Društvo| Filozofija| Gost autor| Literatura| Obrazovanje

Svetlost i senke

tasadebeli RSS / 03.05.2017. u 00:09
 

 - А сада - рекох - упореди нашу природу са овим стањем да бисмо видјели
да ли смо заиста образовани или нисмо. Замисли да људи живе у некој
подземној пећини и да се дуж цијеле пећине провлачи један широк отвор који
води горе, према свјетлости. У тој пећини живе они од дјетињства и имају окове
око бедара и вратова тако да се не могу маћи с места, а гледају само напријед,
јер због окова не могу окретати главе. Свјетлост им, међутим, долази од ватре
која гори изнад њих и далеко иза њихових леђа. Између ватре и окованих води
горе пут, а поред њега замисли да је подигнут зид као ограда какву подижу
мађионичари да изнад ње показују своју вјештину.


- Замишљам - рече он.


- Замисли уз то још да поред тог зида људи проносе разне справе, и то кипове
људи и других животиња од камена и дрвета, као и све могуће творевине
људске умјетности, али тако да оне изнад зида штрче, и да при том, као што то
обично бива, поједини од њих у пролазу разговарају а други ни ријечи не
говоре.


- Твоје је поређење необично - рече он - а необични су и твоји затвореници.


- Слични су нама - рекох. - Зар мислиш да они виде нешто друго осим
својих сјенки и сјенки других људи, које свјетлост ватре баца на супротан зид
пећине?


- Како би могли да виде кад су принуђени да цијелог вијека држе главе
непокретно?


- А кад су у питању предмети које поред њих проносе? Зар неће и са њима
бити то исто?


- Разумије се.


- А кад би могли међусобно да говоре, зар не би оно што виде морали
сматрати за реалне ствари?


- Безусловно.


- А кад би одјек долазио са супротне стране затвора?Зар не мислиш да ће они
чим неко од пролазника проговори вјеровати да то не говори нико други, него
сјенка која пролази?


- Зевса ми, тако је.


- Они уопште ниједну ствар неће сматрати реалном, осим ове сјенке предмета
које су направили људи.


- Тако је - рече Глаукон.


- А сада замисли - наставих ја - како би они поступили кад би им стварно
успјело да се ослободе окова и излијече од незнања. Могло би бити само ово:
кад би неко од њих био ослобођен окова и био принуђен да одједном устане, да
окрене врат и да пође и погледа према свјетлости, док при свему томе осјећа
болове, а од свјетлости не може да види оне ствари чије је сенке некад гледао,
шта мислиш шта би одговорио кад би му неко рекао да је све дотле гледао само
којештарије, да је сада много ближе реалности и да види правилније, пошто је
окренут већој истини?


А кад би му тада неко показао поједине предмете који пролазе и питањем га
приморао да одговори шта они значе, зар ти се не чини да ће он бити у
неприлици и да ће мислити како је оно, што је раније гледао, стварније од онога
што му се сад показује?


- Тако је, наравно.


- А кад бисмо га сад приморали да гледа у саму свјетлост, онда би га забољеле
очи, и он би побјегао и окренуо се према ономе што може гледати и вјеровао да
је то заиста јасније од онога што му се сада показује.


- Заиста би тако учинио - рече Глаукон.


- Кад би га сад оданде неко силом одвукао уз тежак и неприступачан излаз не
пуштајући га док га не извуче на сунчеву свјетлост, зар не би он тада трпио
муке и љутио се што га овај вуче, и зар му се, кад би затим дошао на свјетлост,
очи не би засјениле тако да не би могао видјети ништа од онога што ми зовемо
стварним?


- Или, бар, не би то могао одмах.


- Морао би да се навикне на свјетлост кад би хтио да види предмете горе. У
почетку би најлакше распознавао сјенке, онда слике људи и осталих предмета у
води, саме њих још доцније. Затим би, гледајући свјетлост звијезда и мјесеца,
лакше видио небеска тијела и само небо ноћу, него сунце и његову свјетлост
дању?


- Свакако.


- Најзад ће моћи, мислим, да види и посматра само сунце онакво какво је оно
по себи и на своме мјесту, а не његове слике у води или на неком другом мјесту.


- Зацијело.


- И послије тога ће већ моћи да дође до закључка како је сунце оно које
одређује вријеме и године, које влада цијелим видљивим свијетом и од кога на
неки начин произлази све што се може видјети.


- Јасно је да ће напосљетку доћи до тога.


- Даље. Кад се буде сјетио свог првог стана, ондашње мудрости и својих
другова са којима је заједно био окован, зар не мислиш да ће се тада радовати
овој промјени, и да ће жалити оне који су још тамо?


- Свакако.


- А ако тамо доле буду одредили почаст, похвалу и награду за онога ко је
најбоље видио предмете који су пролазили, најбоље запамтио који су од њих
обично пролазили први, који посљедњи, а који истовремено, тако да би најбоље
могао унапријед рећи који ће од њих сад наићи, мислиш ли да ће он послије
овога још жудјети и завидјети онима који тамо код њих уживају моћ и углед?
Или ће са њим бити као са оним Хомеровим јунаком, па ће жарко жељети „да
прије буде код сиромашног човјека слуга- и да трпи све друго прије, него да
верује у те представе и да живи на онај начин?


- Ја мислим да ће више вољети да све то трпи, него да живи онаквим животом.


- Промисли још и ο овом - рекох. - Кад би такав човјек поново сишао и сјео
на исто оно мјесто, зар му се, кад би одједном дошао са сунца, очи не би
испуниле мраком?


- Дабоме да би.


- Па кад би, док су му очи још засљепљене и док још лутају овамо-онамо - а
поново привикавање не би било кратко - опет пожелио да се са оним
затвореницима такмичи у процјени оних сјенки, зар не би изазвао смијех и зар
му не би казали да је одласком горе покварио очи и да не вриједи ни
покушавати да се горе доспије? А кад би неко покушао да их ослободи и поведе
горе, онда би га и убили, кад би могли да га ухвате и да то учине.


- Разумије се.


Ову слику, драги Глауконе, у цјелини морамо примијенити на оно што
смо раније говорили, те упоредити свијет који се показује нашем виђењу са
боравком у тамници, ... Ако, надаље, оно успињање и посматрање онога што је
горе схватиш као путовање душе у сферу умног (ноетон топон), онда си на
трагу онога што ја слутим и што си од мене желио да чујеш. Али, Бог зна да ли
је то што ја нагађам истинито. У сваком случају, према ономе како се те ствари
појављују, мени изгледа јасно да у подручју сазнатљивог идеја добра је оно
посљедње и да је тек с муком можемо сагледати. Али кад се она једном увиди,
тада из самог расуђивања нужно слиједи да је она узрок свему што је исправно
и лијепо, да је у подручју видљивог родила свјетлост и господара свјетлости, а
да је у подручју умног она сама господарица која даје истину и ум. Овоме бих
још додао да онај ко жели да у своме личном и јавном животу дјела разумно,
треба свој поглед на њу да управља.


- И ја - рече он - тако мислим - наравно, на начин који одговара мојој
способности.


- Хајде, сложи се са мном још и у овоме и не чуди се што они који су дотле
дошли не желе да се баве људским пословима и што њихове душе непрестано
теже да буду тамо горе. Ако то треба да одговара нашем ранијем поређењу,
онда је тако и правилно.


- Јесте.


- А онда? - запитах. - Да ли ће те чудити ако неко сврати поглед са ових
божанских ствари и, запавши у људску биједу, не буде у стању да се снађе, него
постане срнешан? Још засјењених очију и ненавикнут на таму и мрак мора се
овдје борити пред судом или гдје било око сјенки или око кипова од којих
сјенке долазе, и мора се препирати око тога на који начин схватају то људи који
никада нису видјели саму правичност.


- То није нимало чудновато.


- Уман човјек ће се, међутим - наставих ја - сјетити да очи двапут отказују
послушност и да то чине из два разлога: једном, кад из свјетлости улазимо у
мрак, а други пут, кад из мрака излазимо на свјетлост. И вјерујући да то исто
бива и са душом, неће се неразумно смијати кад је буде видио у забуни и како
није у стању да нешто сазна, него ће помислити да она можда долази из неког
свјетлијег живота и да још није навикла на таму, или да је из већег незнања
дошла на свјетлост, те да је засљепљена већим бљеском. Ону прву ће, зато што
је у таквом стању и из таквог живота, хвалити, а ову другу ће сажаљевати. А кад
би хтио да јој се подсмијева, био би његов смијех мање смијешан него кад би
исмијавао ону која долази из свјетлости.

- Истину говориш.[...]
 
 
( Платон, Држава 2002; 206 - 210 )
 
(Реченицу на крају болдовао Таса.) 
 
 
 
 


Komentari (144)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 17:05 04.05.2017

Re: ...

cassiopeia
docs
ponekad mi se čini kao da emsi radi neki eksperiment iz virtuelne sociologije.


Nećeš mi verovati upravo sam o tome danas razmišljala. Sve se nadam da jeste neki eksperiment.

Молим појашњење !
zilikaka zilikaka 17:29 04.05.2017

Re: ...

Ljudi, opustite se, to je Čarli.
alselone alselone 20:25 04.05.2017

Re: ...


Молим појашњење !


Evo ja cu. Ponasas se kao debil 80% vremena na blogu. 20% si normalan. Pa je onda ljudima cudno da li si koncept bot ili osoba.
emsiemsi emsiemsi 20:32 04.05.2017

Re: ...

alselone

Молим појашњење !


Evo ja cu. Ponasas se kao debil 80% vremena na blogu. 20% si normalan. Pa je onda ljudima cudno da li si koncept bot ili osoba.

Ниси у праву !
Претерујеш !
Мораш да будеш оупен мајнд.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:03 03.05.2017

Jevanđelje po Mateju, 7, 6


- Истину говориш.[...]

( Платон, Држава 2002; 206 - 210 )

(Реченицу на крају болдовао Таса.)




alselone alselone 09:15 03.05.2017

Re: Jevanđelje po Mateju, 7, 6

Par puta kad sam pio margarite postao sam porco.
aureus aureus 13:51 03.05.2017

Чудног ли дијалога

Један прича, други свако пет минута примјећује: "Зевса ми, тако је!", "Свакако.", "Зацијело.", "Разумије се.", "Дабоме да би."...
mirelarado mirelarado 15:13 03.05.2017

Re: Чудног ли дијалога

aureus
Један прича, други свако пет минута примјећује: "Зевса ми, тако је!", "Свакако.", "Зацијело.", "Разумије се.", "Дабоме да би."...


Тај други у дијалогу јесте антички климоглавац.
И подршка.


anonymous anonymous 15:13 03.05.2017

Re: Чудног ли дијалога

aureus
Један прича, други свако пет минута примјећује: "Зевса ми, тако је!", "Свакако.", "Зацијело.", "Разумије се.", "Дабоме да би."...


Fali još samo - Jebote patak !


aureus aureus 22:56 03.05.2017

Re: Чудног ли дијалога

anonymous
aureus
Један прича, други свако пет минута примјећује: "Зевса ми, тако је!", "Свакако.", "Зацијело.", "Разумије се.", "Дабоме да би."...

Fali još samo - Jebote patak !

Aristotel mi je pričao da je Platon htio i to da ubaci u dijaloge, ali mu je bilo malo previše.

Kod Platona demokratije nije bilo ni u dijalozima, nego priča onaj ko nešto zna.
Onaj što manje zna - taj potvrđuje bez palamuđenja.
tasadebeli tasadebeli 07:54 04.05.2017

Re: Чудног ли дијалога

aureus

Kod Platona demokratije nije bilo ni u dijalozima,



Паметан човек!

Демократија се до сада показала контрапродуктивном у било чему, па и у дијалозима.

И за дијалоге, као и за људско друштво, важи да је до сада најбољи облик унутрашње организације просвећени апсолутизам.

Овако ти изгледа мој дијалог са неким неваљалцем из школских клупа у пригодним ситуацијама:

- Је ли, бре, знаш ли ти од кога ја примам плату?
- Од директора школе.
- Није од директора школе. Он ми само прослеђује плату коју ми даје држава. Дакле, ја сам државни службеник. Представљам државу у овој учионици и пред тобом.
- Аааа... Сад схватам.
- Е, сад и то знаш. А реци ти мени, да ли си ти икада чуо за државни терор?

Нема одговора. Чује се само звук гутања велике кнедле у грлу. Тек понеки од њих, они најпаметнији, кажу:

- Схватио сам. Не морате даље.


И ето, реци ти сад мени, зар нисам исти као и Платон?


emsiemsi emsiemsi 07:56 04.05.2017

Re: Чудног ли дијалога

aureus
anonymous
aureus
Један прича, други свако пет минута примјећује: "Зевса ми, тако је!", "Свакако.", "Зацијело.", "Разумије се.", "Дабоме да би."...

Fali još samo - Jebote patak !

Aristotel mi je pričao da je Platon htio i to da ubaci u dijaloge, ali mu je bilo malo previše.

Kod Platona demokratije nije bilo ni u dijalozima, nego priča onaj ko nešto zna.
Onaj što manje zna - taj potvrđuje bez palamuđenja.

Мало ти знаш о знању.
aureus aureus 09:17 04.05.2017

Re: Чудног ли дијалога

tasadebeli
aureus
Kod Platona demokratije nije bilo ni u dijalozima,

Паметан човек!

Демократија се до сада показала контрапродуктивном у било чему, па и у дијалозима.

И за дијалоге, као и за људско друштво, важи да је до сада најбољи облик унутрашње организације просвећени апсолутизам.

Као да апсолутизам нисмо испробали као људска врста.
Код апсолутизма је проблем што је ријетко кад просвијећен, веће су шансе да добијеш неку битангу под којом ћеш да проклињеш живот него просвијећеног апсолутисту.
tasadebeli tasadebeli 10:36 04.05.2017

Re: Чудног ли дијалога

aureus

Као да апсолутизам нисмо испробали као људска врста.
Код апсолутизма је проблем што је ријетко кад просвијећен, веће су шансе да добијеш неку битангу под којом ћеш да проклињеш живот него просвијећеног апсолутисту.



Ту си у праву и не могу ти оспорити ниједну овде изречену реч.


eloy eloy 15:33 03.05.2017

a je be patak

nsarski nsarski 15:44 03.05.2017

Re: a je be patak

eloy

Ma, to je zezanje (deliš s nulom). Ali, dokaži ovu stvar:



Ovo je ozbiljan rezultat, davno dokazan.

P.S. Jedna anegdota o Bertrandu Raselu. Nekom prilikom, na nekom predavanju, on je rekao da, ako pođeš od pogrešne pretpostavke, logičkom analizom možeš da dokažeš bilo šta.
Neko iz publike se javi i kaže: "Zamislimo pretostavku da je 1=2. Dokažite da ste vi Papa". Rasel: "Veoma prosto. Papa i ja smo dva čoveka. Ako je 2=1, onda smo Papa i ja isti čovek!"
eloy eloy 16:08 03.05.2017

Re: a je be patak

docsumann docsumann 06:18 04.05.2017

Re: a je be patak

nsarski
eloy

Ma, to je zezanje (deliš s nulom). Ali, dokaži ovu stvar:



Ovo je ozbiljan rezultat, davno dokazan.

P.S. Jedna anegdota o Bertrandu Raselu. Nekom prilikom, na nekom predavanju, on je rekao da, ako pođeš od pogrešne pretpostavke, logičkom analizom možeš da dokažeš bilo šta.
Neko iz publike se javi i kaže: "Zamislimo pretostavku da je 1=2. Dokažite da ste vi Papa". Rasel: "Veoma prosto. Papa i ja smo dva čoveka. Ako je 2=1, onda smo Papa i ja isti čovek!"



nsarski nsarski 06:35 04.05.2017

Re: a je be patak

Da! Ovaj rezultat je prvi put napisao Ojler. Danas se on često koristi u teoriji struna.
nask nask 21:43 04.05.2017

Re: a je be patak




Jbt, ovo ko budžet RS.
nask nask 20:01 03.05.2017

Siluete

umesto senki





sven.en sven.en 07:27 05.05.2017

Re: Siluete

Nask, lijepe slike. Emotivne.
nask nask 19:29 08.05.2017

Re: Siluete

Hvala. Usput, ono malo ima danas 203 cm.
emsiemsi emsiemsi 08:25 09.05.2017

Re: Siluete

nask
Hvala. Usput, ono malo ima danas 203 cm.

Лајк !
cassiopeia cassiopeia 08:16 04.05.2017

Jedno pitanje za Tasu

Kakav ti je ono komentar kod Saše Zorkića? Nisam htela tamo da te pitam da ne trolujem. Deluje kao da se opraštaš od bloga.
tasadebeli tasadebeli 09:51 04.05.2017

Re: Jedno pitanje za Tasu

cassiopeia
Kakav ti je ono komentar kod Saše Zorkića? Nisam htela tamo da te pitam da ne trolujem. Deluje kao da se opraštaš od bloga.


Ух, на који мислиш?

Мислим да сам тамо оставио 3-4 коментара.

И одмах и да одговорим, без обзира на који си мислила, само ти се учинило, није то што мислиш.
myredneckself myredneckself 12:24 04.05.2017

Re: Jedno pitanje za Tasu

tasa
Ух, на који мислиш?

Ubola sam tamo gore stotku, vreme je za trol.
Taso izvini, ova tvoja upitna rečenica mi je samo poslužila u smislu pitanja oko datuma, tj. na koji datum misliš pa pitam, jel to beše današnji datum, onaj kad je sve živo što je išlo, vozilo se, letelo, disalo...zamiralo na trenutak oko 15h? Bledi mi sećanje... (ali mislim da je to podsvesna samoodbrana.)
cassiopeia cassiopeia 16:11 04.05.2017

Re: Jedno pitanje za Tasu

И одмах и да одговорим, без обзира на који си мислила, само ти се учинило, није то што мислиш.


Onda nema veze na koji sam mislila, učinilo mi se.
tasadebeli tasadebeli 21:58 04.05.2017

Re: Jedno pitanje za Tasu

myredneckself
tasa
Ух, на који мислиш?

Ubola sam tamo gore stotku, vreme je za trol.
Taso izvini, ova tvoja upitna rečenica mi je samo poslužila u smislu pitanja oko datuma, tj. na koji datum misliš pa pitam, jel to beše današnji datum, onaj kad je sve živo što je išlo, vozilo se, letelo, disalo...zamiralo na trenutak oko 15h? Bledi mi sećanje... (ali mislim da je to podsvesna samoodbrana.)









docsumann docsumann 12:37 04.05.2017

i bi ... bitak...


pazi, Mirko - bitak


slične pseudofilozofske čavrljavke već smo u par navrata vodili na blogu.
otud mi poneki dijelovi i ovog bloga liče na deža vi.
i bi deja vu

u dilemi riječ ili broj, svojih 5 para stavljam na svijest.
ona koja samu sebe očitava, reflektuje i na čijoj se vatri ponovo obnavlja.
i bi svjetlost, i bi broj i/ili riječ, sve se to zapravo odnosi na trenutak u kome je čovjek postao svjestan i svijeta i svog postojanja u tom svijetu.

da l' od piva il' od kurziva ova su mi slova kriva...

ovako kad iskuckaš to u blog komentaru izgleda kao da je to osvješćenje stiglo sa switch on (diskretni istorijski događaj, (diskretni u smislu vremenskog toka, a ne bontona ))
ustvari ta svijest se promaljala (ka sebi) već i kod naših nešto dlakavijih predaka.

a rekao bih da je upravo to pronalaženje svijesti od strane same sebe u sebi samoj (u kosmičkim okvirima) zaslužno za svo ovo beskrajno bivanje kojim smo okruženi.
što reče D.Hofštater čudne povratne petlje (povratne sprege) obično leže u korjenu najintrigantnijih pojava.

svjedočenjem svijesti o svijetu, koji i nije ništa do sublimacija kosmičke svijesti, stvoren je svijet kojeg poznajemo.



eloy eloy 16:37 04.05.2017

Re: Платон, Држава -trenutak svetla


sve se to zapravo odnosi na trenutak u kome je čovjek postao svjestan i svijeta i svog postojanja u tom svijetu.






emsiemsi emsiemsi 06:38 05.05.2017

Re: i bi ... bitak...

docsumann

pazi, Mirko - bitak


slične pseudofilozofske čavrljavke već smo u par navrata vodili na blogu.
otud mi poneki dijelovi i ovog bloga liče na deža vi.
i bi deja vu


...

Да ниси, случајно, запамтио шта сам ја тада говорио - да се не преварим овај пута !
tasadebeli tasadebeli 07:50 05.05.2017

Re: i bi ... bitak...

docsumann

pazi, Mirko - bitak



Хвала, Славко, ти си прави друг!


slične pseudofilozofske čavrljavke već smo u par navrata vodili na blogu.
otud mi poneki dijelovi i ovog bloga liče na deža vi.
i bi deja vu



Слажем се, није нам ово првина на Блогу.


Дошао је можда тренутак, 'ајде сада да видимо шта тај Битак ради данас са Истином мерено кроз Платонову пећину и исказано одјецима који се у њој чују.

Наравно, ако се блогопучанство слаже с мојим предлогом?

Јер, јесам се ја сам родио, али не живим сам на ови свијет.


Што, бре, волим овај глем рок! Нек' иде у три лепе, много је добар!



nsarski nsarski 08:13 05.05.2017

Re: i bi ... bitak...

Што, бре, волим овај глем рок! Нек' иде у три лепе, много је добар!


Dobro, bre, Taso, imam za tebe jedno privatno pitanje na koje, naravno, nemaš nikakvu obavezu da odgovaraš.
Naime, kad si ti stigao da pozavršavaš sve te škole i fakultete i ostale specijalizacije, a usput postigao da maksimalno pratiš i te cheap thrills kao što su strastveno navijanje (za fudbal, jebote!), i da ga igraš, pa taj rok i punk, i čitaš neke istorije, i sve ostalo. Mislim, gde si našao vreme za sve to? A gde si našao interes - to te ne pitam.
alselone alselone 08:33 05.05.2017

Re: i bi ... bitak...

Mislim, gde si našao vreme za sve to?


Ya ba.
tasadebeli tasadebeli 20:21 07.05.2017

Re: i bi ... bitak...

nsarski
Што, бре, волим овај глем рок! Нек' иде у три лепе, много је добар!


Dobro, bre, Taso, imam za tebe jedno privatno pitanje na koje, naravno, nemaš nikakvu obavezu da odgovaraš.
Naime, kad si ti stigao da pozavršavaš sve te škole i fakultete i ostale specijalizacije, a usput postigao da maksimalno pratiš i te cheap thrills kao što su strastveno navijanje (za fudbal, jebote!), i da ga igraš, pa taj rok i punk, i čitaš neke istorije, i sve ostalo. Mislim, gde si našao vreme za sve to? A gde si našao interes - to te ne pitam.



Покушаћу да ти дам најкраћи могући одговор.

Нити сам било шта позавршавао када је учење у питању, нити сам било шта максимално пратио када су у питању cheap thrills.


Mislim, gde si našao vreme za sve to?



Ж н се па. Нисам никада ни размишљао о томе колико ми за шта треба времена...

Уз помоћ јефтиних трикова можда?



49 41 49 41 19:26 08.05.2017

Senke



Senke su kao "igra" svesnog i podsvesnog.
Vuku nas, mame, navode, zavode.

Nekada ih nismo svesni, iako su u (pod)svesti.

To najbolje objasni; Karl Gustav Junng i Freud.
Ne bismo ih, al' tu su "iskrsnu"-vaskrsnu; same nas iznenade.

Prate nas, ponekad na javi il' snu.



nask nask 23:34 08.05.2017

Senka rdeče zvezde

Samo da se ne zaboravi koja je zvezda pobedila hakenkreuz.



Jbg, kad ti najnovija pećina zatvorena pa moram u ovoj da projektujemo senke.
tasadebeli tasadebeli 06:08 09.05.2017

Re: Senka rdeče zvezde

nask

Jbg, kad ti najnovija pećina zatvorena pa moram u ovoj da projektujemo senke.






Само напред! Није забрањено...
nsarski nsarski 07:32 09.05.2017

Re: Senka rdeče zvezde

Само напред! Није забрањено..

Oh, hvala Taso!
Dakle, ovo sam hteo da postavim na onom 9. maj blogpostu. Prema anketama urađenim 1945., pa kasnije sve do 2015. evo kako su Francuzi odgovorili na pitanje: "Ko je najzaslužniji za pobedu u II. sv. ratu?". Slika govori hiljadu reči.



Slika je poveća, ali vredi je prostudirati. Dakle, 1945. smatralo je 57% ispitanika da su najveći doprinos dali Rusi, dok su Amerima davali prednost oko 20% ljudi. Ovaj odnos se menjao 50, 60 i 70 godina kasnije, kada je 2015. ispao upravo obrnut: Amerima je pripalo 53%, dok su Rusi dobili 23%.
Such is the power of propaganda. Fascinantno.
tasadebeli tasadebeli 08:25 09.05.2017

Re: Senka rdeče zvezde

nsarski
Само напред! Није забрањено..

Oh, hvala Taso!
Dakle, ovo sam hteo da postavim na onom 9. maj blogpostu. Prema anketama urađenim 1945., pa kasnije sve do 2015. evo kako su Francuzi odgovorili na pitanje: "Ko je najzaslužniji za pobedu u II. sv. ratu?". Slika govori hiljadu reči.



Slika je poveća, ali vredi je prostudirati. Dakle, 1945. smatralo je 57% ispitanika da su najveći doprinos dali Rusi, dok su Amerima davali prednost oko 20% ljudi. Ovaj odnos se menjao 50, 60 i 70 godina kasnije, kada je 2015. ispao upravo obrnut: Amerima je pripalo 53%, dok su Rusi dobili 23%.
Such is the power of propaganda. Fascinantno.







П.С. - Мислим да је овај твој коментар, и то цео, сасвим примерен и на оном посту о "ЦИА, снајка, ЦИА"...

О пропаганди се ради, а овај пост о игри светлости и сенки ће се ускоро и угасити.

П.П.С. - Пост о 9. мају је закључан због неких ружних исукстава са постом о 20. октобру и ослобођењу Београда.

И мајмуни се, брате, науче после 2-3 неуспела покушаја, па тако и ја... Крајње је време било да се научим...


zilikaka zilikaka 10:55 09.05.2017

Re: Senka rdeče zvezde

Pošto je ovde žurka na kraju, nećeš mi zameriti da se osvrnem na majmune.

Poslednjih godina, dosta ljudi sa ovih prostora koji se bave zavarivanjem se obrelo u JAR.
Tako to biva, jedan probao, povukao drugog, otvorio se kanal i tako se na jednom gradilištu pored rezervata zateklo puno "naših".
Sve im manje-više dobro al pojavio se problem s majmunima.

Majmuni radoznali, vrte se okolo i svako malo nešto od alata il opreme zgrabe i odnesu.
Najgore kad odnesu masku za zavarivanje koju ovaj posle plaća po 100$.

Jednom Hrvatu već maznuli više puta i čovek odluči da reši problem.

Prvi slobodan dan, uvati neku cev i opremu, iznese bliže majmunima, sedne i krene da švajsuje.
Majmuni se okupili, svi zveraju i gledaju šta da maznu.
Uveče čuješ iz rezervata dreku onoliku. Sve ih peku oči.

Već sutra ih trajno prošla volja da "učestvuju u radovima".
emsiemsi emsiemsi 13:46 09.05.2017

Re: Senka rdeče zvezde

zilikaka
Pošto je ovde žurka na kraju, nećeš mi zameriti da se osvrnem na majmune.

Poslednjih godina, dosta ljudi sa ovih prostora koji se bave zavarivanjem se obrelo u JAR.
Tako to biva, jedan probao, povukao drugog, otvorio se kanal i tako se na jednom gradilištu pored rezervata zateklo puno "naših".
Sve im manje-više dobro al pojavio se problem s majmunima.

Majmuni radoznali, vrte se okolo i svako malo nešto od alata il opreme zgrabe i odnesu.
Najgore kad odnesu masku za zavarivanje koju ovaj posle plaća po 100$.

Jednom Hrvatu već maznuli više puta i čovek odluči da reši problem.

Prvi slobodan dan, uvati neku cev i opremu, iznese bliže majmunima, sedne i krene da švajsuje.
Majmuni se okupili, svi zveraju i gledaju šta da maznu.
Uveče čuješ iz rezervata dreku onoliku. Sve ih peku oči.


Već sutra ih trajno prošla volja da "učestvuju u radovima".

Тако сам и ја једном прошао, слично мајмунима, када сам се као млад инжењер мувао по некој пајсерашкој фирми и гледао посвуда, док је око мене све прштало од варења.
Но, за разлику од мајмуна, ја сам веома брзо укапирао шта ми се догодило, односно, откуд ми толики "песак у очима".
zilikaka zilikaka 15:57 09.05.2017

Re: Senka rdeče zvezde

Но, за разлику од мајмуна, ја сам веома брзо укапирао шта ми се догодило


Svaka čast, Čarli.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana