Društvo| Ekonomija| Mediji| Politika| Reč i slika

Vučićevo bacanje para!

Filip Mladenović RSS / 18.02.2017. u 14:47

Jojić - 3 godine bez struje
Jojić - 3 godine bez struje
Ognjen Petrović
Ognjen Petrović
Umesto da izadje pred kamere i mikrofone svojih, kontrolisanih medija i izjavi:

 „Pare koje su namenjene za moju izbornu kampanju neću baciti za velike troškove izrada spotova niti za plaćanje skupih sekundi na svakojakim televizijama, nego ću ih donirati:

- za one kojima je „isečena" struja, pa žive u svojim stanovima više godina kao u pećinama, poput sestre i brata Slavice i Miodraga Jojić iz Niša.


- za decu kojoj su potrebna sredstva za lečenje u inostranstvu, poput Ognjena Petrovića, sina pokojnog novinara Zorana Petrovića Piroćanca. Ognjen se već godinama bori sa opakim Hočkinovim limfomom - tumorom limfnih žlezda. Za transplataciju matičnih ćelija na nemačkoj klinici u Flenzburgu potrebno je 135.000 evra.

- za stipendije mladim matematičarima i fizičarima, koji već godinama osvajaju medalje na najprestižnijim takmičenjima u Evropi i u svetu..."


Aleksandar Vučić uz pomoć bezočnih i neodgovornih pripadnika političke klase Srbije finansira našim parama ovakav predizborni spot:

https://www.youtube.com/watch?v=I9zohYKzpZI

Zašto? I dokle?

 

 P.S. 

Epska narodna pesma iz 2017, beskosovski ciklus, STRADANJE KNEZA TOMISLAVA:

 

Atačmenti



Komentari (184)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

highshalfbooze highshalfbooze 15:29 18.02.2017

Bar jedan dan bez Vučića

.


Dole plagijatori
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:35 18.02.2017

Re: Bar jedan dan bez Vučića

Ovo nije blog o Vučiću, već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!
highshalfbooze highshalfbooze 15:49 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

highshalfbooze highshalfbooze 16:14 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Zašto sada brišeš postove?
highshalfbooze highshalfbooze 16:15 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Nemoj da brišeš, banuj me ko čovek.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:18 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

highshalfbooze
Nemoj da brišeš, banuj me ko čovek.


Brišem Vaše postove na kojima reklamirate! Ovo nije reklamni prostor, već BLOG!
highshalfbooze highshalfbooze 16:22 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Pa kad je blog, zbog čega stavljaš izborne reklame na njega?
I to još plagirane.

Ja sam stavio upravo zbog toga što si ti prvi stavio da ti pokažem našta liči to kad svako svoje reklamira.

Edit: Na onome što si nakačio lepo i jasno piše sledeće:
"Predizborni spot Aleksandra Vučića za predsedničke izbore 2017. godine"

Pa mi ti kaži da li je ovo blog ili reklamni prostor?
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:24 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

highshalfbooze
Pa kad je blog, zbog čega stavljaš izborne reklame na njega?
I to još plagirane.

Ja sam stavio upravo zbog toga što si ti prvi stavio da ti pokažem našta liči to kad svako svoje reklamira.


Ponavljam: Ovo nije blog o Vučiću, o izbornoj reklami, već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!
nsarski nsarski 16:25 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Ovo nije reklamni prostor, već BLOG!


Fair enough. Ali ti uopste nije smetalo da na ovom mestu besomucno reklamiras svoje knjige, drame, aforizme i ostale knjizevne kreacije dragocene ti licnosti?!

highshalfbooze highshalfbooze 16:27 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Filip Mladenović

Ponavljam: Ovo nije blog o Vučiću, o izbornoj reklami, već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!


Ti si nakačio "Predizborni spot Aleksandra Vučića za predsedničke izbore 2017. godine"
Nisam ja to nakačio, ti si ga nakačio.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:30 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Spot je na kraju mog teksta! Pre tog spota su dve potresne fotografije i sam blog, čija je poenta: Ovo nije blog o Vučiću, o izbornoj reklami, već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:32 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

nsarski
Ovo nije reklamni prostor, već BLOG!


Fair enough. Ali ti uopste nije smetalo da na ovom mestu besomucno reklamiras svoje knjige, drame, aforizme i ostale knjizevne kreacije dragocene ti licnosti?!



Nisam "besomučno reklamirao svoje knjige, drame, aforizme i ostale književne kreacije". Broj takvih "reklamnih" tekstova je zanemarljivo mali u odnosu na blogove poput ovog.
Ali, kakve to veze ima sa temom ovog bloga?
Ovo nije blog o Vučiću, o izbornoj reklami, već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!
gedza.73 gedza.73 16:35 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Filip Mladenović
Ovo nije blog o Vučiću, o izbornoj reklami, već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!

75 godina.
...već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 75 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo...
highshalfbooze highshalfbooze 16:37 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Ovo nije blog o Vučiću, o izbornoj reklami, već o bezočnosti, neodgovornosti i alavosti političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!

I to ne umeš na drugi način da ilustruješ, već moraš da postaviš "Predizborni spot Aleksandra Vučića za predsedničke izbore 2017. godine"?
Taj predizborni spot najbolje ilustruje bezočnost i neodgovornost. Svaka ti čast.
Jesi se to zaposlio kod Krleta?
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:48 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Vaši suvišni i manipulativni komentari najbolje ilustruju Vaš moral i kulturu dijaloga.

Zato da još jednom ponovim: ne spot, već bacanje para za spot i za njegovo reklamiranje dok Ognjen Petrović čeka život ili smrt zbog 135 000 evra, najbolje ilustruju bezočnost, neodgovornost i alavost političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!
highshalfbooze highshalfbooze 16:53 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Zato da još jednom ponovim: ne spot, već bacanje para za spot i za njegovo reklamiranje dok Ognjen Petrović čeka život ili smrt zbog 135 000 evra,

I morao si da pokažeš spot, da klikamo na njega i dižemo rejting dok Ognjen Petrović čeka na život ili smrt zbog 135 000 evra.
Dizanje rejtinga promotivnom spotu će sigurno pomoći Ognjenu Petroviću.
highshalfbooze highshalfbooze 16:55 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Vaši suvišni i manipulativni komentari najbolje ilustruju Vaš moral i kulturu dijaloga.

Jedino što je suvišno i manipulativno je onaj spot koji si ti nakačio.
highshalfbooze highshalfbooze 16:59 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Vaš moral i kulturu dijaloga.

Tvoj novinarski moral i kulturu ilustruje to što propagiraš nekoga kroz dušebrižnički tekst.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:00 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

highshalfbooze
Vaši suvišni i manipulativni komentari najbolje ilustruju Vaš moral i kulturu dijaloga.

Jedino što je suvišno i manipulativno je onaj spot koji si ti nakačio.


Ako pogledate taj spot na YOUTUBE i pročitate komentare do sada pristigle, najzad ćete ukapirati smisao i poentu ovog bloga:

Ne spot, već bacanje para za spot i za njegovo reklamiranje dok Ognjen Petrović čeka život ili smrt zbog 135 000 evra, najbolje ilustruju bezočnost, neodgovornost i alavost političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!

freehand freehand 17:53 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Filip Mladenović
highshalfbooze
Vaši suvišni i manipulativni komentari najbolje ilustruju Vaš moral i kulturu dijaloga.

Jedino što je suvišno i manipulativno je onaj spot koji si ti nakačio.


Ako pogledate taj spot na YOUTUBE i pročitate komentare do sada pristigle, najzad ćete ukapirati smisao i poentu ovog bloga:

Ne spot, već bacanje para za spot i za njegovo reklamiranje dok Ognjen Petrović čeka život ili smrt zbog 135 000 evra, najbolje ilustruju bezočnost, neodgovornost i alavost političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!


Rešavanje zdravstvenih problema mora biti sistemsko, a trošenje sopstvenog novca, pa i stranačkog, ne može biti osporavano na način na koji tin to radiš. je si onda ti taj koji manipuliše.
Sa ovim spotom postoje daleko veći problemi od onih koje ti postavljaš, a da nisu ni etički ni estetski, bar ne etički na način kako ti to vidiš. Naime, spot je postavljen na fb sinoć iste večeri kad je Vučić rekao da je kandidaturu prihvatio, obarajući se na svoje oponente kao na lažove, lopove, mračnjake i nazadnjake.
Za snimanje tog spota trebalo mu je (angažovanoj agenciji) najmanje mesec dana, sa izradom kopija i storiborda. Pre toga je moralo da prođe bar dve do tri nedelje u političkim dogovorima pre angažovanja agencije. Što znači da je Vučić o svojoj kandidaturi odlučio najkasnije oko nove godine, a za verovati je i ranije.
Što onda još jednom dodatno i snažno osvetljava njegov karakter besprizornika i notornog lažljivca i manipulatora.
E to je malo veći problem od ovoga što ti mantraš, dragi Filipe.
Taj, naime, upravlja državom.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:19 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Ovaj spot je mogao da bude i Vučićeva podrška Nikoliću tj. njegovoj kandidaturi ako se pogleda kako je koncipiran. Ja bih čak rekao da je to u pitanju.
Onih zadnjih nekoliko sekundi gde idu parole se lako dodaju.
freehand freehand 18:22 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

vrabac_u_steni
Ovaj spot je mogao da bude i Vučićeva podrška Nikoliću tj. njegovoj kandidaturi ako se pogleda kako je koncipiran. Ja bih čak rekao da je to u pitanju.
Onih zadnjih nekoliko sekundi gde idu parole se lako dodaju.

Ima smisla.
highshalfbooze highshalfbooze 18:28 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Ovaj spot je mogao da bude i Vučićeva podrška Nikoliću tj. njegovoj kandidaturi ako se pogleda kako je koncipiran. Ja bih čak rekao da je to u pitanju.
Onih zadnjih nekoliko sekundi gde idu parole se lako dodaju.


Ja ne bih rekao. To se zove "o pokojniku sve najlepše". Deklarativna podrška zbog šutke koja će da usledi, pa se malo podilazi sujeti da bi se suzbila.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:55 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

highshalfbooze


Ja ne bih rekao. To se zove "o pokojniku sve najlepše". Deklarativna podrška zbog šutke koja će da usledi, pa se malo podilazi sujeti da bi se suzbila.



nisam baš siguran da sam razumeo šta hoćeš da kažeš
Lionsgate Lionsgate 19:12 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

neodgovornost i alavost političke klase Srbije, koja već više od 25 godina kroz udruženi zločinačku poduhvat uništava Srbiju i njeno stanovništvo!

I tako ponovljeno tri puta samo u ovom blogu, jel si ti to naucio napamet na predavanjima Natase Kandic i Sonje Biserko?

Uzgred, do tih 25 godina se u Srbiji zivelo odlicno, tekao je med i mleko, livade su bile cvetne a danasnje ocvale gospodje mlade a dobre ribetine?
highshalfbooze highshalfbooze 19:48 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

nisam baš siguran da sam razumeo šta hoćeš da kažeš

Želeo je time da predupredi sujetno ponašanje i traženje ustupaka koje ovaj nije spreman da da. Pa je stoga bio vrlo pažljiv da ne bi na bilo koji način povredio sujetu onoga kome sleduje politička smrt. Nije Toma u mislima ovog bio predviđen za bilo koje mesto osim uz kazan da peče rakiju.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:52 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

highshalfbooze
nisam baš siguran da sam razumeo šta hoćeš da kažeš

Želeo je time da predupredi sujetno ponašanje i traženje ustupaka koje ovaj nije spreman da da. Pa je stoga bio vrlo pažljiv da ne bi na bilo koji način povredio sujetu onoga kome sleduje politička smrt. Nije Toma u mislima ovog bio predviđen za bilo koje mesto osim uz kazan da peče rakiju.


Misliš da je snimio spot ranije samo da bi ga pokazao Tomi i time ga svesno doveo u zabludu?
emsiemsi emsiemsi 19:55 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

freehand

...
Sa ovim spotom postoje daleko veći problemi od onih koje ti postavljaš, a da nisu ni etički ni estetski, bar ne etički na način kako ti to vidiš. Naime, spot je postavljen na fb sinoć iste večeri kad je Vučić rekao da je kandidaturu prihvatio, obarajući se na svoje oponente kao na lažove, lopove, mračnjake i nazadnjake.
Za snimanje tog spota trebalo mu je (angažovanoj agenciji) najmanje mesec dana, sa izradom kopija i storiborda. Pre toga je moralo da prođe bar dve do tri nedelje u političkim dogovorima pre angažovanja agencije. Što znači da je Vučić o svojoj kandidaturi odlučio najkasnije oko nove godine, a za verovati je i ranije.
Što onda još jednom dodatno i snažno osvetljava njegov karakter besprizornika i notornog lažljivca i manipulatora.
E to je malo veći problem od ovoga što ti mantraš, dragi Filipe.
Taj, naime, upravlja državom.


Не разумем да ти не разумеш, а колико сам разумео из твога блоговског рада, да си "жутаћ" само такав, да је Вучић (или било ко други) могао да сними спотове за све могуће изборе, те све варијанте, унапред --- у чему је то проблем ? Бар сада меморије на серверима има колико хоћеш.
anonymous anonymous 20:34 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

freehand

Sa ovim spotom postoje daleko veći problemi od onih koje ti postavljaš, a da nisu ni etički ni estetski, bar ne etički na način kako ti to vidiš. Naime, spot je postavljen na fb sinoć iste večeri kad je Vučić rekao da je kandidaturu prihvatio, obarajući se na svoje oponente kao na lažove, lopove, mračnjake i nazadnjake.
Za snimanje tog spota trebalo mu je (angažovanoj agenciji) najmanje mesec dana, sa izradom kopija i storiborda. Pre toga je moralo da prođe bar dve do tri nedelje u političkim dogovorima pre angažovanja agencije. Što znači da je Vučić o svojoj kandidaturi odlučio najkasnije oko nove godine, a za verovati je i ranije.
Što onda još jednom dodatno i snažno osvetljava njegov karakter besprizornika i notornog lažljivca i manipulatora.
E to je malo veći problem od ovoga što ti mantraš, dragi Filipe.
Taj, naime, upravlja državom.


Samo slučajni prolaznik ili zalutali turista može da bude iznenadjen ovim što si naveo.

Pa naravno da je znao da će biti kandidat i naravno da se za to spremao od samog početka.

Ničeg iznenadjujućeg tu nema, kao niti većeg moralnog pada u odnosu na postupanje svih drugih iz političke oligarhije.

To je preovlađujući manir koji nsm zasmeta samo kada je u pitanju neko ko nije naš favorit, ili kada se neutemeljeno ponadamo da to neće biti praksa i svih drugih koji tek treba da se popnu na politički tron.


freehand freehand 21:49 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Не разумем да ти не разумеш, а колико сам разумео из твога блоговског рада, да си "жутаћ" само такав, да је Вучић (или било ко други) могао да сними спотове за све могуће изборе, те све варијанте, унапред --- у чему је то проблем ? Бар сада меморије на серверима има колико хоћеш.

I ja sam iz tvog blogovskog rada a u oba perioda shvatio da si ti "glupać" samo takav, pa neću ni pokušati da ti objasnim da je nemoguće snimiti "spotove za sve moguće izbore, te sve varijante unapred". probao bih nešto o Temuri, nego nije problem u memoriji već u IQ pa da ne trošim vreme uzalud.
highshalfbooze highshalfbooze 22:59 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Misliš da je snimio spot ranije samo da bi ga pokazao Tomi i time ga svesno doveo u zabludu?

Mislim da je snimio ranije spot za kampanju jer je znao da će on da se kandiduje. Znao je da će se kandidovati i kada je govorio da mu ne pada na pamet da se kandiduje. Mislim da Tomu ne pominje u spotu da bi njemu dao podršku kao predsedničkom kandidatu. Pominje ga iz više razloga, osim onih koje sam naveo i iz razloga da naglasi potrebu da njih dvojica treba da budu tim, a ne da jedan od njih stalno zvoca. Priprema teren za apsolutnu vlast u njegovim rukama.
Edit: Kada kažem "njih dvojica" ne mislim na Tomu i Vučića, već na predsednika republike i predsednika vlade. A u njegovoj glavi je da on bude na čelu države, a marioneta kao predsednik vlade.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:27 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

highshalfbooze
Misliš da je snimio spot ranije samo da bi ga pokazao Tomi i time ga svesno doveo u zabludu?

Mislim da je snimio ranije spot za kampanju jer je znao da će on da se kandiduje. Znao je da će se kandidovati i kada je govorio da mu ne pada na pamet da se kandiduje. Mislim da Tomu ne pominje u spotu da bi njemu dao podršku kao predsedničkom kandidatu. Pominje ga iz više razloga, osim onih koje sam naveo i iz razloga da naglasi potrebu da njih dvojica treba da budu tim, a ne da jedan od njih stalno zvoca. Priprema teren za apsolutnu vlast u njegovim rukama.
Edit: Kada kažem "njih dvojica" ne mislim na Tomu i Vučića, već na predsednika republike i predsednika vlade. A u njegovoj glavi je da on bude na čelu države, a marioneta kao predsednik vlade.



aha sad razumem, ali ne razumem kako se ovo sad objašnjenje uklapa u tvoj gornji komentar koji glasi:

to se zove "o pokojniku sve najlepše". Deklarativna podrška zbog šutke koja će da usledi, pa se malo podilazi sujeti da bi se suzbila.


podilazi sujeti te marionete koja će da bude na čelu vlade?
highshalfbooze highshalfbooze 23:42 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

podilazi sujeti te marionete koja će da bude na čelu vlade?

To mesto nije za Tomu, već za nekog uticajnijeg u čoporu. Toma je politički pokojnik. Sudeći po reakcijama Ivice Dačića, rekao bih da on računa na to mesto. A i bili su jako dobar tandem ranije.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:44 18.02.2017

Re: Saša Janković 2017

To mesto nije za Tomu, već za nekog uticajnijeg u čoporu


Kako uticajnijeg ako je po tvojim rečima pokojnik, kojem sledi šutka?
highshalfbooze highshalfbooze 00:27 19.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Kako uticajnijeg ako je po tvojim rečima pokojnik, kojem sledi šutka?

Šta znam, za mene politički pokojnik nije uticajan. Sad pročitah da ima celih 12 poslanika koji su za njega. To mi ne liči na neki uticaj. Ali u svakom slučaju može da odmogne, pa upravo zbog toga je ta slatkorečivost njemu upućena da ga primiri da ne talasa mnogo. Svaki čovek im je bitan. Skoro sam čuo događanja se jednog regionalnog sastanka SNS-a, koji se desio pre ovog jednoglasnog glasanja. Prilično su razdražljivi, a to nije zbog toga što su uvereni u pobedu.
emsiemsi emsiemsi 07:42 19.02.2017

Re: Saša Janković 2017

freehand
Не разумем да ти не разумеш, а колико сам разумео из твога блоговског рада, да си "жутаћ" само такав, да је Вучић (или било ко други) могао да сними спотове за све могуће изборе, те све варијанте, унапред --- у чему је то проблем ? Бар сада меморије на серверима има колико хоћеш.

I ja sam iz tvog blogovskog rada a u oba perioda shvatio da si ti "glupać" samo takav, pa neću ni pokušati da ti objasnim da je nemoguće snimiti "spotove za sve moguće izbore, te sve varijante unapred". probao bih nešto o Temuri, nego nije problem u memoriji već u IQ pa da ne trošim vreme uzalud.

Глупости !
Успут --- одустајем, не могу са тобом "на кондицију".
freehand freehand 10:18 19.02.2017

Re: Saša Janković 2017

emsiemsi
freehand
Не разумем да ти не разумеш, а колико сам разумео из твога блоговског рада, да си "жутаћ" само такав, да је Вучић (или било ко други) могао да сними спотове за све могуће изборе, те све варијанте, унапред --- у чему је то проблем ? Бар сада меморије на серверима има колико хоћеш.

I ja sam iz tvog blogovskog rada a u oba perioda shvatio da si ti "glupać" samo takav, pa neću ni pokušati da ti objasnim da je nemoguće snimiti "spotove za sve moguće izbore, te sve varijante unapred". probao bih nešto o Temuri, nego nije problem u memoriji već u IQ pa da ne trošim vreme uzalud.

Глупости !
Успут --- одустајем, не могу са тобом "на кондицију".

No sikiriki. Ja se budalama po pravilu ne obraćam niti sa njima vodim neke duže konverzacije.
Lionsgate Lionsgate 18:16 19.02.2017

Re: Saša Janković 2017

Emsi, pusti pametnjakovica, on je ovde svakodnevan iz bloga u blog uveravajuci budale da su bas to. To o njemu apsolutno sve govori.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:40 18.02.2017

Kakve bre stranačke pare?

Već više od 25 godina politička klasa Srbije svim legalnim i nelegalnim načinima pljačka stanovništvo ove zemlje.
Ovaj spot je najperverzniji izraz te višedecenijske otimačine.
Pogledajte originalni spot iz Ukrajine. To je i naša tužna priča: dok glavešine orgijaju u prvoj klasi, obični gradjani iz ekonomske, nadničarske klase moraju da spreče pad aviona.
freehand freehand 18:42 18.02.2017

Re: Kakve bre stranačke pare?

Filip Mladenović
Već više od 25 godina politička klasa Srbije svim legalnim i nelegalnim načinima pljačka stanovništvo ove zemlje.
Ovaj spot je najperverzniji izraz te višedecenijske otimačine.
Pogledajte originalni spot iz Ukrajine. To je i naša tužna priča: dok glavešine orgijaju u prvoj klasi, obični gradjani moraju da spreče pad aviona.

Opet si ušaltovao u tu propagandističku brzinu koja isključuje razmišljanje.
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:02 18.02.2017

Re: Kakve bre stranačke pare?

To je činjenična brzina.
Pogledajte brzinu rasta našeg javnog duga, iz sekunde u sekundu!
anonymous anonymous 20:42 18.02.2017

Re: Kakve bre stranačke pare?

...
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:03 18.02.2017

Re: Kakve bre stranačke pare?

Naša zemlja je poverena na upravljanje trima granama vlasti: zakonodavnoj, sudskoj i izvršnoj, koje kontrolišu nezavisne institucije i gradjanke i gradjani.
U spotu se tvrdi nešto drugo!!!
angie01 angie01 22:18 18.02.2017

Re: Kakve bre stranačke pare?

milanb milanb 08:09 19.02.2017

Re: Kakve bre stranačke pare?

Filip Mladenović
Naša zemlja je poverena na upravljanje trima granama vlasti: zakonodavnoj, sudskoj i izvršnoj, koje kontrolišu nezavisne institucije i gradjanke i gradjani.
U spotu se tvrdi nešto drugo!!!

То је тачно, постоје 3 гране власти, у теорији.Међутим извршна власт је једина права власт.
Влада предлаже нацрте закона који глатко пролазе у скупштини(јер има већину), а онда судска власт и други државни органи примењују те законе. Јасно је ко је ту газда.


Lionsgate Lionsgate 02:32 19.02.2017

Mala upadica

Filipe, sad pogledah ti si bre bas aktivan kao bloger, od 10 poslednjih blogova za neVIP blogere tvojih su 3, svi su na istu temu i sa istom mantrom, do pre 25 godina si ziveo do jaja. Jel' 25 godina samo kukas a da nista nisi preduzeo za sebe?
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:40 19.02.2017

Re: Mala upadica

Meni je super.

Ali to što mi je super ne znači da se pravim lud, da okrećem glavu od problema ili da me nije briga za one koji životare u stanovima bez struje, koji nemaju novac za lečenje svoje dece, koji vredno rade i uče, bespomoćno gledajući kako se ulizice i ološ SNSnalaze.

Evo jedne od reakcija na Vučićev spot:

mlatisa mlatisa 13:36 19.02.2017

Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Da bi demokratski proces funkcionisao neophodno je da postoji i nekakvo reklamiranje. Da li bi hteo da ukineš reklamiranje političkih stranaka? Ili možda bi hteo da ukineš finansiranje političkih stranaka? Ako su pare njegove onda ima pravo da radi šta želi sa njima.

Lečenje definitino treba vratiti u institucije, ali ne postoji zemlja u kojoj svi imaju pravo na besplatni pristup SVIM zdravstvenim uslugama bilo gde u svetu.

Nemam nimalo lepo mišljenje o Vučiću, ali ako postoje dokazi o kriminalnim aktivnostima, onda njih treba prikazati. Ovako se tupi oštrica i gubi energija.

I zašto stalno pominješ 25 godina? Da li to znači da je do 19.2.1992 sve bilo ok? Da li misliš da se zgrada CK izgradila parama članstva? Komunstički feudalci su uživali u sličnim okolnostima samo se to manje znalo zbog više neslobodnih medija.

Verujem da si hteo da kažeš dosta korupcije i sa tim se apsolutno slažem.
narcis narcis 13:58 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

I zašto stalno pominješ 25 godina? Da li to znači da je do 19.2.1992 sve bilo ok? Da li misliš da se zgrada CK izgradila parama članstva? Komunstički feudalci su uživali u sličnim okolnostima samo se to manje znalo zbog više neslobodnih medija.

a zašto se ti vraćaš samo na period komunističke jugoslavije, zašto ne zađeš i u blato kraljevine jugoslavije, ili misliš da u kraljevini nije bilo korupci, bezakonja i svega onoga zašta kriviš potonju jugoslaviju, pa kraljevina srbija pre toga, pa kneževina srbija, one su bile drugačije? poštenije od kasnijih tvorevina.
filip priča o sadašnjosti u ovom slučaju, mada i on pati od iste boljke kao i ti, kratkovidog sagledavanja istorije , dužina kratkovidosti je uzročno posledično vezana za naklonosti prema određenom istoriskom periodu.
nisam nikakav ljubitelj filipovog uratka, često mu i sam kritikujem blogove ali filip ima pravo da radi to što radi bez da ga budale prozivaju zato što ne piše o društvenom uređenju hajdelberškog čoveka ili pravu pojedinca u doba keltske države na teritoriji današnje srbije iliti mezije, gornje ili donje, male ili velike nebitno.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:02 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Da bi demokratski proces funkcionisao NAJPRE treba da postoji PODELA VLASTI na gorepomenute 3 grane, kao i kontrola te 3 grane vlasti od strane gradjanstva i nezavisnih institucija.

Pošto to u Srbiji NE POSTOJI, jer se ovde smenjuju LIČNI REŽIMI, Vaš komentar o finansiranju političkih stranaka je deplasiran.

Pre više od 25 godina država je bila socijalno odgovornija, ekonomski prosperitetnija i finansijski manje zadužena. A onda je vlast prigrabio ratni zločinac Slobodan Milošević i širom otvorio vrata ratnim profiterima, tajkunima i mafiji, čiji se agenti u civilu zvani političari smenjuju evo već punih 25 godina, na štetu države Srbije i njenog opljačkanog i obespravljenog stanovništva!
freehand freehand 14:04 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Pre više od 25 godina država je bila socijalno odgovornija, ekonomski prosperitetnija i finansijski manje zadužena. A onda je vlast prigrabio ratni zločinac Slobodan Milošević i širom otvorio vrata ratnim profiterima, tajkunima i mafiji, čiji se agenti u civilu zvani političari smenjuju evo već punih 25 godina, na štetu države Srbije i njenog opljačkanog i obespravljenog stanovništva!

Jeste, '92 sve je bilo bolje.
narcis narcis 14:15 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

A onda je vlast prigrabio ratni zločinac Slobodan Milošević

filipe, SM je prigrabio vlast 86-7, kad beše ona sednica, i ni tad ni kasnije nije postojala vlast podeljena na te tri grane koje navodiš, kao ni pre toga, kao što nikad u srbiji i jugoslavijama nije primenjivana takva vrsta vlasti. samo je rigidnost vlasti bila manja ili veća.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:18 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Ne 1992, već pre 1991, dakle PRE VIŠE OD 25 godina.

Pogledajte ekonomske pokazatelje iz 1989. godine. Da bi ih Srbija ponovo dostigla, potrebno je narednih 25 godina, pod uslovom da BDP raste po godišnjoj stopi većoj od 7%.

Današnja industrijska proizvodnja u Srbiji je na nivou sedamdesetih godina XX veka.

Sapienti sat!
angie01 angie01 14:21 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Lečenje definitino treba vratiti u institucije, ali ne postoji zemlja u kojoj svi imaju pravo na besplatni pristup SVIM zdravstvenim uslugama bilo gde u svetu.


njaooo, kako je ovo triki,...pa ti ovde kod obicnog specijaliste, koji jedino moze da ti ustanovi dijagnozu, kako bi dobio odgovarajucu terapiju, ne mozes da stignes, iako navodno mozes i to si placao sve vreme svojim doprinosima.

I zašto stalno pominješ 25 godina?


pa zato sto toliko traje skenjavanje, sta nije jasno?


Komunstički feudalci su uživali u sličnim okolnostima samo se to manje znalo zbog više neslobodnih medija.


ja kao nekomunista, ciji roditelji takodje nisu bili u partiji, mogu mirne duse da kazem, da je to bio jedini preiod kada se nesto gradilo, popravljalo, organizovalo i napredovalo, od urusene siromasne, pretezno seljacke zemlje neobrazovanih ljudi, postala drzava izgradjenih gradova, infrastrukture, privrede, uredjenog i za to vreme funkcionalnog skolstva, zdravstva,...ovi svi posle su upravo to sve krali i skenjavali,...ne znam sta su to tako veliko i dramaticno nasledili, recimo titovi naslednici, ako je on bio glava te piramide,...a ovi posle, od gajbica pa nadalje do keramicara i raznih doktora, od gologuzana su postali bogatasi tri generacije unapred, ako ne i dalje, vecina njih, bez jednog sata radnog staza na nekom ozbiljnom radnom mestu i to sve neverovatnom rekordnom roku, koji nije zabelezen ni u "americkom snu".
narcis narcis 14:41 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Pogledajte ekonomske pokazatelje iz 1989. godine. Da bi ih Srbija ponovo dostigla, potrebno je narednih 25 godina, pod uslovom da BDP raste po godišnjoj stopi većoj od 7%.

filipe ne skreći temu, počeo si o polugama vlasti a ne o ekonomiji, ni 89. vlast nije poštovala to sveto trojstvo o kome pričaš, samo je drugačiji odnos snaga bio i stanje svesti vlastodržaca.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:50 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Ne skrećem temu, već Vi ne čitate pažljivo moje komentare!
Da ponovim: Pre više od 25 godina država je bila socijalno odgovornija, ekonomski prosperitetnija i finansijski manje zadužena, iako ni tada, ni danas, nema podele vlasti niti kontrole gradjanstva i nezavisnih institucija.
gedza.73 gedza.73 17:33 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

a ovi posle, od gajbica pa nadalje do keramicara i raznih doktora, od gologuzana su postali bogatasi tri generacije unapred

Daj Endži kao da su u vrhovnom štabu sedeli akademici. Bilo dripaca, predratnih lopova i kriminalaca koji su se u nekoliko godina, ako nisu skretali sa 'linijie', obogatili, stambeno obezbedili...
Endži znaš li da su u prvim posleratnim godinama doneli sudsku zabranu stripa?

jedini preiod kada se nesto gradilo, popravljalo, organizovalo i napredovalo, od urusene siromasne

ja se ubi mučenik da objasnim kako SFRJ nije bila jedina zemlja u kojoj se popravljalo, organizovalo, napredovalo.
Dovoljno je bilo zvirnuti u zemlje s one strane duge. Industrija, koja je preživela, obrazovanje, koje nije priznavalo naše diplome zdravo za gotovo, putevi, daleko kvalitetniji i brojniji... A sve u istom periodu.

Na stranu što je masa Jugoslovena tada otišla na 'privremen' rad u NATO zemlje.

Možda sam ja nakrivo nasokeren ali nađi mi razliku u sistemima gde jedan vazduplohov Babić postaje direktor Aerodroma i gde neki nebitan poslušnik kaže kako je MIlutin Milanković 'neupotrebljiv' za novo društveno uređenje.

Pričate o nekoj socijalnoj pravdi u ono vreme a same osnove tog društva počivaju na otimačini i konfiskaciji jevrejske imovine (prepisan Nedićev zakonik), zadužbina, imovine, kuća, fabrika ljudi koji su proglašeni za neprijatelje revolucije...

O društvu u kome te država kupila sa 40 m2, drljavim autom i stalnim poslom ali samo pod uslvom da ne kevćeš jer može začas posla da te pretvori u pravog proletera golog k'o pištolj.

WW2 je bio najveći potres u istoriji. Presek. I od njega kreće novi krug. Devedesetih kod nas se to nije desilo. Samo su deca srpskog komunizma poželela d budu kapitalisti i kao što su njihovi očevi oduzimali privatnu imovinu oni su krali državnu.

Mislim da skoro svi političari devedesetih su deca čiji su roditelji na jedan ili drugi način bili uključeni u soft verziju severnokorejskog komunizma u Srbiji.
I sad se to podelilo na proruski i proevropski tim a ne znaš ko je luđi i neuravnoteženiji.

jeste da regujem kao da mi mahnu crvenom maramom ispred nosa ali sam sve ubeđeniji da živimo tačno onako kako zaslužujemo. Da kad bi nam sad neko ponudio političira u rangu sa Čaušeskim izabrali bi ga sa preko pedeset posto glasova. U prvom krugu.

Da je Filip živeo u ona 'srećna' vremena za daleko blaže izjave od ovih na blogu ležao bi dobru robiju u Padinskoj skeli.
I tada je bilo bolesne i siromešne dece za koju se skupljao novac, i tad su političari letovali i ubijali životinje u ograđenim zoo vrtovima, i tada je bilo nepismenih kretena poput Babića kojima je sve bilo oprošteno jer su držali petokraku na čelu.




narcis narcis 17:39 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

ja se ubi mučenik da objasnim kako SFRJ

aj samoubij se jošjednom pa objasni ratne profitere u kraljevini i ostali bašibozuk koji se obogatio liferacijom svega i svačega za vojsku,pa onaj što je zajebo svoje drugove ratnike za obveznice i tako sve sam pošten svet u kraljeviniti, kakikiš gedžo , al biraš po tkome ćeš da kakiš tako da ti je i kaka usrana i neuverljiva.
mlatisa mlatisa 17:39 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Pre više od 25 godina država je bila socijalno odgovornija, ekonomski prosperitetnija i finansijski manje zadužena. A onda je vlast prigrabio ratni zločinac Slobodan Milošević i širom otvorio vrata ratnim profiterima, tajkunima i mafiji, čiji se agenti u civilu zvani političari smenjuju evo već punih 25 godina, na štetu države Srbije i njenog opljačkanog i obespravljenog stanovništva!


- Ja pamtim i restrikcije struje bez bombardovanja 80-tih godina
- Ja pamtim i bonove za kafu, gorivo, par-nepar i sl. tih istih divnih 80-tih godina.
Svašta je tu bilo, samo se malo toga znalo, i što smo bili u okamenjenom sistemu i državi pa je sve izgledalo stabilno.

- S.M., o kome ne mislim ništa lepo, nije osuđen za to što govoriš, pa to baš nije na mestu govoriti.

- Tvoj opis političara kao marioneta, čije konce vuku ovi ili oni, mislim da je poprilično realan.

- Kako je stanovništo obespravljeno i opljačkano nije baš jasno (to je na nivou stotinjak miliona evra). Mnogo je veća (jedno hiljadu puta) politička odgovornost, koja, na žalost, nije nikako sankcionisana pa čak ni na izborima.

- Opet manje bitnim detaljima zatrpavaš ključni problem, a to je korupcija.

mlatisa mlatisa 17:51 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

a zašto se ti vraćaš samo na period komunističke jugoslavije, zašto ne zađeš i u blato kraljevine jugoslavije, ili misliš da u kraljevini nije bilo korupci, bezakonja i svega onoga zašta kriviš potonju jugoslaviju, pa kraljevina srbija pre toga, pa kneževina srbija, one su bile drugačije?


Period SFRJ je neposredno prethodio i u njemu živeh neko vreme, pa ga pominjem. A da se nije mnogo toga u našoj (našim) državama promenilo poslednjih 200 godina, može se pročitati Domanovića, Nušića.
gedza.73 gedza.73 18:16 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

narcis
ja se ubi mučenik da objasnim kako SFRJ

aj samoubij se jošjednom pa objasni ratne profitere u kraljevini i ostali bašibozuk koji se obogatio liferacijom svega i svačega za vojsku,pa onaj što je zajebo svoje drugove ratnike za obveznice i tako sve sam pošten svet u kraljeviniti, kakikiš gedžo , al biraš po tkome ćeš da kakiš tako da ti je i kaka usrana i neuverljiva.


ne mislim da su u kraljevini bili baš svi ratni profiteri. Bilo j etu ljudi koji su trgovali sa Francuskom, Austrijom, a koji su krenuli u proizvodnju posle I svetskog rata, osnivači JAT-a, kragujevačke fabvrike konzervi... Uzimali su imovinu ljudima koji su umrli četrdeset prve, koji praktično nisu ni u učestvovali u ratu a proglašeni su za narodne neprijatelje
Imao si neki građanski sloj koji je na silu razjeban u prvim godinama oslobođenja.
kakav god da je bio on bi se razvio u neko uređeno, demokratsko društvo. Mi danas kasnimo u RT pedeset godina a stvarno nekih sedamdeset.

I slažem se da je bilo predratnih ratnih profitera. I slažem se sa tobom da ih treba mazati kakom. Na primer otac, stric i majka Koče Popovića koji su regularno obeštećeni za sve finansijske gubitke tokom rata iako su po svim paramtrima zaslužili zatvor i konfiskaciju celokupne imovine.
Ili, dok su trajale borbe za oslobođenje Beograda, je iz Stojadinovićeve vile prenošen nameštaj u novo Titovo stanište.
Kao i nakit Karađorđevića.


Ovako gledam, Dragoljube, a može biti i da grešim. U kraljevini Srbiji si imao od svačega ponešto. Lopova, sirotinje, državne nebrige, špekulanata, malih industrijalaca, trgovaca, gazda i nadničara kao i drugim zemljama Evrope. U istom periodu. Stvarno je glupo nipodaštavati sve one akademike, pisce, intelektualce koji su živeli u kraljevini i koji su, po meni, bili daleko vispreniji, inteligentniji, jezičaviji nego njihovi naslednici koji su organizovali sletove i pisali Minhauzen biografije u slavu i čest doživotnog druga Kralja.


Posle rata u jednoj Nemačkoj vlasnik kroup Tisen (ili kako se već zove) nije streljan, deca doktora Mengela ostaju u svojoj kući, Mercedes nastavi rad, fabrike nastave rad da bi samo dvadeset godina nakon toga mi išli u njihove fabrike svojom voljom.
A kod nas? Jajare, nikogovići, bezmozgaši i poslušnici ubijali, otimali i krali jer im 'novo' duštvo dalo ovlašćenje.
Šta si ti očekivao? Da će devedesete, Milošević, KPS-SPS da donese promene takvom načinu razmišljanja i ponašanju? Pa nije Arkan nastao tako što je predratna UDBA koristila kriminalce za prljave poslove.

Propagandom su usadili ljudima kako gastarbajteri čiste klozete na Zapadu, kako su nepismeni i neobrazovani, kako naš radnik u SFRJ uživa sva moguća prava a njima tamo 'piju' krv...
I čija deca danas čiste kaku po staračkim domovima u Nemačkoj?
Prve generacije koja je otišla na truli, buržoaski Zapad ili sirotinja iz ex SFRJ?
narcis narcis 18:19 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

mlatisa

ja upravo o tome i govorim, nama nije kriv sistem, nema tog sistema u kom mi nismo bušili i rovarili protiv nas samih, svaki politički sistem smo sjebavali zdušno ne shvatajući da ustvari sjebavamo sebe same.
tetris tetris 22:28 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Propagandom su usadili ljudima kako gastarbajteri čiste klozete na Zapadu, kako su nepismeni i neobrazovani, kako naš radnik u SFRJ uživa sva moguća prava a njima tamo 'piju' krv...
I čija deca danas čiste kaku po staračkim domovima u Nemačkoj?


Ovo nije bila propaganda, već realan prikaz skupa poslova koji je naša (ex-SFRJ) emigracija najčešće obavljala. Težak manualni rad; isto kao što i ovi koji sada odlaze da rade po staračkim domovima.

Glavna razlika između odlazaka tokom tog perioda i sada je da u sadašnjosti odlazi daleko veći broj ljudi nego 60-ih i 70-ih.

Zemlja u posleratnom periodu se razvijala kako se razvijala, ali se ipak razvijala. Mi smo imali reset tokom ratova 90-ih, a svet je nastavio da se razvija. Nakon reset-a (većina uzima 5. oktobar kao tačku preokreta) mi stagniramo. Ekonomski ako se prikaže razvoj Srbije, ima ga, ali ga velika većina stanovnika ne oseća. U ovakvim situacijama nema preokreta preko noći, ali od 2000-e do danas je prošlo više od 16 godina. Vreme prolazi, Srbija sve starija demografski, prosto je zastrašujuće i pomisliti da nam se kao nacionu crni barjak iznad glava vije .
angie01 angie01 23:12 19.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju


ja se ubi mučenik da objasnim kako SFRJ nije bila jedina zemlja u kojoj se popravljalo, organizovalo, napredovalo.


pa da, al tu treba uzeti u obzir od cega se pocinjalo,...uporedi malo Yu, sa Rumunijom, Cehoslovackom, Poljskom,....u istom tom vremenu.

za sve ostalo,...mrzi me da seciram po stavkama, jer smo toliko puta istresali i reciklirali iste stvari,...niko ne tvrdi da je bilo idealno- jer nije, al da je to bila ozbiljna i uredjena drzava, u kojoj su funkcionisale institucije sistema, koja je gradila, obrazovala se i napredovala, gde si ladno mogao da stopiras gde god da se nadjes,( sto mnogo govori o mnogim stvarima),....sad bre klinci u po bela dana u nekim grupicama prave sranja po ulici, a ne ozbiljniji krimosi- koje ti ranije nisi imao sanse da sretnes, sem ako ne pripadas tom miljeu....ono sto je bitno, grajdani su vecinski ziveli pristojno, sto sad nije slucaj.
urbana_gerila urbana_gerila 00:28 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

gedza.73
ne mislim da su u kraljevini bili baš svi ratni profiteri. Bilo j etu ljudi koji su trgovali sa Francuskom, Austrijom, a koji su krenuli u proizvodnju posle I svetskog rata, osnivači JAT-a, kragujevačke fabvrike konzervi... Uzimali su imovinu ljudima koji su umrli četrdeset prve, koji praktično nisu ni u učestvovali u ratu a proglašeni su za narodne neprijatelje
Imao si neki građanski sloj koji je na silu razjeban u prvim godinama oslobođenja.
kakav god da je bio on bi se razvio u neko uređeno, demokratsko društvo. Mi danas kasnimo u RT pedeset godina a stvarno nekih sedamdeset.

I slažem se da je bilo predratnih ratnih profitera. I slažem se sa tobom da ih treba mazati kakom. Na primer otac, stric i majka Koče Popovića koji su regularno obeštećeni za sve finansijske gubitke tokom rata iako su po svim paramtrima zaslužili zatvor i konfiskaciju celokupne imovine.
Ili, dok su trajale borbe za oslobođenje Beograda, je iz Stojadinovićeve vile prenošen nameštaj u novo Titovo stanište.
Kao i nakit Karađorđevića.


Ovako gledam, Dragoljube, a može biti i da grešim. U kraljevini Srbiji si imao od svačega ponešto. Lopova, sirotinje, državne nebrige, špekulanata, malih industrijalaca, trgovaca, gazda i nadničara kao i drugim zemljama Evrope. U istom periodu. Stvarno je glupo nipodaštavati sve one akademike, pisce, intelektualce koji su živeli u kraljevini i koji su, po meni, bili daleko vispreniji, inteligentniji, jezičaviji nego njihovi naslednici koji su organizovali sletove i pisali Minhauzen biografije u slavu i čest doživotnog druga Kralja.


Posle rata u jednoj Nemačkoj vlasnik kroup Tisen (ili kako se već zove) nije streljan, deca doktora Mengela ostaju u svojoj kući, Mercedes nastavi rad, fabrike nastave rad da bi samo dvadeset godina nakon toga mi išli u njihove fabrike svojom voljom.
A kod nas? Jajare, nikogovići, bezmozgaši i poslušnici ubijali, otimali i krali jer im 'novo' duštvo dalo ovlašćenje.
Šta si ti očekivao? Da će devedesete, Milošević, KPS-SPS da donese promene takvom načinu razmišljanja i ponašanju? Pa nije Arkan nastao tako što je predratna UDBA koristila kriminalce za prljave poslove.

Propagandom su usadili ljudima kako gastarbajteri čiste klozete na Zapadu, kako su nepismeni i neobrazovani, kako naš radnik u SFRJ uživa sva moguća prava a njima tamo 'piju' krv...
I čija deca danas čiste kaku po staračkim domovima u Nemačkoj?
Prve generacije koja je otišla na truli, buržoaski Zapad ili sirotinja iz ex SFRJ?





takoe, gedžo, sjeba tito sve lepo.
evo, ja garantujem da bi ti sa tim talentom za prenemaganje - bio, bar, viđenija dvorska dama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:03 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

gde si ladno mogao da stopiras gde god da se nadjes,


Još jedan pokazatelj da se radilo o totalitarnoj državi.
Osećaj lične bezbednosti je često u direktnoj suprotnosti sa stepenom slobode pojedinca, pa se tako u Rumuniji pod Čaušeskuom verovatno dešavalo manje krininala, nasilja, uopšte ugrožavanja bezbednosti pojedinca, nego što ga danas ima.
Veće šanse da bezbednost bude ugrožena su bile u Parizu nego u Sofiji, Ljuba Zemunac je bežao u zapadnu a ne u istočnu Nemačku, i tamo su se on i njegovi rokali, jer to u komunističkim (bezbednim, slobodnim?) državama nisu mogli.
Najveću pretnju po bezbednost pojedinca u totalitarnim državama predstavljala je upravo država, tačno onako kako je bilo u Jugoslaviji.
Mogao si da stopiraš, da spavaš u parku, male šanse su bile da budeš ugrožen, ali zato si morao da dobro paziš šta pričaš inače sledi kazna.

Hvaliti ekonomiju žemlje koja je imala, i zvanično, najveću stopu nezaposlenosti u Evropi, a realno je imala i veću jer je bilo dosta neekonomskog zapošljavanja(postojali su oni sa radnim mestom ali bez realnog posla, postojale se državne direktive preduzećima da zapošljavaju trebalo im radnika ili ne) se naprosto kosi sa zdravom logikom.
tetris tetris 01:12 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Najveću pretnju po bezbednost pojedinca u totalitarnim državama predstavljala je upravo država, tačno onako kako je bilo u Jugoslaviji.
Mogao si da stopiraš, da spavaš u parku, male šanse su bile da budeš ugrožen, ali zato si morao da dobro paziš šta pričaš inače sledi kazna.

Isto kao pre 41.; isto kao sada, sa jedinom razlikom što si u tom periodu bar mogao "da stopiraš, da spavaš u parku, male šanse su bile da budeš ugrožen"
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:17 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Isto kao pre 41.; isto kao sada


Kako je sada sloboda ugrožena od strane države kao za vreme komunizma?
Šta sad ne smeš?
Ili pre 1941.
freehand freehand 01:21 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Isto kao pre 41.; isto kao sada, sa jedinom razlikom što si u tom periodu bar mogao "da stopiraš, da spavaš u parku, male šanse su bile da budeš ugrožen"

Baš karakteristično za totalitarizam: da možeš da ideš gde hoćeš, spavaš gde hoćeš, družiš se s kim hoćeš i pevaš šta hoćeš.
Dobro, Tompson baš ne bi mogao.
tetris tetris 01:23 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

hoochie coochie man
Isto kao pre 41.; isto kao sada


Kako je sada sloboda ugrožena od strane države kao za vreme komunizma?
Šta sad ne smeš?
Ili pre 1941.


diktatura pre, a, recimo, slučaj Savamala sada.

hoochie coochie man hoochie coochie man 01:26 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

diktatura pre, a, recimo, slučaj Savamala sada.


Uh, baš si potrefio.
Savamala ama baš nikakve veze sa slobodom pojednica nema.
Ima sa milion drugih stvari, ali sa tim baš nikakve.
Nemoj se bezveze truditi da nađeš paralele, nema ih.

tetris tetris 01:39 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Savamala ama baš nikakve veze sa slobodom pojednica nema.
Ima sa milion drugih stvari, ali sa tim baš nikakve.
Nemoj se bezveze truditi da nađeš paralele, nema ih.

Ako tako selektivno isključuješ pojedince koji su se tamo zatekli i čija je sloboda bila ugrožena, onda si upravu; nema sličnosti.

Oćeš još koju paralelu na konto ovih tvojih reči "ali zato si morao da dobro paziš šta pričaš inače sledi kazna". Sad ti ne pomaže ni da paziš šta pričaš, ako nisi deo vladajuće garniture, sledi kazna. Malo je koji direktor škole, doma zdravlja, rudnika... a da nije iz vladajuće partije ili se ekspresno u nju učlanio. Neće biti baš da je velika sloboda ako ne možeš radno mesto da zadržiš bez da se nekom lokalnom politikantu uvlačiš i lojalnost iskazuješ.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:58 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Sad ti ne pomaže ni da paziš šta pričaš, ako nisi deo vladajuće garniture, sledi kazna.


Kakva kazna sledi?
Zatvor, novčana kazna, uslovna?
Nikakva.

Razumeš li ti razliku između uređenja koje sistemski, izričito, pisanim zakonima, ukida slobodu, i sistema u kome se nedosledno sprovode zakoni koji slobodu obezbeđuju.

Protiv ovoga o čemu ti pišeš sada je dopušteno protestvovati, postoje izbori na kojima se ti koji to rade mogu smeniti, a u ono vreme se nije smelo ni reći da si protiv tih zakona koji slobidu ukidaju, a za neki pokušaj smenjivanja vlasti bi se išlo direktno na robiju.

Kad se neko nesuvislo kritikuje, onda najviše koristi od takve, nesuvisle, kritike ima upravo kritikovani, jer je u tom slušaju logika na njegovoj strani, pokazuje se kog nivoa su njegovi kritiari, a što je najgore, i onaj ko bi ih inače kritikovao dospeva upoziciju da ih "brani" jer naprosto se ne može složiti sa netačnim tvrdnjama.
tetris tetris 02:40 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Kakva kazna sledi?

Gubitak posla. Je l misliš da je mala kazna?


Razumeš li ti razliku između uređenja koje sistemski, izričito, pisanim zakonima, ukida slobodu, i sistema u kome se nedosledno sprovode zakoni koji slobodu obezbeđuju.


U teoriji razumem, a da li ti možeš da razumeš da u praksi malog čoveka nema razlike između sistemskih zakona kojima se ograničavaju slobode ili nedosledog sprovođenja zakona koji slobodu obezbeđuju. Super si ovo sročio, i čudi me kako svoje reči ne možeš da razumeš.

Ako si ti kao pojedinac na udaru sistemskog zakona kojim se ograničava tvoja sloboda ili si na udaru nedoslednog sprovođenja zakona koji slobodu obezbeđuju, u očima tog pojedinca je jedan veliki znak jednakosti između ova dva udara; pri čemu drugi ostavlja dodatni gorak ukus u ustima.
emsiemsi emsiemsi 05:48 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

angie01

ja se ubi mučenik da objasnim kako SFRJ nije bila jedina zemlja u kojoj se popravljalo, organizovalo, napredovalo.


pa da, al tu treba uzeti u obzir od cega se pocinjalo,...uporedi malo Yu, sa Rumunijom, Cehoslovackom, Poljskom,....u istom tom vremenu.

za sve ostalo,...mrzi me da seciram po stavkama, jer smo toliko puta istresali i reciklirali iste stvari,...niko ne tvrdi da je bilo idealno- jer nije, al da je to bila ozbiljna i uredjena drzava, u kojoj su funkcionisale institucije sistema, koja je gradila, obrazovala se i napredovala, gde si ladno mogao da stopiras gde god da se nadjes,( sto mnogo govori o mnogim stvarima),....sad bre klinci u po bela dana u nekim grupicama prave sranja po ulici, a ne ozbiljniji krimosi- koje ti ranije nisi imao sanse da sretnes, sem ako ne pripadas tom miljeu....ono sto je bitno, grajdani su vecinski ziveli pristojno, sto sad nije slucaj.

Јадни Французи, Немци, Данци, Холанђани и, што не рећи Италијани --- који нису смели ладно да стопирају.
gedza.73 gedza.73 08:30 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Angie
al da je to bila ozbiljna i uredjena drzava, u kojoj su funkcionisale institucije sistema


Zamisli sistem u kome posle naslova filma ide
Mnogi problemi u ovom filmu rešeni su akcijom Saveza komunista


I treba da se bunim što se Zorana trtka na TV kako su problemi rešeni akcijom SNS-a.
U Savamali je privatno vlasništvo a zadužbine su buržoaske i shodno tome mogu se oduzeti. Partija je tada odlučivala kome će se silom oduzeti imovina kao i danas.
Samo me zanima kako bi se nosioci patkica proveli tada (mada je današnja retorika o narodnim neprijateljima, protivnicima napretka, nazadnim elementima, lopovima koji su se obogatili pijuči krv našem društvu potpuno ista kao i onomad)

Tako je lepo i mirno vreme kad se išlo u Trst po farmerke, najlonke i kafu ali je odvratno što smo morali u Segedin po salame i garderobu na buvljak u Budimpeštu.

Vučić baca pare na izbore a sletovi su humanitarne priredbe.
Ista želja za pokazivanjem moći i snage samo različiti oblici ispoljavanja.
Kao kad se Tito breca na pudlicu koju je uveo na sednicu ili kad Vučič viče 'Tišina tamo'.

Mi danas živimo to vreme, to uređenje, taj sistem samo što nema toliko novca i tolike prisile pa galamimo koliko nam volja na društvenim mrežama umesto u ćošku kafane dok te prisluškuju bar dva, tri cinkaroša.

Što će reći da je čovek u principu jeftino stvorenje. Zatvori ga u kavez, daj mu da jede, spava, pusti ga dva puta godišnje u prirodu i ima da te kuje u zvezde.

Bunimo se što nas vode opskurni likovi, nepismeni partijski poslušnici, 'kupljene diplome'...
Tad su nepsimeni bravari odlučivali o životu i smrti naučnika, pisaca, umetnika, vodili su nas ljudi sa diplomama dobijenim po partijskoj direktivi, direktore je postavljala državna bezbednost, ekonomiju vodili klimoglavci školovani u kumrovačkoj dopisnoj školi.

I sad treba da mi bude super 'ono' a da mi ne valja 'ovo'.
'ovo' je direktan rezultat škole 'onog'. Isto siledžijsko ponašanje, bespotrebno upošljavanje svojih partijskih kadrova, poštovanje zakona kad ti odgovara i nepoštovanje zakona kad ti ne odgovara...


Angie
uporedi malo Yu, sa Rumunijom, Cehoslovackom, Poljskom,....u istom tom vremenu.

Neću. 'oću da nas uporedim sa Francuskom, Italijom, Nemačkom, Austrijom. U istom periodu.
'aj danas da se uporedimo sa Sirijom, Severnom Korejom. Baš nam je super, jel' da?





angie01 angie01 08:39 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

tako u Rumuniji pod Čaušeskuom verovatno dešavalo manje krininala, nasilja, uopšte


tamo je u to vreme, bilo nasilje nad zivotom kao pojavom uopste.



Najveću pretnju po bezbednost pojedinca u totalitarnim državama predstavljala je upravo država, tačno onako kako je bilo u Jugoslaviji.


meni stvarno glupo da se prepucavam na ovaj nacin, gde je jasno da je sada u Srbiji lose, da je ceo period od devedesetih do danas skenjavanje na razlicite nacine, upravo onog sto je stvoreno za vreme YU,...ja nikada nisam rekla da je to vreme bilo bez mana, ali je to bila jedina ozbiljna i uredjena drzava, no svakako u trenutku, kada je cela situacija bila zrela za neke promene, moglo je sve drugacije da se odigra.
angie01 angie01 08:42 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Neću. 'oću da nas uporedim


jasno je da sam te zemlje nabrojala, jer su u periodu o kome govorimo i one bile u komunistickom drzavnom uredjenju,....u odnosu na koje je YU tada bila Kalifornija...a sada je upravo suprotno.
gedza.73 gedza.73 08:51 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

tetris
Ovo nije bila propaganda, već realan prikaz skupa poslova koji je naša (ex-SFRJ) emigracija najčešće obavljala. Težak manualni rad; isto kao što i ovi koji sada odlaze da rade po staračkim domovima.


Ne znam da li menja nešto ako dopunim tvoj komentar.
Prva ekipa oje je otišla je bila relativno neobrazovana, nepsimena i kao takva i nije mogla da radi u avio industriji.
Danas medicinske sestre sa bar osam godina više školovanja, radnim iskustvom, rade skoro isti posao kao i pečalbar s početka sedamdesetih.
A pečalbar već osam godina u prednosti sa zaradom.

Stopa nezaposlenosti se, uprkos odlasku preko 1.1 milion (ili 20% radne snage)16 Jugoslovena na privremeni rad u inostranstvo, od 1970. do 1980. popela sa nešto ispod 7% na 12%. Takav rast nezaposlenostii stope ekonomske emigracije bi se u ekonomskoj literaturi okarakterisao kao znak duboke recesije.

Od 1964. do 1971. broj Jugoslovena koji "privremeno" rade u inostranstvu povećan je za deset puta.
Oko 45 odsto njih bili su poljoprivrednici, a 44 odsto industrijski, građevinski, zanatski i drugi radnici.

Evo primer kolike su to budale bile i u kom svetu su bili zaglavljeni
Služba državne bezbednosti Predsedništva SFRJ je izračunala da se krajem 1972. u inostranstvu nalazilo više od 511.000 jugoslovenskih vojnih obveznika, odnosno "više od 850 bataljona ili 40-50 divizija, odnosno pet-šest armija".
- To znači da se na radu u inostranstvu nalazi oko 65 odsto ratnog sastava JNA - kaže se u jednom poverljivom dokumentu Predsedništva SFRJ iz decembra 1972. godine.

Анкете становништва показују да становништво које је срушило Берлински зид (1989) и побегло из комунизма сада има индивидуалну перцепцију да је у комунизму било боље.

gedza.73 gedza.73 08:57 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

angie01
Neću. 'oću da nas uporedim


jasno je da sam te zemlje nabrojala, jer su u periodu o kome govorimo i one bile u komunistickom drzavnom uredjenju,....u odnosu na koje je YU tada bila Kalifornija...a sada je upravo suprotno.


Da probam sa druge strane. Koja država je opstala u dužem vremenskom periodu a da je imala-zadržala komunističko državno uređenje sovjetskog modela?


edit
da je ceo period od devedesetih do danas skenjavanje na razlicite nacine, upravo onog sto je stvoreno za vreme YU

Dočim je posleratno skenjavanje građanskog društva bilo potpuno opravdano i u skladu sa stvaranjem 'novog čoveka', partijskog poslušnika i proletera.

Na spisku dobrotvora, članova jedne zadužbine imaš više naučnika, ekonomista, pisaca i umetnika nego u deset partijskih komiteta od Triglava do Gevgelije
tetris tetris 09:39 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Prva ekipa oje je otišla je bila relativno neobrazovana, nepsimena i kao takva i nije mogla da radi u avio industriji.
Danas medicinske sestre sa bar osam godina više školovanja, radnim iskustvom, rade skoro isti posao kao i pečalbar s početka sedamdesetih.
A pečalbar već osam godina u prednosti sa zaradom.


Samo mala dopuna. Danas pečalbar će teško naći uhlebljenje preko. Ipak treba da ima bar neke specifične veštine. Veći je problem, i glavna razlika u odnosu na period ex-YU emigracije, što veliki broj relativno stručnih ljudi odlazi, bez ikakvih zabluda da će se ikad vratiti ovde. Emigracija 60-ih je proživela vek verujući da je tamo stvarno privremeno; gradili kuće po rodnim selima i živeli za dan kad će se vratiti. Taj dan nije došao. Bilo je i tada stručnjaka koji su odlazili, naučnika, inženjera, pilota..., ali su činili zanemarljiv deo emigracije, što danas nije slučaj. Današnji emigranti su pomireni sa realnošću da za njih u najvećem broju slučajeva nema povratka. Dok su roditelji živi, još i svrate po nekad, pomognu ih. Kad roditelji "otputuju", često se prodaje sve i "završava" sa Srbijom. To je, bar ja tako mislim, veliki problem.
angie01 angie01 09:41 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Dočim je posleratno skenjavanje građanskog društva bilo potpuno opravdano i u skladu sa stvaranjem 'novog čoveka', partijskog poslušnika i proletera.

Na spisku dobrotvora, članova jedne zadužbine imaš više naučnika, ekonomista, pisaca i umetnika nego u deset partijskih komiteta od Triglava do Gevgelije


pa vidi, moja porodica je upravo bila sa te druge strane- da ne objasnjavam,...i da, rekoh vec, bilo je stvari koje nisu bas bile dobre- i o tome smo vec vise puta,... ali je vecinsko neobrazovano, seljacko stanovnistvo, prilicno brzo napravilo srednju klasu, izgradjeni su gradovi, ovo/ono,...stvarno me mrzi da u krug ponavljam,....uostalom, nek misli ko kako hoce, ja nemam nikakve pretenzije da nekog ubedjujem.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:19 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Dovoljno je samo uporediti ekonomske pokazatelje, Srbija 1989. i Srbija danas, da bi se izvukli nedvosmisleni zaključci.

Nedavno je naš poznati filmski scenarista Gordan Mihić izjavio kako su komunisti krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih finansirali tzv. crni talas, koji je direktno osporavao tadašni poredak, i da je on tada kao mladi pisac imao daleko više šansi i novca od današnjih mladih pisaca.

Sapienti sat!
gedza.73 gedza.73 10:50 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Angie
ali je vecinsko neobrazovano, seljacko stanovnistvo, prilicno brzo napravilo srednju klasu

Evo nam rezultati. Uništio si građanski sloj koji se tek razvijao, koji je nastao od druge, treće seljačke generacije, koji se, u manjoj ili većoj meri, školovao u školama na zapadu stipendijama zadužbina ili državnim novcem, koji je prihvatio način života i razmišljanja tadašnje Evrope a doveo polupismene komesare ispranih mozgova kojima je vrh ekonomije bio solhoz i kolhoz.

Filip
Dovoljno je samo uporediti ekonomske pokazatelje, Srbija 1989. i Srbija danas, da bi se izvukli nedvosmisleni zaključci.

Isto to kaže prosečan Vučićev bot za period pre njegove vladavine.
Bot dobijo sendvič, zaposlenje (ili je na listi) ima da ga brani i nogama i rukama.
Sa sve kartonom SNS na leđima.
Ili kao što imaš ljude koji tvrde da su za vreme sankcija i Miloševića živeli puno bolje nego danas.

Samo je pitanje koliko šta košta.

tetris
Veći je problem, i glavna razlika u odnosu na period ex-YU emigracije, što veliki broj relativno stručnih ljudi odlazi, bez ikakvih zabluda da će se ikad vratiti ovde.

Da vidimo prvo u koje zemlje odlaze, u kakvo državno uređenje, koji je politički sistem održao ta društva da su i tada i sada naši ljudi birali upravo te zemlje za zaposlenje i život iako je, kako Filip kaže, ovde tekao med i mleko.

Emigracija 60-ih je proživela vek verujući da je tamo stvarno privremeno; gradili kuće po rodnim selima i živeli za dan kad će se vratiti.

Šta očekivati sa onom zakonskom regulativom. Da će jednom gastarbajteru od sto njih da padne na pamet da otvori fabriku u rodnom selu?

'el mogao tada da dođe iz Nemačke posle deset godina pečalbar i da otvori mini preduzeće koje će za Simens da proizvodi kleme?
Nije.
Jedino mu je ostalo da ostvari želju iz detinjstva. Napravi što veću kuću i kupi mercedes sa jambolijom (što kaže Čvarkov).

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:14 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Na ovu temu sam uz gedzu skroz..

Posleratni period pa do sezdeset i neke je bilo jezivo. Odmazde, lazna sudjenja, likvidacije, otimacina epskih razmera. I trajalo je da bi se olako preskakalo i zaboravljalo.

A i ono sto je bilo izgradjeno je bofl u velikoj meri.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:18 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Upravo su najverniji članovi političkih stranaka ti koji više od 25 godina pljačkaju i tako uništavaju državnu/ društvenu imovinu; zloupotrebe položaja kojima njima bliski pojedinci dobijaju milionske poslove, "naduvane" fakture za nabavku, naduvani računi, besomučno trošenje na gluposti itd. su samo deo strategije. Tako danas imamo slučaj da se javna preduzeća i strateški važne industrije u vlasništvu svih građana Srbije, koje imaju monopol nad pružanjem usluga koje su usmerene na zadovoljavanje osnovnih ljudskih potreba (izvorišta vode i distribucija vode, proizvodnja i distribucija električne energije, ostale komunalne usluge, naftna industrija, poljoprivreda, farmaceutska industrija, mediji itd) i pored visokih cena usluga i proizvoda nalaze pred bankrotom. Bankrot javnih preduzeća je znači posledica sistematskog pljačkanja i uništavanja javnih preduzeća i strateški važnih industrija od strane članova partokratske mafije, a ne neefikasnosti državne društvene svojine, kako to superkapitalisti (domaći i strani tajkuni) pokušavaju da prikažu.

"Privatizacije", kao što je to do sada jasno pokazano u skoro svim slučajevima širom sveta, ne vode ka tome da dobijemo bolji kvalitet i prihvatljivije cene za proizvode i usluge koje služe zadovoljenju osnovnih ljudski potreba, već vode ka otpuštanju viška radnika (koje je partokratska mafija uhlebila radi kasnijeg dobijanja podrške na njihovim "izborima" i povećanju cene istih. Isključivi cilj "privatizacija" je omogućavanje dalje koncentracije bogatstva u rukama tvoraca i promotera neoliberalizma (superkapitalista ili tajkuna) kroz prelazak strukturnih monopola u ruke povlašćene elite.

Nakon što su nas nacional-socijalisti i radikalski nacisti upropastili tokom devedesetih, usledili su ratni profiteri i njihovi agenti u civilu - političari.

Javni dug Srbije 2000. godine bio je oko 10 milijardi, da bi na kraju 2016. skočio na oko 25 milijardi evra: stanje duga opšte države na dan 31.12.2016. godine iznosi 25.189.346.737 evra
Kada su Vučić i Dačić preuzeli vlast 2012. godine, javni dug je bio oko 15 milijardi evra. Znači, za 4 godine javni dug je skočio sa 15 na 25 milijardi evra!
tetris tetris 12:15 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Da vidimo prvo u koje zemlje odlaze, u kakvo državno uređenje, koji je politički sistem održao ta društva da su i tada i sada naši ljudi birali upravo te zemlje za zaposlenje i život iako je, kako Filip kaže, ovde tekao med i mleko.


Odlaze iz džungle u sređen sistem. Da je džungla bila manja tokom prethodnih emigracija, valjda je potvrda da bar obrazovani nisu odlazili kao da beže od poplave, dok to danas nije slučaj.

Ja i dalje nigde ne tvrdim da je bilo med i mleko u komunizmu/socijalizmu. Ali su bili retki primeri da ti, na primer, dečiji kardiohirurg sa godinama neprocenjivog iskustva ode iz najbolje državne dečije bolnice u inostranstvo da radi. Naći zamene za takve profile u bilo kom trenutku je izrazito teško.

Šta očekivati sa onom zakonskom regulativom. Da će jednom gastarbajteru od sto njih da padne na pamet da otvori fabriku u rodnom selu?

'el mogao tada da dođe iz Nemačke posle deset godina pečalbar i da otvori mini preduzeće koje će za Simens da proizvodi kleme?
Nije.


Naravno da nije mogao. Glavni razlog je zakonska regulativa. Drugi, podjednako važan, razlog je da Siemens, kao i velika većina zapadnih fabrika, nije trčao da otvara fabrike po drugim zemljama. Cilj im je bio da ojačaju privredu svoje zemlje, a nedostatak radnika su kupili iz ex-YU, ali i iz Turkse, Grčke, Italije... (gde je bio drugačiji politički sistem). U mercedesovom muzeju u Štutgartu ima knjižica tipa zaštita na radu sa prevodima na jezike zaposlenih u fabrici. Jezici su ovim redom: D (nemački), I (italijanski), E (španski), GR (grčki), YU (krstimo ga srpsko-hrvatski) i TR (turski). Globalizacija, u obliku kakvom je danas poznajemo, datira od 80-ih, pa "nemačko auto" više i nije baš nemačko


Međutim, svi političari na vlasti od promena 5. oktobra nas ubeđuju da i mi sada pripadamo političkom sistemu razvijenog zapada. Demokratija je, tržišna privreda (liberalizovana), internacionalni bankarski sektor, regularni demokratski izbori, tenderske procedure... Ali i dalje nešto nema tih 1 od 100 gastarbajetera koji otvaraju pogone u svojoj zemlji, a trebalo bi da ih bude znatno više, gledajući njihovu obrazovnu strukturu i pozicije (bar nekih) na kojima su u inostranstvu.
freehand freehand 12:19 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Odlaze iz džungle u sređen sistem. Da je džungla bila manja tokom prethodnih emigracija, valjda je potvrda da bar obrazovani nisu odlazili kao da beže od poplave, dok to danas nije slučaj.

Ja i dalje nigde ne tvrdim da je bilo med i mleko u komunizmu/socijalizmu. Ali su bili retki primeri da ti, na primer, dečiji kardiohirurg sa godinama neprocenjivog iskustva ode iz najbolje državne dečije bolnice u inostranstvo da radi. Naći zamene za takve profile u bilo kom trenutku je izrazito teško.

I ne samo to. Imam nekolicinu prijatelja koji nisu prihvatali ozbiljne ponude jeru su neki ovde više zarađivali, a neki bolje živeli sa manjom zaradom.
gedza.73 gedza.73 15:04 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

tetris
Globalizacija, u obliku kakvom je danas poznajemo, datira od 80-ih, pa "nemačko auto" više i nije baš nemačko

Nije. Roba kruži po celoj Evropi. Iz Italije za Nemačku, iz Nemačke za Belgiju, iz Poljske za Španiju, iz Turske...
Ali nema Srbije.

Ali i dalje nešto nema tih 1 od 100 gastarbajetera koji otvaraju pogone u svojoj zemlji, a trebalo bi da ih bude znatno više, gledajući njihovu obrazovnu strukturu i pozicije (bar nekih) na kojima su u inostranstvu.

Pa nisu valjda ludi.
jer mi, šta god tvrdili političari, ne
pripadamo političkom sistemu razvijenog zapada.

niti je kod nas
Demokratija

niti
tržišna privreda (liberalizovana)


razlog je da Siemens, kao i velika većina zapadnih fabrika, nije trčao da otvara fabrike po drugim zemljama.

ali zato njihovi podizvođaći jesu.

valjda je potvrda da bar obrazovani nisu odlazili kao da beže od poplave

Ja imam rešenje. Da obnovimo stari sistem.
Proglasimo Vučića za doživotnog predsednika uz četvorogodišnje simbolične izbore praćene grandioznim paradama i manifestacijama.
U sve, bez izuzetaka, vojne novobeogradske stanove uselimo ljude iz Lebana, sa Homolja uz zajedničko korišćenje kuhinje (ko i na koji sprat odlučuju SNS aktivisti), u Zemunu zasadimo plantaže kikirikija, zaposlimo trideset hiljada ljudi u preradi, pakingu, na Fruškoj gori počnemo sa iskopavanjem ruda, preselimo građevinsku operativu u Severnu Koreju i živimo kao carevi narednih deset godina.



Komentar nije vezan za tebe ali mi prosto nije jasno da ljudi kojima su SNS, Vučić odvratni tako pate za stranačkim aktivizmom iz doba Tite, čvrstom partijskom rukom i diktaturom. Uz adekvatnu političku ikonografiju, malo veće plate, zaposlenje 'za sve' partijske članove (jer su ostale, jelte, partije zabranjene) bi progutali sva *ranja koja vam serviraju sa tv dnevnika?

Al' dobro, valjda ćemo jednog dana naći stabilnu stajnu tačku i odlučiti šta 'oćemo.

Filip
Bankrot javnih preduzeća je znači posledica sistematskog pljačkanja i uništavanja javnih preduzeća i strateški važnih industrija od strane članova partokratske mafije, a ne neefikasnosti državne društvene svojine

Ko radi u javnim preduzećima? Srbi ili vanzemaljci?
Kada su Vučić i Dačić preuzeli vlast 2012. godine, javni dug je bio oko 15 milijardi evra. Znači, za 4 godine javni dug je skočio sa 15 na 25 milijardi evra!

Daleko bilo da ja branim ovu dvojicu ali bih molio odgovor na pitanje da li su samo njih dvojica potrošili 10 milijrdi evra.
Kakva je struktura budžeta da vidimo ko troši te silne novce.

I da, nemoj molim te da mešaš socijalizam u kapitalističkim zemljama za komunizmom u Srbiji. Politički totalitarizam i kakva takva demokratija nemaju veze jedno sa drugim.
tetris tetris 16:53 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

Komentar nije vezan za tebe ali mi prosto nije jasno da ljudi kojima su SNS, Vučić odvratni tako pate za stranačkim aktivizmom iz doba Tite, čvrstom partijskom rukom i diktaturom. Uz adekvatnu političku ikonografiju, malo veće plate, zaposlenje 'za sve' partijske članove (jer su ostale, jelte, partije zabranjene) bi progutali sva *ranja koja vam serviraju sa tv dnevnika?

Al' dobro, valjda ćemo jednog dana naći stabilnu stajnu tačku i odlučiti šta 'oćemo.


Ja mogu savršeno da ih razumem. Ova serija komentara i jeste počela sa upoređivanjem vremena propadanja (25 godina, 25-75 godina, ili 75+ godina). Nema živih svedoka za berićetan/bedan život u periodu pre 2. sv. rata. Kakav je bio, svako zaključuje na osnovu nekih svojih izvora i preferenci (porodične priče, čitajući hroničare toga vremena...) ali niko nije okusio čari toga perioda lično pa su i zaključci lišeni te personalne note.

Period komunizma još uvek ima veliki broj ljudi koji su učestvovali, stvarali, razvijali se, rasli i živeli u njemu. Neki su prošli lošije, neki bolje. Izgleda da je velikoj većini njih taj period pružao više (bolji život, stabilniji, manje neizvesniji život) nego ovaj period sada (ne ulazeći uopšte u analizu kako je to omogućavano).

Ta većina koja je živela kako je živela (ili imala privid da živi) se većinski našla među takozvanim gubitnicima tranzicije. Gubeći svoj standard, sigurnost svoje porodice, potomaka (ako nisu otišli iz zemlje) opravdano osećaju strah i nezadovoljsto. Kao što ih niko nije pitao onda, tako ih niko ne pita ni sada. Ja isto verujem da bi oni prihvatili određena vidljiva ograničenja (koja i sada postoje, ali nisu tako transparenta) za povećani lični standard. Imamo i primere malo ozbiljnijeg rasta standarda pred krizu 2008-e, kada je jedan deo građana živnuo, zadužio se kod banaka, kupio kola, stan, i, par godina kasnije, opet potonuo. Iako znamo da je taj period isto građen na "ne zarađenim" novcima, određeni optimizam se mogao primetiti.

Elem, da skratim. Ako je jedinka imala bolji standard u jednom periodu (plata, kupovna moć, godišnji odmor, pristup školi i lekaru...) nego u drugom (opet ne ulazeći kako je taj standard ostvaren, jer ta jedinka najčešće nije imala poluge moći da utiče na odluke vezane za standard); i ako je broj tih jedinki veći od broja jedinki koji su u drugom vremenu imali sve bolje nego u prvom, onda se za ceo skup može reći da je prvi period nosio bolji standard. Čista matematika .

milanb milanb 17:10 20.02.2017

Re:

Смешно је тврдити да је СФРЈ имала неке јаке институције, поделу власти и јаку економију.

У СФРЈ је постојала само једна важна институција-доживотни диктатор који је био уграђен у сам устав.Подела власти није постојала у СФРЈ.У Уставима и законима Титове Југославије је јасно наведен принцип јединства власти, то се никада није крило.Зато је влада имала назив извршно веће, јер је реч о извршном органу скупштине, а суштински су то били извршни органи доживотног председника.

С обзиром да је тај систем трајао скоро пола века, ми и даље имамо јединство власти у пракси, а сваки наш лидер жели да буде мали Броз.За поделу власти, владавину права, независно судство су потребне деценије.

Међутим, то су све установе националне државе, настале у 19 веку, које су данас мало и превазиђене.У великим наднационалним државним творевинама, као што је ЕУ, или друге велике државне заједнице(Русија, Кина, па и САД у извесној мери), може се живети и без тих установа.




vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:02 20.02.2017

Re:

dabogda nam vučić vladao još 100 godina.
bolje ne zaslužujemo.
emsiemsi emsiemsi 18:31 20.02.2017

Re:

vrabac_u_steni
dabogda nam vučić vladao još 100 godina.
bolje ne zaslužujemo.

Нормално !
Шта друго рећи када има оволико "урбаних" који не разумеју ово што геџа покушава да објасни.
Да још једном додам --- јадни Французи, Немци, Италијани, Енглези, Данци, ... који нису имали част да их доживотно зајаши неко сличан Тити. Чуди ме да су претекли.
urbana_gerila urbana_gerila 19:41 20.02.2017

Re:

emsiemsi
Шта друго рећи када има оволико "урбаних" који не разумеју ово што геџа покушава да објасни.



čarli, sjeti se, bolan, sjeti se da si ti sam sjajan primer koliko je sfrj brinula o svakom svom građaninu - ne samo što se inkluzivno postarala da nešto malo naučiš, nego je i našla način da je tako tupav ne obrukaš* u tom svetu koji te je, isključivo titovom ugledu zahvaljujući, kao titovog gastarbajtera primio.

*o toj kontroli štete - umne gedže tada nisu brinule, bile su zauzete junačkim ćutanjem na sav glas.
kad su progovorile, ne samo da nestade građanskog sloja, stvarnog a ne polutanskog za kojim kmeče, nego će, ako ne bude otpora toj pameti, i sama srbija nestati iza bedema jada i prezira.


aesad, kresni tog sirotog mačora pa na lalanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:47 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

prosto nije jasno da ljudi kojima su SNS, Vučić odvratni tako pate za stranačkim aktivizmom iz doba Tite, čvrstom partijskom rukom i diktaturom.


Istovremeno zagovarati ljudska prava i komunizam je u najmanju ruku čudno, a bliži opis je šizofreno.
A većina ovih nostalgičara za Titinim vremenima su vatreni zagovarači ljudskih prava.
Filip među prvima, ali ne samo on.

Isto bi bilo ako bi neko istovremeno zagovarao aparthejd i prava crnaca.
Ali ovde se i to može.

Čudo je taj komunizam, pravi velike, trajne, konfuzije u mozgu.
gedza.73 gedza.73 19:56 20.02.2017

Re: Ovaj blog liči na Vučićevu demagogiju

tetris
Ja mogu savršeno da ih razumem. Ova serija komentara i jeste počela sa upoređivanjem vremena propadanja

Tetris, blog gledam kao razgovor, ne kao svađu (da ne shvatiš pogrešno moje komentare).

Pokušavam i ja da razumem ali mi neki delovi ne idu. Ako Filip tvrdi u jednoj rečenici da je bilo super a u drugoj traži da se otvore tajna dosijea kako da ga razumeš.
Taj sistem i jeste počivao na tajnim dosijeima, ne možeš odvojiti 'blagostanje' od prisile koja je prešla u stokholmski sindrom.

Možda je to bilo zamišljeno dobro ali i ja bi da napravim kombajn ali ne verujem da mogu sve iz teroije da izvedem u praksi.

Period komunizma još uvek ima veliki broj ljudi koji su učestvovali, stvarali, razvijali se, rasli i živeli u njemu.

ne demantujem. To je što je, bilo, naša istorija...
Ono što mene uvlači u diskusiju da li smo nešto iz toga naučili.
Pozivanje na 'dolce vita' komunizma je u rangu zahteva za vraćanje monarhije.
Gotovo, prošo voz, ostalo iza nas.
Ali ne, mi bi kao robot koji je zabagovao pa stalno ponavlja isti, bespotreban pokret. Dok mu se ne isprazne baterije.

Imamo i primere malo ozbiljnijeg rasta standarda pred krizu 2008-e, kada je jedan deo građana živnuo, zadužio se kod banaka, kupio kola, stan, i, par godina kasnije, opet potonuo. Iako znamo da je taj period isto građen na "ne zarađenim" novcima, određeni optimizam se mogao primetiti.

Dobar ti je primer. SFRJ u par godina.
Došla 'sloboda' i mi mislili da ćemo za pet godina dostići evropski standard.
Samo što banke nisu blesave nego ti u kredit uračunale rizike, kamate na kamate, sve troškove svalili na korisnika i kad korisnik potpiše ugovor vreči što mu ispalo skuplje nego što je on planirao i što mora da vraća kredit.
Kad ne gledaš dalje od nosa tako nagrabusiš.

Zamisli ulicu u Srbiji.
Daj po 100 000 evra u svaku kuću i mogu da se kladim, iako u kladionicu nikad uš'o nisam, da će devedeset od sto da kupe stan u Beogradu, da ga opreme sa dvodelnim frižiderom, 4k tv, auto i da za 3-5-7 'iljada eura kupe radno mesto u državnoj službi.
I to sve sa prosečnim znanjem, sposobnostima i srednjom školom.
A za deset godina ponovo počnu da kukumavče kako je pre bilo super a više n ije.




gedza.73 gedza.73 20:19 20.02.2017

Re:

urbani
umne gedže tada nisu brinule, bile su zauzete junačkim ćutanjem na sav glas.

Ako misliš na mene ja sam tad bio dete.
kad su progovorile, ne samo da nestade građanskog sloja, stvarnog a ne polutanskog za kojim kmeče, nego će, ako ne bude otpora toj pameti, i sama srbija nestati iza bedema jada i prezira.

I Srbiju ja nisam brisao. Ko je šta potpisivao i na šta pristajaou ta divna, demokratska vremena kako ne bi zglajznuo u toku noći ne znam. to vi vidite sa 'drugovima' u vašim redovima.

hcm
A većina ovih nostalgičara za Titinim vremenima su vatreni zagovarači ljudskih prava.
Filip među prvima, ali ne samo on.

Isto bi bilo ako bi neko istovremeno zagovarao aparthejd i prava crnaca.
Ali ovde se i to može.


Saglasan. Nikako da povežu današnju političku i keonomsku situaciju, ponašanje političara, njihovu bahatosti, moć koju im daje partija kao odjek onog vremena.
Pobeda Miloševića je u direktnoj vezi sa njegovom komunističkom funkcijom i željom da, poput Tita, vlada Jugoslavijom.

Samo što se preračunao. Hrvatima, Slovencima je bilo dosta komunizma, blesavim Srbima nije pa je Cobe sa prekrečenom komunističkom partijom dobio većinu glasova i počasno mesto kao mirišljava jelkica o retrovizorima umesto Tita.
urbana_gerila urbana_gerila 21:09 20.02.2017

Re:

gedza.73
Ako misliš na mene ja sam tad bio dete.


umne gedže, kurziv, je sinonim te rezistentne pameti.


gedza.73
I Srbiju ja nisam brisao. Ko je šta potpisivao i na šta pristajaou ta divna, demokratska vremena kako ne bi zglajznuo u toku noći ne znam. to vi vidite sa 'drugovima' u vašim redovima.


ne znam u koje me to "vi" svrstavaš, jer ja niti sam bio drug član, naprotiv, niti deo četničko-ustaško-balističko-ine bagre koja ne samo da svoje očeve od laži nije odvikla nego ju je i podsticala.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:10 20.02.2017

Re:

Nikako da povežu današnju političku i keonomsku situaciju, ponašanje političara, njihovu bahatosti, moć koju im daje partija kao odjek onog vremena.


Ma ništa ni sa čim s ene povezuje.
Po tom nostalgičarskom viđenju ta njihova idealna država kao da je na goloj ledini nastala.
Pre nje ničeg nije bilo, a onda došli oni pa napravili napravili fabrike, napravili srednju klasu, napravili fakultete, izmisili traktore i televozore, a ničeg toga bez njih ne bi bilo.
A pedeset godina dikatature, po njima, nestaje bez ikakvih posledica, puj pike nema više.
Otišla diktatura, nema nikavih posledica.

Pominju se ovde uspešnije postkomunističke države od Srbije, Poljska i druge.
Pa baš bi valjalo pogledati kako se te uspešnije države odnose prema komunizmu, možda ih treba kopirati.
emsiemsi emsiemsi 21:21 20.02.2017

Re:

hoochie coochie man
Nikako da povežu današnju političku i keonomsku situaciju, ponašanje političara, njihovu bahatosti, moć koju im daje partija kao odjek onog vremena.


Ma ništa ni sa čim s ene povezuje.
Po tom nostalgičarskom viđenju ta njihova idealna država kao da je na goloj ledini nastala.
Pre nje ničeg nije bilo, a onda došli oni pa napravili napravili fabrike, napravili srednju klasu, napravili fakultete, izmisili traktore i televozore, a ničeg toga bez njih ne bi bilo.
A pedeset godina dikatature, po njima, nestaje bez ikakvih posledica, puj pike nema više.
Otišla diktatura, nema nikavih posledica.

Pominju se ovde uspešnije postkomunističke države od Srbije, Poljska i druge.
Pa baš bi valjalo pogledati kako se te uspešnije države odnose prema komunizmu, možda ih treba kopirati.

Ма, тај период треба сахранити !
То није достојно помена !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana