Gastronauti| Hobi

Kulinarske pikanterije - Špikovana svinjska plećka

dirtyharry RSS / 26.04.2017. u 11:15

Reših da napišem ovo pošto me za recept više njih juri već duže vremena a ne može na parče salvete da stane. Pošto naša kuhinja tradicionalno podrazumeva priličnu upotrebu mesa, ni ovaj recept neće da odudara mnogo od tog šablona. Ovo je jelo koje se sprema kada imate dovoljno vremena (treba 4 sata, oko jedan sat za pripremu i tri sata za pečenje), kada vam dolazi veći broj ljudi (10 - 12) i kada hoćete nekog gurmana stvarno da ugostite. Evo da se vidi kuda idemo na kraju:

LnHRaG1.jpg

Nego da krenemo od početka. Originalni recept je preuzet iz Gastronomskog dnevnika Vokija Kostića. Inače ako se potraži ovaj recept po internetu videćete da 90% sajtova navodi ovaj recept prepisan od reči do reči bez pominjanja originalnog izvora (banditi!), no dobro, kradu se i veće stvari pa šta je jedan recept. Recept je inače star najmanje 200 godina ali je vremenom doživeo neke modifikacije (recimo pre 200 godina nije bilo senfa :-) ):

Sastojci:

- 2 kg svinjske plećke

- 250g suve slanine

- 100g badema

- 6 kiselih krastavaca

- 1 veća glavica crnog luka

- 3 kašike začina od sušenog povrća (vegeta recimo)

- 2dl belog suvog vina

- 5 kašika senfa

- 2dl vode

- biber, so

aSA1JLY.jpgPriprema:

- Isecite na štapiće 100 g suve slanine i uvaljajte u krupno mleven biber

- Bademe oljuštite od kožice i prepecite u pećnici sa solju

- Krastavce isecite na tanke režnjeve

- Špikujte plećku sa slanim bademom, slaninom u biberu i kiselim krastavcima

- Kada je plećka išpikovana, dobro je namažite začinom od sušenog povrća i celu premažite senfom

- Oblepite je tankim listovima 150 g suve slanine

- Stavite u veći vatrostalni sud sa poklopcem

- Zalijte je uljem, vodom, vinom i stavite celu glavicu luka

- Pecite u pećnici 3 sata

xsDOVZ7.jpg

E, sad ovako. Prvo iako se recept zove "Špikovana svinjska plećka" ustvari se radi o svinjskom vratu (bez kosti). To nigde ne piše, ali ko je gledao emisiju "Kulinarski letopis" kada je spremao ovo jelo može to da posvedoči.

Moj savet, prvo spremite jednom po originalnom receptu pa onda menjajte šta vam se ne sviđa. Parče mesa mora da bude 2-2.5kg bez kosti. Moje modifikacije:

- jelo NIKAKO ne pecite u zatvorenoj posudi. 3h je u redu i bolje na malo slabijoj vatri prvo recimo na 180°C a onda na kraju da se malo poveća temperatura ili da se peče jedno 30-ak minuta duže. 

- 250g slanine za špikovanje i za preko plećke je malo, tj. nema ni za zub. Ovde sam ja stavio 700g i to sam samo preko. Oko tog dela u tanjiru moja lepša i ratobornija polovina skače za oko. 

- Koristi male kisele krastavčiće, kornišone, ne moraš da ih sečeš uzduž, mada možeš. Treba da budu debljine kao mali prst. Mnogo je lakše za špikovanje. Ja obično ušpikujem celu teglu og 680g brutto težine.

- Za špikovanje može da se koristi bilo kakvo meso, ne samo slaninica, ali pravo meso, ne neke šunke, salame itd. Ja lično koristim par nekih dimljenih mesa koje ovde mogu da nađem.

- Ko voli kombinaciju slatko-kiselo, onda treba da stavi suve kajsije ili suve šljive, ide dobro i jedno i drugo.

- Senfa koji se maže ja stavljam vrlo malo. Premaže se sve ali vrlo tanko što manje, jer je senf jak i ako se stavi malo više posle drugi mirisi ne dolaze toliko do izražaja od njega.

- Špikuje se sa šiljatim nožem do 10cm dužine i špikuje se sa svih strana

- Kada se mesu ušpikuje, pre neko što se premaše senfom se namaže vegetom, biberom i ostalim začinima po želji.  

- Slanina je najbolje da bude u što sirovijem stanju. Nemojte da koristite previše dimljenu slaninu. Ako ne može da se nađe adekvatna, onda može i malo improvizujuća varijanta, koja zahteva još prilično dodatnog truda. Može da se uzme 800-900g od svinjskog stomaka. Taj deo je posebno nezgodan da se nareže što tanje na listove. Da biste ga lakše iseckali stavite ga u zamrzivač na jedno pola sata. Parče mesa će da se stvrdne i moći ćete mnogo lakše da ga seckate na tanke komade.

- Kako znaš da si dovoljno ušpikovao? Pa prosto, kada uhvatiš parče mesa sa jednog kraja, ne sme da se savije previše  ;-)

hJAVA6v.jpg

Ima još detalja i caka kao i za svako jelo ako hoćete da bude vrhunsko, ali neka ostane nešto i za komentare ;-).

Što bi reko moj brat, inače veliki gurman, kad staviš 2kg mesa ne može da ne valja. Elem, dosta je za sad a možda neki sledeći put stavimo nešto dijetalno, neku ribu ili tako što.

E51MCS6.jpg

PS: Evo Taso jedan od razloga zašto se dolazi na blog. Najlakši put na blogerskog srca "ide preko stomaka".

PPS: Prilog

Obično uz ovo meso kao dodatak serviram krompir. Onako po srpski, mada bi možda bareno povrće bilo primerenije, no dobro. Da ne pišem i ovo u nekom komentaru koji neće svi koje to interesuju da vide, ubacujem ovde. Ovo jelo obično pečem u plehu koji je nešto dublji, oko 3cm. Uz ovo jelo možete u istoj posudi da ispečete/skuvate (kako se uzme) i krompir. Uzmete oko 2kg krompira, oljuštite i iseckajte na koturove, kao za musaku otprilike, debljine 2-3mm. Krompir začinite sa vegetom i biberom po ukusu.

Kada se prođe 1h 45min od početka pečenja, izvadite pleh, uzmite 2 špatule, podignite meso i izručite krompir po dnu pleha. Meso vratite na vrh i vratite tako da se peče nazad. Pola sata pred kraj pečenja izvadite pleh ponovo i sa većom kašikom ili kutlačom iscedite svu mast u poseban sud, koliko god budete mogli (biće tu prilično toga).

Vratite pleh nazad da se peče. Zbog ove egzibicije sa krompirima, slobodno pustite da se peče 15-ak minuta duže.

 

 A može i da se garnira:

N6PbsLl.jpga može i ovako, malo standardnije...

trifbco.jpg   A na kraju kuvar...
vV6tiLK.jpg

 



Komentari (168)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aureus aureus 11:34 26.04.2017

Težnja ka slanini

Bogami si junački ti to oblijepio slaninom.

Kakav je ukus tog jela na kraju?
Koje se vino pije?
dirtyharry dirtyharry 11:46 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

aureus
Bogami si junački ti to oblijepio slaninom.

Pa malo po malo došlo se do prave mere. Od slanine ne ostane mnogo a ono što ostane je boljeg ukusa nego sve ostalo ;-). Krckava slaninica "bez" masti.

aureus
Kakav je ukus tog jela na kraju?

Pa sad, znaš kako se kaže da o ukusima ne vredi raspravljati. Meso je sočno jer je svinjski vrat takvo parče mesa, što mi kažemo "prošarano" ali mast se posle 3 sata pečenja istopi skroz. Meso se raspada samo, ali ko što rekoh, najbolje da se spremi i proba ;-)

aureus
Koje se vino pije?

Za vino ne mogu baš najbolji savet da ti dam. Jelo je jako, malo je slano i ima bibera, tako da ja preferiram ovde (a i generalno) crvena vina nešto slabijeg i malo voćkastog ukusa.
myredneckself myredneckself 11:47 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini




Carte blanche za bilo kakvo filovano-rolovano meso.
Kad stignem, čitanje i komentar.
krkar krkar 11:50 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

crvena vina


Nema crvenih vina, to su izmislili polupismeni tehnolozi koji su u nekom trenutku naučili da je na engleskom red - crven. Kod nas je vino crno.

inače mislim da svako korpoznije crno uz ovo ide dobro: merlot, cabernet sauvignon, plavac, vranac...
dirtyharry dirtyharry 12:15 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

aureus
Koje se vino pije?

O ovoj temi može opet ceo blog da se napiše, tako da sad ne znam kako da skratim. U komentaru gore sam dao nešto što ja preferiram, mada je to pogrešno jer to je moj ukus i generalno ne ide po "pravilima" uz ovako jelo.
Postoji gradacija vina po priličnom broju osobina recimo:
- kiselosti,
- slatkoći,
- karakteru,
- količini tanina
itd. tu ide sada cela nauka. Ako hoćeš sve po PS-u da radiš onda moraš da znaš i koje vino stavljaš u hranu. Vino koje se služi uz hranu treba da prati notu vina koje se koristi u spremanju hrane. Ja špikujem ovo meso sa suvim voćem jer volim tu kombinaciju slatko-kiselo, tako da i vino koje preferiram ide u tom smeru.
Zabluda je da sva bela vina idu samo uz ribu a sva crna samo uz jela od mesa. Ima tu mnogo odstupanja i kombinovanja. Ko što rekoh tu je tema za ceo blog ili par blogova (kad postoje knjige o tome).
Ja više konzumiram bela vina i slabija crna vina. Recimo uz ovo meso ako možeš da nađeš i beli šardone (chardonnay) ali ne bilo koji nego neki kvalitetniji. Iznenadićeš se kakva je kombinacija.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:18 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Nema crvenih vina, to su izmislili polupismeni tehnolozi koji su u nekom trenutku naučili da je na engleskom red - crven. Kod nas je vino crno.



Nema "crnih" vina, ima samo crvenih ☺ raznih nijansi.

Jedina "crna" vina koja priznajem su plavci, i to pogotovo Bolski plavac i domatji i (nekad) kupovni - imam ih još u flašama, godište 1986, ("propao" odavno, ali se i dalje elepo pije - ko zna i ume )

Evo, baš se par nedelja (pa uvek me mrzi) spremam da pazarim Svirče Mediterrano Plavac, da malo "proćistim" ukus od silnih Cabernea, Prokupaca, Medoca i sličnih, a i da vidim čemu li je.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:24 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Postoji gradacija vina po priličnom broju osobina recimo:


Kao i kuvanje, pijenje vina je stvar ukusa i inspiracije, a ne birokratije.

Da ne ulazimo u to koji procenat zaista može da oseti sve one sprdačine koje "vinofili" ispovrću - te vanila, te ribizla, kupina, čokolada i slični. Dobro, možda sam subjektivan, ali mislim da nisam ;>

Ali vina idu sva sa svim - neka će ići bolje, neka lošije, ali to se da primetiti tek komparativno.

A onda, neka vina - ne znaju mnogi i da postoje ;> Recimo crna Tamjanika (*) pa ja se godinama ubio tražeći je - niko ne pravi (a ne merem više domatje da nabavljam) jedva najazd krenulo i to.


(*) Da, da, ne promiče mi ironija - "crna" Tamjanika ;>>> Ubr, ajde može i ona pod Crno, (iako je crveno - mal rubine da vadiš iz boce ☻)
dirtyharry dirtyharry 14:27 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Dont Fear The Reaper
Kao i kuvanje, pijenje vina je stvar ukusa i inspiracije, a ne birokratije.

Da ne ulazimo u to koji procenat zaista može da oseti sve one sprdačine koje "vinofili" ispovrću - te vanila, te ribizla, kupina, čokolada i slični. Dobro, možda sam subjektivan, ali mislim da nisam ;>

Ali vina idu sva sa svim - neka će ići bolje, neka lošije, ali to se da primetiti tek komparativno.

I could not agree more
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:30 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Nego, ako je neko za Tamjaniku (crnu) može da da pare za Mataljevu - ali, em nije crna (roze brate) em je slatka do bola (ali nije da se ne mere lepo piti) ali je bolja varijanta Raj, prava crna (rubin ), i to suva, mada, pošto je baš Lepo jaka (oko 15%) to malo ume da zeza jezik - el baš suva ili malo sladi
arcins arcins 22:14 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

krkar
crvena vina


Nema crvenih vina, to su izmislili polupismeni tehnolozi koji su u nekom trenutku naučili da je na engleskom red - crven. Kod nas je vino crno.


Jebiga qme,

Vino rosso,
Vin rouge, ali sta zna boranija, samo par tisuca godina iskustva. Inace mi kazemo i plava zena (plavusa), pa i nije bas ta boja.
aureus aureus 22:49 26.04.2017

Re: Težnja ka slanini

arcins
krkar
crvena vina

Nema crvenih vina, to su izmislili polupismeni tehnolozi koji su u nekom trenutku naučili da je na engleskom red - crven. Kod nas je vino crno.

Jebiga qme,

Vino rosso,
Vin rouge

Možda je i ovo i ono, ali u ovoj pjesmi bolje ide crno vino:



Crno vino, crne oči - sve je crno oko mene
Tek ponekad njene oči u plamenu zatrepere


Ne vjerujte nesmotrenjakovićima - ovo je ipak Dobrivoje Topalović, a ne Toma Topa...Toma Zdravković.
Crno vino, crveno vino - sve mi se pomiješalo.

EDIT: Toliko mi se pomiješalo da sam zaboravio na ovu pjesmu:



Teče vino crveno venama mojim
Svaka me čaša ljubi kao usne njene
Nek se noćas umire - ja se ne bojim
Život mi ne treba da živim bez te žene!


I u epskim narodnim pjesmama pominje se crveno vino:

Marko Kraljević i Mina od Kostura (početak pjesme: odmah se govori o vinu):
Sjede Marko s majkom večerati
Suva ljeba i crvena vina;

Marko Kraljević i Ljutica Bogdan (završetak pjesme):
Reče Marko Ljutici Bogdanu:
"Zbogom ostaj, Ljutica Bogdane,
Da s' u zdravlju opet sastanemo,
I crvena vina napijemo!"

- U obje pjesme se govori i o rujnom vinu.

U jednoj od najpoznatijih narodnih epskih pjesama "Kosovka Djevojka" govori se o crvenom vinu a koristi se i lijep pridjev rumeno:
Kog junaka u životu nađe,
Umiva ga hlađanom vodicom,
Pričešćuje vinom crvenijem
I zalaže hlebom bijelijem.

emsiemsi emsiemsi 13:22 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

dirtyharry
aureus
Bogami si junački ti to oblijepio slaninom.

Pa malo po malo došlo se do prave mere. Od slanine ne ostane mnogo a ono što ostane je boljeg ukusa nego sve ostalo ;-). Krckava slaninica "bez" masti.

aureus
Kakav je ukus tog jela na kraju?

Pa sad, znaš kako se kaže da o ukusima ne vredi raspravljati. Meso je sočno jer je svinjski vrat takvo parče mesa, što mi kažemo "prošarano" ali mast se posle 3 sata pečenja istopi skroz. Meso se raspada samo, ali ko što rekoh, najbolje da se spremi i proba ;-)

aureus
Koje se vino pije?

Za vino ne mogu baš najbolji savet da ti dam. Jelo je jako, malo je slano i ima bibera, tako da ja preferiram ovde (a i generalno) crvena vina nešto slabijeg i malo voćkastog ukusa.

Док сам читао овај твој куварски рад, у ходу сам га редизајнирао.
Уместо да бушкам рупе у месу, ја ћу тај комад да расечем на два дела, по хоризонтали, други крај не до краја. Потом отпклопим, потрпам све ово што си рекао унутра, заклопим горњом половином - и на истом сам као и ти.
Једино што сам се мање мучио и петљарио.
emsiemsi emsiemsi 13:23 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

krkar
crvena vina


Nema crvenih vina, to su izmislili polupismeni tehnolozi koji su u nekom trenutku naučili da je na engleskom red - crven. Kod nas je vino crno.

inače mislim da svako korpoznije crno uz ovo ide dobro: merlot, cabernet sauvignon, plavac, vranac...

Шта значи ово корпозније ?
emsiemsi emsiemsi 13:26 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

dirtyharry
aureus
Koje se vino pije?

O ovoj temi može opet ceo blog da se napiše, tako da sad ne znam kako da skratim. U komentaru gore sam dao nešto što ja preferiram, mada je to pogrešno jer to je moj ukus i generalno ne ide po "pravilima" uz ovako jelo.
Postoji gradacija vina po priličnom broju osobina recimo:
- kiselosti,
- slatkoći,
- karakteru,
- količini tanina
itd. tu ide sada cela nauka. Ako hoćeš sve po PS-u da radiš onda moraš da znaš i koje vino stavljaš u hranu. Vino koje se služi uz hranu treba da prati notu vina koje se koristi u spremanju hrane. Ja špikujem ovo meso sa suvim voćem jer volim tu kombinaciju slatko-kiselo, tako da i vino koje preferiram ide u tom smeru.
Zabluda je da sva bela vina idu samo uz ribu a sva crna samo uz jela od mesa. Ima tu mnogo odstupanja i kombinovanja. Ko što rekoh tu je tema za ceo blog ili par blogova (kad postoje knjige o tome).
Ja više konzumiram bela vina i slabija crna vina. Recimo uz ovo meso ako možeš da nađeš i beli šardone (chardonnay) ali ne bilo koji nego neki kvalitetniji. Iznenadićeš se kakva je kombinacija.

Аууууу, теоретичари вина.
Док ви одлучите које вино ћете да пијете, ја бих вам смазао то месо и све прилоге.
Дај му "медвеђу крв" или "царицу милицу" - и милина.
emsiemsi emsiemsi 13:30 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Dont Fear The Reaper
Postoji gradacija vina po priličnom broju osobina recimo:


Kao i kuvanje, pijenje vina je stvar ukusa i inspiracije, a ne birokratije.

Da ne ulazimo u to koji procenat zaista može da oseti sve one sprdačine koje "vinofili" ispovrću - te vanila, te ribizla, kupina, čokolada i slični. Dobro, možda sam subjektivan, ali mislim da nisam ;>
...

Ма јок !
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:06 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini


crno vino, ne crveno. i to nije jezičko pitanje nego enološko.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 17:59 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Vesna Knežević Ćosić

crno vino, ne crveno. i to nije jezičko pitanje nego enološko.


A enologija je nauka koja barata samo simbolima, pa još nastala na Marsu, pa ne zavisi od jezika?

Ma sve je to poteklo od djeda Rada i ostalih daltonista ;> koji znaju za nekoliko boja, pa je ili jedna od tih ili je "žuto je, a kao i nije žuto, nego nešto onako - i jest i nije."

Pa su tako od ono malo boja koje prepoznaju odredili da je grožđe (pa onda i vino) ili belo ili crno, ništa ti oni ne razlikuju nit boje nit nijanse ;>

Eto, ovo je - od istih tih - nazvano "Crni Slez" (vidi gore pod djed Rade :)) pa bi valjda i vino da se od njega pravi moralo da se zove crno? Mhuaa, da ☻



Malva sylvestris-crni slez
zilikaka zilikaka 20:59 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Eto, ovo je - od istih tih - nazvano "Crni Slez" (vidi gore pod djed Rade :)) pa bi valjda i vino da se od njega pravi moralo da se zove crno?


Da li to znači da svi treba da usvojimo termin "ružičasti slez", ili da vidimo kako oni sa par tisuća godina iskustva zovu taj slez, pa da to usvojimo?
Konačno da spoznamo kako treba.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 21:08 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Konačno da spoznamo kako treba.


Za tebe nema nade, ni da spoznaš ni da ti se spozna. Da ti nije istekla garancija pa da odeš da tražiš pare nazad za to okoštalog mozga, ali kako jeste, ni tu ti nema nade. Samo givikt il' lapot tu pomažu ☻

Ondak, dakle - Iš!
zilikaka zilikaka 21:15 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Za tebe nema nade, ni da spoznaš ni da ti se spozna. Da ti nije istekla garancija pa da odeš da tražiš pare nazad za to okoštalog mozga, ali kako jeste, ni tu ti nema nade. Samo givikt il' lapot tu pomažu ☻

Ondak, dakle - Iš!


Umeš ti, sinko, umeš!
Logika i argumentovana diskusija su ti jača strana, nema šta!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:38 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Sad više ni "Iš" ne razmevaš?

Eh, em matoro (em žeMsko ☻), em inženjer (pa još ako je mašinac, brrr) em od prirode operisano od stila - i Bingov nećak bi te se postideo ;>

Elem, što se pačaš u priču kada ti par metara iznad glave proleće?

Ajde idi čitaj priče Branka Ćopića, em da malo popuniš te rupe, em možda pohvataš u čemu je zezancija.

A sada stvarno - Iš!
zilikaka zilikaka 23:04 27.04.2017

Re: Težnja ka slanini

A da ti smotaš jednu? Prijaće ti.

Inače, nemaš brige za dalje. Odavno naučila da ne traćim vreme na takve, nego jbg, pogrešna procena. Desi se.
emsiemsi emsiemsi 05:10 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

zilikaka
Za tebe nema nade, ni da spoznaš ni da ti se spozna. Da ti nije istekla garancija pa da odeš da tražiš pare nazad za to okoštalog mozga, ali kako jeste, ni tu ti nema nade. Samo givikt il' lapot tu pomažu ☻

Ondak, dakle - Iš!


Umeš ti, sinko, umeš!
Logika i argumentovana diskusija su ti jača strana, nema šta!

Ко да га је кркар правио !
dirtyharry dirtyharry 07:03 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Dont Fear The Reaper

zilikaka

Ovde se ne svađamo. NI NAJMANJE!
Sledeći nekonstruktivni komentar će da bude sankcionisan
zilikaka zilikaka 07:22 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

dirtyharry
Dont Fear The Reaper

zilikaka

Ovde se ne svađamo. NI NAJMANJE!
Sledeći nekonstruktivni komentar će da bude sankcionisan

Pa, sad, ima nešto razlike u sadržaju i načinu ophođenja, al ako ti tako vidiš stvar, ja to poštujem.
Sa mnom nećeš imati problema.
aureus aureus 07:26 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

dirtyharry
Dont Fear The Reaper

zilikaka

Ovde se ne svađamo. NI NAJMANJE!
Sledeći nekonstruktivni komentar će da bude sankcionisan

Nema zezanja sa Prljavim Harijem:

emsiemsi emsiemsi 07:27 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

dirtyharry
Dont Fear The Reaper

zilikaka

Ovde se ne svađamo. NI NAJMANJE!
Sledeći nekonstruktivni komentar će da bude sankcionisan

Ниси баш у праву !
Правда за зиликаку !
dirtyharry dirtyharry 10:25 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Ниси баш у праву !
Правда за зиликаку !

Ne mogu da budem i sudija i porota i dželat. Zato i kažem samo da se ne ide dalje sa raspravom koja nije dobronamerna i koja vređa.
Usput: Eto toliko!
freehand freehand 11:05 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

zilikaka
dirtyharry
Dont Fear The Reaper

zilikaka

Ovde se ne svađamo. NI NAJMANJE!
Sledeći nekonstruktivni komentar će da bude sankcionisan

Pa, sad, ima nešto razlike u sadržaju i načinu ophođenja, al ako ti tako vidiš stvar, ja to poštujem.
Sa mnom nećeš imati problema.

Ovo ja tebi onomad rekoh. Nasilne simetrije gore su od nemešanja.
Al oprostio sam ti.
dirtyharry dirtyharry 11:20 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Pa, sad, ima nešto razlike u sadržaju i načinu ophođenja, al ako ti tako vidiš stvar, ja to poštujem.
Sa mnom nećeš imati problema.


Ma uvek ima i mi nemamo problema.
Držimo se kuvanja a ne prepirki
emsiemsi emsiemsi 11:57 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

dirtyharry
Pa, sad, ima nešto razlike u sadržaju i načinu ophođenja, al ako ti tako vidiš stvar, ja to poštujem.
Sa mnom nećeš imati problema.


Ma uvek ima i mi nemamo problema.
Držimo se kuvanja a ne prepirki

Какво је то кување без препирки !?
dirtyharry dirtyharry 12:04 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Какво је то кување без препирки !?

Čarli, to na šta ti misliš su zaprške...
zilikaka zilikaka 12:50 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

freehand
zilikaka
dirtyharry
Dont Fear The Reaper

zilikaka

Ovde se ne svađamo. NI NAJMANJE!
Sledeći nekonstruktivni komentar će da bude sankcionisan

Pa, sad, ima nešto razlike u sadržaju i načinu ophođenja, al ako ti tako vidiš stvar, ja to poštujem.
Sa mnom nećeš imati problema.

Ovo ja tebi onomad rekoh. Nasilne simetrije gore su od nemešanja.
Al oprostio sam ti.

To zato što si pitoma sorta.
Ja Hariju neću.
tadejus tadejus 12:57 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

dirtyharry
Sledeći nekonstruktivni komentar će da bude sankcionisan


nemoj harry da si na kraj srca.. prošli put kad se pričalo o plećkama i koljenicama zamalo se ne pobismo..
ovde kod tebe se još i vodi sasvim jedna primjerena diskusija..
krkar krkar 13:02 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Ко да га је кркар правио !


Pitaj ti za svaki slučaj ženu ko je tvoju decu pravio.
emsiemsi emsiemsi 13:21 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

krkar
Ко да га је кркар правио !


Pitaj ti za svaki slučaj ženu ko je tvoju decu pravio.

Питао сам је !
Успут --- пошто се ниси сагласио, како културни људи ураде, да ми не помињеш породицу, ја твоју нећу помињати ... но, само за тренутак претпостави како би било да ја теби одговорим на овако непримерене ствари, слично следећем ... кркару, да ли си ти питао своју маму, да ли те је правио тата, овај службени, официјелни ?
Шта мислиш како би то изгледало ?
Но, мени не пада на памет да теби, и било коме, кажем нешто слично, осим да ти поновно кажем --- породицу ми не помињи, то није лепо, то се не ради. Мени можеш да кажеш шта год хоћеш, добићеш (или не) достојан одговор. Неке границе се не прелазе ни у ком случају. Неки су покушали.
krkar krkar 13:29 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Неке границе се не прелазе ни у ком случају. Неки су покушали.


Čarli,

Iako si kreten ipak si inženjer. Očekujem da bi zaista morao biti u stanju da prepoznaš jednostavnu vezu:

1. Ti kažeš da je neko ko da sam ga ja pravio.
2. Ja tebe na to pitam ko je tvoju decu pravio.

To se zove uzročno-posledična veza. Kad nema 1. koraka nema ni 2.

Ukapirao?

Sad idi obnovi gradivo.
emsiemsi emsiemsi 13:48 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

krkar
Неке границе се не прелазе ни у ком случају. Неки су покушали.


Čarli,

Iako si kreten ipak si inženjer. Očekujem da bi zaista morao biti u stanju da prepoznaš jednostavnu vezu:

1. Ti kažeš da je neko ko da sam ga ja pravio.
2. Ja tebe na to pitam ko je tvoju decu pravio.

To se zove uzročno-posledična veza. Kad nema 1. koraka nema ni 2.

Ukapirao?

Sad idi obnovi gradivo.

Иако ниси инжењер, не мислим да си будала !
Да ли мислим да си луд, то питање, за сада не бих отварао.
Понављам ти поновно ... немој да ми помињеш породицу, ја твоју не помињем (колико год ти покушаваш да направиш симетрију). Људи смо, ако смо Срби, ако и нисмо.
freehand freehand 16:23 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

To zato što si pitoma sorta.

Takoe.
Al kad sam već tu da Hariju kažem da mu je blog odličan; da ne može da strpa dva kila slanine na dve kile mesa; da uvek valja da meso tako špikovano bude zaliveno uljem i odleži malo na hladnom pre nego što se gurne u rernu, makar dva sata; na kraju da bi uz ovo odlično išao ren umešan sa rendanom kiselom jabukom.
zilikaka zilikaka 16:35 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

da bi uz ovo odlično išao ren umešan sa rendanom kiselom jabukom.

Nemaš ti pojma!
Ren i kiseli krastavci u istom tanjiru.
Može ren i jabuka i cvekla, pa i šangarepa, i karfiol iz turšije, al krastavci jok.
Ni kiseli kupus.
emsiemsi emsiemsi 17:18 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

zilikaka
da bi uz ovo odlično išao ren umešan sa rendanom kiselom jabukom.

Nemaš ti pojma!
Ren i kiseli krastavci u istom tanjiru.
Može ren i jabuka i cvekla, pa i šangarepa, i karfiol iz turšije, al krastavci jok.
Ni kiseli kupus.

Што да не може !
Немојмо да будемо фундаменталисти, него оупн мајнд - отворени ка свим комбинацијама.
freehand freehand 17:27 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

zilikaka
da bi uz ovo odlično išao ren umešan sa rendanom kiselom jabukom.

Nemaš ti pojma!
Ren i kiseli krastavci u istom tanjiru.
Može ren i jabuka i cvekla, pa i šangarepa, i karfiol iz turšije, al krastavci jok.
Ni kiseli kupus.

Dobro, nemam pojma, to se podrazumeva.
Ali ko je sem tebe pomenuo kisele krastavcr?
emsiemsi emsiemsi 17:29 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

freehand
zilikaka
da bi uz ovo odlično išao ren umešan sa rendanom kiselom jabukom.

Nemaš ti pojma!
Ren i kiseli krastavci u istom tanjiru.
Može ren i jabuka i cvekla, pa i šangarepa, i karfiol iz turšije, al krastavci jok.
Ni kiseli kupus.

Dobro, nemam pojma, to se podrazumeva.
Ali ko je sem tebe pomenuo kisele krastavcr?

Када видим шта се догађа у Македонији, није ми до јела.
zilikaka zilikaka 19:59 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

Ali ko je sem tebe pomenuo kisele krastavcr?

Ajd što komentarišeš bez čitanja posta, to je normalno, al pogledaj bar gore na sliki.
Ovaj naš Ni po babu ni po stričevima pozabado u meso teglu krastavaca, al tebi to nije smetalo da ga, ne samo onoliko fališ, nego sa sve renom.

...osim toga, zna se da sa renom, onako lepo začinjenim, najbolje ide kisela pavlaka.
freehand freehand 22:49 28.04.2017

Re: Težnja ka slanini

zilikaka
Ali ko je sem tebe pomenuo kisele krastavcr?

Ajd što komentarišeš bez čitanja posta, to je normalno, al pogledaj bar gore na sliki.
Ovaj naš Ni po babu ni po stričevima pozabado u meso teglu krastavaca, al tebi to nije smetalo da ga, ne samo onoliko fališ, nego sa sve renom.

...osim toga, zna se da sa renom, onako lepo začinjenim, najbolje ide kisela pavlaka.

Ok, i dalje nemam pojma, ali krastavce je pominjao on, a ne ja. Uz to, kad se krastavci zguraju u meso oni posle pečenja nisu kiseli nego slatki, a i sjedine se sa mesom. I na kraju - uz ren i jabuku NIKAKO pavlaku. Razblaži i ubije ukus. Soli, prstohvat šećera, na vrh noža bibera. Ništa više.
emsiemsi emsiemsi 06:55 29.04.2017

Re: Težnja ka slanini

freehand
zilikaka
Ali ko je sem tebe pomenuo kisele krastavcr?

Ajd što komentarišeš bez čitanja posta, to je normalno, al pogledaj bar gore na sliki.
Ovaj naš Ni po babu ni po stričevima pozabado u meso teglu krastavaca, al tebi to nije smetalo da ga, ne samo onoliko fališ, nego sa sve renom.

...osim toga, zna se da sa renom, onako lepo začinjenim, najbolje ide kisela pavlaka.

Ok, i dalje nemam pojma, ali krastavce je pominjao on, a ne ja. Uz to, kad se krastavci zguraju u meso oni posle pečenja nisu kiseli nego slatki, a i sjedine se sa mesom. I na kraju - uz ren i jabuku NIKAKO pavlaku. Razblaži i ubije ukus. Soli, prstohvat šećera, na vrh noža bibera. Ništa više.

Колико је то у зрнцима шећера !
Јеботе, те кулинарске мере ... прстохвати, уштипи, кашика којечега ... до мојега !
Atomski mrav Atomski mrav 11:42 26.04.2017

Ne mož' da omane

Što bi reko moj brat, inače veliki gurman, kad staviš 2kg mesa ne može da ne valja.


Što bi rek'o jedan moj drug, sve je dobro kad se uvije u slaninicu.

P.S. A kad jedno 2 kila mesa uviješ u slaninicu, onda stvarno ne mož' da omane.
dirtyharry dirtyharry 16:21 26.04.2017

Re: Ne mož' da omane

Tako nekako
Moj brat definitino ide tom filozofijom.
Beše to onomad kad je gledao i u nekim novinama video neku babu sa Kavkaza koja živi 100 i kusur godina i pitali je tamo šta je tajna dugog života?
Ona im rekla, samo da se jede meseo svakog dana i nema da brinu. Mislim da je nedelju dana penio oko toga tada, s' izjavama tipa 'el sam ti reko!
Tako ti je u Šumadiju
krkar krkar 11:48 26.04.2017

Nije loše

Po mesu se vidi da je meko i lepo i da nikako ne može biti loše.

Ja bih kao perfekcionista ipak imao par primedbi:
- za mene je previše našpikovano, ja bih toga stavio upala manje
- fali ti u špikovanju beli luk, tto mu baš daje lep ukus
- a ni malo šargarepe ne bi falilo, sečeno na tanke prutiće, julienne
- što se badema tiče njih je najbolje blanširati (ubaciti ih u vrelu vodu da se skine kožica)

E sad male tajne: začine treba staviti ISPOD one slaninice kojom oblažeš. Seme gorušice (ili slačice, po ukusu), krupne soli, ruzmarina i bibera. Ko voli može i majčine dušice

dirtyharry dirtyharry 11:55 26.04.2017

Re: Nije loše

krkar
za mene je previše našpikovano, ja bih toga stavio upala manje

Sad idemo malo na onu stranu "o ukusima". Po originalnom receptu, ima manje sadržaja za špikovanje, ali eto ja više preferiram ovaj sa malo više sastojaka.
krkar
fali ti u špikovanju beli luk, tto mu baš daje lep ukus

Naš češnjak generalno ne stavljam previše u jela jer uvek ima nekog kome smeta. Ovde inače nikad nisam probao jer ko što rekoh uvek je tu bar desetak ljudi da jede.
krkar
što se badema tiče njih je najbolje blanširati (ubaciti ih u vrelu vodu da se skine kožica)

Ja ovde koristim već oljušten badem, samo ga malo prepržim da dobije na ukusu.
krkar
E sad male tajne: začine treba staviti ISPOD one slaninice kojom oblažeš. Seme gorušice (ili slačice, po ukusu), krupne soli, ruzmarina i bibera. Ko voli može i majčine dušice

Ovo nigde nije napisano, ali tako i radim. Ubaciću u tekstu gore. Ja lično volim ruzmarin i majčinu dušicu ali kada ima previše začina uvek nekom od lokalaca krene da radi radar. Tako da se se tu držim minimnalizma.
narcis narcis 12:53 26.04.2017

Re: Nije loše

Naš češnjak

izedem te* nišlijo na češnjak

*
znaš ti koja niška reč ide umesto...
a za mesište samo jedna reč


emsiemsi emsiemsi 13:34 27.04.2017

Re: Nije loše

krkar
Po mesu se vidi da je meko i lepo i da nikako ne može biti loše.

Ja bih kao perfekcionista ipak imao par primedbi:
- za mene je previše našpikovano, ja bih toga stavio upala manje
- fali ti u špikovanju beli luk, tto mu baš daje lep ukus
- a ni malo šargarepe ne bi falilo, sečeno na tanke prutiće, julienne
- što se badema tiče njih je najbolje blanširati (ubaciti ih u vrelu vodu da se skine kožica)

E sad male tajne: začine treba staviti ISPOD one slaninice kojom oblažeš. Seme gorušice (ili slačice, po ukusu), krupne soli, ruzmarina i bibera. Ko voli može i majčine dušice


Ти силни зачини мене само нервирају --- посебно када надјачају основни укус.
aureus aureus 12:41 26.04.2017

U inat sladokuscima

Odoh da ispržim papriku sa malo luka, a umjesto vina piću čaj.

Samo da sredim osigurač...
dirtyharry dirtyharry 12:51 26.04.2017

Re: U inat sladokuscima

aureus
Odoh da ispržim papriku sa malo luka, a umjesto vina piću čaj.
.

Ako, ako. Ovih dana i ja preveriram neki minimalizam. Da si u lokalu pa da donesem tazu proju da iskombinujemo, šta će ti bolji ručak
narcis narcis 12:54 26.04.2017

Re: U inat sladokuscima

aureus
Odoh da ispržim papriku sa malo luka, a umjesto vina piću čaj.

Samo da sredim osigurač...

gurni jekser, sigurno je
emsiemsi emsiemsi 13:36 27.04.2017

Re: U inat sladokuscima

narcis
aureus
Odoh da ispržim papriku sa malo luka, a umjesto vina piću čaj.

Samo da sredim osigurač...

gurni jekser, sigurno je

Или закајлај, ако је аутоматски осигурач !
49 41 49 41 13:07 26.04.2017

Shum, shum



Znam da kuvam, al' odoh da me drugi goste na Staroj planini.

Kad se naskijam, nazderem; odoh da se "lecim" u Niskoj Banji.

https://youtu.be/Gn8LvJ2zTkE
dirtyharry dirtyharry 13:10 26.04.2017

Re: Shum, shum

Iskustvo govori iz tebe dečače. Samo napred
angie01 angie01 13:18 26.04.2017

Re: Shum, shum

harry, super ti klopa- ja bih stavila i beli luk, no ko kako voli,...a sto si sladak:).
dirtyharry dirtyharry 13:30 26.04.2017

Re: Shum, shum


Generalno u jela kući kad spremam u privatnoj režiji stavljam često beli luk. Za goste tu i tamo uglavnom manje ili uopšte ne. Ovde nisam do sada stavljao pošto uvek ima gomila ljudi da izede sve to
NNN NNN 14:00 26.04.2017

Re: Shum, shum

i beli luk

makar i krišom (ono kad ti neko kaže da ne stavljaš, ali ti ubaciš bar malo za svoju dušu...)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:06 26.04.2017

Re: Shum, shum

Generalno u jela kući kad spremam u privatnoj režiji stavljam često beli luk.


Svakog maja/juna nakupujem beli luk po pijaci (onaj koji se već formirao a sa još svežim perima) tako da mi traje taman do sledećeg maja.

I samo u Peach Cobbler ne stavljam bela luka ;> Supe, čorbe, variva, ribe, mesa (osim pohovanog), ama šta god da pravim - Nema Odmora (od belog luka) dok traje Obnova, ups, ne nego dok traju zalihe ☻

Ubr, pre neki dan krenuo da napravim gore pomenutu poslasticu, pa kao ajde, dosta sam tog dana jeo slatko, daj nešto drugo. Iskoristim recept, sve isto, samo umesto bresaka uzmem mladi kozji beli sir (dobro, malo šećera sam morao da dodam ) I brašno - umesto standardnog miksa pola crno pola intergralno,izmiksam crno i kukuruzno. I ispalo bogami zaista dobro.
angie01 angie01 15:09 26.04.2017

Re: Shum, shum

ali ti ubaciš bar malo za svoju dušu.




...taj bre, beli lukac je stvoren za pajcovanje, skoro pa mu da glavni tac,...na Tajlandu prave neko svinjsko mesiste nafilovano belim lukom na sve strane, pa se ono muci satima do raspada u rerni- al se jede hladno, tanko seceno, a oni cenovi se stope sa mesom,...'naci nevidjeno slatko.
angie01 angie01 15:22 26.04.2017

Re: Shum, shum

idem sada da nesto zbrljnem i pojedem,...brateee, kako otvorim blog, zove me onaj tvoj bezobrazluk sa naslovne....

dirtyharry dirtyharry 22:07 26.04.2017

Re: Shum, shum

idem sada da nesto zbrljnem i pojedem,...brateee, kako otvorim blog, zove me onaj tvoj bezobrazluk sa naslovne....

Nemo' samo nešto ovako u kasne sate
angie01 angie01 22:26 26.04.2017

Re: Shum, shum

Nemo' samo nešto ovako u kasne sate


znas valjda i sam, najsladje se klopa posle 22h.
emsiemsi emsiemsi 13:39 27.04.2017

Re: Shum, shum

Dont Fear The Reaper
Generalno u jela kući kad spremam u privatnoj režiji stavljam često beli luk.


Svakog maja/juna nakupujem beli luk po pijaci (onaj koji se već formirao a sa još svežim perima) tako da mi traje taman do sledećeg maja.

I samo u Peach Cobbler ne stavljam bela luka ;> Supe, čorbe, variva, ribe, mesa (osim pohovanog), ama šta god da pravim - Nema Odmora (od belog luka) dok traje Obnova, ups, ne nego dok traju zalihe ☻

Ubr, pre neki dan krenuo da napravim gore pomenutu poslasticu, pa kao ajde, dosta sam tog dana jeo slatko, daj nešto drugo. Iskoristim recept, sve isto, samo umesto bresaka uzmem mladi kozji beli sir (dobro, malo šećera sam morao da dodam ) I brašno - umesto standardnog miksa pola crno pola intergralno,izmiksam crno i kukuruzno. I ispalo bogami zaista dobro.

Сагласан са употребом белог лука !
emsiemsi emsiemsi 13:40 27.04.2017

Re: Shum, shum

angie01
ali ti ubaciš bar malo za svoju dušu.




...taj bre, beli lukac je stvoren za pajcovanje, skoro pa mu da glavni tac,...na Tajlandu prave neko svinjsko mesiste nafilovano belim lukom na sve strane, pa se ono muci satima do raspada u rerni- al se jede hladno, tanko seceno, a oni cenovi se stope sa mesom,...'naci nevidjeno slatko.

Ееее, ако на Тајланду тако раде, онда нема лабаво.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:38 26.04.2017

Напокон један користан блог!

Што би рекле Српкињице: Nice...
Лепо изгледа, и укусно.
angie01 angie01 15:11 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Српкињице


ceTkaj, ovo Srpkinjice je dozvoljeno,..m'sl'm, nije uvredljivo?!... ne stvara ti bol u dusi...
myredneckself myredneckself 15:56 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Sada vidim da sam pogrešno preletela pogledom pre čitanja, da ti je meso špikovano, a ne punjeno filom i rolovano kako mi se učinilo prilikom preletanja.
Možda mi se učinilo tako, jer si obilno špikovao, ali nema veze, kako voliš...
Lepo izgleda, a i u ukus ne sumnjam.
Meni su plećka i vrat inače omiljeni delovi mesa kod svinje, (a i kravice) tako da mi je lep svaki način pripreme čim su oni u pitanju. Suvi i krti komadi (na pr. krmenadla i but) me gotovo ne zanimaju.
Ovo je ok, izdašno jelo plus prilozi, praktično je za više od dvoje-troje ljudi. Da ih dobro nahraniš bez mnogo muke i posla.
Chef-e, srećno kuvanje!
zilikaka zilikaka 16:06 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Meni su plećka i vrat inače omiljeni delovi mesa kod svinje, (a i kravice) tako da mi je lep svaki način pripreme čim su oni u pitanju. Suvi i krti komadi (na pr. krmenadla i but) me gotovo ne zanimaju.


A ja baš ovo htela da proverim. Vrat je masan, to je jasno, ne moš drukčije, al plećka...
Dobro, nije ko krmenadla al po meni, postoji značajna razlika u količini i raporedu masnoće, pa me stvarno zanima el treba plećka il vrat?
Msm, pošto se puni i umorava slaninom, nešto mi se čini da bi vrat bio preteran.

...ili nisam u pravu?
dirtyharry dirtyharry 16:13 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

myredneckself
Chef-e, srećno kuvanje!

Fala, fala
Bilo je onomad ;-)
zilikaka
...ili nisam u pravu?

U pravu si i nisi u pravu
Evo o čemu se radi, moje iskustvo je da ako je svinja bila baš mnogo velika onda vrat (tačnije jedna polovina vrata bez kostiju) bude i oko 3kg a možda i preko. Takve komade zaobilazim mada nisu česti. Oni nisu dobri i imaju mnogo masti itd. ali pored toga ni meso nije toliko dobrog ukusa kao kad je svinja manja i mlađa.
Ja inače ne špikujem sa slaninom uopšte, samo je stavljam preko. Polse tri sata krčkanja slanina je kao čips krckava i skroz bez masti a i mesto je generalno ispustilo svu mast. Nikad do sada nisam video da kada isečem parče unutra vidim bilo šta belo
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:29 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Msm, pošto se puni i umorava slaninom, nešto mi se čini da bi vrat bio preteran.

Врат је, за роштиљску припрему -- најукусније део свињчета. С правим односом масти а масти носе укусе. Већ смо овде научили -- писао никвет о томе -- како онај сапунски укус свињетине дође од њене товне исхране, с оном девичански белом масноћом. Таквој свињетини помaжу бело вино и бели лук, даће јој боље ароме, а не као да једеш сапун. Како год, и код тих набилдованих, спринтерских свиња (оне спринтују до своје смрти, до одређене килаже -- ту их, у загрљај, дочекају месари) врат дође као посластица пуна укуса. По мом суду, супериорна. Крменадле ће увек бити суве (мислим, скоро увек, има ту трикова) и тврдкасте (и овде има трикова, да буду меке као бифтек), плећка је свакако боља, а врат... најбољи, бар за брзу припрему.

Ја мој прасећи врат заливам путером, који убацим кад врат од два сантиметра дебљине окренем, и у тигањ ставим 3-4 крупна чена белог лука, који пусте укус у путер, а путер га "убаци" у месо. (Тимајан се лепо у ово уклопи, али не мора.). Наравно, мораш, опет, да добијеш карамелизацију меса, због укуса.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:34 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

ceTkaj, ovo Srpkinjice je dozvoljeno,..m'sl'm, nije uvredljivo?!... ne stvara ti bol u dusi..

Мени су Српкињице драге. Мислим да ни њих не вређа ово "Српкињице". Враћа их у младост. Ево, и ти си Српкињица.
myredneckself myredneckself 17:32 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

zilikaka
Meni su plećka i vrat inače omiljeni delovi mesa kod svinje, (a i kravice) tako da mi je lep svaki način pripreme čim su oni u pitanju. Suvi i krti komadi (na pr. krmenadla i but) me gotovo ne zanimaju.


A ja baš ovo htela da proverim. Vrat je masan, to je jasno, ne moš drukčije, al plećka...
Dobro, nije ko krmenadla al po meni, postoji značajna razlika u količini i raporedu masnoće, pa me stvarno zanima el treba plećka il vrat?
Msm, pošto se puni i umorava slaninom, nešto mi se čini da bi vrat bio preteran.

...ili nisam u pravu?

Plećka je meka i sočna, ja bih ovde (za divno čudo) ostala verna izvornom receptu i odlučila se za plećku. Samo bih je malo uredila od suviška masnoće i vidljivih vezivnih tkiva, stisnula posle špikovanja, oblikovala koncem da sačuvam sočnost mesa, ne bih je pekla onako tanku i raspljoštenu.
angie01 angie01 17:38 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Suvi i krti komadi (na pr. krmenadla i but) me gotovo ne zanimaju.


sestro, padni mi na grudi.

...ove k'rmenadle i sl su dosadno meso.
angie01 angie01 17:46 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Враћа их у младост.


'naci, samo Srpkinjice vraca u mlados', pa se one raduju, dok se druge zene, nazvane deminutivom svoje nacije- vredjaju,...ne vracaju se u nigde?!!!


Ево, и ти си Српкињица.


nisam Srpkinjica- ja sam uprljane krvi.


nego, sta ti je ono privlacno na dasci?...lepo zove.
myredneckself myredneckself 18:00 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Predrag
а не као да једеш сапун.

Kad smo kod sapuna, meni ništa jestivo ne liči na sapun kao korijander.
angie01 angie01 18:05 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

korijander.


korijander ( cilantro) je opasan zacin i sto se tice ukusa i vrednosti sastava,...vecina istocnjackih jela ne bi imala taj nevidjenodobar ukus, da nije njega.
cassiopeia cassiopeia 18:31 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

angie01
korijander.


korijander ( cilantro) je opasan zacin i sto se tice ukusa i vrednosti sastava,...vecina istocnjackih jela ne bi imala taj nevidjenodobar ukus, da nije njega.


Džaba mu, meni isto ko i Mrns, sapun, sapun

angie01 angie01 18:52 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

meni isto ko i Mrns,


eto, a ja ga bas volim,...prvo sam veDZbala u Aziji, pa se navikla i super mi je, narocito sto malo kisi.
cassiopeia cassiopeia 19:04 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

angie01
meni isto ko i Mrns,


eto, a ja ga bas volim,...prvo sam veDZbala u Aziji, pa se navikla i super mi je, narocito sto malo kisi.


Verujem, moja prijateljica koja radi na Tajlandu ga obožava. Meni nekako nije legao, a baš volim začine. Ovih dana mi je favorit kardamom. Nabavila u zrnu pa ga u avanu istučem. Svako jutro jedno zrno stavim u kafu.

Skoro pravila slatki hleb sa kardamomom i pojela sama više od pola
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:34 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

'naci, samo Srpkinjice vraca u mlados'

Мени је Српкињица синоним за лепотицу.
Извини што сам те назвао Српкињицом, јебига.
angie01 angie01 20:55 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Мени је Српкињица синоним за лепотицу.


ma dobro to,( nemere bolan, ljepot'ca:),...nego za sve ostale nacionalnosti, taj deminutiv je za, da te dusa zaboli, po sred srca udarac, al najstrasniji...to sam te pitala....jer si tako reagovao,...znas uostalom, no se pravis,( sad ovde oni crnogorski i u naglasku i u narecju adekvatno oslovljavanje).

u stvari me vise zanima, sta ti je ono na dasci.
aureus aureus 21:38 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

angie01
Мени је Српкињица синоним за лепотицу.


ma dobro to,( nemere bolan, ljepot'ca:),...nego za sve ostale nacionalnosti, taj deminutiv je za, da te dusa zaboli, po sred srca udarac, al najstrasniji...

Od Srpkinja se lako napravi simpatičan deminutiv Srpkinjica. Kao da se radi o nekoj srpskoj djevojčici, djevojci ili mladoj ženi. Nekoj malog rasta ali/ili sjajnog i vedrog duha. Nekoj koja ti je draga.
Hrvatice su na neki način već u deminutivu.
Mađarice takođe.
Njemice isto.

Opet, Ruskinja je u deminutivu Ruskinjica.

Dobro, dobro, znam: Hrvatica je u deminutivu Hrvatičica (fuj!), a tu su još i Mađaričica (isto fuj!) i Njemičica (ama!)...

Izgleda da simpatičnost i konotacija tih deminutiva dosta zavise od morfologije.

Ove imenice koje upućuju na nacionalnost a koje se završavaju na NJA su nekako slatke kad su u deminutivu NJICA (Srpkinjica, Ruskinjica, Čehinjica...)
Ove na CA i KA su dosta problematične (Hrvatičica, Italijankica/čica...)

Što bi Grunf rekao, moraću tu stvar temeljno da proučim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:40 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

u stvari me vise zanima, sta ti je ono na dasci.

На дасци су такође неке Лепотице, пуњене печурке. Панчета, празилук, један-други-трећи сир, мало вргања, маслиново, милерам, зачини... Било укусно. На столу су још Алфредо сос, карамелизовани лук и салата са лешницима.

Њам!
Лепотице и треба да се једу!
dirtyharry dirtyharry 22:08 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

пуњене печурке. Панчета, празилук, један-други-трећи сир, мало вргања, маслиново, милерам, зачини... Било укусно. На столу су још Алфредо сос, карамелизовани лук и салата са лешницима.

Super izgleda
angie01 angie01 22:22 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

На дасци су такође неке Лепотице, пуњене печурке. Панчета, празилук, један-други-трећи сир, мало вргања, маслиново, милерам, зачини... Било укусно. На столу су још Алфредо сос, карамелизовани лук и салата са лешницима.


super deluje,...
angie01 angie01 22:25 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

Opet, Ruskinja je u deminutivu Ruskinjica.


vidi, hvala na pokusaju i sto se trudis,...al ovde se radi o nekim starim nerasciscenim racunima,...nista jako vazno, sem sto je bilo nekorektno, pa eto, iskoristila sam slagvort.

inace- cudni su ti deminutivi:).
myredneckself myredneckself 22:27 26.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

angie01
Suvi i krti komadi (na pr. krmenadla i but) me gotovo ne zanimaju.


sestro, padni mi na grudi.

...ove k'rmenadle i sl su dosadno meso.


Tačno, NG.
aureus aureus 00:19 27.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

angie01
Suvi i krti komadi (na pr. krmenadla i but) me gotovo ne zanimaju.

...ove k'rmenadle i sl su dosadno meso.

Ček, ček!
Pošto ja ne volim slaninu, a jedem samo krtinu, mogu da izjavim sljedeće:
Krtina je bolja kad se prži i roštilja a obično lošije ispadne kad se peče (mada i tu ima trikova).

Najbitinije je ne prepržiti. Mislim da si savladao osnovnu kuvarsku lekciju kad shvatiš da je bolje malo potpžiti, nego prepržiti meso.
Šta si uradio ako ode sok? Prema tome...


emsiemsi emsiemsi 13:41 27.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

zilikaka
Meni su plećka i vrat inače omiljeni delovi mesa kod svinje, (a i kravice) tako da mi je lep svaki način pripreme čim su oni u pitanju. Suvi i krti komadi (na pr. krmenadla i but) me gotovo ne zanimaju.


A ja baš ovo htela da proverim. Vrat je masan, to je jasno, ne moš drukčije, al plećka...
Dobro, nije ko krmenadla al po meni, postoji značajna razlika u količini i raporedu masnoće, pa me stvarno zanima el treba plećka il vrat?
Msm, pošto se puni i umorava slaninom, nešto mi se čini da bi vrat bio preteran.

...ili nisam u pravu?

Ма, ако месо има мање масноће онда додаш више сланине.
Ако има превише масноће, онда ништа.
emsiemsi emsiemsi 13:44 27.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

angie01
meni isto ko i Mrns,


eto, a ja ga bas volim,...prvo sam veDZbala u Aziji, pa se navikla i super mi je, narocito sto malo kisi.

Зашто пишеш да си veDZbala, а не vezbala ?
emsiemsi emsiemsi 13:46 27.04.2017

Re: Напокон један користан блог!

cassiopeia
angie01
meni isto ko i Mrns,


eto, a ja ga bas volim,...prvo sam veDZbala u Aziji, pa se navikla i super mi je, narocito sto malo kisi.


Verujem, moja prijateljica koja radi na Tajlandu ga obožava. Meni nekako nije legao, a baš volim začine. Ovih dana mi je favorit kardamom. Nabavila u zrnu pa ga u avanu istučem. Svako jutro jedno zrno stavim u kafu.

Skoro pravila slatki hleb sa kardamomom i pojela sama više od pola

А, јој, мајко мила !
То не могу ни у дворишту да поднесем, а камоли у кухињи или чак у храни.
cassiopeia cassiopeia 15:56 26.04.2017

Auu

Opet ćemo o kuvanju

Bez belog luka ne počinjem špikovanje. Za Uskrs smo preskočili jagnjetinu, nešto mi se nije jelo, već sam špikovala juneću rozbratnu sa kostima u komadu. Špikovala belim lukom, slaninom i ruzmarinom. Moji mesaroši vole meso u svakoj varijanti. Samo što ja meso ostavim da odleži premazano uljem jedan dan i kad našpikujem prepečem na masti sa svih strana da uhvati boju i onda pečem na niskoj temperaturi, retko preko 150C. Na kraju pojačam gornji grejač da se uhvati korica i to je to. Uvek podlijem vinom i vodom a preko mesa ili slanina ili puter pred kraj.
myredneckself myredneckself 16:05 26.04.2017

Re: Auu

cass
Samo što ja meso ostavim da odleži premazano uljem jedan dan...

Isto, kad kuvam pašticadu, našpikujem meso i stavim ga u marinadu - najmanje 24 sata!
Kažu neki da treba 36-48 sati, ali meni je to što je mnogo, mnogo je, a i moram nekako da podrijem sistem, inače ne bih bila ja.
cassiopeia cassiopeia 16:15 26.04.2017

Re: Auu

mrns
ali meni je to što je mnogo, mnogo je, a i moram nekako da podrijem sistem, inače ne bih bila ja.


Hihihi, nasmeja me
Ja sam nestrpljiva a još i zentam da mi meso stoji duže.

Nego, sad sam se setila da sam počela da pečem krompir tako što ga prvo kuvam jedno 5-10 minuta, isečen na komade kako ću ga peći. Onda kad odlijem vodu ostavim otvoreno da se isuši spolja, treskam šerpu da se ta spoljna strana počne raspadati, kruniti i onda dobro začinim i zamastim. Nekako mi takva korica bude najbolja, a unutra bude sočno i mekano.

I ruzmarin će nam izaći na nos. Takav krompir sa dosta soli, bibera i ruzmarina može sam da se jede. Bar ja mogu, toliko bude ukusan da mi meso ne nedostaje. Na masti nikako ne štedeti, krompir voli masnoću.
dirtyharry dirtyharry 16:16 26.04.2017

Re: Auu

cassiopeia
Na kraju pojačam gornji grejač da se uhvati korica i to je to. Uvek podlijem vinom i vodom a preko mesa ili slanina ili puter pred kraj.

Ja to često radim ali ne ovde. Inače i ja to praktikujem, nešto slabija vatra i možda koji minut duže. Dešavalo mi se kad spremam kod nekog da ne znam kako drugi šporeti peku pa je uvek na kraju lutrija koji grejač bolje radi donji ili gornji i kako, zato bolje polako ali sigurno
zilikaka zilikaka 16:36 26.04.2017

Re: Auu

Dešavalo mi se kad spremam kod nekog da ne znam kako drugi šporeti peku pa je uvek na kraju lutrija koji grejač bolje radi donji ili gornji i kako,


Ma šta kod nekog. Mi smo pre nekoliko meseci imali opsadno stanje u kući.

Mislim da je sve počelo od zamene dizne, kojom prilikom se izmicao šporet, demontirala ploča...
Ništa strašno ALI. Prvo sledeće pečenje, dole ostalo skoro živo. Mislim da je bila neka pita. Nešto kasnije, neko meso, opet isto. Sreća pa moglo da se prevrće. Tu mi već bilo čudno.

Sledeći put neka zamrznuta peciva (mislim). Ista stvar. Donji grejač osetno slabo greje. Ruku možeš da približiš. Sad, da li je potpuno hladan, vrag će ga znati u vreloj rerni al očigledno nešto ne valja.

Posle nekoliko prijavljivanja nadignem ja propisnu dreku, kupi muž novi grejač i krene s poslom. U neko doba me zove da vidim. Postojeći grejač radi, nije prekinut.

Hajd sad, kad je već kupio, zameni ga on, stavimo mi da pečemo...ista stvar.
Izmerimo otpor starom - sve kako terba. Andrak mu ne fali, mada nemam ideju ni kako bi mu pa falila ako nije prekinut, al hajde, nije mi u opisu posla da to znam.

Razgovaram sa kolegama električarima. Kažu da proverim napon na grejačima. Sva važna stižem kući, otpajaj opet sve, meri...opet sve kako treba.

Naravno, grejač i dalje skoro da ne radi.
Pošto ja kod praktičnih stvari ne spadam u mlade istraživače (hoću da kažem - šporet služi da peče a ne da se piše naučni rad), ja počela da merkam rerne koje se uklapaju jer svemu ima i godina.

Usput stavim nešto da se peče sa idejom da ga prevrćen, kad ono, pečeno sasvim dobro sa obe strane.
Ajd, rekoh, to slučajno, sutra stavim nešto drugo. Isti rezultat.

...na kraju balade, predstavu nemam ni šta se pokvarilo ni šta se (i kako) popravilo.
Uzimala i različite režime pečenja i različito posuđe...ne mogu da uhvatim pravilo.

U svakom slučaju, ako mi to još koji put uradi, ode rerna da podupire drva pored ograde.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana