.


Tu ima zdravo brezobraznih stihova a mi ćemo čitati noćom kad zaspu mala deca?
zilikaka zilikaka 15:54 11.05.2017

Re: Korekcija

tu je sve tri metera somota, ali hardkor varijanta.

Ti bi komšija trebalo da znaš da je najtvrdja Cajka.
To stvarno ide u vrlo biranom društvu i ne poručuje van toga ni slučajno.
zilikaka zilikaka 15:57 11.05.2017

Re: Korekcija

Ajd prevari ga.

Naravno. To je greota da ne izadje u narod.
Još lepše ako ga ubediš da konačno izda knjigu pa mu praviš ovde promociju.
Jednu mušteriju sigurno ima, a čekaj dok se proglasi...
mariopan mariopan 18:47 11.05.2017

Re: Korekcija

zilikaka
Ajd prevari ga.

Naravno. To je greota da se izadje u narod.
Još lepše ako ga ubediš da konačno izda knjigu pa mu praviš ovde promociju.
Jednumušteriju sigurno ima, a čekaj dok se proglasi...



Ništa ako nema Cajke izNovogaSada. To je vr a posle idu bećarci.
kosta.babic kosta.babic 19:10 11.05.2017

Re: mariopan

Ništa ako nema Cajke izNovogaSada. To je vr a posle idu bećarci.

A ja nejvolem - Tri metera somota.

razmisljam razmisljam 22:23 11.05.2017

Re: Korekcija

cassiopeia
a šorom sredom svima mater redom.


Možeš misliti mog zabezeka kad sam jednom išla sa ujakom, bilo mi tad 15-16 godina, a on peva iz sveg glasa idem šorom pucam iz pištolja, beži mala lupiću te ciglom


Дааа, има ту једна још будибогснамија верзија која каже
: ударим те ћошком иза цигле .

Иначе, некада давно је била издата књижица са гомилом бећараца. Имам је негде у кућевној библиотеКи, али ме нешто мрзи да је тражим.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:57 11.05.2017

Re: Korekcija

Vidiš, jesmo mi već onoliko pričali o tome, al mogli bi da organizujemo turnir u bećarcima.


Mogli biste, al morate da pitate Hrvatsku, to je sad njihovo kulturno dobro.
Registrovano u UNESCO.

Al zato čik nek zaigraju Moravac, pa neka i njega registruju ako se sanđu :)
alselone alselone 21:55 11.05.2017

Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

Sta znaci rec "skoli"?
razmisljam razmisljam 23:17 11.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani


alselone
Sta znaci rec "skoli"?


Инфинитив сколити?

Салетети, спопасти, опхрвати...


alselone alselone 07:59 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

Инфинитив сколити?


Ne. Izgovara se kao jedna rec a zapravo su dve "s koli". Je l' znas sad?

Posle "noćom" moja druga omiljena starovojvodjanska reč.
zilikaka zilikaka 09:45 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

Ne. Izgovara se kao jedna rec a zapravo su dve "s koli". Je l' znas sad?

E, jesi ga zabunio...

Idi s'koli nastanicu da doneseš Čiku i Strinu, da ne idu noćom po selu, da ih ne uvati neka kera.
urbana_gerila urbana_gerila 10:30 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani


zilikaka


mašingeverka, bre, jel to tebi nešto, pupupudalekobilo, nije dobro?
kaće više: lekvar-tašak, listača, ladnjača, kretoš, nasuvo, mamaljuga, žemljička, jaje ucelo i još neki taki engeč?
alselone alselone 11:39 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

Idi s'koli nastanicu


To je taj rad.
mariopan mariopan 15:21 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

kretoš,



Samo ja tu dodam puno seckani oraja. smokava i suvog grožđa, ne može samo kretoš, i upržim karamel malo jače, da zagorči....mmmm...
urbana_gerila urbana_gerila 15:49 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani


mariopan
Samo ja tu dodam puno seckani oraja. smokava i suvog grožđa, ne može samo kretoš, i upržim karamel malo jače, da zagorči....mmmm...


majku mu, bio sam ubeđen da se to zove - oblanda, a da se negde vika i oblatna.
cassiopeia cassiopeia 17:08 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

urbana_gerila


majku mu, bio sam ubeđen da se to zove - oblanda, a da se negde vika i oblatna.


Oblatna i nikako drugačije. Meni kad pročitam oblanda na pakovanju kora uvek izgleda kao greška.

I što Mariopan kaže mora malo jače da se ukuva fil i orasi idu seckani. Al' nikako seckani na gomilu, već lepo jedan po jedan u ruku i seckaj na listiće
emsiemsi emsiemsi 17:44 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

cassiopeia
urbana_gerila


majku mu, bio sam ubeđen da se to zove - oblanda, a da se negde vika i oblatna.


Oblatna i nikako drugačije. Meni kad pročitam oblanda na pakovanju kora uvek izgleda kao greška.

I što Mariopan kaže mora malo jače da se ukuva fil i orasi idu seckani. Al' nikako seckani na gomilu, već lepo jedan po jedan u ruku i seckaj na listiće

Хехехехе !
kosta.babic kosta.babic 18:33 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

mariopan
kretoš,



Samo ja tu dodam puno seckani oraja. smokava i suvog grožđa, ne može samo kretoš, i upržim karamel malo jače, da zagorči....mmmm...

Kretoš se u mom delu banata odnosilo na ratluk, sa orasima.Znate već zbog čega niste mali.Bile su i orasnice. Stvrdnuti karamel sa seckanim orasima i susamom umesto oraha. Krckalo pod zubima.Pravio pokojni Muja i sladoled i bozu.A još pre toga baba Desa pravila -Jabuke petrovače,one sitne umočene u rastopljeni šećer u koji je dodata crvena boja.
Jebeš mek.
zilikaka zilikaka 18:58 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

mašingeverka, bre, jel to tebi nešto, pupupudalekobilo, nije dobro?

Dobro sam, fala na pitanju, nego baš ne bih da se cakam na makaršta.
urbana_gerila urbana_gerila 20:38 12.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani


zilikaka
Dobro sam, fala na pitanju, nego baš ne bih da se cakam na makaršta.


e, aloc, ko će sad gegule što se skujnom ače abriktovati?
zilikaka zilikaka 05:51 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

e, aloc, ko će sad gegule što se skujnom ače abriktovati?


Kako si ovo sklepao?
Pazi kad sam morala da konsultujem gugl da bih shvatila o čemu se radi.
Ajd ja, nego sam sigurna da te ni jedna od mojih prababa, bilo s banatske bilo s bačke strane, jednako ne bi razumela
Milan Novković Milan Novković 08:34 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

zilikaka
e, aloc, ko će sad gegule što se skujnom ače abriktovati?


Kako si ovo sklepao?
Pazi kad sam morala da konsultujem gugl da bih shvatila o čemu se radi.
Ajd ja, nego sam sigurna da te ni jedna od mojih prababa, bilo s banatske bilo s bačke strane, jednako ne bi razumela

"Skujnom ače" bi ti severnobački kolonisti odma' prepoznali, za gegulea, valjda (malopre i ja naučio) trebate da imate uvezenog bar jednog Gedžu (možda grešim, iako ima interesantnih diskusija na webu), a rečima tipa "abriktovati" haraš, cenim

Kod nas su reči "ačiti se i bečiti se" česće koristile majke da bi, češće sinovima nego ćerkama, skrenule pažnju da im audio-vizuelno ponašanje kaska podosta za fiziološkim uzrastom
urbana_gerila urbana_gerila 12:29 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani


zilikaka
ne bih da se cakam na makaršta.



zilikaka
Kako si ovo sklepao?
Pazi kad sam morala da konsultujem gugl da bih shvatila o čemu se radi.
Ajd ja, nego sam sigurna da te ni jedna od mojih prababa, bilo s banatske bilo s bačke strane, jednako ne bi razumela



na kalcijumu si pa su ti ojačale cevanice?
turila još jedan par kostobrana pod štucne?
neizdrž?


da počnem skraja:
abriktovati - vOspitati.
najsočnije je zvučalo kada to zoran radmilović obeća miri banjac.

ačiti se - zezati se, zavitlavati.
skujnom - sa kuhinjom.

gegula - što bi i hrvatijanci i vojvođanijanci i svi ostali indijanci, dizvinu pravi indijanci, rekli: srbijanac.

aloc - propast, pesnički: ode mas u propas.

sasvim je moguće da meni škripi sintaksa, ali sam uvek spreman da čujem ekspertsko mišljenje.

blagoš tebi na babama, moje su se, kao i dede, upokojile pre mog rođenja.
kažu da osobe kojima je, dalekobilo, amputiran neki deo tela, ne samo da i dalje osećaju njegovo prisustvo nego i bol u istom, tako i ja kada naiđu loši dani osetim da mi snagu vraća neka okrepljujuća blagonaklonost bez racionalnog objašnjenja.
moj dobri otac nikada nije ni glas na mene povisio, moja dobra majka bi pokušala da mi podvikne tako što bi samo u tim prilikama koristila moje kršteno ime a ne nadimak, ali bi već do drugog sloga to prelazilo u sine majčin jedini na svetu, no, ipak, na nju sumnjam u pogledu bola - čini se da su ona i gerilica u paktu, pa ako geriličin aperkat nije dostatan, i ona olupa đuveče o čelenku onom njenom bandoglavom detetu.
zilikaka zilikaka 13:08 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

sasvim je moguće da meni škripi sintaksa, ali sam uvek spreman da čujem ekspertsko mišljenje.


Pa nije ekspertsko, daleko od toga, al znaš...
Ne kažem, nakupio si reči sa značenjem, i povezao.
I imaš sve što treba za jednu rečenicu.

Jedino što se to tako ne kaže i baš ne liči.
Zapravo, ko Frankenštajn je.
urbana_gerila urbana_gerila 13:49 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

zilikaka
Pa nije ekspertsko, daleko od toga, al znaš...
Ne kažem, nakupio si reči sa značenjem, i povezao.
I imaš sve što treba za jednu rečenicu.

Jedino što se to tako ne kaže i baš ne liči.
Zapravo, ko Frankenštajn je.


znači, nisi lingvistička ekspertuša, ali tvrdiš da je tvoj intimno-iskustveni doživljaj sintakse - baš jedino merodavan!
to?
zilikaka zilikaka 17:27 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

znači, nisi lingvistička ekspertuša, ali tvrdiš da je tvoj intimno-iskustveni doživljaj sintakse - baš jedino merodavan!

Daleko da je jedino merodavan. Tim pre što to nije egzaktna oblast gde m9žeš jasno dokazati kad nešto nije dobro.
U krajnjem slučaju, ko je pozvan tebi da sudi, govori kako hoćeš.
Ja htedoh da ti kažem da, mada imaš sve logičke elemente u rečenici, fali ti zvučni deo. Znaš kad se iz protrka čuje da ne zvuči prirodno.
Dakle, ja rekoh sa pozicija nekog ko od malena dobro poznaje ovaj govor a bog mu dao i da ume da čuje.
Kad bi recimo pokušao da pišeš tekst ovim "narečjem" i staviš takvu rečenicu, to ne bi ličilo.
Ja rekoh, a ti dalje traži ekspertizu što upućenih lingvista što lokalnih baba.
urbana_gerila urbana_gerila 17:50 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani


zilikaka
fali ti zvučni deo


rad sam da saznam - kakva je to sintaksička jedinica "zvučni deo", i kako utiče na rečeničnu strukturu?


zilikaka
Kad bi recimo pokušao da pišeš tekst ovim "narečjem" i staviš takvu rečenicu, to ne bi ličilo.


više nisi lingvista, sad bi da budeš književni kritičar?


zilikaka
traži ekspertizu što upućenih lingvista što lokalnih baba.


samo zbog zapisnika, nisam te ja "lokalnom babom" nazvao.
zilikaka zilikaka 20:47 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani

Ma tvoja lotra, tvoj tavan.
Sve si u pravu. Zaboravi mene.
urbana_gerila urbana_gerila 23:26 13.05.2017

Re: Ajmo Bacvani, Sremci i Banacani


zilikaka
Ma tvoja lotra, tvoj tavan. Sve si u pravu. Zaboravi mene.


vidi je kako se napirila, ta - nećemo se valjda graditi...
razmisljam razmisljam 22:20 11.05.2017

Сличности и разлике

Има ту ситних неподударности у количини наглувости у појединим крајевима Војводине, а у односу на изворне швапске речи.

Рецимо, Коста каже ајзибан, а у нас је ( и још у понеког, видех ) ајзЛибан. А има и шнелцуг и штрека и штација, ако ћемо у ситна цревца.

И на северу Бачке никог не возиш колима, бициклом, чиме год, већ га носиш ( ,,Однећу те ја до вароши, само да упрегнем коње у кола.'' ).

Онда, на истим тим севернобачким салашима кастрола је лабошка, а што потиче директно из маЏарског.

АјНфорт се по нашки каже суви улаз .

А молер је на тим салашима сликар исто као и фотограф.

zilikaka zilikaka 22:33 11.05.2017

Re: Сличности и разлике

на северу Бачке никог не возиш колима, бициклом, чиме год, већ га носиш

Pa i ovde. Kako drukčije?
mirelarado mirelarado 22:55 11.05.2017

Re: Сличности и разлике

А има и шнелцуг


Код мене има и ципелцуг.
razmisljam razmisljam 23:02 11.05.2017

Re: Сличности и разлике

mirelarado
А има и шнелцуг


Код мене има и ципелцуг.


Па кад ниси набавила точак к'о сав равничарски свет .

Иначе, Мирела, ту сам, хвала на питању. Вирим преко плота, ама се слабо јављам.

Не знам шта ми би вечерас да се оволико раскокодачем, али се надам да ми Коста то неће узети за зло.
mirelarado mirelarado 23:11 11.05.2017

Re: Сличности и разлике

Па кад ниси набавила точак к'о сав равничарски свет


Та имам и точак, али ме здраво стра' од саобраћаја по овим београдским брдима.

Уврати чешће. :)
kosta.babic kosta.babic 06:38 12.05.2017

Re: razmisljam

razmisljam
mirelarado
А има и шнелцуг


Код мене има и ципелцуг.


Па кад ниси набавила точак к'о сав равничарски свет .

Иначе, Мирела, ту сам, хвала на питању. Вирим преко плота, ама се слабо јављам.

Не знам шта ми би вечерас да се оволико раскокодачем, али се надам да ми Коста то неће узети за зло.

Nijko ti ništa ne sme uzeti za zlo.Slobodno razmišljaj.Zato blog i postoji.
razmisljam razmisljam 15:12 12.05.2017

Re: razmisljam

kosta.babic

Nijko ti ništa ne sme uzeti za zlo.Slobodno razmišljaj.Zato blog i postoji.


Ма знам ја то Коста, него сам се мало фемкала, јер сам се баш раскомотила код тебе синоћ преко сваке мере .

Но, свакако теби хвала на ових пар охрабрујућих речи.
tasadebeli tasadebeli 07:42 12.05.2017

Швабизми опет међу Сербљима

Каже баба, рођена у Тителу ОНОМАД, 1908, шаљући ме у продавницу да јој купим неки материјал јербо је сама шила за све нас:

- То ти је, сине, дункл браон.

- Дај бре, баба, немој да ме зајебаваш! Немам појма шта ти је то дункл. А и не каже се браон него смеђе!

Гледа ме баба (са изразом лица модел "еее, џабе те ја издржавам док ти учиш те школе" ) и каже тоном равним, без иједног брдашцета:

- Смеђе? Па то је хрватска реч.

А од ћалета сам научио да је штуцфлигл клавир у ствари пијанино.

Док је деда, полиглота као и све Нишлије, вазда баби говорио намерно посебно наглашавајући оно Н:

- Хоћеш, молим те, да ми додаш цигаретеНшпиц са нахтНкасле.








П.С. - Упс, видим да се овде јављају само они начитани.

Дедер, иако не волем лепу књижевност, да се малкице прикријем међу њима некако...

Кад већ помињем бабине Плештиће из Титела, морам ондак да цитирам фелдмаршал-лајтнанта Франца Карла Леополда баруна фон Енгелсхофена виа Симеон Пишчевић виа Милош Црњански:


Серби не заборављају! То је јако непослушна и дивља врста народа. `Ein äusserst unbotmässiges und wilds Element!`"
freehand freehand 14:14 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

- Смеђе? Па то је хрватска реч.

Kafena.
razmisljam razmisljam 15:14 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

tasadebeli

- То ти је, сине, дункл браон.


Дункл vs резедо .
freehand freehand 15:25 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

razmisljam
tasadebeli

- То ти је, сине, дункл браон.


Дункл vs резедо .

Liht, valeden.
zilikaka zilikaka 15:34 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

Дункл vs резедо


Ne znam kod vas, al ovde rezedo može biti samo zelena.
Važi i obrnuto.
razmisljam razmisljam 15:38 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

zilikaka
Дункл vs резедо


Ne znam kod vas, al ovde rezedo može biti samo zelena.
Važi i obrnuto.



freehand
razmisljam
tasadebeli

- То ти је, сине, дункл браон.


Дункл vs резедо .

Liht, valeden.


Јес је'. У праву сте и Фри и ти. Канда да сам се мало залетела .

sven.en sven.en 17:50 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

П.С. - Упс, видим да се овде јављају само они начитани.

Дедер, иако не волем лепу књижевност, да се малкице прикријем међу њима некако...


Taso, stari moj, kanda si zapostavljen ovih dana. - m?

Nemoj poslije, rekoše koju Apostata i Sven. Nemo' poslije, nisam 'teo a jagode bile slatke, naše.

:)

Ekako mi dobro stoji ime Sven, cc, kul. Ista sam Zappa. :)
myredneckself myredneckself 23:02 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

zilikaka...
Ne znam kod vas, al ovde rezedo može biti samo zelena.


...i razmisljam


Rezedo rolka...



i fres(ka) majica (uvodim novu boju - fres).



Haljina fres boje, pa i freska haljina, kako je meni govorila moja baba, obuci onu fresku haljinu, baš je lepa.
Pretpostavljam da je fres od francuskog fraise - jagoda.
A mož i boja lubenice, jeltakotakoje, što da ne.
zilikaka zilikaka 23:09 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

uvodim novu boju - fres).

E, za to nisam čula.
Nego, kad smo kod tih tema, koji je zvaničan izraz za girtlu?
Ono, svaki mantil ima girtlu da se opašeš, i to nije kaiš, to je baš girtla.
A kravata je il mašna il poša.
razmisljam razmisljam 23:52 12.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

zilikaka
uvodim novu boju - fres).

E, za to nisam čula.
Nego, kad smo kod tih tema, koji je zvaničan izraz za girtlu?
Ono, svaki mantil ima girtlu da se opašeš, i to nije kaiš, to je baš girtla.
A kravata je il mašna il poša.


Виш, ја чула и одавно заборавила и МРНС ме сад подсети ( Фала МРНС ). Нека врста ружичасто-розичасте .

А по Гугл преводиоцу, гиртла ( Gürtel ) му дође појас а Gurt каиш, тако да ето...
zilikaka zilikaka 05:47 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

а Gurt каиш

Pa gurtna, naravno.
tasadebeli tasadebeli 06:27 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

razmisljam
zilikaka
Дункл vs резедо


Ne znam kod vas, al ovde rezedo može biti samo zelena.
Važi i obrnuto.



freehand
razmisljam
tasadebeli

- То ти је, сине, дункл браон.


Дункл vs резедо .

Liht, valeden.


Јес је'. У праву сте и Фри и ти. Канда да сам се мало залетела .




Само се ви зезајте, мене баба разбијала.

Лингвистички гледано...

Ееее, баба баба... Упропасти ме и овде на Блогу...



tasadebeli tasadebeli 06:32 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

sven.en

Taso, stari moj, kanda si zapostavljen ovih dana. - m?



Шооо?

У ком смеру запостављен?

Мене Блог запоставља или ја запостављам Блог?

Одмах да ти кажем да ти је то као са оним насловом из новина (пошто већина и чита само наслове, малобројни читају и оно испод наслова):

Дете ујело прасе

па се ту не зна шта је ту субјекат, а шта предикат.
tasadebeli tasadebeli 06:35 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

razmisljam

А по Гугл преводиоцу, гиртла ( Gürtel ) му дође појас а Gurt каиш, тако да ето...



Што би рекао Емси, ко ти је тај лингвиста Гугл Преводилац? Која му је библиографија?

Дај линк.
emsiemsi emsiemsi 06:40 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

zilikaka
а Gurt каиш

Pa gurtna, naravno.

Наравно !
Прав српска реч --- када год нешто притежем и увезујем користим гуртну.
sven.en sven.en 06:50 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

Дете ујело прасе

Vala baš.

Nisi Taso glup čovjek, da ti kažem.

:)
tasadebeli tasadebeli 07:50 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

sven.en
Дете ујело прасе

Vala baš.

Nisi Taso glup čovjek, da ti kažem.

:)



Хвала ти, ово си ми једино ти до сада рекла од када знам за себе.

Ви'ш да ме ни рођена баба није мЛого ценила по питању памети. :)
zilikaka zilikaka 08:06 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

Само се ви зезајте, мене баба разбијала.

Лингвистички гледано...

Ееее, баба баба... Упропасти ме и овде на Блогу...


Vidi, Taso, postoje neke osnove od kojih počinješ.

Eto recimo, muška odela se šiju od braon, teget il grao štofa.

Upamtiš to i pokrio si potrebe za više od pola životnih prilika.
Uvek možeš da se obučeš.
Košulja i gaće su svakako bele.
myredneckself myredneckself 08:33 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

zilikaka
uvodim novu boju - fres).

E, za to nisam čula.
Nego, kad smo kod tih tema, koji je zvaničan izraz za girtlu?
Ono, svaki mantil ima girtlu da se opašeš, i to nije kaiš, to je baš girtla.
A kravata je il mašna il poša.

I kod nas u Bačkoj je mašna mašna, a girtla je girtna.

Ne znam zvanični izraz, osim da je to vrsta pojasa. Girtna je pojas od tkanine od koje je haljina, mantil, i dr. koji se vezuje u čvor i naglašava struk, ne kopča se ni na koji način, dakle, nema nikakvu pređicu.
Mislim da je ova reč nastala od gurtne, mora da neki majstor nije bio u mogućnosti da se opaše pravim kaišom, a teo da se uljudi, i opaso se parčetom neke trake koja mu je bila pri ruci, tj. gurtne.

Ovu reč i ja često upotrebljavam. Evo na primer ovde:
Ko li je sada u ovo doba, po ovakvoj vrućini, upita se myredneckself tražeći prorez na letnjoj cicanoj haljini na preklop, da provuče girtnu, i opaše se.

Link (pri dnu osnovnog posta)
sven.en sven.en 10:52 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

Хвала ти, ово си ми једино ти до сада рекла од када знам за себе.

Hajde, de. Gern.

:)
emsiemsi emsiemsi 11:16 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

sven.en
Дете ујело прасе

Vala baš.

Nisi Taso glup čovjek, da ti kažem.

:)

Каква лепа похвала - од срца !
emsiemsi emsiemsi 11:18 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

zilikaka
Само се ви зезајте, мене баба разбијала.

Лингвистички гледано...

Ееее, баба баба... Упропасти ме и овде на Блогу...


Vidi, Taso, postoje neke osnove od kojih počinješ.

Eto recimo, muška odela se šiju od braon, teget il grao štofa.

Upamtiš to i pokrio si potrebe za više od pola životnih prilika.
Uvek možeš da se obučeš.
Košulja i gaće su svakako bele.

Гаће могу да буду (и) подвучене жутим --- као у оној Леснининој реклами.
sven.en sven.en 07:33 14.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима

Каква лепа похвала - од срца !

Emsi, romantiku.

49 41 49 41 01:18 13.05.2017

U Evropi vreme teče nešto sporije

no u Novom Svetu.

Moj zakljucak!

tasadebeli tasadebeli 07:47 13.05.2017

Швабизми опет међу Сербљима - 2. део

Нешто од овога и поменусмо, али ја волим да систематизујем знања, па рекох да кренемо са израдом лексикона. Онако из главе, без консултовања литературе.


пофезне, штек, ајнпренц супа, куглоф, ринфлајш (Чекам соса, што би рек'о мој стриц када га питају Зашто, Бодо сине, не једеш тај ринфлајш), гершла, модла, покенес, ванил кранцле, аусвајс, херцих, шненокле, милихброт, унтерцигер, руксак, цегер, плајваз, лихт и дункл, фиранге, шлосер, хофирати (само са дедом, никад с неким другим; по бабиној причи), патофне, шлофкапа (волела баба да спава у соби која се не греје), рихтати, проштепати, шпацирунг (обично до Калмегдана или до Панчева шинобусом кад сам имао 2-3, 6-7, 13-14 година), кибицовати, виршафт, унтерхалтунг, шпецерај, ћушпајз, мелшпајз, цванцик, анимир герла (то за ове ћалетове што их је налазио на трапезу у циркусима), курмахер, штуцовати, гренадир марш, медхен шуле, комисброт, јунфер/јунферица, шпитаљ, ганг, кистиханд, шрауба (најбоље волем кад Пијетловић тако да гол Маџарима), Штранд, хеклерај и штрикерај, шпенадле и рајснагле, шпахле и фарбе, вешерај и штикле...


Знала баба и маџарски исто као и српски и немачки, а није завршила ни четири разреда основне школе. Ал' да не идемо и у том правцу, ограничићемо се само на швабизме. Ипак сам ја ђак иришки...


zilikaka zilikaka 08:14 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима - 2. део

Ал' да не идемо и у том правцу, ограничићемо се само на швабизме


Odmah da ti kažem, meni je očigledno arhiva drugačije složena a i pretraživanje ide po drugom sistemu.
Da si zadao temu - alat u dvorištu il kujna il nešto treće, verovatno bih se setila gomile izraza i najverovatnije bi dobar deo bili švapski, al bilo bi i turskih i mađarskih onoliko.
Ovako, da ti sortiram reči po poreklu - nema šansi.
Ne pada mi više ni jedna na pamet.
freehand freehand 08:37 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима - 2. део

Odmah da ti kažem, meni je očigledno arhiva drugačije složena a i pretraživanje ide po drugom sistemu.
Da si zadao temu - alat u dvorištu il kujna il nešto treće, verovatno bih se setila gomile izraza i najverovatnije bi dobar deo bili švapski, al bilo bi i turskih i mađarskih onoliko.
Ovako, da ti sortiram reči po poreklu - nema šansi.
Ne pada mi više ni jedna na pamet.
Prepo

Kad naučiš malo nemačkog počinješ da kapiraš kakve su sve vratolomije preci izvodili da bi od krštene nemačke reči napravili nama tako drage a potpuno do neprepoznavanja iskrivljene germanizme.
Jezička forenzika, tako sam ja to zvao.
Šrafciger mi je tu šampion.
tasadebeli tasadebeli 08:49 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима - 2. део

zilikaka

Upamtiš to i pokrio si potrebe za više od pola životnih prilika.



Хвала!!!


Košulja i gaće su svakako bele.



А шарене палме на зеленој позадини? Рачуна се ту, а?

Odmah da ti kažem, meni je očigledno arhiva drugačije složena a i pretraživanje ide po drugom sistemu.



Ма јасно... Има тога ихај!


freehand

Kad naučiš malo nemačkog počinješ da kapiraš kakve su sve vratolomije preci izvodili da bi od krštene nemačke reči napravili nama tako drage a potpuno do neprepoznavanja iskrivljene germanizme.
Jezička forenzika, tako sam ja to zvao.
Šrafciger mi je tu šampion.






И цвикцанге, брате рођени!

Сваки пут кад то изговорим, прожме ме неки осећај блаженства.


П.С. - Када ме менторка питала коју бих тему да обрађујем за дипломски, из које области, нисам се уопште двоумио. К'о из топа одмах рекох:"Језици у контакту!"

Откада сам проговорио, био сам свестан тога, па сам тада дочекао својих пет минута...
Milan Novković Milan Novković 09:13 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима - 2. део

tasadebeli
... па рекох да кренемо са израдом лексикона. Онако из главе, без консултовања литературе ...

... хеклерај ...


Leksikona, ilustrovanog leksikona!

U to ime su mi se pamćenja naviše rasplamsala kod reci "хеклерај" - zimsko veče, kuhinja (i dnevna soba, istovremeno), pregrejana pošto je tu šporet-grejač na drva/ugalj iz doba pre automatskog upravljanja, sto sa četiri muškarca što se kartaju, trojica pušača što puše 2-3 pakle dnevno, najviše uveče, TV u ćošku na nekom stočiću, u oblatni od isheklanog, ja sebično zauzeo ceo kauč (otoman već bio istorija), ućutao se da me ne bi oterali na spavanje, nikad nisam dostigao nivo moje starije ćerke koja je umela toliko da se ućuti da bi postala nevidljiva, i dve žene što sede na stolicama, gledaju TV i heklaju, moja keva i Tetka Marica (dugo 'i'), prva komšinica zdesna, muž joj za stolom, Čika Mane (Ličani, jbg, Daneta i Maneta koliko oćeš) od onih pušača kome i njegov dim od cigare (tako se zvale cigarete) uvek ide u njegove oči, pa je drži bliže uglu usana, stisnutih tako da cigara nišani na gore, ukoso od glave, dok on i dalje škilji, nači Tetka Marica, a ne majka tvoje koleginice, koja je druga kuća sleva.

I sede njih dve u poš maniru, al za taj manir tad nismo imali reč, prave ko strela, gledaju TV i heklaju na neviđeno, da bi uradak bio tako kompleksan pattern (da oplemenim taj tadašnji prigrevački nekom novijom tuđicom) da sam ja i tad već bio svestan da žene nisu sa normalne planete, pre nego što sam čuo za priče o Marsu i Veneri. Šteta što kamere nisu bile pristupačne (iako ja imam nadrealnih uradaka i ovde u Londonu, možda nekad uslikam).

Pa počnu da dremaju, ni sa nama ni u višoj ravni još, oči polu-sklopljenje, al još uvek produktivno heklaju, scena neverovatno sinhrona, ko u sinhronom plivanju, i heklaju i padaju u san.

I dalje prave ko strele u stolicama, zaspale, desne šake se tiho i pomalo i dalje mrdaju, neki refleks, ali više ne heklaju.

I sve u kuhinji 4x4m, to je tad bila respektabilna dimenzija, sećam se da je ćale bio ponosan na tu dimenziju dok smo sami pravili tu kuću i to me odmah vraća u vreme kad smo je pravili, ja imao 9 godina, valjda (možda 8, manje verovano 7), pošto sam već sa testerom svašta pomagao i u jednom trenutku bojažljivo zatražio da zakucam i jednu letvu na krovu (ćale napravio neke templates da bi letve bile na pravilnom odstojanju jedna od druge za crep (biber, valjda, ni ovaj "atribut" tad nismo imali pošto je samo biber i postojao i mi kupili neki polovan, ćale bio spretan u kupovini polovnog građevisnkog materijala - tada bio mnogo jeftiniji od novog, danas u UK višestruko skuplji ponekad).

I sećam se neočekivane rekacije gde je ćale odmah došao da mi pokaže kako, ja sam mislio da je suviše opasno da meni dozvoli da to radim, bez obzira na crni-pojas spretnost u rukovanju s čekićem, i posle mi je ovaj obrazac osvežen i poduplan kad su mi u Lici, neočekivano, odmah dali veliku kosu da kosim travu u 5 ujutro, ko da sam njima ravan, bez imalo zezanja ili neozbiljnosti, dok sam ja očekivao da me vode samo da bih blejao naokolo i servirao im vodu ...

... tako sam i ja naučio, prikaži IQ 75+ i interesovanje da radiš nešto što nikad nisi probao, a što bih ja morao da uradim, i odmah imaš moje totalno poverenje i pažnju (ponekad iza jednog malog posla koji nije potpuno deterministički ide more povezanih karikica pa se ljudi čude, oni što to još ne vide, ako se totalno poverenje i pažnja razvuku pomalo u diskusionom vremenu) ...

... itd, bilo davno i lepo
kosta.babic kosta.babic 10:02 13.05.2017

Re: tasa

Када ме менторка питала коју бих тему да обрађујем за дипломски, из које области, нисам се уопште двоумио. К'о из топа одмах рекох:"Језици у контакту!"

Imao moj ćale učenika (rom)Pa mu došo otac jednog dane i pito-Učitelju oće ovaj moj da prenavlja? Siroma da ne uvedi učitelja umesto- dal će da pređe il da ponavlja on spojio u jednu reč. Nikad nisam pitao ćaleta dal je mali ciga prenavljao?
kosta.babic kosta.babic 10:16 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима - 2. део

пофезне, штек, ајнпренц супа, куглоф, ринфлајш (Чекам соса, што би рек'о мој стриц када га питају Зашто, Бодо сине, не једеш тај ринфлајш), гершла, модла, покенес, ванил кранцле, аусвајс, херцих, шненокле, милихброт, унтерцигер, руксак, цегер, плајваз, лихт и дункл, фиранге, шлосер, хофирати (само са дедом, никад с неким другим; по бабиној причи), патофне, шлофкапа (волела баба да спава у соби која се не греје), рихтати, проштепати, шпацирунг (обично до Калмегдана или до Панчева шинобусом кад сам имао 2-3, 6-7, 13-14 година), кибицовати, виршафт, унтерхалтунг, шпецерај, ћушпајз, мелшпајз, цванцик, анимир герла (то за ове ћалетове што их је налазио на трапезу у циркусима), курмахер, штуцовати, гренадир марш, медхен шуле, комисброт, јунфер/јунферица, шпитаљ, ганг, кистиханд, шрауба (најбоље волем кад Пијетловић тако да гол Маџарима), Штранд, хеклерај и штрикерај, шпенадле и рајснагле, шпахле и фарбе, вешерај и штикле...


Švapske uncutarije
Štucovati se – podšišivati
Štucne – nešto za fudbalere
Kajzerice-ko krofne samo bez masti
Krofne-ko kajzerice samo se peku u dubokoj masti
Šlofrok – kućni mantil
tasadebeli tasadebeli 10:19 13.05.2017

Re: Швабизми опет међу Сербљима - 2. део

Milan Novković

Tetka Marica, a ne majka tvoje koleginice, koja je druga kuća sleva.

... itd, bilo davno i lepo








П.С. - Знаш ли ти, Милане, да је у мојој раној гимназијској младости Београдом кружила легенда да те исхеклане уметничке радове (а ја то заиста сматрам правом уметношћу, види само колико креативности има у тим облицима) можеш да понесеш у Амстердам и да од 2-3 таква тамо продата комада величине кухињског стола можеш да се проводиш по Амстердаму читав месец?

Нисам пробао да се уверим да ли у легенди има зрнце истине. Мајка ми запретила да ће да ме да у поправни дом ако пипнем само један од тих бабиних ручних радова који су стрпљиво чекали да се сестра уда и "док се деран не ожени", па да буду подељени на равне части.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana