Život

Iz ovog mnogo toga može da se nauči*

zilikaka RSS / 30.11.2016. u 18:15
 *EDIT: Najviše iz komentara. :-) 
 
Nedavno sam slučajno naletela na ovaj snimak .
 
 
 
 
Naslov me je povukao da ga otvorim, a dalje sam sa zadovoljstvom odgledala i oduševila se. Posle vidim da je predavanje održano još 2010., na Festivalu nauke.
Sastav publike je idealan za izvođenje . Mahom školarci. Prisutnima je u ovoj vežbi demonstrirano mnogo toga.
 
 

Između ostalog:
- Kako se lepo i smisleno mogu uposliti vijuge i oko opšte poznatih stvari.
- Kako predavač koji dobro vlada materijom može veštom manipulacijom navesti slušaoce na potpuno pogrešne zaključke. Dovoljno je samo da u publici nema nekog sebi ravnog.
- Šta znači razvijati kritičko mišljenje.
- I na kraju, spram načina i svrhe postavljanja ovog klipa, kako se izvlačenjem iz konteksta svaka tvrdnja može pretvoriti u svoju suprotnost. Likovi koji promovišu ovo predavanje su samo isekli njegov kraj.


Dakle, svaka čast predavaču. Bilo bi sjajno kada bi se ova i slične vežbe spovodile što među školarcima što među profesorima u okviru obaveznih stručnih usavršavanja. Šta ćeš boljeg načina da se pokaže kako treba razmišljati.

 


Komentari (275)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 18:33 30.11.2016

Nemam snage

Da gledam kretene.
zilikaka zilikaka 18:51 30.11.2016

Re: Nemam snage

blogovatelj
Da gledam kretene.

Grešiš. Trčiš pred rudu. uopšte nisu kreteni.
Mislim da je čovek odlično postavio stvari. Sve je upitno i o svemu treba razmišljati.
alles_atze alles_atze 18:59 30.11.2016

Re: Nemam snage

zilikaka
blogovatelj
Da gledam kretene.

Grešiš. Trčiš pred rudu. uopšte nisu kreteni.
Mislim da je čovek odlično postavio stvari. Sve je upitno i o svemu treba razmišljati.


Nasa zilikaka jopet dobila izazovan e-mail u dopiskama?
zilikaka zilikaka 19:07 30.11.2016

Re: Nemam snage

alles_atze
zilikaka
blogovatelj
Da gledam kretene.

Grešiš. Trčiš pred rudu. uopšte nisu kreteni.
Mislim da je čovek odlično postavio stvari. Sve je upitno i o svemu treba razmišljati.


Nasa zilikaka jopet dobila izazovan e-mail u dopiskama?


Nije. Ovog puta mi se otvarajući Jutjub ponudilo nekoliko takvih klipova, a povuklo me da otvorim upravo ono u naslovu - Srpski fizičar.
Dakle, odradila majmuska radoznalost.
Naravno da mi je odmah bilo jasno da je neka pokazna vežba al me vuklo da odgledam do kraja. I sa svakom movom diskusijom mi se više dopadalo.

To što je klip plasiran od strane Ravnozemljaša je posebna priča, al možda baš zbog njihovog postojanja treba decu učiti kako da se nose sa takvim stvarima.

...a inače, poražava me šta mi se sve nudi kad otvaram Jutjub.
Dođe mi da svašta o sebi pomislim.
blogovatelj blogovatelj 19:38 30.11.2016

Re: Nemam snage

To što je klip plasiran od strane Ravnozemljaša je posebna priča, al možda baš zbog njihovog postojanja treba decu učiti kako da se nose sa takvim stvarima.


Ah, a ja reko ovaj je neki ravnozemljaš.
Onda možda budem nekada odgledao.
maksa83 maksa83 19:46 30.11.2016

Re: Nemam snage

..a inače, poražava me šta mi se sve nudi kad otvaram Jutjub.
Dođe mi da svašta o sebi pomislim.

Ne nužno samo o tebi, ne zaboravi da Google (čiji je jućub) zna šta gugluješ ne samo ti, nego npr. i svi sa kojima si se dopisivala a imaju Google nalog. Na manje više svakom koraku Interneta velika data mining mašinerija (a Google ima jednu od najvećih) zuji iza sve vreme i razmišlja šta sledeće da ti poturi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:49 30.11.2016

Re: Nemam snage

ne samo ti, nego npr. i svi sa kojima si se dopisivala


Uh, dobro je.
Mogu da se vadim da je to zbog njih :)
zilikaka zilikaka 20:05 30.11.2016

Re: Nemam snage

hoochie coochie man
ne samo ti, nego npr. i svi sa kojima si se dopisivala


Uh, dobro je.
Mogu da se vadim da je to zbog njih :)


Da znaš. Inače sam počela da se brinem. Uglavnom bude neka Stoja i tako te snajke, al nešto iz života, onda neke (valjda) nove domaće pesme, nekad reklama za film...sve u svemu, kad bih na osnovu tog trebala da donesem zaključak o osobi.

A onog puta, kad mi se prikazao snimak o kojem pričam, prvo se pojavio (na telefonu) "Novi model Zemlje", pa bilo pored ploče nactrano i u preseku, pa to nešto kao plovi, i okružuje za sa svih strana (i od gore) neka voda.

Kad sam kliknula nije tu ni bilo ničeg nego mi razlistalo sledeće ponude, gde je na jednom od prvih mesta bio ovaj fizičar.

...znam da je teško izvodljivo, jer ja prva ne samo da ne otvaram klipove nego retko i linkove, ali ako nekad budete imali pola sata na bacanje, poslušajte tipa.
Ja ću opet, pa ću probati da nešto od toga vežbam na svom pubertetliji.
Ako uspem da ga uhvatim u fazi koja nije: "Smaraš".
emsiemsi emsiemsi 20:22 30.11.2016

Re: Nemam snage

maksa83
..a inače, poražava me šta mi se sve nudi kad otvaram Jutjub.
Dođe mi da svašta o sebi pomislim.

Ne nužno samo o tebi, ne zaboravi da Google (čiji je jućub) zna šta gugluješ ne samo ti, nego npr. i svi sa kojima si se dopisivala a imaju Google nalog. Na manje više svakom koraku Interneta velika data mining mašinerija (a Google ima jednu od najvećih) zuji iza sve vreme i razmišlja šta sledeće da ti poturi.

Што мени не потури ... мислим, знаш већ ?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:31 30.11.2016

Re: Nemam snage

ali ako nekad budete imali pola sata na bacanje, poslušajte tipa.


Ja jesam, dobro se bori, ali ni klinci nisu loši.

Ako sam ja dobro shvatio, on baš to i radi, pokušava da brani nešto čega nije pristalica?
maksa83 maksa83 21:40 30.11.2016

Re: Nemam snage

Што мени не потури ... мислим, знаш већ ?!

Možda zna nešto što ni ti ne znaš?
deset_slukom deset_slukom 18:03 01.12.2016

Re: Nemam snage

hoochie coochie man

Ja jesam, dobro se bori, ali ni klinci nisu loši.

Ako sam ja dobro shvatio, on baš to i radi, pokušava da brani nešto čega nije pristalica?


Dobro se bori, na momente je neubedljiv. Ali, ni on ni publika nisu dobro proučili "teoriju" ravne Zemlje. Pa tako klinci nisu umeli da postave pitanja na koja nema smislenih odgovora, a predavač se ne drži striktno onoga što brani.

Recimo, ravnozemljaši su 'ladno ustvrdili da gravitacija ne postoji, a predavaču se, izgleda, čini da je to suviše radikalan stav, pa "priznaje" gravitaciju. Ovima to ne smeta, pa ovaj klip koriste kao jak argument za svoju stvar.
zilikaka zilikaka 18:10 01.12.2016

Re: Nemam snage

E, hvala ti ko najrođenijem!
Nemaš pojma koliko me obradovao tvoj komentar, posle onih naših šatro muzičarkih.

...uzgred, nisam sigurna da bi, ako osnujemo bandu, sebi muzikom za večeru u bitriji zaradili.
deset_slukom deset_slukom 18:27 01.12.2016

Re: Nemam snage

zilikaka
E, hvala ti ko najrođenijem!
Nemaš pojma koliko me obradovao tvoj komentar, posle onih naših šatro muzičarkih.

...uzgred, nisam sigurna da bi, ako osnujemo bandu, sebi muzikom za večeru u bitriji zaradili.


Nisam još stigao dotle. Pogledao sam na brzaka i vidim da je od teme, očekivano, napravljen svinjac.

Nekada je svrsishodnije raspravljati se sa bandom retardiranih ravnozemljaša, barem se drže teme. Doduše, laki su na okidaču, banuju na svaki smislen komentar.
zilikaka zilikaka 18:32 01.12.2016

Re: Nemam snage

Nekada je svrsishodnije raspravljati se sa bandom retardiranih ravnozemljaša, barem se drže teme. Doduše, laki su na okidaču, banuju na svaki smislen komentar.

E, znaš neko mesto gde se skupljaju? Imaš link da preporučiš?
Ono, kad dođem u psihičko stanje da mi trebaju intenzini doživljaji, da navratim kod njih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:48 01.12.2016

Re: Nemam snage

Nemaš pojma koliko me obradovao tvoj komentar, posle onih naših šatro muzičarkih.


Pola bre sata izgubih na njih.
A i ti, umesto kao dobra dmaćica da to brišeš i oma banuješ, i ti se s njima opustila pa nemate mere. :)




deset_slukom deset_slukom 18:49 01.12.2016

Re: Nemam snage

Samo ukucaš u YT pretraživač "ravna zemlja" za naše ili "flat earth" za one viđenije, sveCke. Naši uglavnom prevode tuđe filmiće, ali ima sve više naših, autorskih. Retko imaju nove ideje, uglavnom se vrte istih dvesta "dokaza", NASA, lažno sletanje na Mesec, Masoni i slične gluposti.

Za društvo koje se okuplja treba imati stomak, ali se nađe i poneki pismen, pa ga iskomentarišem i neretko izvređam. Pametnih nema.
maksa83 maksa83 08:28 02.12.2016

Re: Nemam snage

uzgred, nisam sigurna da bi, ako osnujemo bandu, sebi muzikom za večeru u bitriji zaradili.

Pazi, paradajza bi bilo. Doduše ne baš juče ubranog...
bolid1 bolid1 11:33 02.12.2016

Re: Nemam snage


Mislim da je čovek odlično postavio stvari. Sve je upitno i o svemu treba razmišljati.


Boza Nikolic, bio mi je asistent na prvoj godini, sasvim ok tip.

zemljanin zemljanin 18:49 30.11.2016

recimo

OK je pristup ali to nije model za nastavu ... može da se koristi na nekim predavanjima, kursevima I sl ala Petnica ali za regularnu nastavu, nije odgovarajući ...

PS. drugi
zilikaka zilikaka 18:58 30.11.2016

Re: recimo

ali to nije model za nastavu ... može da se koristi na nekim predavanjima, kursevima I sl ala Petnica ali za regularnu nastavu, nije odgovarajući ...

Zašto misliš da sitne delove iz ovog predavanja ne bi svako od nastavnika mogao da primeni?
Recimo, samo smena godišnjih doba. Model jedan, kako se može tumačiti, kako nam izgleda, i ono ključno, gde su greške.
Predavanje nije taj deo obuhvatilo, al bi logičan nastavak svake od tih malih diskusija upravo bio gde je trebalo skrenuti levo.
Neke od grešaka je predavač svesno pravio da slušaoce navede na pogrešan zaključak.

To može da bude 10 minuta na kraju nekog časa koji je tematski povezan.
Ili vežbica na nekoj sekciji.
Meni se dopalo kao način oštrenja vijuga, a mislim da bi i klincima bilo zanimljivo.
A svakako bi im demonstriralo kako se sve može razmišljati.
blogovatelj blogovatelj 20:19 30.11.2016

A Omega?

Dal Omega misli da je Zemlja ravna ploča, a da nas Rotšildi i Rokfeleri ubeđuju u Suprotno?
st.jepan st.jepan 20:54 30.11.2016

Re: A Omega?

Zemlja ravna ploča,

Ma kakvi ravna, to su gluposti.
Ploča je tek tu i tamo ravna, mahom je izrazito neravna.
docsumann docsumann 21:05 30.11.2016

Re: A Omega?

blogovatelj
Dal Omega misli da je Zemlja ravna ploča, a da nas Rotšildi i Rokfeleri ubeđuju u Suprotno?


da Zemlja misli da je Omega ravna ploča?!

oh, Gademidž

halelujka

bene_geserit bene_geserit 09:13 01.12.2016

Re: A Omega?

Kad smo vec kod Omege, evo linka samo za njega (mada ne sumnjam da je sve to on vec prostudirao).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:55 01.12.2016

Re: A Omega?

Kris Karter, Mark Snou, David Duhovni (inače, živopisna biografija) i Gilijan Anderson su dobru kintu napravili napravili na osnovu ovih američkih fobija.



je li, batice, kako objašnjavaš, kao ortodoksni trumpet da vam je Goldman-Sachs maznuo Nacionalni Trezor?
niccolo niccolo 20:22 30.11.2016

37

minuta? Pa ko ima toliko vremena da gleda ovo...
blogovatelj blogovatelj 20:25 30.11.2016

Re: 37

minuta? Pa ko ima toliko vremena da gleda ovo...


Ja, bata Šurdo.
zilikaka zilikaka 20:31 30.11.2016

Re: 37

niccolo
minuta? Pa ko ima toliko vremena da gleda ovo...

Ti bi posebno trebao da pogledaš. Ubilo se za pečenje zanata vas fiškala.
Kako da naočigled svih nametnem verziju koja mi trenutno odgovara, sve šatro koristećin analizu činjenica.

Sutra il već na sledećoj parnici, naravno, na osnovu istih činjenica izvodiš suprotan zaključak.
alselone alselone 20:34 30.11.2016

Re: 37

minuta? Pa ko ima toliko vremena da gleda ovo...


Dok sam bio mlad i naivan lupao sam bukmarke kod ovakvih stari, sve planirajuci da cu pogledati jednom. Onda sam jednom zaboravio da bekapujem bukmarke kada sam reinstalirao OS i sve sam pogubio. Ali sam i dobio nesto - slobodu. :) Shvatio sam da mi bukmarci ne trebaju iz prostog razloga sto im se nikad ne vracam. Poslednjih godina se ni ne zavaravam pravljenjem bukmarka za svakojake stvari. Pravim za bas neke vazne ali i njih cistim s vremena na vreme.
Atomski mrav Atomski mrav 20:50 30.11.2016

Re: 37

Dobro me podseti, trebalo bi da napravim bookmarks od svojih bookmarks (skr. je skr. od skr.)
zilikaka zilikaka 21:03 30.11.2016

Re: 37

Atomski mrav
Dobro me podseti, trebalo bi da napravim bookmarks od svojih bookmarks (skr. je skr. od skr.)

Tamo nekih godina u staroj nam Jugi, jedno vreme bilo žestoko ograničenje za keš koji možeš da izneseš. Mogo si legalno nešto baš malo. Ne sećam se kolko, al dosta da to nije bilo dovoljno klincima srednjoškolcima da recimo u Italiji (gde su pošli drugim poslom) pazare sebi nešto stvari. Naravno da se lovaiznosila, jefino je bilo da je malo skl9niš i ne prijaviš na granici.
Išli mi s horom jednom, kad drugar ( inače poznat po snalažljivosti), ozbiljno pristupio problemu. Posakrivao sve al napravio spisak tipa "50 maraka u levoj cipeli...".
Spisak, naravno stavio u novčanik, zajedno sa legalnim parama.
Ribozom Ribozom 22:20 30.11.2016

Re: 37

"50 maraka u levoj cipeli...".


To je nista.
Drugarica u osnovnoj ostavljala poruku na vratima kuce: 'Mama, kjuc ti je ispod ponjave'
mlekac mlekac 16:16 05.12.2016

Re: 37

alselone
minuta? Pa ko ima toliko vremena da gleda ovo...


Dok sam bio mlad i naivan lupao sam bukmarke kod ovakvih stari, sve planirajuci da cu pogledati jednom. Onda sam jednom zaboravio da bekapujem bukmarke kada sam reinstalirao OS i sve sam pogubio. Ali sam i dobio nesto - slobodu. :) Shvatio sam da mi bukmarci ne trebaju iz prostog razloga sto im se nikad ne vracam. Poslednjih godina se ni ne zavaravam pravljenjem bukmarka za svakojake stvari. Pravim za bas neke vazne ali i njih cistim s vremena na vreme.

Jedino što je vredno da se bukmarkuje su recepti!
blogovatelj blogovatelj 20:24 30.11.2016

Odgledao

Kao Rade Radumilo kad ga Maksa i Alselone ubeđuju da je Zemlja okrugla.
alselone alselone 20:35 30.11.2016

Re: Odgledao

Kao Rade Radumilo kad ga Maksa i Alselone ubeđuju da je Zemlja okrugla.


Nije bas threesome kakav sam obicno zamisljao, ali ajde, daj sta se namesti.
niccolo niccolo 21:12 30.11.2016

Re: Odgledao

Možda Radu jeste (špekulišem)

Nego, nisam hteo o tome, bio danas u NS i na šnenoklama, baš su mi bogato sipali...i tako...
zilikaka zilikaka 21:16 30.11.2016

Re: Odgledao

niccolo
Možda Radu jeste (špekulišem)

Nego, nisam hteo o tome, bio danas u NS i na šnenoklama, baš su mi bogato sipali...i tako...

Ooo!
Dogodine, ako bog da, biće i pivo.
alselone alselone 21:47 30.11.2016

Re: Odgledao

niccolo
Možda Radu jeste (špekulišem)

Nego, nisam hteo o tome, bio danas u NS i na šnenoklama, baš su mi bogato sipali...i tako...


Takvi smo mi. Ne ko vi precani, samo dinar gledaju.
zilikaka zilikaka 22:10 30.11.2016

Re: Odgledao

A spram šnenokli, ne pamtim kad sam ih jela. Nije nikakav kumst napraviti, to je čas posla, nego se kalkuliše resursima i pravi ono što će svi sigurno jesti.
Naslednik nikad nije volo.
Ne samo "ono belo", što obično klinci i ne vole, nego generalno.
alselone alselone 22:12 30.11.2016

Re: Odgledao

Ne samo "ono belo", što obično klinci i ne vole, nego generalno.


Lobe ne mogu ni dan danas da smislim, a ni tožu nije više tožu od kako kokoške nisu više prave kokoške.
zilikaka zilikaka 22:16 30.11.2016

Re: Odgledao

alselone
Ne samo "ono belo", što obično klinci i ne vole, nego generalno.


Lobe ne mogu ni dan danas da smislim, a ni tožu nije više tožu od kako kokoške nisu više prave kokoške.

Pa ti i ne voleš šnenokle!

Si vido, Fiškal, kod koga se spemaš ugoste?!
Ostaćeš i gladan i ladan.
Onu svinju mu razgodili, pušnicu nije završio, šnenokle ne pravi iz ličnih uverenja...ostaje ti samo zicer ono spavanje na promaji.
alselone alselone 22:26 30.11.2016

Re: Odgledao

Onu svinju mu razgodili, pušnicu nije završio, šnenokle ne pravi iz ličnih uverenja...ostaje ti samo zicer ono spavanje na promaji.


Idejni vodja celog projekta se predomislio, oce da smrsa, pusnicu verovatno necu ni praviti, jos se predomisljam, iz snenokli volim samo zuto i eto. :)
niccolo niccolo 22:37 30.11.2016

Re: Odgledao

Idejni vodja celog projekta

U smislu žena?
alselone alselone 22:40 30.11.2016

Re: Odgledao

U smislu žena?


Zvanično nije, ali...
zilikaka zilikaka 22:45 30.11.2016

Re: Odgledao

Šta tu sad nije zvanično?
- ona nije žena
- ona nije tvoja zvanična žena
- nije zvanično idejni vodja
- nije zvanično odustala od projekta

..kolega, nepreciznost u izražavanju je majka nesporazuma
Lionsgate Lionsgate 07:46 01.12.2016

Re: Odgledao

Snenokli u Vrememplovu? I nisu nesto... (kiselo grozdje)

Inace jedan pokojni blogovac (fixerus) je onako nagluh pre eto vec celu deceniju, cuo da u tom Vremeplovu ima i besplatna torta, hajde da je naruci kad je vec besplatna... a ono nije ni besplatna, vec besmrtna, a nije ni besplatna, vec usi otpadaju.
alselone alselone 08:38 01.12.2016

Re: Odgledao

Inace jedan pokojni blogovac (fixerus) je onako nagluh pre eto vec celu deceniju, cuo da u tom Vremeplovu ima i besplatna torta, hajde da je naruci kad je vec besplatna... a ono nije ni besplatna, vec besmrtna, a nije ni besplatna, vec usi otpadaju.

alselone alselone 22:10 30.11.2016

Deca uče od nas a i mi od njih

Na primer mene moja devojčica uči kako da hodam poštujući komande, ko konj. Dođe do mene, kaže "a", ja je uzmem i podignem, onda me čupka, lupka i pokazuje prstom gde treba da idemo. Odjašemo po ono što joj treba, kaže "a", ja je spustim, i onda nastavi svojim putem.

Pored toga uči me i ritmu. Po rebrima. Sedi iza mene u kolima, i kada krene neka dobra pesma samo osetim nogicu kako lupa u sedište. Dao Bog da ima na majku sluha, otac falabogu osmobitno sempluje i boje i zvukove.
zilikaka zilikaka 22:12 30.11.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Dao Bog da ima na majku sluha, otac falabogu osmobitno sempluje i boje i zvukove.

Sluh se (i) razvija. Probajte da radite na tome. Nikad nije prerano.
alselone alselone 22:21 30.11.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Probajte da radite na tome. Nikad nije prerano.


zilikaka zilikaka 22:27 30.11.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

To je to! Nek se igra. Ja sam tako otkrila ne samo da balavac ima apsolutan sluh nego i da je
klavir pao pola tona.
alselone alselone 22:29 30.11.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

da je
klavir pao pola tona.


zilikaka zilikaka 22:37 30.11.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

To kad oćeš da ušparaš na štimovanju...
zemljanin zemljanin 23:51 30.11.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

zilikaka
To je to! Nek se igra. Ja sam tako otkrila ne samo da balavac ima apsolutan sluh nego i da je
klavir pao pola tona.

500 kila ... uuuu
zilikaka zilikaka 23:58 30.11.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

zemljanin
zilikaka
To je to! Nek se igra. Ja sam tako otkrila ne samo da balavac ima apsolutan sluh nego i da je
klavir pao pola tona.

500 kila ... uuuu

Dobro da nikog nije bilo blizu.
Osim muža.
alselone alselone 08:40 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Nego, zbog tih pola tona i pola tone mi smo uzeli elektricni klavir. I pokazao se kao pun pogodak.
zilikaka zilikaka 08:55 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

alselone
Nego, zbog tih pola tona i pola tone mi smo uzeli elektricni klavir. I pokazao se kao pun pogodak.

Gvešiš sinko!
Najbolje je, ko može, imati koncertni klavir.
Onda si obezbedio i dosta kvalitetnog drveta za ogrev, (praktičnije nego da vadiš parket, ako zatreba), i žica kolko voleš za pričvrstiti šta zatreba, i koju paru od onih što uzimaju stare gvoždje. Naš ti, bre kolko je to teško!
Jeste da je ceo malo kabastiji al zato ona gornja daska, ako neko razvija pite il razvlači kore - nezamenljivo.
...jedino malo nezgodan za brisanje prašine, pa ga ni ja nemam, al ako budem nabavljala, ću uzmem odma i ono za brisanje poda što čujem da zovu Čupava Desa, i čas posla u tri zamaha.

P.S. Da, i idealan je tester za prijatelje. Samo proglasiš da treba da ga premeštaš i zoveš pomoć. Odma vidiš da većina baš ima posla narednih 10 godina, pa ne moš da stigne.
alselone alselone 09:04 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Najbolje je, ko može, imati koncertni klavir.


Haha, pa jebiga, Zili, naravno. Najbolje je biti milijunas.

Ja sam pricao o poredjenju pianino vs elektricni klavir u rangu cena do 2000 EUR. Korektan pianino je toliko dok se za 1000 moze uzeti bolji elektricni klavir jer ima kvalitetnu reprodukciju tona koncertnog klavira. Konkretno moj el. klavir ima prilicno dobru, ali i dalje naravno samo pribliznu, reprodukciju tonova koncertnog klavira od 120,000 eurica.
zilikaka zilikaka 09:28 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Konkretno moj el. klavir ima prilicno dobru, ali i dalje naravno samo pribliznu, reprodukciju tonova koncertnog klavira od 120,000 eurica.

Ne doznajem ti se ja u to, mada, nije da me ne zanima kako su baš izmerili da taj svira ko oni za 120 iljada.
Inače, sećam se da je majka moje drugarice imala polukoncertni u stanu.
Ono, bilo zauzelo skoro celu sobu.
...ne da smo voleli da tamo uletimo jurimo se okolo, pa u ključnom momentu šmugneš ispod...ubilo se za klince.
alselone alselone 09:34 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

zilikaka
Konkretno moj el. klavir ima prilicno dobru, ali i dalje naravno samo pribliznu, reprodukciju tonova koncertnog klavira od 120,000 eurica.

Ne doznajem ti se ja u to, mada, nije da me ne zanima kako su baš izmerili da taj svira ko oni za 120 iljada.


Pa od njega je napravljen. Uzeli su taj od 120 iljada i snimali tonove, digatalizovali i napravili ovaj. Oba su ista firma, Yamaha.
zilikaka zilikaka 09:58 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Vidiš...
Nego kaži ti meni si probo da otvoriš i vidiš šta ima unutra?
Sad bez sve šale, zanima me kako to čudo proizvodi ton. Pretpostavljam da nema žica, al šta ima? Samo klavijaturu i 'lektriku?
...ja ne bi živa bila dok to ne rašrafim. Bar kolko da zavirim.
maksa83 maksa83 10:03 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Ne doznajem ti se ja u to, mada, nije da me ne zanima kako su baš izmerili da taj svira ko oni za 120 iljada.

To se jako lako meri zapravo, zvuk može da se "nacrta" - snimiš onog od 120000 i onog od 1000 i uporediš spektar i anvelopu. Digitalno simuliranje analognih izvora zvuka (i analognih pojačala) već neko vreme nije problem, kvalitet je takav da ono što se možda izgubi u digitalizaciji ni pas ne može da čuje, a kamoli čovek. No o tome verovatno budjoni ume bolje i lepše da priča.

alselone alselone 10:04 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

al šta ima?


Evo ništa, na bolovanju kod kuće, pijem čaj.

maksa83 maksa83 10:05 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

...ja ne bi živa bila dok to ne rašrafim. Bar kolko da zavirim.

Sačekala bi te gomila ćipova, eventualno bi prepoznala hard disk. Sad kad ti treba klavir-štimer zoveš Čarlija, a ne nekog čiku sa zvučnom viljuškom i alatom.
maksa83 maksa83 10:08 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Evo ništa, na bolovanju kod kuće, pijem čaj.

Njuz.net
alselone alselone 10:11 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Njuz.net



Skoro. Umesto da bolujem sam kod kuce, razbolela se i klinceza i sad se zajedno zlopatimo.
alselone alselone 10:12 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Ovaj klavir ima fantastican odnos cena-kvalitet. Mnogi poznavaoci po netu tvrde da mu je realna cena za ono sto pruza dva puta veca.
Kupio je jos jedan bloger isti. Necu reci koji , javice se on verovatno sam iz Izraela.
zilikaka zilikaka 10:16 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

kvalitet je takav da ono što se možda izgubi u digitalizaciji ni pas ne može da čuje, a kamoli čovek.


E, kad kažeš pas, naš blenta strašno reaguje na zvuke. Uvati da "peva" čim nekom zvoni mobilni, il nedeljom obližnja crkva...a posebno što znamo uvek kad je negde frka u gradu. On sirenu čuje mnogo ranije i počne svoj program, a tak posle mi čujemo kako su prošli recimo vatrogasci.
...to njegovo ume da bude zabavno, pa nekad namerno puštamo muzike da on čuje, da bi "zapevao".
zilikaka zilikaka 10:26 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
...ja ne bi živa bila dok to ne rašrafim. Bar kolko da zavirim.

Sačekala bi te gomila ćipova, eventualno bi prepoznala hard disk. Sad kad ti treba klavir-štimer zoveš Čarlija, a ne nekog čiku sa zvučnom viljuškom i alatom.

Ma negde ja to sve znam, al ne mogu da usvojim.
I, bez sve šale, kako to čudo ima odziv na recimo jačinu udarca prsta, jer je to nekako ključno?
El to meri pa preračunava?
budjoni budjoni 10:36 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
Ne doznajem ti se ja u to, mada, nije da me ne zanima kako su baš izmerili da taj svira ko oni za 120 iljada.

To se jako lako meri zapravo, zvuk može da se "nacrta" - snimiš onog od 120000 i onog od 1000 i uporediš spektar i anvelopu. Digitalno simuliranje analognih izvora zvuka (i analognih pojačala) već neko vreme nije problem, kvalitet je takav da ono što se možda izgubi u digitalizaciji ni pas ne može da čuje, a kamoli čovek. No o tome verovatno budjoni ume bolje i lepše da priča.



kvalitet snimljenih tonova je jezivo dobar, oni to snime jednom, ali valjano, u besnom studiju, nekim straobalno skupim mikrofonom (a ima takvih koji kostaju skoro kao pa koncertni klavir), pa je ADC konvertor sigurno "predimenzioniran", roknu 32 bita, sto pravi dinamiku od 192dB (jedan bit je otprilike 6dB), sto je daleko preko granice ljudskog uha...

e onda sve to stoji u memoriji od elektricnog klavira i jedina stvar koja tu onda utice na reprodukciju je kvalitet D/A konvertora, pojacala i samog zvucnika u e-klaviru... i to je ono sto dobrim delom utice na cenu e-klavira... sto je bolji D/A, pojacalo i zvucnik, skuplji je klavir...

opet, da bi to dobro uho primetilo, e-klavir treba da bude u prostoriji koja je akusticki adekvatna, a to je isto vrlo retko slucaj...

ovaj nacin reprodukcije je prilicno linearan, nema nikakve veze sa principom kako radi mp3 (psihoakustika), ali je i pristojan mp3 isto tako fantasticna stvar, za preko 99% ljudi

verovatno najpresudnija stvar kod e-klavira je kvalitet same tastature... i tu je vazno da to bude prava mehanicka tastatura, taj feedback koji mehanicka tastatura daje kad se svira je uzasno vazan za klince kad pocnu da uce da sviraju...

naravno, mi ovde ne pricamo o profi pijanistima koji su emotivno vezani za svoje koncertne klavire, oni osecaju razliku kad sednu za dva klavira koja su isti model... oni bi odmah osetili razliku cak i da je double blind test u pitanju...

uglavnom, pristojan e-klavir odradjuje ogroman deo posla... jedino ako je dete vunderkind, onda ce mu relativno brzo trebati nesto bas posebno, ali liovi poput ive pogorleica ni nisu ciljna grupa e-klavira
maksa83 maksa83 10:41 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

I, bez sve šale, kako to čudo ima odziv na recimo jačinu udarca prsta, jer je to nekako ključno?

Sad manje više svi Imaju tzv. dinamičku klavijaturu koja nije prost prekidač (pretisnuto/nijepretisnuto) nego sa nekoliko senzora detektuje i dinamiku - jesi udario jako/slabo/sporo/brzo, sa sve tegićima koji glume odziv poluga pravog klavira.
alselone alselone 10:43 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

I, bez sve šale, kako to čudo ima odziv na recimo jačinu udarca prsta, jer je to nekako ključno?
El to meri pa preračunava?


Pa naravno. Pa i elektricna gitara ima odziv na jacinu trzanja.
budjoni budjoni 10:47 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
I, bez sve šale, kako to čudo ima odziv na recimo jačinu udarca prsta, jer je to nekako ključno?

Sad manje više svi Imaju tzv. dinamičku klavijaturu koja nije prost prekidač (pretisnuto/nijepretisnuto) nego sa nekoliko senzora detektuje i dinamiku - jesi udario jako/slabo/sporo/brzo, sa sve tegićima koji glume odziv poluga pravog klavira.

bas tako, posle svu tu informaciju pretvoriti u elektricni signal koji procesor razume je dim zenskog polnog organa, elektromehanicke analogije su odavno poznate i malo bolja elektronika ce da detektuje i da li ti drhte prsti zato sto si nervozan...
budjoni budjoni 10:57 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

alselone
I, bez sve šale, kako to čudo ima odziv na recimo jačinu udarca prsta, jer je to nekako ključno?
El to meri pa preračunava?


Pa naravno. Pa i elektricna gitara ima odziv na jacinu trzanja.


kod gitare je to jednostavnije velikim delom, posto prakticno nema elektromehanickih konverzija (nema mikrofona da hvata zvuk) - zica vibrira u magnetskom polju i elektricni signal se odmah generise...

generalno, akustika je jedna od najkomplikovanijih stvari upravo zbog elektromehanike - svaki mikrofon i svaki zvucnik se zasnivaju na nekim membranama koje vibriraju, a koje imaju svoje mehanicke karakteristike... niko do sada nije nasao nacin da se napravi zvucnik koji od elektricnog signala direktno pravi zvucni talas, mora prvo elektricni signal da se konvertuje u mehanicki, koji stvara vibracije... e, tu kad krene zajebancija...

koga zanima, moze ovde da vidi kako su nastali moderni zvucnici, tzv. line arrays:

https://en.wikipedia.org/wiki/L-ACOUSTICS

uglavnom, profesor fizike elementarnih cestica je uocio neke zanimljive efekte tokom svog eksperimentisanja koje blage veze nema sa zvukom, pa mu je palo napamet da te efekte moze da iskoristi da se naprave dobri zvucni sistemi... i tako je nastala mama firma koja razbija i dan danas, l'acoustics...

maksa83 maksa83 10:58 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Pa naravno. Pa i elektricna gitara ima odziv na jacinu trzanja.

Trzaj određuje anvelopu (ugao i jačina napada, vrsta trzalice, debljina i stanje žica) ali najveću ulogu u tom svetu igra elektronika iza - magneti na samoj gitari (tip i kvaltet) i pojačala iza. I u tom svetu u poslednje vreme tzv. modeling pojačala postaju takva da na blind testu iskusni muzičari ne mogu da provale je l' lampaško ili je odglumljeno (doduše ima ljudi koji tvrde da im je plaćeno da se prave da ne osećaju razliku). Kao što sa el. klavirom možeš da dobiješ zvuke Jamaha, Stejnveja sa kućištem vakimnakimdrvenimmetalnim tako sad pomoću jedne kutije od par hiljada dolara možeš uspešno da glumiš puno različitih velikih kutija sa lampama sa sve kombinacijom raznih simuliranih dodatnih efekata između. Na koncertima to opet ipak završi u velikim pravim kutijama (zvučnicima) koje ne može ništa da odglumi + je bitan način na koji su one ozvučne mikrofonima. Opet, fascinantno koliko sve to (sa sve mikrofonima postavljenim tu-i-tu na zvučniku) može da se odglumi konfekcijskim softverom.
zilikaka zilikaka 11:03 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

alselone
I, bez sve šale, kako to čudo ima odziv na recimo jačinu udarca prsta, jer je to nekako ključno?
El to meri pa preračunava?


Pa naravno. Pa i elektricna gitara ima odziv na jacinu trzanja.

Sa ću verovatno da pitam glupost, al zar kod električne gitare ne potežeš žice, isto ko kpd klasične, al sa tom spec. trzalicom?
A te žice što vidimo, el one uopšte vibriraju i generišu zvuk (al nema rezonatora pa ih još elektronski modulišemo), il su to samo simulacije realnosti (ko klavijatura nacrtana na stolu)?

..ti Makso, znam da znaš, al vodi računa da ne možeš cao čas sam da pričaš. Ima i druge dece.

EDIT: Vidim da ste već objasnili, pre nego što sam pitala.
maksa83 maksa83 11:05 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

kod gitare je to jednostavnije velikim delom, posto prakticno nema elektromehanickih konverzija (nema mikrofona da hvata zvuk) - zica vibrira u magnetskom polju i elektricni signal se odmah generise...

Da, u početku su izgubili dosta vremena i energije pokušavajući da pojačaju gitaru (da bi se u big bendovima čula pored truba i bubnjeva koji su glasni sami od sebe) pokušavajući da pojačaju zvuk rezonantne kutije, i onda se jedan tip (George Bauchamp, teksašanin rodom inače) setio da zvuk treba vaditi odande gde nastaje - iz žica, i tako je nastao prvi magnetni pikap (i Rickenbacker kao prvi proizvođač el. gitara), i to su uskoro svi počeli da kopiraju.
maksa83 maksa83 11:07 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

A te žice što vidimo, el one uopšte vibriraju i generišu zvuk (al nema rezonatora pa ih još elektronski modulišemo), il su to samo simulacije realnosti (ko klavijatura nacrtana na stolu)?

Te žice vibriraju i moraju da budu od metala, a vibriraju kroz magnetno polje onih magnetića ispod njih i tako prave struju koja izlazi kroz onaj da prostiš gajtan, i onda je dalje muljaju pretpojačala/pojačala + dždiže efekti koje možeš da vidiš kao kutijice-pedale koje su na podu i muzičari ih "gaze" (zapravo pale i gase) na koncertima.
maksa83 maksa83 11:08 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

..ti Makso, znam da znaš, al vodi računa da ne možeš cao čas sam da pričaš. Ima i druge dece.

Okej, okej ... idem sad na likovno. Bolje 45 min. časa nego ne spavati uopšte.
maksa83 maksa83 11:10 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Nas'nice samo još ovo!

bas tako, posle svu tu informaciju pretvoriti u elektricni signal koji procesor razume je dim zenskog polnog organa, elektromehanicke analogije su odavno poznate i malo bolja elektronika ce da detektuje i da li ti drhte prsti zato sto si nervozan...


A vidi ovo:

budjoni budjoni 11:12 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

princip rada akusticne gitare je da telo gitare (rezonator) sluzi kao pojacavac, formira se stojeci talas unutar tela gitare, tako nesto, zaboravio sam malo, ali se stvar bazira na fizici stojecih talasa, ako se dobro secam... bez toga se jednostavno vibracije zica ne bi cule, signal je preslab... pri tome zica ne mora da bude metalna...

kod elektricne gitare, nema takvog tela, nego ima metalna zica, koju kad maksa okine jagodicom ili noktom kao mark knopfler ili pak trzalicom, vibrira u magnetnom polju magneta (koje je maksa sigurno malo stelao da zvuci kao stevo rej von), metalna zica vibrira u magnetnom polju, pa su tu indukuju struje, polje se menja i ta informacija o promeni magnetskog polja je u sustini zvuk...
budjoni budjoni 11:18 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
Nas'nice samo još ovo!

bas tako, posle svu tu informaciju pretvoriti u elektricni signal koji procesor razume je dim zenskog polnog organa, elektromehanicke analogije su odavno poznate i malo bolja elektronika ce da detektuje i da li ti drhte prsti zato sto si nervozan...


A vidi ovo:



haos, sta ova "tastatura" sve moze da detektuje iz rada prstiju, ne moze nijedna mehanicka... cuju se tako kratki prelazi negde gde bi i najbolji klavir zbog mase i inercije zaboravio da je taster i dodirnut...
ovo bre moze razlicit zvuk da pravi zavisno od toga da li je pijanista namazao ruke kremom za negu koze ili ne...

EDIT: malo me podseca na onaj dzezerski bas bez pragova, bodan arsovski je voleo takav da svira ponekad...
zilikaka zilikaka 11:41 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Opet, fascinantno koliko sve to (sa sve mikrofonima postavljenim tu-i-tu na zvučniku) može da se odglumi konfekcijskim softverom.

Vidiš, sad mi nešto palo na pamet. Pitanje je više za pp al pošto je vaka situacija, da najozbiljnije pitam tebe i takve. Postoji li smislen spoj u vidu zanimanja, nekog ko dobro barata muzikom, posebno ima oštro uvo, i pri tome nešto lupa po kompjuteru il podešava koješta.
Spoj u vidu zanimanja koje se kao traži i pristojno plaća.
maksa83 maksa83 11:47 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Postoji li smislen spoj u vidu zanimanja, nekog ko dobro barata muzikom, posebno ima oštro uvo, i pri tome nešto lupa po kompjuteru il podešava koješta.

Tonac kao low end posao, muzički producent kao high end posao, u zavisnosti od kreativnog potencijala?

Ovo ti je zapravo pitanje za Bebu od Lončara.
zilikaka zilikaka 11:58 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Ovo ti je zapravo pitanje za Bebu od Lončara.

Pa jeste i nije. Nisam mislila baš na to što si naveo, to znam, nego bude li potreba medju softverašima da se neko u muziku doznaje. Nači, prvenstveno IT al pošto je na brodu, mora da zna da pliva.
maksa83 maksa83 12:10 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Pa jeste i nije. Nisam mislila baš na to što si naveo, to znam, nego bude li potreba medju softverašima da se neko u muziku doznaje.

Bude, u firmama koje se bave audio-softverom, ima ih raznih, od onih koji se bave zabavnim softverom (tipa Ubisoft Rocksmith) pa do onih koji prave softver za muzičare. Sad, koliko je to tržište (svakako postoji) i koliko će da bude, numem da ti kažem. Računarizacija je preuzela i taj svet, dotle da npr. sad (čak i kod nas) imaš i zanimanje "peglač pesama" - to je kad neko ima pare i insistira da snimi album, ali takođe insistira i da na njemu peva (najčešće jako loša ideja), pa kad on otpeva šta ima onda neko prepegla njegovo falširanje kao što se skida celulit u Fotošopu - ovo isečem, ovo mrdnem, ovo zamažem...

Imaš i sound engineering, ali bih te tu jope uputio na Bebu od Lončara.

Na prvu i drugu loptu, najbolje mu je da bude skupi fudbaler.
zilikaka zilikaka 12:13 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Budjoni, ajd kad si u radnji, objasni i električne gudače, ako te ne mrzi.

Da iskoristimo i nešto novo naučimo.
zilikaka zilikaka 12:16 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Na prvu i drugu loptu, najbolje mu je da bude skupi fudbaler.

Kako bre kad mu familijarno, generacijama unazad imaju po dve leve noge.
I problem što lopta nema dršku.
emsiemsi emsiemsi 12:30 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

zilikaka
alselone
Nego, zbog tih pola tona i pola tone mi smo uzeli elektricni klavir. I pokazao se kao pun pogodak.

Gvešiš sinko!
Najbolje je, ko može, imati koncertni klavir.
Onda si obezbedio i dosta kvalitetnog drveta za ogrev, (praktičnije nego da vadiš parket, ako zatreba), i žica kolko voleš za pričvrstiti šta zatreba, i koju paru od onih što uzimaju stare gvoždje. Naš ti, bre kolko je to teško!
Jeste da je ceo malo kabastiji al zato ona gornja daska, ako neko razvija pite il razvlači kore - nezamenljivo.
...jedino malo nezgodan za brisanje prašine, pa ga ni ja nemam, al ako budem nabavljala, ću uzmem odma i ono za brisanje poda što čujem da zovu Čupava Desa, i čas posla u tri zamaha.

P.S. Da, i idealan je tester za prijatelje. Samo proglasiš da treba da ga premeštaš i zoveš pomoć. Odma vidiš da većina baš ima posla narednih 10 godina, pa ne moš da stigne.

Уколико будеш требала клешта за сечење клавирске жице, имам армирачка Бахцова клешта која могу да секу клавирску жицу пречника 3,4 мм.
emsiemsi emsiemsi 12:31 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
Ne doznajem ti se ja u to, mada, nije da me ne zanima kako su baš izmerili da taj svira ko oni za 120 iljada.

To se jako lako meri zapravo, zvuk može da se "nacrta" - snimiš onog od 120000 i onog od 1000 i uporediš spektar i anvelopu. Digitalno simuliranje analognih izvora zvuka (i analognih pojačala) već neko vreme nije problem, kvalitet je takav da ono što se možda izgubi u digitalizaciji ni pas ne može da čuje, a kamoli čovek. No o tome verovatno budjoni ume bolje i lepše da priča.


Ја ипак радије користим израз енвелопа, а не анвелопа.
budjoni budjoni 12:32 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

sto se posla tice, maksa je sve objasnio... ja sam pre 10tak godina radio R&D za profi audio firmu (u sustini, programirao asembler/C/C++, samo moras da znas stvari oko akustike i obrade signala koje se uce dobrim delom kao teorija na faksu...)

ko voli i jedno i drugo i trece (softver, hardver i muziku), skroz lep posao, ali nema puno firmi koje se time bave i ne moze da se radi na daljinu, uglavnom...

isto tako, ima svakakvih tonskih strucnjaka, ali nije nimalo lako dogurati da ti daju da ozvucis one novogodisnje koncerte becke filharmonije...

a elektricni gudacki instrumenti, ako mislis na one sto nemaju telo nego samo zategnu zice preko neke letve pa razvlace gudalo preko toga - isti princip kao i gitara, samo sto gudalo umesto prstiju/trzalice tera zice da vibriraju, magnet to skupi i eto zvuka... verujem da je tu konstrukcija magnetnog pikapa drugacija za kontrabas, celo, violinu, ali je princip skroz isti

emsiemsi emsiemsi 12:35 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
...ja ne bi živa bila dok to ne rašrafim. Bar kolko da zavirim.

Sačekala bi te gomila ćipova, eventualno bi prepoznala hard disk. Sad kad ti treba klavir-štimer zoveš Čarlija, a ne nekog čiku sa zvučnom viljuškom i alatom.

Ако јој Чарли буде штимовао, биће наштимовано онолико, јер Чарли чује до цца 7 килохерца, а преко тога ич.
maksa83 maksa83 12:35 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Ја ипак радије користим израз енвелопа, а не анвелопа.

E jbg Čarli ja bih očekivao od tebe minimum "kuverat", ovo je sve nekako, ne znam...

budjoni budjoni 12:40 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

emsiemsi
maksa83
...ja ne bi živa bila dok to ne rašrafim. Bar kolko da zavirim.

Sačekala bi te gomila ćipova, eventualno bi prepoznala hard disk. Sad kad ti treba klavir-štimer zoveš Čarlija, a ne nekog čiku sa zvučnom viljuškom i alatom.

Ако јој Чарли буде штимовао, биће наштимовано онолико, јер Чарли чује до цца 7 килохерца, а преко тога ич.

ja mislim da carli ovako zamislja stimovanje klavira, pocinje na 1.09:


sa sve udaranjem glavom u j...ni klavir :)
budjoni budjoni 12:43 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

emsiemsi
maksa83
...ja ne bi živa bila dok to ne rašrafim. Bar kolko da zavirim.

Sačekala bi te gomila ćipova, eventualno bi prepoznala hard disk. Sad kad ti treba klavir-štimer zoveš Čarlija, a ne nekog čiku sa zvučnom viljuškom i alatom.

Ако јој Чарли буде штимовао, биће наштимовано онолико, јер Чарли чује до цца 7 килохерца, а преко тога ич.

carli, izvadi prst iz uha kad telefoniras, bolje ce vec biti, veruj :)
zilikaka zilikaka 12:43 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

Ако јој Чарли буде штимовао, биће наштимовано онолико, јер Чарли чује до цца 7 килохерца, а преко тога ич.

Ma danas možeš da budeš gluv ko top i klavirštimer istovremeno. I to klasičnog klavira.
Ima programčića, skineš na telefon i on uporedjuje frekvencije. Komplet gedora i bog da te vidi.
I klasično tako rade. Odavno nema zvučne viljuške za take stvari.
budjoni budjoni 12:45 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

maksa83
Ја ипак радије користим израз енвелопа, а не анвелопа.

E jbg Čarli ja bih očekivao od tebe minimum "kuverat", ovo je sve nekako, ne znam...


obvojnica se spominjala u literaturi... to kad objasnjavaju kako radi amplitudska modulacija...
sasaminijature sasaminijature 12:45 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

budjoniprincip rada akusticne gitare je da telo gitare (rezonator) sluzi kao pojacavac, formira se stojeci talas unutar tela gitare, tako nesto, zaboravio sam malo, ali se stvar bazira na fizici stojecih talasa, ako se dobro secam... bez toga se jednostavno vibracije zica ne bi cule, signal je preslab... pri tome zica ne mora da bude metalna...


Pomalo se razumem u žičane instrumente, učio sam dve godine gradnju violine. Kao i kod gitare neverovatno je šta sve utiče na zvuk, punoću, boju, intezitet da ne nabrajam. Samo telo kod žičanih instrumenata kada se izradjuju gornja i donja daska, prvo struktura drveta je izuzetno važna pa se može uzeti u obzir samo javor i smreka koja je rasla na odrđenoj visini, tada je pravilan raspored vlakana koji jako utiču na kvalitet zvuka, pri gradnji meri se debljina daske u deseti deo milimetra, mali bregić površine jednog milimetra može pokvariti zvuk.
Pa onda kreće impregniranje i tu se ulazi u svet tajni majstora koji ne tako često ne prenose ni na svoju decu. Pa lak koji se godinama kroz rad ispituje, npr. dlake za premazivanje se koriste od jedne životinjke i to samo iz uveta, pri nanošenju laka ni u kom slučaju lak ne sme dodirnuti metal.
Pre lakiranja se instrument osunčava, i to utiče na zvuk i kasnije boju.
Da ne davim dalje sa detaljima, mogao bih do sutra, kod gradnje žičanih instrumenata svaki detalj utiče na zvuk.
zilikaka zilikaka 13:03 01.12.2016

Re: Deca uče od nas a i mi od njih

sasaminijature
budjoniprincip rada akusticne gitare je da telo gitare (rezonator) sluzi kao pojacavac, formira se stojeci talas unutar tela gitare, tako nesto, zaboravio sam malo, ali se stvar bazira na fizici stojecih talasa, ako se dobro secam... bez toga se jednostavno vibracije zica ne bi cule, signal je preslab... pri tome zica ne mora da bude metalna...


Pomalo se razumem u žičane instrumente, učio sam dve godine gradnju violine. Kao i kod gitare neverovatno je šta sve utiče na zvuk, punoću, boju, intezitet da ne nabrajam. Samo telo kod žičanih instrumenata kada se izradjuju gornja i donja daska, prvo struktura drveta je izuzetno važna pa se može uzeti u obzir samo javor i smreka koja je rasla na odrđenoj visini, tada je pravilan raspored vlakana koji jako utiču na kvalitet zvuka, pri gradnji meri se debljina daske u deseti deo milimetra, mali bregić površine jednog milimetra može pokvariti zvuk.
Pa onda kreće impregniranje i tu se ulazi u svet tajni majstora koji ne tako često ne prenose ni na svoju decu. Pa lak koji se godinama kroz rad ispituje, npr. dlake za premazivanje se koriste od jedne životinjke i to samo iz uveta, pri nanošenju laka ni u kom slučaju lak ne sme dodirnuti metal.
Pre lakiranja se instrument osunčava, i to utiče na zvuk i kasnije boju.
Da ne davim dalje sa detaljima, mogao bih do sutra, kod gradnje žičanih instrumenata svaki detalj utiče na zvuk.

Nešto sam načula o tome što pričaš.
Zato pi
Postoje industrijska, polumajstorska, pa majstorskih onoliko kategorija violina.
Graditelj je tek posebno zanimanje.
Zato (i tim pre) mi je neverovatna priča da elektrika sve to ruši i zamenjuje, i da mi ne možemo da čujemo razliku, a ovamo četka od dlaka iza ušiju.
Daleko da sam stručnjak al bih stvarno volela da čujem uporedno te njine električne instrumente, što su skoz isti, i ne one vrhunske svetske, nego samo klase dostojne jednog dobrog srednjoškolca il studenta akademije.
O gudačima da ne pričam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana