Istorija| Politika

Postizborne paralele

dali76 RSS / 09.04.2017. u 19:41

 

Nemoguće je danas posmatrati postizborne proteste u Srbiji, a ne setiti se sličnih postizbornih demonstracija  po američkim gradovima u novembru  prošle godine. apolitička, antistranačka histerija    kao sastavni deo  bunta protiv korumpirane vlasti naravno nije srpski fenomen , I ona se desila Americi, doduše nešto ranije.

Pobeda Trampa na predsedničkim izborima izvela je na ulice u novembru prošle godine desetine hiljada demonstranata nezadovoljnih izbornim rezultatom i izbornim sistemom. Medju protestantima bio je veliki broj onih koji na novembarskim predsedničkim izborima nisu uopšte glasali nezadovoljni porazom senatora Burnie Sandersa na predhodno održanim izborima za predsednickog kandidata ispred demokratske stranke. Bila je to prilika da se masovnost protesta artikuliše kroz konkretne zahteve ka političkoj eliti Demokratske stranke koja je tako tvrdoglavo srljala u poraz izlazeći u susret ambicijama jedne porodice.

Iako su javna istraživanja upozoravala na  visok stepen odbojnosti samih prodemokratskih glasača naspram Hillary Clinton, vrh stranke , potpomognut elitističkim pravilima samog izbornog pprocesa i kadkad nukusnom medijskom podrškom, učinio je sve da spreči senatora Sandersa da osvoji kandidaturu.

Ne zbog transparentnosti rada stranke, ili istraživackog novinarstva, vec izgleda zahvaljujući ruskim hakerima, predsednica glavnog odbora Demokrata Debby Schultz morala je da podnese ostavku   u julu prošle godine, pred  završnu konvenciju Demokratske stranke. Hakovana  elektronska pošta visokih funkcionera Demokratske stranke  je na svetlo dana donela njihove preporuke kako i na koji nacin da se oslabi pozicija senatora Sandersa    na izborima.

Ova ce vest potvrditi tvrdnje samog Sandersa, ali još važnije uticati  na njegove   glasače da u velikom broju ostanu kući na dan izbora, ili čak svoj glas daju Trampu.

Postizborne demonstracije u Americi nisu mogle promeniti rezultat izbora, ali je postojala šansa da  se masovnost skupova pretoči u politički kapital za promenu unutar Demokratske stranke. Nažalost šansa je propuštena. Demonstracije  su potrošile energiju. Umesto na uzrocima, focus demonstracija je bio na posledicama. Demokrate,  umesto da   se fokusiraju na  pranje prljavog  veša,   fokusirali su se na one koji su isti prljav veš "hakovali" na svetlo dana. "Kill the messanger" filozofija i ovog puta je poslužila svrsi, pronaći dežurnog krivca i sakriti vlastitu   odgovornost.

"Democracy is not a spectator sport. It's a participatory event",  ponavljao je senator Sanders tokom i  posle kampanje. Pozivao je mlade ljude da se politički aktiviraju, da  udju u političke stranke   jer ne postoji drugi način da se promene dese.

  Uostalom pre sto godina upravo je gradjanski  aktivizam     prosto naterao korumpirane partijske mašinerije da veliki deo svoje  političke moći  stave u ruke gradjana. Odatle i vuku koreni današnjih unutrastranackih izbora. Društvo je bilo do te mere korumpirano da su se po siromašnim kvartovima američkih gradova glasovi kupovali "dobrom kapljicom". postojala je ogromna odbojnost naspram korumpiranih političkih partija. Tadašnja progresivna, obrazovana elita "iskopala" je iz naftalina zapise prvog američkog predsednika koji je bio zgrožen tad tek prvim začetcima političkih organizacija. Pojavile su se čak ideje da je jedini izlaz iz duboke političke korupcije totalno odustajanje od političkih stranaka. Ubrzo se medjutim shvatilo da je politicko delovanje bez politickih organizacija prilično budalasta utopija, sem  za one  što žive u državi gde se svi stanovnici na ulici oslovljavaju prvim imenom.  Tako je reforma političkog sistema u Americi došla kroz   jedini moguci nacin:političkim aktivizmom, bilo  kroz postojece stranke, bilo kroz formiranje novih.  

Organizitori postizbornih demonstracija po gradovima Srbije su  pokazali političku zrelost  pošto su   artikulisani konkretni  zahtevi. Medjutim, svojevrsna antipolitička histerija koja zagovara budalastu a popularnu ideju da politički protesti sa političkim zahtevima ne trebaju imati vezu sa bilo kakvim političkim strankama  je    dokaz aamaterizma.    

Teza kako su svi političari zlo,a stranke problem iako  priemčiva širokim narodnim masama,, ipak je deo smišljenog marketinga vladajuće stranke. SNS je sve učinila , neretko uz pomoć opozicije, ne bi li gradjanima Srbije zgadila i politiku i političare. Razlog ovakve SNS kampanje je jednostavan. Apatija jee u ovakvim situacijama veliki saveznik   vlasti. Drugo,  protesti  studenata, sindikata,  Belih  satiričara    su  osudjeni na propast bez ozbiljne političke  organizacije, tj. Stranke. 

Stvar je veoma jednostavna i dokaziva: Bez političke organizacije nema političkog delovanja. Stranke su neophodno prevozno sredstvo u političkoj zajednici.   Ako to prevozno sredstvo ne radi, ljudi ga il poprave il' zamene. Niko pametan ne zapali auto da bih cipelario do posla 10 km svaki dan.

Ako neko šeta zbog  zdravlja, onda je to vec druga stvar.

Ono što demokratska opozicija i protestanti moraju da nauče da su parcijalni interesi sujetnih lidera kao i apolitički populizam  demonstracija u interesu vlasti. Odnosno daleko ispod interesa za ujedinjavanjem  u stranku dovoljno  jaku  da   budde u stanju da  traži normalne uslove  pre izbora, i da kontroliše same izborni proces. 



Komentari (251)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 07:06 10.04.2017

Re: Vermaht i trojke

krkar
freehand
dali76
Tadic.


Težak autokrata! Sreća te si ga se ti rešio i dahnuo dušom a i nama pomogao da dahnemo.




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:12 10.04.2017

Re: Vermaht i trojke

Fri i Krkare, počele su silno da me zabavljaju ove vaše razmene... :)))
milisav68 milisav68 11:02 10.04.2017

Re: Vermaht i trojke

Predrag Brajovic
Fri i Krkare, počele su silno da me zabavljaju ove vaše razmene... :)))



mayo1 mayo1 22:41 09.04.2017

Varijacije na temu



Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:13 10.04.2017

Re: Varijacije na temu

A kad smo kod Wiza, da se podsetimo kako su nekad radile Ćorave Kutije, tj. da se priviknemo kako će ubuduće izgledati glasanje ☻


NNN NNN 22:54 09.04.2017

ukratko


Da ovi odu
a da se oni ne vrate!
anonymous anonymous 03:00 10.04.2017

Re: ukratko

NNN

Da ovi odu
a da se oni ne vrate!



Сви марш у П.М.

Овај је мој човек.

aureus aureus 03:03 10.04.2017

Re: ukratko

anonymous
NNN

Da ovi odu
a da se oni ne vrate!


Сви марш у П.М.
Овај је мој човек.

Ovo je prilika da ulete oni za koje još nismo čuli.
anonymous anonymous 03:17 10.04.2017

Re: ukratko

aureus

Ovo je prilika da ulete oni za koje još nismo čuli.


Мислиш - оне које нам још нису - подметнули.

aureus aureus 03:50 10.04.2017

Re: ukratko

anonymous
aureus

Ovo je prilika da ulete oni za koje još nismo čuli.

Мислиш - оне које нам још нису - подметнули.

Možda se rodi kakav lider na ovim protestima...
anonymous anonymous 04:24 10.04.2017

Re: ukratko

aureus
anonymous
aureus

Ovo je prilika da ulete oni za koje još nismo čuli.

Мислиш - оне које нам још нису - подметнули.

Možda se rodi kakav lider na ovim protestima...



Лидера ће да одљуљају.
Само није ствар у лидерима.

Не знам колико још пута треба то да поновим.

Успут ( у време ноћног мира...)

О разлици између револуције и побуне мој омиљени лик каже :

" ....Побуна није једно уздизање штита,него уздизање човека, једно напредовање без обзира на уређења која из тога проистичу.
Револуција је циљала на нова уређења, побуна води томе да се ми више не дамо уређивати,него да се сами уређујемо...

...Она (побуна) није никаква борба против опстојећег,јер ако она успије,опстојеће од себе пропада, она је само једно извлачење мене из опстојећег.
Напустим ли ја опстојеће,онда је оно мртво и прелази у трулост...

...Увести уређења заповеда револуција,себе уздигнути и подићи иска побуна."...

aureus aureus 04:33 10.04.2017

Re: ukratko

anonymous

Побуна није једно уздизање штита,него уздизање човека...

narcis narcis 13:32 10.04.2017

Re: ukratko

aureus
anonymous
NNN

Da ovi odu
a da se oni ne vrate!


Сви марш у П.М.
Овај је мој човек.

Ovo je prilika da ulete oni za koje još nismo čuli.

freehand freehand 15:00 10.04.2017

Re: ukratko

Možda se rodi kakav lider na ovim protestima...

Drašković? Šešelj? Dinkić? Radulović? Pavićević? Vesna Rakić Vodinelić?Janković?
Ko?
Ne tr4ebaju Srbiji nikakvi lideri. Treba da se ponovo osvesti i shvati da je 2012. uz prljavu vodu bačeno dete. Da je bačena tek osvojena sloboda medija i mogućnost da se bez straha od krađe izađe na izbore. i živi bez straha uopšte.
To ne ide dok se slušaju lešinari koji čuče na usput pobodenim kočevima sa kojih se beče lobanje i ostaci sloboda i prava i krešte kako su svi isti i ništa ne vredi, pa se nizašta ne vredi ni boriti, dok im se sa kljunova cede ostaci lešina i senkrupa (omaž pokojnom blogoprijatelju i poluistomišljeniku, Dr M).
urbana_gerila urbana_gerila 15:53 10.04.2017

Re: ukratko


freehand
Treba da se ponovo osvesti i shvati da je 2012. uz prljavu vodu bačeno dete. Da je bačena tek osvojena sloboda medija i mogućnost da se bez straha od krađe izađe na izbore. i živi bez straha uopšte.



još ta požutela voda nije prosuta, zbog toga je još smrdljivija: ako to ne osećaš po vesićima trivanima i ostalim uveocima, trebalo bi da pronjuškaš sebe samog - možda i osetiš kako ovaj put i postizborno, da ne kažem postkoitalno, vonjaš.

no, šta osim isprazne patetike očekivati od nekoga ko sme da ustvrdi kako su bebepopovića i mikijarakića mediji bili, ni manje ni više nego, slobodni?!
aureus aureus 16:01 10.04.2017

Re: ukratko

freehand
Ne tr4ebaju Srbiji nikakvi lideri.

Слажем се. Али то не значи да лидера неће бити.

Двије скорашње епизоде:

1) На питање Телевизије Шабац у емисији "Добар, лош, зао" шта му се конкретно не свиђа код "Апела 100", Кокан Младеновић је одговорио:
"Не свиђа ми се што је апел. Нема шта ми да молимо некога да се кандидује, него тај неко ако је вољан, треба да изађе сам и саопшти јавности да је спреман да трчи председничку трку и да за њу тражи подршку. Овако са овом молбом ми поново призивамо вођу... Српски народ већ два века тражи и производи вође. Требало би да се прекине с тим, нама треба систем."

2) Новинар Слоба Георгиев у интервјуу за Н1:
- Али изгледа да су двије трећине Срба ауторитарно настројени, како онда можете толико критикивати опозицију због неуспеха на изборима?
- Па ако је ситуација таква, нек произведу вођу!*

* Узвичник је мој. Ове двије епизоде навео сам по сјећању.
freehand freehand 16:54 10.04.2017

Re: ukratko

no, šta osim isprazne patetike očekivati od nekoga ko sme da ustvrdi kako su bebepopovića i mikijarakića mediji bili, ni manje ni više nego, slobodni?!

Čitanje sa razumevanjem bilo bi, računam, svakako previše.
bar od dokazano kognitivnoi insuficijentnih.
urbana_gerila urbana_gerila 17:01 10.04.2017

Re: ukratko

freehand
no, šta osim isprazne patetike očekivati od nekoga ko sme da ustvrdi kako su bebepopovića i mikijarakića mediji bili, ni manje ni više nego, slobodni?!

Čitanje sa razumevanjem bilo bi, računam, svakako previše.
bar od dokazano kognitivnoi insuficijentnih.



saglasan!
nađi nekog dovoljno dokonog da neće smatrati da je uzaludan trud pokušati da ti se protumači citirano.
eloy eloy 02:43 11.04.2017

Re: ukratko





A tebi Risto ISTO !!


mlatisa mlatisa 16:30 10.04.2017

Шта сад?

Ја мислим да је једини пут који има смисла пут микро промена које једна по једна доводе до креирања система. Сам систем избора је поприлично тешко пробушити зато што се негдашња опозиција ипак изборила за то. Има простора да се то још побољша нпр. код бирачких спискова, али тај део је поприлично чист. Интересантно је да опозиција ниједном није поменула бирачке спискове.

Чак је занимљиво да нису знали ко су били њихови контролори на спорним бирачким местима. Све у свему, опоѕиција је на изборима добила неколико минуса.

Са друге стране, сложио би се са тврдњом Сандерса да политика није посматрачки спорт. Ако хоћеш промене мораш да засучеш рукаве. Политичке странке јесу неопходан актер када су у питању избори. Али постоје и други начини политичког деловања, нпр. демонстрацијама.
emsiemsi emsiemsi 17:16 10.04.2017

Re: Шта сад?

mlatisa
Ја мислим да је једини пут који има смисла пут микро промена које једна по једна доводе до креирања система. Сам систем избора је поприлично тешко пробушити зато што се негдашња опозиција ипак изборила за то. Има простора да се то још побољша нпр. код бирачких спискова, али тај део је поприлично чист. Интересантно је да опозиција ниједном није поменула бирачке спискове.

Чак је занимљиво да нису знали ко су били њихови контролори на спорним бирачким местима. Све у свему, опоѕиција је на изборима добила неколико минуса.

Са друге стране, сложио би се са тврдњом Сандерса да политика није посматрачки спорт. Ако хоћеш промене мораш да засучеш рукаве. Политичке странке јесу неопходан актер када су у питању избори. Али постоје и други начини политичког деловања, нпр. демонстрацијама.

... однсосно, овако како нпр. ја политички делујем !?
nicknaylor nicknaylor 17:07 10.04.2017

...

Stranke...nemaju...altenativu!!!
dali76 dali76 00:19 11.04.2017

Re: ...

Sve ima alternativu, sem smrti.
Samo sto su neke alternative cist idiotizam.
Covek koji nezadovoljan prevoznim sredstvom na posao udaljen deset km krene alternativno, peske je budala.
Covek koji smatra da u politickoj zajednici vecoj od oveceg sela moze da politiku vodi bez stranaka, nedeljnim okupljanjem, vecanjem i glasanjem na seoskom trgu, je jos veca budala.

freehand freehand 07:26 11.04.2017

Re: ...

Samo sto su neke alternative cist idiotizam.
Covek koji nezadovoljan prevoznim sredstvom na posao udaljen deset km krene alternativno, peske je budala.

Otprilike kao onaj kome su Nikolić i SNS prihvatljivi kao opcija kojoj u ruke prepusti državu, pa se posle čudi šta se zbilo.
Mada je i metafora krajnje glupa jer je pešačenje zdravo i preporučljivo a 10 km i nije neka distanca.
narcis narcis 18:32 10.04.2017

lele


svima
dirtyharry dirtyharry 20:26 10.04.2017

Paralela

aureus aureus 21:46 10.04.2017

Re: Paralela

dirtyharry

Ko je lud da ovo snima??

c c c

A pregleda 450...
dali76 dali76 01:12 11.04.2017

Re: Paralela

Bez jake opozicione stranke sposobne da pokrije i kontrolise izbore,otvaraju se sirom vrata partiji na vlasti da manipulise ili krade na izborima.
Nijednoj vlasti, a kamoli autokratskoj, nee mogu parirati fragmentirane politicke partijice, sindikati, studenti,ili Beli satiricari.
Stranka jedna mora dda bude jaka da sve sto je demokratsko okupi oko sebe i u sebe.



mariopan mariopan 05:13 11.04.2017

Re: Paralela

.
mlatisa mlatisa 21:05 10.04.2017

Paralele

Nemoguće je danas posmatrati postizborne proteste u Srbiji, a ne setiti se sličnih postizbornih demonstracija po američkim gradovima u novembru prošle godine. apolitička, antistranačka histerija kao sastavni deo bunta protiv korumpirane vlasti naravno nije srpski fenomen , I ona se desila Americi, doduše nešto ranije.


Ja neke paralele i ne vidim. Tamo su demonstracije podržane od svih demoktrata i dela republikanaca i značajnog dela njihove administracije.

Ovdašnje demonstracije više liče na protest tipa Occupy wall street koji je ekspresno satrven u korenu.
dali76 dali76 01:25 11.04.2017

Re: Paralele

Demonstracije u Americi su se bavile posledicama, ne uzrokom.
Zapoceelesu kao ljutnja zbog izbora. Tako su se zavrsile.
Demonstracije u Srbiji su krenule u slicnom pravcu, treba uciti na tudjim greskama .
Otud i paralela sa antistranackom histerijom u vreme anti korupcijskog drustvenog bunda u vreme “progresivizma”.
Antistranacka demokratija ili apoliticka politika je utopija I oksimoron , ali i opasan populizam koji koristi rezimu.

ivana23 ivana23 22:12 10.04.2017

***

[img]zbog videa o krađi na izborima piveden @GostovicPredrag
[url

Molim vas snimite video sa originalnog linka i spasite na VANJSKU memorijsku karticu, ne čuvajte ga u kompjuteru! RT!!!][/url]
aureus aureus 22:21 10.04.2017

Re: ***

ivana23
[img]zbog videa o krađi na izborima piveden @GostovicPredrag
[url

Molim vas snimite video sa originalnog linka i spasite na VANJSKU memorijsku karticu, ne čuvajte ga u kompjuteru! RT!!!][/url]

Блогери, како вам дјелује овај видео?
Неки коментар?
mariopan mariopan 05:21 11.04.2017

Re: ***

aureus
ivana23
[img]zbog videa o krađi na izborima piveden @GostovicPredrag
[url

Molim vas snimite video sa originalnog linka i spasite na VANJSKU memorijsku karticu, ne čuvajte ga u kompjuteru! RT!!!][/url]

Блогери, како вам дјелује овај видео?
Неки коментар?

Kako deluje?
Meni kao dokaz kradje i uverljiv je jer izborni materijal koji oni drze u rukama ne bi smeo da postoji za slobodnu upotrebu.

Nije to toalet papir pa ako ostane moze da ga uzme ko hoce.

Svaki listic se broji posle izbora i mora da se vrati tacno po broju, znaci ovo nije smelo ni da postoji.
Sravni se broj upotrebljenih listica sa brojem glasaca koji su glasali a neupotrebljeni listici u tacnom broju moraju da se vrate.
Znaci ovde je krala komisija i ovo je dokaz.

Dobro, vec smo znali da je krao sad znamo i kako.
aureus aureus 06:46 11.04.2017

Re: ***

mariopan

Znaci ovde je krala komisija i ovo je dokaz.
Dobro, vec smo znali da je krao sad znamo i kako.

Zbog čega bi neko snimao sopstveno krivično djelo u ovako osjetljivom trenutku?
mariopan mariopan 08:26 11.04.2017

Re: ***

aureus
mariopan

Znaci ovde je krala komisija i ovo je dokaz.
Dobro, vec smo znali da je krao sad znamo i kako.

Zbog čega bi neko snimao sopstveno krivično djelo u ovako osjetljivom trenutku?

Можда није његово кривично дело али му на реч да то ради комисија нико не би веровао?
nicknaylor nicknaylor 22:40 10.04.2017

...

ma naravo 50 glasova u Sjenici ili bilo kojoj vuko*ebini resava posao :) mislim sam video je naivan i nije dokaz nicega, ja sam isti takav video mogao da snimim u Patagoniji sa 2 nasa dijasporca :) mislim smesno... samo jos vise pokazuje nemoc tzv. opozicije. Jednostavno ne sprema se prase uoci Bozica, politicki aktivizam ako zelis da se bavis time a ne samozaljubljene reci sa podijuma u Beogradu..

Bas su ljudi toliko opsednuti anonimnim Jankovicem ili snobom Jeremicem da menjaju AvAva :)
aureus aureus 04:14 11.04.2017

Da li je Srbija na Marsu?

Izgleda da Srbija ipak nije na Marsu; strani mediji polako počinju da primjećuju da se u njoj nešto dešava.

1) The Washington Post, 9. april 2017.

Vašington post izvještava da već sedmi dan hiljade ljudi protestuju nakon predsjedničkih izbora i da opozicija optužuje Vučića za neregularnu kampanju, a ponajviše za prisvajanje medija, te zastrašivanje i potkupljivanje birača.
List navodi da Vučić umanjuje broj ljudi na protestima koji su kulminirali u subotu kad je na ulici bilo više od 20 hiljada ljudi.
Vašington post govori i o brojanju glasova pred kamerama, ali i o sumnji Vesne Rakić-Vodinelić da je došlo do modifikacije njihovog broja.

2) The New York Times, 9. april 2017.


Andrej Isakovic/Agence France-Presse — Getty Images

"Ubjedljivom pobjedom premijera Aleksandra Vučića na predsjedničkim izborima, Srbija se približila autokratiji", stoji na početku članka u Njujork tajmsu o aktuelnoj političkoj situaciji u Srbiji. Njujork tajms analizira rezultate izbora i upozorava da Evropska Unija ne bi smjela ignorisati Vučićev monopol nad institucijama i medijima.
Američki medij pominje proteste koji se već danima dešavaju nakon izbora i izdvaja parole "Dole diktatura" i "Vučiću, pokrao si izbore", i prenosi Vučićev komentar da to što vlada ne guši proteste zapravo potvrđuje demokratski karakter zemlje.

3) BBC, 10. april 2017.


AFP

Na pomalo šaljiv način, BiBiSi opisuje rutinu protesta koji se u Srbiji dešavaju nakon predsjedničkih izbora održanih 2. aprila. Na tim izborima, Vučić je osvojio više od polovine glasova, a najbliži konkurent je ostao daleko iza sa 16 posto glasova.
Pa ipak, kako primjećuje BiBiSi, umjesto očajavanja i neprotivljenja Vučiću i njegovoj stranci, neki ljudi su izašli na ulice Beograda i drugih gradova u Srbiji.
Najbrojnija je omladina, a primjetno je odsustvo stranačkih obilježja. Umjesto njih, demonstranti nose zastave i parole koje su toliko raznolike da se među njima pojavljuje "Venger napolje" i "Nećemo slanu plazmu", ali se najveći broj njih tiče otpora Vučićevom autoritarnom načinu vladavine.
BiBiSi se posebno bavi stanjem u srpskim medijima, prenoseći tvrdnje opozicije da vladajuća stranka kontroliše medije preko oglašavanja, usljed čega dolazi do autocenzure. BiBiSi navodi analizu po kojoj se tokom kampanje preko 50 posto medijske pokrivenosti odnosilo na Vučića kao predsjedničkog kandidata, a čak 90 posto kad se uručunaju njegovi nastupi u funkciji predsjednika Vlade.

4) ANSA (Italijanska novinska agencija), 8. april 2017.


ANSA/EPA

Italijanska novinska agencija ANSA javila je 8. aprila da već šesti dan hiljade ljudi protestuju na ulicama protiv aktuelnog predsjednika Vlade i ujedno novoizabranog predsjednika države Aleksandra Vučića. ANSA procjenjuje da je šestog dana protesta protiv "diktature" na ulicama bilo najmanje 15 hiljada ljudi, među kojima je većinu činila omladina i studenti. Učesnicima mirnog protesta pridružila se vojska i policija nezadovoljna platama i životnim standardom.
ANSA izvještava da su protesti počeli u ponedeljak nakon što je Vučić odnio ubjedljivu pobjedu na predsjedničkim izborima dan ranije. Demonstranti optužuju vlast da su izbori bili neregularni i poručuju da će nastaviti da protestuju do ispunjenja uslova: raspuštanja Republičke izborne komisije, Regulatornog tijela za elektronske medije, uprave državne televizije, ostavke predsjednice parlamenta i uvođenja elektronskog glasanja.

5) Süddeutsche Zeitung, 10. april 2017.

Drugog aprila predsjednik Vlade Aleksandar Vučić ostvario je veliku pobjedu na predsjedničkim izborima, osvojivši 54 posto glasova. Međutim, samo dan kasnije u Beogradu i Novom Sadu ljudi su izašli na ulice i počeli da protestuju, nezadovoljni ne samo rezultatima izbora već i onim što nazivaju sve autoritarnijim načinom vladavine Aleksandra Vučića.
U tekstu pod nazivom "Pokradeni izbori", Zidojče cajtung opisuje dešavanja vezana za proteste i političku situaciju u Srbiji. List objašnjava da je Vučić koji je nekad bio tvrdi nacionalist postao umjeren i, došavši na čelo Vlade 2014. godine, počeo da vodi zemlju ka Evropskoj Uniji. Uprkos određenim uspjesima, slobodni mediji, liberalni intelektualci i opozicioni političari iznose optužbe da je Vučićev način vladavine sve više autoritaran.
Zidojče cajtung piše da su aktuelni protesti apsolutno mirni i da se održavaju u više od 15 gradova Srbije. Najbrojniji su bili u subotu kada je u Beogradu, prema procjenama policije, protestovalo oko deset hiljada ljudi. Ljudi demonstriraju jer smatraju da je demokratija i sloboda medija ugrožena, a ekonomsko stanje teško.
Kao kuriozitet, Zidojče cajtung ističe to što je nejasno ko proteste organizuje, ali da vlast optužuje Sorosa za upletenost.
U vezi samih izbora, list prenosi optužbe opozicije da su oni održani u neregularnim uslovima i u izvjesnoj mjeri pokradeni.
Na kraju teksta Zidojče cajtung podsjeća da je Srbija jedna od najsiromašnijih zemalja jugoistočne Evrope.
dali76 dali76 05:07 11.04.2017

Re: Da li je Srbija na Marsu?

Hvala za pregled I prevod strane stampe.
Jedna stvar je tu bitna. Politicari sa zapada ne vide dalje van svog izbornog mandata. Dugorocna posledica autokratije koja uvek donosi nestabilnost njih zbog toga ne zanima. No, AV je ubrzo put do autokratije pa su I posledicce blize, ako ne politicarima,a onda medijima.
Elem, ono sto zapad svakako zanima postoji li jaka alternative, zbog toga se AV maksimalno trudi da je unisti. Naravno, idealno je za AV da mu alternative bude Seselj, Dveri, DSS, jer sto se zapada tice, to nije alternative, kao sto SRS Vucic nije bio alternative DSu.
Stoga AV ce sve uciniti da spreci jacanje proevropskke demokratske alternative. Dakako sujeta I apatija su mu kolateralni saveznici.
emsiemsi emsiemsi 05:13 11.04.2017

Re: Da li je Srbija na Marsu?

dali76
Hvala za pregled I prevod strane stampe.
Jedna stvar je tu bitna. Politicari sa zapada ne vide dalje van svog izbornog mandata. Dugorocna posledica autokratije koja uvek donosi nestabilnost njih zbog toga ne zanima. No, AV je ubrzo put do autokratije pa su I posledicce blize, ako ne politicarima,a onda medijima.
Elem, ono sto zapad svakako zanima postoji li jaka alternative, zbog toga se AV maksimalno trudi da je unisti. Naravno, idealno je za AV da mu alternative bude Seselj, Dveri, DSS, jer sto se zapada tice, to nije alternative, kao sto SRS Vucic nije bio alternative DSu.
Stoga AV ce sve uciniti da spreci jacanje proevropskke demokratske alternative. Dakako sujeta I apatija su mu kolateralni saveznici.

Политичари са Запада виде све - немојмо да их потцењујемо !
Уосталом, ово овде и јесте њихова креација (и креатура).
aureus aureus 06:43 11.04.2017

Re: Da li je Srbija na Marsu?

dali76
Hvala za pregled I prevod strane stampe.

Imao sam muke oko toga da li da napišem Soros ili Šoroš.
Jedna stvar je tu bitna. Politicari sa zapada ne vide dalje van svog izbornog mandata. Dugorocna posledica autokratije koja uvek donosi nestabilnost njih zbog toga ne zanima.

Ono što Zapad ima običaj da kaže kad neko osvoji vlast ubjedljivom većinom, a pri tom se služi svime i svačim, s tim što je dovoljno bistar da igra u dobroj mjeri po njihovim notama je ovo: "Drago nam je da je održana puna stabilnost vaše zemlje. Podržavamo vas na vašem putu u..."
Kad počnu da ti pričaju o stabilnosti, to znači da te ne doživljavaju kao demokratsku zemlju. To znači da misle da ti je zemlja g.vno, ali se makar ne raspada.
Stoga AV ce sve uciniti da spreci jacanje proevropskke demokratske alternative.

Vučić će učiniti sve da spriječi jačanje BILO KAKVE ALTERNATIVE, a ne samo proevropske demokratske alternative, i rado će prigrabiti svu vlast, uključujući totalnu, ako mu se to dopusti.
freehand freehand 07:29 11.04.2017

Re: Da li je Srbija na Marsu?

Ono što Zapad ima običaj da kaže kad neko osvoji vlast ubjedljivom većinom, a pri tom se služi svime i svačim, s tim što je dovoljno bistar da igra u dobroj mjeri po njihovim notama je ovo: "Drago nam je da je održana puna stabilnost vaše zemlje. Podržavamo vas na vašem putu u..."
Kad počnu da ti pričaju o stabilnosti, to znači da te ne doživljavaju kao demokratsku zemlju. To znači da misle da ti je zemlja g.vno, ali se makar ne raspada.

Da su u Iraku iu Libiji podržali stablnost svet bi danas bio drugačije, bolje mesto. Problem je mešanje zapada u sve, po pravilu direktno vezano uz interese a pokriveno medijskom baražnom vatrom.
aureus aureus 07:44 11.04.2017

Re: Da li je Srbija na Marsu?

Napisao sam:
"Ono što Zapad ima običaj da kaže kad neko osvoji vlast ubjedljivom većinom, a pri tom se služi svime i svačim, s tim što je dovoljno bistar da igra u dobroj mjeri po njihovim notama je ovo...[priča o stabilnosti]"
- No prvo moraš da budeš zbog nečega važan.

Postoje, međutim, na ovom svijetu zemlje koje nikome nisu naročito značajne, bilo politički bilo ekonomski. I u njihovom slučaju se govori o stabilnosti. To može da se čita ovako: "Radite šta hoćete, samo ne talasajte puno jer ćemo inače morati da se bavimo vama, a to je opet za nas gubljenje vremena i novca. Pošto mi ne volimo da gubimo ni vrijeme ni novac na nebitnjakoviće, bolje da ne pravite nikakvu gužvu. U suprotnom..."
aureus aureus 08:20 11.04.2017

Podržali ste narod. - Kako ga je podržao?

Najsmješnija prepiska među političarima u zadnjih mjesec dana.
Kako ti bivši političari umiju i nehotice da nasmiju čovjeka.

mariopan mariopan 08:35 11.04.2017

Re: Podržali ste narod. - Kako ga je podržao?

Ауреус

Насмеја ме.

Тај Пајтић не уме да чита?

ДА ОВИ ОДУ А ОНИ ДА СЕ НЕ ВРАТЕ!

Дакле, сад кад оде боље да се не враћа!
narcis narcis 12:30 11.04.2017

Re: Podržali ste narod. - Kako ga je podržao?

ДА ОВИ ОДУ А ОНИ ДА СЕ НЕ ВРАТЕ!

aureus aureus 17:07 11.04.2017

Budućnost protesta

Posmatrači protesta imaju običaj da pitaju koji je cilj demonstranata i traže da se što prije formuliše nekoliko jasnih zahtjeva. Čini im se da samo takvi protesti imaju smisla i da mogu donijeti neki uspjeh.
Zato su neki čak pomalo iznervirani što je zahtjeva sve više, umjesto da se ide ka njihovoj filtraciji.
Zašto je iz dana u dan sve više različitih parola na ulicama Srbije i sve više različitih grupa koje nešto traže ili koji samo izražavaju šta ih tišti?

Kada društvo izgubi mogućnost da samo sa sobom razgovara na normalan način: kroz institucije i medije, onda nije nimalo čudno što počinje da razgovara na ulici. (Kada su blokirani ili vrlo suženi uobičajeni kanali razgovora i rješavanja problema, onda možeš samo da sjediš kod kuće i jadikuješ ili da izađeš na ulicu.)
Opoziciji koja je inače slaba, i vjerovatno u ovom trenutku i ne zastupa valjano sve interese građana koji imaju neke probleme, vrlo je teško da ostvari taj društveni dijalog kroz medije i institucije (a posebno parlament, regulatorna tijela i sudove) jer ih je urnisao i za sebe prigrabio Aleksandar Vučić.

Bilo je samo pitanje kad će se desiti ulica.
Ona se desila sada NAKON IZBORA, jer su se ljudi probudili u ponedeljak i shvatili da će, s obzirom na Vučićevu obnovljenu i sve veću vlast, imati zapravo sve manje prilike da svoje probleme riješe i da ih neko za nešto pita.

Ne bi me čudilo da se ovima koji su već izašli počnu mjestimice i povremeno u manjim ili većim brojevima pridruživati ostale socijalne grupe: prosvjetari, radnici koji su loše prošli u privatizaciji i kojima su razna prava uskraćena itd.
Mogu da počnu na ulice da izlaze i oni koji žele drukčiji ekonomski i politički sistem u zemlji, čak radikalno drukčiji; pojedinci i grupe koji zahtjevaju preuređenje društvenih odnosa.

Protesti mogu biti prilika da nastanu nove stranke i pokreti, ili da postojeće koriguju politiku i djelovanje.

Mogu da se razviju u mnogo pravaca, uključujući vrlo masovne demonstracije.
freehand freehand 18:03 11.04.2017

Re: Budućnost protesta

Kada društvo izgubi mogućnost da samo sa sobom razgovara na normalan način: kroz institucije i medije, onda nije nimalo čudno što počinje da razgovara na ulici. (Kada su blokirani ili vrlo suženi uobičajeni kanali razgovora i rješavanja problema, onda možeš samo da sjediš kod kuće i jadikuješ ili da izađeš na ulicu.)
Opoziciji koja je inače slaba, i vjerovatno u ovom trenutku i ne zastupa valjano sve interese građana koji imaju neke probleme, vrlo je teško da ostvari taj društveni dijalog kroz medije i institucije (a posebno parlament, regulatorna tijela i sudove) jer ih je urnisao i za sebe prigrabio Aleksandar Vučić.

istinito i dobro primećeno. Vučić je u prvih godinu dana svoje vlasti i to uz veliku pomoć građana uspeo da opoziciju delom prevede na svoju stranu, delom da medijski i finansijski torpeduje i gotovo uništi. Strašnom medijskom harangom na talasu kampanje o "lopovima" pohapsio je stotine nevinih ljudi a ljagu bacio na hiljade, time razarajući infrastrukturu političkih stranaka silom i strahom.
Osvojivši sve pozicije sile isve medije dobio je odrešene ruke da radi šta mu je volja na svim planovima. Više ga nije bilo briga što mu nijedna izjava danas nije bila ni blizu one juče, a ludilo je počelo da kovitla na sve strane. Ali kad u društvu zapušiš kanale komunikacije a društvene grupe ne mogu da javno artikulišu i ostvaruju svoje interese dobiješ efekat ekspres lonca.
ovo što sad imamo blaga je varijanta. Političke stranke su delom neukošću a delom glupošću javnosti potpuno proskribovane i ne usuđuju se da uđu u protest i pokušaju da zahteve artikulišu. Zato se javlja potpuna kakofonija u kojoj se zna da su protesti protiv vučića, ali razne grupe bore se protiv raznih segmenata njegove vlasti i 8kvazi)politike, a teško je da će se tu uopšte stvarati nekakav amalgam. Za očekivati je da će rezultat biti neki novi parlamentarni izbori, ali ono što je definitivno - vučić nikad više neće biti nerpikosnoven kao što je do pre protesta bio, niti će strah biti ni blizu kakav je bio.
Sa njim na vlasti u Srbiju su se na velika vrata vratili laž, strah i krađa izbora
i to svesno ponavljam. No pošto ovo društvo zna za bolje ne može to da traje dugo. problem je što su nam i životi kratki, pa su takvi eksperimenti beskrajno skupi, čak i ako prenebregnemo činjenicu da su uz poznavanje aktera bili i beskrajno glupi.
anonymous anonymous 17:21 11.04.2017

Studenti ...

... o protestu

anonymous anonymous 18:06 11.04.2017

Protest se pretvara ....

u socijalni....mislim, .....socijalistički i antikorporativni i u ovom trenutku ima moju punu podršku.

Minut ćutanja za radnika " Goše " koji se obesio.








Dole kapitalizam!!!
Radnik nije rob!!!


Ove mi se parole svidjaju.

A, šta kažete.....

aureus aureus 18:30 11.04.2017

Re: Protest se pretvara ....

anonymous
u socijalni....mislim, .....socijalistički i antikorporativni i u ovom trenutku ima moju punu podršku.

Minut ćutanja za radnika " Goše " koji se obesio.
Dole kapitalizam.Ova mi se parola svidja.
A, šta kažete.....

Кад си им већ дао подршку, дај им и мало смјерница како да те циљеве остваре.
Немој дозволити да тумарају у мраку и да их неки пробисвјети преведу жедне преко воде.
anonymous anonymous 18:21 11.04.2017

Uživo ...




MMF napolje,MMF napolje....!!!!
aureus aureus 18:36 11.04.2017

Re: Uživo ...

anonymous



MMF napolje,MMF napolje....!!!!

Лако је рећи ММФ напоље.
ММФ је ту јер је земља дужна, а дужна је била и у вријеме социјализма.
Држава већ деценијама има неке неравнотеже, а једна од њих је неравнотежа између производње и потрошње и неравнотежа између увоза и извоза. О овоме непрестано говори проф. Миодраг Зец. Земља која има ове неравнотеже мора бити дужна, а кад си дужан - свеједно је ко ће тај дуг покушати да наплати - ММФ или државе кредитори директно.
emsiemsi emsiemsi 18:40 11.04.2017

Re: Uživo ...

aureus
anonymous



MMF napolje,MMF napolje....!!!!

Лако је рећи ММФ напоље.
ММФ је ту јер је земља дужна, а дужна је била и у вријеме социјализма.
Држава већ деценијама има неке неравнотеже, а једна од њих је неравнотежа између производње и потрошње и неравнотежа између увоза и извоза. О овоме непрестано говори проф. Миодраг Зец. Земља која има ове неравнотеже мора бити дужна, а кад си дужан - свеједно је ко ће тај дуг покушати да наплати - ММФ или државе кредитори директно.

Скоро ми дошло да те приупитам за кога ти ботујеш, али, суздржао сам се.
aureus aureus 18:48 11.04.2017

Re: Uživo ...

emsiemsi

Скоро ми дошло да те приупитам за кога ти ботујеш, али, суздржао сам се.

Суздржаност у твом случају ми дјелује као хвале вриједан квалитет.
Охрабрујем те да што чешће будеш суздржан.
anonymous anonymous 18:49 11.04.2017

Re: Uživo ...

emsiemsi
aureus
anonymous



MMF napolje,MMF napolje....!!!!

Лако је рећи ММФ напоље.
ММФ је ту јер је земља дужна, а дужна је била и у вријеме социјализма.
Држава већ деценијама има неке неравнотеже, а једна од њих је неравнотежа између производње и потрошње и неравнотежа између увоза и извоза. О овоме непрестано говори проф. Миодраг Зец. Земља која има ове неравнотеже мора бити дужна, а кад си дужан - свеједно је ко ће тај дуг покушати да наплати - ММФ или државе кредитори директно.

Скоро ми дошло да те приупитам за кога ти ботујеш, али, суздржао сам се.

Saglasan.

anonymous anonymous 18:50 11.04.2017

Re: Uživo ...

aureus
emsiemsi

Скоро ми дошло да те приупитам за кога ти ботујеш, али, суздржао сам се.

Суздржаност у твом случају ми дјелује као хвале вриједан квалитет.
Охрабрујем те да што чешће будеш суздржан.


A ti nam razradi malo tu tezu oko uvoza i izvoza....
aureus aureus 18:55 11.04.2017

Re: Uživo ...

anonymous

Saglasan.

Не купују се ни нафта ни њемачки аутомобили на лијепе очи.
anonymous anonymous 18:59 11.04.2017

Re: Uživo ...

aureus
anonymous

Saglasan.

Не купују се ни нафта ни њемачки аутомобили на лијепе очи.


Iz tebe kao da progovara on


aureus aureus 19:00 11.04.2017

Re: Uživo ...

anonymous

A ti nam razradi malo tu tezu oko uvoza i izvoza....

Што би ти рекао, довољно разрађујем сам од себе, не морам још и на твоје потицаје.
anonymous anonymous 19:16 11.04.2017

Re: Uživo ...

aureus
anonymous

A ti nam razradi malo tu tezu oko uvoza i izvoza....

Што би ти рекао, довољно разрађујем сам од себе, не морам још и на твоје потицаје.


Dobro usvajaš gradivo.
Jednog dana ćeš prevazići učitelja.



narcis narcis 18:58 11.04.2017

jedini spas

je
anonymous anonymous 19:02 11.04.2017

Re: jedini spas

je....


.....vraćanje iz muzeja ....

narcis narcis 19:09 11.04.2017

Re: jedini spas

aureus aureus 19:18 11.04.2017

Re: jedini spas

narcis

"Једини спас је...комунизам."


Рекох ли у једном претходном коментару да ће се током протеста појавити захтјеви за друкчијим економским и политичким системом, чак радикални захтјеви, и жеље за преуређењем друштвених односа.
anonymous anonymous 19:19 11.04.2017

Re: jedini spas

aureus
narcis

"Једини спас је...комунизам."


Рекох ли у једном претходном коментару да ће се током протеста појавити захтјеви за друкчијим економским и политичким системом, чак радикални захтјеви, и жеље за преуређењем друштвених односа.


Svaka ti je bila na mestu.
Ka Njegoševa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:22 11.04.2017

Re: jedini spas

jedini spas
je


Dotle došlo?


Ako jeste ima i lakših načina



narcis narcis 19:25 11.04.2017

Re: jedini spas

hoochie coochie man
jedini spas
je


Dotle došlo?


Ako jeste ima i lakših načina




pa ako ti je to jedini izlaz, ništa doneću ti venac od karanfila, šteta da ne možeš da nađeš razlog za život.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:29 11.04.2017

Re: jedini spas


pa ako ti je to jedini izlaz, ništa doneću ti venac od karanfila, šteta da ne možeš da nađeš razlog za život.


A donećeš ga, to je već gotova stvar?

Fala ti ko bratu, samo, nemoj baš da žuriš, sačekaj prvo da se to zlo vrati :)


anonymous anonymous 19:29 11.04.2017

Re: jedini spas

hoochie coochie man
jedini spas
je

Dotle došlo?

Ako jeste ima i lakših načina



Ja mislio jabuka, a ono



Ipak preporuka, za duhovitost.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:30 11.04.2017

Re: jedini spas

Ja mislio jabuka, a ono


Srbija brale :)
Šljiva, šljiva uglavnom.
narcis narcis 19:32 11.04.2017

Re: jedini spas

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:34 11.04.2017

Re: jedini spas


Da se vratite tamo odakle ste došli, iz ičke materine, vratite se, slažem se.
narcis narcis 19:37 11.04.2017

Re: jedini spas

hoochie coochie man

Da se vraite tamo odakle ste došli, iz ičke materine, vratite se, slažem se.

aureus aureus 19:39 11.04.2017

Re: jedini spas

anonymous

Имам и ја одређених симпатија ка алтернативама, па и комунизму, једино ме буни хоћемо ли ту петокраку из музеја враћати тако у крхотинама, или ћемо морати да излијемо нову, од бољег материјала.
Да пробамо са шестокраком?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:43 11.04.2017

Re: jedini spas

anonymous anonymous 19:47 11.04.2017

Re: jedini spas

hoochie coochie man

Da se vratite tamo odakle ste došli, iz ičke materine, vratite se, slažem se.


Progovori Čačanin iz tebe.

E, pa da se svi vi Čačani vratite u Požegu, odakle ste i došli.


narcis narcis 19:48 11.04.2017

Re: jedini spas

излијемо нову, од бољег материјала.

izlićemo novu, naravno, ovog puta od boljeg materijala, što kažu treća sreća
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:51 11.04.2017

Re: jedini spas

Progovori Čačanin iz tebe.


Čačanski đak, ne Čačanin, Valjevo.
Mada su mi Čačani i Čačak ostali u lepom sećanju.
A ne znam da su Čačani došli iz Požege?

anonymous anonymous 19:53 11.04.2017

Re: jedini spas

hoochie coochie man
Progovori Čačanin iz tebe.


Čačanski đak, ne Čačanin, Valjevo.
Mada su mi Čačani i Čačak ostali u lepom sećanju.
A ne znam da su Čačani došli iz Požege?



Pa nisu ni Kinezi iz Japana....ebi ga.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:02 11.04.2017

Re: jedini spas

Pa nisu ni Kinezi iz Japana....ebi ga.


A to...


Nego kad već pričamo ovde..ovo mi nešto škripi
A da se podsetimo ko je i zašto ograničio broj televizija sa nacionalnom frekvencijom ....

Čemu ograničenje ?

Šta hoćete ?

Da Mitroviću kao vlasniku diktirate za koga će da navija u kampanji ?
Da Grku ili Ameru , tražite da bude patriota ?


Ako je neko već ograničio, dakle to nam je dato stanje, onda ne stoji baš da je za pare sve dozvoljeno.
Ne bi Mitrović, Grk ili Amer trebali da mogu da rade šta im se dopadne ili šta je najisplativije.


aureus aureus 20:04 11.04.2017

Re: jedini spas

narcis
излијемо нову, од бољег материјала.

izlićemo novu, naravno, ovog puta od boljeg materijala, što kažu treća sreća

Ух, какав превид!
Ми смо комунизам имали само једном, а ни то, стриктно говорећи, није био замишљени комунизам него транзиција ка њему.
Ако се надамо трећој срећи, то значи и да ће наредни, други по реду покушај бити неуспјешан.

narcis narcis 20:11 11.04.2017

Re: jedini spas

aureus
narcis
излијемо нову, од бољег материјала.

izlićemo novu, naravno, ovog puta od boljeg materijala, što kažu treća sreća

Ух, какав превид!
Ми смо комунизам имали само једном, а ни то, стриктно говорећи, није био замишљени комунизам него транзиција ка њему.
Ако се надамо трећој срећи, то значи и да ће наредни, други по реду покушај бити неуспјешан.


nije previd već namera
prvi put je bila rusija i staljinizam
drugi put jugoslavija i socijalizam
treći put - ke vidime, još se razvija ideja, verovatno neki oblik sličan skandinaviji.
anonymous anonymous 20:17 11.04.2017

Re: jedini spas


hoochie coochie man
21:02 11.04.2017

.... onda ne stoji baš da je za pare sve dozvoljeno.
Ne bi Mitrović, Grk ili Amer trebali da mogu da rade šta im se dopadne ili šta je najisplativije.



Pa, i ja to kažem.
Znači .....socijalizam!


narcis narcis 20:26 11.04.2017

Re: jedini spas

anonymous

hoochie coochie man
21:02 11.04.2017

.... onda ne stoji baš da je za pare sve dozvoljeno.
Ne bi Mitrović, Grk ili Amer trebali da mogu da rade šta im se dopadne ili šta je najisplativije.



Pa, i ja to kažem.
Znači .....socijalizam!



kakve veze ima to sa socijalizmom
milisav68 milisav68 06:36 12.04.2017

Re: jedini spas

narcis

nije previd već namera
prvi put je bila rusija i staljinizam
drugi put jugoslavija i socijalizam
treći put - ke vidime, još se razvija ideja, verovatno neki oblik sličan skandinaviji.

Uh, i kod Tita je prvo bio staljinizam, pa tek onda socijalizam (komunizam sa ljudskim likom ).

A šveCki standard je obećavao i Milošević.
anonymous anonymous 19:32 11.04.2017

Sa protesta

anonymous anonymous 19:44 11.04.2017

Re: jedini spas

hoochie coochie man
Ja mislio jabuka, a ono


Srbija brale :)
Šljiva, šljiva uglavnom.



Čačanska,a požegača...



Usput

Aj, da ispravim

Valjevska, a požegača.
anonymous anonymous 19:36 11.04.2017

O protestu

Novinar Teofil Pančić za Freeja :

„Ako to pokušamo da suzimo, to je u krajnjem protest protiv krajnje neravnopravnih uslova za izbore, o čemu su svi morali malo više da misle na vrijeme. Zato se bojim da sada, nakon što su svi učestvovali na izborima, i tako legitimisali te krajnje neravnopravne uslove, da je sada za ovu vrstu protesta možda i kasno. Zato se i bojim da li oni mogu da donesu neki politički rezultat."
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 20:41 11.04.2017

Re: O protestu

Novinar Teofil Pančić ... Zato se i bojim da li oni mogu da donesu neki politički rezultat."


teofil, kao i mnogi drugi, razmišlja matorelo na stari politički (a i šire, dakako ☻) način. Znači - ako nema konkretne proemen u političkom odnosu snaga, nema ni rezultata.

Što je ok, možda i tačno. Ali mnogi koji sada "nose" svoju protestnu štafetu, to valjda drugačije vide.

Zabole ih (ili tako izgleda) da li će sada biti manje Vučičevih a više nečijih drugih marioneta na pozicijam i u skupštinama, nego valjda kako će da izgleda sama politika i samo društvo.

Naravno, tu sada idemo u pravi problem - a da koji kurac misle kako će to da se promeni? Misle - ne misle, valjda će da se opsete da se to da rešiti samo revolucijom ;>>> Sve manje će biti preveslavanje i prevođenje žednih i gladnih i bez posla, preko vode i oko rućka i ispod stana ;>

A revolucija, tjah, em je to odavno više propala stvar, em po običaju em pojede svoju decu, em se najebe majke tuđoj.



anonymous anonymous 20:28 11.04.2017

Subcomandante Marcos .....

...podržava proteste









PER LA LIBERTAD !!!
G.Cross G.Cross 20:58 11.04.2017

Ćeraćemo se još

Eno Trampavi odobrio da manje oko u glavi udje u NATO.

A nasi MIGovi samo sto nisu stigli.



hoochie coochie man hoochie coochie man 21:03 11.04.2017

Re: Ćerqćemo se jos

Eno Trampavi odobrio da manje oko u glavi udje u NATO.


Do sad smo mogli i ovako i onako, sad je NATO, bogami, sila:)

Ma zezam se, nek im je sa srećom, ovo je zanimnjivije zato što pokazuje da predsednik Amerike stvarno nije nikakav važan lik.
To može da bude bilo ko, i ko god da bude ista politika će se voditi.
Ne znam što ne ukinu te izbore.
G.Cross G.Cross 21:07 11.04.2017

Re: Ćerqćemo se jos

hoochie coochie man
Eno Trampavi odobrio da manje oko u glavi udje u NATO.


Do sad smo mogli i ovako i onako, sad je NATO, bogami, sila:)

Ma zezam se, nek im je sa srećom, ovo je zanimnjivije zato što pokazuje da predsednik Amerike stvarno nije nikakav važan lik.
To može da bude bilo ko, i ko god da bude ista politika će se voditi.
Ne znam što ne ukinu te izbore.



Da, kiselo grozdje ove godine

Badjvej, meni najinteresantnije da je fotografija u stvari reklama za , verujem, francuske konzerve sa mesom koje su obe vojske, je li, jele. I poreski obveznici placali za njih.

Neke stvari se nikad ne menjaju.
freehand freehand 21:10 11.04.2017

Re: Ćeraćemo se još

Eno Trampavi odobrio da manje oko u glavi udje u NATO.

A nasi MIGovi samo sto nisu stigli.

A ti im zavidiš na tome što prilaze najvećoj svetskoj zločinačkoj organizaciji ili ja opet nešto previđam?
G.Cross G.Cross 21:13 11.04.2017

Re: Ćeraćemo se još

freehand
Eno Trampavi odobrio da manje oko u glavi udje u NATO.

A nasi MIGovi samo sto nisu stigli.

A ti im zavidiš na tome što prilaze najvećoj svetskoj zločinačkoj organizaciji ili ja opet nešto previđam?



Ne, ja kao Crnogorac zavidim Srbima na MIGovima.
freehand freehand 21:22 11.04.2017

Re: Ćeraćemo se još

G.Cross
freehand
Eno Trampavi odobrio da manje oko u glavi udje u NATO.

A nasi MIGovi samo sto nisu stigli.

A ti im zavidiš na tome što prilaze najvećoj svetskoj zločinačkoj organizaciji ili ja opet nešto previđam?



Ne, ja kao Crnogorac zavidim Srbima na MIGovima.

A, dobro onda. ja rekoh opet neka crngorština, tipa svak se rodi da po jednom umre, čast i bruka živi dovijeka.
G.Cross G.Cross 21:27 11.04.2017

Re: Ćeraćemo se još

freehand
G.Cross
freehand
Eno Trampavi odobrio da manje oko u glavi udje u NATO.

A nasi MIGovi samo sto nisu stigli.

A ti im zavidiš na tome što prilaze najvećoj svetskoj zločinačkoj organizaciji ili ja opet nešto previđam?



Ne, ja kao Crnogorac zavidim Srbima na MIGovima.

A, dobro onda. ja rekoh opet neka crngorština, tipa svak se rodi da po jednom umre, čast i bruka živi dovijeka.



Ko o cemu kurva o postenju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:30 11.04.2017

Re: Ćerqćemo se jos

Da, kiselo grozdje ove godine


Nije, stvarno nije, nemam nikakav odnos prema tome što CG ide u NATO, osim onog, hteli su, otišli su, super, meni ni iz džepa ni u džep.

Malo mi simpatičan taj odnos NATO i Crna Gora..milsim jbg, stvarno nesrazmerno.
Nas i Rusa, je još bilo i kako tako, ali ovo...
freehand freehand 21:31 11.04.2017

Re: Ćeraćemo se još

Ko o cemu kurva o postenju.

Nisi ti Crnbogorac, ti si geak.
A kurva bi miga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana