Društvo| Ljudska prava| Mediji| Reč i slika| Život

Tajna služba - javna tajna!

Filip Mladenović RSS / 09.02.2017. u 01:08

Osudjeni novinari
Osudjeni novinari
Apelacioni sud u Beogradu osudio je nakon petogodišnjeg procesa, preuzevši političku ulogu cenzora, novinare-istraživače Zorana Janića i Miroslava Bojčića zbog teksta „Novogodišnja bajka za ubice", objavljenom na portalu „Peščanik" 14. 1. 2011. godine.
(http://pescanik.net/novogodisnja-bajka-za-ubice)

Kao tužilac u tom procesu formalno se pojavio reditelj Emir Kusturica. On je u dugačkom analitičkom tekstu pomenut u dve rečenice, koje glase: "...Tokom celog onog perioda koji ubica Vukotić provodi u bekstvu (dakle, krajem devedesetih i početkom dvehiljaditih), dok se skriva u Španiji (Barseloni) ili vrzma po Francuskoj (Parizu), glavni čovek za vezu sa Srbijom i osoba za kontakt bio mu je Emir Nemanja Kusturica, filmski režiser; kao nerazdvojni prijatelji, bili su na stalnoj telefonskoj vezi, a redovno su se i viđali (ni jedan ni drugi nisu to krili). Po tvrdnjama pojedinih izvora iz redova Službe, Kusturica je obavljao ulogu kurira između SDB Srbije (Stanišića) i Vukotića, prenoseći ovome poruke, a često i novac."

Tekst "Novogodišnja bajka za ubice" govori o javnoj tajni - nereformisanoj i nelustriranoj tajnoj službi Srbije, i civilnoj i vojnoj, koja za svoje prljave poslove angažuje okorele kriminalce i mafijaše, da bi ih potom štitila i "čupala" iz zatvora uprkos najtežim krivičim delima, naravno uz pomoć "svojih" tužilaca i sudija. U ovom slučaju se radi o višestrukom ubici Veselinu Vukotiću, koji je zahvaljujući "zaslugama" uvek izbegavao ili da bude izručen Crnoj Gori, gde je osudjen na 20 godina zatvora zbog ubistva pomorskog kapetana Duška Boškovića 1997. godine ili da odrobija druga ubistva, ranjavanja i pokušaje ubistava u Srbiji.

Ujedno, ovaj tekst argumentovano govori o mehanizmima srastanja vrhova različitih režima u Srbiji sa zločinačkim strukturama tajne službe.

Sramna presuda doneta je uporedo sa nedavnom prvostepenom odlukom Višeg suda u Beogradu protiv nedeljnika "NIN" zbog pisanja o ulozi državnih funkcionera u aferi „Savamala".

U oba slučaja, domaći sudovi očigledno su ignorisali obavezujuću praksu (presedane) Evropskog suda za ljudska prava.

Konferencija za novinare održana je u beogradskom Medija centru 8. 2. 2017, u prisustvu samo 2 (dva) novinara, što rečito govori o stepenu slobode medija u Srbiji i uredničkoj autocenzuri.

O ovoj poslednjoj u nizu nedavnih politički inspirisanih sudskih odluka protiv novinara i o implikacijama takvih odluka govorili su Milan Antonijević, predsednik Komiteta pravnika za ljudska prava, kao i autori teksta Zoran Janić i Miroslav Bojčić.

Detalji: https://www.youtube.com/watch?v=3N6_s5JhgdY&feature=youtu.be

Atačmenti



Komentari (31)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

JJ Beba JJ Beba 16:59 09.02.2017

kolege

naši bivši blogeri


žao mi
angie01 angie01 23:19 09.02.2017

Re: kolege

tak sada vidim ovo,....stvarno sramotno, ....gde su kolege, udruzenja novinara, ngo, Sabic, Jankovic, ovi/oni, nemampojma kako se zovu sve instance koje bi morale da budu zainteresovane i ukljucene nekom reakcijom,...

...otisli smo u ..rac.
narcis narcis 20:23 09.02.2017

čudno čudo

svi junaci nikom ponikoše i bez comenata ostanuše, pa zar baš niko nema ništa da kaže o ovome evenatu?
ja bi, al se ne razumem u temi.
anonymous anonymous 21:19 09.02.2017

Двојица и ....

...не заслужују ни ....два новинара....
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:36 09.02.2017

Re: Двојица и ....

Druga strana iste, anticivilizacijske srpske medalje:

„Živimo tri godine u mraku, zaboravili smo kako izgleda kuvano jelo, kupamo se mokrim peškirima koje grejemo na radijatoru a sada možemo da ostanemo i bez stana. Više puta sam razmišljao da bacim sestru kroz prozor i pa da ubijem sebe“. Ovako počinje mučnu ispovest Milutin Jojić (59) koji sa teško bolesnom sestrom Slavicom (55) živi bez struje u Nišu, u stanu u ulici Pariske komune. Da sve bude gore na vrat su dobili i izvršitelje!

Struja im je isključena zbog duga od 80.000 dinara ali im je nedavno na vrata zakucao i izvršitelj zbog duga za komunalije od 250.000 dinara pa strahuju da će završiti na ulici. Slavica je posle moždanog udara nesposobna za rad i dok je Mulutin već godinama bez posla.

- Kad su nam isključili struju hteo sam da umrem. Više puta mi je od tada padalo na pamet da ubijem i sestru i sebe. Ja ne radim, ona je šlogirana i ne može sama da se stara o sebi. Sedimo tako u mraku. Upalimo sveću koliko da joj namažem nešto na hleb da pojede. Nemamo ni za sveće. Preživljavamo od socijalne pomoći koja ukupno iznosi 14.000 dinara - jada se Milutin.

Slavici je posle moždanog udara oduzeta jedna strana tela pa je dosta vezana za krevet.

- Noći bez svetla su duge i strašne. Teško mi padaju, nikako mi nije... Doživela sam 2013. godine moždani udar a u stanu bez struje ni čaj ne mogu da skuvam. Kupamo se tako što mokre peškire stavimo na radijator da se malo ugreju, brišemo se vlažnim maramicama - priča bolesna žena.

U decembru im je izvršitelj popisao i to malo starih i neupotrebljivih stvari koje imaju. Ni posle dve aukcije nije bilo zainteresovanih da ih otkupe. Strah se uvukao u Jojiće – izgubiće stan!

- Popisao nam je izvršitelj pokvareni zamrzivač koji ne radi, TV od pre 30 godina, ove stare ormare. Ako izgubimo stan, završićemo na ulici. Nema nam života. Ljudi sanjaju o velikim stvarima, o putovanjima, a mi samo da opet imamo struju i da ostanemo u svom stanu. Samo kada bih imao bilo kakav posao da plaćam troškove i izdržavam sestru, sve bi bilo drugačij. Ali posla za mene nema - širi ruke bespomoćno Milutin.

U Centru za socijalni rad kažu da je Slavica do decembra meseca primala i 9.000 dinara po osnovu tuđe nege i pomoći, ali da joj je odlukom komisije fonda PIO ukinuta, jer je nakon pregleda utvrđeno da joj se stanje poboljšalo. Jedini izvor prihoda im je socijalna pomoć.

- Slavica prima novčanu socijalnu pomoć od 1. septembra 2014.godine koja je utvrđena u neograničenom trajanju jer je nesposobna za rad. Istim rešenjem je obuhvaćen i njen brat a ukupno primaju oko 13.500 dinara. Upravo smo dobili obaveštenje da je opština Medijana izdvojila 30.000 dinara iz opštinskog budžeta, koji će im biti isplaćeni preko centra za socijalni rad - kaže direktor Centra Zoran Jović.

Milutin kaže da će 30.000 dinara koje su dobili od opštine Medijana odmah uplatiti za struju a da im se javio jedan donator koji će isplatiti preostalih 50.000 duga.

- Ne možemo da dočekamo da ponovo dobijemo struju. Međutim, dug za komunalije je veliki problem jer možemo da izgubimo stan - kaže Milutin Jojić.

"BLIC", 9. 2. 2017.
narcis narcis 22:40 09.02.2017

Re: Двојица и ....

niš bukvalno postaje grad socijalnih slučajeva
angie01 angie01 23:25 09.02.2017

Re: Двојица и ....

..не заслужују ни ....два новинара....


a sto?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:01 09.02.2017

Да сам ја...

... Кустурица, и ја бих их тужио, и гледао да им се нане нанине: оптужили су човека да je жбир и гад.

А ниједан директни доказ нису навели, већ само нека бедна рекла-казала. Кажу они: "гомилу извора смо навели, да се ЕК дружи са Јовицом Станишићем и томе слично (какве везе ово им са било чиме из оптужнице?! -- П.Б.), уосталом -- он је ту епизодиста." Будале. Срамно опањкавање. Брука новинарства.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:03 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Kada su Zoran Janić i Miroslav Bojčić od suda tražili da po službenoj dužnosti pribavi odredjene dokumente od BIA-e, sud se oglušio.

Kada su od Emira Kusturice tražili komentar ove dve rečenice, i on se oglušio.

Ne zaboravite: tekst je o jednom ubici, saradniku srpske tajne službe, koji uprkos PRAVOSNAŽNOJ presudi, NIJE U ZATVORU. Menjaju se režimi u Srbiji, ali državne ubice ni za šta ne odgovaraju!

Pre 6 godina, 25. januara 2011, tadašnjem predsedniku Srbije Borisu Tadiću upućena je PETICIJA, koju su potpisale porodice žrtava Veselina Vukotića i njemu sličnih, kao i više intelektualaca:

Poštovani predsedniče Republike,

obraćamo Vam se povodom oslobađanja Veselina Vukotića, višestrukog ubice i jednog od najokorelijih zločinaca iz redova Miloševićeve tajne policije, koji je 1997. u Crnoj Gori pravosnažno osuđen na 20 godina zatvora zbog ubistva pomorskog kapetana Duška Boškovića.

Kao građani ove države, uznemireni smo činjenicom da je Veselin Vukotić pred samu Novu godinu pušten iz zatvora i da su u tome učestvovali policija, tužilaštvo i sud u Novom Sadu. Gospodine predsedniče, puštanjem na slobodu ovog teškog zločinca temeljno su ugrožena prava i slobode svih građana Srbije.

Gospodine predsedniče, podsećamo Vas da krvava linija državnih zločina traje neprekidno u Srbiji počev još od devedesetih pa sve do ubistva premijera Đinđića. Nikada nisu pronađeni počinioci, a pogotovu ne naručioci gotovo nijednog političkog ubistva u Srbiji, uključujući likvidatore Slavka Ćuruvije, sudije Nebojše Simeunovića, novinara Milana Pantića i Dade Vujasinović.

Gospodine predsedniče, podsećamo Vas da su Veselin Vukotić i njegovi zločini bili tema jednog od poslednjih članaka poznate novinarke Dade Vujasinović. Desetak dana kasnije, aprila 1994, ona je bila likvidirana. Ubica nikad nije pronađen. Zašto ste oslobodili Vukotića?

Neko sličan Vukotiću (ili je možda to bio baš on), ubio je gardiste u kasarni na Topčideru. Ubica nikad nije pronađen. Zašto ste oslobodili Vukotića?

Neko sličan Vukotiću (ako ne on), ubio je sudiju Nebojšu Simeunovića. Ni taj ubica nikad nije pronađen. Zašto ste oslobodili Vukotića?

Republika Srbija je višestrukom ubici Veselinu Vukotiću 10. januara 2010. izdala ličnu kartu (prethodno mu protivpravno odobrivši i državljanstvo), iako je u tom trenutku bio lice s poternice Interpola. U tom istom trenutku, gospodine Tadiću, Vi ste bili predsednik Republike, a ministar unutrašnjih poslova g. Ivica Dačić.

Pripadnici nadležnih institucija (policija i tužilaštvo), gospodine predsedniče, u saradnji sa sudom u Novom Sadu pustili su Vukotića na slobodu pred samu Novu godinu, pogazivši zakon koji su bili dužni da štite. To nije prvi njihov prekršaj slične vrste.

Zahtevamo da Srbija u potpunosti poštuje sve međunarodne obaveze koje je, kao država, preuzela potpisivanjem Sporazuma o izručenju sopstvenih državljana počinilaca krivičnih dela sa Crnom Gorom.

Zahtevamo hapšenje i krivično gonjenje svih pripadnika struktura unutar tajne službe, tužilaštava i sudova, koji su godinama štitili, prikrivali i državnim novcem finansirali, a na kraju i oslobodili višestrukog ubicu Veselina Vukotića. Smatramo da bi to bio pravi početak reforme poslednje nereformisane tajne službe (civilne baš kao i vojne) u istočnoj Evropi. Njihova do sada praktično neokrnjena moć ugrožava vitalne interese države i društva i blokira konstituisanje Srbije kao pravne države, utemeljene na evropskim vrednostima.

Zahtevamo ispitivanje uloge ministra policije i ministra pravde u ovom sramnom oslobađanju i njihove ostavke.

Ovo otvoreno pismo prosledićemo i predsedniku Skupštine Srbije i svim parlamentarnim strankama.


Potpisi:

Porodice žrtava

Za porodicu Duška Boškovića: Slobodanka Bošković, supruga, Veljko Bošković, otac, i Marsela Mirošević, sestra

Za porodicu Slavka Ćuruvije: Jovo Ćuruvija, brat

Za porodice sa RTS-a: Žanka Stojanović

Za porodice ubijenih vojnika na Topčideru: Janko Jakovljević, otac

Intelektualci i javne ličnosti:

Vladimir Arsenijević, pisac

Za fond “Biljana Kovačević Vučo”: Dušan Bogdanović

Janko Baljak, režiser

Dragan Banjac, novinar

Petar Luković, glavni i odgovorni urednik „e-Novina”

Sonja Biserko, Helsinški odbor za ljudska prava

Miroslav Bojčić, novinar

Saša Ćirić, urednik i esejista

Branislav Jelić, direktor internet portala „e-Novine”

Velimir Ćurgus Kazimir, direktor medijske dokumentacije Ebart

Bojan Tončić, novinar

Snežana Čongradin, novinar

Ervina Dabižinović, psiholog

Filip David, književnik

Mirko Đorđević, sociolog religije, esejista i prevodilac

Milica Jovanović, novinar i urednik

Dinko Gruhonjić, predsednik Nezavisnog udruženja novinara Vojvodine

Dejan Ilić, izdavač, pisac i prevodilac

Žarka Radoja, urednik i novinar

Saša Ilić, pisac

Branislav Jakovljević, profesor univerziteta

Božidar Jakšić, novinar i publicista

Zoran Janić, publicista i prevodilac

Goran Necin, novinar

Tamara Kaliterna, novinar

Marko Kostić, reditelj

Gordana Logar, urednik i novinar

Svetlana Lukić, urednik i novinar

Tomislav Marković, urednik i novinar

Zlatoje Martinov, urednik

Goran Miletić, advokat za ljudska prava

Jelena Milić, politički analitičar, Centar za evroatlantske studije

Mirjana Miočinović, profesor Fakulteta dramskih umetnosti u penziji

Rade Radovanović, novinar i dramski pisac

Nikola Samardžić, profesor Filozofskog fakulteta

Marko Matić, urednik i novinar

Nedim Sejdinović, Nezavisno društvo novinara Vojvodine

Seška Stanojlović, novinar i urednik

Nenad Stevović, predsednik Crnogorske partije

Lazar Stojanović, reditelj

Matja Stojanović, novinar

Jasmina Tešanović, pisac

Dušan Komarčević, novinar

Dragoljub Todorović, advokat i publicista

Iva Klisić, novinar

Dragoljub Vuković, novinar

Svetlana Vuković, urednik i novinar

Miloš Živanović, urednik

Miljenko Dereta

Žene u crnom

Vesna Rakić – Vodinelić, profesorka prava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:11 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Da ponovim: bruka novinarstva.
Budalašenje.
Totalni rekla-kazala neprofesionalizam.

Svakom iole razumnom i iole pametnom čoveku je to jasno.
Sramotno.

Žao mi je što kazna nije veća. A trebalo bi da bude, po mom sudu. Jer je to način da se spreči neprofesionalno novinarstvo, kako ono tabloidno-Informersko tako i ovo kvazi-istraživačko.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:29 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Ponavljam: u tekstu se samo dve rečenice odnose na Emira Kusturicu. Kada su novinari više puta telefonom pozivali Emira Kusturicu da bi čuli i drugu stranu, bili su ignorisani.

Ali, ne zaklonimo jednim drvetom šumu: državne ubice pod zaštitom kriminalne strukture nereformisane i nelustrirane tajne službe Srbije!

Sigurno ne biste pisali ovakve komentare da ste brat ili sin Duška Boškovića, jedne od žrtava državnog ubice Veselina Vukotića!
highshalfbooze highshalfbooze 00:30 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Filip Mladenović
Kada su Zoran Janić i Miroslav Bojčić od suda tražili da po službenoj dužnosti pribavi odredjene dokumente od BIA-e, sud se oglušio.


Sud im traži da dokažu kvalifikacije koje su izneli u svom tekstu, a oni kažu da nemaju, već da se obrate nekom drugom za to. Time su sami potvrdili da za iznete kvalifikacije u tom trenutku nisu imali dokaze.
Mućni glavom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:35 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Sud im traži da dokažu kvalifikacije koje su izneli u svom tekstu, a oni kažu da nemaju, već da se obrate nekom drugom za to

Ma, idi -- sprdnja.
Da ponovim: veća kazna.
To bi bilo rešenje.
Pa da vidiš DJ Vučićevića posle 15-20.000 € kazne, kao i za ove Filipove đuvegije: da li bi im palo na pamet opet da baljezgaju?

Kažu da Daily Mail, ono tabliodno govno iz Engleske, ima advokata stalno na vezi, da proceni da li im se isplati da objave neku "neproverenu" vest, tipa ovo za Kusturicu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:41 10.02.2017

Re: Да сам ја...

highshalfbooze
Filip Mladenović
Kada su Zoran Janić i Miroslav Bojčić od suda tražili da po službenoj dužnosti pribavi odredjene dokumente od BIA-e, sud se oglušio.


Sud im traži da dokažu kvalifikacije koje su izneli u svom tekstu, a oni kažu da nemaju, već da se obrate nekom drugom za to. Time su sami potvrdili da za iznete kvalifikacije u tom trenutku nisu imali dokaze.
Mućni glavom.


Namera suda, tj. tajne službe bila je da natera ili ubedi Zorana Janića i Miroslava Bojčića da otkriju svoje izvore iz tajne službe.
Upravo su im ti izvori iz tajne službe otkrili koje dokumente sud treba po službenoj dužnosti da traži od BIA-e. I kada su novinari to tražili od suda, on ih je ignorisao.

I ne zaboravite: Viši sud je dvojicu novinara osudio da plate odštetu u visini od 20 hiljada dinara. Apelacioni sud je tu sumu povećao 20 puta!!!

P.S. Državni ubica ubije Duška Boškovića u Crnoj Gori, pa potom pobegne. Osude ga na 20 godina zatvora. Španija isporuči državnog ubicu Srbiji, a njena tajna služba u sprezi sa korumpiranim sudijama odbije da izruči državnog ubicu Crnoj Gori!
highshalfbooze highshalfbooze 00:56 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Namera suda, tj. tajne službe

Sad ti iznosiš kvalifikacije za koje pretpostavljam da nemaš dokaze.

da otkriju svoje izvore iz tajne službe.

Ako je to tačno, i ako je tačno da je stav evropskog suda za zaštitu ljudskih prava da po identičnom činjeničnom stanju novinari nisu u obavezi da otkriju izvor, onda će i u njihovom slučaju to presuditi. Nama ostaje da sačekamo i vidimo.
Ja bih dodao da su bili dužni da imaju dokaze od dva nezavisna izvora i dobru praksu da saslušaju onoga o kome pišu. A pošto se radi o dve rečenice, onda ih je trebalo izbaciti.

I ne zaboravite: Viši sud je dvojicu novinara osudio da plate odštetu u visini od 20 hiljada dinara. Apelacioni sud je tu sumu povećao 20 puta!!!

Nisi lepo čuo, preslušaj ponovo. Neko je rekao da su presuđeni troškovi, postupka 20 000 dinara, a ne odšteta. Sličnih proizvoljnosti i spinovanja je previše u njihovom izlaganju koje je slušalo 4 - 5 novinara u sali.
highshalfbooze highshalfbooze 00:58 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Filip Mladenović
Sigurno ne biste pisali ovakve komentare da ste brat ili sin Duška Boškovića, jedne od žrtava državnog ubice Veselina Vukotića!

Ne razumem, zbog čega nama prebacuješ što su novinari uradili loš posao pa je skrenuta pažnja sa bitnih stvari na sporedne. Ko je tome kriv?
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:56 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Ne razumem kako su to novinari uradili loš posao? Zbog 2 (dve) rečenice na koje nisu uspeli da dobiju komentar Emira Kusturice?

Pažljivo pročitajte ceo tekst, kao i PETICIJU, koja je usledila posle publikovanja teksta.
Izdvajam samo ovaj detalj iz peticije:

Zahtevamo hapšenje i krivično gonjenje svih pripadnika struktura unutar tajne službe, tužilaštava i sudova, koji su godinama štitili, prikrivali i državnim novcem finansirali, a na kraju i oslobodili višestrukog ubicu Veselina Vukotića. Smatramo da bi to bio pravi početak reforme poslednje nereformisane tajne službe (civilne baš kao i vojne) u istočnoj Evropi. Njihova do sada praktično neokrnjena moć ugrožava vitalne interese države i društva i blokira konstituisanje Srbije kao pravne države, utemeljene na evropskim vrednostima.
highshalfbooze highshalfbooze 08:57 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Filip Mladenović
Ne razumem kako su to novinari uradili loš posao? Zbog 2 (dve) rečenice na koje nisu uspeli da dobiju komentar Emira Kusturice?

Kao i krava koja da punu kofu mleka, pa se ritne i prospe.

Pažljivo pročitajte ceo tekst, kao i PETICIJU, koja je usledila posle publikovanja teksta.
Izdvajam samo ovaj detalj iz peticije:

Evo čitam
Zahtevamo hapšenje i krivično gonjenje svih pripadnika struktura unutar tajne službe,

Znači i Emira Kusturice. Pa nije čudo što ih je tužio čovek. Poturili su ga bez dokaza da se diže hajka na njega.
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:04 10.02.2017

Re: Да сам ја...

„Kusturicu za predsednika!“

Ovim povicima ispraćen je iz Višeg suda u Beogradu do crnog „puha“ reditelj Emir Kusturica, koji je spekatakl s filmskog platna preneo u sudnicu, u kojoj je svedočio kao tužilac protiv novinara Petra Lukovića. Luković, od koga Kusturica traži odštetu od dva miliona dinara zbog tvrdnji objavljenih na sajtu E-novina da je „kao reditelj Udbe nosio kofer s novcem crnogorskom kriminalcu Veselinu Vesku Vukotiću“, nije se pojavio u sudu zbog bolesti.

Kusta, koji je bio okružen telohraniteljima, koje je predstavio kao drugove, bacao je olovku po stolu, dobacivao Lukovićevom advokatu, zabranjivao pojedinim fotoreporterima da ga slikaju, a njegovo svedočenje pred većem sudije Vesne Dželetović Cucić, zbog obima, nije čak moglo ni da se završi juče.


– Ja sam čovek koji voli da bude voljen i ovo mi teško pada. Kao umetnik sam mnogo senzibilniji od drugih ljudi. Dubina mog bola teško se može meriti materijalnim. Zbog objavljenog teksta imao sam dve-tri intervencije i uzimao sam lekove zbog srčane tahikardije, a moja deca su u kafani imala nekoliko sukoba upravo zbog ovih tvrdnji – rekao je Kusturica.

On je dodao da je tokom svog života upoznao stotine hiljada ljudi i da se rukovao s mnogo više njih nego političari, te da ne može da tvrdi da li je Vukotića upoznao ili ne, jer je svojevremeno u „Maloj Italiji“ upoznao i čak popio piće i s poznatim mafijašem Džonom Gotijem. Ali, naglasio je, svi znaju da niti je bio reditelj Udbe, niti je mafijašima nosio novac:

– Zašto bi neko poput mene ko je dobio dve Zlatne palme, dva Medveda, dva Lava, zoološki vrt doturao novac? Na Lukovićevom jelovniku sam dugo, od devedesetih, kada je tvrdio da je moj film „Underground“ finansirala Vlada Mirka Marjanovića i Slobodan Milošević.

Kusturica je potvrdio poznanstvo s bivšim šefom tajne policije Jovicom Stanišićem, prijateljstvo sa šefom BIA Sašom Vukadinovićem i otkrio da je, kao direktor Parka prirode, pre izvesnog vremena potpisao ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji sa Specijalnom antiterorističkom jedinicom (SAJ) koja obučava njegove rendžere na Mokroj Gori. Međutim, odogovarajući na pitanje odbrane da li je tačno da je izjavio da je fasciniran odmetnicima, on je rekao:

– Odrastao sam na kaubojskim filmovima, vaspitan da budem protiv progonitelja i na strani progonjenih. Uvek protiv murije – završio je svedočenje Kusturica, koji će u sudnici u ovom procesu opet biti 10. maja 2012.

(Dragana Manojlović, "Telegraf", 25. 1. 2012.)
highshalfbooze highshalfbooze 10:11 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Zbog čega si naveo ovaj novinarski izveštaj, ako se tako može nazvati?
Da li si to hteo da kažeš da je Kusturica osoba koja ne zaslužuje da se u njegovom predmetu sudi po zakonu?
Ili si možda mislio da nešto iz ovog svedočenja dokazuje ovu tvrdnju: "Kusturica je obavljao ulogu kurira između SDB Srbije (Stanišića) i Vukotića, prenoseći ovome poruke, a često i novac"?
gedza.73 gedza.73 10:25 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Filip
Ne razumem kako su to novinari uradili loš posao?


Filipe, šta misliš o novinama u kojima se pojavi tekst poput
'naš poznati novinar N.N. za koga saznajemo iz dobro obaveštenih krugova da sarađuje sa stranim obaveštajnim službama je imao lažne FB naloge pomoću kojih je namamljivao maloletne dečake u svoj stan kako tvrdi jedan od naših sagovornika'

Udario tuk na utuk. Samo što jedan članak ima podršku DB, novinara za jedan 'nameštaj' i tapkanje po ramenu i koji će 'ladno da se primi a drugi (onaj gore) ima par novinara operisanih od novinarskog istraživanja jer su pokušali tabloidnim kačenjem na Kusturicu (o kome nemam ama baš nikakavo mišljenje) dobiju na popularnosti i možda da se ogrebu o neki NVO grant. Usput, nemerno ili nenamerno, po ko zna koji put upropaste temu o vezi države i kriminalaca.

što kaže Brajović ako ih je odrao.

Edit
Međutim, odogovarajući na pitanje odbrane da li je tačno da je izjavio da je fasciniran odmetnicima,

Ovo pitanje postavio advokat odbrane?

Da nije taj advokat završio Pravni u Kragujevcu?
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:29 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Vi ili namerno ili slučajno izbegavate ključnu stvar:

Osudjeni novinari su tokom procesa zahtevali od suda da po službenoj dužnosti pribavi odredjene dokumente od BIA-e, kao dokazni materijal. Sud je to odbio. Zašto?

Zašto je Srbija jedina zemlja u kojoj nije reformisana i lustrirana tajna služba?
Zašto nisu otvoreni tajni dosijei, da bi se videlo ko je sve bio doušnik?
Zašto još uvek nije donet Zakon o otvaranju tajnih dosijea?

A što se citiranog teksta tiče, jasno se može zaključiti kakav je odnos Emira Kusturice sa 2 (dva) šefa tajne službe. A na pitanje sudijke u vezi sa Veselinom Vukotićem, Emir Kusturica nije rezolutno odgovorio "Ne, ja se sa tim čovekom nikada nisam sreo!" ili "Ne, ja tog čoveka uopšte ne poznajem!", nego koristi relativizujuću frazu, kojom izbegava direktan odgovor na konkretno pitanje.
gedza.73 gedza.73 10:45 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Zašto je Srbija jedina zemlja u kojoj nije reformisana i lustrirana tajna služba?
Zašto nisu otvoreni tajni dosijei, da bi se videlo ko je sve bio doušnik?
Zašto još uvek nije donet Zakon o otvaranju tajnih dosijea?


Mislim da bi se iznenadio ko sve od tvojih kolega radi za tajne službe (naše i strane).
A i ja bi voleo da vidim. Sve mi se čini da bi se masa 'poštenog' sveta koja svakodenvno deli savete sa televizija i iz novina našla u tim grupacijama

Osudjeni novinari su tokom procesa zahtevali od suda da po službenoj dužnosti pribavi odredjene dokumente od BIA-e, kao dokazni materijal. Sud je to odbio.

Šta? Da je Kusturica bio kurir i raznosio novac između DB i kriminalaca?
Pa ako su oni to objavili valjda imaju dokaz za tu tvrdnju. Ili su videli u DB fasciklama ili imaju fotokopiju ili imaju svedoka.

A što se citiranog teksta tiče, jasno se može zaključiti kakav je odnos Emira Kusturice sa 2 (dva) šefa tajne službe

I? Nije ih on zato tužio.
nego koristi relativizujuću frazu, kojom izbegava direktan odgovor na konkretno pitanje.

I?
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:50 10.02.2017

Re: Да сам ја...

I pitam se zašto Emir Kusturica nije tokom svedočenja JASNO I GLASNO REKAO:
"Ja ne poznajem Veselina Vukotića!" ili "Ja se nikada u životu nisam sreo niti razgovarao sa Veselinom Vukotićem!"

Umesto toga, on je izjavio nešto što nit' smrdi nit' miriše.
Zašto?
gedza.73 gedza.73 11:04 10.02.2017

Re: Да сам ја...

Filip Mladenović
I pitam se zašto Emir Kusturica nije tokom svedočenja JASNO I GLASNO REKAO:
"Ja ne poznajem Veselina Vukotića!" ili "Ja se nikada u životu nisam sreo niti razgovarao sa Veselinom Vukotićem!"

Umesto toga, on je izjavio nešto što nit' smrdi nit' miriše.
Zašto?


Zato što je 'teo da naguzi onu dvojicu papana sa konferencije za novinare zbog
Kusturica je obavljao ulogu kurira između SDB Srbije (Stanišića) i Vukotića, prenoseći ovome poruke, a često i novac.

Zato što je loptu dokazivanja prebacio na dva novinara početnika a on se pravio blesav i nevešt. Šta si očekivao? Da kaže 'jesam, jeste, oni su u pravu'?
'esi ti nekad gledao one advokatske serije?
nsarski nsarski 10:55 10.02.2017

2 novinara

Mene je posebno zainteresovala ova informacija iz tvog priloga:

Konferencija za novinare održana je u beogradskom Medija centru 8. 2. 2017, u prisustvu samo 2 (dva) novinara, što rečito govori o stepenu slobode medija u Srbiji i uredničkoj autocenzuri.


Da li si ti, Filipe, bio jedan od ta dva prisutna novinara?
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:16 10.02.2017

Re: 2 novinara

Da.

Tokom konferencije osudjeni novinari su rekli da se Emir Kusturica sastao sa Veselinom Vukotićem 2005. godine u francuskom gradu Perpinjanu.
narcis narcis 14:02 10.02.2017

Re: 2 novinara

Filip Mladenović
Da.

Tokom konferencije osudjeni novinari su rekli da se Emir Kusturica sastao sa Veselinom Vukotićem 2005. godine u francuskom gradu Perpinjanu.

dal to znači da sam i jakriminalac pošto se često srećem za nekim poznatim niškim kriminalcima iz moje generacija a čak sam i drug sa nekima iz pered i pos pubertetskih dana, a znam i neke beograđanske nagle tipoe koji lako potežu cevke, ludi ko struja a nisu baš aktivni krimosi.
NNN NNN 12:34 11.02.2017

Re: 2 novinara

narcis
Filip Mladenović
Da.

Tokom konferencije osudjeni novinari su rekli da se Emir Kusturica sastao sa Veselinom Vukotićem 2005. godine u francuskom gradu Perpinjanu.

dal to znači da sam i jakriminalac pošto se često srećem za nekim poznatim niškim kriminalcima iz moje generacija a čak sam i drug sa nekima iz pered i pos pubertetskih dana, a znam i neke beograđanske nagle tipoe koji lako potežu cevke, ludi ko struja a nisu baš aktivni krimosi.

Nisi dok Zokster ne kaže da jesi, a onda si naebo kod Fiće
narcis narcis 19:08 11.02.2017

Re: 2 novinara

NNN
narcis
Filip Mladenović
Da.

Tokom konferencije osudjeni novinari su rekli da se Emir Kusturica sastao sa Veselinom Vukotićem 2005. godine u francuskom gradu Perpinjanu.

dal to znači da sam i jakriminalac pošto se često srećem za nekim poznatim niškim kriminalcima iz moje generacija a čak sam i drug sa nekima iz pered i pos pubertetskih dana, a znam i neke beograđanske nagle tipoe koji lako potežu cevke, ludi ko struja a nisu baš aktivni krimosi.

Nisi dok Zokster ne kaže da jesi, a onda si naebo kod Fiće

nači, mož ovako mož onako
angie01 angie01 20:02 11.02.2017

Re: 2 novinara

bas neobican broj negativnih komentara, kao da nije jasno o cemu se radi,...ko da je krletov twiter nalog....

ne znam, svaki put kada se vucicevic oglasi u medijima, izbljuje gomilu spinovanja i kleveta, a sve upakovano u neke blesave scenarije,...nema nikakvih reakcija ove vrste,...

ili, kada krle mesecima agituje, huska da se skenjaju karikaturisti, veoma cenjeni i visestruko dokazani i postovani i van granica nase zemlje, ucitavajuci im razne neverovatne namere, osobine i zadatke, ( kao da je nenormalno da oni u svom radu kritikuju vlast) i na kraju u tome i uspe,...opet ispada da je to ok,...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana