Religija

Kuvar za jeretike

zilikaka RSS / 10.02.2017. u 21:38
 2010-07-05-16-53-04-8-an-awesome-method-of-cooking-dinner.jpeg 
 
Počela sam da se petljam oko kuvanja u srednjoj školi, ne zato što me je posebno zanimalo nego što sam tad već bila dovoljno odrasla da na sebe preuzmem deo kućnih obaveza.
 
Ti prvi koraci su bili strogo dirigovani. U određeno vreme sledio je telefonski poziv moje majke i uvek nekako ovakav dijalog:
- Danas ti kuvaš ručak.
- Dobro, šta treba.
- Grašak. Znaš kako se kuva?
- Ne znam
- Onda slušaj. Uzmeš glavicu luka....
 
   U ovom delu bilo je i uputstava gde se šta od sastojaka nalazi i kako ih tačno treba upotrebiti.
 

Posle prvih savladanih koraka, varjače bih se takođe prihvatala po telefonskom nalogu, ali je razgovor bio znatno kraći. Recimo: Imaš u frižideru tikvice, danas to spremi.
Još posle, sadržaj se svodio na puki minimalizam: Današ ti kuvaš ručak. Vidi šta ima, snađi se i spremi nešto.

Ova poslednja faza je značajno doprinela razvoju moje kuvarske kreativnosti, jer je često samo to moglo da iščupa stvar ako na raspolaganju imaš recimo malo mesa, malo slanine, koji krompir, dve šargarepe, parčence sira, pomorandžu, il već tako neku kombinaciju.

Moram priznati da su mi iskustva iz tog perioda bila draogocena kasnije tokom studija i veselih devedesetih uopšte. Istotakođe, ostala mi navika da kuvanju prilazim uvek obrnutim redosledom - šta imam trenutno u zalihama od čega može ispasti pristojan ručak.

Sve ovo kuvanje, naročito to sa kreativnim pristupom, može biti i zanimljivo kad imaš dovoljno vremena, međutim, život te brzo suoči sa neprijatnom činjenicom da se svakog dana mora jesti, bez obzira na trenutnu inspiraciju. Ako još onaj ko je za spremanje zadužen najveći deo dana nije ni blizu kuće, eto svakodnevnog problema kojeg se ne možeš trajno rešiti.

I tako, kuva se unapred, kad se ima vremena, što u mom slučaju znači uglavnom nedeljom prepodne.

E, sad ono glavno, šta se kuva?

Uglavnom i skoro uvek jela mogu bez katastrofalnih posledica da prođu ciklus šporet - zamrzivač - šporet.


Znam, sve znam. Ovo ovako nit je zanimljivo nit je novo, a najmanje se može svrstati u klasične i priznate veštine kulinarstva. Mogu misliti tek kako zvuči onima koji u hrani vide umetnost.


Opet, i mi ovakvi kuvari imamo potrebu da se negde promolimo, možda da razmenimo sitna praktična iskustva i dobijemo neku novu ideju. Otuda i motiv da napišem ovakav tekst.


Ako svemu dodamo i činjenicu da mnogima može poslužiti nečije iskustvo kako sklepati pristojan obrok i kad frižider i špajz skoro zjape prazni, eto razloga više za priču ove vrste.


Ja se izjasnila a ako vas ima još dovoljno sličnih što se varjače često laćate al to radite najređe iz uživanja, može od ovog da ispadne i nešto korisno

 


Komentari (521)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 21:13 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Zili evo objašnjenja od Slovakinje, doduše iz Bačke:)


Po onom što si opisala - to je to!
Jedino mi nije jasno zašto za onih nekoliko godina što sam živela u N. Sadu nikako na pijaci nisam mogla da lupim mileram. Svi prodavali "punomasni sir".
To ono kremasto, za mazanje. JA bih rekla da se dobija tako štp na kraju dobro izmešaš mileram i švapski sir.
KAžem, togabilo kolko hoćeš, al milerama ni za lek.
...i kako onda pošten svet da jede pohovani karfiol, recimo?

milisav68 milisav68 21:28 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

narcis
inač e ja pronašo da se testo za piccu najbolje razvlači kad je zamrznzto pa odmrznuto po potrebi, inače namesim testo, sačekam da se digne i ne mesim dalje nego podelim na grudvice,

Ovde grešiš.

Zamesi testo, sačekaj da se podigne, pa ga premesi, i onda ga stavi u frižider "da prenoći", pa ga tek "ujutru" (još jednom premesi) podeli na grudvice, i razvuci za picu...ostatak može u frižideru da bude 3-4 dana, i od tog testa možeš da praviš razna peciva i hlebčiće.

I dodaj malo ulja u testo.
zilikaka zilikaka 21:30 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

mileram u Banatu je samo jedan- onaj kako prave Madjarice.

E, cvrc! To što u Vršcu nema Slovaka ne znači da znaju šta je mileram.

svapski sir je punomasan,


Evo ti Caricamajka lepo objasnila. Ja ne bih dalje.

a poklopljeno jaje ne zakori na donjem delu, ako je ringla namontirana na blago zagrevanje-voda je suvisna.


Ne znam da li zagori, i odgovor na to pitanje nije jednoznačan jer zavisi od vatre, tiganja, debljine jajeta...al to što reče Brajović, ako dozvolite, ima jako uporište u fizici.

Kad nešto poklopiš zadržavaš toplotu u posudi, ALI, toplotu nosi uglavnom voda koja je isparila iz jela i otišla bi gore da nije poklopljeno. Ima nešto i u toploti okolnog vazduha u posudi, al vazduh "nosi" malo toplote.

Znate da je nekad grejanje bilo na paru, ne vodom. Dakle, groz cevi i radijatore je cirkulisala vodena para. To zato što para "nosi" priličnu količinu toplote.
Koliko toplote u kojim uslovima je stvar kojom se bave oni kojima je to poso. Ima silnih tablica i dijagrama, ali svakako količina toplote direkto zavisi od mase vode. Znači, što više pare - više toplote.

Dakle, ako prospeš ono malo vode, ko što reče kolega, ona se trenuto pretvara u paru i ostaje zarobljena. Pošto ulje ima dosta više nego 100 stepeni, a jaje je gore ipak hladnije, ta para predaje toplotu gornje sloju jajeta i tako "pojačava" grejanje od gore, kolko da smanji neravnomernost u odnosu na grejanje dole.

JA ovo čisto teorijski, jer sam mašinac, a praktično nisam probala.
Dakle, ne tvrdim da bez te dve šake vode nećeš postići efekat, ali će ga Brajovićeva fora svakako pojačati.


milisav68 milisav68 21:43 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

hoochie coochie man
Ajd dogovorite se oko ovoga, pojma nemam, a volim tako spremljeno jaje, da ne zagori a da bude belo odozgo.

Ma samo ne prejaka vatra (ja stavljam na 2 od 3 maksimalno), i pravo vreme stavljanja jaja na tiganj.

Onda "mazneš" špatulu od Sunđer Boba , njom okreneš jaje, isljučiš ringlu, i posle 15-20 sekundi dobiješ mekano jaje na oko sa belim (neizgorelim belancem) i rovitim žumancem.

Jaje soliš pre nego što okreneš.
zilikaka zilikaka 21:49 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Onda "mazneš" špatulu od Sunđer Boba , njom okreneš jaje, isljučiš ringlu, i posle 15-20 sekundi dobiješ mekano jaje na oko sa belim (neizgorelim belancem) i rovitim žumancem.

Sunce mu lebovo!
To ti je kad ne čitaš lepo polako. Ja TEK SAD ukapirala da oni peku jaje na oko.
Zabunilo me ono "mućena jaja", pa mislila da je kajgana il neki omlet.

Da prostiš, i ja lepo jaje okrenem i bog da me vidi.

...bitno da sam održala lekciju iz prenosa toplote.
angie01 angie01 21:54 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

E, cvrc! To što u Vršcu nema Slovaka ne znači da znaju šta je mileram.


u Vrscu ima Slovaka, a to sto sam rekla, nema veze sa Vrscem,...nego sa Madjarima.
angie01 angie01 21:58 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

angie01
E, cvrc! To što u Vršcu nema Slovaka ne znači da znaju šta je mileram.


u Vrscu ima Slovaka, a to sto sam rekla, nema veze sa Vrscem,...nego sa Madjarima.



Evo ti Caricamajka lepo objasnila. Ja ne bih dalje.


znam za tu varijantu, nista nije rekla sto ne stoji, sa sve naznakom- da tako prave Slovaci.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:59 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Uh... i ja izgiubim strpljenje neki put, i bude mi dosta demonstracije da je topla voda na onoj strani slavine gde je crveno: http://www.huffingtonpost.com/spoon-university/the-super-easy-trick-to-m_b_5198985.html

Da se ne bih dalje nervirao, lakše mi da vas pozdravim. Sve.
Pozdrav.
zilikaka zilikaka 22:04 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

angie01
E, cvrc! To što u Vršcu nema Slovaka ne znači da znaju šta je mileram.


u Vrscu ima Slovaka, a to sto sam rekla, nema veze sa Vrscem,...nego sa Madjarima.

Dobro, hajde da se nadjemo. Ja kad kažem mileram mislim na taj slovački. Ovde je tako.

Nego, pitanje za tebe, Caricumajku, i ostale.

Znate li šta su "mahovi buhtli", al kuvani?

angie01 angie01 22:16 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Uh... i ja izgiubim strpljenje neki put, i bude mi dosta demonstracije da je topla voda na onoj strani slavine gde je crveno:


uf, uf,...al si ti uvek u nekoj drami,....ja licno sam te pitala, a sta ce ti voda, kad mozes da dobijes isto to i bez vode, a ne da to, sto si postavio kao super patent- ne radi....
angie01 angie01 22:20 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Znate li šta su "mahovi buhtli", al kuvani?


znam samo sta su buhtle, al pojma nemam sta su mahovi-s makom?,...predpostavljam da ih kuvas na pari kao damligse-ovo samo nagadjam, jer mi lici da moze.
tetris tetris 22:22 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

ali svakako količina toplote direkto zavisi od mase vode. Znači, što više pare - više toplote.

I veći pritisak
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:29 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

uf, uf,...al si ti uvek u nekoj drami,....ja licno sam te pitala, a sta ce ti voda, kad mozes da dobijes isto to i bez vode,

Ne, ne možeš. Objasnio sam i zašto -- ali nema veze.
Svakako da ti i slični znate to bolje nego najveći kuvari sveta.
Nije to drugi mentalitet od onog na koji je povika, onog koji uzdiže neznanje i neprofesionačlizam, u javnom životu. Šta vas briga, izglasaće se jednog dana u parlamentu i da gravitacija ne važi. Pa će svi da lete, i to u običnim kolima. A operacije će da rade Doktor Smrt i Milisav. Na srcu doktor Smrt, a Milisav na mozgu.

Anži, umori me sve to ponekad, nemoj zameriti.
Pozdrav, po drugi i konačni put.
zilikaka zilikaka 22:31 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Da se ne bih dalje nervirao, lakše mi da vas pozdravim. Sve.
Pozdrav.

Eto ti ga sad!
Ja se upljuvala da naučno objasnim da si u pravu, a ti tako.
Ne daj se, moj Brajoviću!
Ne dozvoli da te ophrvaju negativne emoUcije!

Život je lep!

zilikaka zilikaka 22:44 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

tetris
ali svakako količina toplote direkto zavisi od mase vode. Znači, što više pare - više toplote.

I veći pritisak

E, kolega, neka si se javio.
Jeste, veći pritisak, nego kolko će ti taj pritisak biti od koristi zavisi od težine poklopca. I od zaptivanja.

...nago, nemoj da mi ovako nastavimo jerbo ćemo sigurno sve razjuriti.
Vidiš da se inače društvo osipa.
milisav68 milisav68 22:44 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic
Šta vas briga, izglasaće se jednog dana u parlamentu i da gravitacija ne važi. Pa će svi da lete, i to u običnim kolima. A operacije će da rade Doktror Smrt i Milisav. Na srcu doktor Smrt, a Milisav na mozgu.

I tebi popustili živci.

Evo ti Biba-Struja, pa ti glasaj u parlamentu da je to nemoguće.



Inače, ovo mi je bila prva asocijacija na blog (i sliku koja je postavljena).
zilikaka zilikaka 22:47 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Taj Biba vrlo praktičan čovek.
Ima negde kontakt adresa?
angie01 angie01 22:51 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ne, ne možeš. objasnio sam i zašto -- ali nema veze.
Svakako da ti i slični znate to bolje nego najveći kuvari sveta.
Nije to drugi mentalitet od onog na koji je povika, onog koji uzdiže neznanje i neprofesionačlizam, u javnom životu. Šta vas briga, izglasaće se jednog dana u parlamentu i da gravitacija ne važi. Pa će svi da lete, i to u običnim kolima. A operacije će da rade Doktror Smrt i Milisav. Na srcu doktor Smrt, a Milisav na mozgu.


e, stvarno ne kapiram sta nije jasno , ( govorim u svoje ime), u oba moja komentara, prvi, najobicniji i ovaj drugi, jos jednostavniji, u kome se apsolutno ne negira to sto si rekao, znaci- moze i tako,...al sta sad, ja treba da se osecam, mentalitet, neznanje, neprofesionalnost, parlament, gravitacija,...e, stvarno, k'o krle kad krene sa analogijama,...jer znam za varijantu bez vode, koja takodje radi,...a btw, provalio mi kuvar u jednom restoranu u Torontu- iskreno, nikada pre nisam poklapala tiganj kada sam przila jaja, niti sam znala za foru, da onda pobeli zumance, tj, prekrije ga belance, pod uticajem isparenja.

ono, najiskrenije, ne kapiram dramatiku u obicnim komentarima o nekim kuvarskim iskustvima, a na blogu i potrebu da se stalno vrsi raspodela na one koji sve znaju-na naucnoj, visoj osnovi, i one koji su eto, bedni paceri- a i kakvi bi drugacije i mogli da budu:))...da sad ne objasnjavam:))), koji nikada nisu culi za neznamnijasta, a sto je jedino ispravno i nobl,...brate slatki, opusti se malo....evo, ja sam zapamtila iz nekog predhodnog bloga sa kuvarskom temom, da si dao savet za pecenje telecih rebara i gde da se meso i kako kupi-pa je ispalo da neke mesare oboje posecujemo:),...a nacin spremanja, koji si podelio mi je bio bas interesantan, iako ja znam i neke druge vrlo uspesne- nekako mi se cini, da je u tome cela stvar- a ne ciji je veci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:00 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

I tebi popustili živci.


:)))))
Pa sve sam mogao ovde da očekujem, al da se digne frka oko jajeta na oko... :)
Ma sjajno je ovo mesto :)


zilikaka zilikaka 23:09 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

hoochie coochie man
I tebi popustili živci.


:)))))
Pa sve sam mogao ovde da očekujem, al da se digne frka oko jajeta na oko... :)



Al rovito!
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:16 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici


A pazi, sa sve linkovima i pozivanjemn na autoritete :)

milisav68 milisav68 23:37 11.02.2017

Re: Jeretici i vernici

hoochie coochie man
A pazi, sa sve linkovima i pozivanjemn na autoritete :)


link
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:01 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

link


E ovo je već nešto :)

mlekac mlekac 01:20 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

milisav68
hoochie coochie man
A pazi, sa sve linkovima i pozivanjemn na autoritete :)


link


Ne važi se - to su poširana jaja! (Nisu na oko)

Mada, dobra fora za poširanje - svidža mi se
milisav68 milisav68 07:39 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
Taj Biba vrlo praktičan čovek.
Ima negde kontakt adresa?



Ima neki trejler (sa koga je i ova slika), pa traži film, možda tamo ima kontakt adresa.

milisav68 milisav68 07:50 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

mlekac
Ne važi se - to su poširana jaja! (Nisu na oko)

Mada, dobra fora za poširanje - svidža mi se



Moram nešto da prokomentarišem, a nije vezano za temu.

Ovo nije prvi put da mi internet "servira" linkove.
narcis narcis 07:54 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ovde grešiš.

ma ne grešim nego sveszno skraćujem proces na proizvodnju, radim to kad sam raspoložen , ali je ne spremam jesenje što užibam u tome nago da neizumrem ko mohikanac.
stavljati testo u frižgider je opasna rabota za dragoljuba, isti je naime bez čula mistisa i ukusa kad je upitanju ukvarena hrana, priroda mi oduzela moć prepoznavanja kad hrana postaje otrov, numem da namirošem ili prepoznam na osnovu ukusa početak truljenja iste. ai memorija panćenja mi je manja no u zlatne ribice, grdnu sam ranu pobaca iz straha da je pokvarena jjer nisam imao pojma koliko dugo stoji u frigižderu, a nebi da rizikujem trovanje.
a kuvam tri dana uzastopni, nakuvam sve vrste hrane dok ne napunim zamrazivač, mali 50ak litra pa bude dovoljno za mesec, nažalos naja.
jerbo me naučilo da kad ogladnim pa takav spremam jedenje to ili bide živo ili izgorelo, mislim otskitam nedgi i dodže pregladneo i aj sag za 5-minuta ipeči pile il tako nešto , jer zinat nema paštete il slične brzalice.
kad sam otkri zamrazivač i mikrotalasnu, pa rodio sam se batke, sreča sreča rados
narcis narcis 07:56 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

milisav68
zilikaka
Taj Biba vrlo praktičan čovek.
Ima negde kontakt adresa?



Ima neki trejler (sa koga je i ova slika), pa traži film, možda tamo ima kontakt adresa.


dotočni je nišlia, nisam ga sreo ali je neki rod smojeg poznanika, e taj poznanik je morao da ga upozori da mu nasvadbu ne pravi ćudo sa svojom prezentacijom , malo je kanda opcednut timsvojim sposobnostima.
milisav68 milisav68 08:53 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

narcis
ma ne grešim nego sveszno skraćujem proces na proizvodnju,

Kapiram, nego sam hteo da ti kažem da zbog malo truda (i pažnje) mnogo gubiš, i praviš sebi dodatni nepotrebni posao.
jerbo me naučilo da kad ogladnim pa takav spremam jedenje to ili bide živo ili izgorelo, mislim otskitam nedgi i dodže pregladneo i aj sag za 5-minuta ipeči pile il tako nešto , jer zinat nema paštete il slične brzalice.

E, zato uvek može da ima hleba, kantica masti, malo soli i aleve paprike.
narcis narcis 09:03 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

E, zato uvek može da ima hleba, kantica masti, malo soli i aleve paprike.

da, ali dok sam to naućio bilo je ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:07 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

niti sam znala za foru, da onda pobeli zumance, tj, prekrije ga belance, pod uticajem isparenja.

:)))))))

Nema razlike: vazduplohov ili belance koje leti (bez gravitacije, naravno, proročki sam ono rekao). To je ta ista pretenzija neznanja, usvojeni socijalni obrazac: da to što imaš pravo i silnu želju da govoriš, što nosiš odelo, nalaziš se u parlamentu ili nad šporetom istovremeno označava da ponešto suštinski znaš o stvarima o kojima govoriš. Ne, to uopšte ne mora da bude tako. Na drugi se način dokazuje što je istinski merodavno i ispravno.

Bahatost neznanja.
Eto, to me zamori.
angie01 angie01 12:23 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Bahatost neznanja.
Eto, to me zamori.


pa, vidi Brajovicu, ja cu se uzdrzati od vredjanja, kome i inace ne pribegavam, u ovoj diskusiji, krajnje obicnoj o nekim kuvarskim iskustvima,...mislim, sama ideja, kao sto sam vec rekla malo gore, da sad treba da se razvije neka naucna teorija, koja bi trebalo da jasno pokaze, ko je haj, a ko pacer, mi je strana i smesna,...narocito na ovako nedobronameran nacin, koji iz nekog razloga forsiras, gde jos kvalifikujes sagovornika,...( ne znam gde bih onda mogla da stavim sve keve, koje zmajski kuvaju, a ne bi bas znale da ti objasne strukturu, procese, hemijski sastav i koji je tiganj jedino pravi, pa iz onoga sto imaju, vade neka carska jela).

elem, sto se tice onoga sto si kopirao iz moje "izjave", podvukao i ruzno ismeajo, moze svako vrlo lako da utvrdi- ako ima stakleni poklopac, pa moze da prati,...i sta se desava, razbijes jaje na toplo ulje i sluzavo belance sklizne sa zumanceta i krene da beli, a kada ga poklopis, deo koji se jos nije potpuno razlio i deo koji je oko belanceta, pod uticajem tople pare- samo belance sadrzi veliki procenat vode-, krene da klizi preko membrane zumanceta, jer mu je sada ta gornja toplota bliza, kao da ga vuce, umesto sto nastavlja da se razliva po tiganju i da striktno odvaja beli od zutog dela, sada napravi tanki prekrivac preko zumanceta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:12 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

da sad treba da se razvije neka naucna teorija

Не научна теорија, већ обично разумевање и прихватање две-три елементарне чињенице из физике, онога што смо сви учили у основној или средњој школи (види шта ти је Зиликака написала). Ако то нећеш или не можеш, а ти уопште ни у једном трену не доводиш у сумњу своје ставове, онда то тврдоглаво инсистирање на властитом незнању треба назвати онако какво је оно заиста -- бахатост незнања.

По томе јеси слична оним бахатима из парламента, који су, штавише, поносни на своје незнање. И то јесте исти ментални образац: "Шта он мени сад има ту да каже и објашњава кад ја знам како јесте! А он ионако мисли другачије од мене јер је супротна странка/струја/пол/за други клуб навија/нисам му симпатична/има неке скривене интересе да мисли како мисли."

А мене то умара, да с таквима расправљам.
Извини, ништа лично.

P.S.
А то што стотине хиљада кева спрема царску храну својој деци и породици не значи да иза тога, ипак, не стоји нешто мало физике и хемије. (Узгред, не баш тако мало, јер ко прође кроз онај сајт Science of cooking шокираће се кад види шта све стоји иза најобичније шницле или хлеба.) То нешто физике и хемије коју спомињем служи да укине предрасуде и незнање. Када је умирао један мени драг стриц у ЦГ, од рака, његови су га, у очају, лечили и тако што су му давали да пије свежу корњачину крв. Е, па, ја овде нисам ништа друго радио, већ само два-три пута споменуо како "корњачина крв, ипак, не лечи од рака", јер је то хемијски и физички немогуће.

Сироте корњаче.
mirelarado mirelarado 13:13 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic

angie01


Predlog za Zili: da se organizuje kuvarski duel Endži vs. Brajović!

Dobrovoljac sam za degustatora. Nije nužno da oružje budu jaja na oko, bolje poširana. :)
krkar krkar 13:25 12.02.2017

Spremam ručak

Nemam sad vremena, upravo spremam nedeljni ručak, ali ću posle natenane da ti postavim jedan recept a koji me podsetila uvodna slika (pričao sam ti ali ne zna ostatak bloga).

angie01 angie01 13:34 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Не научна теорија, већ обично разумевање и прихватање две-три елементарне чињенице

По томе јеси слична оним бахатима из парламента,

да с таквима расправљам.


ne da ne raspravljas, nego silom insistiras na nekom neznamvisenisama cemu, sa sve etiketama nepotrebnim i blesavim,...


А то што стотине хиљада кева спрема царску храну својој деци и породици не значи да иза тога, ипак, не стоји нешто мало физике и хемије.


opet si krenuo u pogresnom pravcu, jer ja nisam aludirala na praznoverje i greske, nego da one ne znaju da ti objasne, rasclane, a da je opet sve kako treba i super.

pri tome, ako se malo skoncentrises, videces da moje objasnjenje nije u koliziji sa zilinim,...no nije ni vazno, na ovaj nacin koji nameces.
angie01 angie01 13:42 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predlog za Zili: da se organizuje kuvarski duel Endži vs. Brajović!


ma nije uopste u tome stvar, ja ne sumnjam da Brajovic zna fino da kuva i da se razume u tematiku, nego u njegovom insistiranju da je tudje iskustvo pacersko, cim se ne slaze sto posto sa njegovim iznetim visim, naucnim misljenjem, koje je l te i svi najpoznatiji svetski kuvari,.... fizika, hemija,... sta ti znas, glupa, jos u osnovonoj skoli si ucila,....bahata neznalice...ne znam da l mi je vise blamantno, tuzno ili smesno.

...odo ja na rucak- koji nisam kuvala:)))

Brajovicu,
zilikaka zilikaka 14:07 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predlog za Zili: da se organizuje kuvarski duel Endži vs. Brajović!

Dobrovoljac sam za degustatora. Nije nužno da oružje budu jaja na oko, bolje poširana. :)


Može!

Jadino je stvarno glupo da kao rezultat duela jedemo pečena jaja.

Možda bolje da ideju proširimo pa organizujemo turnir.

tyson tyson 15:55 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ako imas luk i, na primer, nekim slucajem, karanfilic (ceo, onaj kao suseni cvetic) i nista vise: Oljustis glavice luka, pobodes karanfilice u njega, zamotas u foliju, ili pokrijes, i zapeces u rerni da sve odmekne i karamelise. Super stvar.

Ovo zvuči jako zanimljivo.

Koliko dugo pečeš, na kojoj temperaturi? Hebiga, zavijeno u foliji se ne vidi, pa moram da pitam da ne bih upropastio


nsarski nsarski 16:56 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Koliko dugo pečeš, na kojoj temperaturi? Hebiga, zavijeno u foliji se ne vidi, pa moram da pitam da ne bih upropastio


Hm, ovaj recept sam pokupio od jednog Rusa/Jevrejina/fizicara - kolega i prijatelj istinski. Prosto jelo. Dakle, pece se oko 25-30 minuta na oko 200C. Ne mora folija - moze da se pece sa ljuskom. Luk postane sladunjav (naravno) i zacini koje dodas (malo ulja se podrazumeva) daju mu smek.

Evo jedan recept (ovaj nema karanfilice - a oni su za aromu!), ali to je sustina.

Peceni luk

Folija sluzi da se ne raspadne glavica. A sto se zacina tice - stvar maste. Nesto malo kiselog, malo ljutog, malcice slatkog...
zilikaka zilikaka 17:06 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Hm, ovaj recept sam pokupio od jednog Rusa/Jevrejina/fizicara...

A za pitije?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:14 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
Hm, ovaj recept sam pokupio od jednog Rusa/Jevrejina/fizicara...

A za pitije?

А, не, то није за овај блог: питије се предуго спреманју!
nsarski nsarski 17:21 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

A za pitije?

To mi je genetski...od keve, mislim.
Pazi, pitije su stvar mere, balansa, ravnoteze stremljenja, jin i jang, uzdrzavanja i kulinarske bahatosti istovremeno. Ukratko, zen.
Na primer, recepti sa dimljenim sastojcima su OK, ali ta dimljenost preuzme ukus, i onda to nije to. Previse belog luka, ni to ne valja, mada neki ljudi vole.
Treba postici sledeci efekat: kada uzmes kocku pihtija (hladetine za drugacijegovorece), velicine kutije sibica, podignes je na visinu od 10cm iznad tanjira, pustis da ti ispadne iz ruke, onda ona, ako je dobra, skoci ti nazad u ruku. To je to.

Ovo je bila oda pihtijama. Prostite.
nsarski nsarski 17:22 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

А, не, то није за овај блог: питије се предуго спреманју!

I nikad ne zamrzavaju! Nikad. Never.
zilikaka zilikaka 17:27 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Treba postici sledeci efekat: kada uzmes kocku pihtija (hladetine za drugacijegovorece), velicine kutije sibica, podignes je na visinu od 10cm iznad tanjira, pustis da ti ispadne iz ruke, onda ona, ako je dobra, skoci ti nazad u ruku. To je to.

Nije nevažan podatak.

A inače, svo kuvanje je zen, zar ne.

Mogu to biti i jaja na oko.

Ona TEK mogu.
tyson tyson 17:30 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Onda "mazneš" špatulu od Sunđer Boba , njom okreneš jaje, isljučiš ringlu, i posle 15-20 sekundi dobiješ mekano jaje na oko sa belim (neizgorelim belancem) i rovitim žumancem.

Za ovo bi u nekim ruralnim delovima Amerike, gde još uvek drže do kuvanja, momentalno bio upucan ili, ako su domaći kojim slučajem dobro raspoloženja, bio odnešen do izlaza iz varošice na šini, uvaljan u katran i perje.

Okretanje jajeta na oko, budibogsnama...

kosta.babic kosta.babic 17:33 12.02.2017

Re: emsi

Шта вам је то паста ?
Како се то каже на српском ?

Kaladont.
nsarski nsarski 17:41 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Nije nevažan podatak.

A inače, svo kuvanje je zen, zar ne.

Mogu to biti i jaja na oko.


Naravno. Ona jaja oko koje se zapocela filozofska diskusija (a, bogami, i varnice su sevale) se zovu over easy.
Znaci, prevrnu se (over) da se belance ispece na drugoj strani, i to samo malo (easy) jer belanca na drugoj strani nema mnogo. Medjutim, trik sa vodom i poklapanjem je sjajan. Nema prevrtanja i brige da ce da se jaja "razliju" - to malo vodene pare, koja je u cirkulaciji (zbog poklapanja), skuva i gornju opnu. Mislim, prosto.

Osnovni aksiom kuvanja (barem za mene): kuvanje je proces kojim se zeljena kolicina toplote na kontrolisan nacin prenese na hranu. Moz' bit' vatrom (rostiljem, raznjem), moz' kljucalom vodom, moz' vazduhom (rerna), moz' drzanjem na vrelom suncu. Moze veoma polako, moze brzo. Kontekst je vazan i zavisi od toga sta hoce da se postigne.

zilikaka zilikaka 17:48 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic
zilikaka
Hm, ovaj recept sam pokupio od jednog Rusa/Jevrejina/fizicara...

A za pitije?

А, не, то није за овај блог: питије се предуго спреманју!


Grešiš sinko, silno grešiš!
Jedno je kad potrpaš sastojke i ono se SAMO kuva, a potpuno drugo kad to djuskaš pored ringle nekoliko sati, sa sve varjačom u rukama.
emsiemsi emsiemsi 22:51 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
Predrag Brajovic
zilikaka
Hm, ovaj recept sam pokupio od jednog Rusa/Jevrejina/fizicara...

A za pitije?

А, не, то није за овај блог: питије се предуго спреманју!


Grešiš sinko, silno grešiš!
Jedno je kad potrpaš sastojke i ono se SAMO kuva, a potpuno drugo kad to djuskaš pored ringle nekoliko sati, sa sve varjačom u rukama.

Данас се шуњао градом --- на Северном булевару био на доручку ... пита са сиром, веома коректна, баш онаква какву ја волим, тј. да не буде масна нити превише сира.
Потом свратио код другара у Баба Вишњину, само откафенисао на брзака, те правац у Земун код дугара који је (случајно смо били недавно заједно у неком друштву и он чуо да нешто кукам за пихтијама) припремио пихтије, као предјело, а потом купус са месом од буткице ... он то све поодваја од костију, након кувања послаже "ред купуса, ред меса" па запече колико сматра да је потребно ... јбг, нормално да смо се прејели ... какви кавијари, то је нешто савршено.
zilikaka zilikaka 23:04 12.02.2017

Re: Jeretici i vernici

потом купус са месом од буткице ... он то све поодваја од костију, након кувања послаже "ред купуса, ред меса" па запече колико сматра да је потребно ... јбг, нормално да смо се прејели ..

Pa to! Rekoh već da sam i ja to danas spremala.
Jedino što mi ovde imamo prefnost- sjajan ribanac imaš da kupiš na pijaci.
Ko ne veruje, Kuku mi je najbolji svedok.
emsiemsi emsiemsi 06:32 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

zilikaka
потом купус са месом од буткице ... он то све поодваја од костију, након кувања послаже "ред купуса, ред меса" па запече колико сматра да је потребно ... јбг, нормално да смо се прејели ..

Pa to! Rekoh već da sam i ja to danas spremala.
Jedino što mi ovde imamo prefnost- sjajan ribanac imaš da kupiš na pijaci.
Ko ne veruje, Kuku mi je najbolji svedok.

Ууууу, ала вам је предност --- тај мој другар из Земуна је сам укиселио купус (као и ја, уосталом ... добро, ја баш и нисам, више жена, али, ипак).
nim_opet nim_opet 16:17 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Kako možeš da skuvaš neko slano jelo ako prvo ne prodinstaš crni luk?


Odkad je Julia Child naucila ovaj Americki svet da kuva cestito (ona i Marcella Hazan su im manje vise napravili prekretnicu u domacem kuvanju a bogami i naucili nepca srednje klase na bolje); ovde se provlaci kuvarska sala o francuskoj kuhinji, posto svaki recept pocinje sa "take an onion": Angel food cake: "Take an onion, look at it, and put it back in the fridge, for now."

Generalno, kad osetim miris luka koji se dinsta, to mentalno pravi ovako notu u mojoj glavi da se kuva hrana. Sve ostalo je....spremanje hrane, kad pocne luk, je kuvanje.

Inace ja kuvam tako slicno, eksperimentalnim pristupom. Mislim, idem ja u nabavku kad mi se bas jede nesto kao Coq-au-vin a nemam starije pile (vina uvek imam...), ali preko nedelje je "sta ima u frizideru" pristup.
zilikaka zilikaka 17:33 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Ууууу, ала вам је предност --- тај мој другар из Земуна је сам укиселио купус (као и ја, уосталом ... добро, ја баш и нисам, више жена, али, ипак).



Ovo smo negde i znali.
Od prvog vagona.
tadejus tadejus 18:53 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic
uf, uf,...al si ti uvek u nekoj drami,....ja licno sam te pitala, a sta ce ti voda, kad mozes da dobijes isto to i bez vode,
Ne, ne možeš. Objasnio sam i zašto -- ali nema veze.Svakako da ti i slični znate to bolje nego najveći kuvari sveta.Nije to drugi mentalitet od onog na koji je povika, onog koji uzdiže neznanje i neprofesionačlizam, u javnom životu. Šta vas briga, izglasaće se jednog dana u parlamentu i da gravitacija ne važi. Pa će svi da lete, i to u običnim kolima. A operacije će da rade Doktor Smrt i Milisav. Na srcu doktor Smrt, a Milisav na mozgu.Anži, umori me sve to ponekad, nemoj zameriti.Pozdrav, po drugi i konačni put.


e da dosolim ja malo..
realno, brajoviću, članak koji si prikačio kaže "najljepše jaje na oko" ne najbolje..
a ni ne kaže čiji je savjet..
dakle nemoj sad da to plasiraš kao the ultimate sud o kakvoći jajeta na oko..
a ja jaja na oko pravim (sramota me reći) 5 puta nedeljno.. moji klinci ako ih pitaš šta će to traže..
dakle napekla sam ih milion..
ali nije kvantitet tu poenta..
nego..
ako žumance ne curi uslijediće žešći nadrnditis..
a ako je bjelance ostalo malo sirovo (oni će reći ljigavo) onda mogu da uslijede i suze (realno i sama sam se jednom kao dijete rasplakala jer je bjelance u bakinom jajetu na oko djelimično bilo nepečeno)..
takođe, bjelance sa donje strane ne smije da potamni, to takođe odbijaju da vide u tanjiru..
dakle nema zajebaje oko jajeta na oko..
e dakle valja postići potpuno pečeno bjelance koje nigdje nije preprečeno (pa ni blago poremunilo) i istovremeno tečno žumance..
nekako sam vremenom nabasala na metod prelivanja dopola pečenih jaja vrelim uljem..
dakle naspem malo više ulja, pečem na niskoj t, kad je većina pečena a bjelance sa gornje strane još tečno onda nagnem tavu i prelivam kašikom žumanca samo dok bjelance ne prestane biti "ljigavo"..
ponekad taj efekat može da se postigne i sa poklopcem ali nije garantovana dovoljna tečnost žumanca kao i da bjelance ostane potpuno bijelo.. pa kad imam vremena ne rizikujem...
eh da..
poslije sam nabasala na džejmijev metod koji prporučuje isto to prelivanje vrelim uljem..
znači imam dokaz drugovi i drugarice..
pa da..
krkar krkar 19:06 13.02.2017

Nema 2 bez 3

nekako sam vremenom nabasala na metod prelivanja dopola pečenih jaja vrelim uljem..
dakle naspem malo više ulja, pečem na niskoj t, kad je većina pečena a bjelance sa gornje strane još tečno onda nagnem tavu i prelivam kašikom žumanca samo dok bjelance ne prestane biti "ljigavo"..


Nisam znao da je ni tvoj ni Džejmijev recept ali ja to tako oduvek. Jedino što obično za jaja na oko koristim puter
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:23 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

nda nagnem tavu i prelivam kašikom žumanca samo dok bjelance ne prestane biti "ljigavo"..


:)
Ja ovo nisam smeo da napišem, mislio samda je skroz pogrešno, a tako radim jer sam to video od svoje babe (rođene u devetnaestom veku)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:40 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

realno, brajoviću, članak koji si prikačio kaže "najljepše jaje na oko" ne najbolje.

Нема најбољег.
Као ни најбоље хране.

Ово што сам ја изнео јесте високи стандард неких куварских школа. То су узорна хотелска јаја. Теоретски, у хотелу са 5 звездица требало би тако да их добијеш. Беланце од доле не сме да буде нагорело, жуманце сачувано у целини и течно и са тек малом опницом, а све то -- без пуно уља, путера, чега год -- да буде "здраво". Ти наспеш више уља, а нема потребе: пробај. Не треба ти ни провидни поклопац да контролишеш оком припрему: када подигнеш па се зајебеш, јер није готово, опет у шакицу, на дланчић (ти си, оно, метар и 85?), убаци додатно воде, јер ће ти побећи дотадашња пара.

Пробај и она умућена јаја. То је поезија.

tadejus tadejus 20:44 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic
без пуно уља, путера, чега год -- да буде "здраво". Ти наспеш више уља, а нема потребе: пробај. Не треба ти ни провидни поклопац да контролишеш оком припрему


a bre jaje na oko ne upija masnoću.. nema veze koliko ulja ću da naspem ili neću, neće upiti..
a ne može se prelivati sa malo..
a ako je "opnica" samo mala onda garantovano ima i bjelanceta koje nije ispečeno do kraja, "ljigavo je", moji to neće jesti (a ni ja ne volim)..
i ovo na slici iz članka ima malo još tečnog bjelanceta..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:04 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

a bre jaje na oko ne upija masnoću.. nema veze koliko ulja ću da naspem ili neću, neće upiti..

Ti kao da si iz Bosne, tako si tvrdoglava!
Neće ni biti opnice.
Probaj!
tadejus tadejus 21:11 13.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Predrag Brajovic
Ti kao da si iz Bosne, tako si tvrdoglava!Neće ni biti opnice.Probaj!


probaću, probaću, sad rijetko imam vremena za prelivanje jaja.. evo sutra testiram i javljam učinak.. al ako ne bude valjalo a budeš štucao oko 9 ujutro.. znaćeš šta je..
cassiopeia cassiopeia 09:30 14.02.2017

Re: Nema 2 bez 3

krkar
Jedino što obično za jaja na oko koristim puter


Puter je majka Mara za jaja. I mlečna slatka pavlaka. Ništa one biljne kerefeke. Mlečna pavlaka, 40% masnoće. To kad staviš u mućena jaja dobiješ poeziju od kajgane.


zilikaka zilikaka 11:21 14.02.2017

Re: Nema 2 bez 3

cassiopeia
krkar
Jedino što obično za jaja na oko koristim puter


Puter je majka Mara za jaja. I mlečna slatka pavlaka. Ništa one biljne kerefeke. Mlečna pavlaka, 40% masnoće. To kad staviš u mućena jaja dobiješ poeziju od kajgane.



A ter jaja (na oko) na kajmaku...
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:12 14.02.2017

Re: Jeretici i vernici

Odkad je Julia Child naucila ovaj Americki svet da kuva cestito (ona i Marcella Hazan su im manje vise napravili prekretnicu u domacem kuvanju a bogami i naucili nepca srednje klase na bolje); ovde se provlaci kuvarska sala o francuskoj kuhinji, posto svaki recept pocinje sa "take an onion": Angel food cake: "Take an onion, look at it, and put it back in the fridge, for now."


Ih, pa nije dzaba Dzulija bila kod majstora na obuci dok je zivela u Francuskoj..

Ima simpatican film o njoj, glumi je Meril Strip maestralno.

E da, BUTER rece Dzulija i nego sta nego je u pravu. :)
Mas' svinjsku doduse nije uvela u recepte iako je francuska kuhinja koristi obilato.
cassiopeia cassiopeia 12:17 14.02.2017

Re: Nema 2 bez 3

A ter jaja (na oko) na kajmaku...


Nis' ni ti mutava
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:25 14.02.2017

Re: Jeretici i vernici

kad je većina pečena a bjelance sa gornje strane još tečno onda nagnem tavu i prelivam kašikom žumanca samo dok bjelance ne prestane biti "ljigavo"..


Ja kasikom gurnem na ulje to sa gornje strane nepeceno belance ili napravim 'rupu' u delu gde je belance da se ne skuplja odozgo nego razlije po ulju/buteru i ispece ravnomerno a brzo, da ne zagori ni jedan deo.

A to traje dovoljno kratko da i zumance ostane tecno (rovito) da moze da se umace 'leba u njega.
svarog svarog 12:56 14.02.2017

Re: Jeretici i vernici

oni će reći ljigavo


mmmm to najviše volim kod jaja na oko. Mi smo to iz nekog razloga zvali "klizavo"
zilikaka zilikaka 23:03 10.02.2017

Nego

Kad malo analiziram, ispada da kujna moje babe na selu i moja imaju dosta toga zajedničkog.

Mislim na svakodnevni jelovnik.

Nekako gledaš da što češće bude nešto kašikom. I ovome me naučio život i lično iskustvo, jerbo jednog momenta shvatiš da kad si stvarno gladan, i ne možeš svaki čas da žvaćkaš nešto, problem ne rešava ni brdo mesa, ni brdo testa, ni poslastice nego tanjir pasulja, paprikaša i tako toga.
Nije džaba to klasičan zidarski il paorski obrok.

Kod Lala bio još jedan dobar fazon. Obavezno nešto čorbasto, a ako nema mesa onda idu krofne, palačinke il tako nešto za posle. Ovo ište posla i vremena, al dobro legne.

nsarski nsarski 23:11 10.02.2017

Re: Nego

Obavezno nešto čorbasto, a ako nema mesa onda idu krofne, palačinke il tako nešto za posle.


Pa, otud alaska corba. Kad je dobro napravljena - nista bolje (uz rezance, naravno). Ja sam cuo, a ti ces to bolje znati, da su alasku corbu smislili alasi koji na'vataju ribu na obali reke, zadju u njivu i tu pokupe luk, papriku, paradajz, sve bace u lonac i skuvaju. Takvog jela nema nigde na svetu - dobra alaska corba. A moze i da se zamrzne.
zilikaka zilikaka 23:26 10.02.2017

Re: Nego

Ja sam cuo, a ti ces to bolje znati, da su alasku corbu smislili alasi koji na'vataju ribu na obali reke...


Ne znam za to, al liči kao vrlo verovatno.

Baš ono što si gore rekao. Ljudi su imali porebu da se prehrane a malo njih je moglo da izvoljeva. Znači, cela stvar je bila postavljena da od toga što imaš treba smisliti nešto jestivo, još ako može i ukusno...


cassiopeia cassiopeia 01:17 11.02.2017

Re: Nego

zilikaka


Kod Lala bio još jedan dobar fazon. Obavezno nešto čorbasto, a ako nema mesa onda idu krofne, palačinke il tako nešto za posle. Ovo ište posla i vremena, al dobro legne.



Kisela čorba ili paradajz čorba i uz to gomboce ili rezanci sa makom.
Ili paradajz čorba a onda šufnudle sa prženim lukom i alevom paprikom. To mi bio omiljeni ručak dok me nije sa'ranio gluten.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:13 11.02.2017

Re: Nego

Kisela čorba ili paradajz čorba i uz to gomboce ili rezanci sa makom.
Ili paradajz čorba a onda šufnudle sa prženim lukom i alevom paprikom. To mi bio omiljeni ručak dok me nije sa'ranio gluten.

najgora kazna za prečane je da ne smeju gluten. :( dobro, bar smeš šunku i slaninu.
cassiopeia cassiopeia 16:26 11.02.2017

Re: Nego

BebaOdLonchara

najgora kazna za prečane je da ne smeju gluten. :( dobro, bar smeš šunku i slaninu.




To me i spašava.

p.s. znaš da sam dugo bila lchf, dobijem brašno na recept, krenem da mesim i sad merim posledice te avanture. Vraćam se dobroj staroj lchf. Zez je da od high fat nikad nisam odustala
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:00 11.02.2017

Re: Nego

Vraćam se dobroj staroj lchf. Zez je da od high fat nikad nisam odustala

pa ti i ne smeš mnogo da se zezaš. meni to na kraju balade uopšte nije prijalo. usvojila sam dobre masti i jaja svaki dan (pita me neki dan doktorka "kako vam je takav holesterol...bez lekova?), i dalje ne jedem nikakve prerađevine i msg, ali sadm se vratila ražanom hlebu, ovsenim i mnoge stvari u organizmu su mi se poboljšalje. na kraju balade sam saznala da imam hbp pa zato izvesni "problemi", a ne gluten. no, da ne širimo, banovaće nas.
alselone alselone 11:13 17.02.2017

Re: Nego

Pa, otud alaska corba. Kad je dobro napravljena - nista bolje (uz rezance, naravno). Ja sam cuo, a ti ces to bolje znati, da su alasku corbu smislili alasi koji na'vataju ribu na obali reke, zadju u njivu i tu pokupe luk, papriku, paradajz, sve bace u lonac i skuvaju. Takvog jela nema nigde na svetu - dobra alaska corba. A moze i da se zamrzne.


Alaska corba je gluplji mladji brat pravog jela - ribljeg paprikasa.
49 41 49 41 23:53 10.02.2017

Pohovani kiseli krastavcici

Kcerka nesto zvace u trku?
Fried Pickles!
Da probam?
Super!

https://youtu.be/fBXDTB6s52k

Pohovane bamije

(kod nas se prodavale samo susene. Kako je sada?!?)
Kad je Baba spremala Dedi specijalna jela sa njima, nisam mogao da jedem.
Vremena se menjaju, kao i ukusi.

https://youtu.be/lCgEQdrHubA

Pohovani kacamak

Jeo, nekad kao klinac kod komsija u ulici gde sam odrastao.
Otada, tu i tamo za svoju dusu.
Nekada na slano, nekada na slatko; sa tecnim dzemom od kupina, malina, drenjina.
(drenjine-to mogu sada da sanjam ili da gledam na filmu).

https://youtu.be/dD2KNT--TEQ
zilikaka zilikaka 23:54 10.02.2017

Re: Pohovani kiseli krastavcici

49 41
Kcerka nesto zvace u trku?
Fried Pickles!
Da probam?
Super!

https://youtu.be/fBXDTB6s52k



Onda ovako:

mlekac mlekac 01:37 11.02.2017

Čorba od bundeve

Omiljena u mojoj kući.
Najčešće je pravim od "tamburica" (za one koji nisu "iz preka" - muskatna tikva).

Obavezno napravim u najvećem loncu i deo zamrznem - da možemo da se sladimo omiljenom čorbom i kad prođe vreme od bundeva.


Inače, kad smo kod kuvanja, uvek se setim kad je, tamo devedesetih, došla koleginica i sva srećna nam priča kako su išli negde na selo i uspeli da nabave june i kako sad, eto, ima mesa, baš je lepo sve iskoristila, podelili oni sa kumovima... A jedna druga (poznata po "inteligenciji" gleda zapanjeno i pita -Ju, a koliki ti to zamrzivač imaš? Mislim, kako si uspela da spakuješ sve one koske?
Trebalo nam 15 minuta dok smo shvatile da ova zaista nije znala da se pri takvim poduhvatima koske uredno prokuvaju u veš loncu i da se dobijena supa zaledi...
zilikaka zilikaka 15:54 11.02.2017

Re: Čorba od bundeve

Obavezno napravim u najvećem loncu i deo zamrznem - da možemo da se sladimo omiljenom čorbom i kad prođe vreme od bundeva.

Zašto zamrzavaš čorbu?
Zar nije lakše samo bundevu?
Mnogo manje mesta zauzme.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:11 11.02.2017

Re: Čorba od bundeve

Zar nije lakše samo bundevu?
Mnogo manje mesta zauzme.

naprotiv. ako napraviš jako gustu čorbu, zauzme malo mesta, a možeš da je malo razrediš kasnije. bundeva je glomazna za zamrzivač.
cassiopeia cassiopeia 16:18 11.02.2017

Re: Čorba od bundeve

BebaOdLonchara
Zar nije lakše samo bundevu?
Mnogo manje mesta zauzme.

naprotiv. ako napraviš jako gustu čorbu, zauzme malo mesta, a možeš da je malo razrediš kasnije. bundeva je glomazna za zamrzivač.


Kako glomazna, ja je isečem na kocke i posle vadim dal za čorbu ili pečem u rerni kao krompir.
mlekac mlekac 16:29 11.02.2017

Re: Čorba od bundeve

BebaOdLonchara
Zar nije lakše samo bundevu?
Mnogo manje mesta zauzme.

naprotiv. ako napraviš jako gustu čorbu, zauzme malo mesta, a možeš da je malo razrediš kasnije. bundeva je glomazna za zamrzivač.

Taman htedoh da odgovorim, al' Beba me preteče. Razlijem čorbu u prikladne posudice (čitaj čaše od kiselog mleka) i taman imaju klinci "meru". Sem toga, od kud ti ideja da komad bundeve zauzme manje mesta? Dobro, ako je narendaš, možda, al' čemu? Kad već kuvam, lakše mi je da skuvam "naveliko" pa onda lepo zamrznem višak i klinci srećni... (U stvari, ja ionako imam problem da kuvam ikako sem "naveliko". Jbg, velika familija, pa navikla da kuvam "na kazan"
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:22 11.02.2017

Re: Čorba od bundeve

ili pečem u rerni kao krompir.

pa ima je cele zime za to. šta će ti pečena bundeva iz rerne na 40 stepeni, kad imaš lubenicu?
little_radojica little_radojica 05:24 11.02.2017

Две чколе мишљења

Једна да се кува цело пре подне па једе и за ручак и за вечеру или чак неколико дана, друга да се кува сваки час по пола сата.

Моја жена је углавном заговорник прве школе, ја ове друге. Пошто најчешће немам времена да кувам, а и нисам баш вичан, пуштам је да победи

За сваки случај сам набавио и вок, па кад је мој ред спремим нешто од три јела која знам: мапо тофу, јаја с парадаизом, пилетина у три шоље (уље сусама, бели соја сос, пиринчано вино).
zilikaka zilikaka 09:16 11.02.2017

Dok ne obavim šta imam

Imate iskustva sa spremanjem čičoke?
Čim se dočepam sledi priča.
nsarski nsarski 13:00 11.02.2017

Re: Dok ne obavim šta imam

Imate iskustva sa spremanjem čičoke?

Pa njih mozes da jedes sirove, u salati na primer, kao rotkvu. Drugi nacin je da ih malo obaris (4-5 minuta), ocedis, prelijes uljem, zacinima i peces u rerni oko pola sata.
Na engleskom se one zovu sunchokes i mozes da nadjes na internetu gomilu recepata.
mlekac mlekac 13:12 11.02.2017

Re: Dok ne obavim šta imam

nsarski
Imate iskustva sa spremanjem čičoke?

Pa njih mozes da jedes sirove, u salati na primer, kao rotkvu. Drugi nacin je da ih malo obaris (4-5 minuta), ocedis, prelijes uljem, zacinima i peces u rerni oko pola sata.
Na engleskom se one zovu sunchokes i mozes da nadjes na internetu gomilu recepata.


Mogu sirove?

E, to nisam znala! Kuvane, da, pečene, naravno, ali nisam znala da mogu i sirove da se jedu...
zilikaka zilikaka 13:59 11.02.2017

Re: Dok ne obavim šta imam

nsarski
Imate iskustva sa spremanjem čičoke?

Pa njih mozes da jedes sirove, u salati na primer, kao rotkvu. Drugi nacin je da ih malo obaris (4-5 minuta), ocedis, prelijes uljem, zacinima i peces u rerni oko pola sata.
Na engleskom se one zovu sunchokes i mozes da nadjes na internetu gomilu recepata.

Vidiš, ovo u rerni...
Mada meni ta voćka budi silne uspomene na ono ludo vreme nemaštine devedesetih.
Elem tog leta, verovatno 92.-93. pojavi se to na pijaci al za posaditi.
Uz njega išla priča onolika.
Kupim, posadim i čekam. Stvarno se razbokorilo, čak i lepo cvetalo, došlo vreme da se proba, kad ono meni ukus ko koran od kupusa.
Pravila nešto variva, čorbe, jelo se, nije baš ni bilo da se bira. Glavni fazon što sam drugarici, zaštitaru bilja dala pelcer, posadila i ona.

E, al naredne gidine to se raširili na daleko veći prostor.
Probaš ga sečeš, čupaš, otkopavaš, al jok. I dalje se širi.
Uz uporno istrbljivanje mi smo se toga rešili nakon više godina, a ona moja drugarica i nije.
Ona je patentirala metod.
Čičoke se rešavaš tako što prodaš plac.
cassiopeia cassiopeia 16:20 11.02.2017

Re: Dok ne obavim šta imam

zilikaka
Imate iskustva sa spremanjem čičoke?
Čim se dočepam sledi priča.


Ja je koristim samo kad mi dolazi prijatelj koji ima dijabetes. Mene užasno nadima. Pažljivo sa čičokom, nekome smetaju ta nesvarljiva vlakna, inulin, kojih ima ojhaaa.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:20 11.02.2017

Re: Dok ne obavim šta imam

E, al naredne gidine to se raširili na daleko veći prostor.

to radi i blitva. tačnije, ne širi se, ali raste sama od sebe. posadiš je jednom iz semena, i onda je imaš - doživotno.
narcis narcis 09:34 11.02.2017

skuša

daklem skuša, kako ?
nekad bilo da se kupi skuša u konzervi sulje, zna li netko kako se to pravi, a može i kako da se spermi, ispeče, skuva bilo šta samo ne neki mlogo zahtevni kulinarsko-ezoterični recepat.
vidim ima da se kupi pa se sve nešto mislim kako da napravim filete skuše u ulju.
ako se prži ko obična riba bude suvo, to je jedino što sam uspeo.
nsarski nsarski 12:53 11.02.2017

Re: skuša

daklem skuša, kako ?

Ima jedan dobar kuvar kod nas da se kupi - mislim da su recepti iz Hilandara, a ti ljudi su skromni u kulinarskim prohtevima - gde na 76. stranici daju recept za mariniranu ribu (skusa, sardela, salpa, na primer, uglavnom manje ribe) - u Dalmaciji se ovo zove "marinada".
Dakle fileti skuse (ili cele sardele) se malo pokriju brasnom, isprze na ulju (ne suvise vrucem) nekoliko minuta i stave na stranu. Sa strane se izdinsta luk (dosta luka) secen na rebarca dok ne postane zuckast.
U posudu se redja red luka, red ribe dok se ne potrosi sve. Zacini se po ukusu, zalije uljem (maslinovo bi bilo idealno), zakiseli vinskim sircetom i poklopi. Ostavi se tako da prenoci i sluzi. Marinada moze da traje u frizideru desetak dana.



narcis narcis 13:43 11.02.2017

Re: skuša

narcis narcis 14:03 13.02.2017

Re: skuša

nsarski
daklem skuša, kako ?

Ima jedan dobar kuvar kod nas da se kupi - mislim da su recepti iz Hilandara, a ti ljudi su skromni u kulinarskim prohtevima - gde na 76. stranici daju recept za mariniranu ribu (skusa, sardela, salpa, na primer, uglavnom manje ribe) - u Dalmaciji se ovo zove "marinada".
Dakle fileti skuse (ili cele sardele) se malo pokriju brasnom, isprze na ulju (ne suvise vrucem) nekoliko minuta i stave na stranu. Sa strane se izdinsta luk (dosta luka) secen na rebarca dok ne postane zuckast.
U posudu se redja red luka, red ribe dok se ne potrosi sve. Zacini se po ukusu, zalije uljem (maslinovo bi bilo idealno), zakiseli vinskim sircetom i poklopi. Ostavi se tako da prenoci i sluzi. Marinada moze da traje u frizideru desetak dana.




profo, nođoga, al 2500 i slovima dveipotisuće, da im ga ja 2500 tisuće majki xxx, pa ja bre za te pare pola meseca se hranim,
tvrd povez 3mm deb. korice, kunstruk papir , skoro bibliotekarsko izdanje, ej bre to kuvar to se stavlja na radnu ploču pored brašno i ostale zamazujuće doktrine, priručnik a ne rare tica
daimga dveipostisuće majki .....
nsarski nsarski 14:16 13.02.2017

Re: skuša

daimga dveipostisuće majki .....

Ma, evo bre ovde za 300 din.
Kuvar,

a verujem da po ulicama gde prodaju polovne knjige moze da se nadje i jeftinije.

Ako nista ne pomogne, posalji mi tvoju adresu na pp pa cu ti ja poslati postom svoj primerak. Dosta je meni sluzio - sada je red da inspirise nekog drugog.
arianna arianna 21:28 13.02.2017

Re: skuša


U Lovopromet Niš, dimnjena skuša 499 din, za kilogram


Staviš na povrće, 20 minuta na 200 stepeni.... i toliko


Nemoj samo da me pitaš, gde je Lovopromet u Niš?...eno ga na glavni pijac, kod Tvrđavu, pa levo.
49 41 49 41 12:44 11.02.2017

Pisi recept !

Bivsa napravila s licno.
Stim sto je flambirala banane sa francuskim konjakom.
Na kraju zalila slatkom pavlakom te zapekla u rerni.

https://youtu.be/vM1j3rZ7VEI

Posle testiranja; viknuo...
Tebe ima pa te nema, nek mi ostane recept.
kosta.babic kosta.babic 17:12 11.02.2017

Re: Pisi recept !

49 41
Bivsa napravila s licno.
Stim sto je flambirala banane sa francuskim konjakom.
Na kraju zalila slatkom pavlakom te zapekla u rerni.

https://youtu.be/vM1j3rZ7VEI

Posle testiranja; viknuo...
Tebe ima pa te nema, nek mi ostane recept.

A jel može to bez banana i pavlake samo konjak?
49 41 49 41 14:18 11.02.2017

Sushi

Obozavam sushi.
Al', mi sve po naski

http://superzena.b92.net/recepti.php?yyyy=2017&mm=02&nav_id=1229627

Kao kad se otvorila prva Pizzeria u Bg, na uglu Terazija i Doma Sindikata.
Hajducka (kajmak i slaninica) ... ljute papricice sa kajmakom, prsutom... gljive sa kajmakom, slaninicom...

P.S.
Dal' je neki zalutali Italijan svratio u tu nasu prvu piceriju, pa se krstio iza toga ili se "navukao" na nase pice - to ne znam.
zilikaka zilikaka 14:30 11.02.2017

Re: Sushi

Dal' je neki zalutali Italijan svratio u tu nasu prvu piceriju, pa se krstio iza toga ili se "navukao" na nase pice - to ne znam.


Bolje da se drži proverenih stvari.

Nego, Profa pomenuo pitije, a znam da je hvaljen ovde pi tome.
Skoro drugar pravi i promašio temu. Nedovoljno luka, mutne...
Ja nisam skoro, pa bi dobro bilo da nam se ovde prezentuju bitni momenti, ako on il neko ima volje.
Znam da se kuva duugo i na laganoj vatri, ne sme da bućka nego ko domaća supa. Isto znam da mora da ima šareno svega. Papak, nešto dimljeno, ja volim i jezik...i tako.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana