Hobi

Procvetao mi limun

kosta.babic RSS / 20.01.2017. u 17:07
2j4akxz.jpg
 
     
 
 
      Zatekao sam ga u praznoj i hladnij kući.Temperatura se već opasno približavala minusu.  Puno ljubavi za ovu biljku, malo toplote od peći i dosta sunca kroz prozor napravili su čudo. Prvo su se pojavili majušni izdanci a ja nisam znao šta je to ali sam bio siguran da je to dobar znak. Posle nekog vremena shvatio sam da su to budući cvetovi. A oni su rasli i rasli. Sav se okitio pupoljcima .

    Malo sam proguglao o gajenju limuna. Kažu da ga zimi treba štedro zalivati i fajtati listove vodom povremeno. Namerno ne kažem  „orošavati“ mada je i to dobar izraz.

    Sad su cvetovi počeli da se otvaraju. Moj limun je procvetao. Kuća se ispunila mirisom proleća.

   Na googletu piše da ti zimski cvetovi nikad ne donesu plod.

   Meni je to razumljivo s obzirom da nema pčela ni mušica koji bi ih oprašili.

   Tako sam odlučio da stvar uzmem u svoje ruke.

   Nisam ginekolog ni stručnjak za veštačku oplodnju ali sam ipak rešio da pokušam.

    Moj kum, bata Kole gaji neku čudnu i neobičnu živinu. Lepu i sa raznobojnim percima. Zamolio sam ga da mi da jedno malo, najmanje perace iz repa najlepšeg pevca u njegovom jatu. Doneo mi jedno malo pirgavo.

   Nežno sam mazio njime prašnike i tučak cvetića sve u nadi da će „veštačka“ oplodnja uspeti.

   Biću srećan ako odgajim  bar jedan plod.

 

 

 



Komentari (29)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

49 41 49 41 18:38 20.01.2017

Tamo gde cveta limun zut

https://youtu.be/JYdzoleVCEo

Setim me prvog vidjenja mora.
Prejahasmo preko mnogih gora; okolo naokolo.
Konacno se dokopasmo Herceg Novog, ide samo jos do Zelenike i tu biva vozu kraj.

Pred zeleznickom stanicom veliko drvo limuna u cvatu. Rekose divlji limun.
Propinjasmo se kao klinci, da dohvatimo neku granu sa cverovima.

Mirisasmo krupne bele cvetove na njima.
Ubijasmo miris sagorelog uglja, koji nam se uvukao svuda; najvise u nozdrvama.

Opojan miris bese.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 18:50 20.01.2017

Limun zut

" Tamo daleeeeeeko, gde cveta limun zuuuut "

Sjajno da cveta. Mislim da citrusima najvise odgovara bas to, ne previae topla prostorija zimi. Ispod pet stepeni, neki tolerisu do nule, ne bi trebalo da su napolju, svideli se uslovi tvom limuncetu.

Jedne zime koje nije bila jeziva kao ova, imala sam cudo na terasi. Paradajz zasadio sam sebe i jos iznedrio plod, bas velik, nazalost ne znam gde mi je foto, mozda nadjem.

Danas sam ipak unela neke biljke koje imam na prozoru, ostavila sam ih bila na minusu, jer kao mogu da izdrze. Ipak deluju kao ranjeni ratnici, pa su unete. E sad da li ce im to biti shok, ne znam. Jos jedan minus danima, ono kad je -15 tesko da mogu da izdrze.

Videcemo, taj prozor nema sunca tako da su veliki borci, sve su razlicite i u nekoj divnoj zelenoj boji kao posutoj bisernim prahom.
kosta.babic kosta.babic 19:14 20.01.2017

Re: Limun zut

jednarecfonmoi
" Tamo daleeeeeeko, gde cveta limun zuuuut "

Sjajno da cveta. Mislim da citrusima najvise odgovara bas to, ne previae topla prostorija zimi. Ispod pet stepeni, neki tolerisu do nule, ne bi trebalo da su napolju, svideli se uslovi tvom limuncetu.

Jedne zime koje nije bila jeziva kao ova, imala sam cudo na terasi. Paradajz zasadio sam sebe i jos iznedrio plod, bas velik, nazalost ne znam gde mi je foto, mozda nadjem.

Danas sam ipak unela neke biljke koje imam na prozoru, ostavila sam ih bila na minusu, jer kao mogu da izdrze. Ipak deluju kao ranjeni ratnici, pa su unete. E sad da li ce im to biti shok, ne znam. Jos jedan minus danima, ono kad je -15 tesko da mogu da izdrze.

Videcemo, taj prozor nema sunca tako da su veliki borci, sve su razlicite i u nekoj divnoj zelenoj boji kao posutoj bisernim prahom.

Sećam se kad sam bio dete u ovom istom Bavaništu mraz je itekako šarao po prozorima.Ovde to zovu pendžeri duplirci ili kibic fensteri.I čim bi zima malo popustila u tim istim prozorima procvetali bi zumbuli.To se obično događalo drugom polovinom februara.to je bio znak prestiža.
mariopan mariopan 19:14 20.01.2017

...

Мојој комшиници лимун рађа већ неколико година и стабло је доста велико, морала је саксију да стави на импровизована "колица", платформу на точкиће, да би могла лети да га изгура напоље на сунце. И рађа сваке године, не знам на који фазон и која је то врста јер можда и од тога зависи да ли ће да роди.

Не мора да значи да неће успети твоја вештачка оплодња, јави ако си постао тата неком лимунчету?
kosta.babic kosta.babic 19:49 20.01.2017

mariopan.

Не мора да значи да неће успети твоја вештачка оплодња, јави ако си постао тата неком лимунчету?

još je mali.Ali vidim da je kalemljen što bi moglo da znači da će plodovi biti veliki.
Na proleće ga presađujem.Biće to jedan sasvim ozbiljan limun.
mariopan mariopan 19:56 20.01.2017

Re: mariopan.

kosta.babic
Не мора да значи да неће успети твоја вештачка оплодња, јави ако си постао тата неком лимунчету?

još je mali.Ali vidim da je kalemljen što bi moglo da znači da će plodovi biti veliki.
Na proleće ga presađujem.Biće to jedan sasvim ozbiljan limun.

Врста лимуна који расту испред куће у којо живи мој син у Атини, цвета, има зелене и зреле плодове - истовремено. Све време и цвета и рађа. И доста су крупни и сочни, не знам која је врста у питању. Има четири стабла и обилно роде тако да некад не знамо шта са толиким лимуном.
Дивно миришу и цветови и сам лимун а када се бере дуго миришу руке.
kosta.babic kosta.babic 20:05 20.01.2017

Re: mariopan.

Дивно миришу и цветови и сам лимун а када се бере дуго миришу руке.

Eh da sam u grčkoj a ne u vojvodini gde je temperatura padala na -16.
emsiemsi emsiemsi 19:47 20.01.2017

Опрашивање !

Читајући уводни пост и мени, на трен, дошло да нешто опрашим.
kosta.babic kosta.babic 19:51 20.01.2017

Re:emsi

Читајући уводни пост и мени, на трен, дошло да нешто опрашим.

nadam se da preferiraš prirodno oprašivanje.
nsarski nsarski 19:55 20.01.2017

Peter Bacso

Biću srećan ako odgajim bar jedan plod.


je u filmu A tanu (Krunski svedok) imao sjajnu scenu kada je socijalisticka Madjarska uzgajila "svoj limun". Cela socijalisticka farma samo jedan limun

Dakle, uzivaj:

mesan mesan 20:33 20.01.2017

Re: Peter Bacso

nsarski
Biću srećan ako odgajim bar jedan plod.


je u filmu A tanu (Krunski svedok) imao sjajnu scenu kada je socijalisticka Madjarska uzgajila "svoj limun". Cela socijalisticka farma samo jedan limun

Dakle, uzivaj:


Poenta je da istaknuti drug Bašća uz slavlje posećuje "Institut za narandže", koji je uspeo da uzgoji jednu jedinu narandžu, koju su mežutim deca nesrećnog druga Pelikana pojela pre posete.
Onda drug Pelikan drugu Bašći daje da proba limun (od 1:46 u filmiću):
- "Šta je ovo!?"
- "Narandža."
- "Narandža!?"
- "Nova mađarska narandža. Malo žuća, malo kiselija, ali naša."
kosta.babic kosta.babic 20:40 20.01.2017

Re: mesan

- "Nova mađarska narandža. Malo žuća, malo kiselija, ali naša."

Imam ja u dvorištu;kajsiju.jabuku,krušku.lozu.Ali mi ovaj limunčić nešto prirasto za srce
mesan mesan 20:46 20.01.2017

mali i žuti

Srećno sa uzgojem!

Jedna drugarica je pokušavala na severu Vojvodine, uz razne akrobacije sa dvorištem, staklenim gangom, sobičkom, ali džabe, ostao plod limuna minijaturan.

A ja sam uvek na temu deserta iznad i pre svega stavljao čokoladu, dok nisam u okolini Amalfija jeo granitu, mleveni led sa limunom, i pio limončelo --- za koji se kore limuna natapaju u hladnom alkoholu i onda dodaje šećer, a čuva se u zamrzivaču.

Od tada leti sanjam samo limun.
kosta.babic kosta.babic 20:55 20.01.2017

Re:mesam

A ja sam uvek na temu deserta iznad i pre svega stavljao čokoladu, dok nisam u okolini Amalfija jeo granitu, mleveni led sa limunom, i pio limončelo --- za koji se kore limuna natapaju u hladnom alkoholu i onda dodaje šećer, a čuva se u zamrzivaču.

Od tada leti sanjam samo limun.

Znaš šta? i ja ću ovo da sanjam.
mariopan mariopan 21:03 21.01.2017

Re: mali i žuti

mesan
Srećno sa uzgojem!

Jedna drugarica je pokušavala na severu Vojvodine, uz razne akrobacije sa dvorištem, staklenim gangom, sobičkom, ali džabe, ostao plod limuna minijaturan.

A ja sam uvek na temu deserta iznad i pre svega stavljao čokoladu, dok nisam u okolini Amalfija jeo granitu, mleveni led sa limunom, i pio limončelo --- za koji se kore limuna natapaju u hladnom alkoholu i onda dodaje šećer, a čuva se u zamrzivaču.

Od tada leti sanjam samo limun.

Граниту можеш и сам да правиш од различитог воћа. Пробај са лубеницом или дињом и наравно, уситњен лед. Ништа лепше за вреле дане.
st.jepan st.jepan 22:02 20.01.2017

...

Ovo ti je lepo.
49 41 49 41 22:16 20.01.2017

Kivi

Odem svojevremeno iz Zap. Evrope u Porec, kod svog prijatelja Simonettija u Porec.

Pred kucom mu drvce, 2-3 m visoko; meni nepoznato?!?

Sta ti je ovo drvce Petre?!?

Kivi!
Kivi kod nas, svasta.
Imao te god. 15 krupnih plodova na njemu.
anamarkana anamarkana 00:29 22.01.2017

Re: Kivi

49 41


moj foto iz bašte prelepog kafića u centru Krka



kosta.babic kosta.babic 07:49 22.01.2017

Re: Kivi

anamarkana
49 41


moj foto iz bašte prelepog kafića u centru Krka




Prelep je kivi
G.Cross G.Cross 00:30 21.01.2017

srecno

Srecno to bilo.

Imam dva stabla limuna.

49 41 49 41 14:34 21.01.2017

Vrste



Lime



Limun

Limone i Citrone (na nemackom)
Kad sam prvi put video Lime, zacudio se kako prodaju zelene limune.

Sada znam razliku i koristim uglavnom zelene. Tanka kora, nema semenki u njemu, iscedis punu casu od jednog.

U zap. evropi su bili zeleni vrlo skupi. Komad - marka.
Ovde je obrnuto.
U sezoni $1 10 krupnih zelenih komada.
kosta.babic kosta.babic 15:42 21.01.2017

Re: Vrste

49 41


Lime



Limun

Limone i Citrone (na nemackom)
Kad sam prvi put video Lime, zacudio se kako prodaju zelene limune.

Sada znam razliku i koristim uglavnom zelene. Tanka kora, nema semenki u njemu, iscedis punu casu od jednog.

U zap. evropi su bili zeleni vrlo skupi. Komad - marka.
Ovde je obrnuto.
U sezoni $1 10 krupnih zelenih komada.

Pošteno da ti kažem skupe mi se usta i kad gledam ovaj žuti. Kad pomislim na onu zelenu limetu vilice mi se ukoče i bez da probam.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:13 21.01.2017

oprašivanje (a oplodnja?)

Nežno sam mazio njime prašnike i tučak cvetića sve u nadi da će „veštačka“ oplodnja uspeti.


:)
Simpatičan, ali ne baš najpouzdaniji način.

Jednostavnije je da samo malo protreseš celo stablašce.
Tako ćeš obezbediti da polenovo zrnce (ako ga ima) padne na tučak, ali to je samo jedan od (uglavnom) neophodnih uslova da bi se plod razvio.
Na ostalih mnogo ne možeš da utičeš.
U svakom slučaju srećno.
kosta.babic kosta.babic 18:39 21.01.2017

Re: oprašivanje (a oplodnja?)

U svakom slučaju srećno.

Hvala.Već se osećam kao tata mladih limunčića.
nsarski nsarski 20:50 21.01.2017

Re: oprašivanje (a oplodnja?)

Jednostavnije je da samo malo protreseš celo stablašce.


Da, limun, kao i grasak, na primer, je self-pollinating, tj., ne treba mu nikakav "drugi pol" da proizvede plod. Protresanje stabla je dovoljno.
Kod marihiuane, nazalost, situacija je drugacija. I kod nekih tikvi. Potrebna su dva pola.
nsarski nsarski 20:52 21.01.2017

Re: oprašivanje (a oplodnja?)

Već se osećam kao tata mladih limunčića.


Ne, u svetlu gornjih informacija o razmnozavanju limuna, ti si onda babica. Prigodno tvom prezimenu, dozvoli da kazem.
mariopan mariopan 21:14 21.01.2017

Re: oprašivanje (a oplodnja?)

nsarski
Jednostavnije je da samo malo protreseš celo stablašce.


Da, limun, kao i grasak, na primer, je self-pollinating, tj., ne treba mu nikakav "drugi pol" da proizvede plod. Protresanje stabla je dovoljno.
Kod marihiuane, nazalost, situacija je drugacija. I kod nekih tikvi. Potrebna su dva pola.

И код неких воћки, например неке сорте трешања. Ако у близини нема опрашивача, а то је некад сасвим друга сорта трешње, неће бити рода. Цветаће али неће дати род.
Зато заснивање воћњака није за аматере. Ако не знају шта је проблем може се десити да је искорене јер "не ваља".

Сад је добро јер постоји интернет па лепо пише уз сваку сорту воћке која друга јој је опрашивач или је самооплодна и знају људи шта да саде у истом воћњаку и зашто.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:14 21.01.2017

Re: oprašivanje (a oplodnja?)

Ne, u svetlu gornjih informacija o razmnozavanju limuna, ti si onda babica


Profesore pa gde će ti duša?

Kosta, pusti ti profesore, ako ti je draže da budeš tata ima da budeš tata i kvit, a profesori neka teoretišu do mile volje.
:)
Kod marihiuane, nazalost, situacija je drugacija. I kod nekih tikvi. Potrebna su dva pola.


Da, dvodome biljke, a i tu su muškarčići u prednosti, mogu da opsluže mnogo ženskadije.
И код неких воћки, например неке сорте трешања.


To je već nešto drugo, tu cvet ima i muške i ženske delove a opet ne štima.
kosta.babic kosta.babic 07:46 22.01.2017

Re: nsarski

Ne, u svetlu gornjih informacija o razmnozavanju limuna, ti si onda babica. Prigodno tvom prezimenu, dozvoli da kazem.

Svašta sam u životu radio a sad sam evo i babica.To me raduje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana